Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.219 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:26:
Dus als ik het goed begrijp mag je bij sommige aanbieders je account delen met anderen? Dus ik kan met een vriend de kosten delen? Kan je dan ook tegelijk downloaden bijvoorbeeld?
Jup, ik deel met een maatje, elk 4 slots bij hitnews, maar we kunnen soms ook gewoon elk 8 slots downloaden, da's vaag maar vind het niet erg :P

Prijs wordt ook mooi 50/50 gedaan, prima te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:08
Dennis Lammers schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:28:
Officieel geen accountsharing maar je hebt 20 connecties dus je kan bijvoorbeeld ieder 10 connecties op zelfde IP adres doen, dat werkt wel.
[...]
Hoe bedoel je "10 connecties op zelfde IP adres doen"? Dat werkt alleen met meerdere pc's achter 1 internetverbinding? Account sharing is juist dat 2 verschillende mensen (dus ip adressen), eentje uit amsterdam en de andere uit groningen, tegelijk moeten kunnen downloaden op hetzelfde account. Als dat niet mogelijk is, is account sharing dus niet mogelijk.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:35:
[...]

Volgende week woensdag nemen we een nieuwe backend set in productie welke dit probleem op gaat lossen, vanaf achter naar voren, dus de completie van de lange retentie zal dan van achteren naar voren toenemen.

(Voor lex333 ;) het stond in de planning om deze set al vorige week online te hebben, maar we hadden helaas meer DOA's dan verwacht).
Hey punica, alles nog op schema?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:57:
[...]

Hey punica, alles nog op schema?? ;)
Serieus, ik en een collega hebben zojuist de laatste hand gelegt aan de nieuwe spoolset en we gaan zometeen starten met vullen, 14e werkuur van de dag in ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:07:
[...]

Serieus, ik en een collega hebben zojuist de laatste hand gelegt aan de nieuwe spoolset en we gaan zometeen starten met vullen, 14e werkuur van de dag in ;)!
Neem dan zo maar een biertje.... 8) 8) hep ie wel verdiend dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ik zoek een newserver 20mbit onbeperkt downloaden en met een retentie van min 100 dagen, is hitnews dan de goedkoopste of zie ik er een over het hoofd?
Account sharing hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Nachtaccount bij hit, of tweakdsl misschien meer connecties ( 16 )

Goedkoper: http://www.xsnews.com/Producten/vergelijk.php

[ Voor 37% gewijzigd door NeoMe op 25-06-2009 18:39 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik weet niet of goedkoop nou wel zoveel beter is, zeker bij usenet server.
Ikzelf zit al een behoorlijke tijd bij eweka en heb daar zeggen en schrijven 1 keer een probleem mee gehad (in de tijd dat het niet web control panel in gebruik genomen werd), op het forum aangegeven en wat bijdehand toegesproken door een moderator (niet van eweka) en een gebruiker en toen na een dag maar een mail gestuurd dat ze het account op de welbekende plek kunnen steken.
Daarop ben ik gebeld en is alles opgelost; dat soort dingen vind ik veel belangrijker dan die paar mbit meer / connecties meer.
Doe mij maar een betrouwbare usenet provider ipv dat je op tweakers weer een topic tegen komt dat er een of andere vage provider uit de lucht is met een hoop gebruikers die daar last van hebben.
Misschien gratis reclame voor eweka maar naast giganews en astranews is het voor mij de enige serieuze optie.
Usenet resellers krijg ik altijd een naar gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

L4m0r schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:10:
Ik weet niet of goedkoop nou wel zoveel beter is, zeker bij usenet server.
Ikzelf zit al een behoorlijke tijd bij eweka en heb daar zeggen en schrijven 1 keer een probleem mee gehad (in de tijd dat het niet web control panel in gebruik genomen werd), op het forum aangegeven en wat bijdehand toegesproken door een moderator (niet van eweka) en een gebruiker en toen na een dag maar een mail gestuurd dat ze het account op de welbekende plek kunnen steken.
Daarop ben ik gebeld en is alles opgelost; dat soort dingen vind ik veel belangrijker dan die paar mbit meer / connecties meer.
Doe mij maar een betrouwbare usenet provider ipv dat je op tweakers weer een topic tegen komt dat er een of andere vage provider uit de lucht is met een hoop gebruikers die daar last van hebben.
Misschien gratis reclame voor eweka maar naast giganews en astranews is het voor mij de enige serieuze optie.
Usenet resellers krijg ik altijd een naar gevoel bij.
Dit zegt meer over jou als over Eweka. Zo'n belangrijke dienst is usenet ook weer niet, dat het nooit een storing mag hebben. Ik zit zelf bij Tweaknews en ik vind het prima, al zijn ze niet de goedkoopste en scoorden ze maar rond de middelmaat de laatste keer dat ik een vergelijkende test bekeek.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

mijn grootste punt bij eweka is het gemis van jaarlijkse accounts. Ik heb gewoon geen zin om elke maand me eraan te herinneren om een upgrade te doen. Om die reden zit ik ook te denken aan XSnews, XLned of Astraweb.

Hitnews valt voor mij af ik zit er nu en soms duikelt het zonder reden in (nee geen UPC gebruiker) en op verschillende tijden. Laatste keer duurde het 2 weken voor het opgelost was.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Elke maand een upgrade? Ik heb ook een jaarlijks account, maar zijn die maandelijkse accounts geen automatische incasso?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb toevallig vorige maand Eweka weer afgesloten voor een jaar :) Als je een ideal betaling doet kun je kiezen voor hoelang je het wilt, dus bij een jaar is het 90 euro. Dus heb op deze manier gewoon een jaar abbo, hoef niet elke maand opnieuw geld over te maken.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap eigenlijk niet waarom XLned zo weinig wordt gebruikt hier? Wij worden binnenkort aangesloten op glasvezel en ik ben eigenlijk van plan XLned te gaan nemen. Kost 7,40 per maand en is toch ook sneller dan Eweka of andere newsservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:07:
[...]

Ik weet niet of ik nu te vroeg zeur, maar ik probeerde gisteren een bestand van 290 dagen oud binnen te hengelen alleen dat ging met een erg lage snelheid en de compleetheid liet ook te wensen over.
Begrijp ik nu hieruit dat alles vanaf nu tot ~500 dagen compleet weer moet opbouwen??
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben niet zo technisch verder, maar uit het verhaal van Punica maakte ik wat anders op. Volgens mij wordt alles van achter aan (oud naar nieuw dus) nu "hersteld" op de servers zodat de huidige retentie gewoon bewaard blijft en ook blijft groeien. Dit herstel zorgt ervoor dat eerst de oudste bestanden weer sneller gedownload kunnen gaan worden en dat werkt door naar de nieuwere bestanden.

Er gaat geen retentie verloren. Je gaat het alleen in compleetheid en snelheid merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
MrAcid schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:44:
Ik ben niet zo technisch verder, maar uit het verhaal van Punica maakte ik wat anders op. Volgens mij wordt alles van achter aan (oud naar nieuw dus) nu "hersteld" op de servers zodat de huidige retentie gewoon bewaard blijft en ook blijft groeien. Dit herstel zorgt ervoor dat eerst de oudste bestanden weer sneller gedownload kunnen gaan worden en dat werkt door naar de nieuwere bestanden.

Er gaat geen retentie verloren. Je gaat het alleen in compleetheid en snelheid merken.
Klopt.

(helaas gaat het alleen nu nog niet echt zoals het had gemoeten en is het vullen even uitgesteld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:04:
Ik snap eigenlijk niet waarom XLned zo weinig wordt gebruikt hier? Wij worden binnenkort aangesloten op glasvezel en ik ben eigenlijk van plan XLned te gaan nemen. Kost 7,40 per maand en is toch ook sneller dan Eweka of andere newsservers?
Retentie varieert onderling (groeien allemaal nog, maar mometeel ongeveer):
Eweka 300d
Hitnews 200d
XLned 220d
Astraweb 315d
Xsnews 200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:27:
[...]

Klopt.

(helaas gaat het alleen nu nog niet echt zoals het had gemoeten en is het vullen even uitgesteld....)
Hey punica, ben ik weer (die zeurkous..... ;) )
Heb je nog een update voor ons over bovenstaande??
We horen het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Iemand enig idee wat de reden kan zijn dat ik geen connectie met SSL aan kan maken naar de Eweka server middels Newsleecher 3.9 . Was op het moment van testen rechtstreeks op modem een Arris UPC modem en gebruik sslreader.eweka.nl:563.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Hoe gaat eigenlijk het maandelijks betalen bij Astraweb via iDEAL? Krijg je na een maand als de termijn verstreken is een mail of een andere herinnering? Ik zie op de site geen mogelijkheid om een nieuwe termijn te voldoen of wordt het automatisch afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 18:03
Ja, alleen vergeten ze dat bij mij nog wel eens, dus heb 3 maanden gratis gehad ofzo :D
Maar meestal krijg je eenmaal per maand een mailtje met link en dan kan je met iDeal betalen voor de komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Jawel, dat is geen probleem. Beetje afschrikken is niet erg :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Afgelopen zaterdag me proberen aan te melden voor Astraweb. Na de betaling liep de aanmelding fout. De cgi-url waarmee ik mijn username/ww gegevens had opgegeven kreeg een 404. Heb nu al 2 tickets aangemaakt, maar ik krijg totaal geen respons van Astraweb...

Lekker, zie dat het geld voor 3 maanden al wel van mn rekening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 10:05
Ik ben ook al een tijdje lid van Astraweb. Ze hadden bij mij ook een aantal maanden vergeten te rebillen, zal wel een foutje in het systeem zijn geweest. Nu doen ze het in elk geval wel weer. Lijkt me ook wel zo netjes om gewoon te betalen voor deze dienst :)

Bij het aanmelden had ik bij het aanmaken van username/wachtwoord ook problemen. Na een mail naar de helpdesk hebben ze mij handmatig nog even een user/pass gemaild, sindsdien werkt het prima, ook met rebillen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Scooper schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:29:
Bij het aanmelden had ik bij het aanmaken van username/wachtwoord ook problemen. Na een mail naar de helpdesk hebben ze mij handmatig nog even een user/pass gemaild, sindsdien werkt het prima, ook met rebillen.
Hier nu ook handmatig een account toegemaild gekregen. Met excuus voor de trage reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Astraweb heeft weer een leuke aanbieding:
Unlimited DSL - US$ 96 every year
• Works out to be $8/month
• No Speed Limits
• No Speed Limits
• 20 Connections
• Exactly the same as Unlimited DSL Plan
• You will pay $96 every year as long as your subscription remains active. We will not raise the price.

* This is a SPECIAL offer. Available for 2 weeks only! Offer expires 18 July 2009
Ook voor bestaande users.

Aan de ene kant vind ik dit interessant, aan de andere kant heb ik er niet zo'n zin in om er een jaar aan vaste zitten. Momenteel betaal ik 12x11=132 USD per jaar, is ook niet duur maar toch weer 36 USD meer dan de aanbieding.

Hmz, met de huidige koers net geen 6 euro per maand; toch eens goed over nadenken.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 03-07-2009 21:52 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:49:
Astraweb heeft weer een leuke aanbieding:

[...]

Ook voor bestaande users.

Aan de ene kant vind ik dit interessant, aan de andere kant heb ik er niet zo'n zin in om er een jaar aan vaste zitten. Momenteel betaal ik 12x11=132 USD per jaar, is ook niet duur maar toch weer 36 USD meer dan de aanbieding.

Hmz, met de huidige koers net geen 6 euro per maand; toch eens goed over nadenken.
Ik wilde zeggen "dat is duur", maar ik was even de dollarkoers vergeten ;) Dan zijn die Amerikaanse servers inderdaad best interessant.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
ongeveer 68 euro voor een jaar 5,60 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me duidelijk dat qua prijs/kwaliteit verhouding er niets beters dan Astraweb te krijgen is. De Nederlandse providers lopen hopeloos achter met hun lage retenties en Giganews is gewoon belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:00:
Lijkt me duidelijk dat qua prijs/kwaliteit verhouding er niets beters dan Astraweb te krijgen is. De Nederlandse providers lopen hopeloos achter met hun lage retenties en Giganews is gewoon belachelijk duur.
Dat komt dan ook voornamelijk door de dollarkoers. Ooit was 1 dollar == 1 euro en dan is het meteen een stuk minder interessant.

Maar Tweaknews schijn ook best vooruit te zijn gegaan in retentie (geen idee wat Astraweb doet overigens)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 03-07-2009 23:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:18
Zit op dit moment bij tweaknews en die retentie is ondertussen ook al 307-308 dagen. Heb zelf het idee dat ze reseller zijn geworden van eweka omdat ze dezelfde retentie hebben, en de laatste tijd worden oudere posts ook trager binnen gehaald. Ook hadden ze hardeschijven te koop.

De aanbieding van astraweb is inderdaad ook erg mooi, ik heb twee weken geleden een block account van 180 gb aangeschaft omdat ik een aantal oude post nodig had terwijl ik niet wist dat de retentie van tweaknews ondertussen zo hoog was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:04:
[...]

(geen idee wat Astraweb doet overigens)
Currently our server storage capacity stands at 365 days.
Effectief zitten ze momenteel op ruim 315 dagen, maar dat is dus groeiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka op 308 dagen, sinds wanneer is dat dan zo hoog, kan me herinneren dat ze niet lang geleden nog niet eens op 200 zaten. Blijkt maar dat ik totaal niet zit op te letten. Maar dat betekent ook dat ze dus helemaal niet zo hopeloos achter lopen op Astraweb en ik betaal liever per maand dan per jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook maar eens mijn Astraweb met een jaar verlengt. Omdat een refund van het oude account niet mogelijk was (gegevens veranderd) heb ik $15,- op mijn nieuwe abonnement terug gekregen. :)

Wel een mooie deal. Heb ze namelijk al vaker gevraagd of een jaarabonnement mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Ik hoop dat ik in het juiste topic zit, was nog aan het twijfelen of ik hier een apart topic voor zou aanmaken, omdat het best een lang verhaal is....

Here goes:

Ok, ik heb een beetje een vreemd probleem de laatste 2 dagen....

Bijna alles (voornamelijk series) wat de laatste 2 dagen is gepost, en gedownload wordt, komt bij mij zeer incompleet binnen, dus echt meer dan 50% ontbreekt, wat niet meer te repareren is (zelfs de par2 files zijn incompleet).

Situatieschets en handelingen:
Mijn mediacenter is tevens mijn downloadbak, dat ding staat 24/7 aan en haalt normaal gesproken alles automatisch netjes via RSS feeds binnen in SABNZBD+

De enige verandering is dat ik 3 weken geleden ben overgestapt van Online ADSL2 (theorie max 20, praktijk 14mbit) naar Ziggo Z3 (eerste paar dagen 15mbit, daarna snelheidsverhoging naar 25mbit, ook voor 98% gehaald).

Op het modem van Ziggo (Motorola SB5100) is een Linksys WRT610N aangesloten, en de download/mediabak is met een kabeltje verbonden daaraan.

Het heeft dus een paar weken perfect gewerkt, vooral na de snelheidsverhoging van Ziggo was ik een happy camper...

Sinds gisteren krijg ik dus elke keer mailtjes (van SABNZBD+) dat de downloads FAILED zijn

Aangezien het erg warm is geweest de laatst dagen begon ik mijn erg-heet-wordende router de schuld te geven, dus pc direct op het modem aangesloten: Nog steeds hetzelfde, fail...

Dan zal het wel aan m'n client liggen, dus hop, weer de licentie van Newsleecher erbij gezocht (sinds ik SABNZBD+ heb ontdekt is heb ik Newsleecher niet gebruikt) en deze geinstalleerd: still the same, fail...

Ok, dan moet het wel aan mijn media/downloadbak liggen. Heb toevallig een nieuw quadcore systeempje gekocht van de week, dus daar staat net vers Vista op: rechtstreeks op het modem geprikt en.... Nope, fail...

Aargh, dan zal het wel de payserver zijn (Eweka), maar na lang neuzen op hun forum kon ik niets over een storing vinden. Toch maar even voor de zekerheid een andere gerenomeerde payserver testen: Accountje aangemaakt bij Giganews, meteen maar het allerbeste en allersnelste genomen (Diamond) en gaan met die banaan, zowel met Newsleecher als met SABNZBD+: FAIL!

Grmbl, op zeker dat het Ziggo is, kan niet anders...
Gelukkig heb ik mijn Online ADSL lijntje nog niet opgezegd (jaarcontract gedoe enzow) dus de Livebox gaat weer aan, prik daarop meteen de mediabak maar je raadt het al: fail...
Ook het nieuwe systeempje erop geprikt, 3 clients (SABNZBD+, Grabit en Newsleecher + Eweka en Giganews, SSL aan/uit) geprobeerd: zelfde resultaat, alles komt incompleet binnen.

Heb ook andere UTP kabels geprobeerd vanaf het modem naar de PC's of router (ook sommige vers uit de verpakking) en via Wireless-N en -G verbindingen.

Ik snap er echt niks meer van, als ik posts van 3 of meer dagen oud download, dan komen ze perfect binnen, de par2 files zijn geeneens nodig, maar alles wat nieuw is, is incompleet.

Dit moet toch ergens bij mij liggen, want anders zou ik wel meerdere posts of meldingen van dit probleem moeten zien op fora zoals deze en die van de payservers?

Maar zover ik weet heb ik zowat alles gedaan om uit te kunnen sluiten dat het aan mijn provider/payserver/pc/bekabeling/newsclient ligt, want heb echt alle combinaties uitgeprobeerd...

Wat heb ik over het hoofd gezien en kan ik nog doen?

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd bij iemand anders met jouw account iets te downloaden? Verder las ik dat je afgelopen week een nieuw systeempje gekocht hebt, toevallig ook een nieuwe antivirus/firewall?

Als ik je verhaal zo lees sluit je alles uit en zou je denken dat het een programma is die dwars ligt die op beide systemen staan. Alleen is dan nog steeds niet te verklaren waarom posten ouder dan 3 dagen compleet binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 03:00:
Heb je al geprobeerd bij iemand anders met jouw account iets te downloaden? Verder las ik dat je afgelopen week een nieuw systeempje gekocht hebt, toevallig ook een nieuwe antivirus/firewall?

Als ik je verhaal zo lees sluit je alles uit en zou je denken dat het een programma is die dwars ligt die op beide systemen staan. Alleen is dan nog steeds niet te verklaren waarom posten ouder dan 3 dagen compleet binnen komen.
Ik denk niet dat het aan mijn account ligt, dat heb ik namelijk uitgesloten door bij een andere payserver een account te nemen (zit al 5 jaar bij Eweka, heb net voor het eerst een account aangemaakt bij Giganews), maar zal het vandaag (als ik niet al te brak ben) even bij iemand anders proberen...

Heb ook getest in Safe mode with networking, zodat ik eventuele antivirus (Symantec/Prevx) zou omzeilen... Ook heb ik vandaag speciaal op een andere partitie even snel Vista SP2 geinstalleerd zonder third party beveiliging om zo te testen... Still no go... 8)7

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus twee payservers die zijn bij jou 50 procent incompleet? En wat versta je onder nieuw? Dingen die net gepost zijn moeten nog gesynchroniseerd worden tussen verschillende newsservers en zijn dus even incompleet. Dat heeft niks met je pc te maken.

Probeer anders diezelfde dingen van vannacht nog eens te downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 05-07-2009 08:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nAffie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 04:03:
[...]

Ik denk niet dat het aan mijn account ligt, dat heb ik namelijk uitgesloten door bij een andere payserver een account te nemen (zit al 5 jaar bij Eweka, heb net voor het eerst een account aangemaakt bij Giganews), maar zal het vandaag (als ik niet al te brak ben) even bij iemand anders proberen...
Inderdaad. Sorry was al een beetje laat. Zit hier te denken maar heb echt verder geen idee.

Wat je wel zou kunnen proberen is om een post die bij jou niet compleet binnenkomt bij een ander te testen. Bij een incomplete post mis je dan bij iedere rar bestand een x aantal blocks? Of mis je complete rar bestanden? Wat je ook zou kunnen proberen is om je nzb met een andere zoekmachine aan te maken. Misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Marzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 08:23:
Dus twee payservers die zijn bij jou 50 procent incompleet? En wat versta je onder nieuw? Dingen die net gepost zijn moeten nog gesynchroniseerd worden tussen verschillende newsservers en zijn dus even incompleet. Dat heeft niks met je pc te maken.

Probeer anders diezelfde dingen van vannacht nog eens te downloaden.
Nieuw betekent dus alles wat minder dan 2 dagen oud is. Ik probeer echt geen net geposte binairies neer te laden. Ik haal mijn nzb's altijd van 2 verschillende sites, en heb ze ook zelf geprobeerd de bestanden via supersearch en binsearch te downloaden.

Ook nzb's die ik gisteren probeerde te downloaden werken nu nog steeds niet. Heb uiteraard de nzb's opnieuw aangemaakt, en opnieuw gedownload...

Krijg dus constant deze warnings te zien in sabnzbd+

#

2009-07-05 12:03:11,312
WARNING
[decoder] <Article: article=1246657893.93381.10@eu.news.astraweb.com, bytes=398640, partnum=10, art_id=None> => missing from all servers, discarding

#

2009-07-05 12:03:11,391
WARNING
[assembler] <Article: article=1246657893.55584.3@eu.news.astraweb.com, bytes=398925, partnum=3, art_id=None> missing

#

2009-07-05 12:03:11,499
WARNING
[assembler] <Article: article=1246657893.75200.6@eu.news.astraweb.com, bytes=398838, partnum=6, art_id=None> missing

#

2009-07-05 12:03:11,582
WARNING
[assembler] <Article: article=1246657893.93381.10@eu.news.astraweb.com, bytes=398640, partnum=10, art_id=None> missing

#

2009-07-05 12:03:11,631
WARNING
[assembler] <Article: article=1246657894.12975.13@eu.news.astraweb.com, bytes=2972, partnum=13, art_id=None> missing

#

2009-07-05 12:03:14,096
WARNING
[decoder] <Article: article=1246657895.99925.11@eu.news.astraweb.com, bytes=398679, partnum=11, art_id=None> => missing from all servers, discarding

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vreemd, ik zit zelf bij Tweaknews dus ik kan niks voor je vergelijken. Maar als Eweka twee dagen een storing zou hebben hadden er al wel meer mensen iets over geschreven denk ik.

Anders probeer je het een keer met Grabit en Binsearch om dat Sabnzbd uit te sluiten. [edit]Heb je ook al geprobeerd :)

Maar posts ouder dan 3 dagen doen het dus wel. Hoe maak jij je nzb's? Misschien zijn die niet goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 05-07-2009 12:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Het vreemde is, dat als ik een film download die net een paar uur geleden gepost is, alles wel perfect gaat. Het lijkt echt alleen bij tv shows te zijn waar ik dus de incompletes krijg.

Ik haal m'n nzb's van nzbsrus.com en nzbmatrix.com, gezipt of gewoon als .nzb bestand... Ook via binsearch nzb bestanden aangemaakt...

Hmm ik ben er nu dus achtergekomen, dat alles wat ik uit a.b.tv haal dus de incompletes oplevert...
Maar waarom alleen alles wat de laatste 2 dagen is gepost? Als ik een aflevering pak die donderdag is gepost, dan komt die perfect binnen...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de melding af moet gaan zou het dus gewoon niet op de server staan. Je zou een email naar bv giganews kunnen sturen. (heb je binnen een paar minuten bericht terug). Misschien een probleem met de groep ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Inderdaad retentie usenet Tweaknews boven de 300 dagen.

Maar Cambrium (tweaknews) is zeker geen reseller van Eweka, ze hebben niks voor niks 2 grote ruimtes vol met allemaal servers voor webservers en usenet. Ook had ik een tijdje geleden een grote order van servers gezien en zover ik het kon zien waren die voor de uitbreiding van usenet (inclusief hele bulk met hardeschijven). Dus ik vermoet dat ze schijven aan het vervangen zijn en aan het uitbreiden zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Jan20 op 05-07-2009 13:04 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nAffie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:38:
Het vreemde is, dat als ik een film download die net een paar uur geleden gepost is, alles wel perfect gaat. Het lijkt echt alleen bij tv shows te zijn waar ik dus de incompletes krijg.

Ik haal m'n nzb's van nzbsrus.com en nzbmatrix.com, gezipt of gewoon als .nzb bestand... Ook via binsearch nzb bestanden aangemaakt...

Hmm ik ben er nu dus achtergekomen, dat alles wat ik uit a.b.tv haal dus de incompletes oplevert...
Maar waarom alleen alles wat de laatste 2 dagen is gepost? Als ik een aflevering pak die donderdag is gepost, dan komt die perfect binnen...
Lijkt me dat je het probleem gevonden hebt dan. Is het steeds dezelfde uploader (of verschillende uploaders via dezelfde newsserver) ?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel dat er tegenwoordig veel tv series zijn die ge-herpost worden met een virus erin.

edit: even wat tv shows van een dag of 3 uit a.b.tv gehaald maar zonder problemen. (Astraweb en Giganews.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:10:
Let wel dat er tegenwoordig veel tv series zijn die ge-herpost worden met een virus erin.

edit: even wat tv shows van een dag of 3 uit a.b.tv gehaald maar zonder problemen. (Astraweb en Giganews.)
Zou je misschien iets van vandaag kunnen downloaden uit a.b.tv?

Ik ben nu dezelfde series aan het downloaden uit a.b.mm en nu komt alles prima binnen..

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[13:35:11] Level: ERROR PROTOCOL=Download Engine, SERVER=Giganews, MSG=NNTPServer: Server Error: Post returned is NOT the post requested : #a.b.mm@EFNet - REQ 83851 -

Astraweb geeft dezelfde error. Andere posten werken wel prima uit dezelfde groep.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:53
Hallo Allemaal,

ik heb gisteren een account bij Astraweb genomen met unlimited speed en download.
Het gebeuren werkt op zich prima, alleen is mijn download snelheid te laag.
Ik haal maximaal 1012 kb-sec terwijl mijn ADSL verbinding 20Mb is,
Bij een andere pay/server haal ik snelheden van 2000 kb-sec.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze manier weet niemand dat nee. Ik zou eerst eens kijken of je wel de Europese server (europe.news.astraweb.com) gebruikt, alhoewel news.astraweb.com als het goed is ook al naar de Nederlandse server verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Sorry, je hebt gelijk

ik ben verbonden via ssl met de europese server en een online 20Mbit verbindig.
Alles haal ik binnen met het programma grab-it.
bedrade verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je verbinding op het moment wel ok? Heb je al een speedtest gedaan? Ben toevallig aan het downloaden met 7.1 MB/s dus aan de server ligt het niet. Gebruik ook de ssl eu server.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Hoi,

mijn huidige verbinding gegevens volgens speedtest:

9.95 Mb download
0.87 Mb upload

dus aan mijn verbinding kan het m.i. niet liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Boomster op 05-07-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Met een 10mbit verbinding zoals ik die daar zie ga jij echt geen 2000 KB/s halen... die 1000 ish die je er nu haalt kloppen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit op de max van je verbinding. Klopt dus wel. Welke speedtest heb je gemeten? Dit is wel een aanrader.

Als je eerst 2000 kB/s haalde is er iets niet goed met je verbinding. Je zou dan je modem eens kunnen resetten. Hoever zit je van de telefooncentrale af?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Moi,

bedankt voor de replies,

de verbinding snelheid momenteel is:

13424 downstream (volgens modem)
1019 upstream

Als dan de downstream 13424 is, wat is dan de maximale download snelheid???, ik ben even kwijt wat deze data ook alweer waren.
Ik zie ook dat online me weer een beetje geknepen heeft, mijn download snelheid is wel eens beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen delen door 8,2 maar ik houd altijd voor ADSL 10 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Zojuist ook een jaar abbonementje bij Astraweb genomen.
Voor iets meer dan 71 euro per jaar ( 5.90 euri per maand ) is dat echt een cheap ass abbonement.
Net ff de snelheid en retentie getest en dat zit wel goed. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Boomster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:38:
Ik zie ook dat online me weer een beetje geknepen heeft, mijn download snelheid is wel eens beter geweest.
Dat je snelheid wel eens beter is geweest wil niet zeggen dat je geknepen wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
Eén en al time-outs met Tweaknews hier. Het ligt er nu alweer helemaal uit. Ik ga me ook maar eens oriënteren op de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Blaffeh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:14:
Eén en al time-outs met Tweaknews hier. Het ligt er nu alweer helemaal uit. Ik ga me ook maar eens oriënteren op de concurrenten.
Had ik ook en dat was een van de redenen dat ik bij ze weg ben gegaan.
7.95 voor een 20mbit verbinding die ook nog eens zwaar belabberd is de laatste tijd verdient van mij dat geld niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:28
Waardeloos de laatste tijd inderdaad. Helpdesk is een afschuif-desk, door mijn mailwisseling met hun zijn ze toen op de frontpage gekomen. Er werd glashard beweerd dat Ziggo aan traffic shaping doet. Op zo'n manier hoeft het van mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hier nog meer mensen problemen met hitnews?

Downloaden over ssl levert bij mij problemen op (geen verbinding). Over onbeveiligde verbinding lukt het wel.

[ Voor 26% gewijzigd door MuisM4t op 05-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hier nergens last van met SSL op hitnews ( 12 slots ) normale speeds ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:41:
ongeveer 68 euro voor een jaar 5,60 per maand
Ik heb het net besteld, de rekening is 71,65 euro. Dus op een paar cent na net geen zes euro per maand. Ik heb het niet uitgezocht, maar ik gok dat er een toeslag van een euro of 2 overheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bij mij was de Paypal koers wat gunstiger dan wat ie nu staat en op 96$ scheelt dat toch wel wat ;)
Dus ik heb het voor 70 euro nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Waarom kan die actie niet via ideal betaald worden? Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remixed schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:32:
Waarom kan die actie niet via ideal betaald worden? Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar.
Dat zou je aan Astraweb moeten vragen. Alternatief is, je kan binnen een paar minuten een paypal account aanmaken en deze koppelen aan je bankrekening. Net zo makkelijk. Dat koppelen duurt enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Omdat Ideal Nederlands is?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
Normale account kun je dus wel met iDeal betalen: signup. Misschien is men de optie bij de actie gewoon vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
Dat laatste zal het inderdaad zijn geweest, ik had gister dit al gevraagd en kreeg zojuist antwoord:
Ideal is now available on that page:

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

If you encounter any issues, please let us know.

Meteen maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ideal was 2 euro goedkoper dan PayPal geweest zie ik nu (68.65 euro t.o.v 70,52) :(
Maar ach, heb 3 dollar teruggestort gekregen van Astraweb voor het omzetten van 11 naar 96 dollar account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
Dat is wel bale dan, naja wat is nou 2 euro op een jaar alles kunnen downloaden wat je maar wil. Als het maar goed blijft werken, ik heb ondertussen mijn account werkend en hij is al bezig met downloaden wat prima gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:25:
Ideal was 2 euro goedkoper dan PayPal geweest zie ik nu (68.65 euro t.o.v 70,52) :(
Maar ach, heb 3 dollar teruggestort gekregen van Astraweb voor het omzetten van 11 naar 96 dollar account :)
Ik ga daar, puur omdat het kan, nog even over klagen bij Astraweb. Niet dat die paar dollar me boeit, maar Astraweb is erg klantgericht en springt hier meestal wel op in. Wordt vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Heb ze ook gemaild, benieuwd wat voor antwoord ik krijg ;)
En tja, iDeal verlengd zichzelf niet na een jaar tot je betaald, PayPal wel... :(

[ Voor 41% gewijzigd door Deezers op 06-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:46:
Heb ze ook gemaild, benieuwd wat voor antwoord ik krijg ;)
En tja, iDeal verlengd zichzelf niet na een jaar tot je betaald, PayPal wel... :(
Je krijgt gewoon een link toegestuurd voor te betalen als het jaar voorbij is. Als je niks op je paypal/rekening hebt staan wordt het ook niet verlengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
En ik heb antwoord:
Hi pven,

If you would like to change your payment method, please signup again for your new account with Ideal at:

http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html

When prompted for your username/password, do not proceed. Instead, email us your new order number and username and we will convert your account. A pro-rated refund will be issued on your previous order.

Thank you and have a great day !

Regards,

Kylie
Wat ik al had verwacht: het kan dus wel. Maar ik heb geen zin om dan weer 70 USD terug gestort te krijgen op mijn creditcard, ik laat het dus maar zo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Dat kreeg ik ook als antwoord.
Net via Ideal betaald en heb de $96 dollar teruggestort gekregen op me PayPal account. :) Wat gratis terugstorten is als je via je bankrekening of PayPal saldo hebt betaald ;)

68,83 euro voor 1 jaar nu
5,73 per maand :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 07-07-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

De snelheid van EWEKA is nu max 40Mbit. Dit zou omhooggaan toch?

Ik meende het ergens te hebben gelezen hier, maar kan het niet meer vinden?

Edit; of vergis ik me?

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 07-07-2009 12:26 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het is onofficieel al 50Mbit. Ik haal gewoon 4900kb/s in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nice! Tnx.

Zou je misschien eens willen proberen/ kijken wat de max is als je 6 lijntjes aan hebt staan ipv 8?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrAcid schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:17:
Het is onofficieel al 50Mbit. Ik haal gewoon 4900kb/s in ieder geval.
4900 kbps is 40 mbit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoe zijn de meningen over hitnews nu na een paar maanden?
Giganews begint een beetje erg duur te worden t.o.v. andere aanbieders, maar de 200 dagen retentie die hitnews.eu op de site zet houd me nog een beetje tegen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:41:
Giganews begint een beetje erg duur te worden t.o.v. andere aanbieders, maar de 200 dagen retentie die hitnews.eu op de site zet houd me nog een beetje tegen.
Waarom kies je dan niet voor Astraweb. Op het moment 70 euri voor een jaar en bijna dezelfde retentie als Giga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Gebruik Hitnews.eu zo'n 5 a 6 maanden, en tot zover niks bijzonders gemerkt, zo heel af en toe hebben ze onderhoud / storing, maar dat heb je toch overal, betaling is ook een eitje, genoeg mogelijkheiden, ideal, bankoverschrijving, paypal, weet ik veel.

Heb laatste tijd alleen beetje fluctuerende snelheden, maar dat kan ook aan UPC liggen...

Laatste puntje wat ik merk is dat ik alle 12 slots nodig heb om m'n huidige max te krijgen van 2.6 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik vind Hitnews een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben t.o.v Giganews ga voorlopig ook niet terug en account sharing (tegelijkertijd) werkt daar prima

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik had de laatste 2 avonden een lagere downloadsnelheid dan normaal bij Astraweb (rond de 1100 kbps i.p.v. 1600 kbps).Overdag is de snelheid wel normaal. Ik heb een 20mb ADSL lijn bij Online.
Om uit te testen waar het aan ligt heb ik gisteren een 3 dagen account bij usenetserver genomen. Snelheid bij usenetserver is normaal dus rond de 1600 kbps.
Waar kan dit aan liggen? Aan de overbelaste server van Astraweb of doet Online tegenwoordig ook aan traffic shaping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:27:
[...]

Klopt.

Punica,

Aangezien ze bij ziggo nu de abbo's gaan versnellen, kan je misschien al een tipje geven wat eweka van plan is qua snelheid. En hoe is het met de laatste uibreiding bij jullie?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Slasher schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Ik vind Hitnews een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben t.o.v Giganews ga voorlopig ook niet terug en account sharing (tegelijkertijd) werkt daar prima
Nou ik ga toch maar niet over, UPC stopt met mijn testADSL verbinding, dus nu maar 50 Mb Ziggo aangevraagd en dan word het verschil wel erg klein, zeker omdat ze volgend jaar nog door gaan naar 100 of 120 Mb (die 17 euro betaal ik nu ongeveer ook)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zo, ook net maar een jaartje Astraweb genomen... Voor €68.79... Dat is dus maar €5,74 per maand. :D

Edit; gaat lekker rap... Niks mis mee. Retentie is ook beter dan Eweka. Ik wilde net iets downloaden van 230 dagen via Eweka, dat wilde niet. Via Astraweb wel. :) Maar dat kan tijdelijk zijn. Bij EWEKA heb ik ook wel eens oudere dingen gedownload.

Maar goed; kom maar op met die 50Mbit upgrade, Ziggo. Ik ben er klaar voor. :+

Edit; ik heb deze account bij Astraweb nu ongeveer een half uur, maar krijg regelmatig (af en toe) op 19 van de 20 connecties de melding; "502 per user connection limit reached". Maar over het algemeen gaat het wel goed en gaat het na een paar minuten weg.

Gaat dit vanzelf over en zal dit probleem vanzelf overgaan, of moet ik (nu al) ff contact opnemen met Astraweb?

Ik gebruik Alt.Binz 0.25.0 btw.

Edit; ik heb hem ff teruggezet naar 10 connecties. Eens kijken wat er gebeurt.

[ Voor 102% gewijzigd door Format-C op 11-07-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 07:22:
Zo, ook net maar een jaartje Astraweb genomen... Voor €68.79... Dat is dus maar €5,74 per maand. :D

Edit; gaat lekker rap... Niks mis mee. Retentie is ook beter dan Eweka. Ik wilde net iets downloaden van 230 dagen via Eweka, dat wilde niet. Via Astraweb wel. :) Maar dat kan tijdelijk zijn. Bij EWEKA heb ik ook wel eens oudere dingen gedownload.

Maar goed; kom maar op met die 50Mbit upgrade, Ziggo. Ik ben er klaar voor. :+

Edit; ik heb deze account bij Astraweb nu ongeveer een half uur, maar krijg regelmatig (af en toe) op 19 van de 20 connecties de melding; "502 per user connection limit reached". Maar over het algemeen gaat het wel goed en gaat het na een paar minuten weg.

Gaat dit vanzelf over en zal dit probleem vanzelf overgaan, of moet ik (nu al) ff contact opnemen met Astraweb?

Ik gebruik Alt.Binz 0.25.0 btw.

Edit; ik heb hem ff teruggezet naar 10 connecties. Eens kijken wat er gebeurt.
Heb je in AltBinz wel de Global connection timeout op min. 120 seconden staan? (staat onder connections) Deze staat standaard op 30 seconden. Ik heb max 18 threads ingeschakeld en trek gewoon 60 Mbit vol. Altijd een paar reserve houden. Als er dan 1 of 2 threads blijven hangen heb je niet dat alles stil komt te liggen. Het beste is een beetje te spelen met hoeveel threads je de volle stabiele verbinding krijgt. Iedere thread meer is overbodig. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb er nu 10 aanstaan, en het lijkt nu goed te gaan. :)

Ik zag dat elke thread tegen de 1000kb/s kon trekken, dus 10 lijkt me meer dan genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

10? Bij giganews kom ik nooit boven de 4 uit (tenzij UPC weer knijpt, dan moet ie wel naar de 20 om een beetje normale snelheid te krijgen (zelfs met SSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb sinds de installatie van Windows 7 een vaag probleem met usenet (Hitnews). Mijn internet heeft een downloadsnelheid van 25Mb/s, deze snelheid haal ik ook gewoon met het downloaden van bestanden via de browser o.i.d. Maar bij usenet zit deze snelheid op maximaal 1MB/s, ik heb ook meerdere clients gebruikt waaronder Alt.Binz, GrabIt en NewsLeecher (ook met SSL aan).

Gisteren kreeg ik wel heel even volle snelheid maar sindsdien niet meer. Verder kan ik geen oplossingen vinden op Google, heeft iemand hier een oplossing? :|

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Heb je in AltBinz wel de Global connection timeout op min. 120 seconden staan? (staat onder connections) Deze staat standaard op 30 seconden.
Waar is dit voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders maakt je programma te snel verbindingen achter elkaar waardoor je meer threads open hebt staan dan toegestaan. De server reset zich binnen 120 seconden. 30 seconden is veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

OK. Dank je voor de uitleg!

Edit; en downloaden jullie via de SSL server of via de gewone server?

Maakt dat nog wat uit?

[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 12-07-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03

Lulukai

God's gift to women

Maakt normaal gezien niets uit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:09:
OK. Dank je voor de uitleg!

Edit; en downloaden jullie via de SSL server of via de gewone server?

Maakt dat nog wat uit?
Als je niks om je privacy geeft en je hebt geen UPC maakt het weinig uit.
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.