Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de BB Curve 8900 geworden i.c.m. een T-Mobile abbonement. Nu even een x aantal maand een dubbel abbonement en dus geen nummerbehoud, maar het is nog steeds ruim goedkoper dan een los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
weet iemand op je op je blackberry bijv puntjes op de e of i kan typen ? soms staat het er ineens perongeluk.. maar heb geen idee hoe ik dat nou echt moet doen. dus ik bedoel gewoon hoe krijg ik deze tekens bijv:

ë,ï, è ... dit soort dingen..

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

op de oudere modellen met scrollballetje was het de letter ingedrukt houden en dan met het balletje scrollen, dan komen die tekens allemaal voorbij en kies je degene die het beste past.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:11

RnB

Klopt het dat je geen bestanden kan versturen/ontvangen via bluetooth?
Ik krijg steeds de melding dat ie niet kan connecten wanneer ik iets wil versturen/ontvangen.
Hij kan verder wel pairen, maar ik had van iemand gehoord dat ie een bepaald profiel (AUBEX?) niet ondersteund, waardoor ie dus geen bestanden kan delen via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Je moet je BlackBerry op ontvangen instellen, een BlackBerry accepteert geen bestanden als je niet aangeeft waar dit ontvangen mag worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Bedoel je dat menuutje wat je krijgt wanneer je bluetooth aanzet?
Ik heb m op engels staan, dan krijg ik Search, Listen of Cancel. Maar dan zal je wel Listen bedoelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RnB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:43:
Bedoel je dat menuutje wat je krijgt wanneer je bluetooth aanzet?
Ik heb m op engels staan, dan krijg ik Search, Listen of Cancel. Maar dan zal je wel Listen bedoelen of niet?
Nee je gaat via de media manager (dus het icoontje waar alle foto's mp3 enz onder staan) op de map staan waar je het bestand wat iemand je wil sturen op wil slaan, je drukt op de Blackberry knop langs je scrollballetje en kiest voor ontvangen (receive??)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 23:39
Hoelang gaat de batterij mee bij "gewoon" gebruik?

Ik twijfel om mijn Nokia E71 te wisselen voor een Blackberry 8900 maar ik twijfel over de batterij. Ik las ergens dat hij +-3-4 dagen zou meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Stancke schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:47:
Hoelang gaat de batterij mee bij "gewoon" gebruik?

Ik twijfel om mijn Nokia E71 te wisselen voor een Blackberry 8900 maar ik twijfel over de batterij. Ik las ergens dat hij +-3-4 dagen zou meegaan?
Ik gebruik hem hevig (half uur bellen per dag, internetten, pingen, youtube, muziek luisteren), en dan gaat hij minimaal 2 volle dagen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
;( 8520 of 8900
kan niet kiezen tussen trackpad of trackball

Functioneren ze beide als gewone muiscursor, als je aan t browsen bent?

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
centenbakkie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:53:
;( 8520 of 8900
kan niet kiezen tussen trackpad of trackball

Functioneren ze beide als gewone muiscursor, als je aan t browsen bent?
8900 nemen, ik heb eerder in het topic al uitgelegd waarom. En ze functioneren beide hetzelfde, de trackpad vind ik wel wat lekkerder "aanvoelen" (na wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

JB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:07:
[...]

Nee je gaat via de media manager (dus het icoontje waar alle foto's mp3 enz onder staan) op de map staan waar je het bestand wat iemand je wil sturen op wil slaan, je drukt op de Blackberry knop langs je scrollballetje en kiest voor ontvangen (receive??)
Kijk! Hartstikke bedankt, dat zocht ik idd. Ik vond het al zo vreemd dat ik niks kon ontvangen.
Dan heb ik toch nog één minpuntje van mijn BB gevonden, aha. :P

Oké, betekent dat dus dat ik alleen maar muziek, foto's en video's kan ontvangen via bluetooth? Ik wil nog wel eens wat documentjes op mijn BB zetten, maar die kan ie dan dus niet via bluetooth ontvangen? Of is daar ook een menuutje voor?

[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 10-03-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
En hoe zit het gamma eigenlijk in elkaar bij RIM?

Waar positioneert de 8900 zich eigenlijk? Is dat de voorloper van de 9700? 9000 - 8900 - 9700, zoiets?
De 8900 ziet er verouderd uit tov. de 9000 maar de 8900 is qua specs wel beter dan de 9000?

EDIT: Is het nog aangeraden om de 8900 te kopen als de 9000 en 9700 op de markt zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Stancke op 10-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
ik denk dat ik toch maar voor de 8900 ga :)
kan ik bij mijn sim only abo dat tot september duurt (200 bel min + 1000 sms €19,75,-p/maand) nog een Blackberry online abo afsluiten bij T-mobile?
Stancke schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:24:
En hoe zit het gamma eigenlijk in elkaar bij RIM?

Waar positioneert de 8900 zich eigenlijk? Is dat de voorloper van de 9700? 9000 - 8900 - 9700, zoiets?
De 8900 ziet er verouderd uit tov. de 9000 maar de 8900 is qua specs wel beter dan de 9000?

EDIT: Is het nog aangeraden om de 8900 te kopen als de 9000 en 9700 op de markt zijn?
Hier zit ik ook aan te denken, de 8900 en 9000 zijn bijna hetzelfde alleen heeft de 9000 3GS
hoeveel keer sneller is dit? als je online gaat

[ Voor 60% gewijzigd door centenbakkie op 10-03-2010 13:10 ]

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
centenbakkie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:02:
ik denk dat ik toch maar voor de 8900 ga :)
kan ik bij mijn sim only abo dat tot september duurt (200 bel min + 1000 sms €19,75,-p/maand) nog een Blackberry online abo afsluiten bij T-mobile?

[...]

Hier zit ik ook aan te denken, de 8900 en 9000 zijn bijna hetzelfde alleen heeft de 9000 3GS
hoeveel keer sneller is dit? als je online gaat
Sneller! Alleen vind ik de 9000 te groot en niet lekker typen (maar dat is persoonlijk) ik heb de 9000 2 dagen gehad en toen ben ik weer terug gegaan naar de 8900. Het enige voordeel van de 9000 vond ik de snelheid en dat vond ik het niet waard.Mijn collega is er wel erg enthousiast over, ik gebruik eigenlijk meestal WiFi als ik veel wil internetten op de 8900.

De 9000 en de 8900 verschillen qua camera, 3G en de 8900 heeft meer geheugen. De 9000 heeft weer een snellere processor. De 9000 is eerst uitgekomen, toen is de 8900 uitgekomen als vervanger van de 83xx serie. De 9700 is de vervanger van de 9000 en is eigenlijk "best of both worlds"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Hoe kan ik de contactgegevens die nu op het geheugen van mijn phone staan op het geheugen van mijn SIM krijgen? De help functie stelt voor dit 1 voor 1 te doen, maar met 200+ contacten zie ik dat niet zo zitten.

Ik heb via google geprobeerd het antwoord hierop te vinden, maar ik word er geen wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kopieren naar je SIM is sowieso bagger, het is gelimiteerd aan een aantal karakters per naam van een contactpersoon en als je meerdere nummers per contact hebt gaat dit ook niet goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:18
Je kunt ze beter met een of andere sync-service synchroniseren en dan eventueel op een andere telefoon zetten. Gaat stukke makkelijker dan kopiëren naar SIM (dat moet inderdaad 1 voor 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

.zolder schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:43:
Hoe kan ik de contactgegevens die nu op het geheugen van mijn phone staan op het geheugen van mijn SIM krijgen? De help functie stelt voor dit 1 voor 1 te doen, maar met 200+ contacten zie ik dat niet zo zitten.
Je kan je iPhone Koppelen aan de PC en dan het volgende Proberen (heb het zelf niet uitgetest, aangezien de enige iPhone binnen mijn bereik "RealTime" synct met Gmail (via Google Sync, ingesteld via Mail Exchange Settings op iPhone).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Bedankt voor de antwoorden. Een iPhone heb ik niet.

Ik heb gister een Satio gehaald en nu wil ik de contacten daarop krijgen vanaf mijn 8900.
Ik heb een programma van Blackberry op mijn PC. Daarmee kan ik de contacten van de tel. halen, maar terugzetten op mijn nieuwe tel. lukt niet.

Is het mogelijk dit te doen met Outlook bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

.zolder schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:31:
Bedankt voor de antwoorden. Een iPhone heb ik niet.

Ik heb gister een Satio gehaald en nu wil ik de contacten daarop krijgen vanaf mijn 8900.
Ik heb een programma van Blackberry op mijn PC. Daarmee kan ik de contacten van de tel. halen, maar terugzetten op mijn nieuwe tel. lukt niet.

Is het mogelijk dit te doen met Outlook bijvoorbeeld?
Oeps :P, vond het al zo raar, maar je had Phone getypt, en ik las dus iPhone (a).

Maar je BlackBerry synct je contacten gewoon naar je Outlook (althans, dat is bij mij zo met de BlackBerry Desktop Manager). Dus vandaar af zou je met de Satio weer vooruit kunnen, hoe het daar verder werkt weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Is er een mogelijkheid om je hele mailbox op je Blackberry te krijgen?
Ik heb al geprobeerd om alles als ongelezen te markeren, maar helaas werkt dit niet.

Hm, ik lees net dat het niet mogelijk is (op een oudere Curve that is, met maar 64MB RAM en v4.5 OS). Mischien nu wel? Heb OS5.0 en de Curve 8900 schijnt 256MB RAM te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door RnB op 18-03-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb momenteel 4.6.310 op mijn 8900

wil hem upgraden daar de 5 serie.

via de site van crackberry heb ik deze gedownload (link naar officele bb site)

8900M_PBr5.0.0_rel860_PL5.2.0.47_A5.0.0.509_Wind_Hellas

dit scheen de nieuwste te zijn (ook de beste? of is de .411 versie beter?)

verder ben ik nog vrij noob op het gebied van upgreaden. wat is precies de bedoeling?

Het bovenstaande bestand instaleren
Pc opnieuw opstarten zodat hij drivers gaat instaleren
Vendor verwijderen (lees soms dat er 2 vendors zijn? zoja waar kan ik de 2de vinden)
Blackbberry aansluiten
updaten via desktop messenger of de Loader.exe ?

vergeet ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
AlphaWierie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:22:

verder ben ik nog vrij noob op het gebied van upgreaden. wat is precies de bedoeling?

Vendor verwijderen (lees soms dat er 2 vendors zijn? zoja waar kan ik de 2de vinden)
Blackbberry aansluiten

vergeet ik hier iets?
Dat is het wel inderdaad. Volgens mij hoef je nog geen eens opnieuw op te starten. Mijn BB 8900 van de zaak ging zonder problemen met de desktopmanager. De 8520 van m'n vriendin moest ik eerst wipen (javaloader -u wipe) en dan met de loader installeren.
Alleen vergeet je stap 1: Backup maken ;)
Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

AlphaWierie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:22:

Blackbberry aansluiten

vergeet ik hier iets?
Ik heb ze allemaal al gehad en ik blijf toch bij .411, gewoon omdat deze al retegoed werkt + alle knoppen werken gewoon zoals het hoort. Bij de nieuwere versie doet de Lock knop het niet en bij de nieuwste versie doet de Standby knop het niet.
Naast deze hele irritante minpuntjes (imo) heb ik geen verbeteringen qua snelheid en stabiliteit kunnen ontdekken..

Daarnaast is de makkelijkste manier om het via de Loader.exe te doen die in Common Files staat. Hier loop je gewoon een wizard door waar je bij de eerste keer gewoon alles even goed moet lezen, er wordt standaard ook al een back-up voor je gemaakt, die later gelijk weer erop wordt gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 19-03-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
ok dus je bedoelt de 5.411 versie? ik lees idd vaak dat de lock knop niet meer werkt na de update.. terwijl ik die toch het meeste gebruik hahaha

maar de 5.411 versie heeft niet die bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Idd de os v5.0 versie.
De .411 versie heeft geen enkele bugs, althans geen die ik heb kunnen vinden. Maar ik gebruik mijn BB heel intensief, dus als er bugs waren, had ik die wel kunnen vinden.
Mss dat het niets uitmaakt, maar zoek de Vodafone Spain versie van de .411, die gebruik ik namelijk ook en ben er uitermate tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Het is gelukt! super bedankt.

Het ziet er een stuk frisser uit!, en het is met alles net een tikkeltje sneller.

Nu kijken hoe de batterij duur is:)

[ Voor 29% gewijzigd door AlphaWierie op 19-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Iemand enig idee of het zal helpen wanneer ik een "Snellere" MicroSD kaart in mijn toestel stop, ik gebruik nu een 4GB Class 2 kaart van Sandisk, zal het helpen om een 4 of 8GB Class 6 te kopen.

Als ik nu namelijk naar mijn Afbeeldingen ga, duurt het heel lang voor de mappen worden getoond, en ook de afbeeldingen die in de "Main" staan (gemaakt met de Camera), laden tergend langzaam. Muziek lijkt nergens last van te hebben.

Edit: Ik heb inmiddels (aan de hand van een tip) geprobeerd m'n kaartje te Defragmenteren, het is nog steeds langzaam, maar als de eerste Thumb geladen wordt, lijken de andere een stuk sneller te laden.

[ Voor 25% gewijzigd door JunkieXP op 19-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Hangt ervan af waarschijnlijk hoeveel afbeeldingen je hebt ? Hier duurt het niet meer dan 1 sec om alles weer te geven, met een Kingston 4GB kaartje, class 4 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Draai je OS5? ik draai zelf nog OS4.6.1.315 (heb het ook op *.206 gehad, en daarvoor volgens mij ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb versie 4.6.1.199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een blackberry 8900 curve en ik heb een probleem

sinds twee dagen, als ik naar de sms inbox wil gaan , krijg ik een lege map.
dit probleem heb ik voorheen nooit gehad.

ik kom pas in sms inbox via: menu, map weergeven sms inbox

wat is dit voor probleem??

groetjes tom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een vraagje over de weergave van internet op de Blackberry Curve 8900! Ik heb het toestel nu ongeveer 1,5 week in bezit. Op één of andere manier mist er bij mij ineens een adresbalk, die er voorheen wel was. Het is een beetje lastig uit te leggen maar ik probeer het toch maar even aangezien ik die adresbalk graag weer terug wil hebben!

Ter illustratie: http://www.fs-newmobile.c...erry_curve8900/foto35.jpg
http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/20090197.jpg

(ik weet niet hoe ik een afbeelding moet uploaden hier, vandaar dat ik de links plaats)

Op de foto via deze link is op een willekeurige website te zien dat aan de bovenkant van het scherm een adresbalk staat met daarop te lezen op welke website je je bevindt, en zo'n slotje van wel/niet beveiligde pagina, en GPRS etc etc. Deze balk was tot afgelopen zaterdag ook zichtbaar bij mij als ik internetpagina's bekeek. Maar sinds zaterdag niet meer en is de hele pagina gewoon gevuld met de website, zonder die balk bovenaan.

Ik heb alle instellingen al bekeken en bij langsgegaan, maar ik heb geen idee hoe ik deze balk weer terug kan krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heb ooit iets gelezen over de Hotkey "U" als Title Bar on / off switcher in de Browser, bij mij doet het echter niets, wellicht bij jou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

U switcht ie naar Fullscreen, dus dan krijg je dat informatiebalkje ook niet meer. Bij mij althans. ;)

Maar even over die adresbalk, die heeft er bij mij nooit gezeten.. Niet dat ik dat erg vind, want dat is alleen maar onnodige ruimte. Wat is het probleem om even op de BB toets te klikken en dan naar Go To.. gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Het was inderdaad te verhelpen met één van de Hotkeys! Namelijk de "L"! Dan verdwijnt/verschijnt de balk.. Moet je ook maar net weten, ben gewoon elke letter langsgegaan! Maar ik vind het handig als die balk in beeld staat zodat ik weer in welke Browser ik zit en of ik wel of niet op een beveiligde pagina zit, log soms wel eens in op mijn Ing. De balk neemt naar mijn idee helemaal niet zoveel ruimte in! Maar dat is persoonlijk! In elk geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah kijk, ik begrijp nu wat je met adresbalk bedoeld. Niet zozeer de balk om adressen in te typen, maar dat zwarte balkje met alle info nietwaar?
Daarnaast gebruik je waarschijnlijk nog OS4.6, waardoor de hotkeys iets anders zijn. L doet namelijk niets bij mij, U doet dan waarschijnlijk niets bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! Dat zwarte balkje waar die info in staat: welke browser je werkt, welke website, dat 'slotje' voor beveiligde pagina's etc! Ik wist niet zo goed hoe ik het duidelijk kon omschrijven. Maar nu is het gelukkig opgelost! Ik heb overigens geen idee welke OS ik gebruik, is dat een verouderde versie? De 'U' doet inderdaad niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:56:
Ja! Dat zwarte balkje waar die info in staat: welke browser je werkt, welke website, dat 'slotje' voor beveiligde pagina's etc! Ik wist niet zo goed hoe ik het duidelijk kon omschrijven. Maar nu is het gelukkig opgelost! Ik heb overigens geen idee welke OS ik gebruik, is dat een verouderde versie? De 'U' doet inderdaad niks.
Aan de hand van jou reactie maak ik op dat jij de Curve 8900 nog in "Originele Staat" hebt behouden, dan zou die nog op OS4.6 draaien, het is infeite net als Windows, er is namelijk inmiddels een nieuwe versie uit (OS5). Maar als het je al niks zegt, zou ik er niet direct aan beginnen, ookal kan je weinig fout doen. Don't fix it if it Ain't broken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb idd niets veranderd aan software, besturingssysteem e.d.! Werkt dat beter dan wat ik op dit moment heb dan? Wat verandert er dan allemaal? De Hotkeys in elk geval, zoals hierboven te lezen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Weinig, OS5.0 heeft wat extraatjes en het werkt allemaal net even wat beter, soepeler en stabieler, mits je de juiste versie installeert.
Wil zelf absoluut niet terug naar v4.6, maar als het voor jou prima werkt, dan zou ik lekker daarop blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ik heb zelf ongeveer 4maanden met os 4.6 gewerkt. en ben sinds vorige week overgestapt naar 5.0

Wat voor mij echt een meerwaarde is:
Batterij gaat langer mee: 4.6 was 2dagen 5.0 is 3-4 dagen (en ik gebruik mijn bb erg intensief)
Een stuk sneller dan 4.6 (vooral de zwaardere apps zoals facebook hyves, blackberry maps en het instaleren van apps)
minder vastlopers (mijn 4.6 had vaak dat hij ff vastliep)
en het ''15minuten wachten tot je @mail op je blackberry komt'' probleem is verholpen.

veranderingen die ik minder belangrijk vind:
frissere look: grove randjes zijn rond gemaakt, een mooie blauwe gloed bij het selecteren van iets, een mooiere wekker.., en zo zijn er nog tal van andere mooi-mooi dingetjes

[ Voor 15% gewijzigd door AlphaWierie op 23-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

AlphaWierie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:03:
en het ''15minuten wachten tot je @mail op je blackberry komt'' probleem is verholpen.
Klinkt interessant! Moet mijn Curve 8900 nog 2 weken voortsleuren voor m'n overstap naar de Bold 9700 en het begint toch te kriebelen om toch al vast van OS5.0 te proeven (wilde het pas op 9700 gebruiken, omdat de ervaring dan wat, nieuwer aanvoelt, aangezien het niet echt een "nieuwe telefoon" is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat klinkt idd wel handig, want ik heb idd wel de ervaring dat de batterij vrij snel leeg is! Als de batterij langer meegaat door OS5.0 is dat wel een fijne bijkomstigheid. Is het moeilijk om dat op de BB te 'installeren'? En verdwijnen dan niet alle berichten, mailboxen, instellingen etc?

Heb er echt 0,0 verstand van hoor dus misschien stel ik wel domme vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
RnB heeft mij er goed bij geholpen dus misch even wachten tot hij een berichtje stuurt.

maar ik was zelf ook vrij nieuw op dat gebied en is me in 1keer goed gelukt.

wat je moet doen is:

1
De software 5.0 downloaden,
die is hier te vinden: https://www.blackberry.co...EDDB974612F3688F6C4B5C71A

Het gaat hier om de 5.411 spaanse versie. er zijn nieuwere, maar die hebben bugs zoals lock/standby knop die niet werken, vandaar dat je het beste deze kan downloaden.

2 nadat je de gedownloade software heb geinstaleerd moet je de ''vendor'' file verwijderen.
De vendor file is een soort beveiliging dat de update provider en regio gebonden is.
dat is heel simpel te doen door naar: C/program files/Common files/ Research In Motion/Apploader
te gaan en daar de Vendor.xml te verwijderen (Staat ergens onderin)
Belangrijk is dat je ook je prullenbak leegmaakt!

3 Start de Loader.exe(icoontje van een telefoon) (de loader is te vinden in de zelfde map als waar je de vendor heb verwijders, in de apploader map dus)
De loader.exe zal je stap voor stap begeleiden door het proces, ook gaat het een update maken van je huidige bb os,gegevens ect. (zelf kun je wel voor de zekerheid een eigen backup maken via de blackberry desktop manager, doe dit wel VOOR je de os5 software op je pc hebt geinstaleerd)

4 Updaten. gaat ook allemaal van zelf, je blackberry zal een paar x uitgaan, zwart beeld krijgen met een langdurig rood lampje, maar gewoon zn gang laten gaan.

Dit hele proces heeft bij mij ongeveer 30minuten geduurd.

dus
(optioneel van te voren een backup maken)
1 download OS5 (link boven)
2 instaleer 0s5 +vendor.xml verwijderen(prullenbak legen)
3 blackberry connecten en de loader.exe opstarten
4 updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, ik heb er helemaal niets op aan te merken. ;)
Ziet er prima uit, idd niet vergeten de vendor.xml te verwijderen, want dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Daarnaast even een back-up maken idd, maar dat staat standaard aangevinkt wanneer je de loader.exe hebt opgestart.

Ik had geen weet van de genoemde voordelen van OS5.0, omdat ik nooit met 4.6 gewerkt heb. Maar na dit gelezen te hebben, zou ik zeker upgraden naar 5.0.

Hoelang het proces duurt is afhankelijk van je systeem denk ik, aangezien mijn toestel in een kwartier al klaar was. Zonder het restoren duurde het zelfs maar een aantal minuten.

[ Voor 17% gewijzigd door RnB op 23-03-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Kan ik ervoor zorgen dat mijn afspraken etc. van in mijn agenda op m'n scherm worden weergeven? Heb mij er vandaag dood achter gezocht maar niets te vinden...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Stancke schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:59:
Kan ik ervoor zorgen dat mijn afspraken etc. van in mijn agenda op m'n scherm worden weergeven? Heb mij er vandaag dood achter gezocht maar niets te vinden...

Bedankt
Er zijn thema's hiervoor die het wel kunnen, je moet even zoeken op het hypaereon sliq 8900 thema bijvoorbeeld :

http://forums.crackberry....sliq-curve-8900-a-349923/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Stancke schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:59:

Bedankt
Zat ook met dit puntje, ik heb dit uiteindelijk opgelost door de standard view van mijn calendar op agenda te zetten, zo zie ik gelijk al mijn afspraken onder elkaar wanneer ik op calendar klik.
Ik heb dit gedaan omdat ik de themes niet lekker vond werken (of niet 100% in elkaar gezet of het was gewoon te traag).
Daarnaast geven die themes alleen je agenda weer wanneer je je calendar icoontje highlight.

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 23-03-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Vreemd dat dit niet standaard in een BB zit, is toch iets wat ik standaard verwachtte van een zakelijke telefoon...

Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke BB is beter?

BB curve 8900 of BB bold 9700?

ik zit beetje te twijfelen, zover als ik nu bekeken heb hebben ze +- de zelfde specs, alleen, vraag ik me ff af wat voor verdere verschillen ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is al een aantal keren voorbij gekomen, maargoed..

Enige (grote) verschil is de aanwezigheid van 3G en HSDPA bij de Bold 9700. De Curve 8900 heeft alleen GPRS, wat trouwens meer dan genoeg is voor hevig mailen en wat sites bezoeken.

Ik zat zelf ook met de keuze tussen de Bold 9700 of de Curve 8900, maar het prijsverschil van 150 euro voor het geringe verschil in functionaliteit was me iets te gortig, dus heb uiteindelijk voor de Curve 8900 gekozen.

Dus, als jij per se HSDPA nodig hebt, neem je de Bold, anders heb je genoeg aan de Curve. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, sorry dat het al een aantal keer voorbij gekomen is.. toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch nog een vraag haha,

ik heb een Hi eindeloos xtra snel, kan ik daar wel vol op gebruik van maken zonder HSDPA (1024kbps DL)

kan t niet vinden tot hoeveel GPRS gaat...

EDIT:

laat maar, zie net op de Hi site dat je voor extra snel een HSDPA toestel nodig hebt, de Curve wordt het dus niet, nogmaals bedankt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Je zal dat moeten omzetten naar een Hi Eindeloos Online Blackberry abonnement, alleen die werkt namelijk met de Blackberry. Max snelheid van dit abonnement is neem ik aan ook HSDPA, maar dat zul je zelf even op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ik heb zelf de 8900 gehaald.
reden:
intensief surfen doe ik nogsteeds op mijn pc/laptop
hij doet uitstekend waar het voor gemaakt is (mailtjes ontvangen, en versturen+ lichte sites openen(nu.nl,9292ov,hyves ect)
Een stuk goedkoper, en in combinatie met een 1jarig abbo (ik neem nooit een 2jarig)
accu duur is voor mij erg belangrijk, zit soms 2-3 dagen zonder stroom. en het schijnt dat de 9700 bij 1.5 dag leeg is bij intensief gebruikt (door 3G) terwijl de 8900 3-4 dagen mee kan.

wat me wel erg is meegevallen is dat de gprs op de 8900 toch erg snel is.
Het is zeker geen 3G maar wel een STUK sneller dan mijn nokia en samsung met gprs.
dit omdat het een speciale efficiënte manier heeft van data binnen halen.

Dus als jij veel gaat surfen, en het geld ervoor over hebt,kan je de 9700 nemen(je heb dan wel de ''nieuwste'' blackberry), wil je hem gebruiken voor mailtjes en licht gebruik zou ik de 8900 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Stancke schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:09:
Vreemd dat dit niet standaard in een BB zit, is toch iets wat ik standaard verwachtte van een zakelijke telefoon...

Bedankt voor de link!
Wanneer je OS5 draait zit het er wel standaard in, je kan dan in je Menu op de BlackBerry Button Klikken en naar opties gaan en daar als Theme Today Selecteren (het reilen en zeilen weet ik er niet van aangezien ik nog eventjes bij OS4.6 blijf).

Ga in iedergeval ook op zoek naar een Thema waar ik de Calender gewoon altijd zie staan (i.p.v. het Highlighted Icoontje), eventueel duik ik zelf de Theme Maker is in =)!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:12:
welke BB is beter?

BB curve 8900 of BB bold 9700?

ik zit beetje te twijfelen, zover als ik nu bekeken heb hebben ze +- de zelfde specs, alleen, vraag ik me ff af wat voor verdere verschillen ze hebben
Ik zelf had mijn Curve 8900 aangeschaft i.c.m. een 1 jarig abonnement, en ik kan je zeker aanraden om het meegeleverde hoesje te gebruiken, een (in mijn ogen) erg belangrijk en gevoelig punt van de "vorige" Generatie BlackBerry's (red. 8900, 9000, en verder terug) is toch zeker wel de TrackBall.

Na zo'n 3 maanden merkte ik dat hij afnam in functioneren, ik heb hem daarop zelf uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, vanaf dat moment de hoes gaan gebruiken, maar toch nam het navigeren weer af binnen een maand of 3. Nu moet ik toegeven dat ik mijn BlackBerry gewoon in alle omstandigheden gebruik, (de Kroeg, nadat mijn hand in een zak Chips heeft gegraaid, etc.) maar toch raad ik je aan om uiterst voorzichtig te zijn =). Na zo'n 7 maanden was namelijk ook de TrackBall Click bij mij verdwenen, met Schoonmaken was dit niet te verhelpen, en ook de TrackBall leek dus zijn beste tijd gehad te hebben. Nieuwe TrackBall aangeschaft, en de TrackBall Dome (die zorgt voor de Click) verwijderd, eronder voorzichtig schoongemaakt, en een nieuwe Dome (had mijn oude namelijk vernachelt ;)) aangebracht, en sindsdien is het weer acceptabel, maar nog steeds is de Klik niet in zijn oude vorm herstelt. Moraal van het Verhaal, de BlackBerry Bold 9700 heeft de TrackBall vervangen door een TrackPad, waardoor vuil veel minder makkelijk tot de kern van het apparaat treed en je er dus minder last van zou (moeten) hebben.

Op 3 april loopt mijn huidige contract dus af, en ansich vind ik het niet erg dat ik de Overstap mag maken naar de Bold 9700, enige downside die ik eraan vind zitten is dat ik bang ben dat ik niet het gevoel heb "een nieuwe Gadget" in bezit te hebben, aangezien ze zo op elkaar lijken, en kwa functioneren echt nauwelijks afwijken. Blijf het jammer, maar tegelijk zo heerlijk vinden dat de BlackBerry, Saai is! Het werkt gewoon, geen Poespas, once you got it all set up, you never have to look back =).

Overigens vind ik wel dat de (Native) Browser niet bijster snel is, ik ga dan nu naar een HSDPA device, (maar vind de snelheden van GPRS eigenlijk gewoon goed, maar als je meer kan krijgen, voor hetzelfde geld....). Maar wat ik als Vergelijking pak is, WiFi. Thuis hebben we een 50MBit verbinding liggen, en toch is het Internet niet Verbluffend Snel, hoop echt dat die WebKit Browser daar verandering in gaat brengen, want toch werkt de Native Browser om een of andere reden voor mij lekkerder dan Opera of BOLT!

Tot zover!

[ Voor 11% gewijzigd door JunkieXP op 24-03-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
is het moeilijk zo een trackball vervangen? het schijnt dat je het hele trackball ding kan vervangen zodat hij weer naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Heb ik inderdaad ook gedaan, is geen Rocket Science en best te doen, maar ja, mocht je het na 3 maanden al moeten doen, dan is het toch zonde dat je dan je eigen garantie al vernacheld. Stel dat er echte een keer iets mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
ja idd, mijn bb8900 is een half jaar geleden 2dehands gekocht voor 90euro (koopje)
Dus van mij zal best al oud zijn, en heb geen idee hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.
Heb zelf nog geen last van die trackball doet het gewoon naar behoren, maar ik hou wel rekening ermee dat hij op korte termijn ermee ophoud. heb zelf wel alvast zo een reserve trackball unit aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
AlphaWierie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:54:
RnB heeft mij er goed bij geholpen dus misch even wachten tot hij een berichtje stuurt.

maar ik was zelf ook vrij nieuw op dat gebied en is me in 1keer goed gelukt.

wat je moet doen is:

1

Het gaat hier om de 5.411 spaanse versie. er zijn nieuwere, maar die hebben bugs zoals lock/standby knop die niet werken, vandaar dat je het beste deze kan downloaden.

2 nadat je de gedownloade software heb geinstaleerd moet je de ''vendor'' file verwijderen.
De vendor file is een soort beveiliging dat de update provider en regio gebonden is.
dat is heel simpel te doen door naar: C/program files/Common files/ Research In Motion/Apploader

3 Start de Loader.exe(icoontje van een telefoon) (de loader is te vinden in de zelfde map als waar je de vendor heb verwijders, in de apploader map dus)
De loader.exe zal je stap voor stap begeleiden door het proces, ook gaat het een update maken van je huidige bb os,gegevens ect. (zelf kun je wel voor de zekerheid een eigen backup maken via de blackberry desktop manager, doe dit wel VOOR je de os5 software op je pc hebt geinstaleerd)

4 Updaten. gaat ook allemaal van zelf, je blackberry zal een paar x uitgaan, zwart beeld krijgen met een langdurig rood lampje, maar gewoon zn gang laten gaan.

Dit hele proces heeft bij mij ongeveer 30minuten geduurd.

dus
(optioneel van te voren een backup maken)
1 download OS5 (link boven)
2 instaleer 0s5 +vendor.xml verwijderen(prullenbak legen)
3 blackberry connecten en de loader.exe opstarten
4 updaten
Bij mij staat er naast die v5 een * geplaatst, die zegt dat het allen voor BB abo's is (heb zelf geen abo), lukt dit dan niet? Heb al Google geraadpleegd en andere fora gelezen maar de update blijft mislukken:(

Thx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

OS5.0 staat los van wat voor abonnement je hebt, dus je kan volgens dat schema gewoon je BB upgraden.
Heb je expres geen Blackberry Abonnement genomen? Want zonder dat abonnement, heb je eigenlijk geen ruk aan je BB..

En geef eens aan waarom ie mislukt, wat voor melding je krijgt ed?

[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 25-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
[b][message=33693504,noline]1

Dit lukt
Dit lukt ook
Nadat ik op loader.exe heb geklikt zie ik alleen dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2iih5sp.jpg

Hier loopt het mis... Als ik update via Desktop Manager dan crashed alles (gisteren voor gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, dat is apart.
Heb je niet toevallig al OS5.0 erop staan? Moet je even bij about kijken in de settings van je BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Nope, staat v4.6...

Ik versta er mij ook niet aan... Heb de update afgehaald die in de tut staat dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ik heb dit wel vaker gelezen op forums, het kan zijn dat je een 2de vendor.xml heb?
Dit zit meestal in de Temp folder.
die kan je ook vinden door te ''zoeken''
en dan geavanceerd, en dan typ je in vendor.xml
vind hij er meer dan 2 dan weetje wat het probleem was.

zo niet dan kan je dit proberen:

-uninstal de os5 software weer (configuratie scherm/software/blackberrytoestel software 5.0 waarsch)
-uninstal je oude os4.6 (configuratie scherm/software/blackberrytoestel software 4.6 waarsch)
-OS5 weer instaleren (als administrator uitvoeren)
-pc opnieuw opstarten
-Vendor.xml verwijderen!!+prullenbak legen
-internet uitschakelen(wlan switch of kabel eruit)
-blackberry connecten (als het goed is worden er nu nieuwe drivers geinstaleerd)
-vervolgens weer proberen te updaten via de loader

Hierdoor moet het probleem verholpen worden, als het goed is.

Hoezo heb je eigenlijk een bb zonder abbo?.. dat is het zelfde als een auto zonder banden. dat rijd gewoon niet lekker.

[ Voor 81% gewijzigd door AlphaWierie op 25-03-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
ik heb zelf nu btw de bolt browser, dit omdat hij veel sneller is en hij open flash zodat ik wat online games kan spelen haha

Ik heb zelf gelezen dat de data die je met je bolt-browser verbruikt, apart in rekening worden gebracht,

zo van alles wat je niet met de web n walk internet niet onder de ''onbeperkt'' valt.

wie weet hier meer van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
AlphaWierie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:05:
Ik heb dit wel vaker gelezen op forums, het kan zijn dat je een 2de vendor.xml heb?
Dit zit meestal in de Temp folder.
die kan je ook vinden door te ''zoeken''
en dan geavanceerd, en dan typ je in vendor.xml
vind hij er meer dan 2 dan weetje wat het probleem was.

zo niet dan kan je dit proberen:

-uninstal de os5 software weer (configuratie scherm/software/blackberrytoestel software 5.0 waarsch)
-uninstal je oude os4.6 (configuratie scherm/software/blackberrytoestel software 4.6 waarsch)
-OS5 weer instaleren (als administrator uitvoeren)
-pc opnieuw opstarten
-Vendor.xml verwijderen!!+prullenbak legen
-internet uitschakelen(wlan switch of kabel eruit)
-blackberry connecten (als het goed is worden er nu nieuwe drivers geinstaleerd)
-vervolgens weer proberen te updaten via de loader

Hierdoor moet het probleem verholpen worden, als het goed is.

Hoezo heb je eigenlijk een bb zonder abbo?.. dat is het zelfde als een auto zonder banden. dat rijd gewoon niet lekker.
Werkt ook niet...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Op een andere (verse) computer testen. Zelf update ik met BB desktop. Dus mijn advies:
- Verse installatie van Windows (of andere computer)
- BB desktop installeren
- BlackBerry met kabel goed koppelen, backup maken, kijken of dit werkt.
- OS5 pakket installeren
- Internet kabel uit de computer
- Vendor.xml verwijderen.
- Via BB desktop de update procedure uitvoeren.

Ik denk namelijk dat je lokale installatie op de computer niet helemaal goed is.

Trouwens, ook al geprobeerd je BB eens te herstarten? Misschien is er nog iets in het geheugen actief.
Dit doe je (dacht ik) met (linker) alt - (rechter aA) en Del, dus alt-aA-del. Het rebooten kan even duren, dus niet schrikken. :)

Ik heb sinds het weekend een klapperende BIS lijn over Wi-Fi. De verbinding met de router/Internet is goed volgens de Wi-Fi-tools op de BB, maar de BIS server kan niet benaderd worden. Dan schakelt die terug naar GPRS en dan heb ik meteen weer verbinding met BIS. Dan ineens heb ik een tijd weer verbinding via Wi-Fi en zo blijft het klapperen. :? (Internetten via de hotspotbrowser werkt ook perfect over Wi-Fi als ik niet verbonden ben met BIS, dus de Internet lijn is goed).

[ Voor 25% gewijzigd door Joepv op 29-03-2010 14:30 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Stancke schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:35:
[...]

Dit lukt

[...]

Dit lukt ook

[...]

Nadat ik op loader.exe heb geklikt zie ik alleen dit staan:

[afbeelding]

Hier loopt het mis... Als ik update via Desktop Manager dan crashed alles (gisteren voor gehad)
Bij een blackberry zonder connectie naar RIM (dus geen BIS of BES) moet je eerst je blackberry helemaal wipen totdat je geen OS meer hebt (javaloader -u wipe) en dan een verse install van OS5. Als je wel connectie hebt kan je upgraden. Daar helpt geen vendor.xml tegen.

Even een stappenplan:
1. Backup maken en ergens vindbaar opslaan.
2. javaloader -u wipe
3. Reboot blackberry totdat je een wit scherm met app error 521 (dacht ik) krijgt.
4. Loader starten.
5. Blackberry aansluiten en hopen dat het goed gaat (paar keer loader starten of BB starten.)
6. Tijdje wachten...
7. Backup restoren van de plek die je bij stap 1 genoteerd hebt.

Ik heb zelf nog geen andere mogelijkheid gevonden voor BB zonder abbo en vond het zelf een beetje risicovoller dan een normale wipe of upgraden (en had nog wat reserve liggen :))

En hier nog wat uitleg: http://forums.crackberry....taplan-393294/index2.html

[ Voor 4% gewijzigd door Archie_T op 29-03-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Joepv schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:28:

Ik heb sinds het weekend een klapperende BIS lijn over Wi-Fi. De verbinding met de router/Internet is goed volgens de Wi-Fi-tools op de BB, maar de BIS server kan niet benaderd worden. Dan schakelt die terug naar GPRS en dan heb ik meteen weer verbinding met BIS. Dan ineens heb ik een tijd weer verbinding via Wi-Fi en zo blijft het klapperen. :? (Internetten via de hotspotbrowser werkt ook perfect over Wi-Fi als ik niet verbonden ben met BIS, dus de Internet lijn is goed).
Hier heb ik ook last van, maar dan wel al sinds ik begon met wifi. Dit is de reden dat ik wifi nooit gebruik op mijn BB.
Door dat heen en weer geschakel, duurt alles langer dan wanneer ik via GPRS verbinding heb.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Archie_T schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Bij een blackberry zonder connectie naar RIM (dus geen BIS of BES) moet je eerst je blackberry helemaal wipen totdat je geen OS meer hebt (javaloader -u wipe) en dan een verse install van OS5. Als je wel connectie hebt kan je upgraden. Daar helpt geen vendor.xml tegen.

Even een stappenplan:
1. Backup maken en ergens vindbaar opslaan.
2. javaloader -u wipe
3. Reboot blackberry totdat je een wit scherm met app error 521 (dacht ik) krijgt.
4. Loader starten.
5. Blackberry aansluiten en hopen dat het goed gaat (paar keer loader starten of BB starten.)
6. Tijdje wachten...
7. Backup restoren van de plek die je bij stap 1 genoteerd hebt.

Ik heb zelf nog geen andere mogelijkheid gevonden voor BB zonder abbo en vond het zelf een beetje risicovoller dan een normale wipe of upgraden (en had nog wat reserve liggen :))

En hier nog wat uitleg: http://forums.crackberry....taplan-393294/index2.html
Hangt wel een risico aan... Stel, de update mislukt, dan sta je daar zonder een OS op je BB...? Komt die OS5.0 eigenlijk nog officieel uit voor de 8900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Al die OS5.0 die je erop zet zijn officieel uitgebracht. ;)
Alleen jij bedoelt waarschijnlijk wanneer onze providers ze naar buiten brengen, dat wij ze niet op zo'n omslachtige manier moeten verkrijgen.
Mij maakt het opzich niet zoveel uit, aangezien ze identiek zullen zijn (behalve eventuele brandings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Stancke schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Hangt wel een risico aan... Stel, de update mislukt, dan sta je daar zonder een OS op je BB...? Komt die OS5.0 eigenlijk nog officieel uit voor de 8900?
Je staat sowieso zonder OS, dat is namelijk de stap javaloader -u wipe. Als je dat doet staat er niets meer op de BB. Het risico is minimaal, je hangt de blackberry weer aan desktop manager en je kan gewoon 4.7 oid installeren. Zelf al meerdere malen gedaan met verschillende types BB. Het is de eerste keer eng maar om je BB te zien "sterven" maar daarna werkt alles perfecto met OS5.
Als je het niet aandurft zou ik gewoon lekker wachten tot je provider het officieel uitbrengt.
Het is gewoon lastig omdat jij geen blackberry abonnement hebt, als je die wel had dan kon je "gewoon" upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heeft iemand trouwens een tip om je gebelde minuten en verstuurde smsjes bij te houden? Standaard zit het er niet op (alleen per nummer).
Ik gebruikte eerst een app waar ik de naam even kwijt van ben, maar ik vond het niet lekker werken. Was een app die alles bijhield en dan na ieder gesprek vroeg of je het wilde importeren in Excel.
Ik wil gewoon een standaard timer die je gebelde (eventueel ontvangen) minuten en verstuurde smsjes bijhoudt. Kan zoiets niet vinden in de BB App store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
RnB schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:21:
[...]

Hier heb ik ook last van, maar dan wel al sinds ik begon met wifi. Dit is de reden dat ik wifi nooit gebruik op mijn BB.
Door dat heen en weer geschakel, duurt alles langer dan wanneer ik via GPRS verbinding heb.. :z
Vind het wel vaag, want het werkt al dik een jaar en heb niets veranderd aan mijn netwerk infra thuis. :?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, dat is wel raar idd.. Maar mss dat het probleem bij Blackberry ligt, aangezien dat gezeik door het niet kunnen verbinden met BIS komt.
Ik heb de mijne namelijk pas 2 maanden, dus het zou kunnen dat het daarvoor gewoon prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Gisteravond was mijn Wi-Fi thuis weer stabiel. Zit vandaag op een kantoor met Wi-Fi en het is ook al de hele dag stabiel. :)

RnB: Misschien kun je het ook nog eens proberen, misschien toen toevallig problemen met de servers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, dat klinkt wel positief dan, ik ga het nog een keer proberen. :)

Nou, geen uitval dit keer.. Mss dat het nu dan toch lekker werkt, ik blijf het nog een tijdje gebruiken.

Hm, het was helaas niet voor lang.. Hij wilt toch nog niet lekker werken hier. Vooral met third-party apps heeft ie moeite met verbinden, waardoor het heel lang duurt. Daarna schakelt ie over naar GPRS en werkt alles weer.. Helaas pindakaas..

[ Voor 85% gewijzigd door RnB op 30-03-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb net de update van de BB Messenger geinstalleerd en nu is die gewoon verdwenen? Mijn telefoon werkt plots ook heel erg langzaam... Iemand een idee? :?

Edit: De batterij er eens uithalen heeft het opgelost :)

[ Voor 16% gewijzigd door ETzPliskin op 30-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Archie_T schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:26:
[...]

Je staat sowieso zonder OS, dat is namelijk de stap javaloader -u wipe. Als je dat doet staat er niets meer op de BB. Het risico is minimaal, je hangt de blackberry weer aan desktop manager en je kan gewoon 4.7 oid installeren. Zelf al meerdere malen gedaan met verschillende types BB. Het is de eerste keer eng maar om je BB te zien "sterven" maar daarna werkt alles perfecto met OS5.
Als je het niet aandurft zou ik gewoon lekker wachten tot je provider het officieel uitbrengt.
Het is gewoon lastig omdat jij geen blackberry abonnement hebt, als je die wel had dan kon je "gewoon" upgraden.
Bij deze is m'n BB software-matig overleden... Krijg geen enkele versie van het OS er meer op, krijg steeds de melding "reload software test" (of iets in die aard, ben niet thuis nu), reeds gegoogled en alles geprobeerd, niets helpt. Kan hem niet meer wipen, ook niet via BBSK, PIN valt steeds weg en ben gestopt op het moment wanneer ik een zwarte streep kreeg op een witt scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica