Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die case vandaag ook gekocht daar voor 2 euro. Hopelijk is het goed, mijn verwachtingen zijn niet al te hoog dusja. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een Vodafone branded 5800XM gewoon een firmware uopgrade krijgen van een non-branded. Dus de standaard firmware? Of is daar de speciale Vodafone release voor nodig? En waar is die dat te verkrijgemn?
Ik vond daarover geen duidelijk antwoord op in deze threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:48:
Kan een Vodafone branded 5800XM gewoon een firmware uopgrade krijgen van een non-branded. Dus de standaard firmware? Of is daar de speciale Vodafone release voor nodig? En waar is die dat te verkrijgemn?
Ja dan moet je de regio code van je nokia veranderen. Staat in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:03:
[...]

Lijkt me best handig die overdwarse houder voor in de auto. Maar ik heb die dan het liefste links in de auto hangen (kan er dan beter bij als ik toch eens iets moet intypen), en de oplader moet er natuurlijk wel aan als ik aan het navigeren ben, en omdat de oplader er bovenin moet in de telefoon, steekt die links uit als hij overdwars hangt en dat trekt nogal aan de kabel. De oplaadkabel is wel wat flexibel, maar ik vrees dat dit teveel zijwaartse kracht geeft in de pluginaansluiting in de telefoon. muggezifterij misschien, maar toch...?? :( ;)
Daarom nam ik er een van bijna anderhalve meter, kan je mooi achter de telefoon langs klemmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:13:
[...]

Daarom nam ik er een van bijna anderhalve meter, kan je mooi achter de telefoon langs klemmen :+
Waar heb je anderhalve meter (auto) laadsnoer vandaan? Dat lijkt me ook wel handig ...

/edit: bedoel je soms deze ?

[ Voor 12% gewijzigd door PinokkioTV op 04-12-2009 22:28 . Reden: aanvulling ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:22:
-
30052 Car Charger for Nokia 2.0mm Cell Phones (144CM-Length) x 1 Ready $2.79
die, uit mijn eerdere lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:49:
[...]

Ik zit nu bij familie ergens anders in het land en hier doet die het prima. Bijna gelijk 5 satellieten en perfecte verbinding. Ligt dus toch aan de locatie waar je, je bevindt blijkbaar.
Ik krijg vanmiddag ook geen verbinding meer, noch met Garmin, noch Sygic, na een half uur nog niks. Het is een of andere fout in nokia's software, want het begon m.i. na updaten ovi maps (????????)
Toen ik net profiel offline koos, en Garmin startte, had ik in een anderhalve minuut een fix. Met profiel algemeen daarna na een 10 seconden! Probeer dat anders eens bij problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:40:
[...]

Ja dan moet je de regio code van je nokia veranderen. Staat in de TS
Je bedoeld dus eigenlijk de producvtcode wijzigen. Dat lijkt mij iets anders dan een regiocode.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:00:
[...]

Ik krijg vanmiddag ook geen verbinding meer, noch met Garmin, noch Sygic, na een half uur nog niks. Het is een of andere fout in nokia's software, want het begon m.i. na updaten ovi maps (????????)
Toen ik net profiel offline koos, en Garmin startte, had ik in een anderhalve minuut een fix. Met profiel algemeen daarna na een 10 seconden! Probeer dat anders eens bij problemen..
Ga er van het weekend weer mee stoeien. Thanx voor het meedenken. Je weet maar nooit natuurlijk.

Anderhalve minuut en 10 seconden is trouwens wel giga snel vergelijken met wat ik hier steeds heb. Had hem van de week in de auto op men dashboard liggen en toen vond die behoorlijk snel de satellieten maar voordat die eindelijk mijn positie te pakken had en kon navigeren was ik ook zeker wel weer 10/15 min verder. En dat is pas ALS die het al doet en verbinding/signaal krijgt.

Heb hem hier nu gelijk aan gezet en op men vensterbank gelegd en binnen een paar minuten is die verbonden met 4 satellieten maar hij blijft nu (en zoals altijd) maar zeggen 'wachten op bruikbaar signaal'. Over 10 min (of langer) dan zal die hem op een gegeven moment wel pakken maar ja, als die dan al zo snel verbonden is met satellieten dan zou je denken dat die toch ook redelijk snel een 'bruikbaar signaal' binnen moet krijgen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik geen bruikbaar signaal kreeg zag ik wel 5 of 6 satellieten, maar de balkjes werden nooit groen. Binnen voor het raam kom ik niet verder als dat jij komt. Sygic nu ruim 30 sec., Garmin binnen 10 sec. Probeer dat switchen tussen offline en algemene profiel eens, met Garmin opstarten in eerst offline, dan in algemeen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:27:
Toen ik geen bruikbaar signaal kreeg zag ik wel 5 of 6 satellieten, maar de balkjes werden nooit groen. Binnen voor het raam kom ik niet verder als dat jij komt. Sygic nu ruim 30 sec., Garmin binnen 10 sec. Probeer dat switchen tussen offline en algemene profiel eens, met Garmin opstarten in eerst offline, dan in algemeen profiel.
Heb er gister(avond) mee zitten rommelen. Heb geschakeld tussen offline, stil en algemeen en dat lijkt idd veel verschil te maken! Hij blijft nu niet hangen op die witte satellieten maar ze worden nu ook vrij snel groen en dan heeft die signaal en kan ik hem gebruiken. Hij valt nog wel regelmatig even weg.Maar dat zal natuurlijk wel komen omdat im nu nog steeds binnen zit als ik het probeer. Ik ga zometeen de deur uit dus dan zal het waarschijnlijk nog een stuk beter zijn. Zal vanavond laten weten of het zo is.

Daarnaast heb ik van de week (dacht donderdag) de firmware van de tel ge-update van 30.nog iets naar 31.0.101 dacht ik. Misschien dat, dat ook nog heeft geholpen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:06:
[...]

die, uit mijn eerdere lijstje.
Die van mij lijkt er wel op, dat is er eentje van 2.99 bij de blokker... Misschien moet ik hem gewoon een eind uitrekken of zo, dat gekrul heeft niet zoveel zin volgens mij.

By the way, weten jullie, voor degenen die een jaarabbo ergens hebben, of jullie hierna een sim-only gaan gebruiken als het jaar om is, of nieuwe tel. nemen?? Ik wil hem nog wel houden, hoewel ik er pas in juli af kan. Moet dan maar eens een goedkoop sim-only uitzoeken, de telefoon is m.i. nog heel wat waard om hem nog een jaartje te gebruiken. Niet het huidige abo houden, dat is natuurlijk te duur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Ik erger mij de laatste tijd aan de ontzettend slechte kwaliteit van de videospeler, om de 10 seconden heb ik last van een ernstige lag. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Laatst online: 14-02 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:48:
Mijne wilde alleen een upgrade via de computer doen, alleen nu kan ik m niet meer in het Nederlands instellen..
Ik heb geen zin om te klooien met die codes, dus moet t nu maar zo.
Het grootste probleem is dat er nu geen Nederlandse T9 meer op zit (voor als ik met 1 hand op de fiets wil smsen).. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:00:
[...]

Ik herken dit ook! Tot voor kort snelle fixes (Sygic). Maar sinds kort krijgt ie soms maar geen groene connectie. Vorige week 2x een half uur gereden, en al die tijd kon hij geen fix krijgen. Een keertje toestel helemaal uit en aan en toen lukte het wel. Ook ik heb een Ovi Suite upgrade gedaan...
Ik zal de tip met de profielen onthouden, voor als hij weer eens geen zin heeft om een connectie met de satelieten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:41:
[...]
By the way, weten jullie, voor degenen die een jaarabbo ergens hebben, of jullie hierna een sim-only gaan gebruiken als het jaar om is, of nieuwe tel. nemen?? Ik wil hem nog wel houden, hoewel ik er pas in juli af kan. Moet dan maar eens een goedkoop sim-only uitzoeken, de telefoon is m.i. nog heel wat waard om hem nog een jaartje te gebruiken. Niet het huidige abo houden, dat is natuurlijk te duur 8)7
Tegen de tijd dat je abo afloopt (vanaf 3mnd tot het einde) kan je vodafone om een betere deal vragen, bijv €5 voor 150min./sms (of wat dan geldt), zo niet dan zoek je een andere sim-only met nummerbehoud.

Zat vanavond in een dorp 15km verder, ff Garmin en Sygic laten zien in de rookpauze buiten, geen fix, in geen enkel profiel, hangen op acquiring satellites! :(
Terug in Den Bosch, ik meteen de tuin in, en weer een fix als vanouds, hoewel Garmin nu een 40 seconden nodig heeft.
Nokia heeft het lekker begaaid zeg, ik ga van de week maar eens langs de VF shop, ze daar een beetje gek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoi,

Ik ben voor deze GSM een aantal films aan het encoden en heb al een aantal encoders gebruikt, zowel gratis versies als "try before you buy" versies. De gratis versies doen het trouwens net zo goed als de betaalde versies, maar dat is even een ander verhaal.

Mijn vragen:
- Alle encoders die ik tot nu toe ben tegengekomen maken gebruik van single-pass, weet iemand een encoder die gebruikt maakt van 2 (of n)-pass, zowel voor audio als video en uiteraard ook geschikt is voor deze GSM ?
- met n-pass dien je ook gebruik te maken van een variabele bitrate, ondersteunt deze GSM VBR ? (vast wel, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.)
- (even uit gemakzucht) Zijn er ook bepaalde codecs die niet ondersteund worden door deze GSM of anders gezegd: Welke codecs worden wel allemaal ondersteund, waar ik uit kan kiezen. Uiteraard gaat het om de wat "nieuwere" codecs, de "oudere" gebruik ik niet.

tnx.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJ. schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:07:
Ik erger mij de laatste tijd aan de ontzettend slechte kwaliteit van de videospeler, om de 10 seconden heb ik last van een ernstige lag. Hebben meer mensen hier last van?
Niet om de 10 seconden, maar wel regelmatig door een film heen stilstaand beeld (seconden lang) terwijl audio doorloopt. Ik heb de films geconverteerd met free-video-to-ipod, met het hier eerder geplaatste 5800 profiel.

It's the little phone that couldn't...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Heb ik ook last van met films/series idd.
Beetje jammer, maar je went eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJ. schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:07:
Toevallig viel mij dat gisteren voor het eerst op, tijdens het maken van een filmpje, ook bij het afdraaien zat die vertraging erin. Terwijl ik vaak een filmpje maak (2 per maand dan) en het nog niet eerder heb gezien. HOpelijk eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik kijk bijna dagelijk een uurtje video in het OV en heb nog nooit problemen gehad met Jumpman in "Nokia 5800 Tube - Deel 2" (free-video-to-ipod). Draaien jullie niet gewoon veel te veel programma's op de achtergrond ofzo?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik ook al tijden free video to ipod converter en nooit problemen met afspelen gehad. Heb wel zo heel erg af en toe dat een film wordt omgezet en het geluid en beeld niet gelijk lopen, maar dat is in de mp4 zelf (dus de converter), niet de telefoon.

Misschien proberen met een iets lagere rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

GoT schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:43:
Hoi,

Ik ben voor deze GSM een aantal films aan het encoden en heb al een aantal encoders gebruikt, zowel gratis versies als "try before you buy" versies. De gratis versies doen het trouwens net zo goed als de betaalde versies, maar dat is even een ander verhaal.

Mijn vragen:
- Alle encoders die ik tot nu toe ben tegengekomen maken gebruik van single-pass, weet iemand een encoder die gebruikt maakt van 2 (of n)-pass, zowel voor audio als video en uiteraard ook geschikt is voor deze GSM ?
- met n-pass dien je ook gebruik te maken van een variabele bitrate, ondersteunt deze GSM VBR ? (vast wel, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.)
- (even uit gemakzucht) Zijn er ook bepaalde codecs die niet ondersteund worden door deze GSM of anders gezegd: Welke codecs worden wel allemaal ondersteund, waar ik uit kan kiezen. Uiteraard gaat het om de wat "nieuwere" codecs, de "oudere" gebruik ik niet.

tnx.
Ik gebruik ffmpeg voor het coderen van de films. Ik codeer ze altijd naar mpeg4 met AAC voor het geluid. 2-pass heb ik toevallig dit weekend getest, maar ik zag eigenlijk geen verbetering in kwaliteit of afname in bestandsgrootte.

Ik zal vanavond wel even m'n opdrachtregel hier posten waarmee ik redelijk tot goede ervaringen heb.

En wat noem je "nieuwere" of "oudere" codecs? xvid/divx werken sowieso niet, net als Matroska. Als je bij 3GP, 3G2 of MP4 blijft, wordt het gewoon ondersteund (mits de resolutie niet veel hoger is dan van de GSM (640x360 nHD)).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:59:
[...]

Niet om de 10 seconden, maar wel regelmatig door een film heen stilstaand beeld (seconden lang) terwijl audio doorloopt. Ik heb de films geconverteerd met free-video-to-ipod, met het hier eerder geplaatste 5800 profiel.

It's the little phone that couldn't...... :(
Ik heb Super hiervoor gebruikt, wist niet dat free-video-to-ipod een standaard 5800 profiel had. Ga ik proberen! En verder nog een ding waar ik mij de laatste tijd ontzettend aan erger, de ontzettend slecht ontwikkelde T9 tov. van mijn vorige Sony Ericcson. Het aantal standaard woorden is zeer minimaal, en het is niet 'zichzelf lerend' (vaak gebruikte woorden bovenaan zetten etc.). Dan maar QWERTY op full screen! Verder wel een zeer relaxte phone hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJ. schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:50:
[...]Ik heb Super hiervoor gebruikt, wist niet dat free-video-to-ipod een standaard 5800 profiel had. Ga ik proberen! En verder nog een ding waar ik mij de laatste tijd ontzettend aan erger, de ontzettend slecht ontwikkelde T9 tov. van mijn vorige Sony Ericcson. Het aantal standaard woorden is zeer minimaal, en het is niet 'zichzelf lerend' (vaak gebruikte woorden bovenaan zetten etc.). Dan maar QWERTY op full screen! Verder wel een zeer relaxte phone hoor :)
5800 profiel wel eerst zelf toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn beloofde ffmpeg string die ik gebruik:
code:
1
ffmpeg -i {input file} -qscale 5 -ab 128k -s 640x360 -aspect 16:9 -padtop xx -padbottom xx {output file.mp4}

Een kleine toelichting. "-qscale 5" is de compressie kwaliteit. Afhankelijk van de bron zit dit tussen de 800 - 1000 kbit, wat voor mij acceptabele kwaliteit oplevert dat ook nog geschikt is voor de tv. Wil je kleinere bestanden, dan moet je de waarde van -qscale verhogen, wil je meer kwaliteit, dan verlagen. "-ab 128k" is de audio bitrate, "-s 640x360" is de output resolutie (het hoogste wat de 5800 aan kan) en "-aspect 16:9" is om de juiste beeldverhouding te garanderen.
Dan zit er nog een lastig stukje in, namelijk "-padtop xx" en "-padbottom xx". Dit is om video's die in cinema verhouding zijn (21:9 of 2,35) te corrigeren zodat ze boven en onder een zwarte balk krijgen. De 5800 rekt anders het beeld op. De waarden die ingevuld moeten worden, zijn het aantal pixels dat aan het originele beeld toegevoegd moeten worden om op 16:9 te komen (dus voor verkleinen). Ik heb hiervoor zelf een klein excel-bestandje gebouwd om dat makkelijk uit te rekenen.
"-i {input file}" spreek voor zich, op de plek van {input file} komt de bestandsnaam van het om te zetten bestand (mag van alles wezen, zolang het maar video is), op de plek van "{output file.mp4}" komt het uitvoerbestand met de extentie .mp4

Mensen die ffmpeg kennen, zullen het misschien opvallen dat ik helemaal geen codecs opgeef. Mijn ervaring is dat ffmpeg aan de hand van de extentie van het uitvoerbestand zelf perfect de juiste codecs selecteert die prima op de 5800 werken. Alle genoemde opties werken zonder problemen met de mp4-container.

Een waardevolle tip als je gaat experimenteren. Met de optie "-t" kan je opgeven hoeveel seconden er omgezet moeten worden. Met "-t 30" krijg je een clip van 30 seconden, wat vaak lang genoeg is om de kwaliteit in te schatten. En 30 seconden video omzetten gaat snel genoeg om lekker te experimenteren. Bij mij op m'n AMD Athlon64 X2 4200+ duurt dit nog geen 30 seconden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoi,

tnx for all.

Ik kies zelf graag de codecs uit, bv met 96 kbps AAC is kwalitatief vergelijkbaar met 128 kbps MP3. (geen idee of FMPEG dan MP3 selecteert) Maar dit bedoel ik dus ook met "oude" vs "nieuwe" codecs.
Met "Trial & Error" probeer ik dan een zo hoog mogelijk kwaliteit te krijgen, vandaar ook de vraag over 2-pass + codecs.

FFMPEG heb ik ook geprobeerd, command line of GUI maakt mij echt niks uit, zolang het maar kan doen wat ik wil.
Wat ik eraan miste was het combineren van meerdere bestanden tot 1 film (of ik weet niet hoe dat moet).
Maar dan heb je weer een externe tool hiervoor nodig en ik heb liever 1 tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Ik krijg mijn Nokia 5800 maar niet werkend te zien in PC suit/Ovi Store in W7 64bit.
Windows ziet het toestel wel gewoon (en geheugenkaart) maar PC suit en Ovi store zien het toestel niet.. Iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
barzi schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:40:
Ik krijg mijn Nokia 5800 maar niet werkend te zien in PC suit/Ovi Store in W7 64bit.
Windows ziet het toestel wel gewoon (en geheugenkaart) maar PC suit en Ovi store zien het toestel niet.. Iemand een oplossing voor?
je hebt de telefoon zelf wel in de goede modus staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er andere mensen bezig om flash te programmeren voor de 5800? Iemand ervaringen met setInterval() op de 5800? Ik hoop dat snel de nieuwe flash lite komt met as3 ondersteuning en multitouch (alhoewel je die niet kan gebruiken voor de 5800 geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werken bij julie rstp streams? (uitzdnding gemist enzo.)
zoja moet ik maar eens een hard reset gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
JKratos schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:43:
[...]

je hebt de telefoon zelf wel in de goede modus staan?
Ja, de PC suite modus.

• JKratos
Dat is dan idd raar. Dan hoort die het gewoon te doen.

• deepbass909

deepbass909

GoT schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:55:
Hoi,

tnx for all.

Ik kies zelf graag de codecs uit, bv met 96 kbps AAC is kwalitatief vergelijkbaar met 128 kbps MP3. (geen idee of FMPEG dan MP3 selecteert) Maar dit bedoel ik dus ook met "oude" vs "nieuwe" codecs.
Met "Trial & Error" probeer ik dan een zo hoog mogelijk kwaliteit te krijgen, vandaar ook de vraag over 2-pass + codecs.

FFMPEG heb ik ook geprobeerd, command line of GUI maakt mij echt niks uit, zolang het maar kan doen wat ik wil.
Wat ik eraan miste was het combineren van meerdere bestanden tot 1 film (of ik weet niet hoe dat moet).
Maar dan heb je weer een externe tool hiervoor nodig en ik heb liever 1 tool.
Dit is de info die mplayer geeft bij het afspelen van een bestand dat ik zelf gecodeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
==========================================================================
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffodivx] vfm: ffmpeg (FFmpeg MPEG-4)
Opening audio decoder: [faad] AAC (MPEG2/4 Advanced Audio Coding)
AUDIO: 48000 Hz, 2 ch, s16le, 118.5 kbit/7.71% (ratio: 14808->192000)
Selected audio codec: [faad] afm: faad (FAAD AAC (MPEG-2/MPEG-4 Audio))

Hij gebruikt dus de divx (H.264 als ik het goed heb) en AAC. Mijn ervaring is dat de 5800 hier bijzonder goed mee overweg kan, zolang de video-resolutie maar binnen de grenzen van de 5800 blijft.

En kleine wijziging op mijn eerdere stuk over het berekenen van de padding. Het is simpeler dan ik veronderstelde (en blijkbaar klopt de info op een site die ik als bron gebruikte niet).
Als je bijv. een bestand hebt met de resolutie van 1280x544, dan is de horizontale resolutie bepalend. Deze deel je door de gewenste resolutie, zodat je de verkleiningsfactor krijgt (in het geval van verkleinen naar 640x360 is dat dus 2). Vervolgens deel je de horizontale resolutie door deze factor (wat hier dus 272 oplevert).
De video-size (-s) wordt dus 640x272. Nu komt de padding aan de beurt. We willen een bestand van 360 pixels hoog. Dit betekend dat er 88 pixels toegevoegd moeten worden (360-272), wat verdeeld wordt over boven en onder.

In dit geval wordt dus de opdracht:
ffmpeg -i {bronbestand} -qscale 5 -ab 128k -ac 2 -s 640x272 -aspect 16:9 -padtop 44 -padbottom 44 {doelbestand}.mp4

Ik heb ook -ac 2 toegevoegd, voor downmixing naar stereo, want het bestand in kwestie was 5.1 gemixed, en ook dat snapt de 5800 niet. Met deze settings heb ik Monsters vs. Aliens omgezet in een relatief hoge kwaliteitsvideo van ongeveer 730MB met een resolutie van 640x360.

Uiteraard kan je met de opties -vcodec en -acodec spelen met de gebruikte codecs voor video en audio, maar imo is dat verspilde moeite. De 5800 is nogal kieskeurig over de gebruikte codecs, met name voor de video en door zo min mogelijk op te geven, behalve basis transcode opties weet ik zeker dat het werkt. De extreme versies die ik her en der op het net tegen ben gekomen, leverde eigenlijk nooit een betere kwaliteit op maar hooguit bestanden die het soms wel deden en soms ook niet.

2 pass is ook mogelijk, door eerst met "-pass 1" te draaien, waarin de analyse plaatsvind, en vervolgens nogmaals uit te voeren, maar nu met "-pass 2". Ik heb nog niet uit weten te vinden hoe dit in 1 run kan. Theoretisch levert dit een kleiner bestand op met een hogere kwaliteit video, maar ik heb zelf eerlijk gezegd geen verschil kunnen ontdekken.

• Perzikvrucht
JKratos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:35:
[...]

Dat is dan idd raar. Dan hoort die het gewoon te doen.
Het is inmiddels opgelost. Ik moest een bepaalde map verwijderen van het geheugenkaartje.
Welke mail applicatie gebruiken jullie eigenlijk? Ik zoek een gratis programma die goed werkt i.c.m. Gmail. Gmail's eigen programma vind ik niet echt goed.

Nokia messaging heb ik ook geprobeerd, maar deze is na 30 dagen niet meer gratis (volgens mij) en ik kon maar geen mails binnen halen (mijn inbox/outbox etc. bleef maar leeg). Iemand hier misschien een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
barzi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:55:
[...]

Het is inmiddels opgelost. Ik moest een bepaalde map verwijderen van het geheugenkaartje.
Welke mail applicatie gebruiken jullie eigenlijk? Ik zoek een gratis programma die goed werkt i.c.m. Gmail. Gmail's eigen programma vind ik niet echt goed.

Nokia messaging heb ik ook geprobeerd, maar deze is na 30 dagen niet meer gratis (volgens mij) en ik kon maar geen mails binnen halen (mijn inbox/outbox etc. bleef maar leeg). Iemand hier misschien een oplossing voor?
Gmail moet je instellen dat die D-pad weg gaat (instellingen, programma's etc). Dan vind ik het wel een zeer handig programma.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:50:
[...]

Gmail moet je instellen dat die D-pad weg gaat (instellingen, programma's etc). Dan vind ik het wel een zeer handig programma.
En over welk programma hebben we het nu?

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:50:
[...]

Dan is het programma inderdaad een stuk beter. Weet jij wel hoe je het uit kan zetten dat ie elke keer vraagt om toestemming voor het netwerk gebruik als je het programma opstart? Ik wil hem dus altijd toestemming geven.
Bartske schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:56:
[...]

En over welk programma hebben we het nu?
Hij heeft het over het programma van Gmail zelf. Ik zal het eens proberen.

Overigens:
barzi schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:20:
Weet iemand ook of het mogelijk is om een shortcut (of evt. een soort van applicatie, die je dan bij in de Standby scherm zet) te maken om 3G (heet UMTS in symbian, bij netwerk) aan en uit te schakelen? Hier in huis heb ik namelijk geen 3G bereik, maar wel volle 2G bereik. Als ik dan 3G aanzet, heb ik of heel erg slecht bereik, of de connectie valt steeds weg (dan 2G en dan schakelt ie over naar 3G en vica versa.)
Dit had ik gevraagd in het N82 topic, en ik heb een programma'tje gevonden (telefoon moet wel gehacked zijn):

Network switcher

Werkt bij mij perfect :). Je kan schakelen tussen UMTS en GSM, of UMTS, GSM en Dual Mode. Dat kan je kiezen bij de installatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-12-2009 15:50 ]

• deepbass909

deepbass909

barzi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:55:
[...]

Ik gebruik hiervoor Nokia eMail (http://email.nokia.com/account/home.action) en die is in ieder geval het eerste jaar gratis. De bijbehorende applicatie ondersteund ook HTML-mails en werkt goed.

• Perzikvrucht
deepbass909 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik hiervoor Nokia eMail (http://email.nokia.com/account/home.action) en die is in ieder geval het eerste jaar gratis. De bijbehorende applicatie ondersteund ook HTML-mails en werkt goed.
Klopt het dat deze alleen verbinding kan maken via 3G/GPRS? En niet via Wifi?
Bovendien krijg ik hier mijn mails dus niet te zien (alles blijft leeg), iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-12-2009 17:25 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Weet iemand of er een gratis app. is om al je processen te killen? (behalve de twee die actief moeten blijven)

En als het niet gratis is, wat is een goede?

www.casarodriguillo.com

• deepbass909

deepbass909

barzi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:14:
[...]

Klopt het dat deze alleen verbinding kan maken via 3G/GPRS? En niet via Wifi?
Bovendien krijg ik hier mijn mails dus niet te zien (alles blijft leeg), iemand hier een oplossing voor?
Klopt, tenminste, bij de eerste keer instellen kan je het wel instellen, maar daarna niet meer. Ik schenk er eerlijk gezegd maar weinig aandacht aan, aangezien ik toch een onbeperkt internet abbo heb en ik het juist gebruik als ik niet thuis ben (en dus geen wifi-netwerk in de buurt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaky99
  • Laatst online: 23-11-2021
Handig task manager zit er al standard op , open de standard taskmanager ( middelste button op je telefoon 2 sec indrukken ) vervolgens 2-3 sec drukken op de applicatie welk gesloten moet worden, kies dan in het keuze menu voor "Afsluiten".

Werkt goed voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

tweaky99 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:10:
Handig task manager zit er al standard op , open de standard taskmanager ( middelste button op je telefoon 2 sec indrukken ) vervolgens 2-3 sec drukken op de applicatie welk gesloten moet worden, kies dan in het keuze menu voor "Afsluiten".

Werkt goed voor mij :)
Ja, maar het liefst met 1 knop alles afsluiten

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30
Ik heb sinds kort een nogal vreemd maar erg irritant probleem. Als ik tegenwoordig een smsje krijg, dan krijg ik daar, ongeacht op welk profiel die staat, geen melding meer van te zien op het hoofdscherm. Ook trilt hij niet meer in de stille stand en speelt hij geen geluid meer af in de normale stand. Ook zie ik rechtsboven geen envelopje meer staan. Het enige wat hij nog wel doet is de witte lampjes laten knipperen. Maar hier heb ik nogal weinig aan als hij in m'n zak zit. Als ik vervolgens naar mijn inbox ga dan staat daar wel het nieuwe bericht en staat er zo'n sterretje bij je inbox.. Weet iemand hoe dit weer normaal werkend te krijgen is?
Ik heb al geprobeerd de laatste nieuwe firmware opnieuw te installeren.. Dit heeft niet geholpen...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@deepbass909: tnx...
Wat ik zelf doe bij het resizen: breedte staat vast: 640, ik bereken alleen de hoogte.
Dit heeft als nadeel dat je bij elke video de aspect ratio moet wijzigen naar "normal", ik hoop dat dit nog gewijzigd gaat worden door Nokia dat je dat zelf default kan instellen of dat elke film onthoudt wat de settings zijn. Nu moet ik continu switchen, best irritant.
FPS: bekijk ik met Gspot wat de native FPS is van de film zelf en hou het daarbij: meestal 23,976 of 24 (Amerika), een hogere FPS dan de originele film heeft weinig zin en je belast de decoder er alleen maar mee.
kBPS: Gspot => meer kBPS dan originele film heeft weinig zin, het zal het eindresultaat er niet beter van maken.
Audio: 2 kanaals AAC, het heeft weinig zin om op AC3 te houden met de 2 speakers.
2 Pass ondersteunt de encoder die ik gebruik helaas niet.
Waar je op dient te letten zijn artefacts, bij bepaalde scenes is dat goed te zien. Daarom probeer ik zoveel mogelijk te tweaken met settings, maar de settings die ik instel verschilt per film

Edit: ik denk trouwens niet dat het H264 is, ik heb het al geprobeerd en dat ondersteunt de N5800 niet.
Je kan ook met Gspot kijken welke codecs gebruikt worden.

Een ander vraag: vroeger kreeg je de video/audio kabel erbij, nu is dat niet meer:
http://shop.nokia.nl/noki...sku=3869116&culture=nl-NL
Weet iemand wat de pin lay-out is van deze kabel ?

Dus 4 pins 3,5 mm jack naar: .....
O 1 => Video ???
| | 2 => Audio left ???
| | 3 => Audio right ???
| | 4 => massa ???

[ Voor 32% gewijzigd door GoT op 12-12-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
http://www2.dealextreme.com/details.dx/sku.31498

Ik heb deze erbij gekocht. Bestelling is alleen onderweg. Ik zou de pin layout niet weten, maar als je op zoek bent naar een goedkoop alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bartske,

Kan je wanneer je die kabel hebt ontvangen, kun je me dan vertellen of hij het goed en hoe de kwaliteit is van als je bijvoorbeeld een film afspeelt vanaf je telefoon rechtsstreeks door die kabel naar de televisie?
En is dit kabeltje alleen voor beeld of ook voor geluid?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

geel = video
wit = audio links
rood = audio rechts
met audio dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag gevonden hoe ik via Sygic terug snelle GPS-ontvangst heb. Dit duurde namelijk altijd lang.
Ik had Assisted GPS aanstaan, maar standaard houdt Sygic daar blijkbaar geen rekening mee...

Ga in Sygic naar GPS-status > Hardware > Automatisch zoeken

Daarna wist hij in een fractie van een seconde mijn locatie. Vroeger duurde dit soms een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:55:
@Bartske,

Kan je wanneer je die kabel hebt ontvangen, kun je me dan vertellen of hij het goed en hoe de kwaliteit is van als je bijvoorbeeld een film afspeelt vanaf je telefoon rechtsstreeks door die kabel naar de televisie?
En is dit kabeltje alleen voor beeld of ook voor geluid?

bvd
Jah is goed, maar als ik jou was zou ik dat ding gewoon kopen, wat kan je nou miskopen voor 4 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Pinin schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:09:
[...]

Ja, maar het liefst met 1 knop alles afsluiten
dat kan ook door in het menu alles afsluiten te kiezen
alleen is handy wel betaald ik heb hem ergens anders gevonden en er niet voor betaald

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
omdat het er niet naar uit ziet dat deze vraag nog antwoord krijgt:
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:32:
werken bij julie rstp streams? (uitzending gemist, youtube app)
zoja moet ik maar eens een hard reset gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
The_Double schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:15:
omdat het er niet naar uit ziet dat deze vraag nog antwoord krijgt:

[...]
Youtube werkt bij mij, een uitzendinggemist app heb ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

uitzending gemist werk als een trein hier
soms hangt hij ergens tussen groningen en amsterdam een paar minuten
maar verder gaat het wel lekker

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Iemand die ook problemen heeft met de oplader van de 5800?

Het kleine pinnetje gaat er nu nog ongeveer 3/4 in... en hij is heel gevoelig, dus je moet hem echt hard aandrukken, dan laadt hij pas op.. en als je het loslaat schiet bij bijna altijd eruit... echt irritant en het wordt steeds erger...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ja dat ding is verschrikkelijk. Ik heb ook moeite om de auto-lader van mijn 6110N te gebruiken, die valt er ook steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:05:
Iemand die ook problemen heeft met de oplader van de 5800?

Het kleine pinnetje gaat er nu nog ongeveer 3/4 in... en hij is heel gevoelig, dus je moet hem echt hard aandrukken, dan laadt hij pas op.. en als je het loslaat schiet bij bijna altijd eruit... echt irritant en het wordt steeds erger...
Ja, hier. Maar ik heb het probleem gevonden ondertussen: van 1 van mijn adapters mis ik het zwarte stukje op het eind van het stekkertje. Dit zit dus in mijn 5800 nu. Als ik mijn telefoon binnen heb uit China dan gaat de 5800 naar de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogenlijk dat ik de 5800 aansluit op m'n laptop en dan de internet verbinding kan gebruiken van mijn telefoon.
Zo ja hoe moet ik dat dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
PC Suite installeren en verbinding maken met het internet, is gewoon een optie in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ter aanvulling: het heet one touch access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Sinds november is er windows live messenger voor de nkia 5800. Prima programma, maar bij mij werkt hij niet meer (het aanmeldproces tenminste).

Iemand ervaring (Tmobile web n walk abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 19-09 10:52
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31023

voor mensen die een nieuw scherm nodig hebben en het er zelf in willen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:04:
PC Suite installeren en verbinding maken met het internet, is gewoon een optie in je menu.
Geweldig het werkt bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@justjermaine

bij mij kwam hij sowieso nooit verder dan het 'synchroniseren' scherm, ergens rond de 80% bleef hij hangen. Jij bent eigenlijk de eerste die ik hoor zeggen dat hij überhaupt ooit werkte. 0.o

@mexel, ok, dan ga ik toch maar eens hard-resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikKam schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:18:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31023

voor mensen die een nieuw scherm nodig hebben en het er zelf in willen zetten
Ook op ebay te koop, fractie duurder (+/- 1 euro) maar de snellere levering vergoedt dat wel, want oh oh wat duurt het altijd lang daar bij DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 19-09 14:18
justjermaine schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:13:
Sinds november is er windows live messenger voor de nkia 5800. Prima programma, maar bij mij werkt hij niet meer (het aanmeldproces tenminste).

Iemand ervaring (Tmobile web n walk abbo)
Bij mij komt ie wel gewoon online (eergisteren voor het laatst geprobeerd in ieder geval).
Het enige issue waar ik tegenaanloop is dat ik vaak de 1e keer die melding krijg. Probeer ik nogmaals in te loggen gaat het wel goed.
Mijn contact list is niet zo enrom, dus dat kan het haast niet zijn.

Ook ik gebruik tmob web'n'walk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:53:
[...]

Ook op ebay te koop, fractie duurder (+/- 1 euro) maar de snellere levering vergoedt dat wel, want oh oh wat duurt het altijd lang daar bij DX.
Heeft niets met DX te maken hoor :D

Voorbeeld, telefoon pasgeleden van mij:
20-10 Besteld
23-11 Verstuurd en bij postkantoor Hong Hong eindelijk, waren leveringsproblemen bij leverancier
07-12 Hong Kong post heeft eindelijk tijd en plek gehad om het pakje in een vliegtuig te smijten
15-12 Levering aan de deur in NL

Zoals je ziet, duurt het versturen vooral lang ;) 22 dagen, best lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhulsegge schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:27:
[...]

Bij mij komt ie wel gewoon online (eergisteren voor het laatst geprobeerd in ieder geval).
Het enige issue waar ik tegenaanloop is dat ik vaak de 1e keer die melding krijg. Probeer ik nogmaals in te loggen gaat het wel goed.
Mijn contact list is niet zo enrom, dus dat kan het haast niet zijn.

Ook ik gebruik tmob web'n'walk.
klopt, dat probleem heb ik ook wel vaker! en bovendien moet je zorgen dat je goed bereik hebt enzo... (vodafone heb ik btw)

ik vroeg me alleen af of het mogelijk is weer alerts (geluid en melding op hoofdscherm) te ontvangen als ik een nieuwe mail krijg in die 'speciale' hotmailbox op m'n foon. of gebruiken jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:56:
[...]

Heeft niets met DX te maken hoor :D

Voorbeeld, telefoon pasgeleden van mij:
20-10 Besteld
23-11 Verstuurd en bij postkantoor Hong Hong eindelijk, waren leveringsproblemen bij leverancier
07-12 Hong Kong post heeft eindelijk tijd en plek gehad om het pakje in een vliegtuig te smijten
15-12 Levering aan de deur in NL

Zoals je ziet, duurt het versturen vooral lang ;) 22 dagen, best lang ;)
Geloof dat DX systeem maar niet, want ze zetten er data in die niet klopt. Ze geven zelf de trackcodes uit bij het inpakken, dus nog niet bij het afgeven aan HK post!!
Voorradig betekent weinig bij DX, want voorraden liggen bij producenten, die de opdracht krijgen spul aan te leveren naar een verzamelcentrum, waar je pakketje met verschillende items van verschillende leveranciers wordt samengesteld.
Bijv. 1 vertraagd item van de 5 besteld, DX zegt "gesplit in 2 zendingen, met verschillende verzenddatum", en toch alles in 1 pakketje binnenkrijgen. 8)7

• ramirazi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08-2020
zit hier nog steeds met firmware 21.0..0.25.. met productcode 0581917 (hi abbo) met nemesis service suite heb ik de productcode veranderd naar 0570027. helaas kan ik nog steeds niet update zowel via nokia ovi-suite of via OTA krijg ik nog steeds de melding dat er geen update beschikbaar is ..
iemand enig idee ?

Verwijderd

Topicstarter
ramirazi schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:41:
zit hier nog steeds met firmware 21.0..0.25.. met productcode 0581917 (hi abbo) met nemesis service suite heb ik de productcode veranderd naar 0570027. helaas kan ik nog steeds niet update zowel via nokia ovi-suite of via OTA krijg ik nog steeds de melding dat er geen update beschikbaar is ..
iemand enig idee ?
Ik had dat ook eens, bleek dat bij het opnieuw uitlezen van mijn productcode hij nog steeds op de oude zat, dus hij was niet weggeschreven. Ik was vergeten een vinkje neer te zetten naast productcode, zodat die ook echt weggeschreven zou worden. |:(

Weet je ook zeker dat er updates voor die nieuwe code beschikbaar zijn? ;)

• The_Double
na http://gathering.tweakers...message/33111229#33111229 dat bericht heb ik me mobiel gereset, en heb op verschrikkelijk veel problemen gestuit. Ik heb hem nu al zeker 10 hard-resets gegeven, en elke keer is er weer iets.
Van geen applicaties kunnen installeren tot wlan die niet werkt en spontane uitvallers bij userinput. Wordt echt strontziek hier van... Iemand een suggestie hoe ik aan een werkend mobieltje kom?
Ga er maar vanuit dat nu ongeveer alles stuk is...

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Mss de firmware opnieuw installeren via PC Suite? Zat daar ook vaak aan te denken wanneer ik weer eens problemen had, maar heb het eigenlijk niet meer gedaan.

• Eddos
Opnieuw installeren wil niet volgens mij. Alleen nieuwe(re) versies.

Verwijderd

The_Double schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:59:
na http://gathering.tweakers...message/33111229#33111229 dat bericht heb ik me mobiel gereset, en heb op verschrikkelijk veel problemen gestuit. Ik heb hem nu al zeker 10 hard-resets gegeven, en elke keer is er weer iets.
Van geen applicaties kunnen installeren tot wlan die niet werkt en spontane uitvallers bij userinput. Wordt echt strontziek hier van... Iemand een suggestie hoe ik aan een werkend mobieltje kom?
Ga er maar vanuit dat nu ongeveer alles stuk is...
Laat je telefoon is controleren bij een Nokia Service Point

• The_Double
pakken die service points ook duitse mobieltjes van vage webshops?

Ik heb trouwens het idee dat hij nu aardig werkt na een reset zonder geheugenkaartje , volle accu, en de oplader er in. Kan het alleen niet goed testen, ben het geheugenkaartje kwijt |:(

edit: waarom zijn die dingen niet fel-oranje?
edit2: geheugenkaartje gevonden, en hij herkent helemaal niks van mijn applicaties die er op staan...
edit3: ik krijg een sms en hij herkent de zender, en zet de naam er bij, terwijl ik helemaal geen contacten nog heb... magie 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door The_Double op 17-12-2009 23:19 ]

Verwijderd

in principe heeft Nokia een Europese garantie, indien het toestel in europa is aangeschaft zal een NCP het toestel onder garantie kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:38:
pakken die service points ook duitse mobieltjes van vage webshops?

Ik heb trouwens het idee dat hij nu aardig werkt na een reset zonder geheugenkaartje , volle accu, en de oplader er in. Kan het alleen niet goed testen, ben het geheugenkaartje kwijt |:(

edit: waarom zijn die dingen niet fel-oranje?
edit2: geheugenkaartje gevonden, en hij herkent helemaal niks van mijn applicaties die er op staan...
edit3: ik krijg een sms en hij herkent de zender, en zet de naam er bij, terwijl ik helemaal geen contacten nog heb... magie 8)7
Doe anders is een scan/repair van dat kaartje, telefoon met kaartje erin in mass storage modus op pc aansluiten en windows die scan/repair laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
The_Double schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:38:
ik krijg een sms en hij herkent de zender, en zet de naam er bij, terwijl ik helemaal geen contacten nog heb... magie 8)7
Komt omdat dat contact op je SIM kaart staat natuurlijk. . .

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Liebaart schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:25:
[...]

Komt omdat dat contact op je SIM kaart staat natuurlijk. . .
klinkt als een goede reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Afgelopen donderdag door een stomme actie mijn telefoon in bad laten vallen.
Meteen er uitgevist, hij stond nog aan, accu er uit, alles openmaken wat ik open kan maken en op de verwarming gelegd.
Heb hem nu ook in een zakje rijst gestopt, hij ligt nu nog te drogen op de verwarming.

Iemand al ervaringen met natte 5800 telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel weer een interessant verhaal:

2 weken geleden had ik een feestje waar ik een paar foto's ging nemen, ging allemaal goed maar toen ging ik wat meer biertjes drinken en liet ik de telefoon wel eens vallen, valt me op trouwens hoegoed hij daar tegen kan. Toen ik thuis kwam, was ik het achterkantje kwijt. Moest ergens daar op de grond liggen maar niemand had het gevonden. Dus ik had maar besteld uit engeland voor 7 pond oid, eenmaal aangekomen in nederland merkte ik ook op dat er een voorkantje bij zat. Ik had de kleur wit besteld dus vond het wel tof om dan de hele case te vervangen. Ik ging dus rustig te werk, en kwam erachter dat "touch-screen" met een kabeltje vast zat aan de lcd. Het vervangen ging wel goed, omdat ik het rustig en zorgvuldig deed. 's avonds in mijn bed kwam ik erachter dat er wat vuil tussen het touch-screen en de lcd was gekomen. Dus ik dacht, ik haal em er nog wel even af. Niet zo'n goede beslissing, ik was wat geïrriteerd omdat hij niet goed meer openging. Waardoor ik wat hardhandiger werd en de case er perongeluk heel hard eraf trok, waardoor de kabel tussen de touchscreen en de lcd brak. Beetje jammer, mooie telefoon dus ik naar thephonehouse: 75 euro nieuwe touch-screen. Toch maar gedaan, binnen 1 dag klaar smsje dat ik em op kon halen. Krasvrije nokia 5800 met witte case. Toch wel mooi, maar toch zonde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ah, tof, Kun je me vertellen waar je dien case hebt besteld?
Als hij het nog doet na het drogen wil ik er ook wel een nieuwe behuizing omheen, ben eens gevallen met de fiets waardoor er wat krassen op zitten, en eens met sleutels o.i.d. in een tas of broekzak gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Weet iemand of het mogelijk is om in te stellen dat de Mediaplayer bepaalde folders niet gaat scannen.
vb: Ik wil niet dat mijn ringtones bij "All songs" terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:15:
http://www2.dealextreme.com/details.dx/sku.31498

Ik heb deze erbij gekocht. Bestelling is alleen onderweg. Ik zou de pin layout niet weten, maar als je op zoek bent naar een goedkoop alternatief...
Heb je dat kabeltje al ontvangen? Kan je dan nog de dingen beantwoorden die ik eerder vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:09:
[...]

Heb je dat kabeltje al ontvangen? Kan je dan nog de dingen beantwoorden die ik eerder vroeg?
Nee het pakje is nog steeds niet aangekomen, is 20 november al verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:20
GoT schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:52:
Weet iemand of het mogelijk is om in te stellen dat de Mediaplayer bepaalde folders niet gaat scannen.
vb: Ik wil niet dat mijn ringtones bij "All songs" terecht komt.
De standaard ringtone map wordt toch niet meegescant, dus daar kan je je eigen ringtones toch inzetten?
Op mijn telefoon wordt iig alleen de /Music folders gescant. De "/Sound files" folder wordt niet meegenomen. In die folder staan dan weer twee folders genaamd "Digital sounds" en "Tones", het lijkt mij dus ook dat die bedoeld zijn voor ringtones..

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 19-12-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Niemand verder ervaring met waterschade?
Ik ben van plan vandaag/vanavond de accu er weer in te stoppen, in de hoop dat hij nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
GoT schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:10:
Een ander vraag: vroeger kreeg je de video/audio kabel erbij, nu is dat niet meer:
http://shop.nokia.nl/noki...sku=3869116&culture=nl-NL
Weet iemand wat de pin lay-out is van deze kabel ?

Dus 4 pins 3,5 mm jack naar: .....
O 1 => Video ???
| | 2 => Audio left ???
| | 3 => Audio right ???
| | 4 => massa ???
Voor zover je vraag nog niet beantwoord is:
Ik heb zonet even mijn originele Nokia AV kabel (werd in maart '09 wel bijgeleverd) doorgemeten met een multimeter:
Nee, layout van Nokia kabel is als volgt:

O 1 => Audio L
| | 2 => Audio R
| | 3 => Video
| | 4 => Massa

Wel iets om te controleren bij een niet Nokia kabel.
Even Google op 'av cable pin layout jack' (zonder Nokia in zoekstring) geeft o.a.:
http://www.anythingbutipo...zune-av-cable-pinouts.php
Hieruit blijkt dat b.v. een camcorder AV kabel met precies dezelfde stekkers een andere layout heeft!

Kortom: Meet voor de zekerheid dat DealExtreme kabeltje eerst even door met een multimeter (voor de absolute leken: zet de multimeter op meten weerstand, maak contact tussen de diverse uiteinden, de 'goede' verbinding levert een weerstand van (bijna) 0 op)

Over de kwaliteit van het signaal op je TV: Ervan uitgaand dat je MP4's fors gecomprimeerd zijn (je wilt geen 3Gb per 90 minuten, maar ongeveer 600Mb), en een resolutie hebben van 640x360:
Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit van de kabel dan iets uitmaakt, zo'n ding doet het wel, of doet het niet. Als je echt scherp beeld wilt, speel dan een DVD of Blu-Ray disk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Igor92 schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:17:
Ik ben van plan vandaag/vanavond de accu er weer in te stoppen, in de hoop dat hij nog werkt.
Geen ervaring (gelukkig!), maar ik zou nog maar een paar dagen wachten....
Je schrijft 'in bad laten vallen'. Schoon water, of met zeep?. In het laatste geval geef ik je helemaal weinig kans.
Er schijnen bedrijven te zijn, gespecialiseerd in waterschade bij delicate electronica. Lijkt me wel een prijzige zaak worden ....
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:34:
[...]

Nee het pakje is nog steeds niet aangekomen, is 20 november al verstuurd...
Dan zal het aankomende week naar verwachting komen. Ik heb net bestellingen van 19 en 22 november (verstuurd) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Laatst online: 27-03 21:25
Igor92 schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:17:
Ik heb onlangs nog een Touch Pro met waterschade hersteld. Ding was in zeewater gevallen. Bij het insteken van de batterij of de laadplug begon de vibrator te trillen en voor de rest werkte niks anders.
Volledig uit elkaar gehaald, met gedemineraliseerd water alle elektronica volledig gewassen en dan gedroogd in de oven op 60 graden voor een half uur.
Weer in elkaar gezet en alles werkt weer, behalve de WiFi.

Afhankelijk hoe nat je apparaat geweest is (enkel oppervlakkig of door en door) kan je hem dus op een dergelijke manier opkuisen. Geen garantie op succes natuurlijk.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Goed nieuws!
Heb een soort tutorial gevolgd op het internet,
Hij is donderdag avond in het water gevallen, hij lag er echt heel kort in, en hij stond nog aan toen ie er uit kwam.
Meteen accu er uit, en afgedroogd voor zover hij nat was. en op de verwarming gelegd. De dag erna in een zakje droge rijst gedaan, dat stond op het internet. En in totaal 3 dagen+nachten op de verwarming gehad.

Net geprobeerd en alles werkt gewoon weer. internet, bellen, muziek, gps.
Ik denk dankzij mijn snelle uit het water halen, en drogen dat hij het heeft overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Laatst online: 08:30
bump...

Ik heb sinds kort een nogal vreemd maar erg irritant probleem. Als ik tegenwoordig een smsje krijg, dan krijg ik daar, ongeacht op welk profiel die staat, geen melding meer van te zien op het hoofdscherm. Ook trilt hij niet meer in de stille stand en speelt hij geen geluid meer af in de normale stand. Ook zie ik rechtsboven geen envelopje meer staan. Het enige wat hij nog wel doet is de witte lampjes laten knipperen. Maar hier heb ik nogal weinig aan als hij in m'n zak zit. Als ik vervolgens naar mijn inbox ga dan staat daar wel het nieuwe bericht en staat er zo'n sterretje bij je inbox.. Weet iemand hoe dit weer normaal werkend te krijgen is?
Ik heb al geprobeerd de laatste nieuwe firmware opnieuw te installeren.. Dit heeft niet geholpen..

Niemand een idee?

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
EPub

Na wat zoeken op internet heb ik het niet kunnen vinden.

Weet iemand of er al een epub-reader is voor de 5800 ??

Wil dat eens proberen of het mogelijk is om E-pub boeken te lezen op mijn 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Gerwin89 schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:03:
bump...

Ik heb al geprobeerd de laatste nieuwe firmware opnieuw te installeren.. Dit heeft niet geholpen..

Niemand een idee?
Ik kan me herinneren dat iemand dit eerder in dit topic met het zelfde probleem gepost heeft, ik zou die post even opzoeken en hem DMmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30
Heeft iemand hier al de Windows Live Messenger voor Symbian S60V5 goed werkend? Ik heb het al geprobeerd met een install op me Nokia 5800XM zelf en op de geheugenkaart, maar nog geen succes. Hij blijft hangen op de 'contact synchroniseren' balk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:14
Jumpman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:30:
Heeft iemand hier al de Windows Live Messenger voor Symbian S60V5 goed werkend? Ik heb het al geprobeerd met een install op me Nokia 5800XM zelf en op de geheugenkaart, maar nog geen succes. Hij blijft hangen op de 'contact synchroniseren' balk.
Even inloggen in je windows Live messenger en dan je "categorieen/groepen" wissen zodat al je contacten in dezelfde groep staan. Hierna kan je gewoon inloggen op je mobiel en blijft hij niet meer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30
Hmmm, zal nog eens kijken. Ik heb nooit categorieen en groepen gehad alleen de online en offline contacpersonen in het venster zonder onder verdeling.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic