Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:42
Anoniem: 80922 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:00:
Ondersteunt deze chip ook 24hz? Ik ben zelf benieuwd hoe goed dit apparaatje omgaat met 1080p mkv's @24hz. Op youtube staat een filmpje van de birds scene en die lijkt een beetje te schokken...
Is dit hetzelfde filmpje als in de startpost? Dat komt van de fabrikant namelijk en die vermeldde erbij dat aan de codering van het fragment lag - afspelen van die scene gaat vloeiend.

De eerste ervaringen druppelen nu pas een beetje binnen omdat de levering wat vertraagd is. Blijf het topic gewoon regelmatig bezoeken zou ik zeggen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buckrogers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:02
Zo dan ... mijn reboot problemen met de combinatie FIT-PC2 en Debian 5.01 zijn opgelost! Ik zeg prima combinatie!

Voor een ieder die op zoek is naar een value-for-money, 24/7 linux server ... stop met zoeken, dit is 'm.

[met andere woorden: ik ben een tevreden mens]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 01:00
*robot stem*BEEEDEE BEEDEEE BEEEDEEE... Goed om te horen Buck! ;)
buckrogers schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:34:
Zo dan ... mijn reboot problemen met de combinatie FIT-PC2 en Debian 5.01 zijn opgelost! Ik zeg prima combinatie!
Wat was het probleem en hoe heb je het opgelost? Bekijk dit probleem van mij ook eens, zou jij eens willen kijken of hellanzb bij jou ook die foutmelding geeft in CLI op je FitPC2?
buckrogers schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:34:Voor een ieder die op zoek is naar een value-for-money, 24/7 linux server ... stop met zoeken, dit is 'm.
Geld dat ook voor de intermediate user (ik ben geen Linux/Debian newbie meer, maar ook geen guru)?

Draait alles lekker soepel? Kan je er nog op werken als hij bijvoorbeeld zware rekentaken voor zijn kiezen krijgt (ik denk aan het unrarren van een linux distro)?

(en wil je misschien voor mij en anderen die X+Gnome willen gaan draaien eens kijken hoe dat voelt?)

Sorry, voor de vele vragen :P Maar ik wil ook debian draaien op mijn (eventuele) toekosmtige FitPC2 _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Crugster op 11-06-2009 22:57 ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buckrogers
  • Laatst online: 15:02
Crugster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:26:
Wat was het probleem en hoe heb je het opgelost?
Niets spannends, er stonden wat symbolic links verkeerd in de /etc/rc6.d. Niet dat ik zo'n guru ben, maar "Google is your friend".
Geld dat ook voor de intermediate user (ik ben geen Linux/Debian newbie meer, maar ook geen guru)?
Je hebt geen speciale skills nodig om een basic setup te doen. Gewoon debian-501-i386-netinst.iso downloaden, branden op cd, externe cd-drive ... en dan booten van usb-cd-rom. Alles wordt out-of-the-box ondersteund. Ik heb dus geen extra handelingen hoeven te verrichten.
Draait alles lekker soepel? Kan je er nog op werken als hij bijvoorbeeld zware rekentaken voor zijn kiezen krijgt (ik denk aan het unrarren van een linux distro)?
Soepel zat, vanavonds niets speciaals gedownload. Bestandje van 345MB heeft ie zojuist geunrarred in 11 seconden (met alle eerder genoemde services aan). Complete iso's doet ie ook prima (par verify + unrar). CPU load komt dan bij mij niet boven de 75%.
(en wil je misschien voor mij en anderen die X+Gnome willen gaan draaien eens kijken hoe dat voelt?)
Ik ga m'n best doen ... eerst ff op vakantie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door buckrogers op 11-06-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227475

Na een E-mailtje naar A1Touch Solution BV om na te vragen naar waneer ze mijn bestelling uitleveren kreeg ik het volgende bericht:
-----------------------------
Een goede timing !!! ….we hebben de fit-pcs een uur geleden ontvangen en zijn nu bezig met afhandeling van alle orders.
Uiterlijk maandag zal uw pc dan ook toegezonden worden. U krijgt hierover nog bericht.
Alvast een prettig weekend !

Met vriendelijke groeten,

Onno Lambers
Managing Director

A1Touch Solution BV
---------------------------------

Dus volgende week zijn we onderweg ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 227475 op 12-06-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Anoniem: 227475 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:47:
Uiterlijk maandag zal uw pc dan ook toegezonden worden. U krijgt hierover nog bericht.
Alvast een prettig weekend !
Dat prettige weekend had ik graag willen vullen met sleutelen en configgen ;) Hopelijk dus dat 'uiterlijk maandag' betekent dat ze er vandaag al een hoop versturen... maar goed... anders volgende week dan maar :) (kan niet wachten.... :P )

[ Voor 11% gewijzigd door jbr op 12-06-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Must.... have.... cannot.... hold on.... any .... longer..... 8)7

Ik dacht 'als ik aan het eind van de dag kijk dan zal ik wel een verzendbevestiging hebben' ..... maar helaas. Waar wachten ze op? Opsturen die handel! :P

// edit: om 21:48 een mail gehad dat ie onderweg is :)

[ Voor 11% gewijzigd door jbr op 16-06-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm hier ook nog niets ;-(
Opsturen die zooi

Edit 0:12 uur toch nog mail gekregen hij is onderweg :9

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 227475 op 16-06-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:00
Die van mij wordt vandaag verstuurd. Ik heb net nog even gebeld om er zeker van te zijn.
Vanaf morgen lekker klieren met dat ding. :9

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 06:40
Ik heb hem binnen, beetje aan het klooien met ubuntu, zometeen moet ik er achteruit want hij is voor mijn dochter, die zal wel blij zijn met haar nieuw ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Ben ook zeer geinteresseerd in deze oplossing / vervanging van mijn server. Waar hebben jullie hem besteld. In NL/CH/UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Ik gewoon bij A1Touch

ding doet het op het eerste gezicht prima, dochterlief vermaakt er zich prima mee.
Buitenkant wordt wel goed warm, ben benieuwd of dit louter door de HD komt, of dat de processor (die toch koelt via de behuizing) ook voor zoveel warmt zorgt.

in ieder geval lijkt me deze warmte alleen al meer dan het opgegeven wattage (gevoel)

Wat in ieder geval erg mooi is, is de geluidsproductie: In de kamer ernaast staat een gewone PC, maar zelfs met deuren dicht hoor je die eerder (fannetje) dan dit ding met zijn beperkte disk-acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
MDB1106 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:06:
Ik gewoon bij A1Touch

ding doet het op het eerste gezicht prima, dochterlief vermaakt er zich prima mee.
Buitenkant wordt wel goed warm, ben benieuwd of dit louter door de HD komt, of dat de processor (die toch koelt via de behuizing) ook voor zoveel warmt zorgt.

in ieder geval lijkt me deze warmte alleen al meer dan het opgegeven wattage (gevoel)

Wat in ieder geval erg mooi is, is de geluidsproductie: In de kamer ernaast staat een gewone PC, maar zelfs met deuren dicht hoor je die eerder (fannetje) dan dit ding met zijn beperkte disk-acties.
Okeej, ja zou iemand anders met een watt meter kunnen meten wat hij nou echt verbruikt verder en eventueel eens checken wat de temp is van de HDD en CPU/GPU? Ben ik ook wel benieuwd naar want ik ga em dan inzetten als web/mail/file server als het goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de fitpc2 nu lopen op windows 7 RC
Alles werk ik ben alleen op zoek naar de nieuwe gma driver voor windows7 die kan ik nergens vinden.
Voor de rest gaat alles prima met een windows 7 install (alleen van uit de bios eerst het geluid disable ander blijf hij inderdaad op windows opstarten hangen, na de install kan je die weer gewoon zetten in de bios en zal je geluid toevoegen in windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Erg mooi om te zien dat Windows 7 werkt, maar heeft het nog echte voordelen boven b.v. XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Heb net een externe DVD-writer en een WD Digital Scorpio Blue besteld.
HD moet stil en koel zijn.
ik ga daar XP eens op proberen, laat ik deze HD intact (as is)

ben benieuwd wat de temp dan doet.
Onder Ubuntu geeft writer (openoffice) een fout die ik niet weg krijg, heel de package al eens gede-installed en opnieuw er op gezet, maar dat bood geen soelaas. Is toch wel iets wat moet werken voor mijn dochter.

Ben nog niet zo heel goed thuis in Ubuntu, ik kloot wel even wat verder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:02
Ik wil een fit-pc2 als WLAN router inzetten (naast generieke server-taken). Omdat het hier in de buurt erg druk is met WLAN access-points wil ik de WLAN kaart die erin zit vervangen door een die 802.11n in de 5Ghz band doet. Echter... dan zijn (minimaal) 2 antennes wel nodig. Kan iemand zien of er op de kast al voorgeboord of niet plek is voor meer antennes of is het ding echt helemaal vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Eindelijk gaan we dan los! :) Leuk om te zien dat er al verschillende pogingen zijn ondernomen om OS'en als Ubuntu en Windows 7 aan de praat te krijgen. Ikzelf heb een heel scala dat ik wil testen, onder andere Debian, Ubuntu 8.04 en 9.04 (ik heb hoop dat ik hier toch een goede driver heb) en Windows XP. Afhankelijk van de successen die hier worden gemeld ga ik misschien eerder voor iets anders, maar dat zie ik wel... :P

ik moet nog even wachten voordat ik kan beginnen, Sinterklaas heeft mijn huisje vooralsnog overgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldorf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 14:16
MDB1106 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:06:

Lees het artikel in PC Advisor maar eens.
Daarin staat dat de temperatuur nooit te hoog oploopt, maar dat je je hand er ook niet te lang op
de behuizing wilt houden wanneer de PC in vol bedrijf is.

Verder ligt het verbruik tussen 7-11W, wat iets meer is dan de geclaimde 5-9W.

Vraagje. Wordt de Fit-pc ook geleverd met 1.6 GHZ processor, maar zonder HD, Wii en OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
waldorf schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:08:
Verder ligt het verbruik tussen 7-11W, wat iets meer is dan de geclaimde 5-9W.
Dit komt omdat de voeding een efficientie van 80% heeft. Waarom ze dat zo opgeven weet ik niet, maar iemand die op het forum van Compulab deze vraag stelde kreeg dit antwoord van een van de admins.
Vraagje. Wordt de Fit-pc ook geleverd met 1.6 GHZ processor, maar zonder HD, Wii en OS?
Yes, die heb ik besteld. Kost je bij A1Touch inclusief verzenden 330 euro. Daar zit dan ook geen Wifi op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik haal anders 6w idle.
Maar dat is wel met een SSD.
Dan hangt er bijna niks aan, enkel een lan verbinding.

[ Voor 40% gewijzigd door Sinned123 op 17-06-2009 12:38 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DNS666 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:37:
Ik haal anders 6w idle.
Maar dat is wel met een SSD.
Dan hangt er bijna niks aan, enkel een lan verbinding.
Klopt toch aardig... 5W/80% = 6,25W ;)
Is het verbruik van een SSD idle hetzelfde als dat van een normale 2,5" schijf idle?

[ Voor 8% gewijzigd door jbr op 17-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Laatst online: 12-05-2024
Deze FIT-PC2 heeft hier welgeteld 1 dag (naar volle tevredenheid) servertje gespeeld: FTP, HTTP, SQL, uTorrent, SabNZBD en fileserver. Sneller dan verwacht onder XP.

Dacht hem op zijn definitieve plek te zetten, netjes afgesloten en volledig ontkoppeld om vervolgens er achter te komen dat hij niet meer wil. LAN lampjes gaan wel branden en hij wordt ook meteen erg heet, maar LEDs aan de voorkant blijven uit en de HDD (WD Scorpio Blue, 320GB) maakt een tikkend geluid: ook overleden.

Vandaag maar eens contact opnemen met de leveranciers, kijken wat zij vinden.

Enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
perentaart schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:46:
Dacht hem op zijn definitieve plek te zetten, netjes afgesloten en volledig ontkoppeld om vervolgens er achter te komen dat hij niet meer wil. LAN lampjes gaan wel branden en hij wordt ook meteen erg heet, maar LEDs aan de voorkant blijven uit en de HDD (WD Scorpio Blue, 320GB) maakt een tikkend geluid: ook overleden.
Da's klote zeg. Als er meerdere componenten naar z'n grootje zijn lijkt het op een probleem in de voeding. Wordt die ook heet? En wil ie wel booten zonder de HD erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

booten mogelijk zonder hdd? Wellicht dat de hdd de boel ophangt?

jbr was me voor....

[ Voor 18% gewijzigd door nowell op 18-06-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
jbr schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:41:
[...]

Da's klote zeg. Als er meerdere componenten naar z'n grootje zijn lijkt het op een probleem in de voeding. Wordt die ook heet? En wil ie wel booten zonder de HD erin?
Voeding wordt niet heet, booten zonder HD geeft exact dezelfde problemen.Toetsenbord gaat niet aan, beeldscherm krijgt ook geen input, maar externe USB drives poweren wel aan.

Inmiddels contact gehad met A1 Touch (Nederlandse importeur), deze had een veelbelovende 'hmmm'. Hij dacht echter niet aan warmte problemen maar dacht meteen aan een elektrisch probleem. Harde schijf kan gelukkig ook retour.

Gelukkig kom ik niets tegen op diverse fora over dergelijke problemen: hoop dus dat het aan dit exemplaar lag en ik toevallig de gelukkige was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Mijn bevindingen tot zover:

De eerste indruk: (misschien enigszins bevooroordeeld) Wat een geweldig apparaat! :)
Ik was door recente drukte redelijk onvoorbereid toen ik hem binnen kreeg. Zo moest ik mijn 2,5" schijfje nog tussen mijn reserve spullen vandaan halen, en moest ik zorgen voor een werkplek met scherm, muis, toetsenbord en externe DVD-ROM. Voordat ik dat voor elkaar had was er al een halve avond voorbij om er vervolgens achter te komen dat ik ook geen recente kopieen had van de OS'en die ik wilde installeren. Het enige wat ik had liggen was Windows XP (SP2).

Geinstalleerd zonder problemen. En draait als een tierelier. Ik was aangenaam verrast met de mate waarin het systeem reageert onder Windows XP. Installeren van allerhande drivers die beschikbaar zijn gesteld op de site van Compulab (zie de startpost) ging zonder problemen, en alle componenten werden herkend. Ik was van plan mijn MCE remote te proberen, maar dat ben ik vergeten.

Natuurlijk even MPC-HC geinstalleerd (maar nog niet ffdshow-tryouts) en die wilde zelfs al een 1080p trailer spelen. Helaas met een processor gebruik van 60-70% en een enigszins stotterend beeld, maar viel niet tegen. Ik had geen geluid omdat ik dit in de bios gedisabled had. Toen ik dat aanzette wilde XP niet meer booten (jolly...). Vanaf dit moment heb ik me eigenlijk niet met XP meer bezig gehouden en ben ik andere dingen gaan proberen.
  • Ubuntu 8.04 Live CD bleef hangen bij het opstarten
  • XMBC Live CD boot wel, maar geeft een zwart beeld (ook in safe mode)
  • Windows7 brak de installatie af omdat er op een bepaald moment geen files meer gekopieerd konden worden of iets dergelijks :S
  • Ubuntu 9.04 draait out of the box zonder problemen behalve een wat laggy response, wat waarschijnlijk aan de videosupport ligt. XBMC wilde wel installeren maar startte vervolgens niet op.
  • Debian 5.01 draait als een dolle, out of the box, zonder problemen :)
/update: Inderdaad dus die BIOS defaults. IK zal eens kijken of er meerdere dingen nu wel lukken...

Ik wil Windows 7 eigenijk nog wel een keer proberen, tenminste als iemand hier daar goede ervaringen mee heeft. Mocht dit niks worden dan gooi ik een muntje op of het XP of Debian wordt waar ik 'm uiteindelijk mee inricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Windows 7 draait wel hoor.
Al je bios instellingen tenmisnte 1x naar default terug gezet?
Wellicht dat er dan wat meer OS'en wil meewerken.
Kon zelf niet eens XP installeren voordat ik dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb hem inmiddels ook 2 dagen draaien met WinXP. Ik was een beetje ongerust over de warmteontwikkling vermits ik er een 7200 RPM schijfje heb ingepropt, maar uiteindelijk valt dit wel mee. Hij wordt wel warm aan de buitenkant maar de temp sensoren geven gemiddeld 40gr voor de HDD en ongeveer 45gr voor CPU in normaal gebruik.

Verder draait ie heel vlot. Ik wil em vooral gaan gebruiken als servertje voor Web, FTP, enz... En ik heb niet veel kaas gegeten van Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DNS666 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:23:
Windows 7 draait wel hoor.
Al je bios instellingen tenmisnte 1x naar default terug gezet?
Wellicht dat er dan wat meer OS'en wil meewerken.
Kon zelf niet eens XP installeren voordat ik dat deed.
Dat zal het zijn, ik heb wat zitten stuntelen in die bios en daarmee waarschijnlijk voor problemen gezorgd. Ik wilde een aantal dingen gewoon meteen uitproberen :P

Maar goed, ik heb nu een onhandig ingedeelde schijf van 100GB met verschillende OS'en erop. Ik hoop morgenvroeg wat tijd te vinden om het eens netjes te installeren.
Ik was een beetje ongerust over de warmteontwikkling vermits ik er een 7200 RPM schijfje heb ingepropt, maar uiteindelijk valt dit wel mee. Hij wordt wel warm aan de buitenkant maar de temp sensoren geven gemiddeld 40gr voor de HDD en ongeveer 45gr voor CPU in normaal gebruik.
Ik heb ook een 7200 RPM schijfje. Qua warmte valt het mee (ik kan mijn hand er prima ophouden) maar over de geluidsproductie ben ik iets minder tevreden. In een normale computerkast hoor je hem niet, maar in de FITPC2 toch wel. Ik wil hem toch wel redelijk geluidloos hebben aangezien ie in de woonkamer komt te staan. Wie heeft hem met een stil exemplaar uitgerust? (tips, behalve SSD?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

jbr schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:10:
...geen geluid omdat ik dit in de bios gedisabled had. Toen ik dat aanzette wilde XP niet meer booten...
Ik neem aan dat het je nog wel gelukt is om er geluid uit te krijgen? Lijkt me redelijk essentieel.
jbr schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:10:
Ik was van plan mijn MCE remote te proberen, maar dat ben ik vergeten.
Neeee... hoe kun je DAT vergeten? ;)
Juist een van de redenen voor mij om de FIT_PC2 aan te schaffen is het kunnen navigeren door XBMC of MediaPortal met de MCE remote.

Wat ik trouwens bij XBMC gemerkt heb is dat mijn MCE remote qua knop-indeling niet goed ondersteund wordt. (dus als ik op de "back"-knop druk gebeurd er niets, maar moet daarvoor de "clear"-knop gebruiken) Wellicht dat hier al wel oplossingen voor zijn, maar daar heb ik nog niet naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook hier inmiddels een diskless 1.6ghz model rechtstreeks van fit-pc2.com laten komen. dollars naar euries viel reuze mee via pay-pal, maar die 58euri @ UPS voor invoer vond ik dan wel weer zonde, mja..

had nog een 120GiB @ 7200 liggen, erin was 20seconden werk, usb dvd eraan en installen.. Eerste instantie nada.. Bleef hangen op install.. Even in bios paar settings nagezien en xp installatie vlotte redelijk. (niet slechter als normaal).

Drivers van fit-pc2 site stonden al op een usb stickie, en damn, wat een gepriegel om die erin te krijgen, ook al is die stick ook al mini... :D

powerdvd eens erop gezet, hd wil al redelijk lukken, maar proc gaat toch flink over de nek. Met vlc was het helemaal drama aangezien dan de cpu al het werk voor de kiezen krijgt.

Misschien vanavond hun ubuntu image eens proberen. Die ligt klaar, alleen nog even een usb stickie van 8gb zien te regelen.

Al met al een heel leuk speelgoed, en al krijg ik de full hd misschien niet vlot aan de gang, dan vervang ik m'n mini itx machine wel die als webserver staat de draaien..
Lukt het wel, koop ik misschien nog wel een unit om diezelfde itx bak te vervangen..

Iemand anders wel al echt succes met eigen install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Inmiddels draait Windows 7. Alleen drivers voor de IR ontbreken. Hij installeert de WindowsXP drivers van Compulab wel, maar daarna reageert ie niet op een Microsoft MCE remote. Zal dus wel niet helemaal goed gaan.

/edit: Ik heb videodrivers gevonden die de performance onder Windows 7 een boost geven. De Aero interface performance index gaat hiermee naar 4.3 en 3D gaming index naar 3.0 (ipv 1.0). Deze drivers zijn voor Vista, maar na enig aandringen installeert Windows 7 ze toch gewoon.

Windows XP staat er nu wederom op en draait weer goed, deze keer met geluid. Ik heb alleen nog geen succes met de MCE remote. Misschien eens even kijken op de site van Compulab, want volgens mij doe ik toch iets fout...

/edit: Ook hier zal ik de drivers van MSI eens proberen toe te passen
/edit2: Tip: wil je geen beeld meer, gebruik dan de MSI drivers :+
Ik heb uiteindelijk de drivers van de site van a1touch gebruikt - die draaien stukken beter ;)

Anyway, ik heb een 16GB stick besteld zodat ik de kant en klare Ubuntu images kan uitproberen. Levering zal wel volgende week zijn, dus dan meer...

[ Voor 41% gewijzigd door jbr op 20-06-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
Ik heb mijn fit-pc2 diskless besteld. Ik heb er een 16GB SSD ingestopt.
Er staat inmiddels XP en linux op. Dit had ook nog wat voeten in de aarde, want ik heb geen optische drive met usb aansluiting, dus heb ik alles via usb stick moeten installeren. Geen probleem uiteindelijk. Gewoon bart-pe + installatiecd voor XP en een bootable usb installatie voor slackware.

Voor XP heb ik de drivers uiteindelijk gedownload van a1 touch solutions. De videodrivers zijn ronduit crappy te noemen. Als ik bijvoorbeeld doorklik in de intel manager en ik vraag information op, dan reboot je systeem gewoon. Verder kan ik er bijvoorbeeld geen starcraft op spelen, omdat 8bit video niet ondersteund wordt.

Voor linux werkt eigenlijk alles out-of-the-box, behalve weer die beroerde video. Er is natuurlijk een vage binary video driver voor ubuntu, maar die gaat niet werken als je kernel 2.6.30 draait. Ik denk dat ik voor nu maar even genoegen moet nemen met de vesa driver, die met glxgears toch ook 200 fps draait.

In linux vond ik het wel weer grappig om met m'n neus op de feiten gedrukt te worden dat er een pata_sch controller inzit die wordt geconverteerd naar sata.

Qua voeding trekt de fit-pc2 bij mij afhankelijk van het moment van de dag 5,0-6,7 Watt idle en met load heb ik 'm maximaal op 8,4 Watt gekregen. Ik heb een keer een uitschieter gezien naar 9,2 Watt, maar dat kan ik niet reproduceren.
De variatie in Wattage idle kan ik niet helemaal verklaren, maar ik vermoed dat het te maken heeft met welk voltage de energiemaatschappij uitspuugt.

Ook ik vind het apparaat voor dit Wattage toch wel warm worden. Ik heb er voor de zekerheid een koelblokje bovenop gelegd en dan merk je ook weer dat het ding weinig verbruikt, omdat hij snel afkoelt en koeler blijft.

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Eagle0 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:31:
Voor XP heb ik de drivers uiteindelijk gedownload van a1 touch solutions. De videodrivers zijn ronduit crappy te noemen. Als ik bijvoorbeeld doorklik in de intel manager en ik vraag information op, dan reboot je systeem gewoon. Verder kan ik er bijvoorbeeld geen starcraft op spelen, omdat 8bit video niet ondersteund wordt.
dat heb ik inderdaad ook met die Informatieknop, maar dat gebruik ik over het algemeen niet zo heel erg vaak... En Starcraft is ook wel heel erg exotisch... al kan ik me voorstellen dat je dat op een simpel systeem wilt spelen.
Ook ik vind het apparaat voor dit Wattage toch wel warm worden. Ik heb er voor de zekerheid een koelblokje bovenop gelegd en dan merk je ook weer dat het ding weinig verbruikt, omdat hij snel afkoelt en koeler blijft.
Ik heb helaas geen thermometer, maar ik kan mijn hand er prima ophouden. Ik zit met mijn crappy verbruiksmetertje op 7W. Dat varieert eigenlijk niet (op de momenten dat ik kijk.

Ik heb redelijk weinig tijd om een keer gestructureerd alles te installeren en te proberen de laatste tijd, maar daar komt binnenkort verandering in. Langzaam maar gestaag vordert het nu. Windows XP draait inmiddels lekker en nadat ik een systeem backup heb gemaakt ga ik eens uitvogelen welke combinatie van codecs/filters en programma's lekker werkt om media af te kunnen spelen.

Ik gok er even op dat een aantal mensen in mijn omgeving binnenkort ook tot aanschaf overgaat en zich met Linux installaties bezig gaat houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

jbr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:19:
[...]
Ik gok er even op dat een aantal mensen in mijn omgeving binnenkort ook tot aanschaf overgaat en zich met Linux installaties bezig gaat houden. ;)
Ongetwijfeld :) ... al ben ik (op dit moment) meer geinteresseerd in Windows XP.

Goed om te lezen dat je het geluid aan de praat hebt gekregen in XP (hoe?), dat geeft de burger moed.

Vreemd dat het je nog niet lukt om de MCE-remote aan de praat te krijgen. Wat is het probleem hierbij?
Wordt de USB ir-ontvanger niet herkent?

Ik sta in ieder geval op het punt om 'm te bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Er zijn werkende ir drivers op de fitpc2 site te vinden.
Die werken echter alleen voor windows xp.

Geluid is gewoon aan de praat te krijgen na het bios ingesteld te hebben op de default instellingen.
Een hoop problemen verdwijnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
nowell schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:18:
[...]
Goed om te lezen dat je het geluid aan de praat hebt gekregen in XP (hoe?), dat geeft de burger moed.
BIOS defaults geladen. Daarna installeert ie alles gewoon zonder morren.
Vreemd dat het je nog niet lukt om de MCE-remote aan de praat te krijgen. Wat is het probleem hierbij?
Wordt de USB ir-ontvanger niet herkent?
Oh dat gaat prima, maar ik verwacht dat ik het juiste programma nog niet heb geinstalleerd. Ik was bezig met MediaPortal, maar dat heeft best wat voeten in de aarde als je maar een half uurjte per dag de tijd hebt om er mee te sleutelen. Vanavond hopelijk meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

jbr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:04:
[...]

BIOS defaults geladen. Daarna installeert ie alles gewoon zonder morren.

[...]

Oh dat gaat prima, maar ik verwacht dat ik het juiste programma nog niet heb geinstalleerd. Ik was bezig met MediaPortal, maar dat heeft best wat voeten in de aarde als je maar een half uurjte per dag de tijd hebt om er mee te sleutelen. Vanavond hopelijk meer info...
Nice!
Van MediaPortal weet ik dat je de juiste remote moet kiezen. Daarna werkt ie als een trein.

Vanavond gaat mijn bestelling de deur uit! :D
code:
1
2
3
4
5
Fit-PC 2
- CPU Intel Atom Z530 1,6GHz
- Harddisk / OS Diskless (Standard)
- Power Supply Incl. power supply and eu power cord (standard)
- WLAN With WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Hmm, ik had de readme bij de IR driver niet gelezen (wanneer doe je dat uberhaupt, maar goed) en ik snap al waarom het me eerst niet lukte:
EventGhost and fit-PC2 plugin installation:

1. Download EventGhost 0.3.7.r918 (http://www.eventghost.org/downloads/).
2. Install EventGhost with default settings.
3. Copy fit-PC2_IR directory to C:\Program Files\EventGhost\plugins.
4. Start EventGhost.
5. Choose "Add Plugin" option and choose fit-PC2_IR plugin from a list of plugins.
In EvenGhost is iedere aanslag op de MCE remote nu te zien. Ik ben nog niet zover dat ik alles goed geconfigureerd heb in MediaPortal, maar ik heb in ieder geval kunnen vaststellen dat het werkt zoals het zou moeten....

[ Voor 40% gewijzigd door jbr op 22-06-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster1805
  • Laatst online: 16-05 21:27
Ik heb m'n pc'tje (diskless Z530 + WLAN) inmiddels ingericht. 500 GB schijfje (WD Scorpio Blue) erin en dualboot XP en Windows 7. Geen problemen gehad met de installaties. Verbruik ligt rond 8 Watt. Nog even klooien en dan inzetten als FTP/File/Downloadserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

Ik ben op dit moment sterk aan het twijfelen:

Ik wil thuis een zuinig servertje neerzetten wat de taak van fileserver (±1TB nodig), downloadbak van voornamelijk usenet en webserver. Het komt in de meterkast te staan, dus het maakt weinig uit hoe het eruit ziet. Ik wil ongeveer 1TB aanopslagruimte hebben, dus dat betekent een interne notebook HD van 500GB, die sowieso los aangeschaft moet worden, met een externe schijf als uitbreiding. Het gaat om de volgende twee opties:

1. Fit-PC2 met Z-530, zonder harde schijf.
Prijs: 378 euro

2. Simpel netbookje (bijvoorbeeld Acer Aspire One A150-Ab, interne HD van 160GB verwisselen voor eentje van 500GB en wederom een externe HD erbij.
Prijs:
Nieuw 257 euro en dan kan ik de HD nog verkopen voor ±25 euro, netto 222 euro.
Tweedehands rond de 175 euro op Marktplaats (meer dan genoeg aanbod, kennelijk veel mensen die toch niet tevreden zijn over het principe van een netbook), netto na verkoop HD: 150 euro.

Ze hebben een vergelijkbare processor (Z-530 vs. N270, beide op 1,6GHz), evenveel geheugen en verbruiken ongeveer evenveel stroom. Ik heb de A150 van een vriend van mij aan een energiemeter gehangen en die verbruikt idle (scherm en wireless uitgeschakeld) tussen de 7 en 8 Watt.

Wat zit er voor voordeel aan een FIT-PC, wat het enorme prijsverschil kan rechtvaardigen voor het gebruik als server? Het is niet zuiniger, componenten zijn niet makkelijker te verwisselen en bij de netbookoplossing krijg ik er zelfs nog een toetsenbord, muis en beeldscherm bij. Stabiliteit misschien? Prestaties?

* I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Klein en stil is voor je al geen vereiste. Dat van dat verbruik van de Aspire vind ik moeilijk om zo aan te nemen, maar je zult het wel goed gemeten hebben. Verbruik is dus ook geen doorslaggevende factor. Verder heb je geen interesse om iets te ondernemen waarbij media afspelen een rol speelt en gebruik je bv ook geen afstandsbediening. Lijkt erop dat je best geld zou kunnen besparen terwijl er toch aan de wensen voldaan wordt als je voor die Aspire gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Inmiddels een nieuwe Fit PC 2 ontvangen. Besloten om voor de zekerheid een Samsung schijfje te kopen (die normaal gesproken standaard geleverd wordt), komt hopelijk vandaag binnen.

Ik heb de unit even warm laten draaien, waar mijn vorige in de BIOS al gigantisch heet werd, blijft deze tot op heden aanraakbaar.

Overigens, Irads van het Fit PC 2 forum bevestigt de theorieën over de storing: waarschijnlijk geen hitte probleem maar een probleem met de 5V rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Heeft iemand de ubuntu images (recovery image) van Compulab al geprobeerd?
Ik heb gisteren nadat ik een 16GB USB stick had ontvangen geprobeerd om hun recovery image te booten, maar ik krijg slechts 2 regels:
code:
1
2
Loading Grub
Error 2

Op een andere computer krijg ik hetzelfde.... Ik zal trouwens eerst nog eens proberen of de md5 hash wel correct is...

[ Voor 18% gewijzigd door jbr op 24-06-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
jbr schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:15:
Heeft iemand de ubuntu images (recovery image) van Compulab al geprobeerd?
Ik heb gisteren nadat ik een 16GB USB stick had ontvangen geprobeerd om hun recovery image te booten, maar ik krijg slechts 2 regels:
code:
1
2
Loading Grub
Error 2

Op een andere computer krijg ik hetzelfde.... Ik zal trouwens eerst nog eens proberen of de md5 hash wel correct is...
Ik had het zelfde probleem.
Vervolgens gestopt met proberen.
Wel raar wat anderen op het forum melden dat de image prima werkt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 14:06

oXygeN

oftewel oxje...

MetalMike schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:47:
1. Fit-PC2 met Z-530, zonder harde schijf.
Prijs: 378 euro
Hoe kom je aan 378 euro?
Hier haal je em voor 226+41+paar euro aan verzendkosten ex btw, incl btw is dat dan 330,- ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door oXygeN op 24-06-2009 10:21 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Hier een redelijk lovende review van de FITPC2 van iemand die met Ubuntu aan de slag is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

oXygeN schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:19:
Hoe kom je aan 378 euro?
Hier haal je em voor 226+41+paar euro aan verzendkosten ex btw, incl btw is dat dan 330,- ofzo
Uit de startpost, maar daar is het wel weer inclusief BTW gerekend blijkbaar, ondanks dat erbij staat dat A1TS de prijzen exclusief vermeldt. Verwarrend allemaal.
jbr schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:12:
(...) Dat van dat verbruik van de Aspire vind ik moeilijk om zo aan te nemen, maar je zult het wel goed gemeten hebben.
Gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000, idle met draaiende hd, zonder WLAN en accu (om verbruik door opladen te voorkomen), kwam ik werkelijk op de genoemde waardes uit. Onder volle belasting stijgt dit naar ongeveer 12W.

Het blijft een prachtig apparaat, die fit-pc, maar ik denk dat het inderdaad toch de netbook-optie wordt. Nu maar hopen dat een netbook tegen 24/7 gebruik kan, de praktijk zal het leren :)

* I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
MetalMike schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:24:
Uit de startpost, maar daar is het wel weer inclusief BTW gerekend blijkbaar, ondanks dat erbij staat dat A1TS de prijzen exclusief vermeldt. Verwarrend allemaal.
Ik zal die startpost weer eens gaan bijwerken dit weekend. (prijsinfo nu aangepast)
DNS666 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:18:
[...]

Ik had het zelfde probleem.
Vervolgens gestopt met proberen.
Wel raar wat anderen op het forum melden dat de image prima werkt volgens mij.
Heb jij ook die image in Windows op de stick gezet (met dat programmaatje waar ze naar verwijzen?). Misschien dat het iets daarmee te maken heeft dan...

/edit: Inmiddels van iemand anders vernomen dat het 'error2' probleem verdwijnt zodra je niet meer win32diskimager gebruikt, maar het via een *nix machine probeert met het volgende commando:

sudo dd if=/path/to/ubuntu-fit-PC2-recovery.img of=/dev/sdb bs=1M

[ Voor 51% gewijzigd door jbr op 26-06-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Goed, ik heb Ubuntu eindelijk aan de praat gekregen vanaf stick door eerst met een Ubuntu Live CD te booten. Vanuit Windows gaat dat prepareren van die stick dus niet lukken.

Beetje gespeeld, wat videomateriaal uitgeprobeerd en dat gaat aardig, maar niet fantastisch. Uiteindelijk dus ook maar niet het Install script gedraaid maar Windows XP laten staan. Dat bevalt eigenlijk nog het beste.

Waar ik echt van baal is dat OpenGL ondersteuning in de videodrivers op dit moment nog brak is. XBMC weigert daardoor namelijk op te starten. MediaPortal draait en ook de MCE remote kan ik gebruiken, maar ik vind het een log programma, waarschijnlijk doordat er PVR en TV functionaliteit inzit en dat interesseert me eigenlijk helemaal niet. Totdat die OpenGL ondersteuning er komt gaat ie bij mij dus gewoon lekker rustig dingetjes downloaden. Op een later tijdstip vervang ik de schijf misschien nog een keer door een 500GB exemplaar, maar omdat op dit moment allen seizoenen (series) toch net zijn afgelopen red ik het nog wel even zonder...

/edit: Nog iets wat me te binnen schiet trouwens: de plug van de voedingstekker steekt een stukje uit. Hoogst irritant, want hij schiet dus wel eens los. Moet ik hem misschien toch met wat kracht verder duwen of hoort dit zo?

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 27-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik had inderdaad via windows de image op de stick gezet.

Ik vind de video performance trouwens maar matig.
Ze verwijzen telkens naar 1 of andere cyberlink codec, maar ze stellen deze helaas niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DNS666 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:53:
Ze verwijzen telkens naar 1 of andere cyberlink codec, maar ze stellen deze helaas niet beschikbaar.
Als je de berichten leest zou je verwachten dat er een CD oid meegeleverd is met het apparaatje, maar ik heb niks gehad.... het is te hopen dat Intel nog een keer fatsoenlijkere drivers levert inderdaad. Niet alle potentie van de FITPC2 wordt op dit moment gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
Ik heb nu met een andere HD erin XP lekker aan de gang (MCE edition) Ik wil er een dual boot van maken met de ubuntu-img maar slaag er niet in om een USB stick fatsoenlijk te maken zodat de fitpc er ook netjes van boot.
Heb het onder Windows en Ubuntu 9.04 op diverse manieren geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar (boot niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Krijg je grub error 2 of 17? Dit had ik bij mijn pogingen om de stick onder Windows XP te prepareren. Met een Ubuntu 8.04 Live CD ging het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
De stick boot gewoon niet met de fit-ubuntu image.
Ik heb de netbook-remix (9.04) ook op de windows manier op de stick gezet --> werkt goed (de installatie, het OS vind ik in deze vorm een draak)
ik zal idd de live CD eens proberen.
[update]
de installatie met de live DVD van 8.04 LTS lukt niet. Op het moment dat er partities gevonden moeten worden stopt het. hij vind niks (terwijl er 3 op staan: 1: Winxp 2: Ubuntu 3: Swap )
Ander Haadeetje er morgen maar weer eens in en daar van scratch eens beginnen.

[ Voor 37% gewijzigd door MDB1106 op 01-07-2009 10:42 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Het valt mij op dat, alhoewel ik heb ingesteld dat de harde schijf bij inactiviteit van 10 minuten down moet gaan, dit niet gebeurt. Ik draai Windows XP. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
ehm, volgens mij gebeurd er altijd wat swap gebeuren op de achtergrond.
En zal hij dus nooit een power down krijgen?
Althans zoiets meen ik ergens gelezen te hebben.

Kan ook controller afhankelijk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DNS666 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:35:
ehm, volgens mij gebeurd er altijd wat swap gebeuren op de achtergrond.
En zal hij dus nooit een power down krijgen?
Althans zoiets meen ik ergens gelezen te hebben.

Kan ook controller afhankelijk zijn geweest.
Ik zou de pagefile eens een keer op 0MB kunnen zetten om te kijken of dat effect heeft, maar ik zit zelf eigenlijk meer te denken aan drivers voor de chipset/controller. Ik heb ze succesvol geinstalleerd, maar misschien gaat de functie hiermee wel verloren.... Of zou je in de BIOS hiervoor nog iets moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:43
Kan het niet zijn dat er nog een achtergrond scan draait, windows mediacenter update (programmagegevens), oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Dat zou inderdaad het huidige gedrag wel verklaren. Ik heb de machine vrij kaal geinstalleerd (WinXP Prof zonder verdere additionele software), CPU usage in Task Manager laat een mooie 99% zien voor System Idle Process. Als het al een lopende applicatie is, dan is het misschien SABnzbd dat als service draait. Ik zit nu op mijn werk, dus kan ik het lastig controleren - ik zal beide suggesties vanavond eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 22:08
jbr ik wil hem ook aan aanschaffen om mediaportal te draaien.

Kan jij zeggen of het allemaal wel soepel werkt? en de mce remote werkt dus met de ingebouwde ir en niet met de losse van de remote....kan je hem dan ook uit standby krijgen want dit gebruik ik nu ook.
Met de remote zet ik hem in standby en haal em er weer mee uit.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
martijnr17 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:40:
jbr ik wil hem ook aan aanschaffen om mediaportal te draaien.

Kan jij zeggen of het allemaal wel soepel werkt? en de mce remote werkt dus met de ingebouwde ir en niet met de losse van de remote....kan je hem dan ook uit standby krijgen want dit gebruik ik nu ook.
Met de remote zet ik hem in standby en haal em er weer mee uit.

alvast bedankt
Ik zou eerlijk gezegd nog even wachten tot de videodrivers wat beter werken, het voelde allemaal nog een beetje log aan (maar ik ben anders gewend misschien).

Wat betreft die IR, die heb ik aan de praat gekregen middels Eventghost. Dat is sowieso wel een interessant programmaatje als je met een IR ontvanger en een willekeurige remote aan de gang gaat. Je kunt er ontvangen IR signalen koppelen aan acties in bepaalde programma's - zo ook Mediaportal. Dat met die standby is een wat geavanceerde functie waarvan ik niet weet of het werkt,
maar ik vrees het ergste. Ik heb MediaPortal er niet meer opstaan sinds mijn herinstallatie van Windows dus ik kan het niet voor je testen. Misschien kun je je vraag kwijt op het forum van compulab...

Echter, waarom laat je hem niet gewoon aan staan? :D Verbruikt toch maar 6W tegen 3W in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Na een beetje vanaf afstand klooien via RDP (enkele updates gedraaid, waaronder IE8 installatie - Speedfan geinstalleerd) bleek gisteravond bij thuiskomst dat mijn disk netjes down was gespinned. Een mooi zuinig en geluidloos bakkie dus nu. _/-\o_

De temps die Speedfan aangeeft zijn overigens:
  • HD0: 45gr.
  • Core0: 50gr.
  • Core1: 50gr.

[ Voor 18% gewijzigd door jbr op 03-07-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
jbr schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:24:
Na een beetje vanaf afstand klooien via RDP (enkele updates gedraaid, waaronder IE8 installatie - Speedfan geinstalleerd) bleek gisteravond bij thuiskomst dat mijn disk netjes down was gespinned. Een mooi zuinig en geluidloos bakkie dus nu. _/-\o_
Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een goede driver van intel voor windoze.
Het is pas echt een geluidloos bakkie als je er een ssd'tje instopt. ;)

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Eagle0 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:35:
[...]

Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een goede driver van intel voor windoze.
Het is pas echt een geluidloos bakkie als je er een ssd'tje instopt. ;)
Ik wacht niet alleen op die driver, maar ook op een betaalbare SSD met een behoorlijke opslagcapaciteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Zelf ben ik druk bezig de voorbereidingen te maken voor een fitpc2. Weet iemand welk type hdd wordt meegeleverd bij de kleinste versie of dat ik beter een hdd kan bestellen bij bv alternate?

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
TeGek schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:06:
Zelf ben ik druk bezig de voorbereidingen te maken voor een fitpc2. Weet iemand welk type hdd wordt meegeleverd bij de kleinste versie of dat ik beter een hdd kan bestellen bij bv alternate?
160 GB (5400 rpm S-ATA)

Je zou moeten kijken of dit aansluit bij je wensen. Ikzelf gebruik m nu als megazuinige server en downloadbak en dan is een 500GB disk toch wel handig... kost je ongeveer 75 euro, dus reken het verschil maar uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik ben misschien van plan om zo'n apparaatje naast mijn server te plaatsen voor folding@home ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DJ-Visto schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:51:
Ik ben misschien van plan om zo'n apparaatje naast mijn server te plaatsen voor folding@home ;)
Ik weet niet wat jouw server voor taken voor zijn kiezen krijgt, maar misschien kun je het beter omdraaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

jbr schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet wat jouw server voor taken voor zijn kiezen krijgt, maar misschien kun je het beter omdraaien :D
Mijn server heeft al taken zoals websites hosten dingen downloaden domain controller en extern bureaublad lijkt me sterk dat die fit-pc2 dat aankan (aangezien er 4 schijven in dat ding hangen kijk maar @ mijn handtekening naar mars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
DJ-Visto schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:03:
[...]

Mijn server heeft al taken zoals websites hosten dingen downloaden domain controller en extern bureaublad lijkt me sterk dat die fit-pc2 dat aankan (aangezien er 4 schijven in dat ding hangen kijk maar @ mijn handtekening naar mars)
Dat hosten waarschijnlijk niet en die opslag natuurlijk ook niet, maar de andere zaken doe ik ook met mijn FITPC2 en dat gaat als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jbr schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:35:
[...]

Dat hosten waarschijnlijk niet en die opslag natuurlijk ook niet, maar de andere zaken doe ik ook met mijn FITPC2 en dat gaat als een tierelier.
Weet je toevallig hoe lang het unrarren/parren van een DVD ongeveer duurt op zo'n pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Dit is een recente download van ongeveer 3GB
[PAR-INFO] xxx-xxxx: => Verified in 490.1s, all files correct
[RAR-INFO] xxx-xxxx: => Unpacked 1 files/folders in 317.5s
Een normale CD duurt ongeveer 130s om te parren en 60 seconden om te unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Even een semi-offtopic vraagje tussendoor:

Heeft dit computertje nog concurentie van andere merken/systemen? Ik ben op zoek naar een ultra zuinige meterkast computer/servertje. Grafisch hoeft deze niet sterk te zijn, en het formaat is voor mij ook minder van belang.
Qua verbruik kan ik zo niets vinden wat er ook maar in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
reclamedoos schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:04:

Heeft dit computertje nog concurentie van andere merken/systemen? Ik ben op zoek naar een ultra zuinige meterkast computer/servertje. Grafisch hoeft deze niet sterk te zijn, en het formaat is voor mij ook minder van belang.
Verbruik was voor mij destijds een van de belangrjjkste issues om dit topic te beginnen. Het verbruik van de Z530 met de US15W chipset is naar mijn weten niet geevenaard. Voor zover ik weet heeft alleen de Dell Mini 10 dezelfde interne specs. Alternatieven zijn meestal omgebouwde NAS apparaten of de bekende NSLU2, maar die missen een behoorlijke hoeveelheid power en vaak ook de mogelijkheid om een monitor aan te sluiten (en er Windows op te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Dat verklaard waarom ik niets kon vinden :)

De eerste de beste keer dat m'n pa weer in de USA komt, mag hij er 1 voor me meenemen

[ Voor 50% gewijzigd door reclamedoos op 17-07-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
reclamedoos schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:35:
Dat verklaard waarom ik niets kon vinden :)

De eerste de beste keer dat m'n pa weer in de USA komt, mag hij er 1 voor me meenemen
Compulab is Israelisch. Ik weet niet of de prijzen in de USA erg concurrerend zijn met aanbieders in Europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Van de mensen die de fitpc2 hebben... bevalt hij na een tijdje nog steeds en maakt hij de verwachtingen die je had waar? Of zijn er toch nog puntjes van kritiek verder?

Wil hem zelf mss ook gaan aanschaffen, dan gaat hij mijn huidige server vervangen, maar kan het nog niet rechtvaardigen om 300-400 euro voor een servertje uit te geven die wat kleiner is en wat minder verbruikt dan nu...Als ik fulltime zou werken dan wel, maar geld groeit nog steeds niet op mijn rug als student zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
anthonycd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:50:
Van de mensen die de fitpc2 hebben... bevalt hij na een tijdje nog steeds en maakt hij de verwachtingen die je had waar? Of zijn er toch nog puntjes van kritiek verder?

Wil hem zelf mss ook gaan aanschaffen, dan gaat hij mijn huidige server vervangen, maar kan het nog niet rechtvaardigen om 300-400 euro voor een servertje uit te geven die wat kleiner is en wat minder verbruikt dan nu...Als ik fulltime zou werken dan wel, maar geld groeit nog steeds niet op mijn rug als student zijnde ;)
Het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Tot nog toe kan de FITPC2 nog niet zijn plek innemen als lichte server/mediacenter vanwege een gebrekkige videodriver ondersteuning vanuit Intel. Het is dus wel een zuinige downloadmachine bijvoorbeeld. 'Wat minder dan nu' is denk ik een heleboel minder, de vraag is alleen of je dat echt belangrijk vindt...

[ Voor 5% gewijzigd door jbr op 17-07-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Heeft iemand de fit-PC2 geprobeerd door te booten van een MicroSD Flash Kaart. Performed dit een beetje met XP of is een SSD echt nodig???

FT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

microsd is (over t algemeen, eigenlijk gewoon altijd) erg traag. niet aan te bevelen icm XP, ook ivm slijtage van de flash cellen.. flash en linux is geen probleem (omdat linux read-only kan booten, gaat uitstekend, xp blijft maar dingen schrijven, en zo sloop je je flashgeheugen..)

CF is sneller dan SD, en afaik is SD ook gewon sneller dan microSD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
AlexanderB schreef op zondag 19 juli 2009 @ 01:09:
microsd is (over t algemeen, eigenlijk gewoon altijd) erg traag. niet aan te bevelen icm XP, ook ivm slijtage van de flash cellen.. flash enlt wel mee. ik heb hier een eeepc 900 linux is geen probleem (omdat linux read-only kan booten, gaat uitstekend, xp blijft maar dingen schrijven, en zo sloop je je flashgeheugen..)

CF is sneller dan SD, en afaik is SD ook gewon sneller dan microSD..
Ach dat valt wel mee. Ik heb op t moment een Asus eeepc 900 als hometheatre en downloadbak always on staan en daar heb ik nog steeds geen problemen mee. Die heeft alleen maar een ssd ( in dit geval practisch een sd) van 4gig waar xp in loopt. Ding draait al meer dan een jaar continu.... Staat nu op de beamer en zn opvolger word of de fitpc of zon nieuwe tegra of snapdragonbook. Die zijn nog eens de helfd zuiniger dan de fitpc maar ja lopen dan wel weer op een 600 mhz ARM, dus dat word hopelijk ubuntu...

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
reclamedoos schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:04:

Ja dus. Deze vind ik persoonlijk mooier dan de fit, al heb ik t gevoel dat ie minder trekt.

de Aleutia E3 met 5 watt verbruik.
http://www.aleutia.com/products
In t filmpje samen met een zonnepaneel, word voornamelijk in afrikaanse landen verkocht, vandaar...
http://www.youtube.com/wa...Lt24&feature=channel_page

en de tegra/snapdragon laptops
[Ervaringen] Nvidia Tegra Netbooks, Tablets en MIDs

Ik denk dat dat nog maar t begin is, dr komt een ware verbruiksoorlog straks:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
fishtank schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:39:
Heeft iemand de fit-PC2 geprobeerd door te booten van een MicroSD Flash Kaart. Performed dit een beetje met XP of is een SSD echt nodig???

FT
De gebruikte bios ondersteunt geen booten van SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
anthonycd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:50:
Prima downloaddoosje en fileservertje voor mij. Opslag doe ik extern via USB 2, maar merk via Gbit LAN dat ik geen hogere kopieer snelheden haal dan 20 MB/s (30 MB/s zou theoretisch mogelijk moeten zijn). Echter, in mijn situatie is dit prima bruikbaar (branden van DVD's). Ik draai er XP op.

Enige kanttekening is dat ik hem eng heet vind worden, bij 5 tot 10% processor gebruik is de processor rond de 52 graden, de Samsung Spinpoint die ik erin heb gekocht wordt dan rond de 50 graden. Bij parren/unrarren loopt de temperatuur al snel op tot rond de 58 graden, ook de harde schijf loopt dan richting die temperaturen. De processor moet dat makkelijk aankunnen, maar ik blijf een beetje angstig over de HDD. Overigens staat het ding vrij op een plank. Zal er binnenkort eens een koelblokje op leggen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
perentaart schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:53:
De processor moet dat makkelijk aankunnen, maar ik blijf een beetje angstig over de HDD. Overigens staat het ding vrij op een plank. Zal er binnenkort eens een koelblokje op leggen, kijken of dat helpt.
Ik heb waarden van 45 gr. voor de HD en 48 voor de proc. Maar dat verschilt nogal eens afhankelijk van de omgevingstemperatuur. De buitenkant zelf wordt warm omdat dit in feite als koelblok fungeert. In principe blijf je op redelijke waarden hoor, dus maak je hier maar niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

verleemen schreef op zondag 19 juli 2009 @ 06:32:
[...]
Ja dus. Deze vind ik persoonlijk mooier dan de fit, al heb ik t gevoel dat ie minder trekt.

de Aleutia E3 met 5 watt verbruik.
http://www.aleutia.com/products
In t filmpje samen met een zonnepaneel, word voornamelijk in afrikaanse landen verkocht, vandaar...
http://www.youtube.com/wa...Lt24&feature=channel_page
Is een stuk goedkoper dan de fit-pc... als je niet zoveel power nodig hebt is dit een betere optie lijkt me. Ben benieuwd hoe hij presteerd in vergelijking met de fit.
Ik denk dat dat nog maar t begin is, dr komt een ware verbruiksoorlog straks:)
Lijkt me geweldig! Is ook goed voor de prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandrHam
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 22:02
Heeft iemand hier werkende video onder Ubuntu? Ik heb pas geleden mijn FIT-PC2 binnen gekregen (zonder HDD dus zonder OS) en het is me inmiddels gelukt om een Ubuntu installatie op USB stick te krijgen en hiervan te booten.

Ik krijg alleen de videokaart niet goed aan de praat. Het schijnt dat alleen 8.04 (hardy) de juiste driver ondersteunt, dus ik heb hardy geinstalleerd met de Poulsbo psb driver voor video. Ik krijg mijn xorg.conf echter nog niet zodanig dat X normaal start. Misschien dat iemand me een werkende xorg.conf kan geven?

En wat me verder ook verbaast is dat ik de wireless LAN niet kan vinden.
lspci geeft me:

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) (rev 07)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) Graphics Controller (rev 07)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) HD Audio Controller (rev 07)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) PCI Express Port 1 (rev 07)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) USB UHCI #1 (rev 07)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) USB UHCI #2 (rev 07)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) USB UHCI #3 (rev 07)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) USB EHCI #1 (rev 07)
00:1e.0 SD Host controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) SDIO Controller #1 (rev 07)
00:1e.1 SD Host controller: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) SDIO Controller #2 (rev 07)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) LPC Bridge (rev 07)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation System Controller Hub (SCH Poulsbo) IDE Controller (rev 07)
02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller (rev 02)

Tot nog toe ben ik dus nog niet te enthousiast. Misschien dat dat nog komt als het eenmaal aan de praat is. Ik hoop binnenkort MythTV frontend te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
perentaart schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Enige kanttekening is dat ik hem eng heet vind worden, bij 5 tot 10% processor gebruik is de processor rond de 52 graden, de Samsung Spinpoint die ik erin heb gekocht wordt dan rond de 50 graden. Bij parren/unrarren loopt de temperatuur al snel op tot rond de 58 graden, ook de harde schijf loopt dan richting die temperaturen. De processor moet dat makkelijk aankunnen, maar ik blijf een beetje angstig over de HDD. Overigens staat het ding vrij op een plank. Zal er binnenkort eens een koelblokje op leggen, kijken of dat helpt.
Ik krijg plots een briljant idee voor een mod. Als warmhoudplaat voor je thee en koffiekan. Zo kan ie lekker midden op je woonkamertafeltje staan. Issie meteen binnen handbereik en je koffie blijft warm:)
moet je er wel voor zorgen dat ie waterdicht is he.

En als je dr nog een standaard DVD drive naast zet heb je gelijk een houder voor je koffiemok....

[ Voor 5% gewijzigd door verleemen op 27-07-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DNS666 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:53:
Ik had inderdaad via windows de image op de stick gezet.

Deze cyberlink codec is blijkbaar speciaal aangepast @gma500 door cyberlink en word op geen enkele plaats (ook niet in de cyberlink dvd software) aangeboden, behalve in de FIT-pc2 met windows XP en HD. Ik had ook een diskless doosje gekocht om er een windows based media centre van te maken met mkv en h264 support etc etc. Vooralsnog gaat het doosje flink over de nek met deze, processor trekt het niet en aangezien de cyberlink codec niet die is die ze verschepen met de xp hd variant zit ik eigenlijk met een fucntie loos doosje..

Zijn er hier wel mensen die met succes hd content op de ubuntu 8.04 image hebben weten te draaien, dan gaat ik die eens proberen..

Edit:

Inmiddels middels de tutorial van fitpc2.com een werkende ubuntu 8.04 install gedaan. mplayer draait als een zonnetje, en zelfs xbmc wil aardig lukken, alleen echte hd content lukt vooralsnog alleen met mplayer./ Eens zien of we xbmc zo ver kunnen krijgen dat oko deze hd content wil spelen.
Voorlopig best wel tevree, maar of ik de unit echt zal houden... Mja, is voor ergens anders.. :D

[ Voor 16% gewijzigd door TweeB op 01-08-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TweeB schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:23:
Deze cyberlink codec is blijkbaar speciaal aangepast @gma500 door cyberlink en word op geen enkele plaats (ook niet in de cyberlink dvd software) aangeboden, behalve in de FIT-pc2 met windows XP en HD.
PowerDVD 8 en 9 hebben sinds respectievelijk build 2815 en 1719 ondersteuning voor de GMA 500! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Is iedereen ineens op vakantie of zijn we massaal op een ander nog beter platform overgestapt?
t is ineens zo stillletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Nvidia ION :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Is US15 ineens niet goed genoeg meer? De meeste mensen hebben gewoon een HDready TV...

Als jij me een always on downloadbak kan geven waar ik xvid en MKV op kan kijken, internetten niet de allernieuwste maar nog steeds vet goeie games op kan spelen en toch niet meer dan 1 euro per maand aan electra betaal ben ik je man:)

Heeft iemand hier ervaring met hdmi splitters en hoe dat werkt met 2 monitoren met verschillende resolutie ( 37 inch TV en 20 inch monitor ). Zou leuk zijn als de fit een dual output zou hebben...

En als mensen toch voor t nieuwste willen gaan waarom dan de ion? die kan niet eens quad HD aan waar ze in japan al sinds de jaren 80 mee experimenteren:)

[ Voor 17% gewijzigd door verleemen op 16-08-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Jawel, maar aan de FIT-PC2 zijn toch een aantal mijn inziens zware nadelen, waaronder maar 1GB RAM.

Een Z550 atom is ook niet te bestellen. En Intel heeft aangekondigd met de Z serie Atom's te stoppen.
Ik heb een Asrock ION 330 en die voldoet perfect. Begrijp mij niet verkeerd, voor een 10watt PC is deze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is de 1,6Ghz versie trouwens een 64bit CPU?
Anders zou ik er eventueel SBS 2003 op kunnen draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Bierkameel op 17-08-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bierkameel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:48:
Is de 1,6Ghz versie trouwens een 64bit CPU?
Anders zou ik er eventueel SBS 2003 op kunnen draaien.
Nee, maar je kunt er nog steeds SBS2003 op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Sjaaa, lang getwijfelt tussen de asrock en de fitpc maar mijn extreme experimenteerdrift heet t toch gewonnen en ik heb de FITpc2 besteld en wel de basic 1.1 Ghz versie zonder hd en zonder wifi (want ik heb dongles zat). en nu maar eens kijken wat er uit dat ding te halen valt. Verwacht hier binnekort maar een paar youtubjes van mij... ben benieuwd of nederland24 er op loopt....

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste