Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Ben wel blij dat ik gisteren nog even terug heb gekeken op de Unkle site.
Eerste keer stond enkel de Limited edition erop (die ik hierboven heb gepost) en gisternacht stonden er ineens allemaal oude Vinyl stock platen op voor haast niks! Van 80 naar 30 pond vind ik een mooie aanbieding dus meteen nog 2 andere oudere albums als special edition besteld hahaha. Misschien van de week nog de losse 7-inches.
Voor geïnteresseerden: http://unkle.sandbag.uk.com/Store/DisplayItems-3-0-0.html
UNKLE - End Titles... Stories for Film is a collection of eclectic recordings from UNKLE and various collaborators that were inspired by the moving image in the last two years since War Stories.
The 2x12inch vinyl edition is packaged in a gatefold wallet with printed inserts and heavy weight vinyl.

Unkle - War Stories
Limited edition vinyl which comes in an outer slip-box opening up to reveal four 12 inch LPs and a 50 page bound book featuring specially commissioned artwork by Massive Attack's 3D.

Kan ik uiteraard wel online via ebay vinden, maar het is toch veel leuker om platenzaken door te snuffelen, op zoek naar iets moois.
In maastricht ken ik enkel sirius, waar ik mijn techno muziek vandaan haal, rock verkopen ze er echter niet.
Vroeger zat er wel Music Plus, maar die is een aantal jaren geleden gesloten
Trouwens, het is Jimi Hendrix
Oke, helaas. Haalt wel weer een beetje de charme weg natuurlijk. Het graaien door stapels platen is juist zo leukbartsled schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:11:
Mijn ervaring met dergelijke bands (verzamel ze zelf ook) is dat je die het beste online kunt kopen. Nieuw of 2e hands. Ik ben er ooit een enkeling tegengekomen bij Wax Records in Amsterdam. Belachelijke prijzen! Een Cream album kost daar meer dan een heruitgave op 180grams vinyl. Niet eens een speciale pressing of iets dergelijks.
Heb je zelf bepaalde sites waar je koopt, of zoek je gewoon ebay af?
En heb je nog meer artiesten die ik zou kunnen bekijken, luister zelf:
-the great society
-jefferson airplane
-jimi hendrix
-big brother & the holding company
-booker t & the mg's
-cream
-grateful dead
Trouwens, het is Jimi Hendrix

Originele persingen zijn er zat van verkocht destijds, maar zijn vaak als onderzetter behandeld en dus niet meer fijn om naar te luisteren.
Er zijn wel veel heruitgaves die vaak kwalitatief erg goed zijn en qua prijs wisselt het (soms 12 Euro, soms 25 Euro).
Bij kringlopen is dit spul meestal binnen 1 dag al weg, of het is in slechte staat als het er nog staat. Je moet dus geluk hebben.
Weet niet precies tot hoever je smaak loopt, ik houd ook wel van die muziek maar ook wel van wat minder rock-achtig spul uit die periode (eind 60 begin 70).
Mogelijke aanraders: Jethro Tull (albums uit de vroege periode, zoals Stand Up!, Aqualung en verzamelaar Living in The Past), Spooky Tooth, Iron Butterfly, de eerdere albums van Yes, Get Ready van Rare Earth, Paranoid van Black Sabbath, bijvoorbeeld.
Je kan ook even in mijn collectie bladeren (handigst om op jaartal te sorteren) om wat inspiratie op te doen.
Youtube erbij, kan je horen wat 't is, kom je vanzelf ook weer bij andere soortgelijke muziek terecht.
Tevens hebben the Beatles ook wat gave dingen gedaan op psychedlisch gebied, grote aanrader is in dat geval het meesterlijke album Sgt. Peppers!
Als Cream je erg in de smaak valt kan ik Derek and the Dominos aanraden. Wat relaxted is John Mayall and the Bluesbreakers with Eric Clapton.
Goh raad ik je eigenlijk alle kopstukken van mijn vinyl collectie aan
Voor aankopen gebruik ik eigenlijk altijd marktplaats en mijn oom. Hij handelt in platen dus die heeft nog wel eens wat leuks voor mij. Hendrix heb ik laatst als heruitgave bij de normale platenboer (Velvet in Breda) gekocht. Ruilen is natuurlijk ook altijd een optie. Misschien sowieso wel een leuk idee voor hier binnen Tweakers. V/A met vinyl voor ruil en verkoop?
Hier staat mijn vinyl collectie. Moet hem nog even bijwerken, heb hier nog een stapel liggen die ik moet uitzoeken
[ Voor 11% gewijzigd door bartsled op 12-05-2010 22:56 ]
/Revolution - 9 moet je eens luisteren. Alleen in het donkerbartsled schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:52:
Led Zeppelin, the Doors, the Who, Procul Harum en natuurlijk Pink Floyd!
Tevens hebben the Beatles ook wat gave dingen gedaan op psychedlisch gebied, grote aanrader is in dat geval het meesterlijke album Sgt. Peppers!
Als Cream je erg in de smaak valt kan ik Derek and the Dominos aanraden. Wat relaxted is John Mayall and the Bluesbreakers with Eric Clapton.
Goh raad ik je eigenlijk alle kopstukken van mijn vinyl collectie aan
Voor aankopen gebruik ik eigenlijk altijd marktplaats en mijn oom. Hij handelt in platen dus die heeft nog wel eens wat leuks voor mij. Hendrix heb ik laatst als heruitgave bij de normale platenboer (Velvet in Breda) gekocht. Ruilen is natuurlijk ook altijd een optie. Misschien sowieso wel een leuk idee voor hier binnen Tweakers. V/A met vinyl voor ruil en verkoop?
Lijkt me prefect in combinatie met '' geestverruimende'' middelen

Ik heb een Dual 521 maar de laatste tijd skipped hij steeds stukjes. De naalddruk is niet helemaal goed meer. Met het contragewicht is aanbevolen dit op 1,6gram te zetten. Maar dan skipped hij, en op 3 gram of 0 gram ook. Ook is het geluid laatste tijd heel dof. Ik denk een nieuw element, maar ik zit erover te denken of ik dan niet meteen een nieuwe(tweedehandse bijv.) platenspeler kan kopen. Maar zoals mijn ondertitel zegt...
Laatst dit even gekocht:

Leuke platen maar het plezier wordt bederft
Mijn vader heeft allemaal Solution, Alice Cooper, Beatles enz. boven staan maar die mag ik niet spelen omdat ze beschadigd worden door de naald die eroverheen krast door dat probleem bovenstaand

Things are cheaper for a reason
Met het contragewicht stel je de balans (dus 0 gram in) met de naalddrukknop op 0 gram (de arm zweeft dan). Daarna draai je de naalddruk (met de naaldrukknop) op de aanbevolen druk (de dual heeft hiervoor een aparte knop die op je arm zit
Dit doe je allemaal bij een antiskating van 0.
Stel daarna de antiskating in op de corresponderende waarde.
Betreffende een nieuw element: laat die mccrypt links liggen. Ga voor een audio technica AT-95e. Dit is imo het beste budgetelement. Bij conrad 40 euro, maar op ebay wel te vinden voor 25 euro oid.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 15-05-2010 21:38 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ik gebruik een SYNQ XTRM-1 aangesloten op een eenvoudige stereoketen. De bedoeling is een leuke DAC/Headphone amp uit te zoeken voor mijn sennheiser 515, zodat ik de keten niet meer nodig heb. (De DAC om later flac via squeezebox/pc te luisteren)
Heb deze week de volgende albums gekocht:
Kraftwerk - The Man-Machine
Audio Bullys - Higher Than The Eiffel
Tonight: Franz Ferdinand
Zijn besteld:
David Guetta - One Love
Dire Straits & Mark Knopfler - Private Investigations
Muse - Black Holes & Revelations
Verder heb ik nog een hoop originele albums (Pink Floyd, etc.), maar na meer dan 30 jaar klinken die niet meer zo denderend.
@ShadowrunR.
Muse:)
En ik heb de naald wel gewoon schoon.
Edit:
Zijn er hier ook mensen geïnteresseerd in Hardstyle/Hardcore platen? Iemand wil ze allemaal kwijt, alle 145 ongeveer EP's LP's en 7"'ers. Dus als we dan lijstjes kunnen maken wie welke wil.
Aub geen
[ Voor 41% gewijzigd door Sloeber op 13-05-2010 16:31 ]
Onder andere op de kop getikt:
- Gorillaz - White Flag (10 inch)
- Bruce Springsteen - Born In The USA
- Moody Blues - This Is The Moody Blues
- Men At Work - Down Under (7'')
- Focus - House of The King
en een mooie stofmat en niet onbelangrijk: een carbon borsteltje!
Ik ben blij (A)
1.Wat geeft jullie de reden vinyl te spelen?
2.En zijn dit platen van je ouders, of koop je nog steeds al je muziek op plaat?
3.Heb je naast plaat ook muziek op je Pc om even snel een liedje op te zetten, zo ja, betaald of gedownload?
4.Waar koop je je platen voornamelijk?
Zal ik ook wel even antwoorden.
1.Ik vind het een beleving om platen te spelen, t.o.v. een liedje dubbelklikken. De bijgeluiden vind ik ook mooi en ik vind het leuk om "fysieke" muziek te bezitten.
2. Sinds enige tijd, (1 jaar ongeveer) koop ik een aantal platen. Dit zijn ongeveer 3 LP's en 10 Singles.
3. Hiernaast heb ik alle digitale muziek gedownload.
4. Discogs, 7inchsingles.nl of marktplaats
1: de hoezen zijn zo veel mooier dan van de cd's. vinyl heeft dan voor mij voornamelijk verzamelwaarde en als je de platen dan toch hebt kan je ze net zo goed luisterenReiniertjuhhh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
Zouden jullie ook even een aantal vragen willen beantwoorden, want daar ben ik wel geïnteresseerd in.
2.En zijn dit platen van je ouders, of koop je nog steeds al je muziek op plaat?
3.Heb je naast plaat ook muziek op je Pc om even snel een liedje op te zetten, zo ja, betaald of gedownload?
2: eigen collectie. verder koop ik vrij veel cd's. verhouding op dit moment is ongeveer 600 cd's 50 vinyl waarbij de laatste wel in begint te lopen.
3: muziek op plaat of cd staat in 99% van de gevallen ook op m'n pc
4: cdwow als online winkel, kroese of waaghals als real life record store
alstublieft:Reiniertjuhhh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
Zouden jullie ook even een aantal vragen willen beantwoorden, want daar ben ik wel geïnteresseerd in.
1) het is de handeling zelf die het 'm doet
2) eigen platen, muziek in mijn genre koop ik nog steeds. meestal direct bij labels of bij distro's.
3) ik heb een uitgebreide mp3 collectie die ik ook vaak gebruik. niet gehinderd door enig schuldgevoel allemaal onbetaald.
4) via via (fora) en ebay uiteraard.
2) M'n ouders hadden helaas alles weggegooid, dus ben ik bij rommelmarkten en kringlopen geweest. Ook op Marktplaats heb ik wat gekocht. Had laatst ook een mazzeltje op Marktplaats: ca. 150 gratis mooie lp's (Bruce Springsteen, David Bowie, Boston, Meat Loaf, Bob Dylan etc.)
3) Cd's heb ik digitaal, platen niet. Eigenlijk gebruik ik het nooit, ik gooi er net zo lief even snel een cd'tje in.
4) Bol.com, CDWow, Marktplaats
En draaitafels zijn hele mooie dingen om te zien. Vroeger (jaren 80 etc) vond ik dat juist van cassettedeks (kwijlen bij naks
2) ik heb nog wat platen van vroegah (ben 36, dus begon nog net op de leeftijd dat je muziek gaat kopen met platen (niet veel, maar enkele)
3) m'n pc staat vol met muziek, maar mp3's luister ik voornamelijk in de auto. Als ik geen plaat op m'n installatie draai, dan is het een CD. Dat kan een originele zijn (die is dan van voor '97
4) Al m'n platen koop ik via marktplaats. Ik vind het bieden leuk (ik bied eigenlijk max 2euro per plaat), Ik ben in de jaren 80 opgegroeid, dus er is zat muziek te vinden die ik leuk vind (jaren 70/80), en vooral vind ik het leuk om bij de mensen thuis te komen. Je hoort leuke verhalen, vaak in de trant dat vrouwlief de zolder aan het opruimen is, en dat de destijds o zo zorgvuldig samengestelde collectie van manlief (die dus al decennia niet meer gedraaid wordt). En dat hij er dan bijstaat met toch een soort van traantje in zijn ogen. Ik vertel dan maar dat het stapeltje zorgvuldig uitgezocht is, en in een nieuwe collectie bij een echte liefhebber komt te staan die er heel blij mee is
Ik had behoefte aan nóg een hobby, eerlijk gezegd. Mijn muzieksmaak (Drum&Bass bv.) is zowat volledig op vinyl te krijgen en ik wil muziek op een beter niveau leren kennen. Als je duizenden MP3tjes hebt, ga je niet meer gericht luisteren of genieten van een album, ik zocht weer de essentie van muziek op.
Mijn ouders hebben 15 jaar geleden al hun platen verkocht. Ik ben zelf begonnen met 1 vinylplaat te kopen omdat ik één specifiek nummer moest hebben dat enkel in een slechte MP3 te vinden was. Na hem fatsoenlijk te rippen van vinyl naar MP3 heb ik de plaat aan een vriend gegeven die dat soort platen draaide. Later heb ik nog twee platen gekocht, impuls eigenlijk, maar ook om de platenspelers te testen bij de opbouw als we een event hadden. Toen heb ik een platenspeler gekocht, Pro-Ject Debut III USB/Phono en direct ook een bergje moderne muziek op vinyl van allerlei genres. Nu koop ik af en toe een interessant plaatje, mijn laatste aankoop was een limited collector's edition van Massive Attack - Heligoland.
Een hoop muziek gedownload waar ik zelden naar luister, een 30 à 40-tal CD's geconverteerd die ik origineel heb, een paar iTunes albums en een 100-tal nummers via juno.co.uk. Relatief gezien koop ik meer muziek dan de meeste mensen, maar niet veelvouden.
Via Juno heb ik de meeste besteld, maar laatst ook bij de Mediamarkt. Ik probeer vinyl winkels te vermijden omdat ik weet dat ik teveel platen zou meenemen...
@Phuncz: Laat Pendulum - blood sugar horen en iedereen denkt aan een zeker meisje:P.
ooit van kelly huizen gehoord?
komende tijd heb ik niet de mogelijkheid om de ts bij te werken, helaas!
OkidoReiniertjuhhh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
Ik was altijd al benieuwd naar het geluid van vinyl, en gefascineerd door die grote zwarte schijven. Ik kon echter een aankoop van een goede platenspeler nooit 100% voor mezelf rechtvaardigen; waarom zoveel betalen voor iets wat op vele manieren inferieur is aan digitale muziek? Echter kwam ik een tijdje later een interview met Stereolab tegen waar ze zelf claimden dat hun muziek het beste tot z'n recht kwam op vinyl. Toen was ik om, want als mijn favoriete band zegt dat ik hun muziek op vinyl moet luisteren, dan doe ik dat
Ik ben door mijn platenspeler wel wat meer oude muziek gaan beluisteren, en de oude platen van mijn ouders gaan doorbladeren. Veel interessants zit er echter niet tussen, en veel platen zijn al helemaal grijsgedraaid. Een paar leuke platen van Steely Dan, Creedence, Stan Getz, en daar houdt het wel op. Ik koop dus al mijn platen.
Ik draai nog superveel digitale muziek, simpelweg vanwege het gemak, en omdat sommige muziek nou eenmaal vele malen beter klinkt in digitaal formaat (vooral muziek die digitaal geproduceerd of digitaal gemastered is)
Het gros daarvan is niet gekocht, maar ik download dan ook wel érg veel. Veel albums heb ik nog niet eens een keer van begin tot eind geluisterd, of heb ik 1 of 2 keer geluisterd voor de "interessantheid", hoewel het verder dan niet echt muziek is die ik dagelijks zou willen luisteren. Als ik een album echt tof vind, dan probeer ik hem op plaat te vinden, en te kopen. Een CD kopen voelt namelijk zo lullig aan. Je koopt een drager met precies hetzelfde daarop als wat je al op je harde schijf hebt staan. Dit in tegenstelling tot vinyl, waar jóuw plaat ook écht jouw plaat is. De muziek staat er fysiek op. Dat geeft toch wel een ander gevoel; precies wat je zelf ook zegt dus
Lokale platenboer (Sounds), en verder internet. Ebay, Insound, Amazon, Norman Records, Rough Trade, Eil, Barnes & Noble, Aural Exploits.
Omdat ik voorlopig de wandmontage van mijn Rega nog maar even uitstel, heb ik 2 Ikea Lack tafeltjes gekocht, vanwege de vele aanbevelingen over dit tafeltje. De combinatie van een niet-suspended draaitafel en een draagvlak met erg lichte massa schijnt namelijk goed te werken. 10 euro en wat geknutsel, en je kan met zoiets eindigen:

Of met 3 tafels:

Nu gaat het mij slechts om wat casual spelen en nou kan ik 2 dingen doen.
• Een los voorversterkertje kopen van een eurootje of 30 en die gebruiken.
• Een mengpaneeltje regelen met phono ingang van een euroortje of 40.
Die laatste heb ik deze op het oog:

Zou zoiets werkbaar zijn? Het gaat mij slechts om casual spelen en niet om het uiterste uit mijn Sony PS-T25 te halen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb in de DJ commissie van mijn studentenvereniging gezeten en erg slechte ervaringen met zulke kleine goedkope mengpaneeltjes. Komen absoluut niet ten goede van je geluid, en zelfs als het slechts om 'casual' gaat zou ik hier niet voor kiezen.Hooglander1 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:46:
• Een mengpaneeltje regelen met phono ingang van een euroortje of 40.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
1. Nieuwsgierigheid. Ik heb voor een student op budget een best aardige setup en was wel benieuwd of ik daarop dat zogenaamd mooiere, warmere vinyl geluid kon horen. Daarnaast vind ik het ook leuk om weer eens een fysieke drager vast te houden, neer te leggen, de naald te plaatsen etc.Reiniertjuhhh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
2. Ik moet de kast van m'n pa nog eens raiden. Nog niet aan toegekomen. Ik koop overigens pas sinds kort en sowieso alleen maar bands die ik echt heel goed vind.
3. Ik heb een paar honderd gb aan netjes geordende muziek, dus ja
4. Lokale platenwinkels in Utrecht en zal binnenkort eens beginnen met online bestellen.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Het liefst zou ik ook zo'n mooie platenspeler, al is het maar "instapmodelletje" Denon DP-300F.
Zo'n marantz TT-15 is écht heel, heel mooi
Maar zo'n platenspeler zit ook wel in prijsklasse: bijbehorende boxen van >2.000 per stuk of niet
Kom ik aan met me B&W DM10's
Reinier, om ook antwoord op je vragen te geven:1.Wat geeft jullie de reden vinyl te spelen?
1. Ik houd van vinyl! Ik vind het mooi en kan soms ook alleen al genieten van het kijken ernaar. Daarnaast vind ik t leuk om rommelmarkten af te struinen op zoek naar muziek, dus ook cd's.
2. Dit zijn platen die ik koop. Mijn ouders hebben toen ik jong was nogal wat platen weggegooid(barbaren)
Een aantal van die platen wilde ik opnieuw hebben en zo is mijn verzameling (nu 50 platen en 30 singles) ontstaan.
3. Ik heb veel muziek op mijn PC staan, heb een heel aantal CD's en ik heb platen. Er is niet echt een noodzaak om mijn platen en CD's op mijn PC te hebben, behalve als ik het in de auto wil hebben.
4. Ik koop dus op rommelmarkten, platenzaakjes, kringloopwinkels etc.
Waar heb je het over ?Reiniertjuhhh schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:45:
@Phuncz: Laat Pendulum - blood sugar horen en iedereen denkt aan een zeker meisje:P.
ooit van kelly huizen gehoord?
Verwijderd
Ja goed he? Sounds daar kom ik al jáááren. Zo ook afgelopen weekend, en ook met een stapeltje vinyl naar buiten gelopen.Mandera schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:38:
Vandaag bij Sounds in Venlo geweest, jezus daar heb ik mijn ogen uitgekeken! Ongelofelijk aanbod daar en zeker de 2de hands platen waren scherp geprijsd!
Bij deze mijn antwoorden.Reiniertjuhhh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
1. Naast dat de fysieke handeling van een plaat opzetten erg mooi is, is het vooral het gevoel dat je ook echt muziek aanzet ipv een klik op de muis en je mp3tje begint te jengelen. Daarnaast ben ik ook fan van een hoop cover art wat is uitgebracht in die tijd, zo'n platen hoes is toch een klein kunstwerkje opzich?
2. Het zijn allemaal mijn platen. Ik van mijn oom een hoop 2e handse meuk gekregen. Dan zocht ik uit wat ik wilde hebben en de rest ging naar vrienden of de kringloop. Naarmate de tijd vorderde zijn bepaalde platen vervangen vanwege hun staat en heb ik zelf ook aardig wat vinyl vergaard.
3. Uiteraard heb ik ook MP3's op mijn PC staan. Mijn favoriete albums heb ik allemaal op CD origineel in de kast staan, veel van die albums ook nog eens op vinyl. Bij sommige krijg je een download code voor een legale download. Ik vind dat wanneer je een artiest ondersteund door fysieke formaten te kopen je ook best wel eens een album mag downloaden. Dat gaat immers sneller dan m'n cd rippen.
4. Nieuwe platen uit de winkel (Velvet Music) of online (CD-WOW). Tweede hands vaak van de woensdag rommelmarkt in Breda, kringloop of de platen bakken bij Tunesville Breda. Soms tref ik het en kan ik een leuke deal maken via Marktplaats. Ook familie is een handige bron voor platen. Mijn pa heeft me een aantal platen in bruikleen gegeven, dit omdat hij zelf ook nogal een muziek fanaat is. Die platen zijn ondertussen weer terug omdat ik mijn eigen setjes heb gekocht.
Het geluid. Veel platen klinken beter dan de CD versie ervan. Niet vanwege de mogelijkheden of beperkingen van het medium, maar door de stommiteit van degene die de CD versie gemaakt heeft.
Voorbeelden zijn veel te hoge compressie in het geluid, alles even hard willen laten knallen, dezelfde master gebruiken voor de CD als voor de LP (bij oudere albums vaak het geval) and so on.
Heb enkele platen van mijn ouders, de rest ligt nog daar, komt misschien nog wel eens deze kant op.
De rest is door mij gekocht of gekregen. Soms een partij van een stuk of 100 in 1x, soms los.
Ja, zat, inderdaad om even snel een liedje erbij te zoeken, of om te horen of de muziek interessant is voordat ik er een LP van in huis haal. Soms ook om verzameltapes te maken.
Alles gedownload en niet voor betaald.
Naast LP's gebruik ik namelijk ook tapes (open reel, geen cassettes) omdat het geluid van een LP op een tape het dichtst bij de luisterervaring van een LP blijft. Maar ik maak dus ook wel eens een verzamelaar, waarbij het geluid van minder belang is.
Overal. Kringloopwinkels, rommelmarkten, platenzaken, marktplaats, Ebay, webwinkels bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door dreeke op 17-05-2010 17:23 ]
Euh, nee. Die zijn vast niet goedkoop he?dreeke schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:40:
Heb je ook een scoop?
Je hebt ze ook als software voor de PC. Ik durf niet te zeggen of dat voor dit doel net zo goed werkt.
Zwaar offopic:
Nee, ik zag even je geboortejaar maar jij hebt dat inderdaad niet meegekregen nee. Ongeveer door heel nederland ging een filmpje alle mobieltjes langs van een meisje rond de 15 die aan het strippen was op die muziek. Verhaal kwam erop neer: meisje stuurt filmpje naar haar vriendje, meisje gaat vreemd, en vriendje neemt wraak. Dit lied dus: http://www.youtube.com/watch?v=lCysqlmeqNI
Sorry voor off-topic reactie.
Wie heeft hier ervaring met platenspelers die geen arm hebben maar een reling waar een zeg maar een element aan zit, en dan steeds dichter naar het midden glijdt?
http://www.youtube.com/watch?v=Z-MMpJ49sbE ( filmpje niet van mij )
Weet iemand of dit de 22 euro waard was, ben eigenlijk afgegaan op het uiterlijk en het display
Geen probleem hoor, maar ben Belg
Hangt er ook heel erg vanaf welk element eronder hangt en of de naald daarvan nog goed is.-RoB- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:53:
Vandaag aangeschaft voor 22 euro de sony ps-x35 phone full automatic.
http://www.youtube.com/watch?v=Z-MMpJ49sbE ( filmpje niet van mij )
Weet iemand of dit de 22 euro waard was, ben eigenlijk afgegaan op het uiterlijk en het display
Dus geen rotzooi en 22 euro is een heel mooi prijsje.
Maar uiterlijk en displays zijn natuurlijk wel een slechte raadgever voor geluidskwaliteit (als je daar naar op zoek bent
Zoveel cd's en lp's had ik nog nooit bij elkaar gezien hahaha, zitten echt koopjes tussen daarom. Gorillaz - White Flag 10 inch single op de kop getikt voor € 5,99. Zijn er maar 1000 van geperst en speciale import uit Amerika van Record Store Day. Gaan op Ebay voor het 3 dubbeleVerwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 07:55:
[...]
Ja goed he? Sounds daar kom ik al jáááren. Zo ook afgelopen weekend, en ook met een stapeltje vinyl naar buiten gelopen.
Zuiverder, niet afgekapt geluid. Plaatje draaien is sowieso leuker als een cd opzetten
Het grootste deel is (op dit moment nog) van mijn ouders, maar zelf koop ik veel vinyl dus binnenkort haal ik ze wel in
Ik heb zelf ongeveer 240 gb muziek op mijn pc. Grootste deel gedownload maar zeker ook een deel betaald/cdrip. Downloaden is gewoon sneller als je het vergelijkt met de tijd die rippen/taggen en benoemen in neemt.
Discogs, eBay, Bol.com, Sounds in Venlo
Inderdaad ik kom hem bij de kringloop niet luisteren en ik heb zelf al een thorens td-45 voor de betere kwaliteit. Maar ik vond deze er erg gaaf uitzien nu alleen een plekje vinden met hoge WAFmr_petit schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:28:
Nou ja, het is iig eentje uit de X serie (welliswaar de goedkoopste), maar dat was wel de 'betere serie'.
Maar uiterlijk en displays zijn natuurlijk wel een slechte raadgever voor geluidskwaliteit (als je daar naar op zoek bent, maar het oog wil natuurlijk wel wat

De Chinese 12AU7 buis die erbij zat (Wikipedia: 12AU7), op den duur zal ik wel beginnen met tuberollen maar laat ik deze maar eerst eens flink inbranden. Ik zie ook al een hoop info online staan over onderdelen die je kunt vervangen voor betere performance, maar ik denk dat ik de soldeerbout nog even laat staanPhuncz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:55:
Welk type buis heb je ? Heb dezelfde amp maar wel de buis vervangen door een Philips JAN 6722 (dacht ik), dat leverde toch weer nog beter geluid.
Betere pic geschoten:

[ Voor 13% gewijzigd door Acolyte57 op 21-05-2010 19:19 ]
Als er een element in goede staat onder zit (welk element?) en je de mogelijkheid hebt om 'm terug te brengen (bijv. binnen 2 weken, als zich een defect voor doet), is die sl-q2 wel de moeite waard. Maar het is natuurlijk maar net wat je zoekt
De sl-dd33 was een goedkope serie, het gewicht is maar 4,5 kg (dat noemen we 'plastic fantastic') wat inhoudt dat de behuizing veel meer resoneert (alhoewel de Q2 ook geen echt zwaargewicht was). Daarnaast is de arm van de dd33 een beetje ondermaats, en kan ook alleen maar TP4(!) elementen aan. Hierdoor wordt je serieus in je elementkeuze beperkt, en de destijds meegeleverde elementen zijn ook veel minder dan die van de Q2 (kwam met een epc-207 element die wel aardig is).
Verwijderd
Sinds kort ben ik een platencollectie begonnen en nu zoek ik een mooie platenspeler. Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van mijn vader's apparaat (een met hout afgewerkte Pioneer). Mijn max is 200 euro, tenzij jullie denken dat ik een hogere limiet moet stellen. Ik heb niet persee veel functies nodig, als hij maar platen afspeelt, mooi (liefst met hout en stofkap) afgewerkt is en niet snel kapot gaat. Ik heb liever een beetje een "klassiek" uiterlijk dan ultramodern.
Op internet kan ik niet veel vinden (omdat ik niet goed weet waar ik moet zoeken). Of kan ik het beste naar een muziekwinkel gaan?
Nieuw is het een heel krap budget, maar gebruikt kan je voor 200 euro heel veel leuks uit zoeken.
Heb je zelf al enig idee?
jammer dat deze pioneer net gereserveerd is; da's namelijk een erg goede speler (maar het element is wel voor verbetering vatbaar
Verwijderd
Maar wat is nu het voordeel / nadeel van moving iron? En wat is het eigenlijk precies?
Je zou ook eens kunnen kijken naar Dual, die hebben ook vaak mooie spelers, en vind je ruim binnen jouw budget.Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:01:
Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik een platencollectie begonnen en nu zoek ik een mooie platenspeler. Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van mijn vader's apparaat (een met hout afgewerkte Pioneer). Mijn max is 200 euro, tenzij jullie denken dat ik een hogere limiet moet stellen. Ik heb niet persee veel functies nodig, als hij maar platen afspeelt, mooi (liefst met hout en stofkap) afgewerkt is en niet snel kapot gaat. Ik heb liever een beetje een "klassiek" uiterlijk dan ultramodern.
Op internet kan ik niet veel vinden (omdat ik niet goed weet waar ik moet zoeken). Of kan ik het beste naar een muziekwinkel gaan?
Dit is de mijne, een 1009 heb ik €45 voor betaald, compleet gereviseerd inc nieuwe kabels e.d.
Al kan je, als je toch €200 hebt, idd ook naar Thorens kijken.
Bij een moving iron cartridge wordt het magnetische veld gemanipuleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:42:
Maar wat is nu het voordeel / nadeel van moving iron? En wat is het eigenlijk precies?
Elke normale cartridge (mm,mc,mi) werkt door middel van een spoel die een veranderend magnetisch veld ondervindt. Bij een mc is het magnetisch veld stabiel, en wordt de spoel in dat veld rondbewogen. Bij een MM is de spoel stabiel en wordt het magnetisch veld rondbewogen. Echter bij een mm zit die spoel bijna altijd om een kern gewikkeld. Dit versterkt het magnetisch veld wat de spoel ondervindt. Bij Moving iron wordt dus deze kern rondbewogen wat dus fluctuaties in het magnetisch veld als resultaat heeft (en dat zet de spoel dus om in wisselende stroompjes)
Voor of nadelen tov mm zijn er denk ik niet zoveel. Je blijft een behoorlijke massa aan je naald houden (magneet of ijzer, beide zwaar). Van Grado elementen wordt wel eens beweerd dat ze kunnen brommen, maar aangezien ik geen grado heb kan ik dat uiteraard niet bevestigen.
IS die Philips F7112 Synchro Drive iets? En er staat bieden, hoeveel is deze ongeveer waard ook al is dat moeilijk te zeggen zonder dat je weet wat voor een element erop zit.
Weet je dat zeker?mr_petit schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:28:
Nou ja, het is iig eentje uit de X serie (welliswaar de goedkoopste), maar dat was wel de 'betere serie'.
Maar uiterlijk en displays zijn natuurlijk wel een slechte raadgever voor geluidskwaliteit (als je daar naar op zoek bent, maar het oog wil natuurlijk wel wat
Ik heb er eentje uit de T serie namelijk en die ziet er goedkoper uit.

PS - T25
Overigens kom ik er net achter dat er een protractor achterop de rubberen plaat staat,
[ Voor 9% gewijzigd door Hooglander1 op 25-05-2010 16:52 ]
Verwijderd
Voor 7 euro heeft hij dit voor me meegebracht:

2x The Golden Earring
Jesus Christ Superstar
The Rod Stewart Collection
Geweldig! en alles nog in zeer goede staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 22:07 ]
Goeie JC Superstar, dat wel. Dit is de filmversie die ik ook nog moet hebben. De musicalversie heb ik al, maar hier staan een paar nummers meer op die echt de moeite waard zijn.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Dat kanHooglander1 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:48:
[...]
Weet je dat zeker?
Ik heb er eentje uit de T serie namelijk en die ziet er goedkoper uit.
PS - T25
De x35 is de goedkoopste uit de X serie (dus ps-x35, ps-x50, ps-x70 enz)
nou ja, op 1 na, ik kom er net achter dat er ook nog een X20 was (maar ik weet niet of dat ook in hetzelfde tijdsbestek was. (Wat ik er eigenlijk mee bedoelde was dat een x35 geen x70 is oid)
Een ps-T25 zit niet in de X serie maar in de T serie
[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 25-05-2010 23:34 ]
Let wel dat die antiskating eigenlijk een beetje een indicatie is. De skatingkracht (waarvoor je dus compenseert met 'anti'skating) wordt opgewekt doordat de plaat aan de naald trekt (wrijvingsweerstand). Dit is dus afhankelijk van de vinyleigenschappen (elke plaat is anders) en het signaal; dat bepaalt namelijk de ruwheid van de groef.
Als je op de ene stand iets teveel antiskating hebt, en op de andere iets te weinig, dan zijn beide standen goed.
Er is immers geen houvast hoe de volgende plaat zal zijn.
Bij sommige testplaten heb je een groefloos gedeelte (dus als een spoegel), waarbij de arm dus de ene of de andere kant op glijdt afhankelijk van de antiskating. Ook voor die methode is wat te zeggen.
Er zijn ook gerenommeerde merken (VPI) die hier nog veel lichter over denken. Gewoon het draadje naar je toonarm wat meer draaien
Maar het is toch de bedoeling dat ik al die tests doorkom zonder distortion als de anti skating goed is ingesteld?mr_petit schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:33:
Dan zit je dus precies goed.
Om dit goed te krijgen moet je ook even een beetje met de naalddruk spelen. Als je de naalddruk iets hoger zet krijg je de antiskating vaak makkelijker ingesteld.Acolyte57 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:44:
[...]
Maar het is toch de bedoeling dat ik al die tests doorkom zonder distortion als de anti skating goed is ingesteld?
Daarom eigenlijk beginnen met een iets te lage naalddruk zodat je wat meer "rek" hebt tijdens het afstellen.
Uiteraard eerst even uitvogelen welke naalddruk aanbevolen wordt voor jouw element, dus stel 1.7 gram, dan zet je hem bijv. op 1.4 en ga je de antiskating doen.
Als je in de buurt zit van minimale vervorming verhoog je het gewicht iets, en daarna doe je opnieuw de antiskating. Zo kom je op een punt dat het optimaal is. Het is niet erg als je iets onder de voorgeschreven naalddruk zit.
[ Voor 27% gewijzigd door dreeke op 26-05-2010 21:00 ]
Op de 1.6 waar ie stond was het nog erger, dus ik was al naar 2 gegaan wat de max is volgens de catridge db voor de AT110. Mag ik daar nog overheen of is dat een slecht idee?dreeke schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:57:
Om dit goed te krijgen moet je ook even een beetje met de naalddruk spelen. Als je de naalddruk iets hoger zet krijg je de antiskating vaak makkelijker ingesteld.
Klopt "de rest" wel? Waar ben je mee begonnen?
Als eerste de arm zo zetten dat deze horizontaal staat wanneer de plaat draait.
Zorg ervoor dat het element ook precies haaks op de plaat staat, kan je het makkelijkste doen door een spiegeltje op het plateau te leggen en dan de naald erop te laten zakken. Eventueel vergrootglas of iets gebruiken.
Vervolgens de arm en/of het element goed zetten, kan m.b.v. een protractor voor de arm die je hebt, een universele protractor, of als je de gegevens van de arm hebt kan je het ook gewoon meten.
Als je overhang namelijk niet klopt (stel je af m.b.v. protractor) krijg je de vervorming ook niet minimaal omdat de hoek niet klopt waaronder de naald op de plaat staat.
Platter waterpas gezet - zo goed en zo slecht als dat met zo'n belletjes waterpas gaat, overigens. Daarna meteen de test LP erop gegooid.dreeke schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:04:
Zou er niet overheen gaan, maximum is er niet voor niks.
Klopt "de rest" wel? Waar ben je mee begonnen?
Is dat de stap waarin je de arm zo zet dat ie zweeft tov het contragewicht? Of bedoel je echt de hoogte van de arm zelf aanpassen?Als eerste de arm zo zetten dat deze horizontaal staat wanneer de plaat draait.
Dat heb ik nog niet gedaan. Zal even op zoek gaan naar een spiegeltje!Zorg ervoor dat het element ook precies haaks op de plaat staat, kan je het makkelijkste doen door een spiegeltje op het plateau te leggen en dan de naald erop te laten zakken. Eventueel vergrootglas of iets gebruiken.
Heb een Thorens Baerwald protractor van internet geplukt en na test niet meer aangepast omdat het er op het oog goed uitzag. Is dat nauwkeuriger te doen?Vervolgens de arm en/of het element goed zetten, kan m.b.v. een protractor voor de arm die je hebt, een universele protractor, of als je de gegevens van de arm hebt kan je het ook gewoon meten.
[ Voor 5% gewijzigd door Acolyte57 op 26-05-2010 21:12 ]
Ik dacht dat je het had over een PS serie,mr_petit schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:32:
[...]
Dat kan
De x35 is de goedkoopste uit de X serie (dus ps-x35, ps-x50, ps-x70 enz)
nou ja, op 1 na, ik kom er net achter dat er ook nog een X20 was (maar ik weet niet of dat ook in hetzelfde tijdsbestek was. (Wat ik er eigenlijk mee bedoelde was dat een x35 geen x70 is oid)
Een ps-T25 zit niet in de X serie maar in de T serie
Die stap had ik niet vermeld, maar die is natuurlijk ook belangrijk.Acolyte57 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:11:
Platter waterpas gezet - zo goed en zo slecht als dat met zo'n belletjes waterpas gaat, overigens. Daarna meteen de test LP erop gegooid.
Bedoel de hoogte van de arm zelf. Als de naald op de plaat staat, zou de arm precies horizontaal moeten staan.Is dat de stap waarin je de arm zo zet dat ie zweeft tov het contragewicht? Of bedoel je echt de hoogte van de arm zelf aanpassen?
Wat je doet als je de arm laat zweven is het 0 punt bepalen, omdat je anders je naalddruk niet in kan stellen. De nauwkeurigste manier om die in te stellen is om een weegschaaltje te gebruiken, maar zonder zo'n ding red je je ook wel.
Ik heb nog nooit een Thorens afgesteld, komt nog wel een keer want er staat er nog eentje in de kast te niksen, maar ik weet daarom ook niet of die protractor voldoet. Thorens heeft ook nog verschillende armen namelijk.Heb een Thorens Baerwald protractor van internet geplukt en na test niet meer aangepast omdat het er op het oog goed uitzag. Is dat nauwkeuriger te doen?
Bij de arm die ik erop heb zitten kan je het element een paar cm verschuiven over de arm, het is belangrijk dat 'ie precies op de goede plek zit. Maar dat kan je dus doen met zo'n protractor. of als je de gegevens erbij hebt, door simpelweg de arm over het midden van het plateau te hangen en dan de afstanden te meten van middelpunt tot naald en van middelpunt tot waar de arm scharniert, zodat die kloppen met de gegevens. Beide manieren zouden op exact hetzelfde uit moeten komen.
Het kan ook geen kwaad om een universele protractor te gebruiken op zich, op vinylengine.com kan je ze vinden, inclusief uitleg. Als je het geen rotwerk vindt om te doen kan je daar een beetje mee proberen, horen en zien welke het beste resultaat geeft.
[ Voor 7% gewijzigd door dreeke op 26-05-2010 21:24 ]
Ik heb nou niet het beste van het beste aan apparatuur in huis en moet het doen met niet al te dure versterker en boxen. Is dit dan een hele slechte keus? Hoeveel mag je ongeveer betalen voor zo'n ding?
Die pioneer pl 12d zijn wel leuke dingetjes. Robuust.
http://link.marktplaats.nl/349702885
Atari portfolio Dos 2.11
Bij dergelijke 'opknapbeurtjes' wordt vaak meer fouts dan goeds bereikt. Ik heb zelf het liefst eentje van zolder waar al het stof nog opzit, zodat ik het apparaat met beleid kan schoonmaken.
Qua philips: zelf zou ik 'm natuurlijk helemaal niet kopen, maar idd max 10 euro ofzo. Als het element niet meer goed is zou ik 'm laten staan, er is zoveel leuks.
Maar ik begrijp dat je naar een speler op zoek bent, en het liefst in regio enschede?
Ik zie op MP zo 123 niet iets leuks staan in die regio voor een acceptabele prijs. Het is ook vaak een kwestie van geduld. Impulsief kopen wordt bij dit spul nooit beloond.
Verwijderd
Arm golft redelijk hard over de plaat, mooi om te zien maar is het eigenlijk schadelijk voor naald+arm? (platen zijn zo oud daar doe je toch meer weinig aan)
Nog steeds de testplaat niet gedaan inclusief opnieuw afstellen wegen tijdgebrek.
En ook nog steeds geen tijd gehad weer is goed de vinyl bakken in de winkel in te duiken. Ik heb een hekel aan op internet bestellen maar moet helaas wel.
Klinkt als een kromme plaat, misschien te dicht bij de verwarming gestaan, in de zon, of plat op elkaar gelegen.
Verwijderd
Tenzij je natuurlijk licht neurotisch bent over je platen, maar zelfs dan ga je na jaren gewoon kromtrekkingen en dergelijke zien gok ik. Vinyl is nou eenmaal niet het meest handige medium voor muziek.
Nee.Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:04:
maar zelfs dan ga je na jaren gewoon kromtrekkingen en dergelijke zien gok ik.
Platen blijven op zich gewoon goed, alleen een paar dingen "kunnen" niet, zoals plat op elkaar stapelen of naast iets warms bewaren. Een plaat die niet meer goed is, is of niet goed bewaard, of niet goed gebruikt.
Of hij was van nieuw af aan al niet goed.
Een plaat trekt net zo min krom als dat een cd kromtrektVerwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:04:
Tja, op een gegeven moment gebeurd het gewoon bedoelde ik meer, zullen vast op zolder hebben gelegen bij iemand.
Tenzij je natuurlijk licht neurotisch bent over je platen, maar zelfs dan ga je na jaren gewoon kromtrekkingen en dergelijke zien gok ik. Vinyl is nou eenmaal niet het meest handige medium voor muziek.
Vooralsnog is vinyl het meest betrouwbare opslagmedium voor geluid, zolang je verlies per kopie accepteert en tijdsspan prevaleert. Het enige verouderingsgevoelige in de hele keten is een eventuele degradatie van een ophanging van een naald (een phonopre schema is zo simpel dat je dat altijd kan namaken). Bij bewaren van data is namelijk dikwijls de apparatuur ook een belangrijke factor (digitale data wordt niet hernieuwd bij verandering van apparatuur; dus wat doe je nu met je 20cm flop of de dataspoelen?
Je merkt nu al dat CD's een beetje in de uitloop beginnen te raken, en dat zal de komende 10 jaar alleen maar versnellen. En dat terwijl de CD in massaal gebruik nog maar 23 jaar oud is.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 27-05-2010 19:52 ]
En denk je dat de kids die nu 10 zijn daar straks ook nog zo over denken?
Verwijderd
Ik had dus ongelijk (gelukkig)
Maar dan blijft nog dat vinyl redelijk onhandig is als medium voor muziek.
Het formaat van de plaat, het formaat van de de platenspeler, het afstellen van alles etc. etc.
Niet dat ik daar iets op tegen heb, ik vind het enkel maar leuk!
Hoeveel mensen boeit het op dit moment überhaupt om kwaliteit te kopen? Als je kijkt naar hoeveel MP3's er bijvoorbeeld met iTunes verkocht worden. Volgens mij alleen de purist boeit het veel of het in FLAC of MP3 is. Daarbij moeten als men nog langer CD's wil maken 2 dingen imho oplossen. Dat is 1 de absurd hoge prijs van nieuwe albums.... 20 euro met gemak is gewoon echt teveelmr_petit schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:51:
Goed, ik denk dat mp3 misschien ook wel niet zo'n lang leven meer is beschoren, maar wellicht wel formaten als flac. Stel dat illegaal verspreiden zo ongeveer onmogelijk wordt (ik zeg stel), en je kan de cd van een album voor 18 euro kopen en de flac versie (desnoods met plaatjes) voor 8 euro. Zou je dan nog cd's kopen?
En denk je dat de kids die nu 10 zijn daar straks ook nog zo over denken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zal dus waarschijnlijk niet boeiend genoeg geweest zijn.
En luister eens naar cassettebandjes die mensen opgenomen hebben, werkelijk waar soms echt niet om aan te horen. Voor die mensen is het alleen maar beter geworden, een MP3 klinkt al beter dan die oude zooi, en het is lekker makkelijk te kopieren, meenemen, in de auto etc.
Ga je praten over de mensen die echt naar muziek luisteren dan heb je al meer aan FLAC of een tastbaar medium, want kwalitatief is dat gewoon beter.
Maar zolang Jan met de pet het verschil niet hoort, of het hem niet interesseert, want hij hoort immers toch de muziek, speelt de markt daar gewoon op in en krijgen we dus media gericht op handigheid en niet op geluid.
Ik denk dat het veel mensen wel boeit. Je bent er zelf misschien te jong voor, maar ik heb heel bewust de overgang van plaat naar CD meegemaakt. Wat daar aan reclamegrondslag was, was toch wel kwaliteit. Nu is het wel zo dat platen (indien slecht bewaard) tikken en overslaan, dus dat is wel meer merkbaar, maar er werd bijvoorbeeld geen reclame gemaakt voor het feit dat een cd wat meer bruikbaar is dan een plaat, mede omdat er natuurlijk geen mobiele spelers waren. Mobiel danwel in de auto was domein van de cassette. (en dat zou ook nog een jaar of 8 zo blijven.Touchdomex schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:54:
[...]
Hoeveel mensen boeit het op dit moment überhaupt om kwaliteit te kopen? Als je kijkt naar hoeveel MP3's er bijvoorbeeld met iTunes verkocht worden. Volgens mij alleen de purist boeit het veel of het in FLAC of MP3 is. Daarbij moeten als men nog langer CD's wil maken 2 dingen imho oplossen. Dat is 1 de absurd hoge prijs van nieuwe albums.... 20 euro met gemak is gewoon echt teveelDaarbij moeten ze wat meer hun best doen met de mastering. Dat kan zoveel afbraak doen aan het uiteindelijke luisterplezier...
Dat men veel mp3s koopt komt omdat het vooral goedkoop is, ze zijn los (koop je een nummer of een album), en het is makkelijk. Wat mij betreft is MP3 voornamelijk een medium wat vanwege technische begrenzingen bestaat. Waarom zou je geen flacjes nemen als je toch 1gbit up/down hebt, en 10Tb in je telefoon hebt. Want daar zijn we over een jaar of 10, en dan bestaan mp3 dus ongeveer 23 jaar als een enigzins mainstream bestandsformaat. (net zo lang als de CD nu dus).
En de absurd hoge prijs van albums..... Toen de cd naast de plaat bestond kostte een plaat 25 gulden (dus 12 euro) en een cd 40 gulden (dus 20 euro). Als argument werd aangevoerd dat cd's veel duurder waren om te produceren. Aangezien dat fabeltje meer dan 2 decennia geleden is ontstaan gaat de prijs van een fysiek album op mainstream drager natuurlijk nooit meer naar beneden.
En dat de mastering beter moet... Dat moest ook al in de jaren 80. Mastering is onderhevig aan marktmechanismen, niet aan geluidskwaliteit

Ehm via iTunes worden geen mp3's verkocht, maar AAC bestanden...Touchdomex schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:54:
[...]
Hoeveel mensen boeit het op dit moment überhaupt om kwaliteit te kopen? Als je kijkt naar hoeveel MP3's er bijvoorbeeld met iTunes verkocht worden. Volgens mij alleen de purist boeit het veel of het in FLAC of MP3 is.

Nu moet ik eigenlijk wat A/B tests draaien om te kijken welk van de 2 166s ik blijf gebruiken, ze zijn allebei gemod maar m'n mkI heeft een TP16mkIV arm, terwijl de mkII z'n originele TP11 arm heeft. Maar de mkII heeft weer een custom gebouwde, verzwaarde en gedempte kast. Of ik moet helemaal aan het klussen slaan en de TP16 overzetten... hmmm... hobbies

De bovenste laag bolletjes van de platter is voor 33RPM, daarna 45RPM, maar wat zijn de overige 2? Een is voor 78, welke? En waar is de andere dan voor?
[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 05-06-2010 20:51 ]
Saturnus schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:50:
[afbeelding]
De bovenste laag bolletjes van de platter is voor 33RPM, daarna 45RPM, maar wat zijn de overige 2? Een is voor 78, welke? En waar is de andere dan voor?
Bron: http://www.stephensykes.com/blog_perm.html?110(just incase you didn't know.....) the 4 aluminium rings of different sized dots on the side of the platter are used to calibrate the pitch of the table.
the bottom ring should sit still at -3.3%.
the big dot should sit still at 0%
the second-from top dot should sit still at 3.3%
and the very top dot should sit still at 6%
this is the same for 33 and 45 rpm.
Die dots zijn gelijk op iedere spelerSaturnus schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:22:
Dat gaat over een SL1200. Weet niet of het vergelijkbaar is, vergelijken van foto's zegt weinig.
Dit topic is gesloten.
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic