Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb de manual gecheckt (waarvan ik weinig verwachtte) en het stond er in:
STROBEDOTS- The dots around the edge of the platter are used in conjunction with the light located inside the motor ON/OFF switch. While the platter is in rotation, the dots help to indicate the speed of rotation. The speed is lower than the displayed speed (33,45,78) when the dots are flowing to the right. It is higher than the displayed speed (33,45,78) when the dots are flowing to the left. When the strobe is stopped, the platter is rotating at the displayed speed.
Vierde laag is blijkbaar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Dat is voor amerikaans gebruik. In Amerika is de stroom 50Hz, en dan loopt hij net wat anders.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Reiniertjuhhh schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:23:
Dat is voor amerikaans gebruik. In Amerika is de stroom 50Hz, en dan loopt hij net wat anders.
Lijkt me bullshit. Immers, als wat jij zegt waar is, dan zou de afspeelsnelheid (bij dezelfde settings) in Amerika en in Europa anders zijn, en de plaat dus anders klinken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Nee, sorry ik zei het verkeerd. In Amerika is door die 50Hz de stroboscoop(het oranje lampje) langzamer op de een of andere manier, en daar moet je dan die puntjes voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Reiniertjuhhh schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:23:
Andersom, Europa is 50hz, Vs is 60 hz :)
Wikipedia: Mains power around the world
In Amerika knippert het lampje sneller, waardoor de puntjes iets dichter bij elkaar moeten staan om op dezelfde snelheid "stil" te staan.Daarom zijn op hifi spelers meestal 4 ringen, 2 (33 1/3 en 45 rpm) voor 50hz en 2 voor 60 hz.Hoe dat bij die dj spelers is weet ik niet :)

[ Voor 25% gewijzigd door blobber op 06-06-2010 10:57 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

Stoney3K

Flatsehats!

skndd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Omdat ik voorlopig de wandmontage van mijn Rega nog maar even uitstel, heb ik 2 Ikea Lack tafeltjes gekocht, vanwege de vele aanbevelingen over dit tafeltje. De combinatie van een niet-suspended draaitafel en een draagvlak met erg lichte massa schijnt namelijk goed te werken. 10 euro en wat geknutsel, en je kan met zoiets eindigen:

[afbeelding]

Of met 3 tafels:

[afbeelding]
Gaat dat niet behoorlijk galmen en zelfs risico geven op feedback? Zo'n tafeltje is namelijk best wel een klankbord.

Ik heb zelf mijn Beogram op het bovenblad van een IKEA OPPLI staan, dat is net zo hol als een LACK tafeltje, en mijn hele meubel wordt zo'n beetje een microfoon als de naald op de plaat ligt. Als ik mijn systeem een beetje hard open zet hoor ik het laag alweer in de speler terugdenderen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

@blobber, ja sorry andersom inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
addictive schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:27:
[...]

Lijkt me bullshit. Immers, als wat jij zegt waar is, dan zou de afspeelsnelheid (bij dezelfde settings) in Amerika en in Europa anders zijn, en de plaat dus anders klinken? :?
Ja dat kan ook. Bij sommige spelers zit een wisselstroommotor in, welke de draaisnelheid relateerd aan de fase. Die zijn soms ook niet om te zetten naar 60hz (of andersom, dus let hierop als je een speler uit america koopt, ook vanwege het spanningsverschil).
Maar veel oude spelers hebben als strobe een neonlamp, die knippert op de fase, maar wel een onafhankelijk gestuurde motor.
Bij deze speler (ik weet niet wat voor een het is, maar ik gok een nieuw dj model) heb ik zo m'n twijfels; de modernere spelers hebben een kristalgestuurde led. Het kan dus een uiterlijke issue zijn.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik heb eindelijk de Hifi News test LP binnen!
Gelijk gebruik van gemaakt.

Tafel: ERA 444 mk6
Arm: SME 3009 II improved
Element: Rega Elys

We hadden 't ding al een keer afgesteld op het best haalbare, maar zonder goede test LP. Een Firato LP met 2 toontjes erop. Daarmee was de afstelling niet optimaal, maar zonder goede test LP kom je ook niet echt verder.

Vandaag de arm iets naar voren geplaatst want de punten op de protractor klopten ook niet helemaal (117,3 en 60,3), nu wel.
Nogmaals gezocht op internet wat nou het gewicht voor die Rega Elys moet zijn, alle op het moment verkrijgbare Rega elementen moeten op 1,75 gram en deze Elys blijkbaar ook.

Geen best spul, met de 300 Hz toon van 12dB al een aardige vervorming en niet goed te krijgen met antiskating. Nog een keer zitten Googlen, verhaaltje gevonden van iemand met dezelfde ervaring, en die beweert dat dat element maar gewoon op 2,0 gram moet omdat het anders teveel vervormt.
Precies datzelfde was hier ook het geval. Op 2,0 gram gaat de toon van 12dB prima, 14 dB gaat ook prima, op 16dB geen hoorbare vervorming maar wel een bobbeltje zichtbaar op de scoop.
18 dB begint dit elementje liever niet aan. :w

Meer zit er denk ik niet in, maar ik ben er wel weer ff tevreden mee. :)
Voordat ik de boel ging slopen had ik een opname op tape gemaakt van een LP, die daarna nog eens 1:1 vergeleken met de nieuwe afstelling, en dan blijkt het verschil nog best groot!
Minder vervorming (binnenste groeven), aanzienlijk beter hoog en minder duf.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren toch weer mooi 5 platen voor 13 euro gescoord bij de Kringloop winkel.
That's Jazz 2LP (miles davis, louis armstrong etc. etc.)
The Rolling Stones Black and Blue (die was volgens de verkoper zo zeldzaam die kon echt niet voor minder als 5 euro weg)
Chigaco
En nog 2 andere die ik me zo niet kan herinneren. Toch weer wat leuks eruit kunnen halen en in zeer goede staat. Gelukkig haal je de platen die goed zijn verzorgd er altijd zo tussen uit.
Moet nu toch wel serieus aan een platen wasser gaan denken ook.

Mijn vader werd ook weer helemaal enthousiast ervan en wil nu ook weer een platenspeler. Vroeger had hij dezelfde Dual als ik nu heb (puur toeval dat ik die heb gekocht) en wil nu het liefst ook weer een Dual.
Zo maar even op marktplaats voor een mooie kijken of als ik wat beters voor mijzelf tegen kom mijn huidige Dual aan hem geven voor vaderdag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:56:
(die was volgens de verkoper zo zeldzaam die kon echt niet voor minder als 5 euro weg)
Geweldig :')

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42
Ik ben ook helemaal gelukkig. Vorige week 24 platen bij de kringloop voor 4,40 gescoord. Veel topplaten van 10CC, Level 42, Al Stewart, Kate Bush, Wings etc. Volgens mij had iemand z'n verzameling weggedaan, want alles was in topconditie. Ik heb nog geen krassen op de platen gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren ook echt 6x dezelfde Fleetwood Mac plaat tegengekomen, hele collectie Chicago, Black and Blue een paar keer.
Zit altijd veel dubbel bij die specifieke kringloop. Geen idee hoe dat komt. Maar voor 1 of 2 euro per plaat en 5 euro voor de meer gewilde hoor je mij niet klagen.
Goedkoper als menig kringloop winkel die zelf ook wel snappen dat veel mensen enkel voor de platen komen en hopen een goedkoop pareltje te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Toch vind ik een euro of iets meer toch vrij veel. Ik koop ze altijd voor ca. 0,20 de kringloopwinkel en gratis via Marktplaats. De andere kringloop hier heeft inderdaad hogere prijzen. Die hebben ook een apart mandje staan met platen die duurder zijn, echt belachelijk. Een Bee Gees plaat vinden zij zeldzaam en vragen ze 5,- voor. Ook de Beatles ofzo vinden ze zeldzaam en Meat Loaf. Allemaal platen die ik gewoon gratis via Marktplaats heb gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een duppie op de eerste rang hoeft van mij niet zo nodig.
1 a 2 euro voor een goede plaat is natuurlijk vrijwel niks, zeker als je nagaat dat je nu voor een herdruk van zeg Pink Floyd zo 30 euro kwijt bent (en bij de kringloop dan 2.50 of 5)

Voor 5 euro haal je hier net een lullig broodje tonijn salade, maar ook 1 bekende of meerdere normale platen.

Moet overigens wel ook erbij zeggen dat vrijwel elke plaat daar goed gecontroleerd wordt en dus allemaal in redelijk tot goede staat zijn. Vaak alleen maar wat stof en hier en daar een heel licht krasje.
Ben in andere winkels wel is een plaat tegengekomen waarvan de hoes vol zat met zand waardoor de hele plaat was bekrast, vrouwtje achter de balie ging hem schoonmaken (hop op de balie leggen en lekker hardhandig met een doekje uit haar achterzak vegen). En daarna durfden ze nog 5 euro te vragen ook. Heb ze uitgelachen en ben weg gegaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ik heb de Dubbel LP van The village People( :') gekocht. Live and Sleasy. 1,50

Achja, zo fout dat het toch wel weer leuk is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik betaal gemiddeld 1,50 voor een tweedehands LP.
Soms dus een Euro, soms 2 Euro, heel vaak 1,75.
Als ze niet goed zijn neem ik ze niet mee. Alleen bij partijkopen voor weinig geld neem ik het ongevraagd mee.

Kringloopwinkels vergeten nogal eens dat als ze een "zeldzame" of gewilde plaat hebben, dat 'ie voor hun vraagprijs in topstaat moet zijn, en vaak is het meer kras, stof en vlek dan plaat.

[ Voor 9% gewijzigd door dreeke op 09-06-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je trouwens wel moet onthouden is dat volgens mij een boel herdrukken op 180gr is wat toch wel wat steviger aanvoelt :)

wat me trouwens opvalt hier in groningen met kringloopwinkels is dat ze steeds meer en meer vragen voor alles :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:04:
wat je trouwens wel moet onthouden is dat volgens mij een boel herdrukken op 180gr is wat toch wel wat steviger aanvoelt :)

wat me trouwens opvalt hier in groningen met kringloopwinkels is dat ze steeds meer en meer vragen voor alles :(
Goed zoeken. Zitten dure tussen. Maar een vriend van mij laatst voor 5 euro Pink Floyd gehaald. Het is echt zoeken in dit opzicht. Alle pareltjes zijn er echt binnen no-time uit. Duur is bijvoorbeeld de mamamini niet. Maar leuke en goede platen zijn zeldzaam. Acceptabele prijzen heb je bij antiek en curiosa in de folkingestraat. Leuk en wisselend aanbod en altijd leuke prijsjes. Meestal met max 10 euro. Maar de platen en hoezen zijn meestal wel in erg goede staat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:04:
Is in omgeving Rotterdam ook.
De kringlopen gaan zelfs de LP's al sorteren. Alle meuk blijft in de 1 Euro bak staan, en alles waar maar een beetje bekende naam op staat gaat in een aparte bak, LP's gaan uit de hoezen en de prijs is gelijk 3 Euro of hoger.

Dus je betaalt 3 Euro voor een LP die eigenlijk in de 1 Euro bak had kunnen staan, en je kan niet van tevoren de LP controleren. Ja daaaaaaaaag......

Waar je nog wel eens goede LP's kan vinden is in de kelder van Plaatboef in Rotterdam, ze hebben daar een grote bak met 1 Euro LP's staan. Vaak het veel voorkomende spul of bekende spul wat simpelweg niet verkoopt voor meer geld. Maar wel gewoon bekende artiesten en bekende LP's, en tot nu toe wat ik er uit heb gehaald was gewoon in prima staat. Alleen de hoezen zijn soms een beetje gaar.

[ Voor 23% gewijzigd door dreeke op 09-06-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand adresjes voor betaalbaar nieuw vinyl, en dan liefst 'audiofiele' versies? Bijvoorbeeld de 180 grams LP's? Bij de MM hebben ze er wel wat maar de prijzen die ze daar vragen vind ik enigszins aan de hoge kant. Ik kocht daar laatst Marvin Gaye's What's Going On voor 15 euro en dat was dan de goedkoopste die ze hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en over algemeen is nieuwe vinyl gewoon redelijk duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 07:35:
Weet iemand adresjes voor betaalbaar nieuw vinyl, en dan liefst 'audiofiele' versies? Bijvoorbeeld de 180 grams LP's? Bij de MM hebben ze er wel wat maar de prijzen die ze daar vragen vind ik enigszins aan de hoge kant. Ik kocht daar laatst Marvin Gaye's What's Going On voor 15 euro en dat was dan de goedkoopste die ze hadden...
CoCo records misschien iets voor je? http://www.coco-records.nl/
Die hebben af en toe nog wel eens iets leuks staan.

/edit
In de winkel overigens meer dan in de webshop zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeJee op 10-06-2010 10:31 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ik zat te kijken naar Turntables/draaitafels (DJ tafels) Maar wat zijn OEM draaitafels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Die komen uit dezelfde fabriek maar krijgen een ander naampje en bovenplaat van elk 'merk'. Die merken hebben dus geen eigen fabriek, je koopt in principe hetzelfde apparaat.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h204/misterpinnacle/omgvinyl/1363165.jpg
Chemical Brothers - Further 2LP

Ik moet hem nog luisteren maar ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja nieuw vinyl blijkt inderdaad duur te zijn. Ik heb dat maar te accepteren denk ik...

En daarom kocht ik afgelopen weekend een Knosti! Dan kan ik oud vinyl kopen zonder al te bang te hoeven zijn voor het frituurpan-effect. En het werkt! Ik heb gisteren de eerste serie LP's gewassen en het effect is als dag en nacht. Zelfs de LP die er het allerergst aan toe was klinkt nu ineens kraakhelder. Dat had ik véél eerder moeten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Daar ben ik een half jaar geleden ook achter gekomen. Bijna de beste aankoop (op de speakers na) die ik dit jaar heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

En dan te bedenken dat het nog zoveel beter kan dan een Knosti (in sommige gevallen wederom een dag en nacht verschil) :)

Maar, inderdaad, voor wat het ding kost is zo'n Knosti een fijn ding en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:05:
En dan te bedenken dat het nog zoveel beter kan dan een Knosti (in sommige gevallen wederom een dag en nacht verschil) :)

Maar, inderdaad, voor wat het ding kost is zo'n Knosti een fijn ding en werkt goed.
Ik geloof je meteen, alleen denk ik dat met een kleine LP verzameling als de mijne de aanschaf van bijvoorbeeld een Okki Nokki niet te rechtvaardigen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Doorgaans wordt die vanzelf nog wel groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 derzer weekenden ook maar een Knosti halen + nieuwe papier hoezen.
Begint nu toch wel wat serieus te worden en een Okki Nokki of hoger vind ik te duur, die dingen zijn sowieso overpriced voor wat je krijgt daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
Je kan je platen ook in de vaatwasser doen.... ;)

Ik doe dit alleen met lp's die niet heel mooi meer zijn.

Met mn top exemplaren natuurlijk niet.

Ik dacht eerst dat dit een grap was maar het werkt aardig!

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Iemand enig idee waar ik een paar honderd vinyl singeltjes kwijt kan.
Liefst verkoop ik ze maar volgens mij zit er niet veel handel in.
Weet iemand een adresje die partijen opkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DeeJee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:55:
Iemand enig idee waar ik een paar honderd vinyl singeltjes kwijt kan.
Liefst verkoop ik ze maar volgens mij zit er niet veel handel in.
Weet iemand een adresje die partijen opkoopt?
Om wat voor singles gaat het? Ik heb misschien wel zelf interesse ;) anders is het misschien een idee om in de jukebox scene te zoeken? Daar worden vaak nog wel gezocht naar singeltjes :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Het gaat om singles van the beatles t/m andre van duin :)
Zijn ooit gebruikt voor een drive-in discotheek.

Jaren 60 tot eind jaren 90

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 23-06-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DeeJee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:

Hier nog iemand, drive-in show Vinyl Voyage wil ze anders ook wel hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DeeJee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:

Heb je misschien ook ergens in een excel sheetje of plaatje wat je hebt? :) Desnoods via DM. Ik wil misschien nog wel wat leuke plaatjes. Maar dat is net afhankelijk wat je hebt. Heb hier ook een paar oude/beschadigde die ik eigenlijk nog goed wil hebben bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:33:
1 derzer weekenden ook maar een Knosti halen + nieuwe papier hoezen.
Begint nu toch wel wat serieus te worden en een Okki Nokki of hoger vind ik te duur, die dingen zijn sowieso overpriced voor wat je krijgt daar niet van.
Nieuwe hoezen is een zeer goed idee, ben ik afgelopen weekend achter gekomen. :')

Ik had een LP van Dire Straits gewassen, gedraaid, kraakhelder geluid zonder knetters of spatten, helemaal goed. Daarna dat ding in de oude hoes teruggestopt en een week later zonder borstelen weer gedraaid. En het was weer knetterfeest! Een hele pluk stof aan de naald ook... Nieuwe hoezen kopen dus.

Ik dacht dat het Knosti ANTIstat was trouwens? Is weinig van te merken moet ik eerlijk zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntiStat is sowieso een overrated term en aangezien het ook nog is ''budget'' is vergeleken met andere platenwassers dan vind ik het al best als het gewoon schoon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Touchdomex schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:43:
[...]

Heb je misschien ook ergens in een excel sheetje of plaatje wat je hebt? :) Desnoods via DM. Ik wil misschien nog wel wat leuke plaatjes. Maar dat is net afhankelijk wat je hebt. Heb hier ook een paar oude/beschadigde die ik eigenlijk nog goed wil hebben bijvoorbeeld ;)
Dan mag je mij ook een DM sturen. Waarschijnlijk komen we er wel uit tussen ons twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Jullie hebben een DM. Zoek het samen maar uit :)

Overigens komt er binnenkort ook een partij 12" beschikbaar en LP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:34
DeeJee schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:27:
Jullie hebben een DM. Zoek het samen maar uit :)

Overigens komt er binnenkort ook een partij 12" beschikbaar en LP's
Oeh, LP's interesse :)
Kun je een DM sturen wanneer je een lijst oid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook wel geinteresseerd :)

Nu alleen nog een degelijke speler bij mijn collectietje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:21
Afgelopen vrijdag heb ik de Pro-Ject 2Xperience Comfort met Grado Gold element en Cambridge Audio 640P preamp besteld. In de winkel klonk het geweldig goed (ik had m'n eigen LP's meegenomen). Het is nu wachten op het telefoontje en dan kan ik alles afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat ziet er een deftige setup uit, dat zal goed klinken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Het is in ieder geval een wereld van verschil met m'n huidige plastic Sony platenspeler. Aangezien m'n vinyl collectie ondertussen aardig groot is geworden (300+ 12"s, 400+ 7"s en een handvol 10"s), vond ik het gerechtvaardigd om mezelf een fatsoenlijke platenspeler kado te doen.

[ Voor 2% gewijzigd door Wouter Rebel op 29-06-2010 16:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik bied mijn sony ps-x35 te koop aan
http://link.marktplaats.nl/359556329

[ Voor 15% gewijzigd door r.e.s op 05-07-2010 20:54 . Reden: inmiddels al een bod mogen ontvangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Vanmiddag eens bij Sounds in Tilburg kijken of het wat is. Ik heb laatst een doos met echte oude stugge beschermhoezen gekocht. Tweedehands uiteraard. Werkt toch stukken fijner in je platen kast dan de nieuwe hoezen. Die zijn van dat zachte of niet compleet stugge plastic waardoor alles verschuift als je een plaat uit je collectie vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Hehe ik heb 't juist andersom. Met die oude hoezen kan ik de ruggen niet lezen en als het spul in de kast staat, lastig zien wat 't is.
Daarom heb ik juist liever die dunnere "zachte". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb jij ook bij die dat als je de plaat automatisch wil laten zakken, dat dat echt belachelijk veel te snel gaat? Oftewel, de rek is er een beetje uit. Nu is het te doen met de hand, maar chiquer is het om dat een keer te fixen denk ik.

* Hooglander1 is nog een beetje huiverig met verder goed werkende apparatuur slopen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Is dat niet een kwestie van nieuw vet? Ben niet bekend met de lift van dat ding verder ...
Bij mijn eigen arm (SME 3009) ontbreekt het vet simpelweg, dus lift naar beneden is ook *BAM* op de plaat. Maar ik gebruik die lift nooit, doe het met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
dreeke schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:45:
Hehe ik heb 't juist andersom. Met die oude hoezen kan ik de ruggen niet lezen en als het spul in de kast staat, lastig zien wat 't is.
Daarom heb ik juist liever die dunnere "zachte". :P
Dat is gewoon een kwestie van een hoes herkennen op z'n uiterlijk zonder te lezen :P
Ik heb nog ca. 25 slappe hoezen liggen, ruilen voor 25 stugge? :)

Vandaag bij Sounds slechts twee elpee's meegenomen. The Honeydrippers Volume 1 en Leonard Cohen - Death Of A Ladies Man. Wilde eigenlijk ook Zeppelin 3 en 4 meenemen maar deze waar slechts ietsje beter qua staat dan mijn elpees. Zonde van het geld dus heb die laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ruilen is niet rendabel denk ik, zo goedkoop als die dingen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Heb vandaag een mooie Pioneer PL-15D voor een tientje gekocht, nu ff duimen dat de naald in orde is.

Heeft iemand nog de plaat Prince - 1999 liggen? Een dubbel album wat ik nergens kan vinden...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Heb een maandje geleden Caro Emerald op vinyl gekocht, met handtekening. Ohh man wat klinkt dat lekker.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht: J Dilla - Donut Shop
Serato and Stones Throw have teamed with the J Dilla Estate for the official J Dilla Serato release, Donut Shop. This is 2 discs with six J Dilla tracks, 2 sides with Serato Control Tone, and 2 donut slipmats in a package designed by Studio No.1.

The J Dilla tracks consist of three previously unreleased instrumentals selected by J.Rocc from the Dilla archives – “Safety Dance”, “Sycamore”, “Bars & Twists” – and three unreleased instrumental versions of Dilla's production for Mos Def, Q-Tip and Busta Rhymes, each remastered by Elysian Masters who mixed and mastered J Dilla's Donuts, The Shining and Ruff Draft albums.

Afbeeldingslocatie: http://stonesthrow.com/images/2010/dilla-serato-full.jpg

Alleen vertrouw ik de slipmatten niet zo, trekken me nogal veel stof aan.
Ze zijn we mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Ziet er echt supervet uit! Maar wel echt debiel dat de B-kanten voor Serato bedoeld zijn. Nu betaal je voor een dubbel-LP terwijl je er eigenlijk maar 1 krijgt. Maar toch, zo nice :9 . Even kijken welke tracks er precies op staan; misschien haal ik 'm ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Gave slipmatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweaker's,

Ik heb een mooie Pro-ject Debut 3 op de kop weten te tikken voor mooi prijsje :D
Maar omdat ik nog een noob ben op het gebied van vynil en platenspelers heb ik wat vragen.

Aan de Project zitten de 2 normale stekkers voor in je pre-amp/boxen, maar er zit ook een klein draadje aan met een soort van haakje oid.... weet iemand waar ik het over heb en waarvoor dit is ? aardedraad ofzo ? waar moet die in ??

En omdat ik geen phono preamp heb zoek ik er dus een, iemand een goede aanrader ?
als ik zoiets koop, krijg ik dan beetje goed geluid of niet ? http://shop.conrad.nl/mul...eraccessoires/942613.html

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:42:
Aan de Project zitten de 2 normale stekkers voor in je pre-amp/boxen, maar er zit ook een klein draadje aan met een soort van haakje oid.... weet iemand waar ik het over heb en waarvoor dit is ? aardedraad ofzo ? waar moet die in ??
Aardedraad idd. Op je versterker/pre-amp zit daar een schroefconnector voor, met een aarde-teken erbij als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 23:42:

En omdat ik geen phono preamp heb zoek ik er dus een, iemand een goede aanrader ?
als ik zoiets koop, krijg ik dan beetje goed geluid of niet ? http://shop.conrad.nl/mul...eraccessoires/942613.html
Euhm nee doe maar niet... Kijk dan liever voor een NAD PP1 of PP2 ofzo. Staan ook wel eens voor weinig op marktplaats. Andere merken hebben ook wel leuke preampjes.
Maar dat spul wat nieuw rond de 25 Euro kost is niet veel, doe je je draaitafel echt tekort mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks! dank ga ik kijken of ik ergens een NAD versterkertje op de kop kan tikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet kan slagen voor een pp1/2 of cambridge 640p oid, en toch terug wilt grijpen op een goedkoop versterkertje, zorg dan dat je een tcc/dynavox TC-750 koopt.
In het blad LP zijn een tijd geleden een hele zooi van dit soort goedkope versterkertjes getest, en 1tje kwam er met kop en schouders bovenuit, en deed niet veel onder voor een PP2 of cambridge 640P: de TC-750. Al het andere was prut volgens LP.
Overigens kan je heel veel van dit soort versterkers verbeteren door de bijgeleverde stekkeradapter te verbeteren / modden. Die is vaak de grootste bron van brom en andere stoorgeluiden.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 25-07-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Goede budget (100-150 euro) voorversterkers:
Cambridge Audio 640P
NAD PP2
Pro-Ject Phono Box II

Ik heb zelf een CA 640P staan in combinatie met een Pro-Ject 2Xperience Comfort en ben er zeer tevreden over. Een veel gehoorde uitspraak op bijvoorbeeld Audiokarma is dat je aanzienlijk meer moet betalen om een significant betere voorversterker te krijgen.

Die Vivanco heb ik een tijd gebruikt in combinatie met m'n el cheapo Sony platenspeler. Die Debut is toch een stuk beter dan de Sony, dus ik zou die Vivanco ook niet aanraden. Mocht je hem toch willen hebben: je mag die Vivanco voorversterker gratis bij me ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:49:
Heb een maandje geleden Caro Emerald op vinyl gekocht, met handtekening. Ohh man wat klinkt dat lekker.
Deleted Scenes from the Cutting Room Floor? Die wil ik eigenlijk ook nog wel eens opzoeken op vinyl. Maar dan laat ik hem wel signeren als ik erbij ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een nieuwe record clamb van Michel besteld en binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vinylvinyl.nl/images/Michell-Normal-Clamp-120.jpg

Ik moet zeggen, ik ben er tevreden over. Hij is licht, gemakkelijk te plaatsen en verwijderen, en de "klem" zit stevig op de plaat.
Hiervoor had ik een Clearaudio, maar die was wat versleten waardoor sommige platen alsnog een beetje omhoog kwamen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vinylvinyl.nl/images/Clever%20Clamp%20clr.jpg

Jonn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Kwam gister denk ik net op het juiste moment de kringloopwinkel binnen, LP's meegenomen van o.a. The Doors, Little Feat, Jefferson Airplane en Sweet Smoke. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Stoney3K schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:44:
Deleted Scenes from the Cutting Room Floor? Die wil ik eigenlijk ook nog wel eens opzoeken op vinyl.
Zie op bol staan dat er een limited edition is op rood vinyl. Denk dat die ook wel leuk in de kast staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:49:
Zeg hoe klinkt dat nou zo' n handtekening?

Hoe denken jullie nou over dat gekleurde vinyl, ik heb altijd de indruk dat het minder goed/krasgevoeliger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Is net zo goed als zwart vinyl, alleen de kleur is anders. :P
Het proces hoe het gemaakt wordt veschilt ook eigenlijk niet.

Tenzij je een picture disc bedoelt, die klinken doorgaans bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Picture disc is inderdaad een drama, verder maakt het kleurtje weinig uit.
Heb deze week een greatest hits van Cream op de kop getikt voor 1,50 en voor 8,50 in Eindhoven heb ik gisteren Derek and the Dominos in Concert gekocht. Lekkere dubbelaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal de persing welk gewoon bagger zijn geweest...

Led Zeppelin 3 her-pers btw

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreeke schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:06:
Is net zo goed als zwart vinyl, alleen de kleur is anders. :P
Het proces hoe het gemaakt wordt veschilt ook eigenlijk niet.
Traditioneel wordt de zwarte kleur veroorzaakt door koolstof additieven in de pvc.
Dit werd destijds gedaan om slijtage tegen te gaan.
Uit dat oogpunt zou een gekleurde vinyl plaat sneller kunnen slijten dan een zwarte.
Of dit nog wordt gedaan weet ik niet. Het kan nu ook best zwarte kleurstof zijn om de basiskleur te verdoezelen. Er bestaan namelijk veel kwaliteitsgradaties vinyl; onder andere doordat (vroeger althans) ook oud vinyl gerecycled werd in nieuw vinyl. Dat is dan natuurlijk nooit doorzichtig/wit genoeg om een gekleurde plaat van te maken, en zwart verdoezelt alles ;).
Qua klank moet het niets uitmaken; hooguit qua slijtage, maar dan moet je de plaat minstens 300x afspelen voordat er ook maar iets gebeurt (richtlijn is dat een plaat (behouden schatting) na 500-1000x afspelen enigzins hoorbaar versleten is)

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 01-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Hebben jullie ook wel eens dat je denkt een super mooie tweedehands plaat te hebben gekocht qua uiterlijk (geen slijtage etc) en dan klinkt hij compleet bagger? Heb hier een compleet nieuw uitziende 1e piano concert van Chopin uitgebracht door EMI (his masters voice), en hij klinkt compleet overstuurt. Echt jammer en ook raar dat zulke grote labels toch soms zulke troep uitbrachten/brengen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

StarTAC schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:12:
Hebben jullie ook wel eens dat je denkt een super mooie tweedehands plaat te hebben gekocht qua uiterlijk (geen slijtage etc) en dan klinkt hij compleet bagger? Heb hier een compleet nieuw uitziende 1e piano concert van Chopin uitgebracht door EMI (his masters voice), en hij klinkt compleet overstuurt. Echt jammer en ook raar dat zulke grote labels toch soms zulke troep uitbrachten/brengen...
Ja heb ik ook wel eens, maar je kan ook te rade gaan of je platenspeler wel helemaal goed afgesteld is :)
Bij sommige LP's merk je dat namelijk gelijk als het niet 100% goed is en dan krijg je precies wat jij omschrijft.
Sowieso was ik altijd alle LP's eerst 1 of soms 2x voordat ze op de speler gaan, en dat scheelt ook heel veel.

Maar idd sommige persingen zijn gewoon slecht. Ik merk het altijd met name bij persingen van Island van begin jaren 70. Vrijwel altijd dof, heel zacht, veel groefruis en daarbij klinkt het ook nog overstuurd.

Vandaag nog Pink Floyd - Meddle, Specials - Specials en Bob Marley - Kaya op de rommelmarkt gekocht. :)

[ Voor 9% gewijzigd door dreeke op 01-08-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
dreeke schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:26:
[...]

Ja heb ik ook wel eens, maar je kan ook te rade gaan of je platenspeler wel helemaal goed afgesteld is :)
Bij sommige LP's merk je dat namelijk gelijk als het niet 100% goed is en dan krijg je precies wat jij omschrijft.
Sowieso was ik altijd alle LP's eerst 1 of soms 2x voordat ze op de speler gaan, en dat scheelt ook heel veel.
Naja afstelling kan het eigenlijk niet zijn, aangezien al mijn andere platen prima klinken. Daarnaast heeft de naald ook een goede tracking ability (Ortofon OM20).
Ik vond het gewoon zo gek, omdat ik deze plaat gekocht had met nog de originele verpakkingsfolie er omheen (was dus nog nooit afgespeeld). Toen ook nog twee keer door de knosti (het persvet moest er dus nog af, voor de mensen die daar in geloven), ik hoopvol die plaat op mijn speler en dan dus een geluid wat niet om aan te horen is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de jaren 70 had je de oliecrisis, en platenmaatschappijen hebben in die tijd geëxperimenteerd met dunnere platen.

Ook recyclen van oud vinyl werd in die tijd meer gedaan, soms werd er alleen welleens een label niet helemaal goed verwijderd, en dan zie je van die papiervezeltjes in de plaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen op gekleurd vinyl, zelf heb ik deze liggen:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2hpue5s.jpg

Klinkt toch zeer goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
StarTAC schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:49:
[...]

Naja afstelling kan het eigenlijk niet zijn, aangezien al mijn andere platen prima klinken. Daarnaast heeft de naald ook een goede tracking ability (Ortofon OM20).
Ik vond het gewoon zo gek, omdat ik deze plaat gekocht had met nog de originele verpakkingsfolie er omheen (was dus nog nooit afgespeeld). Toen ook nog twee keer door de knosti (het persvet moest er dus nog af, voor de mensen die daar in geloven), ik hoopvol die plaat op mijn speler en dan dus een geluid wat niet om aan te horen is...
Dat probleem had ik ook met een Cream LP. Na veel draaien klinkt hij wel al stukken beter, de aanhouder wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst de box "fruittree" van Nick Drake aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PPgtoQqPCxADF0aUwnn81zVF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb die Caro Emerald LPs op rood vinyl binnen. Leuk, steekt erg af tegen de rest van m'n LPs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Caro Emerald, die LP heb ik ook bij de shops op North Sea Jazz zien liggen. Weet niet of het rood vinyl was, maar wel dat de prijs 10 euro hoger was dan de cd (en dit was niet het enige album waarbij dit zo was). :(

Jammer, dan maar geen vinyl.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

2mb schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:23:
Caro Emerald, die LP heb ik ook bij de shops op North Sea Jazz zien liggen. Weet niet of het rood vinyl was, maar wel dat de prijs 10 euro hoger was dan de cd (en dit was niet het enige album waarbij dit zo was). :(
De rood vinyl versie is inclusief de CD. Maar ik heb eigenlijk altijd het vinyl duurder zien zijn dan CD.

Overigens koop ik vanaf nu vinyl van bands/artiesten die ik wil steunen. CDs kocht ik sowieso niet, onhandige prullen. Dus de extra marge neem ik maar voor lief...

[ Voor 23% gewijzigd door Acolyte57 op 07-08-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinylarchief in nijmegen voor €50,- , die met dvd hebben ze alleen niet meer, stonden vandaag geloof ik nog 2 van de boxen uit 1979...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Vandaag deze plaat voor m'n verjaardag gehad van m'n vriendin :*)
De 2010 heruitgave op 180gr vinyl. Super geluid en past mooi in mijn platenkast bij de twee opvolgers van dit geniale album!

Afbeeldingslocatie: http://img.amazon.ca/images/I/61inbBiTqDL._SL500_AA300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

bartsled schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:08:
De 2010 heruitgave op 180gr vinyl. Super geluid en past mooi in mijn platenkast bij de twee opvolgers van dit geniale album!
Nice, die moet ik eig ook alle 3 even kopen. Was ontzettend Oasis fan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb donderdag in Amsterdam nog twee platen op de kop getikt:

The Jam - Sound Affects en de deluxe box van Arctic Monkeys - Live At The Apollo. Die laatste gaat uiteraard om de dvd maar bij de box zit een LP met een live opname uit 2006 :)

Trouwens, als iemand nog platen van Jeff Buckley, Led Zeppelin, the Doors, Smashing Pumpkins of the Beatles over heeft... ik heb interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:33
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:26:
Om terug te komen op gekleurd vinyl, zelf heb ik deze liggen:
[afbeelding]

Klinkt toch zeer goed.
Is dat niet die single van Mayer Hawthorne? Vette slipmat trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet topic!

Ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/152/64263373.jpg
  • Rane Empath
  • 2x SL1210
  • NAD soundsystem
  • Gemodded gameboy met LSDJ
  • Shitload aan rec's
:)

Verwijderd

Nog langer wachten AAAAAARRRRGGGGHHHHH!:

''Thank you for ordering the limited edition "Where Did The Night Fall" vinyl. We have received the unfortunate news that there are delays in the delivery of the vinyl set to arrive this week. The vinyl is now scheduled to arrive in November. We sincerely apologize for the delay. To make up for it, we will be sending you an autographed CD of the soon to be released "The Answer" EP which goes up for pre-order today. Only the fans who have ordered the "Where Did The Night Fall" vinyl will receive an autographed CD of "The Answer" EP for free. Your autographed "The Answer" EP will be shipped directly to you from the UNKLE office set to arrive on or around the UK release date, 13 September. Be sure to still check out the pre-order launching today as the release also includes very limited vinyl along with the CD. www.unkle.com/shop
''

Ach het is het waard, het is waard en volgende week mijn nieuwe iphone dus ben ik weer zoet.
Ga gewoon elke week kleine shit bestellen tot ik die Vinyl set heb om mijzelf tevreden te houden, net maar weer een kunst boek besteld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
Ik ben van plan nieuwe interlinks te kopen voor mijn Pro-Ject 2Xperience Comfort. Aangezien deze tulpuitgangen heeft, is het wat betreft de interlinks gewoon plug-and-play. Echter, zo goed als alle interlinks worden verkocht zonder aardekabel (met van die vorkjes om te klemmen achter de schroeven op je versterker en platenspeler).

Is deze aardekabel zelf te maken van een simpele installatiekabel van de bouwmarkt? En dan aan beide kanten een kabelschoentje monteren m.b.v. een kabelschoentang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt me wel, het is bij mijn originele kabel van Pro-Ject maar een zielig dun draadje terwijl de geluidskabel een pak degelijker is. Nu zal er wel heus een "hifi" merk bestaan dat een uniek aardingskabeltje heeft dat 100€ kost en volgens hun ongekende geluidskwaliteiten bezorgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter Rebel schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:43:
Ik ben van plan nieuwe interlinks te kopen voor mijn Pro-Ject 2Xperience Comfort. Aangezien deze tulpuitgangen heeft, is het wat betreft de interlinks gewoon plug-and-play. Echter, zo goed als alle interlinks worden verkocht zonder aardekabel (met van die vorkjes om te klemmen achter de schroeven op je versterker en platenspeler).

Is deze aardekabel zelf te maken van een simpele installatiekabel van de bouwmarkt? En dan aan beide kanten een kabelschoentje monteren m.b.v. een kabelschoentang?
Ik zou zelf de kabelschoentjes solderen. Ik vind krimpen altijd een matige oplossing, zeker met oppervlakteafwerking van een gemiddeld kabelschoentje (vaak half aangetast door corrosie).
Moet je wel een kabelvorkje vinden die te solderen is. En dan kom je meestal bij de vergulde vorkjes uit; die zijn vaak makkelijker verkrijgbaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 24-08-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
bartsled schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:40:
Ik heb donderdag in Amsterdam nog twee platen op de kop getikt:

Trouwens, als iemand nog platen van Jeff Buckley, Led Zeppelin, the Doors, Smashing Pumpkins of the Beatles over heeft... ik heb interesse!
cdwow voorziet in al deze artiesten voor zeer aantrekkelijke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
liffey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

cdwow voorziet in al deze artiesten voor zeer aantrekkelijke prijzen!
errr net alles gechecked maar ze hebben geen enkele artiest daar op vinyl :-(
Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic