Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:36
verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Heeft iemand ondertussen al kabels gevonden die in de front usb's passen?
Ja hoor:

http://www.brigatti.nl/contents/nl/d408.html#p4398
ook gender changers kun je daar kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:04:
Tweede is dat reboot commando 1 op 3 keer lukt. Nu staat systeem op Restarting system en gebeurt verder niets.
Dit is al eens voorbij gekomen in dit topic. Ik denk dat je met deze info en Google wel een eind komt. ;)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:45:
[...]

Heb je video drivers die je een paar posts hoger naar verwijst nu geinstalleerd?
Heelaas, de drivers zijn alleen te downloaden als je je registreert, en om een of andere rare reden lukt me dat niet. Misschien dat ik ergens een alternatieve download vind. Mijn fit is eigelijk bedoeld als mediacenter voor mn 37 Inch tv, maar die word op dit moment gerepareert du draai ik m nu als volwaardige desktop:) En daar is ie net te langsaam voor. Vooral met games,

Die drives zijn volgens de fora een stuk beter voor games maar ja , t is allemaal zo nieuw he. Oorspronkelijk zijn deze drivers bedoeld voor MID's, dus met een resolutie tot 600x800. Ik weet dus niet hoe dat zit in hogere resoluties. Games zoals Max Payne zijn wel speelbaar, maar het houd niet echt over. Vooral bij actiescenes met meer dan 3 tegestanders gaat de framerate naaqr zon 15 frames per seconde en das nie fijn...Het lullige is dat games die lichter zijn dan max payne allemaal tot nu toe uit t msdostijdperk stammen. Op zich zouden die het goed doen op de FIT ( games als Duke nukeM 3D bedoel ik. Maar ja, dat draait weer niet op XP dus die moet je in een emulator als DOSBOX runnen en dat loopt weer volledig op de proccessor ( en dan zit je weer op een resolutie van 320x200). Misschien als ik t een keer helemaal vaag in mn bol krijg dat ik dr een dualboot met windows 98 op zet, Dan word de fit weer een gruwelijk snel beestje:)

Ik ga maar eens op zoek naar tomb raider, dat liep zelfs goed op mn oude Pentium I MMX

Ik heb ondertussen een koelblokje dat ik uit een oude pentium heb gesloopt op de fit gelegd Zonder ventilator, dat scheelt echt de helfd van de gevoelstemperatuur. Het zal wel puur psychologisch zijn maar dat voelt gewoon beter. Als ik dr nou nog 3 kan vinden past t precies over t hele oppervlakte van t ding, dan heb je een mooie turbo look.

[ Voor 9% gewijzigd door verleemen op 04-09-2009 17:14 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Games voor de fitpc. Ik ben naar de lijst voor games die op de eeepc runnen gaan kijken en heb daar een paar van op de fit uitgeprobeert. Niet alle games Die op de eee lopen doen t ook op de FIT.
Zo doen need for speed en morrorwind t behoorlijk goed op de eee. maar zijn op de fit totaasl niet vooruit te branden.

De tip die ik mensen geef om hun computer uit te testen is, Probeer maar eens een nieuw spelletje. Als dat werkt werkt Alles:)

Eerst maar eens wat werkt

Max pain alle opties op laag haal ik 1024x768 resolutie:)

Tomb raider 2 werkt ook lekker in 1280x 800

Half life werkt:) 600x800 software rendering...

Harry potter and te phiolosophers stone

Harry potter and the order of the fenix (af en toe wat lag maar goed speelbaar verder)

TRON 2.0 ( lowest settings)

Tony hawk pro skater 2

Ghost recon werk op de laagste settings.

Startrek armada

Wat Niet werkt:

De meeste games voor 1998 presteren rampzalig (vreemd genoeg kunnen die niks met de gma 500, ze doen t wel maar heel traag. 3 frames per seconde) En de games na 2004 zijn weer te zwaar.

Alien vs predator.

alle need for speeds

Half life 2 (snik)

GTA3

The elder scrolls Morrorwind en Oblivion

allemaal extreem lage framerates, en soms corupte models)

Carmageddon is een rare, Die pakt maar de helfd van t scherm, beetje instabiel, maar wil wel.

Daytona, ook best een lichtgewicht doet raar, alsof je af en toe plotseling gas geeft ga je afwisselend sneller en langsamer.

Oudere games die in dosbox kunnen runnen moeten ook niet te zwaar zijn.
Doom heeft geen problemen

Duke nukem3d niet hoger dan 320 x200

Vreemd genoeg F2B ( fade to black ) dat op al mn andere computers wel in dosbox draait loopt op de fitpc IN de emulator vast..

[ Voor 82% gewijzigd door verleemen op 07-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Wat dat betreft is het spelen van games misschien in deze wel een hele exotische toepassing. Daar heb ik de FIT nooit voor bedacht.

Ik heb onlangs trouwens mijn 100GB/7200rpm schijfje vervangen door een 500GB/5400rpm. Echt een verademing. Ik hoor het geheel nu nauwelijks. Het draait stabiel, wordt niet warm (deed het eigenlijk al niet) en is stil en bovenal zuinig (6W). Ik bedoel, ik heb hier verschillende systemen staan die meer opslag kunnen bieden en krachtiger zijn, maar die herrie, grootte en verbruik staan me dan toch tegen.. Ik vond het best een investering, maar ben (nog steeds) ontzettend tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
6 w voor je schijf of voor t hele systeem?
ik dacht dat die 2.5'niet meer dan 3 w trokken..

Ik heb er ook 500 GB inzitten. eigelijki gewoon mn Verbatim usb drive die ik voor 88 euro had gekocht.
kastje open. drive dr uit, en in de fit.
no problemo.

wat wel een probleem was en is, De schijf zat al half vol met backups'en is standaard in fat32 geformateert. nu met windows er op heb ik een ongepartitioneerde schijf, en dat voelt niet zo lekker. bovendien iede3re keer als hier door een rare handeling de adapterplug dr uit schiet, gaat windows eerst braaf de harde schijf controleren... maaja...

[ Voor 73% gewijzigd door verleemen op 09-09-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op woensdag 09 september 2009 @ 01:52:
6 w voor je schijf of voor t hele systeem?
ik dacht dat die 2.5'niet meer dan 3 w trokken..
Voor het hele systeem natuurlijk! :P

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:23:
[...]

Voor het hele systeem natuurlijk! :P
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...

Ik heb een aantal van die games nou ook op mn eeepc 900 gezet (celeron 900mhz gma 945
daar loopt t allemaal toch een stuk vloeiender, maar wel in een 3:4 verhouding dus et zwarte balken aan weerszijnden. maar ja een eeepc gebruikt ook nog steeds 23 watt.

[ Voor 32% gewijzigd door verleemen op 10-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:46:
[...]
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...
Het zal bij mij ook iets meer zijn, soms geeft ie 7W aan, maar daar maak ik me niet zo druk om ;)

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de FIT nu precies een maand, dus het word tijd voor een verdict.
Door omstandigheden ( TV in de reparatie ) staat mijn fit al die tijd als main computer hier te draaien en ik moet zeggen dat hij daar een beetje underpowered voor is. Je kan de fit het beste verglijken met een pentium 3 wat power en grafisch betreft. Dat wil zeggen dat in principe alles werkt wat voor dat soort computers geschreven is.
Ook software en games dat tot 2002 is gemaakt loopt prima.

Heelaas is het zo, dat sinds computers steeds sneller zijn geworden, dat men het bij het programeren van nieuwere software niet zo nauw neemt wat optimalisatie betreft, en dat is dus ook de reden waarom nieuwere software niet zo lekker op dit bakkie loopt. Ik heb het zelfs geflikt om op de fit een videootje te editen met de nieuwste AVS editor, en dat trekt ie maar net. Eigenenlijk werkt dat niet echt lekker Oudere software werkt dan weer een stuk vloeiender, maar ja, die codecs zitten daar weer niet in.

Het probleem is bij de fit ook dat het een OEM bak is, ik bedoel daarmee dat je zelf maar moet zorgen dat je software dr op loopt en dat betekend dat ook de drivers niet perse optimaal zijn aangepast voor de fit.
Zo zijn er bijvoorbeeld mediaspelers zoals die van archos waar flash allang hardwarematig op gerenderd word omdat de software daar speciaal voor geschreven is. Dat is dus bij de fit niet zo.

Op zich werkt youtube wel, maar als de filmpjes te scherp zijn, of er overlays boven op liggen ( de textblokjes) Dan wil t allemaal niet full frame meer lopen. Dat hindert ook andere programma's Het is een wereld van verschil als je een film of een ander programma draait terwijl op de achtergrond de explorer aanstaat met youtube of niet. Als je alleen al je tab met youtube of nederland24 of een ander flash draaiende site uitzet dan loopt de rest een stuk vloeiender dus.

Nederland24 loopt eigelijk perfect. Maar ook hier, draait er een andere flashapplicatie in een andere tab, dan krijgt nederland24 problemen. het word traag en hij gaat constand herladen.
Een fitpc met een dual core atom zou helemaal toppie zijn ( dan gebruikt ie nog steeds maar 8 watt of zo, en die 2de core kan ook nog eens uit als ie alleen download, snachts) Dan draait eigenlijk alles wel.

Nou is dat bij een mediaspeler zo dat je meestal maar een site per keer kan bekijken, het is of/of. Maar bij de fit heb je de neiging alles open te laten staan.

Ondertussen heeft intel al een nieuwe SOC uitgebracht op basis van de atom.
nieuws: Intel introduceert Atom CE4100-soc voor tv's en mediaspelers
Dat is eigelijk hetzelfde principe van de FIT, maar dan als inbouw voor in een TV. Nou maar hopen dat je de computerhardware kan laten draaien terwijl de rest van je TV hardware uit staat en dan heb je in principe een mooie server/downloadbak in huis. Het verschil met de fit zal de toegepaste software zijn waardoor alles wat vloeiender zal draaien, hoewel ik me kan voorstellen dat er een aantal limieten wat openstaande tabs en dergelijke zllen zijn.

Het zou fijn zijn als compulab een eigen linux based mediacenter software voor de fit zou schrijven. Ik weet niet hoe groot de fanbase van dit ding is, maar dat zou echt de killerapp voor dit ding zijn.

Voor de rest een leuke computer die heel weinig gebruikt en ook stabiel is als je niet te zware software draait. De mijne heeft nu een maand 24/7 gedraaid en ik reset m gemiddeld om de 3 dagen, maar dat komt omdat ik behoorlijk wat programmas en tabs aan heb staan altijd. Eigenlijk net zoveel als op een normale computer en t zijn meestal de zware flashapplicaties die m dan de das om doen. Als je die wat verstandig gebruikt dan lijkt me dat ie gewoon 24/7 kan draaien zonder resets.

Een voorbeeldje, op dit moment staat aan: Firefox met 4 tabs open, waaronder youtube en tweakers.( ik tik dit dus op de fit nu) MSN messenger, Daemon tools. Free downloadmanagger is 4 torrents aan t downloaden, AVIR anitvirus, VLC player en Paint shop pro 7. dat loopt lekker, maar zou ik nu nog een tab met bv Nederland24 openzetten dan gaat de FIT zweten en moet er iets uit. Met aan bedoel ik idle maar als ik nu vlc een mkv film laat afspelen loopt dat vloeiend in full screen. En dat allemaal op een standaard XP configuratie zonder tweaks op een computer met een gemiddeld verbruik van 6 W:)

Daarnaast heb ik t probleem dat als ik te veel torrents teglijk download en teglijk internet dat mn verbinding wegvalt, maar dat probleem ken ik ook van andere computers dus dat is niet een specifiek FIT probleempje.
Dan is een reset noodzakelijk, daarna doet internet t weer.

Je zou kunnen zeggen, 300 euro voorde fit is swel een beetje duur, maar zie t zo, als je in de FIT in plaats van een p3 of p4 24/7 aan hebt staan, dan heb je die prijs er na een maand of 8 al uit. Zoveel minder electra verbruikt ie. Het scheelt je echt 400 euro per jaar aan je energiekosten dus.

Aan de andere kan komen er steeds meer standalone mediaplayers op de markt met internet functionaliteit. Daar is de software dus op maat gemaakt en die zijn meestal nog geodkoper dan de fit zelf. Maar een spelletje als Max Payne kan je dan wel vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 26-09-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Vraagje over deze pc. Ik zit al een tijdje te zoeken naar een weinig power verbruikende oplossing om een paar website's/print server/WIFI-acces te verzorgen. Dit wordt nu door 2 apparaten gedaan die samen minsten 100W verbruiken.:(

Nu zou de FIT-PC2 dus ideaal zijn om deze taken uit te voeren. Echter, heeft iemand al geprobeerd windows Server 2003/2008 of HomeServer hier op te draaien? Of is de fit-pc hier niet krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb eigenlijk heel veel intresse in die fit pc 2. Ik wil hem verlopig gebruiken voor in de brommobiel / auto

Zit te denken om het os en de belangrijke gegevens op een boot USB stick te zetten (gewoon een grote stick) en een SSD te gebruiken om overige data erop kwijt te kunnen. Heb nog een vertex 60GB liggen van me pc, aangezien ik in me desktop een intel erin ga zetten.

Zou hem willen gebruiken om te kunnen internetten in de auto (om mail te bekijken en dingen op te zoeken)
Maar ik zou er graag er ook navigatie software erop willen draaien, kan dit?

http://www.fit-pc.co.uk/

Op die site staat ook een 7 inch mimo scherm. Deze is via USB aan te sluiten en is vrij zuinig
Ik vroeg me af als je van dat scherm gebruik maakt via USB of er dan ook gebruik word gemaakt van de videokaart van de fit-pc2? Of is dit een nadeel bij dat scherm en dus een eigen video engine gebruikt?

Zijn er misschien betere alternatieven voor een 7 a 10 inch touch screen die even zuinig zijn?

En trekt een auto accu het makkelijk die pc? Of word het niet aangeraden om hem op de auto accu aan te sluiten, aangezien ik een diesel heb en die vrij veel van de accu nodig heeft om de gloeispiralen van de auto voor te gloeien..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe loopt Google Earth eigenlijk op dit dingetje met terrein aan?

Die touchscreen Mimo vond ik ook al interessant.

Ikzelf dacht meer aan een pctje voor in de keuken. Kunnen mensen notities achterlaten, kort effe buienradar bekijken, en wat RSS feeds draaien voor nieuws enzo.

[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 11-10-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Een aantal mensen hierboven hebben denk ik meer aan een atom-based touchscreen PC. Er zijn er een aantal te koop, van MSI en van Asus als ik me niet vergis. De totaaloplossing is wat minder zuinig, maar misschien interessanter.

Ik draai zelf Windows2003 op de FITPC2 en dat werkt als een tierelier. Windows2008 misschien ook wel, maar daar heb ik geen licentie voor, dus dat kan ik niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
thanx.. Denk dat ik deze mooi ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
ProudElm schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:
thanx.. Denk dat ik deze mooi ga kopen.
Laat ook even weten hoe je hem uiteindelijk hebt geconfigureerd, misschien hebben andere gebruikers hier nog wat aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Werkt windows 7 professional hier ook goed op i.c.m die windows xp modus.. Want ik zou er het liefste een ssd erin willen zetten, en windows 7 geeft hier volledige support voor. En zou ook wel willen weten of de windows xp software goed werkt i.c.m windows xp modus..

Kan op zo`n pc ook goed films worden bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Someone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Windows 7 is net 1 week uit, de kans dat iemand dat al icm de FitPC2 heeft gebruikt lijkt me redelijk klein.

Je vraag over films is nogal breed. Het is dus redelijk onbegonnen werk om hier een zinnig antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je een Intel SSD koopt zoals de Postville dan krijg je er gewoon een tooltje bij om TRIM handmatig uit te voeren. Je hoeft er niet per se W7 voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Iemand enig idee of de codecs voor windows xp ergens te koop zijn?
Ik heb de diskless versie gekocht en dan kan je op geen enkele manier die codecs scoren.
Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gecommuniceerd.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DNS666 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:45:
Iemand enig idee of de codecs voor windows xp ergens te koop zijn?
Ik heb de diskless versie gekocht en dan kan je op geen enkele manier die codecs scoren.
Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gecommuniceerd.
Helaas niet.. misschien iemand die wel een fit-PC2 XP HD heeft lief aankijken?

Verder:
Dav1d schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:00:
PowerDVD 8 en 9 hebben sinds respectievelijk build 2815 en 1719 ondersteuning voor de GMA 500! :Y
Punt is alleen dat sinds build 2521 en 1501 de H.264/VC-1 decoder zich niet meer als DirectShow filter laat registreren. D.w.z. dat je voor playback vast zit aan PowerDVD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik overweeg om een FIT-PC2 (de windows xp versie) aan te schaffen als media speler (en er een usb geluidskaartje aan te hangen voor spdif output, danwel even wachten op de FIT-PC2i). Mijn grootste vraag is: kan dit apparaatje blu-ray iso's afspelen op volledige kwaliteit? Er zijn een paar draadjes op het fit-pc2 forum hierover maar niemand heeft kennelijk een antwoord. Weet iemand hier misschien het antwoord, of zou iemand met een fit-pc2 bereid zijn dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Komt er een FIT-PC2i? Kan ik daar ergens meer info over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Beetje googlen op FIT-PC2i: http://www.fit-pc.co.uk/order-now.html
COMING SOON:
FIT-PC2i
Enhanced Fit-PC2 model, including:
* Dual Ethernet
* 2GB DDR2 RAM
* S/PDIF Digital Audio
* Serial port
* Other extras
Leuk, maar waarschijnlijk niet dual core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Gelukkig is er eindelijk DirectX ondersteuning in XBMC!

Zie hier: nieuws: Team Xbmc brengt eerste bèta met nieuwe interface uit

Het ontbreken van OpenGL in de videodrivers is dus niet langer een beperking om de FITPC2 uit te rusten met XBMC! Vanavond meteen even proberen! :)

edit: jammer een crash.. zal liggen aan het feit dat ik Windows 2003 draai. Iemand met WinXP?

[ Voor 11% gewijzigd door jbr op 23-11-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb maar de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar de makers van fitpic.

Dit was hun antwoord:

Hi Robin,

We're not currently looking at the Dual Core Atom, at least not for the
next 9 months or so.

But you should be aware that the Dual Core version uses quite a bit more
energy than the single core, so it will not be a 9W PC with those
specifications.

The Fit-PC2i will have 2GB RAM however, as well as a Serial Port and
Digital Audio (S/PDIF).

Kind regards
Benjamin
The Fit-PC Team

• MDB1106
jbr schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:27:
Gelukkig is er eindelijk DirectX ondersteuning in XBMC!

Zie hier: nieuws: Team Xbmc brengt eerste bèta met nieuwe interface uit

Het ontbreken van OpenGL in de videodrivers is dus niet langer een beperking om de FITPC2 uit te rusten met XBMC! Vanavond meteen even proberen! :)

edit: jammer een crash.. zal liggen aan het feit dat ik Windows 2003 draai. Iemand met WinXP?
Gisteren geprobeerd, geen succes.
beeld kan 720P niet eens volgen (laat staan 1080P), terwijl ik dat gewoon met mediaplayer wel kan
jammer want het was een elegante oplossing geweest.
Nee, dan doet mijn Asus O!play het een stuk beter.

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik gebruik de fit pc2 nu een dag met Ubuntu en een 500 gig WD Scorpio schijf. Met cron jobs en shell scripts draai ik vanaf nu elke dag backups van een aantal online databases. Daarnaast draai ik er sshd, ftpd, Apache en MySQL op en dat gaat prima.

Mijn Voltcraft Energy Check 3000 geeft 3.5 Watt aan wanneer ik alles behalve de LAN- en de powerkabel eruit heb getrokken. Met muis en LED-verlicht toetsenbord kom ik op 4.6 Watt in semi-idle. Elke keer als ik een commando geef of programma start is er een kleine powerspike tot ongeveer 5.5 Watt. Zijn er meer fit-pc'ers met zulke lage waarden?

Wat me op is gevallen is dat de klok steeds verkeerd stond wanneer de stroom er even vanaf was geweest. Misschien vanwege een lege CMOS batterij? Herkent iemand hier dat probleem? (Het probleem heb ik opgelost door de tijd elk uur te synchronizen.)

Verder wordt het kastje een beetje warm en blijft de harddisk spinnen.

Oordeel tot nog toe: een fantastisch superklein en superzuinig systeem dat prima draait als server.

Heeft iemand het hier al geprobeerd om er eentje op batterijen of zonnepanelen te draaien?

• Sinned123
Weet je zeker dat je energiemeter goed meet?

Ik haal tussen de 6-7w met een kale fit-pc2 met lan aansluiting en een ssd van mtron.
Dat komt ongeveer overeen met de waardes die ze halen op het fit-pc forum.

Jou waardes zitten daar toch echt flink onder nog, zeker als je het percentage gewijs bekijkt.
Wellicht heb je een efficientere voeding gekregen?
Of heb je gewoon dik mazzel dat je een goed exemplaar hebt getrokken.

Ik ben zelf trouwens uitgespeeld en heb mijn mail elders weten te hosten voor noppes.
Bovendien ook met een betere backup schedule.
Ik heb die van mij dus weer te koop gezet.

• Perceptive
DNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:19:
Weet je zeker dat je energiemeter goed meet?
Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te meten :)
De adapter heeft overigens een Energy Star Efficiency Level V label.

• Sinned123
Perceptive schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:48:
[...]

Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te meten :)
De adapter heeft overigens een Energy Star Efficiency Level V label.
ff meten met een gloeilamp.
Eerst de gloeilamp en dan daarna de gloeilamp in de berekening er af halen.
Volgens mij is dat de betrouwbaarste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
DNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:52:
[...]

ff meten met een gloeilamp.
Eerst de gloeilamp en dan daarna de gloeilamp in de berekening er af halen.
Volgens mij is dat de betrouwbaarste manier.
Ik had hetzelfde idee, maar nog niet uitgevoerd bij gebrek aan een lamp met een stekker. Is het vermogen van een 40 Watt lamp eigenlijk precies 40 Watt?

Ik heb de fit pc2 laten draaien afgelopen nacht en zojuist (8:45 uur) stond de klok op 1:27 uur AM... Daar gaat iets niet helemaal goed. Het lijkt wel of het systeem in slaapstand (zeg maar coma) is geraakt. De tijd-synch cronjob heeft blijkbaar ook niet gedraaid. De klok zou bij een slaapstand toch niet mogen gaan achterlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Ik denk dat DNS666 bedoelt dat je 2 metingen doet, een van alleen de gloeilamp, en dan eentje (met een stekkerdoos) van de gloeilamp en je fit-pc2 samen. Dan trek je het aantal Watt van de lamp af van het totaal. Je zal wel zien of een gloeilamp ook echt precies 40 Watt gebruikt, en of dat nog fluctueert (ben ook wel benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
oké, bedankt, ik ben er uitgekomen. Ik heb het geprobeerd: 3 lampen van 25 W draaien precies 75 W. Met fit pc2 samen verstoken ze 83.5 W, dus de fit pc2 verstookt 8.5W.

Conclusie: mijn Voltcraft meet niet erg nauwkeurig als het om kleine vermogens gaat. Volgens de handleiding zou die onder 1.5 W niet meer nauwkeurig zijn, maar die van mij doet dat blijkbaar bij 8W ook niet.

Het was ook te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldorf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-08 19:42
hier staat een test van energie meters.
De resultaten van de Voltcraft Energy Check 3000 zijn matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
dankje. Wel een enorm verschil in afwijkingen tussen de afzonderlijke meters!

ik heb zojuist een support formulier ingevuld op fit-pc.info, omdat de klok blijft haperen. Elk uur synchronizen lukt niet, want hij haalt het volle uur niet, waardoor de tijd-sync-cron-job niet gestart wordt... Ik heb 'm nu op elke 5 minuten synchronizen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Mijn bericht aan fit-pc.info werd binnen een paar minuten beantwoord, op zaterdag, waarvoor hulde.
Op aanraden van de heer Lambers van fit-pc.info / A1Touch Solution (de leverancier) heb ik de klok goed gezet in de BIOS en daarna de stekker uit het systeem gehaald. Na een uur weer aangezet. De klok liep op de seconde synchroon met de juiste tijd, dus aan de CMOS batterij lag het niet.

Na flink zoeken en proberen heb ik gnome power management uitgezet. Dat hielp. De klok hangt sindsdien niet meer. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:19
Iemand een idee wanneer de fit-pc2i beschikbaar wordt? Ik kan uberhaupt geen info vinden over de ge-update versie (niets op compulab).De link die hierboven gepost was laat ook niets (meer) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Het staat nog steeds op de onderste scrollende balk op die site.
Verder is de allereerste hit op google http://twitter.com/fitpc, waar het volgende staat:
New Fit-PC2 model with Dual-ethernet and Auto-resume as standard - Fit-PC2i scheduled for release by the end of Q4 '09
Waarschijnlijk mogen ze het nog niet zo openbaar maken en moeten ze op officieel bericht van compulab wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:20
Erg jammer dat de nieuwe versie ook weer geen eSATA heeft. Dit zou voor mij echt de perfecte mail/file/backupserver zijn als ik er via eSATA een fatsoenlijke schijf aan zou kunnen hangen. Die laptopschijfjes gaan maar tot 500 of 750 GB vooralsnog, alleen die van WD is 1TB maar die is weer te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 11-09 08:19
Bedankt voor de info!
Ik had parallel ook even een email richting fit-pc gestuurd en daar kreeg ik het volgende antwoord op:
Hi Charles,

We expect Fit-PC2i to become available within the next 3-4 weeks - as
soon as it is details and pricing will be posted both directly on the
site and via our Twitter feed (fitpc).

Kind regards

Benjamin
The fit-PC Team

dus begin january zal hij wel leverbaar zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.

Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.

Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.
Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:02:
[...]

Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.
Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:37:
[...]

Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?
Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om misschien de 1,1ghz versie aan te schaffen met mijn eigen hardeschijf.
Nu ben eens even aan het googlen geweest maar zonder jullie kom ik er echt niet uit....

Interface van de mk1031GAS:
Interface: ATA-100
Interface (Detailed) DMA/ATA-100 (Ultra)
Interface: ATA-6
Iedere site verteld wat anders.......

Interface van de FIT-PC2 (uit het topic):
SATA/PATA?
De US15WCH chipset heeft normaliter ondersteuning voor PATA drives. De FIT-PC2 wordt geleverd met een converter, ook de diskless variant! Een en ander ziet er als volgt uit (rechts op de afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://compulab.co.il/fitpc2/img/fitpc2-sb-top-m.jpg
Dit betekent dat de theoretische snelheid 100MB/sec is. De meeste 2,5" schijven halen hier nog geen 60% van, maar de snellere SSD schijven gaan hier (soms) al wel overheen. Let hierop bij aanschaf!

*zucht* weer iets anders...

Ik vraag me af of het überhaupt wel de moeite is:
http://datacent.com/datar...a/MK1031GAS+HDD2A02+100GB
Maarja in mijn laptopje heeft hij ook al heel wat uurtjes probleemloos gedraaid....

Zijn verder de specs een beetje goed?
Spec:
100GB capacity
9.5mm High
12ms Average Seek Time
ATA-6 Interface
100MB/sec Transfer Rate
8MB Buffer
300,000 MTTF Hours

Past hij überhaupt wel in dat kastje?, hebben alle 2,5" schijfjes dezelfde maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:12:

Zijn verder de specs een beetje goed?
Spec:
100GB capacity
9.5mm High
12ms Average Seek Time
ATA-6 Interface
100MB/sec Transfer Rate
8MB Buffer
300,000 MTTF Hours

Past hij überhaupt wel in dat kastje?, hebben alle 2,5" schijfjes dezelfde maat?
Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:24:
[...]

Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.
Bedankt :)
Maar kan ik dit schijfje gewoon zo aansluiten op de (bij fit-pc2 meegeleverde?) kabels, zonder omzetter gedoe etc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:41:
[...]

Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...
Herstarten is niet zo'n heel groot probleem.

Vroeger, jaren geleden, toen @home nog verreweg de beste provider van NL was met 500KB/s terwijl UPC e.d. allemaal aan 15-50 KB/s zaten, en routers nog schrikbarend duur waren. Toen gebruikte ik FREESCO met een AMD 386 en Intel 387 coprocessor als router. Van wat ik mij daarvan kan herinneren kon hij 500KB/s zonder al teveel problemen routeren tussen een paar clients.

Nu heb ik 25Mb/s internet, dat moet zo'n atom gemakkelijk kunnen routeren lijkt me, ook tegelijkertijd als er iemand zit te downloaden van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
waldorf schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:27:
hier staat een test van energie meters.
De resultaten van de Voltcraft Energy Check 3000 zijn matig.
:/
Heel erg getwijfeld toen om de duurdere voltcraft te nemen omdat deze nauwkeurig zou meten.
Kwam ik ineens voor 10euro die cresta tegen, blijkt ie ook nog beter te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:15:
[...]
Nu heb ik 25Mb/s internet, dat moet zo'n atom gemakkelijk kunnen routeren lijkt me, ook tegelijkertijd als er iemand zit te downloaden van de schijf.
Het heeft voordelen om een aantal dedicated taken in je netwerk te scheiden natuurlijk. Als je geen topprestaties wilt dan kan 1 machine al je taken prima uitvoeren, maar ik twijfel of je een D-Link Gaming router kunt vervangen met een FITPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ziet er goed uit, al zou ik nog wel even wachten op een dual core ofzo. Hoop ook dat ze snel van de ATA bus controller af komen en sneller ssd`s geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is de prijs al bekend van FIT-PC2i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Eindelijk mijn fit pc2 fatsoenlijk aan de gang gekregen :)
Ben er achter gekomen dat windows 7 ( mits grafische crap uitstaat ) toch veruit het beste loopt.
Mijn windows rating :

PROCESSOR: 2.2
MEMORY: 4.3
GRAPHICS: 4.4
GAMING GRAPHICS: 2.4
PRIMARY HARD DISK: 5.9

Ik heb de versie met 1.6 atom, wifi en er zit een kingston 64 gb ssd in.
Loopt behoorlijk goed voor zo'n klein ding :).

Ik heb er tevens de MIMO 7inch monitor bij, en deze geeft een behoorlijk scherp beeld van 800 x 480.
Ook kan ik hem makkelijk inklappen zodat hij niet beschadigt tijdens het versjouwen en het scherm is kantelbaar op het statief.
Top :)
" alleen jammer dat de touch functionaliteits drivers voor win 7 nog in beta zijn dus die werken niet altijd even geweldig, maar gelukkig gebruik ik toch meestal een muis erbij "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:47:
Eindelijk mijn fit pc2 fatsoenlijk aan de gang gekregen :)
Ben er achter gekomen dat windows 7 ( mits grafische crap uitstaat ) toch veruit het beste loopt.
Grafische crap, daarmee bedoel je Aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
jbr schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:21:
[...]

Grafische crap, daarmee bedoel je Aero?
Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk :P).
Het uitschakelen van Aero maakt echt een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:49:
[...]

Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk :P).
Het uitschakelen van Aero maakt echt een gigantisch verschil.
Wordt de videodriver automatisch door Windows 7 gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
jbr schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:55:
[...]

Wordt de videodriver automatisch door Windows 8 gedownload?
Nou, niet bepaald nee.
Hij geeft wel beeld maar de grafische prestaties zijn standaard belachelijk slecht.

Ik heb gewoon drivers van de fit pc site gedownload.
De eerste keer zorgde de videodriver dat mijn pc soms totaal geen beeld meer gaf in windows en ik via veilige modus de driver moest verwijderen om weer aan de gang te kunnen.
Daarna heb ik daar een iets oudere driver gedownload die het iets beter deed (traag maar zonder grote problemen).
En eergisteren hebben ze een nieuwe videodriver gereleast die het gelukkig goed doet op mijn pc.

Sowieso gaat er bijna niks automatisch bij de fit pc2 :P

( btw je bedoelt toch windows 7 en niet 8? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]

En eergisteren hebben ze een nieuwe videodriver gereleast die het gelukkig goed doet op mijn pc.

En "ze" zijn in dit geval dus de boys van Compulab, dus verkrijgbaar via de fit-pc site ?
(...Windows 7 indeed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Inderdaad en voor windows 7 staan ze gewoon hier : http://www.fit-pc2.com/download/win7-drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

Dit systeempje zou ook wel eens goed kunnen werken met Moblin:

http://moblin.org/projects/2.1-ivi-fc-release

Zelf niet getest want ik heb er geen dus gebruik op eigen risico :P

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 08-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Kon de advertentie niet meer vinden in de V/A, maar had iemand nog zijn fitpc2 in de verkoop staan? Zit nog te twijfelen om hem op de site te bestellen of over te nemen als iemand er van af wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Hehehe, die tweedehands fit-pc2 zit nu bij mij lekker Ubuntu servertje te spelen. ;-) Zeker een aanrader dat apparaat als low-power server. Als je eentje wil met 2 ethernet poorten moet je nog een weekje wachten voor de fit-pc2i.

En als je Ubuntu installeert, en je hebt netwerk problemen (vooral bij veel netwerk verkeer), zet dan in de bios de CPU scaling op GV3. (http://www.fit-pc2.com/forum/viewtopic.php?p=1301)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
anthonycd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:52:
Kon de advertentie niet meer vinden in de V/A, maar had iemand nog zijn fitpc2 in de verkoop staan? Zit nog te twijfelen om hem op de site te bestellen of over te nemen als iemand er van af wilt...
staat er nu weer eentje in :) (ja, ik ben de verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
procyon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:
[...]

staat er nu weer eentje in :) (ja, ik ben de verkoper)
Hey,

Mooi! Jammer dat het de 1.1ghz versie is. Wil er waarschijnlijk Win2008 R2 met exchange 2010 op gaan draaien. Dat zal op de 1.6ghz al niet super snel gaan, maar vrees dat de 1.1ghz toch echt te langzaam gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
In principe staat zo'n ding natuurlijk 90% van de tijd idle, echter is de combo 2008 + Exchange vooral gebaat bij meer geheugen dan een snellere processor.

Wellicht moet je eens kijken naar een Ion met 4 GB ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
procyon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:
In principe staat zo'n ding natuurlijk 90% van de tijd idle, echter is de combo 2008 + Exchange vooral gebaat bij meer geheugen dan een snellere processor.

Wellicht moet je eens kijken naar een Ion met 4 GB ram?
Klopt, wil ook nog wel 720p bekijken. Alleen is een ION een stuk minder zuinig. Misschien wacht ik op de fit-pc2i. Die heeft 2GB. Ga nog even kijken hoe 2008+exchange loopt op 2GB op me laptop of desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
He jammer, ik had er ook op geboden, maar was er helaas de laatste 4 minuten uitgeboden. Wijze les zullen we maar zeggen. Dus mocht nog iemand van zijn fit-pc2 afwillen, ben ik nog op zoek voor eentje voor mijn ouders ;)

On topic, ik heb eergisteren transmission geinstalleerd op ubuntu server 9.10 (command line geen x windows enz), en ik kan nu vanaf het internet mijn torrents aanzetten op een mooie web interface. Het is een lekkere lichte torrent client, dus belast je systeem niet te veel, hij haalt bij mij ook de volledige 1.6 MB/sec down.

Stappen ongeveer zoals ik het gedaan heb, misschien kan het makkelijker: (je moet wel thuis zijn in de command line)
- Installeer transmission-common, transmission-daemon en evt. transmission-cli
- Start transmission 1 keer op de voorgrond om de configuratie bestanden aan te maken, met een gebruikersnaam en wachtwoord voor de rpc. (zie transmission-daemon --help hoe je dit doet)
- De gemaakte configuratie bestanden vind je als het goed is in ~/.config/ van de gebruiker waarmee je het net opstartte.
- Kopieer het settings.json bestandje die je in die directory vindt naar /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json en pas nog verder aan waar nodig.
- Laat transmission als service opstarten en kijk of het nog werkt (service transmission-daemon start)
- Zet firewall open op rpc poort (9091) en de torrent poort (kan je instellen)
- Installeer autotrans om vanuit firefox met de rechter muis knop op een torrent link direct de download te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Student1563424
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 15:56
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:

De D-Link Gaming Router DGL-4100 die ik ook hebt verbruikt 5 watt @ Cresta wattmeter, maak je maar eerder zorgen om je modem, dat copperjet geval van alice verstookt 12 watt :(

Ben ook erg benieuwd naar de Fit-PC-2i

[ Voor 7% gewijzigd door Student1563424 op 25-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]

Nou, niet bepaald nee.
Hij geeft wel beeld maar de grafische prestaties zijn standaard belachelijk slecht.
[...]
Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Heeft iemand hier ook windows 2008 server draaien op de fit-pc2? En een exchange erbij? Ben benieuwd hoe de fit-pc2 dat draait ivm maar 1Gb intern.

Gratis trial van 120/180 dagen @ http://www.microsoft.com/...en/us/trial-software.aspx & http://www.microsoft.com/exchange/2010/en/us/try-it.aspx

Weet niet of iemand dat zou willen testen O-)

[ Voor 42% gewijzigd door anthonycd op 27-01-2010 19:43 ]

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Heeft ook iemand ervaring met de Fit-PC en Android?

Jammer genoeg zit er geen 3G in, maar das natuurlijk
met een USB dongle snel opgelost.

Mij lijkt deze computer (met Android) namelijk een ideaal
auto-navigatie, media player, flitservice, etc PC!!

En met oneindig meer mogelijkheden dan mijn ontzettend
dure Peugeot RT4 navigatie die elk half jaar stuk gaat!!!

• drijfhout
jbr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.
Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.

@FiVAL

Fit-pc2 en android,... ik zou het er nog niet op wagen aangezien zelfs voor de reguliere os'en al afentoe flink wat moeite moeten worden gedaan om alle hardware te herkennen.

• FiVAL
drijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:

@FiVAL

Fit-pc2 en android,... ik zou het er nog niet op wagen aangezien zelfs voor de reguliere
os'en al afentoe flink wat moeite moeten worden gedaan om alle hardware te herkennen.
Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met de
juiste drivers? Toch?? Net als je met Ubuntu ook kunt doen...

Voor zover ik begrijp is Android OpenSource, maar dit soort initiatieven
begrijp ik nog niet helemaal...

Ik zal nu gelijk eens een itempje posten op het Android GOT Topic!

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1394377

[ Voor 5% gewijzigd door FiVAL op 11-02-2010 16:17 . Reden: Link 'ge-add' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.
Nee, ik bedoelde "automatisch". Nadat ik de door Compulab beschikbaar gestelde driver had gevoerd, pakte hij m ook gewoon hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
FiVAL schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:13:
[...]

Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met de
juiste drivers? Toch?? Net als je met Ubuntu ook kunt doen...
Als dat allemaal toch zo simpel was he ;)

Heb zelf ubuntu 9.10 op mijn fit pc2 gehad en altijd gezeur met drivers en de videokaart ondersteuning was echt vrij dramatisch.
Dus ik kan me niet voorstellen dat het met android dan wel zomaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
@ drijfhout

Tja, dan is het hopen dat "in tijd" hier wel degelijk een oplossing voor
komt. Want zo slecht is die video-chipset toch niet van de Fit-Pc?

Maar als je tijd over hebt, misschien kun je dit dan eens proberen:
http://www.android-x86.org/

Ik heb deze android draaien op een volwaardige pc, wel grappig om
eens te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sorry voor de kick, maar zit er aan te denken over een tijdje een FIT-PC2 te gaan kopen en in te zetten als downloadpc. Ik heb echter een vraag waarvoor de klantenservice van http://www.fit-pc.net/ geen moeite wil doen om deze te beantwoorden.

De 160GB notebookschijf wat als optie meegeleverd kan worden is me wat te klein (qua capaciteit), nu zijn er zat grotere notebookschijfjes maar daar er een PATA->SATA converter in de FIT-PC2 zit en omdat sommige notebookschijfjes wat hoger zijn dan de standaard 9.5mm wil ik graag weten of er enige beperkingen zijn waar ik rekening moet houden....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Raven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:42:
Sorry voor de kick, maar zit er aan te denken over een tijdje een FIT-PC2 te gaan kopen en in te zetten als downloadpc. Ik heb echter een vraag waarvoor de klantenservice van http://www.fit-pc.net/ geen moeite wil doen om deze te beantwoorden.

De 160GB notebookschijf wat als optie meegeleverd kan worden is me wat te klein (qua capaciteit), nu zijn er zat grotere notebookschijfjes maar daar er een PATA->SATA converter in de FIT-PC2 zit en omdat sommige notebookschijfjes wat hoger zijn dan de standaard 9.5mm wil ik graag weten of er enige beperkingen zijn waar ik rekening moet houden....
Je zult je moeten houden aan die hoogte, iets dikkers gaat er niet in (weet ik bijna zeker)
ruimte is erg beperkt iig.
Uitbouwen gaat goed als je zoals de handleiding aangeeft het afdekkapje omgedraait terug monteerd en vervolgens als handvat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

9.5mm dus, ik hoop dat de pricewatch daar een filter voor heeft...
Okee.

En dat met die converter, moet ik daar nog ergens rekening mee houden? Of is dat ding zo ontworpen dat elke SATA notebookschijf daar mee werkt?

edit: geen filter voor te vinden, dat wordt specs nakijken...

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-07-2010 20:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Raven schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:13:
9.5mm dus, ik hoop dat de pricewatch daar een filter voor heeft...
Okee.

En dat met die converter, moet ik daar nog ergens rekening mee houden? Of is dat ding zo ontworpen dat elke SATA notebookschijf daar mee werkt?

edit: geen filter voor te vinden, dat wordt specs nakijken...
Voor zover ik weet zijn alle hedendaagse schijfjes <=500GB gewoon 9-9,5 mm hoog. Pas bij zeldzame capaciteiten 750GB/1TB kom je bijvoorbeeld 12,5 mm tegen. Zoek gewoon de capaciteit die je wilt en check de form factor voor de zekerheid. Ik heb er destijds met mijn 500GB niet eens naar gekeken....

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 08-07-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 19:24
Hehe...
Ik had de drivers geupdate van m'n fitpc voor windows xp en ik dacht interessant te doen door de IEGD drivers te installeren. Die zijn voor de gma500 (of eigenlijk staat er dan graphic module of the us15 chipset) namelijk van februari van dit jaar in plaats van de gma500 drivers die van eind vorig jaar zijn.
Ook m'n audio drivers en m'n netwerkkaartdrivers maar even geupdate.

Daarna had ik het probleem dat m'n audio freeze-de nadat de fitpc in standby was geweest (S3/STR), dus ik er weer een oudere audio driver opzetten en weer opnieuw starten. Geen effect. Audio driver helemaal weghalen en opnieuw installeren, geen effect.
Dus ik probeer wat geks en gebruik weer m'n oude gma500 driver (6.14.11.1018) en jahoor! Probleem opgelost.

IEGD niet gebruiken dus als je S3/STR wel eens gebruikt.

De nieuwe realtek netwerkkaartdriver heeft volgens mij trouwens wel het sporadische probleem van spontaan connectiviteitsverlies opgelost.

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

FitPC3 met AMD Zacate APU en http://www.fit-pc.com/fit-pc3/

[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 21-02-2011 11:57 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

weet iemand misschien wat de maximale omgevings temperatuur is
voor de FIT-PC2 of FIT-PC2i.
Ik vraag me zo af dat als het bijvoorbeeld in de zomer zo'n 27°C is in de kamer waar de FIT-PC staat,
werkt 't systeem dan nog wel stabiel?
Klopt het overigens dat de max. temp. voor de Atom Z530 en Z550 maar liefst 90°C is?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 24-09-2011 12:07 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
@PaulX
Ik heb een fit-pc2 en een fit-pc2i.

De warmte die het apparaat kwijt moet is gelijk aan het opgenomen vermogen. Dat is ongeveer 6 Watt voor de fit-pc2 en bijna 7 Watt voor de fit-pc2i. Overigens wordt een klein gedeelte van dit vermogen al opgenomen in de voedingsadapter.
Hij kan dus gewoonweg niet zo warm worden, behalve als je 'm heel ernstig inbouwd.
De maximale temperatuur die mijn fit-pc2 ooit gehaald heeft is ongeveer 45C met een omgevingstemperatuur van ongeveer 25C. Sinds ik de fit-pc-heatfp2 erop geschoven heb heb ik 'm niet boven de 36C gezien. Aangezien de componenten in de fit-pc2 tot 70C worden gegarandeerd, zou je 'm dan dus kunnen gebruiken tot een omgevingstemperatuur van ongeveer 60C.

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Ok Eagle0, das heel mooi. Dank voor de info.
Ik ga me 'n fit-PC2i aanschaffen (die met 2 Gbit NIC's) ;)

Ben tevens benieuwd naar de fit-PC3, volgens de officiële importeur zal deze pas (vanaf) volgend jaar verkrijgbaar zijn.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:58
Even onder dit topic een ode aan mijn Fit-PC2 !!!!
Aangeschaft in najaar 2009 en zwoegt dus al bijna 2,5 jaar onverdroten voort. In die tijd heeft 'ie meer dan 2,5TB gedownload, uitgepakt en afgespeeld, zo'n 9000 mails verwerkt, ca. 1 TB geupload naar m'n online backup host en als doorgeefluik gefungeerd voor m'n 2 netwerkschijven.
En al die tijd nooit meer dan 8 W gevraagd.....

Voor mij de ideale server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
Om de prestaties en features van de fitpc2 op videogebied wat te verbeteren zijn er goede drivers te vinden op http://edc.intel.com/Software/Downloads/EMGD/ .

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik overwoog dit jaar een FitPC2 aan te schaffen, maar nu ik die FitPC3 zie hoop ik dat die voldoende ruim voor de zomervakantieperiode op de markt is en schaf ik die misschien wel aan. Hij is alleen wel een klein beetje groter dan de FitPC2, maar ook iets mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
I.p.v. een Fit-PC3 zou ik toch beter een Zotac ZBOX Nano AD10 nemen.
pricewatch: Zotac ZBOX Nano AD10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

@abusimbal: waarom precies als ik vragen mag? prijs alleen?
de fit-pc3 heeft geen fans aan boord en is dus stil(ler), + zuiniger en kleiner.

[ Voor 68% gewijzigd door PaulX op 24-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Dat is dus het punt; je betaalt het dubbele ervoor. Je kan je afvragen hoe lang het duurt voor je die 200e extra met stroombesparing eruit hebt. Stiller en kleiner zeker. Alleen, wederom, moet je het er wel voor over hebben om het dubbele te betalen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
PaulX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:38:
@abusimbal: waarom precies als ik vragen mag? prijs alleen?
de fit-pc3 heeft geen fans aan boord en is dus stil(ler), + zuiniger en kleiner.
De Zotac is kleiner, maar wel dikker.

Zotac 127mm x 127mm x 45mm
Fit-PC3 afhankelijk van uitvoering: 16cm x 16cm x 2.5cm of 19cm x 16cm x 4cm

Kijk de reviews van de Zotac na, deze is niet storend luidruchtig en veel zuiniger zal de Fit niet zijn als beide dezelfde chipset en CPU gebruiken, toch ?

Had de Zotac gekozen omdat hij zeer compact is, kan deze achter mijn TV bevestigen. Had de nieuwe Fit pas gezien na ik de Zotac besteld had. Maar waarom zou ik dan een stuk meer betalen als de Zotac voldoende is. Voor die paar dB en watt is de meerprijs niet te rechtvaardigen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
tonschong schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:14:
Even onder dit topic een ode aan mijn Fit-PC2 !!!!
Aangeschaft in najaar 2009 en zwoegt dus al bijna 2,5 jaar onverdroten voort. In die tijd heeft 'ie meer dan 2,5TB gedownload, uitgepakt en afgespeeld, zo'n 9000 mails verwerkt, ca. 1 TB geupload naar m'n online backup host en als doorgeefluik gefungeerd voor m'n 2 netwerkschijven.
En al die tijd nooit meer dan 8 W gevraagd.....

Voor mij de ideale server!
De mijne staat al weer een tijdje in mijn prive museumpje van ex computers, mede omdat ik constand problemen had met mn internetverbinding maar ook omdat ik utieindelijk ben gaan gamen. Het was een leuk experiment dat wel, de mijne trok niet meer dan 6 watt. Ik zit nog altijd er aan te denken om m in een midi keyboard in te bouwen en zo de fit te gebruiken als een standalone synthesizer engine.
zo bouw je toch maar even een nordlead ( a 1500 euro) of een moog modular ( a 50.000 euro) met een contollerkeyboard van 100 en een computer van 200 euries. T verbaasd me dat niet allang een bedrijf op dat idee is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

de Zotac ZBOX AD04 die recentelijk is geintroduceerd is ook een interessant systeempje in vergelijking met de fit-pc3.
Ok, de AD04 zal net iets minder zuinig zijn en wat groter qua formaat (18.8 x 18.8 x 4.4cm vs 19 x 16 x 4cm) maar de rest komt aardig overeen met de fit-pc3 pro variant. :9

[ Voor 4% gewijzigd door PaulX op 12-02-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand met dit speeltje (fitpc2) bezig? Zou je er ubunutu 11.10 op kunnen draaien? Heb enkel CLI nodig dus dat de GMA500 niet goed ondersteund wordt is niet zo één probleem, maar je moet het wel kunnen installeren natuurlijk.

Is er trouwens iemand uitgespeeld met het ding en van plan om hem in de verkoop te doen? Ben zeker kandidaat dan...

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
Je kan er Ubuntu 11.10 op draaien, maar het is lastig om te installeren. 11.04 installeren en dan upgraden is zover ik zie een beter idee. De EMGD drivers doen het op dit moment het beste. Probeer niet te upgraden naar 12.04, want dan gaat EMGD niet meer werken.

Ik heb het idee dat het probleem vanaf 12.10 is opgelost, omdat die standaard de driver van alan cox gebruikt (psbgfx) en die werkt wel, alleen is de 2D acceleratie ruk niet bijzonder en de 3D acceleratie niet aanwezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle0 op 14-11-2012 14:49 ]

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een fit-pc2 als server staan draaien met windows7. Nu heb ik die omgeswitched naar een PC'tje met een AMD zacate processortje erin die nu dus tevens dienst doet als mediaspelertje.
Iemand geïnteresseerd in de fit-pc2? het is een 1.21 versie met een recent nieuw geplaatste 500Gb schijfje.
Werkt als een tiet voor je downloads (SABNZBD is de beste tool die je op dit machientje kan draaien) Kan er makkelijk 6 3TB schijven aanhangen en je films e.d. streamen naar je mediabox of andersoortig.
Mag weg voor een lichte 175,-
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste