Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben best wel in voor een brand new SL1210. Price is no issue.

Tweedehands prijzen zijn echt over the top. maar zolang mensen het er voor over hebben, is het natuurlijk niet te hoog maar markt conform.

Ik betaalde 300 euro incl verzenden voor een redelijk nette SL1210 in een originele doos met alle piepschuimblokken nog aanwezig. Hij speelt geweldig en klinkt ook goed met een AT440Mla.

[ Voor 83% gewijzigd door Bestla op 11-04-2014 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:20
_ferry_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:29:

Zag dat ze trouwens bezig zijn een actie op touw te zetten om de technics weer in productie te nemen:
http://www.change.org/en-...ndary-technics-turntables
Pioneer komt misschien met een kloon:

YouTube: FIRST LOOK - New Pioneer DJ Vinyl Turntable at MusikMesse 2014 World Exclusive

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 13:20
Gisteren bij mijn ouders op bezoek geweest en in een gesprek met mijn pa kwamen we op HiFi. Ik had thuis een SL-1510 met een 2m Red staan, maar de potmeters zijn een beetje gaar, dus hij heeft wat moeite om een steady toerental te houden.
Mijn pa zei "Dan neem je toch mijn platenspeler mee. Als jij wat albums voor mij wilt overzetten naar digitaal, dan mag je hem meenemen." Toen kwam hij dus aanzetten met een Thorens TD125 mkII met SME arm. Welke cartridge er op zit, weet ik nog niet. Ik ga morgen eens luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbreed schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:14:
Gisteren bij mijn ouders op bezoek geweest en in een gesprek met mijn pa kwamen we op HiFi. Ik had thuis een SL-1510 met een 2m Red staan, maar de potmeters zijn een beetje gaar, dus hij heeft wat moeite om een steady toerental te houden.
Mijn pa zei "Dan neem je toch mijn platenspeler mee. Als jij wat albums voor mij wilt overzetten naar digitaal, dan mag je hem meenemen." Toen kwam hij dus aanzetten met een Thorens TD125 mkII met SME arm. Welke cartridge er op zit, weet ik nog niet. Ik ga morgen eens luisteren.
Zo, lucky bastard! Das een mooie tafel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:06:
[...]

Ben Inmiddels flink opgeschoten met mijn Thorens TD-166 MKII, niet alles is gegaan zoals verwacht. Maar ben toch zeer tevreden met het huidige resultaat. (foto's zijn klikbaar)

Zo als hij eruit zag
[afbeelding]

Plan was dus om de huidige plint op te knappen en te voorzien van demping, echter bleek dat er al demping was aangebracht, echter helaas op een beroerde manier.

De oude plint bleek uiteindelijk niet meer te redden, mede dus door het slecht aanbrengen van demping door de vorige eigenaar. Heb de demping nog geprobeerd te verwijderen, maar dat maakte de plint er niet beter op, bleef teveel troep achter op de plint.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vriend van me kon wel een nieuwe plint voor me maken en geheel kostenloos :D
Nieuwe plint is van 3cm dik eiken hout, daarnaast is hij met 8,5cm ook wat hoger dan het origineel.
Verder gelijk een nieuwe bodemplaat laten maken van 28mm MDF.

[afbeelding]

Demping aangebracht aan de binnenkant van de nieuw plint en aan de onderkant van het chassis.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb het lager van de platter voorzien van nieuwe olie (van den Hul bearing oil) en ik heb het plaatwerk, de platter en knoppen flink lopen poetsen. Huidige snaar is direct ook vervangen voor een nieuwe (originele) snaar.

[afbeelding]

Alles daarna weer in elkaar gezet en toen zag het er zo uit.

[afbeelding]

Komt verder nog een nieuwe mat op en komen nog spikes onder op de bodemplaat. De knoppen blijven uiteindelijk toch zilver, zag er beter uit dan de zwarte knoppen.

Heb er inmiddels vanmiddag ook een nieuw element opgezet, een Audio Technica AT440MLa

[afbeelding]
Plint ziet er netjes uit.
Heb je deze gespoten of met de roller gedaan?

Demping is ook netjes en op de juiste plekken gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag voor mijn werk in Sittard geweest (vergadering)... Nadien de kans gegrepen om nog even langs te gaan bij de Music Machine in Sittard... Ik moet toegeven: leuke platen zaak, enthousiaste medewerkers en veel kennis van muziek... Laat ik nu vandaag daar geslaagd zijn met de volgende Lp's:

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140411_001_zpsc4251b6b.jpg

Het betreft:
- Profile: Best of Emmylou Harris
- Emmylou Harris - Last Date
- Adele - 19

Toen ik deze ging afrekenen bij de kassa kreeg ik de volgende single gratis erbij, omdat het kon volgens de verkoper:
- Hou de Roz in de Lucht van De Janse Bagge Bend

Mocht ik ooit weer eens in de buurt zijn zal ik zeker weer aan gaan bij deze winkel... Absoluut de moeite waard!

[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 11-04-2014 20:58 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Hmm. Geen idee of het tussen de oren zit, maar sinds ik het hoor kan ik het niet onthoren. Ik hoor het bij meerdere albums, ook waar ik het eerder niet hoorde. Eerder was het geluid 'wow', en deed het nauwelijks onder voor CD (muw een kraakje af en toe), nu is het... meh. Het lijkt alsof mijn TD160 mk2 (met Ortofon VMS20) sinds recent opeens moeite heeft met hoge tonen. De hoge pieken zang en instrumenten (denk bekkens e.d.) klinken... vreemd; verstoord.

Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen zoeken? Er is niets gewijzigd aan de instellingen van de arm.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:43:
Hmm. Geen idee of het tussen de oren zit, maar sinds ik het hoor kan ik het niet onthoren. Ik hoor het bij meerdere albums, ook waar ik het eerder niet hoorde. Eerder was het geluid 'wow', en deed het nauwelijks onder voor CD (muw een kraakje af en toe), nu is het... meh. Het lijkt alsof mijn TD160 mk2 (met Ortofon VMS20) sinds recent opeens moeite heeft met hoge tonen. De hoge pieken zang en instrumenten (denk bekkens e.d.) klinken... vreemd; verstoord.

Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen zoeken? Er is niets gewijzigd aan de instellingen van de arm.
Controleer de afstellingen van je arm en headshell voor het element goed na. Indien deze niet klopt kan het geluid slecht gaan klinken. De trackingforce voor jouw Ortofon moet staan tussen de 0.8 en 1.2g. Zelfde geldt voor de anti-skating.

Indien dit inderdaad allemaal klopt en overhang / azimuth instelling ook klopt zou je naald versleten kunnen zijn. Het element kan ook kapot zijn, maar gezien het feit dat dit een mm element is, acht ik die kans zeer klein...

Afbeeldingslocatie: http://i936.photobucket.com/albums/ad203/spn_ai/4a56093c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Thanks. Ik zie daar mogelijk al het eea wat niet klopt. Had er niet aangezeten, eea klonk goed; maar de VTS knop staat al op 1,5, en zo te zien is de naald niet gewichtloos op 0. Skate is 0,7. Right. We hebben iets om naar te kijken. Blijft het opmerkelijk dat het (schijnbaar) opeens fout is gegaan.

Kan het zijn dat de naald na lange mishandeling 'naar de naalddruk' is gaan staan?

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 12-04-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Platenbeurs in Utrecht... wil er nog iemand een nier kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag naar de Mega CD / DVD / Platenbeurs in Utrecht geweest. Aldaar de volgende (deels) muzikale aankopen gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140412_001_zps45892051.jpg

Het betreft:
- 100 lp binnenhoezen
- QS Audio Vinyl Cleaner
- 2 Hitzone cd's (om jeugd herinneringen op te doen)
- John Mayer - Born and Raised 2 LP + cd (LP's stonden net te drogen na een was beurt omdat ze statisch waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
Wat is dit voor een cleaner? Op alcohol (en welke alcohol) of waterbasis? En werkt hij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:26:
[...]

Wat is dit voor een cleaner? Op alcohol (en welke alcohol) of waterbasis? En werkt hij goed?
In dit PDF-bestand van de leverancier is te lezen dat het bestaat uit de volgende componenten:
- zuivere ethanol 40%
- zeer zuiver demiwater
- een vluchtige stof om de statische electriciteit te verwijderen
- een vluchtige component om de oppervlakte spanning te verlagen
- een synergistische mix van oppervlakte actieve stoffen die in een extreem lage
concentratie vuil losmaakt en zwevend houdt.

Per keer kun je ongeveer 15 lp's wassen. Daarna moet je het vloeistof filteren. Na 100lp's of 250 singles aan wasbeurten is de werking van het schoonmaak middel voorbij door verzadigde vetten enz. De vloeistof dient dan niet meer gebruikt te worden (werking is dan niet meer goed. Kun je ook goed zien, want dan oogt de vloeistof bruin). Je moet dan een nieuwe fles vinyl cleaner kopen.

Voordeel van deze cleaner is dat het geen residu achter laat, iets wat het origineel van Knosti wel doet (elke keer een pluisje aan je naald na een tijdje spelen)...
ijdod schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 07:52:
Thanks. Ik zie daar mogelijk al het eea wat niet klopt. Had er niet aangezeten, eea klonk goed; maar de VTS knop staat al op 1,5, en zo te zien is de naald niet gewichtloos op 0. Skate is 0,7. Right. We hebben iets om naar te kijken. Blijft het opmerkelijk dat het (schijnbaar) opeens fout is gegaan.

Kan het zijn dat de naald na lange mishandeling 'naar de naalddruk' is gaan staan?
Let wel even op he: dit is een voorbeeldplaatje waarin je kunt zien wat ik bedoel... De uiteindelijke waardes zijn afhankelijk van je element en platenspeler en hoeven niet overeen te komen met het plaatje.. Wel de zijn de termen exact hetzelfde... Ik zou sowieso bij Vinylengine de juiste protractor downloaden om de overhang goed te kunnen instellen... Vlak bij de comments vindt je de Thorens Protractor die ook voor jouw platenspeler toonarm geschikt is....

Succes ermee in ieder geval!

[ Voor 34% gewijzigd door rcor op 12-04-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik heb ook ooit zo'n 100 platen gewassen met de originele knosti vloeistof. Ze geven nog steeds residu af en moet elke keer als ik één van die platen speel weer de naald schoonmaken :O Ik maak nu zelf vloeistof, maar ik gebruik afwasmiddel tegen oppervlaktespanning en dat vind ik niet echt ideaal aangezien ik niet weet wat ze daar allemaal doorheen hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:41:
Ik heb ook ooit zo'n 100 platen gewassen met de originele knosti vloeistof. Ze geven nog steeds residu af en moet elke keer als ik één van die platen speel weer de naald schoonmaken :O Ik maak nu zelf vloeistof, maar ik gebruik afwasmiddel tegen oppervlaktespanning en dat vind ik niet echt ideaal aangezien ik niet weet wat ze daar allemaal doorheen hebben gegooid.
Dat is ook de reden waarom ik zelf geen vloeistof maak... Dit spul is gegarandeerd goed en werkt zonder dat ik bang hoef te zijn dat het mijn platen vernielt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
rcor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:36:

Let wel even op he: dit is een voorbeeldplaatje waarin je kunt zien wat ik bedoel... De uiteindelijke waardes zijn afhankelijk van je element en platenspeler en hoeven niet overeen te komen met het plaatje.. Wel de zijn de termen exact hetzelfde... Ik zou sowieso bij Vinylengine de juiste protractor downloaden om de overhang goed te kunnen instellen... Vlak bij de comments vindt je de Thorens Protractor die ook voor jouw platenspeler toonarm geschikt is....

Succes ermee in ieder geval!
Ik had vinylengine inderdaad al gevonden. Eea opnieuw afgesteld, maar probleem blijft. Volgende stap wordt een nieuwe naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:45:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik zelf geen vloeistof maak... Dit spul is gegarandeerd goed en werkt zonder dat ik bang hoef te zijn dat het mijn platen vernielt...
Helemaal mee eens, nul risico op mijn collectie.

Iets anders: Vandaag mijn SL 3110 vervangen door een keurige technics SL-Q2.
Staat in mijn tweede setup in het souterrain.
Voor € 60 (was € 80) overgenomen van de eerste eigenaar. Een oude knar uit Den Haag. Ziet eruit alsof hij nooit gebruikt is, ook de snelheid klopt tot in de perfectie (Quartz lock werkt loepzuiver).

Ik heb er een AT95E onder gezet. Klinkt heerlijk zo.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3301.livefilestore.com/y2prLivVogCdXWxEoZnb1922bXtmuppI2hqyQ0SHv-tWKnbLfCM2gTwrNel7EPZ9XLoV86OJt6wXR0Yrig60o80yYKI7yrYVKrtq38v42Yu-DM/photo%201%201.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Gisteren was het de grote dag, mijn ERA Mk6 was klaar en kon worden opgehaald. Helaas is vorige week mijn versterker overleden en na overleg met vrouwlief is er een receiver aangeschaft, de Marantz SR5008. Geen Phono aansluiting aanwezig dus wezen shoppen voor een voorversterker, er zit nu een Cambridge Audio 561P tussen.

Vandaag alles aangesloten en na wat gegoochel met de juiste instellingen klinkt de stem van Shirley Bassey door de luidsprekers, al op een heel laag volume. Ik heb begrepen dat dit volume niveau normaal is, maar ik had het toch liever wat meer gelijk met de andere inputs gehad. Vanavond nog maar even in de instellingen duiken of hier iets aan te doen is.

Ik ben heel tevreden over mijn speler. Nu nog mijn eigen muziek zien te vinden en de benodigde hulpmiddelen. Ik heb verhalen gelezen over borstels, hoezen, het wassen van platen met Knosties en Okkie Nokkies en nog veel meer. Het gaat vast allemaal goedkomen, zodra de termen me allemaal wat meer duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:58
Top, bij de groef laten doen ? Ook laten afstellen daar ?

Het verschil in volume is volstrekt normaal met m'n Denon hier moet het volume knop zeker 2x zo ver opengedraaid worden. Als je echt meer ''gelijkheid'' wilt zal je een element met een hogere output moeten nemen 2,5 mV t/m 5 mV. Volgens mij hebben de DJ elementjes nog een (veel) hogere output.
Je hoeft je er niet druk om te maken, gaat niets kapot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:16:
Top, bij de groef laten doen ? Ook laten afstellen daar ?

Het verschil in volume is volstrekt normaal met m'n Denon hier moet het volume knop zeker 2x zo ver opengedraaid worden. Als je echt meer ''gelijkheid'' wilt zal je een element met een hogere output moeten nemen 2,5 mV t/m 5 mV. Volgens mij hebben de DJ elementjes nog een (veel) hogere output.
Je hoeft je er niet druk om te maken, gaat niets kapot zo.
Klopt, bij De Groef Audio laten doen. Zeer aardige mensen. Ik heb er nu nieuwe kabels met vergulde stekkers opzitten, de naald is vervangen en hij is afgesteld. Hij draait nu als een trein. Als ik de smaak goed te pakken krijg, ga ik wel eens kijken naar een ander element, voor nu vindt ik dat nog niet echt nodig.

Ik heb voor het volume 'probleem' nu in kunnen stellen dat de 'Phono' ingang +12db krijgt, dat is nog net niet voldoende. Het idee is om alle andere inputs nog iets van -6db te geven. Effectief heeft de Phono ingang dan +18db gekregen (denk ik), doordat ik het volume bij elke input meer zal open draaien.

Volgende stap is het overtuigen van vrouwlief om een schilderij te vervangen door platen met mooie covers voor op de muur.

Zijn er nu platen waarvan jullie zeggen dat die een echte must is om in de collectie te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:40:
[...]

Klopt, bij De Groef Audio laten doen. Zeer aardige mensen. Ik heb er nu nieuwe kabels met vergulde stekkers opzitten, de naald is vervangen en hij is afgesteld. Hij draait nu als een trein. Als ik de smaak goed te pakken krijg, ga ik wel eens kijken naar een ander element, voor nu vindt ik dat nog niet echt nodig.

Ik heb voor het volume 'probleem' nu in kunnen stellen dat de 'Phono' ingang +12db krijgt, dat is nog net niet voldoende. Het idee is om alle andere inputs nog iets van -6db te geven. Effectief heeft de Phono ingang dan +18db gekregen (denk ik), doordat ik het volume bij elke input meer zal open draaien.

Volgende stap is het overtuigen van vrouwlief om een schilderij te vervangen door platen met mooie covers voor op de muur.

Zijn er nu platen waarvan jullie zeggen dat die een echte must is om in de collectie te hebben?
Wat nu echte "must haves" zijn, is geheel afhankelijk van je muziek smaak... Welke genres muziek vindt jij leuk om naar te luisteren?

Aan de hand daarvan kan wellicht ik of iemand anders van dit forum je adviseren...

Tevens nog een tip: wordt lid van het Vinl.net forum (www.vinl.net)... Op dit forum zijn alleen maar platen liefhebbers actief en we praten dan ook met z'n allen ook over diversen LP's, platen speler of overige audio (en dan bedoel ik ook echt van alles: Band recorders, cassettedecks, versterkers / receivers, tuners, speakers)... Deze site richt zich wel het meeste op platen en platen spelers, dus absoluut de moeite waard, zeker als beginner kunnen ze je er goed helpen... Ik heb al sinds ik er lid ben veel plezier van! En dan vergeet ik het belangrijkste pluspunt: alles is gecategoriseerd waardoor het geen wirwar wordt zoals op dit topic binnen tweakers.net...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 13-04-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik denk dat Morning Phase van Beck wel redelijk veel verkocht is van de albums van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Daar wacht ik nog steeds op... En ook War on Drugs... Hopelijk komende week een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik heb nog wel een paar platen in mijn wantlist staan die er voor mij toe doen van dit jaar en het afgelopen jaar waaronder:

Temples - Sun Structures
Wild Beasts - Presen Tense
War On Drugs - Lost In The Dream (noem je zelf al)
Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
Lorde - Pure Heroine
Tame Impale - Lonerism (al wat ouder)
Father John Misty - Fear Fun (ook al wat ouder)

Platen die ik al heb:

Beck - Morning Phase (noem je zelf al)
Moss - We Both Know The Rest Is Noise
Elbow - The Take Off And Landing Of Everything
Blaudzun - Promises Of No Man's Land
Orgel Vreten - Live At The Tivoli
Catawba River Fox - Catawba River Fox (van de band DeWolff)
Kensington - Vultures (2013)
The National - Trouble Will Find Me (2013)
Arcade Fire - Reflektor (2013)

Absolute must haves, niet echt maar wel allemaal zeer leuke albums. Het wordt pas een must have als je zelf die stempel erop plakt, om wat voor een reden dan ook.

Een must have voor mij die ik laatst heb binnengekregen is The Heist van Macklemore & Ryan Lewis

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doessie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:02:
Plint ziet er netjes uit.
Heb je deze gespoten of met de roller gedaan?

Demping is ook netjes en op de juiste plekken gedaan.
Plint is gespoten, eerst met witte grondverf, daarna met zwart zijdeglans.
loewie1984 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:46:

Ik heb nog wel een paar platen in mijn wantlist staan die er voor mij toe doen van dit jaar en het afgelopen jaar waaronder:

Temples - Sun Structures
Wild Beasts - Presen Tense
War On Drugs - Lost In The Dream (noem je zelf al)
Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze
Lorde - Pure Heroine
Tame Impale - Lonerism (al wat ouder)

Father John Misty - Fear Fun (ook al wat ouder)

Platen die ik al heb:

Beck - Morning Phase (noem je zelf al)
Moss - We Both Know The Rest Is Noise
Elbow - The Take Off And Landing Of Everything
Blaudzun - Promises Of No Man's Land
Orgel Vreten - Live At The Tivoli
Catawba River Fox - Catawba River Fox (van de band DeWolff)
Kensington - Vultures (2013)
The National - Trouble Will Find Me (2013)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Zeker een mooie lijst, alle dik gedrukte heb ik zelf ook of op de wishlist staan

Zou er zelf de volgende albums nog aan willen toevoegen

Warpaint - Warpaint
Alcest - Shelter
Darkside - Psychic
Chromatics - Kill for Love
London Grammer - if You Wait
Beach House - Bloom
65daysofstatic - Wild Light

Ik zou zeggen, ga eens wat van deze albums luisteren en je merkt vanzelf of er wat tussen zit om op vinyl te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:28:
Tevens nog een tip: wordt lid van het Vinl.net forum (www.vinl.net)... Op dit forum zijn alleen maar platen liefhebbers actief en we praten dan ook met z'n allen ook over diversen LP's, platen speler of overige audio (en dan bedoel ik ook echt van alles: Band recorders, cassettedecks, versterkers / receivers, tuners, speakers)... Deze site richt zich wel het meeste op platen en platen spelers, dus absoluut de moeite waard, zeker als beginner kunnen ze je er goed helpen... Ik heb al sinds ik er lid ben veel plezier van! En dan vergeet ik het belangrijkste pluspunt: alles is gecategoriseerd waardoor het geen wirwar wordt zoals op dit topic binnen tweakers.net...
Ik heb me aangemeld, nu is het wachten op acceptatie :)

Bedank voor alle suggesties, hier kan ik zeker wat mee.

Het grote probleem waar ik mee zit is dat ik 'te veel' muziek leuk vind. Wat ik wil bereiken is mooie achtergrond muziek, tijdens visite, tijdens het eten, in dat soort situaties. Daarnaast leuke klassiekers om gewoon van te genieten. Een leuke bonus is om een aantal mooie platen aan de muur te krijgen, ter vervanging van bijvoorbeeld een schilderij.

Verder ben ik nog dit forum aan het doorspitten voor alle tips en tricks. Wat ik nog niet zo goed heb kunnen vinden is waarop je moet letten bij het kopen van tweedehands platen? Wat zijn nu goede plaatsen om mooie platen te vinden? Ik lees vaak marktplaats, kringloopwinkels? Waar halen jullie de platen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:28:
[...]

Plint is gespoten, eerst met witte grondverf, daarna met zwart zijdeglans.

[...]

[...]

Zeker een mooie lijst, alle dik gedrukte heb ik zelf ook of op de wishlist staan

Zou er zelf de volgende albums nog aan willen toevoegen

Warpaint - Warpaint
Alcest - Shelter
Darkside - Psychic
Chromatics - Kill for Love
London Grammer - if You Wait
Beach House - Bloom
65daysofstatic - Wild Light

Ik zou zeggen, ga eens wat van deze albums luisteren en je merkt vanzelf of er wat tussen zit om op vinyl te kopen.
Was London Grammar niet heel duur op vinyl?

Die van Lorde is misschien ook wel wat om eens te halen... zal er eens op letten als ik weer 's bij een platenzaak kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 19:45
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:08:
[...]

Was London Grammar niet heel duur op vinyl?
Via amazon.de heb ik er incl verzenden 24 euro voor betaald, dus vond ik wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Das 'geen geld' zal ook eens kijken, dacht dat ie in NL rond de 40 euro was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:49:
[...]

Ik heb me aangemeld, nu is het wachten op acceptatie :)

Bedank voor alle suggesties, hier kan ik zeker wat mee.

Het grote probleem waar ik mee zit is dat ik 'te veel' muziek leuk vind. Wat ik wil bereiken is mooie achtergrond muziek, tijdens visite, tijdens het eten, in dat soort situaties. Daarnaast leuke klassiekers om gewoon van te genieten. Een leuke bonus is om een aantal mooie platen aan de muur te krijgen, ter vervanging van bijvoorbeeld een schilderij.

Verder ben ik nog dit forum aan het doorspitten voor alle tips en tricks. Wat ik nog niet zo goed heb kunnen vinden is waarop je moet letten bij het kopen van tweedehands platen? Wat zijn nu goede plaatsen om mooie platen te vinden? Ik lees vaak marktplaats, kringloopwinkels? Waar halen jullie de platen vandaan?
Vergeet je niet voor te stellen in het "stel je voor topic" bij het Vinl.net forum... Dan weet iedereen wie je bent... Overigens gebruiken de meeste leden van hier net zoals ik dezelfde nickname, dus je kunt vrijwel iedereen makkelijk herkennen...

Dan nog even antwoord op je vraag:
Je kunt de staat niet altijd 100% direct opmerken... Er zijn wel enkele punten waar je op kunt letten:
- Zitten er veel of weinig krassen / krasjes op de plaat?
- Zijn er veel vettige vingers zichtbaar op de plaat?
- Is de (buiten / binnen) hoes in nette staat?

Indien deze drie in goede staat zijn is de kans groot dat de LP ook in goede staat is... Maar dan nog: een LP kan als nog grijs gedraaid zijn of veel knetteren / kraken door stof die in de groef van de LP zit.. Het beste kun je dus de platen en de bijbehorende (binnen / buiten) hoezen goed bekijken om te zien of de eigenaar er goed mee is omgegaan... En uiteraard de LP beluisteren als dat mogelijk is voor je hem koopt... Je hoort het direct als de LP vuil is door stof of als deze grijs gedraaid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56
Goedemorgen mede vinyl luisteraars,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een dual 1218 en deze had ik tot vandaag de dag altijd aan een oude receiver en een oud setje speakers hangen. Geen super kwaliteit, maar voor slaapkamerbegrippen voldoende voor mij.
Ook ben ik in het bezit van een pioneer htp-072 home cinema set, waarvan ik de front speakers binnenkort ga vervangen voor de boston acoustics a26. (de rear en front gebruik ik nooit).
Nu wilde ik mijn platenspeler ook mooi aan de pioneer receiver hangen zodat ik alles mooi over de boston speakers kan laten gaan, echter zit hier natuurlijk geen phono ingang op.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan voor phono voorversterker.
Ik had zelf wat research gedaan en kwam op de volgende uit:
voor mijn budget, prijzige oplossing:
http://www.versterkerstor...dge-audio-551p-zwart.html
Budget technisch betere oplossing:
http://www.conrad.nl/ce/n...r-PA-115?ref=searchDetail

Zal de cambridge echt zoveel beter zijn? Of denken jullie dat de Vivanco knap genoeg geluid kan leveren?
Of is er nog een betere voor max 100 euro?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ben zeker geen kenner, maar de gebruikte techniek is antiek, dus ik zou zeggen dat een simpele versterker meer dan voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jovael schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:38:
Goedemorgen mede vinyl luisteraars,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een dual 1218 en deze had ik tot vandaag de dag altijd aan een oude receiver en een oud setje speakers hangen. Geen super kwaliteit, maar voor slaapkamerbegrippen voldoende voor mij.
Ook ben ik in het bezit van een pioneer htp-072 home cinema set, waarvan ik de front speakers binnenkort ga vervangen voor de boston acoustics a26. (de rear en front gebruik ik nooit).
Nu wilde ik mijn platenspeler ook mooi aan de pioneer receiver hangen zodat ik alles mooi over de boston speakers kan laten gaan, echter zit hier natuurlijk geen phono ingang op.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan voor phono voorversterker.
Ik had zelf wat research gedaan en kwam op de volgende uit:
voor mijn budget, prijzige oplossing:
http://www.versterkerstor...dge-audio-551p-zwart.html
Budget technisch betere oplossing:
http://www.conrad.nl/ce/n...r-PA-115?ref=searchDetail

Zal de cambridge echt zoveel beter zijn? Of denken jullie dat de Vivanco knap genoeg geluid kan leveren?

Die vivanco is geen goede keus... ALS het al op budget moet zijn er eigenlijk maar 2 keuzes:
- TCC TC-750
- Rega Fono (oude editie)

Maar een Cambridge Audio Azure 551P, Cambridge Audio Azure 640P of Cambridge Audio Azure 651P zijn geluidskwalitatief wel veel beter... Mocht je in de toekomst nog wat meer budget hebben zijn de volgende twee phono preamps ook het overwegen waard:
- Musical Fidelity V-LPSII
- musical fidelity V90-LPS

De V90-LPS is de opvolger van de V-LPSII, maar beiden zijn zeer goed... Zeker nadat je een voeding upgrade hebt uitgevoerd (de standaard adapter vervangen door een betere doet wonderen)... Dit laatste kun je ook doen met een Cambridge Audio en is zeker de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik heb zelf een behringer pp400, voldoet prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56
De behringer pp400 had ik tussen mijn vorige platenspeler(een pioneer van een paar euro bij de kringloop) en een oude niet zo'n beste jvc receiver. Er kwam hier geluid uit, maar dit was niet echt denderend. Nu weet ik niet of dit door de platenspeler en of de receiver kwam.
Ik denk dat ik voor de TCC TC-750 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:20:
[...]

- Musical Fidelity V-LPSII
Dat kan ik beamen. Heb hem en ben er erg tevreden over!
Via mp gekocht voor € 80 onlangs.
Voedings upgrade moet ik nog steeds doen, ook op mijn Thorens trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Aan de muur:
Pink Floyd - Atom Heart Mother ( koe )
Pink Floyd - Animals ( Pig )
Pink Floyd - Wish You Was Here ( Burnin' man )
Pink Floyd - Division Bell ( Two Statues )
Big Brother & the Holding Company - Cheap Thrills ( Janis Joplin & her 1st Band )(approved by Hells Angels of Frisco ) :P Hangt hier echt aan de muur. :+
Afbeeldingslocatie: http://goingthruvinyl.com/wordpress/wp-content/uploads/2014/03/BigBrother_CheapThrills.png
Joy Division - Still
YES - Relayer
Led Zeppelin - 1 (crashing zeppelin Hindenburg)( Turquoise Lettering is the item to have but very expensive)
Metallica - Master of Puppets en/of Ride the Lightning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dat is ook wel een hele vette cover, zeg!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang als ik vrouwlief die cover laat zien ik mijn kansen op een muur vol covers volledig zal vergooien. :/
jovael schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:38:

Ik ben zelf beginnend vinyl liefhebber en heb recent ook een voorversterker moet aanschaffen. Ik heb heel veel reviews en forums gelezen en kwam vaak tegen dat die cambridge audio modellen veel waar voor hun geld gaven. Zelf heb ik daarom de 651p gekocht, deze is iets duurder dan €100.-. Ik heb er zelf €180,- voor betaald. Ik heb vaak gelezen dat de 651p slechts een tikje beter is dan de 551p, dus ik denk dat dat ook een hele goede koop zal zijn.
rcor schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:05:
[...]

Vergeet je niet voor te stellen in het "stel je voor topic" bij het Vinl.net forum... Dan weet iedereen wie je bent... Overigens gebruiken de meeste leden van hier net zoals ik dezelfde nickname, dus je kunt vrijwel iedereen makkelijk herkennen...

Dan nog even antwoord op je vraag:
Je kunt de staat niet altijd 100% direct opmerken... Er zijn wel enkele punten waar je op kunt letten:
- Zitten er veel of weinig krassen / krasjes op de plaat?
- Zijn er veel vettige vingers zichtbaar op de plaat?
- Is de (buiten / binnen) hoes in nette staat?

Indien deze drie in goede staat zijn is de kans groot dat de LP ook in goede staat is... Maar dan nog: een LP kan als nog grijs gedraaid zijn of veel knetteren / kraken door stof die in de groef van de LP zit.. Het beste kun je dus de platen en de bijbehorende (binnen / buiten) hoezen goed bekijken om te zien of de eigenaar er goed mee is omgegaan... En uiteraard de LP beluisteren als dat mogelijk is voor je hem koopt... Je hoort het direct als de LP vuil is door stof of als deze grijs gedraaid is...
Bedankt voor de tips. Met dit in mijn achterhoofd heb ik de platen die ik van mijn vader gekregen heb eens goed bekeken en de meesten zien er nog erg goed uit. Weinig krassen, wel wat stof, maar ze draaien nog prima. Ik ben ze nu één voor één aan het draaien om te kijken hoe het klinkt.

Helaas wel een paar die een beetje krom lijken te zijn, is daar iets aan te doen? Je hoort er weinig van, maar er zit duidelijk een wiebel in de plaat.

Nu heb ik ook een aantal covers die wel mooi op een muur zouden zijn, echter zitten daar nog prijsstickers op. Voordat ik zelf ga proberen om die er af te pulken, leek het me toch verstandig om te weten hoe jullie dat precies doen? Ik lees veel over verwijderen met een föhn, maar het lijkt mij dat je dan de sticker verruilt voor lijmresten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Gewone stickers krijg je er makkelijk af met een beetje wasbenzine, gewoon met een doekje met wasbenzine over de sticker heen en de lijm lost op. Daarna is het puur een kwestie van voorzichtig de sticker eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=42092428,noline]rcor schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:20
De V90-LPS is de opvolger van de V-LPSII, maar beiden zijn zeer goed... Zeker nadat je een voeding upgrade hebt uitgevoerd (de standaard adapter vervangen door een betere doet wonderen)... Dit laatste kun je ook doen met een Cambridge Audio en is zeker de moeite waard...
Bedoel je hiermee dat je simpelweg een zwaardere adapter koopt? Ik ben deze opmerkingen al vaker tegengekomen, alleen dan i.c.m. een DAC. Krijg je dan echt nog beter geluid met een zwaardere voeding? Ik zou toch denken dat de bijgeleverde voeding de juiste is of dat het op zijn minst weinig zal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:54:
[...]

Bedoel je hiermee dat je simpelweg een zwaardere adapter koopt? Ik ben deze opmerkingen al vaker tegengekomen, alleen dan i.c.m. een DAC. Krijg je dan echt nog beter geluid met een zwaardere voeding? Ik zou toch denken dat de bijgeleverde voeding de juiste is of dat het op zijn minst weinig zal uitmaken.
Klopt... Ik gebruik bij mijn Musical Fidelity een Alecto 800mA gestabiliseerde adapter (hij moet gestabiliseerd zijn, levert een beter geluid op) in ruil voor de originele "Made in China" 500mA niet gestabiliseerde adapter... Het betreft deze: Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/images/producten/icecat/032061s.jpg

Ik had deze toevallig over, vandaar... Maar je kunt een ieder andere adapter gebruiken zolang hij maar flink zwaarder is, het juiste voltage kan leveren en hij gestabiliseerd is... Koop vooral niet de V-PSUII upgrade als je voor de Musical Fidelity V-LPSII kiest, die kost 199 euro en is gegarandeerd niet beter dan een 20 euro kostende adapter van HQ / Alecto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
rcor schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:36:
[...]
- een vluchtige stof om de statische electriciteit te verwijderen
Wat ik me altijd afvraag in deze context: als het vluchtig is, dan werkt het hooguit tegen de statische electriciteit van het wassen. Zodra de plaat droog is wordt deze gewoon (snel, gezien de aard van het beestje) weer statisch.... tenzij er toch een residu achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Veel van mijn platen zijn statisch, en als ik deze van de speler wil halen trekken ze vaak ook de slipmat mee :P

Ik merk echter geen gekkigheid op bij het afspelen van statische platen. Dus... is het puur ongemak, of beïnvloed het ook het geluid? Ik zou zeggen: ja, logisch. Maar ik hoor het niet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:47:
[...]

Wat ik me altijd afvraag in deze context: als het vluchtig is, dan werkt het hooguit tegen de statische electriciteit van het wassen. Zodra de plaat droog is wordt deze gewoon (snel, gezien de aard van het beestje) weer statisch.... tenzij er toch een residu achterblijft.
Deze verwijderd zover ik weet de statische electriciteit en na het wassen blijft de LP voor langere tijd niet statisch geladen zijn (dat laatste merk ik persoonlijk tot nog toe op na het wassen) zonder residu achter te laten... Maar je kunt een LP ook weer direct statisch krijgen door hem terug te stoppen in een statisch geladen binnenhoes... Daarom is het raadzaam om binnenhoezen die geen bescherming tegen statische electriciteit hebben te vervangen door anti statische binnenhoezen... En ja, ook slipmatjes kunnen statisch worden.. Het beste zijn kurken matten wat dat betreft, die zullen zover ik weet niet statisch geladen raken... Maar die zijn uiteraard niet geschikt voor DJ doeleinden..

Edit 18:02 uur:
Als je nog twijfelt over het residu zijn er genoeg andere middelen om je platen anti statisch te maken... Een er van kost 3000 euro... De andere is deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.custom-cable.co.uk/images/detailed/2/milty-zerostat-blue.jpg

De Milty zerostat 3 en kost rond de 80 euro (maar of je nog geloofwaardig overkomt als je deze gebruikt is nog maar de vraag)...

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 17-04-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik maak me zelf niet zoveel zorgen over residu (of statische electriciteit), maar de discussie valt me op. Die zerostat ken ik overigens, en als de uitleg hoe deze werkt klopt, heb ik er ook bedenkingen bij (niet zozeer of 'ie werkt, meer of ik dat op een 'schoon' oppervlak zou willen doen :D. Wat an sich weer een andere discussie is dan of eea hoorbaar is)

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 17-04-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:00:
Ik maak me zelf niet zoveel zorgen over residu (of statische electriciteit), maar de discussie valt me op. Die zerostat ken ik overigens, en als de uitleg hoe deze werkt klopt, heb ik er ook bedenkingen bij (niet zozeer of 'ie werkt, meer of ik dat op een 'schoon' oppervlak zou willen doen :D. Wat an sich weer een andere discussie is dan of eea hoorbaar is)
Overigens was het dit ding van 3000 euro wat ik bedoelde... Kost 2799 euro en geen 3000, maar wel erg duur...:
Afbeeldingslocatie: http://www.hi-stands.eu/shop/data/articles/images/big/b_1567.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:09:
Ik ben bang als ik vrouwlief die cover laat zien ik mijn kansen op een muur vol covers volledig zal vergooien. :/
Hehehehe. Ik heb hier zelf Meet The Beatles, Abbey Road, West Side Story en The War of the Worlds aan de muur hangen. Afhankelijk van de interesses van vrouwelijk bezoek is er meestal wel 1 die aanspreekt.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Acolyte57 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:59:
[...]

Hehehehe. Ik heb hier zelf Meet The Beatles, Abbey Road, West Side Story en The War of the Worlds aan de muur hangen. Afhankelijk van de interesses van vrouwelijk bezoek is er meestal wel 1 die aanspreekt.
Ik heb dit al een tijd aan de muur hangen:
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.ak.instagram.com/aade913e487511e2957d22000a1fa40f_7.jpg

Overigens net deze op de kop getikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.guitarshoptv.com/wp-content/uploads/2013/07/cocker-mad-dogs-and-englishmen.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door bartsled op 17-04-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
ijdod schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:00:
Die zero antistat is al een paar keer voorbij gekomen. Conclusie: hij werkt, maar hij werkt maar heel kort. Daarna is je plaat weer net zo statisch als eerst. Tenzij je geld over hebt zou ik er niet aan beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een platenspeler bij Technics Vingers gekocht, de Thorens TD-145. Nadat ik thuis kwam en de speler heb aangesloten blijkt het geluid me tegen te vallen. Ik heb toen mijn platenspeler naar Poort Hifi (Leeuwarden) gebracht en na onderzoek blijkt dat de naald krom en behoorlijk versleten was. Ik heb een nieuw element + naald erop laten zetten (Grado Blue) en nu speelt het naar behoren. Ik vraag me af wat ik zou kunnen doen i.v.m. Technics Vingers. Ik vind het behoorlijk naar dat hij me een platenspeler met een kromme en versleten naald heeft verkocht.

Ik heb nog een ander dingetje, bij een mono plaat van Miles Davis heb ik nauwelijks geluid uit de linkerkant. Bij andere platen heb ik geen probleem, alleen bij deze. Zou dit een belabberde persing kunnen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 08:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Oei, heb je de speler niet eerst bij Technics Vingers getest? Was die speler verkocht met een goede naald? En waarom ben je dan naar Poort gegaan, die hebben toch niets met die speler te maken? Als je gelijk contact had opgenomen met Vingers, dan had hij je vast wel kunnen helpen. Ik ben bang dat je het jezelf nu moeilijker hebt gemaakt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:16:
Oei, heb je de speler niet eerst bij Technics Vingers getest? Was die speler verkocht met een goede naald? En waarom ben je dan naar Poort gegaan, die hebben toch niets met die speler te maken? Als je gelijk contact had opgenomen met Vingers, dan had hij je vast wel kunnen helpen. Ik ben bang dat je het jezelf nu moeilijker hebt gemaakt.
Ik heb hem wel getest, maar de setup was zo belabberd dat het me niet opviel. De speler was verkocht als volledig nagekeken en schoongemaakt.

Ik heb eerst contact gezocht met Technics Vingers, maar geen reactie gekregen. Ik heb gebeld, maar kreeg ze niet te pakken. Ik ben naar Poort gegaan omdat ik een nieuw element + naald nodig had, ik had geen trek om vanaf Leeuwarden naar Hengelo te reizen met de trein. Mocht ik hier niks aan kunnen doen, dan is dat jammer. Ik heb me daar bij neergelegd, maar ik voel me enigzins belazerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wehmut: was weer eens wat in dit topic aan het lezen, wat is er in de tussentijd veranderd dat je van
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:56:
[...]

No offense, maar die SL 1200 is gewoon top voor een discotheek. Sterk gebouwd, idiot proof, zeker. Maar als je gewoon goed vinyl wil luisteren, zou ik echt verder kijken. Hij klinkt "OK", en meer niet. Men zal hier wel commentaar op hebben, so be it. Voor een fractie van de prijs ben je veel beter af in geluidkwaliteit.

Vriend van me heeft een Technics SL1210 MK5, gehoord met diverse opstellingen en elementen. Het blijft donker klinken. De soundstage is ook beperkt vind ik. Klinkt niet zo groots en wijds als een goede Thorens.
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:44:
[...]

Iets anders: Vandaag mijn SL 3110 vervangen door een keurige technics SL-Q2.

*knip*

Ik heb er een AT95E onder gezet. Klinkt heerlijk zo.
bent gegaan?

Ik vraag dit omdat ik goed bekend ben met veel Technics modellen, van binnen en van buiten. De SL-Q's zijn de budget modellen (ongeveer halve prijs) van de SL 16/17/1800 MK2. Deze laatsten hebben weer erg veel gemeen met de SL1200MK2, om precies te zijn de gehele tone-arm assembly, en precies dezelfde motor en gelijkwaardige platter.

Het enige belangrijke onderscheid buiten de looks en de bediening is eigenlijk de zwevende ophanging van het chassis. En dat laatste speelt alleen een rol in de akoestische feedback indien de platenspeler a) staat opgesteld in dezelfde ruimte en b) de muziek redelijk hard staat. Voor zaken als donker geluid, beperkte soundstage etc is het aftastsysteem toch verantwoordelijk (naald, element + bekabeling, arm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terechte vraag Cap! Ik heb in mijn tweede set-up behoefte aan een degelijke speler. Aangezien ik hem vaak bedien met een borrel op :) Ook was hij niet duur (€ 60 voor betaald in mint shape).
Daarnaast een AT95E erop, klinkt beter dan ik had gedacht.
In de woonkamer staat mijn Thorens TD 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://www.ctzine.com/wp-content/uploads/2012/08/220px-ACDC_Back_in_Black.png

Voor 3 euro O+ HOERA! O+

Vandaag lekker gescoord en draait als een tiet O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:23:
[...]

Ik heb dit al een tijd aan de muur hangen:
[afbeelding]

Overigens net deze op de kop getikt:
[afbeelding]
Mad Dogs & Englishmen :9~ Ook present in de collectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 18-04-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:19:
terechte vraag Cap! Ik heb in mijn tweede set-up behoefte aan een degelijke speler. Aangezien ik hem vaak bedien met een borrel op :) Ook was hij niet duur (€ 60 voor betaald in mint shape).
Daarnaast een AT95E erop, klinkt beter dan ik had gedacht.
In de woonkamer staat mijn Thorens TD 2001.
Ok, blijkbaar ben je dus een beetje terug gekomen op wat een goeie vintage Technics vermag. ;) De arm is wat lagering betreft echt prima en heeft een mooie hoogteverstelling. Wil je echt tunen dan voorzie je de armbuis van heat-shrink tube tegen resonanties (wel rekening houden met de verhoogde effectieve massa van de arm) en vervang je de bedrading in de toonarm, en ik durf te wedden dat de speler dan voor weinig andere spelers meer onderdoet. En motorisch doet ie sowieso al nergens voor onder.

Dat SL1200MK2's hoog geprijsd zijn ben ik wel met je eens, maar dan met name ten opzichte van de minder bekende modellen tussen 77 en 81. Mijn tip voor de niet-DJ is daarom om te kijken naar de andere MK2 modellen (SL13x0/14x0/15x0 en 16x0/17x0/18x0 series, wel allen MK2!). De laatste serie heeft daarbij mijn voorkeur vanwege de grote gelijkenis met de SL1200MK2 en dus de verkrijgbaarheid van onderdelen. De eerste serie is kwa bouw het meest top of the line (nog zwaarder platter, mooie pitch control) maar heeft standaard een probleem met de armlift, waarbij een lastige reparatie vereist is. Een jaar of wat geleden waren deze draaitafels echt belachelijk goedkoop te krijgen t.o.v. een SL1200MK2, je kocht ze voor een kwart van de prijs. Vanaf 2010 zijn ze echter steeds meer ontdekt op de internationale fora en is de prijs van deze modellen ook al aardig gestegen.

Moraal van het verhaal: een Technics draaitafel uit de goede series is meer dan prima en wordt alleen maar meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:02
Interessant artikeltje, wil er verder niets mee zeggen of aantonen. Maar gewoon om te lezen.

http://propertyofzack.com...or-to-digital-whether-you

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:39

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben in de markt voor een tweede speler naast mijn Philips 212. Kwam ondermeer deze tegen. Geen interesse in, maar wat de heck is die 2e arm? Staat verder niets bij. Als ik me niet vergis is het een DUAL 502, maar die arm herken ik niet.

http://link.marktplaats.nl/m797187325

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazzper schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:17:
Ik ben in de markt voor een tweede speler naast mijn Philips 212. Kwam ondermeer deze tegen. Geen interesse in, maar wat de heck is die 2e arm? Staat verder niets bij. Als ik me niet vergis is het een DUAL 502, maar die arm herken ik niet.

http://link.marktplaats.nl/m797187325
De eerste (verticale) arm is de toonarm waarop je element met naald op afgemonteerd zit en de andere (horizontale) arm is een schoonmaak borstel die mee loopt tijdens het afspelen van de LP... Had ik op de Hitachi HT-R10 ook zo'n mee loop schoonmaak borstel, maar gebruikte 'm eigenlijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
loewie1984 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:48:
Interessant artikeltje, wil er verder niets mee zeggen of aantonen. Maar gewoon om te lezen.

http://propertyofzack.com...or-to-digital-whether-you
Lijkt me niet dat hij iets zegt wat niet bekend wordt geacht te zijn. Daarnaast heb je ook nog het probleem dat het een slijtend medium is, in de hele keten (dus zowel productie(!) als gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Bestla schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:33:
[...]

Mad Dogs & Englishmen :9~ Ook present in de collectie.
Die van mij lijkt niet goed gedrukt. Plaat 1 heeft Kant A en D, plaat 2 heeft B en C. Heb jij dat ook?
Op discogs staat niets vermeld bij m'n release.

Vandaag weinig ingeslagen, Supersonic van Oasis en Pennyroyal Tea van Nirvana! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://static.squarespace.com/static/52ac25ede4b06d986ca7d69a/t/532b0810e4b07e365babce8f/1397911543443/?format=1500w

Iemand die hier nog een van de optredens van de Record Store Day bezocht heeft? Toch best nog wel een event met 250 optredens in NL alleen al. Ik kwam er veel te laat achter (lees vanochtend haha). In alle beeldlogo's is het vinyl all over, maar volgens mij is het geluidsdragers promoten in het algemeen.

http://www.recordstoreday.nl/

En het grootste blokkenschema van een festival ooit ziet er dan zo uit: http://www.festivalinfo.n...a_Record_Store_Day_online

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Geen optreden gezien, wel plaat gekocht :-)
En ook ontdekt dat er in Den Bosch toch nog een oké platenwinkel zit, stichting de Langspeelplaat, enige nadeel is dat ze normaal pas vanaf 16.00 open gaan... en als m'n vriendin wil shoppen ze meestal al eerder naar de stad wil.
Vandaag gingen ze om 14.00 open (kwam ik om 12.00 toen ik daar voor de deur stond achter..) en stonden toch al wat mensen voor de deur te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jazzper schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:46:
[afbeelding]

Iemand die hier nog een van de optredens van de Record Store Day bezocht heeft? Toch best nog wel een event met 250 optredens in NL alleen al. Ik kwam er veel te laat achter (lees vanochtend haha). In alle beeldlogo's is het vinyl all over, maar volgens mij is het geluidsdragers promoten in het algemeen.

http://www.recordstoreday.nl/

En het grootste blokkenschema van een festival ooit ziet er dan zo uit: http://www.festivalinfo.n...a_Record_Store_Day_online
Ik hoorde het op de radio vanochtend.. En m'n portomonee had bepaalt dat het weinig nut had om op stap te gaan :P Ik heb nog wel een lijst met artiesten waarvan ik alles op vinyl wil hebben, en met LP's van 25-30 euro is dat een duur grapje ;)

Net wel Dire Straits - Complete Studio Albums bestelt. Gezien de prijs per LP dan zo'n 17 euro is, wat goed te doen is, en kan je de boel ook nog gratis legaal downloaden.

Verders eerst m'n collectie van Doe Maar eens compleet maken, en dan zien we wel weer verder...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Vanmorgen was ik rond 8:00 al bij Sounds in Delft, geen optreden gezien (veels te vroeg voor die artiesten :P ). Ik heb het best rustig aan gedaan, ik ben thuisgekomen met de plaat van Caro Emerald en er lag nog een box met Pink Floyd - The Wall singles van een eerdere RSD voor €20. En nog een paar tweedehands platen meegenomen :)

Vorige week nog veel geluk gehad, via Marktplaats kwam ik een ongebruikt AT3200XE moving coil element tegen. Deze kon ik voor een zachte prijs kopen, deze is nu lekker aan het inspelen :) Best wel bijzonder, een MC met vervangbare naald :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
RaZ schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:32:
[...]

Net wel Dire Straits - Complete Studio Albums bestelt. Gezien de prijs per LP dan zo'n 17 euro is, wat goed te doen is, en kan je de boel ook nog gratis legaal downloaden.
Oef, dat is best wel prijzig, waarom bestel je niet via Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:00
Zag gisteravond pas dat paagman ook meedeed met RSD. Had ik toch mooi m'n nichtje die daar op de muziekafdeling werkt in kunnen schakelen om die Teeth of the Sea release te regelen. Nou ja, goed om te onthouden voor volgend jaar.
Toch net even langs geweest, van de RSD releases alleen het Nirvana singletje meegenomen. Kwam in de gewone bakken nog 2 platen tegen van Agnes Obel (Philharmonics, Aventine), die kon ik niet laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag ben ik ook naar de recordstore day gegaan bij Sounds in Venlo... Heb aldaar nog even lekker kunnen genieten van Trigger Finger omstreeks 13:00 uur... Ik had twee recordstore day releases in gedachten om te kopen:

Abba - 7-Pd-Waterloo
One Direction - Midnight Memories

Helaas waren deze al uitverkocht, dus daarin niet geslaagd... Maar wel met wat anders dat ik ook zocht: Flogging Molly... Direct raak met twee LP's te weten:

- Speed Of Darkness
- Within A Mile Of Home

Beiden nu om de beurt aan het luisteren en wat een genot zeg! Nu nog Druken Lullabies nog zien te vinden en dan is mijn collectie Flogging Molly voor nu compleet...

Nog even een leuk plaatje van de LP's (Within A Miles Of Home staat er alleen op met hoes omdat ik de LP hier aan het afspelen was) :*)
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140419_002_zpseb7f8492.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:56:
[...]

Die van mij lijkt niet goed gedrukt. Plaat 1 heeft Kant A en D, plaat 2 heeft B en C. Heb jij dat ook?
Op discogs staat niets vermeld bij m'n release.
Welk label heb jij dan? Die van ons is een A&M records AMLS 6002 en het is een Nederlandse persing met labelnr 80 811XT side 1 & 2 en 80 812XT side 3 & 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

crosspost...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I5oWDTr.jpg

Zo in mijn sas! Net opgehaald:
- Technics SL-D3 direct drive automatic in goede staat (ook kap en scharnieren)
- met gratis splinternieuw Ortofon OM10 element erbij. Voor mijn ogen uit plastic geinstalleerd
- afgesteld door de vorige eigenaar, een onwijze audiofiel (mooi spul had hij staan)

En dat alles voor... 25 euries :)

Staat nu tevreden mijn recentste aanwinst te draaien: Prince - 1999 (dubbelelpee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Zo, dat is nog eens een mooie prijs! Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Is dat OM10 element nieuw niet al veel meer waard dan 25eu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik was gisteren de stad in gegaan om lekker in de zon te zitten bij de muziek. Platenhuis Het Oor alhier had best wat aardige artiesten uitgenodigd.

Ik was veel te laat voor de RSD platenbak, maar wat er nog stond was ook zo duur... Ik zag zelfs 7" singletjes voor 18 euro. Een Sex Pistols box met een paar 7" singletjes was 70 euro... En de releases waar ik eventueel interesse in had waren uiteraard al weg. Er stonden voor de opening om half 10 al 40 man te wachten hoorde ik.

Ik vind RSD een leuk initiatief, maar voor de platen doe ik het niet meer. Véél te duur, en vaak toch heruitgaven met nu een leuk kleurtje. Erg jammer. Dus toen maar uit de grabbelbak een gouden greep gedaan! 10 platen voor 10 euro:

Vangelis - Spiral
A-Ha - Hunting High and Low
Supertramp - Even in the Quietest Moments...
Supertramp - Breakfast in America
Mike Oldfield - Crises
Ennio Morricone - De mooiste melodieën 2LP (met spuuglelijke hoes :D )
The Alan Parsons Project - Tales of Mystery and Imagination (Edgar Allan Poe)
Emmylou Harris - Luxury Liner
Leonard Cohen - Geatest Hits
Jean Michel Jarre - Equinoxe

Hoezen zijn in redelijke staat, de platen zelf goed tot uitstekend. Toch nog een goede RSD voor mij :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazzper schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:47:
crosspost...

[afbeelding]

Zo in mijn sas! Net opgehaald:
- Technics SL-D3 direct drive automatic in goede staat (ook kap en scharnieren)
- met gratis splinternieuw Ortofon OM10 element erbij. Voor mijn ogen uit plastic geinstalleerd
- afgesteld door de vorige eigenaar, een onwijze audiofiel (mooi spul had hij staan)

En dat alles voor... 25 euries :)

Staat nu tevreden mijn recentste aanwinst te draaien: Prince - 1999 (dubbelelpee)
Fijne draaitafel, Mooi model ook. Ja ik ben een Technics aanhanger :P
Ik heb zelf 2 D2 uitvoeringen staan die alletwee reparaties nodig hebben want de toeren hebben een eigen leven gekregen.
Maar die hebben jaren na jaren staan spelen dus dat is niet gek. Toch eens repareren, en op marktplaats zetten, Wie weet wie ik er nog blij mee kan maken.
Nu gebruik ik een SL1210 en een SL1810 tot volle tevredenheid. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 20-04-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nyarlathotep schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:04:
Hoezen zijn in redelijke staat, de platen zelf goed tot uitstekend. Toch nog een goede RSD voor mij :)
Ik wist helemaal niet dat dat RSD echt een ding was, maar ik kreeg van een vriend in Londen over de whatsapp piccas doorgestuurd van dikke, drukke buitenfeestjes overdag rondom de platenzaken. Zon, bier, muziek van vinyl. Sounds good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een omgekeerde recordstore day gedaan: 20 oude platen voor € 50 verkocht aan een platenzaak in Leiden :) Direct nieuw spul bested op Discogs. Waanzin dit:

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wait Whut? Ik dacht even dat je zei dat je platen had verkocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Om tweedehands te kunnen downloaden (kopen) zal er toch iemand moeten uploaden (verkopen).
Heb ik in een grijs verleden wel gedaan, om geld te hebben voor dringendere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:26:
Wait Whut? Ik dacht even dat je zei dat je platen had verkocht 8)7
kwaliteit boven kwantiteit in mijn collectie.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:46:
[...]

kwaliteit boven kwantiteit in mijn collectie.:D
Zo is het maar net Wehmut! Muziek die je zelf niet (meer) leuk vindt kun je beter verkopen zodat iemand anders die het wel mooie muziek vindt er van kan gaan genieten... En van het ontvangen geld kun je weer nieuwe muziek kopen die je zelf wel mooi vindt om naar te luisteren... Pure win - win situatie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 10:13
Ik heb op zolder wat vinyl staan wat ik weer eens wil luisteren. Daar wil ik een platenspeler voor kopen van rond de €400-€500,-. Ik heb een Marantz versterker sr5002 en Elac boekplank boxen BS244. Kan iemand mij vertellen wat voor aardigs ik voor dit geld heb en wat leuk klink icm mijn apparatuur? Ik zit zelf aan een pro-ject, Rega of iets dergelijks te denken. Hebben jullie tips voor mij?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je hufterproof of goed geluid. Technics of Thorens? Nieuw of vintage?

Keuzes, keuses ;) En eigenlijk maakt het het niets uit, want it's al about .......het element mm/mc

[ Voor 54% gewijzigd door Bestla op 21-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik ben niet heel technisch. Een ouder exemplaar oplappen daar waag ik me nog niet aan. Zijn er nog goede te krijgen?

Wil goed geluid, maar moet ook ergens tegen kunnen. Heb hier een peuter in huis lopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Paul01 op 21-04-2014 14:52 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Technics SL1200/1210 koop je voor €450 tot €1000 secondhand. Onverwoestbare draaitafel en legendarisch in de DJ wereld. Dat zegt genoeg over de kwaliteit.
Een cloon is een Stanton die zijn nieuw te koop. Ook hier geldt, alle waar naar zijn geld. Thorens idem.

Een Pro-ject en een Ortofon 2M red cartridge zullen best goed klinken, dus ga eens luisteren.

Moet tegen een stootje kunnen? Technics/Stanton.

Stanton 150
Afbeeldingslocatie: http://www.stantondj.com/pics/products/turntables/lg-turntables/st150-angle-lg.jpg
Technics SL 1210
Afbeeldingslocatie: http://medias.audiofanzine.com/images/normal/technics-sl-1210-mk5-252970.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 21-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Super, bedankt. Ik ga eens kijken en luisteren. Vind een nieuwer model qua design wel iets mooier moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rega en Pro-ject zijn prima te upgraden. Maar veels te clean voor mijn smaak. :P

Ben zelf meer van fan van de SL1210mk2 . Doet hier dagelijks dienst. 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 21-04-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telfordia schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:20:
Super, bedankt. Ik ga eens kijken en luisteren. Vind een nieuwer model qua design wel iets mooier moet ik zeggen.
Een Thorens TD-318 / TD-320 is ook een hele mooie platen speler ongeacht of het nu de MKI, MKII of MKIII versie van de TD-318 / TD-320 is... Er zijn genoeg mooie exemplaren te vinden voor rond de 250 euro op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m799685663
http://link.marktplaats.nl/m774313790
http://link.marktplaats.nl/m770729223

Ook interessant is deze gereviseerde Thorens TD-160MKI (dus helemaal gebruiksklaar):
http://link.marktplaats.nl/m786508670

Alle genoemde spelers hier zijn meer platen speler voor het geld dan een Rega / Pro-ject speler... Deze komen pas in de buurt van deze jongens als je meer dan 800 euro wilt investeren...

En mocht er nog onverhoopt onderhoud nodig zijn op de Thorens spelers heb je nog altijd Dr. Thorens die de speler onderhoud kan geven en eventueel modificeren:
http://diensten-vakmensen...rens.html?previousPage=lr

En omdat ik het niet kon laten nog even een foto van mijn Thorens TD-318MKI:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140216_003_zpsc6833bd6.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 21-04-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:34:
[...]

Een Thorens TD-318 / TD-320 is ook een hele mooie platen speler ongeacht of het nu de MKI, MKII of MKIII versie van de TD-318 / TD-320 is... Er zijn genoeg mooie exemplaren te vinden voor rond de 250 euro op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m799685663
http://link.marktplaats.nl/m774313790
http://link.marktplaats.nl/m770729223

Ook interessant is deze gereviseerde Thorens TD-160MKI (dus helemaal gebruiksklaar):
http://link.marktplaats.nl/m786508670

Alle genoemde spelers hier zijn meer platen speler voor het geld dan een Rega / Pro-ject speler... Deze komen pas in de buurt van deze jongens als je meer dan 800 euro wilt investeren...

En mocht er nog onverhoopt onderhoud nodig zijn op de Thorens spelers heb je nog altijd Dr. Thorens die de speler onderhoud kan geven en eventueel modificeren:
http://diensten-vakmensen...rens.html?previousPage=lr

En omdat ik het niet kon laten nog even een foto van mijn Thorens TD-318MKI:
[afbeelding]
Daar sluit ik me bij aan, die tafels spelen veel beter dan een Pro-ject Debut carbon etc. Wat voor element zit er op je TD 318?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:45:
[...]

Daar sluit ik me bij aan, die tafels spelen veel beter dan een Pro-ject Debut carbon etc. Wat voor element zit er op je TD 318?
Momenteel een Audio Technica AT95e... Op deze foto had ik nog een Goldring 2100MM element met Goldring 2300MM naald er op gemonteerd... Maar wat ik ook probeerde: het element wilde niet samen met de arm (vervormde en sliste enorm ondanks dat het naald geheel nieuw was)...
Toen een tijdje later ook nog het cantilever van het naald brak heb ik tijdelijk de bij aanschaf aanwezige Audio Technica AT95e terug gemonteerd...

In juni wordt de Audio Technica AT440Mla er op gemonteerd als Rob Spoelstra (Dr. Thorens) onderhoud gaat plegen aan mijn speler (element ligt al klaar voor de montage)... Element is gekozen geheel op advies van Rob omdat hij van de Audio Technica AT-440Mla zeker wist dat hij samen ging met mijn Thorens (hij had deze zelf ook in gebruik op een Thorens speler)... Ik kijk dus erg uit naar dit moment, want ik weet wat deze speler kan (buiten het geslis gaf de speler zeer veel details vrij in het hoog samen met de Goldring... En dan klonk het nog niet op zijn best omdat het element niet samen ging)... :D

De Goldring heb ik nog steeds hier liggen voor een andere platen speler... Zodra er een mogelijkheid komt zal ik de 2100MM met een nieuw bijbehorend naald afmonteren op een andere speler...

[ Voor 28% gewijzigd door rcor op 21-04-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
De naam Doctor thorens kwam al meerdere malen voorbij alleen ik dacht dat dat zijn bijnaam was. Heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Ronald van Eijk in Utrecht. Een echte aanrader voor mensen die in het midden van het land wonen

http://www.marktplaats.nl/verkopers/1837039.html

Hij bied nagekeken draaitafels aan, maar ook onderhoud/reparatie

http://diensten-vakmensen...udio.html?previousPage=lr

51 positieve beoordelingen op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roderiktweaker schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:07:
De naam Doctor thorens kwam al meerdere malen voorbij alleen ik dacht dat dat zijn bijnaam was.
Dat is ook zijn bijnaam... In het echt heet hij Rob Spoelstra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ja logisch, wie noemt zijn kind nou Dr. Thorens, leuke 10 min bij de gemeentelijke administratie. Kende de man niet, alleen van horen zeggen op dit topic, is kennelijk ook zijn Bedrijfsnaam, excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mijn RSD aanwinsten *O*

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/6E3857E9-56E8-456F-9251-60DEA40ACAAD_zps5womhroj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/31CE1BE7-12F0-4D3B-88E1-821F08773980_zpsg4bevv9b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/966DB0D2-117E-4C7D-A9AA-F911D034EFA7_zpsotoyzvk9.jpg

Vandaag nog op de kop weten te tikken:
Damon Albarn
Abba - Waterloo
Green Day

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:23:
Gisteren een omgekeerde recordstore day gedaan: 20 oude platen voor € 50 verkocht aan een platenzaak in Leiden :) Direct nieuw spul bested op Discogs. Waanzin dit:[video]
Verre van mijn smaak, maar toch leuk. :Y

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Ook nog maar even mijn RSD scores posten, bijna allemaal impuls aankopen. De platen van Tool stonden al heel lang op mijn verlanglijstje en viste ze in Nijmegen uit de bakken.
Helaas Katatonia - Kocytean niet kunnen vinden...

Rsd 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
Vorige week gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/qx563d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2vmdjsk.jpg

Mijn excuses voor de prijs, maar ik verwijder nooit de folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ok, dit is wel erg nooberig. Ik heb een tijdje terug uit de rommelbak voor een euro een progressive tech house plaat meegenomen uit 2004. Van Ronald Klinkenberg op label Armada. Vond de plaat maar ruk klinken.

Vandaag verder gegaan met het invoeren van al mijn albums in discogs. Zie ik ineens 45rpm staan... op een 12". Plaat klinkt ineens een stuk lekkerder haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazzper schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:24:
Ok, dit is wel erg nooberig. Ik heb een tijdje terug uit de rommelbak voor een euro een progressive tech house plaat meegenomen uit 2004. Van Ronald Klinkenberg op label Armada. Vond de plaat maar ruk klinken.

Vandaag verder gegaan met het invoeren van al mijn albums in discogs. Zie ik ineens 45rpm staan... op een 12". Plaat klinkt ineens een stuk lekkerder haha.
In platen speler land kennen we een aantal vormen van grammofoonplaten welke hun eigen toerental nodig hebben... Gewoon goed kijken op de plaat en het juiste toerental instellen alvorens je gaat spelen. Voor meer info over de verschillende grammofoonplaten zie Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grammofoonplaat

Mocht je ooit nog eens denken: laat ik eens een 78 toeren plaat opzetten, bedenk je dan wel goed dat niet elke platen speler deze toeren stand heeft en dat je hiervoor een speciale naald voor moet hebben (die geschikt is voor de bredere groeven van een 78 toeren schellak plaat. Als een van beiden in de keten ontbreekt kun je geen 78 toeren lp's afspelen)...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 23-04-2014 06:49 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic