Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb dit weekend een Alpine CDE-113BT autoradio aangeschaft met daarin een parrot chipset voor handsfree bellen.
De radio is uitgerus met firmware versie 3.2 die geen ondersteuning zou bieden voor een nokia 5800.
De nieuwe firmware 3.6 zou dat wel hebben.
Vervolgens de firmware geupdated maar ik kan geen verbinding maken.
De Alpine blijft hangen op connecting.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
En weet iemand een oplossing?

Is de Nokia 5800 een Ramp met BT verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
dutchronnie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:05:
Is de Nokia 5800 een Ramp met BT verbindingen?
De nokia 5800 is zeker geen ramp met BT, zelf nooit problemen gehad met BT en mijn auto radio, iMac of macBook.
Moet je niet gewoon het password invullen?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Jazeker moet je een paswoord invullen, 0000
Maar dan nog werkt het niet.

Als je een beetje gaat zoeken op nokia 5800 en verbinding maken met een carkit, dan zijn er heel veel mensen die daar problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
Wat heb je zelf al gedaan? Wat is de versie van je telefoon? Is het idee om je vraag in het algemene Nokia 5800 topic te stellen? Ik lees daar berichten die lijken op jouw probleem (klik)

Bluetooth in combinatie met autoradios werkt overigens lang niet altijd, dit is niet iets wat specifiek aan Nokia (of Alpine) ligt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
De Nokia heeft de nieuwste firmware v40.

Inmiddels kontakt gehad met Alpine. Ik vrees dat er niets aan te doen is.
Het enigste wat je kan doen is wachten op een nieuwe firmware van Alpine, die de Nieuwste firmware van de Nokia 5800 weer ondersteunt.

Of je moet de telefoon op 1 of andere manier downgraden naar v20.
Maar weet niet of dat mogelijk is.

edit:
in het nokia 5800 topic worden veel vragen van allerlei aard gestelt.
Als er een reactie komt op een vraag na jou, heb je de kans dat je verhaal helemaal ondersneeuwt.
Vandaar een nieuw topic

[ Voor 22% gewijzigd door dutchronnie op 08-02-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb je de radio gereset na het updaten van de firmware? (het rodeknopje als je het frontje erafhaalt -> even indrukken met een pen) anders neemt je radio geen BT verbindingen meer aan namelijk (of niet goed)...

De 5800 (fw40) van mijn collega werkt prima op dezelfde radio met firmware 3.4 evenals mijn N97(fw 21) :) maar mijn collega heeft dezelfde radio als mij en jou, en die heeft wel de firmware update gedaan. Nadat hij firmware 3.6 erop had gezet wou geen enkel toestel meer verbinden met de radio, het resetten van de radio bleek de oplossing te zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door BastiaanN op 08-02-2010 15:45 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ja, ik heb de radio gereset met het rode knopje.

Ik vind het allemaal maar vreemd, de ene 5800 wil wel en de andere weer niet. waar ligt dat dan aan.

Ik heb dus ook een 5800 met firmware 40. op de CDE-113BT heb ik firmware 3.6 geinstalleerd.
Overigens ben ik geen versie 3.4 tegengekomen.

Als ik de telefoon naar apparaten laat zoeken, vindt hij de Alpine, vervolgens vraagt hij of hij verbinding moet maken. Na het invullen van het wachtwoord "0000" Sprint de Alpine op connecting, en komt daar niet meer uit.

Ik ga de Alpine denk ik maar terugbrengen, en dan maar kijken naar de Pioneer 6100BT, afgelopen weekend maakte mijn nokia spontaan verbinding met deze pioneer. Hoewel in de compabiliteitslijst van pioneer ook de nokia 5800 niet staat vermeld.
Blijkbaar geeft de 5800 vaker problemen, het is toch een vrij gangbaar toestel die heel veel is verkocht en zou dus goed ondersteund moeten zijn.

Ook de kenwood radio's gaven problemen met het connecten van de Nokia 5800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Dan zou ik zeggen, maak eens een backup van je telefoon en geef het ding een hard reset via de "vulcan death grip", dat wil nog wel eens werken (er gaat wel vaker dan eens wat stuk na het updaten van de firmware zonder een echte harde reset). Werkt dat ook niet, dan zet je de backup gewoon weer terug en dan kun je altijd nog een andere radio zoeken :)

De bluetoothstack van de Nokia N series is overigens niet 100% volgens de standaard, vandaar dat parrot daar soms wat problemen mee heeft.

Overigens, die vulcan death grip doe je zo;
Press and hold GREEN + RED + CAMERA when powering up the phone.
Keep the keys pressed until you get the shaking hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

5800 is geen N series he ;)
Kheb trouwens ook problemen tussen m'n 5800XM (fw31)en m'n Alpine stereo. (CDE-103BT in mijn geval, integrated parrot bluetooth carkit fw 3.20 en 3.60)
En er is trouwens geen fw 3.40 uitgegeven van mijn radio, en ik gok dat dat ook geld voor z'n broertje, de CDE-113BT.

Binnenkort ff foon updaten naar fw40, misschien helpt dat...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Scherp! :P Maar het is wel zo ongeveer dezelfde software. En ik bedoelde 3.2, heb net even gekeken op mijn radio :) die zat er @ default in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Ik ben vergeten te vermelden dat ik ook al een Harde reset had uitgevoerd, ook dat heeft dus niets geholpen.

Ik zal de Alpine nog niet terugbrengen, ik heb besloten om nog maar eens een keer de firmware te updaten, misschien is daar wel een bitje omgevallen.
Misschien eerst even weer terug naar 3.2, en dan weer naar 3.6

Misschien helpt het als alle mensen met deze problemen een mailtje sturen naar alpine met het verzoek voor support van de nokia 5800 met firmware 40

Overigens zijn de 113BT en 103BT volgens mij precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
Vandaag nog even geprobeerd om de firmware te downgraden naar 3.2, en daarna weer naar 2.6.

Ook dit heeft allemaal niets geholpen, ik kan nog steeds niet pairen met de Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

McKaamos schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:21:
5800 is geen N series he ;)
Kheb trouwens ook problemen tussen m'n 5800XM (fw31)en m'n Alpine stereo. (CDE-103BT in mijn geval, integrated parrot bluetooth carkit fw 3.20 en 3.60)
En er is trouwens geen fw 3.40 uitgegeven van mijn radio, en ik gok dat dat ook geld voor z'n broertje, de CDE-113BT.

Binnenkort ff foon updaten naar fw40, misschien helpt dat...
Hier heb ik de BlackBerry 9700 en die syncte niet lekker zijn telefoonboek, nu heb ik de software van de bluetooth op de Alpine 103BT proberen te updaten maar die loopt stuk na flash erasing. Nu lijkt het wel alsof de softwarelaag van Alpine van de Parrot af is, wanneer ik ga zoeken naar bluetooth apparaten vind mijn Blackberry nu een CK5000 (de Parrot dus) en kan ik deze niet meer connecten met 0000 maar met 1234. Nu wordt mijn telefoonboek wel goed zichtbaar op de display van mijn Alpine maar eig wil ik de 3.60 erop kunnen flashen

Deze screen is van iemand die hetzelfde heeft (ik heb getest met Windows XP maar hij ook dus daar ligt het niet aan)

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/car-entertainment-ice/165513d1267051091-cant-update-alpine-cde-103bt-firmware-fail-final-hurdle-bluetooth.jpg

Zie ook http://www.talkaudio.co.uk/vbb/showthread.php?t=320061

Iemand die dit ook heeft of dergelijke situaties meegemaakt heeft en/of tips?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Niemand tot dusverre die dezelfde radio heeft en de firmware update heeft proberen uit te voeren voor de blauwe tand?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ondertussen is Nokia 5800 firmware v50 uit.
Iemand daar al mee geprobeerd te connecten naar een CDE-103/113BT?

Ik moet zelf nog updaten (software geinstalleerd, te lui om te rebooten) en heb net m'n 103BT in m'n nieuwe auto ingebouwd. Moet alleen de microfoon nog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gisteravond ben ik eens in de auto gaan zitten met m'n vers updated 5800 en heb de microfoon van de stereo aangesloten.

Initieel zelfde euvel als altijd, namelijk dat de stereo op "Connecting" bleef knipperen en m'n telefoon ook daarop bleef staan.

Stereo ge-reset (rode knopje achter front), pairing op de telefoon weg gegooid en weer opnieuw geprobeerd.
Nogsteeds hangen. Pairing op de telefoon op "Authorised" gezet (krijg je geen vragen bij connecten).

Toen de stereo uit gezet, telefoon uit gezet, stereo weer aan, telefoon weer aan.

Bluetooth op de telefoon stond nog aan na herstart.
Toen ben ik via het menu van de stereo ( 5sec <F> knop) naar de paired devices gegaan en heb daar ge-connect. Toen koppelden de stereo en telefoon wel goed! :) Meteen even een paar testgesprekjes gedaan om microfoonvolume goed te zetten. Ging ook probleemloos :)

Edit: Stappenplan voor de mensen om te proberen:
-Stereo reset geven met rode knopje achter front, 10sec indrukken. (Let op! voorkeuze zenders en instellingen zijn dan weg!)
-Stereo goed zetten (instellingen herstellen)
-Telefoon bluetooth activeren
-Op telefoon pairen met stereo
-Stereo en telefoon zullen hangen, zet ze beide uit. Laat bluetooth wel aan staan op de telefoon.
-Op telefoon pairing op "Authorised" zetten.
-Naar het menu van de stereo gaan (5sec <F> knop)
-Zoek de paired devices op de stereo.
-Kies je telefoon, druk op Enter (knopje rechts onder draaiknop), stereo zal connecten.
-Et voila!

Ik heb daar na nog niet opnieuw geprobeerd, maar ik verwacht dat de stereo nu vanzelf zal verbinden als hij de telefoon ziet.
Nieuwe bevindingen zal ik uiteraard posten.
Stiekem hoop ik nu ook dat Garmin navigatie op m'n telefoon ook over de stereo zal gaan :P

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 06-05-2010 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Toch maar ff schopje.
Vandaag even getest of de telefoon automatisch connect, en dat blijkt hij te doen! :)

Meteen even aan de pruts geweest met navigatie (Garmin Mobile XT v5.00.50), maar ik krijg 0 geluid er uit. Zolang de telefoon verbonden is met de stereo geeft de telefoon zelf geen geluid, en de stereo geeft geen geluid (behalve dan dat de muziek door blijft spelen).
Ook een poging gedaan om via bluetooth muziek af te spelen, maar ook dat geeft geen geluid.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Edit:
Ik ben nog eens aan het pluizen geweest. Er zit geen A2DP en/of AVCRP in de bluetooth module. Enige oplossing: KCE-400BT carkit module via externe aansluiting. Die lust namelijk wel A2DP en AVCRP. Maar of dat wil icm een 103/113BT weet ik niet zeker, want dat zou kunnen conflicteren.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 07-05-2010 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

*Ongelofelijke rotschop* :+

Firmware 3.80 is uit voor de Alpine CDE-103BT. Link: http://www.alpine-electro...luetooth-update-software/

Ik blijf alleen nogsteeds met de vraag zitten of een KCE-400BT module aan een 103BT kan.
Als ik de interne bluetooth uit zet en dan een losse module monteer, zou goed moeten gaan toch?

Heb ook nog even gecheckt of de nieuwe modellen van Alpine ook A2DP en AVRCP ondersteunen, maar helaas....

Pagina: 1