Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:00
verleemen schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:20:
Sjaaa, lang getwijfelt tussen de asrock en de fitpc maar mijn extreme experimenteerdrift heet t toch gewonnen en ik heb de FITpc2 besteld en wel de basic 1.1 Ghz versie zonder hd en zonder wifi (want ik heb dongles zat). en nu maar eens kijken wat er uit dat ding te halen valt. Verwacht hier binnekort maar een paar youtubjes van mij... ben benieuwd of nederland24 er op loopt....
Ik heb de 1,6 Ghz versie en een bedraad netwerk, maar ik kan je melden dat Nederland24 hier als een zonnetje draait.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Ik heb de 1,6 Ghz versie en een bedraad netwerk, maar ik kan je melden dat Nederland24 hier als een zonnetje draait.
Nou dan zal t met die .5 ghz minder ook wel gaan. Ik heb wel gemerkt dat nederland24 alleen op windows draait. tenminte mijn ubuntu 9.04 laptop kan niks met nederland24. tenzei dar een oplosing voor is ga ik dus braaf voor xp.
ben benieuwd wat voor games ie trekt:) Ik heb net een mail gehad dat de bestelling is verwerkt. Het gaat braaf onder rembours ( ik moet mn geld toch ergens witwassen) want dan leveren ze meestal ook sneller...

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Nou dan zal t met die .5 ghz minder ook wel gaan. Ik heb wel gemerkt dat nederland24 alleen op windows draait. tenminte mijn ubuntu 9.04 laptop kan niks met nederland24. tenzei dar een oplosing voor is ga ik dus braaf voor xp.
Dat zal door dat kieskeurige Silverlight komen (de plugin die je dient te installeren) - ik draai ook XP op de FitPC2 dus hoe het onder Ubuntu gaat durf ik ook niet te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Dat zal door dat kieskeurige Silverlight komen (de plugin die je dient te installeren) - ik draai ook XP op de FitPC2 dus hoe het onder Ubuntu gaat durf ik ook niet te zeggen....
Het is inderdaad silverlight. Er is een onafhankelijke open versie die moonlight heet maar die kan niet omgaan met de specifieke startbestandjes die nederland24 verstuurd. Op de site van nederland24 word ook aangegeven dat er op t moment geen ondersteuning voor linux is maar dat er wel naar gekeken word. Op dit moment werkt t voor de mac en voor de pc. Misschien dat silverlight onder wine werkt.(nog niet geprobeert) Wel ereg jammer omdat er een hoop kleine, gratis en makkelijke en vooral snelle linux installaties zijn die al vanaf 128 MB sd kaart lopen. Nu ik Windows dr op moet zetten moet ik speciaal voor de installatie er een usb DVD writer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Denk eraan dat ondersteuning voor het booten van SD kaart niet ondersteund wordt. Vanaf USB stick daarentegen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Fijn, ik bestel mn fitpc bij A1 onder rembours zodat ik mijn fitpc op kan halen als t apparaat geleverd is en braaf kan pinnen om te betalen. Blijkt dat ze t via een nander berdijf hebben gedaan ( DPD)
Dus dr komt nu een turk op een scooter langs met een pakketje of hij ff kan vangen. ( sorry voor de botte opmerking ) Geen ophaaladres, geen telefoon nummer. Nu is ie weer weg en komt eventueel morgenvroeg weer langs. Leuk voor de economie dat nu meerdere bedrijven mogen bezorgen, maar dit kan gewoon niet, ik ga geen 300 euro cash in mn huis leggen om dan te gaan wachten of er eventueel een bezorger langs gaat komen.

Ik weet dat je dit soort berichten normaal niet hier hoort te zetten, maar hier wil ik eventuele kopers toch voor waarschuwen, want uiteindelijk komt het er op neer dat dr nu geen werkende coputer in mn huis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Ik snap je probleem niet helemaal, het lijkt erop dat je niet door had wat bestellen onder rembours precies inhoudt... als je vantevoren had betaald via IDeal dan had die scooterboy 'm gewoon bij je afgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
offtopic:
Ik haal mijn producten liever bij het postkantoor op, dan hoef ik niet 3 dagen lang tussen 9 en 6 uur voor de deur te gaan zitten wachten tot mijn bestelling aankomt, want je zult zien, even 5 minuten naar de sigaretteboer om de hoek en dan staan ze voor je deur:) Dat is de hele reden waarom ik atijd iets onder rembours doe en dat is altijd goed gegaan, en dat is me dat tientje dan ook waard. Tot vorig jaar was dat nooit een probleem. Maar nu met die nieuwe postbedrijven valt dat helemaal in de soep. Nu heb ik ze gebeld, het word morgen of overmorgen tussen 9 en 6 geleverd, oftewel ik kan 18 uur lang mijn huis niet uit omdat ik een computer heb besteld ik vraag me af hoe ik dat morgen met mn werk doe, zal ik me maar ziek melden?

[ Voor 23% gewijzigd door verleemen op 25-08-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
OK, dat verklaart al iets, maar rembourszendingen zijn volgens mij altijd zo van opzet geweest dat je aan de postbode (die aan de deur komt) betaalt. Het opsturen tot aan je plaatselijke postkantoor ken ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:21:
OK, dat verklaart al iets, maar rembourszendingen zijn volgens mij altijd zo van opzet geweest dat je aan de postbode (die aan de deur komt) betaalt. Het opsturen tot aan je plaatselijke postkantoor ken ik eigenlijk niet.
offtopic:
Het is een standaardprocedure bij de posterijen dat als je niet thuis bent dat ze een briefje door je bus douwen met daarop de melding dat ze niemand thuis aantroffen, en het adres van het dichtsbijzijnde postkantoor waar je het op kan halen. Zo doen ze dat ook met aangetekende brieven. Van de 30 keer dat ik iets besteld heb is t dus 29 keer zo gegaan... Ik denk dat wel meer mensen dit niet verwachten daarom meld ik t even dat je vanaf nu eerst maar eens zult moeten vragen welk bedrijf het langs komt brengen, anders zit je met hetzelfde probleem als ik nu. Nu moet of ik of een van mijn vrienden een dagje vrij nemen van zn werk zodat er iemand thuis is...

Met vooruitbetalen heb ik hele slechte ervaringen, Of het product is ineens niet meer leverbaar, of het raakt kwijt in het traject, jij bent je geld kwijt en je hebt niks. Ik heb een keer 4 maanden op een bestelling mogen wachten. als je iets onder rembours doet nemen ze veel meer moeite, omdat ze zelf pas betaald krijgen als t geleverd is.

Meanwhile vraag ik me af of je dan ook van usbdrive kan booten

hmm mischien is dit een goed topic voor een spinoff

[ Voor 25% gewijzigd door verleemen op 25-08-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:26:
[...]

Meanwhile vraag ik me af of je dan ook van usbdrive kan booten
Geen enkel probleem. Er is zelfs een Ubuntu recovery image beschikbaar van Compulab voor op een USB stick.

offtopic:
Wat dat briefje betreft, dat klopt, maar TNT biedt het bijvoorbeeld eerst 2 maal thuis aan, en dan kun je het de 3e dag pas op het postkantoor ophalen. Het kost je dan een tientje meer, en 3 dagen levertijd. Voor mij geen optie iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Geen enkel probleem. Er is zelfs een Ubuntu recovery image beschikbaar van Compulab voor op een USB stick.
Mooi, dan ga ik es kijken of ik niet een dualboot van mijn 8 GB stick kan maken. ! gig voor een minimal ubuntu en de andere 7 voor XP. Erg jammer dat de fit niet kan booten vanaf sdkaart en helemaal erg dat ze geen kaartjes boven de 2 gig ondersteunen. Er zijn namelijk al minisdkaartjes van 16 GIG te koop. Das een hele zuinige ssd. En dat werkt, heb dr al een computer op lopen. Kan zijn dat dat wat langsamer opstart, maar sinds dit een always on pc is vind ik die tragere boot die ik misschien 2 keer per maand ga doen niet erg.

Nu komt deel 2 van het project, namelijk een transreflective lcd vinden. Er zijn er al van 42 inch. Het mooie van transreflective is dat je m met backlight off kan gebruiken in direct zonlicht waarbij maar een kwart van de energie word gebruikt. Nou zou LG In januari vorig jaar met een transreflective screen komen maar sinds die tijd hoor ik bitter weinig van ze. Zover ik weet zit er een in de olpc en in de Toshiba portege R500-S5008X laptop. Maar echt shops kan ik niet echt vinden. Een 20 inch all in one computer komt dan op een totaal verbruik van 12 watt of zo. dat is dus Monitor, fitpc2, 256 GIG ssd en dvd drive en speakers.

hier heb je een transflective car screen.

offtopic:
Toen ik 2 jaar geleden op tweakers een computer op zonne energie voorstelde werd ik voor gek verklaard en zelfs mn topic gesloten:) ( nou ja iedereen begon te flamen) en ik durfde te beweren dat je een pc op 25 watt verbruik kon bouwen, moet je nu zien, we zitten al op de helfd, dat had zelfs ik niet verwacht....
Ondertusen heb ik al een mips netbook gehad die met scherm 4.5 watt trok ( de roemruchte trendtac epc 700), en over een maand of 2 komen de arm-tegra versies met ubuntu of android die dat doen met hdtv output.

Het moet niet gekker worden :)

offtopic:
Als ik dat van tevoren had geweten was t ook geen optie voor mij geweest

[ Voor 21% gewijzigd door verleemen op 26-08-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
HIj is binnen. Heb dr een 500 gig drive ingezet en ben nu ubuntu 904 aan t installeren op een stick ( want o waar heb ik mn xp cd gelaten...) Dat geintje van het theelichtje was niet overdreven, hij word wel erg warm vind ik. Out of ther box werkt ubunu erg traag, straks maar eens uitzoeken hoe dat zit met de drivers, die moeten namelijk ook in ubuntu jaunty zitten. Ik durf ubuntu niet op de harde schijf te zetten want daar staan 300 gig aan films op en de install doet een beetje vaag over t maken van partities., Dan maar op een 8 gig stick.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Mijn ervaringen met de FIT-pc2 tot nu toe. Mijn systeem is de stsandaard fit, dus met 1.1 GHz atom zonder wlan en zonder harddisk. Zelf uitgebreid met een 500 GB harddisk en usb dongle voor wifi en een usb DVD.

Ok, De fit is geinstalleerd. Windows xp dr op IE8 en en heb dr een usb dongle voor internet aanhangen.
500 GB mobile USB hardisk uit zn kastje gesloopt en in de fit gepropt. werkt allemaal prima. Windows met een usb dvd geinstalleert. ging ook redelijk snel. Ook alle drivers van compulab.

NU de rest. De gevoelens zijn een beetje gemengd. Ik heb een beetje t gevoel dat veel zaken nog niet voor de GMA500 geoptimaliseert zijn. Niet alles loopt echt snel. Nederland24.nl loopt niet lekker in 1280x1920, youtube ook niet. Heb nu de resolutie van mijn scherm op 1280x800 gezet en nu doet ie t redelijk maar hoger dan 20 frames per seconde komt nederland24 niet. Nou is die resolutie op zich geen probleem want mijn 37 inch TV is 1280x768 dus meer resolutie heb ik toch niet nodig. Mijn divxjes zijn doorgaans een stuk lager en dat loopt allemaal prima in VLC en mediaplayer, Dvd's heb ik nog niet geprobeert.
Wat ik ook minder vind is dat er alleen een DVI naar HDMI adapter bij de FIT werd geleverd. Mijn TV accepteert alleen HDMI en de goedkoopste kabel die ik kon vinden kost nog steeds 20 euro. (bij de mediamarkt probeerden ze me eentje van 35 euro aan te smeren)

Ik had al een WIFI dongle liggen van een linux pc die standaard door ubuntu werd herkent maar mooi dat windows dr niks mee kon en sinds het een witmerkje is zou ik niet weten wat voor drivers ie slikt, dus moest er ook nog een freecom dongle voor 20 euro bij. Dat werkt nu allemaal ok, Ik tiep dit nu ook op de FITPC.

De temperatuur: Het kastje word inderdaad behoorlijk warm, Bij een eerdere ionstall van ubuntu op een usbstick liep de installatie halverwege vast met een schrijffout want misschien wel met die warmte te maken kan hebben, ik heb de installatie herhaald met mn kamerventilator dr naast aan en toen installeerde ubuntu wel. Dat ik uiteindelijk toch voor windows heb gekozen komt meer omdat ik ook een paar kleine games en andere ongein op mn fit wil hebben wat in linux toch nog problemen gaat opleveren, bovendien blijkt dat je ubuntu moet configureren en daar heb ik heelaas geen kaas van gegeten, ben al blij dat ik dr software op kan installeren.

Software tot nu getest.

Windows intenet explorer 8: Loopt ok
Youtube en nederland24 met silverlight lopen ok in 1280x800 met een frame rate van 20FPS, Misschien dat er hier en daar wat geoptimaliseert meot worden dus.

GTA3 loopt niet, Vreemde artefacten ( halve lichamen, ghosting.)

Harry potter and the order of the phoenix loopt wonderwel redelijk, in 800x600 maar met full detail met 20fps
Freelancer spacesim idem 800x600

MAME heeft problemen, vind geen directdraw screen van 640x480 zegt ie. werkt wel in een window, maar dat willen we liever niet.

DE SNES emulator doet t prima.

Nintendo Project64 emutator loopt te langsaam en het geluid hakkelt. Supermario is nog wel te doen maar de zwaardere games zijn niet leuk meer zo.

Arturia Minimoog V softsynthesizer werkt goed met een response van 40 ms

Audacity MP3tje van 4 minuten importeren en omzetten naar wav gaat niks langsamer dan op mn eeebox, ongeveer 8 seconden.

Zo, Nou eens naar een mediacenter kijken. Daar is ie uiteindelijk voor bedacht U hoort nog van ons:)

*edit* en inderdaad, er word flink geklaagd op verschillende fora of slecht geschreven gma500 drivers voor xp. Op Win7 schijnt t allemaal eens stuk beter te lopen. Hoe oud zouden die drivers op de site van compulab zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 27-08-2009 21:35 ]

• jbr
verleemen schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:14:
*edit* en inderdaad, er word flink geklaagd op verschillende fora of slecht geschreven gma500 drivers voor xp. Op Win7 schijnt t allemaal eens stuk beter te lopen. Hoe oud zouden die drivers op de site van compulab zijn?
Welke drivers heb je geinstalleerd? (Versienr) ik draai 6.14.11.1009 - en dat gaat overigens wel redelijk goed.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Eehm gewoon de drivers die op de fitpc site worden aangeboden. Let wel ik heb de 1.1 GHz atom met 400 mhz fsb en jij de 1.6 met 500mhz fsb. Maar toch heb ik zwaar t vermoeden dat t m in de drivers voor gma500 zit want meerdere systemen anders dan de fitpc hebben er ook veel last van..
ff gechecked 6.14.11.1009
same here dus.

Volgens compulab moet het niet zoveel verschil maken met die processor, dr hoort alleen een iets hogere load te zijn, meer niet.

youtube fullscreen is ook niet om naar huis te schrijven.

Net gekeken bij youtube schiet de processor vaak naar 100% hmmmzzz
idle is mn load 35%
en als ik scroll op tweakers 60%

Ik ga eens even in de bios kijken of daar wat zit.

[ Voor 48% gewijzigd door verleemen op 27-08-2009 21:52 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik moest m een paar keer uitzetten om n de bios te kunnen komen. Hij wil de hele tijd meteen naar t bootmenu.
In de bios heb ik geen vreemde settings gezien. Staat in dos en xp en voor t beeldscherm worden 256 MB gereserveert.

• jbr
verleemen schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:10:
Staat in dos en xp en voor t beeldscherm worden 256 MB gereserveert.
Dat heb ik ook, loopt over het algemeen wel aardig... Welk Youtube filmpje heb je bekeken? Dan zal ik die ook eens runnen en dan kijken hoe het loopt en hoeveel het van de processor vraagt...

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik heb mn eigen kanaal http://www.youtube.com/watch?v=Mo0Fid2WGPQ
Dit is t nieuwste filmpje. Op mn eeebox loopt ie prima en die is al een jaar oud.

Ik ben ondertussen voor t mediaportal windos aan t updaten naar servicepack 3. ( standaard was ie servicepack 2. Misschien dat t m daar in zit.

Ik vind trouwens dat de fit erg heet word. ik kan mn hand dr niet ophouden. denk dat t wel een graad of 60 moet zijn dan. Misschien dat ik dr later toch nog een koelblok op ga zetten of zo.Een passieve, staat ook lekker stoer:)

[ Voor 28% gewijzigd door verleemen op 27-08-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
er is een nieuwe gma500 driver uit. LINK
let op de naam van de driver is niet het versienummer. Het is een nieuwere dan die jij hebt.
Heb m geinstalleerd. Er werd al gezegd dat het maar een minimal upgrade is en dat klopt. Youtube is nu iets minder hakkerig, maar nederland24 loopt nu wel helemaal ok.
Dat is in iedergeval al een flinke vooruitgang.

We zullen dus gewoon moeten wachten op de updates.

[ Voor 89% gewijzigd door verleemen op 28-08-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Als ik met speedfan meet, kom ik niet boven de 50 graden uit, idle is het vaak tussen de 42 en 46 graden voor zowel processor als harddisk en dat is zelfs een 7200rpm schijfje. De temperatuur lijkt danwel per exemplaar te verschillen dan wel behoorlijk subjectief aangezien het criterium nu is 'ik kan mijn hand er wel/niet op leggen'.

Ik zal die nieuwe driver eens proberen, alhoewel ik op dit moment geen problemen heb. Heb je enig idee wat er met de tabel onderaan de release notes wordt bedoeld?

Overigens heb ik Mediaportal ook een tijdje terug geprobeerd, maar vond het programma ontzettend log en ik kreeg het gevoel dat ik er nog heel veel aan moest configureren. Liever had ik XBMC gedraaid, maar vanwege OpenGL ondersteuning in de videodrivers ging dat feestje toen niet door. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog...

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 28-08-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ja dat mediaportal zuigt behoorlijk, vooral omdat er eerst zoveel naast geinstalleerd moet worden. en dan zo log.
Tip: als je een usb TV stick koopt zit er ook mediacenter software bij en dat werkt een stuk vloeiender. Op dit moment heb je bij de mediamarkt al van die DBV sticks voor 10 euro.

Ik denk dat die tabel gewoon een roadmap is van waar ze tot nu toe zijn gekomen met de driver voor windows. Ik lees op de fora dat de nieuwe nettops van oa asus de zelfde problemen hebben, dus t is gewoon afwachten wat er gaat gebeuren. Zal wel iets sneller gaan nu er ook echt computers met deze chipset in de handel zijn, maar we zijn gewoon iets te snel met kopen:)

Ondertussen rendert mijn eerste FITpc revieuw en zal over een uurtje denk ik op youtube staan. Ben ik weer de eerste, net als toen bij de Trendtac. Het is een van de redenen waarom ik dit soort apparaten koop, niet omdat ik zo graag de wereldpremiere wil hebben met een revieuw maar vanwege de frustratie dat er na maanden nauwelijks iets over op youtube te vinden is, en die nieuwsites blaten elkaars nieuws ook alleen maar na. Dus ja, dan moet ik t maar doen. Eigelijk heel raar dat van die miljoenen uploaders van youtube en zelfs compulab zelf niks online zetten. Het is toch je trots als je zo'n apparaatje hebt gebouwd denk ik dan...

Het is een revieuw zonder hardware versnelling voor video, omdat ik vind dat daat standaard players voor zouden moeten zijn en geen rare poespas waar je je syteem mee naar de donder kan brengen... maar de films op zich lopen wel lekker. Ik merk wel dat als ik youtube en nederland24 in tabs op explorer heb staan dat dat de snelheid helemaal niet ten goede komt. Hopelijk komt er een speciale gma500 versie van flash....

Nou maar hopen dat mn buurman mn eeebox komt overkopen anders heb ik straks geen geld voor mn electrarekening.. Jaja spannende tijden...

[ Voor 25% gewijzigd door verleemen op 29-08-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Zoals beloofd: Fitpc Video review op Youtube

[ Voor 38% gewijzigd door verleemen op 29-08-2009 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Goed dat je de moeite neemt om een video review te maken.

Het enige wat ik me afvraag is of het afspelen van youtube/nederland24 niet beter was gegaan zonder die torrent op de achtergrond... Heb je dat nog wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Leuk om je eigen topic terug te zien op youtube he:)
Gefilmd met mijn Nokia N85 smartphone, ge-edit in Avs4you en naar 640x360 gecropt in imtoo 3gpencoder..

Over bittorrent, ik heb een 20 Mbit verbinding, en een torrent neemt weinig bandbreedte in, ( 320 Kbit, dus dr blijft genoeg over. Maar ja ik heb t wel eens ujitgezet en dr veranderd niet zoveel. Ik ben ondertussen al wat verder en ben van internet-explorer 8 naar Firefox overgestapt. Firefox is veel lichter dan explorer wat dus ook minder recources vergt, en inderdaad, Youtube loopt nu een stuk
vloeiender.

Een andere truuk. Als je geen HDTV hebt maar een hdready zoals ik hoef je m natuurlijk ook niet in een hoge resolutie te zetten. Zet m gewoon in 800x600. Heb je gelijk alles goed leesbaar vanaf de bank, en bovendien zijn divx en dvds toch niet groter dan die resolutie. Je krijgt dan wel weer vervorming, maar de meeste breedbeeld tvs hebben een breedbeeld stand die de boel weer in de goeie verhoudingen drukt.
Daarmee druk je ook weer t energieverbruik van je fit omdat er voor minder beeld ook minder gerenderd hoeft te worden:)

VLC mediaplayer kan dat trouwens ook, Als je de "A" op je toetsebord indrukt kan je de aspectratio van je film veranderen en als je op de "C" drukt kan je inzoomen. Is ook in t menu te doen maar met de toetsen gaat dat sneller. Maar met firefox heb ik dat probleem op zich al opgelost. Ik heb nu mn monitor op 1280x800 staan, vind t wel ok zo tot de tijd dat de gma drivers geoptimaliseert zijn.

Zoek eens naar lightweight software op google, dan kom je sites tegen met oudere versies van software voor op je oude pentium II computer en dat loopt natuurlijk ook een stuk sneller op de fitpc. Heel veel nieuwe functies in programmas gebruik je toch niet of is alleen maar eyecandy. Zo draai ik paint shop pro 4 en photoshop 4 winamp 2.7 in plaats van psp 11 of winamp 6. dat werkt allemaal een stuk soepeler en kan t meeste gewoon ook.

Als textverwerker ben ik bv nooit verder gegaan dan wordpad wat standaard in windows zit sinds win95.
ik heb nooit iets anders nodig gehad.

Als ik over een tijdje mn fit goed getuned heb komt er wel weer een nieuwe review, maar ik ben nog wel ff bezig.

Dat geld dus ook voor oudere games van rond 1999-2003, Te oud wil weer niet vooral de dos4gw games zoals doom, duke nukem en carmageddon gaan raar doen met hdmi output al is daasr zon grote fanbase van dat daar eventueelw el speciale fitpcdrivers voor geschreven zullen worden, geld ook voor gta3.
Oudere games wil niet perse zeggen slechte games he, dr is nog een hoop leuke zooi en sommige games zijn ondertussen abandonware.

De games die ik tot nu toe goed draaiende heb gekregen zijn de harry potter games en freelancer. Allen moet je in de harry potter games niet met de videoresoluties in de options gaan knoeien want dan loopt de zaak gegarandeerd vast, maar de detail opties werken wel.

Ik heb ook al een paar gratis mrediacenters uitgeprobeert.
zoek es naar sesam mediacenter of free mediacenter software.

Geexbox is ook een interesante. das een iso van maar 18 MB die je op cd moet branden en dan een linux based mediacenter op je computer draait. Nog niet uit kunnen proberen maar t schijnt op de fit te werken.

Er is ook al een netbook versie voor gma500 computers in de maak bedoeld voor de asus t91 die dezelfde hardware heeft als de fit..

[ Voor 26% gewijzigd door verleemen op 31-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35843

Hoe zit het met waarmteontwikkeling vooral aan de onderkant? Ik heb al 2 soortgelijke units van Norhtec en deze zijn (klein) beetje warm alleen aan bovenkant. Ik hou deze pc's dus op mijn dvd player (case is gemaakt van kunststof). Ik heb op deze en andere forums ook gelezen dat af en toe fit-pc2 wil vastlopen en dat te verwijten is aan te hoge temperatuur. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Anoniem: 35843 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:11:
Hoe zit het met waarmteontwikkeling vooral aan de onderkant? Ik heb al 2 soortgelijke units van Norhtec en deze zijn (klein) beetje warm alleen aan bovenkant. Ik hou deze pc's dus op mijn dvd player (case is gemaakt van kunststof). Ik heb op deze en andere forums ook gelezen dat af en toe fit-pc2 wil vastlopen en dat te verwijten is aan te hoge temperatuur. Klopt dat?
De warmte zit bij mij aan de bovenkant, de onderkant is koeler in ieder geval.
Vastlopers heb ik nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-03 17:38
Nog steeds een erg leuk apparaatje dit fitpc computertje. ik vroeg me nog af of er iemand al had geprobeerd om full hd te draaien?

oh en verleemen voor de hdmikabels kan je ook altijd http://elektronica-online.nl/ proberen. Het is wel een beetje reclame maar ik kan nergens anders goedkopere kabels en stekkers vinden.

voor lichte en gratis applicaties kan je ook nog http://www.pendriveapps.com/ en http://www.freewaremission.com proberen.

ik zal eens naar die review gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Het was fijner geweest als de fit een usb laadpund had gehad, want die powerconnector is inderdaad een ramp, Is er bij mij al 6 x uitgeflipt. Bv als ik t geluidstekkertje dr uithaalde. De laaste keer was de fit zo van slag dat ik m eerst 5 x moest herstarten voor ie weer beeld wilde geven. Nu doet ie t gelukkig weer. maar dat was wel eventjes zweten.T zit niet echt goed vast vind ik. Weet iemand wat dat gat naast de powerin voor is?

Nog een nadeel. de usbpoorten geven te weinig stroom. Ik kan mijn portable lacie drive er niet aanhangen. Krijgt te weinig vermogen. Hebben jullie ook zoirets gemerkt? Bij een usbstick is dat probleem er niet gelukkig.

Dat portable apps is een goede ontwikkeling. Ik heb al een tijdje portable apps draaien. Ben er ook achter gekomen dat eigelijk al een paar bestaande windows apps ongestraft portable gedraait kunnen worden zoals paint shop pro en audacity, maar ook een aantal games hebben al hun dlls in hun mapje. Zover ik weet is dat bij linux nog niet mogelijk heelaas.

Ben nu blender aan t downloaden. kijken wattie doet.

Ik bedenk net, die Fit is zo klein. Eigelijk is het een portable harde schijf met computerfunctionaliteit:)
Ik las iets over een aluminium plaat waarmee je m aan de achterkant van je monitor kom hangen, net als bij de eeebox, maar die zat bij mij dr in iedergeval niet bij. Nou maar wachten op de tegra variant. Of de eerste Tv waar de fit gewoon ingebouwd zit.

O en nog een vraagje, ik heb m bij A1 Soilutions gekocht. Hoe zit dat nou met de aankoopbon en dergelijke, Is dat de email die ik van ze gekregen heb of mis ik iets> want ik heb alleen t post pakketje met daarin de fit gekregen. Ik heb ook geen idee hoe dat met de garantie zit.

[ Voor 24% gewijzigd door verleemen op 01-09-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:31:
Het was fijner geweest als de fit een usb laadpund had gehad, want die powerconnector is inderdaad een ramp, Is er bij mij al 6 x uitgeflipt. Bv als ik t geluidstekkertje dr uithaalde. De laaste keer was de fit zo van slag dat ik m eerst 5 x moest herstarten voor ie weer beeld wilde geven. Nu doet ie t gelukkig weer. maar dat was wel eventjes zweten.T zit niet echt goed vast vind ik.
Echt shit inderdaad, ik vroeg me al af of je door moest drukken, maar ik wil 'm natuurlijk niet om zeep helpen. Eens een keer op het compulab forum kijken/vragen.
Weet iemand wat dat gat naast de powerin voor is?
Ik denk dat je het gat bedoelt waar normaal de WLAN zit.
Nog een nadeel. de usbpoorten geven te weinig stroom. Ik kan mijn portable lacie drive er niet aanhangen. Krijgt te weinig vermogen. Hebben jullie ook zoirets gemerkt? Bij een usbstick is dat probleem er niet gelukkig.
Ik heb een externe USB drive met meerdere USB plugs (een voor power en data en een alleen voor power. Daarmee werkt het wel goed.
O en nog een vraagje, ik heb m bij A1 Soilutions gekocht. Hoe zit dat nou met de aankoopbon en dergelijke, Is dat de email die ik van ze gekregen heb of mis ik iets> want ik heb alleen t post pakketje met daarin de fit gekregen. Ik heb ook geen idee hoe dat met de garantie zit.
Mocht je er gebruik van willen/moeten maken dan zullen ze toch niet kunnen ontkennen dat je het product daar gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een unit besteld. Is booten vanaf een USB stick default in BIOS aangezet of moet ik het zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Anoniem: 35843 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:44:
Ik heb net een unit besteld. Is booten vanaf een USB stick default in BIOS aangezet of moet ik het zelf doen?
De optie is aanwezig in ieder geval, of je de boot order nog aan moet passen weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 35843 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:44:
bij mij stond booten vanaf usbstick in de eerste plaats van de bootorder, Maar ik had dan ook de diskless variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat je het gat bedoelt waar normaal de WLAN zit.
Er is nog een gaatje naast de power in, de wlan zit lager. ik heb t vermoeden dat dat een power out is. Ik heb namelijk wel eens powerkabeltjes gezien voor externe harddisks die ook zon plug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand ondertussen al kabels gevonden die in de front usb's passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
hier een aantal gameds die op de dell mini lopen (zelfde hardware)

http://mydellmini.com/for...rk-dell-mini-10-12-a.html

En hier een lijst met een paar honderd games die op een pentium 3 500Mhz kunnen lopen. Dus de kans is groot dat die t ook goed op de fit doen. Ik heb ondertussen MAX PAYNE uitgeprobeert. Loopt lekker.

http://www.mobygames.com/...70/offset,1800/p,3/so,0a/

En hier alternatieve drivers voor de GMA. Schijnt t nogal goed te doem met games.

http://edc.intel.com/Soft...1-toggle~~visible-content

Verder nog niet uitgeprobeert

[ Voor 77% gewijzigd door verleemen op 02-09-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
[...]

Er is nog een gaatje naast de power in, de wlan zit lager. ik heb t vermoeden dat dat een power out is. Ik heb namelijk wel eens powerkabeltjes gezien voor externe harddisks die ook zon plug hebben.
Afbeeldingslocatie: http://fit-pc2.com/wiki/images/f/f4/Annotations.png
De line-in op dit plaatje?
verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:12:
En hier alternatieve drivers voor de GMA. Schijnt t nogal goed te doem met games.
http://edc.intel.com/Soft...1-toggle~~visible-content
Ik zie in ieder geval OpenGL 2.0 ondersteuning voor Linux, dat is misschien een goed teken voor een machine met XBMC erop...

[ Voor 36% gewijzigd door jbr op 01-09-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:20:
[...]

[afbeelding]
De line-in op dit plaatje?

[...]

Ik zie in ieder geval OpenGL 2.0 ondersteuning voor Linux, dat is misschien een goed teken voor een machine met XBMC erop...
Ah een line in:) Waarom nou niet een headphone out. Nu moet ik de hele tijd mn line out dr uit trekken als ik een koptelefoon wil gebruiken, met iedere keer t risico dat die voeding dr uitfloept...
Dan maar een audio splitter kopen. En gaffertape, om die voedingsplug wat strakker tegen die fit te kitten:(

[ Voor 5% gewijzigd door verleemen op 02-09-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
En nu deel 2 van mn video revieuw:. Games op de fitpc

Ik denk dat ik wel weet waarom mijn eigen youtube filmpjes zo traag lopen. Het zijn de text overlays die extra rekenkracht vergen. Gewone filmpjes zonder die texten lopen aanmerkelijk sneller.

Ondertussen heb ik TRON2.0 geinstalleerd. Loopt ook redelijk. T leuke is dat ik ondertussen een aantal games op de Fit aan de gang heb gekregen die op mn veel snellere laptop niet willen werken:) vooral die van een paar jaar geleden die specifieke videokaarten nodig hadden werken met de GMA wel. Misschien dat met latere updates de framerates en resoluties nog een stuk hoger kunnen komen.

[ Voor 106% gewijzigd door verleemen op 03-09-2009 01:10 ]

Ik heb Ubuntu 8.04 draaien. Soms gebeurt het dat fit-pc geen IP adres pakt, maar wel inet6. Dat vind ik heel vreemd. Tweede is dat reboot commando 1 op 3 keer lukt. Nu staat systeem op Restarting system en gebeurt verder niets. Ik heb in BIOS WinXP naar Other veranderd maar dat helpt niet. Verder, in BIOS kan men 128 Mb en 256 Mb toewijzen aan video. Ik wil fit-pc alleen maar gebruiken als server. Kan ik er voor 128 Mb gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:59:
Ik denk dat ik wel weet waarom mijn eigen youtube filmpjes zo traag lopen. Het zijn de text overlays die extra rekenkracht vergen. Gewone filmpjes zonder die texten lopen aanmerkelijk sneller.
Heb je video drivers die je een paar posts hoger naar verwijst nu geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:38
verleemen schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:10:
Heeft iemand ondertussen al kabels gevonden die in de front usb's passen?
Ja hoor:

http://www.brigatti.nl/contents/nl/d408.html#p4398
ook gender changers kun je daar kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Anoniem: 35843 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:04:
Tweede is dat reboot commando 1 op 3 keer lukt. Nu staat systeem op Restarting system en gebeurt verder niets.
Dit is al eens voorbij gekomen in dit topic. Ik denk dat je met deze info en Google wel een eind komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:45:
[...]

Heb je video drivers die je een paar posts hoger naar verwijst nu geinstalleerd?
Heelaas, de drivers zijn alleen te downloaden als je je registreert, en om een of andere rare reden lukt me dat niet. Misschien dat ik ergens een alternatieve download vind. Mijn fit is eigelijk bedoeld als mediacenter voor mn 37 Inch tv, maar die word op dit moment gerepareert du draai ik m nu als volwaardige desktop:) En daar is ie net te langsaam voor. Vooral met games,

Die drives zijn volgens de fora een stuk beter voor games maar ja , t is allemaal zo nieuw he. Oorspronkelijk zijn deze drivers bedoeld voor MID's, dus met een resolutie tot 600x800. Ik weet dus niet hoe dat zit in hogere resoluties. Games zoals Max Payne zijn wel speelbaar, maar het houd niet echt over. Vooral bij actiescenes met meer dan 3 tegestanders gaat de framerate naaqr zon 15 frames per seconde en das nie fijn...Het lullige is dat games die lichter zijn dan max payne allemaal tot nu toe uit t msdostijdperk stammen. Op zich zouden die het goed doen op de FIT ( games als Duke nukeM 3D bedoel ik. Maar ja, dat draait weer niet op XP dus die moet je in een emulator als DOSBOX runnen en dat loopt weer volledig op de proccessor ( en dan zit je weer op een resolutie van 320x200). Misschien als ik t een keer helemaal vaag in mn bol krijg dat ik dr een dualboot met windows 98 op zet, Dan word de fit weer een gruwelijk snel beestje:)

Ik ga maar eens op zoek naar tomb raider, dat liep zelfs goed op mn oude Pentium I MMX

Ik heb ondertussen een koelblokje dat ik uit een oude pentium heb gesloopt op de fit gelegd Zonder ventilator, dat scheelt echt de helfd van de gevoelstemperatuur. Het zal wel puur psychologisch zijn maar dat voelt gewoon beter. Als ik dr nou nog 3 kan vinden past t precies over t hele oppervlakte van t ding, dan heb je een mooie turbo look.

[ Voor 9% gewijzigd door verleemen op 04-09-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Games voor de fitpc. Ik ben naar de lijst voor games die op de eeepc runnen gaan kijken en heb daar een paar van op de fit uitgeprobeert. Niet alle games Die op de eee lopen doen t ook op de FIT.
Zo doen need for speed en morrorwind t behoorlijk goed op de eee. maar zijn op de fit totaasl niet vooruit te branden.

De tip die ik mensen geef om hun computer uit te testen is, Probeer maar eens een nieuw spelletje. Als dat werkt werkt Alles:)

Eerst maar eens wat werkt

Max pain alle opties op laag haal ik 1024x768 resolutie:)

Tomb raider 2 werkt ook lekker in 1280x 800

Half life werkt:) 600x800 software rendering...

Harry potter and te phiolosophers stone

Harry potter and the order of the fenix (af en toe wat lag maar goed speelbaar verder)

TRON 2.0 ( lowest settings)

Tony hawk pro skater 2

Ghost recon werk op de laagste settings.

Startrek armada

Wat Niet werkt:

De meeste games voor 1998 presteren rampzalig (vreemd genoeg kunnen die niks met de gma 500, ze doen t wel maar heel traag. 3 frames per seconde) En de games na 2004 zijn weer te zwaar.

Alien vs predator.

alle need for speeds

Half life 2 (snik)

GTA3

The elder scrolls Morrorwind en Oblivion

allemaal extreem lage framerates, en soms corupte models)

Carmageddon is een rare, Die pakt maar de helfd van t scherm, beetje instabiel, maar wil wel.

Daytona, ook best een lichtgewicht doet raar, alsof je af en toe plotseling gas geeft ga je afwisselend sneller en langsamer.

Oudere games die in dosbox kunnen runnen moeten ook niet te zwaar zijn.
Doom heeft geen problemen

Duke nukem3d niet hoger dan 320 x200

Vreemd genoeg F2B ( fade to black ) dat op al mn andere computers wel in dosbox draait loopt op de fitpc IN de emulator vast..

[ Voor 82% gewijzigd door verleemen op 07-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Wat dat betreft is het spelen van games misschien in deze wel een hele exotische toepassing. Daar heb ik de FIT nooit voor bedacht.

Ik heb onlangs trouwens mijn 100GB/7200rpm schijfje vervangen door een 500GB/5400rpm. Echt een verademing. Ik hoor het geheel nu nauwelijks. Het draait stabiel, wordt niet warm (deed het eigenlijk al niet) en is stil en bovenal zuinig (6W). Ik bedoel, ik heb hier verschillende systemen staan die meer opslag kunnen bieden en krachtiger zijn, maar die herrie, grootte en verbruik staan me dan toch tegen.. Ik vond het best een investering, maar ben (nog steeds) ontzettend tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
6 w voor je schijf of voor t hele systeem?
ik dacht dat die 2.5'niet meer dan 3 w trokken..

Ik heb er ook 500 GB inzitten. eigelijki gewoon mn Verbatim usb drive die ik voor 88 euro had gekocht.
kastje open. drive dr uit, en in de fit.
no problemo.

wat wel een probleem was en is, De schijf zat al half vol met backups'en is standaard in fat32 geformateert. nu met windows er op heb ik een ongepartitioneerde schijf, en dat voelt niet zo lekker. bovendien iede3re keer als hier door een rare handeling de adapterplug dr uit schiet, gaat windows eerst braaf de harde schijf controleren... maaja...

[ Voor 73% gewijzigd door verleemen op 09-09-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op woensdag 09 september 2009 @ 01:52:
6 w voor je schijf of voor t hele systeem?
ik dacht dat die 2.5'niet meer dan 3 w trokken..
Voor het hele systeem natuurlijk! :P

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
jbr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:23:
[...]

Voor het hele systeem natuurlijk! :P
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...

Ik heb een aantal van die games nou ook op mn eeepc 900 gezet (celeron 900mhz gma 945
daar loopt t allemaal toch een stuk vloeiender, maar wel in een 3:4 verhouding dus et zwarte balken aan weerszijnden. maar ja een eeepc gebruikt ook nog steeds 23 watt.

[ Voor 32% gewijzigd door verleemen op 10-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
verleemen schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:46:
[...]
Lovely. Ik moet de mijne ook nog een keer opmeten. Ik heb een 1.1 gig atom, misschien zit die nog lager...
Het zal bij mij ook iets meer zijn, soms geeft ie 7W aan, maar daar maak ik me niet zo druk om ;)

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de FIT nu precies een maand, dus het word tijd voor een verdict.
Door omstandigheden ( TV in de reparatie ) staat mijn fit al die tijd als main computer hier te draaien en ik moet zeggen dat hij daar een beetje underpowered voor is. Je kan de fit het beste verglijken met een pentium 3 wat power en grafisch betreft. Dat wil zeggen dat in principe alles werkt wat voor dat soort computers geschreven is.
Ook software en games dat tot 2002 is gemaakt loopt prima.

Heelaas is het zo, dat sinds computers steeds sneller zijn geworden, dat men het bij het programeren van nieuwere software niet zo nauw neemt wat optimalisatie betreft, en dat is dus ook de reden waarom nieuwere software niet zo lekker op dit bakkie loopt. Ik heb het zelfs geflikt om op de fit een videootje te editen met de nieuwste AVS editor, en dat trekt ie maar net. Eigenenlijk werkt dat niet echt lekker Oudere software werkt dan weer een stuk vloeiender, maar ja, die codecs zitten daar weer niet in.

Het probleem is bij de fit ook dat het een OEM bak is, ik bedoel daarmee dat je zelf maar moet zorgen dat je software dr op loopt en dat betekend dat ook de drivers niet perse optimaal zijn aangepast voor de fit.
Zo zijn er bijvoorbeeld mediaspelers zoals die van archos waar flash allang hardwarematig op gerenderd word omdat de software daar speciaal voor geschreven is. Dat is dus bij de fit niet zo.

Op zich werkt youtube wel, maar als de filmpjes te scherp zijn, of er overlays boven op liggen ( de textblokjes) Dan wil t allemaal niet full frame meer lopen. Dat hindert ook andere programma's Het is een wereld van verschil als je een film of een ander programma draait terwijl op de achtergrond de explorer aanstaat met youtube of niet. Als je alleen al je tab met youtube of nederland24 of een ander flash draaiende site uitzet dan loopt de rest een stuk vloeiender dus.

Nederland24 loopt eigelijk perfect. Maar ook hier, draait er een andere flashapplicatie in een andere tab, dan krijgt nederland24 problemen. het word traag en hij gaat constand herladen.
Een fitpc met een dual core atom zou helemaal toppie zijn ( dan gebruikt ie nog steeds maar 8 watt of zo, en die 2de core kan ook nog eens uit als ie alleen download, snachts) Dan draait eigenlijk alles wel.

Nou is dat bij een mediaspeler zo dat je meestal maar een site per keer kan bekijken, het is of/of. Maar bij de fit heb je de neiging alles open te laten staan.

Ondertussen heeft intel al een nieuwe SOC uitgebracht op basis van de atom.
nieuws: Intel introduceert Atom CE4100-soc voor tv's en mediaspelers
Dat is eigelijk hetzelfde principe van de FIT, maar dan als inbouw voor in een TV. Nou maar hopen dat je de computerhardware kan laten draaien terwijl de rest van je TV hardware uit staat en dan heb je in principe een mooie server/downloadbak in huis. Het verschil met de fit zal de toegepaste software zijn waardoor alles wat vloeiender zal draaien, hoewel ik me kan voorstellen dat er een aantal limieten wat openstaande tabs en dergelijke zllen zijn.

Het zou fijn zijn als compulab een eigen linux based mediacenter software voor de fit zou schrijven. Ik weet niet hoe groot de fanbase van dit ding is, maar dat zou echt de killerapp voor dit ding zijn.

Voor de rest een leuke computer die heel weinig gebruikt en ook stabiel is als je niet te zware software draait. De mijne heeft nu een maand 24/7 gedraaid en ik reset m gemiddeld om de 3 dagen, maar dat komt omdat ik behoorlijk wat programmas en tabs aan heb staan altijd. Eigenlijk net zoveel als op een normale computer en t zijn meestal de zware flashapplicaties die m dan de das om doen. Als je die wat verstandig gebruikt dan lijkt me dat ie gewoon 24/7 kan draaien zonder resets.

Een voorbeeldje, op dit moment staat aan: Firefox met 4 tabs open, waaronder youtube en tweakers.( ik tik dit dus op de fit nu) MSN messenger, Daemon tools. Free downloadmanagger is 4 torrents aan t downloaden, AVIR anitvirus, VLC player en Paint shop pro 7. dat loopt lekker, maar zou ik nu nog een tab met bv Nederland24 openzetten dan gaat de FIT zweten en moet er iets uit. Met aan bedoel ik idle maar als ik nu vlc een mkv film laat afspelen loopt dat vloeiend in full screen. En dat allemaal op een standaard XP configuratie zonder tweaks op een computer met een gemiddeld verbruik van 6 W:)

Daarnaast heb ik t probleem dat als ik te veel torrents teglijk download en teglijk internet dat mn verbinding wegvalt, maar dat probleem ken ik ook van andere computers dus dat is niet een specifiek FIT probleempje.
Dan is een reset noodzakelijk, daarna doet internet t weer.

Je zou kunnen zeggen, 300 euro voorde fit is swel een beetje duur, maar zie t zo, als je in de FIT in plaats van een p3 of p4 24/7 aan hebt staan, dan heb je die prijs er na een maand of 8 al uit. Zoveel minder electra verbruikt ie. Het scheelt je echt 400 euro per jaar aan je energiekosten dus.

Aan de andere kan komen er steeds meer standalone mediaplayers op de markt met internet functionaliteit. Daar is de software dus op maat gemaakt en die zijn meestal nog geodkoper dan de fit zelf. Maar een spelletje als Max Payne kan je dan wel vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 26-09-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:28
Vraagje over deze pc. Ik zit al een tijdje te zoeken naar een weinig power verbruikende oplossing om een paar website's/print server/WIFI-acces te verzorgen. Dit wordt nu door 2 apparaten gedaan die samen minsten 100W verbruiken.:(

Nu zou de FIT-PC2 dus ideaal zijn om deze taken uit te voeren. Echter, heeft iemand al geprobeerd windows Server 2003/2008 of HomeServer hier op te draaien? Of is de fit-pc hier niet krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:05
Ik heb eigenlijk heel veel intresse in die fit pc 2. Ik wil hem verlopig gebruiken voor in de brommobiel / auto

Zit te denken om het os en de belangrijke gegevens op een boot USB stick te zetten (gewoon een grote stick) en een SSD te gebruiken om overige data erop kwijt te kunnen. Heb nog een vertex 60GB liggen van me pc, aangezien ik in me desktop een intel erin ga zetten.

Zou hem willen gebruiken om te kunnen internetten in de auto (om mail te bekijken en dingen op te zoeken)
Maar ik zou er graag er ook navigatie software erop willen draaien, kan dit?

http://www.fit-pc.co.uk/

Op die site staat ook een 7 inch mimo scherm. Deze is via USB aan te sluiten en is vrij zuinig
Ik vroeg me af als je van dat scherm gebruik maakt via USB of er dan ook gebruik word gemaakt van de videokaart van de fit-pc2? Of is dit een nadeel bij dat scherm en dus een eigen video engine gebruikt?

Zijn er misschien betere alternatieven voor een 7 a 10 inch touch screen die even zuinig zijn?

En trekt een auto accu het makkelijk die pc? Of word het niet aangeraden om hem op de auto accu aan te sluiten, aangezien ik een diesel heb en die vrij veel van de accu nodig heeft om de gloeispiralen van de auto voor te gloeien..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe loopt Google Earth eigenlijk op dit dingetje met terrein aan?

Die touchscreen Mimo vond ik ook al interessant.

Ikzelf dacht meer aan een pctje voor in de keuken. Kunnen mensen notities achterlaten, kort effe buienradar bekijken, en wat RSS feeds draaien voor nieuws enzo.

[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 11-10-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Een aantal mensen hierboven hebben denk ik meer aan een atom-based touchscreen PC. Er zijn er een aantal te koop, van MSI en van Asus als ik me niet vergis. De totaaloplossing is wat minder zuinig, maar misschien interessanter.

Ik draai zelf Windows2003 op de FITPC2 en dat werkt als een tierelier. Windows2008 misschien ook wel, maar daar heb ik geen licentie voor, dus dat kan ik niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:28
thanx.. Denk dat ik deze mooi ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
ProudElm schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:
thanx.. Denk dat ik deze mooi ga kopen.
Laat ook even weten hoe je hem uiteindelijk hebt geconfigureerd, misschien hebben andere gebruikers hier nog wat aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Werkt windows 7 professional hier ook goed op i.c.m die windows xp modus.. Want ik zou er het liefste een ssd erin willen zetten, en windows 7 geeft hier volledige support voor. En zou ook wel willen weten of de windows xp software goed werkt i.c.m windows xp modus..

Kan op zo`n pc ook goed films worden bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Someone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Windows 7 is net 1 week uit, de kans dat iemand dat al icm de FitPC2 heeft gebruikt lijkt me redelijk klein.

Je vraag over films is nogal breed. Het is dus redelijk onbegonnen werk om hier een zinnig antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je een Intel SSD koopt zoals de Postville dan krijg je er gewoon een tooltje bij om TRIM handmatig uit te voeren. Je hoeft er niet per se W7 voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 20:05
Iemand enig idee of de codecs voor windows xp ergens te koop zijn?
Ik heb de diskless versie gekocht en dan kan je op geen enkele manier die codecs scoren.
Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gecommuniceerd.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DNS666 schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:45:
Iemand enig idee of de codecs voor windows xp ergens te koop zijn?
Ik heb de diskless versie gekocht en dan kan je op geen enkele manier die codecs scoren.
Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gecommuniceerd.
Helaas niet.. misschien iemand die wel een fit-PC2 XP HD heeft lief aankijken?

Verder:
Dav1d schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:00:
PowerDVD 8 en 9 hebben sinds respectievelijk build 2815 en 1719 ondersteuning voor de GMA 500! :Y
Punt is alleen dat sinds build 2521 en 1501 de H.264/VC-1 decoder zich niet meer als DirectShow filter laat registreren. D.w.z. dat je voor playback vast zit aan PowerDVD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik overweeg om een FIT-PC2 (de windows xp versie) aan te schaffen als media speler (en er een usb geluidskaartje aan te hangen voor spdif output, danwel even wachten op de FIT-PC2i). Mijn grootste vraag is: kan dit apparaatje blu-ray iso's afspelen op volledige kwaliteit? Er zijn een paar draadjes op het fit-pc2 forum hierover maar niemand heeft kennelijk een antwoord. Weet iemand hier misschien het antwoord, of zou iemand met een fit-pc2 bereid zijn dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Komt er een FIT-PC2i? Kan ik daar ergens meer info over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 22:14
Beetje googlen op FIT-PC2i: http://www.fit-pc.co.uk/order-now.html
COMING SOON:
FIT-PC2i
Enhanced Fit-PC2 model, including:
* Dual Ethernet
* 2GB DDR2 RAM
* S/PDIF Digital Audio
* Serial port
* Other extras
Leuk, maar waarschijnlijk niet dual core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Gelukkig is er eindelijk DirectX ondersteuning in XBMC!

Zie hier: nieuws: Team Xbmc brengt eerste bèta met nieuwe interface uit

Het ontbreken van OpenGL in de videodrivers is dus niet langer een beperking om de FITPC2 uit te rusten met XBMC! Vanavond meteen even proberen! :)

edit: jammer een crash.. zal liggen aan het feit dat ik Windows 2003 draai. Iemand met WinXP?

[ Voor 11% gewijzigd door jbr op 23-11-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb maar de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar de makers van fitpic.

Dit was hun antwoord:

Hi Robin,

We're not currently looking at the Dual Core Atom, at least not for the
next 9 months or so.

But you should be aware that the Dual Core version uses quite a bit more
energy than the single core, so it will not be a 9W PC with those
specifications.

The Fit-PC2i will have 2GB RAM however, as well as a Serial Port and
Digital Audio (S/PDIF).

Kind regards
Benjamin
The Fit-PC Team

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:38
jbr schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:27:
Gelukkig is er eindelijk DirectX ondersteuning in XBMC!

Zie hier: nieuws: Team Xbmc brengt eerste bèta met nieuwe interface uit

Het ontbreken van OpenGL in de videodrivers is dus niet langer een beperking om de FITPC2 uit te rusten met XBMC! Vanavond meteen even proberen! :)

edit: jammer een crash.. zal liggen aan het feit dat ik Windows 2003 draai. Iemand met WinXP?
Gisteren geprobeerd, geen succes.
beeld kan 720P niet eens volgen (laat staan 1080P), terwijl ik dat gewoon met mediaplayer wel kan
jammer want het was een elegante oplossing geweest.
Nee, dan doet mijn Asus O!play het een stuk beter.

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik gebruik de fit pc2 nu een dag met Ubuntu en een 500 gig WD Scorpio schijf. Met cron jobs en shell scripts draai ik vanaf nu elke dag backups van een aantal online databases. Daarnaast draai ik er sshd, ftpd, Apache en MySQL op en dat gaat prima.

Mijn Voltcraft Energy Check 3000 geeft 3.5 Watt aan wanneer ik alles behalve de LAN- en de powerkabel eruit heb getrokken. Met muis en LED-verlicht toetsenbord kom ik op 4.6 Watt in semi-idle. Elke keer als ik een commando geef of programma start is er een kleine powerspike tot ongeveer 5.5 Watt. Zijn er meer fit-pc'ers met zulke lage waarden?

Wat me op is gevallen is dat de klok steeds verkeerd stond wanneer de stroom er even vanaf was geweest. Misschien vanwege een lege CMOS batterij? Herkent iemand hier dat probleem? (Het probleem heb ik opgelost door de tijd elk uur te synchronizen.)

Verder wordt het kastje een beetje warm en blijft de harddisk spinnen.

Oordeel tot nog toe: een fantastisch superklein en superzuinig systeem dat prima draait als server.

Heeft iemand het hier al geprobeerd om er eentje op batterijen of zonnepanelen te draaien?

• Sinned123
Weet je zeker dat je energiemeter goed meet?

Ik haal tussen de 6-7w met een kale fit-pc2 met lan aansluiting en een ssd van mtron.
Dat komt ongeveer overeen met de waardes die ze halen op het fit-pc forum.

Jou waardes zitten daar toch echt flink onder nog, zeker als je het percentage gewijs bekijkt.
Wellicht heb je een efficientere voeding gekregen?
Of heb je gewoon dik mazzel dat je een goed exemplaar hebt getrokken.

Ik ben zelf trouwens uitgespeeld en heb mijn mail elders weten te hosten voor noppes.
Bovendien ook met een betere backup schedule.
Ik heb die van mij dus weer te koop gezet.

• Perceptive
DNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:19:
Weet je zeker dat je energiemeter goed meet?
Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te meten :)
De adapter heeft overigens een Energy Star Efficiency Level V label.

• Sinned123
Perceptive schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:48:
[...]

Ik weet het niet zeker. Normaal geeft die Voltcraft wel betrouwbare waarden aan. Het gaat me iets te ver om mijn multimeter tussen het stopcontact en de stekker te zetten om zo de stroomsterkte te meten :)
De adapter heeft overigens een Energy Star Efficiency Level V label.
ff meten met een gloeilamp.
Eerst de gloeilamp en dan daarna de gloeilamp in de berekening er af halen.
Volgens mij is dat de betrouwbaarste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
DNS666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:52:
[...]

ff meten met een gloeilamp.
Eerst de gloeilamp en dan daarna de gloeilamp in de berekening er af halen.
Volgens mij is dat de betrouwbaarste manier.
Ik had hetzelfde idee, maar nog niet uitgevoerd bij gebrek aan een lamp met een stekker. Is het vermogen van een 40 Watt lamp eigenlijk precies 40 Watt?

Ik heb de fit pc2 laten draaien afgelopen nacht en zojuist (8:45 uur) stond de klok op 1:27 uur AM... Daar gaat iets niet helemaal goed. Het lijkt wel of het systeem in slaapstand (zeg maar coma) is geraakt. De tijd-synch cronjob heeft blijkbaar ook niet gedraaid. De klok zou bij een slaapstand toch niet mogen gaan achterlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Ik denk dat DNS666 bedoelt dat je 2 metingen doet, een van alleen de gloeilamp, en dan eentje (met een stekkerdoos) van de gloeilamp en je fit-pc2 samen. Dan trek je het aantal Watt van de lamp af van het totaal. Je zal wel zien of een gloeilamp ook echt precies 40 Watt gebruikt, en of dat nog fluctueert (ben ook wel benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
oké, bedankt, ik ben er uitgekomen. Ik heb het geprobeerd: 3 lampen van 25 W draaien precies 75 W. Met fit pc2 samen verstoken ze 83.5 W, dus de fit pc2 verstookt 8.5W.

Conclusie: mijn Voltcraft meet niet erg nauwkeurig als het om kleine vermogens gaat. Volgens de handleiding zou die onder 1.5 W niet meer nauwkeurig zijn, maar die van mij doet dat blijkbaar bij 8W ook niet.

Het was ook te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldorf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 22:02
hier staat een test van energie meters.
De resultaten van de Voltcraft Energy Check 3000 zijn matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
dankje. Wel een enorm verschil in afwijkingen tussen de afzonderlijke meters!

ik heb zojuist een support formulier ingevuld op fit-pc.info, omdat de klok blijft haperen. Elk uur synchronizen lukt niet, want hij haalt het volle uur niet, waardoor de tijd-sync-cron-job niet gestart wordt... Ik heb 'm nu op elke 5 minuten synchronizen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Mijn bericht aan fit-pc.info werd binnen een paar minuten beantwoord, op zaterdag, waarvoor hulde.
Op aanraden van de heer Lambers van fit-pc.info / A1Touch Solution (de leverancier) heb ik de klok goed gezet in de BIOS en daarna de stekker uit het systeem gehaald. Na een uur weer aangezet. De klok liep op de seconde synchroon met de juiste tijd, dus aan de CMOS batterij lag het niet.

Na flink zoeken en proberen heb ik gnome power management uitgezet. Dat hielp. De klok hangt sindsdien niet meer. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 20:18
Iemand een idee wanneer de fit-pc2i beschikbaar wordt? Ik kan uberhaupt geen info vinden over de ge-update versie (niets op compulab).De link die hierboven gepost was laat ook niets (meer) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Het staat nog steeds op de onderste scrollende balk op die site.
Verder is de allereerste hit op google http://twitter.com/fitpc, waar het volgende staat:
New Fit-PC2 model with Dual-ethernet and Auto-resume as standard - Fit-PC2i scheduled for release by the end of Q4 '09
Waarschijnlijk mogen ze het nog niet zo openbaar maken en moeten ze op officieel bericht van compulab wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:37
Erg jammer dat de nieuwe versie ook weer geen eSATA heeft. Dit zou voor mij echt de perfecte mail/file/backupserver zijn als ik er via eSATA een fatsoenlijke schijf aan zou kunnen hangen. Die laptopschijfjes gaan maar tot 500 of 750 GB vooralsnog, alleen die van WD is 1TB maar die is weer te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 07-05 20:18
Bedankt voor de info!
Ik had parallel ook even een email richting fit-pc gestuurd en daar kreeg ik het volgende antwoord op:
Hi Charles,

We expect Fit-PC2i to become available within the next 3-4 weeks - as
soon as it is details and pricing will be posted both directly on the
site and via our Twitter feed (fitpc).

Kind regards

Benjamin
The fit-PC Team

dus begin january zal hij wel leverbaar zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.

Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.

Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.
Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:02:
[...]

Jouw D-Link zal wel meer verbruiken. Maar ik denk dat, op het moment dat je 1 apparaat in wilt zetten voor al die taken die je hier boven beschrijft, je nogal wat performance problemen krijgt.
Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:37:
[...]

Een low-duty NAS, en beetje routeren. En evt. simpele server dingetjes. Een atom kan dat gemakkelijk aan dunkt me?
Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329969

Ik zit er aan te denken om misschien de 1,1ghz versie aan te schaffen met mijn eigen hardeschijf.
Nu ben eens even aan het googlen geweest maar zonder jullie kom ik er echt niet uit....

Interface van de mk1031GAS:
Interface: ATA-100
Interface (Detailed) DMA/ATA-100 (Ultra)
Interface: ATA-6
Iedere site verteld wat anders.......

Interface van de FIT-PC2 (uit het topic):
SATA/PATA?
De US15WCH chipset heeft normaliter ondersteuning voor PATA drives. De FIT-PC2 wordt geleverd met een converter, ook de diskless variant! Een en ander ziet er als volgt uit (rechts op de afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://compulab.co.il/fitpc2/img/fitpc2-sb-top-m.jpg
Dit betekent dat de theoretische snelheid 100MB/sec is. De meeste 2,5" schijven halen hier nog geen 60% van, maar de snellere SSD schijven gaan hier (soms) al wel overheen. Let hierop bij aanschaf!

*zucht* weer iets anders...

Ik vraag me af of het überhaupt wel de moeite is:
http://datacent.com/datar...a/MK1031GAS+HDD2A02+100GB
Maarja in mijn laptopje heeft hij ook al heel wat uurtjes probleemloos gedraaid....

Zijn verder de specs een beetje goed?
Spec:
100GB capacity
9.5mm High
12ms Average Seek Time
ATA-6 Interface
100MB/sec Transfer Rate
8MB Buffer
300,000 MTTF Hours

Past hij überhaupt wel in dat kastje?, hebben alle 2,5" schijfjes dezelfde maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:37
Anoniem: 329969 schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:12:

Zijn verder de specs een beetje goed?
Spec:
100GB capacity
9.5mm High
12ms Average Seek Time
ATA-6 Interface
100MB/sec Transfer Rate
8MB Buffer
300,000 MTTF Hours

Past hij überhaupt wel in dat kastje?, hebben alle 2,5" schijfjes dezelfde maat?
Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329969

Jorizzz schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:24:
[...]

Als ik het goed heb is 9,5 mm een beetje standaard voor een laptopschijf en dat is dan volgens mij ook wat de Fit-PC2 maximaal aankan. Officieel is kan 2,5" schijfje tot 12,5 mm hoog zijn, maar dat vind je bijna niet. Alleen de 1 TB (en 750GB?) WD schijfjes hebben die dikte volgens mij.
Bedankt :)
Maar kan ik dit schijfje gewoon zo aansluiten op de (bij fit-pc2 meegeleverde?) kabels, zonder omzetter gedoe etc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

jbr schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:41:
[...]

Met 1 activiteit per keer misschien, maar verwacht geen wonderen. En iedere keer offline als je je "router" moet herstarten...
Herstarten is niet zo'n heel groot probleem.

Vroeger, jaren geleden, toen @home nog verreweg de beste provider van NL was met 500KB/s terwijl UPC e.d. allemaal aan 15-50 KB/s zaten, en routers nog schrikbarend duur waren. Toen gebruikte ik FREESCO met een AMD 386 en Intel 387 coprocessor als router. Van wat ik mij daarvan kan herinneren kon hij 500KB/s zonder al teveel problemen routeren tussen een paar clients.

Nu heb ik 25Mb/s internet, dat moet zo'n atom gemakkelijk kunnen routeren lijkt me, ook tegelijkertijd als er iemand zit te downloaden van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
waldorf schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:27:
hier staat een test van energie meters.
De resultaten van de Voltcraft Energy Check 3000 zijn matig.
:/
Heel erg getwijfeld toen om de duurdere voltcraft te nemen omdat deze nauwkeurig zou meten.
Kwam ik ineens voor 10euro die cresta tegen, blijkt ie ook nog beter te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Bartjuh schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:15:
[...]
Nu heb ik 25Mb/s internet, dat moet zo'n atom gemakkelijk kunnen routeren lijkt me, ook tegelijkertijd als er iemand zit te downloaden van de schijf.
Het heeft voordelen om een aantal dedicated taken in je netwerk te scheiden natuurlijk. Als je geen topprestaties wilt dan kan 1 machine al je taken prima uitvoeren, maar ik twijfel of je een D-Link Gaming router kunt vervangen met een FITPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ziet er goed uit, al zou ik nog wel even wachten op een dual core ofzo. Hoop ook dat ze snel van de ATA bus controller af komen en sneller ssd`s geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is de prijs al bekend van FIT-PC2i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Eindelijk mijn fit pc2 fatsoenlijk aan de gang gekregen :)
Ben er achter gekomen dat windows 7 ( mits grafische crap uitstaat ) toch veruit het beste loopt.
Mijn windows rating :

PROCESSOR: 2.2
MEMORY: 4.3
GRAPHICS: 4.4
GAMING GRAPHICS: 2.4
PRIMARY HARD DISK: 5.9

Ik heb de versie met 1.6 atom, wifi en er zit een kingston 64 gb ssd in.
Loopt behoorlijk goed voor zo'n klein ding :).

Ik heb er tevens de MIMO 7inch monitor bij, en deze geeft een behoorlijk scherp beeld van 800 x 480.
Ook kan ik hem makkelijk inklappen zodat hij niet beschadigt tijdens het versjouwen en het scherm is kantelbaar op het statief.
Top :)
" alleen jammer dat de touch functionaliteits drivers voor win 7 nog in beta zijn dus die werken niet altijd even geweldig, maar gelukkig gebruik ik toch meestal een muis erbij "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:47:
Eindelijk mijn fit pc2 fatsoenlijk aan de gang gekregen :)
Ben er achter gekomen dat windows 7 ( mits grafische crap uitstaat ) toch veruit het beste loopt.
Grafische crap, daarmee bedoel je Aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
jbr schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:21:
[...]

Grafische crap, daarmee bedoel je Aero?
Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk :P).
Het uitschakelen van Aero maakt echt een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:49:
[...]

Ja inderdaad (sorry was niet echt duidelijk :P).
Het uitschakelen van Aero maakt echt een gigantisch verschil.
Wordt de videodriver automatisch door Windows 7 gedownload?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste