Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Rare aanbieders als je het mij vraagt. Ze gebruiken eigen software en zijn vaag over de retentie. Die van usenet.nl zegt bijv. 500, 450 en even verderop 200 dagen retentie. Verder zijn die trials de eerste paar gigabyte fullspeed en de rest 1 Mbit. Daarnaast zijn ze ook nog eens niet goedkoper of iets dergelijks.

Korte recensie zonder het gebruikt te hebben: Niet aantrekkelijke Trial, Niet aantrekkelijk om ook daadwerkelijk aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn jaarabo Tweaknews ga ik niet meer verlengen. De laatste tijd wat minder betrouwbaar, snelheden zijn lager/fluctureren nogal, toch jammer. Wordt wel weer gewoon een 20mbit abo.

XLNed is een goede kandidaat, maar denk dat ik tzt eens wat trialabo's ga aanvragen en zien hoe alles werkt en bevalt, no rush :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LieveNiels schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:38:
Rare aanbieders als je het mij vraagt. Ze gebruiken eigen software en zijn vaag over de retentie. Die van usenet.nl zegt bijv. 500, 450 en even verderop 200 dagen retentie. Verder zijn die trials de eerste paar gigabyte fullspeed en de rest 1 Mbit. Daarnaast zijn ze ook nog eens niet goedkoper of iets dergelijks.

Korte recensie zonder het gebruikt te hebben: Niet aantrekkelijke Trial, Niet aantrekkelijk om ook daadwerkelijk aan te schaffen.
145 GB is ongeveer wat je maximaal kunt halen uit een 14 dagen trial van 1 Mbit. Ik denk dat er geen daadwerkelijke datalimiet op zit, maar dat ze het er zo interesanter uit vinden zien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

Zijn er mensen die de VyprVPN mogelijkheid van Giganews gebruiken? Ik zag de vraag al eerder langs komen in het topic, maar geen reacties toen.
Ben benieuwd naar het eventuele snelheidsverlies (met een UPC lijn in het bijzonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Nope, geen gebruik gemaakt van de beta en ook niet van de software, niet nodig bij Ziggo om eerlijk te zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Tromp.et schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:05:
Ik heb ongeveer sinds anderhalve maand een account bij supernews. Volgens newsleecher heb ik in die tijd een kleine 1400 GB gedownload. Als ik echter inlog bij supernews zelf en dan kijk hoeveel ik heb gedownload staat er dat ik al ruim 1800 GB heb gedownload.
Mischien vanwege UUEncoding?

Wikipedia: Uuencoding
"In general, UUEncoded files are 33% larger than their source file plus the length of the begin and end tags, file name, and number end-of-line delimiters."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Iemand enig idee of accountsharing mag bij usenetserver.com ? Kan hier niks over vinden bij ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 08:03
Druk op zoek naar (goedkope) Newsserver dat account sharing toelaat (2 persoen), het is erg moeilijk om na te gaan wie dat wel toelaat en wie niet..
Zag leuke aanbiedingen van UseNetServer en Astraweb maar die laten het niet toe?
Dus tips zijn welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zelf tuf ik op alle tevredenheid met 2 anderen op XLNed zonder problemen. Omgerekend ben je dan zo'n 3,75 per man kwijt. Het enige nadeel op dit moment is de retentie (220 dagen) maar men is op dit moment de database aan het vullen. Ik gok dag we straks op zo'n 350 dagen uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
xlned laat het toe, en hun 120mbit abbo is eigenlijk unlimited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
XLned heeft maar 12 connections dus niet echt veel. Kan je sharen met Supernews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het aantal connecties wil niet alles zeggen over de snelheid. Meer wil niet zeggen dat dat dan ook beter is, teveel lijntjes kan ook negatief uitpakken wat betreft de de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Eweka laat sharing ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
fixma schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:07:
XLned heeft maar 12 connections dus niet echt veel. Kan je sharen met Supernews?
6 is meer dan genoeg hoor -,-'
En je kan natuurlijk niet sharen met Supernews, maar dat kon je natuurlijk ook zelf bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

I-Telligent Usenet heeft 20, 40 en 50 connecties en doen ook aan sharing.

En zie dat ze opeens ook pre-paid hebben ipv alleen automatische incasso.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 21:00
Wat heb je in godsnaam aan 40 connecties met een limiet van 30Mbps? Eweka laat trouwens ook sharing toe en dat werkt bij mij altijd prima (ieder 4 connecties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
fixma schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:07:
quote: Supernews
the following uses are prohibited:

* Sharing a login between people
* Simultaneous logins from multiple IP addresses
* Connecting from a proxy of any kind
* Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
* Excessive download volume
Dus antwoord op je vraag.... uh .... Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ben gisteren overgestapt van XSnews naar Giganews. Probeerde de afgelopen dagen wat 9GB iso's binnen te halen, maar telkens had XSnews ze niet compleet. Verschillende postings geprobeerd, zelfs bij een post van 112 dagen was het al niet compleet.

Gisteren gelijk de VyprVPN verbinding uitgeprobeerd. Jammer dat ze alleen een handleiding voor Windows en OS X beschrijven - en niet voor Linux - , maar voor mij was het geen probleem om het op de CLI aan de praat te krijgen (geen GUI op mn server). Snelheidsverlies is misschien 1 of 2 megabit, maar eigenlijk is het niet te meten. Ik connect dan aan de server in Amsterdam.

Heb ook nog even aan Eweka gedacht, maar ik hik echt tegen het maximum van 50Mbit/s aan. Waarom kan dat niet omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

barzi schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:34:
Wat heb je in godsnaam aan 40 connecties met een limiet van 30Mbps? Eweka laat trouwens ook sharing toe en dat werkt bij mij altijd prima (ieder 4 connecties).
Ik heb zelf een Deluxe account met 50 connecties, ik gebruik ze alle 50 waarmee ik sneller op mijn maximum zit van 60Mbit (in praktijk 58Mbit - 59Mbit) en ik heb het gisteren ook getest met een maat.

Eerste keer dat ik dit aandurfde, hij logde in met 25 connecties en ik ook en beide halen we de 60Mbit alsnog.

Connecties zorgen niet voor meer bandbreedte maar zo benut je je bandbreedte efficient.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sm0k3r schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:43:
[...]

Ik heb zelf een Deluxe account met 50 connecties, ik gebruik ze alle 50 waarmee ik sneller op mijn maximum zit van 60Mbit (in praktijk 58Mbit - 59Mbit) en ik heb het gisteren ook getest met een maat.

Eerste keer dat ik dit aandurfde, hij logde in met 25 connecties en ik ook en beide halen we de 60Mbit alsnog.
Lijkt me logisch.
Connecties zorgen niet voor meer bandbreedte maar zo benut je je bandbreedte efficient.
Waarom volgens jou efficiënter? En wat zou voor mij het verschil zijn?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

[...]

Volgens mij is het ook zo dat hoe meer connecties, hoe meer CPU er wordt gevraagd?
Kan het mis hebben hoor, maar ik kwam er achter op mijn oude MacMini G4 server met Fedora. Als ik meer dan 10 connecties gebruikte was G4 aardig aan het blazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

B2 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:37:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat hoe meer connecties, hoe meer CPU er wordt gevraagd?
Kan het mis hebben hoor, maar ik kwam er achter op mijn oude MacMini G4 server met Fedora. Als ik meer dan 10 connecties gebruikte was G4 aardig aan het blazen :)
Dat hangt ook van de newsreader af, ik gebruik nieuwste versie Newsbin Pro, autopar en unrar staan uit (ja ben ouderwets) ik par en rar nadat alles binnen is en met 50 connecties zie ik amper een load op mijn oude download bak (P4 3Ghz 1024MB RDRAM).

Doe ik autorar en par aan dan heb ik 100% load en kan ik amper browsen of iets anders doen.

Grabit kan dit niet goed, gebruik je 50 connecties en boem 100% load omdat Grabit 50 verschillende RAR bestanden binnenhaalt.

Newsleecher, Newsbin Pro en Alt.binz gebruiken elke connectie om een gedeelte van 1 bestand binnen te halen dus processor heeft maar 1 rar bestand te verwerken ipv 50 verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is van eweka al bekend of ze naar 120 mbit toegaan binnen nu en een paar maand?

Zo niet, kan ik dan 2 abonnementen afsluiten bij Eweka en die allebei tegelijk gebruiken in newsleecher of verdubbel ik dan niet de limiet van 50mb naar 100mb?

En als er al nieuws is over nieuwe zaken of als er beta testers gezocht worden, ik meld mij gaarne aan.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:23:
is van eweka al bekend of ze naar 120 mbit toegaan binnen nu en een paar maand?

ik zit nu op 50mbit en ga na de zomer naar 120 mbit en moet binnenkort verlengen voor eweka en wil dit even meenemen in mijn beslissing hoe lang ik een lidmaatschap neem.
Ik kan je met redelijke zekerheid zeggen dat dat pas na de zomer zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:23:
Is van eweka al bekend of ze naar 120 mbit toegaan binnen nu en een paar maand?

Zo niet, kan ik dan 2 abonnementen afsluiten bij Eweka en die allebei tegelijk gebruiken in newsleecher of verdubbel ik dan niet de limiet van 50mb naar 100mb?

En als er al nieuws is over nieuwe zaken of als er beta testers gezocht worden, ik meld mij gaarne aan.
Daar spraken ze een paar maanden geleden al over, maar tot nu toe nog geen verhoging. Ik ben destijds (toen ik 120Mbps kreeg) maar overgestapt op Supernews. Tot nu toe zeer tevreden en goedkoper dan Eweka!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:29:
Mooi nieuws dat het eraan zit te komen. Dan weet ik dat ik weer een jaarabonnementje kan afsluiten als ik over een week of 3 aan het einde van mijn huidige tegoed zit.

Heb eigenlijk nooit spijt gehad dat ik van Giganews naar Eweka ben gegaan.\

Ik zat mijn vorige bericht nog te editten toen jij hier al een antwoord gaf. Ik ben benieuwd of ik een 2e Eweka abonnement kan afsluiten en ze beiden tegelijk kan gebruiken in newsleecher om zodoende een hogere snelheid te halen (boven de limiet van 50 mb)? Ik zit eraan te denken om totdat er 120 mb is af en toe wat tegoed te kopen als ik wat extra's wil downloaden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:31:
[...]

Mooi nieuws dat het eraan zit te komen. Dan weet ik dat ik weer een jaarabonnementje kan afsluiten als ik over een week of 3 aan het einde van mijn huidige tegoed zit.

Heb eigenlijk nooit spijt gehad dat ik van Giganews naar Eweka ben gegaan.\

Ik zat mijn vorige bericht nog te editten toen jij hier al een antwoord gaf. Ik ben benieuwd of ik een 2e Eweka abonnement kan afsluiten en ze beiden tegelijk kan gebruiken in newsleecher om zodoende een hogere snelheid te halen (boven de limiet van 50 mb)? Ik zit eraan te denken om totdat er 120 mb is af en toe wat tegoed te kopen als ik wat extra's wil downloaden.
Mooi om te horen:) En je kan gewoon meerdere accounts afsluiten.

Overigens, interpreteer me vorige uitspraak niet te snel, ik zeg dat het er zowieso voor het eind van de zomer niet aan komt, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of we het daarna wel meteen kunnen aanbieden, we bekijken de mogelijkheden nog en zijn tegelijkertijd bezig met een mega upgrade van ons platform :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ook geen slechte deal, voor 15 euro per maand een 100 Mb abbo (hopenlijk dan wel op 2 aparte readers, mocht er dan 1 een probleem hebben kan je altijd nog met de andere door leechen, nog mooier zou 2 loadbalanced accounts zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Sm0k3r schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:31:
I-Telligent Usenet heeft 20, 40 en 50 connecties en doen ook aan sharing.

En zie dat ze opeens ook pre-paid hebben ipv alleen automatische incasso.
Bedankt voor de tip. Heb nu (standard pakket) voor een maand genomen.. Support is erg goed.. Zeer snel. Belde me zelfs op na een vraag per e-mail. Waar kom je dat nog tegen?

En de snelhied is precies waar je voor betaald.

Dus helemaal een happy camper..

[ Voor 23% gewijzigd door fixma op 29-04-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is echt onzin, bij xsnews haal ik met 10 connecties 120 Mbps zonder problemen. Ik denk dat als je meer connecties gebruikt je alleen maar je PC onnodig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Mr. Jinx schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:15:
[...]

Dat is echt onzin, bij xsnews haal ik met 10 connecties 120 Mbps zonder problemen. Ik denk dat als je meer connecties gebruikt je alleen maar je PC onnodig belast.
Dat is onzin???? Beetje kort door de bocht vindt je zelf niet?

Ik kan met 3 connecties ook de 60Mbit halen alleen duurt het langer, met 50 connecties van xKB per stuk ben ik sneller op de 60Mbit. Ik zeg niet dat ik meer of minder bandbreedte behaal.

Test het zelf uit en corrigeer dan je "Dat is echt onzin..." response.

Meten is en blijft nog steeds weten....

Oh en je PC onnodig belasten, als je iets verder terugleest zie je dat ik dat ook heb uitgelegd, dat is newsreader afhankelijk, zoek het op, heb je er wat bijgeleerd...

[ Voor 11% gewijzigd door Sm0k3r op 30-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

fixma schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:31:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb nu (standard pakket) voor een maand genomen.. Support is erg goed.. Zeer snel. Belde me zelfs op na een vraag per e-mail. Waar kom je dat nog tegen?

En de snelhied is precies waar je voor betaald.

Dus helemaal een happy camper..
Ik had vorig jaar een nerd van hun aan de lijn ja, vrolijke gast maar wel nerdy hehehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33
Heb het topic doorgelezen, maar kan niet echt vinden wat ik zoek, als iemand mij een beetje in de goede richting kan schoppen, graag! :)

Ik ben al tijden ontevreden over de nieuwsserver van kpn(don't ask), en wil ook over op een betaalde nieuwsserver. Ik heb nu op dit moment een 4mbit abbo(wat richting 8 gaat, als mijn lijn mee wil werken), dus hoef niet zo'n hele snelle newsserver, veel maken er onderscheid in. In het topic zie ik op de laatste paar pagina's er een aantal terugkomen, even wat opsommen:

XLNed: Gem 4 euro/mnd, 40 op jaarbasis.
Powernews: 5 euro/mnd, 51 op jaarbasis.
Eweka: 7.5 euro/mdn, 90 op jaarbasis.

De rest is allemaal nog duurder en soms zie ik echt newsservers van 10euro of meer per maand. Vanwaar dit immense verschil? Ik wil een stabiele nieuwsserver met aardige retentie (100-150dagen is eigenlijk al genoeg, daar voldoen ze allemaal aan), en gewoon goedkoop. Het verschil in prijs moet ergens in te kort schieten, is XLNed dan echt zoveel slechter dan bijv Eweka of zelfs Astraweb?

Heb een jaartje of 2 terug wel af en toe Eweka gehad, en was er zeker over tevreden. Maar als het goedkoper kan dan is het natuurlijk ook goed. Iemand die me hier een verklaring voor kan geven of me een handje kan helpen? Bomen -> Bos... ;(

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
Sm0k3r schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:33:
[...]

Ik had vorig jaar een nerd van hun aan de lijn ja, vrolijke gast maar wel nerdy hehehehehe
Beter een nerd die weet waar hij over praat dan een call center dommie die een script afgaat en geen idee waar hij/zij over heeft.. }:O

Heb toch even het standard pakket naar luxe geupgrade.. Toch weer snel geregeld door de nerds;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
jarnotjuh schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:52:

XLNed: Gem 4 euro/mnd, 40 op jaarbasis.
Powernews: 5 euro/mnd, 51 op jaarbasis.
Eweka: 7.5 euro/mdn, 90 op jaarbasis.
Ga voor I-Telligent Usenet standard pakket voor 51 euro per jaar.. Voor jouw snel genoeg. maar erg stabiel en betrouwbaar. retentie 250+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Astraweb (eu server) is de laatste paar dagen niet vooruit te branden (700kb/s), ook niet met nieuwe posts. Ben ik de enige die daar last van lijkt te hebben (misschien zit de EU lijn naar UPC vol?, op de USA server haal ik met 18 connecties nog hele aardige snelheden (9-10MB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
@^
Ahaha ik d8 dat Online mij aan het knijpen was xD
Ik veranderde mijn poort van 443 naar 563 en toen ging het gewoon weer als van ouds :)

[ Voor 0% gewijzigd door TereZz op 01-05-2010 15:40 . Reden: foutje poort :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

fixma schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:53:
[...]

Beter een nerd die weet waar hij over praat dan een call center dommie die een script afgaat en geen idee waar hij/zij over heeft.. }:O

Heb toch even het standard pakket naar luxe geupgrade.. Toch weer snel geregeld door de nerds;-)
Oh ja hij was ook aardig, ik zei ook niks slechts over hem ik ben ook een nerd en het klopt, liever een nerd dan die UPC knakkers die niet eens weten waar ze het over hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Punica- schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:29:
[...]

Hmm zal me benieuwen, was ook tot voor kort jarenlang trouw abonnee bij Eweka.
maar helaas moest ik wijken naar een ander, aangezien ik nu met 120 Mbit zit.
vond beetje zonde om deze niet te benutten.
Behaalde toen nog net 5.7 MB/sec en nu 14 snacht piekt ie tegen de 15 MB/sec.
moet ik niet in "spits" gaan zitten dan rond de 12/13 ook niet verkeerd dacht ik zo.

Dus zal me benieuwen hoe dit zal gaan verlopen, ben overgestapt naar Supernews, niet tot ontevredenheid.
maar de retentie van eweka was wel enorm...nu pis ik soms toch naast de pot met supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:35:
[...]

Hmm zal me benieuwen, was ook tot voor kort jarenlang trouw abonnee bij Eweka.
maar helaas moest ik wijken naar een ander, aangezien ik nu met 120 Mbit zit.
vond beetje zonde om deze niet te benutten.
Behaalde toen nog net 5.7 MB/sec en nu 14 snacht piekt ie tegen de 15 MB/sec.
moet ik niet in "spits" gaan zitten dan rond de 12/13 ook niet verkeerd dacht ik zo.

Dus zal me benieuwen hoe dit zal gaan verlopen, ben overgestapt naar Supernews, niet tot ontevredenheid.
maar de retentie van eweka was wel enorm...nu pis ik soms toch naast de pot met supernews.
Ik had precies hetzelfde als jij, ook van Eweka naar supernews en bevalt uitstekend. Ik ben trouwens nog niks tegengekomen dat ik niet met Supernews kon binnenhalen, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik nooit dingen heb die ouder dan 400dagen zijn, meestal is het in de tussentijd toch wel gerepost of wat dan ook.
Ik piek trouwens op 14,5MB/s alleen dat is overdag/'s avonds, want 's nachts download ik niet meer aangezien alles toch zo binnen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Astraweb lijkt nog steeds problemen te hebben. Ik kan maar heel weinig verbindingen maken en ook nog eens tergend traag. 700-800 kb/s terwijl ik normaal zonder problemen 7Mb haal.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo erg bij Astraweb, als je een ticket aanmaakt dat je niet eens een reactie meer krijgt. Maarja, waarom zouden ze? Het geld hebben ze toch al binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:11:
Het is zo erg bij Astraweb, als je een ticket aanmaakt dat je niet eens een reactie meer krijgt. Maarja, waarom zouden ze? Het geld hebben ze toch al binnen. :P
heb mijn refund nog steeds niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Zelfde probleem weer met Astraweb :(
Reactie op mijn ticket is gewoon sown standaart antwoord met poorten, SSL en een ISP die knijpt.

Ze kunnen best een storing hebben, dat kan de besten overkomen, maar geef het dan gewoon toe en zet het op je news page, die is er niet voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Is ondertussen al wel een week zo volgens mij :'(. Haal momenteel wel weer een redelijke snelheid, maar het is nu ook 00:40 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
EDIT: laatmaar :$

[ Voor 94% gewijzigd door TereZz op 07-05-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde foutmelding, dat lijkt van Python af te komen en niet van een usenet server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:14:
[...]

heb mijn refund nog steeds niet binnen
Hmm.. da's helemaal kl*te.

Heb eindelijk antwoord op mijn vraag hoe het met de snelheidsproblemen zit. Zal hieronder het antwoord zetten voor de geïnteresseerden.
Hi Wissertje,

Since I last wrote to you, we've replaced one of our less reliable
transit provider with a more reliable one. Both providers are
reputable, but we're happy to be back with Level3's reliability. This
should have helped with the end user speeds.

We've also had lots of hardware upgrades and additions, and more to
come in a few weeks. This is an unending process of upgrades. More
retention means newer hardware. More hardware means more retention,
and it means server loads are distributed onto more hardware, hence
less of a bottleneck everywhere.

I can't promise that you'll be happy with the speeds by the time your
subscription comes up for renewal, but I can promise that we're
addressing the speed issues with each hardware upgrade. And as I
mentioned earlier, we've got another set of hardware upgrades in a few
weeks time. Once that is done, it will take another few weeks to burn
in the hardware before it will be productive.
You might have to just see for yourself during the last week of your
subscription if the hardware upgrades bring enough speed improvement
to keep you satisfied until our next upgrades.

Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 09:53:
[...]

Hmm.. da's helemaal kl*te.

Heb eindelijk antwoord op mijn vraag hoe het met de snelheidsproblemen zit. Zal hieronder het antwoord zetten voor de geïnteresseerden.

[...]
En eigenlijk is de samenvattig: We zijn de komende weken/maanden nog bezig en garanderen niets...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, komt neer op hetzelfde verhaal als vorig jaar jaar. 8)7

Ze zoeken het maar lekker uit. Zit nu bij Supernews en bevalt eigenlijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Was toch erg blij met Astraweb. Maar ook hier is het helemaal klote. Mag blij zijn wanneer ik nog de 500 Kb haal.

Dus maar meteen (naar aanleiding van de goede verhalen) naar Supernews overgestapt. En hoppa, 7 MB :)

Dus tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb zelf een jaar abbo @ astraweb (wel voor weinig natuurlijk). Zal eens op mijn dedi server proberen of die net zo sloom is momenteel.

USA server is wel stukken sneller overigens, daarop haal ik redelijk stabiele downloadsnelheden.

edit:
Astraweb eu >> dedicated server (100Mbit):
10.9MB/s

Astraweb eu >>> huis (@90Mbit UPC):
2.3MB/s :'( .

[ Voor 72% gewijzigd door Tortelli op 08-05-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede payserver die niet duur is maar wel goed en uiteraard betrouwbaar. Ik wil graag een nieuwsserver hebben voor de snelheden en ik wil nog wel eens wat posten en mij is verteld dat mijn gegevens dan beter beveiligd waren.
Ik (eigenlijk mijn ouders) zit bij Ziggo en hebben een alles in een plus abbonement, dus: downloaden met 20 Mbit/s, uploaden met 3 Mbit/s

Kan iemand mij een aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Begin eens met het lezen van dit topic, het gaat precies over de zaken die jij vraagt. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Is Powernews betrouwbaar? en goed? Ik sta op het punt om een proefabbonement te nemen (gratis :9 ). Maar zijn je gegevens daar veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Laatst online: 07-02 08:13
hardware.tom schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:55:
Maar zijn je gegevens daar veilig?
Nee, die worden uiteraard doorverkocht aan stichting Brein 8)7
Waarom zouden die niet veilig zijn :O

[ Voor 27% gewijzigd door Remko op 09-05-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Zo gek was die vraag toch ook weer niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 09:23
Astraweb haalt nu nog maar 2mb/sec uit mijn 11mb/sec verbinding (Fiber 90) :(!
Hier betaal ik tot juli toch niet voor? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

hardware.tom schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:55:
Is Powernews betrouwbaar? en goed? Ik sta op het punt om een proefabbonement te nemen (gratis :9 ). Maar zijn je gegevens daar veilig?
ik heb al bijna een jaar een abonnement bij powernews (20 mbit share) en ben erg tevreden. ik haal nagenoeg altijd de max. snelheid, alleen op piektijden wil ik nog wel eens de maximale snelheid niet halen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Dennis Lammers schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:58:
Astraweb haalt nu nog maar 2mb/sec uit mijn 11mb/sec verbinding (Fiber 90) :(!
Hier betaal ik tot juli toch niet voor? :(
Ik had dat zelfde probleem met UPC. Weet nou niet (gezien Tortelli hierboven in het topic op zijn dedicated server wel volle bak haalt) er ergens een probleem tussen UPC - Astraweb zit.
Aangezien het voor mij niet de eerste keer was, (en ik per maand betaal) ben ik dus overgestapt. Met Supernews haal ik wel volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Switch gewoon eens naar us.news.astraweb.com (poort 119) of ssl-us.astraweb.com (poort 563 @ ssl), zet je connecties op de maximale 20 en je zult hele aardige snelheden halen :).

Waar het snelheids probleem precies aan ligt is mij ook nog niet duidelijk. Zijn er mensen met b.v. Ziggo (@50Mbit of sneller) die snelheidsproblemen hebben?.

edit:
traceroute vanaf UPC >> astraweb geef geen vreemde resultaten. Alle hops rond de 10-12ms.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 09-05-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Tortelli schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:04:
edit:
traceroute vanaf UPC >> astraweb geef geen vreemde resultaten. Alle hops rond de 10-12ms.
Doe is een reverse traceroute.
Ik heb een vriend die ook UPC heeft dat laten doen en hij kreeg bij de EU server bovenin een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Tortelli schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:04:
Switch gewoon eens naar us.news.astraweb.com (poort 119) of ssl-us.astraweb.com (poort 563 @ ssl), zet je connecties op de maximale 20 en je zult hele aardige snelheden halen :).
De EU server haalde ik 300 Kb +/-. Op de US server kwam ik niet boven de 2MB. Dus er gaat iets ergens niet lekker ;)

-edit-

EU server connect momenteel hier helemaa niet, de US server haalt op 20 connecties erg schommelende resultaten. Tussen de 3 en 6 MB.

[ Voor 15% gewijzigd door LWaS op 09-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mijn 96 USD Astraweb account kan ik in Juli verlengen, alleen de snelheid is echt onder de maat de laatste tijd... Supernews kost nu 11,99 per maand, eerst 9,99.... http://www.supernews.com/superspecial.html 95 euro / jaar

Astraweb heeft wel goede retentie en prijs (75 eur / jaar)...

[ Voor 13% gewijzigd door Deezers op 09-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

die 9.99 actie voor supernews kun je nog wel bereiken via de link eerder in dit topic gepost ;)

-edit-

net te laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door LWaS op 09-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dennis Lammers schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:15:
Mijn 96 USD Astraweb account kan ik in Juli verlengen, alleen de snelheid is echt onder de maat de laatste tijd... Supernews kost nu 11,99 per maand, eerst 9,99.... http://www.supernews.com/superspecial.html

Astraweb heeft wel goede retentie en prijs (8 usd / maand)...
heb je mijn verhaal ook meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
thefxr schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:18:
[...]

heb je mijn verhaal ook meegekregen?
je wacht nog op je refund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ja en de rest van de problemen, dat ze mij direct hebben afgesloten ipv op de einddatum en daarom verplicht zijn om de refund te geven,maar die krijg ik dus niet,ook reageren ze niet meer op mijn mailtjes en de ticket is gesloten,ipv deze open te laten totdat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel dat Astraweb is maar een aanfluiting en hoop echt dat als iedereen zijn jaarabonnement is afgelopen, dat er niemand meer verlengt en dat de zaak klapt.

Je wordt er continu met het kluitje het riet ingestuurd, ook als je ze verwijst naar deze thread en dat het klachten regent.

En wat ik nog veel schandaliger vind is dat als iemand een refund toegezegd wordt deze naar zijn geld kan fluiten. :(

Ergste van heel het verhaal is dat ik het overal aanbevolen heb, zowel forums als vrienden. Een hoop vrienden zijn er lid geworden en nu zitten ze met een probleem. Heb er wel van geleerd dat ik geen jaarabonnement meer wil. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:22:
Ergste van heel het verhaal is dat ik het overal aanbevolen heb, zowel forums als vrienden. Een hoop vrienden zijn er lid geworden en nu zitten ze met een probleem. Heb er wel van geleerd dat ik geen jaarabonnement meer wil. 8)7
Ik heb geleerd mensen niks meer te adviseren. Had het met Ben, ja werkt goed (had het 1 dag), iemand anders vraagt het ook aan en vervolgens heb ik twee weken problemen gehad (geen voicemailbox, geen ontvangst, helemaal geen service, telefoon vaak moeten herstarten, ontzettende galm) en heb ik al weer een portering naar Telfort aangevraagd. Die ander zit nog in de portering naar Ben :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik kreeg van hitnews het volgende gespammed:

http://www.vpnywhere.com/

Iemand hier bekend mee? Ik ben er een beetje huiverig voor. Met deze methode heeft mijn provider geen zicht meer op wat ik doe. Maar heeft hitnews wel een rechte rug als brein/rechter/weet ik het wie aan komt kloppen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik heb de trail van 14 dagen genomen. Op zich bevalt het prima, snelheid heel iets lager misschien, maar niet dat ik er last van heb ofzo. En over de rechte rug, tja, geen idee. Misschien is het wat dat betreft verstandiger bij een Amerikaanse te gaan?

Edit: Heb ze een mail gestuurd of ze ook logs bewaren.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 17-05-2010 21:26 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
EWK schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:19:
Ik heb de trail van 14 dagen genomen. Op zich bevalt het prima, snelheid heel iets lager misschien, maar niet dat ik er last van heb ofzo. En over de rechte rug, tja, geen idee. Misschien is het wat dat betreft verstandiger bij een Amerikaanse te gaan?

Edit: Heb ze een mail gestuurd of ze ook logs bewaren.
Van die logs ook ja, ik heb ook een proef accountje. Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet zo betrouwbaar.

Als ik aan phisting zou doen, zou ik ook zo'n soort dienst opzetten, en al het internetbankier verkeer even omleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:16:
Ik kreeg van hitnews het volgende gespammed:

http://www.vpnywhere.com/

Iemand hier bekend mee? Ik ben er een beetje huiverig voor. Met deze methode heeft mijn provider geen zicht meer op wat ik doe. Maar heeft hitnews wel een rechte rug als brein/rechter/weet ik het wie aan komt kloppen.
Deze vpntunnel is volgens mij precies dezelfde als die Giganews aanbied. Als je de gegevens van beide tunnels langs elkaar legt, lijkt het wel heel erg op elkaar. Maar als ik het mis heb hoor ii dit graag uiteraard. 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Is het IP wat je krijgt bij de VPN dienst US dan?

Als dat zo is neem ik wel een abbo, lekker US TV kijken :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mhr-zip schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:55:
[...]

Van die logs ook ja, ik heb ook een proef accountje. Maar eigenlijk vind ik het helemaal niet zo betrouwbaar.

Als ik aan phisting zou doen, zou ik ook zo'n soort dienst opzetten, en al het internetbankier verkeer even omleiden.
Info over de logs hier.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 02:58:
Is het IP wat je krijgt bij de VPN dienst US dan?

Als dat zo is neem ik wel een abbo, lekker US TV kijken :)
Weet ik niet. Ik gebruik gewoon Hide IP Easy, kun je uit iedere land een ip krijgen als je wilt en tv kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

*Oeps* Sorry :)

[ Voor 93% gewijzigd door TFHfony op 18-05-2010 18:55 . Reden: Onnodig bericht... ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Ik kom er net achter dan een indexsite Newzbin inmiddels gesloten is. Helaas..... werkte prima. Dan maar naar de alternatieve sites.. Helaas heeft m'n jaar-vooruitbetaling tijdens de feestdagenactie dus niet z'n jaar gehaald ;)
Newzbin Closed
Regrettably the Newzbin website has to close as a result of the legal action against us
Ik had de naam nog even niet genoemd ivm de policy hier, maar omdat t inmiddels ook op de FP staat heb ik de post maar ge-edit en de naam toegevoegd.

nieuws: Einde usenet-indexeerder Newzbin lijkt een feit

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 18-05-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:13:
[...]

Deze vpntunnel is volgens mij precies dezelfde als die Giganews aanbied. Als je de gegevens van beide tunnels langs elkaar legt, lijkt het wel heel erg op elkaar. Maar als ik het mis heb hoor ii dit graag uiteraard. 8)7 :9
Ik heb meer vertrouwen in giganews dan in hitnews iig.

Maar waar kan jij aan zien, dat het dezelfde dienst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:28:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in giganews dan in hitnews iig.

Maar waar kan jij aan zien, dat het dezelfde dienst is?
Beide sites van het programma zijn geregistreerd bij of door dezelfde toko in Toronto. Maar dit kan ook zijn alleen omdat Contactprivacy.com daar gevestigd zit.

Daarom zeg ik al dat ik dit denk. Ik geloof namelijk nooit dat hitnews zelf dit uit de grond gestampt heeft, ze zijn tenslotte een reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze zal vast wel voorbij gekomen maar wat zijn de ervaringen:
http://www.lightningusenet.com/

* Betaal met: iDEAL
* Maximaal 8 connecties toegestaan
* Geen opzegtermijn

We bieden:

* Supersnelle download snelheid tot 50 Mbit/s
* Tot 255 dagen retentie
* Onbeperkt downloaden
* Ongecensureerde toegang
* Respect voor uw privacy
* 99.8% completion
* Gratis Headers
* Gratis SSL support
* Dagelijks 6.0TB+ aan nieuwe artikelen
* Tier 1 Usenet Provider

nu voor 2,50 per maand ipv standaard 5eu pm. 3 van deze accounts en heb 150mbit max op 24 draadjes van de 120 mbit die ik heb bij ziggo voor maar 7,50 eu pm. ipv 1x 50 mbit eweka voor 7,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:16:
deze zal vast wel voorbij gekomen maar wat zijn de ervaringen:
http://www.lightningusenet.com/

* Betaal met: iDEAL
* Maximaal 8 connecties toegestaan
* Geen opzegtermijn

We bieden:

* Supersnelle download snelheid tot 50 Mbit/s
* Tot 255 dagen retentie
* Onbeperkt downloaden
* Ongecensureerde toegang
* Respect voor uw privacy
* 99.8% completion
* Gratis Headers
* Gratis SSL support
* Dagelijks 6.0TB+ aan nieuwe artikelen
* Tier 1 Usenet Provider

nu voor 2,50 per maand ipv standaard 5eu pm. 3 van deze accounts en heb 150mbit max op 24 draadjes van de 120 mbit die ik heb bij ziggo voor maar 7,50 eu pm. ipv 1x 50 mbit eweka voor 7,50
Ik heb het voor een maandje gehad en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik was een beetje huiverig omdat, het maar 2,50 kost. Maar ik kan naar alle tevredenheid zeggen dat het de 2,50 waard was. De retentie is niet hoog maar wel wat ze beloven. De snelheid kan ik helaas niet over praten omdat, mijn verbinding niet tot 50 mbits gaat. Daarnaast krijg je netjes een week van te voren dat je account verloopt. SSL heb ik niet geprobeerd. Kortom voor 2,50 heb je een leuke newsprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb direct even een account aangemaakt en 2,50 betaald aan Lightning Usenet voor 1 maand downloaden. Binnen 15 minuten kreeg ik een mailtje terug met daarin mijn inloggegevens.

Eerste ervaring is erg goed. Voor 2,50 een maand downloaden is erg weinig. Snelheid is goed wat mij betreft, ik download met een constante snelheid van 2,5 MB/s. Ze ondersteunen 8 simultane verbindingen.

Over de retentie kan ik nog niks zeggen. Vooralsnog dus: aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zolang je per maand kan betalen in een prepaidvorm kun je er geen buil aan vallen als het een tweede newscacher blijkt te zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook net even account gemaakt voor schrale 2,50 eu en haal 48 mbit van de 50. retentie steekt op 200 daagjes ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ik ben toch voorstander van de wat grotere tokos, en zijn ook betrouwbaarder vanwege hun grootte.

Op computer, auto, Hi-Fi, TV en witgoed is goedkoop veelal duurkoop.

Als er iets gebeurd kan je geen super service verwachten want ze zijn "maar" 2,50 (hopelijk maken jullie dit niet mee natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik had vandaag (lees zaterdag) het idee dat astraweb weer snel was?. Haalde rond 20:00 bijna mijn maximale snelheid op de eu server. Ben benieuwd of die zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee dat mensen die Astraweb gebruiken erbij vermelden welke provider ze hebben?

Ik heb namelijk een test gedaan met iemand die glasvezel heeft. Ik met UPC haalde nog niet eens de helft van de snelheid en hij haalde volle bak.

Daarop een mail gestuurd naar Astraweb met deze melding, kreeg upc de schuld. Als er nu meerdere providers zijn dan kan ik dit ook weer doorgeven en misschien luisteren ze dan ooit nog eens.

Zojuist vanaf de Astraweb website een traceroute gedaan en de eu server geeft een server foutmelding
Traceroute from europe.news.astraweb.com:
Resolver: Received error response 2. (server failure) Resolver: Received error response 2. (server failure)
Hostname Best Worst Avg
0 gw.sara.ams.astraweb.com (193.202.122.1) 0.58 1.95 1.29
1 searchtech.customer.openpeering.nl (82.150.153.233) 0.65 4.61 1.75
2 openpeering-10g.upc.nl (82.150.153.114) 0.74 22.97 5.66
3 84-116-131-14.aorta.net (84.116.131.14) 4.85 27.32 10.65
4 84.116.244.62 (84.116.244.62) 4.77 13.56 7.00
Hoe is dit bij jullie?

Edit: Eerste test geeft al aan dat de langzame snelheid (waarschijnlijk) met deze foutmelding te maken heeft. Iemand met fiber die goede snelheden haalt heeft deze foutmelding niet. :) Ik heb een mail verstuurd met het resultaat. Als ik reactie heb dan horen jullie het ook.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er intussen al 5 providers op zitten;eweka,download2day,newsstars,4usenet en news2use.
die laatste 2 zijn feitelijk de zelfde onder een nieuwe naam.
wist ik ook niet,toen ik er aan begon.
anders had ik het nooit gedaan.
newsstars gaf mij ook vaak problemen.
met download2day en eweka heb ik nooit problemen gehad.
hoewel download2day iets goedkoper was,voor de snelheid die ik toen had,ben ik toch weer teruggegaan naar eweka.
dit omdat ik die een tijdje heb gedeeld met een collega en download2day geen accountsharing toestaat.
prima server;hoge retentie,hoge compleetheid,redelijke prijs voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka is momenteel brak hier zeg, en traag. Haal maar 3MB/sec momenteel en er zitten veel fouten in de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:54:
ik heb er intussen al 5 providers op zitten;eweka,download2day,newsstars,4usenet en news2use.
die laatste 2 zijn feitelijk de zelfde onder een nieuwe naam.
In feite zijn 4 van de 5 servers die je gebruikt hebt dezelfde, allen zijn resellers bij dezelfde toko. Alleen Eweka niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik ;).
er zijn maar een paar grote jongens.
de rest is daar reseller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka doet het inmiddels weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:35:
Misschien een idee dat mensen die Astraweb gebruiken erbij vermelden welke provider ze hebben?

Ik heb namelijk een test gedaan met iemand die glasvezel heeft. Ik met UPC haalde nog niet eens de helft van de snelheid en hij haalde volle bak.

Daarop een mail gestuurd naar Astraweb met deze melding, kreeg upc de schuld. Als er nu meerdere providers zijn dan kan ik dit ook weer doorgeven en misschien luisteren ze dan ooit nog eens.

Zojuist vanaf de Astraweb website een traceroute gedaan en de eu server geeft een server foutmelding

[...]

Hoe is dit bij jullie?

Edit: Eerste test geeft al aan dat de langzame snelheid (waarschijnlijk) met deze foutmelding te maken heeft. Iemand met fiber die goede snelheden haalt heeft deze foutmelding niet. :) Ik heb een mail verstuurd met het resultaat. Als ik reactie heb dan horen jullie het ook.
Astraweb was een goede usenetprovider, nu is dat niet meer zo.
Mocht je kunnen overstappen, dat zou ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnement loopt nog tot augustus. Ik heb er ook 1 bij supernews en die loopt een stuk beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Supernews is inderdaad top. Altijd volle bak ongeacht tijdstip. Gelukkig had ik altijd een maandabonnementje bij Astraweb, die heb ik deze maand mooi niet verlengd. Zeker een half jaar gebruik van gemaakt, maar de laaste maand was het echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:40:
Abonnement loopt nog tot augustus. Ik heb er ook 1 bij supernews en die loopt een stuk beter. :P
heb je al opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met iDeal betaald. Als ik niet betaal vervalt het abonnement.

Heb je trouwens je geld al terug gehad?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:57:
Heb met iDeal betaald. Als ik niet betaal vervalt het abonnement.

Heb je trouwens je geld al terug gehad?
nee, na 10 e-mailtjes ben ik er maar mee gestopt.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.