• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Een paar posts naar beneden staan instellingen voor de update-software (via *#0000#): http://discussions.nokia....essage?message.uid=477236
Je profiel wordt niet zichtbaar, maar het zou wel geupdated moeten zijn. ik heb nu v31.0.008

Ik heb hier een paar screenshots gevonden, misschien ben ik wat te naïef en hoopvol: http://blogs.forum.nokia....mware-40.0.001-on-its-way
De nokia n97 heeft dezelfde schermresolutie als de 5800, ziet iemand hier photoshop-restanten in?

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Wouter06 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:15:
[...]

software updater toch runnen onder win7 maar in compatibiliteitsmodus ;)
Er is een nieuwe versie van Nokia PC Suite die onder Win7 draait. 7.1.40.1
Ik heb 'm er vanmorgen opgezet en die werkt gewoon net als onder XP ;)

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
catt4u schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:49:
[...]

Er is een nieuwe versie van Nokia PC Suite die onder Win7 draait. 7.1.40.1
Ik heb 'm er vanmorgen opgezet en die werkt gewoon net als onder XP ;)
Waarom niet gewoon de Ovi Suite 2?

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Daarnet viel men telefoon plots uit zonder reden, en opstarten lukte ook niet al te best vanaf de 1e keer.. En nu zijn plots al men berichten uit men telefoon verdwenen zonder reden.. :( Leuke phone zeg.. :O

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
bluppfisk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:55:
[...]

Waarom niet gewoon de Ovi Suite 2?
Simpel omdat Ovi regelmatig foutmeldingen geeft of aangeeft dat er geen update is maar je wel kan updaten met de Nokia PCSuite (of je moet met XP werken) ;)

Anoniem: 318048

Ik heb ook geprobeert te updaten met de Nokia Software Updater, maar ook die zegt dat er geen nieuwere updates zijn..
Mijn productcode is 0575581

Wat moet ik doen?

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
@GekkeGerritX. OTA proberen, en anders wachten. ;)

Anoniem: 318048

OTA is via *#0000#? Dat doet 'ie ook niet ;)

Wachten ja, dat is het vreemde, want de nokia site zegt dat V31 de nieuwste update voor mijn productcode is, maar ik kan die nergens krijgen terwijl die wel beschikbaar zou moeten zijn!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
@gekkegerrit: loop gewoon even naar een NSP in de buurt (of bel even van te voren, of het druk is) en laat hem updaten.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 23:13
Ik heb vandaag mijn T-Mobile branded telefoon eindelijk kunnen updaten naar versie 31.0.101 via de PC Suite Dus voor anderen die ook zaten te wachten op T-Mobile, het wachten is over. Ik heb eerlijk gezegd nog weinig verschillen kunnen ontdekken!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 16:00
Hey, het is zeker niet mogelijk op hem bij een NCP te laten updaten als je product code alleen nog voor versie V21 geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 10:44
aproxx schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:39:
Daarnet viel men telefoon plots uit zonder reden, en opstarten lukte ook niet al te best vanaf de 1e keer.. En nu zijn plots al men berichten uit men telefoon verdwenen zonder reden.. :( Leuke phone zeg.. :O
Even voor de zekerheid: Had je je berichten locatie op het telefoongeheugen of op de memory card staan ?
Ik zelf heb helaas regelmatig dat als ik de phone opnieuw opstart, de locatie spontaan gewijzigd is.
Kijk dus even voor de zekerheid bij Berichten - Instellingen - Overige, waar je locatie nu op staat en of dit wel klopt. Zo niet, daar wijzigen en dan kan het zijn dat al je berichten (en evt. mail accounts die je onder berichten gemaakt hebt) weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 14:23
gisteren mijn 5800 binnengebracht bij de mobistar winkel, als ik video opnam met de flash led ging de led aan en na 1 seconde weer uit, terwijl de video wel verder opnam. ik had altijd gedacht dat dit zo was, maar blijkbaar een hardware fout... 'k zal hem nu 2 weken moeten missen ...

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, want ik heb nog nergeens dergelijke melding gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

iemand nog iets gehoord van v40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:21
Waarschijnlijk een domme vraag.. maar hoe krijg ik mijn simkaart uit de telefoon? ;)

Nevermind; ik was te snel met men zeur-post! :P

[ Voor 23% gewijzigd door JKratos op 20-11-2009 20:35 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 18:51
JKratos schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:31:
Waarschijnlijk een domme vraag.. maar hoe krijg ik mijn simkaart uit de telefoon? ;)

Nevermind; ik was te snel met men zeur-post! :P
De snelste manier is batterij eruit en dan zie je hem via de opening zitten, duw nu met de stylus door het "luikje' naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
@ Joey. Idd, had op youtube gevonden.

Nou weer een ander probleem. ik probeer filmpjes/movies op men 5800 te krijgen en dat lukt ook prima. maar W7 gaat ze converteren zodat de telefoon ze kan afspelen (dat die daarna ook prima doet) alleen wordt de resolutie dan erg laag (360X180 volgens mij) iemand een tip hoe ik ervoor kan zorgen dat de max resolutie pakt (640X360)?

Heb trouwens ook al de de post van Walkman geprobeerd die ook in de TS staat vermeldt (mbt free video to Ipod en PSP converter) maar ik krijg dan een melding tijdens het opstarten van het programma nadat ik het profiel heb toegevoegd in het XML bestand.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Paulus73 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:27:
Ik heb vandaag mijn T-Mobile branded telefoon eindelijk kunnen updaten naar versie 31.0.101 via de PC Suite Dus voor anderen die ook zaten te wachten op T-Mobile, het wachten is over. Ik heb eerlijk gezegd nog weinig verschillen kunnen ontdekken!
Aaaaaaaargh!!!!!
Ik heb hem vandaag ook geupdate, maar na de update waren al mijn toegangspunten verdwenen, dus geen internet meer op de gsm. Daarnaast was de heerlijke T-Mobile branded software terug. Goed dat is nu weer herstelt door de productcode van de Euro-2 versie te gebruiken, maar...
Ik heb geen wifi meer :? :(

Alle opties om naar wlan-netwerken te zoeken zijn verdwenen :? En als ik via een omweg de wlan-wizard weet te starten, geeft deze een systeemfout...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
JKratos schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:15:
@ Joey. Idd, had op youtube gevonden.

Heb trouwens ook al de de post van Walkman geprobeerd die ook in de TS staat vermeldt (mbt free video to Ipod en PSP converter) maar ik krijg dan een melding tijdens het opstarten van het programma nadat ik het profiel heb toegevoegd in het XML bestand.
Had ik ook jah, maar je moet nog een 0 bij videotype zetten volgensmij (dat heb ik gedaan en die werkte goed)

<Profile>
<Name>5800xm Quality (MPEG4, 29.97fps, 640x360; AAC - 96KBit)</Name>
<Description></Description>
<Comment></Comment>
<VideoType>0</VideoType>
<FrameWidth>640</FrameWidth>
<FrameHeight>360</FrameHeight>
<FrameRate>29.97</FrameRate>
<VideoBitrate>1000000</VideoBitrate>
<AudioFormat>96000</AudioFormat>
<AudioChannels>2</AudioChannels>
<AudioFrequency>44000</AudioFrequency>
</Profile>

Zo wordt ie dan. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:07
Bartske schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:39:
Hey, het is zeker niet mogelijk op hem bij een NCP te laten updaten als je product code alleen nog voor versie V21 geschikt is?
Dat ligt hem aan het servicepunt, de een volgt de regels wat strikter dan de andere. Officieel mag het niet maar wordt het vaak wel gedaan. Als ik jou was zou ik vooraf even bellen en vragen of ze je hiermee willen helpen. Je maakt de beste kans als je een probleem op geeft dat in releasenotes als opgelost beschreven staat.

deepbass909 schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:04:
[...]
Alle opties om naar wlan-netwerken te zoeken zijn verdwenen :? En als ik via een omweg de wlan-wizard weet te starten, geeft deze een systeemfout...
Een harde reset geeft meestal de oplossing. Anders daarna nog een geforceerd updaten met de Nokia Software Updater en daarna nog een keer een harde reset. 99,99% kans dat het daarna weer picobello werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 22-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Bartske schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:44:
[...]

Had ik ook jah, maar je moet nog een 0 bij videotype zetten volgensmij (dat heb ik gedaan en die werkte goed)

<Profile>
<Comment></Comment>
<VideoType>0</VideoType>
</Profile>

Zo wordt ie dan. Veel succes!
Thanx voor je reactie maar helaas. Ik blijf de volgende melding krijgen zodra ik de profile heb toegevoegd;

'Could not convert variant of type (Null) into type (Integer)'.

Is wel balen want het zou super handig zijn om het zo handig en snel om te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
JKratos schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:27:
[...]

Thanx voor je reactie maar helaas. Ik blijf de volgende melding krijgen zodra ik de profile heb toegevoegd;

'Could not convert variant of type (Null) into type (Integer)'.

Is wel balen want het zou super handig zijn om het zo handig en snel om te kunnen zetten.
Bij mij doet het het dus wel, dan zal ik hem nog wel ff direct posten uit mn config file (ik had namelijk precies dezelfde foutmelding)

<Profile>
<Comment>0</Comment>
<VideoType>0</VideoType>
</Profile>

Ik zie het al, ook bij comment moet je een nul zetten. Nu zou het toch echt moeten lukken :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Bartske schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:45:
[...]

Bij mij doet het het dus wel, dan zal ik hem nog wel ff direct posten uit mn config file (ik had namelijk precies dezelfde foutmelding)

<Profile>
<Comment>0</Comment>
<VideoType>0</VideoType>
</Profile>

Ik zie het al, ook bij comment moet je een nul zetten. Nu zou het toch echt moeten lukken :) Succes!
Thanx !!, Hij werkt. Ik moest alleen ook nog even bij discription iets invullen en doet pakte die hem wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik op de telefoon op internet muziek wil afspelen bij opties die direct naar real player gaan, kan de telefoon nooit verbinding maken. Ik heb, volgens mij, toch nooit een instelling veranderd.Heeft iedereen dit of is er toch iets niet goed ingesteld o.i.d.?
Ook koppelingen die ik handmatig invoer voor het steamen, pakt hij niet. Soms zoekt hij wel heel lang en vindt dan niets, of hij geeft meteen aan dat hij geen verbinding kan maken.
Ik probeer streaming koppelingen te maken door de ene keer te beginnen met http:etc... en de andere keer met rtsp:etc... maar het helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Kent iemand misschien een gratis voice guided navigatie voor op Nokia 5800 behalve WeTravel?
En iemand al ervaring met WeTravel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Mijn foon wordt ook met de dag brakker... :{ Oplaadpunt heeft het begeven nu, als je tegen de draad blaast dan schiet ie los. Handig, regelmatig een lege foon op die manier. Gelukkig is er een foon onderweg vanuit China zodat ik daarna deze kan terugbrengen.

En nog steeds geen update, problemen met carkit (Parrot CK3100), regelmatig uitvallen, vastlopen, algehele traagheid.. Had ik maar nooit naar v31.0.008 geupdate, die versie ervoor was tenminste nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
@Tha_Duck: dat heb ik ook een beetje, wat ik ook jammer vind is dat andere laders (dus niet-5800 eigen) niet lekker blijft zitten in het laadcontact zodat als je er even tegenaan stoot eruit ligt.
Jammer van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 247747 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:08:
Als ik op de telefoon op internet muziek wil afspelen bij opties die direct naar real player gaan, kan de telefoon nooit verbinding maken. Ik heb, volgens mij, toch nooit een instelling veranderd.Heeft iedereen dit of is er toch iets niet goed ingesteld o.i.d.?
Ook koppelingen die ik handmatig invoer voor het steamen, pakt hij niet. Soms zoekt hij wel heel lang en vindt dan niets, of hij geeft meteen aan dat hij geen verbinding kan maken.
Ik probeer streaming koppelingen te maken door de ene keer te beginnen met http:etc... en de andere keer met rtsp:etc... maar het helpt allemaal niet.
Wellicht overbodig, maar heb je wel het juiste toegangspunt opgegeven bij de instellingen in realplayer? Helaas merk ik zelf dat deze nogal statisch werkt met toegangspunten.
Met name na firmwareupgrades heet deze bij mij de neiging om mijn mms toegangspunt zelf te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhulsegge schreef op maandag 23 november 2009 @ 06:27:
[...]

Wellicht overbodig, maar heb je wel het juiste toegangspunt opgegeven bij de instellingen in realplayer? Helaas merk ik zelf dat deze nogal statisch werkt met toegangspunten.
Met name na firmwareupgrades heet deze bij mij de neiging om mijn mms toegangspunt zelf te nemen.
ik zal nog eens kijken, misschien moet je dat idd opnieuw doen na een update (die overigens bij mij gelukkig zonder problemen verlopen).
Anoniem: 183950 schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:16:
Kent iemand misschien een gratis voice guided navigatie voor op Nokia 5800 behalve WeTravel?
En iemand al ervaring met WeTravel?
Ik geloof dat Nav4all ook met stem is en gratis. Hoe lang het gratis blijft, weet ik momenteel niet, zou tot 1-1-10 zijn meen ik. Zelf niet veel gebruikt, want het scherm wordt bij mij snel donker en werkt helaas niet... Anders lijkt het me wel een goede.
Er is nog een gratis progje, weet de naam niet meer, ff googlen op nokia 5800 en gratis navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 21:36
Voor de last.fm gebruikers, de nieuwste versie van Mobbler support nu scrobbling voor de 5800!

http://code.google.com/p/mobbler/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319086

Wat houdt dat scrobbling precies in? Dat de tracks die je het vaakst luistert op je mobiel naar Last.fm worden verzonden, zodat die je tips kan geven voor nieuwe soortgelijke tracks? Of kun je ook radio luisteren via Mobbler?
En is Last.fm trouwens niet betaald nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik zat denet eens even op youtube, en de link naar de bureaublad verzie is weg. Ook youtube XL werkt niet meer. Ome google denkt weer eens voor ons te denken, want ik kom nergens meer bij de gewone bureaublad verzie van iets. of in ieder geval de android/iphone verzie. het word toch wel iritant, tijd dat ons mobieltje eens word geaccepteerd :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:24
Ik heb een (klein) probleempje met mijn 5800, een week terug een update uitgevoerd via het vodaphone netwerk waardoor ik nu op mijn telefoon softwareversie V21.0.025 heb staan.
Echter elke keer als ik internet opstart via de standaard browser dan zie ik even een wit scherm en 2 seconde later is de browser weg (gecrashed?).
Iemand die dit bekend voorkomt?
Mijn internet doet het overigens nog wel steeds van ik kan me opgeslagen youtube videoclips nog gewoon bekijken.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Anoniem: 319086 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:44:
En is Last.fm trouwens niet betaald nu?
Volgens mij is last.fm een 30 nummers trial versie... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
robertwebbe schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:57:
[...]

Dat ligt hem aan het servicepunt, de een volgt de regels wat strikter dan de andere. Officieel mag het niet maar wordt het vaak wel gedaan. Als ik jou was zou ik vooraf even bellen en vragen of ze je hiermee willen helpen. Je maakt de beste kans als je een probleem op geeft dat in releasenotes als opgelost beschreven staat.
Thanks, heb net naar het care point in Utrecht gebeld en het was geen probleem. Ga hem zo inleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Op mijn Nokia 5800 heb ik tegenwoordig Garmin draaien, wat het heel leuk doet. Of moet zeggen leuk deed, om 1 of andere reden wil hij nu bijna niet meer connecten met de GPS. Hij blijft zoeken naar een betere GPS verbinding en hierdoor wordt het gewoon niet werkbaar.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Daarnaast heb ik deze houder http://www.pdashop.nl/pro...0-xpressmusic-hi-028.html gekocht, zodat de telefoon daar mooi in kan in de auto. Ik wil de telefoon dan overdwars hebben want dat navigeert mooier vind ik. Alleen dan zit ik met het punt dat de cameraknop elke keer tegen het plastic aankomt en dan de camera inschakeld. Kan deze knop tijdens het navigeren ook uitgeschakeld worden en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Ik heb garmin ook een tijdje gehad en ik vind het enorme bagger... Nu heb ik Sygic Mobile en die is -pakken- beter, heel vlot in gebruik, geweldige menu, geweldig snel zoomen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

OmeAnne schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:42:
Daarnaast heb ik deze houder http://www.pdashop.nl/pro...0-xpressmusic-hi-028.html gekocht, zodat de telefoon daar mooi in kan in de auto. Ik wil de telefoon dan overdwars hebben want dat navigeert mooier vind ik. Alleen dan zit ik met het punt dat de cameraknop elke keer tegen het plastic aankomt en dan de camera inschakeld. Kan deze knop tijdens het navigeren ook uitgeschakeld worden en zo ja, hoe?
Weet niet of die knop uitkan (wacht met smart op mijn 5800) maar mocht je die houder kunnen retourneren hierom, kijk dan eens naar die van dealextreme.com, is een zeer goed ding (heb die dus wel ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:30:
[...]

Weet niet of die knop uitkan (wacht met smart op mijn 5800) maar mocht je die houder kunnen retourneren hierom, kijk dan eens naar die van dealextreme.com, is een zeer goed ding (heb die dus wel ontvangen)
Dat is echt geen geld zeg. Maar werkt de zuignap ook goed??
Ik heb zo'n ding van de halfords voor zo'n 16 euro. Goed genoeg, maar niet mooi om overdwars te draaien. Had ik beter op Dealextreme kunnen kijken. Heb daar 2 x iets kleins besteld én gekregen en had deze daar dus ook wel kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plakt perfect, en heeft als koppeling tussen de zwanehals en de telefoonhouder een kogelgewricht, welk met een grote geribbelde ring vlak achter de houder gelost/vastgezet wordt, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291016

weet iemand hoe je in maps de automatische oriëntatie kan uitschakelen? ik heb het dan over de feature die ervoor zorgt dat de kaart draait naargelang de richting die je uitgaat.
ik heb liever steeds het noorden naar boven. als ik druk op het kleine kompas rechtsonder is dat ook wel zo, maar heel snel begint de kaart weer te draaien.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Anoniem: 154453 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:30:
[...]

Deze heb ik ook een flinke tijd terug besteld, en hij bevalt me perfect.
Het enige vervelende puntje wat ik zo heb kunnen ontdekken tot nu toe is dat op bepaalde wegen hij flink heen en weer trilt, en daardoor hij soms van landscape naar portrait vliegt en weer terug.
Hem iets verder naar linksonder hangen lijkt het te verhelpen.

Verder perfect ding, voor weinig... Geen knoppen die spontaan worden ingedrukt etc.
Enige nadeel was de levertijd, die duurde bij mij bijna 2 weken maarja.... voor dat geld neem je dat wel op de koop toe vaak.

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:59

ptjuh

New day, same old shit

wanneer zal de update voor alle toestelle beschikbaar zijn...ik kan em nog steeds niet updaten...en het begint vervelend te worden dat iedere keer de browser dicht valt... :( :(

Its all in the little things that people do..

• Bartske
ptjuh schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:54:
wanneer zal de update voor alle toestelle beschikbaar zijn...ik kan em nog steeds niet updaten...en het begint vervelend te worden dat iedere keer de browser dicht valt... :( :(
Gewoon naar een nokia care point gaan met je telefoon (wel ff van tevoren bellen met je probleem). Bij mij was het iig geen probleem (in Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die 'm nog binnen moeten krijgen en aan een screenprotector denken:
Ik trok dus dat gestreepte plastic vel van het scherm om een dealextreme.com 5800 screen protector op te brengen. Toen deze er weer af moest, (omdat het papieren vasthoudstripje waarmee je de protector positioneert met zo'n smerige plaklaag aan de protector zit dat na lostrekken er een soort taaie kauwgum achterblijft) trok ik een al aanwezige perfecte screenprotector los!!
Je hebt dus geen losse protector nodig, en zeker niet dat smerige ding wat dealextreme.com verkoopt. De 5800 raamhouder van ze is daarentegen weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:07
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met de GPS verbinding en Garmin Mobile. Na veel proberen bleek het niet aan het programma te liggen, maar meer aan een ander onderdeel van de telefoon die continue bezig was met de A-GPS van de telefoon. (daar leek het in elk geval op)
Dit leek voor mij de Nokia Maps app te zijn, want deze had wel snel verbinding. (sterker nog deze gaf toen ik hem opstartte mijn positie al aan)
De telefoon resetten (gewoon uit en aanzetten) verhielp dit en het werkte met Garmin daarna weer perfect.
Nu met versie 3 van de firmware, heb ik dit probleem nog niet weer gehad. Altijd snel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 08:47
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:35:
Voor degenen die 'm nog binnen moeten krijgen en aan een screenprotector denken:
Ik trok dus dat gestreepte plastic vel van het scherm om een dealextreme.com 5800 screen protector op te brengen. Toen deze er weer af moest, (omdat het papieren vasthoudstripje waarmee je de protector positioneert met zo'n smerige plaklaag aan de protector zit dat na lostrekken er een soort taaie kauwgum achterblijft) trok ik een al aanwezige perfecte screenprotector los!!
Je hebt dus geen losse protector nodig, en zeker niet dat smerige ding wat dealextreme.com verkoopt. De 5800 raamhouder van ze is daarentegen weer perfect.
Met de screenprotector van dx heb ik totaal geen problemen gehad hoor. Ok toegegeven je moet wel even opletten wat je doet tijdens het plaatsen maar als het goed gelukt is dan is het echt een super ding.
Hij zit er nu al ongeveer een maandje op bij mij en komt nog altijd niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304527

hallo, ik heb laatste mijn foon geupdate, nu kreeg ik ook dat nieuwe vodafone startscherm maar ook een klok in de apps, kun je deze instellen als bv een screensaver als de foon op blokkeren staat, scherm word nu dan zwart. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Anoniem: 304527 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:09:
hallo, ik heb laatste mijn foon geupdate, nu kreeg ik ook dat nieuwe vodafone startscherm maar ook een klok in de apps, kun je deze instellen als bv een screensaver als de foon op blokkeren staat, scherm word nu dan zwart. alvast bedankt.
Ik weet niet of dit iets is? Heb het zelf in elk geval nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm na toch een rekening van €60 te hebben, terwijl ik niet mobiel internet, blijkt er dus iets nog niet goed verwijderd te zijn? Ik heb nu portalmmm.nl uit een of andere instelling verwijderd (ik heb HI), moet het nu goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:35:
Ik heb er ook een van DX gehad, heb hem eraf gehaald want er kwamen krassen op. Helaas bij het verwijderen een krasje gemaakt in het touchscreen zelf, omdat het erg moeilijk was een begin te vinden om het plastic los te pulken...
Maar bij mij kwam er geen perfecte screenprotector van de telefoon zelf tevoorschijn!! Heeft de nieuwe partij telefoons dit dan toevallig of bedoel je gewoon het touchscreen zefl...
Ik gebruik nu geen protector meer, maar ben wel zuinig op het ding en het gaat goed. Op een enkele kras na (van de stylus of het plectrum zelf, niet te geloven he....)
jbdeiman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:43:
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met de GPS verbinding en Garmin Mobile. Na veel proberen bleek het niet aan het programma te liggen, maar meer aan een ander onderdeel van de telefoon die continue bezig was met de A-GPS van de telefoon. (daar leek het in elk geval op)
Dit leek voor mij de Nokia Maps app te zijn, want deze had wel snel verbinding. (sterker nog deze gaf toen ik hem opstartte mijn positie al aan)
De telefoon resetten (gewoon uit en aanzetten) verhielp dit en het werkte met Garmin daarna weer perfect.
Nu met versie 3 van de firmware, heb ik dit probleem nog niet weer gehad. Altijd snel verbinding.
Ik heb ook heel lang problemen gehad met positie vinden in het begin!! Nu gaat het altijd goed, soms duurt het wel even wat langer (als ik ergens anders hem opstart volgens mij). verder gebruik ik er nooit meer internet bij volgens mij (aan de rekening te zien niet in elkgeval1!) dus ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

glennvho schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:52:
[...]

Met de screenprotector van dx heb ik totaal geen problemen gehad hoor. Ok toegegeven je moet wel even opletten wat je doet tijdens het plaatsen maar als het goed gelukt is dan is het echt een super ding.
Hij zit er nu al ongeveer een maandje op bij mij en komt nog altijd niet los.
Die screenprotector zelf was niet slecht, alleen stickertje nummer 2 liet de helft van het papier plus lijmlaag achter. Met verwijderen kwam de originele los bij de 3 toetsen, en dat kwam niet meer goed.
Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:05:
[...]

Ik heb er ook een van DX gehad, heb hem eraf gehaald want er kwamen krassen op. Helaas bij het verwijderen een krasje gemaakt in het touchscreen zelf, omdat het erg moeilijk was een begin te vinden om het plastic los te pulken...
Maar bij mij kwam er geen perfecte screenprotector van de telefoon zelf tevoorschijn!! Heeft de nieuwe partij telefoons dit dan toevallig of bedoel je gewoon het touchscreen zefl...
Ik gebruik nu geen protector meer, maar ben wel zuinig op het ding en het gaat goed. Op een enkele kras na (van de stylus of het plectrum zelf, niet te geloven he....)
Touchscreen zit er nog op hoor, even dacht ik vodafone logo er mee af te halen, maar dat zit op de screen zelf. En nog heb ik het idee dat er iets plastics over het scherm zit, golft nl. een beetje als je er vlak over kijkt.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 154453 op 27-11-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:30:
[...]

Die screenprotector zelf was niet slecht, alleen stickertje nummer 2 liet de helft van het papier plus lijmlaag achter. Met verwijderen kwam de originele los bij de 3 toetsen, en dat kwam niet meer goed.

[...]

Touchscreen zit er nog op hoor, even dacht ik vodafone logo er mee af te halen, maar dat zit op de screen zelf. En nog heb ik het idee dat er iets plastics over het scherm zit, golft nl. een beetje als je er vlak over kijkt.
BEdoel je dan echt een flimpje wat je er ook af kunt trekken, of is het gewoon echt de touchscreen zelf... ik durf er niet aan te prutsen, maar ben wel benieuwd of het idd een screenprotector is of 'gewoon' het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het duidelijk zien aan de uitsparing bovenaan of het een protector is, een deel van het scherm is daar onbedekt vanwege een nabijheidssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeevanel
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 12:22
Ik had precies hetzelfde...
Alleen is het volgens mij geen Screenprotector die er standaard op zit maar de screenprotector van DX die nog een extra laagje bevat. Bij mij zat de DX screenprotector namelijk iets scheef, en dat laagje wat bleef zitten ook :D Ik had dus maanden lang met 2 laagjes op mijn scherm gelopen en toen deze zoveel krassen had en ik besloot hem eraf te halen kwam dat 2e laagje tevoorschijn....

Volgens mij zit deze er dus niet standaard op maar is het toch je DX screenprotector die er zo netjes op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik heb hier een 'probleem' met Sygic Mobile op mijn 5800. Ik heb hem eerst d.m.v. A-GPS gebruikt en dat ging perfect en hij had dan ook erg snel een signaal. Omdat ik (nog) geen data abbonementje heb, heb ik assistent GPS uitgezet en wil ik dat hij alleen gebruikt maakt van de integradet GPS maar hij lijkt nu geen signaal te ontvangen terwijl de instellingen in zowel Sygic als in de instellingen van de telefoon zelf beide goed staan.

Iemand een iemand idee om hem leven te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeevanel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:58:
Ik had precies hetzelfde...
Alleen is het volgens mij geen Screenprotector die er standaard op zit maar de screenprotector van DX die nog een extra laagje bevat. Bij mij zat de DX screenprotector namelijk iets scheef, en dat laagje wat bleef zitten ook :D Ik had dus maanden lang met 2 laagjes op mijn scherm gelopen en toen deze zoveel krassen had en ik besloot hem eraf te halen kwam dat 2e laagje tevoorschijn....

Volgens mij zit deze er dus niet standaard op maar is het toch je DX screenprotector die er zo netjes op zit.
Als dat zo is dan heeft die dus 3 laagjes totaal (eerste had ik er al af volgens instruktie) en moet ik mijzelf een klap voor mijn harsens geven. Gauw weer een ander bestellen dan, met wat ander prul als troost
JKratos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:22:
Ik heb Garmin, en zonder a-gps duurde de eerste keer wel 20 minuten voordat ik genoeg signaal had, later in een 10 seconden. Laat 'm een half uur liggen, en kijk nog eens?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 154453 op 27-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:33:
[...]
Ik heb Garmin, en zonder a-gps duurde de eerste keer wel 20 minuten voordat ik genoeg signaal had, later in een 10 seconden. Laat 'm een half uur liggen, en kijk nog eens?
Doe ik nu ook. Hij ligt nu al (bijna) een uur op de vensterbank naar buiten te kijken ;). Ik laat hem gewoon de rest van de avond nog ff liggen en dan zie ik wel verder.
Ik las op internet ook dat het soms behoorlijk lang kan duren idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JKratos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:47:
[...]

Doe ik nu ook. Hij ligt nu al (bijna) een uur op de vensterbank naar buiten te kijken ;). Ik laat hem gewoon de rest van de avond nog ff liggen en dan zie ik wel verder.
Heeft dat programma geen gps status overzicht dan, met die balkjes die wat op-en-neer dansen? Ik heb de eerste keer toen het me wat lang duurde wel wat zitten klooien, instelling gps veranderd wat niks hielp, teruggezet op internal gps, weer buiten gelegd, en kort daarna had ik satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:24:
[...]

Heeft dat programma geen gps status overzicht dan, met die balkjes die wat op-en-neer dansen? Ik heb de eerste keer toen het me wat lang duurde wel wat zitten klooien, instelling gps veranderd wat niks hielp, teruggezet op internal gps, weer buiten gelegd, en kort daarna had ik satellieten.
Ja klopt. Heeft een paar balkjes. Waarvan er 1 steeds half gevuld is en de rest niet. Er verandert ook niets.Die ene blijft half vol en die andere blijven steeds leeg. Ik zal morgen als ik buiten de deur ben weer eens ff kijken of die dan misschien wat makkelijker satellieten vind dan binnen. (grote kans van wel natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Anoniem: 154453 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:33:
[...]

Als dat zo is dan heeft die dus 3 laagjes totaal (eerste had ik er al af volgens instruktie) en moet ik mijzelf een klap voor mijn harsens geven. Gauw weer een ander bestellen dan, met wat ander prul als troost
Inderdaad, de dx screenprotector heeft 3 laagjes. Toen ik de mijne aanbracht en dus het eerste laagje erafhaalde dacht ik ook dat ik gewoon dat papiertje er moest afhalen. En dan blijft er inderdaad zo wat plakspul en papier achter. Dus ik dacht van, man wat voor brol is dat hier. Toen was ik bezig met hem eraf te halen en pas dan ontdekte ik dat de echt protector dus het laagje eronder was :X.
Gelukkig had ik er van de eerste keer 2 besteld dus ik had nog een reserve :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

Tarin

Just plain weird.

Heeft iemand al een mooie (gratis) PDF-reader gevonden? Via google vind ik vooral dubieuze linkjes naar methoden om Adobe Reader aan de praat te krijgen.
Foxit werkt mooi op Windows, maar de versie voor Symbian UIQ 3.X geeft een beveiligingscertificaat-foutmelding.
Over ReadManiac hoor ik gemengde berichten.

Screenprotectors aanbrengen op de 5800 is trouwens een ramp. Heb al meerdere camera's, Palms en Nintendo's van die dingen voorzien, maar die hebben altijd een mooie rechte rand waartegen je de protector kan uitlijnen..
Ik bestel er gelukkig altijd 2 om er eentje te kunnen verpesten, maar echt makkelijk is het niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Tarin op 28-11-2009 09:59 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196800

JKratos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:22:
Ik heb hier een 'probleem' met Sygic Mobile op mijn 5800. Ik heb hem eerst d.m.v. A-GPS gebruikt en dat ging perfect en hij had dan ook erg snel een signaal. Omdat ik (nog) geen data abbonementje heb, heb ik assistent GPS uitgezet en wil ik dat hij alleen gebruikt maakt van de integradet GPS maar hij lijkt nu geen signaal te ontvangen terwijl de instellingen in zowel Sygic als in de instellingen van de telefoon zelf beide goed staan.

"instellingen", "gps hardware" , "automatisch zoeken".
Het vinden van satelieten gaat hier heel goed met sygic. Ik heb de indruk dat het veel vlotter gaat dan met Garmin. Garmin gooi ik er binnenkort gewoon af, omdat Sygic vééél gebruiksvriendelijker werkt, en veel meer opties binnen handbereik heeft. Ook het opzoeken van een simpel adres gaat veel vlotter met Sygic.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 196800 op 28-11-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Anoniem: 196800 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:32:
[...]

Het vinden van satelieten gaat hier heel goed met sygic. Ik heb de indruk dat het veel vlotter gaat dan met Garmin. Garmin gooi ik er binnenkort gewoon af, omdat Sygic vééél gebruiksvriendelijker werkt, en veel meer opties binnen handbereik heeft. Ook het opzoeken van een simpel adres gaat veel vlotter met Sygic.
Precies, daarom gebruik ik ook Sygic. Maar hier vind hj dus helaas geen satelieten. Verbinding blijft echt bager. Zal hem binnenkort gewoon eens een dag buiten laten liggen. Misschien helpt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 23:10
JKratos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet of het helpt, maar als je google maps installeert en start dan vind ie bij mij in een paar tellen de locatie ook als er nog geen satellieten gevonden zijn. Wellicht dat het daarna wat sneller gaat als je nav programma start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
kielkiel schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet of het helpt, maar als je google maps installeert en start dan vind ie bij mij in een paar tellen de locatie ook als er nog geen satellieten gevonden zijn. Wellicht dat het daarna wat sneller gaat als je nav programma start
Ja, dat is mooi. Hier vind die helemaal niets. Geen locatie, geen satellieten en dus ook geen signaal. Ik zat vanmiddag in de tram en toen vond die wel 4/5 satellieten maar hij blijf maar zeggen 'wachten op bruikbaar signaal'. En nu zit ik thuis en vind hij er maar 1 die ook nog eens half weg valt steeds.

Maar buiten vond die dus wel behoorlijk wat satellieten maar hij kon mijn locatie maar niet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

glennvho schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:13:
[...]

Inderdaad, de dx screenprotector heeft 3 laagjes. Toen ik de mijne aanbracht en dus het eerste laagje erafhaalde dacht ik ook dat ik gewoon dat papiertje er moest afhalen. En dan blijft er inderdaad zo wat plakspul en papier achter. Dus ik dacht van, man wat voor brol is dat hier. Toen was ik bezig met hem eraf te halen en pas dan ontdekte ik dat de echt protector dus het laagje eronder was :X.
Gelukkig had ik er van de eerste keer 2 besteld dus ik had nog een reserve :).
Ik snap er niks van, heeft de telf. Nou wel of niet standaard al een screenprotector?
De nabijheidssensor is onbedekt, rest vh scherm helemaal bedekt. Maar dat is toch gewoon de bovenkant, of het display, of de deksel, of hoe noem je het???

Ik had de dx scr.prot. ook en dat waren idd 3 lagen en de middelste heb ik er opgeplakt. Overigens zat er een hoek uit vanwege alle 3 of 4 sensors rechtsboven en hij eindigde nog boven de 3 onderste knoppen. Niet echt mooi dus. Ook zag de verpakking er anders uit dan op de website. Maar ja voor die euro, nog niet eens zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:24:
[...]

Ik snap er niks van, heeft de telf. Nou wel of niet standaard al een screenprotector?
De nabijheidssensor is onbedekt, rest vh scherm helemaal bedekt. Maar dat is toch gewoon de bovenkant, of het display, of de deksel, of hoe noem je het???
Nee, sorry voor het misverstand. Mijn display is helemaal vlak, 1 gaatje bovenaan voor de speaker. Geen uitsparing voor de nabijheidssensor, lichtsensor en secundaire camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik kan sinds kort mijn muziekbibliotheek niet meer vernieuwen.
Zodra ik op vernieuwen klik, zegt hij dat hij aan het vernieuwen is, je ziet het balkje lopen, er staat bij '0 bestanden toegevoegd'. Maar meer gebeurt er niet. Hij blijft zoeken.. uren..

Wie herkent dit en weet een oplossing?

Ik doe liever geen reset omdat er best wat progjes op staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JKratos schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:59:
[...]

Ja, dat is mooi. Hier vind die helemaal niets. Geen locatie, geen satellieten en dus ook geen signaal. Ik zat vanmiddag in de tram en toen vond die wel 4/5 satellieten maar hij blijf maar zeggen 'wachten op bruikbaar signaal'. En nu zit ik thuis en vind hij er maar 1 die ook nog eens half weg valt steeds.

Maar buiten vond die dus wel behoorlijk wat satellieten maar hij kon mijn locatie maar niet bepalen.
Nou heb ik er ook McGuider bij opgezet, en die vindt met de gps-setting op ofwel com-port ofwel automatisch in enkele minuten een fix, zonder a-gps.
Ik heb trouwens alle data verbindingen uit de telefoon gegooid, omdat ik geen data abo heb en en toch data verbruik in het logboek zag, misschien dat een setting daar met sygic bij jou botst?
renelma schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:16:
Zodra ik op vernieuwen klik, zegt hij dat hij aan het vernieuwen is, je ziet het balkje lopen, er staat bij '0 bestanden toegevoegd'. Maar meer gebeurt er niet. Hij blijft zoeken.. uren..

Las ergens dat aansluiten in massa-opslag modus, dan een scan/ bad sector repair vanuit de pc op de telefoon, en daarna de telefoon herstarten, dit zou oplossen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 154453 op 29-11-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Anoniem: 154453 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:06:
[...]

Nou heb ik er ook McGuider bij opgezet, en die vindt met de gps-setting op ofwel com-port ofwel automatisch in enkele minuten een fix, zonder a-gps.
Ik heb trouwens alle data verbindingen uit de telefoon gegooid, omdat ik geen data abo heb en en toch data verbruik in het logboek zag, misschien dat een setting daar met sygic bij jou botst?
Ik zit nu bij familie ergens anders in het land en hier doet die het prima. Bijna gelijk 5 satellieten en perfecte verbinding. Ligt dus toch aan de locatie waar je, je bevindt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
renelma schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:16:

Hoe doe je de updates van je muziek? Gebruik je mediaoverdracht of gebruik je de suite? Ik doe het zelf via medioverdracht in windows explorer (gewoon de mp3's in de muziek map gooien), dan hoef je namelijk niet te updaten en staan alle nummers gewoon in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie ook al langer zit te wachten op een goede sterrenkaart, heeft sideralis eindelijk een touchscreen-versie: http://sideralis.free.fr/index.html het is al een alpha versie voor alle telefoons, maar nog niet goed getest voor onze telefoon (touchscreen). Heb al meteen feedback naar hen verzonden met wat ik nu nog mis. Heb deze appl. een tijdje gebruikt op mijn SE K800i, geweldig (als je er van houdt om nu en dan te genieten van de schitterende sterrenhemel op een heldere avond...)

Weet iemand trouwens hoe je zonder office wel notities kunt synchroniseren naar de PC mbv OVI suite??
Ik synchroniseer wel de notities, maar kan ze niet terugvinden in windows mail/agenda. Moet toch mogelijk zijn???

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 30-11-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:29
Walkman schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:20:
[...]

Hoe doe je de updates van je muziek? Gebruik je mediaoverdracht of gebruik je de suite? Ik doe het zelf via medioverdracht in windows explorer (gewoon de mp3's in de muziek map gooien), dan hoef je namelijk niet te updaten en staan alle nummers gewoon in de lijst.
Zolang je maar geen windows media player gebruikt om muziek over te brengen, Er is namelijk een verschil tussen hoe Nokia de MTP zooi heeft geimplementeerd en hoe WMP hiermee om gaat. Wat als gevolg kan hebben een kappotte media "database", waarna je het eerder genoemde probleem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• footoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2021
Anoniem: 196800 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:32:
[...]

Garmin is idd minder handig te bedienen maar heeft wel aktuele verkeersinfo. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Anoniem: 154453 schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:06:

Las ergens dat aansluiten in massa-opslag modus, dan een scan/ bad sector repair vanuit de pc op de telefoon, en daarna de telefoon herstarten, dit zou oplossen.
Helemaal Top !!!! Deze oplossing werkt... :)
Hij vind idd fouten en deze worden ook hersteld..

ik kon het zelf via Google niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:41
Wellicht kent iemand het volgende probleem:

Soms tijdens het typen werkt het touchscreen niet goed meer. Indien je dan bijvoorbeeld onderin het scherm typt, wordt de toets 2 cm erboven ingedrukt.

Daarnaast zou ik graag ervaringen willen weten wat van invloed kan zijn op de snelheid van het menu etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279559

Is het eigenlijk mogelijk om om van invoermethode (volledig toetsenbord naar t9 toestenbord) als je de 5800 kantelt. Ik heb gemerkt dat het bij de 5530 wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Ik heb een vraag, waarvan ik het antwoord/ oplossing niet kan terugvinden.

Het geheugen van mijn 5800 is bijna vol. (Niet de sd kaart, maar telefoon geheugen). Meer dan 80 Mb is gebruikt. Als ik de mappen doorspit, zie ik een heleboel "lege" mappen. SMS berichten zijn gewist, muziek, en afbeeldingen staan op de sd kaart als ook applicaties.

Hoe kan ik geheugen vrijmaken op de telefoon? En wat neemt gebruik van het geheugen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
DeMol13 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:55:
Hoe kan ik geheugen vrijmaken op de telefoon? En wat neemt gebruik van het geheugen?
Probeer wat programma's te verwijderen die niet op SD staan geïnstalleerd. Of doe een reset :P dat is de makkelijkste manier denk ik.

Wat je ook kan proberen is met Y-browser dezelfde 'lege' mappen bekijken. Vaak zul je zien dat er dan wel gewoon bestanden in staan. De ingebouwde browser laat een hoop bestanden met bepaalde extensies en ook verborgen bestanden niet zien.
Nollekeuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:33:
Daarnaast zou ik graag ervaringen willen weten wat van invloed kan zijn op de snelheid van het menu etc...
De snelheid van het menu wordt naar mijn ervaring voornamelijk bepaald door de programma's die je op je SD hebt staan. Ik heb kortgeleden mijn hele SD leeggehaald wat betreft programma's (via kaartlezer in mijn pc) en een volledige reset gedaan. Het menu is nu een stuk sneller. Ik denk dat dat voornamelijk komt doordat bij het openen van het menu de telefoon op zoek gaat naar programma's op je SD. Mijn ervaring is verder dat ook als je programma's weer verwijdert, ze nog gedeeltelijk 'zichtbaar' en half geïnstalleerd blijven staan. Vandaar ook mijn complete reset.

Als je scherm niet helemaal aligned is, kan je dat opnieuw doen ergens bij de instellingen, wellicht dat je dan minder last hebt van het naast knopjes drukken.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 140896 op 01-12-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:41
Anoniem: 140896 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:48:
[...]

Probeer wat programma's te verwijderen die niet op SD staan geïnstalleerd. Of doe een reset :P dat is de makkelijkste manier denk ik.

Wat je ook kan proberen is met Y-browser dezelfde 'lege' mappen bekijken. Vaak zul je zien dat er dan wel gewoon bestanden in staan. De ingebouwde browser laat een hoop bestanden met bepaalde extensies en ook verborgen bestanden niet zien.

[...]

De snelheid van het menu wordt naar mijn ervaring voornamelijk bepaald door de programma's die je op je SD hebt staan. Ik heb kortgeleden mijn hele SD leeggehaald wat betreft programma's (via kaartlezer in mijn pc) en een volledige reset gedaan. Het menu is nu een stuk sneller. Ik denk dat dat voornamelijk komt doordat bij het openen van het menu de telefoon op zoek gaat naar programma's op je SD. Mijn ervaring is verder dat ook als je programma's weer verwijdert, ze nog gedeeltelijk 'zichtbaar' en half geïnstalleerd blijven staan. Vandaar ook mijn complete reset.

Als je scherm niet helemaal aligned is, kan je dat opnieuw doen ergens bij de instellingen, wellicht dat je dan minder last hebt van het naast knopjes drukken.
Dat is inderdaad ook het idee wat ik heb. Leuk al die applicaties, maar hij wordt er niet sneller door. Ook meteen het grootste nadeel van deze telefoon tesamen met al die verschillende onnodige stappen, meldingen en keuzes die je moet doorlopen bij online gaan, verwijderen, opstarten van applicaties. Echt niet gebruiksvriendelijk en zeer irritant!

Ik heb al door wat het 'verspringen van indrukken' veroorzaakt, indien ik tegen de bovenste rand aandruk (toestel horizontaal), drukt die rand op de bovenkant van het aanraak gevoelige gedeelte. Dit veroorzaakt het indrukken van het touchscreen op een verkeerde locatie. Lijkt erop dat de bouwkwaliteit dus niet zo heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 23:03
Nollekeuh schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:33:
Wellicht kent iemand het volgende probleem:

Soms tijdens het typen werkt het touchscreen niet goed meer. Indien je dan bijvoorbeeld onderin het scherm typt, wordt de toets 2 cm erboven ingedrukt.

typen gaat bij mij erg snel, de snelheid van de menu is bij mij altijd gelijk. allen het uitzetten van thema effecten maakt het sneller.

over die toets 2 cm erboven, zorg dat je niet op de platic rand zelf drukt, als je hier hard op drukt dan oefen je druk uit op het midden van het scherm(een veel hogere toets dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330479

Laurenssz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:29:
Is het iemand al gelukt om met zijn 5800 verbinding te maken met het eduroam netwerk van de TU Delft?

Ik heb van andere topics al de onderstaande instellingen geprobeerd, maar het lukt mij niet verbinding te maken met eduroam..

> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)

als ik de WLAN wizard bij eduroam kiest voor verbinden blijft hij maar vragen om een wep sleutel

edit: probleem is opgelost met een ander certificaat
Ik heb een nokia 5530, maar nu is eduroam pas veranderd op de TU en krijg ik het ook maar niet klaar om er internet te hebben..
als ik de instellingen volg die op luchthaven.tudelft.nl staan, lukt het ook niet, ( ze doen net hetzelfde als laurenssz, maar dan met een ander certificaat.. --> http://luchthaven.tudelft...manuals/nokia_eduroam.pdf
wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
Anoniem: 330479 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:10:
[...]

Ik heb een nokia 5530, maar nu is eduroam pas veranderd op de TU en krijg ik het ook maar niet klaar om er internet te hebben..
als ik de instellingen volg die op luchthaven.tudelft.nl staan, lukt het ook niet, ( ze doen net hetzelfde als laurenssz, maar dan met een ander certificaat.. --> http://luchthaven.tudelft...manuals/nokia_eduroam.pdf
wat doe ik fout?
Zie Mijn comment eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ok

maar heeft iemand misschien al gevonden hoe het dan wel moet? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wat is nu de beste applicatie om Twitter op de Nokia XM5800 te gebruiken? Ik lees veel over Gravity, Stew en TwitBreeze. Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij een goed advies geven?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:39:
Wat is nu de beste applicatie om Twitter op de Nokia XM5800 te gebruiken? Ik lees veel over Gravity, Stew en TwitBreeze. Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij een goed advies geven?
Twittix vind ik goed. Wel niet gratis. Je kunt nl. echt alle functies van Twitter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik gebruik TweetS60. Niet super, maar wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om op het internet te raken ben ik al een tijdje bezig, maar het wil dus niet lukken..
dit zijn de laatste instellingen waarmee ik het geprobeerd heb.. :

Gegevensdrager
wireless lan
Wlan netwerk naam
eduroam
netwerkstatus
verborgen
Wlan netwerkmodus
infrastructuur
Wlan beveiligingsmodus
WPA/WPA2

bij beveiligingsinstellingen:
WPA/WPA2
EAP

bij instellingen voor EAP plugin:
EAP-PEAP

EAP-PEAP:
Persoonlijk certificaat
niet gedefinieerd
Autoriteitscertificaat
???? --> welke hier? nog wel die van luchthaven.tudelft.nl?
Gebr.naam in gebruiik
door gebruiker gedefinieerd
Gebruikersnaam
ddierckx
Beveil. domein in gebruik
door gebruiker gedef
Beveiligingsdomein
radius.tudelft.nl
Tls privacy
uit
PEAPV0toestaan
Ja
PEAPV1toestaan
Nee
PEAPV2toestaan
Nee

Als je dan naar EAP's menu gaat

EAP-MSCHAPv2 pakken en al je inloggegevens ingeven..

als ik dit alles doe, werkt het dus niet, maar volgens mij moet ik er héél dicht bij zitten..
Je kan daar dan ook nog naar het Crypt menu gaan, daar staat bij mij alles aangevinkt, ik zou niet weten waarvoor dit dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Dealextreme.com bestelling voor de nokia 5800:

SKU Product or Service Name Quantity Price Shipping
20484 Rinco LCD Screen Protector for Nokia 5800 Cell Phones x 3 Ready $0.90 --- $2.70 -
22691 Nokia BL-5J Compatible Rechargeable Li-ion Battery (3.7V 1320mAh) x 1 Ready $3.72 -
30052 Car Charger for Nokia 2.0mm Cell Phones (144CM-Length) x 1 Ready $2.79 -
31498 Nokia CA-75U TV-Out Video AV Cable for N95/N82/N95(8G)/5800 + More (140CM) x 1 Ready $5.18 -
22814 Universal Car Windshield Swivel Mount for Nokia 5800 x 1 Ready $5.30

totaal $19,69 = €13,09, da's toch voor niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Hmm.. mijn shazam zegt: Sorry, shazam is offline please try again later.. Hebben mensen dit ook gehad? Ik wil hem niet opnieuw installeren want dan gaat het stukje liedje weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Anoniem: 154453 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:22:

20484 Rinco LCD Screen Protector for Nokia 5800 Cell Phones x 3 Ready $0.90 --- $2.70 -
22691 Nokia BL-5J Compatible Rechargeable Li-ion Battery (3.7V 1320mAh) x 1 Ready $3.72 -
31498 Nokia CA-75U TV-Out Video AV Cable for N95/N82/N95(8G)/5800 + More (140CM) x 1 Ready $5.18 -

Net zoiets besteld, alleen zonder TV Kabel (was er toen nog niet, is er echt pas sinds een week) en batterij. Accu ga ik me toch niet aan wagen en zoals ik las past ie ook niet helemaal. TV kabel ga ik nog wel bestellen (niet dat je er zoveel aan hebt maar altijd leuk ^^). Ik zal hier nog wel ff een klein reviewtje posten van alles als ik het heb (pakketje is ong een week geleden verzonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

Tarin

Just plain weird.

Ik heb twee weken geleden al deze besteld:
10633 4-Pin 3.5mm Minijack to 3 x RCA Composite AV Cable (1.25-Meter) $1.84

Is wat minder luxe gebouwd, maar voor die twee keer dat ik de TV-out-functie ga gebruiken werkt dit waarschijnlijk prima :).

DX is overigens momenteel traag, het duurt geregeld 3,5 week voor je je pakketje in huis hebt (is ook wel eens een week geweest).

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 03-12-2009 09:02 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:07
Wel grappig als ik dit zo zie, ik heb die composite AV Cable al bij mijn telefoon gekregen. Een extra accu is natuurlijk nooit weg bij dit soort apparaten, omdat deze best snel leeg zijn. Alleen: wil ik wel een accu die net zo sterk is als de originele, zodat het niet echt uitmaakt welke je gebruikt.

Is er trouwens ook een "externe lader" voor die accu's beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me best handig die overdwarse houder voor in de auto. Maar ik heb die dan het liefste links in de auto hangen (kan er dan beter bij als ik toch eens iets moet intypen), en de oplader moet er natuurlijk wel aan als ik aan het navigeren ben, en omdat de oplader er bovenin moet in de telefoon, steekt die links uit als hij overdwars hangt en dat trekt nogal aan de kabel. De oplaadkabel is wel wat flexibel, maar ik vrees dat dit teveel zijwaartse kracht geeft in de pluginaansluiting in de telefoon. muggezifterij misschien, maar toch...?? :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenssz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-01-2017
Anoniem: 330479 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:55:
om op het internet te raken ben ik al een tijdje bezig, maar het wil dus niet lukken..
dit zijn de laatste instellingen waarmee ik het geprobeerd heb.. :

Gegevensdrager
wireless lan
Wlan netwerk naam
eduroam
netwerkstatus
verborgen
Wlan netwerkmodus
infrastructuur
Wlan beveiligingsmodus
WPA/WPA2

bij beveiligingsinstellingen:
WPA/WPA2
EAP

bij instellingen voor EAP plugin:
EAP-PEAP

EAP-PEAP:
Persoonlijk certificaat
niet gedefinieerd
Autoriteitscertificaat
???? --> welke hier? nog wel die van luchthaven.tudelft.nl?
Gebr.naam in gebruiik
door gebruiker gedefinieerd
Gebruikersnaam
ddierckx
Beveil. domein in gebruik
door gebruiker gedef
Beveiligingsdomein
radius.tudelft.nl
Tls privacy
uit
PEAPV0toestaan
Ja
PEAPV1toestaan
Nee
PEAPV2toestaan
Nee

Als je dan naar EAP's menu gaat

EAP-MSCHAPv2 pakken en al je inloggegevens ingeven..

als ik dit alles doe, werkt het dus niet, maar volgens mij moet ik er héél dicht bij zitten..
Je kan daar dan ook nog naar het Crypt menu gaan, daar staat bij mij alles aangevinkt, ik zou niet weten waarvoor dit dient.
Ik heb precies dezelfde instellingen geprobeerd en bij mij heeft het uiteraard ook niet gewerkt :P
ik ben nog aan het wachten totdat iemand een oplossing heeft en blijf ondertussen zelf proberen, laat het weten als je een oplossing heb ;)

wel jammer dat ik het eindelijk werkend had en ze nu de beveiliging weer omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenssz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-01-2017

Ik wil zelf ook de car charger en mount kopen, maar ik krijg steeds de volgende melding als ik met paypal inlog: Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron.

Ligt dit aan DE of aan mijn paypal account?
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb mijn bankrekening al gekoppeld aan mijn paypal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Laurenssz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:34:
[...]

[...]
wel jammer dat ik het eindelijk werkend had en ze nu de beveiliging weer omgooien.
Misschien heet het daarom ook Beveiliging :Y

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Laurenssz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:40:
[...]

Ik wil zelf ook de car charger en mount kopen, maar ik krijg steeds de volgende melding als ik met paypal inlog: Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron.

Bij mij gaat alles gewoon goed (heb ook alleen mn bankrekening gekoppeld). Weet je zeker dat je de goede paypal optie hebt genomen bij het betaalscherm? (je moet die 2e nemen uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laurenssz schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:40:
[...]

geen idee, heb ik nog nooit gehad en 2 x met pp betaald bij dx.
Pagina: 1 ... 39 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic