Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:38:
En in hoeverre is het interessant om een topic te openen over een toestel waarvan niet is bevestigd dat dit toestel naar de EU komt, laat staan een gerucht.

Bovendien werkt deze (tot nu toe) alleen op CDMA-netwerken, daar hebben we in Europa niet veel aan gezien we hier op het GSM-netwerk zitten.
Uhhh deze werkt op GSM netwerken (de 8520) Heb hem hier op T-Mobile USA... Hij is nog niet op 1 van de CDMA netwerken hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te kijken naar een BB Curve 8900 en lees net op sommige fora en op de KPN site dat het niet mogelijk is om hotmail op te halen op de BB. Dit is voor mij wel noodzakelijk. Nou is in het verleden gebleken dat de site van KPN nog wel eens wat achterloopt. Wat zijn jullie ervaringen? Kan dit met BIS? En is het provider afhankelijk? Zelf zou ik het liefst voor HI kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:08:
Ik zit te kijken naar een BB Curve 8900 en lees net op sommige fora en op de KPN site dat het niet mogelijk is om hotmail op te halen op de BB. Dit is voor mij wel noodzakelijk. Nou is in het verleden gebleken dat de site van KPN nog wel eens wat achterloopt. Wat zijn jullie ervaringen? Kan dit met BIS? En is het provider afhankelijk? Zelf zou ik het liefst voor HI kiezen.
Hotmail heeft tegenwoordig weer gewoon gratis pop3 toegang. Dit lijkt me dus geen probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
stel: ik koop een blackberry los (dus zonder abo met BB internet en BIS). Kan ik dan nog mail ontvangen (bijv. via wifi)? Kan ik ook surfen op het internet (ook bijv. via wifi)?
Het zit namelijk zo, ik ben niet zo geinteresseerd in internet op mijn mobiel, omdat ik dat toch niet veel gebruik. Blackberry's lijken me wel goede mobieltjes. Maar ik heb dus geen BB internet nodig, dus misschien koop ik een losse. Als ik internet of mail op mijn mobiel, doe ik dat wel op mijn wifi thuis.
Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is?

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 22:25
ciesouw schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:30:
stel: ik koop een blackberry los (dus zonder abo met BB internet en BIS). Kan ik dan nog mail ontvangen (bijv. via wifi)? Kan ik ook surfen op het internet (ook bijv. via wifi)?
Het zit namelijk zo, ik ben niet zo geinteresseerd in internet op mijn mobiel, omdat ik dat toch niet veel gebruik. Blackberry's lijken me wel goede mobieltjes. Maar ik heb dus geen BB internet nodig, dus misschien koop ik een losse. Als ik internet of mail op mijn mobiel, doe ik dat wel op mijn wifi thuis.
Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is?
Je kan alle google apps downloaden en installeren. Houdt in dat je je gmail mailtjes kan ontvangen, kalendar kunt syncen via WAP. Je kan ook bv. Nimbuzz installeren voor je msn ea accounts te gebruiken om te chatten. Je kan dan ook opera mini installeren om via WAP (edge, 3g, gprs) te interetten.

Dit alles is zonder blackbeery internet abbo. Je moet wel een provider hebben die APN instellingen heeft (normale WAP instellingen).
En je kan natuurlijk al deze apps gebruiken via wifi

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 15:09
Om te MSN-en is overigens ook gewoon Windows Live Messenger for BlackBerry devices van onze vrienden in Redmond zelf beschikbaar.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
thanks guys, het lijkt me niet zo handig om vanalles te downloaden maar dit helpt me in ieder geval wel!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
vandaag m'n blackberry van t-mobile ontvangen. Gelijk de zakelijke klantenservice gebeld of ze mijn web n walk plus al om konden zetten naar instant email, dit kon en zou binnen een half uur werken. Nu 5 uur later werkt het nog niet, als het morgen niet werkt maar weer ff bellen :p

Maar man man.. wat ben ik al blij dat ik van windows mobile af ben, ook al heb ik nou geen touchscreen en 3g/hsdpa meer die ik op m'n touch pro wel had. Super dingetje!

En t vrouwtje is er ook blij mee.. sudokoeeee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
18 september weer gebeld voor instant email, opnieuw geactiveerd. Hele weekend werkt het wederom niet. Volgens mij hebben ze gewoon iets fout met m'n PIN en IMEI. Enfin, net weer gebeld en ik zou nu in de loop vd week terug gebeld worden door ietwat technischer personeel.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb 'm nu nog geen half jaar en mijn scrollballetje gaat niet meer naar boven :(

Democratie kost een Fortuyn

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

@Flashin: Al meer duidelijk?

@Edjaaah: Ik heb hem daarvoor zelf uit elkaar gehaald, relatief simpel te doen als je de Filmpjes op YouTube (bijvoorbeeld deze: http://www.youtube.com/watch?v=0pxoXMTO6Ro) goed in je opneemt / volgt (kijk er wel meerdere zodat je geen verassingen tegenkomt). Je verspilt hiermee wel je garantie, maar je zal er (waarschijnlijk) versteld van staan hoeveel rotzooi zich daaronder bevind (als je de Holster gebruikt hebt zal dit aanzienlijk minder zijn).

Dit was mijn TrackBall Sensor voor het schoonmaken:
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/1414/dsc00754d.jpg

En zo zou dat gedeelte er eigenlijk uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.sw-box.com/images/product_images/BlackBerry%20Curve%208900%20Trackball%20Sensor%20Board%20With%20Flex%20Cable--1-220.jpg

Als je denkt dat hij niet vies is kan je ook proberen de complete TrackBall Unit te vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.3-c.com.cn/admin/userimages/20093418334994477.jpg

Hou ons op de hoogte

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
@JunkieXp:
Ik was het even vergeten hier te posten idd!
Gelukkig woensdag een email gekregen op de telefoon: registratie gelukt.
Daarna snel naar instantemail.t-mobile.nl en account aangemaakt. En warempel, het werkt allemaal! :)

Kreeg donderdag nog een sms van T-mobile dat ze de problemen hadden opgelost en dat ze hadden gezien dat ik een account had aangemaakt, als het nog niet werkte moest ik maar even bellen. Wel apart dat ze het via een smsje deden maar wel doeltreffend!

Dusja, het duurde even maar dan heb je ook wat. Volgens mij lag de fout gewoon bij een foutieve PIN/IMEI die bij t-mobile lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Even een crosspost:

Kan ik zonder bis, bes, of een een 'normaal' internet abonnement gebruik maken van de native BB apps voor mail, agenda en internet? Ik zit namelijk heel de dag in een wifi omgeving, dus ik vindt het een beetje zonde om daarvoor een extra abo erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Volgens mij werkt WIFI niet echt optimaal zonder BIS, althans, dit was bij mij toen BIS nog niet geactiveerd was (WIFI teken bleef doorzichtig en werd niet wit zoals bij BIS).

Heb wel geruchten gehoord dat 3th party Browsers en de Gmail app wel werken met WIFI zonder BIS, maar heb dit zelf niet mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
JunkieXP schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:20:
Volgens mij werkt WIFI niet echt optimaal zonder BIS, althans, dit was bij mij toen BIS nog niet geactiveerd was (WIFI teken bleef doorzichtig en werd niet wit zoals bij BIS).

Heb wel geruchten gehoord dat 3th party Browsers en de Gmail app wel werken met WIFI zonder BIS, maar heb dit zelf niet mogen ervaren.
Ja, 3e partij applicaties werken inderdaad als je het toegangspunt van je provider instelt (Options - Advanced Options - TCP/IP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week echt last van ontiegelijk traag internet via T-Mobile
Zie nu opeens als ik een website open connecting-->processing-->downloading staan,
terwijl dit eerst zo snel ging dat ik alleen de stap downloading zag

Ik heb het web n walk pakket, browser is Opera Mini.

De TCP/IP settings heb ik geloof ik goed staan:
APN Setting Enabled (X)
APN: internet

voor de rest geen username of password nodig via T-mobile volgens mij...

Wat ik wel vreemd vind is dat er bij settings-->advanced-->browser t-zones staat.
Ik heb helemaal niets met t-zones afgesloten en had daar dan ook liever iets in de zin van Internet zien staan.

Weet iemand of dit zo hoort of dat ik iets fout doe??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een BB Curve 8900 gekregen, de telefoon zelf is afkomstig uit Duitsland en is een T-mobile toestel die simlock vrij is. Mijn abonnement is een Hi BB abonnement.

De eerste paar dagen werkte het toestel prima, maar daarna had ik opeens geen bereik meer. Het toestel bleef maar op SOS staan. Ik heb geprobeerd een ander simkaart in te stoppen en kreeg hetzelfde probleem. De volgende dag deed het prepaidkaartje het wel, er stond weer gprs. Maar zodra ik me Hi abonnement simkaart erin stopte, bleef die weer op SOS staan.

Heel af en toe doet mijn Hi simkaart het wel op de telefoon, dan komt er wel GPRS te staan. Maar het probleem is dan dat hij het maar voor een paar minuten doet en dat mijn BES het niet wilt doen.
Ik heb HI gebeld die zeggen dat het komt door de instellingen van het toestel, daarom ben ik langs een telefoonzaak geweest en die zeiden dat er niks mis mee was. Toevallig deed mijn toestel het wel weer toen ik bij de winkel was.

Misschien dat iemand mij kan helpen met het instellen van me telefoon, zodat ik het toestel weer kan gebruiken?

Ik hoor het graag!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het laden van bijvoorbeeld de Appstore van Blackberry en de Gmail application?

Ik krijg als foutmelding: Upgrade your service to a plan that includes browsing....

Terwijl ik dit voorheen niet had en ook niks heb gewijzigd aan de instellingen. Backup draaien, harde reset, alle programma's eraf gooien en opnieuw installeren, clean installs hebben helaas nog niet geresulteerd in een oplossing. Vodafone gebeld en zij hebben ook de case uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb ook problemen met Gmail, ik krijg de melding; Voor dit programma is een werkende gegevensverbinding vereist. Controleer de signaalsterkte.

Ik heb niets gewijzigd, kan wel internetten. Kan ook mijn normale email wel ontvangen en kan ook daarmee email verzenden.
Reset heeft helaas niet geholpen.

De webmail van gmail werkt wel, echter de applicatie zelf niet.

Misschien iemand een idee? Mijn provider is Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb momenteel een abonnement lopen bij KPN met daarbij surf&mail totaal, dus geen speciaal bb abonnement. Ik heb 4 maanden geleden dit abonnement afgesloten met daarbij een nokia e71. Nu zit ik erover te twijfelen om mijn nokia te verkopen en een simlockvrije bb curve 8900 aan te schaffen. Na wat op internet te hebben gelezen heb ik een paar vraagjes:

1. Ik heb begrepen dat ik niet perse een BIS abonnement af hoef te sluiten om gewoon te kunnen internetten en e-mailen met een bb (als ik hier applicaties van een derde partij voor installeer), maar wat moet ik dan verder nog precies allemaal wijzigen qua instellingen op de bb? Ik las dat je iig de APN instellingen moet veranderen? Maar moet ik verder nog allerlei ingewikkelde dingen veranderen in de bb? Ik ben niet zo'n held met al die verbindingsinstellingen, dus dat is niet echt handig..
2. Ik las ergens dat als je de APN instellingen in de telefoon verandert dat er dan extra kosten worden berekend door de provider. Dit is neem ik aan niet het geval als je dit bij een blackberry doet en de APN instellingen invult voor normaal mobiel internet die gebruikt worden bij het surf&mail abonnement?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag heb ik ook problemen met Google Mobile App / Gmail / Etc. Heb een blackberry met al een paar maanden een werkende verbinding met Google Apps, maar sinds zaterdag doet ie het opeens niet meer?
Heb ook vanalles geprobeerd, resetten, via WiFi, alles eraf, opnieuw installeren, maar het werkt gewoon niet meer. Heb ook Vodafone als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:28:
Sinds zaterdag heb ik ook problemen met Google Mobile App / Gmail / Etc. Heb een blackberry met al een paar maanden een werkende verbinding met Google Apps, maar sinds zaterdag doet ie het opeens niet meer?
Heb ook vanalles geprobeerd, resetten, via WiFi, alles eraf, opnieuw installeren, maar het werkt gewoon niet meer. Heb ook Vodafone als provider.
Tevens reactie op het bericht van Jieve.

Zoals jullie misschien hebben gemerkt werkt alles weer naar behoren sinds een aantal uur. Ik had sinds vrijdag problemen met mijn verbinding en had hetzelfde probleem als jullie. Mijn provider was tevens Vodafone.

Vrijdag case aan laten maken en het probleem lijkt inmiddels verholpen te zijn. Nu maar eens OS 5 erop zetten en kijken hoe de verbeteringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:35
wat betreft het probleem met de Blackberry App World en nog wat programma's: wanneer deze plotseling aangeven dat er een data-plan upgrade moet uitgevoerd worden is dit voor T-Mobile gebruikers op te lossen door de servicebooks opnieuw te verzenden en een battery-pull uit te voeren. Misschien is zoiets ook mogelijk voor Vodafone abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

coenvanzetten schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:10:
wat betreft het probleem met de Blackberry App World en nog wat programma's: wanneer deze plotseling aangeven dat er een data-plan upgrade moet uitgevoerd worden is dit voor T-Mobile gebruikers op te lossen door de servicebooks opnieuw te verzenden en een battery-pull uit te voeren. Misschien is zoiets ook mogelijk voor Vodafone abonnees?
Goede tip, als toevoeging wil ik ook nog aangeven dat het verstandig is om de batterij ook eens los te halen als de blackberry nog aan staat. Dus niet eerst uitzetten en dan een batterypull.

Voor het probleem dat de laatste paar dagen gold was er helaas geen mogelijkheid om het zelf op te lossen. Dit moest echt via Vodafone gebeuren en dat is dus ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over deze Blackberry. Waarschijnlijk wordt deze vraag mij niet in dank afgenomen, maar wat zijn nu precies de echte voordelen (en eventuele nadelen) van deze Blackberry in vergelijking met de Nokia E71/E72?

De mail functie is waarschijnlijk een stuk beter, de trackball is anders dan dat nokia gebruikt. Verder weet ik dat deze Blackberry het moet doen zonder HSDPA en soortgenoten.

Ik zit sterk te twijfelen tussen deze 'telefoons'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 03:29:
Ik heb een vraag over deze Blackberry. Waarschijnlijk wordt deze vraag mij niet in dank afgenomen, maar wat zijn nu precies de echte voordelen (en eventuele nadelen) van deze Blackberry in vergelijking met de Nokia E71/E72?

De mail functie is waarschijnlijk een stuk beter, de trackball is anders dan dat nokia gebruikt. Verder weet ik dat deze Blackberry het moet doen zonder HSDPA en soortgenoten.

Ik zit sterk te twijfelen tussen deze 'telefoons'
Ik heb voorheen de Nokia E71 gehad en ben nu in het bezit van een Blackberry 8900. Met de E72 heb ik geen ervaring.

De overweging om over te stappen naar de Blackberry waren voor mij het gebruik van het toetsenbord en bij de Nokia had ik heel snel veel last van stof onder het scherm. Het toetsenbord vind ik vele malen beter dan de E71. Dit is natuurlijk wel een kwestie van smaak. De bouwkwaliteit van de Blackberry is prima, maar heb het idee dat de E71 net iets steviger is gebouwd. Heb trouwens geen problemen met de Blackberry, maar bijvoorbeeld het batterijklepje voelt wat slapjes aan.

Het scherm van de Blackberry is scherper en duidelijker. De interface (zeker met de komst van OS 5.0) is veel makkelijker in gebruik dan de Nokia en er zijn legio goede applicaties te vinden.

Ik blijf nog even bij Blackberry in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen, ik heb het volgende WiFi probleem, ik kan wel gewoon een verbinding maken met mijn draadloze WiFi netwerk thuis, maar er is geen dataverkeer. Wat doe ik verkeerd?

Dit plaatje heb ik van een review, maar dat groene vinkje naast Wifi komt er bij mij niet te staan. Ik heb een wit liggend streepje naast mijn WiFi staan, zoals hieronder bij Bluetooth staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/review/blackberry_bold9000/foto26.jpg

Volgens de Blackberry website moet ik naar Opties>Netwerk>Voorkeuren etc gaan, maar ik heb bij Opties geen 'optie' Netwerk staan.

Of kan ik pas van WiFi gebruik maken wanneer ik me bij deze site heb aangemeld? http://www.kpn.blackberry.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:04:
Kan iemand mij helpen, ik heb het volgende WiFi probleem, ik kan wel gewoon een verbinding maken met mijn draadloze WiFi netwerk thuis, maar er is geen dataverkeer. Wat doe ik verkeerd?

Dit plaatje heb ik van een review, maar dat groene vinkje naast Wifi komt er bij mij niet te staan. Ik heb een wit liggend streepje naast mijn WiFi staan, zoals hieronder bij Bluetooth staat.
[afbeelding]

Volgens de Blackberry website moet ik naar Opties>Netwerk>Voorkeuren etc gaan, maar ik heb bij Opties geen 'optie' Netwerk staan.

Of kan ik pas van WiFi gebruik maken wanneer ik me bij deze site heb aangemeld? http://www.kpn.blackberry.com/
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:18
Ook als je internet via WiFi (met de standaard browser), loopt dat via de blackberry server.
Dus je zult inderdaad die account moeten aanmaken (of een andere browser installeren)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Ik heb zojuist mijn toestel volledig opnieuw moeten installeren vanwege een "reload software 552" error, maar nu heb ik dus de web'n'walk als browser staan. Opzich maakt dit volgens mij niet uit en doet hij verder hetzelfde als de BB browser, alleen met een ander icoontje, maar toch vraag ik me af of het mogelijk is de standaard browser terug te krijgen (inclusief icoon). Iemand een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Sypheron schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:36:
Ik heb zojuist mijn toestel volledig opnieuw moeten installeren vanwege een "reload software 552" error, maar nu heb ik dus de web'n'walk als browser staan. Opzich maakt dit volgens mij niet uit en doet hij verder hetzelfde als de BB browser, alleen met een ander icoontje, maar toch vraag ik me af of het mogelijk is de standaard browser terug te krijgen (inclusief icoon). Iemand een idee hiervoor?
Als het goed is heeft je Blackberry ook nog een 'kale' browser, dus zonder web'n'walk gedoe. Moet ergens te vinden zijn in je menu of in een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb een BB met Instant Email maar toch maak ik internet kosten buiten me bundel. Klopt dit?

Instant email wordt beschreven als onbeperkt mobiel internet,zonder onverwachte kosten achteraf of staat dat niet gelijk aan GRATIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Kommo ik heb ook kosten buiten mijn bundel, dit komt door 3rd party apps die soms buiten het Instant Email verhaal om gaan op een of andere manier schijnbaar...
Ik heb het idee dat het bij mij gaat om Pocket Express die volgens mij een andere verbinding aanroept oid.

Michaeltje1984: Dat is juist het probleem, ik kan hem nergens in menu's of opties vinden, ook niet als ik kijk naar de installatie bestanden voor de BB. Erg apart dus, maar ik heb het idee dat ik hem eerder als 'normale' browser zag na het installeren van een ander theme. Hij is nu namelijk ook niet meer zichtbaar als web'n'walk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Sypheron schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:23:
Kommo ik heb ook kosten buiten mijn bundel, dit komt door 3rd party apps die soms buiten het Instant Email verhaal om gaan op een of andere manier schijnbaar...
Ik heb het idee dat het bij mij gaat om Pocket Express die volgens mij een andere verbinding aanroept oid.

Michaeltje1984: Dat is juist het probleem, ik kan hem nergens in menu's of opties vinden, ook niet als ik kijk naar de installatie bestanden voor de BB. Erg apart dus, maar ik heb het idee dat ik hem eerder als 'normale' browser zag na het installeren van een ander theme. Hij is nu namelijk ook niet meer zichtbaar als web'n'walk.
Standaard theme gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Het heeft hier iemand toevallig een idee bij welke Nederlandse provider je bij een BES abonnement ook nog een pop account kunt toevoegen? Op internet vind ik hier tegenstrijdige verhalen over, dus ik weet alleen zeker dat het met Tmobile niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELPP!!!! I got a problemmmmmmmmmmmmmmmm!!

mijn bb vraaagt ineens hier om:

voer 'blackberry' in om verder te gaan. Ik heb blackberry ingevoerd, daarna vraagt ie om een wachtwoord in te typeeen, ik weet helemaal wat het wachtwooord is, en waaarom die dit ineens vraaagt...
nu kom ik dus mijn bb niet meeeer in...

iemaaaaaaaaaaaaaaaaaand ervaring hier meeeee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:11:
Hallo,
ik heb momenteel een abonnement lopen bij KPN met daarbij surf&mail totaal, dus geen speciaal bb abonnement. Ik heb 4 maanden geleden dit abonnement afgesloten met daarbij een nokia e71. Nu zit ik erover te twijfelen om mijn nokia te verkopen en een simlockvrije bb curve 8900 aan te schaffen. Na wat op internet te hebben gelezen heb ik een paar vraagjes:

1. Ik heb begrepen dat ik niet perse een BIS abonnement af hoef te sluiten om gewoon te kunnen internetten en e-mailen met een bb (als ik hier applicaties van een derde partij voor installeer), maar wat moet ik dan verder nog precies allemaal wijzigen qua instellingen op de bb? Ik las dat je iig de APN instellingen moet veranderen? Maar moet ik verder nog allerlei ingewikkelde dingen veranderen in de bb? Ik ben niet zo'n held met al die verbindingsinstellingen, dus dat is niet echt handig..
2. Ik las ergens dat als je de APN instellingen in de telefoon verandert dat er dan extra kosten worden berekend door de provider. Dit is neem ik aan niet het geval als je dit bij een blackberry doet en de APN instellingen invult voor normaal mobiel internet die gebruikt worden bij het surf&mail abonnement?

Alvast bedankt :)
Ben benieuwd of bovenstaande kan. Ik heb sinds vrijdag m'n blackberry en m'n BIS abonnement gaat pas over een maand in. Heb nu nog een KPN surf en mail abonnement. Vrijdag kon ik ermee internetten, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:50:
HELPP!!!! I got a problemmmmmmmmmmmmmmmm!!

mijn bb vraaagt ineens hier om:

voer 'blackberry' in om verder te gaan. Ik heb blackberry ingevoerd, daarna vraagt ie om een wachtwoord in te typeeen, ik weet helemaal wat het wachtwooord is, en waaarom die dit ineens vraaagt...
nu kom ik dus mijn bb niet meeeer in...

iemaaaaaaaaaaaaaaaaaand ervaring hier meeeee?
Heb je hem van je werk? Zo ja, vraag de beheerder om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Zo nee, na 10x verkeerd invoeren wordt je device gewist en kun je weer opnieuw beginnen.
miles schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:13:
[...]

Ben benieuwd of bovenstaande kan. Ik heb sinds vrijdag m'n blackberry en m'n BIS abonnement gaat pas over een maand in. Heb nu nog een KPN surf en mail abonnement. Vrijdag kon ik ermee internetten, nu niet meer.
Heb je al geprobeerd om de KPN instellingen uit je oude telefoon over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
IKKE86 schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:13:
[...]
Heb je al geprobeerd om de KPN instellingen uit je oude telefoon over te nemen?
Een andere browser installeren blijkt wonderen te doen....;-)

Nu heb ik zojuist KPN gebeld met de vraag of ik me met m'n Surf&mail totaal abonnement kostenloos in kan schrijven op de site http://kpn.blackberry.com

Volgens de medewerker mag ik met m'n blackberry icm Surf&mail totaal helemaal geen gebruik maken van internet en zullen extra kosten berekend worden voor dataverbruik.
Op mijn vraag hoe ze bij kpn nu kunnen zien met welk toestel (het door kpn geleverde toestel of de door mijzelf aangeschafte blackberry) ik surf zei ze dat ze dat op het netwerk kunnen zien. Lijkt mij een beetje vreemd verhaal.
Maar mijn vraag is nu of er hier iemand is die ervaring heeft met extra kosten buiten de bundel bij gebruik van een blackberry icm surf en mail?

En of iemand weet of het toegevoegde waarde heeft om in te schrijven op http://kpn.blackberry.com zonder BIS of BES abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door miles op 18-11-2009 08:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
miles schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:42:
[...]

Een andere browser installeren blijkt wonderen te doen....;-)

Nu heb ik zojuist KPN gebeld met de vraag of ik me met m'n Surf&mail totaal abonnement kostenloos in kan schrijven op de site http://kpn.blackberry.com

Volgens de medewerker mag ik met m'n blackberry icm Surf&mail totaal helemaal geen gebruik maken van internet en zullen extra kosten berekend worden voor dataverbruik.
Op mijn vraag hoe ze bij kpn nu kunnen zien met welk toestel (het door kpn geleverde toestel of de door mijzelf aangeschafte blackberry) ik surf zei ze dat ze dat op het netwerk kunnen zien. Lijkt mij een beetje vreemd verhaal.
Maar mijn vraag is nu of er hier iemand is die ervaring heeft met extra kosten buiten de bundel bij gebruik van een blackberry icm surf en mail?

En of iemand weet of het toegevoegde waarde heeft om in te schrijven op http://kpn.blackberry.com zonder BIS of BES abonnement.
Met de kosten ervan heb ik geen ervaring, maar dat ze kunnen zien of je een andere browser gebruikt weet ik wel zeker. Normaal gesproken gaat al het verkeer van je blackberry namelijk rechtstreeks naar de Blackberry servers, op het moment dat je de dus met een andere browser op internet gaat is dat voor KPN vrij eenvoudig te zien. Misschien kun je het wel op een akkoordje gooien met KPN omdat je klant bent en blijft bij ze? Overigens lijken de kosten voor het internet zonder bundel mee te vallen bij KPN, zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 15:05
Hallo,
Ik ben van plan een 8900 te nemen, alleen wilde ik ff iets weten over het internet.
HSDPA word helaas niet ondersteund, maar ik las in verschillende review dat je nog wel redelijk normaal kon browsen.
Ik wilde graag jullie ervaring hiervan hebben.
Ook zit ik bij Ben, en ik neem aan dat je hiermee geen problemen moet hebben als je de SIM daarvan in je 8900 steekt?
Klaas

[ Voor 18% gewijzigd door k4kl44s op 30-11-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

k4kl44s schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:40:
Hallo,
Ik ben van plan een 8900 te nemen, alleen wilde ik ff iets weten over het internet.
HSDPA word helaas niet ondersteund, maar ik las in verschillende review dat je nog wel redelijk normaal kon browsen.
Ik wilde graag jullie ervaring hiervan hebben.
Ook zit ik bij Ben, en ik neem aan dat je hiermee geen problemen moet hebben als je de SIM daarvan in je 8900 steekt?
Klaas
Browsen gaat wel aardig op de curve 8900, reisplanner, nieuwssites, weerberichten etc allemaal geen probleem. Youtube ed. gaan wel traag. Met ieder willekeurig data abonnement kan je browsen, alleen voor de Blackberry features zoals instant messaging, push mail etc. heb je wel een blackberry data abonnement nodig, bij t-mobile is dit 12 euro. Ben zal het ook wel hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:58
Kon geen zekerheid hier over krijgen via google o.i.d. maar is de 3.5mm stereo koptelefoon aansluiting ook te gebruiken met een headset met microfoon (zoals met de iPhone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Ja, die wordt zelfs meegeleverd.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Weet er iemand hoe je deze telefoon ook effectief kan uitschakelen? Blijkbaar is de telefoon niet volledig uitgeschakeld wanneer je heb probeert uit te schakelen want tegen de ochtend ben ik weer 2 blokjes kwijt van de batterij :(

Of moet ik de batterij eruit halen iedere avond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Haha, dat is een goede. Hij (b)lijkt inderdaad niet helemaal uit te kunnen. Heb zelfs wel eens een boze vriendin gehad, omdat op een vrije dag om zes uur de wekker ging, terwijl hij (kennelijk toch niet) uit stond. Je merkt ook wel aan hoe snel hij weer up and running is dat hij niet werkelijk uit is geweest. Persoonlijk vind ik het ook maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik vind het wel vreemd dat hij in stand-by er dan nog in slaagt 2 blokjes te verbruiken in 8 uren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:30
Ik heb de Curve 8900 sinds eind november. Werkt als een trein, zeker de instant messenger van BB zelf (lijkt erop dat niemand hier die gebruikt? Maar dat ter zijde).

Het duurt wel een kwartier voordat ik mijn hotmail emails binnenkrijg. Heb getest: verzend een email naar hotmail, zie deze binnenkomen op de webmail, maar voordat dit mailtje mijn BB bereikt ben ik ongeveer 15 minuten verder.

BB is gekocht bij Hi, zit een eindeloos online abonnement bij, heb me aangemeld bij kpn.blackberry.com

Het lijkt wel alsof de mail niet gepusht, maar getrokken wordt. Ik heb de mail account ook al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt. Voorts en laatste opmerking: ik heb wel een apart icoon voor Hotmail op mijn BB gekregen na het instellen.

Watte klopt hier niet???

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

powernout schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:00:
Ik heb de Curve 8900 sinds eind november. Werkt als een trein, zeker de instant messenger van BB zelf (lijkt erop dat niemand hier die gebruikt? Maar dat ter zijde).
.
Het duurt wel een kwartier voordat ik mijn hotmail emails binnenkrijg.
.
Watte klopt hier niet???
Ik heb zelf een blackberry gekocht alleen vanwege het feit dat je kan pingen _/-\o_ Geweldig toestel, heb veel verschillende toestellen gehad maar een Blackberry is echt een supercommunicatiemiddel.

Bij T-Mobile kon ik ergens bij de blackberry instellingen op de webpagina instellen dat hotmail gepusht werd d.m.v een ander mail instelling, en nu ontvang ik mijn mail instant op mijn toestel. Voorheen duurder het bij mij zelfs soms langer dan 15min. Dus wellicht moet je ergens een vinkje zetten of een instelling wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

OS5 wordt nu officieel ondersteund op de BlackBerry Curve 8900, is het het waard om te upgraden, en wat zijn de grote voordelen op de 8900 t.o.v. 4.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Heb je een (download-)linkje, want ik kan het niet terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vunzz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:07:
Heb je een (download-)linkje, want ik kan het niet terugvinden
Here you go: http://crackberry.com/off...eleased-multiple-carriers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Ah, oke. Wat maf dat ik er niks over terugvind op de site van BB zelf.
Net even op de site van Vodafone NL zitten kijken, maar daar vind ik zo snel helemaal niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
JunkieXP schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:34:
OS5 wordt nu officieel ondersteund op de BlackBerry Curve 8900, is het het waard om te upgraden, en wat zijn de grote voordelen op de 8900 t.o.v. 4.6
Trillen en bellen, opstartscherm, betere messenger, eigenlijk veel meer maar ik draai al 5 sinds één van de eerste beta's dus ik weet niet meer wat er allemaal nieuw is ;) Gewoon upgraden, werkt briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vunzz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:31:
Ah, oke. Wat maf dat ik er niks over terugvind op de site van BB zelf.
Net even op de site van Vodafone NL zitten kijken, maar daar vind ik zo snel helemaal niets terug.
Providers zijn vaak laat en lui met het upgraden van FirmWare's, aangezien ze deze vaak ook willen Branden e.d., en Nederland is nou niet echt "het" land van de BlackBerry dus is de motivatie om het laatste van het laatste te hebben vrij nihil.

Zie je geloof ik ook weer terug bij de BIS, V2.8 is uit met onder andere Contact Sync, maar dit zie ik bij mijn T-Mobile Config nog niet terug.
Archie_T schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:58:
[...]

Trillen en bellen, opstartscherm, betere messenger, eigenlijk veel meer maar ik draai al 5 sinds één van de eerste beta's dus ik weet niet meer wat er allemaal nieuw is ;) Gewoon upgraden, werkt briljant!
Don't forget about Threaded SMS, of dit voor- of nadelen zijn kan ik nu nog niet oordelen, overigens lijkt het mij toch best fijn.

Voor Trillen en Bellen heb ik ooit BuzzMe Free gebruikt en later overgestapt op BerryBuzz (BeBuzz), dus deze App gaat ook zeker mee naar OS5.0 (Love Indicator LED's).

Gezien er niks baanbrekends veranderd switch ik denk naar OS5.0 bij de ingebruikname van mijn nieuwe BlackBerry, dan heb ik tenminste nog enigszins een vernieuwend gevoel (nadeel aan een BB als je het mij vraagt, het werkt gewoon en dus zal het roer niet rigoureus worden omgegooid maar Dobbert RIM een beetje verder in haar vaarwater).

[ Voor 41% gewijzigd door JunkieXP op 14-01-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
BIS heb ik geen idee van, ik heb hem zakelijk.
Gisteren geüpdate met de Vodafone DE Rom. Je moet er even de tijd voor uittrekken, maar het werkt als een zonnetje. Netjes alles gebackupt en weer teruggeplaatst. Moest vandaag alleen even opnieuw registreren op de BES.
Verwacht trouwens geen revolutie hoor. Vooral een hoop kleine veranderinkjes. De Blackberry Messenger ziet er heel anders uit, maar hoe vaak gebruik je die nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vunzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:22:
BIS heb ik geen idee van, ik heb hem zakelijk.
Gisteren geüpdate met de Vodafone DE Rom. Je moet er even de tijd voor uittrekken, maar het werkt als een zonnetje. Netjes alles gebackupt en weer teruggeplaatst. Moest vandaag alleen even opnieuw registreren op de BES.
Verwacht trouwens geen revolutie hoor. Vooral een hoop kleine veranderinkjes. De Blackberry Messenger ziet er heel anders uit, maar hoe vaak gebruik je die nou?
Ken niemand met een BlackBerry dus heb zelfs nog nooit een PIN bericht gestuurd, laat staan BB Messenger gebruikt haha.

Had ik hier maar een BES draaien thuis, haha, lijkt me echt zo heerlijk om via 1 plek alles gewoon te Syncen, gebruik nu Gmail Sync om m'n Contacten van m'n BlackBerry in m'n Gmail account te krijgen, en vervolgens gebruik ik Google Calendar om m'n agenda van Gmail met Outlook te Syncen en Soocial om m'n Contacten met Outlook te Syncen. Zou bijna denken dat aan m'n PC hangen met een Kabeltje sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Haha, voor mij persoonlijk een reden om nooit voor Blackberry te kiezen. Zakelijk zou ik het ook niet doen. Maar ja, die insfrastructuur staat er al een paar jaartjes. Het apparaat op zich is mooi hoor en de software kan ook rotter, maar je hebt een vendor lock in waar je u tegen zegt.
Prive sync ik Active Sync tegen Google Apps for domains. Al zal dat waarschijnlijk niet heel lang meer duren, want er zit een Motorola Milestone (Android 2.0) op de post en ik neem aan dat die native met Google kan syncen.

[ Voor 29% gewijzigd door Vunzz op 17-01-2010 18:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
M'n instant e-mail abonnement bij T-mobile is vandeweek ingegaan.

Na heel veel prutsen blijkt dat het niet mogelijk is met dit abonnement de agenda en contactpersonen van de BB via "de lucht" met de exchangeserver van het bedrijf waar ik werk te synchroniseren. (hoewel de gasten van de T-mobile shop me tijdens de aanschaf van het toestel hebben verzekerd dat dit abo alle BB functionaliteiten ondersteund, agenda syncroniseren is zeker niet belangrijk als je een electronische agenda koopt......maar dat is een andere discussie en ik had me misschien beter moeten informeren)

Omdat bij het bedrijf waar ik werk alles dichtgetimmerd is heb ik ook geen mogelijkheid de software te installeren die nodig is om via een kabeltje te syncen.
Een abo op astrasync oid nemen a 50 euro heb ik eigenlijk geen zin in.

Nu is het volgens mij mogelijk m'n outlook exchange agenda (die ook via internet bereikbaar is) met een google calendar te syncen die ik dan met m'n bb zou kunnen syncen. Hierboven in het draadje zie ik daar in ieder geval verwijzingen naar.
Is dat ook mogelijk zonder een programma op de desktop te installeren? (want dat kan ik niet ivm company restricties)

[ Voor 1% gewijzigd door miles op 17-01-2010 22:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
JunkieXP schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:29:
[...]

Zou bijna denken dat aan m'n PC hangen met een Kabeltje sneller is.
Bluetooth naar je PC en dan syncen met Outlook werkt dacht ik ook. Zelf sync ik geen contacten. Maak zo nu en dan een backup van het hele toestel met Blackberry Desktop. De agenda doe ik met Google Sync (werkt ideaal) en e-mail via BIS natuurlijk.

Draai nu dik een maand 5.0 (de laatste beta die nu officieel is geworden) en ben er tevreden over. Het enige wat die bij mij nu niet meer doet is een foto draaien met de L-toets.

Mag van KPN een nieuwe kiezen omdat ik al weer een jaar de BB bezit, maar hou het nog even bij de 8900 denk ik. Vind de Bold 9700 niet echt wereldschokkend anders en mis 3G nog niet.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vind dat Syncen via BlueTooth altijd zo ellendig lang duurt, nu ben ik bang dat ik gegevens kwijt raak door die Continue Sync, maar vind het toch wel fijn dat ik er niet aan hoef te denken en al mijn PC's altijd in Sync zijn met mijn BlackBerry.

Ik zit met een Defecte TrackBall, dus zou graag een nieuwe BlackBerry willen, maar moet nog tot April wachten, :(.

Vind het overigens idd wel jammer dat ook een Bold 9700 gewoon een BlackBerry blijft, het is eigenlijk alleen 3G en TrackPad wat echt het verschil maakt tussen de Curve 8900 en Bold 9700 en dat na zo'n 1,5 jaar ontwikkeling? Toch jammer, maar aan de andere kant ook fijn omdat het gewoon goed werkt.

Ben alleen bang dat RIM serieuze stappen moet gaan zetten om de Concurrentie strijd straks bij te kunnen benen, want eigenlijk kunnen die speciale BlackBerry servers niet heel veel bijzonders meer t.o.v. moderne Mobieltjes.

Wellicht toch maar Contacten en Agenda Sync toevoegen aan BIS ;)? (Contacten Sync zit er overigens bij BIS 2.8 in, maar deze draait nog niet bij T-Mobile, en ook vraag ik me af hoe je je BIS dan weer met Outlook zou kunnen Syncen. Edit: Via Soocial dus, staat gewoon op je Gmail account.)

Edit: Net een nieuwe TrackBall Dome en TrackBall Unit aangeschaft, ik hou jullie op de hoogte of dit de navigatie terug in Ere hersteld.

[ Voor 5% gewijzigd door JunkieXP op 20-01-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gister mijn nieuwe Blackberry opgehaald na reparatie. Goeie service van Vodafone dat ze direct een toestel omruilen. Enige probleem is dat mijn vorige bb simlock vrij was gemaakt door Vodafone. Nu heb ik weer een hele mooie simlock op mijn toestel. Deze kunnen ze alleen verwijderen voor 100 euro aangezien ik geen Vodafone klant ben. Ik heb het toestel gewonnen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 14:41
@ JunkieXP
Bedoel je Blackberry concurreren in Nederland? Ik zit nu namelijk in Indonesie en dit is het land van Blackberry iedereen loopt hier met een. Soms zelfs 2 wat ik zo zie een bold en een 8900.
bijna geen concurrentie ja chineese net apparaten maar verder heel weinig.
Waarvoor wordt deze het meest gebruikt vaak alleen maar voor de BBmessenger. Ik moet zeggen dat ik
daar ook mijn BB voor gebruik, omdat ik veel mensen ken met een BB is het zooo makkelijk en goedkoper
om foto's duur te sturen of geluidsclips.

Iphone is hier helemaal niet populair je ziet ze maar sporadisch (ik heb een iphone) maar deze zal ik binnenkort wegdoen omdat ik de BB fijner vind.

Genoeg over de populairiteit van BB

Ik zelf ben zooo super tevreden erover alleen is mijn uitknop tevens ophang knop op een of andere manier
beetje gaar geworden. Ik kon hem laten vervangen maar moet gelijk alles vervangen worden keyboard etc.
daarnaast heb ik mijn BB laten updaten alleen was er wat misgegaan dus hebben ze hem terug gezet naar
de huidige versie.

Als ik straks terug ben in NL ga ik hem wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Met de Concurrentie bedoel ik dat BlackBerry min of meer stil blijft staan.

Uiteraard is het niet de ontwikkelaar voor "Populaire / Blitze" Innovaties maar BIS staat er, en dit wordt maar mondjes maat doorontwikkeld.

Langzaam maar zeker beginnen iPhone en Android toestellen ook Push aan te bieden wat er uiteindelijk voor zal zorgen dat de "meerwaarde" van de BIS server teniet gedaan wordt.

Onderdeel van de BIS server is ook het renderen van een Webpagina zodat dit op het toestel minder tijd in beslag moet nemen, en goed naar de gebruiker wordt geport, ook op het gebied van Browsers is BlackBerry kansloos t.o.v. de iPhone en Android (en dit komt niet alleen door het al da niet hebben van een TouchScreen).

Juist doordat je een "Extra" service aan moet schaffen, zou je verwachten dat je ook extra's krijgt. Nou zal dit in het verleden vast wel zo geweest zijn, maar de "Concurrentie" loopt inmiddels bij, en (in het geval van de Browser) klapt er (binnenkort) gewoon finaal overheen.

Als zakelijke gebruiker is het een ideaal apparaat en ik wil eigenlijk ook niks anders. Maar toch vind ik het Jammer dat het relatief stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Is er nog wel wat aan te ontwikkelen? ;) BBmessenger was bekend door zijn simpelheid, maar de nieuwe versie gaat ook hard richting een live messenger die ook door de jaren heen bloated is geworden. BB mikt nu iets meer op de concurrent met o.a. het goedkopere 8520 model, hun touch modellen zijn geflopt dus er zal toch beweging in moeten komen. Anders gaat het net als met Motorola, eerst pionier en toen ter aarde gestort doordat ze niet mee konden met de concurrentie.

Het voordeel van BIS vind ik o.a. ook de filters. Ik heb diverse filters zodat ik alleen mail op mijn telefoon krijg die ik wil krijgen. Niet al die forum notification zut, hyves meldingen, ed.. Dit zie ik bij andere toestellen nog niet. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_p
  • Laatst online: 22-08 21:32
Heerlijk zeg 5.0. Ziet er zoveel gelikter uit - niet meer het gevoel dat alleen het menu mooi is en de rest zwart op witte text. Vind ook de thema's van Hedon echt iets toevoegen aan m'n BB - http://www.hedonedesign.com/themes/blackberry-themes/

Heb zelf Se7en geinstalleerd - ge wel dig! Zo apart hoe blij je kan worden met kleine veranderingen aan je phone. Het is maar wat je erin zoekt, voor mij is het strakke design van home, het hybride-today calender en het feit dat icoontjes zoals google maps niet 'out of place' lijken qua design.

Iemand nog suggesties van thema's en applicaties die hun leven makkelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Screenshots would be lovely =). Capture It! is een programma waarmee je Screenshots van je BlackBerry Scherm kunnen maken, simpelweg mappen aan de Convenience key (waar standaard Spraakgestuurd bellen onder zit).

Zou bijvoorbeeld niet weten wat Hybrid-Today Calendar is, of bedoel je daarmee dat je bv. 3 Messages en 3 Calendar items ziet?

Tot dusver blijft Hypaereon Sliq mijn Favoriete Thema:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/8819/hypaereonsliq01.jpg

Ik blijf overigens nog even hangen op OS4.6, zo is mijn toekomstige BlackBerry (eq. Bold 9700 (Onyx) of Magnum) toch weer een beetje Spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb ingesteld dat ik een sms ontvangstbevestiging krijg als mijn berichten aan komen bij de ander...
alleen gebeurt dit dus niet 8)7
wel staat er een tekentje voor het bericht van een vinkje met een D erboven iemand enig idee wat dat inhoud??

groetjes G!na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Delivered ;), wat zoveel betekend als Afgeleverd.

Je krijg dus niet direct een berichtje, maar het verzonden bericht wordt voorzien van een "vlaggetje", de D dus, die aangeeft dat het bericht is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn 8900. Ik heb denk ik perongeluk mijn toetsenbord op een soort vergrendelstand (niet de standaard vergrendeling) gezet, maar ik heb geen idee hoe ik het er af moet halen.

Wanneer hij dus niet op slot staat, maar ik gewoon op het standaardscherm werken de toetsen niet. Wanneer ik een naam intyp gebeurt er niets. Alleen wanneer ik een letter wat langer indruk krijg ik de vraag of ik er een snelkeuze letter van wil maken. Ik wil gewoon de naam snel typen van diegene die ik wil bellen.

Hoe zet ik dit weer op de normale stand?

-edit-

Ok, never mind. Was blijkbaar niet mijn schuld, maar een softwarefoutje. Batterij eruit halen en alles werkt weer naar behoren. 2 maanden mee rondgelopen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Werd mijn recentelijk ingeslopen software foutje maar zo snel verholpen, al 5 minuten de batterij eruit gehaald, maar mocht niet baten :(.

Draai al zeker 5 maanden dezelfde software, nooit problemen gehad, tot nu.

Wat is nou het geval, normaal als je de ALT toets ingedrukt houd kun je bijvoorbeeld een volledig nummer in typen, of bij de Shift toets een volledig woord in hoofdletters. Dus:
ALT ingedrukt houden en typen resulteert in de bijbehorende tekens.
ALT key indrukken en daarna een toets, resulteert in het bijbehorende teken

Echter sinds enige dagen kan ik het niet meer gelijktijdig:
ALT ingedrukt houden en typen resulteert in niks
ALT key indrukken en daarna een toets, resulteert in het bijbehorende teken

Ik heb geen enkele setting gewijzigd en ook geen nieuwe software geïnstalleerd, echt zeer frustrerend.

Ook heb ik het idee dat mijn batterijduur zwaar is afgenomen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je niks kan vinden, kan je altijd nog een reset uitvoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 21:39
Ik ben van plan om binnenkort een curve 8900 te kopen. Ik zou dan een sim-unlocked toestel kopen, en daarbij een sim-only abonnement. Nu las ik dat veel features niet te gebruiken zijn zonder blackberry internet service plan, en aangezien ik geen internet gebruik zal ik dus geen BIS hebben. natuurlijk zal ik features zoals mail en internet niet missen aangezien ik toch niet van plan was die te gaan gebruiken. Echter las ik ook dat de 'app store' niet zou werken zonder data plan, ook niet over Wifi. Is dit waar, en zo ja welke features kan je nog meer niet gebruiken zonder BIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Mijn ALT-Key Issue schijnt voort te komen uit de Camera Button die half ingedrukt blijft "Hangen", met een beetje frutten zou dit verholpen moeten zijn, maar toch ben ik ervan overtuigd dat zowel de halve als de hele klik gewoon klikken.

Overigens heb ik vandaag mijn Nieuwe TrackBall Unit en Dome ontvangen en vervangen in mijn BlackBerry, de Fysieke klik is terug, en de Functionele klik enigszins, maar nog niet helemaal tevreden. Navigeren is wel weer een verademing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds gisteren de trotste eigenaar van een Curve 8900 simlockvrij.

Ik heb een probleem met Wifi? Als ik wil browsen (met de std browser of met opera mini) dan gebruikt ie de Wifi niet maar de gprs van mijn telfort sim-only abbo. dat kost natuurlijk extrageld (heb nog geen internet abbo voor de telefoon)

Hoe krijg ik de Wifi aan de praat ?? hij is wel verbonden maa gebruikt hem niet ?? en het Wifi logo blijft grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toni_p
  • Laatst online: 22-08 21:32
Als het logo grijs blijft dan heb je geen verbinding gemaakt met het draadloos netwerk. Je moet dus het probleem in de verbindings instellingen zoeken.

Draai je de 5.0 versie? Als ik me niet vergis (en ik kan me best vergissen) heeft de 5.0 meer instelmogelijkheden bij de wifi. Of ik kon ze bij 4.6 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder Blackberry Online abo kan je geen gebruik maken van Wifi, dit is gelocked door RIM. Je zal dus een abonnement met Blackberry online moeten aanschaffen wil je gebruik maken van Wifi. Het klopt dat Wifi dus grijs blijft, de telefoon kan het signaal wel ontvangen, maar je kan er het internet niet mee op.

Het is ook niet mogelijk om emailadressen (enkel enterprise volgens mij) aan je Blackberry te koppelen.

5.0 gaat daar ook niets aan veranderen, simpel verkooptruukje om zo het duurdere blackberry online abonnement te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica