yay, eerste post met m'n nieuwe nick
Dagboekje,
Gisteren was het PuG drama avond. Eerst dacht ik met mijn DK tank nog ff een stukje Naxx10 mee te pikken voor de reset. Ik dus een PuG gejoined. Op het moment dat ik de instance inloop: "You have been saved to...". Great, ik aangegeven dat ik dat nou niet echt netjes vond, maargoed, de RL gaf aan dat er nog maar 2 bosses down waren, dus ik tilde er niet al te zwaar aan. Even rondkijken leerde echter dat er nog maar 2 bosses in leven waren

. Najah, ik was toch al gesaved, KT dropt een leuke Axe, dus de kans op snel leuke loot scoren was *in theorie* aanwezig (wat ben ik toch lekker optimistisch he

).
Ik begon al bedenkingen te krijgen toen mensen (waaronder de RL, een druid) de weg naar Sapph niet konden vinden. Daar kwamen nog wat meer bedenkingen bij toen bleek dat deze RL nog nooit van Gift of the Wild had gehoord. De bedenkingen werden nog wat groter toen mijn collega DK tank (die Sapph nog nooit gedaan had) vond dat hij Sapph moest tanken, want hij was Frost, ik Unholy, dus hij was beter. Toen deze wannabe-tank pullde zonder dat de RL daar opdracht voor gegeven had en vervolgens ook nog eens bleek dat ik zónder het gebruik van Rune Strike en Death and Decay meer TPS deed dan hij en hij ook nog eens binnen een mum van tijd de grond van dichtbij mocht bekijken, begonnen de bedenkingen langzamaan te evolueren tot een besef dat het met deze groep waarschijnlijk niet lukken ging. Bijna niemand bleek de tacs goed te kennen. De RL ging
naast een iceblock staan om nog lekker door te kunnen blijven DPS'en. Mensen gingen in een cirkel om Sapph heen staan waardoor ze te ver weg stonden om gehealed te worden en oh ja, de DPS was om te huilen. Na 3 tries (dat ik het volgehouden heb zeg) hebben we het er maar bij gelaten.
Toen leek het me wel een leuk idee om met mijn Warlock een PuG EoE10 te joinen. Er werden nogal wat PuGjes gestart (waarschijnlijk omdat het toch de-dag-voor-reset-day was) dus ik dacht wel een goede kans te maken een goeie groep te vinden. Welnu, de eerste groep die ik joinde bleek een healer te weinig te hebben. Er waren 3 Warlocks, dus de RL vond het nodig om ons te laten rollen voor onze plek. Uiteraard rollde ik het laagst, dus mocht ik vertrekken. Voordat ik leavde nog in ff in raidchat gemeld dat ze een full epic/T7 gegearde lock lieten vertrekken. Ik had de gear van die andere 2 al lang ff gechecked en ik was veruit het beset gegeared. Als ik de RL was had ik het wel geweten, maargoed.
Niet getreurd, gewoon nog een keer proberen. De volgende PuG die ik joinde mocht ik zowaar blijven

. Iedereen, behalve 1 retri pala, (b)leek ook nog eens de tacs te kennen. De retri pala hebben we heel ff de tijd gegeven om de vid te bekijken. De eerste try was nog de beste. We haalden het tot phase 2. De problemen waren:
- De DK-on-spark-grip-duty was de sparks zó snel kwijt dat de DPS'ers niet eens de gelegenheid hadden om ze dood te nuken. Hij klagen dat we de sparks niet snel genoeg killden, maar da's nogal lastig als je ze onder Maly's kont gripped.
- De Warrior tank deed waardeloze TPS; ondanks dat ik hem zo'n 10 seconden threat-opbouw-tijd gaf moest ik moeite doen om geen aggro te trekken. Hij bleef maar schreeuwen "wait with aggro!!!1one", terwijl ik toch netjes onder de 130% threat bleef en geen aggro trok.
- In phase 2 bleven er een aantal buiten de anti-magic zones staan.
- DPS was te laag (zelfs met sparks). Niet die van mij natuurlijk, ik zat al-aggro-vermijdend toch nog op zo'n 2.8 tot 3K. Maarja, de rest bleef ver achter, nummer 2 zat zo'n 900 DPS onder mij, de rest nog meer. De retri pala deed maar 1K.
Najah, dat doen we voorlopig dus ook niet meer. De meeste Heroics, OS10/25 (zelfs met 8/20 man) en VoA zijn prima te PuGgen op mijn server, maar daar houdt het dan wel zo'n beetje mee op. Maar ach, als onverbeterlijke optimist zal ik het binnenkort toch wel weer een keer proberen, je weet immers maar nooit

.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...