Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

PinokkioTV schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:13:
[...]

Dat hangt er vanaf, hoe handig je bent ;)

Zelf heb ik zo'n brodit proclip, daar heb ik een nokia montageplaat op gezet (vier gaatjes geboord ...), daar vervolgens het draaibare gedeelte van de CR-103. Werkt prima :w
Dat handige deel hoef je niet bang voor te zijn ;) Alleen kan je zo verrekte weinig info en detail foto's vinden en ik vind die dingen iets te duur om zomaar aan te schaffen en dan te ontdekken dat het niet gaat werken...

En hoewel de gsm in mijn auto op een ideale plek zit voor navigatie, zit hij wat onhandig wat ventilatie en bediening van de mistlampen (hij zit namelijk voor het middelste ventilatierooster en ik heb maar 5 cm tussen gsm en het stuur om bij de schakelaar van m'n mistlichten te komen...). Maar hij zit wel pal naast het stuur aan de rechterkant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 01:25:
[...]
Dat bepaal je altijd nog zelf om A-GPS wel of niet te gebruiken. Er wordt niets meer of minder dan de empferis data gedownload die op die server staat.
Dat was de vraag niet, de vraag was: ''Wanneer precies gaat A-GPS in het voordeel van Nokia werken?''

Als je A-GPS hebt ingesteld en er word wel data gedownload, dan ga je gewoon betalen voor de data die je binnen haalt of het moet in je gsm abonnement zitten verwerkt. Maar als je in het buitenland zit kunnen de kosten aardig oplopen. Vandaar dat ik standard voor Integrated GPS kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:56:
[...]

Dat was de vraag niet, de vraag was: ''Wanneer precies gaat A-GPS in het voordeel van Nokia werken?''

Als je A-GPS hebt ingesteld en er word wel data gedownload, dan ga je gewoon betalen voor de data die je binnen haalt of het moet in je gsm abonnemet zitten verwerkt. Maar als je in het buitenland zit kunnen de kosten aardig oplopen. Vandaar dat ik standard voor Integrated GPS kies.
Wat ik doe als ik naar het buitenland ga is gewoon bij connectiviteit een 0 voor de server waar hij voor mn mobiele abbo naar verbind zetten dus bijv portalmmm.nl wordt 0portalmmm.nl. Is wel zo makkelijk en ik weet 100% zeker dat ik zo mezelf niet op kosten jaag. Moet je er wel aan denken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
[...]

Volgens mij begrijp je zelf de vraag niet.
Iedereen weet nu zo langzamerhand wel dat je moet betalen voor internetgebruik.
Dat is mooi voor de Vodafone's en KPN's van deze wereld maar wat heeft Nokia daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Als je A-GPS hebt ingesteld en er word wel data gedownload, dan ga je gewoon betalen voor de data die je binnen haalt of het moet in je gsm abonnement zitten verwerkt. Maar als je in het buitenland zit kunnen de kosten aardig oplopen. Vandaar dat ik standard voor Integrated GPS kies.
A-gps werkt niet in het voordeel van Nokia, Nokia krijgt daar 0,0 voor. Wel de telecom maatschappijen, aangezien zij geld van jou ontvangen voor het internet gebruik.
A-gps is een methode om met een relatief zwakke GPS-ontvanger toch een snelle fix te kunnen krijgen. Als je van te voren weet waar je naar moet zoeken, vind je het ook sneller.

Het belangrijkste voordeel ligt dus toch echt bij de gebruiker, aangezien hij met een goedkopere gps-ontvanger (en dus een goedkopere gsm) toch betrouwbaar gebruik kan maken van gps.
Vind je de kosten daarvoor te hoog, of vind je het te omslachtig, of weet ik veel wat, dan mag je in mijn ogen ook niet klagen en moet je een stand-alone GPS-ontvanger kopen, zoals een TomTom. Alleen kost die in de meeste gevallen al meer dan de meesten van ons hier hebben betaald voor hun 5800 (op de Vlamingen na, die altijd hun gsm volledig moeten betalen en daarmee duurder uit zijn dan voor een gemiddelde sat-nav).

Klagen dat je voor een snelle GPS-fix dus moet betalen, is in mijn ogen net zo loos als klagen dat je voor push-email op je gsm ook moet betalen (omdat je daar ook internet voor nodig hebt).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
deepbass909 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:59:
[...]

Het probleem is de plek waar hij dan in mijn auto komt te zitten... De houder blokkeert dan de schakelaar voor m'n mistlampen en ventilatieroosters. Ik moet hem dus wel draaibaar hebben, zodat ik zelf kan bepalen of hij horizontaal of verticaal staat. En dat kan niet meer als ik hem aan de houder schroef (of wel?)
mijn brodit houder heeft zo'n tilt swivel, daar heb ik de DX houder opgeschroefd, draait alle kanten op.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:40:
[...]

A-gps werkt niet in het voordeel van Nokia, Nokia krijgt daar 0,0 voor. Wel de telecom maatschappijen, aangezien zij geld van jou ontvangen voor het internet gebruik.
Ik dacht dat Nokia achteraf afrekent met telecom maatschappijen voor de geleverde content die is gedownload van de server van Nokia.
[...]
A-gps is een methode om met een relatief zwakke GPS-ontvanger toch een snelle fix te kunnen krijgen.
Wat voor klasse gps ontvanger zit er in dit toestel? Hoe kan je dit zien? Waar kan je alle klasse gps ontvangers op een rijtje zien zodat ik hier een goed beeld van krijg?
[...]
Vind je de kosten daarvoor te hoog, of vind je het te omslachtig, of weet ik veel wat, dan mag je in mijn ogen ook niet klagen en moet je een stand-alone GPS-ontvanger kopen, zoals een TomTom. Alleen kost die in de meeste gevallen al meer dan de meesten van ons hier hebben betaald voor hun 5800 (op de Vlamingen na, die altijd hun gsm volledig moeten betalen en daarmee duurder uit zijn dan voor een gemiddelde sat-nav).

Klagen dat je voor een snelle GPS-fix dus moet betalen, is in mijn ogen net zo loos als klagen dat je voor push-email op je gsm ook moet betalen (omdat je daar ook internet voor nodig hebt).
De GPS-fix duurt wat lang als je Integrated GPS gebruikt maar als je dan een fix hebt is ie blijvend.
De GPS is op 50 á 60 meter nauwkeurig wat het voor navigeren op de weg en wandelen uitstekend bruikbaar maakt.

Ik ben het niet eens met jou dat een stand alone duurder is dan de aanschaf van een 5800. Ik heb 269 euro (zonder abonnement) voor mijn 5800 betaald en daar kan ik wel degelijk goedkoper een stand alone gps ontvanger voor aanschaffen. Alleen zijn die stand alone's te groot om mee te nemen en bovendien kan je er niet mee bellu! Voor mij is het puur een gadget om gps op mijn gsm te hebben en handig bovendien. Naast de gsm heb ik ook een stand alone gps voor in de auto. ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:23:
[...]

Ik dacht dat Nokia achteraf afrekent met telecom maatschappijen voor de geleverde content die is gedownload van de server van Nokia.
Ik zou niet weten hoe Nokia dit zou moeten doen... Als ze een contract hebben met een telecom provider kan het misschien nog op basis van het IP-adres, maar wat als Nokia geen contract met een provider heeft? Die gaat Nokia echt niet betalen voor een dienst waarvoor geen contract is afgesloten. Daarnaast werkt aGPS voor zover ik weet ook via wifi.
[...]

Wat voor klasse gps ontvanger zit er in dit toestel? Hoe kan je dit zien? Waar kan je alle klasse gps ontvangers op een rijtje zien zodat ik hier een goed beeld van krijg?
Ook dit zou ik zo niet weten, ik weet wel dat het een relatief zwakke is. Je zou het na kunnen gaan als je weet welke licentie Nokia heeft afgesloten voor het gebruik van GPS, en ik vermoed dat dit één van de goedkoopste is. Die licentie bepaald namelijk voor een groot deel de nauwkeurigheid. Verder heeft het antenne oppervlak en vermogen een directe invloed op de GPS-kwaliteit. Die antenne was bij eerdere toestellen (zoals de N78) een zwak punt.
[...]

De GPS-fix duurt wat lang als je Integrated GPS gebruikt maar als je dan een fix hebt is ie blijvend.
De GPS is op 50 á 60 meter nauwkeurig wat het voor navigeren op de weg en wandelen uitstekend bruikbaar maakt.

Ik ben het niet eens met jou dat een stand alone duurder is dan de aanschaf van een 5800. Ik heb 269 euro (zonder abonnement) voor mijn 5800 betaald en daar kan ik wel degelijk goedkoper een stand alone gps ontvanger voor aanschaffen. Alleen zijn die stand alone's te groot om mee te nemen en bovendien kan je er niet mee bellu! Voor mij is het puur een gadget om gps op mijn gsm te hebben en handig bovendien. Naast de gsm heb ik ook een stand alone gps voor in de auto. ;)
Je snapt natuurlijk wel dat je niet een GSM kan vergelijken met een GPS-ontvanger. Natuurlijk is een GSM duurder dan bijv. een Tomtom Go. Je moet kijken naar het prijsverschil tussen vergelijkbare toestellen (zoals de 5800 vs 5530, die bij Nokia ongeveer €50 schelen in kale prijs), en daarvoor kan je alleen maar hele goedkope GPS-ontvangers krijgen. En die presteren op z'n best vergelijkbaar.

Trouwens, bij een goede fix is de nauwkeurigheid heel wat hoger dan de 50 à 60 meter die jij aangeeft. Hij zit dan eerder op een meter. Mijn gps-logs van mijn wintersport waren namelijk wel precies genoeg om de slaloms zichtbaar te maken, en de lijnen van routes die ik meerdere keren heb geskied lagen mooi bij elkaar.

Sowieso krijg je voor €269 wel heel veel waar voor je geld. Voor een iPod Touch 8GB betaal je ook al €159 en dan kan je alleen nog maar muziek luisteren en via wifi internetten. Voor €110 meer heb je een apparaat waarmee je kan navigeren, bellen, mobiel internetten, foto's maken en vast nog meer (ik ken de iPod Touch niet zo heel goed).

Ik heb het hier al eens eerder geroepen, en ik blijf erbij, als je een geavanceerde multimedia telefoon koopt, mag je in mijn ogen niet klagen dat bepaalde functies niet of slecht werken zonder gebruik te maken van mobiel internet. Het is voor mij net zo iets als een auto kopen met een grote motor en dan gaan klagen dat hij zoveel benzine verbruikt en het onderhoud zo duur is.
Juist die integratie met internet diensten maakt een toestel als dit (maar ook andere smartphones) juist zo krachtig.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 25-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb sinds korte een autoradio met bluetooth aangeschaft (Sony MEX-BT2700)
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik bel over bluetooth dat ik degene aan de andere kant van de lijn wel hoor, maar degene met wie ik bel mij niet hoort.

Ik ben toen even gaan testen met een jabra bluetooth oortje en die doet precies het zelfde, dus ik denk dat er iets fout is gegaan bij een firmware update, ik zit nu op v50 maar bij v40 had ik het volgens mij ook al (toen dacht ik dat het jabra oortje stuk was).

Komt dit iemand bekend voor? ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden.

Greetz Rick,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ljkt mij dan eerder iets met de ingebouwde microfoon (instelling) van de Sony? Ik heb een Pioneer DEH-P75BT (externe, meegeleverde mic) waarop zowel een Nokia 5800XM als N97 Mini goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Recentelijk heeft mijn werkgever besloten dat ik, met de sim die in mijn 5800 zit, geen dataverkeer meer mag genereren. Ik merk nu dat een gps fix krijgen opeens tergend traag gaat.

Nou heb ik voordat ik de 5800 kocht meerdere pda's gehad, zowel met ingebouwde als bluetooth gps ontvanger. Eigenlijk altijd had ik binnen 30-45 seconden wel een fix. Dat tomtom soms wel 's 15-30 seconden extra nodig had om tot dezelfde conclusie te komen nam ik voor lief.

Bij de 5800 valt me op dat als ik de gps status bekijkt het toestel vaak 4 of 5 sattelieten boven 2/3 van de status indicator heeft en dan alsnog bijna een minuut nodig heeft om tot de conclusie te komen dat íe een fix heeft.Ik heb recentelijk een vergelijking gedaan met m'n 3720c en een bluetooth gps ontvanger (bepaald geen duur ding) en de 3720c was bijna een minuut sneller met het geven van de locatie in ovi maps.

Ik krijg dus het idee dat ik of iets verkeerd doe of dat er iets niet klopt met de 5800 (die van de meest actuele firmware is voorzien)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:03:
Hi,

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik bel over bluetooth dat ik degene aan de andere kant van de lijn wel hoor, maar degene met wie ik bel mij niet hoort.

Ik ben toen even gaan testen met een jabra bluetooth oortje en die doet precies het zelfde, dus ik denk dat er iets fout is gegaan bij een firmware update, ik zit nu op v50 maar bij v40 had ik het volgens mij ook al (toen dacht ik dat het jabra oortje stuk was).

Komt dit iemand bekend voor? ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden.

Greetz Rick,
Dit klinkt een beetje hetzelfde als de speakerfunctie van de 5800. Deze werkt ook niet full-duplex. Probeer het maar eens.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:35:
Recentelijk heeft mijn werkgever besloten dat ik, met de sim die in mijn 5800 zit, geen dataverkeer meer mag genereren. Ik merk nu dat een gps fix krijgen opeens tergend traag gaat.
Als je via Integrated GPS een fix wil maken duurt het tot 5 minuten tot je een fix hebt, het is niet anders.
Wellicht dat Nokia hier in de toekomst een verbetering aan kan brengen zodat je bij Intergrated GPS een snellere fix hebt. Als je eenmaal een fix hebt, is deze blijvend. Volgens andere forum gangers ligt dit aan de goedkope gps ontvanger die Nokia in zijn GSM's plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
deepbass909 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:58:
[...]

Dat handige deel hoef je niet bang voor te zijn ;) Alleen kan je zo verrekte weinig info en detail foto's vinden en ik vind die dingen iets te duur om zomaar aan te schaffen en dan te ontdekken dat het niet gaat werken...

En hoewel de gsm in mijn auto op een ideale plek zit voor navigatie, zit hij wat onhandig wat ventilatie en bediening van de mistlampen (hij zit namelijk voor het middelste ventilatierooster en ik heb maar 5 cm tussen gsm en het stuur om bij de schakelaar van m'n mistlichten te komen...). Maar hij zit wel pal naast het stuur aan de rechterkant.
Gelukkig heb je je mistlampen niet dagelijks nodig :P

Als ik er aan denk, zal ik eens een foto's maken van hoe het in mijn auto zit. Ik heb het iets aangepast met onderdelen van oude carkits, om het apparaat iets meer mijn kant op te laten kijken. Ik had vrij veel last van invallend licht, waardoor het scherm onleesbaar werd. Ik heb aan onderdelen het volgende gebruikt:

* Brodit Proclip, met 4 zelf gemaakte gaatjes
* Nokia MK-2 montageplaat (dit is een willekeurige link)
* Nokia HHS-9
(montagepolaat en HHS-9 samen is ook als los onderdeel verkrijgbaar HHS-15
* Draaibaar gedeelte inclusief houder (dus excl. zuignapgedeelte) van de Nokia CR-103

Het was even een beetje pielen (ik ben namelijk niet zo handig), maar nu zit het helemaal goed 8)

Montageplaat en HHS-9 heb ik nog liggen, dus mocht je belangstelling hebben ...

[ Voor 4% gewijzigd door PinokkioTV op 26-05-2010 01:17 . Reden: aanvulling ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:53:
[...]

Dit klinkt een beetje hetzelfde als de speakerfunctie van de 5800. Deze werkt ook niet full-duplex. Probeer het maar eens.
Ik heb even gezocht op speaker functie in dit draadje maar het verschil dat ik zie tussen het probleem dat ik ondervind en het probleem die jij heb met de speaker functie is dat ook als er helemaal niet gepraat wordt en zorg dat het stil is op de lijn er ook helemaal geen actieve verbinding te horen is aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Chillz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:39:
[...]

Oh, dat weet ik dan weer niet
Die gebruik ik niet

Ik heb nog gewoon snelkoppelingen en dus m'n agenda op home-screen
Met v50 kun je contacts EN snelkoppelingen op je home-screen hebben. Zoals bij de 5530
Afbeeldingslocatie: http://musicalmover.files.wordpress.com/2009/09/nokia5530xm_red_front_1_lowres.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
maar het ging me juist om de agenda op t home-screen... ;)

en dat gaat volgens mij nog niet samen

[ Voor 34% gewijzigd door Chillz op 26-05-2010 09:46 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryothic schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:37:
[...]

Met v50 kun je contacts EN snelkoppelingen op je home-screen hebben. Zoals bij de 5530
[afbeelding]
Hoe doe je dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Software probleem:
Alle e-mails gelezen, geen e-mails dik gedrukt, maar nog wel een "nieuw e-mail" icoontje boven in het scherm.
Wanneer ik op het "nieuwe e-mail" icoontje tik dan staat er "Nieuwe e-mail", tik ik hier op word ik naar "Berichten" gestuurd, en niet het postvak in, daar is dan ook geen nieuwe e-mail te vinden.

Nu gebruik ik Mail for Exchange i.c.m. Gmail misschien is dit niet echt een handige combinatie, ik zal kijken of ik het via de standaard e-mail oplossing kan fixen!

Ruzie met Fring en Mobbler is opgelost, Mobbler had ik overigens gewoon de laatste versie van, maar Fring deed gewoon moeilijk, Nimbuzz is sowieso veel beter dus Fring er afgegooid en probleem niet meer voor gekomen, na veel volgende-volgende-volgende acties in Mobbler wil hij nog wel eens crashen maar dan heb ik ook alweer 40+ nummers geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
De trilfunctie van mijn telefoon werkt niet meer. Toestel ter reperatie aangeboden aan T-Mobile, die komen met de conclusie dat het vochtschade is en dat het niet valt binnen de garantie. Jammer maar helaas.

Wel hebben ze zitten rommelen, er zit nu stof achter het scherm. Ik heb hier gelezen dat het openmaken van de telefoon makkelijk zelf te doen is, maar waar moet ik in ieder geval op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

Chillz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:45:
maar het ging me juist om de agenda op t home-screen... ;)

en dat gaat volgens mij nog niet samen
Die gaan niet samen nee. Das wel jammer. Email kan ie dan wel weer tussen de contacten en de snelkoppelingen plaatsen :/
Eerst:
Instellingen -> Persoonlijk -> Startscherm -> Startschermthema, en die dan op contactenbalk zetten.

Daarna:
Instellingen -> Persoonlijk -> Startscherm -> Startscherm, daar heb je dan 2 vinkjes (Contactenbalk, en Snelkoppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:13
Vandaag eindelijk (!) kunnen updaten naar v50! Productcode 0577458 is nu dus beschikbaar, kreeg vanmiddag een sms-je van Nokia en via NSU is het me net idd gelukt, FOTA werkte niet.

1e indruk is inderdaad geweldig, scherm reageert veel beter op aanrakingen en kinetic scrolling (zoals ik dat van Opera Mobile wel al kende) is een verademing. Als ik dit nu zo merk, had ik toch maar m'n productcode moeten aanpassen om hier eerder van te kunnen genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment wil ik wat zoeken op het internet op mijn mobiel, deze maakt geen verbinding en geeft aan dat er geen reactie is van Gateway. Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik kreeg vandaag ook smsje. Draai nu paar weken al v50. En mijn productcode is van 0577458 al aangepast naar 0570026. Dus beetje raar dat ik dat smsje nog krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Paulus73 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:05:
De trilfunctie van mijn telefoon werkt niet meer. Toestel ter reperatie aangeboden aan T-Mobile, die komen met de conclusie dat het vochtschade is en dat het niet valt binnen de garantie. Jammer maar helaas.

Wel hebben ze zitten rommelen, er zit nu stof achter het scherm. Ik heb hier gelezen dat het openmaken van de telefoon makkelijk zelf te doen is, maar waar moet ik in ieder geval op letten?
Gast, gewoon teruggaan met een boos gezicht.

Je kunt 'm wel zelf openschroeven, het is niet echt moeilijk, maar als hun het schuld zijn zou ik er niet aan gaan kloten.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Heeft iemand hier een PS3 en de headset van sony?
Werkt die ook op de Nokia 5800?
Of weet iemand een andere headset die op Beide werkt??

Alvast bedankt;-)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic

Cryothic

why?

vanpeers schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:33:
Heeft iemand hier een PS3 en de headset van sony?
Werkt die ook op de Nokia 5800?
Of weet iemand een andere headset die op Beide werkt??

Alvast bedankt;-)
Ik heb een Sony BT-50 (destijds gekocht voor m'n SE W950i), maar die doet t volgens mij wel.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik hem nog niet voor een telefoongesprek heb gebruikt, enkel voor de muziekspeler :)
Afbeeldingslocatie: http://news.idealo.co.uk/wp-content/uploads/2009/02/sony-drbt50-bluetooth-headphones.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54
Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:18:
[...]
Gast, gewoon teruggaan met een boos gezicht.

Je kunt 'm wel zelf openschroeven, het is niet echt moeilijk, maar als hun het schuld zijn zou ik er niet aan gaan kloten.
Dat gezicht kennen ze daar al ;)

Maar als zij het oplossen ben ik mijn telefoon weer 10 dagen kwijt en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin in. En omdat ik toch al geen garantie meer heb durf ik het zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Cryothic schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:11:
[...]

Ik heb een Sony BT-50 (destijds gekocht voor m'n SE W950i), maar die doet t volgens mij wel.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik hem nog niet voor een telefoongesprek heb gebruikt, enkel voor de muziekspeler :)
[afbeelding]
Ok bedankt, ge er eens achter kijken ;) :)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
PinokkioTV schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:54:
[...]

[...]
Als ik er aan denk, zal ik eens een foto's maken van hoe het in mijn auto zit. Ik heb het iets aangepast met onderdelen van oude carkits, om het apparaat iets meer mijn kant op te laten kijken. Ik had vrij veel last van invallend licht, waardoor het scherm onleesbaar werd. Ik heb aan onderdelen het volgende gebruikt:

[...]
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/6655/27052010028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/6550/27052010027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1033/27052010029.th.jpg

Toestel is dan wel een 5230, maar qua afmetingen is deze gelijk aan de 5800.

[ Voor 4% gewijzigd door PinokkioTV op 27-05-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PinokkioTV schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:54:
[...]

Gelukkig heb je je mistlampen niet dagelijks nodig :P
[...]
Het is dat ik die schakelaar niet volledig wil blokkeren met m'n gsm. Nu zal het niet zo snel meer nodig zijn, maar ik afgelopen herfst/winter een aantal keer gehad dat ik op de snelweg in heel korte tijd het zicht terug liep naar < 100m ('s avonds is het moeilijk in te schatten wat het werkelijke zicht is als je het volgende hectometerpaaltje niet meer kan zien). Dan wil ik niet dat er een GSM in de weg zit om de lampen in te schakelen. En natuurlijk om te kunnen seinen naar die idioot die met grootlicht achter je rijdt.
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:15:
Op het moment wil ik wat zoeken op het internet op mijn mobiel, deze maakt geen verbinding en geeft aan dat er geen reactie is van Gateway. Wat houdt dit in?
Dit betekent niets anders dan dat je geen verbinding kan maken met internet. De gateway is het internet-toegangspunt van de provider. Ik krijg die melding regelmatig als ik in de buurt van een (trein)station ben. Helaas is mijn werkplek zo dicht bij een station dat ik er op mijn werk bijna permanent last van heb... Dit is iets waarvan de oorzaak bij je provider ligt.
Paulus73 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:27:
[...]

Maar als zij het oplossen ben ik mijn telefoon weer 10 dagen kwijt en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin in. En omdat ik toch al geen garantie meer heb durf ik het zelf wel aan.
Daarom ben ik met mijn GSM naar een servicepunt gegaan met een instore-specialist. Daar deden ze totaal niet moeilijk. Mijn ervaring met de reparatie-dienst van T-Mobile is sowieso slecht... Ik heb nog een N78 liggen die ik daar heb ingeleverd voor een klein probleempje met het toetsenbord (bekend probleem van de N78) en een probleem met de laad-aansluiting, en heb het toestel terug gekregen met beschadigingen van het openmaken en met meer defecten dan toen ik hem inleverde... (de foto-knop en touch-functie van de menu-knop werken niet meer...) Deze moet ook nog een keer naar Schiedam, want hij heeft nog garantie.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:03:
Hi,

Greetz Rick,
Hoewel met v50 de bluetooth-functies behoorlijk verbeterd zijn, blijf dit nog wel een probleem-kindje... Ik heb zelf een Pioneer BEH-P75BT radio (dezelfde als Hakkie), en heb daar ook af en toe problemen met bluetooth mee. Maar dan precies tegenover gesteld aan wat jij hebt, namelijk dat de andere kant mij wel kan horen, maar ik hen niet. Ik merk dat het bij mij afhankelijk is van de applicatie die actief is. Mobbler was altijd een probleem, maar dat gaat nu wel goed, maar als ik navigatie aan heb staan, gaat het nog weleens fout (tenminste, de laatste keer dat ik gebeld werd).

@Hakkie
Speel jij ook muziek af via bluetooth op je autoradio? Ik heb vrijwel altijd Mobbler aanstaan, en dan hakkelt hij af en toe. Ook met muziekafspelen via de eigen muziekspeler hakkelt over bluetooth... Heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je weet zelf niet wat je vraagt 8)
Nokia heeft daar geen voordeel van. Je provider wel ;)
Wat een nonsense :9

Ik gebruik enkel integrated GPS. Werkt prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
AARGH

Ik ging een oude tv naar beneden tillen (nog zo'n grote beeldbuis) en toen liet ik hem op mn bovenbeen rusten, met hoe stom ik ook ben, mn mobiel in mn zak. Ik 5 min later op mn scherm kijken, scherm zwart met nog een paar barsten van licht erin. LCD scherm kapot dus, ben er niet helemaal zeker van of het touchscreen ook gebarsten is (het allerbovenste laagje waar je met je vingers op drukt, is dat meteen het touchscreen of zit er nog wat tussen? Naja morgen maar naar het service point, iemand nog een idee hoe ik dit nog binnen mn garantie kan laten vallen?

Nou kan ik eventueel mochten de kosten heel hoog gaan uitvallen (waar ik bang voor ben) deze kopen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31023 . Maar of dat nou zo ideaal is: 2 weken wachten erop en dan nog hopen dat ik hem in elkaar krijg/het werkt voor 40 dollar + je garantie is dan helemaal weg natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Val/drukschade => per definitie geen garantie. Gewoon even Ricom bellen en vragen wat het daar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afaik is het bovenste meteen je touch, daar onder pas zit je LCD.

Succes ermee, onder garantie ga je dit inderdaad nooit kunnen laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:26:
[...]
Hoewel met v50 de bluetooth-functies behoorlijk verbeterd zijn, blijf dit nog wel een probleem-kindje... Ik heb zelf een Pioneer BEH-P75BT radio (dezelfde als Hakkie), en heb daar ook af en toe problemen met bluetooth mee. Maar dan precies tegenover gesteld aan wat jij hebt, namelijk dat de andere kant mij wel kan horen, maar ik hen niet. Ik merk dat het bij mij afhankelijk is van de applicatie die actief is. Mobbler was altijd een probleem, maar dat gaat nu wel goed, maar als ik navigatie aan heb staan, gaat het nog weleens fout (tenminste, de laatste keer dat ik gebeld werd).

@Hakkie
Speel jij ook muziek af via bluetooth op je autoradio? Ik heb vrijwel altijd Mobbler aanstaan, en dan hakkelt hij af en toe. Ook met muziekafspelen via de eigen muziekspeler hakkelt over bluetooth... Heb jij daar ook last van?
Ik heb zelf niet echt het id dat het bij mij te maken heeft met apps die draaien, ik heb namelijk al een paar keer de vulcan death grip (hard reset) gebruikt en dan getest met een 'lege' telefoon.

Het leuke is dat ik wel garantie zou hebben.. als ik niet m'n productcode had veranderd om te upgraden naar v50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:59:
Ik gebruik enkel integrated GPS. Werkt prima.
Ik gebruik ook alleen Integrated GPS en ben daar ook zeer tevreden over.
A-GPS kost de consument alleen maar geld en providers vullen hun zakken.Voor mij heeft A-GPS geen meerwaarde en ik vind het pure onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:57:
[...]

Ik gebruik ook alleen Integrated GPS en ben daar ook zeer tevreden over.
A-GPS kost de consument alleen maar geld en providers vullen hun zakken.Voor mij heeft A-GPS geen meerwaarde en ik vind het pure onzin!
Wat is dit nu voor opmerking. Het vullen van de zakken van de providers ligt voor het grootste gedeelte bij de onkunde van de gebruikers.

Als je een data-abo hebt gebruik je lekker A-GPS.
Als je dat niet hebt gebruik je gewoon GPS.
Niemand die zijn zakken vult, behalve als gebruikers hun internet niet uitzetten zonder dat ze een data-abo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
PinokkioTV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 03:35:
[...]

Val/drukschade => per definitie geen garantie. Gewoon even Ricom bellen en vragen wat het daar kost.
Ben vandaag even langs het nokia care point geweest en daar was ie 99 euro voor een heel nieuw display. Wat is dat Ricom precies? Een reparatie bedrijf zag ik op google. Heeft niets met nokia te maken lijkt me. Als ze hem daar repareren voor bijv 80 euro, zou ik dan mn garantie nog behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Bartske schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Ben vandaag even langs het nokia care point geweest en daar was ie 99 euro voor een heel nieuw display. Wat is dat Ricom precies? Een reparatie bedrijf zag ik op google. Heeft niets met nokia te maken lijkt me. Als ze hem daar repareren voor bijv 80 euro, zou ik dan mn garantie nog behouden?
Ricom is het Nokia Care point in Schiedam, verreweg de beste NCP. Vaak klaar terwijl je wacht, zeker als je een afspraak maakt zodat de onderdelen op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
deepbass909 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:26:
[...]@Hakkie
Ja, dat heb ik ook af en toe, maar het gaat ook vaak lange tijd goed. :? Krijg soms het idee dat de Nokia het op bepaalde momenten te druk heeft, bijv. tijdens roaming (verandering zendmast, GPRS-UMTS overschakeling etc.). Hoe goed ik er ook op heb gelet, een duidelijke oorzaak heb ik nog niet gevonden. Ik speel alleen MP3's via bluetooth. Als er iets mis zou zijn met de bluetooth compatibiliteit, dan zou het naar mijn idee altijd moeten stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
PinokkioTV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:45:
[...]

Ricom is het Nokia Care point in Schiedam, verreweg de beste NCP. Vaak klaar terwijl je wacht, zeker als je een afspraak maakt zodat de onderdelen op voorraad zijn.
Ah nou Schiedam ligt niet echt op mn thuis/uni route. Ik breng hem maandag wel in utrecht langs en hoop dat ie dan in een paar daagjes klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 19:13
De podcastfunctionaliteit is wel verslechterd, zeg. Nu met v50 ontbreken de playlist opties 'nooit afgespeeld' en 'onlangs toegevoegd'. Iemand tips of is daar weinig aan te doen? Nu kan je alleen maar op titel zoeken en moet je zelf kijken welke al afgespeeld zijn...:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel raar probleem met het versturen met berichten.
„ ” ¢ en nog een raar teken dat op een vierkantje lijkt, rechtsonder in de hoek
mijn probleem is:

zodra ik op een van die symbolen druk verlies ik echt heel veel tekens voor in mijn bericht ik schiet dan van 160 naar 69 tekens over. gewoon 91 tekens voor een symbool dat kan toch niet?

ik keek vol verbazing toen ik erachter kwam, iemand hier voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:15:
Dat je waarschijnlijk gebruik maakt van het T-Mobile netwerk en dus problemen hebt (ander topic), zo maar een idee ;) anders gewoon een internet storing/matig ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Paulus73 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:27:
[...]

Slechte service als je 'm dan 10 dagen kwijt bent :/
Heb 'm gister zelf nog eens opengehad om de stof ertussenuit te halen. Klusje van misschien 5 minuten als je weet wat je doet. Zorg er alleen voor dat je GEEN druk zet op je LCD. Voor de rest kun je weinig slopen mits je geen 2 linkerhanden hebt.
Bartske schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:56:
[...]

Ah nou Schiedam ligt niet echt op mn thuis/uni route. Ik breng hem maandag wel in utrecht langs en hoop dat ie dan in een paar daagjes klaar is.
Das klote voor je man. Heb zelf ook eens mijn LCD kapot gehad, nieuwe gekocht op eBay voor zo'n €45 en zelf vervangen. Scheelt toch vaak de helft tegenover de winkel. Voor €100 koop ik liever een andere mobiel dan dat ik het nog hieraan uitgeef. Tweedehandse 5800's staan vaak te koop voor een fractie meer dan dat reparatiebedrag.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:47:
[...]
Wat is dit nu voor opmerking. Het vullen van de zakken van de providers ligt voor het grootste gedeelte bij de onkunde van de gebruikers.
Onkunde bij gebruiker, daar heb je voor een deel gelijk in en daar wil ik mensen voor waarschuwen.
Het is leuk als je gsm abonnement A-GPS dekt en je niets extra's hoeft bij te betalen maar vergeet niet dat als je in het buitenland zit toch zal moeten betalen voor roaming...die bedragen kunnen aardig oplopen.
Dit terwijl je de GPS functie zonder de A-GPS functie kunt gebruiken. Dus wat mij betreft mag Nokia de A-GPS functie op hun toestellen voortaan weg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of in ieder geval standaard op gps zetten of een waarschuwing bij inschakeling a-gps ivm kosten dataverbruik. En dat is niet mis, want de keren dat garmin hier via a-gps verbond, kostte me 62 cent per keer, oftewel € 8 in die week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Halllo,

Pas geleden was hier een tv gids applicatie gepost. Dat was echt een toffe applicatie, alleen waren er meer belgische zenders erop. Alleen nederland 1 2 en 3 waren de enige nederlandse programma's. Word er hier nog aan gewerkt of niet meer?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
430xlkod in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:20:
[...]

Onkunde bij gebruiker, daar heb je voor een deel gelijk in en daar wil ik mensen voor waarschuwen.
Het is leuk als je gsm abonnement A-GPS dekt en je niets extra's hoeft bij te betalen maar vergeet niet dat als je in het buitenland zit toch zal moeten betalen voor roaming...die bedragen kunnen aardig oplopen.
Dit terwijl je de GPS functie zonder de A-GPS functie kunt gebruiken. Dus wat mij betreft mag Nokia de A-GPS functie op hun toestellen voortaan weg laten.
In het buitenland krijg ik keurig de vraag of ik wil roamen, een simpele druk op "nee" geeft geen extra kosten.
Nogmaals het ligt volledig bij de gebruiker die te beroerd is om de handleiding te lezen of te begrijpen. Wellicht is dit dus een verbeterpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een site waar je gratis applicaties kunt downloaden voor de 5800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:02:
Gewoon via de OVI store, daar staan er een heleboel graties op! Ook betaald maar daar kom je gewoon niet omheen bij die applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het inmiddels mogelijk is om tv te streamen met deze telefoon? En zoja, mbv welke appl.of site?
Nb ik heb al gegoogled, maar tot nu toe niets gevonden. Ik vraag me af of je tv kunt kijken bijv.door van tevoren ingetypte koppelingen te bekijken met realplayer.

Nb. IK heb een internetabo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:44:
weet iemand of het inmiddels mogelijk is om tv te streamen met deze telefoon? En zoja, mbv welke appl.of site?
Nb ik heb al gegoogled, maar tot nu toe niets gevonden. Ik vraag me af of je tv kunt kijken bijv.door van tevoren ingetypte koppelingen te bekijken met realplayer.
IK heb mijn nokia inmiddels weg gedaan maar ik kon vanaf versie 3 iig de via tmobile wnw plus aangeboden tv gewoon streamen.

Je kan proberen de Nederland24 kanalen te streamen die worden in silverlight en in windows media player gestreamt.

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 30-05-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 08:19:
[...]

Heb het gedownload, maar werkt alleen met de Belgische zenders. Wanneer je de Nederlandse zenders selecteert, blijft het de Belgische zenders gebruiken... klopt dit?
Ik kreeg een error.

Op dailymobile staat er ook eentje die geschikt te maken is voor de nederlandse TV zenders, echter wel in het Duits.
Download app:
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,22528.0.html
Feed:
http://rss.optv.nu/tvnustraks2.php

plaatje:
http://forum.dailymobile.....msg231840.html#msg231840

Alles staat dus achter elkaar en dat is niet de bedoeling, zie plaatje hierboven Heeft er iemand nog rss links waarvandaan TV data gehaald kan worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokiamaps 3.04 beta (165)
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,22915.0.html

Nieuw:

* Improved positioning speed and accuracy
* Map zooming with faster speed
* Improved search for cities with zoom out to city level.

Downloaden:
http://uploaded.to/file/ifeb33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:02:
http://tinyurl.com/2rfwr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:11:
Nokiamaps 3.04 beta (165)
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,22915.0.html

Nieuw:

* Improved positioning speed and accuracy
* Map zooming with faster speed
* Improved search for cities with zoom out to city level.

Downloaden:
http://uploaded.to/file/ifeb33
Die is al weer 10 dagen beta-af en via maps-nokia officieel te downloaden.Had google je ook kunnen vertellen trouwens :+

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de gewone w'nw van tmobile, zal daarmee dus niet lukken?
Silverlight en windows media player kun je toch niet op deze telefoon krijgen? Ik meen dat pas nog weer te hebben gezien bij de syst.eisen. Ik zal nog wel weer eens kijken.
Crazyanz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:34:
[...]

IK heb mijn nokia inmiddels weg gedaan maar ik kon vanaf versie 3 iig de via tmobile wnw plus aangeboden tv gewoon streamen.

Je kan proberen de Nederland24 kanalen te streamen die worden in silverlight en in windows media player gestreamt.
Edit: ik heb inmiddels een beta versie van silverlight voor symbian gevonden. Nog even uittesten nu. Vreemd dat dit op hun eigen site niet te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Ik heb zelf niet echt het id dat het bij mij te maken heeft met apps die draaien, ik heb namelijk al een paar keer de vulcan death grip (hard reset) gebruikt en dan getest met een 'lege' telefoon.

Het leuke is dat ik wel garantie zou hebben.. als ik niet m'n productcode had veranderd om te upgraden naar v50
Met het aanpassen van je productcode vervalt je garantie niet ;) Als je hem weer terug zet op de code die op de gsm zelf staat, dan krijg je echt geen problemen. Ik heb de productcode al een aantal keer aangepast (ook van mijn N78) en heb altijd netjes garantie gehad. Pas als je hem brickt met een verkeerde fw-update omdat je de verkeerde productcode erin hebt staan, moet je je zorgen gaan maken. Maar de huidige Nokia's hebben een ingebouwde beveiliging dat als een update fout gaat, hij na een herstart de oude software weer gebruikt (v.z.i.w. wordt de oude firmware pas verwijderd als de nieuwe succesvol is opgestart).
PinokkioTV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:45:
[...]

Klopt, ik heb de middag voor ik op wintersport zou gaan daar nog het scherm laten vervangen van mijn 5800. Na een half uurtje stond ik weer buiten met een perfect werkend scherm en een gsm die netjes schoongemaakt was van binnen. En na een weekje lag er een nieuwe cover in de post (omdat het klemmetje van de stylus kapot was, en dat was dus garantie) _/-\o_
Dit is met kop en schouders de prettigste zaak waar ik ooit ben geweest voor een garantie-afhandeling.
Hakkie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:48:
[...]
Ja, dat heb ik ook af en toe, maar het gaat ook vaak lange tijd goed. :? Krijg soms het idee dat de Nokia het op bepaalde momenten te druk heeft, bijv. tijdens roaming (verandering zendmast, GPRS-UMTS overschakeling etc.). Hoe goed ik er ook op heb gelet, een duidelijke oorzaak heb ik nog niet gevonden. Ik speel alleen MP3's via bluetooth. Als er iets mis zou zijn met de bluetooth compatibiliteit, dan zou het naar mijn idee altijd moeten stotteren.
Klopt, bij mij wisselt het ook. Wat mij afgelopen week wel opviel, met oudere firmwares hakkelde de muziek ook als ik mp3's afspeelde, maar met v50 is dat niet langer meer zo. Nu hakkelt alleen Mobbler nog. Nu is Mobbler ook wel een zware app, als ik kijk na hoe snel de accu leeggetrokken wordt als Mobbler draait (niet heel gek, in mijn auto draait dan UMTS op vol vermogen, Bluetooth is volop ingebruik, de CPU is bezig met de stream en soms staat zelfs m'n GPS er nog bij aan).

Bluetooth compatibiliteit was in het begin overigens wel echt een probleem. Ik kon bijv. mijn telefoonboek uit de GSM niet in z'n geheel overzetten naar de radio, maar dat gaat nu ook goed. Alleen heeft de Pioneer zelf wat probleempjes... Soms "vergeet" hij de naam van mijn GSM (in de lijst met opgeslagen Bluetooth apparaten staat dan een lege regel, ipv de naam van mijn GSM of "Leeg") en soms begint de weergave heel erg te stotteren en dan helpt alleen nog het volledig uitzetten van de radio (door het frontje af te nemen). Bluetooth uitzetten en weer aanzetten op de 5800 heeft geen invloed, dus ik vermoed dat dit echt aan de radio ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricom in schiedam: ben hier ook zeer tevreden over, vorig jaar heen geweest vanaf ons vakantieadres. Was wel ff rijden, maar zeer de moeite waard en goede snelle service. Zeker op vakantie heb je niks aan dead phone...

Tv krijg ik nog niet voor elkaar, silverlight maakt de browser tager en ik kan er nog niets mee zien op nederland 24. Iemand die dit wel kan bekijken met standaard internetabo.?
Lig al een tijdje in het ziekenhuis en zal nog wel ff duren dus verveel me nl nogal eens en beetje tv is dan wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen zinnig antwoord hebt op mijn vraag, laat dan je domme reactie achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het antwoord eerlijk gezegd behoorlijk zinnig op een domme vraag. 95% van de legale gratis software is via de OVI-store te downloaden. Daarnaast is die vraag al tig keer voorbij gekomen hier...
En met een heeeeeeeeeel klein beetje moeite kan je met Google ook bergen software vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:36:
[...]

Ik kreeg een error.

Op dailymobile staat er ook eentje die geschikt te maken is voor de nederlandse TV zenders, echter wel in het Duits.
Download app:
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,22528.0.html
Feed:
http://rss.optv.nu/tvnustraks2.php

plaatje:
http://forum.dailymobile.....msg231840.html#msg231840

Alles staat dus achter elkaar en dat is niet de bedoeling, zie plaatje hierboven Heeft er iemand nog rss links waarvandaan TV data gehaald kan worden?
Welke error kreeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:32:
Ik vind het antwoord eerlijk gezegd behoorlijk zinnig op een domme vraag. 95% van de legale gratis software is via de OVI-store te downloaden. Daarnaast is die vraag al tig keer voorbij gekomen hier...
En met een heeeeeeeeeel klein beetje moeite kan je met Google ook bergen software vinden.
Uiteraard heb ik al gegoogeld maar misschien hadden jullie nog leuke sites. Overigens kan je wel bij iedere vraag die hier gesteld word eerst googelen, of de uitgebreide gebruiksaanwijzing van het toestel eens goed doorlezen...dan kunnen we dit topic ook wel sluiten! Domme vragen zijn er niet...alleen domme antwoorden. Overigens vind ik het aanbod gratis apps in de ovi store voor de 5800 erg tegen vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het TV kijken niet voor elkaar. Iemand bij wie het wel lukt om Nederland 24 te bekijken? (Zoja, dan kun je tenminste íets live streamen...) Hoe?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Uiteraard heb ik al gegoogeld maar misschien hadden jullie nog leuke sites. Overigens kan je wel bij iedere vraag die hier gesteld word eerst googelen, of de uitgebreide gebruiksaanwijzing van het toestel eens goed doorlezen...dan kunnen we dit topic ook wel sluiten! Domme vragen zijn er niet...alleen domme antwoorden. Overigens vind ik het aanbod gratis apps in de ovi store voor de 5800 erg tegen vallen.
Heb je al eens gekeken op het forum van www.dailymobile.se ?
Zoek even bij de goede topics over app. voor nokia 5800 of S60v5 en dan zie je ook nog van alles staan.
Echt niet alles staat in de OVI Store, maar je moet wel zelf een tijd zoeken voordat je ook nog andere leuke applicaties hebt (bovendien: wat de één leuk vindt, vindt de ander niks aan).
Bij dailymobile moet je je éénmalig gratis registreren en dan kun je de bestanden downloaden die mensen bijvoegen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
[...]
Een vraag zelf is niet dom:
hoeveel is een plus een? Twee.
Ok, en hoeveel is een plus een? Een domme vraag. Je hebt niet goed genoeg zelf gezocht en daar wordt je op gewezen. De enige die daarvoor aansprakelijk is ben jij. Jij hebt namelijk niet goed gezocht.

OVI store, de betalabs en de sites die bovenaan staan in een apps zoektocht op google zijn eigenlijk je beste antwoorden mogelijk. En zelfs dat antwoord is eerder gegeven. Een paar keer zelfs. Een enkele app komt ergens anders vandaan, maar is over het algemeen met bron gepost in dit draadje.

Een alternatief is een customfirmware met ongetekende (unsigned) apps. Dat valt ver buiten de reikwijdte van dit topic en is daarbovenop niet toegestaan in het forum.

Dus antwoord op je vraag: google eerst en zoek dan het draadje door. Het antwoord met de link naar ovi was eigenlijk nog te aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
[...]

Er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen ;)

edit: en ik dacht dat je met je vraag ook doelde op de illegaal gesignde apps, en daar wil ik verder niet op in gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 03-06-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaaaaaaaaap! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste nokia 5800 gebruikers,

sinds een tijdje heb ik ook de nokia 5800. Top toestel! Helaas heb ik sinds kort een probleem met mijn toestel. Misschien weten jullie wat er aan de hand is, want ik kom er zelf niet uit.

Sinds kort valt hij af en toe zomaar uit. Wanneer die is uitgevallen start hij ook niet meer gelijk op. Wanneer ik de telefoon weer aanzet kost het me een paar pogingen voordat ik hem aan heb.

Zelf dacht ik dat het een software probleem is. Daarom heb ik hem zelf geupdated. In het begin leek het te werken, want hij deed het een paar uur zonder uit te vallen. De volgende dag vertoonde hij helaas dezelfde problemen.

Ik ben naar een servicepoint geweest van Nokia. Daar hebben ze in het geheel de software verwijderd en er een nieuwe op gezet. Het verschil met mijn eigen update is dat ze daar de oude software helemaal verwijderen en als ik zelf update gaat hij over de oude heen. Bugs in de software die mogelijk de problemen veroorzaken blijven dan bestaan.

Na de software update deed mijn telefoon het weer helemaal. Helaas was dat maar voor 1 nacht. Nu vertoont hij de zelfde problemen als eerst. Ik heb ook ontdekt dat hij altijd uitvalt wanneer ik het een tikje geef of de batterijklep verwijder of er weer op doe.

Zou het misschien kunnen liggen aan de batterij? of een ander onderdeel van mijn telefoon? Want dit is best raar. Tot 2 maal toe functioneert hij na een software update een aantal uur zonder problemen. Bij een probleem met hardware zou ik verwachten dat het niet uitmaakt of ik een update doe of niet.

Ik heb gegoogled en gezocht maar kon niets vinden. Deze problemen heb ik niet kunnen vinden op sites en fora en ook in in lijstjes met bugs. Ik ga binnenkort terug naar het service point van nokia. Ik ben bang dat dit heel lang gaat duren.

Help!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ga terug naar het Nokia Care Point en laat ze het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:33:
Met het aanpassen van je productcode vervalt je garantie niet ;) Als je hem weer terug zet op de code die op de gsm zelf staat, dan krijg je echt geen problemen. Ik heb de productcode al een aantal keer aangepast (ook van mijn N78) en heb altijd netjes garantie gehad. Pas als je hem brickt met een verkeerde fw-update omdat je de verkeerde productcode erin hebt staan, moet je je zorgen gaan maken. Maar de huidige Nokia's hebben een ingebouwde beveiliging dat als een update fout gaat, hij na een herstart de oude software weer gebruikt (v.z.i.w. wordt de oude firmware pas verwijderd als de nieuwe succesvol is opgestart).
Wicked !! :)

* Rent meteen naar een Hi winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:45
Ik heb geprobeerd om via Own Voice een andere stem te installeren, maar ik zie hem nergens in de lijst. |:( Ondanks een update naar OVI map 3.04. Iemand soortgelijke ervaringen en/of de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
PinokkioTV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 03:35:
[...]

Voor €25,- via ebay een schermpje kopen iclusief de benodigde torx, tutorial op internet zoeken ver vervangen maar. Nokia vraagt er €90,- voor.

Recentelijk heb ik het zelf gedaan, met wat geduld en gepruts is het prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:06
Ik heb zelf ook al een tijdje de 5800 en deze deed het altijd goed. Nu heb ik van de weer zitten spelen met de OVI-store en oa Skype geinstalleerd. De voorkeur voor het installeren van de apps is op de sd kaart. Daarna heb ik nog wat muziek gesynced met Nokia Multimedia Transfer. Daarna moest ik op de 5800 de muziek biblitheek vernieuwen. Dit duurde heel er lang, hij heeft de hele nacht zen best gedaan terwijl er nog maar 1 album op de kaart stond. De volgende ochtend maar een reboot gedaan en opnieuw geprobeert. Maar sinds dien herkent hij mijn sd kaart niet meer. Ook niet naar nog een boot. ook de apps die op de kaart stonden kan ik niet meer starten. Ik heb de sd kaart even in de android toesten geprobeert maar die kon hem wel gewoon lezen. Iemand een idee?

edit:
Heb de telefoon even als massa opslag aan met macbook met windows gehangen. Deze begon te klagen dat de disk gecontroleerd moest worden omdat er fouten op zouden kunnen zitten. Na deze controle kan de muziek bibliotheek wel weer vernieuwd worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ymoona op 06-06-2010 17:42 . Reden: opgelost ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Wat is nu precies het verschil tussen de 5800 Music Edition en de Navigation Edition?
Dat je bij de 5800 Navi wat accessoires krijgt voor in de auto en bij de Music Edition niet?

Ze kunnen beide toch gratis navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:38:
Wat is nu precies het verschil tussen de 5800 Music Edition en de Navigation Edition?
Dat je bij de 5800 Navi wat accessoires krijgt voor in de auto en bij de Music Edition niet?

Ze kunnen beide toch gratis navigatie?
Precies, qua hardware geen enkel verschil, de 1 had wel navisoftware, en een autohouder dacht ik, de ander een tegoedbon voor ovi music winkel. En nu draaien ze beiden de gratis navigatie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justlove
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 15:52
hey,

ik heb sinds kort nokia 5800 en batterij ging altijd 4 dagen mee, maar sinds ik een soft reset heb gedaan vorige week moet ik batterij elke dag opladen.

zou het soms komen omdat ik nog de oplader van mijn vorige nokia gebruikt?

& er staan geen programma"s de hele dag open dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik hem bijna niet gebruik gaat 'ie een week mee ongeveer, bij goed gebruik uiteraard veel minder. Heb je hem al eens 100% leeg laten lopen, tot 'ie zichzelf uit zet? Misschien is de calibratie verpest met de soft-reset.

Als je gewoon een 2mm lader gebruikt mag het niet uit maken dat die bij een ander model telefoon geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:33:
[...]

Als je geen zinnig antwoord hebt op mijn vraag, laat dan je domme reactie achterwege.
Mijn reply was heel erg zinnig. Gewoon even zoeken met google naar Nokia s60v5 freeware of specifiek N5800 freeware. Ik kan mij niet bedenken wat daar onzinnig aan is. Jij schijnbaar wel, leg maar uit :? Je bent toch niet te lui om te zoeken? ;)

Ik was nog TE aardig!
wheez50 in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"
Dus antwoord op je vraag: google eerst en zoek dan het draadje door. Het antwoord met de link was eigenlijk nog te aardig
En gelijk heeft ie:9

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik even nadenken?
Nahja inieder geval zet die link alles op een lijn neer, een lange lijn die het schrem vult, zoals je ook in die thread ziet waar de maker een screen shot plaatsen.

Nog twee mooie en vooral handige freeware apps. NS Reisplanner Xtra, gratis.

Afbeeldingslocatie: http://p.d.ovi.com/p/g/store/1149575/prim_256x256-192x192_.png?q=EDEYESMKDzofZBu0llyZv2pAJC9YuSB3&c=ovi_store

http://store.ovi.com/content/34175?clickSource=homepage

Volg het toernooi in Zuid-Afrika met Voetbal International WK 2010 op je mobiel, gratis.

Afbeeldingslocatie: http://nokloc25.thesedays.com/nl/wp-content/uploads/2010/06/MC0001.png

http://nokloc25.thesedays...et-voetbal-international/

Voor beide apps. Ze werken online. De data transfer is niet gratis. Internetbundel vereist.

http://store.ovi.com/cont...homepage&contentArea=home

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justlove
TheZeroorez schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:06:
Als ik hem bijna niet gebruik gaat 'ie een week mee ongeveer, bij goed gebruik uiteraard veel minder. Heb je hem al eens 100% leeg laten lopen, tot 'ie zichzelf uit zet? Misschien is de calibratie verpest met de soft-reset.

Als je gewoon een 2mm lader gebruikt mag het niet uit maken dat die bij een ander model telefoon geleverd werd.
Bedankt voor je snelle reactie, zal dit morgen is testen want heb gsm morgen redelijkk hard nodig waardoor ik nog zal moeten opladen vanavond.

Ik laat jullie het antwoord nog weten bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
Justlove schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:24:
hey,

ik heb sinds kort nokia 5800 en batterij ging altijd 4 dagen mee, maar sinds ik een soft reset heb gedaan vorige week moet ik batterij elke dag opladen.

zou het soms komen omdat ik nog de oplader van mijn vorige nokia gebruikt?

& er staan geen programma"s de hele dag open dus...
Heb ik ook een keer gehad. Van de een op de andere dag ging de accu nauwelijks een dag mee.
Als laatste redmiddel heb ik toen de accu even verwijderd en daarna was 'ie weer als nieuw.
Helaas had ik al een nieuwe accu besteld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als je echt wilt testen hoe lang de accu meegaat, moet je volgende dingen uit zetten:
  • Bluetooth
  • wifi
  • UMTS
  • GPS
  • Alle apps
Dan moet de gsm eigenlijk een week mee kunnen gaan op 1 lading (als je niet dagelijks uren belt of tig sms-jes stuurt). Ik heb het in een vakantie gehad dat hij ineens onwaarschijnlijk lang mee ging toen ik deze dingen uit had gezet, en uiteindelijk maakte GPS niet eens echt veel uit (Sportstracker kon een dag draaien zonder een merkbare impact te hebben).
Met mijn dagelijkse gebruik, red ik ook meestal maar net 1 dag, en soms moet ik halverwege de dag hem al aan het infuus leggen, zeker als ik veel op internet zit.

Mijn N78 ging ook altijd maar 1 dag mee toen het mijn daily was. Ik ben hem op een gegeven moment gaan gebruiken voor mijn werk, en daarvoor stonden allerlei dingen uit, die voorheen actief waren. Toen kon ik ineens week doen met de accu. De manier van gebruik heeft echt een enorme impact op de batterijduur.

Nog even spammen over de kwaliteiten van Ricom in Schiedam :+ Deze keer niet mijn 5800xm, maar de N78. Deze was een paar maanden geleden door T-Mobile "gerepareerd". Ik had hem weggebracht voor een productiefout (de zilveren lak van de menu-knop bladerde af, iets wat door Nokia aangemerkt was als productiefout). Toen ik hem na 2 weken terug kreeg, was hij op de plank beland, maar toen ik hem weer wou gaan gebruiken, ontdekte ik dat de cameraknop niet meer werkte, de menuknop had geen touch-functie meer (hoorde hij wel te hebben) en de behuizing was beschadigd. Kortom, slecht gerepareerd.
Ik heb hem afgelopen donderdag naar Ricom gebracht, en ik kon weer wachten op de reparatie. Uiteindelijke schade aan het toestel: scherm vervangen, nieuw keypad, bandkabel en behuizing (!!!). Let wel, bij de reparatie van T-Mobile was het keypad ook al vervangen...
Nu is het toestel onder garantie gerepareerd en weer als nieuw.

Mocht ik weer een reparatie aan een Nokia hebben, dan is het gewoon lonend om een middagje vrij te nemen en langs Ricom te rijden. Echt een top-service bij dat bedrijf!

Edit:
toch een kleine oeps van Ricom... Ik wou de N78 vanavond op gaan laden en ik dacht "wat gaat die voedingsplug toch makkelijk...", blijken ze het laadcontactje vergeten zijn terug te plaatsen |:( Dit is even wat minder, want ik weet niet wanneer ik weer tijd heb om erlangs te rijden... En ik wou hem juist de komende dagen gaan gebruiken :(

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 08-06-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justlove
Beste,

in verband met mn vorige post. Ik heb mijn nokia 5800xm nog is helemaal laten leeggaan en dan opnieuw opgeladen tot hij vol was en hij gaat nu alweer 2 dagen mee.
Zonder een blokje te vervallen. Bedankt om de tip om hem nog is helemaal uit te laten gaan.

En ik had nooit continue bluetooth, wifi of gps opstaan zo heel zelden en de dagen dat mijn batterij plat was nooit.

Dus het was gewoon de calibratie dat opnieuw ingesteld moest worden.

Bedankt voor jullie snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:59
Driek schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:47:
[...]

Als je een data-abo hebt gebruik je lekker A-GPS.
Als je dat niet hebt gebruik je gewoon GPS.
Niemand die zijn zakken vult, behalve als gebruikers hun internet niet uitzetten zonder dat ze een data-abo hebben.
oh? wat doe ik mis? Zonder a-gps krijg ik bijna geen contact met de gps signalen.....de instelling staan goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:41:
[...]

oh? wat doe ik mis? Zonder a-gps krijg ik bijna geen contact met de gps signalen.....de instelling staan goed
Al een upgrade naar maps 3.04 gedaan? Verbinden kan wel 10 minuten duren de eerste keer, of na lang geen gebruik. Als ik 'm een dag constant gebruik, heb ik bij tussendoor na ong. 15 min. uit, weer razendsnel verbinding (minder dan minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Laatst online: 15:25
Heb je mooi kwaliteit als ik mijn SkullCandy headset gebruik icm. met een bluetooth adapter. Waar je willekeurig een 3.5 jack kabel in kan stoppen. Of verslechterd de bluetooth het geluidskwaliteit?

Ik zat dan te denken aan de BH 214 van Nokia
http://www.nokia.nl/ontde...foon-bh-214/specificaties

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
kielkiel schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:41:
[...]

Vooral de eerste keer kan het inderdaad heeeel lang duren. Vooral een open ruimte buiten is belangrijk.
Dus zonder obstakels richting de lucht. En daarna inderdaad geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is mij al eens opgevallen dat Nokia/Ovi maps er langer over doet dan de ingebouwde GPS-app. Als het lang duurt, start dan de GPS-app ("locatie").
Vandaag duurde het bij mij ook lang voor ik een fix had met Ovi maps, tot ik de gps-app startte. a-GPS staat op het moment uit, omdat ik voor mijn werk in het buitenland zit.

@UnitedJunk
Bluetooth beïnvloed de geluidskwaliteit eigenlijk altijd negatief. Het moet weer gecomprimeerd worden. Hoe er daarnaast rekening mee dat continu de Bluetooth intensief gebruiken, de accu heel snel leeg kan zijn... Als ik in de auto muziek afspeel met Mobbler (internet streaming) via bluetooth, is de accu met een half uur leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Dus ik kan beter gewoon me oordopjes rechtstreeks erin doen, ipv een bluetooth adapter kopen?
deepbass909 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:33:

@UnitedJunk
Bluetooth beïnvloed de geluidskwaliteit eigenlijk altijd negatief. Het moet weer gecomprimeerd worden. Hoe er daarnaast rekening mee dat continu de Bluetooth intensief gebruiken, de accu heel snel leeg kan zijn... Als ik in de auto muziek afspeel met Mobbler (internet streaming) via bluetooth, is de accu met een half uur leeg.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Laatst online: 30-08 14:18
voor de geinterreseerden:

Je kan nu alvast een gebruikersnaam reserveren en je oude Nokia sportstracker workouts overzetten op de site van sportstracker, www.sportstrackingtechnologies.com de beta service gaat volgens hun binnenkort online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

UnitedJunk schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:35:
Dus ik kan beter gewoon me oordopjes rechtstreeks erin doen, ipv een bluetooth adapter kopen?

[...]
Dat sowieso... Ik heb een kabeltje nooit als vervelend beschouwd. Bluetooth is voor mij heilig in de auto en met een oortje, maar een gewone koptelefoon kan je nog steeds gewoon beter bedraad aansluiten. Uiteindelijk moet je toch je koptelefoon op een ontvanger aansluiten (of je moet een koptelefoon met bluetooth nemen), dus het voordeel van draadloos is sowieso al minimaal (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
deepbass909 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:21:
[...]

Dat sowieso... Ik heb een kabeltje nooit als vervelend beschouwd. Bluetooth is voor mij heilig in de auto en met een oortje, maar een gewone koptelefoon kan je nog steeds gewoon beter bedraad aansluiten. Uiteindelijk moet je toch je koptelefoon op een ontvanger aansluiten (of je moet een koptelefoon met bluetooth nemen), dus het voordeel van draadloos is sowieso al minimaal (imo).
Oké bedankt. Wou even duidelijkheid hebben, en die heb ik nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reply was heel erg zinnig.
:O Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:41:
[...]

Alweer zo'n nuttige bijdrage, zout toch op man.

2 workarounds voor de rds radio bug die met BT schijnt samen te hangen, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
sinds de 50 update kan ik geen t9 meer gebruiken bij het intikken van een url.. En dan op de alfanummeriek toetsenblok. Ik neem aan dat nokia niet zo dom is geweest om dit er uit te halen, dus er zal tijdens de installatie wel iets fout zijn gegaan. Is er een mogelijkheid om de update weer terug te halen?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12
Over batterijgebruik: Mijn mooie 5800 heeft nu een 15+ maanden aangestaan in mijn broekzak, europa dik rondgereisd en heeft dagen via bluetooth mijn muziek mogen afspelen. Internet wordt regelmatig gebruikt en het ding staat altijd op 3g. Nu, als ik rustig aan doe en niet al te veel wordt gebeld, terwijl fw op 50.x staat, doet 'ie het 5 dagen op een batterijlading met wat streepjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 09:41:
[...]

Hoe kan je zoveel kommentaar op anderen hebben terwijl jij zelf met onzin verhalen komt zoals "Nokia verdient aan a-GPS"? Je kan google niet alleen gebruiken om gratis software te zoeken maar ook om dit soort onzin op waarheid te onderzoeken.

O ja pluk de dag.... en vertrouw zo weinig mogelijk op rvd :F

[ Voor 3% gewijzigd door footoo op 14-06-2010 09:00 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic