verkeerd gepost
[ Voor 98% gewijzigd door noahr op 02-02-2010 15:12 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door noahr op 02-02-2010 15:12 ]
12 Megabit = 1,5 Megabyte, dus klopt?noahr schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:07:
Heb sinds gister een abonnement gekocht van usenet.pro voor nieuwsgroepen van 12MB om het een maandje uit te proberen. Maar nu zit ik dus met een probleem dat ik niet aan die 12Mb kom, Ik was net iets aan het downloaden om te kijken hoe hard het liep en ik kwam niet hoger dan 1.43MB. Nu heb ik UPC 60MB Fiberpower in combinatie met een linksys WRT320N router. En nu weet ik voor een feit dat ik dat ook haal via speedtest.net. Dus ik snap niet precies waar het probleem ligt.
Ik gebruikt FTD en Newsleacher, en het abonnement dat ik gebruik is
12MB
Prijs per maand: € 6,50
Connecties: 8
Geen download limiet
Overigens weet ik wel dat UPC graag dingen afknijpt, maar ik heb net weer getest en ik haal nog steeds me 60mb. Dus nu weet ik niet precies waar het probleem ligt.
Eweka wil graag meer lijntjes, maar UPC wil dat niet. Eweka geeft aan dat UPC daar geen reden voor geeft. De huidige lijn zit potdicht. Ik heb nu gemiddeld 800 tot 1000 kb/s tijdens spitsuren. Daarbuiten haal ik op zich wel weer redelijke snelheden vergeleken met mijn verbinding.noahr schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:19:
Nee laat maar had het verkeerd gelezen. Maar kan iemand mij vertellen of er tussen UPC en Eweka nou wel of geen conflict is ?
No guts, no glory!
Verwijderd
Afaik heb je maximaal 12 lijntjes tot je beschikking bij XS News? Ik kan me vaag herinneren dat ze er vroeger 20 beschikbaar stelden, dit durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen.hellboy123 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:48:
XSnews gaat de laaste paar dagen ook steeds slechter. Op dit moment haal ik met moeite de 1.5MB/s, terwijl dit altijd rond de 2.6-2.8MB/s was.
Trouwens krijg ik ook bij een aantal lijntjes de melding van "unable to logon: server response:"" Unable to connect" connection refused. Dit terwijl ik maar 10 lijntjes gebruik, er zouden er 20 beschikbaar moeten zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 10-02-2010 12:30 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
ja ik ben daar ook naar opzoekfRiEtJeSaTe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:34:
Sinds kort heb ik 50Mbit en merk dat Eweka dit niet trekt.
Nu ben ik op zoek naar een usenet aanbieder, met onderstaande specs:
- 100Mbit of sneller
- meer dan 12 draadjes
- leuke retentie (300+ dagen)
- delen van de account (dus meerdere ip-adressen tegelijk)
- onder de 12,50
Weet iemand een goede?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
XLNed komt daar wel aardig in de buurt.fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:34:
- 100Mbit of sneller
- meer dan 12 draadjes
- onder de 12,50
Weet iemand een goede?
www.usenetvergelijker.nlfRiEtJeSaTe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:34:
- 100Mbit of sneller
- meer dan 12 draadjes
- onder de 12,50
Weet iemand een goede?
[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 10-02-2010 17:24 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Alsof het aanbieden gratis is, dit zijn toch geen reele eisenfRiEtJeSaTe schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:34:
- 100Mbit of sneller
- meer dan 12 draadjes
- onder de 12,50
Weet iemand een goede?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Valt mee, hij zal alleen genoegen moeten nemen met 4 van de 5 eisen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:44:
[...]
Alsof het aanbieden gratis is, dit zijn toch geen reele eisen
Ik wou even laten weten dat deze aanbieding bij Astraweb nog steeds geldt. Net precies 8 euro betaald voor een onbeperkt abonnement, leuke prijs vind ik zelf!mtr33 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:14:
[...]
Link werkt volgens mij nog steeds (gewoon proberen zou ik zeggen).
http://www.news.astraweb....everig-11.multicards.html
[ Voor 7% gewijzigd door yorkick op 11-02-2010 01:05 ]
8 euro? er staat 8 dollar per maand dus een kleine 6 euro.yorkick schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:13:
[...]
Ik wou even laten weten dat deze aanbieding bij Astraweb nog steeds geldt. Net precies 8 euro betaald voor een onbeperkt abonnement, leuke prijs vind ik zelf!
8 euro? Hij kost toch 96 dollar (bijna 70 euro), of kun je die jaar abbo ook per maand betalen?yorkick schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:13:
[...]
Ik wou even laten weten dat deze aanbieding bij Astraweb nog steeds geldt. Net precies 8 euro betaald voor een onbeperkt abonnement, leuke prijs vind ik zelf!
Verwijderd
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet je je downloads "plannen". Als je het kan schedulen niet zo'n probleem, anders veel gedoe. Ik ben zelf maar voor SMS usenet gegaan, die zijn ook wat goedkoper omdat ze werken met piek en dal snelheden. Het voordeel is dat je in ieder geval altijd kan downloaden en je downloads altijd aan kan slingeren. Het nadeel is dat de piek en daltijden vaag zijn (geen vast tijdstip maar afhankelijk van de drukte).jerkitout schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:23:
Hoi allemaal
Mag ik vragen of iemand ervaring heeft met Usenet.pro? Ze hebben een super voordeel deal, 20Mbit/6 Maanden/€25 voor 12/24 uur toegang, ik hoef niet 24/24, ik heb toch mijn bestanden binnen een paar uur gedownload.
Maar ze hebben geen trial account, en ik kan niet echt goeie reviews vinden, behalve op http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=32
Maar ik weet niet hoe geloofwaardig die 'reviews' zijn.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Hoi!
Ik heb zelf 16 Mbit van UPC en gebruik sinds kort XS News, nadat Eweka ineens begon traag te worden na twee jaar trouwe dienst. XS News zorgt op mijn verbinding steevast voor downloads van gemiddeld 1880k/s, wat vrij goed is volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:59:
Ik ben aan het rondkijken voor een newsserver. Sinds kort heb ik een 30mb verbinding via UPC, welk pakket kan ik het beste nemen?
alvast dank,
Sean
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zit al bijna een jaar bij i-telligent usenet en zij hebben een 30Mbit account voor 7 euro, je zou die anders kunnen proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:59:
Ik ben aan het rondkijken voor een newsserver. Sinds kort heb ik een 30mb verbinding via UPC, welk pakket kan ik het beste nemen?
alvast dank,
Sean
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Ik heb nu dus ook Supernews icm met xs4all (8Mb maar) en werkt perfect. binnenkort hebben we ziggo 120/10 dus kunnen we het echt testensohus schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:06:
Supernews werkt echt prima. Nu 2 maanden met Ziggo 120mbit/10mbit. Ik haal altijd zo rond de 10-11MB per seconden en retentie is met 350 dagen zeer goed... weinig incompletes en stabiele snelheid.
Ja, dat kan lees de handleiding maar. Je kan daar meerdere servers aanmelden.wrcveen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:29:
Kan je 2 payservers van bv 20 mbit tegelijk gebruiken zodat je 40 mbit hebt in sabnzbd?
Hoi!
Je kan idd 7 dagen (10 Gbyte) gratis proberen. Verder is het een redelijk nieuwe reseller van Cambrium, dus qua techniek zit het wel redelijk OK. De rest zal de tijd moeten lerenVerwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:03:
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb net via usenetvergelijker de provider *spam* gevonden. Ze hebben goede prijzen, heeft iemand ervaring met deze club?
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 17-02-2010 22:42 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hoi!
Jahoor 'Even de service getest' ... dat vind ik nou echt een tekst van iemand die z'n eigen usenet dienst hier wil promoten
[ Voor 50% gewijzigd door pven op 17-02-2010 22:41 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zo cheap zijn ze niet hoor, leuk die extreme vanaf prijzen, maar maand prijs is stuk hoger.TFHfony schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:11:
Hmmm... Ik krijg op Supernews maar 15mbit op dit moment. Via een test-accountje bij cheapnews trek ik mijn 50mbit wel vol. Iemand anders met dit probleem?
Zou het iets te maken hebben met mijn gebruik van afgelopen maan? (zo'n 600gbyte...)
Inmiddels haal ik mijn volle snelheid weer, dus het 10gbyte test-accountje daar heeft zijn werk voor mij wel gedaan ;-) Maar op zich klopt het wat je zegt. Bij Supernews betaal ik nu ook rond de 7,50 Euro (hangt een beetje af van de euro/dollar koers) en daar heb ik meer threadjes & SSL. Maarja, dan moeten ze geen snelheids issues hebben net zoals gisteren avondSm0k3r schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:25:
[...]
Zo cheap zijn ze niet hoor, leuk die extreme vanaf prijzen, maar maand prijs is stuk hoger.
Wat ook grappig is is dat zij zichzelf nr.1 noemen.... beetje WC eend
[ Voor 23% gewijzigd door TFHfony op 19-02-2010 08:16 ]
Hoi!
[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 19-02-2010 10:30 ]
Als je van deze link:Djankie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:45:
Ik heb nu supernews aangeschaft, dit inclusief met newsbin pro, haal ik de 6500 kb/smet ziggo 50 Mbit.
Maar als ik het dus goed begrijp betaal ik nu gewoon 10 dollar per maand in casso ?
En weer kom ik bij Supernews niet boven de 2,5mbyte/sec uit, ook niet als ik alle 20 de draadjes tegelijk gebruik. Zodra ik een andere server pak: volle bak...TFHfony schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:11:
Hmmm... Ik krijg op Supernews maar 15mbit op dit moment. Via een test-accountje bij cheapnews trek ik mijn 50mbit wel vol. Iemand anders met dit probleem?
Zou het iets te maken hebben met mijn gebruik van afgelopen maan? (zo'n 600gbyte...)
[ Voor 10% gewijzigd door TFHfony op 19-02-2010 22:59 . Reden: /update/ ]
Je kan trouwens 30 lijntjes gebruiken. En jammer genoeg kan ik het nog niet voor je testen aangezien ik nog maar op een 8Mb lijntje zitTFHfony schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:44:
[...]
En weer kom ik bij Supernews niet boven de 2,5mbyte/sec uit, ook niet als ik alle 20 de draadjes tegelijk gebruik. Zodra ik een andere server pak: volle bak...
...(tekst)
[ Voor 67% gewijzigd door ulTimaS op 19-02-2010 23:34 ]
HOI.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 23:10 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Matis op 21-02-2010 21:18 ]
No guts, no glory!
bleh schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:49:
Ik haal posts van 380 dagen binen me eweka zonder enig probleem. :-)
http://www.eweka.nl/- Tot 543 dagen retentie voor binaries groepen
Hoi!
Ik heb wel wat problemen met het downloaden van Eweka van oudere posts van zo'n 190 dagen oud.
Lijkt me duidelijk dat het een reactie is en geen losse opmerking.Ik haal posts van 380 dagen binen me eweka zonder enig probleem.
Only fools are enslaved by time and space.
/▌
Dat het niet zo snel werkt dat gebeurd dan dus ook bij Binsearch. Daarom moet je kiezen tussen snelheid of retentieTereZz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:44:
@Marzman
Ik heb juist gestemp voor 600 dagen, bijna alle USP's zijn nu wel aan het upgraden naar 500+ (Giganwes nu 565 dagen. Astraweb 10 dagen minder)
NZBclub heeft wel een hele hoge retentie, maar het jammere is dat die site niet zo makkerlijk en snel werkt zoals binsearch.
Ze hebben u trouwens een test dat de retentie bij ieder actieve groep 565 dagen is
/▌
Had je dan niet misschien beter voor Supernews of Astraweb kunnen gaan?bleh schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:12:
Ik vind een hoge retentie toch ook handig hoor. Daarom dat ik voor eweka heb gekozen ipv xlned. Iets mindere snelheid bij eweka, want ik had het 120mbit pakket bij xlned maar het dubbele aan retentie vond ik belangrijker.
Astraweb heeft de laatste tijd flinke problemen qua snelheid & compleetheid op oude bestanden. Momenteel dus niet echt aan te raden. Tenzij dit inmiddels voorbij is?yorkick schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:36:
[...]
Had je dan niet misschien beter voor Supernews of Astraweb kunnen gaan?
Beide aanbieders bieden onbeperkte snelheid icm een hoge retentie voor ongeveer dezelfde prijs als eweka.
Hoi!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
1 ding heb ik geleerd bij XSnews dat als je een oude klant bent je service op je buik kan schrijven en als pas klant bent je meteen wordt geholpen, was meer dan een jaar klant van ze en heb vergelijkingsmateriaal dmv mijn maten die toen pas klant zijn geworden.AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:07:
Met een retentie van 300+ dagen, een 60Mbit snelheid (op mn 60Mbit lijn), 1x een storing van een paar uur waarvan ik 'last' gehad heb in ruim 6 maanden, nog nooit snelheidsdrops bemerkt en zelden tot nooit incomplete bestanden, voor 7,95/maand klaag ik niet over XSnews - Chelloo60 abo.
Als ik de reacties in dit topic lees, dan heb ik t idee dat er velen zijn die iedere paar maanden van provider wisselen? Natuurlijk kan dit omdat je ergens toch een scherpere aanbieding ziet of een provider met net 20 dagen meer retentie, maar is dat dan voor jezelf niet een leermoment om eerst wat meer onderzoek te doen naar stabiliteit, snelheid, retentie en gebruikerservaringen?
Ik download niet constant, maar daar heb ik inderdaad ook maar heel weinig last van. Verder pakt hij veel oude spots prima op.EWK schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:54:
Zo af en toe heb ik nog wel eens een file die hij niet full speed pakt, maar das maar heel enkel. Das mijn ervaring althans.
proost!Sm0k3r schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:30:
[...]
nou ik weet het wel, als ik een bar heb hebben de vaste klanten net zulk goede service als de nieuwe want dankzij de vaste klanten heb ik een vast inkomen...
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Eigen schuld, dikke bult lijkt me. Je vraagt een proefabonnement aan en moet je bankrekening invullen, dan gaat er toch wel een belletje rinkelen dat dat niet voor niets is. Je nam zelfs nog de moeite een neprekening in te vullen, tsja.DHerbig schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:38:
Ik ben een beetje dom geweest, denk ik.
Als payserver heb ik tegenwoordig altijd hitnews.eu, maar omdat ik laatst iets van meer dan 200 dagen geleden wilde downloaden, dacht ik slim te zijn en even een gratis proefabonnementje te nemen bij XSnews. Daarbij heb ik de kleine lettertjes niet allemaal gelezen waar in stond dat dat na afloop automatisch in een gewoon abonnement zou worden omgezet. Omdat ik niet van plan was iets te betalen heb ik een fictief bankrekeningnummer vermeld. Daarop krijg ik nu een mail van XSnews dat de automatische incasso is mislukt en dat ik geblokkeerd word en aangemaand om te betalen plus 1.50 euro voor administratiekosten. En dat ze fraude zullen aangeven bij de politie.
Is dit iets waar ik me bang voor hoef te maken of kan ik het negeren?
Ik heb geloof ik wel braaf m'n adresgegevens eerlijk ingevuld...
Volgens mij is de wet Koop op Afstand ook gewoon van toepassing op dit soort diensten. Als je nog binnen de afkoelingsperiode zit (7 dagen na levering) kun je formeel de 'overeenkomst' ongegaan maken.M a r c o schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:53:
je zult kunnen betalen denk ik.
Je bent zelf een overeenkomst aangegaan.
Omdat je een vals rekeningnummer opgeeft, geeft je dit nog niet de mogelijkheid om het maar te negeren.
Als je dat wel doet, krijg je over een tijdje een incassobureau achter je aan, en komen er wat meer extra kosten bij.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:29:
[...]
Als jij een proefaccount aangaat ben je na je tijd verder ook niet verplicht om iets af te nemen. Je bankrekeningnummer is alleen ter controle, wordt verder ook niets mee gedaan op incasso's na als jij een abbo afsluit.
Ik geef toe dat ik een beetje dom was, daar begint m'n bericht mee, maar ik vind ook dat XSnews je niet behoorlijk op de consequenties van je gratis proefabonnement wijst. Pas onderaan de invulpagina wordt gemeld dat als je niks doet je automatisch een gewoon abonnement gaat krijgen, en ook de ontvangen bevestigingsmail zegt alleen maar:Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:30:
[...]
Die gegevens zijn nodig zodat als je beslist om een betaalde variant te nemen, XS News de incasso kan uitvoeren en omdat je vanuit je MyXSNews je proef om kunt zetten in een betaald abonnement.
Je kan in MyXSNews je proef omzetten naar betaald of opzeggen. Maar als je niks doet wordt het automatisch verlengt naar een betaald abonnement.
.U heeft zojuist een aanmelding gedaan voor een BASIC abonnement met een looptijd van proefabonnement. Hierbij ontvangt u uw logingegevens om gebruik te maken van uw nieuwe abonnement.
Ik heb de proef gestart op maandag 15 februari, maar het eigenlijke te betalen abonnement is dan op de 20e begonnen. Kun je stellen dat dat in die 7 dagen termijn valt?mtr33 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:05:
[...]
Volgens mij is de wet Koop op Afstand ook gewoon van toepassing op dit soort diensten. Als je nog binnen de afkoelingsperiode zit (7 dagen na levering) kun je formeel de 'overeenkomst' ongegaan maken.
Als dit niet meer zo is kun je maandelijks opzeggen. Kosten van 1 maand wegen m.i. niet op tegen gehannes om er onderuit/vanaf te komen. Dreiging met fraude aangifte is onzin. Wel ben je een overeenkomst aangegaan waarvoor betaling verschuldigd is. Naleving daarvan is wel af te dwingen.
[ Voor 13% gewijzigd door DHerbig op 24-02-2010 23:37 ]
i-telligent usenet doet ook aan auto incasso en ik ben nog nooit "bedreigd" met verhogingen, had ook maar 1 maand geen geld en ik kreeg een mail en werd keurig gebeld wanneer ik centen had, mijn account werd wel bevroren nadat mijn termijn was verstreken, ze wouden eerst centen hebben van openstaande post en werd keurig weer geactiveerd.mtr33 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:15:
@DHerbig
Is inderdaad niet netjes van XSnews. In beginsel wel legaal, maar in dit geval hadden de lettertjes wel wat groter mogen zijn. Maar goed, je bent zelf natuurlijk vrij wel of geen zaken te doen met wie je wil. Zelf heb ik om deze reden (automatische verlenging & machtiging) XSnews destijds ook onmiddelijk afgestreept als mogelijke provider.
Ik wilde ook 300 gaan stemmen, totdat ik er achter kwam dat ik iets van 462 dagen oud gewoon nog kon downloaden met EwekaMarzman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:37:
Een beetje offtopic omdat het om een indexservice gaat ipv een newsserver maar ik vond de uitslag van de poll wel grappig. Echt van die resultaten waar je niet heel veel mee kan
Ik had trouwens gestemd op 300 days retention. De meeste newsservers hebben toch niet meer dan dat.
[afbeelding]
[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 04-03-2010 00:07 ]
No guts, no glory!
[ Voor 78% gewijzigd door IEF op 27-02-2010 02:37 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq