Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
mr_petit schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:21:
Ik denk dat je beter kan kijken naar een hifi element.
De ortofon concorde is specifiek een dj element (met dito technische aspecten).
Belangrijkste is: hoeveel wil je uitgeven? wat zijn je klanktechnische voorkeuren? welke tafel/arm heb je? etc etc etc.
Het gaat om een Sony PS-T15 met een Shure R1000 EDT element, de arm is standaard van Sony.

Het element lijkt me op zich niet slecht, ik luister alle soorten muziek (van country tot dance en van rock tot hip-hop).

Als ik een nieuw element zou kopen zou een deal van rond de 100 euro mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 10:34
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:09:
Afgelopen week de "nieuwe" Jimi Hendrix aangeschaft: Valleys of Neptune.

Het is een dubbel album, maar er staat erg weinig op per plaatkant...
180 grams spul, dan zit het snel vol. Ik heb van Oasis ook twee audiofiel setjes. What's The Story? is ook een dubbelaar met 3 nummers per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 01:42
bartsled schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:15:
Recordstoreday, de grote aanwinsten van vandaag:
[afbeelding]

Onder die twee juweeltjes een hele stapel 2e handse meuk die ik nog moet gaan nakijken op wat leuks. :)
Shit, gisteren helemaal vergeten te gaan! Hadden ze nog leuke exclusives?

Mijn laatste aanwinst, voor 7 euro incl. verzenden bij cdwow 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/3048/bgfb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Gluten Parody schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:23:
[...]

Prachtig afgewerkte draaitafel met mooie armconstructie, prima MM-element. Zeker overtuigender dan de 2Xperience... wordt mijn volgende draaitafel.
Mag ik vragen waarom de Concept overtuigender is dan de 2Xperience?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
sheepdog schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:40:
[...]

Shit, gisteren helemaal vergeten te gaan! Hadden ze nog leuke exclusives?

Mijn laatste aanwinst, voor 7 euro incl. verzenden bij cdwow 8)7

[afbeelding]
Er waren gelimiteerde singletjes van oa the Beatles en John Lennon verkrijgbaar. In Breda waren ze echter binnen no-time uitverkocht. De verkoper vertelde mij dat er 400 stuks voor Nederland beschikbaar waren, die 400 moesten verdeeld worden over 60 deelnemende winkels.

Kreeg bij aankoop van 2 platen wel een gratis Recordstoreday tshirt. Verder deelde ze gratis cd's uit ter ere van de dag en was er heel de dag een sloot aan live optredens van diverse artiesten. Heel geslaagde dag en leuk uitgewerkt concept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

bartsled schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:15:
Recordstoreday, de grote aanwinsten van vandaag:
[afbeelding]

Onder die twee juweeltjes een hele stapel 2e handse meuk die ik nog moet gaan nakijken op wat leuks. :)
Gaaf!

Ik kom toch regelmatig bij 2de hands vinyl zaken, maar die 2 Jimi's ben ik nog nooit tegengekomen.... althans geen persingen uit de tijd van de albums.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
dreeke schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:40:
[...]

Gaaf!

Ik kom toch regelmatig bij 2de hands vinyl zaken, maar die 2 Jimi's ben ik nog nooit tegengekomen.... althans geen persingen uit de tijd van de albums.
Het zijn ook 2 nieuwe platen ;)
Beide de 2010 re-release op 180grams vinyl. Hendrix Audiofiel serie. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Echt super geluid en een heel mooie set. Enige wat mij opviel is dat Electric Ladyland qua hoes 1cm hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

bartsled schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:16:
180 grams spul, dan zit het snel vol.
Ow, hoe werkt dat? Ik dacht dat 180grams alleen betekende dat het vinyl steviger was, maar het maakt dus ook verschil qua aantal groeven mogelijk zijn op een kant?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:43:
[...]

Er waren gelimiteerde singletjes van oa the Beatles en John Lennon verkrijgbaar. In Breda waren ze echter binnen no-time uitverkocht. De verkoper vertelde mij dat er 400 stuks voor Nederland beschikbaar waren, die 400 moesten verdeeld worden over 60 deelnemende winkels.

Kreeg bij aankoop van 2 platen wel een gratis Recordstoreday tshirt. Verder deelde ze gratis cd's uit ter ere van de dag en was er heel de dag een sloot aan live optredens van diverse artiesten. Heel geslaagde dag en leuk uitgewerkt concept :)
Ja het was erg geslaagd, ik zag Anneke van Giersbergen bij Sounds in Venlo. Prachtig mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Acolyte57 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:06:
[...]

Ow, hoe werkt dat? Ik dacht dat 180grams alleen betekende dat het vinyl steviger was, maar het maakt dus ook verschil qua aantal groeven mogelijk zijn op een kant?
Het spul is nou eenmaal dikker. Dus je kan er niet enorm dunne groeven in persen, en sommige albums (zoals Brothers in Arms) worden daarom naar 2 platen gesplitst.

De plaat wordt er duurzamer van en hij klinkt nét ietsje strakker, maar je loopt je natuurlijk wel een ongeluk te wisselen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zijn moderne vinyls van elektronische muziekstylen ook niet allemaal 180gr ? Ze zijn veel zwaarder en steviger dan mijn exemplaar van bv. Apollo 440 - Ain't talking 'bout dub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:06:
[...]

Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij zit er maar 1 groef in een lp per kant.

Als je 180grams vinyl draait zul je je toeren 9 van de 10 keer moeten aanpassen. Als je motor sterk genoeg is zie/hoor je weinig verschil.
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:56:
[...]

Ja het was erg geslaagd, ik zag Anneke van Giersbergen bij Sounds in Venlo. Prachtig mooi!
Mazzelaar!! Ik heb haar 1x mogen ontmoeten bij Bospop backstage.

Jonn

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb haar toendertijd in het voorprogramma van de Smashing Pumpkins gezien. Ze kon mij persoonlijk niet echt bekoren, van het half uur dat het optreden duurde was ze vooral bezig om te melden dat het album+single achter in de zaal te koop waren. Beetje schaamteloos pushen :P

Maar ach, ieder zn voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:01:
[...]

Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij zit er maar 1 groef in een lp per kant.
toch spreekt men van de 1e groef, en binnenste groef. :P
Als je 180grams vinyl draait zul je je toeren 9 van de 10 keer moeten aanpassen. Als je motor sterk genoeg is zie/hoor je weinig verschil.
Volgens mij is dat niet aan de orde hoor. Het gewicht van die paar xtra grammen is verwaarloosbaar tov je plateaugewicht, en de wrijvingskracht van je lager zal er niet merkbaar door veranderen (anders is je lager heel heel heel erg kapot ;)).
Qua wrijvingskracht van de naald kan het variëren, maar dat geldt voor elke afzonderlijke plaat evenveel; daar is vinylgewicht an sich geen peiler in.
Sowieso kan het zijn dat je je toerental moet aanpassen per plaat als daar geen feedbacksysteem opzit

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Toch gelukt >:)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

En de hoogte van je arm klopt niet bij 180 grams platen, omdat die dikker zijn.
Of andersom, afhankelijk op welke platen je de arm afgesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
dreeke schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:41:
En de hoogte van je arm klopt niet bij 180 grams platen, omdat die dikker zijn.
Of andersom, afhankelijk op welke platen je de arm afgesteld hebt.
Dat is inderdaad ook nog zo. Ik heb een Bang&Olufsen Beogram 1203 en daarbij valt dus niks af te stellen. Het ding klinkt goed en ziet er mooi uit, maar misschien moet er toch binnenkort maar eens iets moderners komen te staan...

Gisteren bij thuiskomst bleek dat mijn vriendinnetje even bij de platenboer was geweest en Stage van David Bowie had meegenomen op geel vinyl. Ik had 'm al in het blauw en heb blijkbaar ooit laten vallen dat hij in het geel eigenlijk wel leuker is. Best schattig, zo'n cadeautje :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Mijn vriendin gaf me laatst een verzamelaar van the Beatles die ik nog niet had. 1 van de 100 uitgaven. Nog iets langer geleden kreeg ik Express Yourself van N.W.A. op 10" bij wijze van geintje, vette single!

Heb net bij CD-Wow dit welbekende album besteld:
Afbeeldingslocatie: http://dkpresents.files.wordpress.com/2009/06/nirvana_nevermind_cover.jpg

Ik kreeg 2 euro korting omdat een huidige bestelling van mij wat later binnen komt door die aardige vulkaan, nu nog maar 13,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik wil binnenkort toch eens een nieuwe cart op m'n Thorens zetten. Heb het gevoel dat daar meer uit te halen is, dus even wat geld opsparen. Maar aan wat voor budget moet ik denken voor ik een beetje kwaliteit te pakken heb? Ik ben me aan het inlezen maar het is zo'n bomen/bos verhaal als je ook niet weet in welke prijscategorie je moet gaan kijken. Heb nu een Thorens TD166 omgebouwd met een TP16 mkIV arm en een Linn K5 cart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0789.jpg
Massive Attack - Heligoland (Limited Deluxe Set)
Drie 180gr vinyls en de CD erbij, allemaal in een zeer mooi verzorgd geheel. Aanrader !!

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 23-04-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Acolyte57 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:40:
Ik wil binnenkort toch eens een nieuwe cart op m'n Thorens zetten. Heb het gevoel dat daar meer uit te halen is, dus even wat geld opsparen. Maar aan wat voor budget moet ik denken voor ik een beetje kwaliteit te pakken heb? Ik ben me aan het inlezen maar het is zo'n bomen/bos verhaal als je ook niet weet in welke prijscategorie je moet gaan kijken. Heb nu een Thorens TD166 omgebouwd met een TP16 mkIV arm en een Linn K5 cart.
De usual suspects, van goedkoop naar duur:

Denon DL-110
Denon DL-160
Audio Technica 440MLA
Dynavector 10x5

Deze cartridges worden over het algemeen aangeraden vanwege hun accurate tracking, goede frequentierespons, lage noisefloor en geringe distortion. Het zijn allemaal moving coil cartridges. De een geeft nog net iets meer detail weer dan de ander (wat ook betekent dat je imperfecties in je vinyl sneller hoort), de ander klinkt wat helderder, de ander wat bassiger. Met de Denon elementen moet je wel even kijken of je phono amp goed om kan gaan met high-output MC. Bij een standaard phono amp kan de MC ingang oversturen en de MM ingang juist weer heel zacht klinken met de Denon elementen. In principe zal hij het echter wel altijd doen op een MM ingang, maar niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 440mla is geen MC hoor.
Desalniettemin wel goed passend in het rijtje, en met de meest verfijnde stylustip van het rijtje (nude fine line).
Zo'n denon moet je bijna wel op mm aansluiten (lo mc is een factor 10(!) lager). En die klinkt dan idd een beetje zachter dan een reguliere mm, maar dat geldt ook voor die dynavector (die ontloopt de denon nauwelijks met uitgangsspanning, zeker als je het vergelijkt met een reguliere mm die toch snel tegen de 5mV doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
skndd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:49:
[...]

De usual suspects, van goedkoop naar duur:

Denon DL-110
Denon DL-160
Audio Technica 440MLA
Dynavector 10x5
Is de Ortofon 2M Blue geen leuke toevoeging aan het rijtje?

Edit: 2M Blue is een MM element met 5,5V. Mocht je echt een top MM element willen hebben, dan kan ik je de Ortofon 2M Black aanraden. Helaas is die ook aardig duur voor een MM element, waardoor je dan ook al naar bijvoorbeeld een Dynavector 10x5 of Ortofon Rondo Red MC element zou kunnen kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Wouter Rebel op 24-04-2010 16:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Weer 45 Euro armer en een stapel vinyl rijker... Niet best voor je portmonnee als je een ruime smaak hebt.

Tussen de oude meuk LP"s (Alle 13 Goed enzo) kwam ik ineens nog een 45rpm 3LP tegen van Mint Royale - Dancehall Places uit 2002.
De enige overeenkomst met de rest is dat het ook vinyl is. Ook maar meegenomen.

Een paar weken terug een krat vol van marktplaats, allemaal jaren '80 spul, zat er een Propellerheads 2LP tussen uit 1998. Vind ik wel opvallend, zoiets.

[ Voor 33% gewijzigd door dreeke op 24-04-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

AAAAAAAARGH. Bij het verhuizen net m'n Thorens uit m'n handen laten donderen :'(
Het knopje om de arm te laten zakken is binnen afgebroken, dus ik kan ook verder niet testen of er iets anders kapot is... En ik ben al niet zo'n DIY held, dus nog geen idee hoe ik dit ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben een noob wat betreft platen spelers, ik heb een collectie platen en ook een speler maar die hoort bij een stereo set, merk sony.
ik wil nu een los platen speler kopen van pro-ject
en heb nu n aantal vraagjes namelijk, zijn de spelers van pro-ject goed? en hoe sluit ik boxen erop aan? met een versterker? welke versterker is goed? en welke boxen zijn goed? ik wil niet alles heel profi beetje redelijke prijzen. hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Acolyte57 schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:45:
AAAAAAAARGH. Bij het verhuizen net m'n Thorens uit m'n handen laten donderen :'(
Het knopje om de arm te laten zakken is binnen afgebroken, dus ik kan ook verder niet testen of er iets anders kapot is... En ik ben al niet zo'n DIY held, dus nog geen idee hoe ik dit ga oplossen.
Damn dat is zuur. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:09:
hoi, ik ben een noob wat betreft platen spelers, ik heb een collectie platen en ook een speler maar die hoort bij een stereo set, merk sony.
ik wil nu een los platen speler kopen van pro-ject
en heb nu n aantal vraagjes namelijk, zijn de spelers van pro-ject goed? en hoe sluit ik boxen erop aan? met een versterker? welke versterker is goed? en welke boxen zijn goed? ik wil niet alles heel profi beetje redelijke prijzen. hoop dat iemand me kan helpen
Als je redelijke prijzen wilt moet je toch eens op de tweedehands markt gaan kijken.
Verder heb je een versterker nodig met phono ingang (zonder kan ook maar dan wordt het een duur grapje ivm voorversterkers).
Voor eventuele types etc verwijs ik je naar de inhoud van dit topic. (thorens, dual, etc zijn respectabele merken)
Veel plezier met vinyl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:09:
zijn de spelers van pro-ject goed? en hoe sluit ik boxen erop aan? met een versterker? welke versterker is goed? en welke boxen zijn goed?
Pro-Ject is zowiezo geen rommel en over het algemeen veel waar voor je geld. Zelf heb ik de Pro-Ject Debut III USB/Phono, wat wil zeggen dat hij een ingebouwde "phono preamp" heeft. Dit heb je apart nodig bij een platenspeler als het niet ingebouwd is, zoals de meesten. Sommige versterkers hebben echter een "phono in" en dus is er wederom geen behoefte aan een aparte. Voor luidsprekers is het moeilijk: het ligt eraan hoe ver je wilt gaan. Voor 500€ heb je in ieder geval al genoeg kwalitatieve luidsprekers, simpele versterkers en eventueel een phono preamp indien nodig. Zelf ben ik er goedkoop afgekomen door de platenspeler met ingebouwde phono preamp te nemen, daarop een headphone amp aan te sluiten en dan met een Sennheiser HD555 die hier nog lag, verder te gaan. Echter zijn er met wat zoekwerk redelijk goede simpele versterkers te vinden voor niet al teveel geld. Maar dan moet je je effe verdiepen in de ervaringen op forums als www.diyaudio.com of www.hifivision.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke platen speler is beter, rega p3 of pro-ject ?

ik doe liever geen headphones, ik heb al een ruis in mn oor :/

kan ik met 600 euro een rega of pro-ject platen speler kopen + element + amp + boxen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:53:

kan ik met 600 euro een rega of pro-ject platen speler kopen + element + amp + boxen?
2e hands wel. :) Je kan bijvoorbeeld een Pro-Ject debut II kopen, inclusief element, een mooie budget versterker en een leuke set speakers. Je kunt voor dat budget heel wat leuks samenstellen met het aanbod van Marktplaats, hifi.nl en de diverse winkels die 2e hands spullen aanbieden... Ik zou wel, zeker als je niet zo heel erg thuis bent in de materie, een expert meenemen bij het kopen. Twee zien en horen meer dan één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:12:
[...]

2e hands wel. :) Je kan bijvoorbeeld een Pro-Ject debut II kopen, inclusief element, een mooie budget versterker en een leuke set speakers. Je kunt voor dat budget heel wat leuks samenstellen met het aanbod van Marktplaats, hifi.nl en de diverse winkels die 2e hands spullen aanbieden... Ik zou wel, zeker als je niet zo heel erg thuis bent in de materie, een expert meenemen bij het kopen. Twee zien en horen meer dan één.
ik denk niet dat het gaat lukken, ik begrijp er allemaal niks van, zo ingewikkeld, denk dat ik mn platen maar verkoop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
Say whut?!
Zo heel erg lastig is het niet. Je zal (zoals bij alles in het leven) je er iets in moeten verdiepen wil je het begrijpen. Stap één voor nu lijkt me een bezoekje brengen aan iets of iemand die je duidelijk kan maken/laten zien hoe het één en ander werkt en aangesloten moet worden. Daarna kan je met die kennis een boodschappenlijstje maken en op zoek gaan naar geschikt spul. Hierbij is de keuze tussen tweedehands of nieuw geheel aan jou!
Om je op weg te helpen:
- Platenspeler http://link.marktplaats.nl/341895619
- Versterker met phono ingang http://link.marktplaats.nl/342109940
- Speakers http://link.marktplaats.nl/342035416

al moet je zelf ook even zoeken ;) we zijn geen helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JohnHenry: ik zit er redelijk diep in, hifi is een echte hobby voor mij. Als je serieus bent over de aanschaf van een nieuwe set wil ik je best helpen en raad geven. Mocht je heel toevallig in de buurt wonen wil ik zelfs wel op een zaterdag of zo eens mee gaan kijken. Laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet je nagaan hoeveel vragen er wel niet zullen komen als hij een tafel heeft en hij z'n naalddruk oid moet afstellen :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
Dat moeten we dan maar voor lief nemen. Ik ben dit topic begonnen als verzamelplaats voor liefhebbers en als liefhebber zijnde wil je zo veel mogelijk mensen enthousiasmeren voor je hobby! Wat dat betreft vind ik het aanbod van MediaPLaya ook geweldig! Hulde!
Dat er straks vragen komen over naalddruk instellen, ik zie wel... linkje met een duidelijke omschrijving van hoe en wat moeten we dan maar klaar hebben liggen ;) Iedereen moet het leren.

Ik heb op sommige momenten wel eens gedacht: "dit gaat te erg off-topic, maar laat maar, het komt wel weer goed als er een tijdje niet gereageerd is." en zie hier, het gaat nog steeds over vinyl :) Ik maak me dus geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REGA P 3-24 TURNTABLE voor 270 euro zonder arm en zonder element een goeie optie? hoe kies ik element en arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik zou in jouw geval beginnen met een complete speler met arm en element. Modificaties met andere onderdelen, dat is meer voor later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:59
mr_petit schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:46:
[...]

toch spreekt men van de 1e groef, en binnenste groef. :P

De binnenste groef werd vroeger met eindgroef aangeduid 8)

[...]

Volgens mij is dat niet aan de orde hoor. Het gewicht van die paar xtra grammen is verwaarloosbaar tov je plateaugewicht, en de wrijvingskracht van je lager zal er niet merkbaar door veranderen (anders is je lager heel heel heel erg kapot ;)).
Qua wrijvingskracht van de naald kan het variëren, maar dat geldt voor elke afzonderlijke plaat evenveel; daar is vinylgewicht an sich geen peiler in.
Sowieso kan het zijn dat je je toerental moet aanpassen per plaat als daar geen feedbacksysteem opzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dreamscape schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:15:
Ik zou in jouw geval beginnen met een complete speler met arm en element. Modificaties met andere onderdelen, dat is meer voor later...
Ik denk dat de beste jongen met een Project III met ingebouwde phono versterker het beste af is. Gewoon standaard kopen en aansluiten, verder niks aan doen totdat ie er meer vanaf weet.

Overigens heb ik net een afspraak gemaakt om een vervangende 166 te kopen voor een paar tientjes, m'n gesloopte wordt dan een reparatieprojectje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Acolyte57 op 27-04-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:11:
@ JohnHenry: ik zit er redelijk diep in, hifi is een echte hobby voor mij. Als je serieus bent over de aanschaf van een nieuwe set wil ik je best helpen en raad geven. Mocht je heel toevallig in de buurt wonen wil ik zelfs wel op een zaterdag of zo eens mee gaan kijken. Laat maar even weten.
kan ik je mailen of pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acolyte57 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat de beste jongen met een Project III met ingebouwde phono versterker het beste af is. Gewoon standaard kopen en aansluiten, verder niks aan doen totdat ie er meer vanaf weet.
Dit kan ik beamen, zelf heb ik hier een goede keuze gemaakt want de klank is zeer netjes en het voordeel van de ingebouwde goede phono versterker is zeer interessant. Het enige dat ik mis aan deze oplossing is de 33/45rpm schakeling, dit mist dus bij veel goede (Pro-Ject) platenspelers. Echter heeft Pro-Ject daar een goede oplossing voor, namelijk de Speed Box. Een doosje voor 99€ (nieuw) die heel precies de voeding voor de motor aanpast naar één van de twee gevraagde rpm's dmv. een knop. Het bijkomende voordeel is dat audiofielen zelfs claimen dat dit beter geluid geeft dan de standaard voeding. Dit is mijn volgende aanschaf, naast een goede carbon borstel en vloeistof voor mijn platen zuiver te maken.

Over dat laatste, borstel en cleaning oplossingen, is advies trouwens zeer welkom. Ik zoek goed spul voor geen honderden euro's, eerder iets van 50€ incl. verzending voor een borstel en een vloeibare cleaning set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn boxen ook belangrijk voor t geluid of niet? hoor niemand hier ove,r en weet niet of dit te offtopic gaat.. maar heb een vraagje, ik heb namelijk een stereo set en daar zitten sony boxen zijn maar ze hebben geen plug aan t einde maar van die losse kopere draadjes, zijn deze boxen usefull als ik eventueel die pro-ject III ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gewone "midi-keten" speakers stelt meestal niet veel voor. Bij hifi is het zo dat de zwakste schakel de uiteindelijke kwaliteit bepaalt: speakers, (eind)versterker, voorversterker (phono versterker dus), platenspeler, toonarm, element, naald. Als 1 van die componenten niet goed is maar matig, mag de rest nog zo duur zijn als het mag zijn, je zal er nooit alles uit halen.

Dus kortweg je hebt niets aan een Rega platenspeler van 300€ op Sony midi-keten speakers. Dat wil ook niet zeggen dat je speakers van 600€ per set moet hebben. Maar goed uitgekiende componenten, waar wij en andere GoT-gebruikers je mee kunnen helpen, zullen veel meer eruit halen. Bv. een platenspeler met phono preamp voor 150€ met actieve monitors voor 150€ zou in bijna alle gevallen beter klinken als die Rega van 300€ met je Sony speakers die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

W00tage. Ik ben weer back in business. Niet alleen een nieuwe 166, maar ook een nieuw liftmechanisme voor m'n kapotte - de verkoper bleek een Thorens hobbyist die nog wat spares had liggen die hij wel wou verkopen. Binnenkort even DIY'n dus.

Ondertussen ga ik dus draaien op een Thorens TD 166MK II met Audio Technica AT 110E cart. Die kerel heeft 'm verder nog wat gemod (vergulde RCA bussen, delen gedempt met vibraflex, etc) dus kan er weer een tijd mee vooruit. Niet slecht voor een impulsieve marktplaats buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was bij het vallen van je thorens alleen het liftmechanisme kapotgegaan?
Ik zou in ieder geval ook de lagers van je arm checken (en of je armbuis nog recht is), en het lager van het plateau.
Alles is wel verend opgehangen (wat misschien ook wel de redding was ;), maar toch.

Zit er in je gemodde thorens ook een andere bodem ( van mdf oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mr_petit schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:44:
Was bij het vallen van je thorens alleen het liftmechanisme kapotgegaan?
Ik zou in ieder geval ook de lagers van je arm checken (en of je armbuis nog recht is), en het lager van het plateau.
Alles is wel verend opgehangen (wat misschien ook wel de redding was ;), maar toch.
Weet ik niet, want zonder liftmechanisme kan ik de arm niet naar beneden laten gaan om iets te testen :) maar alles ziet er op het oog nog recht uit en de platter draait niet anders dan voorheen. Veel geluk gehad denk ik? Nou ja, laat ik eerst maar eens 'm fixen :)
Zit er in je gemodde thorens ook een andere bodem ( van mdf oid)?
Ja, volgens hem een 18mm MDF plaat. 'tis ook een flink zware unit geworden met al dat dempende materiaal, heb het gevoel ook dat dit motortje het veel zwaarder heeft dan m'n vorige 166 (met een koolstofborsteltje een LP schoonvegend kan ik de plaat stilzetten, daar was echt druk voor nodig bij de andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me dat dan de snaar doorslipt of dat het motortje niet helemaal 100% is (of het plateaulager loopt te zwaar (maar dat kan je zonder snaar testen)).
Grote kans dat het de snaar is.

Veel demping op het subchassis en kastmateriaal is wel heel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 28-04-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur maar een mailtje naar thegogglesdonothing {at} gmail [dot] com. Dan kunnen we eens kijken waar we uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Aangezien je 2 dezelfde spelers hebt zou ik de snaar ff omwisselen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Zal ik vandaag eens uitproberen :) zijn er trouwens tegenwoordig nog goede test-LP's in omloop die je nieuw kunt kopen om de draaitafel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:23
Gisteren op de rommelmarkt nog een, net uitziende, dual gekocht, deze keer een 1216 voor €15. Deze is als huwelijks cadeau voor een vriend van mij. Thuis bleek hij niet werken, ondanks de verzekering van de verkoper (laatste keer dat ik mensen vertrouw op hun eerlijke gezicht :|), het motortje draaide niet. Deze heb ik nu wel weer aan de praat gelukkig. Open halen, goed schoonmaken en een beetje nieuwe olie er in en hij liep weer als een zonnetje. Nu nog de nieuwe naald afwachten, de huidige was totaal afgesleten. Wel weer wat geleerd over de werking van mijn eigen dual 1009. IPV een riem o.i.d. wordt hij aangedreven door een rubber wiel wat tegen het motor asje aandraait. Deze drijft rechtstreeks de platter aan, die vervolgens weer de automatische arm e.d. aandrijft via een mechanische aandrijving, wat een systeem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er weer een rommeltjes zaak bijgekomen in Nederland genaamd tiger...

Ja leuk voor je maar wat moeten wij ermee?

Nou ik kwam deze lp wissellijst tegen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BPrg4f3lELfB3NM5ljkwF2Sk/full.jpg

Of ie een beetje handig is weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
Deze is al eens eerder langsgekomen (zie de eerste paar pagina's van dit topic) conclusie: om een hoes op te hangen voldoet deze lijst prima, wil je de platen ook nog kunnen draaien is deze minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Die heb ik ook twee, bij een zaakje in Antwerpen gekocht. Idd niet handig om snel te kunnen wisselen maar voor langdurig hangen meer dan geschikt. De prijs is er dan ook naar. Heb die van mij nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dank! Kon 'm niet vinden in een Nederlandse shop dus maar van eBay afbesteld. Hopelijk snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

shop.muziek.nl verkoopt hem, staat bij accessoires, heb hem zelf vorige week besteld maar hij is nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de link weer bij een shop in de UK uitgekomen die hem voor 25 pond verkochten.
Meteen maar even besteld. Wacht nog even op een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Uiteindelijk heb ik wat cleaning spul gevonden bij bax-shop.nl ! Ze hebben daar alles wat ik nodig heb en geen verzendkosten boven de 50€, evenals alles op voorraad. Ook een doos voor vinylplaten in te zetten gekocht want een stapeltje is ook geen permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koninginnedag report! Voor 5 euro gevonden op de vrijmarkt: een Sony PS1150 met een Philips 401 element. De draaitafel is in zeer mooie staat, de motor draait en alles schijnt te werken. De snaar is volledig vergaan en de stukken plakken overal aan. Het wordt nog een heel werk om dat te verwijderen (gesteld dat ik dat ding überhaupt fatsoenlijk open krijg!). De nieuwe snaar is inmiddels besteld. Zogauw die er is kan het knutselen beginnen. Hopen dat het element nog goed is! :)

Ook een hele stapel mooi 2e hands vinyl op de kop getikt uiteraard. :)

Dan nog een post-k'dag aankoop: een Sphinx Phono Equaliser voor de 'goede' draaitafel (Michell Hydraulic Reference). Wát een verschil met een ingebouwde phonotrap is dat toch! Werkelijk dag en nacht. Ik probeerde hem eerst tussen mijn Pro-Ject debut II en mijn Sony ES9000 voorversterker (die ook een ingebouwde phonostage heeft) en dat verschil was helemáál immens! Waar de combinatie eerst plat en iel klonk kwam het geluid met de Sphinx ineens tot leven! Nooit geweten dat er zoveel kwaliteit in die goedkope Pro-Ject zat!

Toch zal ik hem een plekje geven naast de Michell, omdat ik met die set verreweg het meeste vinyl luister.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 08:47:
Dan nog een post-k'dag aankoop: een Sphinx Phono Equaliser voor de 'goede' draaitafel (Michell Hydraulic Reference). Wát een verschil met een ingebouwde phonotrap is dat toch! Werkelijk dag en nacht. Ik probeerde hem eerst tussen mijn Pro-Ject debut II en mijn Sony ES9000 voorversterker (die ook een ingebouwde phonostage heeft) en dat verschil was helemáál immens! Waar de combinatie eerst plat en iel klonk kwam het geluid met de Sphinx ineens tot leven! Nooit geweten dat er zoveel kwaliteit in die goedkope Pro-Ject zat!
Ah, dus daar moet ik ook maar eens voor gaan sparen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:06:
[...]

Ah, dus daar moet ik ook maar eens voor gaan sparen dan :)
Een off-board phonostage is zeker de moeite waard. Hoeft natuurlijk geen Sphinx te zijn, er zijn zoveel mooie alternatieven te koop. Ik wilde heel graag per sé die maar een Jasmine of een Whest of... of... had ook gekund. Het is al snel beter dan een ingebouwde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Deze twee verwacht ik deze week binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.omgitsadam.com/images/top25albums/derek.jpgAfbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_piV2Oe9rFT8/SShRwj3y_9I/AAAAAAAABuc/cgydokJp0Ks/s400/John+Mayall+-+Bluesbreakes+With+Eric+Clapton+-+front.jpg

Ik ben naar beide lang op zoek geweest, gelukkig kan ik ze straks een plaats geven in m'n collectie :D
Lekkere opwarming voor Clapton deze maand in Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Many thanks for your order
Will leave within the next 48 hours
We confirm the charge of 28.75 GBP to include postage

Mike Harris
Moth Group''

Toch mooi voor 33 euro shipped de HiFiNews testplaat i.p.v 50+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Crap, ik was er wel meer voor kwijt ja :'( welk adresje is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, stond als reseller onderaan de review die eerder is gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren weer eens een stapeltje oud vinyl gekocht maar deze platen ruisen en tikken toch wel behoorlijk. Schoonvegen met een platenborstel haalde niet veel uit; ik denk dat ik toch aan de platenwasser moet. Heeft iemand tips hieromtrent? Ik weet van het bestaan van Knosti en dergelijke maar er zit zoveel verschil in prijs tussen de verschillende systemen dat ik even niet weet wat ik moet. Kan ik volstaan met een systeem van 60 euro of moet het toch eentje van honderden euro's zijn? Wat zijn de door jullie ervaren voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Een knosti is mooi en helpt heel goed, maar stelt niks voor in vergelijking met bijvoorbeeld een Okkie Nokkie.

Heb zelf een Knosti trouwens, maar steeds meer vrienden van me gaan aan de Okkie Nokkie :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:37:
Uiteindelijk heb ik wat cleaning spul gevonden bij bax-shop.nl ! Ze hebben daar alles wat ik nodig heb en geen verzendkosten boven de 50€, evenals alles op voorraad. Ook een doos voor vinylplaten in te zetten gekocht want een stapeltje is ook geen permanente oplossing.
Phuncz in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Die doos is zeer leuk materiaal, makkelijk te assembleren en goed afgewerkt. Helaas geen voetjes maar wat opplak-rubbertjes helpen natuurlijk. Alleen krijg ik een aantal platen toch niet echt goed zuiver, ik blijf bepaalde storende geluiden horen... Dit ga ik eens opnemen binnenkort en hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Betreft platenwassers,

Een Knosti is in aanschaf goedkoop.
Een Okki Nokki is ongeveer 10x zo duur, maar alsnog 1 van de goedkoopste van z'n soort.

Een Knosti doet wat het moet doen, plaatjes wassen, maar droogt ze niet. Ook recycle je elke keer de vloeistof en deze raakt vervuild. Hoewel het altijd beter wordt dan wat het was, is de plaat niet helemaal schoon, er blijft altijd wat vuil achter tijdens en na het drogen.

Aangezien de Okki Nokki met een stofzuiger werkt haal je hiermee meer vuil weg.
Ik heb een keer uitgerekend dat de kosten per plaat bij een Okki Nokki lager zijn dan bij een Knosti. Maar om het verschil zo hoog te krijgen als het verschil in aanschafprijs moet je heeeeeel veel platen wassen.

Omdat ik zelf het resultaat belangrijker vond dan de kosten heb ik een Okki Nokki gekocht, 2de hands weliswaar.
Het verschil met een Knosti is groter dan je in eerste instantie zou denken, qua resultaat.

Ook is het makkelijker om ff 1 plaat op de O.N. te leggen en te wassen dan om heel die Knosti bende incl. droogrekje en geflodder met vloeistof overgieten voor de dag te halen voor 1 plaat.

De O.N. stelt verder trouwens weinig voor, als je handig bent kan je 'm zelf ook wel maken. 't is een slap en eenvoudig maar duur ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Snik, ik heb mijn platenspeler moeten afstaan, mijn ouders wilden hem weer terug. :p

Nu had ik zelf niet heel veel platen, maar goed, blijft jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phuncz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:14:
Eindelijk is de Bravo Tube Amp binnen !
Even een schopje - woon tegenwoordig weer met huisgenoten en mijn leefritme gaat iets langer 's nachts door dan dat van hun. Daarom toch wel fijn om een headphone te kopen, en zo'n Bravo headphone amp leek me een leuk speeltje voor goedkoop erbij. Hoe bevalt ie een tijdje later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bijna beste koop van het jaar voor mij, voor dat geld een zeer leuk hybride versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phuncz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:37:
Bijna beste koop van het jaar voor mij, voor dat geld een zeer leuk hybride versterkertje.
Mooi! Welke type heb je (er zijn nu 3 versies geloof ik met verschillende buizen)? En heb je er nog iets aan gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Joopieboy schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:12:
Snik, ik heb mijn platenspeler moeten afstaan, mijn ouders wilden hem weer terug. :p

Nu had ik zelf niet heel veel platen, maar goed, blijft jammer!
Dan koop je toch gewoon even een platenspeler? Koop desnoods een simpel tweedehands apparaat. Als je een kwart uitgeeft van wat je eerst maandelijks in die Renault 19 van je pompte, heb je al een mooie speler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dreamscape schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:10:
Koop desnoods een simpel tweedehands apparaat.
Marktplaats staat er idd vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acolyte57 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Mooi! Welke type heb je (er zijn nu 3 versies geloof ik met verschillende buizen)? En heb je er nog iets aan gemod?
Ik had eerst de versie met die Chinese buis die nu niet meer te krijgen is en heb naderhand een Philips JAN6922 buis ervoor besteld die weer wat beter klonk. Die met de betere buis is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phuncz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:12:
Ik had eerst de versie met die Chinese buis die nu niet meer te krijgen is en heb naderhand een Philips JAN6922 buis ervoor besteld die weer wat beter klonk. Die met de betere buis is wel aan te raden.
Mooi, heb nu ook een Bravo (met 12AU7 buis) geregeld. Nu nog een koptelefoon kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Phuncz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:14:
Eindelijk is de Bravo Tube Amp binnen !
Waar heb je 'm besteld? Op Ebay bij http://stores.ebay.com/bravoaudio?

[ Voor 9% gewijzigd door musicfreak op 08-05-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bij verkoper Bravodeals4you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb binnenkort een simpel Technics pickupje beschikbaar als je interesse hebt, in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist orderd:

Unkle - Where Did The Night Fall

UNKLE return with their fourth proper album, Where Did The Night Fall on May 10, 2010. The limited edition vinyl is presented in an outer box that upon opening reveals a 32-page hard cover book and 3 bound sleeves each holding a picture disc piece of vinyl. The individually numbered vinyl is extremely limited to only 500 units and James Lavelle will sign the first 100.

Afbeeldingslocatie: http://media.musictoday.com/store/bands/1296/product_large/UKLP13.JPG

Im a happy man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:52
En, heb je een van de eerste honderd? Of weet je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mijn vinylspeler doet het niet meer :X

Hij klikt aan, maar gaat niet draaien... De band is gecheckt en die is nog prima! Het is juist het mechanisme van de band die niet werkt...

Iemand enig idee waar het anders nog aan kan liggen voordat ik hem openschroef...

Ik heb hem recentelijk opgetild en hij is op verschillende plekken op mijn kamer geweest en weet niet meer precies waar allemaal... Reden was dat de versterker waar hij opstond kapot is....

Fixed... Andere stroomkabel gepakt! Oude was dus na een jaar of 30 kapot gegaan... :P

Maar nu het volgende probleem boven water... Geen stereo :( Morgen maar eens mee bezig :X

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 09-05-2010 22:04 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japsuh schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:56:
En, heb je een van de eerste honderd? Of weet je dat niet?
Geen idee, kan het ook niet echt uit mijn order nummer halen ofzo.
Ach het zou leuk zijn, maar meer ook niet.
Is een mooie toevoeging aan de Unkle/Surrender collectie (die inmiddels echt 'help mijn man heeft ene hobby' vormen aan begint te nemen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

dreeke schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:31:
Betreft platenwassers,

Een Knosti is in aanschaf goedkoop.
Een Okki Nokki is ongeveer 10x zo duur, maar alsnog 1 van de goedkoopste van z'n soort.

Een Knosti doet wat het moet doen, plaatjes wassen, maar droogt ze niet. Ook recycle je elke keer de vloeistof en deze raakt vervuild. Hoewel het altijd beter wordt dan wat het was, is de plaat niet helemaal schoon, er blijft altijd wat vuil achter tijdens en na het drogen.
En wat is er mis met de 'ouderwetse' oplossing: Een emmer afwaswater, doekje en wat elbow-grease?

Goed, het kost je wat meer moeite, maat het is wel een stuk goedkoper.

Net nog bij pa thuis de garage leeggeruimd, daar kwam dit uit tevoorschijn:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-sjc1/hs604.snc3/31791_1432727347078_1499739404_1115023_5309054_n.jpg

Waarvan er nog evenzoveel in een bananendoos is verdwenen die naar de kringloop gaat, omdat ik dat 100% zeker nooit meer zal luisteren. Hoogtepunten: De complete discografie van Mike Oldfield (inclusief een speciale 1978 uitgave van Take 4, op wit vinyl), een berg soundtracks, puntgave exemplaren van Equinoxe en Oxygène, en een collectie 12" singles van bekende disco-dance classics.

Hey, what can I say. One man's trash... :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Stoney3K schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:03:
En wat is er mis met de 'ouderwetse' oplossing: Een emmer afwaswater, doekje en wat elbow-grease?
Afwaswater droogt niet netjes op, dat is wel een beetje het idee van die was units toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En je moet natuurlijk zorgen dat je label niet nat wordt (maar dat werkt bij een knosti ook niet altijd 100%).
Ook wrijf je met een doekje het vuil er alleen maar verder in imo, plus het vuil/pluis wat van het doekje komt.
Het gaat erom dat je in de groef komt. Een heel fijn borsteltje is daar imo meer voor geschikt.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 10-05-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is het normaal dat een koolstofborstel dunne krassen maakt op je platen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Dank, dat is overigens dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Stoney3K schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:03:
[...]
1. Afwaswater laat kalk achter en dat gaat in de groeven zitten
2. Doekjes krassen
3. Je drukt het vuil in de groeven in plaats van eruit te halen

Was een LP maar eens een stuk of 10x op die manier, en je kan hem wegpleuren. Als 'ie met 10x zo wassen beschadigt dan doet 'ie dat met 1x ook.

Kom je bij 2de hands LP's ook wel eens tegen, mensen die denken dat een LP beter wordt van een doekje, allemaal kleine ronde krasjes erop, tiktiktiktiktiktiktiktkitik. :/

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 10-05-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Minimaal een Knosti dus. Ik begin vinyl redelijk serieus te nemen hoe meer ik ervan koop, en ik wil ze liever niet (nog meer) beschadigen. Mocht ik een mooie 2e hands Okki Nokki tegenkomen denk ik dat ik die zelfs wel koop.

Ik zag gisteren tot mijn verbazing op een van de laatste aankopen clusters lichte vlekjes zitten, lijkt wel schimmel! Het ging in elk geval niet weg door te borstelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Vandaag ook m'n rubber/kurk mix mat binnengekregen. Kan die Thorens unit ook in de kast. Nu eens kijken of ik ook daadwerkelijk verschil hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dreamscape schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:10:
[...]

Dan koop je toch gewoon even een platenspeler? Koop desnoods een simpel tweedehands apparaat. Als je een kwart uitgeeft van wat je eerst maandelijks in die Renault 19 van je pompte, heb je al een mooie speler. :)
Sja daarom, dat kan zeker wel. Binnenkort eens op zoek gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HiFi news test plaat kwam vandaag binnen!

Zeer goede verpakking (dubbele doos, dubbel bubbelpapier), weekje wachten, netje een bonnetje erbij en een print out van de handleiding(?). Zeer compleet dus voor die 35 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik zit nog steeds te wachten, maar dat komt omdat ik er nog iets bij heb besteld wat wel een week of 2 ging duren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

dreeke schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:58:
Ik zit nog steeds te wachten
Same :(

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic