Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:25
jbr schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:55:
[...]

Wordt de videodriver automatisch door Windows 8 gedownload?
Nou, niet bepaald nee.
Hij geeft wel beeld maar de grafische prestaties zijn standaard belachelijk slecht.

Ik heb gewoon drivers van de fit pc site gedownload.
De eerste keer zorgde de videodriver dat mijn pc soms totaal geen beeld meer gaf in windows en ik via veilige modus de driver moest verwijderen om weer aan de gang te kunnen.
Daarna heb ik daar een iets oudere driver gedownload die het iets beter deed (traag maar zonder grote problemen).
En eergisteren hebben ze een nieuwe videodriver gereleast die het gelukkig goed doet op mijn pc.

Sowieso gaat er bijna niks automatisch bij de fit pc2 :P

( btw je bedoelt toch windows 7 en niet 8? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 15:42
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]

En eergisteren hebben ze een nieuwe videodriver gereleast die het gelukkig goed doet op mijn pc.

En "ze" zijn in dit geval dus de boys van Compulab, dus verkrijgbaar via de fit-pc site ?
(...Windows 7 indeed...)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Inderdaad en voor windows 7 staan ze gewoon hier : http://www.fit-pc2.com/download/win7-drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:55

knakworst

Get more sats!

Dit systeempje zou ook wel eens goed kunnen werken met Moblin:

http://moblin.org/projects/2.1-ivi-fc-release

Zelf niet getest want ik heb er geen dus gebruik op eigen risico :P

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 08-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Kon de advertentie niet meer vinden in de V/A, maar had iemand nog zijn fitpc2 in de verkoop staan? Zit nog te twijfelen om hem op de site te bestellen of over te nemen als iemand er van af wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
Hehehe, die tweedehands fit-pc2 zit nu bij mij lekker Ubuntu servertje te spelen. ;-) Zeker een aanrader dat apparaat als low-power server. Als je eentje wil met 2 ethernet poorten moet je nog een weekje wachten voor de fit-pc2i.

En als je Ubuntu installeert, en je hebt netwerk problemen (vooral bij veel netwerk verkeer), zet dan in de bios de CPU scaling op GV3. (http://www.fit-pc2.com/forum/viewtopic.php?p=1301)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
anthonycd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:52:
Kon de advertentie niet meer vinden in de V/A, maar had iemand nog zijn fitpc2 in de verkoop staan? Zit nog te twijfelen om hem op de site te bestellen of over te nemen als iemand er van af wilt...
staat er nu weer eentje in :) (ja, ik ben de verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
procyon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:
[...]

staat er nu weer eentje in :) (ja, ik ben de verkoper)
Hey,

Mooi! Jammer dat het de 1.1ghz versie is. Wil er waarschijnlijk Win2008 R2 met exchange 2010 op gaan draaien. Dat zal op de 1.6ghz al niet super snel gaan, maar vrees dat de 1.1ghz toch echt te langzaam gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
In principe staat zo'n ding natuurlijk 90% van de tijd idle, echter is de combo 2008 + Exchange vooral gebaat bij meer geheugen dan een snellere processor.

Wellicht moet je eens kijken naar een Ion met 4 GB ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
procyon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:50:
In principe staat zo'n ding natuurlijk 90% van de tijd idle, echter is de combo 2008 + Exchange vooral gebaat bij meer geheugen dan een snellere processor.

Wellicht moet je eens kijken naar een Ion met 4 GB ram?
Klopt, wil ook nog wel 720p bekijken. Alleen is een ION een stuk minder zuinig. Misschien wacht ik op de fit-pc2i. Die heeft 2GB. Ga nog even kijken hoe 2008+exchange loopt op 2GB op me laptop of desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
He jammer, ik had er ook op geboden, maar was er helaas de laatste 4 minuten uitgeboden. Wijze les zullen we maar zeggen. Dus mocht nog iemand van zijn fit-pc2 afwillen, ben ik nog op zoek voor eentje voor mijn ouders ;)

On topic, ik heb eergisteren transmission geinstalleerd op ubuntu server 9.10 (command line geen x windows enz), en ik kan nu vanaf het internet mijn torrents aanzetten op een mooie web interface. Het is een lekkere lichte torrent client, dus belast je systeem niet te veel, hij haalt bij mij ook de volledige 1.6 MB/sec down.

Stappen ongeveer zoals ik het gedaan heb, misschien kan het makkelijker: (je moet wel thuis zijn in de command line)
- Installeer transmission-common, transmission-daemon en evt. transmission-cli
- Start transmission 1 keer op de voorgrond om de configuratie bestanden aan te maken, met een gebruikersnaam en wachtwoord voor de rpc. (zie transmission-daemon --help hoe je dit doet)
- De gemaakte configuratie bestanden vind je als het goed is in ~/.config/ van de gebruiker waarmee je het net opstartte.
- Kopieer het settings.json bestandje die je in die directory vindt naar /var/lib/transmission-daemon/info/settings.json en pas nog verder aan waar nodig.
- Laat transmission als service opstarten en kijk of het nog werkt (service transmission-daemon start)
- Zet firewall open op rpc poort (9091) en de torrent poort (kan je instellen)
- Installeer autotrans om vanuit firefox met de rechter muis knop op een torrent link direct de download te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Student1563424
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 15:56
Bartjuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:24:
WOw, dual ethernet, nou begint het pas interessant te worden. Want dan kan je hem ook gebruiken als router.

Dan kan ik wellicht mijn router vervangen door de i-versie van de fit-pc2, en dan ook nog eens een NAS en server hebben. Een router vreet ook al gauw 5 of 7watt denk, zeker dat d-link gaming ding dat ik heb.
De D-Link Gaming Router DGL-4100 die ik ook hebt verbruikt 5 watt @ Cresta wattmeter, maak je maar eerder zorgen om je modem, dat copperjet geval van alice verstookt 12 watt :(

Ben ook erg benieuwd naar de Fit-PC-2i

[ Voor 7% gewijzigd door Student1563424 op 25-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:34:
[...]

Nou, niet bepaald nee.
Hij geeft wel beeld maar de grafische prestaties zijn standaard belachelijk slecht.
[...]
Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Heeft iemand hier ook windows 2008 server draaien op de fit-pc2? En een exchange erbij? Ben benieuwd hoe de fit-pc2 dat draait ivm maar 1Gb intern.

Gratis trial van 120/180 dagen @ http://www.microsoft.com/...en/us/trial-software.aspx & http://www.microsoft.com/exchange/2010/en/us/try-it.aspx

Weet niet of iemand dat zou willen testen O-)

[ Voor 42% gewijzigd door anthonycd op 27-01-2010 19:43 ]

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Heeft ook iemand ervaring met de Fit-PC en Android?

Jammer genoeg zit er geen 3G in, maar das natuurlijk
met een USB dongle snel opgelost.

Mij lijkt deze computer (met Android) namelijk een ideaal
auto-navigatie, media player, flitservice, etc PC!!

En met oneindig meer mogelijkheden dan mijn ontzettend
dure Peugeot RT4 navigatie die elk half jaar stuk gaat!!!

• drijfhout
jbr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:27:
[...]

Ik heb Windows 7 Ultimate erop gezet en bij mij werd alles herkend, behalve de IR poort.
Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.

@FiVAL

Fit-pc2 en android,... ik zou het er nog niet op wagen aangezien zelfs voor de reguliere os'en al afentoe flink wat moeite moeten worden gedaan om alle hardware te herkennen.

• FiVAL
drijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:

@FiVAL

Fit-pc2 en android,... ik zou het er nog niet op wagen aangezien zelfs voor de reguliere
os'en al afentoe flink wat moeite moeten worden gedaan om alle hardware te herkennen.
Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met de
juiste drivers? Toch?? Net als je met Ubuntu ook kunt doen...

Voor zover ik begrijp is Android OpenSource, maar dit soort initiatieven
begrijp ik nog niet helemaal...

Ik zal nu gelijk eens een itempje posten op het Android GOT Topic!

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1394377

[ Voor 5% gewijzigd door FiVAL op 11-02-2010 16:17 . Reden: Link 'ge-add' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
drijfhout schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Ik gebruik alles behlave de ir poort,.. dus heb er zelf geen last van, maar heb wel vaker gehoort dat dit een probleem kan zijn in windows 7.
Nee, ik bedoelde "automatisch". Nadat ik de door Compulab beschikbaar gestelde driver had gevoerd, pakte hij m ook gewoon hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
FiVAL schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:13:
[...]

Maar is dat niet gewoon een kwestie van Android zelf builden met de
juiste drivers? Toch?? Net als je met Ubuntu ook kunt doen...
Als dat allemaal toch zo simpel was he ;)

Heb zelf ubuntu 9.10 op mijn fit pc2 gehad en altijd gezeur met drivers en de videokaart ondersteuning was echt vrij dramatisch.
Dus ik kan me niet voorstellen dat het met android dan wel zomaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
@ drijfhout

Tja, dan is het hopen dat "in tijd" hier wel degelijk een oplossing voor
komt. Want zo slecht is die video-chipset toch niet van de Fit-Pc?

Maar als je tijd over hebt, misschien kun je dit dan eens proberen:
http://www.android-x86.org/

Ik heb deze android draaien op een volwaardige pc, wel grappig om
eens te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sorry voor de kick, maar zit er aan te denken over een tijdje een FIT-PC2 te gaan kopen en in te zetten als downloadpc. Ik heb echter een vraag waarvoor de klantenservice van http://www.fit-pc.net/ geen moeite wil doen om deze te beantwoorden.

De 160GB notebookschijf wat als optie meegeleverd kan worden is me wat te klein (qua capaciteit), nu zijn er zat grotere notebookschijfjes maar daar er een PATA->SATA converter in de FIT-PC2 zit en omdat sommige notebookschijfjes wat hoger zijn dan de standaard 9.5mm wil ik graag weten of er enige beperkingen zijn waar ik rekening moet houden....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 06:40
Raven schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:42:
Sorry voor de kick, maar zit er aan te denken over een tijdje een FIT-PC2 te gaan kopen en in te zetten als downloadpc. Ik heb echter een vraag waarvoor de klantenservice van http://www.fit-pc.net/ geen moeite wil doen om deze te beantwoorden.

De 160GB notebookschijf wat als optie meegeleverd kan worden is me wat te klein (qua capaciteit), nu zijn er zat grotere notebookschijfjes maar daar er een PATA->SATA converter in de FIT-PC2 zit en omdat sommige notebookschijfjes wat hoger zijn dan de standaard 9.5mm wil ik graag weten of er enige beperkingen zijn waar ik rekening moet houden....
Je zult je moeten houden aan die hoogte, iets dikkers gaat er niet in (weet ik bijna zeker)
ruimte is erg beperkt iig.
Uitbouwen gaat goed als je zoals de handleiding aangeeft het afdekkapje omgedraait terug monteerd en vervolgens als handvat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

9.5mm dus, ik hoop dat de pricewatch daar een filter voor heeft...
Okee.

En dat met die converter, moet ik daar nog ergens rekening mee houden? Of is dat ding zo ontworpen dat elke SATA notebookschijf daar mee werkt?

edit: geen filter voor te vinden, dat wordt specs nakijken...

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 07-07-2010 20:01 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
Raven schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:13:
9.5mm dus, ik hoop dat de pricewatch daar een filter voor heeft...
Okee.

En dat met die converter, moet ik daar nog ergens rekening mee houden? Of is dat ding zo ontworpen dat elke SATA notebookschijf daar mee werkt?

edit: geen filter voor te vinden, dat wordt specs nakijken...
Voor zover ik weet zijn alle hedendaagse schijfjes <=500GB gewoon 9-9,5 mm hoog. Pas bij zeldzame capaciteiten 750GB/1TB kom je bijvoorbeeld 12,5 mm tegen. Zoek gewoon de capaciteit die je wilt en check de form factor voor de zekerheid. Ik heb er destijds met mijn 500GB niet eens naar gekeken....

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 08-07-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:00
Hehe...
Ik had de drivers geupdate van m'n fitpc voor windows xp en ik dacht interessant te doen door de IEGD drivers te installeren. Die zijn voor de gma500 (of eigenlijk staat er dan graphic module of the us15 chipset) namelijk van februari van dit jaar in plaats van de gma500 drivers die van eind vorig jaar zijn.
Ook m'n audio drivers en m'n netwerkkaartdrivers maar even geupdate.

Daarna had ik het probleem dat m'n audio freeze-de nadat de fitpc in standby was geweest (S3/STR), dus ik er weer een oudere audio driver opzetten en weer opnieuw starten. Geen effect. Audio driver helemaal weghalen en opnieuw installeren, geen effect.
Dus ik probeer wat geks en gebruik weer m'n oude gma500 driver (6.14.11.1018) en jahoor! Probleem opgelost.

IEGD niet gebruiken dus als je S3/STR wel eens gebruikt.

De nieuwe realtek netwerkkaartdriver heeft volgens mij trouwens wel het sporadische probleem van spontaan connectiviteitsverlies opgelost.

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

FitPC3 met AMD Zacate APU en http://www.fit-pc.com/fit-pc3/

[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 21-02-2011 11:57 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

weet iemand misschien wat de maximale omgevings temperatuur is
voor de FIT-PC2 of FIT-PC2i.
Ik vraag me zo af dat als het bijvoorbeeld in de zomer zo'n 27°C is in de kamer waar de FIT-PC staat,
werkt 't systeem dan nog wel stabiel?
Klopt het overigens dat de max. temp. voor de Atom Z530 en Z550 maar liefst 90°C is?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 24-09-2011 12:07 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
@PaulX
Ik heb een fit-pc2 en een fit-pc2i.

De warmte die het apparaat kwijt moet is gelijk aan het opgenomen vermogen. Dat is ongeveer 6 Watt voor de fit-pc2 en bijna 7 Watt voor de fit-pc2i. Overigens wordt een klein gedeelte van dit vermogen al opgenomen in de voedingsadapter.
Hij kan dus gewoonweg niet zo warm worden, behalve als je 'm heel ernstig inbouwd.
De maximale temperatuur die mijn fit-pc2 ooit gehaald heeft is ongeveer 45C met een omgevingstemperatuur van ongeveer 25C. Sinds ik de fit-pc-heatfp2 erop geschoven heb heb ik 'm niet boven de 36C gezien. Aangezien de componenten in de fit-pc2 tot 70C worden gegarandeerd, zou je 'm dan dus kunnen gebruiken tot een omgevingstemperatuur van ongeveer 60C.

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Ok Eagle0, das heel mooi. Dank voor de info.
Ik ga me 'n fit-PC2i aanschaffen (die met 2 Gbit NIC's) ;)

Ben tevens benieuwd naar de fit-PC3, volgens de officiële importeur zal deze pas (vanaf) volgend jaar verkrijgbaar zijn.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:01
Even onder dit topic een ode aan mijn Fit-PC2 !!!!
Aangeschaft in najaar 2009 en zwoegt dus al bijna 2,5 jaar onverdroten voort. In die tijd heeft 'ie meer dan 2,5TB gedownload, uitgepakt en afgespeeld, zo'n 9000 mails verwerkt, ca. 1 TB geupload naar m'n online backup host en als doorgeefluik gefungeerd voor m'n 2 netwerkschijven.
En al die tijd nooit meer dan 8 W gevraagd.....

Voor mij de ideale server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
Om de prestaties en features van de fitpc2 op videogebied wat te verbeteren zijn er goede drivers te vinden op http://edc.intel.com/Software/Downloads/EMGD/ .

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik overwoog dit jaar een FitPC2 aan te schaffen, maar nu ik die FitPC3 zie hoop ik dat die voldoende ruim voor de zomervakantieperiode op de markt is en schaf ik die misschien wel aan. Hij is alleen wel een klein beetje groter dan de FitPC2, maar ook iets mooier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
I.p.v. een Fit-PC3 zou ik toch beter een Zotac ZBOX Nano AD10 nemen.
pricewatch: Zotac ZBOX Nano AD10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

@abusimbal: waarom precies als ik vragen mag? prijs alleen?
de fit-pc3 heeft geen fans aan boord en is dus stil(ler), + zuiniger en kleiner.

[ Voor 68% gewijzigd door PaulX op 24-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:06

JT

VETAK y0

Dat is dus het punt; je betaalt het dubbele ervoor. Je kan je afvragen hoe lang het duurt voor je die 200e extra met stroombesparing eruit hebt. Stiller en kleiner zeker. Alleen, wederom, moet je het er wel voor over hebben om het dubbele te betalen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
PaulX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:38:
@abusimbal: waarom precies als ik vragen mag? prijs alleen?
de fit-pc3 heeft geen fans aan boord en is dus stil(ler), + zuiniger en kleiner.
De Zotac is kleiner, maar wel dikker.

Zotac 127mm x 127mm x 45mm
Fit-PC3 afhankelijk van uitvoering: 16cm x 16cm x 2.5cm of 19cm x 16cm x 4cm

Kijk de reviews van de Zotac na, deze is niet storend luidruchtig en veel zuiniger zal de Fit niet zijn als beide dezelfde chipset en CPU gebruiken, toch ?

Had de Zotac gekozen omdat hij zeer compact is, kan deze achter mijn TV bevestigen. Had de nieuwe Fit pas gezien na ik de Zotac besteld had. Maar waarom zou ik dan een stuk meer betalen als de Zotac voldoende is. Voor die paar dB en watt is de meerprijs niet te rechtvaardigen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
tonschong schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:14:
Even onder dit topic een ode aan mijn Fit-PC2 !!!!
Aangeschaft in najaar 2009 en zwoegt dus al bijna 2,5 jaar onverdroten voort. In die tijd heeft 'ie meer dan 2,5TB gedownload, uitgepakt en afgespeeld, zo'n 9000 mails verwerkt, ca. 1 TB geupload naar m'n online backup host en als doorgeefluik gefungeerd voor m'n 2 netwerkschijven.
En al die tijd nooit meer dan 8 W gevraagd.....

Voor mij de ideale server!
De mijne staat al weer een tijdje in mijn prive museumpje van ex computers, mede omdat ik constand problemen had met mn internetverbinding maar ook omdat ik utieindelijk ben gaan gamen. Het was een leuk experiment dat wel, de mijne trok niet meer dan 6 watt. Ik zit nog altijd er aan te denken om m in een midi keyboard in te bouwen en zo de fit te gebruiken als een standalone synthesizer engine.
zo bouw je toch maar even een nordlead ( a 1500 euro) of een moog modular ( a 50.000 euro) met een contollerkeyboard van 100 en een computer van 200 euries. T verbaasd me dat niet allang een bedrijf op dat idee is gekomen.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

de Zotac ZBOX AD04 die recentelijk is geintroduceerd is ook een interessant systeempje in vergelijking met de fit-pc3.
Ok, de AD04 zal net iets minder zuinig zijn en wat groter qua formaat (18.8 x 18.8 x 4.4cm vs 19 x 16 x 4cm) maar de rest komt aardig overeen met de fit-pc3 pro variant. :9

[ Voor 4% gewijzigd door PaulX op 12-02-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455484

Nog iemand met dit speeltje (fitpc2) bezig? Zou je er ubunutu 11.10 op kunnen draaien? Heb enkel CLI nodig dus dat de GMA500 niet goed ondersteund wordt is niet zo één probleem, maar je moet het wel kunnen installeren natuurlijk.

Is er trouwens iemand uitgespeeld met het ding en van plan om hem in de verkoop te doen? Ben zeker kandidaat dan...

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle0
Je kan er Ubuntu 11.10 op draaien, maar het is lastig om te installeren. 11.04 installeren en dan upgraden is zover ik zie een beter idee. De EMGD drivers doen het op dit moment het beste. Probeer niet te upgraden naar 12.04, want dan gaat EMGD niet meer werken.

Ik heb het idee dat het probleem vanaf 12.10 is opgelost, omdat die standaard de driver van alan cox gebruikt (psbgfx) en die werkt wel, alleen is de 2D acceleratie ruk niet bijzonder en de 3D acceleratie niet aanwezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle0 op 14-11-2012 14:49 ]

computer? waar? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442408

Ik heb al een tijdje een fit-pc2 als server staan draaien met windows7. Nu heb ik die omgeswitched naar een PC'tje met een AMD zacate processortje erin die nu dus tevens dienst doet als mediaspelertje.
Iemand geïnteresseerd in de fit-pc2? het is een 1.21 versie met een recent nieuw geplaatste 500Gb schijfje.
Werkt als een tiet voor je downloads (SABNZBD is de beste tool die je op dit machientje kan draaien) Kan er makkelijk 6 3TB schijven aanhangen en je films e.d. streamen naar je mediabox of andersoortig.
Mag weg voor een lichte 175,-
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste