Newsservers met binaries [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:
  • 214.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een hele range rond de 200 dagen is traag (en soms incomplete) op de europese server van astraweb. Gewoon even switchen naar de amerikaanse server. Die is natuurlijk niet super snel met een paar connecties, Maar met 16 connecties haal ik toch een 6-8MB/s :).

Wat mij trouwens opviel gister; eweka lijkt de laatste tijd sneller te worden naar UPC. Had even een account van een vriend misbruikt/getest en haalde om ~21:00 toch een 1,5MB/s met 4 connecties!.

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 26-02-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

heuveltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:51:
[...]

Of gewoon 1 van de vele online search diensten gebruiken :)
Daar zit steeds meer zooi tussen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Heeft er hier ook iemand goede ervaringen met een newsservers waarbij je de mogelijkheid hebt tot:

- Account sharing
- Min. 240 Mb download snelheid of onbeperkt
- onbeperkt downloaden
- retentie 200 dagen of meer

Ik zit namelijk op dit moment bij XLned, ben daar helemaal tevreden mee. Retentie van 220 dagen daar vind ik meer dan genoeg. Echter wanneer ik dadelijk naar 120mb download ga, kom ik bij XLned tekort als ik account sharing wil blijven doen.
Op dit moment deel ik hem namelijk met een kennis wat mij dus maar 3,70 euro per maand kost :)

Bijna alle grote zoals eweka (komt niet eens boven de 50mbit), astraweb enz. ondersteunen geen account sharing.. waardoor mijn abbo kosten dus flink zouden stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

RVE_NL schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:59:
Heeft er hier ook iemand goede ervaringen met een newsservers waarbij je de mogelijkheid hebt tot:

- Account sharing
- Min. 240 Mb download snelheid of onbeperkt
- onbeperkt downloaden
- retentie 200 dagen of meer

Ik zit namelijk op dit moment bij XLned, ben daar helemaal tevreden mee. Retentie van 220 dagen daar vind ik meer dan genoeg. Echter wanneer ik dadelijk naar 120mb download ga, kom ik bij XLned tekort als ik account sharing wil blijven doen.
Op dit moment deel ik hem namelijk met een kennis wat mij dus maar 3,70 euro per maand kost :)

Bijna alle grote zoals eweka (komt niet eens boven de 50mbit), astraweb enz. ondersteunen geen account sharing.. waardoor mijn abbo kosten dus flink zouden stijgen
Jij bent op zoek naar een zowat gratis usenet provider die jou kan voorzien van een unlimited account die je kan delen zonder dat je onder de 120Mbit zal uitkomen....

Voor kwaliteit/ stabiliteit van bandbreedte moet helaas nog voor betaald worden op deze wereld ;)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Daarnaast capt xlned hun verbinding niet. Je zou dus inprincipe prima account moeten kunnen sharen zonder echt last van elkaar te hebben. Met beide 6 connecties zul je misschien niet altijd 100% je max snelheid halen, maar je zult een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Sm0k3r schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:16:
[...]

Jij bent op zoek naar een zowat gratis usenet provider die jou kan voorzien van een unlimited account die je kan delen zonder dat je onder de 120Mbit zal uitkomen....

Voor kwaliteit/ stabiliteit van bandbreedte moet helaas nog voor betaald worden op deze wereld ;)
Je bent nederlander of je bent het niet! Hij wil inderdaad wel echt voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

KillGhost schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:52:
[...]

Je bent nederlander of je bent het niet! Hij wil inderdaad wel echt voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.
Is toch te erg man dit, we besparen al verdomd veel euros (ik iig) met het downloaden van media en dan nog steeds goedkoper willen gaan, ik betaal voor kwaliteit bij mijn provider, ze zijn nog geen enkele dag down en lijn is nog geen enkele keer ingekakt.

Maar nog erger, we zijn tweakers (nerds) wij betalen 600 euro voor beste GPU, 900+ voor beste CPU, 300 voor beste MEM kits, 300+ voor beste mobo, oftewel we weten als geen ander dat als je kwaliteit in huis wilt halen je ervoor moet betalen.
Tuurlijk zijn er merken die zinloos duur zijn, kleding vooral... maar zelf op auto gebied betaal je voor kwaliteit, horloges, TV's etc etc.

En nog "ergerder"... we hebben het hier over een verschil in paar euros (1 á 2 meer of minder) tussen betere of slechte provider.... beetje triest.... :'(

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

kan iemand nog een scherpgeprijsde USP mét account sharing aanbevelen? Xsnews werkt niet bij de collega, we zijn overgestapt ivm de UPC-Eweka problematiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

SuperNews?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

i-telligent usenet

Wordt niet aangegeven op hun site maar 2 vrienden van mij doen dat en het werkt.

Ik hou niet van delen dus zij mochten mijn account niet gebruiken hehehe

Eerlijk zullen we alles delen jij een beetje ik een hele.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dan zou ik dat niet doen, stel dat ze het in eens wel gaan vermelden en blokkeren.
Hitnews was ook altijd met account sharing, weet niet of dat nog zo is. Kijk eens op hun website zou ik zeggen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TereZz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:01:
Astraweb is ook niet 100% meer :P
ik heb gewoon bestanden (als test) van 563 dagen full speed gedownload helemaal compleet, maar iets van 200 dagen gaat niet full speed en ook nog een paar artiekeltjes incompleet -,-.
Ik heb Astraweb EU als primaire server en Astraweb US als backup-server, tot op heden heb ik eigenlijk alles compleet kunnen krijgen. :) (Op snelheid let ik overigens niet, ik fire een NZB richting SABnzbd en forget dan om er binnen een dag naar te kijken ... ofzoiets. :P)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

EWK schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:03:
Dan zou ik dat niet doen, stel dat ze het in eens wel gaan vermelden en blokkeren.
Hitnews was ook altijd met account sharing, weet niet of dat nog zo is. Kijk eens op hun website zou ik zeggen.
Hitnews staat sharen gewoon toe, hier delen drie internetverbindingen 1 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
meer mensen problemen met xlned vanavond?
Ik heb steeds connectieproblemen

edit:
inmiddels werkt het weer, maar ik kreeg een hele serie verschillende foutmeldingen.
zoals unable to connect / connection timeout / server too busy / maximum connections reached
(die waarschijnlijk door grabit meerdere keren kort achter elkaar af te sluiten op opnieuw te starten)

[ Voor 66% gewijzigd door M a r c o op 03-03-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Modbreak:Misschien was de topicwarning nog niet duidelijk genoeg?

Geen discussie over usenet clients hier aub.

[ Voor 82% gewijzigd door IEF op 04-03-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 18:38
ziggo AiE:

Supernews + newzbin: snelheid van 14-15 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit bericht ergens tegen :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van uw vraag over KPN nieuwsgroepen kunnen wij u als volgt informeren:

De download snelheid is maximaal 6Mb/s.
De upload snelheid is maximaal 2Mb/s.
Tekstberichten worden 180 dagen bewaard. De retentietijd van binairies is 14 dagen.
De nieuws server ondersteunt 3 threads (gelijktijdige verbindingen) van 250 kB/s elk. In totaal 750 kB/s, oftewel 6 Mb/s. Het gebruik van een nieuwsgroep is gratis. Voor het gebruik van een Nieuwsgroep geldt geen datalimiet. Om Nieuwsgroepen voor iedereen beschikbaar te houden geldt een Fair Use Policy

Afzender Klantenservice Glasvezel van KPN
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou het een en ander door KPN aan banden worden gelegd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik gebruik al een paar jaar probleemloos eweka, helemaal top. Was even overgestapt op ''news2use'' maar daar heb ik nog steeds spijt van, meerdere mensen last van hun ''ups & downs''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook op zoek gegaan naar een goede newsserver. Uiteindelijk viel mijn oog op Newsdemon. Leek me een mooie provider. 551 dagen retentie, geen limiet aan GB's of downloadsnelheid.

Heb een proef account aangemaakt (30 dagen, maximaal 300 GB). De eerste dagen mooie snelheden ongeveer 2.5 MB/s. Dat is zeer behoorlijk als je nagaat dat ik een 30 Mbps verbinding heb (UPC FP 30) en via WiFi alles binnen haal (jaja ik weet het, ik zou een vaste verbinding moeten gebruiken).

Nu haal ik echter slechts 100 KB/s. Ik snap er echt niets van. Alle ports geprobeerd zowel SSL als 'normale' verbindingen. Ik dacht dat het aan UPC lag want ik heb gelezen dat zij (in het verleden?) de verbinding van newsservers knepen.

Heb even een 'dag account' op Eweka gemaakt en toen haalde ik gewoon 1.5 - 2 MB/s. Uiteraard contact opgenomen met Newsdemon maar die zijn er 100% zeker van dat er niet vanuit hun gecapped wordt. Ik snap er niets van. Heeft iemand een idee hoe je met een aantal tests kan zien waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Djankie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:42:
ziggo AiE:

Supernews + newzbin: snelheid van 14-15 Mb/s
Kheb supernews + Newsleecher: snelheid van 13,5-14 MB/s (100-110 Mb/s) icm Ziggo alles-in-een-extra

Niet ontevreden 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 08-03-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:18:
Ik ben sinds kort ook op zoek gegaan naar een goede newsserver. Uiteindelijk viel mijn oog op Newsdemon. Leek me een mooie provider. 551 dagen retentie, geen limiet aan GB's of downloadsnelheid.

Heb een proef account aangemaakt (30 dagen, maximaal 300 GB). De eerste dagen mooie snelheden ongeveer 2.5 MB/s. Dat is zeer behoorlijk als je nagaat dat ik een 30 Mbps verbinding heb (UPC FP 30) en via WiFi alles binnen haal (jaja ik weet het, ik zou een vaste verbinding moeten gebruiken).

Nu haal ik echter slechts 100 KB/s. Ik snap er echt niets van. Alle ports geprobeerd zowel SSL als 'normale' verbindingen. Ik dacht dat het aan UPC lag want ik heb gelezen dat zij (in het verleden?) de verbinding van newsservers knepen.

Heb even een 'dag account' op Eweka gemaakt en toen haalde ik gewoon 1.5 - 2 MB/s. Uiteraard contact opgenomen met Newsdemon maar die zijn er 100% zeker van dat er niet vanuit hun gecapped wordt. Ik snap er niets van. Heeft iemand een idee hoe je met een aantal tests kan zien waar het probleem ligt?
Het klinkt een beetje alsof je een newsserver gevonden had die UPC nog niet kende en daarom pas na een paar dagen heeft opgenomen om ook een lagere prio te geven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Marzman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Het klinkt een beetje alsof je een newsserver gevonden had die UPC nog niet kende en daarom pas na een paar dagen heeft opgenomen om ook een lagere prio te geven.
Ik heb met UPC altijd volle snelheid gehaald eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Net 'n bericht op Newsxs gezien:
Datum: 9 maart 2010

Geachte NewsXS klant,

Er zullen voor o.a. een retentie verbetering morgenochtend diversen werkzaamheden plaatsvinden aan het news platform. De werkzaamheden zullen plaatsvinden op woensdag 10 maart tussen 06:00 en 10:00 uur. In deze tijd zal het opvragen van artikelen ouder dan 10 dagen niet mogelijk zijn.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

NewsXS - Klantenservice
Mooi dat ze dit melden, ik zet 't ook even hier neer voor diegenen die niet regelmatig op de statuspagina'a van Newsxs kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 16:24
Ik blijf het frappant vinden waarom Astraweb meer dan 573 dagen aan retentie heeft, maart toch de posts van 400/500 dagen niet compleet binnen kan halen. Reparen met PAR2's wil soms ook niet werken omdat ie dan ook de PAR2's niet compleet kan downloaden (icm Newsleecher)

Ik gebruik SuperSearch, NZBindex en Binsearch (die 600 dagen zoekfunctie aanbied!)

Het gebruiken van de EU of US server maakt ook niets uit...

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 13-03-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
@^
Ik heb daar niet zo last van, mischien dat het aan die post ligt?
Wel heb ik dat bestanden van ~200-300 dagen erg sloom gaat op de EU server :(
Laatst nog een 576 dagen bestand helemaal compleet binnengehaalt :D
en dat ging wel full-speed xD

[ Voor 6% gewijzigd door TereZz op 13-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De amerikaanse server gebruiken helpt soms wel eens is mijn ervaring. Ze gewoon een aantal connecties op ssl-eu.astraweb.com en een aantal op ssl-us.astraweb.com :).

Op het lagere snelheid bij oudere posts probleem na, werkt astraweb wel altijd perfect. Snelheid van de nieuwere bestanden is altijd super!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
zal die us server er ook maar bijzetten.
Hoeveel connecties gebruik jij eigenlijk naar allebei de servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Zou weleens willen weten welke de slechtste betaalde newsserver dienst is waar je het meeste per maand betaald en de laagste retentie krijgt en meeste uncompleets! : :9

Zelf zit ik nu bij astraweb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ook ik ben inmiddels van de 50Mbit naar de 120 Mbit gegaan.
maar merkte dat me na jaren trouwe Eweka de snelheid niet meer trekt, die ik kan halen.
ik zit nu op de 6MB/sec. (waarom anders omdat het sneller kan :P )

nu zit ik te twijfelen tussen deze 2 Newsxs of Xs news.
Beide hebben iets mindere retentie als eweka had, waar ik wel mee kan leven.
maar wil gewoon een die geen gezeik heeft met incompletes.
met me eweka hoef ik bijna niets te quickparre.

Wie heeft ervaring met deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:51:
Ook ik ben inmiddels van de 50Mbit naar de 120 Mbit gegaan.
maar merkte dat me na jaren trouwe Eweka de snelheid niet meer trekt, die ik kan halen.
ik zit nu op de 6MB/sec. (waarom anders omdat het sneller kan :P )

nu zit ik te twijfelen tussen deze 2 Newsxs of Xs news.
Beide hebben iets mindere retentie als eweka had, waar ik wel mee kan leven.
maar wil gewoon een die geen gezeik heeft met incompletes.
met me eweka hoef ik bijna niets te quickparre.

Wie heeft ervaring met deze ?
Ik zit nu zelf op Supernews voor 9.99 dollar (iets minder dan 7,5 euro) en ben er erg tevreden over. Ik trek alles binnen met 14MB/s. Nadeel is wel dat hij 'maar' 350 dagen retentie heeft , minder dan Eweka maar is te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 14-03-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:03

Matis

Rubber Rocket

@Roberto538, je zou natuurlijk ook 3 * een Eweka-account kunnen nemen :*)

Even zonder dollen, waarom zou je een andere usenetprovider willen als Eweka je bevalt. Ikzelf heb maar een 10mbit internetverbinding en zal om die reden nooit de 40mbit-threshold halen. Maar dat lijkt mij momenteel snel zat.

Ikzelf heb geen ervaringen met andere usenet-aanbieders dan Eweka ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Matis schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:28:
@Roberto538, je zou natuurlijk ook 3 * een Eweka-account kunnen nemen :*)

Even zonder dollen, waarom zou je een andere usenetprovider willen als Eweka je bevalt. Ikzelf heb maar een 10mbit internetverbinding en zal om die reden nooit de 40mbit-threshold halen. Maar dat lijkt mij momenteel snel zat.

Ikzelf heb geen ervaringen met andere usenet-aanbieders dan Eweka ;)
Puur omdat Eweka 'maar' tot max 50 Mbit gaat.
En nu dat ik op 120 zit zou ik toch graag willen hebben...
Zelfde als je een ferrari koopt en altijd maar netjes 120 rijd... :9
Dus antwoord op het waarom.... Omdat het kan ;)
ulTimaS schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:24:
[...]

Ik zit nu zelf op Supernews voor 9.99 dollar (iets minder dan 7,5 euro) en ben er erg tevreden over. Ik trek alles binnen met 14MB/s. Nadeel is wel dat hij 'maar' 350 dagen retentie heeft , minder dan Eweka maar is te doen.
Ja die zie ik hier vaker voorbij komen idd...
Opzich wel grappig, zoveel NL payservers...en we wijken uit over sea's .
Hoe kwamen jullie dr eigenlijk uberhaupt bij door daar te gaan, ook door ervaringen van andere?
Voor de prijs is het denk ik niet toch??

IK ben wel in bezit van paypal, neem aan dat ze die ook hebben, dus het is wel te doen.
maar had zoiets voordat ik uberhaupt een besluit maak, doe ik eerst graag een background check.
Voordat ik "in Zee" stap :+ met welke server dan ook.
Heb dan liever iets meer betalen en goed(Zoveel verschilt het onderling vaak toch niet) dan goedkoop en veel incomplete in de binaries, geen stabiele snelheden, of klote retentie.
Want dat verschilt nogal kwa payserver heb ik ervaren.
Met name tijden de spits dat je niet eens de helft haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

TereZz schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:19:
zal die us server er ook maar bijzetten.
Hoeveel connecties gebruik jij eigenlijk naar allebei de servers?
Op de EU server heb ik aan een 4-6 connecties al wel genoeg om mijn max snelheid te halen. Al is de snelheid wat stabieler met ~12 (die ik altijd gebruik). De US server is een stuk trager (logisch, lijn USA >>> NL is gewoon niet snel), Met 16 connecties @ US server haal ik een dikke 6MB/s (inplaats van 10,3 @ EU server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:42:

[...]

Ja die zie ik hier vaker voorbij komen idd...
Opzich wel grappig, zoveel NL payservers...en we wijken uit over sea's .
Hoe kwamen jullie dr eigenlijk uberhaupt bij door daar te gaan, ook door ervaringen van andere?
Voor de prijs is het denk ik niet toch??

IK ben wel in bezit van paypal, neem aan dat ze die ook hebben, dus het is wel te doen.
maar had zoiets voordat ik uberhaupt een besluit maak, doe ik eerst graag een background check.
Voordat ik "in Zee" stap :+ met welke server dan ook.
Heb dan liever iets meer betalen en goed(Zoveel verschilt het onderling vaak toch niet) dan goedkoop en veel incomplete in de binaries, geen stabiele snelheden, of klote retentie.
Want dat verschilt nogal kwa payserver heb ik ervaren.
Met name tijden de spits dat je niet eens de helft haalt.
Ik heb alles nog comleet of met minimale reparatie binnen kunnen halen. Laatst nog 22 afl. van een serie met een totale grootte van 30gb compleet binnen (iets van 250 dagen oud).

Overigens betaal je gewoon per maand en is per maand opzegbaar. De 9,99 dollar p/m is trouwens wel een tijdelijke actie, maar ik heb het nagevraagd en ze hebben nog geen einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Ben al snel lid geworden....met paypal was seconde werk... ben al meteen Active.
ik kom helaas niet hoger als 8.5 / 9 MB.... waarschijnlijk druk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:34:
Ben al snel lid geworden....met paypal was seconde werk... ben al meteen Active.
hmm dat vind ik raar, ik haal altijd de volle snelheid.

edit: nog ff snel getest en haal op het moment ook nog steeds de 'volle' snelheid (14 MB/s)

[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 15-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27

TFHfony

Professional Weirdo

Roberto538 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:34:
Verbind je met de EU server of met de USA server? En hoeveel draadjes pak je?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik zal wel stom klinken, maar hoe werkt het nu eigenlijk?
Is er een centrale server waar alles op wordt geupload of iets dergelijks? Maakt het uit welke provider je neemt in verband met de bestanden die bij hen geupload worden? Verschilt dit? Ik heb er al een paar keer over gedacht om een Newsserver te nemen, maar ik heb er te weinig info over gevonden. Waar ik vooral bang voor ben is dat ik een newsserver neem waar bijna niets wordt geupload en er dus niets te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

TFHfony schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:16:
[...]

Verbind je met de EU server of met de USA server? En hoeveel draadjes pak je?
Heeft die verschillende servers dan? ik gebruik news.supernews.com met 30 draadjes. Ik gebruik trouwens ook SSL misschien dat het daar aan ligt Roberto538?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:42:
Jongens ik zal wel stom klinken, maar hoe werkt het nu eigenlijk?
Is er een centrale server waar alles op wordt geupload of iets dergelijks? Maakt het uit welke provider je neemt in verband met de bestanden die bij hen geupload worden? Verschilt dit? Ik heb er al een paar keer over gedacht om een Newsserver te nemen, maar ik heb er te weinig info over gevonden. Waar ik vooral bang voor ben is dat ik een newsserver neem waar bijna niets wordt geupload en er dus niets te downloaden is.
http://www.binaries4all.nl/ staat de meeste informatie wel in denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door ulTimaS op 16-03-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:42:
Waar ik vooral bang voor ben is dat ik een newsserver neem waar bijna niets wordt geupload en er dus niets te downloaden is.
Het maakt niet uit welke je neemt, alle providers staan in verbinding met elkaar. Je zal dus altijd alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Nieuwsgroepen werken anders: iemand post iets naar een binaries nieuwsserver. Vervolgens wisselen alle nieuwsservers de data met elkaar uit en op die manier kan iemand anders zijn nieuwsserver aanspreken om ervan te downloaden."
Wauw, eindelijk een antwoord :D Tnx.

Denk dat het newsservers gaan worden zodra ik mijn internet heb geupgraded :D.
bleh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:55:
[...]

Het maakt niet uit welke je neemt, alle providers staan in verbinding met elkaar. Je zal dus altijd alles hebben :)
Tnx :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Het grote voordeel t.o.v. p2p is dat je niet afhankelijk bent van mensen die ook online moeten zijn en uploaden doe je alleen wanneer je zelf wat in de newsgroups wil gooien.

[ Voor 27% gewijzigd door ulTimaS op 16-03-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ulTimaS schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:42:
[...]

Heeft die verschillende servers dan? ik gebruik news.supernews.com met 30 draadjes.
Doe jezelf maar eens een klein plezier en gebruik nu de volgende server:

'news.eu.supernews.com'

Het resultaat zal je bevallen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

TFHfony schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:25:
[...]

'news.eu.supernews.com'

Ik zal het, zodra ik thuis ben, proberen. Niet dat ik ontevreden was met 14MB/s, maar elke snelheidswinst is mooi meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
TFHfony schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:25:
[...]

'news.eu.supernews.com'

Ik wist ook niet eens dat er meerdere servers aanwezig waren.
wel dat er servers van super elders stonden, maar niet het betreffende adres.

ik ga dit zker eens proberen, kwam er wel achter dat me router maa 100Mbit is.
maar goed dan zou die op papier dan toch nog richting 12½ MB/sec moeten halen omgerekend.

IK zat dus ook op de Us servers met SSL en maakte geen fluit uit of ik 10 15 30 draadjes deed.
snelheid bleef rond de 9 schommelen.
Dus mijn vermoeden dat de router het niet trekt, ermee versterkt is.
maar keer even op latop voor de router gaan zitten, en eens zien wat dit met zich mee brengt.

Iig bedankt voor de nodige info/ Feedback hierover mannen _/-\o_

Edit : heb de news.eu.supernews.com server ook getest, schiet net zo snel als de Us server naar 8.5 MB /sec.
Denk dat ik het toch in de router moet zoeken aangezien me ethernet en switch wel Gigabit is verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto538 op 16-03-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Ik wist ook niet eens dat er meerdere servers aanwezig waren.
wel dat er servers van super elders stonden, maar niet het betreffende adres.

ik ga dit zker eens proberen, kwam er wel achter dat me router maa 100Mbit is.
maar goed dan zou die op papier dan toch nog richting 12½ MB/sec moeten halen omgerekend.

IK zat dus ook op de Us servers met SSL en maakte geen fluit uit of ik 10 15 30 draadjes deed.
snelheid bleef rond de 9 schommelen.
Dus mijn vermoeden dat de router het niet trekt, ermee versterkt is.
maar keer even op latop voor de router gaan zitten, en eens zien wat dit met zich mee brengt.

Iig bedankt voor de nodige info/ Feedback hierover mannen _/-\o_

Edit : heb de news.eu.supernews.com server ook getest, schiet net zo snel als de Us server naar 8.5 MB /sec.
Denk dat ik het toch in de router moet zoeken aangezien me ethernet en switch wel Gigabit is verder.
Dan ligt het idd aan de router, aangezien de 100Mbit nooit gehaald wordt in de praktijk. Ik heb zelf hier een gigabit netwerk liggen.

heb de EU server ook getest maar dan krijg ik dezelfde snelheid als die ander.

[ Voor 4% gewijzigd door ulTimaS op 16-03-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
Vandaag even proef op de som genomen, door te testen voor de router.
En haalde meteen 12 MB /sec met cat 6.
Moet dus even me 15 meter netwerk vervangen voor CAT6 allemaal, wil natuurlijk wel me volledige snelheid kunne benutten.
Aangezien naar boven toe nog CAT5 ligt. scheelde toch wel iets.. :P

Meteen net Nieuwe router besteld nl deze Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Roberto538 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:09:
Moet dus even me 15 meter netwerk vervangen voor CAT6 allemaal, wil natuurlijk wel me volledige snelheid kunne benutten.

Meteen net Nieuwe router besteld nl deze Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
Cat6 is niet per se nodig, Cat5e werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 22:34
Ha tweakers,

Ik heb adsl via Telfort maar ik haal, zoals zo ongeveer voor 80% van alle ADSL gebruikers, slechts 60% van de maximale capaciteit wat het zou kúnnen zijn... dus zit te overwegen om over te stappen naar kabel (Ziggo dit geval).

Hoe zit het met het knijpen van de lijnen binnen ziggo? Ik lees in het artikel hieronder dat je bij gebruik van de Nieuwsservers van Ziggo, je max download heb terwijl verbinding van je abbo hoger ligt.
https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/

Heeft dat puur met de nieuwsserver van Ziggo te maken, oftwel.. zal ik gewoon de volle snelheid halen als ik mijn astraweb unlimited DSL -lijntje gebruik? En hoe zit dat bij de verhogingen van de abbo's van ziggo? (deels al doorgevoerd in Tilburg / Den Haag etc) naar 50 Mbit en 120 Mbit? Haal je dat gewoon?

P.S. ik wist niet of dit nu in dit topic moest, of in Ziggo ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
SuperCrisz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:08:
Ha tweakers,
.....
Hoe zit het met het knijpen van de lijnen binnen ziggo? Ik lees in het artikel hieronder dat je bij gebruik van de Nieuwsservers van Ziggo, je max download heb terwijl verbinding van je abbo hoger ligt.
Heeft dat puur met de nieuwsserver van Ziggo te maken, oftwel.. zal ik gewoon de volle snelheid halen als ik mijn astraweb unlimited DSL -lijntje gebruik?
Geen idee hoeveel de maximum snelheid van jou astraweb is,
Ziggo knijpt geen usenet verkeer ik gebruik SSL en download altijd met volle snelheid 120Mbit.
Het heeft er dus meer mee te maken de maximum snelheid van je usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

SuperCrisz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:08:
Ha tweakers,

Ik heb adsl via Telfort maar ik haal, zoals zo ongeveer voor 80% van alle ADSL gebruikers, slechts 60% van de maximale capaciteit wat het zou kúnnen zijn... dus zit te overwegen om over te stappen naar kabel (Ziggo dit geval).

https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/nieuwsservice/

Heeft dat puur met de nieuwsserver van Ziggo te maken, oftwel.. zal ik gewoon de volle snelheid halen als ik mijn astraweb unlimited DSL -lijntje gebruik? En hoe zit dat bij de verhogingen van de abbo's van ziggo? (deels al doorgevoerd in Tilburg / Den Haag etc) naar 50 Mbit en 120 Mbit? Haal je dat gewoon?

P.S. ik wist niet of dit nu in dit topic moest, of in Ziggo ervaringen topic.
dat 'knijpen' geld alleen voor de ziggo nieuwsserver en ik download ook altijd met volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb Ziggo nog nooit op knijpen van nieuwsgroepen kunnen betrappen. En gewoon netjes de echte Mbits die beloofd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Voor de SSLers bij Astraweb, welke poort gebruiken jullie?
443 of 563?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supernews heeft de retentie verhoogd van 350 dagen naar 400 dagen. :)
EWK schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 00:20:
Voor de SSLers bij Astraweb, welke poort gebruiken jullie?
443 of 563?
Je kan beide gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dat weet ik, maar ik haal helaas geen volle snelheid met SSL op 443 en 563 (ziggo ai1e).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Ik gebruik de 563, omdat Newsleecher anders iedere keer loopt te zeiken als ik de connecties ff wil veranderen.
Op school gebruik ik 443 omdat dat het enige is die niet geblokt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hebben jullie nu ook lage snelheid bij tweaknews, gisteren haalde ik 1,3 mb per seconde nu nog geneens 120 kb per seconde met 8 connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:48:
Supernews heeft de retentie verhoogd van 350 dagen naar 400 dagen. :)
Yep. Ik kreeg ook een mailtje met een dergelijke strekking. Het zou wel leuk zijn als Newleecher dat ook standaard zou ondersteunen (nu maximaal 370 dagen oid?)
Ik vraag me trouwens af of Supernews nog steeds eigen servers heeft, of gebruik maakt van de serverfarm van mama Giganews. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tracert naar Supernews komt uit bij de server park van Giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

SuperNews is overgenomen door GN

Ze schroeven alleen kunstmatig de retentie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

MrAcid schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:01:
Heb Ziggo nog nooit op knijpen van nieuwsgroepen kunnen betrappen. En gewoon netjes de echte Mbits die beloofd worden.
Volgens hun eigen website knijpt Ziggo de toegang tot hun eigen newsservers.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/ziggo-newsservers.gif

Maar dat zijn dus hun eigen servers. Via m'n Giganews account zwengel ik met 120 mbit/sec de downloads binnen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:59:
Tracert naar Supernews komt uit bij de server park van Giganews.
Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 7 ms 7 ms 6 ms 5355D201.cable.casema.nl [83.85.210.1]
3 6 ms 6 ms 8 ms bd-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.149.1]
4 10 ms 7 ms 7 ms asd-lc0006-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.72]
5 18 ms 11 ms 11 ms ams-ix.ams.giganews.com [195.69.144.193]
6 9 ms 11 ms 11 ms news.supernews.com [138.199.67.30]

Traceren van de route naar news-europe.giganews.com [216.196.109.144]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 7 ms 7 ms 51 ms 5355D201.cable.casema.nl [83.85.210.1]
3 8 ms 7 ms 7 ms bd-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.149.33]
4 10 ms 11 ms 11 ms asd-tr0409-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
5 7 ms 8 ms 7 ms bb1-ae15-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.137]
6 7 ms 7 ms 8 ms vl151.gw1.ams.giganews.com [216.196.108.97]
7 8 ms 11 ms 7 ms news-europe.giganews.com [216.196.109.144]

Hoewel het inderdaad beide in eerste instantie dezelfde kant uitgaat, kom je toch op andere IP adressen uit. Maargoed, wellicht dat ze gewoon andere frontends gebruiken, maar dat deze inderdaad van dezelfde farm hun data pikken.

[ Voor 0% gewijzigd door TFHfony op 19-03-2010 20:56 . Reden: Tabelletje aangepast :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:04:
Het zou wel leuk zijn als Newleecher dat ook standaard zou ondersteunen (nu maximaal 370 dagen oid?)
Zit er helaas niet in de eerste tijd. Is wel meer over te vinden op het forum van newsleecher.
Maar 370 dagen is naar mijn idee ook wel genoeg. Ik heb liever een stabielere supersearch erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De retentie van supersearch op het moment is:
"General" Category Retention : 303.9 days.
"Erotica" Category Retention : 76.9 days.
@TFHfony: Als ik een tracert doe naar beide servers krijg ik:

Traceren van de route naar news.eu.supernews.com [138.199.67.30]
via maximaal 30 hops:

2 43 ms 45 ms 53 ms Unknown-00-13-c3-c1-bd-bf.lan [85.145.84.1]
3 52 ms 53 ms 54 ms V796.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.156.57]
4 53 ms 54 ms 55 ms PC19.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.57]
5 50 ms 61 ms 61 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 55 ms 49 ms 54 ms giganews.telecity1.nl-ix.net [193.239.116.92]
7 50 ms 57 ms 54 ms news.supernews.com [138.199.67.30]

Traceren van de route naar news-europe.giganews.com [216.196.109.144]
via maximaal 30 hops:

2 51 ms 53 ms 45 ms Unknown-00-13-c3-c1-bd-bf.lan [85.145.84.1]
3 49 ms 54 ms 47 ms V796.dr3-asd6.nl.euro.net [194.134.156.57]
4 237 ms 55 ms 54 ms PC19.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.57]
5 57 ms 54 ms 53 ms PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
6 52 ms 54 ms 46 ms giganews.telecity1.nl-ix.net [193.239.116.92]
7 53 ms 54 ms 60 ms news-europe.giganews.com [216.196.109.144]

Ligt er volgens mij gewoon aan hoe het verkeer gerouterd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
ulTimaS schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Cat6 is niet per se nodig, Cat5e werkt ook.
Ik heb zojuist me router en cat 6 kabels hangen.... ook ik haal nu 13/14 MB/sec.
ongeacht op Us of Eu server incl SSL...met 15 draadjes

Denk nu toch bezig ben maar meteen alles cat6 neer leggen, naar me popcorn switch router etc..
alles netjes blauw aan de muur :+

Wat een genot... nu is leuk om HD binne te slurpen...

Thankz for all the help ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Net hier een account gemaakt. Gaat erg lekker volle 50Mbit en dat voor maar €2,50! (30 dagen) Binnen 10 seconden was ik online. Deze gepakt vanwege de prijs en omdat ik geen zin had om te zoeken naar een goed geprijsd 120Mbit plan.
Vraag ik me toch af of ik hier 2 accounts kan maken en dan 100Mbit kan binnenhalen, zal wel niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zou het een reseller zijn van giga of astra?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
op de hoofdpagina staat "geen opzegtermijn",

maar in de algemene voorwaarden staat dat je gelijk voor 12 maanden afsluit, wat na afloop automatisch 12 maanden verlengd word, en dat opzeggen 2 maanden is en aangetekend schriftelijk dient te gebeuren.

Tevens staat er dat ze de tarieven eenzijdig mogen verhogen, zonder dat er bij staat dat dit het recht geeft op het opzeggen van je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
EWK schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:10:
Volgens mij klopt de retentie niet.Heb 10 dagen geleden een account bij deze usenet provider en de retentie komt nauwelijks boven de 200 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
M a r c o schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:26:
op de hoofdpagina staat "geen opzegtermijn",

maar in de algemene voorwaarden staat dat je gelijk voor 12 maanden afsluit, wat na afloop automatisch 12 maanden verlengd word, en dat opzeggen 2 maanden is en aangetekend schriftelijk dient te gebeuren.

Tevens staat er dat ze de tarieven eenzijdig mogen verhogen, zonder dat er bij staat dat dit het recht geeft op het opzeggen van je abonnement.
Inderdaad maar op basis van het volgende:

"Artikel 4.1 Een abonnement wordt aangevraagd door middel van: inschrijfformulier voorzien van handtekening en verzochte bijlage verzonden per post of per fax, dan wel op enig andere door KongShare Ltd. aangegeven wijze"

Dit is wel iets anders dan een abonnement aangaan via inschrijving op de website.
Contact gebeurt ook via een email adres. Ik zie geen post adres op de website.
Vreemd als je schriftelijk op moet zeggen.
Op de voorpagina van de website staat ook duidelijk geen opzegtermijn anders dan bij de voorwaarden.
Inmiddels heb ik kopieen van de voorwaarden en de website opgeslagen in het geval van problemen.
Volgens mij mag je volgens de wet ook altijd opzeggen als er eenzijdig een verhoging van de maand bedrag plaatsvindt.
De voorwaarden zijn volgens mij in strijd met de wet.
Retentie is ook nauwelijks boven de 200 dagen.Klopt ook niet met de informatie op de website.

[ Voor 25% gewijzigd door doublehelix op 24-03-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 22:54
Even doorlezen:
4.4 De overeenkomst tussen KongShare Ltd. en de Client wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen o.a. bij usenetdiensten welke zijn gebaseerd op vooruitbetaling. Na afloop van deze periode, wordt de overeenkomst steeds automatisch verlengd met een nieuwe periode van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.
Op dit moment bieden ze alleen maar prepaiddiensten aan, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken over vreemde abonnementsvoorwaarden. Verder vind ik wel een vreemd businessmodel, aangezien van die €2,50 met ideal toch al minder dan 2 euro overblijft... Toch zelf ook maar geprobeerd, kijken waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
SupaCow schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:07:
Even doorlezen:

[...]

Op dit moment bieden ze alleen maar prepaiddiensten aan, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken over vreemde abonnementsvoorwaarden. Verder vind ik wel een vreemd businessmodel, aangezien van die €2,50 met ideal toch al minder dan 2 euro overblijft... Toch zelf ook maar geprobeerd, kijken waar het schip strandt.
Inderdaad - over het hoofd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

EWK schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:10:
Als ik zo naar de specificaties kijk lijkt het meer op een reseller van Eweka, zijn zowat identiek.

1 type product, max 50Mbit, 8 connecties, en zelfde retentie.

Of het is puur toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Voor die prijs vind ik alles best, kan alleen niet meer dagen kopen: "this page isn't redirecting properly". Retentie is inderdaad maar rond de 210 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Roberto538 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:49:
[...]

Ik heb zojuist me router en cat 6 kabels hangen.... ook ik haal nu 13/14 MB/sec.

Denk nu toch bezig ben maar meteen alles cat6 neer leggen, naar me popcorn switch router etc..

Wat had je eerst voor kabels dan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Hij had rode kabels :o
Roberto538 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Nivk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:14:
Voor die prijs vind ik alles best, kan alleen niet meer dagen kopen: "this page isn't redirecting properly". Retentie is inderdaad maar rond de 210 dagen.
Lekker betrouwbaar, ik sla hem over, site doet vreemd en retentie klopt niet, dat is meer dan 50% minder dan wat ze claimen.....

Doet mij vermoeden datze gewoon eerst bezoekers willen trekken met die 2,50 zodat veel mensen van hun bestaan af weten en daarna gaat prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Sm0k3r schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Lekker betrouwbaar, ik sla hem over, site doet vreemd en retentie klopt niet, dat is meer dan 50% minder dan wat ze claimen.....

Doet mij vermoeden datze gewoon eerst bezoekers willen trekken met die 2,50 zodat veel mensen van hun bestaan af weten en daarna gaat prijs omhoog.
Met hem.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Roberto538 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:49:
[...]

Ik heb alle bekabeling vervangen door CAT7 STP met 1GBIT switches ertussen.
Just to be sure :D

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Wat had je eerst voor kabels dan?
ik had geen problemen met me kabels, maar me router kon de snelheid niet aan.
En had al cat 6 kabels neergeleg naar me switch en popcorn.
dacht nu ik toch bezig ben , maar meteen heel me netwerk cat6.

alleen me laptop heb ik wel draadloos gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
tjtristan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb alle bekabeling vervangen door CAT7 STP met 1GBIT switches ertussen.
Just to be sure :D
Damn cat 7 wist niet eens dat dat er was... vond mij kabels al heel wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ben ik net aan het kijken of die SSL verbindingen in snelheid verschillen, zie ik ineens dat ik op de bijna 9000KBps (~67Mbps) zit 8)7. Blijkt dus dat ik de gewone server niet had uitgevinkt... aangezien ik het venster op 8 connecties had ingesteld zag ik niet meteen dat ik er 16 aan het gebruiken was.
Lijkt wel Ziggo's newsserver als ik daar per mail 1 connectie gebruik (2 mails @home 2 mails @ziggo) dan haal ik zonder problemen 40Mbps+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Hrm, hele avond al "connection limit reached" foutmelding op newsreader26 van Eweka....
28-3-2010 23:27:02 Unable to authenticate at server: Eweka (400 lbreader96.eweka.nl: Connection limit reached, - news@eweka.nl).
ssl wil ook al niet:
28-3-2010 23:26:03 Unable to connect / authenticate server: sslreader.eweka.nl @ sslreader.eweka.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).

[ Voor 66% gewijzigd door Schweino op 28-03-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Aan de mensen die een account hebben bij lightning usenet. Watvoor retentie hebben jullie.Persoonlijk kom ik nauwelijks boven de 200 dagen uit terwijl op de site tot 577 dagen wordt aangegeven. Vraag mij of in welke newsgroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Roberto538 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:03:
[...]

Damn cat 7 wist niet eens dat dat er was... vond mij kabels al heel wat :*)
Dat was een grap.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Nee hoor is geen grap, heb echt cat7 kabels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
tjtristan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Nee hoor is geen grap, heb echt cat7 kabels :P
Wow, had er nog nooit van gehoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En dan nu weer over Newsservers?

Zijn er trouwens mensen die GigaNews gebruiken i.c.m. VyperVPN?

Een vriend van me gebruikt UPC en heeft niet altijd "optimale" performance en ik ben nieuwschierig of dat een oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Punica- schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:14:
[...]
Hier koop je een stukje zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Punica- schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Had ze hier vandaan:
http://www.netzwerkartike...chkabel-CAT7--S-STP-.html

Eerst hadden ze ook 30M kabels, dus ik heb het echt door mijn hele huis heen liggen, somen met TP-Link 1Gbit switches en een Linksys WRT320N router.
Werkt perfect :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJDarkByte
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 14:21
Heeft iemand anders ook problemen met News2Use op het moment? Krijg steeds "Login Failed" en error 502 in Sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Lightningusenet heeft de retentie op hun website bijgesteld. Het staat nu op 220dagen. De oorspronkelijke getal van boven de 500dagen lijkt op een lokkertje te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

doublehelix schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:55:
Lightningusenet heeft de retentie op hun website bijgesteld. Het staat nu op 220dagen. De oorspronkelijke getal van boven de 500dagen lijkt op een lokkertje te zijn geweest.
Is vast een typefoutje geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de server van xsnews?

Gisteravond was de snelheid erg wisselend, maar nu lukt het helemaal niet meer om in te loggen.
Ik vroeg net echter aan een vriend van me of die er ook last van had maar hij kon gewoon downloaden.
De snelheid zou normaal zo'n 2300 kb/s moeten zijn. Zie:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lj3y8w.png

[ Voor 7% gewijzigd door Marcoevich op 01-04-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Punica- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:27:
[...]

Inmiddels hebben we sinds vorige maand een test lopen met nieuwe en dit gaat zeer goed. Wij hopen in maart / april 100% loadbalanced te hebben.... (en nog wat verrassinkjes)
Het is ondertussen april, wij hebben zin in verassingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Tortelli schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:00:
[...]

Het is ondertussen april, wij hebben zin in verassingen ;)
De boel loopt, 100% loadbalanced is nog niet gelukt, wel al meer weer, nieuwe suite in nieuw DC is bijna opgeleverd. Hopelijk deze week servers EINDELIJK bestellen (een order van paar miljoen doe je niet zomaar).
Dus nog even geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Wat is een goed alternatief voor astraweb?, ze hebben nl nog steeds snelheidsproblemen bij oudere postings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
US server erbij gebruiken?
Werkt bij mij prima :)
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Graag on-topic blijven, dus over aanbieders gaat dit topic. Niet over programma's en geen invites verdelen van sites.