Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:52:
Ik was me laatst ook al aan het verbazen over de bizarre prijzen van hele middelmatige (of ronduit matige) platenspelers...
Daar verbaas ik me ook wel eens over. Als je ziet wat sommig spul 10 jaar geleden kostte (of in de jaren 90, pré internet).
Wat me ook opvalt is dat je een speler als een pioneer pl-12d nooit meer langs ziet komen op MP (als ideaal bulletproof instapmodel), terwijl je er 10 jaar geleden bosjes zag voor 15-30 euro.

Wat me nog meer verbaast is dat nu er al een tijdje zo'n rage is een merk als denon (een tijdje geleden) gestopt is met het maken van de dl-160 en een merk als benz-micro ook een tijdje geleden gestopt is met de mc20e2. Dat waren hele populaire high output mc instappers. Van die mc20e2 hebben ze op een gegeven moment ook een low output versie gemaakt (mc20e2-L), maar die heeft misschien maar 1 of 2 jaartjes bestaan...:? Bij bms zal het wellicht wel gerommel in de directietop zijn oid en dat ze nog steeds teren op bestaande voorraad?
Ik bedoel het is toch raar dat die types het 10 of 20 jaar overleven in een tijd dat vinyl zo ongeveer dood was en nu het superpopulair is zijn ze er niet meer....

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2014 19:42 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mr_petit:
In sommige gevallen is het misschien ook wel verklaarbaar... In de tijd dat vinyl minder populair was (zeg inderdaad maar gerust bijna dood) vond Denon het klaarblijkelijk nodig om toch nog een high-end element in productie te houden...

Nu de populariteit is toegenomen willen ze weer investeren om de elementen in hun assortiment te verbeteren en komt er een opvolger van de zeer goede elementen, zoals de DL-160... Idem dito met Benz-micro en hun mc20e2-L, nu de rage doorzet willen ze investeren in nieuwere en beter ontwikkelde elementen...

Eigenlijk best logisch, je moet mensen een rede geven om een nieuw element te kopen... :)

Met betrekking tot de Pioneer PL-12d: er staan er toch nog een aantal op marktplaats te koop hoor ;) :
http://link.marktplaats.nl/m851810726
http://link.marktplaats.nl/m850969528
http://link.marktplaats.nl/m838325773
http://link.marktplaats.nl/m824566583

Maar de prijzen zijn inderdaad alleen maar gestegen en daardoor vragen sommige gekken 99 euro voor deze Pioneer... :(

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 29-09-2014 20:42 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoppa! Van de week ploft deze op de mat!

Afbeeldingslocatie: http://www.southbound.co.nz/shop/wp-content/uploads/2013/11/Dire-Straits-Studio-Albums.jpg

Aanbieding voor 106 euro, 6 albums waarvan 2 dubbel in een mooie box. Remaster van originele analoge tapes door Bob Ludwig en geperst door Pallas. Behalve Brothers in Arms dan, die is digitaal opgenomen maar klinkt er zeker niet minder om ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
Haal die afbeelding eens snel weg... dadelijk wil ik hem ook nog.

Erge is... heb ze allemaal al, alleen BIA is in die uitgave een dubbel-LP met dezelfde tracks als op de cd, schijnt de originele LP niet te hebben.

En On every street heb ik de variant al uit die box... was het laatste album wat ik nog niet had van ze... toen ik die tegen kwam moest ie mee :-)

Net weer even wat platen door de knosti getrokken... met l'art du son... maar echt tevreden ben ik niet zo met dat spul. Gepiel met houdbaarheid en had idee dat originele Knosti vloeistof toch wat beter reinigde ondanks de 'pluis'.

Eens kijken hoe dat zit met zelfbrouwspul. Of andere QS eens pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:40:
@mr_petit:
In sommige gevallen is het misschien ook wel verklaarbaar... In de tijd dat vinyl minder populair was (zeg inderdaad maar gerust bijna dood) vond Denon het klaarblijkelijk nodig om toch nog een high-end element in productie te houden...

Nu de populariteit is toegenomen willen ze weer investeren om de elementen in hun assortiment te verbeteren en komt er een opvolger van de zeer goede elementen, zoals de DL-160... Idem dito met Benz-micro en hun mc20e2-L, nu de rage doorzet willen ze investeren in nieuwere en beter ontwikkelde elementen...
Ja maar die dl-160 en mc20e2 waren instappers. Onder de dl160 zat nog wel de dl110, maar hun topelement (of 1 van de) is de dl-304.
Ook verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze met opvolgers komen. Die elementen zijn al een jaar of 5 uit de handel. Meestal stop je pas als de opvolger er is.
Merken als audio technica en ortofon zijn wel met nieuwe MC instappers gekomen, en goldring ook min of meer (en nieuwe mm elementen etc).

Ik denk dat de toekomst van cartridges bij denon erg onzeker is. Ik denk dat de denon afdeling wellicht een stoffig hoekje is of dat de elementen van oudsher door een onderaannemer gemaakt werden waarvan de toekomst onzeker is. En betreffende BMS is wellicht een element voor ca. 200 euro te weinig om te produceren (mc silver/mc gold zijn in de range 500-700, en dat vinden ze daar nog steeds instappers)

Betreffende de pl-12d: ze zijn er nog wel, maar niet meer in de hoeveelheden als toen. Toen werd er elke week wel weer 1 of 2 nieuwe aangeboden. Dat zijn ideale instappers. Simpele motor zonder electronica en degelijke mechaniek: ding kopen, drupje fietsenolie in het lager, nieuw snaartje kopen voor 7 euro, at-95e erin en je kan de eerste paar jaar vooruit :P
Er zijn natuurlijk betere spelers, maar niet als ze 15 euro kosten ;)
goed, nu lopen de biedingen tot 30, en dat is in deze tijd ook nog acceptabel mits de speler/stofkap er nog aardig uitzien.

Nog even inhakende op de eerdere discussie van pro-ject vs. 2e hands: voor de prijs van een pro-ject kan je idd 2e hands ook een hele leuke speler op de kop tikken, maar je moet nooit vergeten dat een 2e hands speler eigenlijk altijd een apparaat van 25+ jaar oud is. Daar mankeert eigenlijk altijd wat aan. Dat moet je dus oplossen. Dat hoeft bij een nieuwe niet: die pak je uit een sluit je aan. Wordt ook verstuurd in een goede doos etc dus je hoeft niet per se een eind te reizen om dat ding te krijgen (een mooie 2e hands speler staat natuurlijk aan de andere kant van het land, en opsturen dat wil je niet (riskant)).
Dus als je heel erg handig/kundig bent en bereidt bent te reizen, dan ga je wellicht de 2e hands markt op, maar als je dat van jezelf weet dan stel je er hier natuurlijk ook geen vragen over, dan show je direct je aanwinst (de wife-factor moet ook nog meewerken natuurlijk, en die kan rustig zeggen pro-ject of geen happy time vanavond.... :X )

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 29-09-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zalmanman schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:56:
[...]

Jap, inderdaad AtD. Ik heb hem nu ook maar in pre-order gezet en hopelijk is hij voor het einde van het jaar binnen, maar ik heb zo m'n twijfels (die man zal wel druk zijn met z'n komende nieuwe album en The Wall - Live). Dat nieuwe album van PF komt mooi in de buurt van m'n verjaardag/sinterkerst, dus die heb ik ook wel binnen :9

Tsja, ik wil toch wel graag m'n Pink Floyd vinyl collectie compleet maken, maar nu ik tot de conclusie ben gekomen dat ik een neppe DSotM en WYWH in Camden Town (Londen) gekocht heb ben ik weer verder van m'n doel af. (Een gekopieerde cd, oké. Gekopieerde platen? You've got to be kidding me...)

[...]

Mocht het nog iets waard zijn: Ik heb hier een TD-318 van m'n vader staan met een Denon DL103 element en persoonlijk hoef ik niets anders meer (dan moet er wel gezegd dat ik Q Acousitcs 2010i's heb staan. Hoe het op fatsoenlijke Dynaudio's klinkt weet ik niet zeker). De kwaliteit is absurd goed en hij staat ook nog eens heel mooi.
Eind van het jaar kan je wel vergeten met Amused To Death… Die gaat voorlopig niet komen… :N
Die is geloof ik nu al 2 jaar uitgesteld… zou eerst in 2012, begin 2013 komen ofzo…

Er zijn heel veel bootlegs van Pink Floyd op de markt… Zaterdag op de beurs in Amsterdam RAI ook… Niet normaal hoeveel daar stond… En in grote getalen ook… En dan zeggen dat het Duitse persingen zijn… Uhu… Allemaal zonder barcode _O-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de plusminus 15 euro draaitafels kom je ook nog wel eens heel goedkoop een Technics SL-D2 tegen, is hier ook wel eens langsgekomen. Echt een aanrader, prima motor, dito arm en echt een verbazingwekkend zwaar plateau, kan verder weinig mis mee gaan! En geen snaartje nodig. :P

Verder: 100% eens dat het jammer is dat Denon na al die jaren de DL-160 gedumpt heeft. Was een mooie instapper+ en ik had liever gezien dat ze dan de Denon DL-110 hadden gedumpt. Maar wellicht zijn de medewerkers die die elementjes in elkaar konden zetten met pensioen, en als een jongere generatie het moet gaan doen zijn de kosten onbetaalbaar?

PS: nieuwkoop vs tweedehands.

Heb je een laag budget zeg onder de 250 euro, dan is er maar 1 optie: tweedehands.

Heb je zowel budget voor oud als nieuw, dan hoeft je eigen technische vaardigheid nog steeds niet de beslissende factor te zijn. Noch de gewenste optische staat, want ook vintage kan je krijgen in (vrijwel) nieuwstaat.

Een prima optie vind ik zelf een tweedehands draaitafel kopen bij iemand die ze echt goed opknapt, er zijn enkele goede verkopers van vintage draaitafels op marktplaats maar ook daarbuiten. Ook nog steeds een prima optie mits voldoende kennis (of goed advies gehad) is een tweedehandsje kopen en ze laten opknappen. Stel je koopt een in potentie uitstekende vintage draaitafel voor rond de 100 euro en je laat hem helemaal nalopen voor nog eens dat bedrag bij een kundige liefhebber, dan heb je in mijn ogen een uitstekende deal!

Natuurlijk is ook de keuze voor nieuw volledig te begrijpen.

Ik vind het bij de keuze nieuw/vintage vooral van belang: wat spreekt je aan? Elk heeft zijn eigen uitstraling en feel. Dát zou de beslissende factor moeten zijn.

[ Voor 84% gewijzigd door Cap op 30-09-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik ga mijn cartridge op mijn Pro-ject Debut III vervangen. Momenteel zit er een Ortofon 5E op en dat moet een AT440MLA worden, waar de cartridge inmiddels is besteld vanaf ebay.

Heeft iemand tips hoe het beste een cartridge te vervangen, zeker gezien er geen headshell is die er makkelijk afgehaald kan worden. Eerst draadjes los, dan cartridge eraf of andersom? Het ziet er allemaal fragiel uit met die kleine draadjes en ben bang dat ik de bedrading sloop. Iemand goede suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 30-09-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKC
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik heb me toch maar een Essential II gekocht. Met achterliggend idee om met de verloop der tijd element en plaat te vervangen.
Hele content met de aankoop! Muziek is vooral veel meer gedefinieerd! Baslijnen zijn duidelijker te herkennen, en met name de drums vind ik een pak beter! In plaats van het instrument 'drum', hoor ik nu veel duidelijk welke toms, cymbalen,...
En stiekem vond ik de Essential ook iets mooier dan de carbon... :)

Ondertussen ook nog eens de nieuwe van Bonamassa besteld. Zou deze week moeten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 19:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Cardinal schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:58:
Ik ga mijn cartridge op mijn Pro-ject Debut III vervangen. Momenteel zit er een Ortofon 5E op en dat moet een AT440MLA worden, waar de cartridge inmiddels is besteld vanaf ebay.

Heeft iemand tips hoe het beste een cartridge te vervangen, zeker gezien er geen headshell is die er makkelijk afgehaald kan worden. Eerst draadjes los, dan cartridge eraf of andersom? Het ziet er allemaal fragiel uit met die kleine draadjes en ben bang dat ik de bedrading sloop. Iemand goede suggesties?
Het zijn vier draajes die je los kan trekken. Ik zou eerst de draadjes losmaken, dan kun je het element makkelijk losschroeven. Zorg wel dat je het beschermkapje er op hebt gedaan!

Maar... Ik zou toch kijken of je de headshell los kan halen, dat werkt een stuk fijner.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
thanks, dat was mijn vermoeden ook. de headshell loshalen is meer een kwestie van.. welke headshell.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundadviceblog.com/wp-content/uploads/2007/09/debutom5e.jpg
(tis een carbon ipv een debut III, maar de arm van het plaatje is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:19:
[...]

Het zijn vier draajes die je los kan trekken. Ik zou eerst de draadjes losmaken, dan kun je het element makkelijk losschroeven. Zorg wel dat je het beschermkapje er op hebt gedaan!

Maar... Ik zou toch kijken of je de headshell los kan halen, dat werkt een stuk fijner.
Hele 'naald' lostrekken is nog beter. Bij AT elementjes is dat makkelijk.

Overigens zitten bij de AT440MLa als het goed is 4 nieuwe draadjes. Toevallig gisteren ook een besteld (geld moet rollen toch?)

Let wel op dat per merk en soms ook per element de positie van die draadjes anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja, nieuw element moet je goed afstellen hoor! Gewoon lekker de tijd voor nemen met een protractor of iets dergelijks, goed meten, azimuth, arm horizontaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik was vrij snel klaar met de protractor. De naald bleek direct al vrijwel in de goede baan te zitten. De arm op de juiste hoogte afstellen was lastiger, ik kon immers niet zomaar de waterpas erop leggen :P

En toch... zou ik die testplaat willen gebruiken die een pagina of wat terug aan bod kwam. Afstellen op gehoor is toch beter dan cijferneuqen als je 't mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ja zeker, de testplaat is wat mij betreft ook een must maar ja niet iedereen wil die uitgave doen en gaan experimenteren met test tracks. Daar ben ik zo ook en dagje mee bezig geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:31:
[...]
Let wel op dat per merk en soms ook per element de positie van die draadjes anders is.
Oeh, dat is een goede.

Inmiddels gevonden, ik moet inderdaad wat omdraaien.
http://ortofon.com/hifi/support/faq-and-installation
http://eu.audio-technica....urces/AT440MLa_manual.pdf
Nyarlathotep schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:46:
Ik was vrij snel klaar met de protractor. De naald bleek direct al vrijwel in de goede baan te zitten. De arm op de juiste hoogte afstellen was lastiger, ik kon immers niet zomaar de waterpas erop leggen :P
Ja, ik heb al wat tools in huis daarvoor, wordt mijn vuurdoop echter, maar goed. De arm afstellen is gelukkig relatief eenvoudig met een pro-ject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Valt er wat af te stellen dan? Behalve het beetje schuiven van je element?

Vind het zelf wel mooie dingen, die Pro-jects, maar ook Rega en zag laatst ergens een Edwards Audio, wat weer op Rega gebaseerd was.
Alleen de een vind ze geweldig de ander weer niks... en qua techniek is mn huidige Sony toch handiger/geavanceerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:34:
Valt er wat af te stellen dan? Behalve het beetje schuiven van je element?
Ben je nou sarcastisch of is het een welgemeende vraag?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat laatste... Niet iedere arm kan je alle kanten in draaien...

@ hieronder, weet ik, ik kan zelf bv mijn arm al niet in hoogte verstellen, weet van de sl1200 dat die dat wel kan. En beetje draaien ed met de headshell kan al zeker niet bij die Pro-ject, aangezien dat een onderdeel van de arm is.

@ daaronder (en de rest)
Bedoelde niet specfiek wat er bij een arm van een draaitafel af te stellen valt, maar meer de mogelijkheden bij de arm van de Debut(?), dat leek me zo gewoon vrij beperkt

[ Voor 90% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-09-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je arm moet horizontaal staan (of eigenlijk: de cantilever moet een bepaalde hoek met de plaat hebben). Bij een aantal armen kan je dat bewerkstelligen door de hele arm te verhogen of te verlagen.
En soms kan je de headshell heen en weer om z'n as draaien. Elementen, armen etc hebben soms kleine toleratieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy sh*t :X Het antwoord hierop is JA ;) Essentieel om goed af te stellen (tracking force, VTA, etc) om alles uit je element te halen. Anders krijg je inner groove distortion, of teveel naalddruk (slijtage platen en kortere levensduur cantilever) enzoveurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kerstmanneke, het feit dat je de headshell zelf niet kan draaien betekent niet dat je het element niet flink kan draaien, als je die 2 schroefjes losmaakt dan kan je hem met gemak een tiental graden naar links en rechts draaien. Je hebt dus naast de lengte ook nog een vrijheidsgraad in de breedte, dus gewoon een protractor of andere tool nodig om het element goed af te stellen. Bovendien is wat mr_petit zegt waar: als je het element op het oog recht uitlijnt dan betekent dat zeker nog niet dat de naald dat ook staat, die staan vaak niet 100% recht. Dus een loep en dan goed uitlijnen die naald is essentieel (eigenlijk de stylus tip zelf ;)).

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 30-09-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Brrrr... een beetje tegen die naald gaan zitten drukken? Zou ik toch niet doen. Afstellen ok... Maar dit gaat mij dan weer iets te ver. En of je verschil hoort na afloop... Ik kan niet geloven dat dat zoveel verschil maakt.
Zeker als 'amateur' zou ik het lekker bij de protractor houden. Armhoogte juist afstellen, element naar voren/achter verschuiven in de headshell en eventueel draaien. Ik zou die naald lekker met rust laten, just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 17:15
Het gaat erom dat je de naald uitlijnt met de protractor, en niet enkel het element. Je verschuift dus het element zodat de naald recht staat met de protractor. Je moet niet de naald zelf gaan verschuiven, dan gaat 'ie vast stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Haha, ik kreeg een beetje koud zweet hier... Pielen aan die naald. Ik word soms al bang als ik de naald neer zie en hoor komen op het vinyl en dat geluid uit de speakers hoor :P

Ik ben nu de 14LP set van Moonsorrow aan het verslinden. Het is wel een kunstwerkje hoor... Half/half twee kleuren vinyl met splatters in steeds variërende kleuren. En dat op 200 grams vinyl (wat natuurlijk overdreven is, maar het voelt wel lekker solide).

Zoals bij alle nieuwe platen die ik koop merkte ik hier ook weer op hoeveel papierstof er op de platen zit en hoe statisch deze zijn. Misschien toch ook maar al mijn nieuwe platen door de Knosti halen, maar dan met alleen gedenatureerd water. Is dat handig? Of heeft alleen dat water geen antistatische werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik denk dat het gewoon ontlaadt in water maar voor het stof in de groeven gaat het niet veel helpen.

Oppervlaktespanning van het water alleen is te hoog en het zal niet binnen in de groef komen, behalve mischien met wat moeite doordat dat borsteltje er doorheen veegt en water meeneemt maar dat is denk ik niet voldoende.

De alcohol breekt als het ware de oppervlaktespanning waardoor het makkelijker over het oppervlakte van de LP en in de groeven vloeit en veel makkelijker hele kleine deeltjes "absorbeert".

Nu ben ik geen scheikundige of zo hoor dus wellicht leg ik het niet helemaal goed uit maar het idee klopt volgens mij wel ;).

Bijkomend voordeel natuurlijk met alcohol is dat het de chemicalieen oplost die achter zijn gebleven op het vinyl, ik zie heel vaak met nieuwe LP's dat er een soort wittige waas overheen zit en 9 van 10 keer is de "surface noise" van de LP veel lager nadat die laag weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik moet zeggen dat ik me op dit moment eerder druk maak om de wiring in tact te laten en niet te slopen dan het verder afstellen van de arm.

Het viel me op dat de huidige wiring aan mijn pro-ject arm al best wel "strak" staat. waarbij ik vermoed dat als ik de cartridge laat zitten en dan de aansluiting eraf probeer te halen met een tang oid ik de huidige bedrading sloop. Andere tips die ik vond was om met een schroevendraaier de klemmen eraf te wippen.

Vanavond maar eens proberen om met een tang aan de bedrading te "trekken" om te kijken of er meer ruimte is te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

InflatableMouse schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:41:
Ik denk dat het gewoon ontlaadt in water maar voor het stof in de groeven gaat het niet veel helpen.

Oppervlaktespanning van het water alleen is te hoog en het zal niet binnen in de groef komen, behalve mischien met wat moeite doordat dat borsteltje er doorheen veegt en water meeneemt maar dat is denk ik niet voldoende.

De alcohol breekt als het ware de oppervlaktespanning waardoor het makkelijker over het oppervlakte van de LP en in de groeven vloeit en veel makkelijker hele kleine deeltjes "absorbeert".

Nu ben ik geen scheikundige of zo hoor dus wellicht leg ik het niet helemaal goed uit maar het idee klopt volgens mij wel ;).

Bijkomend voordeel natuurlijk met alcohol is dat het de chemicalieen oplost die achter zijn gebleven op het vinyl, ik zie heel vaak met nieuwe LP's dat er een soort wittige waas overheen zit en 9 van 10 keer is de "surface noise" van de LP veel lager nadat die laag weg is.
Ga ik er dan onterecht van uit dat nieuwe LP's weinig tot geen vuil in de groeven hebben? Ik dacht dat ze alleen stoffig waren en het vuil nog niet de kans had om zich dieper in de groeven te nestelen. Ik vind het zonde om grondig te gaan reinigen als dit niet nodig is... Isopropanol zorgt toch voor residu en een pluisje aan de naald.
Overigens zag ik gisteren op een nieuwe LP inderdaad die 'witte waas' zitten.
Misschien dat ik even een nieuw mengsel maak met een andere verhouding. 10% Isopropanol en 90% water is wellicht een experimentje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cardinal: kwestie van rustig werken, niet plompverloren en hard gaan trekken want dan schiet je onherroepelijk door, Met een fijn tangetje in kleine, licht draaiende bewegingen beetje bij beetje het hulsje van het pinnetje afschuiven, dit gaat beter dan trekken omdat het geleidelijker gaat. Trekken is in praktijk "alles of niets". :) Je kan inderdaad ook met een schroevendraaiertje of pincet ze er langzaam af drukken, ik vind zelf een tangetje handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Isopropanol zorgt toch voor residu en een pluisje aan de naald.

Overigens zag ik gisteren op een nieuwe LP inderdaad die 'witte waas' zitten.
mr_petit beweerde stellig dat IPA niet verantwoorderlijk is voor een pluisje, ik wilde dat daarom nog eens gaan testen. Hoe? Gewoon voor de test een gare verzamelaar pakken die al door de knosti geweest is, en deze "schoondraaien", net zo lang totdat het pluisje helemaal verdwenen is. Deze dan wassen met verse, 100% IPA en weer draaien. Ook nog een LP volgens dezelfde procedure maar dan met het water dat ik gebruik. Komt er in beide gevallen GEEN pluisje dan is het pluisje direct na het wassen met IPA+water toch echt een restant vuil wat ondanks lang heen en weer draaien in de knosti nog in de groeven zit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 01-10-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Check, het is vooral een erkenning van mijn eigen (lompe) krachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lompe kracht en vinyl is iets wat vaak niet goed combineert...

Aan de andere kant, als je ziet hoe sommige djs met die 1200's omgaan/omgingen... Al is dat vooral al goed als er geluid uit komt zonder over te slaan en wat minder op geluidskwaliteit gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:25:
...Al is dat vooral al goed als er geluid uit komt zonder over te slaan ...
Doel je daarmee op de mentaliteit van de DJ of de kwaliteit van de 1200's? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Nyarlathotep schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Ga ik er dan onterecht van uit dat nieuwe LP's weinig tot geen vuil in de groeven hebben?
Er zit altijd vuil in de groeven van nieuwe LP's, daarom gaan alle nieuwe aanschaffen eerst door de knosti (met huisgemaakte vloeistof). Dat vuil komt namelijk al van het productieproces en als je de plaat gaat afspelen zonder eerst schoon te hebben gemaakt, kan het vast komen te zitten in de groef en krijg je het er daarna nooit meer uit.
Ik weet wel dat ik een paar keer een nieuwe plaat direct ging draaien en dat er toch wel wat ruis in zat. Na schoonmaken was die ruis weg.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
InflatableMouse schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:55:
[...]

Doel je daarmee op de mentaliteit van de DJ of de kwaliteit van de 1200's? O-)
Dj's... Die maakt het niet uit hoe iets klinkt

edit:
Nog keer goed gelezen... maar beide... DJ's kunnen lomp zijn of zijn gewoon lomp, maar ook die freefloats enzo en nog het hele gesjouw met die apparaten. Toch knap dat ze dat allemaal wel overleven... en als je er dan een net elementje onder zit klinkt het ook nog eens goed.

Oei, dit is wel een hele vette op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m840853677
Kom je niet veel tegen... prijs is ook uh....

[ Voor 46% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-10-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer goede draaitafel, maar de vraagprijs is absurd, irreëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:12
Nyarlathotep schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:25:

Ik ben nu de 14LP set van Moonsorrow aan het verslinden. Het is wel een kunstwerkje hoor... Half/half twee kleuren vinyl met splatters in steeds variërende kleuren. En dat op 200 grams vinyl (wat natuurlijk overdreven is, maar het voelt wel lekker solide).
Basterd... Wacht nog steeds op mijn Die Soft editie.. Kreeg vandaag een mailtje dat het klaar wordt gezet voor verzending... Trage finnen.. :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in vinyl land en heb een vraag voor de experts :) Ik heb continue wat ruis door mijn speakers ook als de naald niet op de plaat staat zal maar zeggen. Het is niet erg storend, ik merk het eigenlijk alleen als ik een andere plaat aan het opzetten ben. Maar ik vroeg me toch af waar dat ruis vandaan komt, uit het element zelf, de voorversterker, de bekabeling of de versterker zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke gaan we dat voor de tigste keer uitleggen. :P

CD speler, mp3-speler, Blu-ray speler, etc: uitgangssignaal rond de 1 a 2 volt.
Platenspeler met MM element: uitgangssignaal 2-5 millivolt, oftewel 0,002 a 0,005 volt.
Platenspeler met low output-MC element: uitgangssignaal 0,1-0,5 millivolt, oftewel 0,0001 a 0,0005 volt.
(High-output MC kan je op een MM ingang aansluiten, zit veel hoger dan MC, maar wel iets lager dan MM)

Het signaal van het element moet dus tig keer versterkt worden voordat het het normale versterkercircuit in kan. Vandaar de losse of ingebouwde phono-pre (phono voorversterker) dus. En versterking introduceert ruis. Namelijk de eveneens versterkte ruis van de bron (omgeving in dit geval, want het element speelt in jouw voorbeeld niet) en ruis geïntroduceerd in het voorversterkingscircuit zelf. Hoe beter de voeding, versterkingcircuit en afscherming van de phono pre, des te minder ruis wordt er geintroduceerd tijdens die voorversterking.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 01-10-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
Cap schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:08:
Oke gaan we dat voor de tigste keer uitleggen. :P

CD speler, mp3-speler, Blu-ray speler, etc: uitgangssignaal rond de 1 a 2 volt.
Platenspeler met MM element: uitgangssignaal 2-5 millivolt, oftewel 0,002 a 0,005 volt.
Platenspeler met low output-MC element: uitgangssignaal 0,1-0,5 millivolt, oftewel 0,0001 a 0,0005 volt.
(High-output MC kan je op een MM ingang aansluiten, zit veel hoger dan MC, maar wel iets lager dan MM)

Het signaal van het element moet dus tig keer versterkt worden voordat het het normale versterkercircuit in kan. Vandaar de losse of ingebouwde phono-pre (phono voorversterker) dus. En versterking introduceert ruis. Namelijk de eveneens versterkte ruis van de bron (omgeving in dit geval, want het element speelt in jouw voorbeeld niet) en ruis geïntroduceerd in het voorversterkingscircuit zelf. Hoe beter de voeding, versterkingcircuit en afscherming van de phono pre, des te minder ruis wordt er geintroduceerd tijdens die voorversterking.
Bedankt voor de uitleg _/-\o_ Hiervoor had ik bronnen eigenlijk altijd digitaal op een versterker aangesloten dus het is een beetje nieuw voor me. Ik kwam er net achter dat als de je kabel van de platenspeler naar de voorversterker alleen al aanraakt dat je al een hoop extra ruis kunt horen 8)7 Zou het nog nut hebben om de kabel naar de voorversterker toe te vervangen voor eentje die beter afgeschermd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is storing, manifesteert zich vaak meer als een brom / tikken etc dan een (hoge) ruis. Een goede (afgeschermde) kabel helpt ja. Een goede plek zoeken voor je apparatuur minstens net zo veel, d.w.z. platenspeler-kabel-voorversterker uit de buurt houden van voedingen (transformatoren in versterkers, net adapters, telefoon laders, etc) en zeker ook uit de buurt van modems, wifi routers e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 01-10-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
Thanks again, het is inderdaad meer een brom dan ruis te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als het een brom is heb je wellicht last van een aardelus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik heb nog een soort van hobby project waarbij ik een Philips 212 heb gekregen. Helaas was de aandrijfriem vergaan tot vloeibare drop en heb ik een replacement belt besteld. Helaas bood dat geen solaas. De aandrijving lijkt niet krachtig genoeg om het te laten draaien. (zonder draait ie, met riem draait ie niet). Vermoed dat ik hem toch open moet halen en zal maar eens beginnen met de motor schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Oei, dit is wel een hele vette op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m840853677
Kom je niet veel tegen... prijs is ook uh....
Wat een beest van een machine, wat research gedaan op Google. Maar € 14.000 lijkt me wat ambitieus.
Hij heeft in ieder geval wél het juiste moment gekozen dit ding te verkopen met de huidige vinyl revival ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
14000 lijkt me ook uh.. wat veel.
Maar biedingen gaan redelijk hard, gisteren stond het nog op 2000, nu al 4500. Al is het altijd maar de vraag hoe serieus dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Daarom heb ik ook een hekel aan marktplaats ... op ebay laat je dat wel uit je hoofd bv.

Ik had van de week geboden op een kastje, die ging op een gegeven moment over de nieuwprijs heen ... gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:05:
Daarom heb ik ook een hekel aan marktplaats ... op ebay laat je dat wel uit je hoofd bv.

Ik had van de week geboden op een kastje, die ging op een gegeven moment over de nieuwprijs heen ... gaat nergens over.
Klopt. Hoogste bieder mailen voor akkoord en dan niks meer terughoren. dat de een na hoogste en drie na hoogste, zelfde stilte. Treurig.
Als ik bied mail ik altijd even erbij, liefst bellen. Zo heb ik laatst een nagelnieuwe SL 1210 MK5 gekocht voor € 475 terwijl hij € 550 vroeg en de biedingen gingen al snel hard. Moest hem aan de telefoon echt overhalen. Ik zit in de sales, is redelijk gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 15:47
Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:35:
Thanks again, het is inderdaad meer een brom dan ruis te noemen.
Kijk even of je al je apparatuur correct hebt geaard. Versterker, phono versterker en draaitafel aan dezelfde aarde. Van brommen hoef je geen last te hebben. Ruis zou je alleen moeten horen op absurde volumeniveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is wel afhankelijk van de kwaliteit van je phono pre. Genoeg van die goedkope dingetjes die toch al aardig wat ruis laten horen op een echt luistervolume (dus geen achtergrondmuzakniveau). ;)

En brom die (sterk) afhankelijk is van de positie van de phono kabel, zoals hij zelf al noemde, dan is er echt inwerking van storing van buitenaf. Daarbij kan ie natuurlijk óók nog een aardlusprobleem hebben, dat is dan een continue 50 Hz brom die duidelijk hoorbaar moet zijn op normaal/ontspannen luisterniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
Het stopcontact waar de apparatuur op aangesloten zit is niet geaard (oud huis), is dit de oorzaak van de aardlus? Ik zit al een tijdje te denken om een nieuwe kabel naar de meterkast te leggen zodat het ook geaard kan.

Edit: Net heb ik als test even de audioquest kabel die ik tussen mijn phono-pre en mijn versterker had zitten tussen de platenspeler en phono-pre gestopt. (wel de aarde draad laten zitten) En de brom is 100% weg, er is nog wel wat zachte (hoge) ruis over maar de brom is helemaal weg. Ook als ik nu de kabel aanraak hoor ik dat niet terug door mijn speakers. Zou de kabel die je standaard bij project spelers krijgt dan echt zo slecht afgeschermd zijn? Jullie ervaring met een goede phono interlink (met een aardedraadje erbij)? Ik kan zo snel weinig vinden op internet.

[ Voor 56% gewijzigd door Dark_Sc0rpi0n op 02-10-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het moet allemaal goedkoop zijn natuurlijk. ;)

Check indien je een MM element gebruikt wel even in de specs of die audioquest kabel een lage capaciteit heeft, liefst 100 pF of lager. Meestal zit er in een phono pre standaard al minimaal 100 pF, vaak meer ingebouwd, als je daar de armbekabeling en phono kabel bij optelt wil je bij het gros van de elementen toch wel onder de 300 pF uitkomen ivm de resonantiepiek in het hoorbare hoge frequentiegebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 19:24
Dark_Sc0rpi0n schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:27:
Zou de kabel die je standaard bij project spelers krijgt dan echt zo slecht afgeschermd zijn? Jullie ervaring met een goede phono interlink (met een aardedraadje erbij)?
Ik had geen problemen met mijn Pro-Ject kabeltje. Toch heb ik deze vervangen door een kort, degelijk kabeltje, maar dat is meer omdat het er beter uitziet :)
Ik heb een normale 45 cm kabel zonder massadraad gekocht en daar dan zelf een massadraad naast gelegd. Werkt prima :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De Dire Straits box valt een beetje tegen :'(.

Ten eerste is tie niet bij Pallas geperst maar bij gzvinyl.com. Zou mischien niet uit mogen maken (ik ken gz niet, mischien is het toeval) maar ze tikken en kraken continue, alle albums. Niet extreem hard of veel, over het algemeen overstemt de muziek het wel maar ze hebben best een aantal nummers die rustig en zacht zijn die je meestal ook wel wat harder wilt draaien. Dan zijn die tikjes en kraakjes wel erg storend.

Ze waren ook extreem goor toen ik ze uit de hoezen haalde, en enorm statisch. Plakte enorm hard, ik moest echt kracht zetten om ze er uit te trekken. Ik moest ze dus eerst door de wasserette halen en in nieuwe binnenhoezen stoppen.

Ik overweeg om contact op te nemen en te kijken of ik hem terug kan sturen, ik betaal liever meer voor de oudere en tweede handse WB persingen die wel goed zijn. Of ik moet een Pallas box zien te vinden, maar ik geloof niet dat er webshops zijn die ze voor je open maken om matrix codes door te geven.

Beetje teleurgesteld dus. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@InflatableMouse

Wellicht deze slechte box eerst proberen te ruilen tegen een andere box? Misschien heeft die het probleem niet... Je kunt het altijd proberen...

Dan nog even iets anders (was ik vergeten eerder vanavond)...

Vandaag voor m'n werk weer in Sittard geweest... Omdat ik er toch was meteen ook even langs gegaan bij Music Machine en de volgende aankopen gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20141002_20_24_47_Pro_zps743cf681.jpg

- Creedence Clearwater Revival - Chronicle
- Abba - Abba Live
- Dire Straits - Dire Straits

Bij de Creedence Clearwater Revival is het mij te doen om de verschillen te horen tussen de Arcade LP die ik al heb en deze originele greatest hits LP op het originele Label van CCR, Fantasy... De live LP van Abba had ik nog niet en ik vond het gaaf om Abba ook live te kunnen horen spelen, frappante aan deze lp was dat ik onlangs mocht aan horen op de radio dat er nu voor het eerst een live album van Abba was uitgebracht... Nu blijkt dit in 1986 al te zijn gebeurd getuige deze LP...

Dire Straits is gewoon supervet om ook LP te hebben en Sultans of Swings zal zeker heerlijk gaan klinken op mijn audio set...

[ Voor 99% gewijzigd door rcor op 03-10-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Voor de mensen met een tweedehands platenspeler die al wat op leeftijd is, kreeg ik vandaag een tip van de man in de lokale audio-reparatiewinkel. Bij de aansluitingen op de elementhouder(kop) zijn de pinnetjes vaak zwart geblakerd (de pinnetjes die om de 4 aansluitingen van je element gaan). Deze aan de binnenkant even schoonmaken met een priem of iets anders kleins scheelt een hele boel voor de kwaliteit van geluidsoverdracht van je element. Gratis geluidsupgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat het aansluiten van vier nieuwe kabeltjes een véél betere upgrade is. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Sterker nog, als je een nieuw element koopt zitten ze er vaak bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

InflatableMouse schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:51:
Ten eerste is tie niet bij Pallas geperst maar bij gzvinyl.com. Zou mischien niet uit mogen maken (ik ken gz niet, mischien is het toeval) maar ze tikken en kraken continue, alle albums. Niet extreem hard of veel, over het algemeen overstemt de muziek het wel maar ze hebben best een aantal nummers die rustig en zacht zijn die je meestal ook wel wat harder wilt draaien. Dan zijn die tikjes en kraakjes wel erg storend.

Ze waren ook extreem goor toen ik ze uit de hoezen haalde, en enorm statisch. Plakte enorm hard, ik moest echt kracht zetten om ze er uit te trekken. Ik moest ze dus eerst door de wasserette halen en in nieuwe binnenhoezen stoppen.
Het gros van de platen van Denovali komen ook van GZ, en daar heb ik nog nooit de problemen mee gehad die je beschrijft.. misschien eens een Dire Straits-forum opzoeken, kijken wat ze daar zeggen (allicht zitten daar mensen die dezelfde box hebben aangeschaft ;) )

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook een aantal platen van Denovali in de kast staan en die gasten leveren echt kwaliteit :)

Het kan natuurlijk puur aan jouw exemplaar liggen. Het blijft handwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm oke, het is ook niet heel erg hoor, bij normale nummers heb je er eigenlijk geen last van. Behalve dan bij de rustige stukken af en toe een tikje of een kraakje.

Ze waren enorm vies, ik zal ze nog eens een keer door de wasserette halen, mischien dat het helpt.

Klankmatig is het goed werk in ieder geval! In dat opzicht ben ik er wel heel erg blij mee, goede remasters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb nu reeds twee maal de 14 LP's van de Moonsorrow boxset beluisterd en kan alleen maar zeggen dat deze set zijn geld dubbel en dwars waard is geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/33d883m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hou op... Wacht nog steeds... Die van mij zijn alleen de labels gemaakt volgens de site.. Waarom moet die Die Soft zo lang duren... :(

Btw, heb je ze eerst ook door de Knosti gehad, of was dat niet nodig ?

[ Voor 21% gewijzigd door Renegade666 op 05-10-2014 17:31 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Renegade666 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:30:
Hou op... Wacht nog steeds... Die van mij zijn alleen de labels gemaakt volgens de site.. Waarom moet die Die Soft zo lang duren... :(
Dat hadden ze er niet bij verteld, maar het 'Die Soft'-effect wordt mede veroorzaakt door de levertijd O-) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens hun FB pagina is eergisteren alles verstuurd, inclusief de Die-soft sets. Grappig trouwens dat ik één van de eersten ben geweest die de set ontving :D
Jij moet 'm dus zeker deze week ontvangen.

Ze klinken prima zonder Knosti behandeling. Het enige wat ik er af moet borstelen zijn enkele kleine papiersnippertjes.
Áls ik ze al door de Knosti ga halen wil ik een tweede bak hebben voor naspoelen, want dat pluisje aan mijn naald vind ik a-relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:00:

Áls ik ze al door de Knosti ga halen wil ik een tweede bak hebben voor naspoelen, want dat pluisje aan mijn naald vind ik a-relaxed.
Of je stapt over op QS Audio Vinyl Cleaner en je hebt dat pluisje niet meer (een tweede knosti bak heb je niet meer nodig als je geen pluisje meer krijgt bij het schoonmaken)... ;)

Hier te koop voor 17 euro exclusief verzendkosten:
http://www.planetedisque....-audio-vinyl-cleaner.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
InflatableMouse schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:40:
[...]

Dat hadden ze er niet bij verteld, maar het 'Die Soft'-effect wordt mede veroorzaakt door de levertijd O-) :+ .
Hehe, basterd :+
Nyarlathotep schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:00:
Volgens hun FB pagina is eergisteren alles verstuurd, inclusief de Die-soft sets. Grappig trouwens dat ik één van de eersten ben geweest die de set ontving :D
Jij moet 'm dus zeker deze week ontvangen.

Ze klinken prima zonder Knosti behandeling. Het enige wat ik er af moet borstelen zijn enkele kleine papiersnippertjes.
Ik wacht het af. Kwam hij via postnl binnen, of 1 van de anderen?
rcor schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Of je stapt over op QS Audio Vinyl Cleaner en je hebt dat pluisje niet meer (een tweede knosti bak heb je niet meer nodig als je geen pluisje meer krijgt bij het schoonmaken)... ;)

Hier te koop voor 17 euro exclusief verzendkosten:
http://www.planetedisque....-audio-vinyl-cleaner.html
Op mijn lijstje gezet, al weet ik niet wat jullie met dat pluisje bedoelen,,die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Nieuwe aanwinst vanuit Amoeba records Hollywood op 3x wit vinyl.
$29,99
Afbeeldingslocatie: http://www.caratulas.com/caratulas/J/Jimmy_Page_And_The_Black_Crowes/Jimmy_Page_And_The_Black_Crowes-Live_At_The_Greek-Frontal.jpg

Wat is het toch een geweldig winkel daar op Sunset Ave. Blv _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 06-10-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:28:

Op mijn lijstje gezet, al weet ik niet wat jullie met dat pluisje bedoelen,,die heb ik nog niet gezien.
Je moet het zo zien: de Knosti vloeistof laat altijd wat (veel) residu achter op de LP... Op het moment dat je een LP gaat afspelen pikt de naald dit residu op uit de groef en dat blijft dan hangen aan de naald... Het erge is dat het residu blijft oppikken en op een gegeven moment krijg je zeer zwaar vervormd geluid uit je speakers...

't enige wat dan nog helpt is de naald schoonmaken en verder spelen, maar dan begint het proces opnieuw... Het ergste was het album "zilver" van Rowwen Hèze... Op een gegeven moment moest ik om het nummer de naald schoonpoetsen wegens de residu die achter was gebleven... Zelfs na 5x afspelen was ik niet verlost van het pluisje... :-(

Vandaar dat ik ben overgestapt naar een ander reinigingsmiddel (qs audio vinyl cleaner)... Meteen mijn Rowwen Hèze - zilver lp opnieuw gereinigd en ik had geluk: Qs audio vinyl cleaner had alle residu van de knosti vloeistof weggehaald... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jammer dat dat spul zo duur is... Dan heb ik zeker een fles of 5 nodig. Maar... Ik zie dat ze ook een losse Knosti bak verkopen (met 30 euro ook niet goedkoop). Echter kan ik dan gewoon naspoelen met gedenatureerd water en zal ik ook van het 'pluisje' af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:24:
Echter kan ik dan gewoon naspoelen met gedenatureerd water en zal ik ook van het 'pluisje' af zijn.
Jawel hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:05:
Nieuwe aanwinst vanuit Amoeba records Hollywood op 3x wit vinyl.
$29,99
[afbeelding]

Wat is het toch een geweldig winkel daar op Sunset Ave. _/-\o_
Inclusief verzendkosten vanuit de States voor een tripple album??

Is dat nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Het grote nadeel met de knosti vind ik persoonlijk dat je elke volgende LP die je er doorheen haalt door de rommel van de vorige gaat.

Je moet regelmatig je vloeistof door een filter gooien en daarbij lekt de knosti bak, het giet er niet goed uit. Maar sowieso werkt het filteren niet heel goed, fijnstof gaat er gewoon doorheen en ik vermoed dat dat juist de rommel is die in de groeven blijft zitten en voor ruis en andere narigheden zorgt.

Ik ben iets minder zuinig met de vloeistof en ik gooi het na 6 platen maar gewoon weg.

Om deze redenen ga ik volgend jaar een okki nokki aanschaffen. Nooit meer hergebruiken van vloeistof, zuiniger met de vloeistof, stofzuiger die het uit de groeven zuigt en niet meer wachten tot ze droog zijn.

Gemak dient de mens. Ik heb me overigens laten wijsmaken (inside intel ;)) dat begin volgend jaar een nieuw model uitkomt dat beter EN goedkoper is dan de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
InflatableMouse schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Inclusief verzendkosten vanuit de States voor een tripple album??

Is dat nieuw?
Hehe, incl parkeerkosten van de Mustang convertible voor het Paladium aan Sunset Blv

Vakantie in de states gehad. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 06-10-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Nyarlathotep schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:08:
Heb nu reeds twee maal de 14 LP's van de Moonsorrow boxset beluisterd en kan alleen maar zeggen dat deze set zijn geld dubbel en dwars waard is geweest :)

[afbeelding]
Holy crap, ik wist niet dat deze dingen bestonden! Zie dat die versie al uitverkocht is, als ik dat had geweten had ik ze zeker besteld :'(
Ik heb tot nu alleen drum n bass vinyl omdat ik dat leuk vind om als DJ te draaien, maar ik heb ook een achtergrond in de (folk/viking/black) metal, dus die was ook zeer welkom geweest in mijn collectie. Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er staan nog wel 3 losse LP's uit die set op de site, in zowel zwart als wit vinyl :)

Gisteren eens op de catawiki website zitten bladeren, met toch wel wat interessante veilingen. Ik heb echter besloten mij niet in te schrijven, want het gaat mij m'n bankrekening kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:55:
[...]

Hehe, incl parkeerkosten van de Mustang convertible voor het Paladium aan Sunset Blv

Vakantie in de states gehad. :)
bah ... had er dan een paar extra mee genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:12

masauri

aka qwybyte

InflatableMouse schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:41:
Gemak dient de mens. Ik heb me overigens laten wijsmaken (inside intel ;)) dat begin volgend jaar een nieuw model uitkomt dat beter EN goedkoper is dan de huidige modellen.
Hou me op de hoogte! >:)
Klinkt zéér interessant!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 07:04

-tom-562

Oliesjeik

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Wilde al langer een platenspeler, gewoon omdat het kan en omdat een plaat opzetten veel toffer is dan een MP3 aanklikken.
Ik heb sinds vorige week een Dual CS-521, vol automaat, gekregen van mn opa, met een nagenoeg nieuw element (heeft hooguit een uurtje gespeeld). Het ding ziet er als nieuw uit, alleen de stofkap heeft wat krasjes.
De speler speelt ook goed, op 1 probleem na, ik moet hem met de hand aanzwengelen, ik vermoed dat de condensator van de motor stuk is. Aankomende week schroef ik 'm uit elkaar om te kijken of dat het is.

Ondertussen heb ik de oude LP collectie van mn moeder geplunderd en heb wat pareltjes kunnen vinden; Queen (News of the world), ELO (Discovery), UB40 (Labour of love) en nog wat ander geinig spul. De geluidskwaliteit viel mij in eerste instantie tegen (veel kraken), maar ik vermoed dat ik de LP's eens goed moet schoonmaken. Die lagen al zo'n 25 jaar stof te happen. Ik had deze avond een (nieuwe) plaat van Jimi Hendrix gekocht, en die klinkt echt stukken beter, nagenoeg kraakvrij!

Ik wil de platen eigenlijk goed laten schoonmaken in een zaakje, doen de meeste zaken dat (b.v, Velvet Music, die zit bij mij in Ede

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Koop een Knosti, en maak zelf de vloeistof. Dat gaat een stuk goedkoper zijn dan een 'speciaalzaak' inschakelen, als ze überhaupt al platen wassen.

Je hoeft niet bang te zijn dat je een expert moet zijn om platen door de Knosti te halen, dat is kinderspel :)
Koop ergens gedenatureerd water en isopropanol en je kunt de komende tijd al je oude (en nieuwe indien nodig) platen wassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Lees ook even een paar posts terug, het is net aan bod gekomen, inclusief de vloeistoffen.

Voor wat betreft het aan moeten zwengen, kan ook zijn dat simpelweg het snaartje te slap is geworden en dat tie doorslipt bij het opstarten maar hem nog wel aan de gang kan houden. als tie eenmaal draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 07:04

-tom-562

Oliesjeik

Tnx. Heb het doorgelezen, denk dat ik binnenkort maar zo'n Knosti unit bestel ;)
Ik zal aankomende week de snaar eens controleren, mss dat het idd daar aan ligt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nieuwe aanwinst :P

Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-3275693-1343309218-7134.jpeg
Opeth - Heritage, dubbel 180gr

Edit:
Geloof het of niet maar ik had de verkeerde besteld :F . Ik wilde deze hebben:
Afbeeldingslocatie: http://s.pixogs.com/image/R-5606570-1397909713-1155.jpeg

Op zich niet erg, Heritage is ook hartstikke goed maar hoe krijg je het voor elkaar ... |:(

Watershed dan maar via Discogs besteld, Ltd, green vinyl. Ben benieuwd. Eerste keer via Discogs, gewoon uit NL met acceptabele verzendkosten.

[ Voor 61% gewijzigd door InflatableMouse op 08-10-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zo, AT440MLa binnen, als vervanger voor de AT120e, waarvan ik per ongeluk de naald een beetje krom had getikt :x (duur geintje)

Eens kijken of dat beter klinkt en me dan afvragen wat ik met die AT120e aan moet... kan daar evt ook nog een andere naald voor kopen, had ik ook kunnen doen ipv de 440.. Maar kan hem dan weer gebruiken voor de SL-Q2 hier waar nu een AT95e onder hangt. Alleen welke naald, keuze uit 10tallen soorten geloof ik, van ATN110 tm 150 of verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oei dat is zonde... Ik zou zeker een nieuwe naald in die cartridge steken, al is het alleen maar om een goede back-up naald te hebben :)

@InflatableMouse: Was je niet heel erg verrast door het album Heritage of kende je de muziek al? Nog al een rigoureuze koerswijziging namelijk van Opeth, al waren er al kleine hints hoorbaar op Watershed.
Ik kon zelf weinig met Heritage, maar dat lag aan het geluid. Michael's stem klinkt veel te iel op die plaat en daar ergerde ik mij aan.
Luister ook zéker even naar hun nieuwste album Pale Communion. De lijn van Heritage wordt doorgetrokken, maar het songmateriaal is veel sterker. Én Michael staat veel beter in de mix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ga ik waarschijnlijk ook doen, alleen keuze uit veel naalden... Al lijken de ATn120e en Atn130e me het meest interessant. Weet alleen niet welke van de 2 beter matched met mn arm.

Uiteraard ook nu ineens mn naaldwegertje kwijt :/ <-- Lol, lag nog bij een vriend van me, dacht dat die em al terug gegeven had.

Mbt de eerder genoemde Dire Straits, mijn 'On every street' komt ook bij GZ vandaan.

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 08-10-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
InflatableMouse schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:41:
Nieuwe aanwinst :P

[afbeelding]
Opeth - Heritage, dubbel 180gr

Edit:
Geloof het of niet maar ik had de verkeerde besteld :F . Ik wilde deze hebben:
[afbeelding]

Op zich niet erg, Heritage is ook hartstikke goed maar hoe krijg je het voor elkaar ... |:(

Watershed dan maar via Discogs besteld, Ltd, green vinyl. Ben benieuwd. Eerste keer via Discogs, gewoon uit NL met acceptabele verzendkosten.
Oeps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:14:
@InflatableMouse: Was je niet heel erg verrast door het album Heritage of kende je de muziek al? Nog al een rigoureuze koerswijziging namelijk van Opeth, al waren er al kleine hints hoorbaar op Watershed.
Ik kon zelf weinig met Heritage, maar dat lag aan het geluid. Michael's stem klinkt veel te iel op die plaat en daar ergerde ik mij aan.
Luister ook zéker even naar hun nieuwste album Pale Communion. De lijn van Heritage wordt doorgetrokken, maar het songmateriaal is veel sterker. Én Michael staat veel beter in de mix :)
Ja was zeker een verrassing toen ik hem voor het eerst hoorde. Oude werk is zeker ook goed hoor maar ik vind ze eerlijk gezegd wel snel oud geworden, mede door de produktie eigenlijk wat wel te wensen over laat van de eerste paar albums. Ik luister het wel in de auto of via de dopjes als ik achter de PC zit. Kan ik nog wat tweaken met de equalizer :P. Voor vinyl sla ik die over.

Watershed wist ik dat ik het een erg goed album vond, klinkt ook goed qua produktie. Maar omdat tie op vinyl lastig te krijgen is al wilde ik die als eerste hebben. Heritage was nog volop te krijgen dus had ik niet zo'n haast mee.

Heritage is ook gewoon goed dus het geeft niet maar ik het liever nog een maandje gewacht. Wederhelft begint te klagen ;) . Als de bel gaat zegt ze zal wel weer een pakje voor jou zijn zeker! :X

Pale Communion is bijna gewoon pop muziek joh. Hoeft niets mis mee te zijn daar niet van hoor :+ maar ik moet er nog een paar keer naar luisteren. Ik had liever gezien dat ze toch een beetje de trend van Watershed hadden vast gehouden. Maar het zeker een goed stukje muzikaliteit wat ze wegzetten! Talentvolle jongens dat is zeker.

Ze zijn trouwens wel snel bij die zaak via Discogs. Had vandaag overgemaakt gewoon via online bankieren, is deze middag al meteen verzonden. Ikke weer blij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:50:
Ga ik waarschijnlijk ook doen, alleen keuze uit veel naalden... Al lijken de ATn120e en Atn130e me het meest interessant. Weet alleen niet welke van de 2 beter matched met mn arm.
Ik weet de effectieve massa van de Sony PS-X4 niet maar het ziet er vrij gemiddeld uit, gemiddelde compliantie voldoet dus. Bij het XL-15 element wat oorspronkelijk bij de PS-X4 geleverd werd vind je in de database van VE een compliantie van 15Cu, helaas staat er niet aangegeven of dat bij 10Hz of 100Hz gemeten is.

Er van uitgaande dat je de originele AT naalden zou willen bestellen kan je naar de opgegeven compliantie kijken. Bij AT-130E wordt 12Cu@100Hz weergegeven wat neerkomt op iets van 20Cu@10Hz, bij de AT120E staat 10Cu@100Hz, wat neerkomt op c.a. 17Cu@10Hz.

Kijk je naar de combi met een Technics SL-Qx dan heb je het over een effectieve massa van arm en heashell van 12 gram. Reken je dan met 17cu van de AT120E dan kom je uit op een resonantiefrequentie van 9Hz, reken je met 20cu van de AT130E dan kom je uit op 8Hz. Beide prima! Als ik echt zou moeten kiezen dan zeg ik dat 9Hz van de 120E nog een tikje beter is. Maar de 130E heeft een nog mooier geslepen naaldje .2x.7mil nude vs .4x.7mil bonded stylus. Dat is m.i. ook zeker wat waard. Het hangt dus vooral af van de prijs die je voor het naaldje moet betalen welke je kiest. Voor hetzelfde geld neig ik sterk naar de 130E. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 08-10-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
130 is duurder, maar idd net wat mooier geslepen. 120e is overigens ook nude... als het goed is. Scheelt dus een goede 20 euro bij Thakker.

Arm van de Sony is volgens mij goed vergelijkbaar met de Technics, hangt nu ook de Technics headshell in, zat een niet originele in, plastic ding... wel Sony. Heb ook nog een mooie Nagaoka liggen, maar die is stiekem weer wat gram zwaarder.

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 08-10-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijdje terug een bod gedaan op een zeldzame single van Rowwen Hèze... De single 'n man 'n vrouw op 7" lp is een weinig aangeboden single omdat er maar weinig van zijn... Ik heb dan ook lang zitten zoeken alvorens ik deze vond, maar met succes! De verkoper ging akkoord met mijn bod... Singletje dient nog wel even door de knosti gehaald te worden, maar is verder in prima conditie... Hoes van de single is nog oke, de lijm aan de randen is los geraakt, maar geen scheuren of iets dergelijks... Of te wel: nog prima te fixen! Dan nog even een paar leuke foto's van de single:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20141006_16_50_24_Pro_zps35a36019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20141006_16_50_46_Pro_zps59e4d29c.jpg

Nu nog de volgende singles / cassettes / LP's zien te vinden van Rowwen Hèze:
- De zwarte plak
- Limburg (zowel de oude, zeldzame lp single als de 2 cd-singles)
- Twieje Wurd
- Cassette: America Dat Stiet
- Cassette: De Toet
- Cassette: Niks Strond Niks
- Volledig album op LP: Rowwen Hèze
- Volledig album op LP: Blieve Loepe

De zoek actie gaat dus gewoon nog even door... :) ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Goeie vondst, gefeliciteerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 22:12

masauri

aka qwybyte

Mooie vondst inderdaad!

@inflatablemouse, verkeerd klikje bij het bestellen kan iedereen overkomen ;-)
Surprise dus!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:18:
130 is duurder, maar idd net wat mooier geslepen. 120e is overigens ook nude... als het goed is. Scheelt dus een goede 20 euro bij Thakker.
Volgens de manual / specsheet van Audio Technica zelf niet, de 120E wordt daar vermeld als een bonded stylus. Bij de 130E staat wel expliciet Nude vermeld. Ander verschil is de taps toelopende cantilever (tapered).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10157455/Schermafbeelding%202014-10-08%20om%2023.42.39.png

Volledige manual van de serie kan je vinden op VE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het als volgt:
120e: nude (niet meer verkrijgbaar was ca 100 euro)
120e/2: bonded (niet meer verkrijgbaar? Ca70 euro)
120e/t: nude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, dat zal het zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ER zijn idd zowel bonded als nude modellen van de at120, en in Japan blijkbaar nog meer variaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

rcor schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:40:
Hoes van de single is nog oke, de lijm aan de randen is los geraakt, maar geen scheuren of iets dergelijks... Of te wel: nog prima te fixen! Dan nog even een paar leuke foto's van de single:
[afbeelding]
[afbeelding]
(€0,02) Ik zou er zelf wat minder blij mee zijn, als ik de onderste foto zie, is mij veel te duidelijk de 'doordruk' van de plaat zelf te zien. Is natuurlijk veel sneller met die simpele papier hoesjes om singles, maar wel grappig om het verschil in beleving qua verpakking te zien. Wel tof dat je er zelf blij mee bent natuurlijk, daar doe je het voor! :)

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aan die doordruk kun je volgens mij echt niets doen, tenzij je er een dikke binnenhoes in stopt op het moment van aankoop.
Veel singeltjes én LP's die je koopt, zeker uit die tijd, hebben die 'doordruk' van de plaat.

Dat brengt mij op het volgende: Ook ik heb een aantal oude LP's waarvan de lijm van de hoes losraakt. Wat is de beste lijm om hier voor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nyarlathotep schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:21:
Dat brengt mij op het volgende: Ook ik heb een aantal oude LP's waarvan de lijm van de hoes losraakt. Wat is de beste lijm om hier voor te gebruiken?
Iedereen heeft het gebruikt maar niemand die weet hoe het heet geloof ik; van die hobbylijm die ze op school bij knutselen gebruiken. Waar je als kind aan liep te snuiven en waar je balletjes van draaide die op snot leken :D.

Tenminste, dat is wat ik gebruik omdat het makkelijk verwerkbaar is, goed papier plakt en niet vlekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen weer een nieuwe LP mogen ontvangen, was er al erg lang naar op zoek maar nergens betaalbaar te krijgen. Vorige week eindelijk een betaalbare gevonden op Ebay :*)

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2949/15299725007_26c103358b_b.jpg
Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic