Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
StarTAC schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:42:
Hierbij post ik ook maar even de foto's van mijn nieuwe aanwinst:

Micro Seiki BL-51 met Infinity Black Widow arm en Ortofon OM 20 element.

Ofwel, ik ben goed aan het genieten van m'n plaatjes!
Wow, fraaie tafel! Is dit trouwens een belt-drive vanwege de band om het plateau? Ik dacht dat Micro Seiki alleen DD tafels heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micro Seiki heeft waarschijnlijk net zoveel snaar aangedreven tafels gemaakt als direct drives.
Meestal ligt de snaar om het binnenplateau. De constructie van deze bl-51 is in theorie beter omdat een snaar om het plateau het 'ringen' meer dempt (een klassiek gevormd plateau werkt enigzins als een kerkklok (als in klok-klepel)).
Daarom is een goede mat ook belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 05-01-2010 21:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net ''into'' vinyl aan het geraken en heb via marktplaats een Dual 604 gekocht met een DMS-240E element en een Dual DN211 diamant naald.
Nu moet ik alleen nog een voorversterker hebben, maar omdat ik pas begin wil ik niet teveel geld aan het totaal uitgeven.

Ik heb dus even rondgekeken en kwam bijvoorbeeld de DAP Stage Cube SC-15 (http://www.new-line.nl/nl...tage-cube-sc-15_11447.htm) tegen en nog enkele voorversterkertjes rond die prijs.
Ik snap dat dit geen top geluid zal produceren uiteindelijk maar is dit een goede begin set-up om zo nu en dan een plaatje te draaien in de huiskamer?
Een voorversterker als de NAD PP2 is mij nu gewoon teveel geld, en is het verschil werkelijk zo erg? of zijn er nog andere nadelen?

Hierna wil ik waarschijnlijk wel gaan kijken voor een kwalitatief goede set met een groot budget maar dat komt dan wel weer aan bod en dan ben ik hopelijk al heel wat opgedane kennis verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afaik is de beste budget phono versterker de dynavox tc-750.
Het ziet er uit als een goedkoop kastje (is ook goedkoop), maar wordt altijd behoorlijk gewaardeerd voor de klank. Van binnen gescheiden en discreet opgebouwd (in de andere extreme budgetversterkers zit doorgaans 1 opampje, en niets gescheiden).
Kost ongeveer 30 euro, bijvoorbeeld hier:
http://www.hifibox.nl/dyn...voorversterker-p-140.html
Verschillen tussen de dynavox en modellen als NAD pp2, cambridge 640p vallen wel mee, behalve dat alle budgetversterkertjes (dus ook de dynavox) alleen MM elementen doen. (jouw element is ook MM).

Wil je later upgraden, bijvoorbeeld vanwege een mc of gewoon beter geluid of meer andere mogelijkheden:
http://www.hormann-audio.de/preisliste.htm
Daar staan hele mooie modellen in nog acceptabele prijsranges.

Ik zou voor nu absoluut voor de dynavox gaan, of als echte tweaker er zelf eentje bouwen ;) (maar da's gek genoeg bijna altijd duurder dan 30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!
Had inderdaad een aantal goede reviews gelezen over de TC-750.
En nog een pluspunt is dat die nog een aardepunt heeft, (scheelt weer een knutselwerkje van 5 minuten aan de DAP).
Las ook dat een kleine verandering met de stroom regulatie ook nog een extra (goed) verschil maakt dus dan kan ik als een echte tweaker toch nog ergens aan knutselen :')

Morgen dan maar even alles afstellen, instellen, aansluiten enz. en mijn eerste plaatjes op de Dual draaien. (en helaas ook 1 plaat terugsturen omdat de postverwekers er mee hebben ge-frisbeed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In LP magazine (2/2006) was hij getest onder de naam HAMA PA-506, en het was de enige van de echte budgetmodellen die 'hifi inspiraties' had. De andere goedkope modelletjes kon je het beste geen 'dynamiekrijke muziek' voeren
http://www.testberichte.d...ltur-35140-1.html?p=63957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik overigens van de week binnen kreeg:

The Stone Roses Collectors Edition

Afbeeldingslocatie: http://www.stoneroses.co.uk/images/stone-roses-20th-anniversary-collectors-edition-640x564.jpg

John Squire Artwork
Re-mastered album
Re-mastered Extras (including all A and B Sides)
Album of lost demos (including one previously unheard track, Pearl Bastard)
3 x 180 gsm heavyweight vinyls.
DVD of the legendary Blackpool gig from 1989, plus 6 promo videos
Lemon shaped USB containing all audio, previously unseen John Leckie home video footage of the recording of Fools Gold, promo videos, ringtones, wallpapers and 5 previously unheard ‘Backwards’ tracks.
48-page bound book, crammed full of unseen photos and brand new notes from the band, John Leckie, those involved 20 years ago and high profile fans of the album telling their stories of it, including Noel Gallagher, Mark Ronson, Tim Burgess, Bobby Gillespie and many more.
6 x 12″ John Squire single art prints of I Wanna Be Adored, She Bangs The Drums, Elephant Stone, Fools Gold, I Am The Resurrection & Made Of Stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:50:
Wat ik overigens van de week binnen kreeg:

The Stone Roses Collectors Edition
Mooie setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:03:
Afaik is de beste budget phono versterker de dynavox tc-750.
Het ziet er uit als een goedkoop kastje (is ook goedkoop), maar wordt altijd behoorlijk gewaardeerd voor de klank. Van binnen gescheiden en discreet opgebouwd (in de andere extreme budgetversterkers zit doorgaans 1 opampje, en niets gescheiden).
Kost ongeveer 30 euro, bijvoorbeeld hier:
http://www.hifibox.nl/dyn...voorversterker-p-140.html
Verschillen tussen de dynavox en modellen als NAD pp2, cambridge 640p vallen wel mee, behalve dat alle budgetversterkertjes (dus ook de dynavox) alleen MM elementen doen. (jouw element is ook MM).

Wil je later upgraden, bijvoorbeeld vanwege een mc of gewoon beter geluid of meer andere mogelijkheden:
http://www.hormann-audio.de/preisliste.htm
Daar staan hele mooie modellen in nog acceptabele prijsranges.

Ik zou voor nu absoluut voor de dynavox gaan, of als echte tweaker er zelf eentje bouwen ;) (maar da's gek genoeg bijna altijd duurder dan 30 euro)
Topic: Modeficatie Dynavox Phonopré TC-750 http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=8900.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:45:
Hmm dat ziet er heel goed uit, ik denk dat ik voor zo'n tripplepack ga !

EDIT: besteld :)
En vandaag al aangekomen hier ! Het is zeer goed verpakt en het ziet er zeer goed materiaal uit, netjes afgewerkt. Ze hadden voor dat geld wel tenminste een schroefje om ze op te hangen mogen meeleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het maar even voor de zekerheid.
Ik kom net op mijn werk een oude Dynavox CS-PA1 Stereo Hi-Fi Amp tegen, kan ik die gewoon als ''eindversterker'' na de TC-750 Phonopre-amp plaatsen?

Het signaal uit de Phono pre-amp is een lijnsignaal toch? Dus dat kan dan nog iets extra versterkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=33235731,noline]Het signaal uit de Phono pre-amp is een lijnsignaal toch? Dus dat kan dan nog iets extra versterkt worden.
Simpel antwoord: Jep, phono-pre-amps hebben gewoon een lijnuitgang, dus het maakt niet meer uit of je daar nu een versterker, PC speakerset, cassetterecorder, mengpaneel, magnetron, popcornkraam of ballonnenclown aan knoopt, zolang het een lijn-input heeft zal er gewoon geluid uit komen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Topicstarter
Phuncz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:56:
[...]

En vandaag al aangekomen hier ! Het is zeer goed verpakt en het ziet er zeer goed materiaal uit, netjes afgewerkt. Ze hadden voor dat geld wel tenminste een schroefje om ze op te hangen mogen meeleveren...
Een beetje tweaker heeft dat toch zelf op voorraad? ;)
serieus: wordt bijna nergens gedaan omdat er zoveel verschillende soorten wanden bestaan; beton, kalkzandsteen, gips, holle wanden, massieve wanden. Elk met hun eigen eisen wbt ophang hardware. scheelt de fabrikant een hoop ruzie als de bijgeleverde schroefjes niet geschikt zijn en jan, piet of klaas probeert zijn dure lijstjes er toch mee op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Uiteindelijk ben ik ze goed verstopt in de verpakking tegengekomen, dus dat is opgelost. Binnenkort maak ik wel een foto van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulstar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 12:48
Vandaag "Appetite for Destruction" van Guns N' Roses binnen gekregen. Moet zeggen dat ik zeer ben te spreken over de Back to Black lijn van Universal, de kwaliteit van de platen is goed. Ook de download code die ze er bij stoppen is natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0736.jpg

De Artvinyl kadertjes !

U ziet voor de rest van links naar rechts: Z-5500 speaker van de PC, Sennheiser HD555, een lege plek voor een phono preamp, Pro-ject Debut III USB Silver, een stapel vinyls en een lege doos van de Artvinyl displays.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 10-01-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooeeeee 2562, goede keus!
Uit Den Haag of gewoon een dubstep liefhebber?

Artvinyl lijsten zien er leuk uit zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dubstep liefhebber :) Ik kende de artiest totaal niet. Ik was op Juno aan het shoppen voor vinyls en toen kwam ik ergens deze tegen in een chart en de previews bevielen me wel ! Helaas nog niets kunnen horen omdat mijn phono preamp er nog steeds niet is (verzonden op 16 december).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Hoe dik zijn de platen die in zo'n lijst kunnen ? Ik heb hier een special edition ding staan met meerdere platen en die is toch al gauw 1.5cm dik. Zou dat passen ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Phuncz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:42:
Helaas nog niets kunnen horen omdat mijn phono preamp er nog steeds niet is (verzonden op 16 december).
Je hebt toch een USB uitgang op die Pro-Ject zitten? Die heb je vast om een reden gekocht ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

2562 is lekker ja. Ik blijf echter toch wel een dubbel gevoel hebben met betrekking tot muziek op vinyl dat volledig in een software DAW omgeving gemaakt is. Afgezien van de discussie vinyl-cd in het algemeen, is het bij dit soort electronische muziek wel heel duidelijk dat je méér aan een digitale kopie hebt (dat is gewoon een 1:1 uit de DAW). Het enige wat je dan echt overhoudt, is de "gevoelswaarde" van vinyl.

Aan de andere kant, ik denk dat het overgrote deel van vinyl wat je vandaag de dag koopt, sowieso uit een digitale mastering studio komt (maar dan wel op een hogere bitdepth/sampling rate dan CD). Er zou eigenlijk een keurmerkje moeten komen voor op platen: "Volledig analoog proces!". Ik zou dat in ieder geval wel interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Er kan beter een keurmerk komen voor platen die wel goed afgemixt worden, ipv de hele boel te oversturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd

skndd

aka skeej

Ja, en wat dat betreft, ook op persingskwaliteit. Ik ben, nu ik sinds mijn aanschaf van m'n platenspeler al een leuk stel platen bij elkaar heb gekocht, wel teleurgesteld in de staat van de "platenmarkt". Er zitten me toch een paar gloednieuwe platen bij, die direct uit de hoes al belabberd klinken. Het is dat ik ze op internet heb gekocht, maar anders zou ik hier direct mee terug gaan naar de winkel :/

Ik snap echt niet hoe je zoiets kan maken als platenlabel/perser. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel schade zo'n halve wereldreis aan een plaat doet. De meeste platen komen aan in goeie verpakking, dubbele bescherming etc. Maar wie weet wat voor koud-warm verschillen en druk van andere pakketjes ze hebben moeten weerstaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Ik heb gister nog een aantal platen besteld (naast de techno, en andere elektronische muziek die ik laatst gekocht heb):
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Damien Rice - Rootless Tree - 7inch
Damien Rice - Dogs (Pt.1) - 7inch
Damien Rice - Dogs (Pt.2) - 7inch
Snow Patrol - Take Back The City (Pt.2) - 7inch
Coldplay - X & Y (180gr)

Vooral benieuwd naar het album van de Arctic Monkeys, die plaat ken ik echt enorm goed, en ben benieuwd naar het verschil met de cd :)
En Damien Rice is gewoon O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

addictive schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:40:
Ik heb gister nog een aantal platen besteld (naast de techno, en andere elektronische muziek die ik laatst gekocht heb):
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Damien Rice - Rootless Tree - 7inch
Damien Rice - Dogs (Pt.1) - 7inch
Damien Rice - Dogs (Pt.2) - 7inch
Snow Patrol - Take Back The City (Pt.2) - 7inch
Coldplay - X & Y (180gr)

Vooral benieuwd naar het album van de Arctic Monkeys, die plaat ken ik echt enorm goed, en ben benieuwd naar het verschil met de cd :)
En Damien Rice is gewoon O+
Als ze hetgeen wat ze met de CD hebben gedaan niet hebben gedaan met de plaat dan moet die plaat super klinken! Aangezien de CD echt werkelijk waar nergens naar klinkt (de muziek is wel mooi hoor :> [/]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

addictive schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:40:
Hahaha, dat is de eerste plaat die ik nieuw kocht om dezelfde reden. Heb er heel veel A/B testen mee gedaan om idd verschil te horen. Uiteindelijk bleek de vinyl een ander stereobeeld te hebben - breder, alsof de speakers verder uit elkaar stonden of de instrumenten anders waren neergezet op een podium. Maar ik kon qua 'kwaliteit' niet zeggen of de 320 MP3s of de vinyl beter was.

Overigens re Damien Rice, ik ben echt v'liefd op 't nummer The Professor / La Fille Danse:
http://www.youtube.com/watch?v=YYOAslBbURI

Dus die moet ik ook maar eens op vinyl regelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Acolyte57 op 10-01-2010 16:47 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Acolyte57 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:45:
Overigens re Damien Rice, ik ben echt v'liefd op 't nummer The Professor / La Fille Danse:
http://www.youtube.com/watch?v=YYOAslBbURI

Dus die moet ik ook maar eens op vinyl regelen :)
Damien Rice heeft enorm veel goede nummers, kan niet wachten hem weer live te zien :)

http://7inchsingles.nl/in...=com_virtuemart&Itemid=32

Rootless Tree en 9 Crimes zijn ook super, had deze plaat al voor m'n ex gekocht, en laatst nog eens gedraaid toen ik bij haar was. Echt he-le-maal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acolyte57 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Je hebt toch een USB uitgang op die Pro-Ject zitten? Die heb je vast om een reden gekocht ;)
Ja idd maar ik heb geen goede geluidskaart en geen goede speakers. Ik wacht wel geduldig af zolang :)
DoD Cerberus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:43:
Hoe dik zijn de platen die in zo'n lijst kunnen ? Ik heb hier een special edition ding staan met meerdere platen en die is toch al gauw 1.5cm dik. Zou dat passen ?
Je kan albums van ongeveer 1cm er in kwijt. Dikker raad ik toch niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Asphyxion

I am, therefor I think

Dat ziet er echt netjes uit! Ik moet ze toch ook maar eens aanschaffen. Maar ja... Voor 100,- euro kun je ook aardig wat nieuw vinyl kopen. Keuzes keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Phuncz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:22:
Ja idd maar ik heb geen goede geluidskaart en geen goede speakers. Ik wacht wel geduldig af zolang :)
Ah, had verwacht dat je PC ook wel gewoon aan je versterker zou hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acolyte57 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:06:
[...]
Ah, had verwacht dat je PC ook wel gewoon aan je versterker zou hangen :)
Helaas, heb nog geen hifi installatie en het ziet er niet naar uit dat ik er behoefte aan heb. Hoofdtelefoon is genoeg voor mij :)
Asphyxion schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:41:
[...]
Dat ziet er echt netjes uit! Ik moet ze toch ook maar eens aanschaffen. Maar ja... Voor 100,- euro kun je ook aardig wat nieuw vinyl kopen. Keuzes keuzes... ;)
Dat is een feit maar je moet het meer bekijken als 100€ voor drie kunstwerkjes aan je muur te hangen die je altijd kan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoewel het er fantastisch uitziet, koop ik voor 100€ liever een aantal platen plus dat ophangsetje van de Waaghals :) Helaas heb ik daar in dit appartement niet de ruimte voor, maar in een volgend huis ga ik er een hele wand mee bekleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Acolyte57 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Heeft dat ding niet ook toevallig een ingebouwde pre-amp? Op mijn Akai zit een schakelaartje achterop, even naar 'Line' omzetten en geen losse preamp meer nodig.

De ingebouwde USB geluidskaart heeft waarschijnlijk ook graag een line-signaal, dus het zou me niet verbazen. ;)
Jelte schreef op maandag 11 januari 2010 @ 06:56:
Hoewel het er fantastisch uitziet, koop ik voor 100€ liever een aantal platen plus dat ophangsetje van de Waaghals :) Helaas heb ik daar in dit appartement niet de ruimte voor, maar in een volgend huis ga ik er een hele wand mee bekleden.
Mijn tactiek voor platen die me veel waard zijn en ik toch graag draai: Ik koop er twee. Een set om op te hangen, één set om te spelen.

Vooral met gebruikte platen weet je van te voren niet hoe je grijs gedraaide hand-me-down van een euro gaat klinken, maar dan kun je ze zelfs nog om de hoes kopen. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Stoney3K op 11-01-2010 08:29 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Stoney3K schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:27:
[...]
Heeft dat ding niet ook toevallig een ingebouwde pre-amp? Op mijn Akai zit een schakelaartje achterop, even naar 'Line' omzetten en geen losse preamp meer nodig.

De ingebouwde USB geluidskaart heeft waarschijnlijk ook graag een line-signaal, dus het zou me niet verbazen. ;)
Ik heb "phono preamp" en "headphone amp" door elkaar gehaald omdat ik ervan uitging dat de platenspeler geen preamp had. Dat heeft ie dus wel :)
Mijn Chinese buisversterker is na een maand nog steeds niet binnen dus ik ga ervan uit dat ik die nooit zie. Wat zijn aan te raden headphone amps voor 50-75€ ongeveer ? Het is voor een HD555 van Sennheiser aan te sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 12-01-2010 22:46 . Reden: Aangepast na misinterpretatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
nieuw vinyl binnen:

Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/3324/schermafbeelding2010011.png

jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gekocht:

Portishead - Dummy (Live in 1995)
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/15/!B,,z0Kg!Wk~$(KGrHgoH-CEEjlLl0us,BKr(Nmw!z!~~_3.JPG

&

Mr. Hudson & The Library - A Tale of Two Cities
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000LP6IDC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:16:
Vandaag gekocht:
[afbeelding]
Ow, die ken ik helemaal niet. Goed optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar er staan 3 non-album tracks op.
Daarom heb ik hem eigenlijk gekocht.

Gisteren ook langs de VinylVinyl geweest en ik moet zeggen: Aanrader!
Toffe kleine zaak, met een soort achterkamertje volgestampt met vinyl. Hele toffe mensen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_RP3_Mf_3vQw/Sw23RCijHwI/AAAAAAAAAAs/EDwS85VjzXo/s1600/spleen.jpg
Dead Can Dance - Spleen and Ideal

Afbeeldingslocatie: http://dkpresents.files.wordpress.com/2009/11/9f07228348a02d726b970110-l.jpg
Dead Can Dance - Wthin the Realm of a Dying Sun

Erg mooi, 180gr. vinyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tussendoor vraagje:

Ik wil alles op mijn versterker gaan aansluiten dus:

Platenspeler------>Phono-pre--->Versterker---->Speakers
CD-Speler--------->Versterker------------------------>Speakers
TV------------------->Versterker------------------------>Speakers

Platenspeler gaat gewoon via Tulp stekkers en de TV van Mini-Jack naar Tulp stekkers.
Alleen heeft de CD-speler slechts een optical out (naast de speakerkabel klemmen) en de versterker geen optical in.
Kan ik gewoon een tulp kabel kopen en daarvan de ene kant strippen en in de klemmen vast..euhmm..klemmen en dan aan de andere kant de tulp stekkers laten zitten en in de versterker doen?

Of gaat dit fout omdat bare wire high level output is en rca low level input?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:05

kraats

Ik rol

Dan heb je geen gewone CD-speler, maar één met ingebouwde versterker. Dit gaat niet werken met alleen een gestript kabeltje. Ik zou een andere CD-speler regelen, óf een losse DAC (om van de optische uitgang een analoog signaal te maken)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...dan moet de CD-speler maar even verstoffen tot ik wat vrij budget vind voor een DAC als ik daar nog zin in heb.
Andere cd-speler is geen optie en hij is ook niet noodzakelijk aangezien ik altijd nog CD's kan afspelen via mijn Macbook Pro en dan naar de versterker (Mini-Jack--->RCA)

Jammer want het is een mooi ding met slot-loading vanaf de bovenkant, eigenlijk de voornaamste reden dat ik hem nog wilde aansluiten. Gewoon omdat het een mooi ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 14:05

kraats

Ik rol

't is wel off-topic allemaal, maar om wat voor type speler gaat het?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Sharp SD-EX100.
Jaren terug is bij de MediaMarkt gehaald als leuk slaapkamer setje.
Komt nog best een aardig leuk geluid uit.]

Edit: Check net de specs nog is....hoe dom kan ik zijn.
Ik kan natuurlijk ook gewoon de Headphone out gebruiken 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net alles aangesloten en heb nu heerlijk geluid uit de Dual.

Al wat plaatjes gedraaid en alles gaat goed.
Merk alleen net bij Portishead een aantal keer een redelijke harde tik in het geluid.
Iemand een idee wat het kan zijn? de naald, de versterker? stofje op de plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:31:
Net alles aangesloten en heb nu heerlijk geluid uit de Dual.

Al wat plaatjes gedraaid en alles gaat goed.
Merk alleen net bij Portishead een aantal keer een redelijke harde tik in het geluid.
Staat je naald druk goed afgesteld? Bij dealextreme kun je voor niet al te veel geld een naald druk weger kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:31:
Als het steeds op dezelfde plek is, dan is het òf stof / vuil (kan hardnekkig zijn), of een beschadiging van de groef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
tof forum dit zeg! ontdek ik nu pas!
Net 4 platen op de kop getikt:
depeche mode - violater remastered
Shelby Lyne - just a little lovin'
xx - xx
jack johnson - on and on

Hebben er nog mensen goede tips voor online vinyl winkeltjes?
Ik heb deze bij cd wow gekocht, erg goede prijzen vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:16:
Vandaag gekocht:

[afbeelding]

&

Mr. Hudson & The Library - A Tale of Two Cities
[afbeelding]
Wow! hoe is die portishead? ik ben nog ernstig op zoek naar het album dummy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Asphyxion

I am, therefor I think

liffey schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Die is toch nog wel goed verkrijgbaar? Oa op vinylvinyl.nl en muziek.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd

skndd

aka skeej

liffey schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:03:
tof forum dit zeg! ontdek ik nu pas!
Net 4 platen op de kop getikt:
depeche mode - violater remastered
Shelby Lyne - just a little lovin'
xx - xx
jack johnson - on and on

- eil.com (enorm aanbod, en er zitten vaak koopjes tussen. Vrij snelle levering)

- De marketplace secties van amazon.de en amazon.co.uk (of soms hun eigen store, maar is vaak overdreven duur)

- Barnes & Noble (groot aanbod, niet altijd goedkoop, redelijke verzendkosten voor iets wat uit de VS moet komen)

- eBay sellers met goede rating

- Normanrecords.com (duidelijk door echte muziekliefhebbers, kwaliteitsaanbod, wel een beetje slechte browsingmogelijkheden, bedrag wordt pas afgeschreven bij verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
En als aanvulling:

insound.com (mijn favoriet, vooral gericht op wat alternatievere muziek)

cduniverse.com (vaak echt super goedkoop, maar wel dikke shipping costs)

auralexploits.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:07:
Laatste aanwinsten:

[afbeelding]
Dead Can Dance - Spleen and Ideal
Die heb ik ook, alleen kocht ik 'm die toen die net uit was in 1986.
En met een andere hoes, deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.fototool.nl/uploaded/users/3544b5555799d5fe409240512ffe7e60.jpg
Het is een mooie plaat, maar kan 'm helaas niet draaien aangezien ik geen pickup meer heb.
Maar gelukkig heb ik 'm ook op cd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Heeeeel tof!
3 tracks die niet op het album staan (allen ver over de 5 minuten lang)
En dat het Live is geeft wel een extra dimensie.
toffere vocals als het album, alles wat losser gespeeld.
Voegt gewoon net ff wat extra's toe, ik kreeg er iniedergeval kippenvel van op sommige stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/vinyl/lp17.jpg

Wat nieuwe aanwinsten op vinyl.

The Big Pink - A Brief History of Love
Weezer - Raditude
Thirty Seconds to Mars - This is War
Editors - In This Light & On This Evening (zelfde master gebruikt als de cd? Klinkt _slecht_ :( )
Bad Lieutenant - Never Cry Another Tear
Asobi Seksu - Rewolf
Vampire Weekend - Contra
Delphic - Acolyte
En een nieuwe slipmat :)

Afbeeldingslocatie: http://meuk.sjaaktrekhaak.nl/vinyl/sm1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

www.juno.co.uk is waar ik mijn platen haal, ze hebben veel stock maar het is vooral electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hoe belangrijk is een slipmat, sound wise? Er zit een rubbermat op mijn Thorens maar die ziet er ook niet al te nieuw uit. Benieuwd of ik daar nog wat op kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meestal klinkt een goede rubbermat een stuk beter hoor!
Een slipmat is voor dj's ;)
Het primaire doel van een mat is (zeker bij oudere tafels met metalen plateau) resonanties in het plateau dempen. Je plateau is namelijk (gevormd als) een klok / bel (als in dingdong).
En dan werkt een zwaar stuk rubber nou eenmaal een stuk beter dan een stuk vilt
Ik weet niet welke thorensmat je hebt, maar de oude zijn imo iets voor verbetering vatbaar. Een standaard dikke rubberen mat van een technics sl-1200 ofzo is heel goed.
misschien wil deze dj 'm wel verpatsen; het lijkt me niet het type die rustig van een goed stuk muziek wil genieten:
http://www.youtube.com/watch?v=W87jBQKNjzw

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 16-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net thuis gekomen en mijn nieuwe naald lag in de bus.
Omdat ik de Dual 2de-hands heb gekocht en de eigenaar ook niet meer wist hoe lang de naald er op zat en gespeeld had voor de zekerheid maar een nieuwe gekocht.
Die paar tientjes konden er nog wel vanaf, en van wat ik gisteren hoorde had hij met der tijd toch wel vervangen moeten worden.

Morgen maar is erop monteren.
Eigenlijk vind ik dat het ook tijd wordt voor weer wat mooie foto's maarja dat zal moeten wachten tot later in de week. (Vrouwen en camera's....)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Mmmm... Na wat kijken van loudness war filmpjes misschien maar eens de platenspeler uit de kast halen en platen kopen in plaats van cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:30

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

masser120 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:04:
Mmmm... Na wat kijken van loudness war filmpjes misschien maar eens de platenspeler uit de kast halen en platen kopen in plaats van cd's :)
een waarschuwing: lang niet niet alle moderne producties zijn daadwerkelijk voor vinyl apart gemasterd. vaak wordt gewoon de CD master op een LP geperst en klinkt het nog belabberder dan de CD.

heb je daarintegen een relaxte productie die speciaal gemasterd is voor de fysieke grenzen van 't medium.. dan is vinyl Heeeerlijk

[ Voor 12% gewijzigd door powerflux op 17-01-2010 11:09 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Asphyxion schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Die is toch nog wel goed verkrijgbaar? Oa op vinylvinyl.nl en muziek.nl.
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even 3 foto's gemaakt met de iPhone.
Te blij nu The Stone Roses erop liggen.

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/2184/img0046bx.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/7366/img0044hn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/2782/img0045xj.th.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd

skndd

aka skeej

sheepdog schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:18:
En als aanvulling:

insound.com (mijn favoriet, vooral gericht op wat alternatievere muziek)

cduniverse.com (vaak echt super goedkoop, maar wel dikke shipping costs)

auralexploits.com
Thanks man! Heb nu bij zowel insound als auralexploits een bestelling staan... Vooral Insound bevalt erg... goed aanbod, en erg fijne en overzichtelijke site! Heb er meteen voor een dikke 200 dollar besteld :D . Mooi bescheiden verzendkosten, en dan nog via UPS ook!

Auralexploits is nogal irritant, omdat ze zoveel "zogenaamd aanbieden", maar alles bij een 2e klik out of stock blijkt te zijn :( . Desalniettemin toch een paar goeie platen kunnen vinden.

Aaargh, godver, kom ik er nu net achter dat Insound een korting van 10% op internationale orders boven de $100 geeft... Maar even mailen of dat nog met terugwerkende kracht toegepast kan worden O-)

CDuniverse daar kon ik dan echt niks mee 8)7

Een paar van mijn laatste binnenkomers trouwens (niet ultrarecent, maar toch leuk om een indruk te geven wat je dan met zo'n vinyldraaiert doet ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.brainwashed.com/common/images/covers/thrill210.jpg
Tortoise - Beacons of Ancestorship
(Meesterlijke plaat. Heel vet hoe Tortoise zich blijft herdefiniëren. Écht post-rock valt het niet meer te noemen. Grote invloed van zware electronica en funk-achtige jazzy smaakjes.)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/nv1ixi.jpg
Art Ensemble of Chicago - Les Stances a Sophie
(Theme de Yoyo is een klassieker, alhoewel hij imo later beter is gedaan :P (door Jaga Jazzist + Motorpsycho))

Afbeeldingslocatie: http://thedecade.files.wordpress.com/2009/11/18.jpg
Mogwai - Batcat
(Zoveel Mogwai is ofwel onvindbaar, ofwel stervensduur :( . Deze plaat is gemastered door Steve Albini, iemand die heel veel waarde hecht aan het analoge proces; en dat zou je terug moeten horen. Helaas is er iets mis gegaan bij de persing denk ik. Enorm veel ruis in 1 kanaal :( )

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/__UgLkFx5U5A/Sudq-EFJZ_I/AAAAAAAAAQE/Iw7GqD4d-D8/s320/6a00cdf39f2893cb8f00cd96fbfa2b4cd5-500pi%5B1%5D.jpg
Miles Davis - Sketches of Spain
(Gehad. Heel verhalende en immersieve plaat. Heel anders dan ik van Davis gewend ben (maar ben geen kenner.))

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_XoS1XkWNUVE/SUPwMhwTOtI/AAAAAAAABCw/sy3tTX9innA/s320/Fucked_Up_Friends-Tobacco_480.jpg
Tobacco - Fucked Up Friends
(Ik zou zeggen, must have! In ieder geval voor iedereen die enigzins van avontuurlijke instrumentale hip-hop houdt, of van melodische electronica. Ook sowieso heel interessant om op vinyl te hebben, omdat de geluiden allemaal uit analoge synths komen, en opgenomen zijn op tape. Een electronisch album dat volledig analoog is dus! Kom je vandaag de dag niet vaak tegen, denk ik. Er staat op de hoes dat er maar 1000 exemplaren zijn, maar bij veel shops zie ik hem nog op voorraad liggen, voor een goeie prijs. Heb hem zelf maar een 2e keer gekocht, want deze plaat ga ik plat spelen :D)

Afbeeldingslocatie: http://i718.photobucket.com/albums/ww185/worldisbar/new/crownsdown.jpg
Themselves - Crownsdown
(Nieuw album van dit "avant-hop" duo; kan er nog niet helemaal in komen. Maar ja, toegankelijkheid is ook niet waar ze om bekend staan :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.roughtrade.com/site/product_images/273271L.jpg
Stereolab - Jump Drive Shut-Out / Solar Throw-Away 7"
(De zoveelste Stereolab in mijn jonge doch snel uitdijende platenbak. Ik denk dat ik nu ongeveer hun halve discografie heb. Stereolab O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mr_petit schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:37:
Ik weet niet welke thorensmat je hebt, maar de oude zijn imo iets voor verbetering vatbaar. Een standaard dikke rubberen mat van een technics sl-1200 ofzo is heel goed.
Ik geloof niet dat het de mat is die standaard op de TD166 zat (want anders dan op plaatjes en er is van alles door vorige eigenaars aan het apparaat verklust), er zit iig geen Thorens merkteken op - enkel het nummer 1973-2. Zo'n 3-4mm dik volgens de liniaal. Ik zal 'm maar even met rust laten tot ik dingen als naald en cart eerst verbeterd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:23:
Toch maar even 3 foto's gemaakt met de iPhone.
Te blij nu The Stone Roses erop liggen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hee dat is grappig!
Ik heb dezelfde pick up!

[img][url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2286138.html][img=640,480]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/17/1263743778-350.jpg[/img][/url][/img]

Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit plaatje direct wordt weergegeven?

[ Voor 30% gewijzigd door liffey op 17-01-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde Platenspeler, zelfde muziek smaak.
Dit wordt eng als je nu ook nog is 19 blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:32:
Zelfde Platenspeler, zelfde muziek smaak.
Dit wordt eng als je nu ook nog is 19 blijkt te zijn.
haha! daarop gaat het vet mis!
16 jaartjes verschil slechts :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*insert Star Wars geluid*
Liffey: kggghhhhhh..Defeated..I'm your father!

Genoeg gegrapt weer, over naar serieuze Vinyl praat.

Ik heb last van een in-constante brom door mijn linker speaker.
Na een random aantal minuten komt de brom ineens op, verhoog ik het volume, verhoogt de brom ook.
Trek ik de overige RCA stekkers uit de versterker (van apparaten die niet aanstaan) is de brom weg (bij het verwijderen van de rca's van de tv) + lijkt het volume zelfs iets te verhogen.
Rare vind ik dus dat er niks aanstaat behalve de platenspeler en er dus toch een duidelijke storing is.

Komt dat door het budget eindversterkertje? Aardlus lijkt me niet aangezien het probleem al is opgelost bij het verwijderen van 1 paar rca's maar wel alles op 1 (verleng)stekkerblok aangesloten blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:48:
*insert Star Wars geluid*
Liffey: kggghhhhhh..Defeated..I'm your father!

Genoeg gegrapt weer, over naar serieuze Vinyl praat.

Ik heb last van een in-constante brom door mijn linker speaker.
Na een random aantal minuten komt de brom ineens op, verhoog ik het volume, verhoogt de brom ook.
Trek ik de overige RCA stekkers uit de versterker (van apparaten die niet aanstaan) is de brom weg (bij het verwijderen van de rca's van de tv) + lijkt het volume zelfs iets te verhogen.
Rare vind ik dus dat er niks aanstaat behalve de platenspeler en er dus toch een duidelijke storing is.

Komt dat door het budget eindversterkertje? Aardlus lijkt me niet aangezien het probleem al is opgelost bij het verwijderen van 1 paar rca's maar wel alles op 1 (verleng)stekkerblok aangesloten blijft.
Probeer hem toch eens los te aarden. Niet dus zoals je dat nu hebt gedaan. Klinkt in mijn oren als een aardingsprobleem, toch wel.

Heb je het alleen met vinyl of ook met andere dingen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Mochten mensen interesse hebben. Ik heb mijn Thorens TD160 in de verkoop! Dingetje is prima in orde, lager moet miss. geolied worden, heeft pas gepolijste platter. Ultimo 20B mc-element, en nieuwe aansluitkabels erop gesoldeerd. Meer info in de ad

offtopic:
@ Jonn, don't shoot me, ik leg het je nog wel uit

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:53:
[...]

Probeer hem toch eens los te aarden. Niet dus zoals je dat nu hebt gedaan. Klinkt in mijn oren als een aardingsprobleem, toch wel.

Heb je het alleen met vinyl of ook met andere dingen?
Ga van de week dan toch maar is alles omgooien.
Even dubbelchecken of alles goed is aangesloten, aardingen checken en dingen elimineren.

Heb het overigens alleen met vinyl (tot nu toe).

Zal vast per ongeluk iets doorgelust hebben ofzo, nu geen zin meer om de kabelboel in te duiken ;)
Ik laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:54:
Mochten mensen interesse hebben. Ik heb mijn Thorens TD160 in de verkoop! Dingetje is prima in orde, lager moet miss. geolied worden, heeft pas gepolijste platter. Ultimo 20B mc-element, en nieuwe aansluitkabels erop gesoldeerd. Meer info in de ad

offtopic:
@ Jonn, don't shoot me, ik leg het je nog wel uit
Waarom verkoop je dat element erbij?
Komt uit de dynavector stal (shibata tip, beryllium cantilever) en heeft een werkbare compliantie voor zware armen.
Ik zou 'm houden als ie nog goed is; je krijgt er gebruikt vaak relatief weinig voor terug in relatie wat je zou moeten uitgeven voor een nieuw vergelijkbaar element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde vandaag mijn nieuwe naald erop zetten....past het niet.
Ik even mailen met hoe en wat nu, blijkt dus dat ik een ''vermomd'' DMS-240E element hebt wat dus eigenlijk een DMS-242E is maar met een oude naam sticker erop omdat Dual ze niet omstickerde (pas na een tijdje).

Gelukkig is de juiste naald gewoon op voorraad en wordt deze netjes opgestuurd waarna ik deze naald retour kan sturen.

In 1 woord...GEWELDIG!.
Echt de service van pickupnaald.nl is geweldig, mensen met echte kennis en die uit zichzelf al alles tot in detail uitleggen. Weer een aanrader dus als je nog een naald/element zoekt bij een winkel in NL (support your locals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
mr_petit schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:09:
[...]

Waarom verkoop je dat element erbij?
Komt uit de dynavector stal (shibata tip, beryllium cantilever) en heeft een werkbare compliantie voor zware armen.
Ik zou 'm houden als ie nog goed is; je krijgt er gebruikt vaak relatief weinig voor terug in relatie wat je zou moeten uitgeven voor een nieuw vergelijkbaar element.
Ok bedankt voor de tip, een echte reden waarom ik de naald mee verkoop heb ik niet behalve dat mijn phono ingang op de versterker mm is in plaats van mc. Het element zegt mij overigens vrij weinig, ook de andere merken op cantilever na heb ik nog nooit van gehoord. Aan de hand van jou reactie zit ik nu met de vraag, hoe goed is het element, als je het naar waarde zou moeten schatten of het zou moeten indelen in een bep. segment (budget, hoog, pro of iets dergelijks) Ik probeer mij een beeld te vormen van wat ik in huis heb.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eindelijk is de Bravo Tube Amp binnen ! Na een maand, juist nadat ik de Pro-Ject Head Amp II heb besteld... Oh well, kan ik over een weekje of twee eens een goede vergelijking maken :) Hifi eist dat geld moet rollen he...

Totaalplaatje van mijn amateurs setupje:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0743.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0748.jpg

Slechte foto's door gebrek aan natuurlijk licht, om 20u00 is er geen licht meer...

De amp speelt eigenlijk vrij deftig voor 50€ incl. verzending. Helaas een aantal platen die gewoon niet goed klinken wegens crappy druk/mastering maar bv. Joy Orbison en 2562 klinken héééérlijk !

Kan iemand nog een goede manier aanraden om vinyls te cleanen voor je ze afspeelt ? Ik gebruik nu een microvezeldoekje maar dat neemt het stof niet volledig weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:43
liffey schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:03:
Grappig zeg dat CD WOW nu ook aan Vinyl doet. In het menu staat vinyl trouwens onder CD. Tja... }:O

Ik verbaas me er trouwens over dat niemand het hier nog over de dag van het vinyl heeft, aanstaande zondag in 013 / Tilburg. Ik ga er misschien heen, programma klinkt wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hehe, dat versterkertje ziet er leuk uit zeg (en behoorlijk cheapo aangezien er ook nog een buisje inzit; hoe kunnen ze het maken voor het geld).
Voor het afspelen kan je imo beter een carbonborsteltje gebruiken dan een microvezeldoekje.:
Afbeeldingslocatie: http://us.123rf.com/400wm/400/400/pashapixel/pashapixel0902/pashapixel090200032/4295780.jpg
Duizenden merken en prijzen; ze doen allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb hier een aantal platen, en ook nieuwe slechts een paar dagen oud, waar opeens een buiging in zit. Hoe kan zo iets? Ze zijn allemaal niet perfect recht, altijd wel een paar milimeters verschil in. Maar ze staan gewoon rechtop, erg zonde is weinig tegen te doen :'(

[ Voor 20% gewijzigd door catbread op 18-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

mr_petit schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:04:
hehe, dat versterkertje ziet er leuk uit zeg (en behoorlijk cheapo aangezien er ook nog een buisje inzit; hoe kunnen ze het maken voor het geld).
Het nieuwe model is duurder maar heeft ook een beter buisje: linkje. Ik ga mijn buisje zowiezo eens vervangen, zien wat het effect is.

Nog wat "sfeer"foto's gemaakt van de amp:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0749.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0752.jpg
Voor het afspelen kan je imo beter een carbonborsteltje gebruiken dan een microvezeldoekje.:
[afbeelding]
Duizenden merken en prijzen; ze doen allemaal hetzelfde.
Thx, binnenkort maar eens gaan zoeken :) Wat mag zoiets max kosten in een platenzaak ? Wil niet 20€ geven als het maar 5€ kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:29:
[...]

Het nieuwe model is duurder maar heeft ook een beter buisje: linkje. Ik ga mijn buisje zowiezo eens vervangen, zien wat het effect is.

Nog wat "sfeer"foto's gemaakt van de amp:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Thx, binnenkort maar eens gaan zoeken :) Wat mag zoiets max kosten in een platenzaak ? Wil niet 20€ geven als het maar 5€ kost...
Ziet er best leuk uit, die amp. Kun je wat meer vertellen over de bezetting? Is het puur buizen of is het een hybride? Voor die prijs kun je die inderdaad niet laten liggen. Ik was al 450 kwijt voor alleen mijn pre-amp.
Waar heb je hem besteld?

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:26:
Ziet er best leuk uit, die amp. Kun je wat meer vertellen over de bezetting? Is het puur buizen of is het een hybride? Voor die prijs kun je die inderdaad niet laten liggen. Ik was al 450 kwijt voor alleen mijn pre-amp.
Waar heb je hem besteld?
Bezetting ? Bedoel je de andere componenten ? Dan kijk je best naar de eBay link voor meer info. Volgens de info daar is het een hybride. Die van de link is wel een nieuwer model, mijn versie heeft de 6N11 buis nog. Ik ben erachter gekomen dat Philips in Nederland vroeger buizen heeft gemaakt onder de naam Amperex. Zijn deze in de Benelux ergens nog te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Aankomende zondag de dag van het vinyl in Tilburg.

http://www.013.nl/event/3093_de_dag_van_het_vinyl

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:25:
[...]

Bezetting ? Bedoel je de andere componenten ? Dan kijk je best naar de eBay link voor meer info. Volgens de info daar is het een hybride. Die van de link is wel een nieuwer model, mijn versie heeft de 6N11 buis nog. Ik ben erachter gekomen dat Philips in Nederland vroeger buizen heeft gemaakt onder de naam Amperex. Zijn deze in de Benelux ergens nog te krijgen ?
de 6n11 ken ik niet. is dat dezelfde als de 6dj8? (ook wel ecc88 genoemd).
deze laatste zijn nog te krijgen in nederland. ook amperex, deze werden vroeger in de philips fabrieken in heerlen limburg gemaakt. kijk eens bij machmat.com hij heeft nog een hele raffel aan buizen. new old stock maar ook gebruikte en nieuwe. maar voor bijvoorbeeld een amperex 6922 betaal je nog steeds 45 euro. maar dan heb je wel wat.
ik denk ook dat het een hybride, er zit zo te zien op de foto's een transistor in. volgens mij is deze buis een dubbel triode waar beide kanalen doorheen gaan. dus is voor de voortrap of voor de eindtrap een transistor gebruikt en voor de andere een buis.

Hier nog een fotooke van mijn pre-amp voor mijn thorens 147 jubilee speler.

Afbeeldingslocatie: http://84.28.131.51/fotoboek/albums/audio/Phonodude/normal_IMG_2678.JPG

jonn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is idd een ECC88 compatibele buis, wat ik ervan begrijp. Mooie setup daar, hoezo heb je 4 buizen ? Let op dat ik totaal niet op de hoogte ben van buizenversterkers :)

Die link die je gaf bied wat ik zoek, heb al een mailtje gestuurd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:43
Klopt! Ik had het ook al geroepen hierboven maar er kwam tot nu toe weinig reactie... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:28:
Het is idd een ECC88 compatibele buis, wat ik ervan begrijp. Mooie setup daar, hoezo heb je 4 buizen ? Let op dat ik totaal niet op de hoogte ben van buizenversterkers :)
Linker kanaal in en uitgang, en rechter kanaal in en uitgang. Ik heb gebouwd volgens het schema van triode dick. Het project van hem vind je op http://www.triodedick.com/phonodude_deel_1.htm

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vandaag is de Pro-Ject Head Amp II al aangekomen en ben hem momenteel aan het testen. Ten opzichte van de Bravo Audio Tube Amp zijn de lage tonen minder, maar de hoge tonen zijn wel beter. Echter boeien me de lage tonen meer, de tube amp slaagt erin deze beter weer te geven en het clipt ook minder snel. De Pro-Ject klinkt echter wel "strak". Ik ben er nog niet helemaal over uit... Zowiezo binnenkort een andere tube erop en dan ben wordt het nog niet simpeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Heren, en dames?

Ik heb een vraag: het valt mij op dat het volume van mijn platen die ik draai betrekkelijk laag is, ongeveer de helft van de cd speler.
Iemand een idee of dit te verbeteren valt of dat ik hiermee moet leven?
wat heb ik staan?
dual 604 pick up (30 jaar oud, nog de originele naald...)
vivanto p111 pre amplifier (goedkoop dingetje)
Cambridge 640 v2 versterker
Cambridge 640 cd speler
dali ikon 6 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kan je verbeteren door òf een andere phono pré te nemen met hogere versterkingsfactor, òf een element met hogere output òf beide. (òf een signaalsterkteaanpassing voor je cd speler :+)
Met zowel een ander element als een andere phonopre kan je ook een sprong in geluidkwaliteit verwachten (afhankelijk van wat je koopt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
mr_petit schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:42:
Dit kan je verbeteren door òf een andere phono pré te nemen met hogere versterkingsfactor, òf een element met hogere output òf beide. (òf een signaalsterkteaanpassing voor je cd speler :+)
Met zowel een ander element als een andere phonopre kan je ook een sprong in geluidkwaliteit verwachten (afhankelijk van wat je koopt natuurlijk)
Haha mijn cd output aanpassen lijkt me geen goede optie. Ik heb het gevoel dat mijn versterker helemaal opendraaien de geluidskwalitiet niet ten goede komt, dus er zal iets bij de phono moeten gebeuren, ik zal je opties een checken. Wat bedoel je met een ander element?

Is een nieuwe naald nog een nuttige overweging? Wanneer is zo'n ding versleten? En hoe merk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met ander element bedoel ik ander naaldje en het dingetje waar je het naaldje induwt ;)
Het blokje dus wat aan de headshell vastzit.
Een versleten naald klinkt alsof de S klanken heel overstuurd / vervormd worden weergegeven, met name bij de binnenste groeven van een plaat.

Als je wat aan je versterker wilt doen, moet je letten op de versterkingsfactor.
Van je vivanco zijn de data nogal vaag en slecht omschreven (ik druk me mild uit), maar als ik het documentje bij conrad moet geloven (2mv input en 775mv output), komt dat neer op een versterkingsfactor van ca. 36 dB, wat een redelijk normale waarde is.
Bij de meeste combinaties moet je de volumeknop wat hoger draaien dan bij een cd.

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 22-01-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dual 604 + originele naald (net vervangen gisteren).
Dynavox TC-750 pre-amp,en CS-PA1 versterker en er komt hier goed hard geluid uit op de helft van het volume.

Goedkope oplossing zou de TC-750 zijn voor je, zoals mr_petit eerder vertelde toen ik advies vroeg. Van alle budget versterkertjes toch wel de beste.
En de naalddruk staat ook goed ingesteld? niet dat hij er net boven zweef waardoor het signaal erg zwak is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
mr_petit schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:19:
Met ander element bedoel ik ander naaldje en het dingetje waar je het naaldje induwt ;)
Het blokje dus wat aan de headshell vastzit.
Een versleten naald klinkt alsof de S klanken heel overstuurd / vervormd worden weergegeven, met name bij de binnenste groeven van een plaat.

Als je wat aan je versterker wilt doen, moet je letten op de versterkingsfactor.
Van je vivanco zijn de data nogal vaag en slecht omschreven (ik druk me mild uit), maar als ik het documentje bij conrad moet geloven (2mv input en 775mv output), komt dat neer op een versterkingsfactor van ca. 36 dB, wat een redelijk normale waarde is.
Bij de meeste combinaties moet je de volumeknop wat hoger draaien dan bij een cd.
thx, ik ga mijn element vervangen.
Op de vivanco staat ook niet meer info...
Heb ook alle draadjes nog eens nagelopen, met name het draadje rechtstreeks uit de pick up is erg brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:11:

En de naalddruk staat ook goed ingesteld? niet dat hij er net boven zweef waardoor het signaal erg zwak is.
zal ik ook even naar kijken. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/IMG_0753.jpg

Ortofon OM 5E op een Pro-Ject Debut III Phono/USB.

Binnenkort eens wat platenzaken afgaan en direct zoeken naar een vinyl borstel, je vind ze al niet meer overal blijkbaar. Laatst een bekende muziekcenter bezocht, die vroeger enkel platen had, keek me raar aan toen ik ernaar vroeg. Alsof ik 100 jaar te laat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Phuncz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:29:
[...]

[...]

De platenborstel kostte mij 12 euro, maar misschien heb ik teveel betaald?

Klopt het trouwens dat de prachtige blauwe gloed van je buizen preamp afkomstig is van een LED onder de buis? Voordat je (dure) nieuwe buizen gaat proberen zou ik eens uitzoeken of de buis in dit ontwerp veel doet. Ik heb tests van chinese cd-spelers gelezen waar de buizen er min of meer voor de sier in zaten en de versterking "gewoon" met opamps gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja iemand met gebruikservaring raadde deze aan. De buis zelf licht blauw op (vanbinnen), er zit wel een rode LED onder/achter de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:31
Phuncz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:15:
[afbeelding]

Ortofon OM 5E op een Pro-Ject Debut III Phono/USB.

Binnenkort eens wat platenzaken afgaan en direct zoeken naar een vinyl borstel, je vind ze al niet meer overal blijkbaar. Laatst een bekende muziekcenter bezocht, die vroeger enkel platen had, keek me raar aan toen ik ernaar vroeg. Alsof ik 100 jaar te laat was...
Hobo Hifi heeft er een perfecte voor E10,-

Al die borstels zijn trouwens exact het zelfde, Het enigste wat wisselt is de naam die er op staat

Heb er zelf 2, Een van Project en een merkloze (heb 2 draaitafels) alleen ze zijn exact het zelfde
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic