Heb het topic doorgelezen, maar kan niet echt vinden wat ik zoek, als iemand mij een beetje in de goede richting kan schoppen, graag!
Ik ben al tijden ontevreden over de nieuwsserver van kpn(don't ask), en wil ook over op een betaalde nieuwsserver. Ik heb nu op dit moment een 4mbit abbo(wat richting 8 gaat, als mijn lijn mee wil werken), dus hoef niet zo'n hele snelle newsserver, veel maken er onderscheid in. In het topic zie ik op de laatste paar pagina's er een aantal terugkomen, even wat opsommen:
XLNed: Gem 4 euro/mnd, 40 op jaarbasis.
Powernews: 5 euro/mnd, 51 op jaarbasis.
Eweka: 7.5 euro/mdn, 90 op jaarbasis.
De rest is allemaal nog duurder en soms zie ik echt newsservers van 10euro of meer per maand. Vanwaar dit immense verschil? Ik wil een stabiele nieuwsserver met aardige retentie (100-150dagen is eigenlijk al genoeg, daar voldoen ze allemaal aan), en gewoon goedkoop. Het verschil in prijs moet ergens in te kort schieten, is XLNed dan echt zoveel slechter dan bijv Eweka of zelfs Astraweb?
Heb een jaartje of 2 terug wel af en toe Eweka gehad, en was er zeker over tevreden. Maar als het goedkoper kan dan is het natuurlijk ook goed. Iemand die me hier een verklaring voor kan geven of me een handje kan helpen? Bomen -> Bos...