Amused to Death PD besteld omdat ik de zwarte LP al lang heb, en die speelt nog als nieuw.
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 16-04-2015 16:47 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 19% gewijzigd door Bestla op 16-04-2015 16:47 ]
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je hebt hele dure headshells, uit carbon, keramiek, hout noem maar op. Maar die verschillen zitten denk ik in de marge...Anoniem: 286904 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:40:
[...]
M.a.w., zal ik de nieuwe cartridge op de oude Pioneer headshell zetten of deze in tact laten en de Analogis gebruiken? Weet ook helemaal niet of die Pioneer headshell beter is of niet eigenlijk,
wellicht maakt het geen moer uit...
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2015 18:45 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Zal de picture disc ook 200 gr vinyl zijn? Kan dit alleen bij de gewone zwarte versie terug vinden.Bestla schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
Amused to Death PD besteld omdat ik de zwarte LP al lang heb, en die speelt nog als nieuw.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Waar, als ik vragen mag? Ik heb de zwarte pre-order al even bij North End Haarlem staan voor een €50, maar die PD ziet er wel erg mooi uit. Als het verschil niet te groot is, zou ik erover na kunnen denken de pre-order te cancelen.Bestla schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
[ Voor 11% gewijzigd door Zalmanman op 17-04-2015 13:46 ]
and thanks for all the fish.
Inderdaad zijn PD's wat mij betreft voor decoratie aan de muur en / of verzamelobject. Ik zal nooit alleen de PD aanschaffen, tenzij ik al een reguliere versie heb. Volgens mij zijn ze ook niet echt op de markt gekomen vanwege hun goede kwaliteitViolatoR schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:22:
Heb een aantal PD's gehad maar heb ze allemaal weer weg gedaan, leuk verzamel object maar niet als je er ook naar wilt luisteren, wat een bagger...
Anoniem: 286904
Ja, lijkt me ook. Dacht alleen dat het oude element natuurlijk goed zit en het goed doet. Als ik die eraf haal en het lukt allemaal niet heb ik 2 niet goed zittende headshells...mr_petit schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je hebt hele dure headshells, uit carbon, keramiek, hout noem maar op. Maar die verschillen zitten denk ik in de marge...
Zelf zou ik de pioneer headshell gebruiken met het element wat je het meest gaat gebruiken. Puur voor de looks, die headshell is merk en periode correct.
Besteld bij die Velvet music link een stukkie terugZalmanman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:44:
[...]
Waar, als ik vragen mag? Ik heb de zwarte pre-order al even bij North End Haarlem staan voor een €50, maar die PD ziet er wel erg mooi uit. Als het verschil niet te groot is, zou ik erover na kunnen denken de pre-order te cancelen.
EDIT: Als de kwaliteit echt zoveel minder is zoals ik hier lees blijf ik lekker bij mijn goed klinkende pre-order.
[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 17-04-2015 17:05 ]
Is dat serieus de PD? Ik heb namelijk mijn "gewone" ATD pre-order voor €50 staan...Bestla schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:04:
[...]
Besteld bij die Velvet music link een stukkie terug
ha, hier is hij http://www.velvetmusic.nl...-to-death-LP#.VS6r-vmUdyU
[ Voor 104% gewijzigd door Bestla op 17-04-2015 18:13 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Soundman12 op 17-04-2015 19:32 ]
Het lijkt wel heel erg op deze versie (een onofficiële): http://www.discogs.com/Gu...struction/release/3198511 Komt dat een beetje overeen? Ik kan namelijk op Discogs niets vinden over een officiële rode versie.Soundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:27:
Gisteren deze opgehaald in tilburg:
[afbeelding]
Ik ben niet bekend met de verschillende releases van deze plaat en ik kan deze nergens vinden. Iemand misschien een idee welke release dit is??
EDIT: Dus de GHS 24148 met Red Marble effect.
[ Voor 57% gewijzigd door Vintage1967 op 17-04-2015 19:50 ]
Hij lijkt er wel op idd..... Raar. Maar hij ziet er vet uit en ik heb er maar een 10tje voor betaald dus ik vind het mooiZalmanman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:40:
[...]
Het lijkt wel heel erg op deze versie (een onofficiële): http://www.discogs.com/Gu...struction/release/3198511 Komt dat een beetje overeen? Ik kan namelijk op Discogs niets vinden over een officiële rode versie.
[ Voor 10% gewijzigd door Soundman12 op 17-04-2015 19:50 ]
Als ik op Popsike kijk, zijn ze verkocht vanaf € 22,00 (als ik me niet vergis) tot € 241,00. Kijk maar:Soundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:47:
[...]
Hij lijkt er wel op idd..... Raar. Maar hij ziet er vet uit en ik heb er maar een 10tje voor betaald dus ik vind het mooi![]()
Maar ik denk niet dat het 1 van de oudere releases is.... dan hadden ze er wel meer voor gevraagt waarschijnlijk.
Hahaha dat is nogal een prijs rangeVintage1967 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:56:
[...]
Als ik op Popsike kijk, zijn ze verkocht vanaf € 22,00 (als ik me niet vergis) tot € 241,00. Kijk maar:
http://www.popsike.com/GU...INYL-LP/400523598618.html
Dus wie weet heb je een prachtig album dat ook nog eens een mooi bedrag op kan leveren. En zoals iedereen wel weet, is het maar net wat deer voor geeft ..........................
Dat is ook wat ik bedoel met dieSoundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:06:
[...]
Hahaha dat is nogal een prijs rangeIig een mooie toevoeging aan de collectie
Thanks!Cap schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:31:
De normale volgorde van bovenaf is boutje van juiste lengte (hangt af van dikte headshell), dan wit ringetje, dan de headshell, dan het element, dan het moertje.
[afbeelding]
Je kan de moertjes ook boven doen ipv onder, bij afneembare headshells vinden sommigen dat gemakkelijker monteren, ik vind het alleen geen pan.
Die witte ringetjes horen direct onder het schroefje... Daarna kom de heashell pas...Anoniem: 286904 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:36:
[...]
Thanks!
Maakt het nog uit of het witte ringetje onder de headshell zit? Zie het op de foto inderdaad bovenop.
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 18-04-2015 11:50 ]
Ok!rcor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:55:
[...]
Die witte ringetjes horen direct onder het schroefje... Daarna kom de heashell pas...
Ben naar delft geweest. Lag niet voor de deur te wachtenKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:32:
Iemand nog ergens op een stoep overnacht?
Vandaag weinig tijd en er zit niet echt iets in de buurt, dichtstbijzijnde is Stichting de Langspeelplaat in Den Bosch, maar die gaat pas om 13.00 of 14.00 open waarschijnlijk, wel handig als je net ergens je release gemist hebt, kan je het daar nog een keer proberen.
Gisteren in Eindhoven nog wel eea gekocht, oa album van The Miseries en nieuwe Alabama Shakes.
Yep, lekker naar store optreden van Kovacs geweest bij Velvet (Delft). Errug goed!rcor schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:55:
Vanochtend vroeg in de morgen naar Sounds geweest omtrent de recordstore day... Aldaar alvast de volgende aankopen gedaan (niet allemaal recordstore day releases):
[afbeelding]
- Dire Straits - Honky Tonk demo's (ep op 2x7 inch single)
- Gratis gekregen van Sounds Venlo: The Kik & Armand - Snelle Jonges / Fuck The Blues (7 inch 45-toeren single)
- Dire Straits - Making movies
- Willie Nelson - Teatro
- Kensington - Rivals
- Gratis handige draagtas van stof
Om 13:15 uur keer ik terug naar Sounds met m'n Auto om van de live muziek te gaan genieten... Daarnaast zal ik ook gaan kijken naar enkele releases die tussen 10:00 - 11:00 binnen zouden komen... Ben benieuwd wat daar tussen zal zitten... Voor nu al meer dan geslaagd!
Welke?Coenen schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:28:
Vanmiddag nog even bij Wil'm in Veghel geweest, lekker in het zonnetje naar de optredens kijken. Ik heb een Single van Jimi Hendrix meegenomen, ben benieuwd. Verder nog Dotan en Amy Winehouse. Ben begonnen met Dotan, die klinkt lekker.
Ik was benieuwd naar de Hendrix single.Coenen schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:54:
@Vintage1967, Dotan - 7 Layers, of bedoelde je dat niet? Amy Winehouse - Back to Black heb net de eerste 2 nummers kunnen draaien. Jimmy Hendix - Purple Haze komt morgen denk ik.
Niet dat het mijn smaak is, maar Primordial heeft hun laatste album ook op tape uitgebracht:SD5k schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:04:
Er zijn wel meer (kleinere) bands die nog tapes uitbrengen, heb er hier ook een aantal maar al jaren geen tapedeck meer.
De kerstman / Sinterklaas / Vaderdag / Moederdag / Valentijnsdag allemaal geïntroduceerd om ons geld uit de portemonnee te trekken... Overpriced of niet, het is gewoon leuk om live bandjes te gaan luisteren bij de lokale platenzaken en dan ook nog eens een paar mooie lp's mee te nemen... Geld mag soms wel eens vloeien... Daarnaast zijn LP's in z'n algemeenheid duurder geworden... In 2008 betaalde je voor een nieuw album nog 15 euro en nu is dat gewoon 20-30 euro geworden...Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Ik ben bier gaan kopen bij Burg Bieren in Ermelo, met 1500 bieren op voorraad![]()
Ik vond RSD vorig jaar zo ontzettend suf, met overpriced releases die niets toevoegen aan bestaande oeuvre's dat ik het dit jaar compleet heb overgeslagen. RSD is zijn doel al lang voorbij geschoten en is gewoon een enorme cash cow.
Daar komt ook nog bij dat ik twee RSD releases bezit die kwalitatief zwaar inferieur zijn. En maar betalen...
Nog meer mensen die geen moer (meer) geven om RSD?
[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 18-04-2015 21:31 ]
Dat is de definitie van Record Store Dayrcor schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:13:
Zelfde geld voor nieuwe LP's, hoewel ik soms het gevoel heb dat er bewust gelimiteerde oplagen worden gemaakt om de prijzen iets hoger te kunnen zetten...
Ik zou met name voor Dewolff gaan, maar die ga ik komende zaterdag al zien in Middelburg. Dus om nou voor een 1/2 uurtje naar Amersfoort of Utrecht te rijdenNyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Dit jaar is de eerste keer dat ik het bewust heb geskipt en dit ga ik vanaf nu blijven doen. Om eerlijk te zijn koop ik niet meer mijn vinyl bij platenzaken. Op het internet is het een stuk goedkoper en de eerste betere platenzaak ligt 50 km van waar ik woon.Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Ik ben bier gaan kopen bij Burg Bieren in Ermelo, met 1500 bieren op voorraad![]()
Ik vond RSD vorig jaar zo ontzettend suf, met overpriced releases die niets toevoegen aan bestaande oeuvre's dat ik het dit jaar compleet heb overgeslagen. RSD is zijn doel al lang voorbij geschoten en is gewoon een enorme cash cow.
Daar komt ook nog bij dat ik twee RSD releases bezit die kwalitatief zwaar inferieur zijn. En maar betalen...
Moest iedereen dat doen, dan is het zeker over en uit voor de platenzaken.Nyarlathotep schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:48:
Dat is dan wel érg krom zeg. De platenmaatschappijen verplichten de platenzaken dus om veel te duur in te moeten kopen. En willen zij er nog wat aan verdienen moeten ze dit doorberekenen aan de klant.
Zo lopen de platenzaken toch imageschade op??
Nog meer redenen om die maatschappijen links te laten liggen. Veel bands brengen hun albums al uit in eigen beheer, al is dat helaas voor lang niet iedere band haalbaar.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
dat is elke xxxxx-dag.ACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:16:
. Het draait om geld verdienen aan de hype.
Zo kijk ik er ook niet tegenaan, eigenlijk. Je bent er altijd zelf nog bij wanneer je besluit een product (of dat nu een plaat, een laptop of een pak stroopwafels is) te kopen. Jezelf blij maken met een mooie plaat is precies waar muziek om gaat wmb. En soms koop je die (bewust) voor 2 euro 50 en soms verwen je jezelf met een plaat van 40 euro.mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
Mensen zijn gevoelig voor hypes en het is een effectieve manier om geld uit de zakken van een consument te kloppen.
Uiteraard, is ook niks mis mee. Immers moet iedereen zijn huur betalen en brood op de plank hebben.mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
dat is elke xxxxx-dag.
of het nou secretaressedag, valentijnsdag of RSD is.
Daar sprint de middenstand natuurlijk gretig op in.
Mensen zijn gevoelig voor hypes en het is een effectieve manier om geld uit de zakken van een consument te kloppen.
Echt? Rond 14 februari ligt elke krantenkiosk vol met wanstaltige plastic harten en vieze melkchocolade om je eeuwige en pure liefde te betuigen aan je geliefde. Over goedkope geldklopperij gesproken zegACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
[...]
Valentijnsdag etc. heeft dat imo een stuk minder
Maar dat doet een platenzaak an sich natuurlijk ook.Servor schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:26:
Wat ik specifiek vervelend vind, is dat kopen om er geld mee te verdienen. Idd, net als de concertkaarten. Ik gun het echt iedereen dat ze hun mooie aanwinst hebben weten te bemachtingen, er blij mee zijn en hem thuis helemaal grijs draaien. Als ik dan misgrijp, soit. Kan ik mee leven. Maar dat gehandel de hele tijd... blech.
[ Voor 19% gewijzigd door Vintage1967 op 20-04-2015 13:37 ]
Zo sta ik er ook in. Het moet wel leuk blijven. En gelukkig ziet dat 'leuk' er voor iedereen anders uit en leven we in een vrij land. Ik wilde ook alleen maar een voorbeeld geven van hoe verzamelaars elkaar ook gek maken. Afijn, ik had weer iets om verbaasd over te zijn en even om te lachenNyarlathotep schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:38:
Discogs is een leuke graadmeter en kan helpen met het bepalen van de waarde. Ik heb een dvd box van Coil waar ik nieuw 375 euro voor heb betaald. Die gaat nu voor meer dan 1000 euro
Het is maar wat de gek er voor geeft.
En over het opkopen en direct weer verhandelen: Zo lang er droeftoeters zijn die het geld er voor neerleggen blijft dit fenomeen in stand. Daarom doe ik er niet aan mee. Leuke aankoop misgelopen? Jammer dan. Eigen schuld
Valentijnsdag is net zoals Sinterklaas een geaccepteerd volksfeest... Nu kun je bij Valentijnsdag nog spreken over een simpel bloemetje van 10-15 euro, maar iedereen koopt het en daardoor wordt er veel winst gemaakt door bloemisterijen...ACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
[...]
Valentijnsdag etc. heeft dat imo een stuk minder en is een geaccepteerd commercieel feest. Niks mis mee als RSD dat ook is/wordt maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit en probeer niet de schijn hoog te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 20-04-2015 21:46 ]
De meeste restaurants zitten met valentijnsdag wel vol. Romantische dinertjes. Niet bepaald goedkooprcor schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:26:
[...]
Valentijnsdag is net zoals Sinterklaas een geaccepteerd volksfeest... Nu kun je bij Valentijnsdag nog spreken over een simpel bloemetje van 10-15 euro, maar iedereen koopt het en daardoor wordt er veel winst gemaakt door bloemisterijen...
Als uitgever/winkel zou je daar iets aan moeten proberen te doen. Gratis betekend dat ze daar niet direct iets op verdienen, maar dat het promotiemateriaal is. Daarmee wil je betalende klanten trekken.Wat ik wel schandalig vindt is dat er mensen zijn die voor de neus van anderen de gratis single van Armand & The Kik in meervoud weg graaien onder het mom "voor de gehele familie" en dan de single veel te duur te koop aanbieden op discogs / marktplaats... Gewoon in en in triest...
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 20-04-2015 21:59 ]
Ho ho! Er is NIKS mis met Comic Sans-Dag! http://www.iday.nl/comic-sans-dag/mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
dat is elke xxxxx-dag.
of het nou secretaressedag, valentijnsdag of RSD is.
Daar sprint de middenstand natuurlijk gretig op in.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Jelte schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:41:
Hoi, ik ben weer eens aan het kijken naar een ander element voor mijn TD165. Volgens de rekentools past een At440mla (compl. 10) prima bij mijn arm. Maar die is met €170 wat aan de hoge prijs voor mij.
Andere leuke elementen als de at95e en de Ortofon Red passen niet bij mijn arm (te lage (6) resp. Te hoge (20) compliance).
Wat is voor onder de €100 een leuk element met een compliance van 10-15?
Bij een naalddruk waarbij het element zo ver doorzakt, zie ik in gedachten al van die mooie vinyl-krullen ontstaan tijdens het afspelen van een albummr_petit schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:10:
Ja dat kan ook. ophanging van de naald volledig zacht geworden in de loop der jaren.
Of een enorme naalddruk
De massa van mijn arm is ongeveer 16,5 de Thorens taartschep (TP11)birdie_man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:24:
Ik denk dat de compliantie van die 440mla hoger ligt (en van de AT95 ook). Die lage waarde zal wel bij 100Hz gemeten zijn zoals sommige Japanse merken doen ipv 10Hz. Ik zou verwachten dat de compliantie eerder in de buurt van de 20 ligt, daar zitten de meeste MM's wel volgens mij. Wat voor arm zit er op die TD165 en wat is de effectieve massa daarvan?
Weet je wat? Ik haal die AT 95E gewoon en dan gaan we gewoon proberenmr_petit schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:38:
Volgens mij heeft thorens maar 1 type headshell voor die arm.
Als je toch een andere headshell weet te krijgen (of zelf te maken), dan kan je het gewicht wat je bespaart regelrecht van de effectieve massa van je arm afhalen. Sowieso bepaalt de headshell ongeveer 75% van de effectieve massa van de arm omdat dat gewicht helemaal aan het uiteinde zit.
Als je zover wilt gaan om de arm lichter te maken voor een specifiek element, dan moet je ook de hifinews testplaat hebben om de resonantie uberhaupt te controleren. Een zware arm (of lichte arm) is niet specifiek beter of slechter. Het hangt af van welke eigenresonantie het complete systeem heeft met de rubberen ophanging van de naald.
De naalddruk is ingesteld zoals beschreven in de handleiding van de naald.mr_petit schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:10:
Ja dat kan ook. ophanging van de naald volledig zacht geworden in de loop der jaren.
Of een enorme naalddruk
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 22-04-2015 22:44 ]
De anti-skating staat meestal niet gelijk aan de naalddruk... Ik raad je aan om via een (test-)plaat met een kant / track zonder groeven de anti-skating in te stellen... Zie ook dit filmpje voor meer uitleg over de juiste afstelling van de anti-skating: https://youtu.be/eIBtZR941YwB___MAN schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:55:
[...]
De naalddruk is ingesteld zoals beschreven in de handleiding van de naald.
2 gram met borstel.
1 gram zonder borstel.
Antiskating ingesteld met de zelfde waarde als de naalddruk.
[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 23-04-2015 07:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq