Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 5
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/5788/panabr2.jpg
TypenummersPZ800PZ85PZ80PZ8PX80PX8
AfbeeldingenAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18863/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18898/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18919/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://panasonic.nl/_images_fromlwe/A19708/42klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18961/klein.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A18989/klein.jpg
Afmeting & Resolutie50", 1920x1080
42", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
50", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
46", 1920x1080
42", 1920x1080
42", 1024x768
37", 1024x720
50", 1366x768
42", 1024x768
37", 1024x720
Prijzen65", €5944
58", €4549
50", €1989
42", €1479
46", €1434
42", €1093
50", €1519
46", €1277
42", €976
46", €996
42", €929
42": €688
37": €657
50": €899
42": €699
37": €596
Wattage Max(Norm)50", 495 (450)
42", 385 (324)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
50", 495 (450)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
46", 470 (387)
42", 385 (324)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
50", 355 (298)
42", 255 (215)
37", 235 (189)
Contrast30.000:130.000:130.000:120.000:115.000:110.000:1
Gradaties5.1205.1205.1204.0964.0963.072
Inteligent Frame & Real CinemaJaJaNeeNeeNeeNee
Digital Cinema Color & Deep ColorJaNeeNeeNeeNeeNee
VRealPro3Pro3Pro3Pro333
HDMI433232
Scart222222
VGAJaJaJaNeeJaNee
SPDIF (+DD)Ja (Plus)JaNeeNeeNee
Memory CardAVCHD, MPEG2,
HD-JPEG
HD-JPEGHD-JPEGHD-JPEG-
Teletekst2000150015005001000500

Veel Gestelde Vragen
Pioneer/PanasonicDe beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter. De Pioneer schermen zijn vooral beter in de zwarting (Pioneer G8 was al beter, G9 helemaal), 24p weergave, deïnterlacing en kijkhoek. Alle technieken van Pioneer worden in volgende generaties gebruikt voor Panasonic panelen en Pioneer gaat panelen van Panasonic afnemen.
LCD/PlasmaMede dankzij de consumentenbond heeft plasma een negatief imago. Vooral in het begin waren er erg veel problemen met inbranden en energieverbruik. De huidige generatie schermen doet het een stuk beter, metname op het gebied van inbranding, maar ook qua energieverbruik. De volgende generatie gaat een grote inhaalslag maken op het energievlak. Op deze twee punten doet plasma voorlopig nog steeds onder voor LCD.

Qua kijkhoek wint plasma als er een enkele glasplaat (Pioneer) gebruik wordt en zelfs met dubbele glasplaat is de kijkhoek van een Plasma eigenlijk beter. De hoek waaronder het beeld nog echt acceptabel is (niet de opgegeven hoek) is een stuk hoger.

Qua echt contrast, is een plasma onoverwonnen. Let op dat je geen dynamisch contrast met werkelijk contrast gaat vergelijken.

Qua kleurechtheid is een plasma stukken beter, desondanks dat een LCD scherm in de winkel soms er uit lijkt te springen komt dit meestal door de overdreven kleuren. Bijna alle schermen staan standaard op overdreven kleuren. Een Panasonic plasma is erg eenvoudig (cinema stand, contrast op 50%) op een bijna correcte kleurweergave te krijgen.

Ghosting/trailing/response tijd is bij een plasma eigenlijk niet van toepassing.
Grootte/AfstandSchermgrootte is nogal persoonlijk en afhankelijk van de afstand en content waar je naar kijkt. Om de details van HDTV waar te kunnen nemen zal de grootte verhoogd moeten worden of de afstand verkleint. Als we kijken naar het punt waar je ogen alle details kunnen waarnemen dan is op 3 meter afstand de ideale grootte voor SD content 37", voor 720 materiaal 50" en voor 1080 materiaal 75". Als we kijken naar het punt waar je ogen meer details dan het formaat er onder waarnemen dan is op 3 meter afstand nog voordeel voor 720 materiaal bij 46" en bij 1080 materiaal 70"
FullHD/HDreadyNa bovenstaand verhaal zal duidelijk worden dat voor de meesten onder ons FullHD eigenlijk geen enkel voordeel zal bieden, echter is door de resolutie van deze schermen 1:1 pixelmapping mogelijk voor 1080p bronnen. (zie Overscan/Pixelmapping)
TransportDoordat een plasma een glasplaat bevat kan transport het beste verticaal gebeuren. Als je erg voorzichtig bent is horizontaal transporteren ook mogelijk.
AansluitenOver het algemeen is dit de beste volgorde bij het kiezen van een aansluiting:
HDMI
VGA
Component
RGB
SVIDEO
Composiet
Burn InEen plasma heeft vooral in de eerste branduren de meeste kans op inbranding en kleurverschillen. De Panasonic schermen hebben een erg actieve pixelshift functie waardoor inbranding bijna niet mogelijk is in enkele uren. Persoonlijk vind ik het dan ook voldoende om rekening te houden met balken de eerste 200 uur, kijk niet achter elkaar naar content met balken, dit om eventuele verkleuringen te voorkomen.

Wat extra informatie hierover en een goede beschrijving van image retention en screen burn.

En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Met name de eerste 200 uur op 40% contrast.

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan). Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.
InterlacingInterlacing is een techniek waarbij beeldlijnen over twee frames verdeeld worden, een frame bevat de even en een frame bevat de oneven beelden. Deïnterlacing is niet de sterkste kant van de VReal engine van Panasonic. Interlaced signalen worden gebruikt bij SD (576i) en 1080i HDTV. Veel dvdspelers hebben de mogelijkheid om te deïnterlacen en kunnen een progressive signaal uitsturen. Digitale tv STB's sturen eigenlijk altijd een interlaced signaal uit, 720P HDTV uitgezonderd. Sommige AV versterkers kunnen ook deïnterlacen.
ScalingOmdat plasma's en LCD's een vast aantal pixels hebben is het niet mogelijk om beeldvullend/het complete frame te kijken zonder deze om te zetten naar het correcte aantal pixels. Hiervoor word een scaler gebruikt. De VReal engine van Panasonic is een erg goede scaler, beter dan de meeste welke in de tv's aangetroffen worden. Scalers van HQV en ABT zijn de absolute top net als PureVideo/Avivo/CoreAVC processing op de PC. Faroudja en Pioneer scaling lijken hetzelfde resultaat te geven als de VReal engine.
Overscan/PixelmappingOverscan is een overblijfsel uit het CRT tijdperk. Door blooming en productieverschillen varieerde de weergegeven beeldgrootte. Om deze marge te compenseren werd er tot 10% marge aangehouden. Indien je tv overscanned zie je dus een gedeelte van de content niet en vaak zit er in de content ook al een marge waardoor je als je tv niet overscanned een gedeelte zwart ziet. 1:1 Pixelmapping zorgt ervoor dat elke pixel van de content ook echt een pixel op je scherm is, indien overscan aanstaat kan dit dus niet. Heeft de content compensatie voor overscan dan zie je dus bij het uitzetten van overscan zwarte randen. Als je een computerbeeld weer wilt geven en je overscan staat aan mis je dus een stuk van je scherm. De HDMI ingang van de Panasonic schermen heeft alleen ondersteuning voor 480/576/720/1080 resoluties. Indien je scherm dus niet native een van deze resoluties is moet er dus gescaled worden, hierdoor verlies je scherpte en zal vooral tekst er minder goed uitzien. Ook is overscan (beeldscan in je menu) alleen uit te schakelen op de 1080p schermen. Via het servicemenu is wel het percentage overscan aan te passen, ook op de HDReady toestellen.
LipsyncDe tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
IFCIntelligent Frame Creation maakt een extra frame per 5 frames voor een vloeiendere weergave.
Deep Color36 bit's kleuren voor sommige Blueray en HDDVD's. (16 miljoen -> 69 miljard)
HDMI 1.3Sinds 1.3:
  • Lipsync
  • Deep Color
  • Verbetering in de aansturing van andere apparaten (bijvoorbeeld de versterker automatisch laten omschakelen als je de tv op een andere input zet.
  • TrueHD en DTS-HD.
Sinds 1.2:
  • SACD (DSD), als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Sinds 1.1:
  • DVD-Audio, als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Game ModusDe her en der besproken game modus zit alleen op amerikaanse modellen.
24P1080p materiaal is over het algemeen 24 frames per seconden. De Pioneer schermen kunnen 24 frames per seconde weergeven, Panasonic gebruikt een pulldown methode voor weergave.
Real CinemaReal Cinema is een techniek om judder te verminderen bij de pulldown van 24p content.
Hotel ModeHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
  • - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
  • Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
  • Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
  • Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
  • Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
  • Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9783/hotelmodepanaqd4qb4.jpg
Service MenuService = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)

Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan.
Ja kan het veranderen van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood.
Uit het menu kom je gewoon met de exit-knop
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/8483/servicetj5.png
BalkenDe banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’.
Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.
Analoog/Digitenne/Satteliet/DigitaalKwalitatief gezien staan deze reeds in de juiste volgorde, maak zelf een afweging naar de hand van de prijs en het gebruiksgemak.

Interessante Links

Met dank aan |sWORDs| voor de voorgaande series d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 18:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Na een hoop gezoek op internet ben ik helaas nog geen pagina tegengekomen met informatie hoe je geupdatet software voor de tv kan krijgen, laat staan de tv hiermee updaten.

In het menu is wel een optie beschikbaar om naar de software te laten zoeken, echter zal hij deze software nooit vinden aangezien ik beschik over satelliet tv en niet over kabel tv (welke hoogstwaarschijnlijk geen software updates meezendt).

Heeft iemand hier ervaring met het updaten van de tv software? Of weet iemand een locatie waar de software te verkrijgen is en of het mogelijk is om de software middels een SD card te updaten?

PS: Ik heb een TH-42PX80E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
pinodambini schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:47:
Na een hoop gezoek op internet ben ik helaas nog geen pagina tegengekomen met informatie hoe je geupdatet software voor de tv kan krijgen, laat staan de tv hiermee updaten.

In het menu is wel een optie beschikbaar om naar de software te laten zoeken, echter zal hij deze software nooit vinden aangezien ik beschik over satelliet tv en niet over kabel tv (welke hoogstwaarschijnlijk geen software updates meezendt).

Heeft iemand hier ervaring met het updaten van de tv software? Of weet iemand een locatie waar de software te verkrijgen is en of het mogelijk is om de software middels een SD card te updaten?

PS: Ik heb een TH-42PX80E
Hier staat een hoop info er over:
http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP

Er staat zelfs een update voor jouw toestel. Alles op eigen risico natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Laatst online: 31-05 18:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Kijk, hier heb ik wat aan!! Bedankt voor de link, zal het even aandachtig doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297965

Hallo iedereen op dit forum.

Ik heb onlangs een Panasonic TH-42PZ85E gekocht en wil nu in het service menu de overscan corrigeren.
In het service menu komen kan ik, dank zij de informatie in dit forum, maar als ik dit doe springt het beeld terug naar de TV-mode, zodat ik mijn testbeeld (via de HDMI-1 ingang) kwijt ben.
Doe ik iets verkeerd, of is er een truuk om dit te omzeilen.
De ingangskeuze via het side-panel en de afstandbediening werkt dan niet meer.

(Ik heb dit bericht ook al in het hoofdforum gesteld, maar misshien zitten hier wat meer Panasonic guru's).

Met vriendelijke groet,

Rolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
(jarig!)
Waarom cross-posten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297965

Vanwege de guru's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Ik gok dat die je topic wel zullen gezien hebben, maar mij gewoon gelijk geven en niet meer replyen daarom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
excuses voor de kapotte afbeeldingen in de startpost, Panasonic heeft hun website geupdated met de 2009 modellen waardoor de 'oude' afbeeldingen verplaatst of verwijdert zijn. :(

ik zal dit vanavond / morgen proberen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 297965 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:28:
Hallo iedereen op dit forum.

Ik heb onlangs een Panasonic TH-42PZ85E gekocht en wil nu in het service menu de overscan corrigeren.
In het service menu komen kan ik, dank zij de informatie in dit forum, maar als ik dit doe springt het beeld terug naar de TV-mode, zodat ik mijn testbeeld (via de HDMI-1 ingang) kwijt ben.
Doe ik iets verkeerd, of is er een truuk om dit te omzeilen.
De ingangskeuze via het side-panel en de afstandbediening werkt dan niet meer.

(Ik heb dit bericht ook al in het hoofdforum gesteld, maar misshien zitten hier wat meer Panasonic guru's).

Met vriendelijke groet,

Rolin
Een PZ85 heeft absoluut geen overscan die je uit moet zetten in het service-menu! Waarom? Omdat de tv anders geen hdready1080p mag worden genoemd. Een hdready1080p scherm moet een 1080 beeld zonder overscan kunnen weergeven.
Blijf alstjeblieft uit het service-menu als je niet precies weet wat je doet.

Wanneer je een digitale aansluiting gebruikt en je wilt de overscan uitzetten omdat je je pc hebt aangesloten, blu-ray wilt bekijken of games wilt spelen op je xbox/ps3, dan kan je de overscan gewoon uitzetten in het beeldmenu. Menu-Instellingen-Beeldscan.
Beeldscan uit= overscan uit.

Als je bij aansluiting van je pc nog steeds overscan ziet, dan heb je een instelling in je videokaart niet goed staan.

De overscan die je ziet wanneer je analoge tv kijkt of digitaal met scart, die hoort er te zitten. Dit komt omdat je anders artifacts/lijntjes ziet die boven of onder het beeld zitten en de overscan zorgt ervoor dat je die niet ziet. Het teletekstscherm zit daar ook.

edit: ik lees in je andere post dat je alleen een probleem hebt met het beeld bij je ups hd decoder en dat met overscan het beeld te groot en zonder overscan het beeld te klein is.

Ik denk niet dat je het testbeeld erop kan laten staan, maar je kan toch via de H-amp en de V-amp de overscan verminderen (bijv op -1 zetten en op OK drukken) en dan weer uit het service-menu gaan om te kijken hoe de overscan is.
Al blijf ik het vreemd vinden dat die decoder aan overscan doet.

Ik heb overigens destijds ook de overscan op mn PV70 verminderd in het service-menu. De H-amp en V-amp staan nu op -3. Verder ging die niet.

Op mn PV70 heb ik het op de volgende manier gedaan, waarschijnlijk is dit niet veranderd.

-ga het service-menu in
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.

Misschien gaat die bij jou verder dan -3

Overigens,zou het ook kunnen zijn dat het beeldmenu in de decoder een andere reso ofwel meer overscan heeft dan het tvbeeld zelf?

[ Voor 70% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Ik zoek een beugel voor de TH46PZ85 en het liefst zo strak mogelijk aan de muur. Nu is de vraag wie heeft er ervaring met welke beugel? En gebruikt ook de HDMI aansluitingen etc. Graag hier het liefst op korte termijn (i.v.m. vrezen in muur en beugel bevestiging appartement) een eventuele oplossing voor of tips.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Ferry34 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:43:
[...]
Ik heb overigens destijds ook de overscan op mn PV70 verminderd in het service-menu. De H-amp en V-amp staan nu op -3. Verder ging die niet.
Mijn PZ81 gaat tot +/- 30 :P
Nou, eigenlijk gaat hij nog verder, maar dan springt het beeld plots naar multi-color sneeuw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fire69 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:36:
[...]

Mijn PZ81 gaat tot +/- 30 :P
Nou, eigenlijk gaat hij nog verder, maar dan springt het beeld plots naar multi-color sneeuw. :+
Je hebt het nu toch wel over de overscan/underscan? Lijkt me nogal veel namelijk. Je bedoelt niet het verplaatsen van het beeld naar links/rechts/boven beneden?

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Nope, V-AMP en H-AMP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb de 42PZ800. Prachtig scherm maar 1 ding is irritant. Mijn Sat receiver zit op HDMI 1. Als ik de TV aanzet staat hij altijd op AV1, ook als daar geen bron op aangesloten zit. Hoe kan ik de TV op een standaard op bepaalde input zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Wicked-Game schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:28:
Ik zoek een beugel voor de TH46PZ85 en het liefst zo strak mogelijk aan de muur. Nu is de vraag wie heeft er ervaring met welke beugel? En gebruikt ook de HDMI aansluitingen etc. Graag hier het liefst op korte termijn (i.v.m. vrezen in muur en beugel bevestiging appartement) een eventuele oplossing voor of tips.
http://www.erconline.nl/v....html?manufacturers_id=57

Deze gebruik ik voor mijn 42PZ800
Ik schat dat de TV hiermee nog geen 4cm van de muur hangt :)
Je kunt geen scart naar tulp adapters e.d. meer gebruiken (zoals meegeleverd bij een Wii), ivm de totale hoogte. Normale scart,HDMI, component/tulp stekkers zijn geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Squeezert op 08-04-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Squeezert schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:16:
Ik heb de 42PZ800. Prachtig scherm maar 1 ding is irritant. Mijn Sat receiver zit op HDMI 1. Als ik de TV aanzet staat hij altijd op AV1, ook als daar geen bron op aangesloten zit. Hoe kan ik de TV op een standaard op bepaalde input zetten?
Door de startpost even door te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Precies wat Fire69 zegt: de uitleg hoe je datin de Hotel Mode doet staat in de startpost.

Als je dat gedaan hebt, kan je eventueel daarna de sources die je niet gebruikt (componenten,pc etc) uit het beeldmenu halen. Kijk bij Menu-Instellingen-Labels voor ingangen.
Hier kan je de sources ook een andere naam geven. Jij zou HDMI1 kunnen veranderen in SATELLIET (ik roep maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Ferry34 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:41:
Precies wat Fire69 zegt: de uitleg hoe je datin de Hotel Mode doet staat in de startpost.

Als je dat gedaan hebt, kan je eventueel daarna de sources die je niet gebruikt (componenten,pc etc) uit het beeldmenu halen. Kijk bij Menu-Instellingen-Labels voor ingangen.
Hier kan je de sources ook een andere naam geven. Jij zou HDMI1 kunnen veranderen in SATELLIET (ik roep maar wat).
dat laaste had ik al gedaan. Startpost inmiddels doorgelezen en de input op HDMI gezet.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286328

Ik ben in het bezit van een TH42PZ800E
Ik heb al verschillende bestanden op een SD kaart gezet,
Maar ik kan nog steeds geen filmpjes vanaf een SD kaart op mijn tv kijken.
volgens mij had ik al eens de juiste bestanden eropgezet maar de tv geeft aan dat ie ze niet herkend
Wie weet welke bestanden wel op deze tv afgespeeld worden en met welk programma ik deze bestanden kan maken(omzetten naar deze bestanden)liefst in een zo hoog mogelijke kwaliteit?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

In de start post valt direct onder het kopje Veel Gestelde Vragen te lezen:
De beste plasma schermen worden door Pioneer gemaakt, deze zijn echter een stuk duurder dan de Panasonic schermen en niet heel erg veel beter.
Volgens dit nieuwsbericht kunnen we denk ik stellen dat dat achterhaalde informatie is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben aan het zoeken geweest maar kan de veelgestelde vragen (nog) niet vinden.
Zou iemand me mischien kunnen vertellen waar dat ergens staat?
eventueel een link
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 27-05 20:33
Anoniem: 275731 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:29:
In de start post valt direct onder het kopje Veel Gestelde Vragen te lezen:
[...]
Volgens dit nieuwsbericht kunnen we denk ik stellen dat dat achterhaalde informatie is toch?
dat is ook weer achterhaald omdat pioneer gewoon stopt met plasma's.
Anoniem: 286328 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:15:
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan de veelgestelde vragen (nog) niet vinden.
Zou iemand me mischien kunnen vertellen waar dat ergens staat?
eventueel een link
Alvast bedankt
eerste pagina van dit topic....
In de handleiding staat wat wordt ondersteund: AVCHD en MPEG2

[ Voor 29% gewijzigd door StanTheMan op 25-04-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat had ik ook gelezen dat deze bestanden worden ondersteund.
Nu had ik met een aantal videobewerking programma's mijn bestanden omgezet naar AVCHD en MPEG2 maar me tv geeft dan nog steeds aan dat ie de bestanden niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Ben eindelijk een beetje gesettled in mijn nieuwe huisje (pas sinds donderdag weer internet).
Ik ben echt heel blij dat de 37PX80 niet meer leverbaar was en ik een 42PX80 in de plaats heb gekregen. De maat is perfect voor de kijkafstand en de speakers van mijn audiosetje passen er nog precies naast op het TV meubel (pics volgen later nog, als ik ergens een camera regel).
Ook de beeldkwaliteit vind ik goed (zelfs met Digitenne, alhoewel ik wel soms storing heb met Digitenne, maar ja, daar kan ik mee leven als het me 10 euro p.m. scheelt tov kabel)

Nu heb ik alleen een vraagje, wat ik al wel eerder heb gezien in een ouder deel van dit topic, maar ik kon de oplossing niet echt vinden;
Ik heb de regio op NL gezet, en de EPG werkt nu niet. Nu kan ik wel een ander land kiezen (had volgens mij Zweden geprobeerd), maar dan zijn de kanalen weer niet goed genummerd waardoor RTL 4 bijvoorbeeld kanaal 204 is ipv 004, waardoor zappen gewoon niet handig gaat.
Op welk land moet ik hem zetten zodat zowel de EPG werkt en de kanaalnummers goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik blijf het zonde van een hdtv vinden om er Digitenne op te zetten hoor, zeker op een mooie Pana.

Ik betaal 15 euro per maand voor Ziggo, maar ik heb dan ook meestal het idee dat ik naar een dvd zit te kijken!

EPG zal wel een instelling zijn op die Digitenne, want EPG op de samsung 270 decoder die bij Ziggo zat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ferry34 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:55:
Ik blijf het zonde van een hdtv vinden om er Digitenne op te zetten hoor, zeker op een mooie Pana.

Ik betaal 15 euro per maand voor Ziggo, maar ik heb dan ook meestal het idee dat ik naar een dvd zit te kijken!

EPG zal wel een instelling zijn op die Digitenne, want EPG op de samsung 270 decoder die bij Ziggo zat werkt perfect.
dus een alphacrypt insteekdecoder icm. een digitenne kaartje is niks?
ik heb nu UPC digitale tv, maar zoals ik je nu begrijp kan digitenne daar (nog) niet aan tippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Hier ook de 42PX80, op Chello digitaal, mooi man (voor meer dan 95%), geen klachten over Chello van mijn kant, beeld goed strak, mooie kleuren, etc. digitenne nog niet geprobeerd, maar ook nog niet in de verleiding gekomen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand misschien al een idee met welk videobewerkingsprogramma ik AVCHD bestanden kan maken
die ook herkend worden door het sd kaart slot van me 42PZ800?
Ik kan nog steeds niets vinden.
En een collega met dezelfde tv krijgt het ook al niet voor elkaar,zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Volgens mij al eens langs gekomen maar ik kan het echt niet meer vinden.
Ik heb af en toe als het toestel (46pz80) in stand by heeft gestaan dat ik alleen nog maar ned1 op kanaal 1 heb en op alle andere kanalen een net niet goed getunede ned 2. (Wellicht dat de zenders anders zijn als je die anders geprogrammeerd hebt). Ik had er nooit zoveel aandacht aan geschonken maar de laatste tijd lijkt het steeds erger te worden.
Heeft iemand dit ook (gehad) en weet iemand hoe je dit kan verhelpen?

@speed 24: de link staat tegenwoordig op forbidden. Is er nog een manier om bij de door jouw geposte info te komen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Weet iemand hoe ik mijn PZ80 kan aansluiten op mijn Denon receiver zodat ik kabel-TV kan kijken zonder de ingebouwde speakers te moeten gebruiken?
Ik heb een cinch kabel tussen de Audio-Out en de Denon TV/CBL audio in maar het geluid blijft uit de TV komen. Ik heb wat gezocht in de settings maar kon nergens iets vinden ivm met audio out.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Volume op de TV gewoon op 0 zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Fire69 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:15:
Volume op de TV gewoon op 0 zetten? :?
Ik kreeg ook geen geluid uit mijn versterker maar blijkbaar was de Denon verkeerd ingesteld, alles werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ik ben er btw achter hoe mijn bovengeposte probleem is ontstaan. Ik heb mijn hdmi apparatuur via een onkyo versterker aangesloten en als ik die aan heb staan terwijl ik mijn tv aan zet verliest ie alle zenders behalve nl1 en nl2. Even uitzetten en aanzetten met versterker uit en alles is terug. Heel bizar maar gelukkig weet ik nu hoe ik het moet oplossen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Volgens mij heb ik daar al eens over gelezen, en dat zou daar een fout in de firmware zijn.
Weinig aan te doen dus, aangezien ze waarschijnlijk geen updates meer zullen uitbrengen voor deze toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, en ook al was er een update, hoe zou je die dan installeren?

Op zich is het ook geen ramp hoor aangezien ik nu weet hoe ik het kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb denk ik wat raars...
1 uurtje geleden mijn splinternieuwe 42PZ800 binnen gekregen, analoog aangesloten maar het is net alsof alles op 60hz draait...
Heb heel het menu doorgelopen maar ik moet dat ding toch niet handmatig op 100hz zetten?
Ik ging er vanuit dat hij sowieso op 100hz zou staan...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Bij de PZ80-reeks kan je in het menu 50Hz aan of uitzetten.
Zeker dat je nergens een optie over het hoofd gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat met btw met gamen vooral erg opvalt is dat bij horizontaal scrollen iets niet helemaal lekker gaat. Je ziet verticale lijnen dan duidelijk dubbel. Ik kan evt nog wel ff een filmpje maken om het te verduidelijken. Ik heb al gekeken naar hz settings of andere zaken. Alles lijkt uit te staan en hz settings zijn niet beschikbaar bij hdmi. Ik heb me hier al een tijdje bij neergelegd maar laatst viel het me weer heel erg op en ik vind het toch raar. Dus tips zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Horizontaal scrollen? Pannen bedoel je dan? Is het dan geen gewone judder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat zou goed kunnen maar ik vind het wat veel voor zo'n toestel.
Ik hoopte dat het wellicht te verhelpen zijn.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 22:32

KoffieNT

banaan

Het lijkt er op dat de hdmi poort 1 het niet meer (goed) doet op mijn 42PZ81.
Mn pc met 2 verschillende kabels geprobeerd. Hdmi poort 1 zwart beeld, Hdmi poort 2 werkt gewoon.
Mn Xbox360 met 2 verschillende kabels geprobeerd. Hdmi poort 1 een soort van rand om het beeld heen en geen geluid. Gaar dus. Op Hdmi poort 2 doet hij het wel.

Heb niet effe snel wat apparaatjes liggen met een hdmi aansluiting (vriend van me heeft een Wii, zsm eens proberen), maar het lijkt er nu op dat hdmi poort 1 naar de knoppen is.

Misschien dat iemand een goede testtip heeft? Anders dan maar garantie claimen :|.

:D

• Ferry34
Een Wii?? Heeft die een hdmi dan? Zou niet weten waarom eigenlijk, aangezien een Wii geen hd games kan draaien.
rajackar schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25:
Wat met btw met gamen vooral erg opvalt is dat bij horizontaal scrollen iets niet helemaal lekker gaat. Je ziet verticale lijnen dan duidelijk dubbel. Ik kan evt nog wel ff een filmpje maken om het te verduidelijken. Ik heb al gekeken naar hz settings of andere zaken. Alles lijkt uit te staan en hz settings zijn niet beschikbaar bij hdmi. Ik heb me hier al een tijdje bij neergelegd maar laatst viel het me weer heel erg op en ik vind het toch raar. Dus tips zijn zeer welkom.
Dat is zeker niet goed nee. Met wat voor games heb je dit, speel je games op je pc?
Wat is de resolutie, aantal hz en kan je videokaart het wel aan als je je pc gebruikt om op te gamen?

[ Voor 102% gewijzigd door Ferry34 op 20-08-2009 23:18 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja ik dacht eigenlijk ook van niet. Maar ik belde die jongen vanmiddag en hij zei dat ie dat had. Effe gegoogled, maar dat is dan ook het enige wat ik er over kan vinden :P.

Probeer nog even wat dingetjes uit, anders morgen rma aanvragen helaash..

Ben nog steeds heel erg tevreden over de tv, enige waar hij last van blijft hebben is imageretention, maar verder ook echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ferry34 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:13:

Dat is zeker niet goed nee. Met wat voor games heb je dit, speel je games op je pc?
Wat is de resolutie, aantal hz en kan je videokaart het wel aan als je je pc gebruikt om op te gamen?
Dat dacht ik dus ook al.
Is op een xbox360 via hdmi op 1080p
Ik kan evt wel ff een filmpje posten om het te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
KoffieNT schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:33:
Ja ik dacht eigenlijk ook van niet. Maar ik belde die jongen vanmiddag en hij zei dat ie dat had. Effe gegoogled, maar dat is dan ook het enige wat ik er over kan vinden :P.

Probeer nog even wat dingetjes uit, anders morgen rma aanvragen helaash..

Ben nog steeds heel erg tevreden over de tv, enige waar hij last van blijft hebben is imageretention, maar verder ook echt niets.
Dat is geen hdmi output hoor. Het lijkt er een beetje op, maar is het niet. Volgens mij is het een AV output.
rajackar schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:48:
[...]

Dat dacht ik dus ook al.
Is op een xbox360 via hdmi op 1080p
Ik kan evt wel ff een filmpje posten om het te verduidelijken.
Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd? Ik weet wel dat er meestal geen verschil zit tussen goedkope etc etc (geen discussie beginnen, hebben we al 100 keer gevoerd ;)), maar er zijn kabels met een te kleine datadoorstroom.
Ikzelf gebruik hdmi kabels van handyman, €9 en hdmi 1.3 en die doen 1080p en dolby true hd/dts hd perfect.

Er zijn wel vaker problemen opgelost door een andere kabel te gebruiken.

Dubbele lijnen horen echt niet. Juist een plasma staat bekend om zn scherptebehoud bij bewegende beelden.

Succes

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 24-08-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

TNX voor de reactie. Ik zal eens kijken of ik ergens een andere kabel kan lenen want dit is idd een goedkope.
Ik zal van de week een filmpje proberen te maken want ik ben wel benieuwd naar jullie mening over wat normaal is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

OK hier dan twee filmpjes. De kwaliteit van de camera is niet super maar ik hoop dat het een beeld geeft van wat ik bedoel.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4et86ODSHSs]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Zd7MwLAxikg]

Dit is op een xbox 360 met goedkope hdmi.
Ben benieuwd of dit normaal is of dat er toch iets niet helemaal goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is niet goed nee. Ikzelf heb juist loepzuiver beeld, zoals iedere Pana plasma.

Probeer ff een andere kabel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:55:
[...]
Dat is geen hdmi output hoor. Het lijkt er een beetje op, maar is het niet. Volgens mij is het een AV output.
Klopt idd.

Heb inmiddels wat heen en weer gemaild met 4Launch. (winkel waar ik hem kocht)

Toen ik de RMA aanvroeg bij hun kreeg ik een mailtje van ze dat de tv onder 'pickup -and return' valt en dat ik dit zelf met Panasonic kon regelen. Als ik de tv naar 4Launch bracht moesten zij dit weer doen en duurde het alleen maar langer. (Werd allemaal netjes overgebracht in een mailtje naar me, dus NP dacht ik, scheelt voor beide partijen.)

Op de site van Panasonic staat echter dat alleen dealers/winkels deze service mogen aanmelden, dit heb ik dus naar 4Launch doorgemaild. Hierop kreeg ik de reactie dat mijn RMA geaccepteerd was en dat ik de tv kon komen brengen naar 4Launch.
Weer teruggemaild met de vraag of het echt niet mogelijk is voor ze om te regelen dat 'ze' (Panasonic of zij) de tv bij mij komen ophalen. De Renault Kangoo waar hij in December makkelijk in pastte hebben wij inmiddels ingeruild voor iets kleiners, dus langsbrengen ligt wat moeilijk.
Daarop kreeg ik weer een mailtje dat de tv wel onder pickup and return valt, maar dat het door Panasonic werd aangeboden en niet door hun? (ik snap deze zin even niet, 4Launch hoeft toch alleen maar aan Panasonic door te geven dat ze een tv moeten ophalen bij een klant, of werkt dit zo niet?)
In dat mailtje stond ook dat ik wel contact op kon nemen met E-care, omdat zij vaak ook dingen voor particuliere aankopen van Panasonic deden.

Deze ga ik morgenochtend even bellen, als dit weer op niets uitloopt zal ik toch echt met de tv en al naar 4Launch moeten..hmm..wordt nog een klusje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ferry34 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:20:
Dat is niet goed nee. Ikzelf heb juist loepzuiver beeld, zoals iedere Pana plasma.

Probeer ff een andere kabel dus.
TNX voor de info.
Dit zou ik btw ook moeten kunnen testen door ff component aan te sluiten toch?
Ik bedenk me btw net dat de verbinding naar mijn receiver loopt via de hdmi kabel van Microsoft. van de receiver naar de tv loopt een goedkope kabel. Die MS kabel zou wel kwaliteit moeten zijn. Misschien toch even de rechtstreekse verbinding proberen.
Ik meld me wel weer als ik eea getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ah, een receiver.

Wat gebeurt er als je de xbox direkt op de tv aansluit? Zo kan je uitsluiten dat de receiver het veroorzaakt.
Wanneer het beeld dan wèl goed is, ligt het aan de receiver (instellingen?).

Heb je de video-instellingen wel op Pass-through staan?

Bij content die tòch al 1080p is, zoals xbox360, pc of blu-ray die al met hdmi worden aangesloten, moet je zorgen dat de receiver niets met het beeld doet.

Hopelijk is dit een oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 19:52 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmmz, heb het ook direct geprobeerd maar het verbeterd niet echt. De xbox is nu aangesloten met de originele ms hdmi kabel. Dat zou een goede moeten zijn. Zal ook nog eens component proberen om te zien of dat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hmm, ik had gehoopt dat het probleem met je Onkyo te maken zou hebben, omdat deze er ook voor lijkt te zorgen dat al je tv-zenders verdwenen zijn wanneer je de Pana aanzet tewijl je de receiver al aan hebt staan.

Probeer ook een andere hdmi ingang van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yep, hij zit nu op een andere ;)
hoopte ook dat het hiermee te maken zou hebben. Misschien toch eens contact opnemen met pana support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

ik heb al een half jaar oid een 42px80, superding!
nou vroeg ik me alleen af of dit een bekend en normaal iets is:

soms hoor je, bijv, midden in de nacht, als hij al uren uit staat, een relais ofzo klikken
is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Volgens mij wel. Doet de mijne ook wel eens :).

Mijn tvtje is helaas vrijdag opgehaald door UPS. Nu maar hopen dat ik hem binnen een korte tijd terug krijg :), zit nu digitale tv te kijken en te Xboxen op een 15" tv.

Anoniem: 279609

ik heb de 46inch PZ85, nu valt het op dat met name met rode kleuren het beeld niet helemaal lekker is. Vooral als je bv een rode gloed hebt op tv, dus als het donker is met rode lampen ofzo dan is het niet optimaal.

Verder geen problemen alleen met de kleur rood is het dus niet mooi/scherp. Reset van instellingen etc ook al gedaan. Meer die dat opgemerkt hebben of weten waar het aan kan liggen? Zal proberen nog wat foto's toe te voegen ter verduidelijking.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

hmm dat is idd apart. Bij mijn pz80 die hetzelfde paneel heeft heb ik daar geen last van.
Ik heb overigens nog wel problemen met bewegende beelden. Let er nu ook echt op en dat zie je het overal.
Ook is fosfor training een probleem. Bij iedere bewegende lichte plek ik het beeld zie ik een gelig spoortje. Dat is toch ook niet echt normaal?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Slightly off-topic:

5 september is mijn 42PZ81 opgehaald door UPS en naar E-care (serviceafdeling van Panasonic) gebracht.

Omdat mijn tv niet in Nederland is gekocht door de winkel waar ik hem heb gekocht viel mijn tv niet binnen Nederlandse garantie. Blabla-moeilijk verhaal, komt er op neer dat 4Launch moest regelen dat UPS de tv komt ophalen en dat hun dit ook gewoon betalen. Melding>Ophaaltijd heeft ongeveer 2 weken geduurd. Best lang, maar de manier waarop het ging (4Launch) was nog wel aardig en de tv was nog bruikbaar in de tussentijd. (HDMIpoort 1 doet het niet meer)

Nu zijn we bijna 2 weken verder en gisteren heb ik 4Launch even gemaild om een update. 4Launch mailde vandaag terug dat ze contact hebben gehad met E-care en dat de tv nog niet in reparatie was, vanwege drukte.

Dit vind ik wel een beetje vervelend, want ik zit dus nu gewoon zonder tv. (of ja, een 17" CRT plastiekske)

Bij kleine dingen vind ik zelf 1-2 weken wachttijd tot je het weer terug hebt/vervanging vrij normaal, bij dit (formaat etc) is een langere wachttijd opzich nog wel voorstelbaar, maar ik ben niet van plan 2 maanden zonder tv te zitten.
Wat zou een normale reparatietijd zijn sinds het ophaalmoment? (5september)

Iemand ervaring e.d.?

(ik kan ook niet zo snel vinden wat het wettelijk zou moeten zijn, ik dacht 30 dagen maar weet het niet zeker.)

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 17-09-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:40
Even een vraag over een 46PZ85

Ik heb 3 HDMI poorten, en ik dacht dat wanneer ik op de AV knop drukte ik ook altijd 3 kon selecteren. Maar nu heb ik een 3e HDMI apparaat aangeschaft en ik krijg met geen mogelijkheid beeld. (apparaat werkt wel op HDMI2)

Wanneer ik op de knop AV druk van de afstandsbediening zie ik de volgende opties :

AV1
AV2
Component
PC
HDMI1
HDMI2
TV

Met andere woorden : alle aansluitingen die links aan de zijkant zitten lijken verdwenen ? Wie heeft een PZ85 en heeft dit eerder gezien ? En wat staat bij jullie in het rijtje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Moet je effe bij Settings>Input labels kijken.

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/0665/5_7.jpg

Staat daar HDMI3 "aan"?

@onder: *;

[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 06-10-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:40
Klopt helemaal, ik was inmiddels zelf ook al achter de handige actie van mijzelf gekomen ;) Heb die ooit eens uitgezet omdat ik anders steeds aan het bladeren bleef (..)

Toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Ik kan geen meerkanaals geluid over HDMI aan mijn 42PZ800E aanbieden.
Hij accepteerd alleen 2 kanaals stereo lcpm. :(

Is dit normaal???
Dit model is toch juist in staat om Dolby digital +, gewoon dolby digital (AC3) en AAC
te decoderen?? 8)7

Vanaf mijn UPC decoder en tevens HTPC met nvidea GFORCE 9400 ION, direct en enkel aangesloten via HDMI. Maakt allemaal niets uit. Het blijft stereo wat de klok slaat.

Wat heb ik nu aan het extra duur betaalde Trusurround XS als hij uberhaupt geen meerkanaals sporen aanneemt.... |:(

Of moet ik dit ergens aanzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Hdmi circuit opgeblazen? :

Vannacht sloot ik mijn DVI -> hdmi kabel op op mijn Panasonic 42PZ8E.

De hdmi kant hing al in de HDMI 2 poort van de tv en ik klikte de dvi kant in de graka van mijn pc; hierbij voelde ik wat stroom door mijn vinger gaan, heb ik wel vaker meegemaakt met scart kabels etc.

Direct sprong mijn plasma op zwart beeld op de HDMI 1 poort waar mijn UPC HD Philips Box op stond te spelen. Sindsdien geven beide HDMI poorten geen beeld. De HD Box geeft alleen nog zwart beeld (wel met inoput van 576p) en de PC connectie doet niks; ook is de Panasonic tv niet terug te vinden in beeldschermbeheer zoals ik gewend ben.

Om problemen uit te sluiten:
- HD Box geeft nog gewoon beeld op scart en hdmi settings staan nog op 720p
- Graka geeft wel beeld naar 2e PC monitor die ik als test heb aangesloten.
- HDMI 1 en 2 gewisseld; dan heeft 2 zwart beeld met input van 576p van de HD box; pc herkent tv nog altijd niet.
- hele ochtend alle stroom overal af (oa HD box reset dus)
- Fabrieksinstellingen PZ8E teruggezet (geen resultaat)

Ook de vraag: kan ik garantie claimen of heeft er ergens stroom gelekt waardoor ik zelf schuldig ben aan "opblazen" van iets? Dat er door beeldschermkabels lichte stroom loopt is toch normaal? Bij nabootsen van de schokjes lukte dit steeds niet; alles voelt nu stroomvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 2211 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:44:

Is dit normaal???
Dit model is toch juist in staat om Dolby digital +, gewoon dolby digital (AC3) en AAC
te decoderen?? 8)7

Vanaf mijn UPC decoder en tevens HTPC met nvidea GFORCE 9400 ION, direct en enkel aangesloten via HDMI. Maakt allemaal niets uit. Het blijft stereo wat de klok slaat.

Wat heb ik nu aan het extra duur betaalde Trusurround XS als hij uberhaupt geen meerkanaals sporen aanneemt.... |:(

Even een kleine gok; staat de sound-output op die poort op Digital of Analog ofzo?
Blowhoofd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:16:
Hdmi circuit opgeblazen? :

Vannacht sloot ik mijn DVI -> hdmi kabel op op mijn Panasonic 42PZ8E.

De hdmi kant hing al in de HDMI 2 poort van de tv en ik klikte de dvi kant in de graka van mijn pc; hierbij voelde ik wat stroom door mijn vinger gaan, heb ik wel vaker meegemaakt met scart kabels etc.

Direct sprong mijn plasma op zwart beeld op de HDMI 1 poort waar mijn UPC HD Philips Box op stond te spelen. Sindsdien geven beide HDMI poorten geen beeld. De HD Box geeft alleen nog zwart beeld (wel met inoput van 576p) en de PC connectie doet niks; ook is de Panasonic tv niet terug te vinden in beeldschermbeheer zoals ik gewend ben.

Om problemen uit te sluiten:
- HD Box geeft nog gewoon beeld op scart en hdmi settings staan nog op 720p
- Graka geeft wel beeld naar 2e PC monitor die ik als test heb aangesloten.
- HDMI 1 en 2 gewisseld; dan heeft 2 zwart beeld met input van 576p van de HD box; pc herkent tv nog altijd niet.
- hele ochtend alle stroom overal af (oa HD box reset dus)
- Fabrieksinstellingen PZ8E teruggezet (geen resultaat)

Ook de vraag: kan ik garantie claimen of heeft er ergens stroom gelekt waardoor ik zelf schuldig ben aan "opblazen" van iets? Dat er door beeldschermkabels lichte stroom loopt is toch normaal? Bij nabootsen van de schokjes lukte dit steeds niet; alles voelt nu stroomvrij.
Lijkt op het probleem wat ik had met HDMIpoort1. Van de een op de andere dag geen beeld meer op de poort (mijn pc hangt daar op). Mn 360 gaf nog wel beeld, maar met gare randen en ook het geluid deed het niet meer.
Heb garantie geclaimd en als het goed is krijg ik mn tv morgen, of overmorgen weer terug.

sidenote: De garantie is in mijn geval een gruwelijk drama. De winkel waar ik hem heb gekocht heeft de tv niet in Nederland ingekocht waardoor ik zelf geen pickup-and return garantie kan claimen, alles moet via de winkel lopen.

In het kort: Probleem aangemeld, 2 weken later na verschillende telefoontjes en mailtjes pas een afspraak gemaakt voor ophaling van de tv. Tv pas na 4 weken gerepareerd (zelf 2 keer gemaild hoe het er mee stond). En nu zijn we weer een week verder voordat ik mijn tv kan verwachten. (2x aan me beloofd dat ik hem al zou ontvangen).
Meer info zien jullie binnenkort in mijn (zeer uitgebereide) shopreview van 4Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

[quote]KoffieNT schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

Even een kleine gok; staat de sound-output op die poort op Digital of Analog ofzo?

Output staat wel degelijk ingesteld op digitaal.
Zowel op mijn UPC HD ontvanger en HTPC.
Op mijn TV kan ik enkel HDMI 1 en HDMI 4 poort kiezen tussen auto. digitaal en analoog. Maar ook daar aangeschakeld op digitaal bied geen oplossing... Mijn tv geeft aan de nvidea HDMI driver gewoon door dat hij enkel 2 kanaals stereo accepteerd en geen enkel gecomprimeerd signaal zoals AC3.

Als ik met mijn HTPC met het programma AC3 filter bijv. een geluidstroom met AC3 5.1 hard forceer over HDMI uit te sturen naar mijn tv, dan hoor ik alleen flink gekraak.
Zelfs een AC3 stream met 2.0 (stereo) is een no go....

Is er uberhaupt iemand die over HDMI meerkanaals geluid uit de tv kan halen; al dan niet passtrough naar de optical uotput van de tv zelf naar een externe receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 2211 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:44:

Is dit normaal???
te decoderen?? 8)7

De tv kan helemaal geen digitale audio decoder hoor ;)

De tv kan alleen dts doorgeven door de optical out wanneer dit doorgezonden wordt wanneer je naar een hd-zender zit te kijken die dit ondersteunt. Denk aan dts bij Discovery HD. Dan kan je dus een optische kabel vanuit je tv naar je receiver sturen.

Gebruik je een externe tv-decoder of een ander extern apparaat (dvd/blu-ray/xbox), dan stuurt de tv via de optical out altijd stereo uit en dus geen 5.1.

Wil je 5.1 horen, sluit het afspeelapparaat dan direkt aan op je receiver.

Iedere hdtv downmixed het dus naar stereo. Waarom? Vanwege kopieerbeveiling; afspraak met de filmindustrie.

KoffieNT: zie je nou wat ik bedoelde met dat de reparatieservice aan huis heel handig is. Ik leg altijd uit dat je in Nederland altijd 2 jaar garantie hebt, maar de reparatieservice aan huis geldt alleen voor niet parallel geimporteerde modellen.
Als die op die manier is geimporteerd en hij gaat kapot, dan moet je regelen dat de tv wordt opgehaald en ben je m dus lange tijd kwijt.
Bij de Panasonic garantie komt er een monteur bij je thuis!

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 12-10-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nou, dat lange weg zijn is het probleem niet in mijn geval. Niet dat ik 4 weken naar een 15" CRT kijken weinig vind, alles behalve, maar het ging met name om de communicatie, het geregel en alle problemen met de winkel/bezorg- en afhaaldiensten.

Maar idd, ik koop NOOIT, NOOIT meer een tv waarvan ik niet eerst heb gekeken hoe het zit met garantie/service. Dan maar 100 euro meer kwijt zijn, want damn..

Ik zou de tv eigenlijk vandaag binnen krijgen, maar ook dit ging weer niet door. Jullie lezen het wel in de shopreview die nog ergens in 2009 verschijnt, samen met mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 22:03
Olé, ik heb nu een 42px80 sinds maart in bezit en tot dinsdag heeft deze voortreffelijk goed gewerkt...

Nu heb ik opeens dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/16/1255697517-460.jpg

hier een ander beeld (minder erg,maar toch erg storend):
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/8690/p1030065.jpg

Het is dus een ongelooflijk storende flikkerende streep die juist aan het uiteinde van de rechterkant zit.
Dinsdag ging het nog weg na een goed halfuurtje, maar sinsdien blijft het...
Ik dacht eerst dat het te maken had met de warmte ofzo, maar dat blijkt het dus niet te zijn.

RMA?
Heb de tv gekocht bij redcoon.be, hopelijk doen ze niet al te moeilijk, het is immers niet mijn fout ;)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Dit lijkt me idd een gevalletje Garantie. Nu idd hopen dat Redcoon goed meewerkt. Volgens mij heb je bij Redcoon nl geen officiele panasonic garantie. Anders was Panasonic zelf langsgekomen en was de kans groot dat je een nieuwe TV (model2009) gekregen had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DarkSide schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:21:
Dit lijkt me idd een gevalletje Garantie. Nu idd hopen dat Redcoon goed meewerkt. Volgens mij heb je bij Redcoon nl geen officiele panasonic garantie. Anders was Panasonic zelf langsgekomen en was de kans groot dat je een nieuwe TV (model2009) gekregen had.
Ik heb net redcoon.be gecontacteerd...
Mss kan ik een mail sturen naar Panasonic Belgie? Zijn er kosten waar ik eventueel rekening mee moet houden, of word alles "gratis" geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Kan je het niet fixen in het service-menu met de VPOWER (dacht ik)-setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Fire69 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:30:
Kan je het niet fixen in het service-menu met de VPOWER (dacht ik)-setting?
Hoe geraak in in het service menu?

En voor wat dient VPOWER?

edit: heb zitten prutsen in het service menu met v-pos en h-pos, het beeld verschuift wel, maar de lijn blijft, dus ik denk dat het in het paneel zelf zit...
Maandag contact opnemen met redcoon en ook met panasonic.
Hopelijk krijg ik ofwel dezelfde ofwel een nieuwere, maar dan minstens zo goed... (p42x10 zou mooi zijn :) )

[ Voor 39% gewijzigd door Aries.Mu op 16-10-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hoe is jullie ervaring met phosphor trailing eigenlijk. Ik zie het heel duidelijk op mijn scherm (46pz80).
Vooral in games kan ik me er aan ergeren. Het is bijvoorbeeld ook goed te zien als je bij de wii op het disc kanaal klikt en het beeld inzoomt op dat kanaal. Is dat normaal of heeft mijn tv er meer last van dan gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Ik zie er absoluut niks van. Getest op de wii voor je, ik zie niks.
Kan aan je tv liggen, maar ook aan mijn ogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Aries.Mu schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

Ik heb net redcoon.be gecontacteerd...
Mss kan ik een mail sturen naar Panasonic Belgie? Zijn er kosten waar ik eventueel rekening mee moet houden, of word alles "gratis" geregeld?
Dat ligt natuurlijk aan de voorwaarde van Redcoon. Volgens mij hadden ze vroeger maar 1 jaar garantie. En leveren ze nu ook 2 jaar onsite garantie. Maar niet zoals Panasonic dat doet. Je bent nl niet verzekerd tegen transport schade, en volgens mij zijn ze ook niet zo happig om het scherm om te ruilen voor een nieuwer type.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:18:
Ik zie er absoluut niks van. Getest op de wii voor je, ik zie niks.
Kan aan je tv liggen, maar ook aan mijn ogen. :P
Tnx :)
Zou het nog zin hebben om hiervoor garantie te bellen? Ik erger me er namelijk wel aan en vind het eigenlijk ook wel absurd voor zo'n apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
rajackar schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:02:
Hoe is jullie ervaring met phosphor trailing eigenlijk. Ik zie het heel duidelijk op mijn scherm (46pz80).
Vooral in games kan ik me er aan ergeren. Het is bijvoorbeeld ook goed te zien als je bij de wii op het disc kanaal klikt en het beeld inzoomt op dat kanaal. Is dat normaal of heeft mijn tv er meer last van dan gemiddeld?
Het zou kunnen zijn dat je er gevoelig voor bent, maar mij lijkt dat sterk.

Ga naar een hdtv winkel en bekijk n paar plasma's. Zie je t daar niet op dan is er waarschijnlijk iets mis met je toestel.
Ik neem aan dat die niet op stand Dynamisch staat met 100% contrast, want dan zou je t eerder kunnen zien.

Laat ff weten hoe t afloopt. Ben benieuwd wat er stuk is. Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:29
De meeste, zo niet alle, plasma's hebben "last" van phosphor smearing, áls je er vatbaar voor bent. Dat het ene merk het misschien ietsjes minder heeft dan een ander merk kan wel, helemaal elimineren wordt lastig. Als je het op de PZ80 ziet zal je het ook wel op andere plasma's zien. Zie het zelf ook, op alle (huidige) plasma's.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 19-10-2009 18:43 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:42:
De meeste, zo niet alle, plasma's hebben "last" van phosphor smearing, áls je er vatbaar voor bent. Dat het ene merk het misschien ietsjes minder heeft dan een ander merk kan wel, helemaal elimineren wordt lastig. Als je het op de PZ80 ziet zal je het ook wel op andere plasma's zien. Zie het zelf ook, op alle (huidige) plasma's.
Mee eens, maar als die het op andere plasma's helemaal niet ziet dan denk ik dat er iets mis is met zn Pana.

Brad: weet jij of er verschillende uitvoeringen zijn van de Pio 6090 (zoals je bij de 5090 de H hebt en wat deze verschillen zijn) en of deze ergens in een winkel staat?
Kan m nergens vinden en ik wil deze ff ergens bekijken.

Ik zag zaterdag eindelijk een 5090, mijn god wat een mooi beeld zeg! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 20-10-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tnx voor de replies. Een vergelijking lijkt me idd de beste optie. Gelukkig heeft een vriend van me een 42pz85 staan. Zit als het goed is hetzelfde paneel in dus dat lijkt me een goede kandidaat voor een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:44:
Brad: weet jij of er verschillende uitvoeringen zijn van de Pio 6090 (zoals je bij de 5090 de H hebt en wat deze verschillen zijn) en of deze ergens in een winkel staat?
Kan m nergens vinden en ik wil deze ff ergens bekijken.
Heb de 6090H helaas (nou ja, eigenlijk gelukkig 8)) nooit ergens gezien nee... Nu is het in een winkel toch vaak lastig kijken, maar een eerste indruk is wel leuk natuurlijk. Was pas bij een MM en de aldaar aanwezige 5090H was véle malen minder mooi dan bijv. een Samsung LCD. Tenenkrommende dingen zijn dat, maar ja ;)

De verschillen tussen de 6090 en 6090H zullen wel hetzelfde zijn als bij de 5090 serie neem ik aan... Zelf vind ik de KRP versie het mooist maar die is helaas (of wederom gelukkig) nog "net" even iets boven het budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 20-10-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Even een vraagje:

Ik heb de Panasonic 42PZ80E

In het menu en op de afstandbediening is het knopje "Aspect ratio" aan te klikken. Als ik dit dan instel op "Auto" dan merk ik dat hij een film van 1920x800 via de mediaspeler, toch full screen weergeeft (dus zonder zwarte balk).

Mooi natuurlijk, maar is dit nu downscalen, of die Beeldscan waar jullie het over hebben? Ik begrijp het nu niet zo meer 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door kegeltje26 op 20-10-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Dat is geen van beide. :)

Waarschijnlijk doet je TV dan aan 'pan & scan', maw hij zoomt in op het beeld tot het boven en onder past, maar daardoor valt een deel van je beeld links en rechts weg.
Andere mogelijkheid is dat hij het beeld gewoon uitrekt boven en onder, maar ik denk niet dat de Pana's dat doen.

Mijn PZ81 staat gewoon altijd fixed op 16:9, nooit problemen mee dan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 20-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
kegeltje26 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:26:
Even een vraagje:

Ik heb de Panasonic 42PZ80E

In het menu en op de afstandbediening is het knopje "Aspect ratio" aan te klikken. Als ik dit dan instel op "Auto" dan merk ik dat hij een film van 1920x800 via de mediaspeler, toch full screen weergeeft (dus zonder zwarte balk).

Mooi natuurlijk, maar is dit nu downscalen, of die Beeldscan waar jullie het over hebben? Ik begrijp het nu niet zo meer 8)7
Dit soort dingen zijn niet mooi ;)

Zwarte balken bij blu-ray horen in het beeld te zitten en het uitrekken van het beeld leidt alleen maar tot het verlies van beeldkwaliteit.

Je kunt de tv het beste op 16-9 of JUIST zetten. Bij JUIST worden de 4:3 uitzendingen wèl beeldvullend getoond en voor tv kijken vind ik dit prettig.

Beeldscan is de optie die de overscan regelt. Beeldscan aan is overscan aan. (het is mij een raadsel waarom ze deze optie dan ook niet overscan genoemd hebben).

Gewone uitzendingen (niet digitaal) kunnen bij de rand van het beeld onzuiverheden hebben. Boven en onder het getoonde beeld zit namelijk nog wat info, denk aan teletekst (nee, die zit niet achter het beeld ;) ).
Om te voorkomen dat je dit zou kunnen zien, hadden vroeger alle tv's een bepaalde mate van overscan.

De laatste jaren echter hebben we digitale of HD beelden. Het hebben van overscan is daarbij niet gewenst, omdat het uitrekken kwaliteitsverlies betekent.
De overscan is ook niet nodig, omdat het digitaal is.

Gelukkig kunnen tegenwoordig bij alle hdready en full hdtv's (hdready1080p) de overscan worden uitgezet.
Dit moet je dus alleen doen bij digitale beelden/hd/games etc en niet bij het kijken naar gewone tv uitzendingen, omdat je dan aan de randen van het beeld rare storingen kunt zien.

Beeldaspectratio is een beeldinstelling waardoor verschillende beeldformaten op een bepaalde manier worden getoond. De Beeldscan regelt de overscan.
De Beeldscan kan je overigens alleen aan/uit zetten, wanneer de beeldaspectratio op 16-9 of Auto staat.

Capice? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 21-10-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Ferry34 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:34:
[...]

De laatste jaren echter hebben we digitale of HD beelden. Het hebben van overscan is daarbij niet gewenst, omdat het uitrekken kwaliteitsverlies betekent.
De overscan is ook niet nodig, omdat het digitaal is.

Gelukkig kunnen tegenwoordig bij alle hdready en full hdtv's (hdready1080p) de overscan worden uitgezet.
Dit moet je dus alleen doen bij digitale beelden/hd/games etc en niet bij het kijken naar gewone tv uitzendingen, omdat je dan aan de randen van het beeld rare storingen kunt zien.
[...]
Alleen jammer dat blijkbaar bij digitale tv ook nog steeds die rare randen aan het beeld zitten of dat het beeld per uitzending van formaat verandert (soms zelfs 1 in uitzending per scene verschillend). Iig, hier in België toch...
Met als gevolg dat ik de overscan moet laten aanstaan. Maar als ik dan mijn laptop via hdmi aansluit moet ik het weer gaan uitzetten en later terug aan. Verschrikkelijk, dat switchen steeds weer. :/

Waarom ze niet gewoon alles netjes in 720p ofzo doorsturen, voor mij een raadsel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ok, dus beste is dus 16:9 en beeldscan uit.

Het verwarrende is namelijk ook dat PS3en of mediaspelers ook het beeld kunnen uitrekken/minimaliseren, oftewel upscalen of niet.

In combinatie met aspectratio en beeldscan geeft dat een woud van beeldinstellingsmogelijkheden.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Nee, het is heel simpel.
TV: 16:9 - Beeldscan uit
PS3/DVD/MNT/...: 16:9 - Upscale naar 1080p

That's it. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:43:
[...]

Heb de 6090H helaas (nou ja, eigenlijk gelukkig 8)) nooit ergens gezien nee... Nu is het in een winkel toch vaak lastig kijken, maar een eerste indruk is wel leuk natuurlijk. Was pas bij een MM en de aldaar aanwezige 5090H was véle malen minder mooi dan bijv. een Samsung LCD. Tenenkrommende dingen zijn dat, maar ja ;)

De verschillen tussen de 6090 en 6090H zullen wel hetzelfde zijn als bij de 5090 serie neem ik aan... Zelf vind ik de KRP versie het mooist maar die is helaas (of wederom gelukkig) nog "net" even iets boven het budget.
Heb jij de 5090 of de 5090H? Die laatste schijnt hetzelfde paneel te hebben als de krp500?

Hm, ik ben aan t sparen voor zo'n 6090, maar die krp600M zit qua prijs daar niet ver vanaf...
Misschien dat ik t red met sparen, maar t is wel n bedrag voor n tv hoor! Pfff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee man, heb een low-res HD-Ready bak van het jaar Ben-Hur (508XD) ;) En nog (érg) tevreden mee ook 8)
Hm, ik ben aan t sparen voor zo'n 6090, maar die krp600M zit qua prijs daar niet ver vanaf...
Misschien dat ik t red met sparen, maar t is wel n bedrag voor n tv hoor! Pfff ;)
Heb me er al bij neergelegd het niét te gaan doen. Op 2.75 meter afstand is 60 inch (voor SD-content) toch niet te doen vind ik. En om nu de indeling te gaan veranderen voor een tv, nou nee. Alhoewel... (damn those tv's! :@)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
DarkSide schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:41:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de voorwaarde van Redcoon. Volgens mij hadden ze vroeger maar 1 jaar garantie. En leveren ze nu ook 2 jaar onsite garantie. Maar niet zoals Panasonic dat doet. Je bent nl niet verzekerd tegen transport schade, en volgens mij zijn ze ook niet zo happig om het scherm om te ruilen voor een nieuwer type.
Kleine Update:

Ik had contact opgenomem met redcoon, maar blijkt dat ik de tv 3 tot 7 weken zal moeten missen!
Heb dan na wat twijfelen mailtje teruggestuurd om te zeggen dat ik toch eens via Panasonic zelf ging informeren hoe zij ermee omgaan...
Met mijn vorige LCD die ik bij de MM had gekocht, heb ik gewoon gebeld om te zeggen dat hij het niet meer deed en ik kreeg gewoon een splinternieuwe in de plaats de dag zelf nadat ze de oude hadden meegenomen.
Hopelijk kan Panasonic ook zoiets regelen...
Het zal mij leren om elke keer te zoeken naar de goedkoopste winkel, volgende keer gewoon wat discussieren in de MM of een webshop vinden met een vergelijkbare service.

Heeft er iemand hier ervaring met de RMA van Panasonic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aries.Mu schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:32:
[...]

Kleine Update:

Ik had contact opgenomem met redcoon, maar blijkt dat ik de tv 3 tot 7 weken zal moeten missen!
Heb dan na wat twijfelen mailtje teruggestuurd om te zeggen dat ik toch eens via Panasonic zelf ging informeren hoe zij ermee omgaan...
Met mijn vorige LCD die ik bij de MM had gekocht, heb ik gewoon gebeld om te zeggen dat hij het niet meer deed en ik kreeg gewoon een splinternieuwe in de plaats de dag zelf nadat ze de oude hadden meegenomen.
Hopelijk kan Panasonic ook zoiets regelen...
Het zal mij leren om elke keer te zoeken naar de goedkoopste winkel, volgende keer gewoon wat discussieren in de MM of een webshop vinden met een vergelijkbare service.

Heeft er iemand hier ervaring met de RMA van Panasonic? :)
Door het toestel te kopen bij redcoon ben je denk ik bij Panasonic aan het verkeerde adres, als het geen officieel dealer is dan kan je vaak fluiten naar het service plan van de fabriekant. Ik dacht namelijk dat Redcoon niet hetzelfde model (serie nummer) levert als dat de gewone nederlandse winkels doen. Ik ben wel zeer benieuwd naar je ervaring straks, als panasonic er geen problemen mee heeft dan wordt een nieuwe tv halen bij redcoon interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Inderdaad, dat zal niet lukken.

De toestellen van Redcoon zijn zo goedkoop omdat deze via paralelle import ons land binnen komen. Deze hebben dus geen 2 jaar reparatieservice aan huis en bij een defect moet je de hdtv laten ophalen en ben je m lange tijd kwijt.
Er is domweg geen bedrag naar Pana NL afgedragen die deze garantie betaald.

Laatst was er iemand op een forum die was m al 4 weken kwijt en zn tv was nog niet eens gerepareerd. Hij zal nooit nooit meer op die manier een hdtv kopen zei hij.

Daarom zal ik dit ook niet snel (zeg maar gerust niet) doen. Ik heb gelukkig 2 plasma's, maar stel je voor dat je gewoon 5 weken zonder tv zit!

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 31-10-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Ik heb mijn PZ81 gehaald bij iishop.be, 400€ minder dan de prijs bij MM en zo.
Op dat moment was er een promo voor gratis 4 jaar garantie van Panasonic. Dit gold volgens de site eigenlijk niet voor de PZ81.
Toch factuur opgestuurd en mooi gestempeld terug gekregen. :)

Dus Redcoon of niet, ik zou het toch maar proberen, je weet nooit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ferry34 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:19:
Laatst was er iemand op een forum die was m al 4 weken kwijt en zn tv was nog niet eens gerepareerd. Hij zal nooit nooit meer op die manier een hdtv kopen zei hij.
Dat was ik denk ik ;). Mijn shopreview (aftersales) komt er binnenkort aan..

@onder: oh O-)

[ Voor 66% gewijzigd door KoffieNT op 01-11-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik weet dat jij dat was Koffie! ;) Wil niet meteen je naam te grabbel gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij deze, de shopreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282141

Even een vraagje voor de kenners;

Ik heb nu een jaartje de 42PZ85 en ben er super tevreden mee. We hebben sinds deze week HDTV van UPC, ook super en al! Alleen er is 1 minpuntje aan het geheel. Als ik de TV aan zet dan staat ie standaard op analoog en dan is er dus alleen sneeuw, ook al staat het UPC kastje al aan?

Ik moet dan echt de AB van de TV erbij gaan pakken (heb ook een SC-BT100 waarvan ik de AB voor alles gebruik) en dan op AV drukken voordat ie op HDMI3 springt.

Weet iemand hoe ik kan instellen dat ie dat "analoog" overslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Houd het '-/V' knopje (op de tv) ingedrukt en druk tegelijkertijd 3x op de 'AV' toets (op de afstandbediening)

Het Hotel-menu zal zich dan openen. Zet 'Hotel Mode' op 'On' en 'Initial INPUT' op de source waar de tv het eerst naar moet kijken.
Niet te veel aan andere settings komen :).

Over de mediabox. Als het goed is zit er ook nog een kleine coax-kabel bij de box, deze kun je op de antenne van de mediabox en tv aansluiten zodat je sowieso een analoog signaal hebt op de coax van de tv :).

Pagina: 1 2 Laatste