Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murderface
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:03:
[...]

*#0000# en dan controleren op updates, of bedoel je dat niet
heb ik geprobeerd, dan vind ie ook niets. Heb net ook site gevonde van nokia. als ik daar het nummer dat ik heb ingeef dan zegt ie dat de laaste versie 30 is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
ernstblaauw schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:37:
Is er al iets meer bekend over het accuprobleem bij fw v50? Op internet zijn meerdere meldingen te vinden van een warm wordende 5800 (wifi?) en dat daarbij de accu snel leeg gaat sinds v50. Ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden, iemand hier al wel? (Behalve de oplossing van jooncheez, die niet bij iedereen schijnt te werken?)
Naast de Harde Reset die altijd handig is bij een FW update;
Kan het zijn dat de accu snel leeg raakt doordat met standaard instellingen de WiFi om de 5 minuten zoekt naar WiFi verbindingen? Dit las ik elders en lijkt me i.d.d. veel energie te slurpen.

[ Voor 8% gewijzigd door LessRam op 29-04-2010 09:21 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-10 19:09
Verder ook iemand met problemen met de nieuwste versie Opera Mobile 10.00.499. Ik heb 'm nu 2 maal geinstalleerd, maar na afsluiten verdwijnen de bookmarks en de shortcuts op de openingspagina. Vorige versie werkte goed, maar ik zou liever de nieuwe versie gebruiken ivm Nederlandse taal en extra functies?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Hoe krijg ik deze homescreen voor mekaar op mn 5800 (dus exact zo)?
Ik heb de laatste firmware (v 50)

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/images/news/ab-5800/dia-5800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de zoveel tijd krijg ik een popup met de boodschap
Error boodschap: "Maximum aantal verbinding wordt gebruikt. sluit een actieve verbinding."
Waarna ik verbinding "Vodafone Live" moet sluiten. (dit is de internet verbinding)

Ik ben onlangs overgestapt met m´n nokia 5800 v40 van HI abonnement naar Vodafone prepay voor o.a. goedkoper/sneller internet, en geen abonnement kosten. Alles apps die ik gebruik werken over het netwerk van Vodafone, zoals daar is Ovi Maps 3.03, Nokia Email 10.2 (push email), Contacts 1.20 (push chat), Browser, Opera, etc.

Een en ander lijkt wel te werken na het sluiten van de Vodafone Live verbinding, vaak moet ik alleen Ovi Contacts (gebruik ik voor GTalk) opnieuw connecten.

Enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
mobile625 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:08:
Hoe krijg ik deze homescreen voor mekaar op mn 5800 (dus exact zo)?
Ik heb de laatste firmware (v 50)

[afbeelding]
Hoofdmenu: Instellingen -> persoonlijk -> startscherm -> startschermthema -> Contactenbalk selecteren, vervolgens terug naar instellingen -> telefoon -> datum en tijd -> Type klok (scrollen naar beneden), selecteer analoog.

Zelf even contacten instellenop het startschem, en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-10 10:39

Renate1970

Lef is Leven

Hier nog steeds onder de 3. versie. Ben wel benieuwd wanneer KPN komt met een update. Als ik het zo hoor dan kunnen we er mooi op vooruit gaan. Al moet ik zeggen echt wat te klagen heb ik eigenlijk ook weer niet. Hoe zit dat bij jullie, hebben jullie echt vastlopers enz?

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Onder V30 met Vodafone had ik ook niks te klagen. Mijn telefoon was nog nooit vastgelopen. Maar omdat ik graag het kinetisch scrollen wilde heb ik toch maar mijn productcode veranderd. Het scrollen werkt nu super! Helemaal als je door je muziek verzameling zoekt naar een specifiek album/nummer.
Zelf merk ik overigens niet dat de accu nu langer mee zou moeten gaan, de telefoon sneller is geworden, of dat het scherm beter reageert. Dat zal dan wel per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:39:
[...]

Exact krijg je die niet meer met v50 er is een nieuwe versie met een soort van carrousel met meer contacten in de plaats voor terug gekomen.
Klopt. Ikzelf heb bij oudere versies ook nooit ''feed items for selected person' zoals die OVI-link gehad.
Daarnaast staat ook de provider in beeld boven de datum, dus dat is ook anders dan op het voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb na de update ook eens de ovi store bekeken en ik moet zeggen dat er best wel een aanta leuke apps tussen zitten. Joikuspot (waarmee je de 5800 als wifi acces point kan gebruiken) werkt fantastisch. Ben ook erg onder de indruk van Snaptu. Nog andere tips van interssante/handige apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-10 16:37
Misschien de volgende;

- Sports Tracker.
- Google maps.
- 9292OV met GPS.
- TuneWiki is misschien ook wel leuk maar niet echt handig ergens voor.
- Youtube app werkt voor de meeste mensen ook wel fijner dan Youtube binnen de browser. Stuk sneller ook.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 24-10 19:09
Snaptu is ideaal idd. Verder:
Telegraaf app
Phone torch
Scratch pad
Shazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 02:44
hier nog wat meer apps
ns reisplanner
hyves (werkt alleen niet echt prettig)
uitzending gemist
nos mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
hier nog wat meer apps
ns reisplanner
hyves (werkt alleen niet echt prettig)
uitzending gemist
nos mobiel
skyfire (daarmee kun je wel rtl gemist bekijken mits je silverlight heb geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@bladestar5314
in plaats van Phone torch kan je beter Brightlight gebruiken, die gebruikt namelijk de leds van de flitser, ipv het scherm.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat doet de (oude en gratis) 1.x versie van Phonetorch ook op mijn 5800 hoor? Van de week nog opnieuw de laatste versie van de 1.x tree erop gezet :)

edit: Bright Light is wel wat fijner imo, thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10 13:54

JaccoW

Kijkt en Luistert

snaptu en bright light zijn handig inderdaad. Ook bedankt! Was het trouwens ook niet zo dat er een programma genaamd scribbly te downloaden was? Dat was best fijn, maar ik heb geupdate naar v40 en toen kon ik het nergens meer vinden. En de ovi store zegt dat er 'een programma is gevonden, dat niet compatibel is.'

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scribble bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Hier nog steeds op 4.0, check iedere dag via *#000* en update's maar niets. Als ik mijn pc check via nokia dan zou ik nog op 3.1 moeten zitten. wat wazig zeg, je zou denken dat iedereen v5 zou moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@marcel23456
Afhankelijk van je provider (productcode) worden verschillende firmwares vrijgegeven. Er zijn hier zelfs een aantal geweest die bizar lang op v21 (zonder punt ertussen, de versies zijn 10-tallen ;) ) hebben gezeten.
Ik was er ook over verbaasd dat voor mijn telefoon (een t-mobile variant) versie 50 direct beschikbaar was, en ook nog eens zonder branding (t-mobile logo's e.d.)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Werkt de "5800-2" ook in Europa? Er zijn namelijk twee verschillende UMTS versies van de 5800, alleen begrijp ik er maar weinig van.

De specificaties van de 5800 zeggen:
"Dual band UMTS / HSDPA: UMTS 900 / 2100 (5800-1) or UMTS 850 / 1900 (5800-2 Latin America and Brazil variant)"

Ik sta nu op het punt om een 5800 te kopen hier in Paraguay, maar als ik de "5800-2" koop, werkt deze dan ook in Nederland? En stel dat ik de "5800-1" koop, werkt deze dan helemaal niet in Zuid-Amerika? ( en Noord-Amerika, want volgensmij gebruiken Noord- en Zuid-Amerika hetlzefde soort UMTS)

Als iemand opheldering kan verschaffen omtrent de verschillende UMTS banden, dan graag :)

Met andere woorden: Als ik het goed begrijp (weet niet zeker), moet ik dus kiezen tussen een telefoon die werkt in Europa OF die werkt in Noord/Zuid-Amerika. Dat kan toch bijna niet zo zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Herr Muller op 03-05-2010 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

umts 850\1900 werkt hier niet .
Je normale gprs wel je heb dan alleen geen snelle umts voor internet.

Ook de americaanse versie zit er geen sim kaart in (america werkt met id van het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sind kort heb ik de Nokia 5800 express music aangeschaft en ben nu bezig om (gratis) diverse ovi maps te downloaden voor de gps. Mijn vraag is of je de landen-kaarten die je hebt gedownload ook terug kan zien in een lijstje op de gsm. Tot op heden is het mij niet gelukt te zien welke kaarten er nu daadwerkelijk op de gsm zijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André R
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2023
Na de V40 update kan ik niet meer opnemen via het scherm (alleen via de groene knop) en geen alarmen voor afspraken meer wegdrukken. Ik had eigenlijk gehoopt dat dat met versie V50 dit opgelost zou zijn.

Ik kan er verder niets over terugvinden. Is het een bekend probleem?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
Ik wil een telefoonupdate doen via >instellingen >telefoonbeheer>Apparaatupdates . daar kies ik voor "controleren op updates " dan kies ik ja . Hij probeerd te verbinden maar hij zegt "verbindingsfout "
Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 17:42
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:58:
Hey
Ik wil een telefoonupdate doen via >instellingen >telefoonbeheer>Apparaatupdates . daar kies ik voor "controleren op updates " dan kies ik ja . Hij probeerd te verbinden maar hij zegt "verbindingsfout "
Iemand tips ?
Maak eerst eens verbinding met je wifi als je die hebt en probeer het dan nog eens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik heb al sinds een tijd dat ik met bellen de ander niet kan verstaan in een iets rumoerige omgeving, het geluid wat uit het speakertje komt is gewoon erg zacht. Ik heb in mijn profielen het belvolume op maximaal gezet. Zijn er nog andere manieren om dit te veranderen? Anders ga ik maar weer eens naar zo'n nokia service point (ik heb dit al heel lang maar ik bel echt bijna nooit, altijd smssen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:56:
[...]

Maak eerst eens verbinding met je wifi als je die hebt en probeer het dan nog eens.
Thuis heb ik normaal altijd automatisch internet verbinding .
Moet de serverprofiel ingevuld staan ?
bij mij staat er niets in .
by the way
ook ik heb nog steeds de V31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:21:
Sind kort heb ik de Nokia 5800 express music aangeschaft en ben nu bezig om (gratis) diverse ovi maps te downloaden voor de gps. Mijn vraag is of je de landen-kaarten die je hebt gedownload ook terug kan zien in een lijstje op de gsm. Tot op heden is het mij niet gelukt te zien welke kaarten er nu daadwerkelijk op de gsm zijn geplaatst.
Nee dat kuin je alleen zien in maploader (op je PC te installeren) waar dan getagged staat welke landen er op je Storage Card staan.Maploader gebruik je ook om kaarten en stemmen op je Nokia te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-10 10:39

Renate1970

Lef is Leven

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:04:
[...]

Thuis heb ik normaal altijd automatisch internet verbinding .
Moet de serverprofiel ingevuld staan ?
bij mij staat er niets in .
by the way
ook ik heb nog steeds de V31
Hier ook nog steeds V31 hoor, kan nog steeds niet update en zelf aanpassen vind ik wat te riskant eigenlijk. Maar moet zeggen toestel draait zo ook best oke. Alleen jammer van internet wat er steeds uitgegooid wordt.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 10:59
murderface schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:32:
Hey,

Ik zit met code 0577102 en krijg de update niet binnen. Zit trouwens nog met firmware 30 en graak niet hoger.
[...]

Dit lukt dus niet bij mij, applications -> app update. doet niets, (als je echt SW update bedoeld kan ik dat niet op men telefoon terugvinden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:03:
[...]

*#0000# en dan controleren op updates, of bedoel je dat niet
Het was effectief zoals ik het beschreven had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:15:
[...]

Nee dat kuin je alleen zien in maploader (op je PC te installeren) waar dan getagged staat welke landen er op je Storage Card staan.Maploader gebruik je ook om kaarten en stemmen op je Nokia te plaatsen.
Bedankt voor jou reactie...jammer dat je het niet op de gsm zelf kan bekijken welke landen er op de geheugen kaart staan. Ik ben er ook achter gekomen dat ik de inhoud van de Storage Card kan bekijken via de bijgeleverde software ''Nokia Ovi Suite".

Volgende vraag betreffende GPS navigatie van de Nokia 5800:

Ik probeer heel simpel een navigatie op te starten van plaats a naar plaats b. Tot op heden is het mij niet gelukt om heel simpel zelf het adres in te tikken van de plaats waar ik heen wil.
Wel krijg ik als ik in het ''menu'' op ''kaarten'' klik, ''plaatsen zoeken'' en vervolgens komt er een kadertje waar je een tekst in kunt toetsen waar je door ''categorieen'' heen kan bladeren maar ik wil gewoon zelf een adres invoeren en vervolgens de navigatie laten starten! Is dit mogelijk en wie weet hoe je dit simpel moet doen? Ik gebruik Ovi v 3.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:17:
[...]

Volgende vraag betreffende GPS navigatie van de Nokia 5800:

Ik probeer heel simpel een navigatie op te starten van plaats a naar plaats b. Tot op heden is het mij niet gelukt om heel simpel zelf het adres in te tikken van de plaats waar ik heen wil.
Wel krijg ik als ik in het ''menu'' op ''kaarten'' klik, ''plaatsen zoeken'' en vervolgens komt er een kadertje waar je een tekst in kunt toetsen waar je door ''categorieen'' heen kan bladeren maar ik wil gewoon zelf een adres invoeren en vervolgens de navigatie laten starten! Is dit mogelijk en wie weet hoe je dit simpel moet doen? Ik gebruik Ovi v 3.03
Dat kan vrij simpel. Ga gewoon naar plaatsen zoeken, en typ in het kadertje de straatnaam + nummer, plaatsnaam. Dus bijv.: Hogestraat 12, Dieren. Hij zoekt dan offline, en als je op het resultaat drukt kun je de navigatie starten hiernaartoe vanaf het punt waar je je nu bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eindelijk er in geslaagd die OVI maps te gebruiken hoe ik ze wil. Supernavigatie imo. Nu wilde ik, om mijn reis naar de VS wat voor te bereiden, de adressen van de verschillende hotels reeds inputten onder favorieten. Dus ik maak een verzameling aan "Hotels USA", maar ontbreekt me de mogelijkheid om locaties toe te voegen. Of hoe moet ik dit doen? Heb de kaarten van de 4 verschillende states reeds binnengehaald via NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thobe schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:34:
[...]

Dat kan vrij simpel. Ga gewoon naar plaatsen zoeken, en typ in het kadertje de straatnaam + nummer, plaatsnaam. Dus bijv.: Hogestraat 12, Dieren. Hij zoekt dan offline, en als je op het resultaat drukt kun je de navigatie starten hiernaartoe vanaf het punt waar je je nu bevindt.
Thanks, ik moet een beetje wennen aan de software. Ik denk nog teveel volgens mijn Medion gps die ik in de auto gebruik...en die is iets simpeler in gebruik. Kwestie van wennen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 04:50
Damn die nieuwe update heeft mijn 5800 ook geen goed gedaan. Alle menu's zijn nu veel trager en de vibratie bij het aanraken is laggy. Best wel irritant... En ik krijg nu telkens een systeemfout als ik terug wil naar een vorige versie of wil herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieker schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:43:
Damn die nieuwe update heeft mijn 5800 ook geen goed gedaan. Alle menu's zijn nu veel trager en de vibratie bij het aanraken is laggy. Best wel irritant... En ik krijg nu telkens een systeemfout als ik terug wil naar een vorige versie of wil herinstalleren.
Maak een backup via ovi suite en doe dan een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Jumpman schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:00:
[...]

Hier ook nog steeds geen firmware update (Ook productcode 0578314). :(
Eindelijk een nieuwe firmware! Ik had meteen bij introductie de Nokia 5800 XM bij GSMWeb besteld. Bleek dus een Duitse, maar wel met Nederlandse taal (productcode 0578314). Vandaag was ik het zat dat ik nog steeds op V 31.0.101 zat, en wilde eigenlijk mijn productcode wijzigen. Ik probeerde nog één keer te updaten en toen verscheen er eindelijk een nieuwe firmware: V 50.0.005.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 17:03
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:58:
Hey
Iemand tips ?
Heb ik ook gehad. Ik heb dit opgelost door naar Settings -> Connectivity -> Destinations te gaan en daar alle ongebruikte verbindindingen te verwijderen. Als je teveel WiFi Access Points e.d. hebt kan ie blijkbaar geen kezuelijstje meer maken als je verbinding wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:20
Nieker schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:43:
Heb mijn toestel onlangs ook geupdate naar V50, maar ik ben er ook nog niet echt over te spreken. Regelmatig een warme batterij, Opera Mini blijft regelmatig hangen. Eergisteren de hele dag niet bereikbaar geweest omdat de software bleef hangen. (kwam erachter doordat mijn telefoon geen verbinding wilde maken met internet, na een herstart kwamen er diverse smsjes binnen van gemiste oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voor de mensen die het interesseert en problemen hebben met de N5800 icm een integrated Parrot Bluetooth Carkit in een Alpine stereo:
Nokia 5800 Bluetootch verbinding met Alpine CDE-113BT

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redenen om wel of juist niet te updaten naar de laatst v50 firmware? Op internet lees ik nogal wat verschillende berichten over de changelogs, bugs enz. Ik weet wat ik nu heb met v40 Wat ik krijg weet ik nu nog niet :?

Die changelog ziet er goed uit. Ik ben ook altijd benieuwd wat er aan bugs opgelost is.What the heck zou dit "Windows 7 Device Stage Support"zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb ook mijn 5800 geupdate naar versie V 50.0.005 maar sinds dien, als ik gebeld word en mijn toestel staat op toetsenblokade kan ik hem vaak niet deblokeren, dit geld ook voor alarmen, heeft hier ook iemand last van?? zo niet zou mij iemand op weg willen helpen met downgraden
Groetjes Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Nou ik ben best tevreden met de update naar V50, direkt van V31. Nu kontakten en toepassingen op het startscherm. Browser werkt sneller en automatisch fullscreen. Kinetic scrollen is best handig. Verder gebruik ik 'm vooral waarvoor ie bedoeld is en niet als bv. zaklantaarn :?

Wat nog steeds niet goed werkt is het synchroniseren van het telefoonboek met de carkit. Het gaat om een Parrot in een Kenwood systeem met de nieuwste firmware. De carkit ziet alleen de nummers van kontakten waarbij het nummer onder "mobiel" staat. Dus namen met nummers bij "algemeen" of "thuis" ziet ie wel maar zonder nummer. Die kan je als visitekaartje sturen waardoor je dan namen dubbel in de carkit hebt staan, met en zonder nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:59:
Hallo allemaal, ik heb ook mijn 5800 geupdate naar versie V 50.0.005 maar sinds dien, als ik gebeld word en mijn toestel staat op toetsenblokade kan ik hem vaak niet deblokeren, dit geld ook voor alarmen, heeft hier ook iemand last van?? zo niet zou mij iemand op weg willen helpen met downgraden
Groetjes Frank
Ik denk dat je loopt te ruzien met de nieuwe slide functie; daar is wel meer over gepost in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:59:
Groetjes Frank
er zit een optie om het gesprek te mute bij rotatie.
zit ergens bij instellingen-telefoon-sensor.
deze heb ik uitgezet en sindsdien dat probleem niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:45:
Die changelog ziet er goed uit. Ik ben ook altijd benieuwd wat er aan bugs opgelost is.What the heck zou dit "Windows 7 Device Stage Support"zijn 8)7
Da's support voor Windows7 Device Stage. Wat het precies is weet ik ook niet, maar probeer google eens. Nadat ik doorhad dat het een manier van windows is om met oa mobiele telefoons om te gaan (eerste twee google results voor je exacte zoekterm) wist ik genoeg.

http://technologizer.com/...ce-stage-ready-set-no-go/

[ Voor 7% gewijzigd door wheez50 op 07-05-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sinds de update naar V 50.0.005 maakt mijn telefoon constant verbinding met Internet. De T-Mobile verbinding staan op toegangspunt gebruiken: na bevestiging (Alle andere verbindingen heb ik verwijderd). Toch staat telkens me Internet aan. :-( Er staan geen programma's aan, ook niet op de achtergrond. Heb me telefoon ook al een keer gereboot, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Wie heeft een oplossing (behalve dan op Flightmodus zetten)?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 07-05-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:15
Jumpman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:15:
Sinds de update naar V 50.0.005 maakt mijn telefoon constant verbinding met Internet. De T-Mobile verbinding staan op toegangspunt gebruiken: na bevestiging (Alle andere verbindingen heb ik verwijderd). Toch staat telkens me Internet aan. :-( Er staan geen programma's aan, ook niet op de achtergrond. Heb me telefoon ook al een keer gereboot, maar nog steeds hetzelfde probleem.

dit heeft te maken met ovi contacts, daar moet je even offline gaan (1 van de tabbladen)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Driek schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:22:
[...]

dit heeft te maken met ovi contacts, daar moet je even offline gaan (1 van de tabbladen)
Ik heb me Ovi account niet ingevoerd op me telefoon. Ik zie inderdaad het tabblad Ovi-chat verbindng met vrienden staan, maar die staat uit, omdat ik me accountgegevens niet ingevoerd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 07-05-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:31
footoo schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:20:
Nou ik ben best tevreden met de update naar V50, direkt van V31. Nu kontakten en toepassingen op het startscherm. Browser werkt sneller en automatisch fullscreen. Kinetic scrollen is best handig. Verder gebruik ik 'm vooral waarvoor ie bedoeld is en niet als bv. zaklantaarn :?
....
Dat vond ik ook mooi, maar het nadeel is dan weer dat ik mijn agenda niet zie op dat scherm, en die gebruik ik vrij consequent eigenlijk, het is voor mij ideaal om daar meteen afspraken te zien/ kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:34

Vis

Iemand al een oplossing gevonden voor het probleem met de accu lader? Het pinnetje wat met heel veel speling in het gaatje gaat, en zo met elke minst geringe beweging eruit vliegt, en dus niet kan opladen?

Moet ik een nieuwe lader kopen, of ligt het probleem bij de ingang van mn 5800?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:49:
[...]

Da's support voor Windows7 Device Stage. Wat het precies is weet ik ook niet, maar probeer google eens. Nadat ik doorhad dat het een manier van windows is om met oa mobiele telefoons om te gaan (eerste twee google results voor je exacte zoekterm) wist ik genoeg.

http://technologizer.com/...ce-stage-ready-set-no-go/
Klinkt interessant
Device stage promises to be a huge part of Windows 7 and the way you interact with devices and hardware attached to your system. Microsoft is currently working with a wide range of partners to ensure their devices are fully device stage compatible at the 7 launch.
http://www.neowin.net/new...s-7-device-stage-overview

Demo:

http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/device-stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
Heb sinds gisteren deze telefoon: wat een heerlijk toestel! Ik heb één vraagje die ik niet gegoogled krijg en wat ik niet in de handleidingkan vinden: onder het 3G icoontje zie ik een ander icoontje waarvan ik niet weet wat het is. Voordat ik gisteren de internet-instellingen van Vodafone installeerde, was dat icoontje er niet (meen ik). Ik kan er nu geen foto van maken, maar het icoontje lijkt op tweemaal het cijfer 1: eentje rechtop en de ander ondersteboven, beide met de lange zijde tegen elkaar en danhorizontaal liggend (heeft iets weg van het NS logo ;) ). Weet iemand wat dit is?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Dan is de internetverbinding actief. Dacht dat dit soort tekens/afbeeldingen wel in de handleiding vermeld staan..

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Mea culpa, pagina 14 :( Dat het afgebeeld wordt komt dus door mijn web abbo...

[ Voor 44% gewijzigd door SePtiCTaNk op 07-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Hoeft niet per se door je web abbo te komen. Ook zonder abbo KAN die gaan verbinden. Sinds jij de verbindingsinstellingen van Vodafone hebt ingevoerd weet die met wat en hoe die moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-10 10:58
Ik heb een aantal probleem met de 5800 en de 3/3.5G verbinding.

Provider: T-Mobile
  • 3/3.5G Internet: wanneer ik 3G zie staan houd dit eigenlijk in dat er geen verbinding is, en met 3.5G is er wel verbinding. Nu lijkt het ook sinds V50 vaker voor te komen dat er geen verbinding is, ontvangst matiger en sneller haperingen in snelheid. Zou dit nu aan het T-Mobile netwerk liggen of aan mijn mobiel.
  • Beeldscherm: strepen probleem (oude film verticale lijnen effect) dit enkel wanneer de brightness van het scherm niet voluit staat, lijkt mij dus een beeldscherm aansturing probleem.
  • Oplader maakt een klein zoem geluidje tijdens geen geluid, maar wel aangesloten op een koptelefoon/line-out device. Het pulserende oplaad geluid"BZZM... BZZM... BZZM..." (oorzaak adapter uitgesloten andere 5800 heeft dit niet, 6300 ook niet, interne "adapter" kapot/versleten?)
Zijn er mensen die weten wat hier wel en niet onder garantie zou vallen, telefoon is nog geen jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:31
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:39:
Mea culpa, pagina 14 :( Dat het afgebeeld wordt komt dus door mijn web abbo...
Het komt niet door je abonnement hoor, maar het betekend dat er gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding. De internet verbinding is op dat moment gewoon actief, als dat altijd zo is zou ik als ik jou eens kjiken welke programma's actief zijn.

Ook bij "onbeperkt internet" zit er wel een beperking op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Kan de 5800 ook opgeladen worden dankzij de USB kabel aan de PC of laptop? Want dit mis ik wel aangezien ik vaak met de laptop weg ben maar niet direct stroom heb voor me mobiel dan op te laden indien hij wat leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:34

Vis

430xlkod schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:07:
Kan de 5800 ook opgeladen worden dankzij de USB kabel aan de PC of laptop? Want dit mis ik wel aangezien ik vaak met de laptop weg ben maar niet direct stroom heb voor me mobiel dan op te laden indien hij wat leeg is...
Dit zou DE oplossing kunnen zijn voor mijn probleem, een aantal posts terug op deze pagina..

Maar volgens mij gaat dit niet...

Hoor het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 07-05-2010 12:19 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nope, helaas...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Ik heb in het telefoongeheugen een aantal thema's staan die ik wil verwijderen. Ik kan bij toepassingenbeheer en geinstalleerde toepassingen die thema's niet meer terugvinden. Op internet vind ik tot nu toe alleen maar tips om thema's op de geheugenkaart te verwijderen. Ik zoek dus een tip om iets te verwijderen in het telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:15
met het juiste kabeltje (usb naar nokiaplugje) kan dat.
volgens mij heeft dealextreme ze wel, en anders via ebay.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Driek schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:43:
[...]

met het juiste kabeltje (usb naar nokiaplugje) kan dat.
volgens mij heeft dealextreme ze wel, en anders via ebay.
Je hebt deze nodig: http://shop.nokia.nl/nokia-nl/product.aspx?culture=nl-NL&sku=3501382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zoiets, data- en laadkabel ineen, nadeel dat je je data ingang van je nokia moet gebruiken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-10 10:58
@Badpritt

De Nokia 5800 heeft toch geen mogelijkheid tot opladen via USB, dit heeft te maken met de connector in de telefoon, niet met de kabel, en waar er hier eerder in het topic werd gezocht naar een alternatief voor het laden via het priegel connectortje lijkt deze er niet te zijn ben ik bang.

Helemaal vergezocht misschien een optie een andere backcover met een batterij die zelf oplaad punten heeft, maar zoiets heb ik niet eerder gezien en denk ook niet dat het zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de kabel, org Nokia (CA-101) die ik kocht dat wel zou doen. Stond ook vermeld bij de beschrijving. Maar helaas niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
JKratos schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:49:
Hoeft niet per se door je web abbo te komen. Ook zonder abbo KAN die gaan verbinden. Sinds jij de verbindingsinstellingen van Vodafone hebt ingevoerd weet die met wat en hoe die moet verbinden.
Nu is dat icoontje weg en heb ik ook geen toegang meer tot internet.
jbdeiman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:02:
[...]

Het komt niet door je abonnement hoor, maar het betekend dat er gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding. De internet verbinding is op dat moment gewoon actief, als dat altijd zo is zou ik als ik jou eens kjiken welke programma's actief zijn.

Ook bij "onbeperkt internet" zit er wel een beperking op.
Ik had al gezocht naar programma's die actief waren, maar er waren geen applicaties meer open. Nu heb ik zoals gezegd geen internetverbinding meer, dus zo maar eens bellen met Vodafone. Ondertussen heb ik de standaardverbinding maar even op 'Altijd vragen' gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:32:
[...]

er zit een optie om het gesprek te mute bij rotatie.
zit ergens bij instellingen-telefoon-sensor.
deze heb ik uitgezet en sindsdien dat probleem niet meer gehad.
Dank je voor deze tip, werkte bij mij ook, alleen jammer ik gebruikte de rotatie regelmatig om te snoezen, misschien bij een volgende update weer beter
hartelijk dan
groetjes Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:57:
[...]
Ik dacht dat de kabel, org Nokia (CA-101) die ik kocht dat wel zou doen. Stond ook vermeld bij de beschrijving. Maar helaas niet dus.
Ik heb de CA-100 usb (1 nummertje verschil...) lader en die doet het op mijn 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:20
Mijn 5800 Tube heeft software-versie V21.0.025, als ik deze OTA wil updaten geeft 'ie de melding: "Geen updates beschikbaar". Dat is toch vreemd? Misschien heeft het iets met de productcode te maken? Updaten via USB (Nokia PC Suite) heb ik ook al geprobeerd, ook dan krijg ik telkens een foutmelding, iemand ideeën? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander25 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:30:
Mijn 5800 Tube heeft software-versie V21.0.025, als ik deze OTA wil updaten geeft 'ie de melding: "Geen updates beschikbaar". Dat is toch vreemd? Misschien heeft het iets met de productcode te maken? Updaten via USB (Nokia PC Suite) heb ik ook al geprobeerd, ook dan krijg ik telkens een foutmelding, iemand ideeën? Alvast bedankt!
de zoekfunctie hier gebruiken, en dan ontdekken dat je waarschijnlijk wel kan updaten via het NSU programma? (nokia software updater)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even nog een vraagje.

Welke netwerk protocollen en versleutelingen ondersteund deze telefoon eigenlijk?
We zitten thuis met een router 802.11b/g met momenteel WPA-PSK (TKIP + EAS) maar ik kom met geen mogelijkheid erop. Eerst was het WEP versleuteling maar daar wou hij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:22:
Even nog een vraagje.

Welke netwerk protocollen en versleutelingen ondersteund deze telefoon eigenlijk?
We zitten thuis met een router 802.11b/g met momenteel WPA-PSK (TKIP + EAS) maar ik kom met geen mogelijkheid erop. Eerst was het WEP versleuteling maar daar wou hij ook niet...
Werkt hier prima met WPA-PSK (TKIP + EAS), begin eerst zonder versleuteling, werkt dat dan moet wpa ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Ik heb de CA-100 usb (1 nummertje verschil...) lader en die doet het op mijn 5800.
Ja laden wel maar synchroniseren kun jij er niet mee.
Welcome to Nokia Charger via USB port CA-100 support.
en dat moet nu juist wel kunnen met de CA-101 die sync 'n charge is
Nokia Connectivity Cable CA-101 - High-speed data transfer

This micro USB cable provides high-speed USB 2.0 data transfer rates, and enables charging your compatible device or enhancement from a laptop or PC USB port.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23193

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Heb juist nog eens WEP geprobeerd, kwam nergens op internet (ovi store en opera mobile). Toen beveiliging eraf gedaan, en kwam er nog niet op!? Nu maar terug op WPA-PSK (TKIP + EAS) oftewel WPA2-Persona gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Grappig, heb net maar eens een harde reset gedaan wat ik al een hele tijd niet gedaan heb, lijkt net alsof ik een nieuwe telefoon heb... "bureaublad" is totaal anders, Nokia Maps ook, 1 menu item meer (wat ik eerst miste, volgens mij help ofzo), etc. Achja, zo maar eens de backup terugzetten en alles weer opnieuw instellen en installeren, zijn we weer effe zoet mee :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:21:
Heb juist nog eens WEP geprobeerd, kwam nergens op internet (ovi store en opera mobile). Toen beveiliging eraf gedaan, en kwam er nog niet op!? Nu maar terug op WPA-PSK (TKIP + EAS) oftewel WPA2-Persona gezet...
Als het zonder beveiliging al niet lukt, dan met beveiliging natuurlijk ook nooit.
Gooi die wlan verbinding uit je foon en maak een nieuwe met juiste ssid van je acces point en wpa?
Check je accespoint op de ip range die er uitgegeven mag worden, wellicht geeft hij maar 1 ip uit, dat al op een andere pc in gebruik is, staat dhcp aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Toevoeging op hierboven: staat macfiltering soms aan op het AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
(feitelijk gaat het alleen om de dikgedrukte vragen... de rest is achtergrondsinfo)

Ik zit te twijfelen over een telefoon voor mijn moeder. Aangezien zij er 0,0 verstand van heeft mag ik dit uitzoeken... Ze heeft nu nog een vrij simpele nokia van al jaren oud.
Ik verwacht niet dat ze met de telefoon de hele tijd gaat lopen spelen -> dus ik zoek een degelijke telefoon, met een paar eisen.
- Allereerst navigatie moet er op zitten, of makkelijk op kunnen. (dit omdat losse navigatie te weinig gebruikt wordt).
- Als tweede moet er wifi op zitten, zodat e-mail gecontroleerd kan worden, zonder dat de pc hiervoor aan moet.
- Bij deze twee zaken hoort ook wel een groot scherm, want in de auto zitten turen naar een klein schermpje van een bar-telefoon is niet echt ideaal.
- Als laatste is de belkwaliteit is ook wel belangrijk.
Door deze combinatie van eisen kom je helaas al snel op de wat duurdere telefoons. Wat op zich niet zo'n probleem is.

Ik verwacht hier geen adviezen voor telefoons, maar alleen antwoord op een paar vragen over de nokia 5800.

Ik kwam dus in 1e instantie uit op de 5800 navigation. Deze is nauwelijks met abonnement verkrijgbaar. Althans, niet bij webshops waar ik veel vertrouwen in heb.
De 5800 xpressmusic is wel gewoon verkrijgbaar en is ook vrij gunstig in prijs. Ik heb de twee toestellen met elkaar vergeleken, maar ik zie (behalve autolader en uiterlijk) weinig verschil tussen de twee. Is er nog belangrijk verschil? zie ook:
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=2906&idPhone2=2537

Daarnaast vanmiddag in winkels geweest, in een van die zaken kwam de verkoper met een nogal vreemd verhaal: De GPS van de 5800 zou niet werken zonder internet. Dit lijkt me nogal een nonsens-verhaal, aangezien de 5800 gewoon gps heeft. Dat je met internet sneller contact met de satellieten hebt weet ik.
Later kwam hij erop dat de oorspronkelijke geen gps had en de nieuwe navigator wel gps. Dit is gewoon fout. Kortom: deze verkoper kwam niet echt als een kenner over... (dat hij daarna ook geen alternatief kon bedenken zegt misschien nog meer...)
Kan iemand met de Nokia 5800 me vertellen of de GPS ook goed werkt zonder internet? (icm Ovi Maps bedoel ik dan - met de kaarten vooraf gedownload).

Als alternatief heb ik nog gekeken naar de Nokia 97 mini en de LG GW620. De 1e vind ik eigenlijk te duur, daar zal het toestel te weinig voor gebruikt worden. Deze toestellen hebben nog het hardware-matige toetsenbord, voor als het touchscreen toch tegenvalt. Ik ga me dus ook nog even in de LG verdiepen. (ik heb zelf een android telefoon -> navigatie heb ik liggen)

Mocht er nog iemand zijn waarom ik beter voor deze Nokia 5800 kan kiezen, of juist niet kan kiezen: ik hoor het graag!

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10 13:54

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik geloof dat op wat software en kleur na, de telefoons niet verschillen.
Op de navigatie versie werdt de gesproken navigatie meegeleverd, maar met de komst van Ovi en gratis navigatie op alle toestellen is dit ook verdwenen.

De gps werkt wel degelijk zonder internet, maar dan wil het nog wel eens 5 minuten duren voordat je contact hebt. Hangt wel sterk af van waar je bent. In stedelijk gebied of binnenshuis heeft het apparaat meer tijd nodig.
Belkwaliteit is prima en ik gebruik mijn telefoon ook regelmatig om mee te internetten, zowel 3G als via wifi.
En zeker na de laatste updates is de telefoon erg snel en intuitief te bedienen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:58:
Kan iemand met de Nokia 5800 me vertellen of de GPS ook goed werkt zonder internet? (icm Ovi Maps bedoel ik dan - met de kaarten vooraf gedownload).
Ja, dat werkt goed. De fix met de sattelieten duurt wel 4 á 5 minuten (zie eerdere post) maar als je de fix éénmaal hebt is er een blijvende verbinding. Het zoeken naar sattelieten kan je op de volgende wijze instellen: Menu > Toepassingen > Locatie > Postitiebepaling > Positiebep. methoden ...kies nu voor 1 van de 4 opties: 1) Assited GPS, 2) Integrated GPS 3) Bluetooth GPS 4) Op basis van netwerk.

Ik wil ook geen verbinding maken met internet (ivm kosten) dus heb ik gekozen voor Integrated GPS.

Overigens had ik bij Nokia nagevraagd of ik GPS kan gebruiken zonder het internet. Bij Nokia zeiden ze dat dat kon maar bij PDA Shop had ik iemand aan de telefoon en die zei dat het niet kon. Dat is pure ontwetendheid van degene aan de lijn.

Overigens vind ik de WLAN op de gsm een leuke optie maar je moet je wel realiseren dat alles erg klein is op zo'n klein schermpje. Persoonlijk vind ik dat niet prettig en zal het dan ook niet erg lang achter elkaar gebruiken. Ik heb de WLAN puur voor op vakantie te gaan gebruiken.

PS: Bij de volgende toestellen worden gratis navigatie, (om gebruik te kunnen maken van de gratis navigatie, eerst ''Ovi Kaarten 3.03'' downloaden), en een gratis mobiele houder voor in de auto geleverd:

Nokia 5800 XpressMusic
Nokia 5230
Nokia E52
Nokia E72

http://www.nokia.nl/kies-extra-diensten/ovi-kaarten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:39:
[...]

Als het zonder beveiliging al niet lukt, dan met beveiliging natuurlijk ook nooit.
Gooi die wlan verbinding uit je foon en maak een nieuwe met juiste ssid van je acces point en wpa?
Check je accespoint op de ip range die er uitgegeven mag worden, wellicht geeft hij maar 1 ip uit, dat al op een andere pc in gebruik is, staat dhcp aan?
Ik cast mijn SSID dus die hoef ik niet in te vullen, en WPA stel ik zelf in dus ik weet welke het is.
De IP range mag normaal niet het probleem zijn, we zitten hier met 3 laptops en 2 PC's en alles is klik_aansluiten_en_gaan ... Ook DHCP staat aan.
Hier maar een overzicht van de instellingen :):
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/j9bx3a.png
wheez50 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:41:
Toevoeging op hierboven: staat macfiltering soms aan op het AP?
Nee dit staat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het bij jou een verschil maakt, maar ik zet net via instellingen-connectiviteit-bestemmingen-internet-de aangemaakte verbinding-WLAN.beveiligingsinstelling-alleen WPA2 modus op "aan", en krijg geen verbinding meer. WPA2 modus op "uit" en weer verbinding. Accespoint staat op WPA/WPA2.

Maar aangezien het zonder beveiliging al niet bij je werkt, zal het wel ergens anders zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachtwoord voor de Wifi ook goed ingevuld, ik bedoel hoofdletters, gewone letters, enz.?

Heb je overigens wel eens verbinding gehad met WLAN? Kan zijn dat de WLAN defect is?

Bij mij doet WLAN het goed onder WPA2-PSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:04:
Weet niet of het bij jou een verschil maakt, maar ik zet net via instellingen-connectiviteit-bestemmingen-internet-de aangemaakte verbinding-WLAN.beveiligingsinstelling-alleen WPA2 modus op "aan", en krijg geen verbinding meer. WPA2 modus op "uit" en weer verbinding. Accespoint staat op WPA/WPA2.

Maar aangezien het zonder beveiliging al niet bij je werkt, zal het wel ergens anders zitten....
Ik heb net nog maar eens WEP geprobeerd, maar no go. Ik heb de router nu terug op WPA2 gezet en daar blijft ie op. Vind het goed geweest. Ligt aan de mobiel, niet aan de router want krijgen gewoon internet via de 3 laptops.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:56:
Wachtwoord voor de Wifi ook goed ingevuld, ik bedoel hoofdletters, gewone letters, enz.?

Heb je overigens wel eens verbinding gehad met WLAN? Kan zijn dat de WLAN defect is?

Ik vul de code in zoals het moet hoor.
Ik heb hem pas, dus weet niet als WLAN wel werkt ja nee. Ik kan morgen wel even proberen bij mijn vriendin op hun router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:56:

Lang zitten klooien, eindelijk na een hard reset ook gewoon wpa2, rare foon, je blijft resetten, en de radio bevriest nog steeds sinds V40, V50 heeft nog steeds een om de haverklap afsluitende onboard browser. Skyfire als alternatief is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:15:

Probleem opgelost, inderdaad een hardreset.

Toets *#7780# in -> Ja -> 12345 -> OK en nadat het toestel weer is opgestart, toets *#7370# in -> Ja > 12345 -> OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30
Mijn 5800 maakt ook verbinding met het internet, ook nog naar een hard-reset. Ik ben benieuwd of hij dit bij jou ook gaat doen, en zoja of je kunt bepalen waardoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Quacka schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:58:
(feitelijk gaat het alleen om de dikgedrukte vragen... de rest is achtergrondsinfo)

Ik kwam dus in 1e instantie uit op de 5800 navigation. Deze is nauwelijks met abonnement verkrijgbaar. Althans, niet bij webshops waar ik veel vertrouwen in heb.
De 5800 xpressmusic is wel gewoon verkrijgbaar en is ook vrij gunstig in prijs. Ik heb de twee toestellen met elkaar vergeleken, maar ik zie (behalve autolader en uiterlijk) weinig verschil tussen de twee. Is er nog belangrijk verschil?
afaik is de 5800 nav versie gewoon een 5800 met onboard nav en thema. Geen wezenlijk verschil met een gewone 5800 xm
Kan iemand met de Nokia 5800 me vertellen of de GPS ook goed werkt zonder internet?
gps werkt - het hangt af van de applicatie, reiskilometers en omgeving hoe goed. Binnenshuis, een paar honderd kilometer van je vorige fix in een mindere app zal het *heel* lang duren voor de gps weet waar 'ie is. Garmin heeft het wat mij betreft verbruid. Voor zover ik heb kunnen testen (reis niet elke week europa langs :) )doet sygic het iets beter. Toch is assisted gps (dus met inettoegang) een stuk sneller.

Ook heeft gps een probleem als je tegelijkertijd over bluetooth muziek luistert. Of een carkit hebt. Ik had in garmin regelmatig wegvallende gps op die manier. Sygic deed dat stukken minder.
Mocht er nog iemand zijn waarom ik beter voor deze Nokia 5800 kan kiezen, of juist niet kan kiezen: ik hoor het graag!
Ik krijg complimenten over mijn telefoon. Nog steeds :) - de 5800 heeft een paar tekortkomingen. Maar ik ben er erg tevreden mee. Voor een iphone zou ik niet makkelijk ruilen (telt ruilen, verkopen, 5800 kopen en cashverschil in zak steken?) Desondanks is eea nogal persoonsgebonden. De 5800 is primair een muziektelefoon. Koop 'm dus niet voor de navigatie of voor de smartphonefuncties. En al helemaal niet voor de camera ;)

Heb je niet iemand in de omgeving die er een heeft? Kan je 'm gewoon ff uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Vraagje,

Wie heeft er al eens gespeeld met custom roms op de 5800.
Zoja : hoe heb je dat aangepakt,
Draait je phone nu beter,
Welke extra opties heb je erbij,
Waarom draai je nu de aangepaste ROM.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
M'n originele accu begint steeds sneller leeg te raken.
Sinds een week ofzo begint ie nu binnen een dag alweer te piepen dat hij bijna leeg is.

Veel te snel vind ik. Maar ik heb ook nog wel fw v40 erop.
Dus wat zal ik doen?
- Gelijk maar een nieuwe accu bestellen in NL (vanaf 17.70 volgens Pricewatch)
- Een nieuwe accu ('genuine' of namaak) bestellen bij DX (nog cheaper)
- Eerst fw update naar v50 en kijken wat dat oplevert

Zou m'n accuduur afhankelijk kunnen zijn van de fw?
Wie heeft er ervaring met accu's van Deal Extreme?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Accuduur kan idd afhankelijk zijn van firmware. Met een beetje geluk is het gewoon brakke accucalibratie en wordt dat ge-reset met een update.
Ook kan het zo zijn dat er toevallig iets aan blijft staan wat stroom zuipt, en dat na een update uit staat.
Je kan ook een harde reset proberen (vulcan death grip, groen, rood en camera knoppen ingedrukt houden terwijl je de foon aan zet)

Ik zou dus eerst een update en een reset proberen.
DX accu's zijn over het algemeen wel OK, maar niet super. Het zal allicht beter zijn dan een brakke accu.
Nieuwe is ook niet gek duur, dus dat kan je ook doen en weet je zeker dat het goed is.
wheez50 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:29:
gps werkt - het hangt af van de applicatie, reiskilometers en omgeving hoe goed. Binnenshuis, een paar honderd kilometer van je vorige fix in een mindere app zal het *heel* lang duren voor de gps weet waar 'ie is. Garmin heeft het wat mij betreft verbruid. Voor zover ik heb kunnen testen (reis niet elke week europa langs :) )doet sygic het iets beter. Toch is assisted gps (dus met inettoegang) een stuk sneller.

Ook heeft gps een probleem als je tegelijkertijd over bluetooth muziek luistert. Of een carkit hebt. Ik had in garmin regelmatig wegvallende gps op die manier. Sygic deed dat stukken minder.
Assisted GPS is inderdaad aan te raden omdat dat sneller een fix oplevert. Niet noodzakelijk though.
Mij is ook opgevallen dat de GPS sneller een fix te pakken heeft als je in beweging bent.
Pas kreeg ik geen fix terwijl ik met de auto stil stond. GPS uit, weer aan, doel locatie opgegeven en toen maar gewoon gaan rijden. Toen kreeg ik oppeens binnen no-time een fix.
Ik krijg complimenten over mijn telefoon. Nog steeds :) - de 5800 heeft een paar tekortkomingen. Maar ik ben er erg tevreden mee. Voor een iphone zou ik niet makkelijk ruilen (telt ruilen, verkopen, 5800 kopen en cashverschil in zak steken?) Desondanks is eea nogal persoonsgebonden. De 5800 is primair een muziektelefoon. Koop 'm dus niet voor de navigatie of voor de smartphonefuncties. En al helemaal niet voor de camera ;)

Heb je niet iemand in de omgeving die er een heeft? Kan je 'm gewoon ff uitproberen.
5800 heeft misschien tekortkomingen, maar andere telefoons hebben dat netzogoed.
Het is maar wat je belangrijker vind.
Wat betreft smartphone functies en navigatie vind ik de 5800 eigenlijk erg sterk, zeker als je kijkt naar het prijskaartje van de telefoon.
iPhone heb ik dan weer helemaal niks mee. Ik heb liever een Symbian interface, en het gebrek aan bepaalde bluetooth functies (denk aan file transfer) op de iPhone vind ik onoverkoomlijk.

Wat dat betreft is het gewoon een kwestie van uitproberen. Ik heb m'n 5800 zo'n beetje sinds dattie in NL is uitgebracht en doe hem voor geen goud weg. Naja, misschien voor een N97 of een X6, puur omdat die net iets nieuwer zijn maar wezenlijk zo'n beetje hetzelfde zijn als de 5800.

[ Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2010 09:35 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het navigeren wil ik graag een screenshot maken van een current map. Nu staat er op onderstaande site een handleiding maar het lukt mij niet om een screenshot te maken. Wie heeft een tip?

•How to take a screenshot of the current map screen
If you want an image of the current map view:

1. Select "Options".

2. Select "Tools".

3. Select "Save Map Screen Shot". The image will be saved to the phone's Gallery section.

http://www.allaboutsymbia...okia_5800_XpressMusic.php
430xlkod schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:04:
Ik heb hem pas, dus weet niet als WLAN wel werkt ja nee. Ik kan morgen wel even proberen bij mijn vriendin op hun router.
Je kan ook eens kijken als je naar WIFI toegangspunten gaat zoeken, of er in je gsm scherm andere toegangspunten verschijnen. Dan weet je in ieder geval dat dat werkt.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Lang zitten klooien, eindelijk na een hard reset ook gewoon wpa2, rare foon, je blijft resetten, en de radio bevriest nog steeds sinds V40, V50 heeft nog steeds een om de haverklap afsluitende onboard browser. Skyfire als alternatief is redelijk.
Zelf totaal geen last mee gehad, probeer anders de V50 nog een keer te herinstalleren. Misschien gaat het dan beter.
wheez50 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:29:
[...]

De 5800 is primair een muziektelefoon. Koop 'm dus niet voor de navigatie of voor de smartphonefuncties. En al helemaal niet voor de camera ;)
Ik heb dit toestel juist wel gekocht voor de navigatie en tot op heden bevalt dat goed. Het enige minpuntje is dat als je via de integrated gps gebruik maakt, de fix met de sattelieten tot zo'n 5 minuten op zich laat wachten.
Als je éénmaal een fix hebt, is het een blijvende fix. Nokia biedt gratis (Navteq) wereldwijde navigatie sofware aan bij o.a. dit toestel, waar kan je dit elders vinden?

De camera is inderdaad redelijk tot matig maar ach daar heb ik hem niet voor gekocht en het zit er toch lekker op evenals de music player...mooi meegenomen toch?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
McKaamos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:26:
Accuduur kan idd afhankelijk zijn van firmware. Met een beetje geluk is het gewoon brakke accucalibratie en wordt dat ge-reset met een update.
Ook kan het zo zijn dat er toevallig iets aan blijft staan wat stroom zuipt, en dat na een update uit staat.
Je kan ook een harde reset proberen (vulcan death grip, groen, rood en camera knoppen ingedrukt houden terwijl je de foon aan zet)

Ik zou dus eerst een update en een reset proberen.
DX accu's zijn over het algemeen wel OK, maar niet super. Het zal allicht beter zijn dan een brakke accu.
Nieuwe is ook niet gek duur, dus dat kan je ook doen en weet je zeker dat het goed is.
thanks

Eerst ff proberen te updaten lijkt me ook een goede eerste optie.
Maar ik ga morgen naar Londen. Dus de nieuwe fw komt er pas volgende week of daarna erop. Helaas moet ik het dan dus in de tussentijd ff blijven doen met een minimale accuduur

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Bedankt voor alle opmerkingen!
Telefoon is besteld. Ik ben benieuwd.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1 ... 51 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic