Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:36
robertwebbe schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:11:
Ik heb van het weekend de Nokia BH-905 bluetooth stereo headset gereviewd.
Voor de geïnteresseerden: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe

[afbeelding]

Gezien de 5800 gericht is op muziek, is dit echt een super toevoeging.
250 euro 8)7 dan koopt elke gezonde ziel toch een 10x betere sennheiser voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247747

bladestar5314 schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:25:
zijn er ook mensen die problemen hebben met het synchroniseren van hun contacten met windows live messenger uit de ovi store
want bij mij blijft hij steeds op 97 % haken en na 2 uur wachten nog steeds geen stap verder
heb ik ook last van
Crazyanz schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:25:
[...]

sennheisers zijn geloof ik regelmatig in de aanbieding, heb er zelf geen ervaring mee in elk geval...
Caelorum schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:08:
[...]

Of je stelt de ID3-tags 1 keer goed in :) kan best snel met bepaalde programma's..
mp3tag, een super programma, werkt heel snel (hele mappen in een keer de tag, bijv. het album, veranderen). gewoon met de telefoon erin geplugd (massaopslag), en toen op pc prog. gestart.
super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
twiFight schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:31:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met goedkopere bluetooth setjes, het liefst enkel oordoppen (plus omhuizing voor bluetooth natuurlijk). Ik luister meestal tijdens werk maar dan is zo'n oorwarmer niet zo handig en dat vindt de klant niet goed, oordoppen is praktischer. Ik ben wel CX300 en SL71's gewend, de cheap-ass oordoppen blijven bij mij nooit zitten.

Zou tof zijn als er zo'n bluetooth setje is met degelijk geluid. Ik luister tijdens werk en op straat, dus een kwalitatief beter setje is zonde van mijn geld.
De eerste waar ik aan denk is de Sony Ericsson HBH-DS980. Nokia heeft vroeger ook wel zoiets gehad (HS-39W) maar die is er niet meer. Bij die SE zitten drie verschillende groottes dopjes zodat er ook wel een die jij past.
Crazyanz schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:25:
[...]
Zie commentaar eronder, het is een Sennheiser (MM450)...
En in de pricewatch staat die inmiddels al voor rond de 200 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 09-11-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

Topicstarter
Die howto is niet zo geldig meer denk ik. Bij de TU Delft hebben ze de certificaten van eduroam gewijzigd en geen WEP meer, maar WPA2-Enterprise AES met PEAP of TTLS oid ;) Ik heb mn telefoon er nog niet geprobeerd op in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:16:
[...]

De eerste waar ik aan denk is de Sony Ericsson HBH-DS980. Nokia heeft vroeger ook wel zoiets gehad (HS-39W) maar die is er niet meer. Bij die SE zitten drie verschillende groottes dopjes zodat er ook wel een die jij past.
Thanks. Ik zal wanneer ik wat meer tijd heb eens wat reviews opzoeken, maar nu nog even twee korte vraagjes:

1. Wat gebeurd er als je (tijdelijk) buiten range loopt? Speelt hij weer verder zodra je weer in range komt, of moet je de telefoon er bij pakken om opnieuw verbinding te maken?

2. Fungeert hij ook als FM receiver? Normaal moet je daarvoor de afstandsbediening van Nokia aansluiten en sluit je daarop weer je oordoppen aan. Bij bluetooth oordoppen lijkt het me wat omslachtig om alsnog de afstandsbediening aan te sluiten (doch niet onoverkoombaar, de telefoon ligt dan toch ergens anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 23:03
over bleutooth headsets: ik gebruik een motorola S9.
Zeer goede geluidskwaliteit en met knopjes op je oor etc.
een voordeel is ook dat hij niet echt opvalt. oftewel een fijn dingetje voor een veel lagereprijs dan dat nokia apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Anoniem: 140896 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:24:
[...]

Die howto is niet zo geldig meer denk ik. Bij de TU Delft hebben ze de certificaten van eduroam gewijzigd en geen WEP meer, maar WPA2-Enterprise AES met PEAP of TTLS oid ;) Ik heb mn telefoon er nog niet geprobeerd op in te stellen.
Hmmm oke, ik heb via google ook een andere guide gevonden die idd met wpa2 enterprise werkt...maar dan weet ik de genoemde dingen ook nog steeds niet helaas...

1. het domein van maastrichtuniversity niet
2. ik ben niet zeker of het surfnet certificaat hier wel gebruikt wordt / werkt of welk ander PEAP / TTLS certificaat dan wel

Waar zijn al die studenten op GoT nou die dat moeten weten :P (Zit zelf al 4 jaar in Maastricht maar ik weet het ook nog steeds niet haha en ik ken gewoon niemand die er wel gebruik van maakt op zijn smartphone, en dat vind ik heel raar sinds GSM / 3G netwerken het gebouw niet penetreren door alle andere draadloze apparatuur en dikke wanden...Als je wilt bellen moet je de gang op / naar buiten lopen in de meeste delen van het gebouw haha. Maargoed, iemand van een Eduroam instelling die het wel weet ?! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Nokia is een omruil aktie gestart i.v.m. mogelijk defecte opladers.

Heb je een lader van het volgende type, vul dan het formulier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 17:03
catt4u schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:58:
Nokia is een omruil aktie gestart i.v.m. mogelijk defecte opladers.

Heb je een lader van het volgende type, vul dan het formulier in.
Ik had direct even gekeken, maar de betreffende opladers worden niet met de nokia 5800 xm meegeleverd.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 09:43
Volgens mij wordt de 5800 alleen met de AC-8E oplader geleverd. Valt inderdaad dus buiten de terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pep_82 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:35:
Volgens mij wordt de 5800 alleen met de AC-8E oplader geleverd. Valt inderdaad dus buiten de terugroepactie.
Klopt, die van mij ook. Heb op de site wel ff gecontroleerd (super dat je dit meteen kunt testen! Goed van Nokia), maar valt erbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb de afgelopen dagen last van mijn sms inbox. Als ik een nieuwe sms krijg, dan staat die sms ergens midden in mn inbox. Ik heb hier al eerder last van gehad maar na 2 dagen was dat weer normaal. Hoe krijg ik dat weer gefixed? Iemand anders er ook last van gehad? Hij is gesorteerd op datum, dus daar ligt het niet aan. Ik heb hem ook geprobeerd te sorteren op naam en daarna weer teruggezet op datum maar dat werkt ook niet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Heeft iemand nog last van volgend probleem:
In mijn wagen is mijn Nokia 5800 via Bluetooth verbonden met mijn auto-radio (zodat ik kan bellen in mijn wagen). Maar wanneer ik een GPS toepassing wil gebruiken in mijn wagen hoor ik de begeleide stem niet. Is het echt noodzakelijk om bluetooth te verbreken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 00:02
twiFight schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:32:
[...]
Thanks. Ik zal wanneer ik wat meer tijd heb eens wat reviews opzoeken, maar nu nog even twee korte vraagjes:

1. Wat gebeurd er als je (tijdelijk) buiten range loopt? Speelt hij weer verder zodra je weer in range komt, of moet je de telefoon er bij pakken om opnieuw verbinding te maken?

2. Fungeert hij ook als FM receiver? Normaal moet je daarvoor de afstandsbediening van Nokia aansluiten en sluit je daarop weer je oordoppen aan. Bij bluetooth oordoppen lijkt het me wat omslachtig om alsnog de afstandsbediening aan te sluiten (doch niet onoverkoombaar, de telefoon ligt dan toch ergens anders).
1. Het is gewoon het bluetooth ontwerp dat als de verbinding wordt verbroken als je buiten bereik gaat, dat de verbinding dan niet meer automatisch wordt opgebouwd. Via het connect knopje op je headset kun je je in de meeste gevallen wel gemakkelijk weer aanmelden en wordt de BT verbinding weer voortgezet.

2. Nee, er zit geen FM ontvanger in. En inderdaad je toestel kan geen radio ontvanger zonder de antenne van de remote of de kabel van de bedrade headset. Maar FM radio is zo 2008. De meeste radiostations zijn ook via internetradio te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:49:
[...]

1. Het is gewoon het bluetooth ontwerp dat als de verbinding wordt verbroken als je buiten bereik gaat, dat de verbinding dan niet meer automatisch wordt opgebouwd. Via het connect knopje op je headset kun je je in de meeste gevallen wel gemakkelijk weer aanmelden en wordt de BT verbinding weer voortgezet.
Had me inderdaad ook al bedacht dat je dat op de headset zelf wel kon doen.
2. Nee, er zit geen FM ontvanger in. En inderdaad je toestel kan geen radio ontvanger zonder de antenne van de remote of de kabel van de bedrade headset. Maar FM radio is zo 2008. De meeste radiostations zijn ook via internetradio te ontvangen.
Tsja, met een internet abo kun je vanalles, maar die heb ik niet, en wil ik ook niet. Wordt tijd dat ze die 'integreren' in ADSL/kabel abo's. Maar eerst moet er nog 5 jaar gemolken worden.

De headset lijkt me zeer interessant en ik zal ook rond blijven kijken naar prijzen. Wanneer me huidige oordoppen stuk gaan switch ik misschien gelijk naar deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:36
robertwebbe schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:16:
[...]

[...]

Zie commentaar eronder, het is een Sennheiser (MM450)...
En in de pricewatch staat die inmiddels al voor rond de 200 euro.
Tja in dat geval als je dan echt percee een draadloos ding moet hebben dan zal die idd wel leuk zijn maar ik doelde meer op de sennheisers met draad een HD600 oid die dingen zijn echt machtig mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Crazyanz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:06:
[...]

Tja in dat geval als je dan echt percee een draadloos ding moet hebben dan zal die idd wel leuk zijn maar ik doelde meer op de sennheisers met draad een HD600 oid die dingen zijn echt machtig mooi.
appels.. peren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Die update heeft zeker niets beters voor de bluetooth? Sinds de laatste update is mijn verbinding met mijn Parrot echt om te huilen, verbinding verbreekt spontaan en af en toe blijft de Parrot 'gesprek' aangeven en doet ie verder niets meer.. Zelfs niet na motor uitzetten :') Dan moet ik de foon weer verbinden en ophangen. Dat was voorheen nooit, en mijn andere Nokia doet het prima met de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer mensen die problemen hebben met ovi store op de mobiel? Als ik die wil openen, krijg ik regelmatig een scriptfout melding...
Maar als ik via een website iets van OVI store wil binnenhalen, krijg ik die meldingen ook, maar kom ik er wel binnen.
Eerst had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik heb nog nooit naar die ovi store gekeken :') Wat is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305821

app-store voor nokia mobieltjes,

Heeft iemand trouwens de WLM app werkend gekregen? bij mij heb ik hem na een lange tijd geinstalleerd gekregen, maar bij synchroniseren hangt hij, en inloggen werkt ook niet. hij haalt overigens wel mijn bijnaam en profiel plaatje op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

TheZeroorez schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:55:
[...]

Nice, goed om te horen. Welk kaartje precies? Ik heb er nu 16GB in maar ik ben wel bang om binnenkort aan m'n limiet te komen O-)
sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248079

Amiet01 schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:46:
Ik heb de afgelopen dagen last van mijn sms inbox. Als ik een nieuwe sms krijg, dan staat die sms ergens midden in mn inbox. Ik heb hier al eerder last van gehad maar na 2 dagen was dat weer normaal. Hoe krijg ik dat weer gefixed? Iemand anders er ook last van gehad? Hij is gesorteerd op datum, dus daar ligt het niet aan. Ik heb hem ook geprobeerd te sorteren op naam en daarna weer teruggezet op datum maar dat werkt ook niet.
Uw datum staat verkeerd ingesteld of is ooit verkeerd ingesteld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Anoniem: 248079 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:14:
[...]

Uw datum staat verkeerd ingesteld of is ooit verkeerd ingesteld geweest.
Ik kreeg laatst een SOD (SMS-of-Death). Telefoon begon te trillen, liep vast en bleef alleen maar trillen :')

Bugje gok ik, want het was een normale sms whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Iemand al opgevallen dat de homescreen van de 5800 is veranderd. kreeg gister eindelijk een sms dat de FW v31 voor mijn telefoon beschikbaar was. ik updaten, start mn telefoon weer op en zie een compleet ander homescreen, is waarschijnlijk zelf door vodafone gedaan althans dat zag ik bij de instellingenen van homescreen, daar stond opeens vodafone tussen. ik moet zeggen best een chille homescreen alleen nu maar dingen die van mij weg gelaten mogen. iemand anders die dit al heeft, anders wil ik best even een foto maken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 08:47
Anoniem: 248502 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:55:
Iemand al opgevallen dat de homescreen van de 5800 is veranderd. kreeg gister eindelijk een sms dat de FW v31 voor mijn telefoon beschikbaar was. ik updaten, start mn telefoon weer op en zie een compleet ander homescreen, is waarschijnlijk zelf door vodafone gedaan althans dat zag ik bij de instellingenen van homescreen, daar stond opeens vodafone tussen. ik moet zeggen best een chille homescreen alleen nu maar dingen die van mij weg gelaten mogen. iemand anders die dit al heeft, anders wil ik best even een foto maken;)
Nee die optie heb ik niet (unbranded 5800), dus post even wat pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Anoniem: 195396 schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:22:
Heeft iemand nog last van volgend probleem:
In mijn wagen is mijn Nokia 5800 via Bluetooth verbonden met mijn auto-radio (zodat ik kan bellen in mijn wagen). Maar wanneer ik een GPS toepassing wil gebruiken in mijn wagen hoor ik de begeleide stem niet. Is het echt noodzakelijk om bluetooth te verbreken hiervoor?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Homescreen:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4289/scr000001r.jpg
Pijltje rechts geeft dit menu:
http://img24.imageshack.us/img24/4918/scr000002g.jpg
Pijltje links geeft dit menu:
http://img21.imageshack.us/img21/6324/scr000003qv.jpg
Pijltje onder geeft menu voor 5 Vip contacten, zelf in te stellen natuurlijk:
http://img30.imageshack.us/img30/8576/scr000008e.jpg
Hierbij zie je de ingestelde foto+nummer van je contact!
Telefoon tab:
http://img21.imageshack.us/img21/7002/scr000004b.jpg
SMS tab:
http://img297.imageshack.us/img297/6550/scr000005g.jpg
Email tab:
http://img121.imageshack.us/img121/6718/scr000006.jpg
Kalender tab:
http://img109.imageshack.us/img109/9596/scr000007.jpg

zoals je ziet een heel andere homescreen, ben er best tevreden mee! _/-\o_
wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302178

Is best wel een tof home screen...
Ik heb vandaag ook een updat naar v31.0.008 gedaan maar ik heb niet zo een screen gekregen :(....

zelf heb ik al provider hi.

Mvg mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 248502 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:02:
Homescreen:
[afbeelding]
Pijltje rechts geeft dit menu:
http://img24.imageshack.us/img24/4918/scr000002g.jpg
Pijltje links geeft dit menu:
http://img21.imageshack.us/img21/6324/scr000003qv.jpg
Pijltje onder geeft menu voor 5 Vip contacten, zelf in te stellen natuurlijk:
http://img30.imageshack.us/img30/8576/scr000008e.jpg
Hierbij zie je de ingestelde foto+nummer van je contact!
Telefoon tab:
http://img21.imageshack.us/img21/7002/scr000004b.jpg
SMS tab:
http://img297.imageshack.us/img297/6550/scr000005g.jpg
Email tab:
http://img121.imageshack.us/img121/6718/scr000006.jpg
Kalender tab:
http://img109.imageshack.us/img109/9596/scr000007.jpg

zoals je ziet een heel andere homescreen, ben er best tevreden mee! _/-\o_
wat vinden jullie?
Weet iemand de vodafone product code? :P Mijn toestel is van Vodafone, maar ik heb maanden geleden de code verandert naar de normale 5800 omdat Vodafone erg lang deed over updates. Nu er vodafone specifieke features in zitten wil ik het wel weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Jazzle schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:33:
[...]

Weet iemand de vodafone product code? :P Mijn toestel is van Vodafone, maar ik heb maanden geleden de code verandert naar de normale 5800 omdat Vodafone erg lang deed over updates. Nu er vodafone specifieke features in zitten wil ik het wel weer terug :P
0577458: 5800 RM-356 Vodafone NL NL GV v3 Red

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is dat een goedmakertje van Vodafone omdat v30 zo lang duurde? :)

Als de updater vervelend is in Windows 7: Even compatability mode.

Wat voor een homescreen is dat trouwens steelduines? :)

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 11-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik wil hem ook!!

Maar ik heb T-Systems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Bedankt, de product code is aangepast, ben nu aan het updaten :)
En inderdaad de updater moet in compatibility mode met windows 7 :)

Edit: zitten een hele hoop nieuwe features in! :9 Een hele nieuwe app store (geen ovi, maar vodafone) met een hoop gratis apps o.a.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazzle op 11-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:07:
Is dat een goedmakertje van Vodafone omdat v30 zo lang duurde? :)

Als de updater vervelend is in Windows 7: Even compatability mode.

Wat voor een homescreen is dat trouwens steelduines? :)
Ja denk het vond het al vreemd waarom het altijd bij mij zo lang duurde, maar nu zie je dus dat vodafone zelf de FW nog eventjes aanpast alla vodafone stijl. nu ik weet dat ze daar toch aan t werk zijn vind ik het niet erg. en kom tenminste te weten wanneer iets eigenlijk niet goed werkt of je moet perse je telefoon resetten. ik moet zeggen was wel even verbaasd en ben toen gaan kijken.
maar als ik bij instellingen>persoonlijk>thema's>Startsch.thema heb ik:
snelkoppelingsbalk
vodafone
standaard
contactenbalk
en de vodafone doet het hem inderdaad, moet zeggen knap stukje werk van ze;)
zijn volgens mij weinig mensen die hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Anoniem: 302178 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:26:
Is best wel een tof home screen...
Ik heb vandaag ook een updat naar v31.0.008 gedaan maar ik heb niet zo een screen gekregen :(....

zelf heb ik al provider hi.

Mvg mike
hmm jij kunt tenminste je HI toestel updaten... Ik zit nog vast op v21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yep, het homescreen staat daarbij. het is een mooi stukje werk van Vodafone, maar zelf houd ik 'm liever clean. Buiten dat de UI echt totaal niet mixt met de standaard al ietwat rommelige UI van Symbian, zie ik het nut niet zo van die onoverzichtelijke knoppen en shortcuts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Nee het grootste nadeel is dat ik mijn push email (van nokia messaging) niet op de home screen heb met de vodafone fw. Nog even aankijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow wat een fijn homescreen bij vodafone. Hier nog niks te zien bij tmobile en unbranded telefoon.
Wie niet kan wachten kan een appl downloaden bij gdesk, al eerder in dit topic behandeld. Kun je echt alles op je homescreen krijgen wat je maar wilt, maar kost wat tijd om uit te vogelen.

Wat betreft ovi store, is appl waarmee je ook veel handige gratis appl kunt downloaden voor deze telf. Bv zaklamp, waterpas, krijtbord, accuweather, ook games.

Anoniem: 289162

Beste,

Ik heb een probleem bij het updaten van men 5800.
Ik las hierboven dat er onlangs een update uit kwam.

Momenteel is mijn softwareversie V 30.0.011 terwijl 31.0.101 onlangs uitgekomen is officiëel op de Nokia site
Latest software release for Nokia 5800 is 31.0.101 *

Nokia Messaging
Improved version of Ovi Maps 3.0
Improved performance
Ik was dus blij 'joepiiii eindelijk de update"
Simpelweg wat moet je doen om je nokia up te daten oftwel via pc suite..
LUKT NIET: er komt telkens:
"Dit besturingssysteem word niet ondersteund. De installatie kan niet worden voortgezet."

Mij best, dan maar niet langs de pc en rechtstreeks via de gsm.
Volgens de nokia zijn er 2 manieren om je software te updaten.

1ste 'bel' naar *#0000# klik op opties en dan 'Controleren op updates'
waneer ik dit doe verschijnt er telkens 'Server reageert niet'

2de via het icoontje in je menu onder toepassingen 'Toepassingen update' daar krijg ik het zelfde probleem 'server reageert niet'

Ik ben dus ten einde raad en IK WIL ECHT DIE UPDATE!!
Ik heb al de internetinstellingen gevolgt van nokia.
Ik heb al men gsm teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Maar niets helpt :'(

Please kan iemand mij helpen?
Dankje!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Anoniem: 289162 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 01:34:
Beste,

Ik heb een probleem bij het updaten van men 5800.
Ik las hierboven dat er onlangs een update uit kwam.

Momenteel is mijn softwareversie V 30.0.011 terwijl 31.0.101 onlangs uitgekomen is officiëel op de Nokia site

[...]

ik heb hier hetzelde
Ik heb al een mail naar nokia de deur uit gedaan over dit probleem

Anoniem: 319086

Ik ben nog niet echt te spreken over dat Vodafone homescreen. Het is jammer dat je dit niet kunt aanpassen. Bijv. het linkermenu, als ik daar een bookmark toevoeg, heb ik geen idee meer hoe ik die moet verwijderen.
Verder is het menu rechts wel erg lang en staan er dingen in als TV enz. die ik eigk gewoon niet gebruik. Bovendien kom ik als ik druk op "Meer ... (bijv. TV)" altijd op dezelfde site terecht. Heeft iemand tips of oplossingen hiervoor?

@Alouis: heb je wel gekeken bij "Can I update?" op de Nokia site? (2e tabblad)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319086 op 12-11-2009 10:25 ]

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023

2de via het icoontje in je menu onder toepassingen 'Toepassingen update' daar krijg ik het zelfde probleem 'server reageert niet'
Ten eerste: kalm! ten tweede: maak eerst eens verbinding met wifi en probeer "controleren op updates".

mrpink83 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:38:
[...]

Ten eerste: kalm! ten tweede: maak eerst eens verbinding met wifi en probeer "controleren op updates".
Ook met de WiFi werkt het niet 8)7

Anoniem: 319086 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:24:
Ik ben nog niet echt te spreken over dat Vodafone homescreen. Het is jammer dat je dit niet kunt aanpassen. Bijv. het linkermenu, als ik daar een bookmark toevoeg, heb ik geen idee meer hoe ik die moet verwijderen.
Verder is het menu rechts wel erg lang en staan er dingen in als TV enz. die ik eigk gewoon niet gebruik. Bovendien kom ik als ik druk op "Meer ... (bijv. TV)" altijd op dezelfde site terecht. Heeft iemand tips of oplossingen hiervoor?

@Alouis: heb je wel gekeken bij "Can I update?" op de Nokia site? (2e tabblad)
Héé klopt ik kan hem niet updaten :'(
"Latest available software for Nokia 5800 XpressMusic, product code 0578577
Version: 30.0.011 "

Je moet de code die op de achterkant van je batterij ingeven en die toont dan de nieuwste software.. is dus nog steeds 30.0.011..
Wrm mag ik hem niet updaten? Wat een gezever!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:07:
Yep, het homescreen staat daarbij. het is een mooi stukje werk van Vodafone, maar zelf houd ik 'm liever clean. Buiten dat de UI echt totaal niet mixt met de standaard al ietwat rommelige UI van Symbian, zie ik het nut niet zo van die onoverzichtelijke knoppen en shortcuts :P
Ik heb het ook meteen weer uitgezet. De knoppen op het homescreen zijn allemaal een stuk kleiner. Overigens werkt bij mij de Apps Shop helemaal niet. Ik probeer alles aan te klikken, maar niets functioneert. Ben ik de enige die daar last van heeft?

• PinokkioTV
Anoniem: 289162 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:46:
[...]

Je moet de code die op de achterkant van je batterij ingeven en die toont dan de nieuwste software.. is dus nog steeds 30.0.011..

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 09:07
Heeft een van jullie ook last gehad met de Ovi store? Ik kon gister niet slapen dus was een beetje door de store aan het bladeren, maar wordt er om de haverklap uitgegooid. Daarnaast heeft MSN er ook niet zo'n zin in...

V31 is ook voor mijn (unbranded) toestel nog niet uit. Hoop dat die er wel gaat komen want ik merk dat mijn browser ook kuren heeft (vastlopers, eruit gooien) en dat ik af en toe geen geluid heb tijdens bellen. Na het opnemen kunnen anderen mij wel horen, maar ik hun niet :s

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

• Icyzer
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Wie gebruikt er allemaal gdesk? Ik moet zeggen het ziet er wel mooi uit maar ligt het aan mij of is het een beetje buggy..

Anoniem: 132924

Ik heb de mijne via Nokia geupdate naar 31.0.101. maar heb nu alles in het Engels, kan dat niet anders na deze update, kan ik beter via Vodafone update? hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Anoniem: 132924 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:37:
Ik heb de mijne via Nokia geupdate naar 31.0.101. maar heb nu alles in het Engels, kan dat niet anders na deze update, kan ik beter via Vodafone update? hoe doe ik dat?
Via nokia update kan je toch de taal kiezen op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Anoniem: 132924 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:37:
Welke productcode heeft jouw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:23
BorgMan schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:47:
Heeft een van jullie ook last gehad met de Ovi store? Ik kon gister niet slapen dus was een beetje door de store aan het bladeren, maar wordt er om de haverklap uitgegooid. Daarnaast heeft MSN er ook niet zo'n zin in..
Ze houden ervan om onaangekondigd de servers te updaten of iets dergelijks.. Normaal begint het met wat jij beschreef en eindigt het in een leuke pagina dat je het later maar nog eens moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icyzer schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:20:
[...]

Via nokia update kan je toch de taal kiezen op de website?
Ben ik geloof ik niet tegengekomen
PinokkioTV schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:04:
[...]

Welke productcode heeft jouw toestel?
0559360

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 132924 op 13-11-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Anoniem: 132924 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:41:
[...]

Ben ik geloof ik niet tegengekomen

[...]

0559360
Dat is Euro 1 Blue, die kent inderdaad geen NL. Productcode wijzigen met NSS of flashen met Phoenix. Of langs een NSP gaan en ze even lief aankijken, het resultaat schijnt wisselend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PinokkioTV schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:53:
[...]

Dat is Euro 1 Blue, die kent inderdaad geen NL. Productcode wijzigen met NSS of flashen met Phoenix. Of langs een NSP gaan en ze even lief aankijken, het resultaat schijnt wisselend te zijn.
bij Versie21.0.... was het wel nederlands?

Wat is NSS?
wat is een NSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Anoniem: 132924 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:03:
[...]

Wat is NSS?
wat is een NSP?
Waarschijnlijk is je toestel door de winkel aangepast. Als je de productcode echter niet wijzigt, zal de NSU (Nokia Software Updater) steeds de oorspronkelijke productcode en bijbehorende talenpakketten installeren.

NSS: Nemesis Service Suite, een tooltje om je productcode te wijzigen.
NSP: Nokia Service point (Nokia Care)

Gebruik ook even de zoekfunctie van dit forum, je bent niet de enige die "ontevreden" is over z'n productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:41

Rmg

Anoniem: 132924 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:03:
[...]

Wat is NSS?
wat is een NSP?
Nokia Service Suite, das om je product code te wijzigen enzo

Nokia Service Point, Nokia winkel waar ze dingen doen als je telefoon flashen, updaten, repareren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326794

Inderdaad een beetje bizar soms

Heb een Nokia 5800 versie 31.0.101 en heb (denk ik toch) tijdens een 'opruiming' van bestanden in mijn telefoon iets verwijderd waardoor het nu niet meer mogelijk is de agenda op mijn startscherm te krijgen, terwijl dit daarvoor wél mogelijk was. Als ik in de lijst van de instellingen de topics voor op het startscherm moet aankruisen, kan ik enkel kiezen tussen 'snelkoppeling', 'zoeken', 'muziekspeler' en 'radio'. Verder niets :-((

Heeft er iemand een idee wat ik fout kan gedaan hebben en hoe ik het kan herstellen, want dit is nu wel vrij lastig omdat dit nu eenmaal één van de voordelen van dit systeem is...

Dank bij voorbaat,
Pierre
vbp@live.be
Anoniem: 248502 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:58:
[...]

Ja denk het vond het al vreemd waarom het altijd bij mij zo lang duurde, maar nu zie je dus dat vodafone zelf de FW nog eventjes aanpast alla vodafone stijl. nu ik weet dat ze daar toch aan t werk zijn vind ik het niet erg. en kom tenminste te weten wanneer iets eigenlijk niet goed werkt of je moet perse je telefoon resetten. ik moet zeggen was wel even verbaasd en ben toen gaan kijken.
maar als ik bij instellingen>persoonlijk>thema's>Startsch.thema heb ik:
snelkoppelingsbalk
vodafone
standaard
contactenbalk
en de vodafone doet het hem inderdaad, moet zeggen knap stukje werk van ze;)
zijn volgens mij weinig mensen die hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icyzer schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:51:
Wie gebruikt er allemaal gdesk? Ik moet zeggen het ziet er wel mooi uit maar ligt het aan mij of is het een beetje buggy..
Ik heb het ook een tijdje gebruikt, nogal lastig voordat je weet hoe alles werkt maar de mogelijkheden zijn volgens mij onbeperkt: schuif-homescreens, zoals HTC, Samsung, etc. en zoveel contacts en appl. als je maar wilt... Als je naar forum van hen gaat of op dit topic wat terugbladert, zie je er meer over.
Of het buggy is, tja, dat is heel veel op deze telefoon wel. Niet meer of minder, dacht ik. Maar wel is mijn telefoon in de zomer gecrashed en moest ik er mee naar een NSP. Was daar wel van geschrokken, mogelijk is het van een bepaald prog wat ik er toen op had zitten. Dat zou gdesk kunnen zijn, ik durf het om die reden er niet meer op te zetten. Ben bang dat hij weer crashed namelijk.... (helaas heeft resetten etc. dan totaal geen effect....heb mijn telefoon hard nodig, agenda etc. er allemaal op kan geen moment zonder....)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZZle1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 21:53
Die Vodafone update ziet eruit alsof het aangepast is aan die nieuwe Vodafone 360 dienst van hun:
http://www.vodafone.nl/prive/internetten/360/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb van het weekend geupdate naar V31.0.101.
Wat ik nu zie is dat de het menuutje met profielen (als je in het homescreen op profiel, net boven je snelkoppelingen) het niet meer doet.
Het toestel trilt wel lichtjes, zoals hij doet als als je op een item klikt. Maar de pop-up lijst met daarin Agenda en diverse profielen verschijnt niet meer.

Iemand anders hier ook last van? Of is er gewoon tijdens de installatie iets fout gegaan??

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Anoniem: 247747 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:19:
[...]

Ik heb het ook een tijdje gebruikt, nogal lastig voordat je weet hoe alles werkt maar de mogelijkheden zijn volgens mij onbeperkt: schuif-homescreens, zoals HTC, Samsung, etc. en zoveel contacts en appl. als je maar wilt... Als je naar forum van hen gaat of op dit topic wat terugbladert, zie je er meer over.
Of het buggy is, tja, dat is heel veel op deze telefoon wel. Niet meer of minder, dacht ik. Maar wel is mijn telefoon in de zomer gecrashed en moest ik er mee naar een NSP. Was daar wel van geschrokken, mogelijk is het van een bepaald prog wat ik er toen op had zitten. Dat zou gdesk kunnen zijn, ik durf het om die reden er niet meer op te zetten. Ben bang dat hij weer crashed namelijk.... (helaas heeft resetten etc. dan totaal geen effect....heb mijn telefoon hard nodig, agenda etc. er allemaal op kan geen moment zonder....)_
Heb jij misschien nog een goede ggd?
Want die ik tot nu toe heb gevonden zijn door iemand gemaakt op basis van zijn contacten en apps en die heb ik dan niet, en dat is een beetje irritant.
Dus eigenlijk gewoon een basis ggd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icyzer schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:35:
[...]

Heb jij misschien nog een goede ggd?
Want die ik tot nu toe heb gevonden zijn door iemand gemaakt op basis van zijn contacten en apps en die heb ik dan niet, en dat is een beetje irritant.
Dus eigenlijk gewoon een basis ggd
Ik heb er wel een paar, gisteren nog mee gerommeld maar ik blijf het idd wel buggy vinden.
Je kunt ze wel van me krijgen, maar kun je een pb sturen oid? Ik heb geen site om ze op te zetten of zo...

Of probeer eens op http://www.4shared.com/fi...reeN__Update__By_ARA.html of meld je aan bij dailymobile: http://dailymobile.se/forum-enter/ want als je geregistreerd ben (ik vind het een goede site, je krijgt er geen rommel van in je mailbox en er staan handige tips/links in) kun je bestanden downloaden. Echt een blanco bestand heb ik nog niet gevonden, maar wel standaardbestanden die leuk zijn.
ik weet bijv. hoe je nu contacten met plaatjes op je scherm kan krijgen, maar het is wel een beetje omslachtig allemaal. Ik kan het wel uitleggen als je dat wilt, maar leuke kaders etc. om de plaatjes heen, moet je dan weghalen of met bijv. Paint op PC veranderen...
Ik denk dat je op dailymobile ook ggd's van gdesk kunt downloaden als je in het forum zoekt naar 'gdesk' oid.
Edit: ze hebben daar ook een windows 7 ggd. ziet er wel leuk uit!
Nogmaals, ik heb zelf dus geen leuke ggd, heb hier echt heel veel tijd voor nodig... maar ik denk dat het best moet lukken. Er zijn ook handleidingen te downloaden volgens mij/ tricks and tips.
8)
Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 15-11-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Bedankt :P
Ik zal erin kijken, dan kan dat PB wel even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icyzer schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:25:
[...]

Bedankt :P
Ik zal erin kijken, dan kan dat PB wel even wachten ;)
Pas op!!

Ik heb net al weer gedonder gehad, vastloper, geh.kaart eruit gehaald, snel synchroniseren agenda etc. maar ik ben bang dat het van Gdesk komt. Ik gooi het er weer af, jammer, maar ik vind dit toch erg vervelend.
Misschien lukt het bij jou wel, maar alsjeblieft backup eerst alles of nog beter: synchroniseren op PC...
Als het toch misgaat, moet je je geheugenkaart formatteren (raden ze mij aan tenminste) en alles opnieuw intalleren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109820

deepbass909 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:12:
[...]

Het standaard headsetje heeft een los kabeltje met bediening wat precies doet wat jij wilt. Daar steek je je Sennheiser in. Zo gebruik ik m'n 5800 al inmiddels 2 maanden. Je hebt alleen een erg lange kabel. Het voordeel van het bedieningskabeltje van Nokia is dat er ook gelijk een microfoontje inzit, zodat je hands-free kan bellen. Nadeel is, dat zelfs met de lock op het dingetje aan, de grote knop voor opnemen nog steeds werkt en je die eigenlijk altijd wel indrukt als je de klem wilt gebruiken.

@Hyves app
Bij mij werkt hij gewoon en redelijk snel (afhankelijk van m'n internet). Ik draai ook firmware v31 en Hyves staat op m'n µSD-kaartje.

@Tunin-FM
Ik heb hem net rechtstreek van de site gedownload en ook die werkt gewoon. Hij geeft wel een melding dat de app niet compatible zou zijn met de telefoon, maar ik kan gewoon op ok drukken en dan installeert hij. Even Radio Veronica geopend en dat werkt gewoon probleemloos.

Ik vind sowieso veel apps vrij slecht werken... Alsof ze erg slordig geprogrammeerd zijn. De NS Reisplanner Xtra is ook al zo'n ramp... Het ding is traag en als GPS aanstaat blokkeert het programma zolang het geen GPS-lock heeft (wat ook erg lastig gaat in een tunnel onder het spoor of onder de hal van Utrecht CS)... Ik heb daarom nu aanstaan dat hij altijd om GPS moet vragen.

Wat ik eigenlijk inmiddels een beetje irritant begin te vinden, is dat als je full-qwerty keyboard hebt gekozen, deze altijd wordt gebruikt, ook al heb je de telefoon in portrait. Ik zou het handiger vinden als hiervoor de bewegingssensors gebruikt zou worden. Hou je 5800 rechtop (portrait) dan het standaard keypad, draai je hem een kwart slag (landscape) dan het full-qwerty. Ik heb er vooral last van in m'n auto. De telefoon zit dan in een houder en als ik dan met Ovi Maps iets wil invoeren, dan staat het keyboard heel onhandig...
Zit het microfoontje van de headset in het kabeltje met de remote? Of zit ie in het stukje van de oortjes?
Ik heb namelijk vrij lastige oren, de standaard oortjes vallen elke keer uit mijn oren. Ik ben daarom op zoek naar andere oortjes, maar ik wil de handsfree functie ook blijven gebruiken. Kan dat ook als ik oortjes van een ander merk in de remote plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 10:44
Anoniem: 109820 schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:00:
[...]

Zit het microfoontje van de headset in het kabeltje met de remote? Of zit ie in het stukje van de oortjes?
Ik heb namelijk vrij lastige oren, de standaard oortjes vallen elke keer uit mijn oren. Ik ben daarom op zoek naar andere oortjes, maar ik wil de handsfree functie ook blijven gebruiken. Kan dat ook als ik oortjes van een ander merk in de remote plug?
Voor zover mij bekend zit de microfoon in de remote verwerkt (naast de aansluiting van de headphone daarop).
Ik zit zelf aan dezelfde constructie te denken, echter voor mij si het weer net wat lastiger. Mijn remote is defect, krijg alleen links nog maar geluid. Ben licht zoekende naar een vervangende, maar dan zonder de bijgeleverde headset aangezien ik inmiddels al een bveel fijne headphone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Oortjes van een ander merk werken prima ja. Ik heb mijn Sennheiser oordoppen in de remote geplugged en kan prima bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Anoniem: 247747 schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:46:
[...]

Pas op!!

Ik heb net al weer gedonder gehad, vastloper, geh.kaart eruit gehaald, snel synchroniseren agenda etc. maar ik ben bang dat het van Gdesk komt. Ik gooi het er weer af, jammer, maar ik vind dit toch erg vervelend.
Misschien lukt het bij jou wel, maar alsjeblieft backup eerst alles of nog beter: synchroniseren op PC...
Als het toch misgaat, moet je je geheugenkaart formatteren (raden ze mij aan tenminste) en alles opnieuw intalleren... :(
Mmm Ik zal uitkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Ik heb nog steeds geen update :( En dat met een vrije telefoon (niet branded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 16:00
Hey,

gister is mijn mp3 speler helaas dood gegaan, dus ik ben nu opzoek naar een nieuw mobieltje (logisch he :)). Naja, ik wil mn mp3 speler en mobieltje al een tijdje gaan combineren dus dit lijkt me goed moment. Nu kwam ik uit op de nokia 5800 en heb me al een beetje ingelezen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden:

1. reviews: 5800 Xpressmusic: eindelijk een touchscreen-Nokia . Hier in de tweakers review zeggen ze dat typen een klein drama is. Dit lijkt me software matig wel op te lossen (zeker met die schuine randen waar ze het over hebben). Is dit beter geworden of valt het wel mee misschien?

2. Is het aan te raden mobiel internet erbij te nemen. Heeft dit echt een meerwaarde voor veel apps? Ik reis elke dag een uur heen en terug naar de uni dus het zou voor mij wel meerwaarde hebben denk ik.

3. Is het mogelijk om op de pc al afspeellijsten voor de mp3 speler te maken? Ik las namelijk ergens dat je dat op de speler zelf moest doen (of dat je je ID3 tags goed moet instellen).

Alvast bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Op 1 en 2 kan ik antwoorden. Drie niet omdat ik nooit met playlists werk, ik shuffle altijd alles.

1. Typen op de 5800 is heerlijk. De aanraakgevoeligheid is prima en de toetsen groot genoeg. Natuurlijk wordt het iets moeilijker op een heftig schokkende metro, maar overal anders kan het best. Minder aangenaam is het tekstveldje dat opduikt bij het toetsenbord. Vanaf dat je echt veel tekst gaat ingeven, wordt het moeilijk daar doorheen te navigeren. Voor korte tot middellange mails gaat het echter wel.

2. Ja, zonder internet zie ik het nut van deze telefoon niet echt in. Je kunt dan ook een veel goedkopere xpressmusic nemen.

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 16:00
Bedankt, was ik helemaal nog 1 ding vergeten te vragen: is het aan te raden er een hoesje/screenprotector bij te nemen? maw: is het ding gevoelig voor krassen (vooral het touchscreen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
Ding is wel gevoelig voor krassen, touchscreen vind ik zelf wat meevallen.
Ik kreeg er ook een hoesje bij trouwens, dus dat zal ook wel helpen.
Als je hoesjes niet vervelend vind werken is het naar mijn mening de fijnste oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door Eddos op 16-11-2009 15:15 . Reden: spelvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Bartske schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:25:
Bedankt, was ik helemaal nog 1 ding vergeten te vragen: is het aan te raden er een hoesje/screenprotector bij te nemen? maw: is het ding gevoelig voor krassen (vooral het touchscreen?)
langs geen kanten, ik steek het zonder hoesje in mijn zak. Gewoon samen met metaal in één zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319086

ja, je kan ook afspeellijsten op je pc maken! dan moet je je telefoon via de pc benaderen en de mp3's die erop staan selecteren en dan rechterklik, playlist maken... volgens mij was het zo, kan iets anders zijn, maar het lukt me iig wel!

verder al iemand ideeen over het aanpassen van dat vodafone homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Kent iemand misschien een gratis voice guided navigatie voor op Nokia 5800 behalve WeTravel?
En iemand al ervaring met WeTravel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartske schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:00:
Hey,

gister is mijn mp3 speler helaas dood gegaan, dus ik ben nu opzoek naar een nieuw mobieltje (logisch he :)). Naja, ik wil mn mp3 speler en mobieltje al een tijdje gaan combineren dus dit lijkt me goed moment. Nu kwam ik uit op de nokia 5800 en heb me al een beetje ingelezen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden:

1. reviews: 5800 Xpressmusic: eindelijk een touchscreen-Nokia . Hier in de tweakers review zeggen ze dat typen een klein drama is. Dit lijkt me software matig wel op te lossen (zeker met die schuine randen waar ze het over hebben). Is dit beter geworden of valt het wel mee misschien?

2. Is het aan te raden mobiel internet erbij te nemen. Heeft dit echt een meerwaarde voor veel apps? Ik reis elke dag een uur heen en terug naar de uni dus het zou voor mij wel meerwaarde hebben denk ik.

3. Is het mogelijk om op de pc al afspeellijsten voor de mp3 speler te maken? Ik las namelijk ergens dat je dat op de speler zelf moest doen (of dat je je ID3 tags goed moet instellen).

antwoord op vraag 3: afspeellijsten is geen probleem. Wel kun je tijdens het afspelen geen mappen selecteren, tenzij je al goede tags hebt ingesteld/je alles vanuit cd's geript hebt of zo. Anders krijg je alle nummers onder elkaar en moet je handmatig de nummers toevoegen voor je afspeellijst (maar misschien was je dat toch al van plan).
Wat ik nog wel mis (maar misschien weten andere dat??), als je ergens op een bep. muzieknr. bent en je stopt de speler, en je wilt later weer verder spelen, moet je eerst naar 'ga afspelen' gaan, en dan kom je weer op het nummer waar je de vorige keer bent gebleven, maar dan wel van voren af aan. Beetje omslachtig. Bij de SE k800i was dat wel makkelijker. knop in drukken aan zijkant, MP3 speler ging uit, nog eens indrukken hij ging weer aan waar hij was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Anoniem: 247747 schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:33:
[...]

Wat ik nog wel mis (maar misschien weten andere dat??), als je ergens op een bep. muzieknr. bent en je stopt de speler, en je wilt later weer verder spelen, moet je eerst naar 'ga afspelen' gaan, en dan kom je weer op het nummer waar je de vorige keer bent gebleven, maar dan wel van voren af aan. Beetje omslachtig. Bij de SE k800i was dat wel makkelijker. knop in drukken aan zijkant, MP3 speler ging uit, nog eens indrukken hij ging weer aan waar hij was gebleven.
Je kunt de muziekspeler toch gewoon op pauze zetten en gaan multitasken? De speler blijft dan op de achtergrond op pauze staan, maar je kunt verder wel alles doen volgens mij. Ik ram altijd gewoon op de rode knop als ik even wat anders wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Heeft iemand het volgende probleem ook? :
Als ik de camera aanzet blijft het beeld soms helemaal zwart en bij het maken van foto's krijg ik een foutmelding. Hetzelfde probleem bij het afspelen van video's : soms blijft het beeld helemaal zwart en zie ik niks maar hoor ik wel geluid.
Het toestel uitzetten voor een paar minuten en dan weer opstarten helpt wel soms maar niet altijd.
Weet iemand waaraan dit ligt en hoe het opgelost kan worden??
Ik heb het toestel al 2x opgestuurd voor reparatie, maar komt steeds met hetzelfde probleem terug! PFFF
Harde / softe reset helpen niet!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 17-11-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Anoniem: 183950 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:31:
Heeft iemand het volgende probleem ook? :
Als ik de camera aanzet blijft het beeld soms helemaal zwart en bij het maken van foto's krijg ik een foutmelding. Hetzelfde probleem bij het afspelen van video's : soms blijft het beeld helemaal zwart en zie ik niks maar hoor ik wel geluid.
Het toestel uitzetten voor een paar minuten en dan weer opstarten helpt wel soms maar niet altijd.
Weet iemand waaraan dit ligt en hoe het opgelost kan worden??
Ik heb het toestel al 2x opgestuurd voor reparatie, maar komt steeds met hetzelfde probleem terug! PFFF
Harde / softe reset helpen niet!
Nog eens naar de winkel. Ze hebben 'm bij mij ingewisseld, was hardwarefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twiFight schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:24:
[...]

Je kunt de muziekspeler toch gewoon op pauze zetten en gaan multitasken? De speler blijft dan op de achtergrond op pauze staan, maar je kunt verder wel alles doen volgens mij. Ik ram altijd gewoon op de rode knop als ik even wat anders wil doen.
Maar dan heb je toch nog meer risicio dat programma's (zoals de internet browser: erg favoriete appl die ik graag ook gebruik) ineens crashen, lijkt me?? Hoe meer er openstaat, des te meer dat soort problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend een raar probleem, van het een op andere moment doet m'n belhistorie het niet meer.

Ik zie geen gebelde nummers, of ingekomen oproepen meer. Telefoneren werkt wel zonder problemen (zowel inkomend als uitgaand) maar ik kan dus niet zien van wie de gemiste oproepen zijn...

Ik heb eigenlijk dit weekend niets raars gedaan met m'n telefoon, afgelopen zaterdag functioneerde hij nog prima. Maar in de loop van zondag constateerde ik bovenstaand probleem. Heb in de tussentijd geen software of andere dingen op de telefoon geïnstalleerd, hooguit paar keer gebeld en wat foto's gemaakt.

Heb vanavond geprobeerd het zelf op te lossen door de telefoon te resetten, zelfs firmware opnieuw geïnstalleerd maar dat lijkt allemaal niet te helpen, zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Joost79 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:05:
Ik heb sinds dit weekend een raar probleem, van het een op andere moment doet m'n belhistorie het niet meer.

Ik zie geen gebelde nummers, of ingekomen oproepen meer. Telefoneren werkt wel zonder problemen (zowel inkomend als uitgaand) maar ik kan dus niet zien van wie de gemiste oproepen zijn...

Ik heb eigenlijk dit weekend niets raars gedaan met m'n telefoon, afgelopen zaterdag functioneerde hij nog prima. Maar in de loop van zondag constateerde ik bovenstaand probleem. Heb in de tussentijd geen software of andere dingen op de telefoon geïnstalleerd, hooguit paar keer gebeld en wat foto's gemaakt.

Heb vanavond geprobeerd het zelf op te lossen door de telefoon te resetten, zelfs firmware opnieuw geïnstalleerd maar dat lijkt allemaal niet te helpen, zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
pff, search :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij met het volgende helpen?

tot nu toe synchroniseerde ik agenda, contactpersonen, taken en notities met MS Outlook 2007. Laatste heb ik er af gegooid wegens problemen, nu wil ik synchroniseren met windows live (contactpersonen, agenda, taken) maar ik zie niks gebeuren. Ik synchroniseer van gsm naar pc maar zie niets staan, heb wel de instellingen van outlook naar windows live omgezet. Weet iemand of ik iets fout doe of kun je met windows agenda/ovi suite niet goed synchroniseren?

Edit: nu lukt het dus wel, ik snap er echt niks van. De ene keer synch. hij wel alles, de andere keer niet. Geldt overigens zowel voor windows mail/agenda, als voor ms office, maar ook voor afbeeldingen. Vreemd. Gelukkig werkt dit dus, helaas heeft windows mail geen notities dus die kan ik niet synchroniseren. Gelukkig wel de contactpersonen, agenda en taken.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 18-11-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 13:29

TLa

Ik ben van de mijne vanaf. Geruild tegen een Xperia.

Ik was het buggy gedoe een beetje beu na 3 maanden.

Vooral het feit dat de bluetooth er soms mee ophield en de 5800 dan moest herstart worden om hem terug te laten koppelen met mijn auto.
Het touchscreen toetsenbord is toch ook niet alles.
De telefoon is soms retetraag en dan weer sneller (en ik heb dan geen enkele app geïnstalleerd)
Batterijduur die heel wisselend is, soms 4 dagen soms minder dan een dag (dat met steeds hetzelfde gebruik)

Al bij al, wederom een grote teleurstelling van Nokia (dit is mijn tweede Nokia na de 3310 vele jaren geleden), dit is dus definitief mijn laatste Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 289162 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:46:
[...]

V31.0.101 is apparently a minor firmware and does not bring noticeable new features such as kinetic scrolling. Rather it brings bug fixes and system stability. The update is currently available for a few product codes and can be expected to be available for further product codes in due course. Yet the Firmware isn’t available through FOTA so you have to download the 133MB big update using the Nokia Software Updater.
Bron: http://symbianworld.org/2...ic-updated-to-v-31-0-101/
Bartske schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:00:
Hey,

1: drama? tis maar net wat je fijn vind natuurlijk. Ik vind het geweldig!
Zowel het mini-qwerty keyb (icm stylus of plectrum) en de fullscreen qwerty (nintendo style met je duimen) zijn erg goed imho. Mini-qwerty heeft vziw al sinds firmware v21 schuine randen aan de toetsen. Sommige mensen klagen over lage reactie van het keyb, waar ik persoonlijk geen last van had, maar het is wel sneller geworden sinds de firmware updates na v21.
edit:
Aan de datum afgeleid gok ik dat de reviewer een v11 firmware had. Ik denk dat het daar aan heeft gelegen. Ik vind tov de huidige versie dat de review voor de helft niet meer klopt, en dan vooral op de negatieve punten

2: Sja, of je internet neemt is natuurlijk je eigen keuze. Ik vind het wel leuk om onderweg treintijden e.d. te kunnen checken of te MSNen in de trein. Ook heb je internet nodig voor Assisted GPS. Als je de Assisted mode uit zet heb je gewoon GPS ;)
Als je er niet teveel waarde aan hecht lijkt WiFi mij voldoende.
Edit: Oh en het is natuurlijk verdomd goedkoop bellen als je Skype (Nimbuzz) installeert of een SIP VoIP account instelt. Dus als je dat soort dingen wil gaan doen....

3: Hij pakt gewoon M3U/PLS playlists ;) En je schijnt ook te kunnen synchen met Windows Media Player. Dat gebruik ik zelf niet, maar als je de telefoon aansluit krijg ik iig MTP Mediaplayer Device te zien met de vraag of ik wil synchen als WMP open staat.

[ Voor 60% gewijzigd door McKaamos op 18-11-2009 09:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:12
Ik had een vraagje:

is er ook een mogelijkheid tot aanschaf van een beschermhoesje en screenprotector zonder deze online te moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Obviously schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:03:
Ik had een vraagje:

is er ook een mogelijkheid tot aanschaf van een beschermhoesje en screenprotector zonder deze online te moeten kopen?
Je nick is je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Obviously schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:03:
Ik had een vraagje:

Loop naar de dichtstbijzijnde telefoonwinkel?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
via de search kom ik idd die topics ook tegen, maar de daar voorgestelde reset werkt dus niet.Iemand nog een andere mogelijkheid om m'n log weer aan de praat te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 15:21

ptjuh

New day, same old shit

Het registeren en een bericht plaatsen heeft net zoveel tijd gekost als naar de dichstbijzijnde winkel lopen!!

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand misschien een tip met welk programma je zowel agenda, taken, contactpersonen als notities op PC kan gebruiken welke wel goed kan synchen met nokia 5800 (ovi suite)?
Met windows live lukt het me nog steeds niet. Zet alles op mijn telefoon, wil het graag ergens kunnen synchroniseren voor als alles vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:52

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hier stond BS

[ Voor 87% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 18-11-2009 20:22 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TLa schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:52:
Ik ben van de mijne vanaf. Geruild tegen een Xperia.

Hoe krijg je dat voor elkaar, ruilen? was iemand de Xperia zat :P ?

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 13:29

TLa

Kennelijk. Schijnt ook nogal traag te zijn, standaard uit de doos. Maar met de juiste ROM is het zeker werkbaar.

Anoniem: 318048

Ik heb een vreemd iets..

De ''Can I Update'' functie van de nokia site zegt dat V31 de nieuwste voor mij is (Ik heb nu nog V21).
Maar als ik *#0000# intoets op mijn mobiel en zoek naar updates vind die niks.
En de Nokia Software Updater wordt niet ondersteunt door Windows 7 dus kan ik die daar niet op instaleren..

Iemand een idee?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 13:32
Anoniem: 318048 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:12:
Ik heb een vreemd iets..

De ''Can I Update'' functie van de nokia site zegt dat V31 de nieuwste voor mij is (Ik heb nu nog V21).
Maar als ik *#0000# intoets op mijn mobiel en zoek naar updates vind die niks.
En de Nokia Software Updater wordt niet ondersteunt door Windows 7 dus kan ik die daar niet op instaleren..

Iemand een idee?
software updater toch runnen onder win7 maar in compatibiliteitsmodus ;)

Anoniem: 318048

Ohja, thanks.

Maar.. De Nokia Software Updater zegt dat V21 ook die nieuwste is, terwijl de nokia site zegt dat V31 de nieuwste is en ik heb ook een mailtje gekregen dat er een nieuwe update is voor mijn mobiel.
Maar ik kan 'em nergens downloaden..

Wat nu?
Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.

[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic