Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:31:
Je kan ook eens kijken als je naar WIFI toegangspunten gaat zoeken, of er in je gsm scherm andere toegangspunten verschijnen. Dan weet je in ieder geval dat dat werkt.
Als ik op school zit en kijk dan zie ik meer dan 8 netwerken. Dus daar ligt het niet aan?
Denk dat ik anders maar eens naar een Nokia punt ga en daar ga bevragen als ze het willen testen.

Een hard-reset, wist dat alles (instellingen, files etc...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mexel schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:48:
Vraagje,

Wie heeft er al eens gespeeld met custom roms op de 5800.
Zoja : hoe heb je dat aangepakt,
Draait je phone nu beter,
Welke extra opties heb je erbij,
Waarom draai je nu de aangepaste ROM.
Ik draai sinds vanmorgen een custom rom.
Weet niet of ik hier mag bespreken welke custom rom het is?
Draait behoorlijk goed
Waarom ik het doe, gewoon omdat ik het wel eens leuk vond
En omdat het wat extra's heeft
Zoals meer snelkoppelingen op homescream, nieuw teama opties
Gewoon even wat googlen op custom firmware nokia 5800
Het is vrij simpel
Wel van te voren je contacten, smsjes, foto's back-uppen
430xlkod schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:47:
[...]
Een hard-reset, wist dat alles (instellingen, files etc...)?
Jah

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:18:
[...]

Draait behoorlijk goed
Waarom ik het doe, gewoon omdat ik het wel eens leuk vond
En omdat het wat extra's heeft
Zoals meer snelkoppelingen op homescream, nieuw teama opties
Gewoon even wat googlen op custom firmware nokia 5800
Het is vrij simpel
Wel van te voren je contacten, smsjes, foto's back-uppen

[...]

Jah
Wel wat kort door de bocht:
applicaties op je geheugenkaart wist die niet, ik heb de foon al wel gereset en bijv Garmin (navigatie) staat ook na een harde reset nog gewoon op te telefoon.

Hij wist dus de applicaties/ gegevens die op het interne telefoongeheugen zelf zijn opgeslagen, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:18:
[...]

Het mag niet in de Windows Mobile sectie. Dus ik zie niet in waarom het hier wel zou mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:50:
[...]

Ja, dat werkt goed. De fix met de sattelieten duurt wel 4 á 5 minuten (zie eerdere post) maar als je de fix éénmaal hebt is er een blijvende verbinding. Het zoeken naar sattelieten kan je op de volgende wijze instellen: Menu > Toepassingen > Locatie > Postitiebepaling > Positiebep. methoden ...kies nu voor 1 van de 4 opties: 1) Assited GPS, 2) Integrated GPS 3) Bluetooth GPS 4) Op basis van netwerk.
A(sisted)GPS maakt wel gebruik van Internet via je provider. Dat kost dus geld ook bij Nokiamaps free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:55:
[...]

A(sisted)GPS maakt wel gebruik van Internet via je provider. Dat kost dus geld ook bij Nokiamaps free.
rvd4always schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:50:
[...]

Bovenstaande is juist, als je geen kosten wilt maken kies je voor optie 2, en kies je dus voor Integrated GPS en dan maak je geen verbinding met internet, dus maak je ook geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Tips voor applicaties:

Tweets60 Pro
Ideale Twitter client die ik de hele dag door gebruik. Simpel, snel en doet wat het moet doen. De Pro versie heeft tevens Twitpic ondersteuning.

Aan Tweets60 zitten 2 nadelen, bij het opstarten gaat de app je Tweets updaten waardoor het eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om een nieuwe Tweet te typen. Het toetsenbord hapert dan verschrikkelijk of reageert heel laat.

2e nadeel is het scrollen door de Tweets, dit werkt niet helemaal lekker. Maar als je de scrollbalk goed indrukt gaat het over het algemeen wel goed.

AccuWeather
Wel bekend denk ik, snel en overzichtelijk het laatste weerbericht + verwachtingen op je telefoon.

9292OV met GPS
Voor de luie mens, op basis van GPS wordt je locatie bepaald en vervolgens hoef je enkel nog een bestemming om met het OV te reizen in te vullen.

Youtube
Ziet er erg gelikt uit en werkt erg goed!

Nokia Point & Find
Een zogehete augmented reality browser. Richt je camera op bijvoorbeeld een monument en de app verteld je er meer over.

Jokuspot
Met deze app tover je je telefoon om in een WiFi access point. Via bijvoorbeeld je laptop kun je verbinden met de access point en zo via de internetverbinding op je telefoon internetten op je laptop.

Erg handig!

Shazam
Wel bekend inmiddels denk ik. Voor diegene die toch net onder een steen vandaan zijn gekropen. Hoor je een nummer en benieuwd wat de artiest en titel is? Houd je telefoon bij de speaker en Shazam verteld je wat de artiest en titel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:33
Ik heb nu weer wat vreemds, heb net mijn T-mobile versie van deze telefoon kunnen updaten naar versie V40, alleen nu heb ik op bepaalde plekken geen 3g meer waar ik ze eerder wel had. Komt die iemand bekend voor met deze release?

(heb al verschillende zaken geprobeer, van allerlei resets tot het handmatig instellen van de provider)

[ Voor 18% gewijzigd door cossy nl op 13-05-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als nu eens de update V50 installeerd?
Het kan natuurlijk ook aan je provider liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
@rvd4always
"Tijdens het navigeren wil ik graag een screenshot maken van een current map. Nu staat er op onderstaande site een handleiding maar het lukt mij niet om een screenshot te maken"

De beschrijving die je noemt slaat op een oude(re) versie van Maps
Screenshots maken is niet mogelijk met Nokia Maps 3.03 (ook niet met 3.04 beta)

Work around is: Gebruik Screensnap. Iets omslachtiger, werkt perfect. Freeware, makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cossy nl schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:47:
Ik heb nu weer wat vreemds, heb net mijn T-mobile versie van deze telefoon kunnen updaten naar versie V40, alleen nu heb ik op bepaalde plekken geen 3g meer waar ik ze eerder wel had. Komt die iemand bekend voor met deze release?
Dat zal eerder aan T-mobile liggen dan aan de v40
Dat is al geruime tijd een probleem.
http://www.mobilyz.com/fo...dpa-netwerk-probleem.html
waits schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:45:

Work around is: Gebruik Screensnap. Iets omslachtiger, werkt perfect. Freeware, makkelijk te vinden.
Klopt. Screensnap gebruik ik ook. Is niet omslachtig. Ik aktiveer het met de camera-knop. Werkt prima

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Weet iemand of er een tv-gids applicatie voor de s60v5 bestaat? Net zo eentje als op de Iphone of Android. Ik ben er echt heel lang naar op zoek!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waits schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:45:
Gebruik Screensnap. Iets omslachtiger, werkt perfect. Freeware, makkelijk te vinden.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:48:
Weet iemand of er een tv-gids applicatie voor de s60v5 bestaat? Net zo eentje als op de Iphone of Android. Ik ben er echt heel lang naar op zoek!
Hier heb je er een. Het is wel nog work in progress.
Opmerkingen zijn welkom.

http://dl.dropbox.com/u/246058/tvgids/TV-Gids.jar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat is de beste manier om de MicroSD te vervangen door een groter exemplaar? Heb zojuist alles gekopieerd naar de nieuwe kaart, maar dan zie ik al meteen dat er shortcuts en applicaties verdwenen zijn en de muziekspeler aangeeft dat de muzieklibrary corrupt is. Had verwacht dat ik dit probleem door alles te kopieren niet zou hebben, maar is helaas niet het geval. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:57
Heb je beide kaartjes wel de zelfde naam gegeven?
Walkman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:00:
Wat is de beste manier om de MicroSD te vervangen door een groter exemplaar? Heb zojuist alles gekopieerd naar de nieuwe kaart, maar dan zie ik al meteen dat er shortcuts en applicaties verdwenen zijn en de muziekspeler aangeeft dat de muzieklibrary corrupt is. Had verwacht dat ik dit probleem door alles te kopieren niet zou hebben, maar is helaas niet het geval. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:00:
Heb je hetzelfde bestandsysteem gebruikt? NTFS of FAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Nee, heb niet naar de naam van de kaarten gekeken, zal dat nog even. Goede tip.. Zie trouwens wel dat ik films er gewoon van af kan spelen. Het kaartje zelf is dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaartje in je telefoon, in massaopslag modus op pc aan sluiten en via pc een bad sector scan/repair op het kaartje doen wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:12:
kaartje in je telefoon, in massaopslag modus op pc aan sluiten en via pc een bad sector scan/repair op het kaartje doen wil nog wel eens helpen.
Het is de eerste keer dat ik het kaartje gebruik, dus neem aan dat er nog niets mis mee is.

Heb trouwens de namen vergeleken, maar ze hebben beide geen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:19:
[...]

Het is de eerste keer dat ik het kaartje gebruik, dus neem aan dat er nog niets mis mee is.

Heb trouwens de namen vergeleken, maar ze hebben beide geen naam.
Aannames heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Hier heb je er een. Het is wel nog work in progress.
Opmerkingen zijn welkom.

http://dl.dropbox.com/u/246058/tvgids/TV-Gids.jar
Heb het gedownload, maar werkt alleen met de Belgische zenders. Wanneer je de Nederlandse zenders selecteert, blijft het de Belgische zenders gebruiken... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:19:
[...]

Heb het gedownload, maar werkt alleen met de Belgische zenders. Wanneer je de Nederlandse zenders selecteert, blijft het de Belgische zenders gebruiken... klopt dit?
Die instellingen werken nog niet. Programma is ook nog niet af.
Welke zenders zou je als nederlander graag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:30:
[...]

Die instellingen werken nog niet. Programma is ook nog niet af.
Welke zenders zou je als nederlander graag zien?
De zenders die ik graag zou willen zien zijn:

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
RTL 7
SBS 6
RTL 8
Veronica / Disney XD
Net 5
Discovery Channel

Overigens vind ik het idee om zo'n apps te ontwikkelen zeer goed! Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Deze week haal ik ook een Nokia 5800 XM :)

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEnsen ik heb een probleem ik weet niet of meerdere er last van hebben:

op mijn hoofdscherm zijn de snelkoppelingen verdwenen en de groene en rode toets hebben hun functie verloren. Ik heb al reboot gedaan en ander thema maar niks helpt.

Meer mensen hier last van of een oplossing? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Laatst online: 11-09 20:45
Sinds dat ik de laatste firmware geflashed heb, gaat de browser automatisch op full screen. Dat vind ik eigenlijk niet zo prettig want juist de snelle toegang tot de menu's onderaan de pagina vond ik handig. Ik heb me een ongeluk lopen zoeken, maar kan niet vinden dat dit aangepast kan worden. Ik ga er dus al bijna vanuit dat het niet aan te passen is, maar kan iemand dit bevestigen?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat is, voor zover ik weet, inderdaad niet aan te passen. De browser is van een nieuwe versie, en het menu is ook aangepast op de automatische fullscreen, de fullscreen-knop is namelijk weg.

Ik ben overigens juist heel blij met die optie, pixels weggooien voor een menu waar je maar heel af en toe in moet is niet cool, zeker niet op zo'n klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Laatst online: 16:35
lgeraeds schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:40:
Tips voor applicaties:

...

Jokuspot
Met deze app tover je je telefoon om in een WiFi access point. Via bijvoorbeeld je laptop kun je verbinden met de access point en zo via de internetverbinding op je telefoon internetten op je laptop.

Erg handig!

...
Lijkt me een erg handige app, maar hoe zit dat met het verbod op tethering bij verschillende providers? Ik heb zelf "Ben internet altijd". Ben.nl is niets te vinden. Iemand ervaring?

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Heeft hier iemand ervaring met het programma NS reisplanner Xtra? Je kunt het op je 5800 krijgen door NS naar 5522 the sms-en.
Ik heb het geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar om een verbinding te krijgen. Als ik binnen ben en gebruik maak van een WLAN, dan zou het toch moeten lukken toch? Is het een slecht programma, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
PieperM schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:08:
[...]

Lijkt me een erg handige app, maar hoe zit dat met het verbod op tethering bij verschillende providers? Ik heb zelf "Ben internet altijd". Ben.nl is niets te vinden. Iemand ervaring?
Ik heb bij Vodafone ook onbeperkt mobiel internet in men abbo en heb men 5800 regelmatig aan men netbook hangen om in de tram/trein/bus te kunnen internetten en msn'en enzo. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
TheZeroorez schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:19:
Dat is, voor zover ik weet, inderdaad niet aan te passen. De browser is van een nieuwe versie, en het menu is ook aangepast op de automatische fullscreen, de fullscreen-knop is namelijk weg.

Ik ben overigens juist heel blij met die optie, pixels weggooien voor een menu waar je maar heel af en toe in moet is niet cool, zeker niet op zo'n klein schermpje.
Hmmz, jammer dat dit niet door de individuele gebruiker bepaald kan worden. Ik vind vooral de minieme vertraging van het naar full-screen gaan erg hinderlijk en niet opwegen tegen de aanwezigheid van de browserbalk onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:59:
MEnsen ik heb een probleem ik weet niet of meerdere er last van hebben:

op mijn hoofdscherm zijn de snelkoppelingen verdwenen en de groene en rode toets hebben hun functie verloren. Ik heb al reboot gedaan en ander thema maar niks helpt.

Meer mensen hier last van of een oplossing? bvd
Dit klinkt als een fout ergens in je instellingen, waar ik met v31 nog weleens last van had. Waarschijnlijk is een harde reset de enige remedie (*#7370#). Maak voor de tijd wel een back-up van je contacten, berichten, notities, taken, etc, maar niet van de telefoon instellingen (anders neem je na het terugzetten van de back-up gewoon de fout weer over). Na de reset is de telefoon qua instellingen weer zoals hij was toen je hem kocht.
henk99 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:18:
Heeft hier iemand ervaring met het programma NS reisplanner Xtra? Je kunt het op je 5800 krijgen door NS naar 5522 the sms-en.
Ik heb het geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar om een verbinding te krijgen. Als ik binnen ben en gebruik maak van een WLAN, dan zou het toch moeten lukken toch? Is het een slecht programma, of zie ik iets over het hoofd?
Geen problemen mee eigenlijk, maar het programma is niet heel geweldig. Het grootste probleem is dat hij per se een GPS-signaal wil hebben, en zolang hij dat niet heeft, hij blijft zoeken (en je dus niks verder kan). Ik heb dat opgelost door bij het opstarten aan te geven dat hij altijd moet vragen om toestemming voor het gebruik van GPS. Als je dan nee zegt, dan werkt het programma wel zonder eerst een GPS-fix te hebben.
Mijn grootste probleem is alleen dat het T-Mobile internet rond de stations vaak niet werkt, zeker niet in de spits, en juist dan wil ik het kunnen gebruiken...
TheZeroorez schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:19:

Ik kan het hier niet meer mee eens zijn ;) Ik wacht nog steeds tot Symbaloo een mobiele versie uitbrengt, dan komt die als home-screen te staan en heb ik ook m'n bookmarks niet nodig.

Overigens zou een snelknop naar het menu wel handig zijn, of het ondersteunen van gestures voor bijv. een pagina terug of vooruit. (dus naar rechts schuiven is een pagina terug)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
430xlkod schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:07:
Kan de 5800 ook opgeladen worden dankzij de USB kabel aan de PC of laptop? Want dit mis ik wel aangezien ik vaak met de laptop weg ben maar niet direct stroom heb voor me mobiel dan op te laden indien hij wat leeg is...
Vis schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:18:
[...]

Dit zou DE oplossing kunnen zijn voor mijn probleem, een aantal posts terug op deze pagina..

Maar volgens mij gaat dit niet...

Hoor het graag :)
Zoek maar eens op "Nokia CA-126"

Het is niet het 'opladen via USB' dat jij waarschijnlijk bedoelt, maar je laad wel op via USB :p

Edit:
Ik was iets te snel met antwoorden en had niet gezien dat anderen mij voor waren.. Sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter06 op 17-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik heb al eerder in dit topic over dit probleem gehad, dat ik regelmatig niet de vergendling via slide eraf krijg, ik kreeg als tip in menu instellingen sensor instellingen (scherm auto draaien) uitzetten, dit werkt ook, maar als ik nu het tochscreen gepoetst heb, dan is het probleem weer terug, dan moet ik weer autodraaien aanzetten en dan weer uit, soms ook van profiel nog ff wisselen, en dan is het weer oke, wie heeft dit ook al mee gemaakt
p.s.heb ook al menige hard reset gedaan en de firmware nieuw erop gezet
groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak nu gebruik van de bijgeleverde 8 GB microSDHC-kaart. Ik overweeg een 16 gb kaartje aan te schaffen maar nu zie ik dat je verschillende class/snelheden kaartjes hebt. Maakt het nog wat uit wat voor class/snelheid kaartje je aanschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nee, ik heb er al een tijdje een Transcend 16GB MicroSD SDHC Class6 kaartje in zitten en dat werkt prima. Class geeft inderdaad de snelheid aan en maakt iets verschil in het volpompen met muziek. Sowieso gaat dat bij mij sneller extern via een adapter dan met de meegeleverde usb kabel.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verdorie... laat ik hem gisteren vallen... scherm is kapot; krijg strepen over het beeldscherm en nu blijft het scherm volgens mij zelfs zwart :( Ik was er altijd zo zuinig mee (geen krasje verder op te zien!) en moet nog 11 maanden abo (van de 24) ... ik baal echt enorm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

F_demon schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:43:
Nee, ik heb er al een tijdje een Transcend 16GB MicroSD SDHC Class6 kaartje in zitten en dat werkt prima. Class geeft inderdaad de snelheid aan en maakt iets verschil in het volpompen met muziek. Sowieso gaat dat bij mij sneller extern via een adapter dan met de meegeleverde usb kabel.
Even een hele stomme en simpele vraag, maar wat voor adapter gebruik je? Ik heb namelijk 2 USB-kaartlezers en die weigeren beide om SDHC-kaarten te lezen... Ik zit daardoor vast aan de trage doorvoer via de telefoon...
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:46:
Hallo allemaal,
ik heb al eerder in dit topic over dit probleem gehad, dat ik regelmatig niet de vergendling via slide eraf krijg, ik kreeg als tip in menu instellingen sensor instellingen (scherm auto draaien) uitzetten, dit werkt ook, maar als ik nu het tochscreen gepoetst heb, dan is het probleem weer terug, dan moet ik weer autodraaien aanzetten en dan weer uit, soms ook van profiel nog ff wisselen, en dan is het weer oke, wie heeft dit ook al mee gemaakt
p.s.heb ook al menige hard reset gedaan en de firmware nieuw erop gezet
groet Frank
Welke vergrendeling bedoel je? Keylock gaat met de schuifknop aan de zijkant, tenzij je een speciale app hebt geïnstalleerd om a-la iPhone de blokkering op te heffen.
Sliden kent mijn 5800 alleen als ik gebeld wordt of als mijn alarm afgaat, en dan reageert hij hoe dan ook.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 18:09
(jarig!)
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:51:
Verdorie... laat ik hem gisteren vallen... scherm is kapot; krijg strepen over het beeldscherm en nu blijft het scherm volgens mij zelfs zwart :( Ik was er altijd zo zuinig mee (geen krasje verder op te zien!) en moet nog 11 maanden abo (van de 24) ... ik baal echt enorm :(
Het zou kunnen dat alleen de kabel los is geschoten. Als het scherm zelf kapot is zou je er een nieuwe in kunnen zetten. Die zijn niet zo heel duur. 25 a 30 Euro ongeveer.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat Firmware 50.00.05 inhoud? Ik weet dat het een update is voor je telefoon, maar wat veranderd er aan?

Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voornaamste toevoegingen zijn Kinetic Scrolling, Swipe functies, beter memory management en verbeterde browser.
KS is dat je een zwiep over je scherm geeft en de scroll dan langzaam afremt ipv direct te stoppen als je je vinger optilt.
Swipe functies houden in dat je bij dingen als een inkomend telefoongesprek kan opnemen door een "swipe" over het scherm te doen. O.a. het alarm heeft ook Swipe functies. (rechts naar links voor snooze, links naar rechts voor stop)
Memory management is te merken in minder spontaan afsluitende applicaties en de browser kan nu websites aan die meer geheugen gebruiken.
De browser gaat nu ook automatisch fullscreen en de flash support is verbeterd.

Link naar uitgebreidere changelog

By the way, je hoeft niet te groeten, dit is GoT ;) Wij groeten elkaar permanent. Als je een bericht post is een groet meteen geimpliceerd, zeg maar ;)
Heeft er ook mee te maken dat GoT enorm groot is en hier vreselijk veel mensen rondhangen. Als iedereen een groet onder z'n berichtje zou zetten, zou dat het overzicht in de weg staan ;)
Als je toch persé een groet wil doen, dan is het sterk aan te raden om dat in je profiel bij de signature neer te zetten :)

[ Voor 53% gewijzigd door McKaamos op 18-05-2010 11:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:05:
[...]

Even een hele stomme en simpele vraag, maar wat voor adapter gebruik je? Ik heb namelijk 2 USB-kaartlezers en die weigeren beide om SDHC-kaarten te lezen... Ik zit daardoor vast aan de trage doorvoer via de telefoon...

[...]

Welke vergrendeling bedoel je? Keylock gaat met de schuifknop aan de zijkant, tenzij je een speciale app hebt geïnstalleerd om a-la iPhone de blokkering op te heffen.
Sliden kent mijn 5800 alleen als ik gebeld wordt of als mijn alarm afgaat, en dan reageert hij hoe dan ook.
Ik bedoel inderdaad de keylock, heb geen iphone app geinstaleerd, bij mij doet hij niet als ik gebeld word of mijn alarm af gaat
groet Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Hallo,

Dat progje van tvguide zag er echt vet uit! Ik vraag me alleen af hoe lang het ongeveer gaat duren voor de toevoegingen van nederlandse zenders, want nu zijn er maar 3 nederlandse zenders. Alvast bedankt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Heb een week geleden enkele dingen gekocht bij Deal Extreme
heb dit allemaal besteld:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484 20484
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22814 22814
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30052 30052

heb al een opgezocht (ook hier) voor revieuws maar niet echt gevonden.
Iemand al goede ervaringen met deze dingen? (vooral de screen protector en Mount)
Of zouden jullie mij een andere aanraden? :)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de auto houder voor de Nokia 5800 thuis ontvangen (CR-119). Toen ik de 5800 kocht zat er een voucher in de box zodat ik de houder gratis kon bestellen. Dit is een actie van Nokia. Alleen moet ik nog de auto oplader aanschaffen.

http://www.nokia.nl/kies-extra-diensten/ovi-kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Weet iemand een goedkope screenprotector? Mag via Ebay of Dealextreme

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 20:53
Als je nou eens 2 post boven je of zoek gewoon op Dealextreme... Kan niet heel erg moeilijk zijn denk ik.

offtopic:
of is 90 dollarcent te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Bartske schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:39:
Als je nou eens 2 post boven je of zoek gewoon op Dealextreme... Kan niet heel erg moeilijk zijn denk ik.

offtopic:
Daar is nog geen antwoord op gegeven of deze goed zijn. Ik breid mijn zoek ook op meerdere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
UnitedJunk schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:44:
[...]

Daar is nog geen antwoord op gegeven of deze goed zijn. Ik breid mijn zoek ook op meerdere sites.
Waarom vraag je dan om goedkope? Dan moet je om goede vragen.

En ik vind die van Dealextreme goed qua kwaliteit (heb ze zelf) touchscreen blijft nog goed reageren enzo. En ik denk dat je niet heel veel kan miskopen aan die van Dealextreme. Ik zou er 2 nemen, heb je nog eentje om te verkl*ten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Bartske schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Waarom vraag je dan om goedkope? Dan moet je om goede vragen.

En ik vind die van Dealextreme goed qua kwaliteit (heb ze zelf) touchscreen blijft nog goed reageren enzo. En ik denk dat je niet heel veel kan miskopen aan die van Dealextreme. Ik zou er 2 nemen, heb je nog eentje om te verkl*ten.
Oké bedankt. Ga ze zo bestellen. Doe er gelijk 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Vorlon schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:50:
[...]

Het zou kunnen dat alleen de kabel los is geschoten. Als het scherm zelf kapot is zou je er een nieuwe in kunnen zetten. Die zijn niet zo heel duur. 25 a 30 Euro ongeveer.
eerst kwamen er allemaal strepen op het beeldscherm, en nu blijft het beeldscherm aardig zwart...

Nieuw scherm voor 30 euro? kan me niet voorstellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:42:
Voornaamste toevoegingen zijn Kinetic Scrolling, Swipe functies, beter memory management en verbeterde browser.
KS is dat je een zwiep over je scherm geeft en de scroll dan langzaam afremt ipv direct te stoppen als je je vinger optilt.
Swipe functies houden in dat je bij dingen als een inkomend telefoongesprek kan opnemen door een "swipe" over het scherm te doen. O.a. het alarm heeft ook Swipe functies. (rechts naar links voor snooze, links naar rechts voor stop)
Memory management is te merken in minder spontaan afsluitende applicaties en de browser kan nu websites aan die meer geheugen gebruiken.
De browser gaat nu ook automatisch fullscreen en de flash support is verbeterd.

Link naar uitgebreidere changelog

By the way, je hoeft niet te groeten, dit is GoT ;) Wij groeten elkaar permanent. Als je een bericht post is een groet meteen geimpliceerd, zeg maar ;)
Heeft er ook mee te maken dat GoT enorm groot is en hier vreselijk veel mensen rondhangen. Als iedereen een groet onder z'n berichtje zou zetten, zou dat het overzicht in de weg staan ;)
Als je toch persé een groet wil doen, dan is het sterk aan te raden om dat in je profiel bij de signature neer te zetten :)
Bedankt voor de snelle reactie, hier zal ik zeker wat aan hebben...
De eerst volgende keer dat ik een bericht zal plaatsen, zal ik niet meer groeten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeers schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:24:
Heb een week geleden enkele dingen gekocht bij Deal Extreme
heb dit allemaal besteld:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20484 20484
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22814 22814
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30052 30052

heb al een opgezocht (ook hier) voor revieuws maar niet echt gevonden.
Iemand al goede ervaringen met deze dingen? (vooral de screen protector en Mount)
Of zouden jullie mij een andere aanraden? :)
Lader is ok, maar de opgegeven lengte is kennelijk uitgerekt gemeten, heb de draad achter de fone in de houder zitten, want stekkertje oogt/voelt fragiel.
Houder is prima, ik zet 'm wel strak tegen het dashboard anders zwabbert het scherm nog wel eens van landscape naar rechtop bij een hobbelweg. Maar dat doet de houder van mijn mio pda ook en daar kan je toch een klein hondje mee in bedwang houden.
Screensaver doet zijn werk, na 5 maanden nog steeds netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Accessoires: Na een maandje wachten, ook hier de DealExtreme auto/ruit/bureau houder en het lederen hoesje mogen ontvangen, best aardige kwaliteit klemt alleen wel wat aggressief.

Hardware probleem: Wat is trouwens een adres voor reparatie center, want bij normaal gebruik is nu bij mij het scherm op _niet_ volledige brightness net als een oude film, verticale strepen die een beetje knipperen en golven.

Software probleem: Mobbler crasht nog regelmatig i.c.m. Fring, en sowieso vind ik de nieuwste versie van Fring een dikke achteruitgang met al die loze reclame die ik toch niet open.. tijd dat ik zelf maar eens software ga ontwikkelen voor Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nu niet bezuinigen op je screenprotector! Koop geen goedkope rommel waar je later spijt van krijgt.

De beste screenprotector is: Brando Screenprotector Ultra Clear Nokia 5800 XpressMusic

http://www.pdashop.nl/pro...kia-5800-xpressmusic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:21:
Ga nu niet bezuinigen op je screenprotector! Koop geen goedkope rommel waar je later spijt van krijgt.

De beste screenprotector is: Brando Screenprotector Ultra Clear Nokia 5800 XpressMusic

Die vind ik toch echt geen €18 waard zeg, voor een lapje plastic, tegenover de 90 dollarcent incl. verzending van dat prima dealextreme ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Die vind ik toch echt geen €18 waard zeg, voor een lapje plastic, tegenover de 90 dollarcent incl. verzending van dat prima dealextreme ding.
Idd, als ik lees wat er voor reviews er geschreven zijn over die van €18. Dan koop ik liever 1 van 0,90 en probeer ik dat gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:44:Software probleem: Mobbler crasht nog regelmatig i.c.m. Fring, en sowieso vind ik de nieuwste versie van Fring een dikke achteruitgang met al die loze reclame die ik toch niet open.. tijd dat ik zelf maar eens software ga ontwikkelen voor Symbian.
Ah, Nimbuzz is al een wereld vooruitgang, zit een stuk beter in elkaar. Nimbuzz maakt meer gebruik van de standaard Symbian achtige applicatie features, voelt een stuk degelijker als Fring, welke het niet slecht deed tot de reclame toevoeging, maar Nimbuzz is zeker de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:14:
Ik maak nu gebruik van de bijgeleverde 8 GB microSDHC-kaart. Ik overweeg een 16 gb kaartje aan te schaffen maar nu zie ik dat je verschillende class/snelheden kaartjes hebt. Maakt het nog wat uit wat voor class/snelheid kaartje je aanschaft?
ClassX=snerlheid in MBs
bijv:
Class4 = 4MBs
[...]

PDASHOP is nu eenmaal dus, te duur

vwb de screen protector. Bij die van mij ging het tweede papieren tapje er moeilijk vanaf. Dit is het tapje dat je erasf haalt als de protector gemonteerd zit. Wat papier bleef eraan plakken en dat heeft wat poetswerk met wasbenzine opgeleverd.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter06 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:57:
[...]

Zoek maar eens op "Nokia CA-126"

Het is niet het 'opladen via USB' dat jij waarschijnlijk bedoelt, maar je laad wel op via USB :p

Edit:
Ik was iets te snel met antwoorden en had niet gezien dat anderen mij voor waren.. Sorry!
http://www.nisgav.com/datakabels.php
Thanks the one bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:08:
[...]

Ah, Nimbuzz is al een wereld vooruitgang, zit een stuk beter in elkaar. Nimbuzz maakt meer gebruik van de standaard Symbian achtige applicatie features, voelt een stuk degelijker als Fring, welke het niet slecht deed tot de reclame toevoeging, maar Nimbuzz is zeker de betere keuze.
Nimbuzz is echt heel duidelijk en vlot. betere messenger kan er niet zijn denk ik

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:10
Bartske schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:39:

offtopic:
http://www.gadgetshieldz.com/
Betaald met paypal en in nog geen week geleverd. Top! :)
Je moet trouwens eerst 's op internet zoeken naar kortingscodes ;)

[ Voor 8% gewijzigd door K_VL op 19-05-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:56:
[...]
PDASHOP is nu eenmaal dus, te duur

vwb de screen protector. Bij die van mij ging het tweede papieren tapje er moeilijk vanaf. Dit is het tapje dat je erasf haalt als de protector gemonteerd zit. Wat papier bleef eraan plakken en dat heeft wat poetswerk met wasbenzine opgeleverd.
Dan heb je het plastic beschermvelletje wat op de screensaver zit als screensaver gebruikt, en de screensaver zelf weggegooid waarschijnlijk, want bij mij zaten die papiertjes alleen op de beschermvelletjes.
Plus dat dat mij met de eerste ook gebeurde zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Damn!! Gisteravond trek ik met mijn nagel / vinger een joekel van een kras over het scherm (waarschijnlijk zat er een korreltje zand onder mijn nagel van het werken in de tuin... :( ). De vorige week bestelde screen protector is nog niet gearriveerd, dus dubbel balen!

Voordat ik de screen protector ga aanbrengen (als deze eindelijke eens binnenkomt), wat zou ik dan het beste kunnen doen: gewoon erop aanbrengen of kan ik de kras nog 'voorbehandelen'? De kras is voelbaar en zichtbaar, echt niet tof dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Even een vraagje over de laatste firmware versie (v50).

Ik had op m'n homescreen de volgende acties nodig om een sms te sturen naar 1 van de 4 contacts:
-klik op contact
-klik op envelop
-sms typen

nu is dat geworden:
-klik op contact
-klik op envelop
-maak keuze uit tekst of audio bericht
-maak keuze uit mobiel of vast nummer
-sms typen

kunnen die 2 extra stappen er ook weer tussenuit?
Ik wil geen audioberichten versturen, en het default berichtennummer is al ingesteld op mobiel, dus waarom die extra vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:45:
[...]

Dan heb je het plastic beschermvelletje wat op de screensaver zit als screensaver gebruikt, en de screensaver zelf weggegooid waarschijnlijk, want bij mij zaten die papiertjes alleen op de beschermvelletjes.
Plus dat dat mij met de eerste ook gebeurde zo _/-\o_
Jij maakt grapjes.Ik heb wel meer van die dingen gemonteerd. Op de Nokia zit ie nog steeds. Die beschermkant krijg je niet eens op je scherm. Zou er zo vanaf vallen.ik wijt het aan de kwaliteit
SePtiCTaNk schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:53:
Damn!! Gisteravond trek ik met mijn nagel / vinger een joekel van een kras over het scherm (waarschijnlijk zat er een korreltje zand onder mijn nagel van het werken in de tuin... :( ). De vorige week bestelde screen protector is nog niet gearriveerd, dus dubbel balen!
nagels kort houden. Wie gaat er nu ook met een nagel over het scherm. Niemand toch, behalve jij 8)

@all

vanmiddag even een CA-126 Sync'n Charge ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 22:48

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:21:

heb zelf inmiddels een N900, maar de 5800 heb ik een jaar gehad met de screenprotector van DealExtreme.. In dat jaar is er echt niets mee gebeurd! Strip is perfect blijven zitten! en touchscreen bleef er goed om werken..
Ik had die € 18 lekker ergens anders aan besteed..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Laatst online: 16:35
[...]

[url="ttp://shop.brando.com/bw-ultraclear-cellphone-s-p-nokia-5800-xpressmusic-_p02966c0977d009.html"]http://shop.brando.com[/url] voor $10 inclusief verzendkosten de beste screenprotector op de markt.

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
nagels kort houden. Wie gaat er nu ook met een nagel over het scherm. Niemand toch, behalve jij 8)
Een nagel is zacht, zachter dan een stylus. Alleen een miniem zandkorreltje niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PieperM schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:19:
[...]
[url="ttp://shop.brando.com/bw-ultraclear-cellphone-s-p-nokia-5800-xpressmusic-_p02966c0977d009.html"]http://shop.brando.com[/url] voor $10 inclusief verzendkosten de beste screenprotector op de markt.
Iets hoeft niet duur te zijn om goed te zijn. Neem gewoon die van dealextreme. Ik heb na 1 jaar een tweede protector erop gezet en dat heeft me dus bij elkaar zo'n € 1,20 gekost (2 dus). Mocht hij nog eens minder mooi worden, bestel ik er gewoon weer een. Ook fijn: weer eens iets nieuws. Alleen als je geld teveel hebt neem je een brando :P is mijn persoonlijke mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:41:
Vandaag heb ik de auto houder voor de Nokia 5800 thuis ontvangen (CR-119). Toen ik de 5800 kocht zat er een voucher in de box zodat ik de houder gratis kon bestellen. Dit is een actie van Nokia. Alleen moet ik nog de auto oplader aanschaffen.

http://www.nokia.nl/kies-extra-diensten/ovi-kaarten
Ik ben wel benieuwd naar die houder. Ik heb nu een simpele klemhouder (zo'n universeel ding), maar vind die niet heel prettig werken... Kan je deze houder nou ook 90graden draaien terwijl hij vast zit? Zodat je dus kan wisselen tussen landscape en portrait mode? Vooral tijdens de navigatie heb ik mijn 5800 namelijk liever in landscape, maar dat gaat nu niet.
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:44:
Software probleem: Mobbler crasht nog regelmatig i.c.m. Fring, en sowieso vind ik de nieuwste versie van Fring een dikke achteruitgang met al die loze reclame die ik toch niet open.. tijd dat ik zelf maar eens software ga ontwikkelen voor Symbian.
Heb je de laatste versie van Mobbler (versie 1.09(256))? Ik merkte dat mobbler bij 1 van update's geen bericht gaf dat er een update beschikbaar was. Die heb ik toen met de hand geïnstalleerd.
Als er bij mij namelijk 1 programma stabiel draait, dan is het Mobbler wel. Met v40 van de firmware had ik af en toe nog ruzie dat het onderbreken van de muziek niet goed ging als mobbler via bluetooth aan het spelen was, maar dat lijkt met firmware v50 ook gelost te zijn.

Over apps gesproken, ik zie zojuist in de Ovi winkel dat er een tweakers.net app beschikbaar is O+

[ Voor 38% gewijzigd door deepbass909 op 20-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:51:

Ik ben wel benieuwd naar die houder. Ik heb nu een simpele klemhouder (zo'n universeel ding), maar vind die niet heel prettig werken... Kan je deze houder nou ook 90graden draaien terwijl hij vast zit? Zodat je dus kan wisselen tussen landscape en portrait mode? Vooral tijdens de navigatie heb ik mijn 5800 namelijk liever in landscape, maar dat gaat nu niet.
Ik heb bij dealextreme de autohouder (sku.22814) besteld voor $5,30 incl. verzenden en hij werkt perfect. Je kunt hem als hij vast zit ook 90graden draaien, daar zit een apart wieltje voor op.

Ik heb trouwens een 5230 maar die heeft hetzelfde formaat en past dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
Cryothic schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:56:
nu is dat geworden:
-klik op contact
-klik op envelop
-maak keuze uit tekst of audio bericht
-maak keuze uit mobiel of vast nummer
-sms typen

kunnen die 2 extra stappen er ook weer tussenuit?
Ik wil geen audioberichten versturen, en het default berichtennummer is al ingesteld op mobiel, dus waarom die extra vraag?
hmmm... ik heb ook v50 sinds dinsdag,
maar ik kan nog steeds contact => envelop => bericht typen

Ik heb alleen maar "mobiele" nummers, dat scheelt (nou ja, mobiel, alles staat onder mobiel opgeslagen)
Maar die stap met audio berichten weet ik niet direct hoe het komt dat ik t niet heb en jij wel
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:41:
Ik doe veel met mn nagels, als je net ergens wat preciezer op wil drukken...
dan hoef je niet speciaal daarvoor de stylus te pakken ;)

Maar ja, op die manier gebruik ik meestal gewoon alles dat ik vast heb om m'n scherm te bedienen. Sleutels, pennen, papiertjes, maakt niet uit... :D
Zónder screenprotector overigens 8) en nog geen krassen erop ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Chillz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:58:
[...]

hmmm... ik heb ook v50 sinds dinsdag,
maar ik kan nog steeds contact => envelop => bericht typen

Ik heb alleen maar "mobiele" nummers, dat scheelt (nou ja, mobiel, alles staat onder mobiel opgeslagen)
Maar die stap met audio berichten weet ik niet direct hoe het komt dat ik t niet heb en jij wel

[...]
Ja, via contacten kan ik het ook.
Maar via dat lijstje met contacten op je home-screen (wat er eerst 4 statisch waren, en nu een zelf-bepaald aantal waar je in kan scrollen) lukt me dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Hoop morgen mijn 5800 te mogen ontvangen. Als ik thuis kom van school hoop ik dat er een pakketje op tafel ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
Cryothic schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:07:

Ja, via contacten kan ik het ook.
Maar via dat lijstje met contacten op je home-screen (wat er eerst 4 statisch waren, en nu een zelf-bepaald aantal waar je in kan scrollen) lukt me dat niet
Oh, dat weet ik dan weer niet
Die gebruik ik niet

Ik heb nog gewoon snelkoppelingen en dus m'n agenda op home-screen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:51[/message]:[/b]
[...]

[/quote]

Ja, je kan de houder draaien met de klok mee zodat ie portrait of landscape mode is.
Als je de houder naar links zou draaien draai je de houder los en heb je de telefoon in je hand.

Engelse gebruiksaanwijzing:

http://nds1.nokia.com/fil...-20_CR-119_APAC_UG_en.pdf

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik die kabel, CA-126 Maar ook dat is eigenlijk niet wat ik zocht. Het is nl. geen echte "Sync 'n Charge" Je kun niet simultaan syncen en laden. Het is "of of" niet "en en"
Als je nl. de voedingsplug erin stopt, disconnect je met PC Suite, en laad je alleen op.
Overigens is de pin van die voedingsconnector ook 3mm langer dan het org. Hij pas wel, maar toch.
Alleen past die pin er niet helemaal in.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28ajpti.jpg

Ja, hij gaat niet verder.

Dus:

USB erin is sync
Voeding erbij is alleen laden disconnects PCSuite.

Het enige voordeel is dat je niet gelijk door te kamer hoeft te "rennen" op zoek naar de lader.Je wisselt gewoon van plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik ben op zoek gegaan naar een manier om .gpx bestanden te gebruiken op mijn 5800. Uiteindelijk heb ik de Trial gedownload van Viewranger (trial via: http://www.viewranger.com/vrproductinfo.php) of basic versie via Ovi-store.

Het importeren van een GPX bestand is me tot nu toe niet gelukt, dus iemand met ervaring met dit programma mag me helpen. Verder leek me het programma wel het vermelden waard, eerdere vragen over een programma voor GPX leverden nog geen resultaat (maar misschien is Viewranger gewoon niet goed genoeg).

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus73 op 20-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

he3763 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:02:
[...]

Ik heb bij dealextreme de autohouder (sku.22814) besteld voor $5,30 incl. verzenden en hij werkt perfect. Je kunt hem als hij vast zit ook 90graden draaien, daar zit een apart wieltje voor op.

Ik heb trouwens een 5230 maar die heeft hetzelfde formaat en past dus ook prima.
De bewuste DX houder valt voor mij af. Ik heb 2 jaar terug met veel moeite een montageplaat weten te krijgen voor mijn auto, voor schroefloze montage op het dashboard (van Brodit), zodat ik juist geen zuignap op de voorruit hoef te plakken. De Nokia lijkt ook geschikt te zijn voor montage op een montageplaat, vandaar mijn specifieke interesse in die houder.
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:50:
Ja, je kan de houder draaien met de klok mee zodat ie portrait of landscape mode is.
Als je de houder naar links zou draaien draai je de houder los en heb je de telefoon in je hand.

Engelse gebruiksaanwijzing:

http://nds1.nokia.com/fil...-20_CR-119_APAC_UG_en.pdf
tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50

Renate1970

Lef is Leven

UnitedJunk schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:38:
Hoop morgen mijn 5800 te mogen ontvangen. Als ik thuis kom van school hoop ik dat er een pakketje op tafel ligt :D
Dan hoop ik voor je dat je nu thuis bent en lekker bent aan het uitpakken. Veel plezier ermee.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
deepbass909 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:48:
De bewuste DX houder valt voor mij af. Ik heb 2 jaar terug met veel moeite een montageplaat weten te krijgen voor mijn auto, voor schroefloze montage op het dashboard (van Brodit), zodat ik juist geen zuignap op de voorruit hoef te plakken. De Nokia lijkt ook geschikt te zijn voor montage op een montageplaat, vandaar mijn specifieke interesse in die houder.
de DX houder heb ik gewoon op mijn brodit autohouder geschroefd.
Is dus geen probleem. (peugeot 206)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Renate1970 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Dan hoop ik voor je dat je nu thuis bent en lekker bent aan het uitpakken. Veel plezier ermee.
Heb hem binnen hoor. Zeker het geld waard.
Ben alleen nog eventjes alles aan het uitvogelen ;)

EDIT: Nu ik Ovi Maps erop heb staan, wil ik deze ook graag gebruiken. GPS ontvangst is uitstekend maar ik kan eigenlijk alleen navigeren met internet of wifi? Anders zie ik namelijk helemaal niks.

[ Voor 24% gewijzigd door UnitedJunk op 21-05-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

UnitedJunk schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:17:
[...]

Heb hem binnen hoor. Zeker het geld waard.
Ben alleen nog eventjes alles aan het uitvogelen ;)

EDIT: Nu ik Ovi Maps erop heb staan, wil ik deze ook graag gebruiken. GPS ontvangst is uitstekend maar ik kan eigenlijk alleen navigeren met internet of wifi? Anders zie ik namelijk helemaal niks.
Gefeliciteerd, Het is een tof ding. Heb er 1 jaar en 2 maanden van genoten totdat ik h'm afgelopen dinsdag uit mijn locker liet vallen.

Hoe het met Ovi maps zit weet ik niet zeker... ik had in ieder geval geen internet nodig (aan wifi heb je niets tijdens kaarten) om alles te bekijken. Navigatie en eigen positie bekijken deed ik via de GPS satelliet contact.
Maar misschien dat dit veranderd is bij een nieuwe update.

Ik heb wel een keer gehad dat tussendoor al mijn kaarten leeg waren, ik heb toen alle nokia zooi op mijn PC geïnstalleerd en daarbij zit ook 'ovi maps' en daarmee kan je een land in je mobiel zetten. Misschien dat dat een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
The Inquisitor schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Gefeliciteerd, Het is een tof ding. Heb er 1 jaar en 2 maanden van genoten totdat ik h'm afgelopen dinsdag uit mijn locker liet vallen.

Hoe het met Ovi maps zit weet ik niet zeker... ik had in ieder geval geen internet nodig (aan wifi heb je niets tijdens kaarten) om alles te bekijken. Navigatie en eigen positie bekijken deed ik via de GPS satelliet contact.
Maar misschien dat dit veranderd is bij een nieuwe update.

Ik heb wel een keer gehad dat tussendoor al mijn kaarten leeg waren, ik heb toen alle nokia zooi op mijn PC geïnstalleerd en daarbij zit ook 'ovi maps' en daarmee kan je een land in je mobiel zetten. Misschien dat dat een oplossing is?
Dat is het zeker weten, je moet eerst de kaarten van de landen die je wilt op je mobiel zetten, anders kan je niks zien. Is verder allemaal gratis dus dat is geen probleem. Dat doe je via OVI suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Goed, nu wil ik via ebay een nieuw scherm bestellen omdat die kras me ontzettend irriteert. Maar vervalt m'n garantie hiermee? Ik denk eigenlijk dat ze er niet achter kunnen komen als ik het originele scherm bewaar en ik natuurlijk niks mol (maar zo lastig ziet een schermpje vervangen er niet uit). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik heb nu Nederland gedownload en staat om me telefoon. Ik wil absoluut geen kosten maken met GPS. Want ik heb geen internet abbo afgesloten. Als ik thuis ben en ik gebruik wifi vind die precies waar ik ben. Ben ik onderweg ergens dan kan die mij niet nauwkeurig meten, en scheelt het wel zo'n 1 km.

Doe ik iets verkeerd. Of ben je gewoon internet nodig, als je Ovi Maps wil gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door UnitedJunk op 22-05-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Als ik in het Ovi maps menu Internet op offline zet, vindt ie ook niks. Alleen Internet op online zet worden er adressen gevonden. Tijdens het rijden wordt er ook data verbruikt. En de maps heb ik uit de Ovi store geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
UnitedJunk schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:02:
Ik heb nu Nederland gedownload en staat om me telefoon. Ik wil absoluut geen kosten maken met GPS. Want ik heb geen internet abbo afgesloten. Als ik thuis ben en ik gebruik wifi vind die precies waar ik ben. Ben ik onderweg ergens dan kan die mij niet nauwkeurig meten, en scheelt het wel zo'n 1 km.

Doe ik iets verkeerd. Of ben je gewoon internet nodig, als je Ovi Maps wil gebruiken?
Je moet bij "Locatie" te vinden in het toepassingen menu je positiebepalingmethode instellen. Kies hiervoor "positiebepaling" en stel in het volgende menu "Positiebep.methoden alleen een vinkje bij "integrated GPS" de andere methoden kosten allemaal dataverbruik.

Hoe het komt dat ie het this met een wifi-netwerk wel vind zou ik niet weten, daar zit bij mijn weten geen locatie aan gekoppeld. Maar het kan onderweg met alleen geintegreerde GPS soms wel meer dan 5 minuten duren voor ie een fix heeft. Als je die eenmaal hebt houdt ie het wel vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Maar waarom heb ik dan met Wifi nauwkeurig en zonder internet wel 1km verschil? Dan word de rode cirkel veel groter en dan ben ik in dat gebied ofzo. Moet vanmiddag toch nog even naar de stad. Dan test ik het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even een vraagje,

Met de vorige versie van Nokia Software updater, kon je je telefoon-software opnieuw installeren. Met de nieuwste versie, 2.5.2, kan dat niet?
Iemand een idee hoe ik mijn software opnieuw kan installeren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Paulus73 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Je moet bij "Locatie" te vinden in het toepassingen menu je positiebepalingmethode instellen. Kies hiervoor "positiebepaling" en stel in het volgende menu "Positiebep.methoden alleen een vinkje bij "integrated GPS" de andere methoden kosten allemaal dataverbruik.
Zo werkt het dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UnitedJunk schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:02:
Ik wil absoluut geen kosten maken met GPS. Want ik heb geen internet abbo afgesloten.
Ik heb ook geen internet abbo en dat heb je ook niet nodig om gps te kunnen gebruiken. Het ligt aan je instellingen in je telefoon. Overigens kan je dit teruglezen in de (uitgebreide)handleiding welke op het cd'tje staat welke is bijgeleverd bij het telefoonpakket.

Instellingen voor positionering
Selecteer Menu > Toepassngn > Locatie en
Positiebepaling.
Methoden voor positionering
Maak een keuze uit de volgende opties:
● Integrated GPS — Hiermee gebruikt u de
geïntegreerde GPS-ontvanger van het apparaat.
● Assisted GPS — Gebruik A-GPS (Assisted GPS) om
hulpgegevens te ontvangen van een
hulpgegevensserver.
● Bluetooth GPS — Hiermee gebruikt u een
compatibele externe GPS-ontvanger met Bluetoothconnectiviteit.
● Op basis van netwrk — Hiermee geeft u op dat de
gegevens van het mobiele netwerk moeten worden
gebruikt (netwerkdienst).

Assisted-GPS (A-GPS) wordt gebruikt voor het verkrijgen
van aanvullende gegevens via een
pakketgegevensverbinding, zodat u gemakkelijker de
coördinaten van uw huidige locatie kunt berekenen
wanneer het apparaat signalen ontvangt van satellieten.
Wanneer u A-GPS activeert, ontvangt uw apparaat via het
mobiele netwerk nuttige satellietgegevens van een
hulpgegevensserver. Met behulp van deze hulpgegevens
kan de GPS-positie sneller worden gedetecteerd in het
apparaat.
Uw apparaat is standaard geconfigureerd voor gebruik
van de Nokia A-GPS-dienst, als er geen A-GPS-instellingen
voor een specifieke serviceprovider voorhanden zijn. De
hulpgegevens worden alleen van de server van de Nokia
A-GPS-dienst opgehaald wanneer dat nodig is.
U moet op uw apparaat een internettoegangspunt
definiëren als u via een gegevensverbinding
hulpgegevens van de Nokia A-GPS-dienst wilt ophalen. Als
u een toegangspunt voor A-GPS wilt definiëren, selecteert
u Menu > Toepassngn > Locatie en
Positiebepaling > Positiebepalingsserver >
Toegangspunt. Voor deze dienst kan geen draadloos LAN
(WLAN)-toegangspunt worden gebruikt
. Er kan alleen
internettoegangspunt voor een gegevensverbinding
worden gebruikt. U wordt gevraagd het
internettoegangspunt op te geven wanneer u GPS de
eerste keer gebruikt.

A-GPS is naar mijn mening totaal overbodig en alleen maar voor Nokia gunstig omdat de gegevens via een Nokia server worden gedownload. En jij als consument maar betalen voor die gegevens overdracht.
Overigens is de Integrated GPS op zo'n 50 á 60 meter nauwkeurig. Neem rustig de tijd om het apparaat te leren kennen en gebruik de bijgeleverde uitgebreide pdf gebruikers handleiding.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:36:
[...]

A-GPS is naar mijn mening totaal overbodig en alleen maar voor Nokia gunstig omdat de gegevens via een Nokia server worden gedownload. En jij als consument maar betalen voor die gegevens overdracht.
Wow, da's schrikken krijg ik straks alsnog een rekening van Nokia voor bijna anderhalf jaar gebruik A-GPS.
7(8)7
Wanneer precies gaat A-GPS in het voordeel van Nokia werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

Ik heb gemerkt dat met de nieuwe firmware 5.0 de interne gps beter is gaan werken in combinatie met Ovi Maps. Verder heb ik het idee dat het apparaat een aantal dagen de tijd nodig heeft om de gegevens van een flink aantal satellieten in het geheugen te bewaren, en deze te gebruiken om sneller een fix te krijgen.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

footoo schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:08:
[...]
Wanneer precies gaat A-GPS in het voordeel van Nokia werken?
Zodra de A-GPS het nodig vind om content te downloaden via de Nokia server.
Acheron schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:32:
Ik heb gemerkt dat met de nieuwe firmware 5.0 de interne gps beter is gaan werken in combinatie met Ovi Maps. Verder heb ik het idee dat het apparaat een aantal dagen de tijd nodig heeft om de gegevens van een flink aantal satellieten in het geheugen te bewaren, en deze te gebruiken om sneller een fix te krijgen.
Dat zou best eens het geval kunnen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Driek schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:19:
[...]

de DX houder heb ik gewoon op mijn brodit autohouder geschroefd.
Is dus geen probleem. (peugeot 206)
Het probleem is de plek waar hij dan in mijn auto komt te zitten... De houder blokkeert dan de schakelaar voor m'n mistlampen en ventilatieroosters. Ik moet hem dus wel draaibaar hebben, zodat ik zelf kan bepalen of hij horizontaal of verticaal staat. En dat kan niet meer als ik hem aan de houder schroef (of wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
deepbass909 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:59:
[...]

Het probleem is de plek waar hij dan in mijn auto komt te zitten... De houder blokkeert dan de schakelaar voor m'n mistlampen en ventilatieroosters. Ik moet hem dus wel draaibaar hebben, zodat ik zelf kan bepalen of hij horizontaal of verticaal staat. En dat kan niet meer als ik hem aan de houder schroef (of wel?)
Dat hangt er vanaf, hoe handig je bent ;)

Zelf heb ik zo'n brodit proclip, daar heb ik een nokia montageplaat op gezet (vier gaatjes geboord ...), daar vervolgens het draaibare gedeelte van de CR-103. Werkt prima :w

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Zodra de A-GPS het nodig vind om content te downloaden via de Nokia server.
Dat bepaal je altijd nog zelf om A-GPS wel of niet te gebruiken. Er wordt niets meer of minder dan de empferis data gedownload die op die server staat.
Paulus73 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:38:

Het importeren van een GPX bestand is me tot nu toe niet gelukt, dus iemand met ervaring met dit programma mag me helpen.
http://www.smartcaching.de/smartgpxaddon.html
Alleen v3
Genoeg over te vinden hoe .gpx in te lezen.

http://betalabs.nokia.com...e-gpx-files-to-nokia-maps
http://betalabs.nokia.com...e-gpx-files-to-nokia-maps

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 01:26 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic