Dit is echt jammer. Ik ben weer naief en in m'n goedheid en vertrouwen op het zicht positieve feedback achter gelaten voor een Discogs order.
Had een HiFi test LP gekocht voor 9 euro, zou NM zijn.
De LP's waren slecht gewassen, nat opgeborgen, 1tje zat aan de binnenhoes vast geplakt. Na mijn eigen wasbeurt zagen ze er verder perfect uit, maar ze kraken en tikken door en door. Soort van kampvuurtje dus. Voor een test LP maakt dat het compleet onbruikbaar. Ik vermoed ook (maar da's moeilijk te bewijzen) dat de eerste test al kapot gedraaid is met een te zware naalddruk; alleen de 10 kHz tests komen er bij mij zonder vervorming uit, de rest klinkt "kapot" en niet met "vervorming" dat passend is voor de test. Ik heb deze tests van andere Jan Kool uitgave gedaan (had ik geleend) en die kwamen er op 1 na bijna allemaal perfect uit. Lijkt me sterk dat in een paar maanden tijd mijn naald versleten zou zijn of ineens niet meer goed afgesteld zou staan.
Tis maar 9 euro (16 met verzendkosten) maar toch, ik baal er wel flink van!
De tweede heb ik nog geen feedback gegeven gelukkig, die kreeg ik binnen nadat ik deze fout met de hifi test had gemaakt dus ik heb nu twee keer nagedacht. Die verkoper heb ik wel een stevig berichtje gestuurd

.
Dit album zit vol met krassen, het kraakt en het tikt als een kampvuur en heeft op verschillende punten vervorming van slijtage en grijsdraaien. Duidelijke krassen rondom het gat ook van veelvuldig draaien.
Ik heb de verkoper de mogelijkheid gegeven mij m'n geld terug te storten, dan stuur ik het album terug.
Dit was dus de laatste keer dat ik een tweedehands plaat via Discogs bestel. Vanaf nu koop ik wel nieuw.
Er moeten er nog een paar binnen komen, die Supertramp MFSL wordt morgen verstuurd (kerel was op business trip) en Eric Clapton 24 nights Live. Hoop echt dat die wel goed zijn anders ga ik huilen.