• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
hoe werkt bij julie ovi na de update? 60% faalt bij downloaden, en 39% faalt bij installeren, ik heb nog maar 1 prog geinstalleerd gekregen sinds de update... (en daarna crashte ovi)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:54:
[...]

Dan zal het aankomende week naar verwachting komen. Ik heb net bestellingen van 19 en 22 november (verstuurd) binnen.
Fijn, heb gister wel een nieuw touchscreen voor mn DS binnengekregen, maar die was 5 dagen eerder verstuurd.

volgende week ga ik op wintersport, en dat het vandaag nog aankomt heb ik weinig vertrouwen in. Dan wordt het over 2 weken :P (jammer want ik had graag de auto oplader die ik ook besteld heb graag binnengehad voor een rit naar Oostenrijk...

• Beukerz
  • Laatst online: 12-09 19:58
Ik heb een probleem met Nokia maps updater, als ik probeer te updaten zegt hij dat er geen sim kaart in zit terwijl die er wel in zet :?

Iemand hier al eens zoiets gehad en mij kan vertellen hoe hij het opgelost heeft ?

Edit: Nog vergeten, soms als ik hem via usb aan me pc hang en druk op pc suite mode geeft hij aan op me pc dat ik hem nog in pc suite mode moet zetten :S

[ Voor 26% gewijzigd door Beukerz op 24-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoullo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02
Bij DX drie verschillende dingen besteld voor de 5800, de eerste spullen kwamen na anderhalve week binnen, screenprotector. Briefje er bij dat de rest zou volgen, halve week later kwam de autohouder voor de 5800 binnen. Ik was wel verrast na de berichten hier. Autohouder is trouwens een prima ding, veel beter dan ik eerst had die 5 keer zo duur was. De screenprotector is ook een goede aankoop, de krassen die op mijn orginele scherm zaten zijn nu niet meer te zien, beeld lijkt beter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:40:
[...]

Ja dan moet je de regio code van je nokia veranderen. Staat in de TS
Vreemd. Zijn er geen eigen firmware upgrades van Vodafone beschikbaar. Want diege waarvoor het is heeft wel degelijk een upgrade nodig.Ik zoek me de Tiefus op die vodafone website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:41:
[...]

Vreemd. Zijn er geen eigen firmware upgrades van Vodafone beschikbaar. Want diege waarvoor het is heeft wel degelijk een upgrade nodig.Ik zoek me de Tiefus op die vodafone website.
Updaten deed ik via de pc-software, met mijn "vodafoned" 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Sinds enige weken maak ik gebruik van dit toestel.Van tijd tot tijd (zeer onregelmatig) blijft de telefoon tijdens het opstarten in een soort van "loop" hangen en blijft hij maar opstarten en opnieuw en opnieuw.Er komen in het scherm van die horizontale dunnen streepjes in allerlei kleuren.Uiteindelijk komt de doorstart of ik start de telefoon opnieuw op.Garantie is nog volop aanwezig,maar heeft iemand een idee wat er gebeurt (tijdens zo'n looping ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je foon lijkt een software-probleem te hebben. Als je de accu er even 10 sec achter weghaalt als hij de streepjes vertoont, gaat het daarna dan beter? Ik heb het wel eens gehad met de 21.0 software maar ben het niet meer tegengekomen sinds ik de 31.0.101 in heb staan. Mijn foon is een Euro2 black uitvoering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Scandic2008 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:08:
Sinds enige weken maak ik gebruik van dit toestel.Van tijd tot tijd (zeer onregelmatig) blijft de telefoon tijdens het opstarten in een soort van "loop" hangen en blijft hij maar opstarten en opnieuw en opnieuw.Er komen in het scherm van die horizontale dunnen streepjes in allerlei kleuren.Uiteindelijk komt de doorstart of ik start de telefoon opnieuw op.Garantie is nog volop aanwezig,maar heeft iemand een idee wat er gebeurt (tijdens zo'n looping ?)
Dit heb ik soms ook met mijn 5800. Redelijk ambetant maar als je de accu er even uithaald en dan terug erin doet dan zou hij normaal gezien wel normaal moeten opstarten. Ik heb dit probleem enkel sinds v31.0.101, daarvoor nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Kan iemand bevestigen of de nokia wel of niet werkt in de lader, zonder accu. Mijne is in de wasmachine gegaan en de accu is nu zoizo kapot. En hij start ook niet op in de lader, als dit hoort kan ik nog proberen een nieuwe accu te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Werkt niet met alleen lader en zonder accu. De accu moet er echt wel inzitten om hem op te kunnen starten.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
The_Double schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:28:
Kan iemand bevestigen of de nokia wel of niet werkt in de lader, zonder accu. Mijne is in de wasmachine gegaan en de accu is nu zoizo kapot. En hij start ook niet op in de lader, als dit hoort kan ik nog proberen een nieuwe accu te regelen...
zonder accu doet ie het sowieso niet. Hoe weet ej zo zeker dat de accu stuk is? meet hem eens door. En koop anders via dealextreme voor 4$ zoon elcheapo accu kan je het iig testen zonder dat het je een kaptaal kost. Ik he er hier ook nog 1 liggen weet niet waar je woont anders mag je die wel even gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 27-12-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ja, had accu al doorgemeten, hij geeft ~0.15 volt, en staat helemaal bol. Dus dat betekent dat hij niet gewoon leeg is. :p

Op school bij Duits zit er iemand bij me die ook een 5800 heeft, kan wel met zijn accu testen, das sneller dan dx.

Ik hoop dat hij nog wel werkt verder, anders heb ik langer op de levering gewacht dan dat ik hem heb gehad...
(GSMwijzer... ~2 maanden op levering gewacht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 10:59
Scandic2008 schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:08:
Ik heb hier ook sinds een maand last van, ik krijg het opstartscherm, wit met Nokia logo en nog voor het indrukken van de pincode reboot de telefoon of het duurt een hele tijd voordat ik de pincode kan indrukken, ik heb dit alleen trouwens als de accu ook echt leeg is geweest. Bij een normale reboot met voldoende accuvermogen is er niks aan de hand. Softwareversie v30.0.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

The_Double schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:14:
Ja, had accu al doorgemeten, hij geeft ~0.15 volt, en staat helemaal bol. Dus dat betekent dat hij niet gewoon leeg is. :p

Op school bij Duits zit er iemand bij me die ook een 5800 heeft, kan wel met zijn accu testen, das sneller dan dx.

Ik hoop dat hij nog wel werkt verder, anders heb ik langer op de levering gewacht dan dat ik hem heb gehad...
(GSMwijzer... ~2 maanden op levering gewacht...)
Een accu die bol staat kan je weggooien, die is definitief kapot.

Sinds het kouder is heb ik last van dat het scherm fout gaat... Het bekende scherm probleem. Als ik dan de telefoon warm maak, dan werkt hij weer goed...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ik steeds vaker last van krijg is met het filmen met mn 5800
nou al bij verschillende filmpjes zou dat het geluid blijft lopen, maar beeld blijft hangen/stilstaan. maakt niet uit of je even terug scrolled naar t begin ofzo. maar t geluid blijft dus lopen dit vind ik zo vaag. terwijl als ik de video opneem hij gewoon alles weergeeft op t scherm dat ie filmt, en dan kijk je t terug en is er een hangend beeld of zelfs helemaal geen beeld. lijkt mij niet helemaal kloppend...
iemand zelfde kenmerken of weet wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
deepbass909 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:50:
[...]

Een accu die bol staat kan je weggooien, die is definitief kapot.

Sinds het kouder is heb ik last van dat het scherm fout gaat... Het bekende scherm probleem. Als ik dan de telefoon warm maak, dan werkt hij weer goed...
Heb ik de laatste tijd ook last van. Meestal krijg ik het scherm direct weer goed als ik met de power knop het toestel op vergrendelen zet (moet je eerst even met goed scherm kijken waar je ongeveer moet drukken als er niets meer te zien is.) en dan met de schuif aan de zijkant het toestel ontgrendelen. Werkt perfect en ondanks de kou heb je direct weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@waits: dank voor het doormeten.
Altijd handig om de kabels eerst door te meten voor je het aansluit, helemaal als het "3rd party" leveranciers zijn.

Na lang gezocht te hebben eindelijk een converter gevonden: AVS video converter.
Er zijn veel converters op de markt, maar dan kan de een "dit" niet en de ander kan "dat" weer niet.
Nadeel: door de vele geavanceerde settings duurt het converten vrij lang, maar de kwaliteit is erg goed met weinig loss: http://onlinehelp.avs4you...vancedSettings/index.aspx
2Pass: http://www.avs4you.com/gu...-AVS-Video-Converter.aspx

Edit: ander voordeel, je kan de film informatie bekijken (resolutie / FPS / bitrate / audio / codec / etc.), dus Gspot is ook niet meer nodig.
Nadeel: weinig ondertiteling opties, geen outline, font, size instelling, maar ik gebruik toch geen ondertiteling op zo'n kleine scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door GoT op 30-12-2009 19:32 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Scandic2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:16:
Je foon lijkt een software-probleem te hebben. Als je de accu er even 10 sec achter weghaalt als hij de streepjes vertoont, gaat het daarna dan beter? Ik heb het wel eens gehad met de 21.0 software maar ben het niet meer tegengekomen sinds ik de 31.0.101 in heb staan. Mijn foon is een Euro2 black uitvoering...
Dank voor je reactie en anderen.Ik heb de accu even verwijderd en daarna leek het goed te gaan maar het fenomeen heeft zich toch weer een keer voorgedaan.Softwareversie V30.0.011 dd29-06.

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:09

ptjuh

New day, same old shit

NOuww heb gister de laatste update erop gezet...en dacht dat de browser dan niet meer zou aflsuiten automatisch...was erna nog geen 2 min op internet bezig en hij klapte eruit...
Me wifi verbinding verbreekt hij ook iedere keer...

iemand misschien een idee? Update was super snel uitgerold..

Its all in the little things that people do..

Verwijderd

ptjuh schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:14:
NOuww heb gister de laatste update erop gezet...en dacht dat de browser dan niet meer zou aflsuiten automatisch...was erna nog geen 2 min op internet bezig en hij klapte eruit...
Me wifi verbinding verbreekt hij ook iedere keer...

iemand misschien een idee? Update was super snel uitgerold..
Heb je ook een reset na de update gedaan? Was voor mij ook de enige oplossing voor de 9 van de 10 keer falende gps lock. Toestel uit, rode-groene- en cameraknop ingedrukt houden en toestel aanzetten. Wel eerst backuppen, settings-berichten-agenda-contacten, want alles staat daarna weer op de fabrieksinstellingen. Dan backup terug, en toestel is ook gelijk weer een stuk sneller.

Verwijderd

Beste,,

Sinds vandaag ben ik de Nokia 5800 in mijn bezit.
Nu zit ik met een aantal punten:

* Hoe krijg ik fotobestanden e.d. van mijn pc naar mijn mobiel (cd-rom die erbij inbegrepen is heb ik al geinstaleerd)

* Er staat in links boven in de display van mijn mobiel een knipperend evelopje, wat betekend dit? (dit vraag ik omdat ik alleen een duitste handleiding erbij gehad heb)

* Mijn laatste vraag is: waar vind ik de Nederlandse handleiding van deze telefoon?

Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 22:09
Gisteren heb ik via "Nokia Software Updater" de laatste versie geinstalleerd (V31.0.101) en nu ineens vind ik onder Menu > Instellingen > Connectiviteit geen "wifi" meer. Ik kan nergens in de telefoon een optie vinden om wifi in te schakelen. Ook als ik naar Menu > Internet > Web ga kan ik bij verbindingen geen Wifi vinden.

Een harde reset of geforceerd updaten met de "Nokia Software Updater" geeft nog steeds geen Wifi terwijl het voorheen wel heeft gewerkt!
Meer gebruikers met hetzelfde probleem?

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 22:09
Dinah schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:01:
Gisteren heb ik via "Nokia Software Updater" de laatste versie geinstalleerd (V31.0.101) en nu ineens vind ik onder Menu > Instellingen > Connectiviteit geen "wifi" meer. Ik kan nergens in de telefoon een optie vinden om wifi in te schakelen. Ook als ik naar Menu > Internet > Web ga kan ik bij verbindingen geen Wifi vinden.

Een harde reset of geforceerd updaten met de "Nokia Software Updater" geeft nog steeds geen Wifi terwijl het voorheen wel heeft gewerkt!
Meer gebruikers met hetzelfde probleem?
Opgelost, stap 2 van de harde reset vergeten (toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK)

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
@Joice: Tweede resultaat bij google:

Google

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik heb de handleiding inmiddels gevonden.
Kan er alleen niet uithalen wat een knipperende envelop in het display betekend. Geheugen van berichten is niet vol (kan ook niet, na een dag in het bezit te zijn van deze telefoon :9 )

Mvg
Joice

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:49:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb de handleiding inmiddels gevonden.
Kan er alleen niet uithalen wat een knipperende envelop in het display betekend. Geheugen van berichten is niet vol (kan ook niet, na een dag in het bezit te zijn van deze telefoon :9 )

Mvg
Joice
Toch wel.. Het is je sim berichten geheugen welke vol is.
Ga naar berichten - opties - sim berichten, en knikker er hier een paar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op donderdag 31 december 2009 @ 22:34:
[...]

Toch wel.. Het is je sim berichten geheugen welke vol is.
Ga naar berichten - opties - sim berichten, en knikker er hier een paar uit.
Het is gelukt, inmiddels had ik het zelf op internet kunnen vinden. (nooit geweten dat de simkaart bepaalde smsjes meeneem naar een andere telefoon) :*)
Thanx!

Groeten,
Joice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik heb net ovi suite 2 weeres op me computer gezet omdat ik wat filmpjes van me telefoon wou halen maar ik kwam tot de ontdekking dat ovi suite 2 bijna geen mogelijkheden meer heeft en ik niet bij mijn filmpjes kan komen :S hoe krijg ik nou mijn filmpjes op mijn pc?

Kom er ook achter dat je überhaupt vrij weinig meer kan met ovi Suite 2 behalve synchroniseren.... zelfs het installeren van applicaties of verbinding maken via de telefoon met internet zijn weg gevallen?

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 01-01-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
Heb de telefoon nu inmiddels tijd in mijn bezit en was in het begin heel enthousiast, maar nu begint hij toch vervelende kuren te vertonen. Afsluiten van de browser is één van de ergenissen. Het meest irritante is wel het probleem met het wegvallen of streperige van het scherm. Nu regelmatig last van. Vooral als de temperatuur wat naar beneden gaat.

Weet iemand zo uit zijn hoofd of er één of twee jaar garantie op de telefoon zit. Heb abo bij vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Crazyanz schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:00:
ik heb net ovi suite 2 weeres op me computer gezet omdat ik wat filmpjes van me telefoon wou halen maar ik kwam tot de ontdekking dat ovi suite 2 bijna geen mogelijkheden meer heeft en ik niet bij mijn filmpjes kan komen :S hoe krijg ik nou mijn filmpjes op mijn pc?

Kom er ook achter dat je überhaupt vrij weinig meer kan met ovi Suite 2 behalve synchroniseren.... zelfs het installeren van applicaties of verbinding maken via de telefoon met internet zijn weg gevallen?
Gewoon met mass storage mode? 8)7
Als je daar geen zin in hebt, kan je het ook via bluetooth doen, maar dat gaat mss iets te lang duren..

Ik doe alles dmv mass storage mode, aangezien ik alle suites vind stinken, veel te buggy, traag en resource vretend.

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 02-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Dat soort dingen doe ik ook altijd via mass storage, snap ook niet waarom mensen daar de suite voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksens
darksens schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:35:
Heb de telefoon nu inmiddels tijd in mijn bezit en was in het begin heel enthousiast, maar nu begint hij toch vervelende kuren te vertonen. Afsluiten van de browser is één van de ergenissen. Het meest irritante is wel het probleem met het wegvallen of streperige van het scherm. Nu regelmatig last van. Vooral als de temperatuur wat naar beneden gaat.

Weet iemand zo uit zijn hoofd of er één of twee jaar garantie op de telefoon zit. Heb abo bij vodafone.
** update **

Weet inmiddels dat bij vodafone alle toestellen 2 jaar garantie hebben. Ga aankomende week direct naar vodafone shop om toestel weg te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:38:* Er staat in links boven in de display van mijn mobiel een knipperend evelopje, wat betekend dit? (dit vraag ik omdat ik alleen een duitste handleiding erbij gehad heb)
Wat is dat toch met deze telefoon en verkeerde handleidingen. Zelf had ik een franse en ik ken iemand die een russische handleiding had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Betreft gewoon import-toestellen, komt ook bij andere modellen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Ik heb een engelse versie van het toestel maar is het mogelijk om er een nederlandse firmware op te zetten of te laten zetten bij een service point ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:17
Beukerz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:34:
Ik heb een engelse versie van het toestel maar is het mogelijk om er een nederlandse firmware op te zetten of te laten zetten bij een service point ?
Je kan gewoon de taal in het Nederlands zetten. Via de instellingen. Heb ik hier ook gedaan omdat die ook in het Engels stond eerst.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Wat is dat toch met deze telefoon en verkeerde handleidingen. Zelf had ik een franse en ik ken iemand die een russische handleiding had 8)7
Dat is een Duitse Handleiding toch zo beroerd nog niet, als jij een Franse handleiding erbij heb, en een vriend van je een Russische :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel ligt alweer bijna een week bij de reparatie :'( Zit nu met een halfgare samsung, wat een rommel is dat. Ik krijg er nog niet 1 sms uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
JKratos schreef op zondag 03 januari 2010 @ 02:01:
[...]

Je kan gewoon de taal in het Nederlands zetten. Via de instellingen. Heb ik hier ook gedaan omdat die ook in het Engels stond eerst.
Daar heb ik al gekeken ik heb alleen de keuze uit :
Engels
frans
duits
italiaans
portugees
spaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:17
Beukerz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Daar heb ik al gekeken ik heb alleen de keuze uit :
Engels
frans
duits
italiaans
portugees
spaans
Oh, oke. Ik kan er ook maar 6 kiezen maar dan wel 6 andere dan dat jij kan kiezen. Waaronder Nederlands.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu iets raars: midden bovenaan stond altijd een knopje met de datum/tijd en welk netwerk je op zit. Als je erop drukt dan kun je het profiel wijzigen of de agenda openen. Maar hij staat er dus nu niet meer. Als ik toch op die ruimte druk, dan trilt hij wel, maar er gebeurt niks.

Iemand een idee waar hij heen kan zijn? Het is gebeurd toen ik op vakantie was, misschien dat het iets met roaming te maken heeft? Ik heb niet zo'n zin om de firmware er weer opnieuw op te zetten/hard reset met alle instellingen... Ook begin ik steeds meer te balen van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:05:
Ik heb nu iets raars: midden bovenaan stond altijd een knopje met de datum/tijd en welk netwerk je op zit. Als je erop drukt dan kun je het profiel wijzigen of de agenda openen. Maar hij staat er dus nu niet meer. Als ik toch op die ruimte druk, dan trilt hij wel, maar er gebeurt niks.

Iemand een idee waar hij heen kan zijn? Het is gebeurd toen ik op vakantie was, misschien dat het iets met roaming te maken heeft? Ik heb niet zo'n zin om de firmware er weer opnieuw op te zetten/hard reset met alle instellingen... Ook begin ik steeds meer te balen van dit toestel.
Waarschijnlijk heb je de startscherm thema op standaard staan, deze moet je wijzigen.

Probeer dit eens:

1. Ga naar je menu
2. Dan naar Instellingen.
3. Persoonlijk
4. Mocht je in het menu persoonlijk zitten dan kies je voor thema's, Daarna startsch thema. Klik op Snelkoppelingsbalk.. Waarschijnlijk staat er nu een groen vinkje bij contactenbalk of standaard... Dit vinkje moet nu dus voor Snelkoppelingsbalk staan.

Probeer dit even, waarschijnlijk kom je dan een heel eind! :9

Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Joice: Helaas... Geen verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je soms een iets betere omschrijving kunne geven?
Wat wordt er niet meer weergegeven wat eerst wel zichtbaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je profiel eens te wijzingen.. Van normaal naar stil, of van stil naar normaal.. Maar net op welke je 'm nu heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
boomsma schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:20:
EPub

Na wat zoeken op internet heb ik het niet kunnen vinden.

Weet iemand of er al een epub-reader is voor de 5800 ??

Wil dat eens proberen of het mogelijk is om E-pub boeken te lezen op mijn 5800.
Goede vraag.
Ik heb wel een e-reader gevonden die TXT en FB2 leest. Epub zal je dus moeten converteren naar FB2 content.

Iemand anders al een goede ePub reader gevonden voor de 5800?

[ Voor 2% gewijzigd door AlexR op 05-01-2010 20:20 . Reden: link naar converter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Hey,

Ik vroeg me af of het mogelijk is of in de map applicaties Toepassingen op je phone een aparte map te maken (bijv 'Games' of 'Navigatie') om de boel wat overzichtelijker te maken.

edit:

nvm heb het al gevonden.

Voor de mensen die het willen weten (heel simpel eigenlijk)

opties -> indelen -> opties -> nieuwe map

[ Voor 32% gewijzigd door Bartske op 05-01-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
pfff, my phone has arised from the death... sort of.

Na een grondige wasbeurt in de wasmachine leeft mijn 5800XM weer. Het heeft me E57 voor een nieuwe batterij gekost, en flink wat moeite, maar ik kan bellen.

Wat ik overigens niet kan:
- Wifi,
dit is echt absurd:
Hij blijft steeds eeuwig naar WLAN netwerken zoeken, ondanks dat ik hier alleen al 3 verbindingen naast me heb staan. Op een gegeven moment leek het er zelfs op dat hij zelf ook door had dat het zinloos was:
kijk en vergelijk met je eigen mobiel.

- Foto's maken
Oké, het kan wel, maar zo ziet een foto van een wit vlak er uit:
Dit zit ONDER de lens, en is niet schoon te maken.

En verder heeft hij uiteraard ook nog alle problemen die hij zoizo al had: Meerdere crashes per dag, Vastlopers enz enz.

Dus, als hij in de wasmachine beland, doe niet de moeite om hem te repareren :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:58:
[...]
Probeer je profiel eens te wijzingen.. Van normaal naar stil, of van stil naar normaal.. Maar net op welke je 'm nu heb staan.
Het gekke is dat profiel wijzigen met die sneltoets nu niet meer kan. Het snelmenu-tje opent niet, maar hij trilt wel bij het drukken.

Ik heb trouwens de vodafone firmware erop, misschien dat het daaraan ligt? profiel wijzigen doe ik nu dan via de aan/uit knop (het fijne van nokia) maar daarmee kan ik de agenda nog niet openen helaas. Ach... in de vodafone firmware zit ook een agenda sneltoets, dus ik kom er wel :9.

Oh trouwens, de tijd verdwijnt bij mij ook nog wel eens linksboven, maar als ik er dan op klik, komt ie vaak (niet altijd) wel tevoorschijn in het groot (alarm). Heel raar. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat-ie niet altijd hetzelfde doet. Je zou toch zeggen dat een programma altijd hetzelfde doet (zelfde regels code?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
[...]

Het gekke is dat profiel wijzigen met die sneltoets nu niet meer kan. Het snelmenu-tje opent niet, maar hij trilt wel bij het drukken.

Ik heb trouwens de vodafone firmware erop, misschien dat het daaraan ligt? profiel wijzigen doe ik nu dan via de aan/uit knop (het fijne van nokia) maar daarmee kan ik de agenda nog niet openen helaas. Ach... in de vodafone firmware zit ook een agenda sneltoets, dus ik kom er wel :9.

Oh trouwens, de tijd verdwijnt bij mij ook nog wel eens linksboven, maar als ik er dan op klik, komt ie vaak (niet altijd) wel tevoorschijn in het groot (alarm). Heel raar. Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat-ie niet altijd hetzelfde doet. Je zou toch zeggen dat een programma altijd hetzelfde doet (zelfde regels code?) 8)7
Sjah... Zelf heb ik dit probleem meerdere malen gehad.
Als je je telefoon gehacked hebt met Hello0X2, kun je uit het C geheugen het corrupte bestand verwijderen, deze wordt vervolgens weer aangemaakt na een reboot.
Ergens in deze thread heb ik dit wel uitgelegd.
Echter, daarna heb ik het vaker weer terug gehad, dus uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor de harde reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

--instellingen--persoonlijk--startscherm--startscherm-- agenda en snelkoppelingen aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb de gebruiksaanwijzing er eens bij gepakt.. Heb de Nokia 5800 zelf pas een week in bezit. Snap nu inderdaad wel wat je bedoel wat niet zichtbaar is.. Zou zo snel ook niet weten hoe je het weer zichtbaar moet krijgen.. Normaal gesproken zou dat toch bij instellingen o.i.d. moeten kunnen lijk mij.. Miss dat je eens contact op kan nemen met de klantenservice van Nokia? Dit is ook maar een idee. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen met dit probleem.

Succes in ieder geval!

Met vriendelijke groet,
Joice van Loenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mhulsegge schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:22:
[...]
Sjah... Zelf heb ik dit probleem meerdere malen gehad.
Als je je telefoon gehacked hebt met Hello0X2, kun je uit het C geheugen het corrupte bestand verwijderen, deze wordt vervolgens weer aangemaakt na een reboot.
Ergens in deze thread heb ik dit wel uitgelegd.
Echter, daarna heb ik het vaker weer terug gehad, dus uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor de harde reset...
Ben er net achtergekomen dat na een reboot, hij niet meer automatisch het juiste netwerk kan selecteren. Ik ga dus toch voor de harde reset, vanavond ofzo... :( Hopelijk is dan alles weer normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of ik een wachtwoord op mijn berichten e.d. kan zetten. Net als wat bij Samsung mogenlijk is?

Aangezien er nieuwsgierige mensen zijn die zomaar je smsjes zitten te lezen, zou ik dit wel erg handig vinden :9
Als iemand dit weet, zou ik het maar AL TE GRAAG willen weten :*)

Mvg,
Joice van Loenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:41:
Weet iemand trouwens of ik een wachtwoord op mijn berichten e.d. kan zetten. Net als wat bij Samsung mogenlijk is?

Aangezien er nieuwsgierige mensen zijn die zomaar je smsjes zitten te lezen, zou ik dit wel erg handig vinden :9
Als iemand dit weet, zou ik het maar AL TE GRAAG willen weten :*)

Mvg,
Joice van Loenen
Google wil meestal wel helpen, probeer het daar eens. Dan zou je hier op uitkomen: http://www.symbianon.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:53:
[...]

Google wil meestal wel helpen, probeer het daar eens. Dan zou je hier op uitkomen: http://www.symbianon.com/
Hallo,,

Is deze site ook in het Nederlandse versie? Aangezien mijn Engels niet al te best is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooi,,

Het is me gelukt.. Niet alleen mijn berichten zijn beveiligd, de gehele telefoon heb ik een code opgezet.
Heb namelijk de blokkeringscode ingeschakeld :9

Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn nokia 5800, ik heb een tijdje geleden een nieuwe firmware (31.0.101) op mijn telefoon gezet via nokia software updater. Nu kan ik bij talen alleen kiezen uit engels, duits en arabische varianten. Geen Nederlands:S

Heeft iemand hier een oplossing voor?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan de binnenkant van mijn beeldscherm verschillende duidelijke zwarte vlekken, van binnen ontstaan dus.
Heeft iemand dit ook? En valt dit onder garantie?
Ik heb op de Nokia site gevonden dat KPN Business Center Den Bosch mijn dichtstbij zijnde Nokia Care Point is. Ik heb hun een email gestuurd, maar zij antwoorden niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik weet dat het al eerder gevraagd is..
Ik wil mijn agenda syncen met die van mijn vrouw..via bluetooth. Dat werkt.
Maar kan ik ook mijn google agenda syncen met de twee telefoons? via bluetooth?
Zij heeft geen internet op haar nokia 5130.. Ik wel

Is daar een goed (gratis) progje voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn 5800 geeft nou alweer niet aan dat er een nieuw bericht is ontvangen.... Dit probleem heb ik al eens eerder gehad, dit heb ik de vorige keer opgelost met een reset maar deze keer werkt ook dat niet....

Mensen meer dit probleem / een oplossing..????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
renelma schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:44:
Ik weet dat het al eerder gevraagd is..
Ik wil mijn agenda syncen met die van mijn vrouw..via bluetooth. Dat werkt.
Maar kan ik ook mijn google agenda syncen met de twee telefoons? via bluetooth?
Zij heeft geen internet op haar nokia 5130.. Ik wel

Is daar een goed (gratis) progje voor ??
Het lijkt mij dat je wel jou agenda kunt syncen met een google agenda, waarna je die weer kunt syncen met de telefoon van je vrouw. Of in de andere volgorde, tis maar net wat je wilt. Ik gebruik voor het syncen met mijn google agenda mail for exchange, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Eddos schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:50:
[...]

Het lijkt mij dat je wel jou agenda kunt syncen met een google agenda, waarna je die weer kunt syncen met de telefoon van je vrouw. Of in de andere volgorde, tis maar net wat je wilt. Ik gebruik voor het syncen met mijn google agenda mail for exchange, en dat werkt prima.
Kan je misschien uitleggen hoe te syncen met google agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dat is een goede vraag, is al even geleden voor mij.
Wat wil je weten? het meeste is wel gesneden koek volgens mij, hij deed het bij mij vrij vlot.

Ik heb gewoon deze (of zoiets) gebruikt:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:21:
Ik heb aan de binnenkant van mijn beeldscherm verschillende duidelijke zwarte vlekken, van binnen ontstaan dus.
Heeft iemand dit ook? En valt dit onder garantie?
Ik heb op de Nokia site gevonden dat KPN Business Center Den Bosch mijn dichtstbij zijnde Nokia Care Point is. Ik heb hun een email gestuurd, maar zij antwoorden niet terug.
Ik heb ook een soort vlek bruin achtig in het midden van mijn scherm zitten ik heb geen idee hoe die daar is gekomen. Maar ik ben sowieso helemaal klaar met symbian V5 en de Nokia 5800 binnenkort verlengen en dan neem ik een iphone oid nokia heeft het verpest bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 09:39
Wat nu?

Mijn 5800 geeft geen beeld. Knopjes lichten op bij aanzetten, maar daar blijft het bij. Aan- en uitzetten, batterij eruit en een harde reset (met behulp van de knoppen en twee handen) levert niets op. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
coenox schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:54:
Wat nu?

Mijn 5800 geeft geen beeld. Knopjes lichten op bij aanzetten, maar daar blijft het bij. Aan- en uitzetten, batterij eruit en een harde reset (met behulp van de knoppen en twee handen) levert niets op. Iemand nog ideeën?
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Mon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02-2018
Ik ben aan het overwegen dit toestel te kopen. Bijna alle reviews die ik heb gelezen en gezien zijn erg positief, maar in de laatste paar pagina's van dit topic zie ik alleen maar problemen. Is het naar jullie mening het nog waard om deze telefoon nieuw te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Natuurlijk, ik vind het zelf een prima toestel. Je moet je wel realiseren dat de mensen die geen problemen hebben niet zo snel zullen posten op een forum en dat je dus in verhouding veel negatieve reacties ziet.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:21
^^ Klopt. Over het algemeen is minder problemen, minder posten ;)

Ik ben ook goed tevreden over mijn 5800.

Enige grote probleem dat ik tot nu toe gehad heb, is dat hij met geen mogelijkheid te verbinden was met mijn Parrot CK3000evo.
... is die Parrot CK3000 inmiddels vervangen voor een CK3100, wat wel zou moeten werken met de 5800, blijkt nu juist die Parrot kapot te zijn :S

[ Voor 7% gewijzigd door Chillz op 08-01-2010 15:49 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-Mon schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:27:
Ik ben aan het overwegen dit toestel te kopen. Bijna alle reviews die ik heb gelezen en gezien zijn erg positief, maar in de laatste paar pagina's van dit topic zie ik alleen maar problemen. Is het naar jullie mening het nog waard om deze telefoon nieuw te kopen?
Hangt er van af waarom je perse de 5800 wil hebben. Als je bijvoorbeeld een gps wil die zonder a-gps goed werkt zou ik iets anders zoeken. Persoonlijk stoor ik me eraan dat het toestel nogal traag is, plus die gps die een week prima, maar nu bagger werkt na een software update van nokia maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:18:
[...]

Hangt er van af waarom je perse de 5800 wil hebben. Als je bijvoorbeeld een gps wil die zonder a-gps goed werkt zou ik iets anders zoeken. Persoonlijk stoor ik me eraan dat het toestel nogal traag is, plus die gps die een week prima, maar nu bagger werkt na een software update van nokia maps.
Dat heb ik toch totaal anders ervaren! De 5800 werkte perfect zonder a-gps. Heb er 2 maanden mee rondgereden. Opstarten was koud zo'n halve minuut. Dat was dan in de ochtend, als de gps een nacht niet had aangestaan. Overdag had hij nog sneller satellieten.
Ik vond het een goede gsm met een goed prijs/kwaliteit verhouding. Hij zou wel de update van de n97 kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Tja lastig hangt van je budget af en wat je zoekt maar ik ben zelf niet echt te spreken over deze telefoon na 9 maanden gebruik. Ik gebruik al 6 Jaar Nokia's maar deze telefoon heeft er voor gezorgd dat ik hierna voorlopig geen nokia meer zal nemen. Telefoon is niet stabiel hiermee bedoel ik dat bij browsen in de STANDAARD browser de browser op willekeurige momenten zomaar afsluit. Programma's waarbij hetzelfde gebeurd en zomaar afsluiten. Gesprekken die wegvallen. Of scherm wat ineens op zwart gaat en alleen gefixt kan worden als je de batterij eruit haalt. Oke toegegeven het is was verbeterd met de updates maar het blijft een toestel met vreemde acties. en dan heb je nog de bouw kwaliteit van de telefoon zelf (1 woord plastic!)

Enige positieve wat ik kan melden is de batterij duur van 3 dagen bij dagelijks gemiddeld gebruik en de GPS en geluidskwaliteit van gesprekken.

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 08-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Dat heb ik toch totaal anders ervaren! De 5800 werkte perfect zonder a-gps. Heb er 2 maanden mee rondgereden. Opstarten was koud zo'n halve minuut. Dat was dan in de ochtend, als de gps een nacht niet had aangestaan. Overdag had hij nog sneller satellieten.
Ik vond het een goede gsm met een goed prijs/kwaliteit verhouding. Hij zou wel de update van de n97 kunnen gebruiken.
Zo werkte hij bij mij ook, 35 sec. fix met Sygic, binnen 10 sec. met Garmin XT. Heb je die maps update nog meegemaakt? Nu kan zelfs de interne gps status software geen fix geven, 9 van de 10 keer. Krijg dan de melding dat er binnenshuis en in afgesloten ruimtes slechte ontvangst zal zijn, oid.
Sterk, vanmiddag wachtend op parkeerplaats 300m van huis, geen fix in 20min. Start Garmin 10min later op thuislocatie weer op en fix in 10 sec. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben soms zeer te spreken over de 5800 en soms erger ik me mateloos aan het toestel. Momenteel (net na een volledige reset) vind ik het een heerlijk ding. Hij doet alles wat ik wil, en goed! (Bellen, sms-en, internetten met opera mobile beta 10-2, syncen van mail, contacten en agenda met gmail, navigeren met sygic, muziek afspelen op ingebouwde stereo boxjes en via oortjes en ook als leeslampje voldoet hij perfect ;) )

Maarrrr het gebeurt regelmatig dat hij die reset nodig heeft. En zoals te lezen is op dit forum zie je ook dat hij bij een hoop mensen zeer uiteenlopende kuren kan vertonen zonder een duidelijk aanwijsbare oorzaak. En dat is jammer. Het grote voordeel is natuurlijk dat hij zo lekker goedkoop is voor de functies die hij biedt. Vergelijk het maar eens met een goedkope versie van een iphone. Ruwweg dezelfde features, maar minder goed afgewerkt, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 09:39
Nee, helaas. Toen ie net uit was tweedehands gekocht. Maar wel bewust het risico gelopen. Ik fröbel nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
coenox schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:18:
[...]

Nee, helaas. Toen ie net uit was tweedehands gekocht. Maar wel bewust het risico gelopen. Ik fröbel nog wel even.
dat maakt niet uit als je de bon oid heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Toestel is koud een jaar op de markt, natuurlijk heb je garantie!

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Heeft iemand SIP op dit toestel aan de praat?

Ik heb mijn XS4ALL sip account uingesteld en hij geeft aan dat hij registerd is, goed zo ver, maar Hoe kan je bellen via SIP? Ik zie hier voor geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Iemand hier die een beetje ervaring heeft met de garantie op dit toestel (Vodafone web bestelling). Ik mis een hoesje en tweede stylus. Toen ik in een Vodafone-winkel stond wisten ze me te vertellen dat ik voor een internet-bestelling ook via internet/telefoon bij de support aan moet bellen. Dat heb ik gedaan, maar toen ben ik enkele keren van het kastje naar de muur gestuurd voordat de verbinding verbroken werd. Eigenlijk heb ik er daarna niet meer achteraan gezeten...

Maar nu begint ook de lak van de drie toetsen er aan de randjes af te slijten waardoor er licht doorheen komt, en de stylus kan ik ongeveer zowat uit de achterkant van het toestel blazen. Kan ik echt alleen maar bij de internetservice van Vodafone terecht, of kan ik het ook bij Nokia zelf of de Vodafone shop proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:56

Renate1970

Lef is Leven

Ik heb het toestel nu drie weken en ben er nog steeds druk mee bezig om hem te leren kennen. Ik heb geen spijt van het toestel. Mijn gebruik is hoofdzakelijk, bellen, sms,internet, mail, gravity, agenda dit alles eigenlijk echt dagelijks

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Ik ben soms zeer te spreken over de 5800 en soms erger ik me mateloos aan het toestel. Momenteel (net na een volledige reset) vind ik het een heerlijk ding. Hij doet alles wat ik wil, en goed! (Bellen, sms-en, internetten met opera mobile beta 10-2, syncen van mail, contacten en agenda met gmail, navigeren met sygic, muziek afspelen op ingebouwde stereo boxjes en via oortjes en ook als leeslampje voldoet hij perfect ;) )

Maarrrr het gebeurt regelmatig dat hij die reset nodig heeft. En zoals te lezen is op dit forum zie je ook dat hij bij een hoop mensen zeer uiteenlopende kuren kan vertonen zonder een duidelijk aanwijsbare oorzaak. En dat is jammer. Het grote voordeel is natuurlijk dat hij zo lekker goedkoop is voor de functies die hij biedt. Vergelijk het maar eens met een goedkope versie van een iphone. Ruwweg dezelfde features, maar minder goed afgewerkt, me dunkt.
Hmm je schrijft goedkoop moet eerlijk zeggen dat ik 290 euro betaald heb en ik het toch nogal prijzig vond hoor.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
TheZeroorez schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:26:
Iemand hier die een beetje ervaring heeft met de garantie op dit toestel (Vodafone web bestelling). Ik mis een hoesje en tweede stylus. Toen ik in een Vodafone-winkel stond wisten ze me te vertellen dat ik voor een internet-bestelling ook via internet/telefoon bij de support aan moet bellen. Dat heb ik gedaan, maar toen ben ik enkele keren van het kastje naar de muur gestuurd voordat de verbinding verbroken werd. Eigenlijk heb ik er daarna niet meer achteraan gezeten...

Maar nu begint ook de lak van de drie toetsen er aan de randjes af te slijten waardoor er licht doorheen komt, en de stylus kan ik ongeveer zowat uit de achterkant van het toestel blazen. Kan ik echt alleen maar bij de internetservice van Vodafone terecht, of kan ik het ook bij Nokia zelf of de Vodafone shop proberen?
Die accessoires zijn niet bij alle telefoons hetzelfde dus dat jij ze niet heb wil niet zeggen dat die vergeten zijn. Verder heb ik en alle nokia 5800's die ik ken last van hetzelfde probleem van los zittende pennetjes en knoppen die slijten denk niet dat je hier ook maar iets van garantie op heb aangezien dit onder slijtage zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
TheZeroorez schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:26:

Uiteraard weet ik niet, hoelang je het toestel al hebt, maar reserve-stylus en hoesje werden alleen gedurende de eerste paar maanden meegeleverd, zoals de N97 nu ook zonder stylus geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Crazyanz schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:29:
[...]

Die accessoires zijn niet bij alle telefoons hetzelfde dus dat jij ze niet heb wil niet zeggen dat die vergeten zijn. Verder heb ik en alle nokia 5800's die ik ken last van hetzelfde probleem van los zittende pennetjes en knoppen die slijten denk niet dat je hier ook maar iets van garantie op heb aangezien dit onder slijtage zal vallen.
Hmm ok. Ik heb 'm sinds mei geloof ik, dus het kan dat ik net in die nieuwe batch zit dan.

Wel mooi om het slijten van de knopjes en afbreken van het pinnetje bij de stylus onder slijtage te gooien, als binnen een jaar bijna elke gebruiker er last van heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Weet iemand hoe je de lampjes van de knoppen kan uitschakelen als je film aan het kijken bent op de telefoon ?

ik gebruik de realplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
TheZeroorez schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:18:
[...]

Hmm ok. Ik heb 'm sinds mei geloof ik, dus het kan dat ik net in die nieuwe batch zit dan.

Wel mooi om het slijten van de knopjes en afbreken van het pinnetje bij de stylus onder slijtage te gooien, als binnen een jaar bijna elke gebruiker er last van heeft :X
Ik ben mijn 2 pennetjes die erbij zaten ook al kwijt omdat het het pennetjes zelf is wat slijt en dus niet het deel in de telefoon. paar nieuwe besteld voor zolang het nog duurt want ik wil zo snel mogelijk een andere telefoon ben beetje klaar met dit ellendige ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Binnen in de telefoon zit normaal gesproken ook een heel ielig pinnetje dat in het sleufje onderaan de stylus valt om hem te locken. Dat scheelt al zeker de helft van de stevigheid waarmee de stylus vast zit... Na een tijd wordt het dan alleen maar erger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Eddos schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:55:
Dat is een goede vraag, is al even geleden voor mij.
Wat wil je weten? het meeste is wel gesneden koek volgens mij, hij deed het bij mij vrij vlot.

Ik heb gewoon deze (of zoiets) gebruikt:
http://www.google.com/sup...er.py?hl=en&answer=147951
wil je dat installatie bestandje voor MfE uploaden want op de nokia website kan ik het niet downloaden :S
gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970

Renate1970

Lef is Leven

Is het misschien handig om een derde deel van de nokia 5800 aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn 5800 zijn de gevolgen van veroudering ook al merkbaar, en heb deze ook nog geen jaar. Vooral bij de drie knopjes gaat de verf er erg snel van.
Ik heb ook nog een vraagje, is het van iedereen zo dat de kabel van de oortjes zo extreem kort is (30 cm ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dan ben je dat verleng stuk zeker kwijt met de bedienings knoppen en om mee te kunnen bellen. Boeit mij vrij weinig voor de rest gebruik dat ding alleen in de auto om handsfree te bellen

[ Voor 33% gewijzigd door haakjesluiten op 10-01-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Ik heb ook maar 1 snoertje van 30 cm erbij, heb ook geen 2de stylus en geen hoesje om hem in te stoppen.
Wel niet gekocht bij 2call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
huh aan de oordopjes zit geen 2e stuk met forward backward play en opneem knop met mic om te bellen? Dat 2e stuk is namenlijk nog zoon 50cm kabel en dan is het dus meer dan lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan iemand mij _alsjeblieft_ uitleggen hoe ik in godsnaam alle internet access tegenhou? Ik heb alle toegangspunten die ik kon vinden weggehaald, maar volgens HI gebruik ik nog steeds voor €30-€60 per maand aan internet (ik heb er dus geen internet abo bij want dat gebruik ik niet).

Er is geen enkele mogelijkheid dat ik dat (bewust) doe, ik doe niks met internet. Eens in de maand zoek ik eens wat op via mijn wifi thuisnetwerk. Verder luister ik alleen FM radio met de telefoon (dus geen internetradio). Ik snap niet hoe ze er bij komen dat ik zogenaamd zoveel data gebruik.

Bij netwerkmodus staat hij op GSM. Verder heb ik geen toegangspunten ingesteld, behalve mijn wifi router. Ook packet-gegevens hebben geen toegangspunt. Ik snap werkelijk waar niet hoe ik internet verder kan uitzetten, maar toch verbruik ik volgens HI blijkbaar bakken met data.

HELP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Als je onder 'bestemmingen --> internet' alleen je wifi als toegangspunt hebt staan en je hebt je netwerk vastgezet op GSM (niet de dual mode!) zou je volgens mij geen 'packet' verbinding met internet moeten hebben. Dit zou je kunnen controleren via 'menu-->logboek-->packet ggvns(gegevens)' waar je verbruik staat. Ik heb daar 1,8 kB verzonden en 818 bytes ontvangen staan. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de telefoon kreeg is de bovenstaande instellingen kiezen en kennelijk is dat hoeveelheid data die mijn telefoon in die tijd gebruikt had maar daar is de afgelopen weken ook niks meer bijgekomen.

P.s. ik heb verder ook A-GPS uitgezet maar ik weet niet of dat relevant is hier.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat heb ik gedaan en er staat bij mij 10,50 kb verzonden en 44,89 kb ontvangen :S

[edit] volgens mij klopt daar ook niet veel van, want als ik via wifi een internetpagina bezoek staat er in de hoek dat hij bv 128k groot is, dus dan zou ik met 1 pagina al over die hoeveelheid zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door twiFight op 11-01-2010 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
ResuCigam schreef op maandag 11 januari 2010 @ 02:31:
Als je onder 'bestemmingen --> internet' alleen je wifi als toegangspunt hebt staan en je hebt je netwerk vastgezet op GSM (niet de dual mode!) zou je volgens mij geen 'packet' verbinding met internet moeten hebben. Dit zou je kunnen controleren via 'menu-->logboek-->packet ggvns(gegevens)' waar je verbruik staat. Ik heb daar 1,8 kB verzonden en 818 bytes ontvangen staan. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de telefoon kreeg is de bovenstaande instellingen kiezen en kennelijk is dat hoeveelheid data die mijn telefoon in die tijd gebruikt had maar daar is de afgelopen weken ook niks meer bijgekomen.

P.s. ik heb verder ook A-GPS uitgezet maar ik weet niet of dat relevant is hier.
Zeker is dat relevant, A-GPS verbruikt ook data.

Trouwens, met de netwerk-modus op GSM kun je ook internetten, wel langzamer (want via GPRS), maar er worden nog steeds data-verbruikt.
Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic