Ja hoor:verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Heeft iemand ondertussen al kabels gevonden die in de front usb's passen?
http://www.brigatti.nl/contents/nl/d408.html#p4398
ook gender changers kun je daar kopen
Ja hoor:verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Heeft iemand ondertussen al kabels gevonden die in de front usb's passen?
Dit is al eens voorbij gekomen in dit topic. Ik denk dat je met deze info en Google wel een eind komt.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:04:
Tweede is dat reboot commando 1 op 3 keer lukt. Nu staat systeem op Restarting system en gebeurt verder niets.
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Heelaas, de drivers zijn alleen te downloaden als je je registreert, en om een of andere rare reden lukt me dat niet. Misschien dat ik ergens een alternatieve download vind. Mijn fit is eigelijk bedoeld als mediacenter voor mn 37 Inch tv, maar die word op dit moment gerepareert du draai ik m nu als volwaardige desktop:) En daar is ie net te langsaam voor. Vooral met games,jbr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:45:
[...]
Heb je video drivers die je een paar posts hoger naar verwijst nu geinstalleerd?
[ Voor 9% gewijzigd door verleemen op 04-09-2009 17:14 ]
The freedom of saying E=MC3
[ Voor 82% gewijzigd door verleemen op 07-09-2009 17:40 ]
[ Voor 73% gewijzigd door verleemen op 09-09-2009 01:56 ]
Voor het hele systeem natuurlijk!verleemen schreef op woensdag 09 september 2009 @ 01:52:
6 w voor je schijf of voor t hele systeem?
ik dacht dat die 2.5'niet meer dan 3 w trokken..
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...
[ Voor 32% gewijzigd door verleemen op 10-09-2009 19:57 ]
Het zal bij mij ook iets meer zijn, soms geeft ie 7W aan, maar daar maak ik me niet zo druk omverleemen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:46:
[...]
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...
[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 26-09-2009 11:00 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 11-10-2009 14:28 ]
Laat ook even weten hoe je hem uiteindelijk hebt geconfigureerd, misschien hebben andere gebruikers hier nog wat aan!ProudElm schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:
thanx.. Denk dat ik deze mooi ga kopen.
Helaas niet.. misschien iemand die wel een fit-PC2 XP HD heeft lief aankijken?DNS666 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:45:
Iemand enig idee of de codecs voor windows xp ergens te koop zijn?
Ik heb de diskless versie gekocht en dan kan je op geen enkele manier die codecs scoren.
Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gecommuniceerd.
Punt is alleen dat sinds build 2521 en 1501 de H.264/VC-1 decoder zich niet meer als DirectShow filter laat registreren. D.w.z. dat je voor playback vast zit aan PowerDVD zelf.Dav1d schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:00:
PowerDVD 8 en 9 hebben sinds respectievelijk build 2815 en 1719 ondersteuning voor de GMA 500!
Leuk, maar waarschijnlijk niet dual core?COMING SOON:
FIT-PC2i
Enhanced Fit-PC2 model, including:
* Dual Ethernet
* 2GB DDR2 RAM
* S/PDIF Digital Audio
* Serial port
* Other extras
[ Voor 11% gewijzigd door jbr op 23-11-2009 17:34 ]
Gisteren geprobeerd, geen succes.jbr schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:27:
Gelukkig is er eindelijk DirectX ondersteuning in XBMC!
Zie hier: nieuws: Team Xbmc brengt eerste bèta met nieuwe interface uit
Het ontbreken van OpenGL in de videodrivers is dus niet langer een beperking om de FITPC2 uit te rusten met XBMC! Vanavond meteen even proberen!
edit: jammer een crash.. zal liggen aan het feit dat ik Windows 2003 draai. Iemand met WinXP?
Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te metenDNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:19:
Weet je zeker dat je energiemeter goed meet?
ff meten met een gloeilamp.Perceptive schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:48:
[...]
Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te meten
De adapter heeft overigens een Energy Star Efficiency Level V label.
Ik had hetzelfde idee, maar nog niet uitgevoerd bij gebrek aan een lamp met een stekker. Is het vermogen van een 40 Watt lamp eigenlijk precies 40 Watt?DNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:52:
[...]
ff meten met een gloeilamp.
Eerst de gloeilamp en dan daarna de gloeilamp in de berekening er af halen.
Volgens mij is dat de betrouwbaarste manier.
Waarschijnlijk mogen ze het nog niet zo openbaar maken en moeten ze op officieel bericht van compulab wachten.New Fit-PC2 model with Dual-ethernet and Auto-resume as standard - Fit-PC2i scheduled for release by the end of Q4 '09
Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.
Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.
Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:02:
[...]
Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.
Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:37:
[...]
Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?
Verwijderd
Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:12:
Zijn verder de specs een beetje goed?
Spec:
100GB capacity
9.5mm High
12ms Average Seek Time
ATA-6 Interface
100MB/sec Transfer Rate
8MB Buffer
300,000 MTTF Hours
Past hij überhaupt wel in dat kastje?, hebben alle 2,5" schijfjes dezelfde maat?
Verwijderd
BedanktJorizzz schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:24:
[...]
Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.
Herstarten is niet zo'n heel groot probleem.jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:41:
[...]
Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...
waldorf schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:27:
hier staat een test van energie meters.
De resultaten van de Voltcraft Energy Check 3000 zijn matig.
Het heeft voordelen om een aantal dedicated taken in je netwerk te scheiden natuurlijk. Als je geen topprestaties wilt dan kan 1 machine al je taken prima uitvoeren, maar ik twijfel of je een D-Link Gaming router kunt vervangen met een FITPC...Bartjuh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:15:
[...]
Nu heb ik 25Mb/s internet, dat moet zo'n atom gemakkelijk kunnen routeren lijkt me, ook tegelijkertijd als er iemand zit te downloaden van de schijf.
Grafische crap, daarmee bedoel je Aero?drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:47:
Eindelijk mijn fit pc2 fatsoenlijk aan de gang gekregen
Ben er achter gekomen dat windows 7 ( mits grafische crap uitstaat ) toch veruit het beste loopt.
Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk
Wordt de videodriver automatisch door Windows 7 gedownload?drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:49:
[...]
Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk).
Het uitschakelen van Aero maakt echt een gigantisch verschil.
Nou, niet bepaald nee.jbr schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:55:
[...]
Wordt de videodriver automatisch door Windows 8 gedownload?
En "ze" zijn in dit geval dus de boys van Compulab, dus verkrijgbaar via de fit-pc site ?drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]
En eergisteren hebben ze een nieuwe videodriver gereleast die het gelukkig goed doet op mijn pc.
Sowieso gaat er bijna niks automatisch bij de fit pc2
[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 08-01-2010 10:51 ]
staat er nu weer eentje inanthonycd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:52:
Kon de advertentie niet meer vinden in de V/A, maar had iemand nog zijn fitpc2 in de verkoop staan? Zit nog te twijfelen om hem op de site te bestellen of over te nemen als iemand er van af wilt...
Hey,procyon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:
[...]
staat er nu weer eentje in(ja, ik ben de verkoper)
Klopt, wil ook nog wel 720p bekijken. Alleen is een ION een stuk minder zuinig. Misschien wacht ik op de fit-pc2i. Die heeft 2GB. Ga nog even kijken hoe 2008+exchange loopt op 2GB op me laptop of desktop.procyon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:
In principe staat zo'n ding natuurlijk 90% van de tijd idle, echter is de combo 2008 + Exchange vooral gebaat bij meer geheugen dan een snellere processor.
Wellicht moet je eens kijken naar een Ion met 4 GB ram?
De D-Link Gaming Router DGL-4100 die ik ook hebt verbruikt 5 watt @ Cresta wattmeter, maak je maar eerder zorgen om je modem, dat copperjet geval van alice verstookt 12 wattBartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.
Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Student1563424 op 25-01-2010 18:02 ]
Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]
Nou, niet bepaald nee.
Hij geeft wel beeld maar de grafische prestaties zijn standaard belachelijk slecht.
[...]
Sowieso gaat er bijna niks automatisch bij de fit pc2
[ Voor 42% gewijzigd door anthonycd op 27-01-2010 19:43 ]
Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.jbr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:27:
[...]
Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.
Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met dedrijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:
@FiVAL
Fit-pc2 en android,... ik zou het er nog niet op wagen aangezien zelfs voor de reguliere
os'en al afentoe flink wat moeite moeten worden gedaan om alle hardware te herkennen.
[ Voor 5% gewijzigd door FiVAL op 11-02-2010 16:17 . Reden: Link 'ge-add' ]
Nee, ik bedoelde "automatisch". Nadat ik de door Compulab beschikbaar gestelde driver had gevoerd, pakte hij m ook gewoon hoor.drijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.
Als dat allemaal toch zo simpel was heFiVAL schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:13:
[...]
Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met de
juiste drivers? Toch?? Net als je met Ubuntu ook kunt doen...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je zult je moeten houden aan die hoogte, iets dikkers gaat er niet in (weet ik bijna zeker)Raven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:42:
Sorry voor de kick, maar zit er aan te denken over een tijdje een FIT-PC2 te gaan kopen en in te zetten als downloadpc. Ik heb echter een vraag waarvoor de klantenservice van http://www.fit-pc.net/ geen moeite wil doen om deze te beantwoorden.
De 160GB notebookschijf wat als optie meegeleverd kan worden is me wat te klein (qua capaciteit), nu zijn er zat grotere notebookschijfjes maar daar er een PATA->SATA converter in de FIT-PC2 zit en omdat sommige notebookschijfjes wat hoger zijn dan de standaard 9.5mm wil ik graag weten of er enige beperkingen zijn waar ik rekening moet houden....
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-07-2010 20:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Voor zover ik weet zijn alle hedendaagse schijfjes <=500GB gewoon 9-9,5 mm hoog. Pas bij zeldzame capaciteiten 750GB/1TB kom je bijvoorbeeld 12,5 mm tegen. Zoek gewoon de capaciteit die je wilt en check de form factor voor de zekerheid. Ik heb er destijds met mijn 500GB niet eens naar gekeken....Raven schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:13:
9.5mm dus, ik hoop dat de pricewatch daar een filter voor heeft...
Okee.
En dat met die converter, moet ik daar nog ergens rekening mee houden? Of is dat ding zo ontworpen dat elke SATA notebookschijf daar mee werkt?
edit: geen filter voor te vinden, dat wordt specs nakijken...
[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 08-07-2010 08:45 ]
computer? waar? waar?
[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 21-02-2011 11:57 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 24-09-2011 12:07 ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
computer? waar? waar?
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
computer? waar? waar?
[ Voor 68% gewijzigd door PaulX op 24-01-2012 12:40 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
De Zotac is kleiner, maar wel dikker.PaulX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:38:
@abusimbal: waarom precies als ik vragen mag? prijs alleen?
de fit-pc3 heeft geen fans aan boord en is dus stil(ler), + zuiniger en kleiner.
De mijne staat al weer een tijdje in mijn prive museumpje van ex computers, mede omdat ik constand problemen had met mn internetverbinding maar ook omdat ik utieindelijk ben gaan gamen. Het was een leuk experiment dat wel, de mijne trok niet meer dan 6 watt. Ik zit nog altijd er aan te denken om m in een midi keyboard in te bouwen en zo de fit te gebruiken als een standalone synthesizer engine.tonschong schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:14:
Even onder dit topic een ode aan mijn Fit-PC2 !!!!
Aangeschaft in najaar 2009 en zwoegt dus al bijna 2,5 jaar onverdroten voort. In die tijd heeft 'ie meer dan 2,5TB gedownload, uitgepakt en afgespeeld, zo'n 9000 mails verwerkt, ca. 1 TB geupload naar m'n online backup host en als doorgeefluik gefungeerd voor m'n 2 netwerkschijven.
En al die tijd nooit meer dan 8 W gevraagd.....
Voor mij de ideale server!
[ Voor 4% gewijzigd door PaulX op 12-02-2012 14:29 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Eagle0 op 14-11-2012 14:49 ]
computer? waar? waar?
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq