Als je echt wilt testen hoe lang de accu meegaat, moet je volgende dingen uit zetten:
- Bluetooth
- wifi
- UMTS
- GPS
- Alle apps
Dan moet de gsm eigenlijk een week mee kunnen gaan op 1 lading (als je niet dagelijks uren belt of tig sms-jes stuurt). Ik heb het in een vakantie gehad dat hij ineens onwaarschijnlijk lang mee ging toen ik deze dingen uit had gezet, en uiteindelijk maakte GPS niet eens echt veel uit (Sportstracker kon een dag draaien zonder een merkbare impact te hebben).
Met mijn dagelijkse gebruik, red ik ook meestal maar net 1 dag, en soms moet ik halverwege de dag hem al aan het infuus leggen, zeker als ik veel op internet zit.
Mijn N78 ging ook altijd maar 1 dag mee toen het mijn daily was. Ik ben hem op een gegeven moment gaan gebruiken voor mijn werk, en daarvoor stonden allerlei dingen uit, die voorheen actief waren. Toen kon ik ineens week doen met de accu. De manier van gebruik heeft echt een enorme impact op de batterijduur.
Nog even spammen over de kwaliteiten van Ricom in Schiedam

Deze keer niet mijn 5800xm, maar de N78. Deze was een paar maanden geleden door T-Mobile "gerepareerd". Ik had hem weggebracht voor een productiefout (de zilveren lak van de menu-knop bladerde af, iets wat door Nokia aangemerkt was als productiefout). Toen ik hem na 2 weken terug kreeg, was hij op de plank beland, maar toen ik hem weer wou gaan gebruiken, ontdekte ik dat de cameraknop niet meer werkte, de menuknop had geen touch-functie meer (hoorde hij wel te hebben) en de behuizing was beschadigd. Kortom, slecht gerepareerd.
Ik heb hem afgelopen donderdag naar Ricom gebracht, en ik kon weer wachten op de reparatie. Uiteindelijke schade aan het toestel: scherm vervangen, nieuw keypad, bandkabel en behuizing (!!!). Let wel, bij de reparatie van T-Mobile was het keypad ook al vervangen...
Nu is het toestel onder garantie gerepareerd en weer als nieuw.
Mocht ik weer een reparatie aan een Nokia hebben, dan is het gewoon lonend om een middagje vrij te nemen en langs Ricom te rijden. Echt een top-service bij dat bedrijf!
Edit:
toch een kleine oeps van Ricom... Ik wou de N78 vanavond op gaan laden en ik dacht "wat gaat die voedingsplug toch makkelijk...", blijken ze het laadcontactje vergeten zijn terug te plaatsen

Dit is even wat minder, want ik weet niet wanneer ik weer tijd heb om erlangs te rijden... En ik wou hem juist de komende dagen gaan gebruiken
[
Voor 7% gewijzigd door
deepbass909 op 08-06-2010 23:33
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier