mi. is niets meer standaard bij dit toestel
Anoniem: 247747
http://195.160.216.99/act...ns/index.php?settype=1835 zoveel krijg je er nu voor terug...TLa schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:40:
De mijne heeft ook soms dat de batterij geen volledige dag meegaat, nu doet hij weer 3 dagen met 1 batterij. Wazig.
Ik denk dat ik hem ga proberen ruilen voor een Xperia of zo.
ik denk dat er toch weinig andere telefoons op dit moment zijn van dezelfe prijsklasse (nieuwe prijs dan) met zowel wifi, gps, foto, m3, min 8GB.
Nou ja ik wacht nog wel ff tot mijn abo afloopt volgend jaar.
Vandaag had ik voor het eerst een nieuw raar probleem. Ik had in de winkel de calculator aan, telefoon ging later op standby, toen werd ik gebeld en kreeg ik dat opneem-scherm. Ik drukte op de knop 'opnemen' maar er gebeurde niks! Het lukte alleen met de groene knop, maar dat vond ik erg vervelend.
Misschien komt dat doordat de calculator op de achtergrond draaide, maar dat moet toch ook kunnen..
De inruilactie is verlopen, staat er op de link. Hoeveel kreeg je ervoor terug, ben wel benieuwd.
edit: Laat maar, heb het gevonden, 95€ voor de 5800 en 100€ voor de Xperia, zou dus moeten lukken hé
edit: Laat maar, heb het gevonden, 95€ voor de 5800 en 100€ voor de Xperia, zou dus moeten lukken hé
[ Voor 35% gewijzigd door TLa op 31-10-2009 20:43 ]
Anoniem: 197658
Sinds kort kan ik niet meer op mijn eigen WLAN-netwerk (WPA2). Hij vindt deze wel maar blijft hangen in VERBINDEN MET. Met een 'open' netwerk verbinden gaat weer wel. Wie weet hoe ik zorg dat ik de instellingen van mijn huidige wlan-netwerk op m'n Nokia kan deleten en alles even opnieuw instel?
Ik had zomaar even wat gegoogled, je krijgt er 95 euro voor terug bij een werkend toestel... In vergelijking met de SE k800i (hebben we hier nog), daar krijg je maar 25 euro voor....TLa schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:40:
De inruilactie is verlopen, staat er op de link. Hoeveel kreeg je ervoor terug, ben wel benieuwd.
Gek dat hij verlopen is, had hem binnen een minuut na het vinden hier op het topic gezet.
Maar is vast wel weer ergens te vinden bij gsm inruilen of geld terug voor je gsm googlen of zo...
Die inruilactie is natuurlijk pure diefstal ...Anoniem: 247747 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:02:
[...]
Ik had zomaar even wat gegoogled, je krijgt er 95 euro voor terug bij een werkend toestel... In vergelijking met de SE k800i (hebben we hier nog), daar krijg je maar 25 euro voor....
Gek dat hij verlopen is, had hem binnen een minuut na het vinden hier op het topic gezet.
Maar is vast wel weer ergens te vinden bij gsm inruilen of geld terug voor je gsm googlen of zo...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Anoniem: 299360
Precies, dat zou ik inderdaad ook niet doen. Misschien kan je op marktplaats.nl kijken of je wat kunt ruilen.
sorry dat ik ook wat negatiever over de telefoon begin te worden, maar ik ontdek wel steeds meer vervelende en ook belangrijke dingen.
ik doe altijd automatsiche backup 's nachts om 4 uur. Toevallig keek ik vandaag en zag dat hij een paar dagen had overgeslagen. Dus direct maar een backup gemaakt (op geheugenkaart), nu hopen dat hij vannacht weer backupt. Steld dat het crasht (wat weleens gebeurt) heb ik graag een hele recente backup....
Op PC doe ik ook weleens backupt, en ik synchroniseer ook wel met ovi, maar ik kan toch niet aan de gang blijven door alles elke dag te doen omdat ik het niet kan vertrouwen???
ik doe altijd automatsiche backup 's nachts om 4 uur. Toevallig keek ik vandaag en zag dat hij een paar dagen had overgeslagen. Dus direct maar een backup gemaakt (op geheugenkaart), nu hopen dat hij vannacht weer backupt. Steld dat het crasht (wat weleens gebeurt) heb ik graag een hele recente backup....
Op PC doe ik ook weleens backupt, en ik synchroniseer ook wel met ovi, maar ik kan toch niet aan de gang blijven door alles elke dag te doen omdat ik het niet kan vertrouwen???
Anoniem: 183950
Heeft iemand het volgende probleem ook? :
Als ik de camera aanzet blijft het beeld soms helemaal zwart en bij het maken van foto's krijg ik een foutmelding. Hetzelfde probleem bij het afspelen van video's : soms blijft het beeld helemaal zwart en zie ik niks maar hoor ik wel geluid.
Het toestel uitzetten voor een paar minuten en dan weer opstarten helpt wel soms maar niet altijd.
Weet iemand waaraan dit ligt en hoe het opgelost kan worden??
Harde / softe reset helpen niet!
Als ik de camera aanzet blijft het beeld soms helemaal zwart en bij het maken van foto's krijg ik een foutmelding. Hetzelfde probleem bij het afspelen van video's : soms blijft het beeld helemaal zwart en zie ik niks maar hoor ik wel geluid.
Het toestel uitzetten voor een paar minuten en dan weer opstarten helpt wel soms maar niet altijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 183950 op 01-11-2009 21:48 ]
Thanks, ik heb die harde reset alleen 2x moeten uitvoeren.Anoniem: 226764 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:59:
[...]
Een paar posts terug heb ik dit ook allemaal verteld.
Bij hielp alleen een harde reset, en dan niet via de dialer, maar je telefoon aanzetten en de groene, rode en cameraknop ingedrukt houden.
Succes.
Maar goed, hij 'werkt' weer..
Ik zit nu alleen met een zooitje iconen in m'n toepassingen menu van apps die ooit geinstalleerd waren, maar waarvan nu nog een pictogram te zien is met een sleuteltje rechtsboven.
En het lukt me niet om ze te verwijderen.
sleuteltje komt me bekend voor, gaat weer weg na een harde reset...
Anoniem: 305821
pff, de meeste bugs die ik had gevonden zijn bij mij de laatste tijd wel verholpen. (door op de wifi van de buren te gaan
). maar is het iemand gelukt om een rstp stream te kijken? bij mij lukt het in ieder geval niet (getest bij uitzending gemist).
Anoniem: 231122
Dat van die video's heb ik ook.. best vaak zelfs.. Dan hoor ik wel geluid, maar is het beeld helemaal zwart.. Het toestel herstarten helpt idd.. Maar foto's maken is nog wel gewoon goed.Anoniem: 183950 schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:54:
Ik heb heeel lang erover gedaan om een oplossing te vinden op internet, maar tot nu toe niet gevonden. Behalve dan de hard/soft reset, maar die hebben niet geholpen. Bij mijn toestel komen die problemen in combinatie voor, dus als de camera het niet doet, doen de videos het ook niet. Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?Anoniem: 231122 schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:47:
[...]
Dat van die video's heb ik ook.. best vaak zelfs.. Dan hoor ik wel geluid, maar is het beeld helemaal zwart.. Het toestel herstarten helpt idd.. Maar foto's maken is nog wel gewoon goed.
Vóór een harde reset ook je memorykaartje formatteren, kan wonderen doen. Telefoontje draait nu weer als een tierelier, terwijl hij daarvoor de ene fout na de andere gaf.
Als ik al die dingen zo hoor ben ik geloof ik blij dat ik nog niet mag updaten. Alhoewel de menus soms wel langzaam zijn, maar is overkoombaar.
Daar heb ik ook een tijdje last van gehad, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Wat het is/was, geen flauw idee...Anoniem: 183950 schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:54:
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
TrJ schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:20:
sleuteltje komt me bekend voor, gaat weer weg na een harde reset...
Wil iemand nog een Nokia 5800 kopen?

Same here trouwens... Heb er sporadisch last van.deepbass909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:41:
[...]Daar heb ik ook een tijdje last van gehad, maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Wat het is/was, geen flauw idee...
[ Voor 42% gewijzigd door RaZZle1 op 02-11-2009 12:24 ]
Ik lees dat er nu allemaal problemen zijn met het toestel, hoe zit dan nu? Want ik wil hem misschien gaan aanschaffen
De mensen die geen klachten hebben reageren nauwelijks in zulke topics. Ik ben hartstikke tevreden met het toestel. Het toestel is niet foutloos, maar de prijs-kwaliteit-verhouding is erg goed.faridjee schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:33:
Ik lees dat er nu allemaal problemen zijn met het toestel, hoe zit dan nu? Want ik wil hem misschien gaan aanschaffen
Gebruik het toestel sinds mei/juni naar alle tevredenheid, enige waar ik nu last van heb is dat de stylus iets losser in de batterycover klemt. En oh jah, die major update met o.a. vernieuwde homescreen mag ook wel eens komen, als dit nog op de agenda staat bij Nokia.
Niemand last van dat het wifi ww niet meer onthouden wordt...?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
opzich is het een prima toestel(het is een typisch nokia). echter als je een goede smartphoe wil dan moet je hem niet nemen dan zou ik zoizo geen symbian nemen, symbian ligt in zijn ontwikkelingen achter op bijvoorbeeld android.faridjee schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:33:
Weet iemand of er een applicatie voor de 5800 bestaat waarmee je belminuten kan bijhouden?
Het logboek vind ik wat te beperkt:
Ik zou graag een overzicht hebben voor
1. een zelf in te stellen periode (of per maand)
2. voor ingaande
3. uitgaande minuten
4. sms'jes.
Wie weet of er een dergelijke app bestaat?
Het logboek vind ik wat te beperkt:
Ik zou graag een overzicht hebben voor
1. een zelf in te stellen periode (of per maand)
2. voor ingaande
3. uitgaande minuten
4. sms'jes.
Wie weet of er een dergelijke app bestaat?
Maar aan de andere kant hoor je toch in recensies van Android-telefoons vaak ook dat ze minder zijn op multimediagebied.Huntingduck schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:22:
[...]
symbian ligt in zijn ontwikkelingen achter op bijvoorbeeld android.
IK gebruik de 5800 nu ook al meer dan een half jaar en ben er heel tevreden over. merk eigenlijk niks van de problemen waar hier over gepraat wordt. ben erg blij dat ik em gekocht heb. het enige nadeel is dat je nioet meer blind op de fiets een sms kan typen omdat je niet voelt waar je vingers zijn. Maarja dat is toch niet veilig (a) dus doe ik het maar niet.
324936
Heb hem gisteren paar uur in mijn handen gehad, schitterend machine als je het mij vraagt, touchscreen werkt super en zeer gemakkelijk te gebruiken, is mijn eerste touchscreen en na een 10-tal minuten had ik alles onder de knie. 
Offtopic: Gisteren aangeschaft bij FNAC(trouwens redelijk afgezet geweest,webshop zegt 279 euro, winkel 299). Doos was niet gesealed en 8GB kaart zat er niet in, weergebracht en nu 2 weken wachten op nieuwe.
Offtopic: Gisteren aangeschaft bij FNAC(trouwens redelijk afgezet geweest,webshop zegt 279 euro, winkel 299). Doos was niet gesealed en 8GB kaart zat er niet in, weergebracht en nu 2 weken wachten op nieuwe.
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon niet goed opgelet hebben in de winkel.Huntingduck schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:22:
[...]
opzich is het een prima toestel(het is een typisch nokia). echter als je een goede smartphoe wil dan moet je hem niet nemen dan zou ik zoizo geen symbian nemen, symbian ligt in zijn ontwikkelingen achter op bijvoorbeeld android.
De 5800 is een muziek(media) phone, niet een internettelefoon. Voor veel muziek en een beetje internet doet hij het perfect bij mij. Zodra mensen 'm andersom gaan gebruiken komen de problemen, zo te zien aan dit topic. Niet dat dat een excuus is, alles zou gewoon bug'vrij' moeten zijn, maar toch. Gebruikt uberhaupt iemand hier 'm wel voor de muziek?
Lekker de koop ontbinden en ding online kopen, kijk maar in de pricewatch324936 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:43:
[...]
Ik gebruik hem voornamelijk voor muziek maar dat wil niet zeggen dat ik niet ook veel op de mobiele sites van tweakers en ns zit hoortwiFight schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:08:
[...] Gebruikt uberhaupt iemand hier 'm wel voor de muziek?
Daarnaast ook veel email en dat is ironisch de enige feature die bij mij altijd perfect werkt
eehhh.... niet zoveel nee... vooral om mee te spelen en te internettentwiFight schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon niet goed opgelet hebben in de winkel.
De 5800 is een muziek(media) phone, niet een internettelefoon. Voor veel muziek en een beetje internet doet hij het perfect bij mij. Zodra mensen 'm andersom gaan gebruiken komen de problemen, zo te zien aan dit topic. Niet dat dat een excuus is, alles zou gewoon bug'vrij' moeten zijn, maar toch. Gebruikt uberhaupt iemand hier 'm wel voor de muziek?
Maar dat is ook mijn eigen keuze, hoewel hij voor muziek echt wel goed is maar dat is niet echt de reden dat ik hem gekocht hebt. Gewoon mooi meegenomen. Combinatie gps, wifi, 8GB, touchscreen vind ik gewoon super en daar is dit dingetje niet echt heel duur voor dacht ik...
of kijk gewoon simpel hierboven in het topic, daar zie je ook de goedkoopste... en idd. op deze website het pricewatch forum, zo ben ik ook aan mijn superaanbieding gekomen. Dank aan deze webmasterPinokkioTV schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:14:
[...]
Lekker de koop ontbinden en ding online kopen, kijk maar in de pricewatch

Koop ontbinden gaat niet zomaar dacht ik, moet je wel ff goed uitzoeken. Succes!
Nog even een ander vraagje: wie van jullie gebruikt ook nokia ovi suite om de foto's/video's automatisch te laten uploaden naar de PC dmv de synchronisatie??
Eerder ging dit bij mij prima, ik weet niet waardoor, maar nu lukt het niet meer. Ik had wat PC problemen, heb backup pc teruggezet en nu kan ik wel weer de agenda, taken, notities, contactpersonen synchroniseren, maar niet de fofo's en video's en dat vond ik juist zo handig. Hij zet ze vanzelf in de mappen per maand op de pc, ideaal (in mijn afbeeldingen op pc en mijn video's). Weet iemand waar/of je kan aangeven in nokia ovi suite waar je dit kunt veranderen?? Bvd!!
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 03-11-2009 10:14 ]
Iedereen heeft het over dat zo'n ontzettende muziek telefoon is. Waarom dan? Wegens de perfecte muziekspeler? Of de briljante hardware knoppen van pauze/play aan de buitenkant? Of de nokia internet radio die mijn n95 wel heeft?
Toegegeven, ik vind de 5800 een koopje voor wat hij biedt. goede GPS, symbian 5, snelle processor voor internet, redelijke camera en een goed werkend touchscreen (typen gaat goed bijv).
Toegegeven, ik vind de 5800 een koopje voor wat hij biedt. goede GPS, symbian 5, snelle processor voor internet, redelijke camera en een goed werkend touchscreen (typen gaat goed bijv).
Hier staat de link trouwens van de verkoopsite bestaat dus nog steeds. http://www.leverjegsmin.nl/RaZZle1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:21:
[...]
Wil iemand nog een Nokia 5800 kopen?
[...]
Alleen uitkijken dat je geen bv. 5800 met spaanse productcode en EURO2 firmware wat ik had.PinokkioTV schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:14:
[...]
Lekker de koop ontbinden en ding online kopen, kijk maar in de pricewatch
Is dan lastig om te updaten met FOTA omdat firmware != productcode.
Ik heb de productcode aangepast dat hielp.
Ben het eens met uitspraken hier. 5800 is een toestel dat veel waar biedt voor z'n geld. Het heeft zo z'n kuren, maar dat heb ik bij iedere Nokia telefoon gezien. Ik ben dan ook geen typische gebruiker... de GPS is prima, goeie ontvangst in de auto, locked over het algemeen binnen 10 secs met AGPS.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Yes, hij heeft mijn MP3 speler vervangen, en af en toe internet ik er mee als ik in me bed ligtwiFight schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:08:
[...]
Gebruikt uberhaupt iemand hier 'm wel voor de muziek?
Gebruik hem elke dag als ik naar school ga, op school zit, in de trein terug naar huis enz....
Ben er dik tevreden over!
RealPlayer kan trouwens ook heel goed internet radio afspelen hoormrpink83 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:19:
Of de nokia internet radio die mijn n95 wel heeft?
Of tuninFM ...Caelorum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:45:
[...]
RealPlayer kan trouwens ook heel goed internet radio afspelen hoor
Kan je bij realplayer makkelijk zappen naar andere zenders? Tenzij je alle links erin hebt gezet, daarnaast
merk ik een kwaliteitsverschil met Nokia internet radio
En Tunimfm: kan je het volume al regelen? En met dat programma heb ik sowieso veel gez**k gehad met installeren.
merk ik een kwaliteitsverschil met Nokia internet radio
En Tunimfm: kan je het volume al regelen? En met dat programma heb ik sowieso veel gez**k gehad met installeren.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind de multimedia capaciteiten ver beneden peil voor een GSM die "XpressMusic" heet. De MP3-speler is maar matig in functionaliteit, de radio heeft geen "Visual Radio" optie, zoals wel op m'n N78 zat, en waarmee ik alle frequenties van alle beschikbare FM-radio stations online kon opvragen, streamen van muziek vanaf internet gaat amper (standaard m3u playlists worden bijv. al niet gesnapt), etc.twiFight schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:08:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen hier gewoon niet goed opgelet hebben in de winkel.
De enige reden waarom ik hem meer als muziek-speler gebruik dan m'n iPod is omdat de muziek er gewoon makkelijker op te zetten is (gewoon met een file-browser verslepen ipv via speciale software moeten uploaden), en je via de headset de speler kan bedienen.
Gelukkig zijn er apps als Mobbler, waarmee ik naar last.fm kan luisteren, maar die heeft weer als nadeel zo zwaar te zijn, dat de telefoon extreem traag wordt en in de auto de handsfree via bluetooth de fout in gaat.
Internetten doe ik er juist behoorlijk veel mee, en sinds ik m'n web 'n walk abbo heb, staan email e.d. permanent aan. Ook even snel iets opzoeken op internet gaat uitstekend (ik heb al regelmatig films opgezocht op IMDB, om maar iets te noemen).
Als de fouten nog uit de software gehaald worden, het toetsenbord reageerd op de positie van de gsm en eventueel kinetic scrolling geactiveerd/geïmplementeerd wordt, dan is het een goede middenmoter/manusje van alles, imo.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Weet jij iets wat ik niet weet of betaal je 3e per maand?deepbass909 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:33:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind de multimedia capaciteiten ver beneden peil voor een GSM die "XpressMusic" heet. De MP3-speler is maar matig in functionaliteit, de radio heeft geen "Visual Radio" optie, zoals wel op m'n N78 zat, en waarmee ik alle frequenties van alle beschikbare FM-radio stations online kon opvragen, streamen van muziek vanaf internet gaat amper (standaard m3u playlists worden bijv. al niet gesnapt), etc.
De enige reden waarom ik hem meer als muziek-speler gebruik dan m'n iPod is omdat de muziek er gewoon makkelijker op te zetten is (gewoon met een file-browser verslepen ipv via speciale software moeten uploaden), en je via de headset de speler kan bedienen.
Gelukkig zijn er apps als Mobbler, waarmee ik naar last.fm kan luisteren, maar die heeft weer als nadeel zo zwaar te zijn, dat de telefoon extreem traag wordt en in de auto de handsfree via bluetooth de fout in gaat.
Internetten doe ik er juist behoorlijk veel mee, en sinds ik m'n web 'n walk abbo heb, staan email e.d. permanent aan. Ook even snel iets opzoeken op internet gaat uitstekend (ik heb al regelmatig films opgezocht op IMDB, om maar iets te noemen).
Als de fouten nog uit de software gehaald worden, het toetsenbord reageerd op de positie van de gsm en eventueel kinetic scrolling geactiveerd/geïmplementeerd wordt, dan is het een goede middenmoter/manusje van alles, imo.
Ik betaal inderdaad €3 per maand, wat ik maar een heel klein bedrag vind voor onbeperkt muziek kunnen luisteren en toegang te hebben tot een onuitputtelijke database aan muziek. Ik luister meestal naar m'n "personal playlist", maar af en toe genereer ik ook playlists aan de hand van tags, waardoor ik ook muziek kan luisteren die ik zelf niet heb of ken.Crazyanz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:35:
[...]
Weet jij iets wat ik niet weet of betaal je 3e per maand?
Anoniem: 259321
Sinds deze week hebben we op ons werk overal wifi en dat werkt goed.
Nu heb ik dus op mijn telefoon mijn mail ingesteld. Ophalen/versturen werkt goed.
Maar ik moet hem elke keer opnieuw aanmelden op het wifi.
Kan ik hem niet zo instellen dat als hij wifi vind dat hij verbinding gaat maken?
Nu heb ik dus op mijn telefoon mijn mail ingesteld. Ophalen/versturen werkt goed.
Kan ik hem niet zo instellen dat als hij wifi vind dat hij verbinding gaat maken?
Je moet bij Connectiviteit (in Instellingen) bij Bestemmingen, Internet de wifi een hogere prioriteit geven dan je mobile internet en bovendien toestaan dat je Nokia automatisch verbinding mag maken met dit netwerk. Dan zou de telefoon als het goed is automatisch de wifi pakken op het moment dat er een verbinding nodig is.Anoniem: 259321 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:55:
Sinds deze week hebben we op ons werk overal wifi en dat werkt goed.
Zo staat het bij mij ingesteld, en zodra ik thuis ben, loopt alles via m'n wifi en buiten de deur via het mobile internet.
Maar stel dan (heb ik niet) dat je ook nog ergens anders (bv thuis) wifi hebt, kun je dat ook automatisch laten instellen als 2e prio bijv.? Dat is wel makkelijk want dan zit je niet met al dat aanmelden steeds...deepbass909 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:01:
[...]
Je moet bij Connectiviteit (in Instellingen) bij Bestemmingen, Internet de wifi een hogere prioriteit geven dan je mobile internet en bovendien toestaan dat je Nokia automatisch verbinding mag maken met dit netwerk. Dan zou de telefoon als het goed is automatisch de wifi pakken op het moment dat er een verbinding nodig is.
Zo staat het bij mij ingesteld, en zodra ik thuis ben, loopt alles via m'n wifi en buiten de deur via het mobile internet.
Maar welk progr. gebruik je dan voor de internetradio? Voeg je handmatig steeds een zender toe of doe je dat via een ander prog.? Mij is het nog niet gelukt om internetradio te vinden die Ned. zenders heeft en waarbij je ook nog het volume kunt aanpassen (tunin.fm helaas niet)Caelorum schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:45:
[...]
RealPlayer kan trouwens ook heel goed internet radio afspelen hoor
Omdat jullie 5800 ook op S60v5 draait:
Hebben jullie de nieuwe Opera 10 mobile Bèta al gedownload?
Ik heb 'm vanmorgen op m'n i8910HD gezet en ben erg tevreden.
Werkt supersnel en gebruiksvriendelijk
Dit is echt te vergelijken met de pc uitvoering van Opera.
Ik mis alleen nog de mogelijkheid om bookmarks van je pc te synchroniseren met de nieuwe 10 mobile bèta
Maar 'my Opera' werkt wel gewoon met je oude inlog gegevens!
Werkt supersnel en gebruiksvriendelijk
Ik mis alleen nog de mogelijkheid om bookmarks van je pc te synchroniseren met de nieuwe 10 mobile bèta
Meeste wel volgens mij, maar ondanks dat de bediening beter is, renderd de standaard app beter, met ondersteuning voor flash.
over flash gesproken. sinds de update die ik volgends het logboek op 1 novermber kreeg, kan ik geen youtube flash meer afspelen op de 'desktop site'. en volgends mij werken er wel meer sites niet meer. iemand ervaring of oplossing, of een idee hoe ik kan downgraden...
-edit, ik dacht dat je opera mini 5 beta bedoelde, ik zal 10 even proberen, kijken of hij beter is
over flash gesproken. sinds de update die ik volgends het logboek op 1 novermber kreeg, kan ik geen youtube flash meer afspelen op de 'desktop site'. en volgends mij werken er wel meer sites niet meer. iemand ervaring of oplossing, of een idee hoe ik kan downgraden...
-edit, ik dacht dat je opera mini 5 beta bedoelde, ik zal 10 even proberen, kijken of hij beter is
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 305821 op 03-11-2009 23:02 ]
Anoniem: 300407
Weet iemand er hoe ik een Nokia 5800 simlock vrij maak van Vodafone, gratis? Dus soort generator die je de unlock code geeft. Ik heb er even op gegoogled maar ik kon niet veel vinden..
Dat gaat niet lukken.Anoniem: 300407 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:59:
Weet iemand er hoe ik een Nokia 5800 simlock vrij maak van Vodafone, gratis? Dus soort generator die je de unlock code geeft. Ik heb er even op gegoogled maar ik kon niet veel vinden..
Ik had hem laatst geprobeerd. Ik moet zegendat het een erg mooie en fijn werkende browser is. Er was alleen één ding waardoor ik hem niet gebruik, en dat was de manier hoe die opera mini's omgaan met de tekst. Of het is te klein dat het slecht leesbaar word, of het is te groot dat de layout verpest van een site. (Ook bij de niet beta.)catt4u schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:04:
Omdat jullie 5800 ook op S60v5 draait:
Werkt supersnel en gebruiksvriendelijk![]()
Ben ik de enige die dit ervaart?
Anoniem: 294164
Ik heb een raar probleem met mijn nokia 5800
De camera wil niet starten, niet door het knopje en niet via toepassingen. Als ik hem wil starten zie ik wel het laad logotje bovenin, maar verder doet hij niks. Het rare is dat hij zegt dat de camera wel geopend staat. Nog iemand met dit probleem?
De camera wil niet starten, niet door het knopje en niet via toepassingen. Als ik hem wil starten zie ik wel het laad logotje bovenin, maar verder doet hij niks. Het rare is dat hij zegt dat de camera wel geopend staat. Nog iemand met dit probleem?
Vodafone heeft toch tegenwoordig geen lock meer op de toestellen? ergens in dit topic staat trouwens hoe het moet. Had iemand met een vodafone toestel gevonden / gehad van vodafone. soms kan je hem ook gratis laten unlocken dus door vodafone, omdat ze nieuwe policies hebben.
De 5800 was bij Vodafone al in het assortiment, voordat het simlockbeleid werd aangepast.Anoniem: 140896 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:35:
[...]
Vodafone heeft toch tegenwoordig geen lock meer op de toestellen? ergens in dit topic staat trouwens hoe het moet. Had iemand met een vodafone toestel gevonden / gehad van vodafone. soms kan je hem ook gratis laten unlocken dus door vodafone, omdat ze nieuwe policies hebben.
Ik heb het hier over de Opera Mobile 10 Bèta. NIET over de mini 5 bètaZeebonk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:34:
[...]
Ik had hem laatst geprobeerd. Ik moet zegendat het een erg mooie en fijn werkende browser is. Er was alleen één ding waardoor ik hem niet gebruik, en dat was de manier hoe die opera mini's omgaan met de tekst. Of het is te klein dat het slecht leesbaar word, of het is te groot dat de layout verpest van een site. (Ook bij de niet beta.)
Ben ik de enige die dit ervaart?
Die zal je nog wel niet eerder hebben geprobeerd want die is pas sinds gisteren te downloaden voor S60.
Je kan de afmeting onder instellingen zelf bepalen en het grote voordeel vind ik persoonlijk dat je niet de mobile versie van de site te zien krijgt, maar de normale (pc) versie
Anoniem: 198787
Heb hier al een week of 2 hetzelfde probleem.... zelfs al gereset + back up weer terugzetten... Camera deed het eventjes, volgende dag weer niet...... Best vervelend.......Anoniem: 294164 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:46:
Klopt, maar het schijnt toch echt te kunnen: Revo in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"PinokkioTV schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:39:
[...]
De 5800 was bij Vodafone al in het assortiment, voordat het simlockbeleid werd aangepast.
Haha niet goed gekeken! Ik ga het later vandaag wel even met 10 proberen!catt4u schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:04:
[...]
Ik heb het hier over de Opera Mobile 10 Bèta. NIET over de mini 5 bèta![]()
Die zal je nog wel niet eerder hebben geprobeerd want die is pas sinds gisteren te downloaden voor S60.
Je kan de afmeting onder instellingen zelf bepalen en het grote voordeel vind ik persoonlijk dat je niet de mobile versie van de site te zien krijgt, maar de normale (pc) versie
Ja, dat werkt gewoon. De telefoon gaat alle toegangspunten langs tot er 1 gevonden is die werkt. Ik heb de UMTS-verbinding dus helemaal onderaan staan en daarboven staan de wifi-verbindingen. Ik had op een gegeven moment een stuk of 7 wlans erin staan, en die pakte hij feilloos. Helaas ben ik bij een reset alle keys kwijt geraakt, dus als ik nu weer bij vrienden ben, moet ik weer de keys lospeuteren...Anoniem: 247747 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:40:
[...]
Maar stel dan (heb ik niet) dat je ook nog ergens anders (bv thuis) wifi hebt, kun je dat ook automatisch laten instellen als 2e prio bijv.? Dat is wel makkelijk want dan zit je niet met al dat aanmelden steeds...
Bekend probleem. Je kan proberen om eerst de accu er een paar seconden uit te halen, bij mij deed hij het dan weer. Anders zit er niks anders op dan een harde reset...Anoniem: 294164 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:46:
ik heb die opera 10 beta even geprobeerd en hij werkt een stuk beter dan mini. (rendering en downloads). hij heeft alleen 2 problemen: paginas met frames of ajax refreshen de hele site. en bij grote paginas heeft hij een geheugentekort (tweakers desktop site bv.)
Net mobile 10 getest, lijkt toch wel heel erg op de mini 5, beide beta. Met jammer genoeg het verschil dat de nieuwe, mobile 10, om de haverklap weergeeft dat geugeugen te vol is terwijl ik geen andere appl op achtergrond heb draaien. Voor mij blijft het dus nog bij mini 5, die niet achterblijft bij mobile 10Zeebonk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:37:
[...]
Haha niet goed gekeken! Ik ga het later vandaag wel even met 10 proberen!
Nb. Ik heb ook de opera widgets getest, die zijn er ook voor de 5800. Maar je schiet er niks mee op, het zijn gewoon losse appl zoals de rest en je kunt dus niet je homescreen ermee versieren zoals met vista op pc. of zoals het wel op de n97 zou kunnen. Ik zie niet het nut van deze widgets voor onze foon.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 04-11-2009 14:26 ]
Anoniem: 300407
Kan ik hem ook unlocken via de Vodafone service (Zie: Revo in "Nokia 5800 Tube - Deel 2") als ik geen abonnement meer heb bij Vodafone?
Harde / softe reset helpen niet??
Had ik ook eens. Naar de winkel, je krijgt een nieuwe.Anoniem: 183950 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:12:
Als het toestel Vodafone gelockt is ...Anoniem: 300407 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:04:
Kan ik hem ook unlocken via de Vodafone service (Zie: Revo in "Nokia 5800 Tube - Deel 2") als ik geen abonnement meer heb bij Vodafone?
Anoniem: 325338
Hallo heb een vraagske.
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik mijn berichten van gsm naar mijne pc kan halen?
Via ovi suite lukt het niet en als je hem aansluit als massaopslag of andere dan kom je er ook niet aan.
Ik heb heel wat paginas doorlopen en niets gevonden wat mijn probleem oplost.
En dan nog een vraag is het normaal dat die batterij maar 2dagen meegaat?
Kan er iemand mij uitleggen hoe ik mijn berichten van gsm naar mijne pc kan halen?
Via ovi suite lukt het niet en als je hem aansluit als massaopslag of andere dan kom je er ook niet aan.
Ik heb heel wat paginas doorlopen en niets gevonden wat mijn probleem oplost.
En dan nog een vraag is het normaal dat die batterij maar 2dagen meegaat?
Ik heb de laatste tijd regelmatig last dat als ik bel of gebeld word, de andere kant van de lijn mij niet kan verstaan. Ik kan vaak de ander wel goed verstaan, maar soms niet. Dan missen er constant stukjes geluid.
Van een vriend kreeg ik de tip om het toestel uit en weer aan te zetten, maar dat hielp maar een paar minuten, daarna was het weer zover. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb trouwens Vodafone als provider. Lijkt me toch niet dat het aan de ontvangst kan liggen dan? Heb altijd een stuk of 6 streepjes voor ontvangst.
Van een vriend kreeg ik de tip om het toestel uit en weer aan te zetten, maar dat hielp maar een paar minuten, daarna was het weer zover. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb trouwens Vodafone als provider. Lijkt me toch niet dat het aan de ontvangst kan liggen dan? Heb altijd een stuk of 6 streepjes voor ontvangst.
Anoniem: 293570
hey,
welke ovi gebruiken jullie om alles over te zetten naar de pc, ovi suit 1 of ovi suite 2? die nieuwe gaat zo erg langzaam met alles. geef jullie mening
alvast bedankt
welke ovi gebruiken jullie om alles over te zetten naar de pc, ovi suit 1 of ovi suite 2? die nieuwe gaat zo erg langzaam met alles. geef jullie mening
alvast bedankt
@andy, nokia pc suite werkt gewoon goed, en het is normaal dat hij 2 dagen mee gaat.
@stephan gebruik nokia pc suite
en massaopslag modes voor bestanden.
@stephan gebruik nokia pc suite
Anoniem: 299360
Er is helemaal niks bekend meer over een eventuele update? Of nog steeds die vage geruchten?
dat zijn nog steeds geruchten, ik verwacht nietzoveel meer. symbian^2 is er onderhand sneller dan die zogenaamde update.Anoniem: 299360 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:11:
Er is helemaal niks bekend meer over een eventuele update? Of nog steeds die vage geruchten?
Ik heb meerdere keren gehad dat ik een ander niet versta. Na terugbellen werkt het dan wel. Ik weet echter niet of dit aan mijn Nokia ligt. Tevens heb ik eens gehad dat er constant stukjes geluid misten. Mijn vriendin belde toen, met een andere Nokia. 1 minuut later belde ze terug met de huistelefoon en toen ging het wel goed. Maar met die info kan ik nog niet zo veel uitsluiten.Anoniem: 140896 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:39:
Ik heb de laatste tijd regelmatig last dat als ik bel of gebeld word, de andere kant van de lijn mij niet kan verstaan. Ik kan vaak de ander wel goed verstaan, maar soms niet. Dan missen er constant stukjes geluid.
Gister is mijn telefoon voor het eerst gecrashed, bij het kijken van een youtube video via wifi. Geen idee waarom hij over zijn nek ging, na de accu verwijderd te hebben deed hij het weer, maar mijn vertrouwen in de telefoon is wel geschaad. Firmware v21.x
Ik ben dus in elk geval niet de enige... Ben benieuwd of nog meer mensen er wel eens last van hebben. Soms helpt opnieuw bellen inderdaad ook. Kost alleen wel opnieuw minutentwiFight schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:29:
[...]
Ik heb meerdere keren gehad dat ik een ander niet versta. Na terugbellen werkt het dan wel. Ik weet echter niet of dit aan mijn Nokia ligt. Tevens heb ik eens gehad dat er constant stukjes geluid misten. Mijn vriendin belde toen, met een andere Nokia. 1 minuut later belde ze terug met de huistelefoon en toen ging het wel goed. Maar met die info kan ik nog niet zo veel uitsluiten.
Gister is mijn telefoon voor het eerst gecrashed, bij het kijken van een youtube video via wifi. Geen idee waarom hij over zijn nek ging, na de accu verwijderd te hebben deed hij het weer, maar mijn vertrouwen in de telefoon is wel geschaad. Firmware v21.x

Ik vind het trouwens echt niet kunnen als een telefoon niet goed belt. Dat is toch echt de belangrijkste reden om hem te hebben, niet?

Anoniem: 325338
Ik heb de nokia pc suite 7.1 afgehaald met deze werkt het ook niet! Kunt ge es zeggen wat ge doet ( alle hoe ge hem connecteerd;pc suite, massa,..) En hebt ge iets specials gedaan met uwe gsm iets op geinstalleerd?Anoniem: 305821 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:03:
@andy, nokia pc suite werkt gewoon goed, en het is normaal dat hij 2 dagen mee gaat.
@stephan gebruik nokia pc suiteen massaopslag modes voor bestanden.
mvg
Firmware V31 voor Vodafone beschikbaar.
Sinds vandaag is voor Vodafone productcode 0577458 firmware V31.0.101 beschikbaar (in ieder geval via PC suite). Aangepaste versie 31.0.101.260.06 dd 29-10-2009.
Ervaringen, nu alleen na een korte test -direct na update- op basis van hier en elders gelezen problemen m.b.t. V31:
Algemeen: geen problemen.
Opmerkingen:
- Na update zag home screen er zeer anders uit (wellicht beter bruikbaar?), o.a. geen vier short cut icons meer. Terugzetten: Instellingen | Persoonlijk | Themas | Startsch.thema wijzigen van Vodafone naar Snelkoppelingsbalk (harde reset daarmee niet nodig)
- GPS: Snelheid verkrijgen Fix nog steeds OK (< 30 sec met A-GPS).
- Maps: (3.x beta!): nu eindelijk landscape mode! (kijk voor deze beta op betalabs.nokia.com)
- Walk licentie (was aanwezig) nog steeds actief.
- Toekomstige agenda items nog steeds zichtbaar op home screen.
- Zoals na elke USB verbinding: helaas nog steeds nodig om met Berichten | Instellingen | Overige, het gebruikt geheugen handmatig terug te zetten van telefoongeheugen naar E:memory card.
Maximum volume music player nog steeds vrij zacht. Wel een aardigheidje: Bij activeren home screen tijdens afspelen is tracktitel zichtbaar, en tappen hierop opent direct de player met gekozen track.
Sinds vandaag is voor Vodafone productcode 0577458 firmware V31.0.101 beschikbaar (in ieder geval via PC suite). Aangepaste versie 31.0.101.260.06 dd 29-10-2009.
Ervaringen, nu alleen na een korte test -direct na update- op basis van hier en elders gelezen problemen m.b.t. V31:
Algemeen: geen problemen.
Opmerkingen:
- Na update zag home screen er zeer anders uit (wellicht beter bruikbaar?), o.a. geen vier short cut icons meer. Terugzetten: Instellingen | Persoonlijk | Themas | Startsch.thema wijzigen van Vodafone naar Snelkoppelingsbalk (harde reset daarmee niet nodig)
- GPS: Snelheid verkrijgen Fix nog steeds OK (< 30 sec met A-GPS).
- Maps: (3.x beta!): nu eindelijk landscape mode! (kijk voor deze beta op betalabs.nokia.com)
- Walk licentie (was aanwezig) nog steeds actief.
- Toekomstige agenda items nog steeds zichtbaar op home screen.
- Zoals na elke USB verbinding: helaas nog steeds nodig om met Berichten | Instellingen | Overige, het gebruikt geheugen handmatig terug te zetten van telefoongeheugen naar E:memory card.
Maximum volume music player nog steeds vrij zacht. Wel een aardigheidje: Bij activeren home screen tijdens afspelen is tracktitel zichtbaar, en tappen hierop opent direct de player met gekozen track.
[ Voor 11% gewijzigd door waits op 06-11-2009 21:14 ]
Anoniem: 195396
Al verschillende keren geprobeerd om de nieuwe Google Mobile App (zie http://www.google.com/mob...search.html#p=nokia_smart) te installeren op mijn 5800. Op het eerste zicht lijkt die gelukt, maar wanneer ik op het icoon klik om de applicatie te openen gebeurt niets. Op mijn homescreen staat nu wel iets van google search (dat weer verdwijnt na een seconde of zo).
Nog iemand dit probleem?
Nog iemand dit probleem?
ik heb iets vervelends ontdekt. Wilde eens goed de mp3 speler gebruiken. Heb bijna 700 nummers in mappen gezet, zodat ik sneller elk liedje kan vinden. Maar nu kan ik dus die mappen niet zien met de muziekspeler. Of ik nu albums, tracks, of wat dan ook kies, ik zie nergens mijn mappen alleen al die losse 700 nrs.
Als ik naar bestandsbeheer ga, zie ik ze wel maar dan kun je die hele map niet afspelen maar slechts een liedje...
Doe ik iets verkeerds of kan dit dus echt niet, je muziek in mappen zetten en mappen selecteren om af te spelen?
Als ik naar bestandsbeheer ga, zie ik ze wel maar dan kun je die hele map niet afspelen maar slechts een liedje...
Doe ik iets verkeerds of kan dit dus echt niet, je muziek in mappen zetten en mappen selecteren om af te spelen?
Ja ik ook. Heb 'm er meteen weer afgegooid om die reden.Anoniem: 195396 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:06:
Al verschillende keren geprobeerd om de nieuwe Google Mobile App (zie http://www.google.com/mob...search.html#p=nokia_smart) te installeren op mijn 5800. Op het eerste zicht lijkt die gelukt, maar wanneer ik op het icoon klik om de applicatie te openen gebeurt niets. Op mijn homescreen staat nu wel iets van google search (dat weer verdwijnt na een seconde of zo).
Nog iemand dit probleem?
Edit
Je moet niet op de icoon op het homescreen drukken, maar het icoon met de hoorn verwijst naar een knop die je wsch ingedrukt moet houden of zo. Bij mij werkte er in elk geval geen een.
Bovendien is het alleen engelstalig en als het al zou werken, dan vind ik niet zoveel als gewoon met google.nl maar dat is mijn ervaring.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 06-11-2009 21:24 ]
Over muziekspeler en mappen:
Mijn ervaring is dat 5800XM wel de MP3's correct uit de submappen haalt, maar met die indeling niks doet.
Dat komt door de werking ("muziekbibliotheek") van de muziekspeler: die is ob.v. ID3-tags, niet o.b.v. (sub)mappen.
Uploaden via PC suite zorgt ervoor dat de muziekbibliotheek automatisch bijgewerkt wordt.
Bij uploaden via mass storage mode (copy paste) moet je -na kopieren- die functie zelf even activeren op je 5800 (muziekspeler | optie Biblioth.vernieuwen). Daarna kun je b.v. de indeling 'Albums' kiezen. Na kiezen van dat album zie je alleen de tracks van dat album.
(Een submappenstructuur is handig voor jezelf; de categorie-indeling voor de muziekspeler is uitsluitend o.b.v. ID3-tags. Als gevolg daarvan: als je MP3's geen enkele ID3-tag hebben (zou vreemd zijn), dan pleurt de muziekspeler ze allemaal in zelfde categorie: overig))
Is dat je antwoord?
Mijn ervaring is dat 5800XM wel de MP3's correct uit de submappen haalt, maar met die indeling niks doet.
Dat komt door de werking ("muziekbibliotheek") van de muziekspeler: die is ob.v. ID3-tags, niet o.b.v. (sub)mappen.
Uploaden via PC suite zorgt ervoor dat de muziekbibliotheek automatisch bijgewerkt wordt.
Bij uploaden via mass storage mode (copy paste) moet je -na kopieren- die functie zelf even activeren op je 5800 (muziekspeler | optie Biblioth.vernieuwen). Daarna kun je b.v. de indeling 'Albums' kiezen. Na kiezen van dat album zie je alleen de tracks van dat album.
(Een submappenstructuur is handig voor jezelf; de categorie-indeling voor de muziekspeler is uitsluitend o.b.v. ID3-tags. Als gevolg daarvan: als je MP3's geen enkele ID3-tag hebben (zou vreemd zijn), dan pleurt de muziekspeler ze allemaal in zelfde categorie: overig))
Is dat je antwoord?
[ Voor 31% gewijzigd door waits op 06-11-2009 21:37 ]
Ik ontdekte vandaag TrueCaller: http://www.truecaller.com/
Interessante applicatie, maar wordt de GPRS connectie niet automatisch gestopt bij een binnenkomend gesprek? Dan kan deze app toch geen connectie maken om de naam/adresgegevens op te halen?
Of moet ik mijn gsm op 3G zetten?
Interessante applicatie, maar wordt de GPRS connectie niet automatisch gestopt bij een binnenkomend gesprek? Dan kan deze app toch geen connectie maken om de naam/adresgegevens op te halen?
Das inderdaad een handige app, maar spijtig genoeg zal ik het nooit gebruiken want hier in België liggen de tarieven nogal hoog voor dataoverdracht via het mobiele netwerkAnoniem: 195396 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:23:
Ik ontdekte vandaag TrueCaller: http://www.truecaller.com/
En waarschijnlijk zal het wel werken op gprs ook, ik zou zeggen probeer het gewoon eens en je zult het weten
Bij instellen heb je als het goed is hem ook laten connectie laten maken? Zoniet, maak connectie in 'PC SUITE MODES' en volg de aanwijzingen op je pc. Daarna kan je als je op het sms icoontje klikt je smsjes bekijken.Anoniem: 325338 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:22:
[...]
Ik heb de nokia pc suite 7.1 afgehaald met deze werkt het ook niet! Kunt ge es zeggen wat ge doet ( alle hoe ge hem connecteerd;pc suite, massa,..) En hebt ge iets specials gedaan met uwe gsm iets op geinstalleerd?
mvg
Er komt 'searching...' op, maar mijn tekentje van GPRS staat doorstreept als er iemand belt. Vandaar mijn bedenking.glennvho schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:30:
[...]
Das inderdaad een handige app, maar spijtig genoeg zal ik het nooit gebruiken want hier in België liggen de tarieven nogal hoog voor dataoverdracht via het mobiele netwerk
En waarschijnlijk zal het wel werken op gprs ook, ik zou zeggen probeer het gewoon eens en je zult het weten.
Deels bedoel ik dit. Er is echter geen sprake van een bep. Album, ik heb slechts de mappen met liedjes zoals ik ze idd op pc ook heb. Ik blijf dus alle tracks onder elkaar zien van alle mappen door elkaar heen - behalve dan een paar geripte cd's die ik wel keurig in verschillende albums zie.waits schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:24:
Over muziekspeler en mappen:
Is dat je antwoord?
Maar de 700 losse liedjes dus niet in eigengemaakte mappen terug te vinden, ondanks muziekbibl vernieuwen.
Synchr met pc heb ik niet gedaan, crasht nl altijd...
Ik vrees dat ik dus maar vanaf de mobiel afspeellijsten moet maken, dan zal het wel lukken maar dat is een hels karwei met 700 liedjes die ik handmatig in ca 20 afspeellijsten wil zetten....
Dit was met mijn se k800i peanuts
Of je stelt de ID3-tags 1 keer goed inAnoniem: 247747 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:18:
[...]
Deels bedoel ik dit. Er is echter geen sprake van een bep. Album, ik heb slechts de mappen met liedjes zoals ik ze idd op pc ook heb. Ik blijf dus alle tracks onder elkaar zien van alle mappen door elkaar heen - behalve dan een paar geripte cd's die ik wel keurig in verschillende albums zie.
Maar de 700 losse liedjes dus niet in eigengemaakte mappen terug te vinden, ondanks muziekbibl vernieuwen.
Synchr met pc heb ik niet gedaan, crasht nl altijd...
Ik vrees dat ik dus maar vanaf de mobiel afspeellijsten moet maken, dan zal het wel lukken maar dat is een hels karwei met 700 liedjes die ik handmatig in ca 20 afspeellijsten wil zetten....
Dit was met mijn se k800i peanuts
Voor iedereen die kleine problemen ondervindt bij het gebruik van Opera Mobile 10, vond ik een paar dagen geleden nog het volgende artikel op Opera Mobile blog:
The Truth About Opera Mobile 10 Memory Usage
Ik heb de link ook op het N97 forum gepost.
Edit: hm, dacht dat je linkte naar de nieuwe opera mobile, reactie slaat niet direct op jou link.catt4u schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:55:
Voor iedereen die kleine problemen ondervindt bij het gebruik van Opera Mobile 10, vond ik een paar dagen geleden nog het volgende artikel op Opera Mobile blog:
Heb het uit geprobeerd (telefoon volledig opnieuw geïnstalleerd vandaag, factory reset). Opera Mobile is ontzettend traag bij mij! Gmail laad hij niet en hij doet vrij lang over t.net en tvgids.nl. Ik gebruik normaal opera mini en dat werkt redelijk goed en snel, het enige nadeel vond ik dat de weergave lang niet altijd correct was. Ik had gehoopt dit op te lossen met de nieuwe opera mobile beta.
Iemand anders betere ervaringen? Heb het zowel met turbu aan als uit getest, beiden werkt niet goed.
[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 07-11-2009 16:53 ]
...
Klopt inderdaad dat de standaard muziekspeler dit niet kan. Daarom gebruik ik ook al een tijdje PowerMP3 (zit nu op beta 1.17), die dat wel kan. Hij heeft sowieso veel meer opties, het enige is dat hij nog wel eens zomaar wil afsluiten bij het selecteren van een nummer en hij heeft geen landscape modus.Anoniem: 247747 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:13:
ik heb iets vervelends ontdekt. Wilde eens goed de mp3 speler gebruiken. Heb bijna 700 nummers in mappen gezet, zodat ik sneller elk liedje kan vinden. Maar nu kan ik dus die mappen niet zien met de muziekspeler. Of ik nu albums, tracks, of wat dan ook kies, ik zie nergens mijn mappen alleen al die losse 700 nrs.
Ik ben inmiddels wel meer tervreden dan in mijn vorige post hierover. Op een of andere manier had ik gisteravond (urenlang met opera mobile 10 gespeeld) geen meldingen dat er te weinig geheugen was, waarom dat de vorige keer wel zo was weet ik echt niet. Ook is het beeld iets beter bijv. als je het scherm plat hebt, dan zie je nu ook de 'exit'button bij instellingen, terwijl je bij opera mini 5 het scherm moest kantelen om dat te zien...IceM schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:47:
[...]
Edit: hm, dacht dat je linkte naar de nieuwe opera mobile, reactie slaat niet direct op jou link.
Heb het uit geprobeerd (telefoon volledig opnieuw geïnstalleerd vandaag, factory reset). Opera Mobile is ontzettend traag bij mij! Gmail laad hij niet en hij doet vrij lang over t.net en tvgids.nl. Ik gebruik normaal opera mini en dat werkt redelijk goed en snel, het enige nadeel vond ik dat de weergave lang niet altijd correct was. Ik had gehoopt dit op te lossen met de nieuwe opera mobile beta.
Iemand anders betere ervaringen? Heb het zowel met turbu aan als uit getest, beiden werkt niet goed.
maar verder vind ik het wel handig, al is het keyboard wat klein. Normaal gebruik ik qwerty met de vingers, maar dat is met opera wel een heel klein qwerty geworden dus veel typefouten...
sorry maar wat is turbu aan of uit?? Ik heb het geprobeerd maar het zegt me niks/ik zie het niet.
Sommige flashsites zie je minder goed dan met de standaardbrowser, maar misschien is dat ook wel andersom?
kan ik ook nog eens ff naar kijken. bedankt voor ieders tips.Lintesir schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:59:
[...]
Klopt inderdaad dat de standaard muziekspeler dit niet kan. Daarom gebruik ik ook al een tijdje PowerMP3 (zit nu op beta 1.17), die dat wel kan. Hij heeft sowieso veel meer opties, het enige is dat hij nog wel eens zomaar wil afsluiten bij het selecteren van een nummer en hij heeft geen landscape modus.
(tijdje later) dit werkt idd perfect! Helaas is het maar een trial voor 14 dagen, moet nog zoeken waar je hem kunt registreren of zo. Jammer dat dat dan weer niet gratis is misschien was dat eerst wel zo....??
zoiets als deze: http://www.mp3tag.de/en/download.html bedoel je waarschijnlijk, ik ga er eens mee aan de slag. Denk dat dit wel snel gaat, want ik heb de mappen nu toch al.Caelorum schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:08:
[...]
Of je stelt de ID3-tags 1 keer goed inkan best snel met bepaalde programma's..
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 247747 op 07-11-2009 20:21 ]
Je kan ook het originele toetsenbord van je telefoon gebruiken als je vanuit het startscherm onder instellingen > settings > advanced > Inline editing off kiestAnoniem: 247747 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:20:
[...]
Ik ben inmiddels wel meer tervreden dan in mijn vorige post hierover. Op een of andere manier had ik gisteravond (urenlang met opera mobile 10 gespeeld) geen meldingen dat er te weinig geheugen was, waarom dat de vorige keer wel zo was weet ik echt niet. Ook is het beeld iets beter bijv. als je het scherm plat hebt, dan zie je nu ook de 'exit'button bij instellingen, terwijl je bij opera mini 5 het scherm moest kantelen om dat te zien...
maar verder vind ik het wel handig, al is het keyboard wat klein. Normaal gebruik ik qwerty met de vingers, maar dat is met opera wel een heel klein qwerty geworden dus veel typefouten...![]()
sorry maar wat is turbu aan of uit?? Ik heb het geprobeerd maar het zegt me niks/ik zie het niet.
Sommige flashsites zie je minder goed dan met de standaardbrowser, maar misschien is dat ook wel andersom?
[...]
kan ik ook nog eens ff naar kijken. bedankt voor ieders tips.
De instelling turbo on/off heeft alleen nut als je gebruik maakt van een trage verbinding op je telefoon.
Dan wordt content eerst maximaal gecomprimeerd op de servers van Opera zodat je minder data hoeft te ontvangen en dus toch redelijk snel content binnen hebt met een trage verbinding
Hallo,
Is het mogelijk om een 32 GB micro-SDkaartje in de Nokia 5800 Xpressmusic te plaatsen?
Is het mogelijk om een 32 GB micro-SDkaartje in de Nokia 5800 Xpressmusic te plaatsen?
Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0
zijn er ook mensen die problemen hebben met het synchroniseren van hun contacten met windows live messenger uit de ovi store
want bij mij blijft hij steeds op 97 % haken en na 2 uur wachten nog steeds geen stap verder
want bij mij blijft hij steeds op 97 % haken en na 2 uur wachten nog steeds geen stap verder
Officieel staat er 16GB voor maar gezien er een SDHC reader in zit kan het theoretisch wel, en aangezien er niet mee getest kon worden toen de foon werd gemaakt zal het dus nooit officieel worden.Chad Chubatcha schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:49:
Hallo,
Echter, ik heb wel geluiden gehoord dat het kan.
ik heb er op dit moment 32gig in zitten dus het kan.McKaamos schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:58:
[...]
Officieel staat er 16GB voor maar gezien er een SDHC reader in zit kan het theoretisch wel, en aangezien er niet mee getest kon worden toen de foon werd gemaakt zal het dus nooit officieel worden.
Echter, ik heb wel geluiden gehoord dat het kan.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Nice, goed om te horen. Welk kaartje precies? Ik heb er nu 16GB in maar ik ben wel bang om binnenkort aan m'n limiet te komenmexel schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:18:
[...]
ik heb er op dit moment 32gig in zitten dus het kan.

Anoniem: 231122
De officiele windows Live messenger client is uit voor symbian v5. .Bij mij werkt het niet zo lekker, installatie duurde 10 minuten. .synchroniseren met mijn account werkt niet, en inloggen ook niet 
edit: link: http://www.tube5800.com/w...w-official-on-nokia-5800/
edit: link: http://www.tube5800.com/w...w-official-on-nokia-5800/
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 09-11-2009 10:08 ]
Ik heb van het weekend de Nokia BH-905 bluetooth stereo headset gereviewd.
Voor de geïnteresseerden: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe

Gezien de 5800 gericht is op muziek, is dit echt een super toevoeging.

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 09-11-2009 10:19 ]
Heb je toevallig ook ervaring met goedkopere bluetooth setjes, het liefst enkel oordoppen (plus omhuizing voor bluetooth natuurlijk). Ik luister meestal tijdens werk maar dan is zo'n oorwarmer niet zo handig en dat vindt de klant niet goed, oordoppen is praktischer. Ik ben wel CX300 en SL71's gewend, de cheap-ass oordoppen blijven bij mij nooit zitten.robertwebbe schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:11:
Ik heb van het weekend de Nokia BH-905 bluetooth stereo headset gereviewd.
[afbeelding]
Zou tof zijn als er zo'n bluetooth setje is met degelijk geluid. Ik luister tijdens werk en op straat, dus een kwalitatief beter setje is zonde van mijn geld.
Ík heb een 5530 ook met S60v5 en ik probeer op de universiteit van Maastricht verbinding te maken met eduroam.Laurenssz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:29:
Is het iemand al gelukt om met zijn 5800 verbinding te maken met het eduroam netwerk van de TU Delft?
Ik heb van andere topics al de onderstaande instellingen geprobeerd, maar het lukt mij niet verbinding te maken met eduroam..
> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)
als ik de WLAN wizard bij eduroam kiest voor verbinden blijft hij maar vragen om een wep sleutel
edit: probleem is opgelost met een ander certificaat
Ik had de bovenstaande instellingen al in het v3 topic gevonden ik nam al aan dat het ook zou kunnen werken voor v5, maar ik krijg het niet werkend...
1. ik weet het domein van de maastrichtuniversity niet
2. ik ben niet zeker of het surfnet certificaat hier wel gebruikt wordt / werkt
3. als het hier niet aan ligt, weet ik het verder ook niet, het lukt iig niet. Krijg steeds de melding WPA-verficicatie mislukt (daarvoor krijg ik even een melding dat standaard EAP-instellingen zijn opgeslagen en ik deze kan aanpassen in...) wat moet ik hiermee << gebruikt hij dan nu uberhaupt wel de instellingen die ik heb gezet ?
Hoop dat het iemand gelukt is of mij kan helpen
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen en prijzen horen NIET in dit topic. Dus de volgende zaken mogen in het onderstaande topic: 1: abonnementen bespreken 2: import bespreken 3: levertijd bespreken 4: prijzen bespreken 5: service over shops of NSP bespreken.
[ABO] Het Nokia 5800 Tube levertijden en abonnementen topic