• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

lol, het ac/ac gemist, ben dan ook AC/DC fan :+

edit:// denk nog steeds niet dat dat een goede voeding zal zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 18-12-2014 00:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Ik denk dat de kwaliteit van de voeding vooral in het spanningsregelgedeelte van die cambridge audio voorversterker zit. Daar zit natuurlijk ook een voeding in (spanningsregelaar, condensatoren etc), aangezien de electronica uiteraard op gelijkspanning loopt.
Uitgebreide kwaliteitsvoedingen hebben in dat traject dan ook hun componenten zitten.

Wat zou je dan anders aan dat trafotje willen zien?

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 18-12-2014 00:47 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• franssie

franssie

Save the albatross

Tja, dan moet iemand zo'n ding openschroeven of het blijft een elf. Zelf denk ik dat hoe beter je je voedingssignaal aanbiedt, hoe beter welk regelingsgedeelte erna ook komt dan is, het resultaat beter is. Niet om hele dure voefingen te gebruiken, maar wel om te zeggen dat zo een blokje niet noodzakelijk een beter geluid oplevert.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Gefeliciteerd! Goede aankoop, ga je zeker geen spijt van krijgen. Inderdaad ff een goede naald erop (en slipmat zo snel mogelijk vervangen). Krijg je ongeveer dit:
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2paq_r4BcG2EgrQ_XbGPBNPNbmdAHfeLke6RMhMH-pKHvIgPy5ocDQDmoCy1PXk1arON5GR717ExwR1ffqXwft8I1UdsLD2XjpLo7Kvb9q7_i_x0Dt3DLFOCQIW36wdP8ubimnyW-ymY-4D1uELTpvdA/photo%201.JPG?psid=1

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm, ik heb een slipmat boven op die dikke rubberen mat liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat dit veel invloed heeft? De Technics is sowieso al nagenoeg trillingvrij.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:22:
Hmmm, ik heb een slipmat boven op die dikke rubberen mat liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat dit veel invloed heeft? De Technics is sowieso al nagenoeg trillingvrij.
Die slipmat op rubberen mat niet nee, kurken mat wellicht. Ik heb het gedaan omdat het er lekker pretentieus uit ziet ;)

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:22:
Als je maar zorgt dat je arm nog horizontaal staat.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij zat die rubberen mat er niet bij, die zit wel op mijn oude SL1900. Is het "nodig" om die onder de slipmat te leggen van de 1210?
franssie schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:36:
[...]

lijkt mij geen topper die voeding ...
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:44:
Een betere voeding valt natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar ik kan me haast niet vorstellen dat zo'n simple universe voeding uit die link nou echt het verschil gaat maken.
Bij een AC/AC voeding maakt het volgens mij niet zoveel uit.... Ik heb zelf bij mijn Musical Fidelity V-LPSII een HQ Power PS1215 AC/DC voeding liggen... Ik kan me zo voorstellen dat dit inderdaad geen topper is, maar om nu de peperdure V-PSUII voeding te kopen is budgettair ook overdreven... Zeker gezien de componenten had die voeding nieuw veel goedkoper moeten zijn... Dan kun je nog beter een SBooster voeding kopen:
http://www.squeeze-upgrad...ing-voor-vlps-p-1655.html

Maar die is ook prijzig voor die 135 euro dattie afgerond naar boven kost... Dan leek mij die HQ-Power voeding een beter idee, ding weegt ook wat en is minstens 3x zo sterk uitgevoerd dan het origineel van 500Mah... Dan zou het toch niet meer mogen uitmaken of de voeding gestabiliseerd is? Althans, lijkt mij... (but correct me if i'm wrong)...

De HQ-Power voeding levert sowieso een flink beter geluid op... Dat zoiets ook nog beter kan, snap ik ook wel, maar dit kan voor sommigen (en dus ook mij) al voldoende verbetering opleveren... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Executor16
  • Niet online
Kan ik trouwens gewoon een AT440MLa bestellen en deze direct op mijn SL1210 schroeven / klikken? Of heb ik nog iets anders nodig? Ik zij dat ze bijvoorbeeld ook worden aangeboden in combinatie met een headshell. Maar volgens mij heb ik dat niet nodig toch?
Executor16 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:26:
Kan ik trouwens gewoon een AT440MLa bestellen en deze direct op mijn SL1210 schroeven / klikken? Of heb ik nog iets anders nodig? Ik zij dat ze bijvoorbeeld ook worden aangeboden in combinatie met een headshell. Maar volgens mij heb ik dat niet nodig toch?
Een headshell heb je weldegelijk nodig en als je die nog niet hebt moet je die aanschaffen... Gezien de speler zou ik een originele Technics Headshell bestellen:
http://www.new-line.nl/nl...IKitYCP0MICFQQIwwod40cAPA

Ik zag 'm niet bij Thakker te koop staan, dus dan maar via New-line... Die bleek een van de goedkoopste te zijn in NL die 'm kan leveren...

• Executor16
  • Niet online
rcor schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:31:
[...]

Een headshell heb je weldegelijk nodig en als je die nog niet hebt moet je die aanschaffen... Gezien de speler zou ik een originele Technics Headshell bestellen:
http://www.new-line.nl/nl...IKitYCP0MICFQQIwwod40cAPA

Ik zag 'm niet bij Thakker te koop staan, dus dan maar via New-line... Die bleek een van de goedkoopste te zijn in NL die 'm kan leveren...
Oke, goed om te weten :P Anders had ik straks alleen met die cartridge gezeten en kon ik er niks mee :D Ben benieuwd of ik gelijk veel verschil zal horen tov huidig element/naald.

Verwijderd

Executor16 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:34:
Bij mij zat die rubberen mat er niet bij, die zit wel op mijn oude SL1900. Is het "nodig" om die onder de slipmat te leggen van de 1210?
Als je wil DJ'en juist niet die rubber mat eronder. Bij hi-fi luisteren liebver rubber mat zonder slipmat erop..

• Mordante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05-2021
Gisteren mijn VPI Scout verkocht. Nu opzoek naar wat anders.

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Executor16 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:36:
[...]

Oke, goed om te weten :P Anders had ik straks alleen met die cartridge gezeten en kon ik er niks mee :D Ben benieuwd of ik gelijk veel verschil zal horen tov huidig element/naald.
Welke zit er nu eigenlijk op je speler?
En vergeet niet dat je je element moet uitlijnen. Als je niet weet hoe dit moet staat er in dit topic een hoop info over. Je kan het ook door iemand laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
MilaNL schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:49:
[...]

Welke zit er nu eigenlijk op je speler?
En vergeet niet dat je je element moet uitlijnen. Als je niet weet hoe dit moet staat er in dit topic een hoop info over. Je kan het ook door iemand laten doen.
Er zit nu een Ortofon Concorde Pro S op. Is dus meer voor DJ-en begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
Executor16 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:06:
[...]

Er zit nu een Ortofon Concorde Pro S op. Is dus meer voor DJ-en begreep ik.
Dat klopt, die cartridge is inderdaad voor DJ gebruik. Maar je kan hem natuurlijk ook gewoon voor normaal gebruik gebruiken als je het geluid van de cartridge prettig vind.

DJ cartridges hebben doorgaans wel een hogere tracking force, wat kan resulteren in het sneller verslijten van je LP's (Volgens het internet ;) ).

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb ook zon ortofon concorde, klinkt niet echt super als ik eerlijk ben.

Weinig detail en duidelijk hoorbaar beperkt in het hoog. Ook stereo image vind ik wat beperkt. Maar het kan veel slechter, de Shure M95EDM die op m'n andere platenspeler zit klinkt pas echt slecht :).

Zo'n mooie Technics speler mag je niet te kort doen vind ik persoonlijk. Gewoon originele rubbermat bestellen, originele Technics headshell en een mooi Audio Technica 440MLa of vergelijkbaars er onder. kost wat kluiten maar geloof me dat is het meer dan waard!

en uiteraard goed uitlijnen dat element!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
InflatableMouse schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:19:
Ik heb ook zon ortofon concorde, klinkt niet echt super als ik eerlijk ben.

Weinig detail en duidelijk hoorbaar beperkt in het hoog. Ook stereo image vind ik wat beperkt. Maar het kan veel slechter, de Shure M95EDM die op m'n andere platenspeler zit klinkt pas echt slecht :).

Zo'n mooie Technics speler mag je niet te kort doen vind ik persoonlijk. Gewoon originele rubbermat bestellen, originele Technics headshell en een mooi Audio Technica 440MLa of vergelijkbaars er onder. kost wat kluiten maar geloof me dat is het meer dan waard!

en uiteraard goed uitlijnen dat element!
True ;) , detail ding komt waarschijnlijk omdat deze cartridge gemaakt is om dance/hip hop af te spelen. (Daar ga ik dan vanuit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, tuurlijk en als je in de discotheek staat en 106dB om je oren geslingerd krijgt wil je ook niet dat er 18kHz tussen zit dus het zal bij 15 of 16 kHz ophouden schat ik.

Ik zou dat element ook nooit gebruiken thuis om de stomeenvoudige reden dat de naalddruk ook veels te hoog is. Het is geen fabeltje dat je platen hard slijten, ik heb LP's staan die met zo'n element veelvuldig gedraaid zijn (1 nummer vaak van een LP) en die klinken echt heel slecht nu.

Maar even over de foto van Executor, die stofkap is donkerder dan de mijne. Ligt dat aan de foto of zijn er inderdaad donkere kappen? Ik vind die foto wel heel mooi zo. Mijn kap is gewoon goedkoop neutraal transparant :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
InflatableMouse schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:29:
Ja, tuurlijk en als je in de discotheek staat en 106dB om je oren geslingerd krijgt wil je ook niet dat er 18kHz tussen zit dus het zal bij 15 of 16 kHz ophouden schat ik.

Ik zou dat element ook nooit gebruiken thuis om de stomeenvoudige reden dat de naalddruk ook veels te hoog is. Het is geen fabeltje dat je platen hard slijten, ik heb LP's staan die met zo'n element veelvuldig gedraaid zijn (1 nummer vaak van een LP) en die klinken echt heel slecht nu.

Maar even over de foto van Executor, die stofkap is donkerder dan de mijne. Ligt dat aan de foto of zijn er inderdaad donkere kappen? Ik vind die foto wel heel mooi zo. Mijn kap is gewoon goedkoop neutraal transparant :+.
Lijkt mij niet echt fijn denk ik idd, die 18kHz. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers in het 'grote vinyl topic',

Ik ben (vrij) nieuw in de wereld van de LP. Ik heb een half jaar geleden een retro oranje Philips koffermodel voor 20 euro gekocht en inmiddels zo'n 400 LP's verzameld (nieuw en gebruikt). Ook een Knosti wasding gekocht en spelen maar.

Mijn spelertje ziet er cool uit, het geluid is 'ok', maar het wordt wel tijd om eens iets serieus in de woonkamer neer te zetten.

Nou zou ik een Thorens TD160 o.i.d. kunnen kopen, die ik er overigens prachtig uit vind zien. Nadeel: vrij duur ivm bovengemiddelde populariteit. Ik begrijp dat het gebruikte element ook heel belangrijk is.

Ik zie op marktplaats best veel mooie Philips spelers staan, die veelal echt minder kosten. Voor mijn gevoel moet het mogelijk zijn om iets te 'scoren' wat qua kwaliteit overeenkomt met een Thorens TD160, maar ik heb echt geen idee naar welk model ik moet zoeken. Ik heb wat dat betreft niet zo veel verstand van de techniek erachter.

Dus hier komt mijn vraag:

Hebben jullie suggesties voor mij qua modellen die interessant kunnen zijn, als alternatief voor de Thorens TD 160? (hoeft niet persé Philips te zijn).

Ik weet dat dit misschien wat generiek is, maar jullie hebben vast wel een paar ideeën die me op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Update:

Ik vind enkele Beogram modellen van Bang & Olufsun ook echt prachtig om te zien. Iemand een mening over de kwaliteit van die spelers?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 17:26
Hebben die B&O spelers niet speciale elementjes nodig die vrij schaars en dus duur aan het worden zijn?

Je zou nog naar bv Technics kunnen kijken, of de wat betere Sony's... Kijk gewoon eens wat er in de buurt te koop is, vaak wil je zon speler niet laten versturen, gaat veelal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als ik jou was zou ik echt even een pagina of 20 terugbladeren en rustig gaan lezen :)

Er zijn al veel adviezen langsgekomen, en eigenlijk wordt er altijd gekozen tussen een handvol merken en modellen. Dan zie je meteen 'wat het beste bij je past'.
Er wordt door een aantal wijze geesten hier uitgebreid ingegaan op de plus- en minpunten van al deze spelers.

B&O spelers zien er inderdaad leuk uit, maar er kunnen maar een paar speciale elementen op. De goedkoopste kost geloof ik iets minder dan 200 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, laat ik het dan eens iets concreter maken:

Wat vinden jullie van een Philips type 408?

Afbeeldingslocatie: http://sportsbil.com/stereo/philips_408/philips_408-4.jpg

Of de Beogram 1900 van B&O

Afbeeldingslocatie: http://www.beophile.com/wp-content/produits/beogram1102.jpg

Concreet commentaar is welkom.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:12:
Beste Tweakers in het 'grote vinyl topic',

Ik ben (vrij) nieuw in de wereld van de LP. Ik heb een half jaar geleden een retro oranje Philips koffermodel voor 20 euro gekocht en inmiddels zo'n 400 LP's verzameld (nieuw en gebruikt). Ook een Knosti wasding gekocht en spelen maar.

Mijn spelertje ziet er cool uit, het geluid is 'ok', maar het wordt wel tijd om eens iets serieus in de woonkamer neer te zetten.

Nou zou ik een Thorens TD160 o.i.d. kunnen kopen, die ik er overigens prachtig uit vind zien. Nadeel: vrij duur ivm bovengemiddelde populariteit. Ik begrijp dat het gebruikte element ook heel belangrijk is.

Ik zie op marktplaats best veel mooie Philips spelers staan, die veelal echt minder kosten. Voor mijn gevoel moet het mogelijk zijn om iets te 'scoren' wat qua kwaliteit overeenkomt met een Thorens TD160, maar ik heb echt geen idee naar welk model ik moet zoeken. Ik heb wat dat betreft niet zo veel verstand van de techniek erachter.

Dus hier komt mijn vraag:

Hebben jullie suggesties voor mij qua modellen die interessant kunnen zijn, als alternatief voor de Thorens TD 160? (hoeft niet persé Philips te zijn).

Ik weet dat dit misschien wat generiek is, maar jullie hebben vast wel een paar ideeën die me op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Update:

Ik vind enkele Beogram modellen van Bang & Olufsun ook echt prachtig om te zien. Iemand een mening over de kwaliteit van die spelers?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-08 12:29
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:27:
Ok, laat ik het dan eens iets concreter maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Concreet commentaar is welkom.

[...]
Heb zelf zo'n B&O gehad. Prachtig apparaat en klinkt zeker prima, maar als er iets mis is dan is het een verschrikkelijk ding om te maken.

Heb hem zelf verkocht omdat ik niet altijd de hele LP ga luisteren en je met de B&O niet/lastig tracks kan skippen of verderop de plaat kunt beginnen.

Philips heef goede modellen gemaakt, maar ook mindere... Heb zelf 2x een 209s gehad (veel elektronica). Daar kun je beter niet aan beginnen. De 308 en 408 zoals hierboven zijn geen hoogvliegers maar mits er een aardig element in zit kun je er best wel wat plezier van hebben!

Je zou ook nog kunnen kijken naar Duals. 604, 704, 505 zijn modellen die misschien nog wel eens in jouw budget kunnen vallen en heel goed voor het geld zijn!

Wat je ook koopt, ga hem ophalen en bekijk de staat héél goed. z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je bericht!
M0Dzilla schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:48:
[...]

Heb zelf zo'n B&O gehad. Prachtig apparaat en klinkt zeker prima, maar als er iets mis is dan is het een verschrikkelijk ding om te maken.

Heb hem zelf verkocht omdat ik niet altijd de hele LP ga luisteren en je met de B&O niet/lastig tracks kan skippen of verderop de plaat kunt beginnen.

Philips heef goede modellen gemaakt, maar ook mindere... Heb zelf 2x een 209s gehad (veel elektronica). Daar kun je beter niet aan beginnen. De 308 en 408 zoals hierboven zijn geen hoogvliegers maar mits er een aardig element in zit kun je er best wel wat plezier van hebben!

Je zou ook nog kunnen kijken naar Duals. 604, 704, 505 zijn modellen die misschien nog wel eens in jouw budget kunnen vallen en heel goed voor het geld zijn!

Wat je ook koopt, ga hem ophalen en bekijk de staat héél goed. z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Eergisteren is mijn Knosti bezorgd, 50 antistatische binnenhoezen, een single van Jon Bon Jovi en vandaag de elpee Slippery When Wet van Bon Jovi mogen ontvangen. Album verkeert in nieuwstaat, enkel wat stof op de elpee en is een NL uitgave en dat voor slechts 3,50 euro via marktplaats.

Morgen de Knosti eens proberen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/7tvmHHcnXRf3acleEh0mnT0FcTw=/fit-in/578x576/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-697895-1216165025.jpeg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.discogs.com/r104-TQv7mS6q1eKi-eW725Eijc=/fit-in/590x588/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-697895-1216165039.jpeg.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Rolla op 19-12-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als je snel jaloers bent denk ik dat je beter niet verder kunt lezen >:) .

Ik heb mijn Supertramp - Crime Of The Century MFSL binnen. Was geadverteerd als NM (zgan). En guess what? Hij is echt als mint. Ik had wel even een WOW momentje :o . Zeker omdat het tussen alle VG, VG+ en NM's de goedkoopste was van allemaal.

Ik zat toevallig op Discogs te browsen en terwijl ik naar de aanbiedingen aan het kijken was drukte ik een keer op F5 en verscheen deze erbij. Echt pure stomme toeval! Ik heb geen seconde getwijfeld en meteen besteld.

Ik ga me niet verontschuldigen voor de grote plaatjes, thumbnails doen dit geen recht :*)

Front Cover

Back Cover

MFLS insert
MFSL Inner Sleeve

MFSL insert inside
MFSL Inner Sleeve Inside

MFSL Certificaat :D
MFSL Certificate

Perfect spindle hole, geen enkele aanwijzing dat tie ooit gedraaid is
Perfect Spindle Hole - No wear!

Proud! 8)
On the table!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04
Ik ben een rond aan het kijken voor een mogelijke opvolger van mijn Dual 1216.
Op marktplaats kom ik deze tegen. Ik kan er erg weinig op internet over vinden. Iemand van jullie ervaring mee?

Technics SL-5300

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundman12 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:23:
[...]

True ;) , detail ding komt waarschijnlijk omdat deze cartridge gemaakt is om dance/hip hop af te spelen. (Daar ga ik dan vanuit ;) )
Dat komt niet omdat het gemaakt is om dance of hip hop af te spelen, maar omdat het element een stuggere en dikkere cantilever heeft dan een hifi-element... Dit is gedaan om te voorkomen dat het cantilever afbreekt bij het reverse afspelen of scratchen... Maar hierdoor is het geheel niet zo bewegelijk waardoor het hoog niet optimaal doorkomt...

Evenals het naald dat recht staat (ipv onder een hoek, zoals bij hifi naalden, ook om te voorkomen dat die afbreekt bij reverse afspelen of scratchen) en dat (bij DJ elementen zo goed als altijd, zo niet altijd) van het type spherisch is, de naald komt minder diep in de groef en pikt daardoor minder details op (en kan de groef ook minder goed volgen)...

Eigenlijk komt het er op neer dat zo'n dj-element er op gemaakt is om muziek te mixen of de groeven van een plaat in ruige discotheek omstandigheden te kunnen blijven volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
rcor schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:26:
[...]

Dat komt niet omdat het gemaakt is om dance of hip hop af te spelen, maar omdat het element een stuggere en dikkere cantilever heeft dan een hifi-element... Dit is gedaan om te voorkomen dat het cantilever afbreekt bij het reverse afspelen of scratchen... Maar hierdoor is het geheel niet zo bewegelijk waardoor het hoog niet optimaal doorkomt...

Evenals het naald dat recht staat (ipv onder een hoek, zoals bij hifi naalden, ook om te voorkomen dat die afbreekt bij reverse afspelen of scratchen) en van het type spherisch is, de naald komt minder diep in de groef en pikt daardoor minder details op (en kan de groef ook minder goed volgen)...

Eigenlijk komt het er op neer dat zo'n dj-element er op gemaakt is om muziek te mixen of de groeven van een plaat in ruige discotheek omstandigheden te kunnen blijven volgen...
Dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Soundman12
Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden een vergelijk met foto's van mijn reserve hifi-element en mijn Stanton Discmaster V3 DJ-element:
Hifi element
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/hifielement_zps9b2d73fb.jpg

Dj element
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DJ-element_zpsb1f1e3e0.jpg

Zie ook hoeveel dikker het staafje (dat is het cantilever in vak term) is waar het naald aan vast zit... Dikker is stugger, minder bewegelijk en daardoor is het moeilijker om de groeven van een plaat te volgen voor de Stanton Discmaster V3... :)

Dat DJ-element gebruikte ik eerst, maar daar ben ik mee gestopt toen ik er achter kwam waarom je die nou juist niet wil als je normaal plaatjes gaat draaien (Ja, in de loop der tijd (zeg maar vanaf eind 2007) heb ik veel bijgeleerd op dit en het vinl forum)...

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 19-12-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:19
Ik ben nu ook sinds kort in het bezit van Technics SL D202 en die bevalt me echt prima. De speler zelf ziet er nog heel netjes uit alleen de stofkap is helaas in een beduidend mindere staat. Nu kan ik wel overal op internet kappen voor een SL 1200 vinden. Nu is mijn vraag of die ook op een SL D202 past? En of iemand weet waar ik een kap kan vinden die er nog wat netter uitziet dan eetje met veel krassen en een scheur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:27:
Philips met bolletjesarm.... mwah. Ik zou er geen moeite in steken.
Philips draaitafels mwah.
De Philips AF 977 (topmodel) is een interessante tafel, de modellen daaronder in dezelfde lijn (967, 877 en 829) ook nog wel

Philips elementen die aardig presteren: GP-412 (nude elliptisch) en GP-422 (nude shibata)
B&O raad ik altijd af vanwege de elementen. Die hebben een eigen passing/aansluiting en zijn niet meer te krijgen. Het enige wat je kan doen is een dure retip met variabel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je snel jaloers bent denk ik dat je beter niet verder kunt lezen >:) .

Ik heb mijn Supertramp - Crime Of The Century MFSL binnen. Was geadverteerd als NM (zgan). En guess what? Hij is echt als mint. Ik had wel even een WOW momentje :o . Zeker omdat het tussen alle VG, VG+ en NM's de goedkoopste was van allemaal.

Ik zat toevallig op Discogs te browsen en terwijl ik naar de aanbiedingen aan het kijken was drukte ik een keer op F5 en verscheen deze erbij. Echt pure stomme toeval! Ik heb geen seconde getwijfeld en meteen besteld.
Top aankoop InflatableMouse, die gaat bij mij ook zeker nog komen!
Maar je hebt het belangrijkste nog niet vermeld, hoe vind je hem klinken? :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Weet iemand een goed adresje om nieuw MOV spul te pre-orderen voor normale prijzen? Dichtstbijzijnde platenzaak zit in een lastige hoek van Den Bosch... En Tilburg is nog lastiger ivm parkeren... dan liever thuis :-)

Wil Transformers soundtrack hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je de original soundtrack van de 1989 serie, deze dus?
http://www.soundshaarlem....p//transformers_=deluxe__

Daar kun je hem online bestellen, is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
InflatableMouse schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:29:
Het lijkt inderdaad of de kap een klein beetje getint is (op de foto misschien iets meer). Geen flauw idee of er verschillende zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:16:
Bedoel je de original soundtrack van de 1989 serie, deze dus?
http://www.soundshaarlem....p//transformers_=deluxe__

Daar kun je hem online bestellen, is dat geen optie?
Ja die :-) ... Van de tekenfilm-film
Thx, zoiets zocht ik dus, ben alleen niet zo bekend met vinyl webshops, die paar die ik keek hadden nieuwe MOV releases er nog niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Executor16 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:54:
[...]

Het lijkt inderdaad of de kap een klein beetje getint is (op de foto misschien iets meer). Geen flauw idee of er verschillende zijn :D
Weet iemand dit? Zijn er neutrale en getinte kappen voor de Technics 1200 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:19
Weet iemand of een kap van een SL 1200 op een SL D202 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

:F

Als ik het aan een foto kan zien had ik het niet gevraagd ... ik vraag het omdat het lijkt op sommige foto's zoals die van Executor dat zijn kap donkerder is dan de mijne. Van de hele donkere kappen waarbij het duidelijk is dat die donker is weet ik niet zeker of het van of past op een 1200.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die het zeker weten in plaats van bijdehand Google linkjes te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kom op zeg, je kan toch even zoeken? Ik zie duidelijk verschillende tinten, dat ligt echt niet aan de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Ai die Supertramp is wel erg mooi, zeer fijne persing ook.
Heb hem hier ook staan. :D

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MK5 kappen hebben een lichte rooktint, MK2 kappen zijn helder. De MKx naamgeving klopt bij de winkels ook lang niet altijd, dus goed opletten welke je bestelt, de heldere of gerookte.

De dimensies zijn verder gelijk, dus je kan kiezen. Verder verschilt bij de gerookte variant de schijnbare tint en donkerte op fotootjes enorm naar gelang belichting / achtergrond: het kan op de ene diep gerookt zwart lijken, of een andere heel lichtbruin, een andere heeft weer een blauwzweem. Maar ze zijn hetzelfde, en het is gewoon een licht gerookt zwart.

Als je er scharnieren bij bestelt bij de MK2 wel altijd opletten of je houders vierkant zijn (recentere MK2's) of vlak (de echt oude MK2's). Het moet natuurlijk wel passen. Anders het complete scharnierpakket kopen incl de houders, dan zit je altijd goed. De MK5 wordt sowieso zonder scharnieren en houders geleverd, dus daar is er geen verwarring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cool, dank je wel!

Scharnieren neem ik aan zou ik over kunnen zetten. Door de kerst deze maand ben ik al weer blut, wellicht begin volgend jaar es gericht gaan shoppen voor een MK5 kap.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:19:
[...]

Top aankoop InflatableMouse, die gaat bij mij ook zeker nog komen!
Maar je hebt het belangrijkste nog niet vermeld, hoe vind je hem klinken? :)
Het verschil leek in eerste instantie niet heel groot maar toen ik ging vergelijken schrok ik wel even. Die NL persing klinkt ineens helemaal niet zo goed meer. Ik heb net de titelsong ook even opgenomen om ze met foobar te kunnen ABX'en maar daar kan je heel snel mee stoppen. Verschil is zo groot ik hoef geen paar seconde te luisteren. Onmiskenbaar.

De persing is bijzonder stil, heel mooi ruimtelijk en er zit geen greintje hardheid in. Het is typisch zo'n plaat die je alleen maar harder wilt zetten zonder dat tie vervelend wordt. Dat vond ik van de mijn Nederlandse persing bijvoorbeeld niet, die vond ik als ik het wat harder zette een beetje vervelend worden, beetje schel en hard (klankmatig dus, harsh).

Dit is de aankoop echt meer dan waard. Superplaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scharnieren overzetten geen probleem want dimensionering en bevestiging aan de kap zelf is gelijk.

De originele, heldere MK2/M3D kap is SFAD122-01A, de lichtgerookte MK5 kap is RGD0078BZ-Q en ook aangemerkt als een original replacement part voor de MK2, aangezien de heldere variant al langer niet meer gefabriceerd wordt. RYF0370B-X is de MK5 dust cover assembly, d.w.z. kap + 2 rubbers (geen scharnieren dus). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Voronwë schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:07:
Ik ben een rond aan het kijken voor een mogelijke opvolger van mijn Dual 1216.
Op marktplaats kom ik deze tegen. Ik kan er erg weinig op internet over vinden. Iemand van jullie ervaring mee?

Technics SL-5300
Veel opties , dus er kan veel mis gaan/ storingen geven. Je kan zeggen dat je die opties niet hoeft te gebruiken, je kan hem ook handmatig gebruiken. Bijvoorbeeld zelf de arm naar de plaat bewegen en zelf de arm laten zakken.
Ik ben duidelijk een aanhanger van less is more.
Mooie speler en als je hem voor weinig kunt kopen, zeg minder dan €150 , je een prima speler hebt .Het is tenslotte een Technics. Dat element is misschien wel een toppertje voor zijn geld te noemen, als je de speler voor weinig kan kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 20-12-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Nieuwe aanwist:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2z4bg8z.jpg

Sleep - The Clarity (12" single)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ha, daar zat ik ook naar te kijken. Alleen wordt ik een beetje moe van Southern Lord met hun overpriced 'collectibles'.
Om nog maar te zwijgen over 'EU exclusive coloured vinyl', en dan gewoon zwarte plakken in de hoes aantreffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Dit is geen Southern Lord release maar uitgebracht in eigen beheer. Southern Lord had wel een clear versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04
Bestla schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:20:
[...]

Veel opties , dus er kan veel mis gaan/ storingen geven. Je kan zeggen dat je die opties niet hoeft te gebruiken, je kan hem ook handmatig gebruiken. Bijvoorbeeld zelf de arm naar de plaat bewegen en zelf de arm laten zakken.
Ik ben duidelijk een aanhanger van less is more.
Mooie speler en als je hem voor weinig kunt kopen, zeg minder dan €150 , je een prima speler hebt .Het is tenslotte een Technics. Dat element is misschien wel een toppertje voor zijn geld te noemen, als je de speler voor weinig kan kopen.
Thnx!

Ik ga eens kijken! Ik heb ook nog een gereviseerde Sony PS-4300 op het oog. Die Technics staat bij mij in de buurt.

Mijn vinylverzameling begint nu wel erg hard te groeien.Van de week weer 5 nieuwe binnen gekregen
- Anathema : Falling Deeper
- Anathema : We're here because we're here
- Anathema : Weather Systems
- Anathema : Distant Satelites
- Porcupine Tree : Stupid Dream

[ Voor 38% gewijzigd door Voronwë op 20-12-2014 20:49 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die SL-5300 heb ik onder handen gehad (dwz onderhoudsbeurt gegeven, aan de tand gevoeld en weer doorgeschoven naar een ander ;)) en viel me 100% mee. Het is echt een prima gebouwde speler met zwaar en goed gelagerd plateau, met de arm is ook niets mis. Het automatisch mechanisme is, mits goed gesmeerd, stil en betrouwbaar. Eigenlijk is het enige significante verschil met de duurdere Technics-en (1300, 1600 mk1 en mk2 series, etc.) dat de top behuizing niet van metaal is maar van een stevig, resonantie gedempt kunststof. Eigenlijk helemaal geen issue. Hij doet voor mij zeker niet onder voor een SL-Q3 en de naaldverlichting is een erg leuke extra.

PS Sony PS-4300 heb ik ook gehad en onder handen genomen. Dat is ook een leuke speler, ongeveer van hetzelfde niveau. Goede materialen en degelijk gebouwd. Maar ik vind de arm en het mechanisme van de betere Technics-en wat verfijnder, heb hem destijds ingeruild voor een Technics SL-1300 en geen moment spijt gehad. Wat draaitafels betreft gemiddeld meer Technics dan Sony man. (Enkele Sony Biotracer uitvoeringen zijn dan wel weer heel mooi. ;))

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 20-12-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voronwë schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 20:47:
[...]
<>

Mijn vinylverzameling begint nu wel erg hard te groeien.Van de week weer 5 nieuwe binnen gekregen
- Anathema : Falling Deeper
- Anathema : We're here because we're here
- Anathema : Weather Systems
- Anathema : Distant Satelites
Ha leuk een Anathema fan, leuk, ik zal ook eens op zoek naar wat vynil van hun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey dit lijkt me een leuk experiment voor wanneer ik met pension ga.

http://thewelltemperedcomputer.com/Fun/Pirate.htm

:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

InflatableMouse schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:50:
[...]

Ik heb ook de normale versie, niet de deluxe.

de NL/EU versies hebben een barcode van 10 cijfers, voor de eerste is dat 8122796641. De US versies beginnen allemaal met R1-6cijfers, voor de eerste is dat R1-535224.

Plexus in Delft had ze laatst allemaal nog op voorraad, de laatste twee US imports kwamen met 15% korting en waren maar een paar euro duurder dan de NL versies.

Mischien kan je die NL nog verpatsen en ze bij hem bestellen. Ik weet eerlijk gezegd niet of hij ook verstuurd anders kunnen we wel wat regelen, haal ik ze voor je op en verstuur ze of zo. Ik woon er 5 minuten vandaan. PM me maar als je dat wilt.
Ik heb vandaag bij de lokale muziekwinkel (Velvet in Ede) Led Zepplin II gekocht, 2e hands, maar echt in nieuwstaat. Ik weet niet uit welk land die komt, barcode 7567-81526-1, andere code's die er op staan: 40 037 en SD 8236.
En hij klinkt echt stukken beter als de nieuwe Led Zeppelin I die ik laatst had gekocht (op wat kleine kraakjes na, maar ik denk met een goede schoonmaakbeurt dat dat weg is). Grappige was dat hij duurder was dan de nieuwe (remastered) Led Zepplin II.

Edit:
Net de hoes wat beter bekeken, is een Duitse uitgave uit 1972. De vorige eigenaar is er echt zuinig op geweest, de hoes is nog echt als nieuw

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 24-12-2014 16:26 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
-tom-562 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:45:
[...]

Ik heb vandaag bij de lokale muziekwinkel (Velvet in Ede) Led Zepplin II gekocht, 2e hands, maar echt in nieuwstaat. Ik weet niet uit welk land die komt, barcode 7567-81526-1, andere code's die er op staan: 40 037 en SD 8236.
En hij klinkt echt stukken beter als de nieuwe Led Zeppelin I die ik laatst had gekocht (op wat kleine kraakjes na, maar ik denk met een goede schoonmaakbeurt dat dat weg is). Grappige was dat hij duurder was dan de nieuwe (remastered) Led Zepplin II.

Edit:
Net de hoes wat beter bekeken, is een Duitse uitgave uit 1972. De vorige eigenaar is er echt zuinig op geweest, de hoes is nog echt als nieuw
Nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
InflatableMouse schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:06:
Hey dit lijkt me een leuk experiment voor wanneer ik met pension ga.

http://thewelltemperedcomputer.com/Fun/Pirate.htm

:D.
Dit heb ik ergens eerder gezien, helaas zal de kwaliteit erg slecht zijn.
Op kickstarter zijn ze ook bezig met een vinyl snijder.

https://www.kickstarter.c...or-vinyl-c?ref=nav_search

Wellicht ook leuk.

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 18:08
Beste platenliefhebbers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een platenspeler. Ik zoek een 2e hands speler omdat ik al diverse malen gelezen heb dat dit toch beter is. Ik moet daarnaast nog speakers en een versterker nodig. Ik zoek een speler waarmee ik de komende tijd platen kan afspelen.

Ik heb op marktplaats de volgende speler gezien:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Maar ook deze hij is wat duurder maar ik vond hem wel mooi ogen en hij is opgeknapt door de eigenaar:

Mochten jullie nog betere suggesties hebben dat hoor ik dit graag.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die eerste is wel prima denk ik. Het erbarmelijk slechte Nederlands in de tweede advertentie doet pijn aan mijn ogen...

Ondertussen een paar van de Neil Young platen geluisterd die ik van mijn pa heb overgenomen en ze klinken echt top :*)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15n9aao.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou als eerste speler geen lenco nemen, of sowieso een tussenwielspeler.

Zo'n technics is een betrouwbare speler.

Maar belangrijker is: wat is je totaalbudget, en wat zijn je wensen.
Hou er bijv. rekening mee dat je een nieuw element moet kopen. Daar zit overigens ook de echte winst qua geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kZqDUUQFEVdlphgwMCE7x8K2/medium.jpg

Zo plaatje opgezet O+ Net gekregen. Eefje de Visser is blijkbaar wit en die van Happy Camper die ik had gehaald was knaloranje :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/njSXfaLN4iBZfX1ZOI1bWOMr/medium.jpg

Kleurtjes O+

Alleen klinkt hij nergens meer naar spontaan. Morgen eens een ander element halen en kijken hoe dat gaat.

Weet niet precies wat er aan de hand is. Klinkt alsof de naald op is maar dat kan ook niet want element + naald is net 2 weken oud :X Ander element eronder trappen werkte ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 24-12-2014 21:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Zojuist voor de 2e keer geluisterd, damn wat een plaat zo op vinyl 8) Vorige week heb ik ook de 'The song remains the same' LP gekocht. Dubbel LP van hun tour in 1973. Side 1 van het 2e LP is alleen maar 'Dazed and confused', bijna 20 minuten lang Led Zeppelin porno 8)

Vaak bu'j te bang!

• franssie

franssie

Save the albatross

Vanavond kwam mijn vader langs voor een pre-kerst diner, heerlijk gegeten. Maar wat belangrijker is in dit topic, hij kwam met zo'n 70 LP's, Wassen vond ie onzin totdat hij het verschil hoorde (sommigen waren echt onspeelbaar bijna) - aan het einde van de avond allebei bij een Ry Cooder plaat (Chicken Skin Music, aanrader)met een gitaar in de handen meespelen met die LP, is onbetaalbaar :)

Mooie doos franssie... Van die 70 lp's kun je veel plezier beleven als er goed werk tussen zit...

Hoe dan ook: iedereen hier een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Na een en ander doorgelezen te hebben zowel in dit topic als elders op internet heb ik mijn oog laten vallen op de Audio Technica AT-LP120-USBC platenspeler als mijn instapmodel. Qua budget komt hij goed overeen (200 - 300 euro) en voor zover ik heb kunnen inschatten zou het een goede eerste speler moeten zijn. Eerder kwam ik de Marantz TT5005 tegen, maar de plastic afwerking staat me dan toch erg tegen.

Hier enige ervaringen met dit Audio Technica model, of andere aanraders in deze prijsklasse?

[ Voor 26% gewijzigd door RevellNL op 25-12-2014 20:55 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb vanwege prijs-kwaliteit verhouding besloten om een philips 212 of 312 op de kop te tikken. Ik weet dat ik op de snaar moet letten en welk element de voorkeur van velen heeft. Ik vind de speler verder erg mooi om te zien. Nu heb ik daar een pre amp / versterker enof (active) speakers voor nodig.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek wat 2e hands apparatuur die matched met de platenspeler en van redelijke kwaliteit is.

Hebben jullie wat tips voor me? Een halve dag googlen/marktplaats/ebay heeft me eigenlijk niet veel wijzer gemaakt.

Alvast bedankt!!!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
vinyl87 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:17:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een platenspeler. Ik zoek een 2e hands speler omdat ik al diverse malen gelezen heb dat dit toch beter is. Ik moet daarnaast nog speakers en een versterker nodig. Ik zoek een speler waarmee ik de komende tijd platen kan afspelen.

Ik heb op marktplaats de volgende speler gezien:

Prima speler, heb ik zelf ook maar dan met een AT3200XE element. Wel opletten dat het wieltje voor de pitch control soms iets te enthousiast werkt.
Trouwens, in de advertentie staat dat deze automatisch is, maar het is een half-automaat. Persoonlijk vind ik dat prettiger (hoewel ik nog liever niet-automatisch zou willen), maar als je vol-automatisch zocht, dan is dit niet de juiste speler voor je.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Bij die Technics SL - D2 wil het nogal eens voorkomen dat de toeren out of control raken.Door ouderdom of jaren op zolder doorgebracht raken de toeren van slag, hij houd de 33 rpm niet meer vast bijvoorbeeld. Geen paniek: de speler open maken en de 2 toerenregelaars op de langwerpige printplaat even van helemaal naar linksom en helemaal naar rechtsom draaien met een kruiskopschroevendraaiertje. Let wel op dat je ze terugzet in de stand waarin ze stonden. En spuit beetje contactspray , echt een heel klein beetje op de regelaars, en hij kan er weer jaren tegenaan.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/i0niy8vhb/D2_print.jpg

De regelaars zoals je kunt zien nadat de hele printplaat uit de speler is gehaald. In de speler gemonteerd zie je vanuit de andere kant alleen maar 2 gaatjes waar je een schroevendraaier in kunt steken. Maar die regelaar terugzetten in zijn oude stand is wat problematischer op deze manier.

[ Voor 35% gewijzigd door Bestla op 26-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Precies wat ik nodig heb, Mijn SL-D2 heeft daar nu last van. :) Glazenbol? ;) :)

Ik dacht eigenlijk dat de potmeter voor de toeren aan de voorkant van de speler vies was. Die wou ik nog een keer met contact spray inspuiten. Ik heb hem nu wat hoger (in toeren) staan, dan gaan de toeren niet meer op en neer. Van de week maar eens open schroeven en VR1 en VR2 even draaien en inspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
RevellNL schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:53:
Na een en ander doorgelezen te hebben zowel in dit topic als elders op internet heb ik mijn oog laten vallen op de Audio Technica AT-LP120-USBC platenspeler als mijn instapmodel. Qua budget komt hij goed overeen (200 - 300 euro) en voor zover ik heb kunnen inschatten zou het een goede eerste speler moeten zijn. Eerder kwam ik de Marantz TT5005 tegen, maar de plastic afwerking staat me dan toch erg tegen.

Hier enige ervaringen met dit Audio Technica model, of andere aanraders in deze prijsklasse?
Ik heb hier een soortgenoot (Super-OEM) staan van die tafel, namelijk de Synq Audio XTRM-1. Beide gebaseerd op de Technics SL-1200 maar die van mij ziet er wat funky uit :D.

Ik heb mijn draaitafel vandaag uitgerust met een nieuw AT95E element. Klinkt erg goed voor zover ik kan horen. Voordeel van de Audio Technica is dat daar een AT95E element bij zit volgens mij. (Die van mij kwam zonder)

Ik ben dus tevreden met het geluid wat uit deze combinatie komt. Zeker een leuke manier om te beginnen ;)

Bijkomend voordeel is de ingebouwde voorversterker. Top kwaliteit is het zeker niet, maar klinken doet het wel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Coenen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:31:
Precies wat ik nodig heb, Mijn SL-D2 heeft daar nu last van. :) Glazenbol? ;) :)

Ik dacht eigenlijk dat de potmeter voor de toeren aan de voorkant van de speler vies was. Die wou ik nog een keer met contact spray inspuiten. Ik heb hem nu wat hoger (in toeren) staan, dan gaan de toeren niet meer op en neer. Van de week maar eens open schroeven en VR1 en VR2 even draaien en inspuiten.
Mooi toch :P , zo zie je maar waar een kleine moeite groot plezier kan betekenen.

Ik had zelf 2 D 2's die ook die klacht hadden. Op google had ik gevonden dat het aan die toerenregelaars zelf lag, en relatief makkelijk te verhelpen was.
Ik heb een D 2 helemaal uit elkaar liggen dus een foto van de printplaat was zo gemaakt.

Succes met de revisie van de SL D2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Even een hele andere vraag:

Ik lees al een hele tijd mee en ben sinds kort begonnen met het verzamelen/beluisteren van Vinyl platen. Ik ben tevreden over mijn speler, alleen ik ben benieuwd hoe/waar jullie je vinyl platen bewaren? Ik heb nu gewoon een stapel platen liggen, maar dit lijkt me (helemaal als ik er wat meer heb over een tijdje) niet de manier?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Appelkistjes en een paar Ribba ikea ophang planken.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zorg in ieder geval dat ze rechtop staan. En dan het liefst niet al te veel naast elkaar en ook niet te 'strak' tegen elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04

2mb

Er is natuurlijk maar een juiste methode voor het bewaren van je platen ;)

Afbeeldingslocatie: http://vkphotoprovider0.vk-cdn.nl/photoprovider/artikel/6/3/4/996d3aaadbba9883dc74f6fd4fa34c1d/2117404/664x374xDIMENSION_664x374/2117404.jpeg

Vinylverzamelaars in paniek: hun geliefde Ikea-kast verdwijnt

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een coole reclame van ikea over die expedit.
Zelf heb ik alles in wat ikea Träby cubicles staan (ook al jaren niet meer verkrijgbaar maar gek genoeg nog wel bij ikea japan)
Die vierkanten zijn wat groter (ook wat hoger en dieper), zodat ik er per vierkant een ledstrip bovenin kon plaatsen zodat de ruggen van de platen heel goed verlicht worden.

dus zoiets, maar dan moet je de leds erbij denken
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/56/184149653_48e8cc2eb8.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 29-12-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lUxKVCErFHAm4Ck4AhsqyvAz/medium.jpg

Ik heb alles hier in platenkoffer staan of in een Kallax. Zelfde maat als de Expedit. Alleen iets andere opbouw.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
Touchdomex schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:25:
[afbeelding]

Ik heb alles hier in platenkoffer staan of in een Kallax. Zelfde maat als de Expedit. Alleen iets andere opbouw.
Ziet er strak uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Yup ondertussen is er wel meer gewijzigd. Moet binnenkort toch weer een foto maken van de nieuwe setup. Andere versterker en andere naald + element.

en de speakers staan IN de kast.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mZerSzQeQqtCxNOIqr2rc77g/medium.jpg

Ah kijk dit klopt al wat meer. Lekker compact maar ultiem genoeg voor een goede luisterervaring.

[ Voor 32% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Staan ze dan niet te laag voor een lekkere weergave? Vind dat bij bookshelf speakers altijd toch vrij kritiek uiteindelijk.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn pa heeft wat grotere Infinity speakers, maar deze staan ook op de grond. Wel jammer, want je mist wel wat details in het geluid. Maar hij wilt ze niet op oorhoogte plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Acolyte57 schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:44:
Staan ze dan niet te laag voor een lekkere weergave? Vind dat bij bookshelf speakers altijd toch vrij kritiek uiteindelijk.
Nee uiteindelijk niet. Ik zit op de bank en dan staan ze precies goed op luisterhoogte. Als je een lage TV-kast hebt en je zet ze daar op staan ze net zo hoog.

Mocht ik wat anders willen moet ik vloerstaanders halen. Echter moet ik daar ook genoeg geld voor hebben ;) Het is voor de ruimte in ieder geval zware overkill.

Net wel voor het eerst wat platen gewassen. Wat een verschil! Sommige platen komen echt opnieuw tot leven. Zijn nog nooit gewassen zo te merken.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 29-12-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo bijna alle platen er nu doorheen, ben ook door mijn binnenhoezen heen dus eventjes kijken waar ik dat goedkoop kan bestellen.

Mijn knosti vloeistof wat erbij geleverd is dan nu ook een partij ranzig :X Die gaat straks gewoon weg en eens kijken of ik nieuwe vloeistof haal of zelf wat ga brouwen. Iemand nog wat tips om zelf te gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tip is om bij ranzige platen van 30+ jaar oud ze eerst ff af te spoelen met gewoon (goedkoop) demiwater ofzo, of desnoods even een sopje. Dan is het grootste volume van de laag stof, nicotine, borrelnootjesvet & ergere zaken eraf. Daarna pas de schoonmaakvloeistof erop gebruiken, dan doe je er veel langer mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 29-12-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Cap, zeg je nu pas ;)
Maar bij plaat 25 door de knosti gehaald te hebben bedacht ik me dat ook haha. Voor de volgende 50 platen ga ik dat zeker doen.
Vloeistof zelf maken lijkt mij overigens niet moeilijk, demin water en pure alcohol van de apotheek.

Vwb betreft hoezen vindt ik zat op internet die per 100 best betaalbaar zijn (met plastic binnenhoes) maar de verzendkosten zijn soms fors, eens op ebay etc kijken.

edit1://Rondje ebay, aliexpress, amazone etc gedaan. Die van de Conrad zijn niet duur (ik heb even als bestelhoeveelheid 100 genomen). met minder dan 30 euro voor 100 stuks incl verzending. Mocht je bij een platenwinkel wonen/werken die ze verkoopt dan kan het wel goedkoper (EUR 20+ ongeveer).

edit2:// http://www.bol.com/nl/p/l...0-stuks/9200000010757549/ is ook wel te betalen, en heeftafgeronde hoekjes 8)

edit3:// http://www.trademed.nl/ne...ROPYL-ALCOHOL-99-CAN-5-L/ is incl verzending EUR 42 voor 5 liter, lijkt me een redelijke prijs? Kan je toch zo'n 15 a 20 liter wasvloeistoef van maken lijkt me als ik de meeste recepten lees.

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 29-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een aantal weken lees ik met veel plezier dit topic. Eerst wist ik nog eigenlijk helemaal niks, maar dankzij dit topic, begint mijn kennis heel langzaam te groeien.

Vandaar heb ik besloten om een eigen platenspeler te kopen en deze wordt (als POST NL meewerkt) morgen bezorgd.

Ik hoop nog veel meer kennis op te doen en mooie foto's te kunnen bewonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Binnenhoezen heb ik destijds gehaald bij Conrad toen ik ook mijn Knosti bestelde maar kom er nu achter dat ik er echt maar 10 tekort kom dus die gaan gewoon los gehaald worden. Denk dat ik de vloeistof ook gewoon los haal om nu eventjes makkelijk te zijn.

Ga denk ik gewoon langs de groef woensdag. Binnenhoezen halen en wat vloeistof :+ Tenzij Okaphone het goedkoper heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is http://www.wydr.nl 1 van de goedkoopste adresjes voor hoezen etc, maar als je er maar 10 moet hebben is wellicht per stuk in een winkel kopen goedkoper. En lokaal ophalen heb je natuurlijk geen verzendkosten. (maar kost wel tijd).

Over wasvloeistof is al bijna alles geschreven in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 29-12-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:46:
Al een aantal weken lees ik met veel plezier dit topic. Eerst wist ik nog eigenlijk helemaal niks, maar dankzij dit topic, begint mijn kennis heel langzaam te groeien.

Vandaar heb ik besloten om een eigen platenspeler te kopen en deze wordt (als POST NL meewerkt) morgen bezorgd.

Ik hoop nog veel meer kennis op te doen en mooie foto's te kunnen bewonderen :)
Als ik vragen mag, welke speler heb je gekocht ? En we houden van plaatjes (vinyl/digitaal) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nog een woordje over binnen- en buitenhoezen, ik ben afgestapt van PVC buitenhoezen omdat ze na verloop van tijd (een lange tijd, dat wel) lelijk verkleuren, ze drogen uit en worden hard, ze kunnen gaan scheuren en niet onbelangrijk is dat sommige inkt (vaak zwart) aan de hoes vast kan plakken met alle gevolgen van dien. En niet op de laaste plaats omdat die geperste rand eigenlijk gewoon lelijk is ... ;).

Ik heb bijvoorbeeld een paar hele dikke 200gr dubbel LP's, hoezen zijn al super dik karton en die paste nog maar net in dat PVC, die zaten dus superstrak. Die hoes zat na een paar maanden al vast geplakt. Ik heb die hoes op de naad open gemaakt om het voorzichtig los te halen wat uiteindelijk is gelukt, gelukkig. Maar als ik langer had gewacht had ik waarschijnlijk de inkt van de hoes afgetrokken.

Bij vinylvinyl.nl heb ik andere buitenhoezen gehaald, die zitten iets ruimer, zijn zachter maar kennen al die bovengenoemde nadelen niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje vervelend in de kast omdat met name dunnere albums er gemakkelijk uitschuiven en omdat ze zachter zijn bieden ze minder bescherming tegen stoten of laten vallen. Moet er dus iets voorzichtiger mee zijn en met iets meer beleid in de kast zetten zodat er niet overal 1cm van de buitenhoes leeg uitsteekt.

Voor wat betreft binnenhoezen gebruik ik voor m'n duurdere albums (of althans die mij meer waard zijn) MOFI sleeves. Haal ik ook bij vinylvinyl.nl, zijn iets duurder maar zijn naar mijn mening het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:05:
[...]

Als ik vragen mag, welke speler heb je gekocht ? En we houden van plaatjes (vinyl/digitaal) ;)
Ik heb de audio technica at lp120 aangeschaft. Ik las vele goede reviews en mijn budget was tot de 250 euro.
Na veel gelezen te hebben kwam deze als beste er uit, ondanks ik geen DJ plannen heb.

Ben zelfs naar een winkel geweest, maar die hadden het over de Crossley. Helaas las ik hier geen goede reviews over met intensief gebruik.

Mijn opa had nog een oude staan, maar deze werkte helaas niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er serieus winkels zijn die een crosley aanbevelen :X
Dat is gewoon plastic troep. Zeg maar de yoko van vroeger, maar dan slechter.

Zeker een dozenschuiver en geen hifi winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Die Crosleys worden overal flink gepushed momenteel, bij zowel platen als hifi zaken.. zal wel een lekkere marge op zitten en mogelijk een leuke bonus bij een x-aantal verkopen.
Het is idd wel meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
InflatableMouse schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:53:
Nog een woordje over binnen- en buitenhoezen, ik ben afgestapt van PVC buitenhoezen omdat ze na verloop van tijd (een lange tijd, dat wel) lelijk verkleuren, ze drogen uit en worden hard, ze kunnen gaan scheuren en niet onbelangrijk is dat sommige inkt (vaak zwart) aan de hoes vast kan plakken met alle gevolgen van dien. En niet op de laaste plaats omdat die geperste rand eigenlijk gewoon lelijk is ... ;).
Je bedoelt die hoezen die al 60 jaar te koop zijn en je regelmatig tussen de partijtjes lp's tegenkomt?
Dat is idd meuk :p

Tijdje terug zag ik bij iemand hele dunne hoezen, was ook mooi, zeker als ze wat strakker om de hoes heen zaten.

Bestel ook altijd hoezen bij Who's your daddy, alleen zijn die omhoezen eigenlijk te ruim, als je ze in je kast zet enzo wil de inhoud wel de kast in maar blijft de hoes vaak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:36:
Die Crosleys worden overal flink gepushed momenteel, bij zowel platen als hifi zaken..
Gelukkig kom ik bij beide weinig.
Maar elke platenzaak die zo'n ding aanprijst... ik zou gelijk rechtsomkeerd maken..
Dat is toch ongeveer hetzelfde als een restaurant binnenlopen en een mora diepvrieshamburger op je bord krijgen?!?

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic