Ik heb wel een rechtstreeks email adres voor je als je wilt? Weet alleen niet of je via hier een pm kan sturen.
Eweka is de laatste paar weken een drama. Bestanden ouder dan 300 dagen zijn vaak 2 blocks niet volledig te downloaden. Waardoor ik vaak ~60 blocks te kort kom.... Ik heb verschillende nzb's geprobeerd, en ook verschillende bestanden, maar zodra ze ouder zijn dan 300dagen kan ik ze niet volledig downloaden.
Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe usenet provider, eentje die 400+ retentie heeft en accountsharing toestaat. Op de verschillende vergelijking sites kan ik ze alleen niet vinden
Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe usenet provider, eentje die 400+ retentie heeft en accountsharing toestaat. Op de verschillende vergelijking sites kan ik ze alleen niet vinden
Ik gebruikte eigenlijk altijd Grabit.
de laatste tijd werd mijn pc heel traag als grabit open stond. en het decoden van files duurde ook heeeeel lang. waarschijnlijk is ook mijn schijf wat gefragmenteerd geraakt.
Toch eens een andere reader geprobeerd.
Alt.Binz
man wat een verschil. Allereerst vertraagd mijn computer nu niet meer.
Mogelijk om onderstaande reden
nu met Alt.Binz zit ik op 2400 kbps.
toch opmerkelijk dat grabit dan zo'n grote belasting geeft op mijn pc.
het is een intel E6750 dual core computer met 6GB ram, en win7 64 bit.
Na een maand of 3 xlned heb ik nu toch die lightning usenet een poging gegeven.
Voor die 2,5 euro kan proberen geen kwaad.
Binnen 10 minuten was ik online, en ik kan mijn 20Mbit lijn vol benutten.
downloads lijken stabiel en compleet. oudste file die ik geprobeerd heb is 180 dagen. die ging goed.
vooralsnog positief dus. Nu maar hopen dat ze nog een tijdje op die 2,5 euro blijven zitten.
de laatste tijd werd mijn pc heel traag als grabit open stond. en het decoden van files duurde ook heeeeel lang. waarschijnlijk is ook mijn schijf wat gefragmenteerd geraakt.
Toch eens een andere reader geprobeerd.
Alt.Binz
man wat een verschil. Allereerst vertraagd mijn computer nu niet meer.
Mogelijk om onderstaande reden
Daarnaast zat ik bij grabit zo rond de 1700 kbps met mijn 20Mbit lijn.Sm0k3r schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:59:
[...]
Grabit kan dit niet goed, gebruik je 50 connecties en boem 100% load omdat Grabit 50 verschillende RAR bestanden binnenhaalt.
Newsleecher, Newsbin Pro en Alt.binz gebruiken elke connectie om een gedeelte van 1 bestand binnen te halen dus processor heeft maar 1 rar bestand te verwerken ipv 50 verschillende.
nu met Alt.Binz zit ik op 2400 kbps.
toch opmerkelijk dat grabit dan zo'n grote belasting geeft op mijn pc.
het is een intel E6750 dual core computer met 6GB ram, en win7 64 bit.
Na een maand of 3 xlned heb ik nu toch die lightning usenet een poging gegeven.
Voor die 2,5 euro kan proberen geen kwaad.
Binnen 10 minuten was ik online, en ik kan mijn 20Mbit lijn vol benutten.
downloads lijken stabiel en compleet. oudste file die ik geprobeerd heb is 180 dagen. die ging goed.
vooralsnog positief dus. Nu maar hopen dat ze nog een tijdje op die 2,5 euro blijven zitten.
@ quote hierboven: volgens mij is het echt zinloos om 50 connecties te gebruiken, tenzij je er een supercomputer achter hebt staan met een hele dikke verbinding.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Er staat mij iets bij dat UPC capaciteitsproblemen heeft op de openpeering link. Eweka maakt daar ook gebruik van, en UPC weiger(de?) gewoon om die link te upgraden, zelfs als Eweka mee wou investeren hierin.Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:35:
Misschien een idee dat mensen die Astraweb gebruiken erbij vermelden welke provider ze hebben?
Ik heb namelijk een test gedaan met iemand die glasvezel heeft. Ik met UPC haalde nog niet eens de helft van de snelheid en hij haalde volle bak.
Daarop een mail gestuurd naar Astraweb met deze melding, kreeg upc de schuld. Als er nu meerdere providers zijn dan kan ik dit ook weer doorgeven en misschien luisteren ze dan ooit nog eens.
Zojuist vanaf de Astraweb website een traceroute gedaan en de eu server geeft een server foutmelding
[...]
Hoe is dit bij jullie?
Edit: Eerste test geeft al aan dat de langzame snelheid (waarschijnlijk) met deze foutmelding te maken heeft. Iemand met fiber die goede snelheden haalt heeft deze foutmelding niet.Ik heb een mail verstuurd met het resultaat. Als ik reactie heb dan horen jullie het ook.
lijkt me ook. maar ging om het principe. ik heb 8 connecties bijvoorbeeld.pven schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:42:
@ quote hierboven: volgens mij is het echt zinloos om 50 connecties te gebruiken, tenzij je er een supercomputer achter hebt staan met een hele dikke verbinding.
Grabit gaat dan inderdaad 8 files tegelijk downloaden.
Alt.Binz download evengoed 1 file tegelijk, maar met 8 connecties.
Het lijkt idd wel een capaciteit probleem van UPC >>> astraweb. Via mijn dedi server haal ik prima snelheden op de eu server. Truc blijft gewoon switchen naar de US server waarmee je ook hele aardige snelheden kunt halen (maar wel echt veel connecties nodig hebt, omdat USA >>> UPC maximaal zo'n 600kb/s per tread doet).DJSmiley schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:43:
[...]
Er staat mij iets bij dat UPC capaciteitsproblemen heeft op de openpeering link. Eweka maakt daar ook gebruik van, en UPC weiger(de?) gewoon om die link te upgraden, zelfs als Eweka mee wou investeren hierin.
Verwijderd
Hmm.. nu jullie het zeggen herinner ik me dit openpeering verhaal ook. Lijkt me een kwestie voor Astraweb om het verkeerd anders te sturen of werkt dat niet zo? Bedoel van te voren werkte het wel goed.
Edit: Bericht van astraweb gehad. Ze vroegen me wat het probleem met openpeering was. Ik heb ze terug gemaild dat UPC weigert de verbinding te upgraden en heb ze gevraagd of ze het verkeer anders kunnen routeren omdat alleen upc klanten er problemen mee hebben, en aangezien ze genoeg upc klanten hebben ze er zelf ook bij gebaat zijn.
We wachten maar weer af.
Edit: Bericht van astraweb gehad. Ze vroegen me wat het probleem met openpeering was. Ik heb ze terug gemaild dat UPC weigert de verbinding te upgraden en heb ze gevraagd of ze het verkeer anders kunnen routeren omdat alleen upc klanten er problemen mee hebben, en aangezien ze genoeg upc klanten hebben ze er zelf ook bij gebaat zijn.
We wachten maar weer af.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 17:36 ]
hmmm, hier overheen gelezen.The_FrankO schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:59:
Eweka is de laatste paar weken een drama. Bestanden ouder dan 300 dagen zijn vaak 2 blocks niet volledig te downloaden. Waardoor ik vaak ~60 blocks te kort kom.... Ik heb verschillende nzb's geprobeerd, en ook verschillende bestanden, maar zodra ze ouder zijn dan 300dagen kan ik ze niet volledig downloaden.
Ik had even een 24 uur account aangemaakt bij eweka om wat oudere files binnen te halen.
vergeet dat dus maar. Ik kreeg niks compleet binnen.
Er ontbreekt zelfs teveel om nog met par files te herstellen.
Retentie en compleetheid zijn 2 verschillende zaken...Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:43:
volgens de website van eweka moet de retentie toch 600 dagen zijn?
Helaas inderdaad.Remko schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:29:
[...]
Retentie en compleetheid zijn 2 verschillende zaken...
Ik heb wel contact gehad met Eweka (iets wat dan wel erg goed is bij ze). Files ouder dan 300 dagen worden niet meer redundant opgeslagen. Na de zomer gaat dit wel gebeuren. Maarja daar heb je nu niks aan.
Helaas helaas
Of mis ik nog wat?
Verwijderd
Giganews heeft geen datalimiet. Als je echt Giganews wilt dan is hier nog wel een aanbieding. Deze blijft gelden zolang je klant blijft.
Verder heb je ook nog XSNews of Ngroups (deze laatste heb ik zelf ook een maand geprobeerd en was er wel over te spreken. De prijs is ook wel ok. (Reseller van highwinds) En zo zijn er nog genoeg andere waaruit je kan kiezen.
Verder heb je ook nog XSNews of Ngroups (deze laatste heb ik zelf ook een maand geprobeerd en was er wel over te spreken. De prijs is ook wel ok. (Reseller van highwinds) En zo zijn er nog genoeg andere waaruit je kan kiezen.
Ik heb altijd Eweka gehad, al een paar jaar tot nu, maar nu overgestapt naar UPC 60Mbit en ik kom niet boven de 1,5-2MB/s uit terwijl het soms ook onder de 1MB/s schiet.
Ik zoek nu dus een nieuwe usenet provider waarbij ik wel m'n volledige verbinding kan volgooien. Ik wil niet meer dan 10 euro per maand betalen, zeker 200 dagen retentie en account sharing, omdat ik m'n vriendin ook toegang geef tot mijn account.
Tot nu toe lijkt Hitnews.EU de meest interessante, voor 7,95 heb je dan 50Mbit, wat opzich voldoende is. Vriendin is tenslotte geen groot downloader, enkel d'r series bijhouden. Echter zijn er nog betere alternatieven? Die ik tegen kom laten of geen account sharing toe of zijn per maand veel duurder als je geen jaar abonnement neemt, wat ik absoluut niet wil omdat ik geen van deze usenet providers vertrouw.
Edit: Ik heb nu die gratis testmaand van Hitnews, hoe zit dat nu met die snelheid? Ik download nu aan 6MB/s met 6 lijntjes terwijl het test abonnement maar 30Mbit is toch?
Ik zoek nu dus een nieuwe usenet provider waarbij ik wel m'n volledige verbinding kan volgooien. Ik wil niet meer dan 10 euro per maand betalen, zeker 200 dagen retentie en account sharing, omdat ik m'n vriendin ook toegang geef tot mijn account.
Tot nu toe lijkt Hitnews.EU de meest interessante, voor 7,95 heb je dan 50Mbit, wat opzich voldoende is. Vriendin is tenslotte geen groot downloader, enkel d'r series bijhouden. Echter zijn er nog betere alternatieven? Die ik tegen kom laten of geen account sharing toe of zijn per maand veel duurder als je geen jaar abonnement neemt, wat ik absoluut niet wil omdat ik geen van deze usenet providers vertrouw.
Edit: Ik heb nu die gratis testmaand van Hitnews, hoe zit dat nu met die snelheid? Ik download nu aan 6MB/s met 6 lijntjes terwijl het test abonnement maar 30Mbit is toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2010 23:26 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hitnews heeft dacht ik niet zo'n beste retentie, 200 dagen maar ofzo. En het kan best wezen dat ze wat marge hebben over die 30Mbit. Had eweka ook altijd, ze boden 20Mbit, maar als je de totale snelheid van alle lijntjes bij elkaar optelde kwam je op 30Mbit uit.
Gebruik je trouwens SSL? Er gaan nogal wat verhalen in 't rond dat UPC op sommige plekken usenet verkeer afknijpt, zeker op drukke tijdstippen. Met SSL gaat het dan misschien beter.
Heb zelf vanmiddag een filmpje van 557 dagen oud gedownload via xsnews ipv6
Gebruik je trouwens SSL? Er gaan nogal wat verhalen in 't rond dat UPC op sommige plekken usenet verkeer afknijpt, zeker op drukke tijdstippen. Met SSL gaat het dan misschien beter.
Heb zelf vanmiddag een filmpje van 557 dagen oud gedownload via xsnews ipv6
Het is al een tijdje stil rond astraweb hier op het forum, maar ik moet zeggen dat de speed issues bij mij echt wel verholpen zijn. Ik download over SSL met 6 lijnen van US server en 6 van EU server en eigenlijk altijd trek ik mijn internetverbinding er mee dicht. Dat was een paar maanden geleden wel anders.
Hoi!
Verwijderd
Laatste bericht is een week oud, en het lijkt erop dat alleen UPC abonnees last van de traagheid hebben omdat het verkeer over openpeering gaat.EWK schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:44:
Het is al een tijdje stil rond astraweb hier op het forum, maar ik moet zeggen dat de speed issues bij mij echt wel verholpen zijn. Ik download over SSL met 6 lijnen van US server en 6 van EU server en eigenlijk altijd trek ik mijn internetverbinding er mee dicht. Dat was een paar maanden geleden wel anders.
Na mijn laatste mail van een week geleden heb ik zelfs geen mail meer van ze gehad. Heb er nog maar eens 1 gestuurd. (lijk ergens wel gek om het te blijven proberen, maar vooruit maar
Edit: Inmiddels een email gehad waarin te lezen was dat het verkeer van UPC bekeken gaat worden. Als de netwerkmannen klaar zijn met de huidige werkzaamheden hoor ik meer.
Hi Wissertje,
I did read your previous email. I forwarded the question to our networking team to reroute UPC connections. I was hoping to get an answer before replying to you, but they're in the middle of some major networking work and won't be able to do anything about the UPC connection until their current task is done. I'll let you know when I find out more.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 13:56 . Reden: Email astraweb toegevoegd. ]
Ik heb jaren goede ervaring met Eweka. Nu zojuist met internet abbo is versnelt wil ik een bijpassend usenet abbonement. Een groot nadeel: De site van Eweka gebruikt geen ssl bij het invvullen van je gegevens.
Verwijderd
Hey MorDrakka,
Ik vermoed dat je dit vandaag ook bij onze supportdesk hebt aangegeven. We gaan dit spoedig aanpassen, bedankt voor je opmerking!
Ik vermoed dat je dit vandaag ook bij onze supportdesk hebt aangegeven. We gaan dit spoedig aanpassen, bedankt voor je opmerking!
In het begin haalde ik bij Lightning 900 à 1000 kb/s (helaas het max. haalbare bij Tele2 op mijn adres in Nieuwegein). Hiermee was ik zeer tevreden. Echter sinds twee weken haal ik nu nog maar max. 500kb/s terwijl een test aangeeft dat momenteel 900 kb/s haalbaar zou moeten zijn. Hoe kan dit? Wordt de snelheid al in de 2e maand bij Lightning geleidelijk aan flink lager/geknepen? Ik zal binnenkort eens mailen naar Lightning of herkend iemand dit ?
JS
ik zit nog steeds op een constante 2400 kbyte/s (ongeveer het maximale mogelijke op mijn 20 Mbit lijn)jsr schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:46:
In het begin haalde ik bij Lightning 900 à 1000 kb/s (helaas het max. haalbare bij Tele2 op mijn adres in Nieuwegein). Hiermee was ik zeer tevreden. Echter sinds twee weken haal ik nu nog maar max. 500kb/s terwijl een test aangeeft dat momenteel 900 kb/s haalbaar zou moeten zijn. Hoe kan dit? Wordt de snelheid al in de 2e maand bij Lightning geleidelijk aan flink lager/geknepen? Ik zal binnenkort eens mailen naar Lightning of herkend iemand dit ?
Zit wel in mijn eerste maand, maar lijkt me sterk dat ze knijpen.
Welk programma gebruikt je?
Met grabit was het bij mij de laatste tijd ook nooit mogelijk mijn maximale snelheid te halen. daarmee zat ik op 1700 kbyte/s.
Heb nu Alt.Binz die is veel sneller bij mij.
Hier een erg tevreden Astraweb user. Download steevast met 57mbit (ziggo 50mbit abbo) over 6 connecties. Gebruik Astraweb eigenlijk al een aantal jaren zonder problemen. Zeker ook handig als je hun Europese server gebruikt. (Europe.news.astraweb.com).
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
oud nieuws, download eens iets van 300 dagen oud?m0nk schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:11:
Hier een erg tevreden Astraweb user. Download steevast met 57mbit (ziggo 50mbit abbo) over 6 connecties. Gebruik Astraweb eigenlijk al een aantal jaren zonder problemen. Zeker ook handig als je hun Europese server gebruikt. (Europe.news.astraweb.com).
Veel newsservers hebben een retentie van 200 dagen, dus ik denk dat je blij mag zijn dat je iets van 300 dagen uberhaupt binnen kunt halen. Dat staat meestal op andere systemen waar snelheid minder belangrijk is (wordt ook veel minder van gedownload) en opslag juist heel belangrijk is.thefxr schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:29:
[...]
oud nieuws, download eens iets van 300 dagen oud?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Astraweb adverteert juist met hun lange retentie, dus dan mag je er ook wat van verwachten. Veel bestanden van boven de 300 dagen waren gewoon niet meer compleet binnen te halen, vaak ook nog eens met een slechte snelheid.Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:37:
[...]
Veel newsservers hebben een retentie van 200 dagen, dus ik denk dat je blij mag zijn dat je iets van 300 dagen uberhaupt binnen kunt halen. Dat staat meestal op andere systemen waar snelheid minder belangrijk is (wordt ook veel minder van gedownload) en opslag juist heel belangrijk is.
Er zijn gelukkig ook andere Usenet providers die dit wel goed kunnen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb zelf astraweb al een jaar lang. 15$ per maand ongelimiteerd downloaden.
Heb upc 90 Mbit, kan ook met 90Mbit downloaden continu.
retentie van 600+ dagen werk perfect, menig zaken gedownload die al bijna 600 dagen oud waren. hier een daar ooit een reperatie, maar das nie erg, kom je altijd wel eens tegen.
ik heb hiervoor Eweka gehad, daarvoor Tweak. Astraweb is veruit de beste
retentie van 600+ dagen werk perfect, menig zaken gedownload die al bijna 600 dagen oud waren. hier een daar ooit een reperatie, maar das nie erg, kom je altijd wel eens tegen.
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
dat vond ik ook, totdat ik opzegde, mijn account gelijk werd verwijdert, en geen geld meer terug kreeg!AngryAngel schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:29:
Verwijderd
Dat probleem heb ik niet met Eweka. Haal altijd wel 3.5 MB/sec in de avonduren bij drukte en 4.5 of meer MB/sec overdag / nacht. Ik zit wellicht op een andere newsreader van Eweka die misschien minder druk is.Tsurany schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:14:
Ik heb altijd Eweka gehad, al een paar jaar tot nu, maar nu overgestapt naar UPC 60Mbit en ik kom niet boven de 1,5-2MB/s uit terwijl het soms ook onder de 1MB/s schiet.
Wat ik wel wat vreemd aan Eweka vind is dat er volgens de website tot 600 dagen retentie is. maar dat ik meestal bij bestanden vanaf 300 dagen al problemen heb met het binnenhalen.
Hoor ook van verschillende mensen in omstreken van Tholen dat ze daar niet de volledige snelheid kunnen halen met Eweka. Zelf heb ik daar in Rotterdam nooit problemen mee gehad. Kan max 1,2 MB halen en dat doet ie ook makkelijk. Enige opmerking is wel dat de retentie die ze aangeven niet echt 500+ is. Je kant het downloaden maar tis erg incompleet.
Een goede vriend waarmee ik de verbinding deel (een van die uit Tholen) heeft dan ook een week geleden XSnews aangevraagd en die testen we nu. Moet zeggen dat in sowieso geen incomplete files meer download, al is de retentie (350+) officieel iets minder dan Eweka. Maar hij haalt nu wel zijn volledige snelheid.
Tot zo ver lijkt XSnews een stuk stabieler dan Eweka.
Een goede vriend waarmee ik de verbinding deel (een van die uit Tholen) heeft dan ook een week geleden XSnews aangevraagd en die testen we nu. Moet zeggen dat in sowieso geen incomplete files meer download, al is de retentie (350+) officieel iets minder dan Eweka. Maar hij haalt nu wel zijn volledige snelheid.
Tot zo ver lijkt XSnews een stuk stabieler dan Eweka.
Verwijderd
De technische mannen van Astraweb zijn klaar met de netwerk upgrade. Ik kreeg vandaag een mail van een medewerker of ik wilde testen toe het ging en dit door wilde geven. Bij trage verbinding zal er gekeken worden waar er nog gesleuteld dient te worden. Dus mensen met UPC laat je horen hoe het gaat dan koppel ik dit terug.
Astraweb lijkt het momenteel verassend goed te doen!. Haal een dikke 10MB/s op de EU ssl server met 12 connecties. Zal vanavond nog wel een paar keer testen en hier reporten.
20:52: EU server snel met nieuwe bestanden. (10,3MB/s = maxxed)
20:55 EU server traag met bestand van 335 dagen oud (~4MB/s)
20:52: EU server snel met nieuwe bestanden. (10,3MB/s = maxxed)
20:55 EU server traag met bestand van 335 dagen oud (~4MB/s)
[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 08-06-2010 20:56 ]
Verwijderd
@Tortelli: De bestanden die traag gaan, haal je die wel op full speed binnen met je server?
8 connecties max 3MB/s. Lijkt erop dat die oude files in werkelijkheid uit de usa komen).
Verwijderd
Met 20 connecties zowel op de EU als de US server 6.3MB/s. Je hebt denk ik volkomen gelijk.
Edit: Ik heb het eens gevraag en inderdaad sommige bestanden komen van de US server.
Edit: Ik heb het eens gevraag en inderdaad sommige bestanden komen van de US server.
Yes, some older content is coming from the US. Also some incompletes
are coming from US because the US acts as a backup for EU, and EU acts
as a backup for the US.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 16:37 ]
Aha, dat vermoeden had ik al langer. Bij bestanden ouder dan ~200 dagen gebruik ik gewoon altijd de usa server (die ik ook op 20 connecties ingesteld heb). Ik kan er niet heel erg wakker van liggen als echte oude files wat trager zijn.
EU server doet het momenteel weer perfect trouwens, 10,3MB/s momenteel.
EU server doet het momenteel weer perfect trouwens, 10,3MB/s momenteel.
[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 09-06-2010 20:38 ]
Verwijderd
De EU server gaat idd weer als een tierelier. De mail die ik ervoor kreeg toen ik melding maakte van de trage files was:
Maar 6.3MB/s met een 60Mbit verbinding is niet slecht. Het is ooit anders geweest.At the moment, older content may be a little slower to fetch, but with
the recent hardware upgrades, that I mentioned a few emails ago, we'll
be looking to fix that.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 20:48 ]
Nouja, niet slecht...? Ik heb in het verleden heb wel een stabiele 7,06MB/s gehad..Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:47:
De EU server gaat idd weer als een tierelier. De mail die ik ervoor kreeg toen ik melding maakte van de trage files was:
[...]
Maar 6.3MB/s met een 60Mbit verbinding is niet slecht. Het is ooit anders geweest.
Scheelt toch nog een dikke 0,7MB/s. Maar het is inderdaad wel aardig te doen, maar het kan toch wel wat beter. (kan ook aan UPC liggen hoor, ik geef niet per direct astraweb de schuld)
Verwijderd
Die snelheid die ik noem zijn de files die van de US server komen. Met de files op de EU server zit ik op 7.1MB/s, full speed dus.
Ik ben zeer te spreken over LightningUsenet. Slechts 2,50 per maand. 100+ dagen retentie en ik haal constant 6,5 MB/s.
Mochten mensen nog een leuke deal willen sluiten...................
Bij Lightningusenet kan je gewoon een paar keer achter elkaar voor € 2,50 je abonnement verlengen. Doe je dit 6x dan heb je dus een voor een half jaar een abbootje voor € 15,00
en dat full speed
Bij Lightningusenet kan je gewoon een paar keer achter elkaar voor € 2,50 je abonnement verlengen. Doe je dit 6x dan heb je dus een voor een half jaar een abbootje voor € 15,00
[ Voor 11% gewijzigd door Askjeeves op 14-06-2010 19:38 ]
Welke abonnement heb je precies? Ik heb een jaar-abbo genomen, dat kost me 8 USD per maand (dan moet je wel een jaar vooruit betalen).AngryAngel schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:29:
Dit weekend heb ik overigens iets van 500 dagen oud van Astraweb gedownload, uiteraard probleemloos.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Laatste tijd Eweka erg sloom hier... 800KB/s gemiddeld terwijl ik ruim 3MB/s zou moeten kunnen halen
Had vanochtend een hele instabiele verbinding met Eweka. Pieken en dalen van 0 naar 300 kB (hoort 2800 te zijn). Nu ligt hij er helemaal uit. Kan op de pagina van Eweka niks terug vinden over een storing of iets dergelijks. Iemand nog meer problemen?Hertog_Martin schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:14:
Laatste tijd Eweka erg sloom hier... 800KB/s gemiddeld terwijl ik ruim 3MB/s zou moeten kunnen halen
Verwijderd
Krijg zojuist een Email van Hitnews, de retentie gaat vanaf nu (210 dagen) doorgroeien tot boven de 1000 dagen! Ook leuke aanbiedingen nu (3 maanden 30 Mbit EUR 14,95, 3 maanden 50 Mbit EUR 16,95) dus wie even toe wil slaan... Ikzelf ben al jaren dik tevreden met Hitnews en nee..... ik heb helemaal niets met ze te maken... Ik zie anderen vaak hoppen van de ene aanbieder naar de andere en voel zelf totaal niet de behoefte.
Dat is goed nieuws, alleen binnen welke periode gaan ze deze retentie realiseren vraag ik me af?Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 07:18:
Krijg zojuist een Email van Hitnews, de retentie gaat vanaf nu (210 dagen) doorgroeien tot boven de 1000 dagen! Ook leuke aanbiedingen nu (3 maanden 30 Mbit EUR 14,95, 3 maanden 50 Mbit EUR 16,95) dus wie even toe wil slaan... Ikzelf ben al jaren dik tevreden met Hitnews en nee..... ik heb helemaal niets met ze te maken... Ik zie anderen vaak hoppen van de ene aanbieder naar de andere en voel zelf totaal niet de behoefte.
Was altijd zeer tevreden bij Hitnews maar heb recent toch maar bij, ik geloof, eweka een maand afgenomen om dat eens te testen juist vanwege de retentie. En het bevalt goed.
200 dagen retentie is toch wat achterhaald inmiddels. 1000 dagen is imho over the top maar ergens tussen 360en500 dagen zou ik toch wel fijn vinden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lijkt me nu vanaf 210 dagen. Over 790 dagen zitten ze dus op de 1000.
Hoi!
Retentie van alle providers gaan omhoog...Help!!!! schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:55:
[...]
Dat is goed nieuws, alleen binnen welke periode gaan ze deze retentie realiseren vraag ik me af?
Was altijd zeer tevreden bij Hitnews maar heb recent toch maar bij, ik geloof, eweka een maand afgenomen om dat eens te testen juist vanwege de retentie. En het bevalt goed.
200 dagen retentie is toch wat achterhaald inmiddels. 1000 dagen is imho over the top maar ergens tussen 360en500 dagen zou ik toch wel fijn vinden.
I-Telligent Usenet maakt er ook al reclame mee alleen zij hebben een eerste grens 400+ dagen (zitten nu op 284 dagen volgens forum), en roepen ook dat ze daarna door gaan.
Laatste neem ik nog met een korrel zout, wat ik belangrijker vind is hun stabiliteit en uptime, als dat opeens ten koste gaat omdat ze centen in retentie steken dan mogen ze de retentiegroei stoppen na 400.
Ik heb liever elke dag volle snelheid en de mogelijkheid om te downloaden en zowel ik als mijn maten zijn volledig up 2 date, wij wachten juist constant op nieuwe releases.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Absoluut, stabiliteit en uptime zijn voor mij ook nummer 1 en daarom was ik ook erg tevreden met Hitnews.Sm0k3r schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:20:
[...]
Retentie van alle providers gaan omhoog...
I-Telligent Usenet maakt er ook al reclame mee alleen zij hebben een eerste grens 400+ dagen (zitten nu op 284 dagen volgens forum), en roepen ook dat ze daarna door gaan.
Laatste neem ik nog met een korrel zout, wat ik belangrijker vind is hun stabiliteit en uptime, als dat opeens ten koste gaat omdat ze centen in retentie steken dan mogen ze de retentiegroei stoppen na 400.
Ik heb liever elke dag volle snelheid en de mogelijkheid om te downloaden en zowel ik als mijn maten zijn volledig up 2 date, wij wachten juist constant op nieuwe releases.
Retentie hoeft zoals gezegd voor mij ook geen 1000dagen te zijn, dat is wel erg extreem. Ergens tussen 1 en 1.5 jaar zou voor mij genoeg zijn.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik ben van mening veranderd, retentie moet juist zo lang mogelijk worden. Met zeer incourant spul moet ik toch vaak even teruggrijpen op andere middelen. Laat ze maar absurde retenties aanhouden, op die manier word Usenet op den duur een allesomvattende cache van semi-illegaal spul. Op dit moment valt er nog te veel content over de richel. Niet erg voor de eerste de beste blockbuster die om de week gepost word, wel erg voor niche snuisterijen waar je net naar op zoek bent.
ik vind ook vooral eerdere seizoenen van nu nog lopende series ook moeilijk te vinden.
Dan zit je soms toch op > 400 dagen oud.
Ik heb een tijd geleden nog wel eens een 24 uur toegang tot eweka genomen voor iets wat tussen 250 en 300 dagen zat, maar dat kreeg ik dan weer allemaal half compleet binnen. (en net te weinig om te parren natuurlijk).
Ik heb een tijd geleden nog wel eens een 24 uur toegang tot eweka genomen voor iets wat tussen 250 en 300 dagen zat, maar dat kreeg ik dan weer allemaal half compleet binnen. (en net te weinig om te parren natuurlijk).
Dat is voordeel van i-telligent usenet, de 99,8% compleetheid (voor mij tot nu toe 100%) is gegarandeerd tot en met de retentie grens en ze liegen niet, veel usenet providers roepen wel dingen maar kloppen doet het niet.M a r c o schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:25:
ik vind ook vooral eerdere seizoenen van nu nog lopende series ook moeilijk te vinden.
Ik heb ze trouwens gemaild met vorig bericht, dat als retentie ten koste gaat van stabiliteit en uptime ze het niet moeten doen, raken ze klanten zoals ik kwijt. Mensen die hele hoge retentie willen gaan toch wel naar Giganews of andere Amerikaanse USP.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
1000 dagen vind ik echt nergens meer over gaan... Ben al een tijd terug gestop met Hitnews vanwege problemen met o.a. de compleetheid. Ook veel snelheidsproblemen mee gehad. Nee voor mij absoluut geen Hitnews meer. Ook al hebben ze 1000 dagen retentie...
Heb liever gewoon een betrouwbaar en stabiel iets. Plus dat het nog minstens twee jaar duurt voordat ze die retentie hebben... Dan zit de rest al lang op 2000....
. Of het downloaden is al lang verboden geworden in Nederland...
Heb liever gewoon een betrouwbaar en stabiel iets. Plus dat het nog minstens twee jaar duurt voordat ze die retentie hebben... Dan zit de rest al lang op 2000....
[ Voor 31% gewijzigd door Tromp.et op 16-06-2010 15:20 ]
Je kan i-telligent usenet proberen, zij zijn uiterst stabiel en betrouwbaar, vorig jaar werd ik goed geholpen met aantal technische vragen en mijn maten (de n00bs) werden na mij ook goed heholpen met standaard vragen, maar zoals ik al heb aangegeven; ze hebben geen hoge retentie maar ik heb ook al gemaild dat ze mogen stoppen op de 400. Ik ben bang dat ze mee willen gaan rennen met andere USP's en uiteindelijk de dienst verpesten en ik op zoek moet gaan naar een andere.Tromp.et schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:18:
1000 dagen vind ik echt nergens meer over gaan... Ben al een tijd terug gestop met Hitnews vanwege problemen met o.a. de compleetheid. Ook veel snelheidsproblemen mee gehad. Nee voor mij absoluut geen Hitnews meer. Ook al hebben ze 1000 dagen retentie...
Heb liever gewoon een betrouwbaar en stabiel iets. Plus dat het nog minstens twee jaar duurt voordat ze die retentie hebben... Dan zit de rest al lang op 2000..... Of het downloaden is al lang verboden geworden in Nederland...
Verwijderd
Toch vreemd dat ervaringen zo verschillend kunnen zijn. Nu download ik weliswaar niet iedere dag 10 uur lang, maar heb zelden problemen met Hitnews gehad. Incompleetheid kan ik me al helemaal niet herinneren, een enkele keer een storing die dan weer snel verholpen was. Over een periode van een paar jaar dus. Maar goed, ieder z'n eigen ervaring uiteraard...Tromp.et schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:18:
Verwijderd
Hehehe, goeie.Askjeeves schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:37:
Mochten mensen nog een leuke deal willen sluiten...................
Bij Lightningusenet kan je gewoon een paar keer achter elkaar voor € 2,50 je abonnement verlengen. Doe je dit 6x dan heb je dus een voor een half jaar een abbootje voor € 15,00en dat full speed
Retentie kan je helemaal niet garanderen. Als morgen de hoeveelheid data op usenet verdubbelt dan halveert de retentie bij alle usenetproviders.Sm0k3r schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:37:
[...]
Dat is voordeel van i-telligent usenet, de 99,8% compleetheid (voor mij tot nu toe 100%) is gegarandeerd tot en met de retentie grens en ze liegen niet, veel usenet providers roepen wel dingen maar kloppen doet het niet.
/▌
Huh ze garanderen de retentie niet, ze garanderen de compleetheid van bestanden tot en met de retentie wat ze aangeven, daarboven hebben ze wel en al data maar dan is er geen garantie.Marzman schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:29:
[...]
Retentie kan je helemaal niet garanderen. Als morgen de hoeveelheid data op usenet verdubbelt dan halveert de retentie bij alle usenetproviders.
edit: oh ik snap nu wat jij bedoelt, en nee dat klopt niet wat je zegt (of hangt ervan af hoeveel centen de USP heeft geinvesteerd in opslag), retentie is gebaseerd op data wat bewaard blijft, als er tig PetaBytes bijkomen dan is er altijd nog zoiets als peering dus wordt data van servers gehaald die de data wel hebben (zo werkt usenet platform).
Usenet data is verspreid over hele wereld, echt niet dat alle usenetproviders de data op hun servers hebben staan, kijk eens voor de grap waar je de data vandaan haalt tijdens het downloaden, in newsbin pro zie je het duidelijk, bijvoorbeeld ik zit bij i-telligent usenet maar gisteren downloade ik de data van @astraweb en er was ook een keer dat er wat anders stond, dus je haalt je data via jouw provider bij een andere vandaan.
[ Voor 47% gewijzigd door Sm0k3r op 17-06-2010 14:13 ]
Ehm, jij snapt het helemaaaaaaaaaaaaaaaaal nietSm0k3r schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:37:
[...]
Huh ze garanderen de retentie niet, ze garanderen de compleetheid van bestanden tot en met de retentie wat ze aangeven, daarboven hebben ze wel en al data maar dan is er geen garantie.
edit: oh ik snap nu wat jij bedoelt, en nee dat klopt niet wat je zegt (of hangt ervan af hoeveel centen de USP heeft geinvesteerd in opslag), retentie is gebaseerd op data wat bewaard blijft, als er tig PetaBytes bijkomen dan is er altijd nog zoiets als peering dus wordt data van servers gehaald die de data wel hebben (zo werkt usenet platform).
Usenet data is verspreid over hele wereld, echt niet dat alle usenetproviders de data op hun servers hebben staan, kijk eens voor de grap waar je de data vandaan haalt tijdens het downloaden, in newsbin pro zie je het duidelijk, bijvoorbeeld ik zit bij i-telligent usenet maar gisteren downloade ik de data van @astraweb en er was ook een keer dat er wat anders stond, dus je haalt je data via jouw provider bij een andere vandaan.
Alle usenetproviders hebben wel apart alle data op hun servers staan tot het ge-expired is. Dat word eenmalig uitgewisselt via peering en als je er dan niet op tijd bij bent, dan heb je die articles gewoonweg niet.
Dat "@astraweb" wat jij ziet is path informatie, waarin staat via welke usenet providers het bestand binnen is gekomen.
Overigens heeft I-Telligent helemaal geen bestanden op 'hun servers', aangezien dat een 1 op 1 reseller is van News-service
Heb zelf al lang Eweka, en vroeger met Tele2 altijd wel 1,5 mb/s max. (20 mbit)
Met UPC haal ik nu 's ochtends en 's nachts wel 3 mb/s (25 mbit), maar in de avonduren haal ik maar rond de 1 mb/s, soms 1.5 maar soms ook 800. Mijn vermoeden is dat het ook deels aan UPC ligt.
Denk dat ik http://www.lightningusenet.com/ eens ga proberen.
Ziet er goed uit, 2.50 klinkt ook zeer aantrekkelijk.
Met UPC haal ik nu 's ochtends en 's nachts wel 3 mb/s (25 mbit), maar in de avonduren haal ik maar rond de 1 mb/s, soms 1.5 maar soms ook 800. Mijn vermoeden is dat het ook deels aan UPC ligt.
Denk dat ik http://www.lightningusenet.com/ eens ga proberen.
Ziet er goed uit, 2.50 klinkt ook zeer aantrekkelijk.
Verwijderd
Hoe is het eigenlijk met jullie upgrade van het park...Punica- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:28:
[...]
Ehm, jij snapt het helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niet
Alle usenetproviders hebben wel apart alle data op hun servers staan tot het ge-expired is. Dat word eenmalig uitgewisselt via peering en als je er dan niet op tijd bij bent, dan heb je die articles gewoonweg niet.
Dat "@astraweb" wat jij ziet is path informatie, waarin staat via welke usenet providers het bestand binnen is gekomen.
Overigens heeft I-Telligent helemaal geen bestanden op 'hun servers', aangezien dat een 1 op 1 reseller is van News-service. (waar overigens niets mis mee is)
Goed!Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:37:
[...]
Hoe is het eigenlijk met jullie upgrade van het park...
Servers zijn onderweg uit de states. En nieuwe suite in nieuw datacenter is gebouwd en zo goed als af.
Als het meezit over 2 / 3 weken de eerste servers ophangen.
Hier erg tevreden met Astraweb: 600+ dagen retentie en downloaden op 13 MB/s (Ziggo 120MBit), voor $12 per maand!
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ahhh ach so... bedankt voor het ophelderen.Punica- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:28:
[...]
Ehm, jij snapt het helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niet
Overigens heeft I-Telligent helemaal geen bestanden op 'hun servers', aangezien dat een 1 op 1 reseller is van News-service. (waar overigens niets mis mee is)
Daarentegen vraag ik me dan af hoe het dan zit met de dagelijkse feed, hierdoor kan toch de retentie niet omlaag gaan alleen kan geen data bijkomen. bijvoorbeeld i-telligent zegt 284 nu te hebben, kunnen zij opeens op 200 dagen terechtkomen als er PetaBytes aan data binnenkomt?
En is Eweka trouwens ook geen reseller, ik ken Eweka nog van vroeger als xDSL provider en werd toen overgenomen door een amerikaans bedrijf (niet dat hier wat mis mee is) maar is Eweka dan niet afhankelijk van wat moederbedrijf doet of heeft Eweka datacentre in NL staan, dus wat ik bedoel; is de groei waar jij het over hebt hier in NL of datacentre in Amerika?
De feed kan in theorie wel in 1x dalen van 284 naar 200 dalen, al is zo'n grote val in de praktijk zo goed als onmogelijk. Het werkt namelijk zo, als een disk / spool vol is, dan gooit hij de oudste artikelen weg, dus als een USP bijv zijn storage gecalculeert heeft op 100 dagen van 5TB feed per dag, en de feed word ineens 10TB feed terwijl de storage niet groeit, dan zal de retentie afnemen naar uiteindelijk 50 dagen, 2 dagen per dag.Sm0k3r schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:38:
[...]
Ahhh ach so... bedankt voor het ophelderen.
Daarentegen vraag ik me dan af hoe het dan zit met de dagelijkse feed, hierdoor kan toch de retentie niet omlaag gaan alleen kan geen data bijkomen. bijvoorbeeld i-telligent zegt 284 nu te hebben, kunnen zij opeens op 200 dagen terechtkomen als er PetaBytes aan data binnenkomt?
Stukje Eweka historyEn is Eweka trouwens ook geen reseller, ik ken Eweka nog van vroeger als xDSL provider en werd toen overgenomen door een amerikaans bedrijf (niet dat hier wat mis mee is) maar is Eweka dan niet afhankelijk van wat moederbedrijf doet of heeft Eweka datacentre in NL staan, dus wat ik bedoel; is de groei waar jij het over hebt hier in NL of datacentre in Amerika?
Eweka is in de internetwereld begonnen als ADSL provider. Tijdens deze periode hebben wij onze usenet dienst (heel klein) opgezet.
Omdat Usenet zo goed liep en DSL weinig marges meer toeliet toen adsl2+ op de markt kwam, vooral omdat Eweka niet groot was qua DSL hebben wij besloten om toendertijd DSL te verkopen aan Fiberworld en door te gaan met Usenet, webhosting en colocation. Webhosting zijn we later ook mee gestopt.
In 2006 is Eweka in zijn geheel overgenomen door Highwinds, wat nu ons Amerikaanse moederbedrijf is. Wij hadden toen allang een eigen usenet platform opgebouwd, wat nu nog steeds draait in ons eigen datacenter.
De groei waar lex333 / ik het over heb is dan ook gewoon in Nederland, maar in een ander DC als ons eigen.
Is het niet zo dat als er op een dag 2x de gecalculeerde Feed binnenkomt, dat de retentie dan met 1 dag afneemt, en met met 2???Punica- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:53:
[...]
De feed kan in theorie wel in 1x dalen van 284 naar 200 dalen, al is zo'n grote val in de praktijk zo goed als onmogelijk. Het werkt namelijk zo, als een disk / spool vol is, dan gooit hij de oudste artikelen weg, dus als een USP bijv zijn storage gecalculeert heeft op 100 dagen van 5TB feed per dag, en de feed word ineens 10TB feed terwijl de storage niet groeit, dan zal de retentie afnemen naar uiteindelijk 50 dagen, 2 dagen per dag.
[...]
Of maak ik nu zelf een redenatiefout?
Ehhh je hebt helemaal gelijkM a r c o schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:18:
[...]
Is het niet zo dat als er op een dag 2x de gecalculeerde Feed binnenkomt, dat de retentie dan met 1 dag afneemt, en met met 2???
Als er 10 GB binnenkomt en je oude opgeslagen dagen zitten nog op 5 GB per dag dan denk ik dat je inderdaad gelijk hebt (+1 -2 = 1M a r c o schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 16:18:
[...]
Is het niet zo dat als er op een dag 2x de gecalculeerde Feed binnenkomt, dat de retentie dan met 1 dag afneemt, en met met 2???
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-06-2010 16:31 ]
/▌
En dan is er ook nog de vraag welke groepen wel meelopen in de retentie. Ik heb bijvoorbeeld bestanden van 160 dagen bij Eweka waar ik met geen mogelijkheid aankom. Doe ik datzelfde bij een populaire groep lukt 550 dagen ook nog wel. Heel irritant af en toe
Dat heeft niet met de groepen te maken, elke groep heeft net zoveel retentie.Tha_T schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:27:
En dan is er ook nog de vraag welke groepen wel meelopen in de retentie. Ik heb bijvoorbeeld bestanden van 160 dagen bij Eweka waar ik met geen mogelijkheid aankom. Doe ik datzelfde bij een populaire groep lukt 550 dagen ook nog wel. Heel irritant af en toe
Ik heb het vermoeden dat voor dat specifieke wat je 160 dagen geleden probeerde te downloaden een DMCA request voor is binnen gekomen en dus verwijderd.
Klopt, zeker met serie's die niet in zijn geheel worden gepost maar elke week het nieuwe deel. Ikzelf heb tweakdsl 365+ en merk gewoon dat dat soms nog te weinig is, kan mij niet lang genoeg worden. Dus als het daadwerkelijk 1000+ is, vind ik het alleen maar een voordeel.M a r c o schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:25:
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Aah oke. My badPunica- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:01:
[...]
Dat heeft niet met de groepen te maken, elke groep heeft net zoveel retentie.
Ik heb het vandaag nog geprobeerd maar helaas. De helpdesk heeft me helaas ook niet verder kunnen helpen omdat die niet online kwamen in de online chat dus ik heb het maar gewoon opgegevenIk heb het vermoeden dat voor dat specifieke wat je 160 dagen geleden probeerde te downloaden een DMCA request voor is binnen gekomen en dus verwijderd.
Lekker van genieten..Heb zelf inmiddels voor één jaar. Als ik dan eventueel genaaid word, dan is € 30.00 een vooroorlogse prijs.Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:12:
[...]
Hehehe, goeie.Gelijk ook maar even gedaan voor ze hier een stokje voor steken.

Trouwens vreemd dat niemand ander in dit topic het oppikt.

ik had afgelopen week al 4 maanden vooruit gekocht. vandaag zou mijn "test"maand aflopen.Askjeeves schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:20:
[...]
kreeg wel vandaag een mail dat mijn acount afgesloten was, en direct daarna een mail dat hij verlengd was.

Ben tevreden bij Eweka. Waarom zou ik overstappen?Askjeeves schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:20:
[...]
Dat moet je niet, maar vanwege de prijs zal zijn argument zijn.
/▌
Het gras is altijd groener bij de buurman
Mijn jaarabonnement bij Astraweb loopt volgende week af. Voor 96 dollar kan ik weer een jaar vooruit...
Alleen zijn ze qua snelheid niet echt stabiel de laatste paar maanden, in de zomerperiode verwacht ik dat dat ook niet snel verbeterd.
Weet iemand een andere aanbieder voor iets meer of minder geld per jaar die vergelijkbare retentie (zeer belangrijk voor mij!) aanbied?
Anders wordt het denk ik toch maar weer Astraweb.
Alhoewel de dollar niet meer zo laag stond als eerst...
Alleen zijn ze qua snelheid niet echt stabiel de laatste paar maanden, in de zomerperiode verwacht ik dat dat ook niet snel verbeterd.
Weet iemand een andere aanbieder voor iets meer of minder geld per jaar die vergelijkbare retentie (zeer belangrijk voor mij!) aanbied?
Afhankelijk van de snelheid die je nodig hebt, is wellicht Eweka een optie? Hoef je ook niet het hele jaar vooruit te betalen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik hrb echt nauwelijks download snelheidsproblemen. 6 lijntjes US SSL en 6 lijntjes EU SSL en trekt 99 van de 100 keer de lijn dicht.Dennis Lammers schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:41:
Mijn jaarabonnement bij Astraweb loopt volgende week af. Voor 96 dollar kan ik weer een jaar vooruit...
Hoi!
Verwijderd
Ja, same here. Had even daarvoor voor 3 maanden toegang gekocht en kreeg die mail ook. Even geklaagd en kreeg toen vrij snel reactie terug:M a r c o schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:23:
[...]
ik had afgelopen week al 4 maanden vooruit gekocht. vandaag zou mijn "test"maand aflopen.
kreeg wel vandaag een mail dat mijn acount afgesloten was, en direct daarna een mail dat hij verlengd was.
Mooi dat ze nu eindelijk eens duidelijkheid geven over die 2,50; dat het niet langer een introprijs is (en we dus maar moesten afwachten wat het daarna zou worden...), maar dat het een blijvertje lijkt te zijn.U kunt de mail die u gisteren van ons ontvangen heeft negeren. Door een tijdelijke storing is er tot onze spijt een verkeerde mail gestuurd.
De storing is gelijk verholpen en bij dezen bieden we u onze excuses aan voor de overlast.
Gelukkig kunnen we u ook goed nieuws melden: vanaf nu is de 2,50 per maand niet langer een introductieprijs, maar een permanente prijs. U bent dus gegarandeerd van een vaste lage prijs per maand voor uw usenetoegang.
Met vriendelijke groeten,
Kees van Beelen
http://www.lightningusenet.com
Support LightningUsenet
2,50 euro is niet slechts voor een retentie van bijna 300 dagen. Wordt dit ook gehaald? En wat voor snelheden behaal je tot nu toe?
Verwijderd
2,50 ????TFHfony schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:10:
2,50 euro is niet slechts voor een retentie van bijna 300 dagen. Wordt dit ook gehaald? En wat voor snelheden behaal je tot nu toe?
dat kan ik dan wel naast eweka nemen zodat ik sneller kan downloaden
ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen, al durf ik straks wel 2,50 te betalen als test, maar ik snap niet dat het zo goedkoop kan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 14:52 ]
retentie is sowieso 200+, daarboven weet ik het niet goed.TFHfony schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:10:
wat snelheid betreft word ik gelimiteerd door mijn internet verbinding.
Deze is 20Mbit.
Ik haal bij Lightning Usenet dan een constante snelheid van 2,4MByte/s.
gebruik het nu iets meer dan een maand, en heb nu 4 maanden bijgekocht aan 2,50pm.
Die 2,50 is trouwens een "tijdelijk" actietarief waarvan niet bekend is hoelang deze van toepassing is.
Daarna is het gewoon 5 euro.
Hallo tweakers
Ik zit al een hele tijd bij tweaknews.nl en zou graag de SSL functie aan willen zetten. Op de website staat wel de instellingen hoe je het normaal moet instellen maar niet hoe je het wilt instellen als je het op de SSL manier wilt doen. Ik heb al geprobeerd in Grabit hem op SSL te zetten met poort 569 maar dan zegt hij dat hij niet kan connecten. Weten jullie misschien welke poort het dan wel is?
Hier heb ik gekeken
http://www.tweak.nl/consument/usenet/algemeen.html
Tweaknews ondersteunt wel SSL staat op de site
Ik zit al een hele tijd bij tweaknews.nl en zou graag de SSL functie aan willen zetten. Op de website staat wel de instellingen hoe je het normaal moet instellen maar niet hoe je het wilt instellen als je het op de SSL manier wilt doen. Ik heb al geprobeerd in Grabit hem op SSL te zetten met poort 569 maar dan zegt hij dat hij niet kan connecten. Weten jullie misschien welke poort het dan wel is?
Hier heb ik gekeken
http://www.tweak.nl/consument/usenet/algemeen.html
Tweaknews ondersteunt wel SSL staat op de site
[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 23-06-2010 15:08 ]
Retentie ligt rond de 270 dagen. Ik heb ook wat maanden bijgekocht na heel tevreden te zijn met de eerste maand. Ik haal een snelheid van 6 MB/sM a r c o schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:58:
[...]
retentie is sowieso 200+, daarboven weet ik het niet goed.
wat snelheid betreft word ik gelimiteerd door mijn internet verbinding.
Deze is 20Mbit.
Ik haal bij Lightning Usenet dan een constante snelheid van 2,4MByte/s.
gebruik het nu iets meer dan een maand, en heb nu 4 maanden bijgekocht aan 2,50pm.
Die 2,50 is trouwens een "tijdelijk" actietarief waarvan niet bekend is hoelang deze van toepassing is.
Rockvee2 vaak is het een vinkje die nog aangezet moet worden
Maar ondersteund je Grabit het wel? goede versie ? enz verstandig is denk ik als je er niet uit komt om een nieuw topic te openen dit topic is bedoeld voor aanbieder helaas niet over programma's.
Overigens gebruik ik al tijden goede ervaringen met theonehosting goede ondersteuning en zelfs een "nacht" account beschikbaar voor het downloaden tijdens de dal uren. Stukje goedkoper leuke aanbieding.
Overigens is die 2,50 aanbieding ook leuk, zijn hier nog beperkingen aan? (behalve de snelheid?)
Maar ondersteund je Grabit het wel? goede versie ? enz verstandig is denk ik als je er niet uit komt om een nieuw topic te openen dit topic is bedoeld voor aanbieder helaas niet over programma's.
Overigens gebruik ik al tijden goede ervaringen met theonehosting goede ondersteuning en zelfs een "nacht" account beschikbaar voor het downloaden tijdens de dal uren. Stukje goedkoper leuke aanbieding.
Overigens is die 2,50 aanbieding ook leuk, zijn hier nog beperkingen aan? (behalve de snelheid?)
Das niet waar, lees eensM a r c o schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:58:
[...]
Verwijderd in "Newsservers met binaries [deel 9]"
[ Voor 20% gewijzigd door EWK op 23-06-2010 15:24 ]
Hoi!
Daar had ik overheen gelezen. Dat is zeker goed nieuws.EWK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:24:
[...]
Das niet waar, lees eens:
Verwijderd in "Newsservers met binaries [deel 9]"
Astraweb is hier superstabiel. Misschien je ISP die niet stabiel is?Dennis Lammers schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:41:
Het programma ondersteunt het wel maar ik dacht van, dit ging niet over een programma maar over een aanbieder die SSL aanbiedt. Ik zal even een nieuw topic openentimgoud schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:21:
Rockvee2 vaak is het een vinkje die nog aangezet moet worden
Ik heb zojuist astraweb Unlimited DSL Plan besteld, maar na de afschrijving via iDeal krijg ik een error dat ik geen account aan kan maken, lekker dan. Ik heb ze gemaild, zoals in de error stond, en kreeg een auto reply dat op mails niet geantwoord werd en dat ik het support form moest gebruiken, ik heb dat gedaan en er is een ticket aangemaakt. begint in ieder geval met een positieve ervaring...niet dus.
Ik heb zojuist hetzelfde gedaan maar dan via PayPal. Bij mij geen issues.Mathieuh schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:17:
Ik heb zojuist astraweb Unlimited DSL Plan besteld, maar na de afschrijving via iDeal krijg ik een error dat ik geen account aan kan maken, lekker dan. Ik heb ze gemaild, zoals in de error stond, en kreeg een auto reply dat op mails niet geantwoord werd en dat ik het support form moest gebruiken, ik heb dat gedaan en er is een ticket aangemaakt. begint in ieder geval met een positieve ervaring...niet dus.
Nu hopen dat de snelheidsverhoging van Ziggo zichtbaar wordt tov Eweka
had ik ook maar via PayPal betaald. De 15 dollar is iig wel van m'n rekening gehaald dus dat is ze wel gelukt.m-buurman schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:25:
[...]
Ik heb zojuist hetzelfde gedaan maar dan via PayPal. Bij mij geen issues.
Nu hopen dat de snelheidsverhoging van Ziggo zichtbaar wordt tov Eweka
Edit:
Zojuist een mail gehad van astraweb. Ze hebben een account aangemaakt met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik had aangevraagd. Dit hebben ze naar mijn mening goed opgelost en download nu op bijna volledige snelheid met mijn NAS, maar die is tegelijkertijd ook een bestand aan het repareren, dus ik hoop als hij daarmee klaar is dat ik dan de volledige lijn dicht trek
[ Voor 33% gewijzigd door Mathieuh op 01-07-2010 12:30 ]
Is Eweka nog voornemens de limiet van 50 Mbits/s op te hogen? Ik heb nu met Ziggo 30 Mbits/s over
XLned accountje genomen, 120mbit delen met maatje van me. Ging supervlot, heb d'r wel vertrouwen in, speeds zijn netjes. Retentie boeit me imho niet zo heel veel, 220dgn is wel zat.
Het wisselvallig Tweaknews komt hiermee te vervallen
Het wisselvallig Tweaknews komt hiermee te vervallen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Nou ik heb al een tijdje een account bij i-telligent,ben er zeer tevreden over,ik heb altijd een stabiele lijn,het is Nederlands en volgens mij 1 van de goedkoopste aanbieders op dit moment.
Verwijderd
Punica,Punica- schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:52:
[...]
Goed!
Servers zijn onderweg uit de states. En nieuwe suite in nieuw datacenter is gebouwd en zo goed als af.
Als het meezit over 2 / 3 weken de eerste servers ophangen.
Jullie zijn nu bezig met een upgrade van het park, top natuurlijk maar aangezien ziggo nu de snelheden aan het opkrikken is, gaan jullie de snelheid per abo ook verhogen?? Anders moet ik na jaaaaaren trouwe dienst toch naar een andere gaan uitkijken helaas...
Dat is het pas bij het unlimited abonnement, die daaronder zitten vind ik wel heel erg prijzig voor wat je krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:20:
Nou ik heb al een tijdje een account bij i-telligent,ben er zeer tevreden over,ik heb altijd een stabiele lijn,het is Nederlands en volgens mij 1 van de goedkoopste aanbieders op dit moment.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De 4 lijntjes van Ziggo ook geactiveerd?Hotzenwalder schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:17:
Is Eweka nog voornemens de limiet van 50 Mbits/s op te hogen? Ik heb nu met Ziggo 30 Mbits/s over
Met de 30Mbit account zijn ze ook een van de voordeligste, enige goedkoper per maand is chelloo voor de UPC gebruikers en dan hebben we het over 5 cent goedkoper maar dan zit je wel bij XSnews en stabiel heb ik die niet ervaren en support is helemaal bout, als je net klant bent beantwoorden ze je vraag diezelfde dag, ben je langer dan een jaar krijg je heel traag of geen antwoord en antwoord is meestal dat het wel aan jou zal liggen...pfff (dat is reden waarom ik toen over ben gestapt van XSnews naar i-telligent).Tsurany schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:50:
[...]
Dat is het pas bij het unlimited abonnement, die daaronder zitten vind ik wel heel erg prijzig voor wat je krijgt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.