Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Maar point taken over de aantallen hoor. Niche markt creeer je zo wel inderdaad. Blijft wel jammer. Als je er niet als de kippen bij bent na een release vis je achter het net en betaal je later de hoofdprijs.
Ik vind dat juist de sport. Fijn dat labels een oplage persen en niet blijven bij drukken. Dat maakt het verzamelen zo leuk. Argumenten over de intrinsieke waarde van het product en verpakking, tja. De schaarste die bewust gecreeerd wordt, maakt het verzamelen zo aantrekkelijk, vind ik. Heb zeker 10 platen die ik heel snel heb gekocht, die nu meer dan € 100 waard zijn per stuk, gekocht voor rond de € 20 per stuk. Soms verkoop ik er een, en koop ik weer andere platen die ik wil hebben. Door het "speculeren" kan je een redelijk kosten neutrale hobby hebben met het verzamelen en luisteren van vinyl. Laatst 2 albums van Catherine Wheel verkocht aan een Amerikaan. Bij elkaar € 230 (waarvan €170 winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Dat is wel zo, maar ik zie mezelf niet als verzamelaar. Ik koop de laatste tijd ook steeds meer cd's omdat de vinyl versies te duur zijn. Vinyl nu eigenlijk vooral oud spul wat nog "goedkoop" (paar euro) kan worden verkregen. Er zijn ook heel wat oude albums die ik graag op vinyl zou hebben maar gewoon onbetaalbaar zijn. Ik hoop op herpersingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaiziks schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Een verkoopprijs kan per definitie niet bestaan uit winst. Winstopslag bedoel jij, heel wat anders :)
Je zal ongetwijfeld boekhouder zijn en gelijk hebben, maar jan-met-de-pet noemt het verschil tussen de inkoop- en verkoopprijs gewoon winst.

* mr_petit zet z'n pet weer op....
Mordante schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Ik weet niet of een Linn LP12 overpriced is. Misschien gebruikt een Linn wel een arm, lagers moter etc met een veel kleinere tolerantie dan een Thorens.
Ja, misschien ook wel niet.
Misschien is het stukkie blik wat het subchassis uitmaakt ook wel met kleinere tolerantie gemaakt.
Je merkt wel dat ik niet zoveel op heb met linn. Dat komt door hun absurde prijsstelling.
Goed, ik weet dat linn echt groupies heeft (die zijn hier in het verleden ook wel langs gekomen) en die waren voor geen enkele rede vatbaar. Dus hoe ze dat doen bij linn weet ik niet, maar hun marketingmachine is echt onvoorstelbaar goed.

De arm van die betreffende speler komt gewoon iig rechtstreeks van rega en is de instap arm.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

MilaNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:24:
Dat is wel zo, maar ik zie mezelf niet als verzamelaar. Ik koop de laatste tijd ook steeds meer cd's omdat de vinyl versies te duur zijn. Vinyl nu eigenlijk vooral oud spul wat nog "goedkoop" (paar euro) kan worden verkregen. Er zijn ook heel wat oude albums die ik graag op vinyl zou hebben maar gewoon onbetaalbaar zijn. Ik hoop op herpersingen.
Eens....gewoon op disccogs een verkoper uitzoeken die een specifieke plaat heeft van je wishlist, en dan vervolgens kijken wat ie verder heeft voor <5euro / stuk af en toe kom je echt pareltjes tegen voor 1-2 euro...

Cd's is voor mij voornl Marktplaast, ook die zijn redelijk duur nieuw (of je moet ze in de aanbieding kopen, vroeger was amazon UK heel interessant ivm geen porto vanaf 20 GBP, nu met porto al weer wat minder interessant...

idem gewoon local bij de free record shop, kwam er graag voor films en cd, jammer dat ze nu weg zijn :(

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Ik lees ook goede reviews over de Rega RP series. Heeft iemand hier deze?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Scighera schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:57:
[...]
Cd's is voor mij voornl Marktplaast, ook die zijn redelijk duur nieuw (of je moet ze in de aanbieding kopen, vroeger was amazon UK heel interessant ivm geen porto vanaf 20 GBP, nu met porto al weer wat minder interessant...
offtopic:
Ik haal veel tweedehands bij 3rd party sellers op Amazon UK. Vaak 1 cent per cd :D Komt dan porto van 2 pond bij, maar dat is nog erg schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Gisteren mijn nieuwe Project Debut Carbon Esprit DC binnen gekregen. Wilde eigenlijk voor de gewone DC gaan, maar kreeg er zomaar $150 af. Gezien de gewone DC hier met een om10 ipv 2m red geleverd wordt, vond ik het alleen daarvoor al de moeite waard :)

Het goede nieuws is dat het geweldig klinkt en heb geen last van een brommende motor. Het slechte nieuws is dat ik er nu achter kom dat mijn records vol met stof zitten waar mijn Dual gewoon overheen ging alsof het er niet zat.

Weer lekker poetsen van het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Goodfellas schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:42:
,. Het slechte nieuws is dat ik er nu achter kom dat mijn records vol met stof zitten waar mijn Dual gewoon overheen ging alsof het er niet zat. ,.
HA, Klinkt als iets waar ik bang voor ben, zo ver upgraden dat je eigenlijk minder geniet.
No offence, ik ben zeer wel bekend met Gear Acquisition Syndrome (gitaren, fotografie eventjes en ook koffie) en heb mij voorgenomen om dit met Vinyl niet te laten gebeuren,
Ik heb lekker kringloop plaatjes, tweede en derdehands platen van internet en kan lekker platendraaien (wel na gewassen te hebben).
En toch ... zit ik erover te denken een tweede headshell te kopen met een top element om juist ... inderdaad ,,. elk ... stofje . te . kunnen . horen :+
Maar dan kan ik wel terug naar lekker draaien, al zal ik me dan ook ergeren aan het mindere geluid - moet ik dan maar Spotify opzetten ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Nou ja mijn dual had wel kuren. Ik bleef er maar geld in stoppen en het werd echt nooit helemaal 100%. Toen heb ik besloten om het eens goed aan te pakken.

Hoop dat na wat schoonmaken en de afstelling checken het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Was ook niet als kritiek op je keuze bedoeld, meer iets van een twijfel die ik zelf heb (upgraden of niet). Natuurlijk ga je genieten van je nieuwe set, komt goed!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Bellerophon schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:08:
Ik lees ook goede reviews over de Rega RP series. Heeft iemand hier deze?
Ik heb de RP-1 en daar ben ik heel blij mee :)

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Omdat ik geen geld (over) heb voor de Analogue Productions 45rpm box van The Doors maar wel een groot liefhebber ben, heb ik maar eens de Rhino uitgave van hun debuut album gekocht. Valt me niks tegen! Ik had al The Soft Parade uit die serie en ga hem denk ik maar compleet maken zo langzaam aan. Nette re-issues :).

Plus ik vind 45rpm uitgaves irritant qua afspelen. Je blijft platen omdraaien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Uhm .. de Analogue Productions LP's als 45rpm zijn ook los te krijgen.

Ik wil ook niet die complete box (heb de 45rpm box van Stevie Ray Vaughan) maar 2 of 3 albums van The Doors wil ik tzt wel hebben. AP is absoluut top. Als het verschil net zo is als met SRV dan weet ik wat je mist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
@ Servor, Goed voor de gezondheid dus :P :+ Ik heb daar een jukebox voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41
Iemand tips om voor niet te veel geld aan Gorillaz - Demon Days op vinyl te komen?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Sijhtam schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:46:
Iemand tips om voor niet te veel geld aan Gorillaz - Demon Days op vinyl te komen?
pff, kost ie 190 euro??? :S gaat nergens over...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:15:
Uhm .. de Analogue Productions LP's als 45rpm zijn ook los te krijgen.

Ik wil ook niet die complete box (heb de 45rpm box van Stevie Ray Vaughan) maar 2 of 3 albums van The Doors wil ik tzt wel hebben. AP is absoluut top. Als het verschil net zo is als met SRV dan weet ik wat je mist!
Ik weet het, maar een nieuwe AP kost je ook 50 euro (of meer). Daar koop ik dus bijna 3 andere albums voor. Maar goed, die box gaat er heus wel eens komen, alleen nu even niet ;). En ik vrees dat ik weet wat ik mis, heb de 45rpm van Rumours en die klinkt ook waanzinnig. Absoluut een parel in m'n collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ok, ik leg mij een discogs verbod op voor de rest van de maand :P net een derde bestelling gedaan. Oa Tiesto in My Memory 2x12" in VG+ staat aangevuld met 35 andere records (uiteindelijk is 55e dan best netjes :D )

Blijft wel geniaal bij de beoordelingen, mensen uit buitenland die zeuren over de hoge porto...ja... naar buitenland is gewoon duur omdat het via pakket gaat, maar bestel dan ook niet 1 record maar meer, die porto betaal je toch (we hebben het hier over een verkoper met 35.000 items for sale :P

Wel irritant, wil de 2x12" uitvoering van IIO - Rapture hebben, en die is alleen in Spanje gereleased, staan er 2 van op discogs, beide in Spanje..., wie weet one day....

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Gewoon wat meer bestellen, dan valt de porto best mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:08:
Gewoon wat meer bestellen, dan valt de porto best mee ;)
haha, ja, tzt eens kijken

maare. vraagje mbt Discogs

Stel:
je bent bij een verkoper aan het kijken, en je ziet een record die je wil, maar deze heb je al in eigen collectie staan op discogs, geeft ie dat dan ook aan? (ik heb het geprobeerd bij eentje, maar kan hem gewoon in mijn mandje doen zonder dat ie ergens een melding geeft dat ik deze al heb), wat wel enorm handig zou zijn :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb even gekeken.... Als je het item in je cart heb zitten kun je er op klikken. Als je dan rechtsonder bij het kopje release information kijkt zie je daarachter het welbekende groene bolletje staan. Dus dat betekent dat hij al voor komt in jouw collectie :)

Edit: Ik zie nu dat je het groene bolletje al ziet wanneer je het item van de verkoper bekijkt. Rechtsbovenin bij release information :)

[ Voor 32% gewijzigd door Nyarlathotep op 04-02-2015 20:48 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Nyarlathotep schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:46:
Ik heb even gekeken.... Als je het item in je cart heb zitten kun je er op klikken. Als je dan rechtsonder bij het kopje release information kijkt zie je daarachter het welbekende groene bolletje staan. Dus dat betekent dat hij al voor komt in jouw collectie :)

Edit: Ik zie nu dat je het groene bolletje al ziet wanneer je het item van de verkoper bekijkt. Rechtsbovenin bij release information :)
Thanks! scheelt me veel werk! ;) :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkofdoom
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02-2015
Laat ik me ook maar eens in dit topic mengen, ben namelijk sinds gister eigenaar van een prachtige Mitsubishi LT-5V :*)

Vindt hem zo vet, ik dacht ik deel hem ff ;)

Alles werkt en nog goed ook, wil alleen ooit nog het element vervangen (nu een Philips 401) eventuele (niet te dure) suggesties zijn welkom.

Heb er gelijk maar een zootje PictureDiscs voor besteld voor maximaal effect :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10383905_10206039218929513_8142439803439213717_n.jpg?oh=096303c60f9d80720e3cb2734a0ae59c&oe=554DA50E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vet ding inderdaad!
http://www.vinylengine.co...bishi-diatone/lt-5v.shtml

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 04-02-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mooi ding d:)b maar alle logica van de zwaartekracht tartend. :+ Bij jukeboxen gebeurd dit vaker , ik noem Wurlitzer en NSM.

De naald moet hier tegen de plaat gedrukt worden, ik ben benieuwd naar de techniek hierachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd naar de geluidskwaliteit... zoals je zegt, de naald zal echt tegen het vinyl aandrukt moeten worden en van een subtiele 1,4g tracking force kan geen sprake meer zijn. (En dat is precies waar al die Crosleys om afgebrand worden ;) ). Misschien dat ze een iets betere naald hebben hier en iets meer techniek maar zoals ik zeg, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:14:
De naald moet hier tegen de plaat gedrukt worden, ik ben benieuwd naar de techniek hierachter.
Dat kan gewoon met een veertje.
Dat heet dynamische naalddruk. Statische naaldrukinstelling is met een gewichtje.

Alle duals hebben bijvoorbeeld ook dynamische naalddruk.

Idd leuk om zo'n mitsubishi aan de wand te hangen.

De philips 401 is helemaal geen slecht element hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 05-02-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Via de link naar vinylengine lees ik:
If chosen, the Mitsubishi LT-5V should be bought on the basis of its unique format and convenient automation. The sound is acceptable, and improves a little with a firm foundation free of vibration and shock - £199 HiFi Choice 1983
Acceptabel, dus. Leuk voor aan de muur idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 19-09 10:42
mr_petit schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:53:
[...]

Dat kan gewoon met een veertje.
Dat heet dynamische naalddruk. Statische naaldrukinstelling is met een gewichtje.

Alle duals hebben bijvoorbeeld ook dynamische naalddruk.
....
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar mijn Dual 1009 werkt gewoon met een contra gewicht, de 1010 die in de keuken staat heeft idd alleen maar een veer.
Of bedoel je de draaiknop waarmee je de naalddruk instelt, zit daar een veer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat contragewicht gebruik je niet om de naalddruk in te stellen, maar om de arm in balans te zetten. Achter die knop zit idd de veer. Dat is heel kenmerkend voor duals.

Die veer geeft dus idd de kracht op de naald. Als je 'm met een contragewicht niet in balans kan zetten dan weet je ook niet of er vanuit de onbalans al een kracht op de naald drukt (tenzij je een naalddrukweger gebruikt natuurlijk). Daarom zit die constructie daar.

Misschien is er ergens wel een dual die een statische naalddruk heeft, maar het leeuwendeel is dus dynamisch (werkt dus met een veer)

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 05-02-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mijn Dual van vroegah was gewoon statisch met alleen een contragewicht. Lompe zwart plastice bak, vaste interlinks. Ik weet niet meer welk model het was. Chrome s-arm, zilverkleurige headshell. Half automaat. Snaar, wel met een strobe, ik moest ook de hele tijd dat fijn afstellen omdat het continue verliep, dat was wel vervelend. Lang geleden naar de stort gebracht, altijd spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Ahh weer wat geleerd.
De 1010 heeft dus geen contragewicht om hem in balans te zetten. daar zit een draaiknopje op die je net zolang terug moet draaien tot hij in balans hangt. Dan weer aandraaien tot dat je de juiste naalddruk hebt bereikt. Volgens de handleiding is het 0.5 g per klik, dus bij een naaldruk van 2.5g 5 keer "klikken" hetgeen mij niet heel nauwkeurig lijkt, maar het is toch al een onding die niet meer wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook al iets wat je eigenlijk niet op duals ziet. Ik zou graag willen weten welke dual dat geweest is.

Ik geloof dat de cs-4xx serie statische naalddrukinstelling heeft (en dan nog de goedkoopste versies daarvan), maar dat is echt de allergoedkoopste instapserie van dual. Iets wat je absoluut niet in huis wilt halen (al is het natuurlijk nog oneindig veel beter dan een crosley....). En waarom zou je; het aanbod van mooie duals voor een prikkie is echt enorm.

Kenmerkend voor dual zijn ze rechte arm, en dynamische naalddrukinstelling. Zeker uit de periode 65-85. Natuurlijk niet als je een prehistorisch ding hebt (dual maakte al heel heel erg lang draaitafels), maar dat zijn natuurlijk dingen die niet meer voldoen aan de hedendaagse normen. Waarschijnlijk geeneens met een stereonaald geleverd oorspronkelijk....

[ Voor 53% gewijzigd door mr_petit op 05-02-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

...........

Of was het mischien toch geen Dual? Het had dezelfde headshell aansluiting als mijn 1210Mk2 in ieder geval. Ik schat dat tie uit eind jaren 70 was, mischien begin 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was denk ik dan geen dual.

Dual is een beetje als lenco en thorens. Alles eigen.

[ Voor 48% gewijzigd door mr_petit op 05-02-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, wel maf dat je iets zo zeker herinnert en dat het dan niet kan kloppen.

Hij leek nog het meest op deze, maar ik weet zeker dat dat hem niet was. De bak was iets dikker, duidelijker van plastic (minder mat dan die) maar de platter is precies hetzelfde, trapsgewijs en vierkante blokjes voor de strobe. Ik weet vrij zeker dat tie een zwart logotje in de stofkap had in het midden, in mijn gedachte stond daar Dual in. Mischien was de arm geen S maar hij had wel een bochtje aan het einde. De aansluiting was zeker te weten hetzelfde als van Technics, de headshell was precies hetzelfde als die ik op de CEC/Marlux heb namelijk.

Nu rust ik niet voordat ik weet wat het was ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, irri is dat. ;)

Lijkt me iig een Japanner met zo'n s-arm, plastic bak en strobe. Technics SL-B2/3 of SL-221 comes to mind. Lompe zwarte bak, plastic, blokjes plateau, logo midden op kap, belt drive, chrome s-arm...

Of een andere budgettafel van een wat obscuurder merk, Sanyo TP-728 of TP-1010, Hitachi HT-350 of misschien wel een Fisher MT-6310?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week had het label 'Italians do it better' een tijdelijke sale op de website met de opening van hun nieuwe webwinkel. Was redelijk veel gelimiteerd spul te krijgen. Ik was gelukkig vooraf op de hoogte en heb vervolgens Chromatics - Kill for love (clear vinyl) kunnen bestellen voor slechts 15 dollar. (incl. gratis verzending) Binnen een uur was al het gelimiteerde spul uitverkocht.

Krijg ik gisteren het pakketje binnen en blijkt krijg ik er nu blijkbaar gratis een 12" promo van Symmetry - The Messenger bij, 4 posters en een compilatie cd van verschillende artiesten van hun label. Daarnaast zijn beide LP's gesigneerd door de bands :*)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7311/16449443215_2ef388585c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8603/16449445655_117e199324_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8621/16449446405_6c286afcd9_b.jpg

en dat allemaal voor 15 dollar :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratis verzending?
Je zou bijna zeggen dat ze er op toeleggen, verzenden vanuit de us is altijd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja was eenmalig alleen de eerste 24 uur na de opening, ik weet ook zeker dat dit ze meer heeft gekost dan het heeft opgeleverd. Als ik nu een andere LP probeer te bestellen betaal ik 18 dollar verzendkosten. Dat is al meer dan wat ik voor de LP heb betaald en dan kreeg ik er ook nog eens van alles gratis bij.

Snap nu ook wel waarom vrijwel alle boeiende uitgaves binnen een uur waren uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
harley2009 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:58:
even een vraagje.
ik heb momenteel een platenspeler op het oog Reloop RP-1000 M. wie kan mij vertellen of dit een goede platenspeler is ??? (qua geluid en degelijkheid

ik ben geen fanatiekeling qua platen afspelen, het is gewoon voor het tussendoor, en een lekker plaatje draaien in het weekend. (voornamelijk country en johnny cash, of soms iets uit de jaren 70 en 80).

ik zag alleen dat er geen stofkap bij zit.. is dit nodig of kan een katoenen doek erover ook ?? (anders ergens los een kap bij kopen..

verder wordt die met een phone aansluiting op een onkyo TX NR 636 aan gesloten..
niemamd die hier iets over weet, of een andere suggestie heeft voor een platenspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
De AMI D40 speelt weer als een nieuwe, maar dan met meer keuzemogelijkheden. Van 40 naar 200 is het gegaan. Hij staat nu al een paar uur te spelen.

Ook de vervelende brom is weg :? Ik heb toevallig alle 110 volt zooi uitgeschakeld, et voila, weg brom 8)7
110 volt TL moest wijken voor rgb led want dat maakt geen herrie als het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

harley2009 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:01:
[...]

niemamd die hier iets over weet, of een andere suggestie heeft voor een platenspeler
Geen ervaring met Reloop :P Ik zou zeggen, kijk naar goede gebruikte Technics SL-D3, deze werkend bekijken zodat je weet dat ie stabiel loopt en dan even een bedrag reserveren voor een nieuw element en naald.

(ja, ben technics fan)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Toen ik nog sporadisch (digitaal) DJ'de was het zo dat er gezegd werd dat je van Reloop hun Super-OEM uitvoering kon nemen en de rest echt massaal moest laten staan. In hoeverre dat van toepassing is als je 'gewoon' vinyl wil luisteren... ik zou ze in ieder geval nog steeds niet kopen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag ik me af, hoe kom je op een reloop terecht als je niet weet of het iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of een andere suggestie heeft voor een platenspeler
Nieuw? Gebruikt?
Moet hij opgestuurd worden of ben je bereid 'm op te halen in maastricht, den helder of delfzijl?
Wat meer informatie geven mag wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harley, voor de prijs die je kwijt bent voor die Reloop kan je 2e hands in ieder geval een hele leuke speler + element kopen. Het eerste dat bij me opkomt als probleemloze speler voor iemand die niet zelf wil klussen is een betaalbare direct drive Technics als de SL-Q2, SL-Q202, SL-D2, SL-D202, SL-5200, SL-3200 en andere varianten met een S-arm. Dan heb je (afhankelijk van de prijs van de draaitafel) nog 50-100 euro over voor een nieuw element/naald ook.

Kortom, waar woon je, dan kunnen we kijken wat er zoal bij jou in de buurt verkrijgbaar is. Als 2e hands een optie voor je is dus. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 05-02-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je voor dat geld geen technics uit de sl-11xx t/m sl-18xx scoren?
Dat zijn imo toch de betere technicsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook, met een beetje geluk. Wat geluid en betrouwbaarheid betreft ontlopen de series die ik hierboven noem plus de SL-1xxx serie elkaar niet veel, ik baseerde het dan ook op prijs / prestatie.

Wil je daarnaast de mooiste materialen / uiterlijk, dan eens: de SL-1xxx serie. Klaar om te spelen, dus inclusief onderhoudsbeurt, kosten die tegenwoordig snel tegen de 150 euro, en dan moet je nog een nieuw elementje/naald kopen. Een manuele SL-1500 of SL-1800 lukt ook nog wel zonder servicebeurt (wel kans dat je even de potmeters moet schoonmaken) voor zo'n 100 euro.

En dan moet er nog een nieuw elementje/naaldje bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sl-1900 is toch een beetje buitenbeentje in dat rijtje? (dus eigenlijk alles t/m sl18xx)
Maar goed, aardige sl11xx-sl18xx voor 150 euro, at-95 erin en je bent voor 175 klaar.
Mooie basis om je hobby te beginnen. Past een sl-1200 stofkap op die hele serie?

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 05-02-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
MikeyMan schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:21:
Vraag ik me af, hoe kom je op een reloop terecht als je niet weet of het iets is?
zoals ik al schreef,, ik heb er geen verstand van en heb een beetje op het net gesurfd, en kwam toen deze toevallig tegen..van daar dat ik vraag aan juullie of dat wat is

ik zie ook wel platen spelers van 500 euro voorbij komen, maar dat is voor mij niet van toepassing..voor die paar keer per week dat ik de platen speler gebruik ben ik op zoek naar een platen speler van maximaal 160 euro. (of goedkoper). hoieft niet teveel op te zitten, hoeft alleen maar wat platen te draaien.

en ik ben met 2e hands altijd een beetje huiverig, en koop het liever nieuwe. deze reloop viel binnen mijn budget.

PS: ik kom uit veghel (NB)

[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 05-02-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@petit: Ja idd, de SL-1900 telt in dat rijtje niet echt mee, die is meer als de sl-3300 en de sl-d3, zoiets zou ie ook moeten kosten naar mijn mening. Inderdaad kan je in die 1300-1800 (mk1) range voor onder de 200 euro al een prima speler hebben staan. Voor een 1100 of 1200 (mk1) is het wel heel veel mazzel hebben wil je voor dat bedrag incl element klaar zijn. ;)

SL-1200mk2 stofkap past op zich afmetingen (bxd) betreft op die spelers.

Voor de mk2 series past de SL-1200mk2 kap zelfs prima, er zit hier ook een setje op mijn 1300mk2's (de eerste mk2 serie t/m 1500mk2). Op de latere serie (1600-1800mk2's) past ie net zo prima. De scharnieren van deze twee series zijn gelijk aan de oude (platte) SL-1200mk2 variant.

Bij de mk1 serie is het opletten met de scharnieren:
- de SL-1300 tot 1500 hebben hun eigen scharnieren die bevestigd worden met elk 2 duimschroeven.
- de SL-1600 tot 1800 (en 1x01 series) hebben een versie met aan elk scharnier een enkele grote schroef. Daarbij is de positionering van de schroefgaten ook net anders wat de hoogte betreft, dus als je de SL-1200mk2 scharnieren erbij gebruikt wordt dat een 2 paar gaatjes boren in de achterkant van de speler, als je de originele scharnieren van de speler gebruikt wordt gaat het neer komen op een paar gaatjes op de juiste plek boren in de SL-1200mk2 kap. Bovendien is het nog maar afwachten hoe je in de diepte uitkomt, dwz of de kap precies mooi tussen de voorkant van het plateau en de rand van de speler valt, daar is maar iets van een enkele cm speling.
harley2009 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:16:
[...]

en ik ben met 2e hands altijd een beetje huiverig, en koop het liever nieuwe. deze reloop viel binnen mijn budget.

PS: ik kom uit veghel (NB)
Wil je nieuw dan gaat het niet veel beter worden dan die Reloop voor die 160 euro. Voordeel is dat je garantie hebt, nadeel is dat je een goedkoop gemaakte speler hebt. Tweedehands heb je opties van modellen met doorgaans weinig kuren en gebouwd voor de "eeuwigheid" met mooie materialen: plusminus 30 euro voor een nieuw AT95e element en 130 euro voor een nette speler als we hierboven besproken hebben. Bijvoorbeeld een hele nette Technics SL-1500 / 1510 of SL-1800 / 1810 moet dan goed te doen zijn. Ze worden redelijk vaak aangeboden:

http://link.marktplaats.nl/m894485469
http://link.marktplaats.nl/m896491670
http://link.marktplaats.nl/m896524913
http://link.marktplaats.nl/m895758875
http://link.marktplaats.nl/m896612286

Je moet tweedehands wel weten waar je op moet letten (arm, lagers, motor, mechaniek) bij aankoop. Je kan ook kiezen voor een iets goedkopere speler (SL-D2, SL-Q2, etc) met een iets beter element. Of toch een nieuwe speler (met prut element). Keuzes keuzes... ;)

Edit: er is trouwens nog wel meer goeds behalve Technics hoor, zoals S-arm klassiekers (categorie de betere middenklasse) van AKAI (vaak betaalbaar!), Sony, JVC, Pioneer, Kenwood en nog wat Japanners. Ben zelf alleen het meeste thuis in de Technics series. :) Spelers van o.a. Dual, Lenco, Thorens, hoe goed ook, raad ik af voor de beginner met 2 linkerhanden.

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 05-02-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

harley2009 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:16:
[...]

zoals ik al schreef,, ik heb er geen verstand van en heb een beetje op het net gesurfd, en kwam toen deze toevallig tegen..van daar dat ik vraag aan juullie of dat wat is

Kort door de bocht:
Smekding, niet kopen.

Doorsparen, of 2e hands; bij die laatste ben je nog goedkoper uit ook. Even een nieuw naaldje incalculeren en lekker spelen.

Voor suggesties: lees dit topic eens door :Y dat is een stuk leerzamer dan elke keer je eigen vraag naar voren te schuiven ;)

Als ik je een kleine tip mag geven; die reloop is een goedkope kopie van een sl1200, maar dan gammel en slecht. Er zijn ook goede klonen; de zgn. "Super oem" draaitafels.
Dit is er eentje van: http://link.marktplaats.nl/m894238074. Stevig gebouwd, sterke motor, redelijk gedempt. Het liefst zet je hier een ander element op (hifi ipv dj) en stel je de speling uit de arm.

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 05-02-2015 22:59 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
bedankt voor jullie tips,, en advies.

ik ga eens even kijken voor toch maar een 2e handsje. ik heb hier nu wat types opgeschreven en ga daar eens mee verder.
misschien toch beter om een goede 2e hands aan te schaffen dan een nieuwe prul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Even een foto van mijn Carbon Esprit in actie:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-2Eep6tHsNTk/VNRSqXEneTI/AAAAAAAACAU/truxd9wyejI/s640/IMG_20150206_182913.jpg

En twee nieuwe platen gescoord, vooral Rumours stond toch al een hele poos op de wenslijst. Heb een fijn tweedehandsje gevonden in uitstekende staat. Eric clapton is nieuw (180g) en klinkt wel een klasse beter.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DnuPF8dZRGo/VNRSf-4Pa5I/AAAAAAAACAM/uDgnhMBbQ0E/s640/IMG_20150206_182502%257E2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Cap schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:00:
@petit: Ja idd, de SL-1900 telt in dat rijtje niet echt mee, die is meer als de sl-3300 en de sl-d3, zoiets zou ie ook moeten kosten naar mijn mening. Inderdaad kan je in die 1300-1800 (mk1) range voor onder de 200 euro al een prima speler hebben staan. Voor een 1100 of 1200 (mk1) is het wel heel veel mazzel hebben wil je voor dat bedrag incl element klaar zijn. ;)

SL-1200mk2 stofkap past op zich afmetingen (bxd) betreft op die spelers.

Voor de mk2 series past de SL-1200mk2 kap zelfs prima, er zit hier ook een setje op mijn 1300mk2's (de eerste mk2 serie t/m 1500mk2). Op de latere serie (1600-1800mk2's) past ie net zo prima. De scharnieren van deze twee series zijn gelijk aan de oude (platte) SL-1200mk2 variant.

Bij de mk1 serie is het opletten met de scharnieren:
- de SL-1300 tot 1500 hebben hun eigen scharnieren die bevestigd worden met elk 2 duimschroeven.
- de SL-1600 tot 1800 (en 1x01 series) hebben een versie met aan elk scharnier een enkele grote schroef. Daarbij is de positionering van de schroefgaten ook net anders wat de hoogte betreft, dus als je de SL-1200mk2 scharnieren erbij gebruikt wordt dat een 2 paar gaatjes boren in de achterkant van de speler, als je de originele scharnieren van de speler gebruikt wordt gaat het neer komen op een paar gaatjes op de juiste plek boren in de SL-1200mk2 kap. Bovendien is het nog maar afwachten hoe je in de diepte uitkomt, dwz of de kap precies mooi tussen de voorkant van het plateau en de rand van de speler valt, daar is maar iets van een enkele cm speling.

[...]

Wil je nieuw dan gaat het niet veel beter worden dan die Reloop voor die 160 euro. Voordeel is dat je garantie hebt, nadeel is dat je een goedkoop gemaakte speler hebt. Tweedehands heb je opties van modellen met doorgaans weinig kuren en gebouwd voor de "eeuwigheid" met mooie materialen: plusminus 30 euro voor een nieuw AT95e element en 130 euro voor een nette speler als we hierboven besproken hebben. Bijvoorbeeld een hele nette Technics SL-1500 / 1510 of SL-1800 / 1810 moet dan goed te doen zijn. Ze worden redelijk vaak aangeboden:

http://link.marktplaats.nl/m894485469
http://link.marktplaats.nl/m896491670
http://link.marktplaats.nl/m896524913
http://link.marktplaats.nl/m895758875
http://link.marktplaats.nl/m896612286

Je moet tweedehands wel weten waar je op moet letten (arm, lagers, motor, mechaniek) bij aankoop. Je kan ook kiezen voor een iets goedkopere speler (SL-D2, SL-Q2, etc) met een iets beter element. Of toch een nieuwe speler (met prut element). Keuzes keuzes... ;)

Edit: er is trouwens nog wel meer goeds behalve Technics hoor, zoals S-arm klassiekers (categorie de betere middenklasse) van AKAI (vaak betaalbaar!), Sony, JVC, Pioneer, Kenwood en nog wat Japanners. Ben zelf alleen het meeste thuis in de Technics series. :) Spelers van o.a. Dual, Lenco, Thorens, hoe goed ook, raad ik af voor de beginner met 2 linkerhanden.
Wat is het verschil dan in de D2 en de D3 (los van de repeat functie op de D3). Spelers zien er verder qa bouwkwwaliteit identiek uit. (D2 staat bij mij in de kast momenteel, potmeters moeten worden schoongemaakt)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:38:
Oh ja, irri is dat. ;)

Lijkt me iig een Japanner met zo'n s-arm, plastic bak en strobe. Technics SL-B2/3 of SL-221 comes to mind. Lompe zwarte bak, plastic, blokjes plateau, logo midden op kap, belt drive, chrome s-arm...

Of een andere budgettafel van een wat obscuurder merk, Sanyo TP-728 of TP-1010, Hitachi HT-350 of misschien wel een Fisher MT-6310?
Hmm nee, helaas. Probleem met die dingen is dat ze bijna allemaal de controls voorop hebben zitten, ze zien er iets te modern uit. Voor de arm lift en 33/45rpm schakelaar staken er zilver kleurige staafjes uit. Beetje zoals vintage versterkers hebben voor aan/uit bijvoorbeeld. Een Pioneer PL115D komt aardig in de buurt en heeft bijvoorbeeld precies van dat soort schakelaars. Single adaptertje zat links boven. Ik weet vrij zeker dat het een snaar aangedreven tafeltje was.

Had hem van m'n pa gekregen toen ik nog thuis woonde maar volgens hem was het ook een Dual. Ik heb ondertussen een half miljoen fotoos bekeken van Duals maar geen enkele komt ook maar een beetje in de buurt van wat ik me kan herinneren.

Ik probeer me voor de geest te halen of de strobe links of rechts zat en hoe de pitch control er uit zag. Probleem is denk ik dat ik vroeger iets te veel gezopen heb ... het is allemaal erg vaag zeg maar haha!

[ Voor 8% gewijzigd door InflatableMouse op 06-02-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:00:
Spelers van o.a. Dual, Lenco, Thorens, hoe goed ook, raad ik af voor de beginner met 2 linkerhanden.[/small]
Dat soort spelers moet je ook direct laten onderhouden door iemand zoals Dr. Thorens... Dan maakt het niet uit of je beginner bent... Maar die extra kosten moet je wel mee rekenen in de aanschaf, maar dan heb je ook wat en ik spreek uit ervaring... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide zijn niet ver van veghel (beide in NB)

Die laatste heeft een epc270 element eronder; bij die eerste kan ik het niet goed zien.
Hoe de staat ervan is moet je maar afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Goodfellas schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 06:44:
Even een foto van mijn Carbon Esprit in actie:

[afbeelding]

En twee nieuwe platen gescoord, vooral Rumours stond toch al een hele poos op de wenslijst. Heb een fijn tweedehandsje gevonden in uitstekende staat. Eric clapton is nieuw (180g) en klinkt wel een klasse beter.

[afbeelding]
Ik heb die Rumours plaat ook 2e hands gekocht, mooi prijsje het enige wat er mis mee was is dat er een geprefereerd gaatje in de linker bovenhoek zit :P . Wat inmiddels uitgegroeid is tot een gat :( , kortom binnenkort upgrade copy aanschaffen :) .

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Blijft een mooie plaat van fleetwood mac :) heb 'm zelf ook ;p

Mijn nieuwste aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-XFMCR6WJ.jpg
Lag nog ergens op zolder van m'n schoonouders :) Dus leuke vondst.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto720-PD3HFSVJ.jpg
Laatste plaat van de Ben Miller Band, vorig jaar in voorprogramma van ZZ Top gezien, erg leuke band :)

Even een vraagje, ik zit er aan te denken om mijn naald/element van m'n Project Debut 3 te upgraden (nu een Ortofon OM5E. Nu zit ik te twijfelen tussen alleen de naald te vervangen met een Ortofon 20, dus dan kan het element zelf blijven zitten of het element vervangen met een Ortofon 2M Red (qua prijs wel interessant). Wat is wijsheid? Ik heb zelf nog nooit een element vervangen dus dat is misschien iets om rekening mee te houden :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
De 2m red is de vervanger van de om10, de om20 zit een stapje boven beide elementen.

Als je van de ortofon sound houdt is ook de 2m blue het overwegen waard, weer ietsje boven de om20.

Anders zijn er ook nog at, shure, grado, etc. Als je toch de stap neemt om heel de cartridge te vervangen, kun je ook een heel andere route gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Ja de Ortofon sound bevalt mij wel :) dus denk wel dat ik daar bij blijf. Ben alleen een beetje huiverig voor het vervangen van het element (en dan met name het afstellen er van :p).

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViolatoR schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:49:
Even een vraagje, ik zit er aan te denken om mijn naald/element van m'n Project Debut 3 te upgraden (nu een Ortofon OM5E. Nu zit ik te twijfelen tussen alleen de naald te vervangen met een Ortofon 20, dus dan kan het element zelf blijven zitten of het element vervangen met een Ortofon 2M Red (qua prijs wel interessant). Wat is wijsheid? Ik heb zelf nog nooit een element vervangen dus dat is misschien iets om rekening mee te houden :)
Ik zou eerder gaan voor een Audio Technica Element (AT440mla :)). Bij Ortofon betaal je ook mee aan de marketing. Daarmee bedoel ik: Ortofon geeft veel uit aan marketing en dat zit verwerkt in de verkoopprijs van een element. Ze zitten standaard op pro-ject tafels en dat kost Ortofon geld, ook voor zichtbaarheid in winkels, preferred partnerships, advertising etc.

Ik betaal liever voor R&D en kwaliteit, in plaats van het merk. Heb zelf een OM10 en 2M Blue gehad en was er bepaald niet kapot van. Vrij vlak klinkende elementen. Maar goed: ieder zijn voorkeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Ik zit ook niet vast aan Ortofon voor de rest, ben er alleen bekent mee en ben tot dusver redelijk tevreden alleen weet ik dat het beter kan :) Ik ga in ieder geval kijken of ik eens ergens een AT element kan beluisteren.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViolatoR schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:20:
Ik zit ook niet vast aan Ortofon voor de rest, ben er alleen bekent mee en ben tot dusver redelijk tevreden alleen weet ik dat het beter kan :) Ik ga in ieder geval kijken of ik eens ergens een AT element kan beluisteren.
Wellicht je tafel meenemen naar een hi-fi zaak die van wanten weet. Ze stellen je element na aankoop meestal gratis af.
Zelfs op een crappy Youtube filmpje hoor je het verschil tussen een 2M Red en een AT440Mla (hoewel ik een vergelijking met 2M Blue eerlijker had gevonden, zit in zelfde prijsklasse):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Mijn vrouw en ik hebben sinds een aantal jaar de traditie om elkaar, naast een "normaal" cadeau ook een LP te geven op verjaardagen. Op deze manier komt er af toe toch wat nieuws binnen, helemaal omdat de prijzen van (2e hands) vinyl de pan uit rijzen. Dit jaar Mark Lanegan - Blues Funural, gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bsPoOyP2xjI/VNSVU1FBFoI/AAAAAAAAP28/fsU8jynKWXk/s640/WP_20150206_11_11_52_Rich.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-r-tTexMt3JQ/VNSVU8EfShI/AAAAAAAAP3A/RpKtvh8aUb8/s640/WP_20150206_11_13_18_Pro.jpg

Ook mijn oude trouwe Dual 1009 nog maar eens in actie 8) :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Vny_1a8YxI4/S1IEW6pJHFI/AAAAAAAALK4/kV8fSjZjALs/s640/IMGP7437.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Heb momenteel geen geluid (werk) maar zal vanavond even dat filmpje bekijken :)

Iemand suggesties waar in de omgeving Drachten/Groningen een hifi zaak zit met een redelijk assortiment elementen?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Kan mij herinneren dat ik in de buurt van de Nieuwe Kerk in Groningen ooit eens langs een winkeltje ben gelopen waar een paar flinke high end Platenspelers in de etalage stonden. Ik heb helaas geen idee meer hoe het winkeltje heette en of ze daar dan ook losse elementen verkopen. (of te wel: hier heb je niet veel aan, sorry :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Geeft niets :P idee was goed :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:31
@wehmut: Ik zou de AT440ml niet vergelijken met een red. Dat is een instap element in een totaal andere prijsklasse.

Ik zou hem afzetten tegen een 2m Bronze. Dat doet de AT440ml veel meer recht, gezien die glansrijk wint op wat je krijgt voor je geld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:13:
[...]

Hmm nee, helaas. Probleem met die dingen is dat ze bijna allemaal de controls voorop hebben zitten, ze zien er iets te modern uit. Voor de arm lift en 33/45rpm schakelaar staken er zilver kleurige staafjes uit. Beetje zoals vintage versterkers hebben voor aan/uit bijvoorbeeld. Een Pioneer PL115D komt aardig in de buurt en heeft bijvoorbeeld precies van dat soort schakelaars. Single adaptertje zat links boven. Ik weet vrij zeker dat het een snaar aangedreven tafeltje was.

Had hem van m'n pa gekregen toen ik nog thuis woonde maar volgens hem was het ook een Dual. Ik heb ondertussen een half miljoen fotoos bekeken van Duals maar geen enkele komt ook maar een beetje in de buurt van wat ik me kan herinneren.

Ik probeer me voor de geest te halen of de strobe links of rechts zat en hoe de pitch control er uit zag. Probleem is denk ik dat ik vroeger iets te veel gezopen heb ... het is allemaal erg vaag zeg maar haha!
Er bestaat wel een Dual met s-arm, de Dual 491A. Dat is volgens mij wel een zwevend subchassis model van het bekende dual blik, dus geen plastic. Ook een blokjesplateau, maar wel direct drive:

http://www.hifi-forum.de/bild/491a-2_50270.html

Hier nog iemand met een lompe CEC bak die aan de omschrijving voldoet, maar volgens mij is die origineel niet zwart maar (nep)hout:

http://www.hifi-forum.de/bild/cec-bd-7000_91303.html
http://www.hifi-forum.de/bild/cec-bd-7000_37124.html
Scighera schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:09:
[...]

Wat is het verschil dan in de D2 en de D3 (los van de repeat functie op de D3). Spelers zien er verder qa bouwkwwaliteit identiek uit. (D2 staat bij mij in de kast momenteel, potmeters moeten worden schoongemaakt)
Ze zijn kwalitatief ook hetzelfde, het zijn zussen uit dezelfde lijn.

D2 = halfautomaat dwz de arm gaat automatisch terug naar de armsteun aan het einde van de plaat
D3 = volautomaat dwz de arm dat bij het drukken op de start toets de arm automatisch naar de begingroef beweegt en hij begint met afspelen

Zo'n mechanisme heeft naar mijn mening wel een onderhoudsbeurtje nodig: reinigen oud, ingedroogd vet (+evt stof en nicotine), nieuw vet en netjes afstellen is noodzakelijk.
rcor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:17:
[...]

Dat soort spelers moet je ook direct laten onderhouden door iemand zoals Dr. Thorens... Dan maakt het niet uit of je beginner bent... Maar die extra kosten moet je wel mee rekenen in de aanschaf, maar dan heb je ook wat en ik spreek uit ervaring... :)
:Y Dan spreek je wel over een ander kostenplaatje en niet iedere beginner heeft dat er voor over. Ik zou zelf als ik begin met plaatjes draaien en niet of nauwelijks lp's heb, ook niet snel richting de 250+ euro willen gaan.
mr_petit schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:18:
[...]

Beide zijn niet ver van veghel (beide in NB)

Die laatste heeft een epc270 element eronder; bij die eerste kan ik het niet goed zien.
Hoe de staat ervan is moet je maar afwachten natuurlijk.
Zo te zien iets Japans, een Audio Technica AT-70 of Nagaoka MP-100 ofzo. Die 270c kan in ieder geval goed klinken, lekker dynamisch en vol met popmuziek.

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 06-02-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Overigens hebben ze bij de IKEA nu leuke nieuwe opberg kubussen met een binnenmaat van net iets meer dan 32 bij 32, precies groot genoeg voor een LP. Vaak heb je bij expedit en kallax dat de LP's er uiteraard in passen, maar dat je nog een flinke ruimte hebt boven de LP.

Zal ze eens even zoeken, heb ze nl. gisteravond zien hangen..

edit: gevonden: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60279607/ VALJE

[ Voor 10% gewijzigd door loewie1984 op 06-02-2015 12:49 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wobblier schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:49:
@wehmut: Ik zou de AT440ml niet vergelijken met een red. Dat is een instap element in een totaal andere prijsklasse.

Ik zou hem afzetten tegen een 2m Bronze. Dat doet de AT440ml veel meer recht, gezien die glansrijk wint op wat je krijgt voor je geld!!
Klopt, gaf al aan dat de vergelijking niet eerlijk was. 2M Bronze zou ook op vlak van slijping beter passen als vergelijking. Zowel de Bronze als AT440 hebben de fine line (microline) slijping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:49:
[...]
Er bestaat wel een Dual met s-arm, de Dual 491A. Dat is volgens mij wel een zwevend subchassis model van het bekende dual blik, dus geen plastic. Ook een blokjesplateau, maar wel direct drive:
Aparte tafel, want die bestaat óók met rechte arm. In de service manual staan idd beide armen.
Hier nog iemand met een lompe CEC bak die aan de omschrijving voldoet, maar volgens mij is die origineel niet zwart maar (nep)hout:
Kans dat hij die had is klein want een cec bd7000 is heel zeldzaam (die heb ik zelf ook).
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:56:
[...]

Klopt, gaf al aan dat de vergelijking niet eerlijk was. 2M Bronze zou ook op vlak van slijping beter passen als vergelijking. Zowel de Bronze als AT440 hebben de fine line (microline) slijping.
Maar een 2m bronze is wel 150 euro duurder. Dus bijna 2x zo duur.
Wat dat betreft is de 2m blue natuurlijk diegene waar je 'm mee moet vergelijken (die is ook al iets duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
Cap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:49:
[...]

:Y Dan spreek je wel over een ander kostenplaatje en niet iedere beginner heeft dat er voor over. Ik zou zelf als ik begin met plaatjes draaien en niet of nauwelijks lp's heb, ook niet snel richting de 250+ euro willen gaan.
Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Ik ben zelf nog redelijk nieuw in de wereld van vinyl en begonnen omdat ik een paar LP's had gekregen. Vervolgens voor 30,- een simpele Dual CS 616Q gekocht en begonnen met draaien. Als het toch niet echt je ding is kan dat prima volstaan.

In mijn geval is mijn platen verzameling behoorlijk gegroeid, ben ik het steeds leuker gaan vinden en staat een betere speler inmiddels hoog op mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

op mijn draaitafel, maar naast het plateau, zit linksboven een gaatje. Daar kan iets in. Maar wat? Zo'n lullige tweede arm met een bezempje of iets anders?

Even een link naar mijn type http://www.vinylengine.com/images/model/aiwa_ap-2200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Wat is trouwens een aan te raden element met goede dynamiek voor een SL-D3?

Heb er nu een Technics 270C in zitten
loewie1984 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:44:
Overigens hebben ze bij de IKEA nu leuke nieuwe opberg kubussen met een binnenmaat van net iets meer dan 32 bij 32, precies groot genoeg voor een LP. Vaak heb je bij expedit en kallax dat de LP's er uiteraard in passen, maar dat je nog een flinke ruimte hebt boven de LP.

Zal ze eens even zoeken, heb ze nl. gisteravond zien hangen..

edit: gevonden: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60279607/ VALJE
wel veel geld voor slechts 1 vak ;)

ben zelf MP in de gaten aan het houden voor 2stuks 2x4 kasten in houtkleur :)hou niet van wit en zwart , heel veel geduld...anders toch maar een keer naar de ikeamet 100e (geef liever op MP 2x20e uit aan een kast en dan 60e extra aan de inhoud :D)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
^^ je kan het ook prima zelf maken als je handig bent, naar je wensen. Zo ga ik proberen het volgende te maken in onze nieuwbouw woning.

tv meubel

Maargoed, als je geen materiaal en geduld hebt, is 20 eu per vakje nog niet zo gek! ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

franssie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:29:
op mijn draaitafel, maar naast het plateau, zit linksboven een gaatje. Daar kan iets in. Maar wat? Zo'n lullige tweede arm met een bezempje of iets anders?

Even een link naar mijn type http://www.vinylengine.com/images/model/aiwa_ap-2200.jpg
ja, een dust-bug of hoe heet zo'n ding, heb ik ook :P gebruik heb als ik een hele stoffige plaat binnen heb gekregen ;)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

loewie1984 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:55:
^^ je kan het ook prima zelf maken als je handig bent, naar je wensen. Zo ga ik proberen het volgende te maken in onze nieuwbouw woning.

[afbeelding]

Maargoed, als je geen materiaal en geduld hebt, is 20 eu per vakje nog niet zo gek! ;)
Ik ben handig, en ik heb er al naar zitten kijken vorige week, echter vond ik de prijzen van los hout niet zo aantrekkelijk (wilde er een maken van 2,5 meter breed endan 2 vakken hoog) witte meubelpanelen gaan nog wel, maar zodra je berken en eiken look wil kan je beter naar de ikea .. :)

aanrader is wel die IKEA LED strips als verlichting voor in de kasten :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:04:
[...]

Maar een 2m bronze is wel 150 euro duurder. Dus bijna 2x zo duur.
Wat dat betreft is de 2m blue natuurlijk diegene waar je 'm mee moet vergelijken (die is ook al iets duurder)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:24:
[...]
Wellicht je tafel meenemen naar een hi-fi zaak die van wanten weet. Ze stellen je element na aankoop meestal gratis af.
Zelfs op een crappy Youtube filmpje hoor je het verschil tussen een 2M Red en een AT440Mla (hoewel ik een vergelijking met 2M Blue eerlijker had gevonden, zit in zelfde prijsklasse):
[video]
Dat zeg ik ook in mijn bericht, maar door aanpassingsgedrag ben ik op een 2M bronze gekomen. Punt is gewoon: De AT440mla is onverslaanbaar in zijn klasse, vind ik, en een stuk daarboven -einde reclame-

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:29:

Dat is een plek waar je een (tweede) headshell in kan plaatsen, afgekeken van de Technics spelers, daar begonnen ze al mee toen ze de eerste draaitafels van kunststof op de markt brachten (SL-B2, SL-3200 enzo). :)
Scighera schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:12:
[...]

ja, een dust-bug of hoe heet zo'n ding, heb ik ook :P gebruik heb als ik een hele stoffige plaat binnen heb gekregen ;)
Nee dus, dat gaat met zo'n afschuwelijke plakker die er na jaren kleven met veel moeite af te krijgen is, en in het ergste geval de lak aangetast heeft. :P
Scighera schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:41:
Wat is trouwens een aan te raden element met goede dynamiek voor een SL-D3?

Heb er nu een Technics 270C in zitten
Die haal ik een paar posts boven jouw aan als lekker dynamisch. En hij past goed bij die draaitafel. Als het naaldje nog goed klinkt, spelen maar! Elliptisch vervangertje is ook nog wel te krijgen voor iets meer dan 20 euro, niet zo goed als het origineel maar het speelt echt niet onaardig. Je kunt het een beetje vergelijken met de Audio Technica AT95E, die past ook goed onder dergelijke armen en komt wat klank betreft in de buurt.

[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 06-02-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Cap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:05:
[...]

Dat is een plek waar je een (tweede) headshell in kan plaatsen, afgekeken van de Technics spelers, daar begonnen ze al mee toen ze de eerste draaitafels van kunststof op de markt brachten (SL-B2, SL-3200 enzo). :)
Ik ben nu thuis en dat past inderdaad precies! Hmm, nu zou ik dus een tweede headshelll kunnen kopen en daar een AT440mla opzetten, of zijn die ook kant en klaar te koop als set? OF wachten tot ik ooit DJ platen ga draaien (zonder te DJ-en) en er zo'n wrede Ortofon opzetten ... keuzes (die altijd geld kosten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tweede headshell? En dan?
Puur voor opslag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gewoon omdat het kan? :P

Ik heb ook een extra headshell liggen voor Technics met een Technics 270 element.

[ Voor 62% gewijzigd door Bestla op 06-02-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gewoon omdat het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:45:
[...]

[...]

Dat zeg ik ook in mijn bericht, maar door aanpassingsgedrag ben ik op een 2M bronze gekomen. Punt is gewoon: De AT440mla is onverslaanbaar in zijn klasse, vind ik, en een stuk daarboven -einde reclame-
Ja dat had ik ook gelezen.
Technologisch is hij vergelijkbaar met de 2m bronze, prijstechnisch met de 2m blue.
Hoe AT dat doet weet ik ook niet, maar ze kunnen naalden fabriceren met vergelijkbare slijpvorm tegen veel goedkopere prijzen dan de concurrentie.
[...]
Mijn cec bd-7000 uit 1974 heeft dat ook al. Dus ik weet niet of dat van technics is afgekeken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar, ik zie nog niet wat het nut is?
je kunt daar een headshell 'opslaan'? Of heeft het nog een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:13:
Maar, ik zie nog niet wat het nut is?
je kunt daar een headshell 'opslaan'? Of heeft het nog een functie?
Dat is de functie van dat gat... DJ's of lokale radio stations willen altijd een reserve headshell met exact hetzelfde element en naald achter de hand houden voor als de naald kapot gaat... Dan kun je snel swappen zonder de boel weer helemaal opnieuw te moeten afstellen...

Lijkt mij een logische functie voor het gat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja of je speelt met verschillende elementen. Het ene element klinkt anders dan het andere, dus dat zou je dan per muzieksmaak kunnen aanpassen (moet je wel steeds de naalddruk instellen).

De bedoeling is dat als je een extra element op een headshell hebt, dat je die daar inzet ipv in de keukenla legt tussen de messen en vorken.
Dan is de kans dat er iets mee gebeurt ook kleiner. Heel veel draaitafels hebben deze feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terugkomend op het Audio Technica AT440Mla element:

Hoe Audio Technica dat doet op diversen prijs niveau's is mij ook een raadsel, want ze hebben veel parels van elementen... Van de AT95e en AT440Mla tot de AT150Mlx, ze zijn allemaal goed in hun prijs klasse...

Als ik mijn AT440Mla tegen over mijn Goldring 2100MM zet waar ik ooit een 2300MM naald in had zitten valt het mij op dat het onderling niet zo veel scheelt en als je beseft dat je voor een AT440Mla 170 euro incl. verzendkosten betaald bij Thakker en voor een 2300MM naald alleen al 200-250 euro betaald (ja, je leest het goed: alleen het naald, niet het complete element van 300 euro) dan ga je toch even nadenken welke je koopt als je opnieuw een overweging moet maken...

Beiden zijn fantastisch om naar te luisteren, maar dat prijs verschil is echt enorm...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 06-02-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[...]

[...]

Nee dus, dat gaat met zo'n afschuwelijke plakker die er na jaren kleven met veel moeite af te krijgen is, en in het ergste geval de lak aangetast heeft. :P

[...]

Die haal ik een paar posts boven jouw aan als lekker dynamisch. En hij past goed bij die draaitafel. Als het naaldje nog goed klinkt, spelen maar! Elliptisch vervangertje is ook nog wel te krijgen voor iets meer dan 20 euro, niet zo goed als het origineel maar het speelt echt niet onaardig. Je kunt het een beetje vergelijken met de Audio Technica AT95E, die past ook goed onder dergelijke armen en komt wat klank betreft in de buurt.
Thanks! En mocht deze een keer vervangen moeten worden, gewoon weer een 270C dus zien te vinden begrijp ik :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:05:
[...]

Mijn cec bd-7000 uit 1974 heeft dat ook al. Dus ik weet niet of dat van technics is afgekeken B)
CEC dan... ook goed! :)
Scighera schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
[...]

Thanks! En mocht deze een keer vervangen moeten worden, gewoon weer een 270C dus zien te vinden begrijp ik :)
Een naaldje ja, elliptische versie. Of voor (bijna) hetzelfde geld een nieuw AT95E element.
rcor schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:38:

Als ik mijn AT440Mla tegen over mijn Goldring 2100MM zet waar ik ooit een 2300MM naald in had zitten valt het mij op dat het onderling niet zo veel scheelt en als je beseft dat je voor een AT440Mla 170 euro incl. verzendkosten betaald bij Thakker en voor een 2300MM naald alleen al 200-250 euro betaald (ja, je leest het goed: alleen het naald, niet het complete element van 300 euro) dan ga je toch even nadenken welke je koopt als je opnieuw een overweging moet maken...

Beiden zijn fantastisch om naar te luisteren, maar dat prijs verschil is echt enorm...
Goldring zit inderdaad precies aan de andere kant van het prijs/performance spectrum, ik spreek uit ervaring, met o.a. ook die 2300 maar ook de 1042. Ik vond de DL-160 en AT440MLa dus gewoon beter klinken, wat ik ook probeerde (andere afstelling, draaitafel, phono pre etc). Dus maar weer verkocht...

[ Voor 85% gewijzigd door Cap op 06-02-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hier ook een fan van de AT440MLa. Helemaal verliefd op dit element. Zo erg dat de volgende een 150MLX gaat worden denk ik, als deze op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scighera schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
[...]

originele 270C naald is niet meer te krijgen, en ik zou niet voor een namaaknaald gaan (tonar oid).
Die zijn eigenlijk altijd slechter.
Goed, natuurlijk afhankelijk wat het kost, maar ik zou er dus nooit 25 euro of meer voor betalen, want dan heb je een AT95e.
Cap schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:37:
[...]
ik spreek uit ervaring, met o.a. ook die 2300 maar ook de 1042. Ik vond de DL-160 en AT440MLa dus gewoon beter klinken, wat ik ook probeerde (andere afstelling, draaitafel, phono pre etc). Dus maar weer verkocht...
Je hebt ook een 1042 gehad?
Nog nooit gehoord, maar de MM goldrings die ik gehoord heb hadden wel een heel mooi spectrum. Goede verhouding tussen laag en hoog etc.

Dus de 1042 stond eigenlijk wel op m'n lijstje, maar die prijs....voor een mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Weet mezelf steeds beter in te houden... ging kijken naar stapeltje platen met goede hoop... bleek toch wat minder te zijn. Lekker laten liggen, waar ik ze een jaar geleden toch had meegenomen en uiteindelijk misschien 10 lp's had die je her en der wel kan vinden voor 50 euro (thriller, graceland enz). Nog wel 2 lp's van Jacksons/5 voor 5 euro overgenomen... voor de moeite :P

Ben waarschijnlijk beetje verpest doordat ik in het begin voor een paar tientjes echt hele goede albums op de kop getikt heb.

Dat muziekje uit de Red/440 vergelijk ken ik ondertussen ook best goed, Quincy Jones op zn Mancini muziekplaat, March of the Elephants oid? Veel filmpjes gezien toen ik weer eens een ander elementje wilde.

[ Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-02-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Graceland en Brother in arms, zijn toen echt als CD albums op de markt gebracht.die klinken origineel op CD werkelijk fantastisch, zal op plaat ook wel goed klinken maar daar ga ik geen top prijs voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Wat is nou eigenlijk tegenwoordig een leuke (nieuwe, geen tweedehands) platenspeler om te kopen? Ik zie ze echt van 100 euro tot 2000 euro, maar tot waar is het een zinnige investering en vanaf waar wordt het onzinnig? Ik heb bijvoorbeeld de Argon TT-2, Dual CS-515-2EV en Pro-ject debut III voorbij zien komen en zijn allen 250 euro ongeveer. Naar mijn idee houdt het qua prijs/performance een beetje op rond die prijs, of zie ik dat verkeerd? En welke van die 3 is de "beste"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Graceland had ik al liggen... en dan had ik em nu 3x :p

Qua 'budget' spelers, zat tijdje geleden naar Edwards Audio spul te kijken, ook niet gek duur (voor een nieuwe speler) en gebaseerd op Rega spelers.
Vind dat soort spelers qua looks wel gaaf, maar levert er wel in op gemak vergeleken met een direct-drive snelstarter, die je met een simpele druk op de knop tussen 33 en 45rpm switched.
Pagina: 1 ... 92 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic