Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Dit moet wel een van de lelijkste platen zijn in mijn (bescheiden) collectie:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/oa41af.jpg

Het gaat trouwens om They Worshipped Cats van Les Big Byrd, soort van moderne spacerock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lelijk? Vet juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als dat stukje rood niet transparant was geweest zag het er waarschijnlijk wel beter uit ja.

Overigens heb ik wel een zwak voor gekleurd vinyl O+

Even iets anders: Ik vroeg mij al een tijdje iets af. Wanneer ik een plaat afspeel op mijn SL1210MK2 en ik klop of tik zachtjes op de behuizing, dan hoor ik dit door de speakers.
Het kan geen kwaad, zo lang ik tijdens het afspelen niet aan de behuizing zit is er niets aan de hand.
Maar is dit normaal?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Behuizing van dik MDF maken of beton; hoor je niks meer.........

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 15-01-2015 14:43 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heel gaaf, zou er best wel eentje willen hebben eigenlijk!
Helaas een beetje aan de dure kant :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat er van die gasten rondlopen die eerst witte stoffen handschoentjes aandoen om een plaat op te zetten. Stel ze zouden deze mat hebben..... witte sokjes? :D

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

InflatableMouse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:03:
Serieus, hoe mooi is dit?

[afbeelding]

Gekke bui, maar ik heb hem gekocht!
Whoa, ik wist niet dat mijn CS5000 er ook in een gouden uitvoering was :)

Ik ben trouwens nog steeds erg tevreden over die draaitafel, destijds origineel in de winkel gekocht (dacht iets van 700 gulden nog) en speelt nog steeds als een trein. Ik verbaas mij elke keer weer wat voor goed geluid daar nog in zit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:33:
Ik weet dat er van die gasten rondlopen die eerst witte stoffen handschoentjes aandoen om een plaat op te zetten. Stel ze zouden deze mat hebben..... witte sokjes? :D
Haha, of als ze het huis verlaten, eerst een stofkap over de mat heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Oke, probleempje met de nieuwe spelert ....

De arm zakt niet, zie dat goud/gele staafje?
Arm Lift

Dat komt langzaam omhoog als ik de arm naar beneden duw. Het element zit er op (150MLX) en ik kan het contra gewicht helemaal naar binnen draaien maar de arm blijft omhoog staan. Als ik hem naar beneden duw en doe met de armlift handeltje de arm omhoog, gaat tie wel sneller.

Iemand mischien ervaring met dit systeem?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De cue van de cs5000/7000 wordt door een relais geregeld. Die gaat alleen maar naar beneden als het plateau op snelheid is, van wat ik uit dit topic begrijp:
http://www.vinylengine.co...iewtopic.php?f=37&t=48704

Dus er is waarschijnlijk iets aan de hand met het relais of de sturing ervan.
Je tafel draait wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Foutje! De arm zakt wel. Moest alleen even aan het stroom hangen en naar het eind bewegen. Schijnbaar zat er iets in het mechanisme dat voor het uitschakelen niet "af" was of zo.

Doet het. Maar alleen rechter kanaal. Effe zoeken wat dat kan zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zekers! En beide kanalen doen het ook. Multimeters zijn handige dingen :P.

De kleuren van de draadjes van de headshell komen niet overeen met de kleuren van mijn element. Mijn groen moet naar wit enzo. Geen enkele zit op z'n eigen kleur maar goed. Blij dat het werkt.

Nu een protractor zoeken en afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Heb m'n at95 binnen, maar wat een gekloot om dat ding te monteren zeg.
Connectors zijn ondingen en je hebt vier kinderhanden nodig om de schroeven en moertjes te monteren.
krijg het niet voor elkaar :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Daar hebben ze punt tangetjes voor uitgevonden MIkeyMan ;).

M'n spelert klinkt goed, effe paar plaatjes luisteren en dan goed stukje opnemen en hetzelfde met de Technics morgen, kan ik makkelijk vergelijken met Foobar ABX plugin. Verwacht geen verschil maar je weet maar nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Klein dingetje valt me op en dat is dat het plateau waar de platter en arm op gemonteerd zit (dat is geveerd opgehangen) een heel klein beetje scheef hangt. Scheelt mischien een millimeter maar toch. Eens kijken of dat toch recht te zetten is op een of andere manier. Zit dat hetzelfde bij een CS-5000 (daar is veel meer over te vinden dan de 7000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, had er een tang en pincet bij, maar je hebt een hand nodig voor de tang, eentje voor de schroevendraaier en eentje om de cartridge vast te houden.

Is inmiddels gelukt na een uurtje stoeien.

Vervolgvraag is wel: ik zie nu pas dat ik twee zwarte rca kabels heb. Hoe weet ik wat links is en wat rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kan je meten met een multimeter. Als je die niet hebt, kan je de rode draadje van je headshell lostrekken. De RCA waar dan geluid uit komt is je linker kanaal.

Edit: en kan natuurlijk ook met een stukje muziek waarvan je weet dat iets specifiek links of rechts zit. Vergelijk het anders met de CD/mp3 dan hoor je het snel genoeg.

[ Voor 35% gewijzigd door InflatableMouse op 15-01-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:51: Zit dat hetzelfde bij een CS-5000 (daar is veel meer over te vinden dan de 7000)?
Volgens mij wel. Volgens mij zijn ze op de bedieningsknoppen/dekplaat na identiek.
Op VE kan je van beide de servicemanual vinden (servicemanual is wel vrij beknopt, maar geeft een elektrisch schema en exploded view.

Kan je gelijk mooi je aansluitdraden omsolderen zodat de kleurtjes kloppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:55:
[...]

Is er niet gewoon iets mis met die project dan? ik heb zelf totaal geen resonantie.
Misschien een kapot lager?
Luister toch maar eens echt goed naar zo'n Pro-ject en vergelijk hem maar eens met bijv. een Thorens TD-16X / 14X of Thorens TD-318 / 320 of Dual... Dan kom je er snel achter waarom dat soort spelers veel beter zijn... Op het Vinl forum had forum lid Wimmel een Thorens staan en er een pro-ject bij gekocht, zo goed als nieuw via marktplaats... Ik citeer een stukje van zijn tekst die zijn bevindingen aangeven:
Wanneer ik hem aanzet hoor je de motor door de plint heen gonzen, dit neemt eigenlijk al het plezier in deze speler al weg. Rondzoeken op google leert dat dit normaal is voor een Pro-Ject (debut).
Dus daarom ben ik blij dat ik in der tijd niet voor een pro-ject ben gegaan... Veel te weinig platen speler voor het geld en een slechte demping... Dat zou voor mij destijds geen upgrade geweest zijn vanaf een McCrypt DJ-2650B... Ik dank Vinl forum oprichter Stijn dan ook dat hij mij behoed heeft voor de aankoop van zo'n Pro-ject, zijn advies is zeer waardevol geweest voor mij... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, mijn ervaring is anders. Heb hier geen dual of thorens gehad, dus ik kan het verschil niet beoordelen, maar mijn debut III maakt echt 0,0 geluid.

Met de at95e er nu op lijkt het alvast wat ruimtelijker te klinken. Vanavond maar ff wat plaatjes draaien met een glaasje wijn erbij.
Kom er wel achter dat er toch wat platen rijp zijn voor de vaatwasser :P

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Zal je net zien, is m'n weegschaaltje ineens stuk :s.

Hij slaat erg snel over, het lijkt alsof die geveerde ophanging te slap is (schommelt behoorlijk als er iemand langsloopt). Mischien heeft het iets met het scheefhangen te maken (zou er een veer of zo los geschoten kunnen zijn?).

Met de Technics moest je echt springen of langs rennen om hem over te laten slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als je langsloopt en het schommelt al dan is je vloer en/of kastje ook niet stabiel misschien, maar je Technics deed het ook goed dus weer even in de doos denken.
Voor nu, mocht je nog een euro 1 cent muntje hebben uit rrn vakantie iod, die weegt 2,3 gram, dan heb je een referentie om je naalddruk op je vingertip (aan de arm) af te stellen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:39:
Zal je net zien, is m'n weegschaaltje ineens stuk :s.

Hij slaat erg snel over, het lijkt alsof die geveerde ophanging te slap is (schommelt behoorlijk als er iemand langsloopt). Mischien heeft het iets met het scheefhangen te maken (zou er een veer of zo los geschoten kunnen zijn?).

Met de Technics moest je echt springen of langs rennen om hem over te laten slaan.
Kwestie van even de verwachtingen wat bijstellen denk ik, 't is ook geen 1200mk2 hè. ;) Zo'n draaitafel met geveerde ophanging is veel gevoeliger voor het gebonk van voeten / doorbuigende houten vloeren. Ik weet niet of je wel eens een Thorens of Dual gehad hebt? Bij erg scheef hangen van de vering kan het weer zo goed mogelijk 100% recht afstellen én (minstens zo belangrijk) een eveneens loodrechte veeractie iets schelen, maar het wordt nooit zo als een 1200mk2.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 15-01-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Heb je het scheef hangen ook gecontroleerd met een waterpas o.i.d.? Mijn 1009 hangt voor het oog ook scheef, als ik er echter een waterpas opleg blijkt hij toch netjes recht te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de Tonar Cross balls om te zien of mijn platen speler waterpas staat... Twee balletjes in tegenovergestelde richting en als beiden in het midden in het rondje staan staat je platen speler waterpas...
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicatekoop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/55a7fb87864579fe40f0c8282a333090/t/o/tonar_cross_balls_450.jpg

Hier te bestellen:
http://www.hi-stands.eu/s...2283&lang=NL#.VLgmZyuG8rI

@InflatableMouse:
Gewoon bij DealXtreme een nieuwe bestellen, kost toch maar 11,19 euro:
http://www.dx.com/p/digit...lution-16269#.VLgm5SuG8rI
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_16269_1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 15-01-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03
M0Dzilla schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:39:
[...]
Duw het aluminium 'stokje' op de headshell eens naar achter? Dan komt het onderste deel van de headshell met het element los ;) Aarde heb ik nooit gemist op m'n Dual 701, maar mocht je problemen krijgen dan is het mogelijk deze aan de binnenkant te solderen.

Het makkelijkste is om op zoek te gaan naar zo'n inzetstuk waar je dan je andere element in zet, dan kun je snel vergelijken. Ze zijn alleen relatief duur voor wat plastic... Anders zul je met schroefjes aan de gang moeten en dan moet je steeds het element goed afstellen met wisselen.

Edit: Manual kun je via vinylengine.com downloaden (wel eerst account aanmaken)
Dank, dank en dank.
OgWok schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:39:
@Cardinal: arm vastzetten, chroom lip van de headshell naar achter duwen en gelijktijdig de headshell vastpakken en schuin naar beneden en naar voren wegnemen. Met een extra headshell kan je de AT440MLA vast voorbereiden. Eventueel een setje schroefjes/moertjes bij bestellen bij Thakker.

Volgens mij hadden de "oude" Duals geen apparte ground; ook een 5 polige DINplug.
Op de tekening bij de arm 50 zie je de lip naar achter zitten en komt de shell 32 los.
Dank en ga ik op beide advies maar bestellen, waar me het enorm praktisch lijkt om zo makkelijk een headshell te vervangen.
MikeyMan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:55:
[...]
Is er niet gewoon iets mis met die project dan? ik heb zelf totaal geen resonantie.
Misschien een kapot lager?
ViolatoR schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:19:
@Cardinal: heb je die hum alleen wanneer je de naald op de plaat laat zakken? Ik had namelijk hetzelfde probleem en de rede schijnt te zijn dat je de schroeven die de motor vast houden hebt verwijderd (precies zoals netjes staat aangegeven in de handleiding). Op verschillende engelse fora las ik dat meer mensen die hum hebben en de fix is door de schroeven er weer in te doen en niet volledig vast te draaien, maar net genoeg dat hij goed tegen het rubbertje aan zit. Heb dit zelf ook gedaan en het is nu helemaal weg.

Schijnbaar staat het ook zo beschreven in nieuwere modellen van Project, maar heb ik zelf geen ervaring mee :)
Check, ik heb gelukkig de schroeven bewaard en zal morgen eens uitproberen of dit het probleem oplost. Zover ik kan achterhalen is het geen aarde probleem, het probleem doet zich alleen voort tijdens het afspelen en is waarneembaar in de bas speakers van mijn staanders. Met de Dual heb ik het probleem niet. Ik voel ook trilling in de arm, waar ik vermoed dat het invloed uitoefent op het geluid.

Nu is het of de motor, of de platter (dank, MikeyMan) die wordt aangedreven of de combinatie ervan is de volgende vraag. Ik zal eens beginnen met deze suggesties.
MikeyMan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:23:
Nou, mijn ervaring is anders. Heb hier geen dual of thorens gehad, dus ik kan het verschil niet beoordelen, maar mijn debut III maakt echt 0,0 geluid.

Met de at95e er nu op lijkt het alvast wat ruimtelijker te klinken. Vanavond maar ff wat plaatjes draaien met een glaasje wijn erbij.
Kom er wel achter dat er toch wat platen rijp zijn voor de vaatwasser :P
Lekker blijven genieten. Ik ben alleen blij dat ik nu referentie heb, want niemand in mijn familie/kennisen kring had een werkende platenspeler liggen, dus wordt het pinpointen een stuk lastiger.

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 15-01-2015 22:03 . Reden: MikeyMan had de goede suggestie dat een schijf een platter heet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Platter heet dat in goed nederlands ;)
Of anders Plateau.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Minneyar schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:18:
Heb je het scheef hangen ook gecontroleerd met een waterpas o.i.d.? Mijn 1009 hangt voor het oog ook scheef, als ik er echter een waterpas opleg blijkt hij toch netjes recht te hangen.
Ik had eigenlijk verwacht dat tie er minder last van zou hebben, want die 1210 heeft alleen z'n pootjes die kleine trillingen opvangen, maar geen geschommel.

Klinkt alsof zo'n ophanging eigenlijk alleen maar slechter is en ik dat dus beter vast kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:14:
[...]

Ik had eigenlijk verwacht dat tie er minder last van zou hebben, want die 1210 heeft alleen z'n pootjes die kleine trillingen opvangen, maar geen geschommel.

Klinkt alsof zo'n ophanging eigenlijk alleen maar slechter is en ik dat dus beter vast kan zetten?
Wellicht de vering volledig opnieuw (eventueel laten) afstellen? Dit doet Dr. Thorens namelijk ook als hij een Thorens speler onderhanden neemt... Grote kans dat het probleem dan al een stuk minder is... :)

Wat ook soms helpt:
Zet de platen speler op een schap aan de muur, dan is de speler helemaal ontkoppeld van de vloer...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 15-01-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Cap schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:07:
[...]
Zo'n draaitafel met geveerde ophanging is veel gevoeliger voor het gebonk van voeten / doorbuigende houten vloeren.
Ik zou juist denken dat die vering erin zit om dat te voorkomen? Waar is het anders goed voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt erg aan de aard van de trilling. Met het gros van de frequenties en amplitudes in een muzieksignaal kan die vering best overweg.

Maar gewichtsverplaatsing en gebonk op een buigzame houten vloer is wat anders, dat veroorzaakt zeer laagfrequente schommelingen van zeer hoge amplitude, oftewel geslinger van alles wat erop staat. Die vering gaat dan vrolijk mee slingeren, net als een slap geveerde auto op een hobbelige weg.

Die 1200 lost het op door middel van veel massa (een gekoppeld plateau) plus een dikke laag TNRC en een dikke laag rubber en die dempende voetjes. Een "brute force" methode, waarbij je geschommel als reactie op flinke klappen gereduceerd wordt en de hoeveelheid rubber ook nog de hoogfrequentere trillingen voor zijn rekening neemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 16-01-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Met de 1210 was het zo (ik heb er specifiek op gelet namelijk) dat als er iemand langsliep schudde de arm in de groef. De hele kast gaat een beetje op en neer omdat de vloer in veert. Het veert niet heel veel, maar die kast is natuurlijk hooAlleen als iemand stond te dansen voor de kast of gek te doen (lees: mijn zoontje) wilde die wel eens overslaan.

Met deze geveerde draaitafel is gebeurde het dat de arm alleen al met normaal langslopen los kwam van de LP en twee keer stuiterde. Ik heb toen de schaal naar 2.2 gedraaid (stond op 1.8, dat voelde redelijk vergelijkbaar met de 1210). Daarna sloeg tie "normaal" over en kwam tie niet helemaal meer los.

Ik ga toch eens proberen om iets onder dat verende plateau te leggen, een stuk spons of zo zodat tie niet zo staat te schommelen, dat is blijkbaar niet goed voor mijn situatie.

Als ik dit niet opgelost krijg heb ik een vrijwel mint Dual Golden 1 te koop en houd ik mijn Technics. Dat heb ik gelukkig goed afgesproken met de potentiele koper die mij belde 5 minuten nadat ik de advertentie had geplaatst.

Edit: waar het op lijkt is dat het verende deel van de tafel gaat schommelen in een sneller ritme dan het veren van de vloer tijdens het langslopen, dus dat "botst" als het ware waardoor de arm los komt.

[ Voor 8% gewijzigd door InflatableMouse op 16-01-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gewiebel en gevoelige was exact de reden dat ik een tijdje terug mijn Thorens met geveerd chassis verkocht. Schuddende plateaus, traag opstarten etc. Maar blijft een gaaf ding om te zien die Dual.
Benieuwd of je nog een A/B test hebt kunnen doen tussen de SL 1210 en Dual met het AT150mlx element..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 16:59
Potjandorrie, ik moet even mijn frustratie van mij afschrijven...

Sinds paar dagen dus een mooie technics SL-Q2 speler.. Helemaal blij en druk opzoek naar platen. Vandaag komen er een aantal binnen. Mooi, dit weekend plaatjes draaien en genieten :).

Vandaag zijn mijn schoonzus en neefje van vier op bezoek geweest (ik ben op kantoor) bij mijn vrouw. Zonder pardon gooit die kleine de stofkap omhoog pakt de naald vast en gooit die op de LP welke ik net nieuw had.

Resultaat, naald helemaal krom en dikke kras op mijn nieuwe album van Sam Smith.

Hoop echt dat de WA verzekering van mijn schoonzus dit dekt, want weinig zin om tenminste 100 euro zelf te moeten betalen voor een nieuwe naald en nieuwe LP. Daarnaast, dit weekend dus niet de nieuwe platen draaien!

Kortom, ik baal erg goed van... De hobby platenspelers zit mij tot nu toe niet echt mee (Op mijn ervaring met kerstmanneke en jullie hulpzaamheid na, nogmaals dank hiervoor). Maar goed, we laten ons niet uit het veld slaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En als ze dat niet vergoeden zou ik redelijkerwijs verwachten dat mijn schoonzus die kosten op haar neemt, want ze moet haar kinderen leren met hun tengels van de spullen van een ander af te blijven.

Die zou met alle respect verder bij mij wel de wind van voren krijgen in ieder geval ....

Wat ik nu heb gedaan tegen dat schommelen van het geveerde plateau is een schuursponje gepakt waarvan ik het schuurdeel met een scherp mes vanaf heb gesneden. Dit is precies de juiste dikte om onder het plateau te schuiven. Ik heb dat sponsje vervolgens in vieren gesneden en bij elk pootje aan de binnenkant een stukje spons geschoven. Dit voorkomt het overdadig schommelen. Ik moet nu weer redelijk hard bonken om hem over te laten slaan. Dit is nu weer meer zoals het was gelukkig. Bijkomend voordeel is dat het plateau weer gelijk staat aan de plinth :).

[ Voor 49% gewijzigd door InflatableMouse op 16-01-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
InflatableMouse schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:53:
En als ze dat niet vergoeden zou ik redelijkerwijs verwachten dat mijn schoonzus die kosten op haar neemt, want ze moet haar kinderen leren met hun tengels van de spullen van een ander af te blijven.

Die zou met alle respect verder bij mij wel de wind van voren krijgen in ieder geval ....
Volledig mee eens! Neefje heeft ook de wind van voren gekregen.
Naja, ben benieuwd wat de WA verzekering straks te vertellen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Dat is balen, hopelijk komt het goed.

Over de geveerde ophanging van de Dual: Die van mij heeft totaal geen last van langs lopen en/of staan springen er voor op de vloer, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de vloer dan aan de speler. Wel dempt de vering tikjes tegen de kast er erg goed uit. Ik kan er flink tegen aan tikken zonder dat je het hoort, of dat de naald verspringt.
Maar wel jammer dat de Golden One zo slecht bevalt, hopelijk is het makkelijk op te lossen.
Bij die van mij, maar de constructie is waarschijnlijk totaal anders, kan je niet draaien als je de veren vast draait, een van de schroeven komt dan tegen de plaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bij mijn Technics hoor je het wel erg goed als ik met mijn vinger tegen de speler klop. Uiteraard alleen als er een LP wordt afgespeeld.
Is dit normaal? Uiteraard heb ik hier geen last van, maar toch apart dat die behuizing zo veel geluid doorgeeft aan de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Je klopt toch niet op je speler als een LP speelt ?

Dan luister je naar de muziek. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 16-01-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vecodo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Volledig mee eens! Neefje heeft ook de wind van voren gekregen.
Naja, ben benieuwd wat de WA verzekering straks te vertellen heeft...
Je gaat voor 100 euro (vraag het me al af, LP 30 euro, nieuwe AT95e 27 euro?) toch geen WA verzekering inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:05:
Bij mijn Technics hoor je het wel erg goed als ik met mijn vinger tegen de speler klop. Uiteraard alleen als er een LP wordt afgespeeld.
Is dit normaal? Uiteraard heb ik hier geen last van, maar toch apart dat die behuizing zo veel geluid doorgeeft aan de arm.
Klopt, dat deed die van mij ook hoor. Ook als je de stofkap dicht deed bijvoorbeeld. Op zich is dat logisch want in die Technics zit verder geen demping in de plinth voor zover ik weet, alleen in de poten en dat werkte niet heel erg goed vond ik zelf, want als ik op de kast klopte (of een deurtje dicht deed van de kast) dan hoorde ik dat ook.
Minneyar schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:06:
...
Maar wel jammer dat de Golden One zo slecht bevalt
...
Ho ho, dat heb ik niet gezegd >:) .

Tot nu toe lijkt het er op dat het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Mooi, zou anders zonde zijn van zo'n mooie speler.

[ Voor 82% gewijzigd door Minneyar op 16-01-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bestla schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:25:

Dat snap ik ook wel slimmerd :P
Maar wat InflatableMouse zegt: ook bij het dichtdoen van de stofkap hoor je het. Ik vroeg mij gewoon af of dit niet een probleem is of kan worden.

Maar inderdaad is de Technics natuurlijk 1 groot blok zonder vering of wat dan ook.

Voor de rest niets dan lof voor die speler, ik ga er nog heel lang plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:31
Hangt er volgens mij sterk af hoe je op je speler tikt. Tik je de speler aan de zijkant aan dan zul je het nauwelijks horen. Tik je vanaf de bovenkant op het chassis (zoals het sluiten van een stofkap) dan zul je dit veel beter horen. En hoe hard je de stofkap dichtslaat natuurlijk.

En hoewel ik graag met de muziek mee trommel probeer ik dit zoveel mogelijk niet op de speler te doen :)

Trouwens ik begrijp best dat je de speler zonder stofkap moet gebruiken. Maar ik heb een dochter 2 die graag meedanst en het hele platenproces maar heel interessant vind. Daarom houd ik het voorlopig ook maar even bij gangbare (goedkopere) elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 21:03
Cardinal schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:57:
Check, ik heb gelukkig de schroeven bewaard en zal morgen eens uitproberen of dit het probleem oplost. Zover ik kan achterhalen is het geen aarde probleem, het probleem doet zich alleen voort tijdens het afspelen en is waarneembaar in de bas speakers van mijn staanders. Met de Dual heb ik het probleem niet. Ik voel ook trilling in de arm, waar ik vermoed dat het invloed uitoefent op het geluid.
Probleem opgelost. Ik heb de schroeven weer aangebracht, maar zoals gesuggereerd niet volledig aangedraaid. De hum is weg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
MikeyMan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Je gaat voor 100 euro (vraag het me al af, LP 30 euro, nieuwe AT95e 27 euro?) toch geen WA verzekering inschakelen?
AT120 naald = 80 euro en LP is 20 euro.

Het is wat zij wilt, ik ga het in ieder geval niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Dat snap ik ook wel slimmerd :P
Maar wat InflatableMouse zegt: ook bij het dichtdoen van de stofkap hoor je het. Ik vroeg mij gewoon af of dit niet een probleem is of kan worden.

Maar inderdaad is de Technics natuurlijk 1 groot blok zonder vering of wat dan ook.

Voor de rest niets dan lof voor die speler, ik ga er nog heel lang plezier van hebben :)
Hoort erbij, ik heb het ook en die van een vriend ook. Veel niet geveerde spelers hebben dat ook. Fijne speler he?? Ze worden steeds duurder zie ik op marktplaats. Blij dat ik de mijne al heb (uit juni 2008, voor € 450) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou nou ...volgende issue.

Hij draait iets te snel. Test tone is 3150 Hz.

Mean frequency 3349.6 Hz. Tweede meting vanaf ander apparaat is 3349.7 Hz.
Max deviation (raw) -0.2% / +0.22%
Wow (DIN IEC 386 2-sigma): +/- 0,05 (notch)
Wow (DIN IEC 386 dynamic) +/- 0.04 (notch)

Ik weet niet precies wat max deviation (raw) betekent maar volgens mijn berekening is tie bijna 6.5% te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nou zo'n voordeel van zo'n typische Japanse DD met Quartz lock. Oh ja die had je hiervoor. Ik zou de afspraak met de koper in ieder geval nog even een tijdje aanhouden als ik jou was. ;)

Heeft geen pitch control toch? Misschien intern een en ander de-oxen? Potmeters / variable weerstanden e.d.? Hoe is het met de aandrijfriem gesteld? Is dat wel een originele oftewel een van de juiste afmetingen (met name breedte), zodat ie op de juiste plek om de motor pulley en het plateau valt?

Is de toonarm van die Dual trouwens hoogte verstelbaar, dacht het niet toch?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Hoort erbij, ik heb het ook en die van een vriend ook. Veel niet geveerde spelers hebben dat ook. Fijne speler he?? Ze worden steeds duurder zie ik op marktplaats. Blij dat ik de mijne al heb (uit juni 2008, voor € 450) :)
Ja, als je je bij welke draaitafel dan ook versterker maar hard genoeg zet en/of je kap maar hard genoeg naar beneden klapt of hard genoeg tikt... dan hoor je het wel. Het ding is nu eenmaal ingericht op het opvangen van trillingen en die houd je nooit helemaal buiten.

Ik heb hier trouwens wel een leuk vergelijk tussen geveerd subchassis en ongeveerd.
Ik heb 2 wat de bovenkast betreft gelijke Technicsen, de 1500mk2 (standaard arm) /150mk2 (SME arm). Zelfde metaallegering als de bekende 1200mk2.

- de 150 is een massa speler, dus geen veren behalve dan 4 in de rubberen voeten
- de 1500 heeft een verend subchassis waarin arm en plateau opgehangen zijn

Onversterkt klinkt de kast van de SL1500 duidelijk holler omdat deze een bodem heeft van het Technics composietmateriaal terwijl de 150 door Technics werd voorzien van een dikke MDF bodem. Dat wordt anders als je gaat versterken: tikken op het chassis met de naald op stilstaande plaat levert een duidelijk harder, bonkender geluid op bij de 150 tov de ontkoppelde 1500. Of ik nu boven, voor of opzij tik.

Als ik naast beide ga springen op mijn houten vloer doet ie het echter niet slechter, sterker nog ik denk dat ie minder snel overslaat. Zal ik eens testen. :P

[ Voor 154% gewijzigd door Cap op 16-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
@Cardinal: mooi zo! :) beetje raar ook dat in de handleiding gezegd wordt dat je ze moet verwijderen :\

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:42:
Dat is nou zo'n voordeel van zo'n typische Japanse DD met Quartz lock. Oh ja die had je hiervoor. Ik zou de afspraak met de koper in ieder geval nog even een tijdje aanhouden als ik jou was. ;)

Heeft geen pitch control toch? Misschien intern een en ander de-oxen? Potmeters / variable weerstanden e.d.? Hoe is het met de aandrijfriem gesteld? Is dat wel een originele oftewel een van de juiste afmetingen (met name breedte), zodat ie op de juiste plek om de motor pulley en het plateau valt?

Is de toonarm van die Dual trouwens hoogte verstelbaar, dacht het niet toch?
Geen pitch control inderdaad, zou gemeten moeten worden met een sensor en ik dacht dus automatisch corrigeren. Blijkbaar werkt dat niet zo maar dan snap ik totaal niet wat dat computer bordje er in doet met een sensor op de as enzo. Blijkbaar wassen neus.

Alles intern is schoon, maar ik denk dat ik zie wat het probleem is. Er ligt een vervangend (niet-origineel bedoel ik) snaartje op van een CS-5000 denk ik, die zijn maar 5mm breed. De originele CS-7000 is 10 of 12 mm breed. Ik heb Andijk (heeft ze op voorraad) een vraag gesteld of hij even wil meten voor de zekerheid, dan bestel ik er daar wel eentje.

Edit: Correctie. De huidige snaar is maar 3.5mm breed. Andijk levert 6mm, dat is vrijwel de ruimte op de as voor de snaar. Ik heb dus maar een nieuwe besteld, zijn ook de kosten niet (13 euro).

[ Voor 7% gewijzigd door InflatableMouse op 16-01-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Even wat anders. Welke platenspeler is een absolute topper qua geluid en techniek voor rond de € 400,-- (2e hands)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is in die €400,- ook de kosten voor een nieuw element meegenomen? Als je een topper qua geluid zoekt zal je echt afhankelijk zijn van het element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:46:
Is in die €400,- ook de kosten voor een nieuw element meegenomen? Als je een topper qua geluid zoekt zal je echt afhankelijk zijn van het element.
Sorry. Zonder element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te verwachten antwoord: de... Technics SL-1200MKx, hoe afgezaagd ook. Dat heeft meerdere redenen, zowel technische als andere. Verder nog een rits andere Denons, Technics, Sony's, Thorensen, Micro Seiki's, Linns, Duals, etc etc.

"Absolute topper" is trouwens erg relatief. Er zijn oneindig veel manieren en criteria om dat aan af te meten. Vergelijk het met voetballers, of beter nog bandjes. De een vindt iets geweldig, de andere vindt het niets.

Verder is het zo dat de hoeveelheid geld die iets je kost helemaal niet zo direct gerelateerd is aan de geluidskwaliteit ervan. Er zijn genoeg 200-euro draaitafels waarvan je niet kan zeggen dat ze slechter klinken dan die 500-euro draaitafel.

Dus ik zou zeggen maak een plan van aanpak: bedenk eerst wat voor draaitafel je wil. Wat is belangrijk en wat maakt niet uit van de volgende eigenschappen. Nieuw/oud, klassiek/tangentiaal, direct drive/belt drive, geveerd/ongeveerd, manueel/halfauto/auto, losse arm/geintegreerde arm, zware arm/lichte arm, hout/glas/staal/kunststof, welk element wil je er bij gaan gebruiken (type MM/MC, merk, klanksoort etc), wat voor muziek wil je gaan afspelen, wil je DJ-en of simpel onbezorgd plaatjes draaien, of moet het juist echt een ritueel zijn en mag (moet) daarom juist een ingewikkelde draaitafel... en zo kan ik nog wel doorgaan.

Als je daar een beeld bij hebt dan kan je met een bepaald budget in het achterhoofd zinnig zoeken. :)
InflatableMouse schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:35:
[...]

Geen pitch control inderdaad, zou gemeten moeten worden met een sensor en ik dacht dus automatisch corrigeren. Blijkbaar werkt dat niet zo maar dan snap ik totaal niet wat dat computer bordje er in doet met een sensor op de as enzo. Blijkbaar wassen neus.
Wellicht houdt ie het toerental binnen een bepaalde bandbreedte zo constant mogelijk, maar kan ie niet corrigeren voor grote afwijkingen zoals die veroorzaakt worden door een verkeerde overbrengingsverhouding (snaar). Althans dat hoop ik dan, anders is het inderdaad een beetje jammer. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 16-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17:14
Vecodo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:36:
Potjandorrie, ik moet even mijn frustratie van mij afschrijven...
Ouch :/
wordt hopelijk netjes opgelost, maar zit idd niet mee... had er vorig jaar bij m'n verjaardag ook schrik in dat neefje kwam, maar gelukkig zonder issues. En komende vrijdag weer :x

Daarnaast ben ik altijd bang dat mensen een draaitafel zien en willen gaan scratchen, omdat dat hoort ofzo... maar gelukkig ook nog niet meegemaakt.

Heb hier nog wel die AT95 liggen (of brak Sony ding)... en ga morgen waarschijnlijk nog even naar Etten Leur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
OgWok schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:38:
Even wat anders. Welke platenspeler is een absolute topper qua geluid en techniek voor rond de € 400,-- (2e hands)?
De laatste tijd lijkt de Technics SL-12xx nogal populair te zijn op dit forum. Echter eerder in dit topic zijn er veel mensen geweest die de Thorens TD-160 (vanwege zijn upgradebaarheid) en de TD-318 zeer goed vinden.

Graag wil ik je ook op een iets minder bekende, maar technisch zeer begaafde speler wijzen; de Dual 701. Zeer degelijk Duits merk, vooral bekend in de jaren 70, en dit is één van hun topmodellen. Op meerdere fora wordt deze als de fijnst klinkende genoemd. Hij heeft een hele goede (lichte) arm en de technische specificaties zijn dan ook zeker voor het geld buitengewoon:
Platter van 3 kg, hele speler weegt iets van 13kg geloof ik
Wow and Flutter: 0.03%
Rumble:
Unweighted: > 50dB
Weighted: > 70dB
Goede vering, waardoor er geen resonantie ontstaat.

Werd van 1973-1976 voor 400 dollar verkocht. Het is een volautomatische direct drive en zéér stil dankzij de technisch fijne EDS 1000 System motor. Hij oogt een beetje 'lomp' en wellicht is dat ook één van de redenen waarom hij nu niet zo populair meer is. Te vinden op marktplaats vanaf 100€, houd je nog veel geld over voor een heel goed element, wat de speler zeker verdient. Door de lichte arm is hij wel iets kieskeuriger met elementen (liever wat high compliant). Aangezien de Thorens en Technics spelers nogal duur zijn geworden door hun populariteit denk ik dat je met deze speler ook zeker geen verkeerde keuze maakt, de speler doet zeker niet onder voor een Thorens-318 of een Technics SL-12xx.

edit: ook de Dual CS 5000 is een hele goede speler, alleen wel wat duurder. Echter nog steeds vindbaar voor onder de 400€ denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door PeterC86 op 16-01-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal goede spelers. :Y En er is nog veel meer. Vanaf zo'n 100 euro is er gewoon al heel veel goeds verkrijgbaar. Enige voorwaarde is dan wel dat je zelf handig bent in het goed repareren / servicen van zo'n ding, of dat betaalbaar en goed kan laten doen. Want na 30-45 jaar heeft zo'n ding wel wat (preventief) onderhoud nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

InflatableMouse schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:22:
Nou nou ...volgende issue.

Hij draait iets te snel. Test tone is 3150 Hz.

Mean frequency 3349.6 Hz. Tweede meting vanaf ander apparaat is 3349.7 Hz.
Max deviation (raw) -0.2% / +0.22%

Ik weet niet precies wat max deviation (raw) betekent maar volgens mijn berekening is tie bijna 6.5% te snel.
Lijkt erop dat mijn microfoon (in twee verschillende apparaten) niet goed meten. De 1210 aangesloten en ik meet exact hetzelfde als hierboven:

Mean frequency 3349.1 Hz.
Max deviation (raw) -0.15% / +0.12%

Denk dat de metingen dus niet heel erg betrouwbaar zijn, maar gezien ze allebei exact hetzelfde meten ga ik er maar even vanuit dat de Dual dus wel nauwkeurig draait.

Ik heb net ook op allebei een goed stuk muziek opgenomen en ik ga het nu bekijken. Vergelijken zal morgen pas zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan duim ik voor je dat de speler op de juiste snelheid de platen afspeelt InflatableMouse! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe meet je dat dan?

Zijn er overigens nog zaken -buiten een 440- die ik kan verbeteren aan mijn debut III?

Los daarvan lijkt het me een vet idee om leds onder de acryl platter te monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
MikeyMan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:04:
Hoe meet je dat dan?

Zijn er overigens nog zaken -buiten een 440- die ik kan verbeteren aan mijn debut III?

Los daarvan lijkt het me een vet idee om leds onder de acryl platter te monteren :)
Als je de acryl platter en de AT440MLa al hebt, dan zou ik gewoon lang gaan genieten :)
Maar je kunt nog een SpeedBox halen als je nog wat verbetering wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rcor schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:49:
Dan duim ik voor je dat de speler op de juiste snelheid de platen afspeelt InflatableMouse! d:)b
Jawel, ik bedenk me net namelijk dat ik een 1210 opname al eens vergeleken heb met een CD en dat liep perfect gelijk.
Met een testplaat waar een test toon op staat. In de regel wordt er een toon van 3150 Hz voor gebruikt. Zoals je ziet meet ik ~3350 Hz, 200 Hz te hoog.

Een Appje op je telefoon of tablet meet de toon. Ik vertrouwde het niet dus ik meet het met een ander merk en model en die meette precies hetzelfde dus toen dacht ik dat het wel goed zou zitten. De 1210 meet dus precies hetzelfde.

De opnames van beide tafels lopen exact gelijk, letterlijk op de seconde nauwkeurig.

Dat is dus allemaal goed gelukkig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook maar eens zo'n testplaat kopen dan :)
MilaNL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:06:
[...]

Als je de acryl platter en de AT440MLa al hebt, dan zou ik gewoon lang gaan genieten :)
Maar je kunt nog een SpeedBox halen als je nog wat verbetering wil.
Nee, heb net een AT95e. Dacht meer aan zaken als andere snaren, verzwaren van de base-plate oid.
Speedbox is wellicht ook nog een optie. Gaan we eens over nadenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 16-01-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
MikeyMan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:14:
Ook maar eens zo'n testplaat kopen dan :)

[...]

Nee, heb net een AT95e. Dacht meer aan zaken als andere snaren, verzwaren van de base-plate oid.
Speedbox is wellicht ook nog een optie. Gaan we eens over nadenken :)
Snaar heb ik nooit naar gekeken. Verzwaren van plateau kan niet. Dat vindt je motor niet leuk :+
Maar als je de AT95e hebt zou ik dat geld lekker bewaren en sparen voor de AT440MLa (of een andere goede naald). Dat gaat je verreweg de grootste verbetering opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, niet het plateau, bedoelde de grondplaat.

Overigens, volgens mij kun je de platter prima verzwaren. Moet je hem op een gegeven moment alleen wel zelf aanzwengelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ah, de grondplaat. Ja die is al redelijk massief MDF dus er valt weinig in te stoppen. Maar je kunt er wel een soort tweede plaat onder zetten. Pro-ject verkoopt dat soort dingen zelf onder de naam Ground It, maar uiteraard ook met een hifi prijsje. Als tweaker kun je natuurlijk ook zelf iets knutselen met een goed blok zwaar materiaal en rubberen voeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

OgWok schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:38:
Ook hier een SL1200MKII fan. De opvolgers zullen wellicht ook zeer goed zijn. Ligt zeker binnen dat budget.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bestla schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:25:

Ik heb ooit op een festival tijdens een dj set waar wat problemen waren met het materiaal (naald gebroken geloof ik) de dj een van zn technics als djembee zien / horen gebruiken :o

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 16-01-2015 21:30 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:01:
[...]

Ouch :/
wordt hopelijk netjes opgelost, maar zit idd niet mee... had er vorig jaar bij m'n verjaardag ook schrik in dat neefje kwam, maar gelukkig zonder issues. En komende vrijdag weer :x

Daarnaast ben ik altijd bang dat mensen een draaitafel zien en willen gaan scratchen, omdat dat hoort ofzo... maar gelukkig ook nog niet meegemaakt.

Heb hier nog wel die AT95 liggen (of brak Sony ding)... en ga morgen waarschijnlijk nog even naar Etten Leur...
Verzekering van mijn schoonzus heeft netjes betaald, dus helemaal super!
Nu op zoek naar een AT120 Naald tegen een goede prijs. Thakkar is opzich netjes maar komt ook nog eens 15 euro verzendkosten bij.

Via Ebay.. voor 88 euro inclusief verzending een AT120 Naald (origineel) en een Naald schoonmaak borstel.

[ Voor 6% gewijzigd door Vecodo op 16-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:20:

Overigens, volgens mij kun je de platter prima verzwaren. Moet je hem op een gegeven moment alleen wel zelf aanzwengelen ;)
Het draaiplateau kan je niet goed verzwaren; als het een kwaliteitstafel is, is dat plateau dynamisch uitgebalanceerd op meerdere assen.
Nu stelt dat bij een gegoten of gedraaid plateau niet zo veel voor omdat het ontwerp natuurlijk mooi symetrisch is, maar als je daaraan massa gaat toevoegen zit je al snel uit het lood.
Het enige wat je wel eens ziet is dat er een koperen mat op wordt gelegd die met precisie is gemaakt qua dikte en diameter/uitlijning.
En je arm? staat die nu recht? Hij staat op dezelfde onderplaat als je plateaulager, dus hoort hij ook parallel te staan met je plateau.

Dat van die schuimpjes in de veren is een veelgebruikte dual mod (eigenlijk voor elke vering van draaitafels). Dat dempt het resoneren van de veer.
Voor de rest de poten goed op hoogte stellen.
Maar ik denk dat je het beste naar een muurplateau kan, want volgens mij heb je echt een zwakke houten vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vecodo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:28:
[...]

Verzekering van mijn schoonzus heeft netjes betaald, dus helemaal super!
Nu op zoek naar een AT120 Naald tegen een goede prijs. Thakkar is opzich netjes maar komt ook nog eens 15 euro verzendkosten bij.

Via Ebay.. voor 88 euro inclusief verzending een AT120 Naald (origineel) en een Naald schoonmaak borstel.
https://www.thakker.eu/to...-at-120-e-nachbau/a-5283/

3 tientjes en ik zag dat er geen verzendkosten waren na het in mijn winkel wagen leggen...

Excuus, dat was een namaak vervangingsnaald... Deze is wel correct:
https://www.thakker.eu/en...-e-genuine-stylus/a-6110/

80 euro en er worden geen verzendkosten gerekend...

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 17-01-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal!

Toch maar een post hier. Ik lees met veel plezier over ieders aankopen, aanwinsten en avonturen met vinyl. Nu wil het feit dat ik onlangs een 30-tal platen van mijn ouders heb gekregen van hun eigen collectie. Een goed begin lijkt me.

Ik heb her en der wat rond gekeken naar een platenspeler en kom steeds bij de volgende uit:
- Audio Technica AT-LP120-USB
- Pro-ject Debut Carbon DC

De Pro-ject is 140 Euro duurder. Is dat gerechtvaardigd? Ik lees wel dat de AT wat dof klinkt, namelijk. Of zijn er nog andere platenspelers die niet meer kosten die beter zouden presteren?

Als versterker dacht ik de Marantz pm6005 te gaan gebruiken.

Hartelijk dank voor het lezen:

Ps; kan niet wachten tot ik de eerste plaat kan gaan afspelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een project DC overweegt kan je ook naar een music hall mmf 2.2 en een rega rp1 kijken.
Vergelijkbare spelers met vergelijkbaar uiterlijk.

Maar de beste kwaliteit krijg je m.i. waarschijnlijk door de AT te nemen en voor het resterende geld een mooi element erin te plaatsen.
Het is maar net wat je belangrijk vindt: budget, looks, geluidskwaliteit.....

Is de U-Turn Orbit al in nederland verkrijgbaar?

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2015 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
mr_petit schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 02:25:
Als je een project DC overweegt kan je ook naar een music hall mmf 2.2 en een rega rp1 kijken.
Vergelijkbare spelers met vergelijkbaar uiterlijk.

Maar de beste kwaliteit krijg je m.i. waarschijnlijk door de AT te nemen en voor het resterende geld een mooi element erin te plaatsen.
Het is maar net wat je belangrijk vindt: budget, looks, geluidskwaliteit.....

Is de U-Turn Orbit al in nederland verkrijgbaar?
Nope, alleen in Amerika. :(

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Via een Tweaker in de VS kan het toch? Alleen niet vergeten er een 60 hz to 50 hz converter bij te kopen.

Als je het vriendelijk vraagt, misschien wil hij het wel laten bezorgen en opsturen naar NL.

[ Voor 88% gewijzigd door Bestla op 17-01-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

mr_petit schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:01:
[...]

En je arm? staat die nu recht? Hij staat op dezelfde onderplaat als je plateaulager, dus hoort hij ook parallel te staan met je plateau.

Dat van die schuimpjes in de veren is een veelgebruikte dual mod (eigenlijk voor elke vering van draaitafels). Dat dempt het resoneren van de veer.
Voor de rest de poten goed op hoogte stellen.
Maar ik denk dat je het beste naar een muurplateau kan, want volgens mij heb je echt een zwakke houten vloer
Ja, arm staat zo goed als recht. Ik denk als ik ga meten dat tie wellicht heel klein beetje afloopt (van base naar element gezien) maar dat is zo weinig kan ik me niet druk om maken.

Van die schuimpjes wist ik niet, maar het is zo logisch als wat natuurlijk. Ik heb het afstel mechanisme gevonden trouwens van die vering. Elke poot heeft een moer, ik dacht dat dat voor de hoogte afstelling van de poten was maar dat is dus van de veren die in de poten zitten. Lelijke daaraan is dat er een enorme kier ontstaat tussen het plateau en de tafel.

Mijn vloer is eigenlijk helemaal niet zo zwak, dat valt best mee :). Het probleem is dat onder 1 of 2 balken de ondersteuning is verzakt. De kast staat tegen de muur. Aan de muurkant zakt er natuurlijk niets. Als die balken nu een heel klein beetje inveren, kantelt de kast naar voren, En omdat tie 85cm hoog is is dat bij de platenspeler ineens een heel eind, en dat is het probleem. Maar omdat de vering van die tafel veel te slap is (kan ik dus afstellen) gaat tie veel sneller zijwaarts schommelen dan het ritme van het veren van de vloer van het langslopen.

Maar uiteraard is een muur plateau het mooist. Daar heb ik geen ruimte voor helaas.

Over dat kloppen ... natuurlijk klop je niet op je speler tijdens het spelen maar waar het gewoon om gaat is dat je kijkt in hoeverre je speler trillingen versterkt, de ene speler dempt dat beter dan een andere. Er zitten altijd trillingen in de kast, de vloer. Ook van het geluid van je speakers. Wat je bijvoorbeeld niet wilt is dat als je wat harder speelt dat de trillingen van je muziek door je platenspeler opnieuw verwerkt worden, je krijgt dan hele akelige effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Schroef de kast aan de muur boven, wel zo veilig en je hebt je muurplank

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nee dat gaat niet, ik moet die kast van de muur af kunnen trekken om er achter te kunnen. Staat m'n installatie in.

De 1210 had er geen moeite mee, ik moet gewoon zorgen dat als die Dual blijft staan, die er ook geen moeite mee heeft. Ik ben met m'n sponsjes aardig op weg denk ik. het is een kwestie van de juiste hoeveelheid spons en aandraaien van de veren totdat tie nog wel goed dempt maar niet meer schommelt.

Houd me van de straat zullen we maar zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De Technics wint het van de Dual.

Ze klinken absoluut gelijk dus daar ligt het niet aan. Maar het gekloot met de vering en de trage bediening staan me niet aan. Het duurt een paar seconden, klikt tie een keer, relais denk ik en dan zakt de naald pas.

Verder is tie perfect, ik vind hem echt super mooi om te zien verder maar looks komen echt op de tweede plaats. Hij gaat dus weer marktplaats op. Vaste gasten van het forum kunnen me een PM sturen, je betaalt wat ik er voor heb betaald, op MP ga ik de hoofdprijs vragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:45:

Ze klinken absoluut gelijk dus daar ligt het niet aan. Maar het gekloot met de vering en de trage bediening staan me niet aan. Het duurt een paar seconden, klikt tie een keer, relais denk ik en dan zakt de naald pas.

Verder is tie perfect, ik vind hem echt super mooi om te zien verder maar looks komen echt op de tweede plaats. Hij gaat dus weer marktplaats op. Vaste gasten van het forum kunnen me een PM sturen, je betaalt wat ik er voor heb betaald, op MP ga ik de hoofdprijs vragen ;).
Gelijk heb je. Heb exact het zelfde doorlopen met leuke vintage spelers. Vooral gedoe, staat teveel in de weg van het grote genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021

Een beetje klooien hoort er toch bij!, we zijn tweakers toch? >:)
Ik vind die technics er niet zo mooi uit zien, maar idd het gaat uiteindelijk om het geluid.
Zelf lijkt me een Micro Seiki direct drive wel wat, prachtig om te zien.
Maar ook hier zijn de verhalen zeer verschillend over.

ach om de zoveel tijd een nieuwe bak testen is ook niet erg toch? :*)

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 09:22
Inmiddels is het alweer enige tijd geleden dat ik een platenspeler heb aangesloten en dit forum ben gaan volgen. Gaaf om te zien wat jullie zoal weten qua techniek en mogelijkheden! Ik heb een Aristona 5777 platenspeler met een Philips 400 element. Ik kan erg genieten van het geluid en de hele setting erom heen. Ik denk dat de naald niet meer de beste is en wil hem graag gaan vervangen of zelfs het hele element.

Hebben jullie suggesties wat een goede keuze zou zijn? Liefst < 100 euro, omdat ik eerst maar eens wil zien hoelang de hobby mij blijft trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jouw voetjes dan geen hendeltje eraan om de veringskracht af te stellen?
Dat heeft de cs-5000 namelijk wel; daar zit op elk voetje volgens mij een schuifje die de veer aantrekt en zo kan je je vering tunen.
Dat ie langzamer is is natuurlijk logisch; een sl1200 is een snelstarttafel; dit een hifi tafel. Hij wacht totdat hij op toeren is en dàn pas zakt de arm.
Als je een èchte tafel neemt (dus iets in bijv. de klasse transrotor fatbob) dan duurt het nog veel langer.
In draaitafelland is men van mening dat zwaar plateau/zwakke motor in essentie de beste combinatie is voor een goede gelijkloop.
Maar goed, ik ben een fan van volautomaten. Dat is in het audiofielengebeuren vaak helemaal een no-no :D

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nee, de voetjes steken in een hol stukje draadeind waarop een ronde, gekartelde moer zit die de veer afstelt. Ik kan de tafel dus ook niet waterpas draaien met de voetjes.

Ik ben stiekum toch een beetje teleurgesteld dat er totaal geen verschil te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:09:

Maar goed, ik ben een fan van volautomaten. Dat is in het audiofielengebeuren vaak helemaal een no-no :D
Dat laatste snap ik eigenlijk niet... Ik heb namelijk een Hitachi HTR-10 vol-automaat gehad... De beste speler die ik tot nog toe heb is de Thorens TD-318, die staat dan ook stipt op nummer 1 in mijn lijst en op de tweede plaats staat de Hitachi HTR-10 Vol-automaat direct drive speler...

Die Hitachi klonk echt waanzinnig goed... Nog nooit zo'n goede speler gezien die je zo voor 30 euro kunt overnemen als je hem vindt (dat laatste is helemaal lastig, want je ziet 'm zelden)...

Dus waarom die Audiofielen direct drive en vol-automatische spelers een no-no geven snap ik niet echt... Want zo slecht zijn ze niet altijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rcor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:19:
[...]

Dus waarom die Audiofielen direct drive en vol-automatische spelers een no-no geven snap ik niet echt... Want zo slecht zijn ze niet altijd! :)
Om dezelfde reden waarom een versterker van 38.000 euro beter is dan een tweedehands vintage van 150 euro, terwijl ze dat verschil in een blinde test niet zullen horen, MOET die andere wel beter zijn want hij is groter, zwaarder, duurder en er zit goud in en er staat een duur merk op waar ze een strakke plasser van krijgen.

Audiofielen zijn geen mensen die hun verstand gebruiken. Daarom geloven ze in de meest grote onzin zoals kabel steuntjes die aardstralen filteren enzo. :X .

Maar terug naar je TD-318 of Hitachi ... hoe klonk dat beter dan? Ik zou dat dolgraag eens willen testen en zelf willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:29:
[...]

Om dezelfde reden waarom een versterker van 38.000 euro beter is dan een tweedehands vintage van 150 euro, terwijl ze dat verschil in een blinde test niet zullen horen, MOET die andere wel beter zijn want hij is groter, zwaarder, duurder en er zit goud in en er staat een duur merk op waar ze een strakke plasser van krijgen.

Audiofielen zijn geen mensen die hun verstand gebruiken. Daarom geloven ze in de meest grote onzin zoals kabel steuntjes die aardstralen filteren enzo. :X .

Maar terug naar je Hitachi ... hoe klonk dat beter dan? Ik zou dat dolgraag eens willen testen en zelf willen horen.
De speler was van plastic, maar woog des ondanks toch nog zo'n 7 kilo meen ik... Metalen bodemplaat, goede demping (een tik op de behuizing hoorde je amper terug), best knap bij een direct drive zonder geveerde subchasis... Ik kan je wel een fragment laten horen van de speler in actie, maar ik moet je wel waarschuwen: de speler was toen nog niet af... Azimuth settings stonden niet goed en het element zelf was ook niet helemaal correct afgesteld... Mocht je interesse hebben pm me maar even, dan stuur ik je wel een linkje toe naar een fragment op m'n onedrive...

Opnames van de speler zonder mankementen heb ik niet: ik was 'm aan het oplappen en bij het afstellen van de azimuth instellingen van de headshell scheurde het plastic van de headshell jammerlijk genoeg in, wat het einde van deze, verder schitterende speler betekende... dit was 'm:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140124_002_zps7b2c876c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dank! Is niet echt een mooi ding om te zien ;).

Probleem met een opname beluisteren van iemand anders is dat ik geen referentie heb. Ik zou het zelf moeten doen met twee tafels.

Wat is eigenlijk het top model van Thorens? Is dat de TD-124 of 125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:00:

Probleem met een opname beluisteren van iemand anders is dat ik geen referentie heb. Ik zou het zelf moeten doen met twee tafels.

Ik vind de TD 3001. Een van de laatst geproduceerde en doorontwikkelde Thorensen van het oude merk. Heb zelf de TD 2001 gehad, klonk fantastisch, mooi gebouwd: Dik lager, goede arm (tp90) en vooral mooi.
TD 3xx serie is ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thorens reference.
En daarna thorens prestige.

maar de 125/126 zijn wel in een hele andere league dan de 14x/16x
Zo hebben de 125/126 een aluminium gegoten subchassis ipv een gebogen stuk blik.
124 is weer een verhaal apart, da's een tussenwielspeler.
rcor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:19:
[...]

Dat laatste snap ik eigenlijk niet... Ik heb namelijk een Hitachi HTR-10 vol-automaat gehad...
Het volautomaat mechanisme kan natuurlijk nooit een extra positieve bijdrage aan de klank hebben, desnoods allen een negatieve.
Maar dat geld ook voor een aan/uit knop, een volumeknop, een display etc etc.
En dat zit vaak ook op apparatuur.
Direct drive is weer een heel ander punt. Direct drive is heel moeilijk om te ontwerpen. Je kan ze heel constant laten lopen, maar dat is altijd gemeten op een hele omwenteling. Om een constante beweging te krijgen met DD op een klein segment van de cirkel is heel moeilijk. Het versnellen en afremmen (oftewel het krachtzetten en afremmen van kracht door de spoelen in de motor) mag geen invloed hebben op de vloeiende beweging van het plateau, dus de sturing van die spoelen komt heel precies. Bij de DD is de kracht van de motor in relatie tot de massatraagheid van het plateau heel anders dan bij een klein zwak motortje wat een snaar aandrijft. DD's starten daarom ook altijd veel sneller.
Maar goed, een (zeer gerenommeerd) merk als EMT ging op een gegeven moment ook DD's met hele lichte plateaus gebruiken. Met als redenatie dat ze door goed ontwerpen van het aanstuurcircuit juist heel veel controle op het plateau konden uitoefenen. Maar dat vereist dus extreem goede ontwerpcapaciteiten van het motorsturingsmechanisme. En dat is dus iets dat je niet in de specificaties terugvindt (omdat jengel/gelijkloop altijd op 1 hele rotatie wordt gemeten)

[ Voor 88% gewijzigd door mr_petit op 17-01-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad niet de mooiste speler, maar geluidstechnisch wel een echte aanrader... De Goldring 2100MM element met 2300MM naald kwam volledig tot leven in / op deze speler...

Mocht ik 'm ooit nog eens tegenkomen in goede staat zal ik zeker niet twijfelen en 'm meenemen in ruil voor een Kenwood KD-42R die ik ook nog bezit, maar dat is echt plastieken troep... Goed voor waar hij nu staat onder het afdak, maar echt goed klinken doet hij niet... 't speelt platen af zonder ze te vernielen, maar dat is 't dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Raar balen moment vandaag. Bij mijn schoonmoeder een Pioneer 3000 mini-set (1978 oid) aangesloten dat ze nog had staan. Tuner (mooi ding) werkte gelijk perfect maar de platenspeler (PL-3000) gaf maar geluid op één kanaal.
Bij mij thuis speelt de platenspeler nu perfect, vol automaat werkt zelfs na 20 jaar stilstand goed en het element klinkt ook nog best wel vol tot mijn verassing.
Waarom dus balen? De fout moet in haar versterker zitten, ergens in de phono trap - kan ik dat dus binnenkort gaan debuggen want het is een leuk vintage setje en het zou leuk zijn deze in het geheel werkend te krijgen en bij elkaar in gebruik te houden.
Dit spul dus, helaas heeft ze het meubel er niet bij: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=559041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die sony ziet er ook erg strak uit!
Ik heb inmiddels het schema van de versterker gevonden, dus binnenkort weer even naar Haarlem om de platenspeler terug te brengen en de versterker mee te nemen, even een ruilversterker vinden met een phonotrap in mijn audio kerkhof zodat ze wel radio en plaatjes kan blijven luisteren totdat ik het probleem heb opgelost (kan ik gelijk wat gekraak van de potmeters oplossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Mijn recente toevoeging aan mij beginnende collectie,

David Bowie - Space Oddity (1969, RCA, LSP-4813) LP via Discogs.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/u1ju9p7jb/P1030301.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Abraxas1 op 17-01-2015 20:17 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef je geen ongelijk. Dat ze gelijk(end) klinken verbaast me sowieso niet, veel draaitafels komen erg bij elkaar in de buurt onder vergelijkbare omstandigheden. Els je van zo'n solide 1200 komt met zijn gebruiksvriendelijke arm en snelle start en stop, is een ander speler al snel gedoe en voelt het minder bullet proof. Ik vind zelf die overdaad goud van die Dual trouwens juist niet mooi, doe mij wat dat betreft maar de gewone versie. Maar dat is een kwestie van smaak. Het is verder gewoon een serieuze en goede draaitafel.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Gelijk heb je. Heb exact het zelfde doorlopen met leuke vintage spelers. Vooral gedoe, staat teveel in de weg van het grote genieten.
Snap ik. Hoewel vintage is niet per se gedoe en nieuw niet per se weinig gedoe. Een vintage snelstart direct drive start en stopt net zo snel, en is naar believen handmatig of automatisch en kan net zo robuust aanvoelen. Geen wonder op zich want het 1200mk2 ontwerp is natuurlijk ook vintage. Veel nieuwe audiofiele tafeltjes met dunne snaartjes en moeilijke armen zijn ook gevoeliger in het gebruik. Maar veel mensen hebben dat juist graag. Het heeft een andere 'feel'.
mr_petit schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:53:
[...]

124 is weer een verhaal apart, da's een tussenwielspeler.
Indien het tussenwiel nog in goede staat is dan werkt dat ook wel heel mooi vind ik. :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 17-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Weet iemand waar ik de moertjes/boutjes van een AT95E kan krijgen? Of heeft iemand deze toevallig nog liggen?

Dacht dat de moeren van een AT120 hier op zouden passen maar is dus niet het geval.

Heb dus nu tijdelijk een AT95E model (Dankzij Kerstmanneke) om toch muziek te kunnen spelen totdat mijn AT120 Naald binnen komt.

Neem aan dat het gebruikelijk is om € 7,- verzendkosten te betalen bij Discogs, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Vecodo op 17-01-2015 23:17 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic