Instagram:Ambitielozemeisjes
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je hebt hele dure headshells, uit carbon, keramiek, hout noem maar op. Maar die verschillen zitten denk ik in de marge...Anoniem: 286904 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:40:
[...]
M.a.w., zal ik de nieuwe cartridge op de oude Pioneer headshell zetten of deze in tact laten en de Analogis gebruiken? Weet ook helemaal niet of die Pioneer headshell beter is of niet eigenlijk,
wellicht maakt het geen moer uit...
Zelf zou ik de pioneer headshell gebruiken met het element wat je het meest gaat gebruiken. Puur voor de looks, die headshell is merk en periode correct.
Die analogis is een imitatie technics design (een dj headshell zeg maar). Niets mis mee op zich hoor, maar ziet er op zo'n oude speler minder goed uit imho.
Het enige waar die analogis op zou kunnen uitblinken is als de contacten verguld zijn, van zowel de headshell als de draadjes. Draadjes zou je kunnen overzetten (al past dat niet altijd, er bestaan dikkere en dunnere pinnetjes). Vergulde contactjes hebben niet/nauwelijks last van corrosie, dus minder kans op storing van slecht contact.
Ook kan er een verschil in gewicht in zitten, en dat zou kunnen uitmaken voor de resonantiefrequentie van het arm/element systeem. Maar ik denk dat het verschil niet heel groot is. Sowieso is de effectieve massa van je toonarm niet bekend, behalve dat het een middelzware toonarm is. Ik gok dat de effectieve massa ergens tussen de 13 en 16 gram zal liggen. (en ik denk dat er geen 3 gram verschil tussen de headshells ligt).
Je zou het kunnen tweaken met een testplaat.
[Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2015 18:45]
"man is not truly one, but truly two,"
Zal de picture disc ook 200 gr vinyl zijn? Kan dit alleen bij de gewone zwarte versie terug vinden.Redhawk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
Amused to Death PD besteld omdat ik de zwarte LP al lang heb, en die speelt nog als nieuw.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro
Waar, als ik vragen mag? Ik heb de zwarte pre-order al even bij North End Haarlem staan voor een €50, maar die PD ziet er wel erg mooi uit. Als het verschil niet te groot is, zou ik erover na kunnen denken de pre-order te cancelen.Redhawk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
Amused to Death PD besteld omdat ik de zwarte LP al lang heb, en die speelt nog als nieuw.
EDIT: Als de kwaliteit echt zoveel minder is zoals ik hier lees blijf ik lekker bij mijn goed klinkende pre-order.
[Voor 11% gewijzigd door Zalmanman op 17-04-2015 13:46]
and thanks for all the fish.
Inderdaad zijn PD's wat mij betreft voor decoratie aan de muur en / of verzamelobject. Ik zal nooit alleen de PD aanschaffen, tenzij ik al een reguliere versie heb. Volgens mij zijn ze ook niet echt op de markt gekomen vanwege hun goede kwaliteitViolatoR schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:22:
Heb een aantal PD's gehad maar heb ze allemaal weer weg gedaan, leuk verzamel object maar niet als je er ook naar wilt luisteren, wat een bagger...

Anoniem: 286904
Ja, lijkt me ook. Dacht alleen dat het oude element natuurlijk goed zit en het goed doet. Als ik die eraf haal en het lukt allemaal niet heb ik 2 niet goed zittende headshells...mr_petit schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je hebt hele dure headshells, uit carbon, keramiek, hout noem maar op. Maar die verschillen zitten denk ik in de marge...
Zelf zou ik de pioneer headshell gebruiken met het element wat je het meest gaat gebruiken. Puur voor de looks, die headshell is merk en periode correct.
Maar ga het gewoon proberen. Gaat het niet goed dan meld ik me hier effe..

Element kwam gisteren binnen. Ziet er mooi verzorgd uit. Strak doosje met zelfs schroevendraaiertje etc. bijgesloten. Goede eerste indruk!
Besteld bij die Velvet music link een stukkie terugZalmanman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:44:
[...]
Waar, als ik vragen mag? Ik heb de zwarte pre-order al even bij North End Haarlem staan voor een €50, maar die PD ziet er wel erg mooi uit. Als het verschil niet te groot is, zou ik erover na kunnen denken de pre-order te cancelen.
EDIT: Als de kwaliteit echt zoveel minder is zoals ik hier lees blijf ik lekker bij mijn goed klinkende pre-order.
ha, hier is hij http://www.velvetmusic.nl...-to-death-LP#.VS6r-vmUdyU
[Voor 12% gewijzigd door Mrs Redhair op 17-04-2015 17:05]
Is dat serieus de PD? Ik heb namelijk mijn "gewone" ATD pre-order voor €50 staan...Redhawk schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:04:
[...]
Besteld bij die Velvet music link een stukkie terug
ha, hier is hij http://www.velvetmusic.nl...-to-death-LP#.VS6r-vmUdyU
WATERS, ROGER
Titel:
AMUSED TO DEATH -PD-
Extra info:
LIMITED EDITION, 2500 NUMBERED COPIES
Drager:
2 - LP
Genre:
ROCK
Label:
COLUMBIA
Releasedate:
15-06-2015 (verwacht)
Barcode:
0888750658012
VelvetID:
9839161
Prefix:
88875
Suffix:
065801
Taal:
English
Import:
Nee ( NLD )
Prijs:
€30.82
(inclusief verzending)
Bestel deze 2-LP
Leverkans:
Nog niet bekend (want nog niet gereleast)
Levertijd:
Levering rond releasedatum (o.v.b.)
Uit de mail :
Bestelde items:
Artiest
Totaal WATERS, ROGER
AMUSED TO DEATH -PD-
2-LP
[Voor 104% gewijzigd door Mrs Redhair op 17-04-2015 18:13]
Ik ben niet bekend met de verschillende releases van deze plaat en ik kan deze nergens vinden. Iemand misschien een idee welke release dit is??
EDIT: Dus de GHS 24148 met Red Marble effect.
[Voor 9% gewijzigd door Soundman12 op 17-04-2015 19:32]
Het lijkt wel heel erg op deze versie (een onofficiële): http://www.discogs.com/Gu...struction/release/3198511 Komt dat een beetje overeen? Ik kan namelijk op Discogs niets vinden over een officiële rode versie.Soundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:27:
Gisteren deze opgehaald in tilburg:
[afbeelding]
Ik ben niet bekend met de verschillende releases van deze plaat en ik kan deze nergens vinden. Iemand misschien een idee welke release dit is??
EDIT: Dus de GHS 24148 met Red Marble effect.
http://www.discogs.com/Gu...struction/release/3198511
Edit: Ik zag net dat Zalmanman dezelfde schijf op Discogs heeft gevonden.
Deze site vind ik trouwens ook leuk heel om rond te neuzen: http://www.popsike.com/ph...struction%22+red&x=13&y=6
Misschien word je hier wat wijzer van

[Voor 57% gewijzigd door Vintage1967 op 17-04-2015 19:50]
Hij lijkt er wel op idd..... Raar. Maar hij ziet er vet uit en ik heb er maar een 10tje voor betaald dus ik vind het mooiZalmanman schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:40:
[...]
Het lijkt wel heel erg op deze versie (een onofficiële): http://www.discogs.com/Gu...struction/release/3198511 Komt dat een beetje overeen? Ik kan namelijk op Discogs niets vinden over een officiële rode versie.

Maar ik denk niet dat het 1 van de oudere releases is.... dan hadden ze er wel meer voor gevraagt waarschijnlijk.
[Voor 10% gewijzigd door Soundman12 op 17-04-2015 19:50]
Als ik op Popsike kijk, zijn ze verkocht vanaf € 22,00 (als ik me niet vergis) tot € 241,00. Kijk maar:Soundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:47:
[...]
Hij lijkt er wel op idd..... Raar. Maar hij ziet er vet uit en ik heb er maar een 10tje voor betaald dus ik vind het mooi![]()
Maar ik denk niet dat het 1 van de oudere releases is.... dan hadden ze er wel meer voor gevraagt waarschijnlijk.
http://www.popsike.com/GU...INYL-LP/400523598618.html
Dus wie weet heb je een prachtig album dat ook nog eens een mooi bedrag op kan leveren. En zoals iedereen wel weet, is het maar net wat de

Hahaha dat is nogal een prijs rangeVintage1967 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:56:
[...]
Als ik op Popsike kijk, zijn ze verkocht vanaf € 22,00 (als ik me niet vergis) tot € 241,00. Kijk maar:
http://www.popsike.com/GU...INYL-LP/400523598618.html
Dus wie weet heb je een prachtig album dat ook nog eens een mooi bedrag op kan leveren. En zoals iedereen wel weet, is het maar net wat deer voor geeft ..........................

Dat is ook wat ik bedoel met dieSoundman12 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:06:
[...]
Hahaha dat is nogal een prijs rangeIig een mooie toevoeging aan de collectie

Zit nu al een uur te klooien om alleen al de cartridge ( at440mla ) te monteren.
Er zitten 2 soorten boutjes bij het setje plus een wit ringetje. Weet iemand de juiste volgorde om te bevestigen?
Boutje/ wit ringetje/ schroefje klein/ schroefje groot? Of is het een keuze welke past?
...?

Je kan de moertjes ook boven doen ipv onder, bij afneembare headshells vinden sommigen dat gemakkelijker monteren, ik vind het alleen geen pan.

Thanks!Cap schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:31:
De normale volgorde van bovenaf is boutje van juiste lengte (hangt af van dikte headshell), dan wit ringetje, dan de headshell, dan het element, dan het moertje.
[afbeelding]
Je kan de moertjes ook boven doen ipv onder, bij afneembare headshells vinden sommigen dat gemakkelijker monteren, ik vind het alleen geen pan.
Maakt het nog uit of het witte ringetje onder de headshell zit? Zie het op de foto inderdaad bovenop.

Die witte ringetjes horen direct onder het schroefje... Daarna kom de heashell pas...Anoniem: 286904 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:36:
[...]
Thanks!
Maakt het nog uit of het witte ringetje onder de headshell zit? Zie het op de foto inderdaad bovenop.

bron Wiki :
The album's original cover art, based on Robert Williams' painting "Appetite for Destruction", depicted a robotic rapist about to be punished by a metal avenger. After several music retailers refused to stock the album, the label compromised and put the controversial cover art inside, replacing it with an image depicting a cross and skulls of the five band members (designed by Billy White Jr., originally as a tattoo), each skull representing one member of the band: Izzy Stradlin, top skull; Steven Adler, left skull; Axl Rose, center skull; Duff McKagan, right skull; and Slash, bottom skull. The photographs used for the back of the album and liner notes were taken by Robert John, Marc Canter, Jack Lue, Leonard McCardie, and Greg Freeman. The original cover was supposed to be on the 2008 re-pressing of the vinyl, though the record label replaced it with the "Skulls" art at the last minute.[9] The re-pressing of the vinyl, though, is the first Guns N' Roses release to have the Parental Advisory label printed on the artwork; previously, like on the CD, this was a sticker on the cellophane wrap and later (on the CD and cassette releases) on the case itself.
In an interview with That Metal Show in 2011, Axl stated his original idea for the cover art was to be the photo of the Space Shuttle Challenger exploding, which was on the cover of Time Magazine in 1986, but Geffen refused it saying it was "in bad taste".[10] The original album with the original cover art, along with a record contract, two gold and platinum album awards and memorabillia were sold on the second episode of Storage Hunters.
helaas, dit is niet de bedoeling
[Voor 77% gewijzigd door teacher op 18-04-2015 11:50]
Ok!rcor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:55:
[...]
Die witte ringetjes horen direct onder het schroefje... Daarna kom de heashell pas...
Deze nitwit had het precies andersom gedaan...
Wordt vervolgd.

Vandaag weinig tijd en er zit niet echt iets in de buurt, dichtstbijzijnde is Stichting de Langspeelplaat in Den Bosch, maar die gaat pas om 13.00 of 14.00 open waarschijnlijk, wel handig als je net ergens je release gemist hebt, kan je het daar nog een keer proberen.
Gisteren in Eindhoven nog wel eea gekocht, oa album van The Miseries en nieuwe Alabama Shakes.
Andere leuke elementen als de at95e en de Ortofon Red passen niet bij mijn arm (te lage (6) resp. Te hoge (20) compliance).
Wat is voor onder de €100 een leuk element met een compliance van 10-15?
Ben naar delft geweest. Lag niet voor de deur te wachtenKeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:32:
Iemand nog ergens op een stoep overnacht?
Vandaag weinig tijd en er zit niet echt iets in de buurt, dichtstbijzijnde is Stichting de Langspeelplaat in Den Bosch, maar die gaat pas om 13.00 of 14.00 open waarschijnlijk, wel handig als je net ergens je release gemist hebt, kan je het daar nog een keer proberen.
Gisteren in Eindhoven nog wel eea gekocht, oa album van The Miseries en nieuwe Alabama Shakes.

Flink verschil qua drukte tussen
Sounds (bomvol) en Velvet. Niet heel gek, Sounds is gewoon een goeie zaak, en bij Velvet was mijn gekochte plaat 5€ duurder.
- Dire Straits - Honky Tonk demo's (ep op 2x7 inch single)
- Gratis gekregen van Sounds Venlo: The Kik & Armand - Snelle Jonges / Fuck The Blues (7 inch 45-toeren single)
- Dire Straits - Making movies
- Willie Nelson - Teatro
- Kensington - Rivals
- Gratis handige draagtas van stof
Om 13:15 uur keer ik terug naar Sounds met m'n Auto om van de live muziek te gaan genieten... Daarnaast zal ik ook gaan kijken naar enkele releases die tussen 10:00 - 11:00 binnen zouden komen... Ben benieuwd wat daar tussen zal zitten... Voor nu al meer dan geslaagd!

Yep, lekker naar store optreden van Kovacs geweest bij Velvet (Delft). Errug goed!rcor schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:55:
Vanochtend vroeg in de morgen naar Sounds geweest omtrent de recordstore day... Aldaar alvast de volgende aankopen gedaan (niet allemaal recordstore day releases):
[afbeelding]
- Dire Straits - Honky Tonk demo's (ep op 2x7 inch single)
- Gratis gekregen van Sounds Venlo: The Kik & Armand - Snelle Jonges / Fuck The Blues (7 inch 45-toeren single)
- Dire Straits - Making movies
- Willie Nelson - Teatro
- Kensington - Rivals
- Gratis handige draagtas van stof
Om 13:15 uur keer ik terug naar Sounds met m'n Auto om van de live muziek te gaan genieten... Daarnaast zal ik ook gaan kijken naar enkele releases die tussen 10:00 - 11:00 binnen zouden komen... Ben benieuwd wat daar tussen zal zitten... Voor nu al meer dan geslaagd!
Meteen een geslaagde record store day.
Straks weer verder met de Pioneer en het elementje🔌.

http://www.discogs.com/user/vintage1967/collection
Nog zo'n 250 te gaan

Wel lekker dat je veel albums relatief snel kan vinden.
Als verzamelaar vind ik het natuurlijk ook leuk als ik een album heb dat er waarschijnlijk nog niet op staat. Het gaat dan om Fire Engine van AC/DC. Die staat er wel op, maar volgens mij niet in de rode versie die ik heb. Afijn, als dat idd zo is voer ik hem gewoon zelf in

Welke?Coenen schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:28:
Vanmiddag nog even bij Wil'm in Veghel geweest, lekker in het zonnetje naar de optredens kijken. Ik heb een Single van Jimi Hendrix meegenomen, ben benieuwd. Verder nog Dotan en Amy Winehouse. Ben begonnen met Dotan, die klinkt lekker.
Dropkick Murphys - Signed And Sealed in Blood
Op deze stond ik al een tijdje te wachten (stond al meer dan 1 maand in bestelling bij Bol.com, maar die kunnen hem blijkbaar echt niet meer leveren)... Dus de bestelling vandaag bij Bol.com geannuleerd en nu dus maar direct bij Sounds in Venlo meegenomen toen ik hem zag staan... Mijn collectie Dropkick Murphys is nu volgens mij qua albums zo goed als compleet of is compleet... Binnenkort maar eens mijn inventaris van Dropkick Murphys in discogs raadplegen en dan kijken wat ik nog moet hebben...

Ik was benieuwd naar de Hendrix single.Coenen schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:54:
@Vintage1967, Dotan - 7 Layers, of bedoelde je dat niet? Amy Winehouse - Back to Black heb net de eerste 2 nummers kunnen draaien. Jimmy Hendix - Purple Haze komt morgen denk ik.
Geniet er van, het blijft toch een prachtig nummer

Niet dat het mijn smaak is, maar Primordial heeft hun laatste album ook op tape uitgebracht:SD5k schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:04:
Er zijn wel meer (kleinere) bands die nog tapes uitbrengen, heb er hier ook een aantal maar al jaren geen tapedeck meer.
http://www.large.nl/art_292372/
Ik heb zelf trouwens nog wel een cassettedeck, Het grootste deel van de tapes heb ik weggedaan. Een aantal met kopieën van bootlegs of opnames van de radio heb ik bewaard. Trouwens ook een demo van de band waar ik zelf ooit geprobeerd heb te zingen. Na het uitbrengen van die demo is de band gestopt

Als ik je vertel dat ik de demo echt aan NIEMAND durf te laten horen..............

Toch wel fijn om te zien dat er nog hoop is voor de cassetteband...

Ik vond RSD vorig jaar zo ontzettend suf, met overpriced releases die niets toevoegen aan bestaande oeuvre's dat ik het dit jaar compleet heb overgeslagen. RSD is zijn doel al lang voorbij geschoten en is gewoon een enorme cash cow.
Daar komt ook nog bij dat ik twee RSD releases bezit die kwalitatief zwaar inferieur zijn. En maar betalen...
Nog meer mensen die geen moer (meer) geven om RSD?
De kerstman / Sinterklaas / Vaderdag / Moederdag / Valentijnsdag allemaal geïntroduceerd om ons geld uit de portemonnee te trekken... Overpriced of niet, het is gewoon leuk om live bandjes te gaan luisteren bij de lokale platenzaken en dan ook nog eens een paar mooie lp's mee te nemen... Geld mag soms wel eens vloeien... Daarnaast zijn LP's in z'n algemeenheid duurder geworden... In 2008 betaalde je voor een nieuw album nog 15 euro en nu is dat gewoon 20-30 euro geworden...Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Ik ben bier gaan kopen bij Burg Bieren in Ermelo, met 1500 bieren op voorraad![]()
Ik vond RSD vorig jaar zo ontzettend suf, met overpriced releases die niets toevoegen aan bestaande oeuvre's dat ik het dit jaar compleet heb overgeslagen. RSD is zijn doel al lang voorbij geschoten en is gewoon een enorme cash cow.
Daar komt ook nog bij dat ik twee RSD releases bezit die kwalitatief zwaar inferieur zijn. En maar betalen...
[Voor 12% gewijzigd door rcor op 18-04-2015 21:31]
Maar een singeltje van Goblin was vorig jaar op RSD gewoon 18 euro... En zo nog een heleboel 12" singeltjes voor 20 euro.
Steun de platenzaak? Niets daarvan. Niet op deze manier. Sowieso heb ik al jaren niets meer bij de platenzaak gekocht. Te duur en en een schraal aanbod.
En rechtstreeks bij de artiest bestellen betekent A: goedkoper en B: meer geld voor de artiest zelf. Platenzaken hebben hun beste tijd al lang gehad en dat merk je.
Onze lokale platenzaak had ook wat optredens staan. Moet maar net je smaak zijn, ik werd er niet warm van...
Neemt niet weg dat ik de huidige prijzen niet erg vindt: vroeger zat ik altijd te klagen dat er niks fatsoenlijks nieuw uit kwam en nu komt zo een beetje elk nieuw album van een band uit op LP / CD / Spotify... Een ontwikkeling die ik erg hard toejuich, evenals reissues omdat ik zo mijn collectie lekker kan laten groeien met muziek uit mijn eigen jeugd tijd of muziek die ik leuk vindt...
Dat is de definitie van Record Store Dayrcor schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:13:
Zelfde geld voor nieuwe LP's, hoewel ik soms het gevoel heb dat er bewust gelimiteerde oplagen worden gemaakt om de prijzen iets hoger te kunnen zetten...

Ik zou met name voor Dewolff gaan, maar die ga ik komende zaterdag al zien in Middelburg. Dus om nou voor een 1/2 uurtje naar Amersfoort of Utrecht te rijdenNyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:

Trouwens, RSD stelt hier in 'mijn' regio, eigenlijk niet veel tot niets voor. Nee, ik wacht tot volgende week om een album van Dewolff te kopen tijdens het concert. En dan steun je de band ook nog eens

Dit jaar is de eerste keer dat ik het bewust heb geskipt en dit ga ik vanaf nu blijven doen. Om eerlijk te zijn koop ik niet meer mijn vinyl bij platenzaken. Op het internet is het een stuk goedkoper en de eerste betere platenzaak ligt 50 km van waar ik woon.Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:26:
Ik ben bier gaan kopen bij Burg Bieren in Ermelo, met 1500 bieren op voorraad![]()
Zo lopen de platenzaken toch imageschade op??
Nog meer redenen om die maatschappijen links te laten liggen. Veel bands brengen hun albums al uit in eigen beheer, al is dat helaas voor lang niet iedere band haalbaar.
Moest iedereen dat doen, dan is het zeker over en uit voor de platenzaken.Nyarlathotep schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:48:
Dat is dan wel érg krom zeg. De platenmaatschappijen verplichten de platenzaken dus om veel te duur in te moeten kopen. En willen zij er nog wat aan verdienen moeten ze dit doorberekenen aan de klant.
Zo lopen de platenzaken toch imageschade op??
Nog meer redenen om die maatschappijen links te laten liggen. Veel bands brengen hun albums al uit in eigen beheer, al is dat helaas voor lang niet iedere band haalbaar.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Maar ja, de platenmaatschappijen weten ons natuurlijk wel goed te vinden via reclamecampagnes. En zolang je als band zelf niet de budgetten van Metallica hebt....................

Ach ja. Als wij de bands af en toe steunen met de aanschaf van een album, het bezoeken van een concert en het kopen van merchandise....... Alle kleine beetjes helpen.
Even een zijsprongetje, maar vanwege de prijs van concerttickets, laat ik toch redelijk wat concerten lopen. Er zijn wel grenzen en mijn gezinnetje wil ook beleg op de boterham

Heb wel The Doors - Strange Days (mono) weten te scoren via een vriend die ook op jacht was.

En het werkt. Geeft een hoop rust. Voor dat geld koop ik dan de volgende gewilde release

Echt die hele RSD kan me gestolen worden, zoals al eerder gezegd het draait niet om het warme hart richting de platenzaak en vinyl. Het draait om geld verdienen aan de hype.
dat is elke xxxxx-dag.ACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:16:
. Het draait om geld verdienen aan de hype.
of het nou secretaressedag, valentijnsdag of RSD is.
Daar sprint de middenstand natuurlijk gretig op in.
Mensen zijn gevoelig voor hypes en het is een effectieve manier om geld uit de zakken van een consument te kloppen.
Wat ik specifiek vervelend vind, is dat kopen om er geld mee te verdienen. Idd, net als de concertkaarten. Ik gun het echt iedereen dat ze hun mooie aanwinst hebben weten te bemachtingen, er blij mee zijn en hem thuis helemaal grijs draaien. Als ik dan misgrijp, soit. Kan ik mee leven. Maar dat gehandel de hele tijd... blech. En ja, ik weet dat klagen zinloos is en dat je er toch niets tegen doet. Maar verdrietig word ik er soms wel een beetje van.
Zo kijk ik er ook niet tegenaan, eigenlijk. Je bent er altijd zelf nog bij wanneer je besluit een product (of dat nu een plaat, een laptop of een pak stroopwafels is) te kopen. Jezelf blij maken met een mooie plaat is precies waar muziek om gaat wmb. En soms koop je die (bewust) voor 2 euro 50 en soms verwen je jezelf met een plaat van 40 euro.mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
Mensen zijn gevoelig voor hypes en het is een effectieve manier om geld uit de zakken van een consument te kloppen.
Voor de liefhebber staan ze op deluisterpaall en Spotify
Uiteraard, is ook niks mis mee. Immers moet iedereen zijn huur betalen en brood op de plank hebben.mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
dat is elke xxxxx-dag.
Wat mij stoort is dat bij RSD de nadruk heel erg wordt gelegd op de liefde voor de platenzaak, de passie voor vinyl etc. Terwijl het gewoon geldklopperij is van iemand die claimt van muziek en vinyl te houden maar wel ''platenspelers'' verkoopt met een plastic naald erop...het rijmt niet.
Valentijnsdag etc. heeft dat imo een stuk minder en is een geaccepteerd commercieel feest. Niks mis mee als RSD dat ook is/wordt maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit en probeer niet de schijn hoog te houden.
Maar dit is uiteraard de onderbuikgevoelens en het hart wat spreekt en de aversie tegen het doen alsof.
Wanneer ik die crosley krengen was tegen gekomen om te importeren had ik het waarschijnlijk net zo hard gedaan om er goed geld mee te verdienen

Echt? Rond 14 februari ligt elke krantenkiosk vol met wanstaltige plastic harten en vieze melkchocolade om je eeuwige en pure liefde te betuigen aan je geliefde. Over goedkope geldklopperij gesproken zegACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
[...]
Valentijnsdag etc. heeft dat imo een stuk minder

Maar dat doet een platenzaak an sich natuurlijk ook.Servor schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:26:
Wat ik specifiek vervelend vind, is dat kopen om er geld mee te verdienen. Idd, net als de concertkaarten. Ik gun het echt iedereen dat ze hun mooie aanwinst hebben weten te bemachtingen, er blij mee zijn en hem thuis helemaal grijs draaien. Als ik dan misgrijp, soit. Kan ik mee leven. Maar dat gehandel de hele tijd... blech.
Dat is ook een handelaar. Sterker nog, een handelaar die vaak meewerkt aan een monopoly.
Veel groothandels/leveranciers leveren aan een selecte groep winkels/bedrijven en dwingen daarbij ook vaak een minimumverkoopprijs af. Dat er parallelimport bestaat is hier het bewijs van.
Het wordt dan extra duur als daarboven dan weer een individu zit die veel opkoopt en het op mp/ebay voor nog hogere prijzen neerzet.
tsja dat is handel.

Maar laten we elkaar ook niet gek maken. Zomaar een voorbeeld:
Op Discogs was ik mijn database aan het bijwerken en wat blijkt? Heb ik me toch een zeldzame versie van Kiss Alive! vanwege de specifieke combinatie van van catalogusnummer en logo van Stemra op het label. Dus nieuwsgierig als ik ben heb ik gekeken voor welke bedrag die dan op dezelfde site wordt aangeboden. Eentje voor een euro of 30 en de tweede voor € 100,00

Dit is in mijn beleving totale waanzin

Maar je begrijpt wel dat ik alvast een weekendje uit heb geboekt van de winst die o.a. met dit album ga maken.......

[Voor 19% gewijzigd door Vintage1967 op 20-04-2015 13:37]

Het is maar wat de gek er voor geeft.
En over het opkopen en direct weer verhandelen: Zo lang er droeftoeters zijn die het geld er voor neerleggen blijft dit fenomeen in stand. Daarom doe ik er niet aan mee. Leuke aankoop misgelopen? Jammer dan. Eigen schuld

Zo sta ik er ook in. Het moet wel leuk blijven. En gelukkig ziet dat 'leuk' er voor iedereen anders uit en leven we in een vrij land. Ik wilde ook alleen maar een voorbeeld geven van hoe verzamelaars elkaar ook gek maken. Afijn, ik had weer iets om verbaasd over te zijn en even om te lachenNyarlathotep schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:38:
Discogs is een leuke graadmeter en kan helpen met het bepalen van de waarde. Ik heb een dvd box van Coil waar ik nieuw 375 euro voor heb betaald. Die gaat nu voor meer dan 1000 euro
Het is maar wat de gek er voor geeft.
En over het opkopen en direct weer verhandelen: Zo lang er droeftoeters zijn die het geld er voor neerleggen blijft dit fenomeen in stand. Daarom doe ik er niet aan mee. Leuke aankoop misgelopen? Jammer dan. Eigen schuld

Ik ga trouwens zo weer een paar albums in mijn collectie invoeren. Ben benieuwd welke onvermoede schatten ik vanavond nog tegenkom

P.s. waar gaat jouw vakantie naar toe? Ik bedoel, € 1.000,00 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Valentijnsdag is net zoals Sinterklaas een geaccepteerd volksfeest... Nu kun je bij Valentijnsdag nog spreken over een simpel bloemetje van 10-15 euro, maar iedereen koopt het en daardoor wordt er veel winst gemaakt door bloemisterijen...ACRNM schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
[...]
Valentijnsdag etc. heeft dat imo een stuk minder en is een geaccepteerd commercieel feest. Niks mis mee als RSD dat ook is/wordt maar kom er dan gewoon eerlijk voor uit en probeer niet de schijn hoog te houden.
Sinterklaas gaat nog velen malen verder: vroeger in het tijdperk dat m'n ouders kind waren waren ze blij dat ze hun fiets opgeknapt terug kregen (of een ander stuk speelgoed dat was opgelapt) want veel geld was er niet en je deed roeien met de riemen die je had als Sinterklaas...
Tegenwoordig is geen enkel kind meer tevreden als hij of zij niet de nieuwste Playstation / Smartphone ontvangt van Sinterklaas... Schijnbaar moet alles gewoon stukken duurder zijn tegenwoordig en nemen we niet meer met minder genoegen (omdat Klaas of Jan in de klas ook een playstation had gekregen voor bijv. zijn verjaardag)... Hoe droevig dat ook mag zijn...
Conclusie: alles is duurder tegenwoordig of wordt gewoonweg duurder gevierd en daar wordt door fabrikanten / winkels op ingespeeld door de prijzen wat hoger te zetten...
Dit staat los van het wel of niet duurder zijn van de recordstore day releases ten aanzien van normale albums... Want de RSD releases varieerden enorm in prijs en 11,95 euro voor de Honky Tonk demos van Dire Straits op 2x7 inch vinyl vindt ik niet te duur...
Wat ik wel schandalig vindt is dat er mensen zijn die voor de neus van anderen de gratis single van Armand & The Kik in meervoud weg graaien onder het mom "voor de gehele familie" en dan de single veel te duur te koop aanbieden op discogs / marktplaats... Gewoon in en in triest...
[Voor 5% gewijzigd door rcor op 20-04-2015 21:46]
De meeste restaurants zitten met valentijnsdag wel vol. Romantische dinertjes. Niet bepaald goedkooprcor schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:26:
[...]
Valentijnsdag is net zoals Sinterklaas een geaccepteerd volksfeest... Nu kun je bij Valentijnsdag nog spreken over een simpel bloemetje van 10-15 euro, maar iedereen koopt het en daardoor wordt er veel winst gemaakt door bloemisterijen...

Als uitgever/winkel zou je daar iets aan moeten proberen te doen. Gratis betekend dat ze daar niet direct iets op verdienen, maar dat het promotiemateriaal is. Daarmee wil je betalende klanten trekken.Wat ik wel schandalig vindt is dat er mensen zijn die voor de neus van anderen de gratis single van Armand & The Kik in meervoud weg graaien onder het mom "voor de gehele familie" en dan de single veel te duur te koop aanbieden op discogs / marktplaats... Gewoon in en in triest...
Dus dat doen ze waarschijnlijk volgend jaar ook niet meer

[Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 20-04-2015 21:59]

Een eerste persing in beperkte oplage is speciaal juist omdat met de oplage beperkte wegens niet voorziene belangstelling. Achteraf is zo'n persing dan mooi als het een stuk geschiedschrijving blijkt te zijn geweest.
Met opzet aan de lopende band limited editions uitspugen is natuurlijk niets meer dan slimme commercie / marketing.
Daarnaast heb je natuurlijk nog het audiofiele idee achter een eerste persing met nog verse mal, maar dat is een ander verhaal.

Ho ho! Er is NIKS mis met Comic Sans-Dag! http://www.iday.nl/comic-sans-dag/mr_petit schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:24:
[...]
dat is elke xxxxx-dag.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
Dit is mijn naald:
en mijn platenspeler:
1. je naald is inderdaad versleten. Dat resulteert of in groefruis, of overstuurde hoge tonen, doorgaans het beste te horen bij de binnenste groeven bij bepaalde platen (hard signaal, veel hoge tonen).
2. de afstelling van je element is niet goed. Dus de uitlijning in je headshell, maar ook de naalddruk en antiskating instelling.
Of een enorme naalddruk

Jeltel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:41:
Hoi, ik ben weer eens aan het kijken naar een ander element voor mijn TD165. Volgens de rekentools past een At440mla (compl. 10) prima bij mijn arm. Maar die is met €170 wat aan de hoge prijs voor mij.
Andere leuke elementen als de at95e en de Ortofon Red passen niet bij mijn arm (te lage (6) resp. Te hoge (20) compliance).
Wat is voor onder de €100 een leuk element met een compliance van 10-15?
Wat kan het probleem zijn?
Thanks!
Bij een naalddruk waarbij het element zo ver doorzakt, zie ik in gedachten al van die mooie vinyl-krullen ontstaan tijdens het afspelen van een albummr_petit schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:10:
Ja dat kan ook. ophanging van de naald volledig zacht geworden in de loop der jaren.
Of een enorme naalddruk

De massa van mijn arm is ongeveer 16,5 de Thorens taartschep (TP11)birdie_man schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:24:
Ik denk dat de compliantie van die 440mla hoger ligt (en van de AT95 ook). Die lage waarde zal wel bij 100Hz gemeten zijn zoals sommige Japanse merken doen ipv 10Hz. Ik zou verwachten dat de compliantie eerder in de buurt van de 20 ligt, daar zitten de meeste MM's wel volgens mij. Wat voor arm zit er op die TD165 en wat is de effectieve massa daarvan?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij vergelijkbaar zal zijn met de 440mla. Volgens mij is de rubber ophanging hetzelfde en de lengte van de cantilever ook ongeveer.
De halve wereld draait met een at-95e in een middelzware arm

En wat als ik de arm wat lichter weet te maken? Er zit nogal een kop op. Misschien andere headshell?
Als je toch een andere headshell weet te krijgen (of zelf te maken), dan kan je het gewicht wat je bespaart regelrecht van de effectieve massa van je arm afhalen. Sowieso bepaalt de headshell ongeveer 75% van de effectieve massa van de arm omdat dat gewicht helemaal aan het uiteinde zit.
Als je zover wilt gaan om de arm lichter te maken voor een specifiek element, dan moet je ook de hifinews testplaat hebben om de resonantie uberhaupt te controleren. Een zware arm (of lichte arm) is niet specifiek beter of slechter. Het hangt af van welke eigenresonantie het complete systeem heeft met de rubberen ophanging van de naald.
Ik ging vorige week is naar een platenzaak in België. (Ik noem bewust geen namen).
Daar werd net de 4LP box van stijn meuris net geleverd: http://www.discogs.com/No...nd-Mirage/release/6874883
Ik bekeek m gelijk even of het de moeite was, en ik hoorde terloops zeggen dat als adviesprijs vanuit de platenmaatschappij dus 40 euro vragen.
Maar hij kost je 50 als gem bij een concert koopt en 65 als gem in de winkel ofzo koopt.
Leg me de stap van 40 naar 65 is uit?

Weet je wat? Ik haal die AT 95E gewoon en dan gaan we gewoon proberenmr_petit schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:38:
Volgens mij heeft thorens maar 1 type headshell voor die arm.
Als je toch een andere headshell weet te krijgen (of zelf te maken), dan kan je het gewicht wat je bespaart regelrecht van de effectieve massa van je arm afhalen. Sowieso bepaalt de headshell ongeveer 75% van de effectieve massa van de arm omdat dat gewicht helemaal aan het uiteinde zit.
Als je zover wilt gaan om de arm lichter te maken voor een specifiek element, dan moet je ook de hifinews testplaat hebben om de resonantie uberhaupt te controleren. Een zware arm (of lichte arm) is niet specifiek beter of slechter. Het hangt af van welke eigenresonantie het complete systeem heeft met de rubberen ophanging van de naald.

De naalddruk is ingesteld zoals beschreven in de handleiding van de naald.mr_petit schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:10:
Ja dat kan ook. ophanging van de naald volledig zacht geworden in de loop der jaren.
Of een enorme naalddruk
2 gram met borstel.
1 gram zonder borstel.
Antiskating ingesteld met de zelfde waarde als de naalddruk.
De afstelling van het element op de headshell heb ik niet veranderd. Is zoals ik hem heb gekocht.
Ik weet ook niet hoe je deze af moet stellen.
Dit is de headshell:
Dit is de hoogte van het element t.o.v. de plaat:
Als de naald echt versleten is zou ik deze kunnen vervangen door bv. de AT95E?
Je hebt neem ik aan voor het instellen van de naalddruk de arm eerst gebalanceerd en de ring op 0 gedraaid? (volgens het boekje van de draaitafel dus

Het element zit helemaal naar voren in de headshell gemonteerd. Kán op een Technics arm, namelijk voor een bearwald alignment indien het element daarbij ook naar binnen gedraaid is. Maar ik vind het verdacht. Kan op de foto ook niet zien dat het element wat naar binnen gedraaid is tov de headshell. Voor een standaard Technics / Stevenson alignment met 52mm overhang zit het element meer in het midden van de sleuven gemonteerd. Maar goed, uitlijning moet je dus controleren met de betreffende protractor of met de Technics alignment gauge.
Naald kan natuurlijk ook versleten zijn.

[Voor 23% gewijzigd door Cap op 22-04-2015 22:44]
De anti-skating staat meestal niet gelijk aan de naalddruk... Ik raad je aan om via een (test-)plaat met een kant / track zonder groeven de anti-skating in te stellen... Zie ook dit filmpje voor meer uitleg over de juiste afstelling van de anti-skating: https://youtu.be/eIBtZR941YwB___MAN schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:55:
[...]
De naalddruk is ingesteld zoals beschreven in de handleiding van de naald.
2 gram met borstel.
1 gram zonder borstel.
Antiskating ingesteld met de zelfde waarde als de naalddruk.
Zijn uitleg over anti-skating is gewoon goed, maar let niet te veel op de uitleg over de typen naalden... Volgens deze man is een spherische naald beter dan een elliptische naald en dat is voor hifi-doeleinden helemaal niet waar: elliptische naalden kunnen dieper de groeven in waardoor deze meer details van de muziek kunnen laten horen...
[Voor 22% gewijzigd door rcor op 23-04-2015 07:02]

Dit topic is gesloten.
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic