Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik vroeg laatst hier bij de plaatselijke pharmacie om chloroform, zegt de assistente tegen me: "alleen op recept meneer."ijdod schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:49:
Pfft. Probeer je items te krijgen die "bij elke apotheek en drogist te krijgen zijn", wil de plaatselijke middenstand pertinent niet aan dat idee meewerken. (gedestilleerd water en IPA
).
Ik leg haar vervolgens vriendelijk uit dat het is om een scheur in mijn platenspelerkap te lijmen/lassen. Ze overlegde even met haar verantwoordelijke en vervolgens kreeg ik het na overhandiging van 3 euro zo mee...
Even je charmes in de strijd gooien helpt.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Je kan het ook online kopen op MP of bij drogisterij de lang (rotterdam). Dan hoef je niet te praten met de plaatselijke middenmongooltjes.ijdod schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:49:
Pfft. Probeer je items te krijgen die "bij elke apotheek en drogist te krijgen zijn", wil de plaatselijke middenstand pertinent niet aan dat idee meewerken. (gedestilleerd water en IPA
).
Kost 7-9 euro/liter (als je 1 liter koopt)
[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 26-02-2014 19:40 ]
"man is not truly one, but truly two,"
En binnenkort komt ook nog Tetenal Mirasol binnen, daar heb ik best lang naar lopen zoeken (voor een goede prijs
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Kost daar geloof ik 2.beetje euro voor 5 liter.
Zal ook eens naar die IPA kijken
Wat vroeg ie nou voor zo'n onderhoudsbeurt? Ik heb zelf een TD160 MK2 staan. Van een collega overgenomen voor een zacht prijsje (15 euroAcolyte57 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:48:
Hij is weer terug!
[afbeelding]
Voor wie mijn vorige posts niet gelezen had - ik heb een jaar of 3 geleden deze draaitafel op aanraden van dit topic gekocht in plaats van een nieuwe Project of Rega budgettafel. Een Thorens TD166, ivm cheap + tweakbaarheid, maar dat bleek later onnodig want de vorige eigenaar had hem al gemod met oa een TP16 mkIV arm, demping op verschillende onderdelen, andere bekabeling, etc.
Na vorig jaar wat twijfel of ik deze wou houden of toch voor een wat gebruikersvriendelijk apparaat zou willen gaan - met automatische afslag bijvoorbeeld - is dit toch mijn draaitafel gebleven en besloot ik in november dat ie eigenlijk wel een beurtje verdiende. Vorige eigenaar vertelde dat de tafel al sinds begin jaren '90 in opslag lag en ik verwachte niet dat er na haast 25 jaar nog olie op de goede plekken zat.
Na een tijdje op de wachtlijst was Rob (Dr Thorens) begin februari beschikbaar en heeft hij mijn tafel onder handen genomen. Hij was redelijk tevreden over het modwerk wat reeds gedaan was en heeft daar wat verbeteringen in aangebracht, kabels opnieuw gesoldeerd en verlegd bijvoorbeeld, maar verder niks hoeven vervangen. Daarom verder alle mechanica schoongemaakt en opnieuw netjes in de olie gezet, speling uit de lagers gehaald. Vering goed ingesteld en in laten zakken. Arm en element juist afgesteld. Nieuwe bodemplaat van trespa met 3 trespa voetjes eronder gemonteerd. Voor zover mogelijk uiterlijke oneffenheden weggepoetst, gepolijst en gespoten. Nieuwe snaar erop. En voila!
Vanmiddag weer opgehaald na 2 weekjes zonder en staat nu weer lekker te draaien.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

105 euro voor een onderhoudsbeurt vind ik trouwens ook behoorlijk aan de prijs. Maar als dat inclusief nieuw element is, dan zo je normaal rond de 5 tientjes uitkomen denk ik. Dat zou alleszins meevallen (plus Nijmegen is misschien 45 min karren voor me).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hij was redelijk tevreden over het modwerk wat reeds gedaan was en heeft daar wat verbeteringen in aangebracht, kabels opnieuw gesoldeerd en verlegd bijvoorbeeld, maar verder niks hoeven vervangen. Daarom verder alle mechanica schoongemaakt en opnieuw netjes in de olie gezet, speling uit de lagers gehaald. Vering goed ingesteld en in laten zakken. Arm en element juist afgesteld. Nieuwe bodemplaat van trespa met 3 trespa voetjes eronder gemonteerd. Voor zover mogelijk uiterlijke oneffenheden weggepoetst, gepolijst en gespoten. Nieuwe snaar erop. En voila!
Ik heb hier nog 10 stuks van liggen waar ik niets mee doe. Just saying.Jelte schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:36:
[...]
http://waaghals.com/
Rechtsonder op de pagina. Met metalen ringetjes!
Voorbeeldje:
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door SannrHerr op 28-02-2014 11:33 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Wordt weer een lekker weekendje

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Die bodemplaat upgrade had ik ook in gedachten om te doen, maar zover ik begrepen heb komt de speler hier dus op te staan (om hem te ontkoppelen van de ondergrond) en als je dan kiest voor de 15mm dikke MDF plaat komt hij voor mijn TV-beeld terecht en dat wilde ik dus absoluut niet (TV hoger hangen is geen optie)... Dus laat ik die upgrade voor nu nog even schieten..Servor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:05:
Vind je dat echt duur? Het is allemaal handwerk he en hij is er een week of 2 zoet mee:
[...]
De aandrijfsnaar heb ik onlangs zelf al vervangen (kon niet wachten tot de servicebeurt, zover versleten was de snaar)... "t enige wat ik nog extra laat doen is het plaatsen van een aansluit terminal... Even snel gerekend:
Onderhoud zonder snaar vervangen: € 67,50
Plaatsen van een aansluit terminal: € 40,00
Plaatsen en afstellen Audio Technica AT440MLa: gratis (buiten de aanschaf kosten van dit element om a € 165,00 excl. verzendkosten vanuit Duitsland)
Totale kosten zonder aanschaf kosten element:
€ 104,50
Dus qua kosten valt het inderdaad wel mee...
De voorversterker die ertussen hangt heb ik al mee gespeeld maar ik krijg het niet weg. Voor de rest speelt hij goed.
Enig idee wat dit kan zijn? Aarde? etc?
Leg dus 1 van mijn (zeer zware dj kwaliteit) platen op mijn Dual CS435 en hij klikt aan maar doet vervolgens NIETS. Ik schrik me rot, denk natuurlijk dat dat ding kapot is.
Uit een ingeving doe ik 1 van me andere "normale" platen erop en deze doet het wel normaal.
Maw, de Dual CS435 kan geen zware platen aan
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Wellicht is je aandrijf snaar versleten... Als je een lichtere plaat aanzet, komt hij dan snel of langzaam op gang? In het geval van langzaam ben ik er vrij zeker van dat je naar versleten is... Een ander ander kenmerk van een versleten snaar is dat de speler niet helemaal meer op snelheid loopt of continu onregelmatig afspeelt (in vakterm veel Wow en Flutter)...Osxy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:23:
Tijdje geen platen gespeeld, wilde afgelopen week weer wat luisteren.
Leg dus 1 van mijn (zeer zware dj kwaliteit) platen op mijn Dual CS435 en hij klikt aan maar doet vervolgens NIETS. Ik schrik me rot, denk natuurlijk dat dat ding kapot is.
Uit een ingeving doe ik 1 van me andere "normale" platen erop en deze doet het wel normaal.
Maw, de Dual CS435 kan geen zware platen aan
En dan vergeet ik bijna nog te vermelden dat een snaar ook nog iets meer speling kan hebben dan eigenlijk de bedoeling is en dat deze als hij versleten is ook glad is...
Mocht je dit hebben is je snaar zeker aan vervanging toe... Een nieuwe snaar kun je hier bestellen:
http://zum-shop.de/Original-Thakker-Drive-Belt-for-Dual-CS-435-CS435_c28-586_p12803_x2.htm
Helaas geen originele van Dual (die vond ik niet bij Thakker), maar het huismerk van Thakker zelf is gelukkig ook geen slechte snaar...
[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 01-03-2014 13:39 ]
Nee hij houd hem dan niet op toeren, verre van. Hij kan hem soort van draaiend houden maar niet eens in de buurt van juiste toeren.ijdod schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:22:
En als je hem een zwiep in de juiste richting geeft? Op toeren houden kost minder vermogen dan accelleratie.
Snaar zou het niet mogen zijn, ding is 1,5 jaar oud en niet super veel gebruikt.
Met normale platen komt ie gewoon op toeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 01-03-2014 14:30 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het ziet er ook niet echt fraai uit, en je kan de spines moeilijk zien en aflezen.
Ik heb een hele berg van dat plastic liggen, bijvoorbeeld voor het vervoeren van platen. Of als je naar een beurs of festival gaat en daar platen koopt is het handig om ze bij je te hebben. Voorkomt transportschade ;-)
Als de speler 1,5 jaar oud is heb je waarschijnlijk ook nog gewoon garantie... Ik zou hem terug sturen naar de verkoper en hem dit via Dual verder laten afhandelen volgens de garantie voorwaarden... Want dit zou eigenlijk nog niet mogen gebeuren binnen 1,5 jaar...Osxy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Nee hij houd hem dan niet op toeren, verre van. Hij kan hem soort van draaiend houden maar niet eens in de buurt van juiste toeren.
Snaar zou het niet mogen zijn, ding is 1,5 jaar oud en niet super veel gebruikt.
Met normale platen komt ie gewoon op toeren.
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 02-03-2014 09:45 ]
Mogelijk stel ik deze vraag in een compleet verkeerd kanaal/forum/subtopic etc. in dat geval excuses. Ik heb gekeken bij het Vinyl vraag en aanbod stuk, maar zag daar eigenlijk alleen LP's staan. De vraag betreft een verkoopvraag maar is niet als advertentie bedoelt (aangezien dat niet de bedoeling is op Tweakers).
Ik heb hier een oude Thorens TD 160 B Mark II platenspeler staan met daarop bevestigd een SME Series III arm en een Ortofon MC20 Mark II element. Ik weet dat de platenspeler tot in begin 90'er jaren perfect heeft gespeeld. Daarna is hij de kast ingegaan tot nu. De platenspeler zelf is nagenoeg kras/beschadiging vrij.
Mijn vraag concreet: Is zoiets de moeite waard om te verkopen? En zo ja, wat is een fatsoenlijke prijs? Of is dit een typisch gevalletje: Maak er iemand blij mee voor een six-pack bier?
Ik ben benieuwd.
Groet,
MG
edit: Typo
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Ik wil 'm ook wel voor een sixpack bier... dan maak je me heel blijMajorGlory78 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:59:
Ik heb hier een oude Thorens TD 160 B Mark II platenspeler staan met daarop bevestigd een SME Series III arm en een Ortofon MC20 Mark II element. Ik weet dat de platenspeler tot in begin 90'er jaren perfect heeft gespeeld. Daarna is hij de kast ingegaan tot nu. De platenspeler zelf is nagenoeg kras/beschadiging vrij.
Je weet zeker dat er een SME III arm opzit (dus dat zwarte geval) en niet de SMEII? (die laatste zie je meer op een td160.
Als het geheel in goede staat is, is het minimaal 200 euro waard. Max ergens rond de 275 wellicht. (MP prijspeil, ebay is vaak hoger, maar meer werk/kosten etc)
Dus zeker de moeite waard.
Maar ja, waarom verkopen als je er zelf ook van kan genieten?
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 03-03-2014 21:58 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Exclusief element uiteraard. Wel inclusief nieuwe snaar en nieuwe bodemplaat. Maar bedenk je ook even de tijd die erin gestoken worden, en al helemaal als je dit vergelijkt met het bij een hifiwinkel laten doen. Dan worden er gewoon direct manuren gerekend en heb je voor dat geld misschien krap anderhalf uur iemand die even naar het apparaat wil kijken.The Eagle schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:50:
105 euro voor een onderhoudsbeurt vind ik trouwens ook behoorlijk aan de prijs. Maar als dat inclusief nieuw element is, dan zo je normaal rond de 5 tientjes uitkomen denk ik. Dat zou alleszins meevallen (plus Nijmegen is misschien 45 min karren voor me).
Hij heeft 2 upgrades: een vervangende bodemplaat (dat heb ik nu laten doen) met 3 vaste voetjes, die dus in de plaats van je huidige bodemplaat komt. De verhoging komt dan puur door de hogere voetjes (want sowieso hoger dan de rubbertjes van Thorens standaard). Daarnaast een mogelijkheid tot een extra plaat waar de hele speler bovenop komt, die dan middels schroefspikes waterpas gesteld kunnen worden. Ik had hier eerst interesse in, maar besloot toen om eerst de vaste voetjes uit te proberen.rcor schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:06:
Die bodemplaat upgrade had ik ook in gedachten om te doen, maar zover ik begrepen heb komt de speler hier dus op te staan (om hem te ontkoppelen van de ondergrond) en als je dan kiest voor de 15mm dikke MDF plaat komt hij voor mijn TV-beeld terecht en dat wilde ik dus absoluut niet (TV hoger hangen is geen optie)... Dus laat ik die upgrade voor nu nog even schieten..
Was flink nodig bij mij, hij ging 45 niet meer in en deed heel lang over het opstarten, platter kwam maar niet op gang. Nu is het nog steeds geen direct drive maar zeker sneller dan hiervoor en 33/45 switchen gebeurt echt probleemloos. Toen Rob de oude los liet zien, vergeleken met de nieuwe, zag je ook hoeveel verschil er tussen zat, hoe uitgelubberd de oude snaar ondertussen was. Zeker een goede upgrade geweest.De aandrijfsnaar heb ik onlangs zelf al vervangen (kon niet wachten tot de servicebeurt, zover versleten was de snaar)... "t enige wat ik nog extra laat doen is het plaatsen van een aansluit terminal... Even snel gerekend:
[ Voor 53% gewijzigd door Acolyte57 op 04-03-2014 00:48 ]
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik ben klaar voor 'The Heist'

Samen met de rest van de special boxes:

Van onder naar boven:
- Girl With the Dragon Tattoo ltd. 3000
- Led Zeppelin Mothership
- Led Zeppelin Celebration Day
- Muse The Resistance
- Bruce Springsteen Live 1975-85
- Smashing Pumpkins Teargarden By Kaleidoscope II
- Macklemore & Ryan Lewis The Heist
- Radiohead King of Limbs newspaper ed.
Nog dank voor de informatie... Ik ben benieuwd hoe de mijne straks terugkeert van Dr. Thorens... Één ding is zeker: beter dan hij nu is... Ik houdt jullie hier allemaal op de hoogte zodra ik aan de beurt ben...Acolyte57 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:44:
[...]
Exclusief element uiteraard. Wel inclusief nieuwe snaar en nieuwe bodemplaat. Maar bedenk je ook even de tijd die erin gestoken worden, en al helemaal als je dit vergelijkt met het bij een hifiwinkel laten doen. Dan worden er gewoon direct manuren gerekend en heb je voor dat geld misschien krap anderhalf uur iemand die even naar het apparaat wil kijken.
[...]
Hij heeft 2 upgrades: een vervangende bodemplaat (dat heb ik nu laten doen) met 3 vaste voetjes, die dus in de plaats van je huidige bodemplaat komt. De verhoging komt dan puur door de hogere voetjes (want sowieso hoger dan de rubbertjes van Thorens standaard). Daarnaast een mogelijkheid tot een extra plaat waar de hele speler bovenop komt, die dan middels schroefspikes waterpas gesteld kunnen worden. Ik had hier eerst interesse in, maar besloot toen om eerst de vaste voetjes uit te proberen.
[...]
Was flink nodig bij mij, hij ging 45 niet meer in en deed heel lang over het opstarten, platter kwam maar niet op gang. Nu is het nog steeds geen direct drive maar zeker sneller dan hiervoor en 33/45 switchen gebeurt echt probleemloos. Toen Rob de oude los liet zien, vergeleken met de nieuwe, zag je ook hoeveel verschil er tussen zat, hoe uitgelubberd de oude snaar ondertussen was. Zeker een goede upgrade geweest.
Een Dual met belts

Een zwarte ja
Iemand enig idee waar je die schroeven voor deze speler kan halen en kappen? Die zijn op dit moment niet in orde en stiekem is de rest wel erg netjes. Dus het is wel waard om er wat leuks mee te doen.
Dit weekend misschien afstellen en eens op zoek gaan naar een platenwasser. Zoek nog altijd wat leuks wat niet duur is.

Dit staat er hier op nu
[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 10-03-2014 20:16 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar wel gaaf, denk ook niet dat ik ze zou kunnen luisteren als ik ze niet op vinyl had, op de een of andere manier luister je dan toch anders naar muziek en albums.
Ik heb hem ook op tape voor in de auto maar op dit moment heeft geen enkele van onze auto's een tapedeckKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:44:
Jarre... die en ook Oxygene heb ik pas voor het eerst compleet gehoord toen ik ze op vinyl had... en dat voor enkele euro's
Maar wel gaaf, denk ook niet dat ik ze zou kunnen luisteren als ik ze niet op vinyl had, op de een of andere manier luister je dan toch anders naar muziek en albums.
Deze speler moet alleen nog gewoon goed krijgen en daarna is die gewoon erg netjes
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:44:
Jarre... die en ook Oxygene heb ik pas voor het eerst compleet gehoord toen ik ze op vinyl had... en dat voor enkele euro's

Daarom heb ik bijvoorbeeld Jarre, maar ook Tubular Bells op LP hier liggen
Overigens van de week nog Synthesizer Greatest 1 en 5 op LP op de kop getikt. Voor 2,50 per stuk is dat niet alleen leuk om te hebben en te luisteren, maar ook nog eens een stukje fraai begin jaren 90 artwork
Tubular bells heb ik volgens mij hier echt 6x liggenThe Eagle schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:00:
[...]
Daarom heb ik bijvoorbeeld Jarre, maar ook Tubular Bells op LP hier liggen
Overigens van de week nog Synthesizer Greatest 1 en 5 op LP op de kop getikt. Voor 2,50 per stuk is dat niet alleen leuk om te hebben en te luisteren, maar ook nog eens een stukje fraai begin jaren 90 artwork

Overigens kwam ik erachter dat ik ook 4 exemplaren heb van War of the Worlds in verschillende kwaliteiten plaat... Van Kut tot goed
Zodra de platenwasser er is alles eens sorteren en kijken of ik het ergens kan archiveren
[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 10-03-2014 21:11 ]
Np! Hoeveel maanden moet jij op de wachtlijst staan?rcor schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:03:
Nog dank voor de informatie... Ik ben benieuwd hoe de mijne straks terugkeert van Dr. Thorens... Één ding is zeker: beter dan hij nu is... Ik houdt jullie hier allemaal op de hoogte zodra ik aan de beurt ben...
Paar piccas geschoten van hoe ie er nu uit ziet (excusez de stof, zag ik bij bewerken pas. Hij was op het oog echt stofvrij, maar een flits laat alles zien

[ Voor 61% gewijzigd door Acolyte57 op 10-03-2014 23:31 ]
Ziet er goed uit Nyarlathotep... Ik sta sinds halverwege februari op de planning voor de laatste twee weken van juni... Dus zo'n 4 maanden wachttijd... Ook ik zal foto's plaatsen tegen die tijd... Zowel van voor als na de behandeling door Dr. Thorens (Rob)... Maar jij kunt al lekker genieten zie ik, dus veel plezier van je Thorens...Acolyte57 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:10:
[...]
Np! Hoeveel maanden moet jij op de wachtlijst staan?
Paar piccas geschoten van hoe ie er nu uit ziet (excusez de stof, zag ik bij bewerken pas. Hij was op het oog echt stofvrij, maar een flits laat alles zien):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 11-03-2014 06:59 ]
Verwijderd
nog een stuk of 1200 staan in de kast. De liefde voor vinyl opnieuw ontdekt, maar nu vooral op allerlei ander
muziek gebied, heb een hele brede smaak dus ik vind altijd wel wat.
Tijdje geleden voor een prikkie een Sony-PS-T15 op de kop getikt. Misschien niet het beste, maar om
even mee te beginnen meer dan genoeg. Naald die erop zat was zo goed als nieuw en voor de rest doet ie het prima.

Nu zo overal aan het rondstruinen voor wat "nieuw" zwart goud.
Mijn ouders doneerde hun vinyl collectie en tussen alle james last kwam ik toch best wat leuke dingen tegen.
Wat leuke lp's

en singles

sorry voor de slechte kwaliteit, maar had even geen betere camera voor handen ;-)
Verwijderd

Mijn nieuwe aanwinst! Een Garrard DD130

Valt die Technics niet te fixen?
[ Voor 31% gewijzigd door Bestla op 11-03-2014 16:12 ]
en toen schoten Bruce en Macklemore opeens naar mijn nr 1 en 2 op de wenslijst, bedanktloewie1984 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:21:
Van onder naar boven:
- Girl With the Dragon Tattoo ltd. 3000
- Led Zeppelin Mothership
- Led Zeppelin Celebration Day
- Muse The Resistance
- Bruce Springsteen Live 1975-85
- Smashing Pumpkins Teargarden By Kaleidoscope II
- Macklemore & Ryan Lewis The Heist
- Radiohead King of Limbs newspaper ed.

Verwijderd
Thanks, ik vind het ook wel een mooie tafelBestla schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:12:
Ook een mooie sobere uitstraling. I like.
Valt die Technics niet te fixen?
Die Technics wordt nagekeken maar het is de vraag of die te repareren is. De 45 toeren is kapot maar de 33 doet het nog wel prima....

http://www.discogs.com/Ki...n-Society/release/4863617
Waarschijnlijk gewoon een defecte potmeter... Heb ik ook gehad met mijn Mc Crypt platen speler... Was voor die speler gewoon te duur om te laten maken, zeker omdat de snaar ook aan vervanging toe was bij de Mc Crypt...Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05:
[...]
Thanks, ik vind het ook wel een mooie tafelDe Garrard speelt ook beduidend beter dan de Technics, het laag is veel strakker en loopt verder door.
Die Technics wordt nagekeken maar het is de vraag of die te repareren is. De 45 toeren is kapot maar de 33 doet het nog wel prima....
Quilt - Held In Splendor

Heerlijke plaat, het openingsnummer geeft goed aan welke kant het op gaat.
En deze kwam ook binnen:
Stein Urheim

De komende tijd verwacht ik nog het een en ander, onder andere albums van de North Mississippi Allstars, Elbow, Damon Albarn, Linda Perhacs, Nostalgia 77. Gaat lekker dus
Ik moet het echt wat rustiger aan gaan doen, de laatste tijd iets teveel platen gekocht
gewoon een kurken mat mee besteld bij een setje LP's, oa. vinylvinyl.nl heeft ze.Servor schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:50:
Waar halen jullie die mooie/aparte matten voor op je plateau vandaan? Ik heb nu de standaard Thorens mat die bij de TD160 hoort, die met die drie 'richels' maar dat schijnt niet perse de beste keuze te zijn. Het enige wat ik links en rechts tegenkomt zijn slipmatten maar dit wil je toch juist níet op je hifi draaitafel?
't kan zijn dat ik het verschil niet kon horen omdat de Mc Crypt uitzichzelf slecht gedempt is, maar of dat zo is zou ik dan nu opnieuw moeten testen met mijn Thorens TD-318...
http://www.degroefaudio.n...ntistat_Platenwasser.html
Is dit een beetje makkelijk om te doen? Wil er niet failliet aan raken ofzo maar wil wel de platen netjes hebben eigenlijk
Verwijderd
4 mm dik. Perfect bij de VTA van mijn toonarm.
@Touchdomex: Dat werkt prima, gebruik ik al jaren. Bij Conrad ligt hij € 20 goedkoper, en gratis verzending.

http://www.conrad.nl/ce/n...ermhoezen-Helder?ref=list
Dit is toch gewoon zoals het er staat? Je steekt je plaat erin en daarna past die nog in zijn hoes? Beter dan die papieren dingen?
Verwijderd
Persoonlijk zou ik een kleinere maat nemen. Deze dingen zijn een stuk groter dan je plaat. ALs je die rechtop naast elkaar in een kast zet, wordt dat een continu knoeien met afglijdende hoezen. Zit er te los omheen.Touchdomex schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:29:
Oeh Conrad is wel een enorm verschil jaDan maar daar bestellen
![]()
http://www.conrad.nl/ce/n...ermhoezen-Helder?ref=list
Dit is toch gewoon zoals het er staat? Je steekt je plaat erin en daarna past die nog in zijn hoes? Beter dan die papieren dingen?
Nadeel is dat de andere die ze hier aanbieden niet zo mooi zijn. Dus liefste plemp ik gewoon 1 bestelling er neer.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:33:
[...]
Persoonlijk zou ik een kleinere maat nemen. Deze dingen zijn een stuk groter dan je plaat. ALs je die rechtop naast elkaar in een kast zet, wordt dat een continu knoeien met afglijdende hoezen. Zit er te los omheen.
Iemand anders nog leuke adresjes?
Zelf heb ik 100 binnenhoezen via Ebay gekocht. Lekker stevig, alleen staat er dan "laserdisc" op gedrukt. Ik stop er alleen mijn gewassen LP's in, dus dat is makkelijk voor de herkenning.
En als het heldere binnenhoezen moeten zijn, dan kan je voor die van bijvoorbeeld Nagaoka gaan, die zijn geloof ik best wel goed.
Verwijderd
Ja binnenhoezenyodeluxe schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:45:
Ik begrijp niet helemaal of je nu binnenhoezen wilt, want dat zijn die bij Conrad dus niet...
Zelf heb ik 100 binnenhoezen via Ebay gekocht. Lekker stevig, alleen staat er dan "laserdisc" op gedrukt. Ik stop er alleen mijn gewassen LP's in, dus dat is makkelijk voor de herkenning.
En als het heldere binnenhoezen moeten zijn, dan kan je voor die van bijvoorbeeld Nagaoka gaan, die zijn geloof ik best wel goed.
Er missen nu veel en de helft heeft scheuren en is af. Dus wil gewoon alles netjes hebben in 1x.
Ziet er prima uitVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:45:
Ik koop mijn hoezen (en kunststof gevoerde binnenhoezen)bij Planete Disque. Deze: http://www.planetedisque....-33t-150-microns-pvc.html

Om te voorkomen dat deze zwarte vlekken krijgt als je hem op pakt heeft hij de puck netjes in de blanke lak gezet... En zoals je ziet is het ontwerp zeer goed geslaagd... Of te wel: ik kan niet wachten tot deze hier is... Want het ziet er zeer gelikt uit, bijna gelijk aan het origineel van Thorens zelf...
Verwijderd
Met je eigen eigen ontwerp voor $15 + $16 verzendkosten via http://www.styleflip.com/...one-slipmat-included-p-31Servor schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:50:
Waar halen jullie die mooie/aparte matten voor op je plateau vandaan? Ik heb nu de standaard Thorens mat die bij de TD160 hoort, die met die drie 'richels' maar dat schijnt niet perse de beste keuze te zijn. Het enige wat ik links en rechts tegenkomt zijn slipmatten maar dit wil je toch juist níet op je hifi draaitafel?
Lijkt wel een puck van Technics, tenminstte die van de 1200 serie , die ziet er exact zo uit.rcor schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:32:
Onlangs was ik bij een goede vriend langs geweest met mijn Thorens TD-318. Hij heeft uitgebreid naar mijn Thorens zitten luisteren en vond het een super platen speler... Mooie geluidskwaliteit en een heel mooi uiterlijk zo volgens hem... Maar die plastic 45-toeren puck die ik gebruikte kon echt niet volgens hem (zeker toen hij foto's van de originele aluminium variant van Thorens zag)... Dus besloot hij de puck tijdelijk in beslag te nemen om zelf op zijn werk op een draaibank (waar hij zelf erg goed mee overweg kan) een nieuwe aluminium variant te maken. Vandaag kreeg ik bericht dat hij deze af had en dat deze mijn kant uit komt (samen met mijn plasticken puck) eind deze maand... Om mij alvast een beetje lekker te maken heeft hij deze foto gestuurd:
[afbeelding]
Om te voorkomen dat deze zwarte vlekken krijgt als je hem op pakt heeft hij de puck netjes in de blanke lak gezet... En zoals je ziet is het ontwerp zeer goed geslaagd... Of te wel: ik kan niet wachten tot deze hier is... Want het ziet er zeer gelikt uit, bijna gelijk aan het origineel van Thorens zelf...
Sorryrjvisje schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:15:
[...]
en toen schoten Bruce en Macklemore opeens naar mijn nr 1 en 2 op de wenslijst, bedankt
Macklemore is nog best ok via ebay en discogs onder de 80 eu te krijgen. Zijn er 15.000 van. Dus het aanbod moet ook wel goed zitten. Bruce gaat je veel minder kosten. Die is gewoon op te pikken op discogs voor een paar tientjes.
http://analogueproduction...?do=detail&Title_ID=83211
Doors - Infinite box set 12 200 grams LP's 45RPM...
12 x 15 eu, zoiets zal het wel worden. En omdat er maar 2500 oplages zijn zal die wel sky high gaan. Die platenbonzen hebben de smaak te pakken. Alles lekker 'exclusief' maken. Die vinyl gekkies betalen toch wel...Naboo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:57:
Net bevestigd gekregen dat deze mofo binnen gaat komen
[video]
Erg mooi, hoor. Daar ga je van genieten!Naboo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:57:
Net bevestigd gekregen dat deze mofo binnen gaat komen
[video]
Ik heb de box gezien, helemaal uitgepakt en bekeken, en een paar nummers van gedraait. Erg mooi geluid. Ik heb er over nagedacht om 'm aan te schaffen, maar uiteindelijk vind ik de prijs te hoog.
Ik bestel hem gelukkig bij de groothandel... waar ie uiteraard ook iets goedkoper isNyarlathotep schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:07:
Vierhonderd dollar... Wauw! Ik hoop voor je dat ie verzonden wordt vanuit de EU, anders kun je flink bij gaan lappen ben ik bang!
Mja Analogue Productions is een maatschappij die dit soort exclusieve releases maakt.loewie1984 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:07:
[...]
12 x 15 eu, zoiets zal het wel worden. En omdat er maar 2500 oplages zijn zal die wel sky high gaan. Die platenbonzen hebben de smaak te pakken. Alles lekker 'exclusief' maken. Die vinyl gekkies betalen toch wel...
Er zijn ook goedkoper 33RPM remasters van de Doors albums... verkoopprijs daarvan ligt vele malen lager.
[ Voor 44% gewijzigd door Naboo op 13-03-2014 10:18 ]
Jammer dat ik net gisteren vier platen besteld heb, had me weer 3 euro gescheeld...
Alle 3 de deluxe sets van de eerste 3 albums kosten 135 USD per stuk!!!

Ik ben een echte Led Zep (Vorige nick) maar dit laat ik voorbijgaan.
[ Voor 57% gewijzigd door Bestla op 13-03-2014 17:25 ]
Ja nu je het zegt, hij lijkt er wel erg veel op... Maar Thorens heeft ook zo'n model ook in hun collectie:Bestla schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:11:
[...]
Lijkt wel een puck van Technics, tenminstte die van de 1200 serie , die ziet er exact zo uit.

Volgens Dr. Thorens zouden de twee zilveren van oorsprong bij de TD-318 geleverd moeten zijn... En als je dan de zelfgemaakte massief aluminium variant bekijkt scheelt het qua looks bijna niks...
Verwijderd
Vind het veel vetter om van dit soort bands lekker de oude originele LP's te hebben. Zolang ze nog wel goed klinken natuurlijk.
Overigens vanmiddag in ontvangst mogen nemen van de bezorger.
London Grammar - If You Wait
Beach House - Bloom

Verwijderd
Ze doen het op mijn thorens net zo goed als mijn 33rpm platen.
Enige nadeel is wel dat er bij 45rpm minder nummers op een plaat kunnen, waardoor je eigenlijk altijd wel aan 2LP's zit. Waar het bij 33rpm mogelijk nog op 1LP had gepast.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 14:49 ]
Wellicht ooit eens over stappen naar een Thorens TD-1XX of Thorens TD-3XX speler? Dan heb je namelijk wel een toerental regeling... Bovendien krijg je dan voor het gevoel "meer platen speler" voor je geld... Dat is wat ik gemerkt heb na de aanschaf van mijn TD-318 MKI van Thorens...loewie1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:26:
Oh dat ben ik met je eens dat het beide goed werkt. Voor mij is het gewoon irritant dat ik telkens de snaar om moet leggen van mijn Music Hall 2.2 daarom heb ik 45RPM 'liever niet'
[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 14-03-2014 20:24 ]
Ik heb alle reguliere lp's van Led Zeppelin, en 2 singletjes van Stairway/Whole lotta Love op Atlantic 45rpm labelnr LZ3 met document van de recordcompany ( zoek die maar op Ebay )
Je kunt een Pro-Ject speedbox kopen.. Volgens mij werkt die gewoon samen met je speler. (geen garanties)loewie1984 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:26:
Oh dat ben ik met je eens dat het beide goed werkt. Voor mij is het gewoon irritant dat ik telkens de snaar om moet leggen van mijn Music Hall 2.2 daarom heb ik 45RPM 'liever niet'
Verwijderd
Eens. Die TD 318 heb ik ook gehad, topding, zeker met een mooi element. En die arm gaat goed met heul veul elementjes.rcor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:23:
[...]
Wellicht ooit eens over stappen naar een Thorens TD-1XX of Thorens TD-3XX speler? Dan heb je namelijk wel een toerental regeling... Bovendien krijg je dan voor het gevoel "meer platen speler" voor je geld... Dat is wat ik gemerkt heb na de aanschaf van mijn TD-318 MKI van Thorens...
Mijn Thorens

Vandaag gescoord in Den Haag:
-Steely Dan (kende ik van naam en faam, maar de muziek kende ik eigenlijk niet, beetje verbreding)
-Led Zeppelin (blauw vinyl, unofficial release. Top album, prima kwaliteit. Lit nu op mijn Thorens te draaien)
-The The - Infected (had het vorige album al, top plaat. Benieuwd naar deze)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 13:49 ]
Mooie aanwinsten Wehmut... Maar om te kijken of je bepaalde muziek leuk vindt zou ik sowieso een spotify abonnement voor afsluiten a 10 euro per maand... Mocht iets bevallen kun je hem altijd nog op vinyl aanschaffen, bevalt het niet, dan heb je niet onnodig een dure LP gekocht... Bovendien heb je dan ook nog eens 99% van je muziek collectie die je thuis hebt ook nog eens wereldwijd tot je beschikking via Spotify (en thuis blijf je uiteraard op LP luisteren, want dat klinkt veel mooier dan Spotify)...Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:47:
[...]
Eens. Die TD 318 heb ik ook gehad, topding, zeker met een mooi element. En die arm gaat goed met heul veul elementjes.
Mijn Thorens(sorry voor het posen)
[afbeelding]
Vandaag gescoord in Den Haag:
-Steely Dan (kende ik van naam en faam, maar de muziek kende ik eigenlijk niet, beetje verbreding)
-Led Zeppelin (blauw vinyl, unofficial release. Top album, prima kwaliteit. Lit nu op mijn Thorens te draaien)
-The The - Infected (had het vorige album al, top plaat. Benieuwd naar deze)
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 15-03-2014 17:36 ]
Even een vraagje Wehmut: Waarom heb jij eigenlijk destijds je TD-318 eigenlijk weggedaan?Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:47:
[...]
Eens. Die TD 318 heb ik ook gehad, topding, zeker met een mooi element. En die arm gaat goed met heul veul elementjes.
Mijn Thorens(sorry voor het posen)
[afbeelding]
Is de TD-2001 dan echt zoveel merkbaar beter dan de TD-318? Zo ja, waar zit 'm het verschil dan in waardoor hij in praktijk en theorie beter zou moeten zijn qua speler?
Verwijderd
@Rcor: Ik vind het leuk om af en toe op de gok wat te kopen. Zeker voor de prijsjes die ik vandaag betaald heb. Spotify gebruik ik niet, Youtube wel. Om wat te checken soms.
Die 318 was goed. Toen liep ik tegen mijn TD 2001 aan. Je ziet ze bijna nooit te koop, net als de TD 3001 (nu 1 op marktplaats voor 800 euro..). Heb ik voor € 400 kunnen kopen in mint staat (originele doos nog erbij, mijne uit mid jaren '90).
Toch wel een van de toptafels van het oude Thorens. Genoeg te vinden op internet waarom hij 'beter' is als platenspeler dan een 318 MK1 (geen wedstrijd
Voor mij is een factor de Ortofon Rondo Red (MC) die ik erop heb zitten. Vind ik een heel fijn geluid uit komen. Blijft kwestie van smaak. Set klonk eerst wat té warm en modderig. Bleek met name in de speaker kabels te zitten (Tasker). Heb bekabeling veranderd (Van den hul shortlinks) en Qed Silver Anniversary XT speakersnoer er op nu. Voor de sound die ik zoek: perfect zo. Eindelijk. Ik begon 5 jaar geleden met een Pro-Ject debut 3
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 23:20 ]
Ik ben in het bezit van een Dual, type weet ik zo even niet staat bij mijn ouders. Durf m'n platenspeler + collectie platen niet mee te nemen naar het studentencomplex waar ik nu zit.
Inmiddels al vijf jaar bezig met het verzamelen van platen, in de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde af en toen grote aankopen gedaan zoals de bekende "Blue box" waar alle platen van de The Beatles inzitten.
Daarnaast in het bezit van een originele Shell cover van The Beatles.
Ik verzamel voornamelijk het steverige werk uit de 60's, 70's en een deels de 80's!
Vooral opzoek naar platen van The Doors, The Rolling Stones, Pink Floyd, The Who, The Beatles, Cuby and the Blizzards.
Mocht iemand nog suggesties hebben voor goede platen en bands, dan hoor ik het graag!
Leuk om te zien dat vinyl nog zo populair is!
Helaas wel beschadigd, dus die gaat retour…
Mja, in dit geval moet je ook kijken naar de kwaliteit.Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:00:
Het wordt nu wel pijnlijk merkbaar dat vinyl wordt uitgemolken met zwaar overpriced edities en boxsets. Het zal allemaal wel mooi klinken, maar 400!!! dollar voor 6 LP's is gewoon belachelijk. Dat is ruim 50 euro per plaat...
200 grams vinyl, dat maal 12 op 45rpm... Hoogste kwaliteit hoes, dan nog de box er omheen, boekwerk. De tijd die gestoken is in het remasteren..
Ik breng binnenkort mijn eerste album uit op mijn label en ik kan je vertellen dat de winst die ze op zo'n box maken enorm meevalt. Want het zijn gewoon dure producten om te maken.
Verwijderd
Melk achtig vinyl met poepbruine binnenkant (niet de zwarte). 2 x 180 gram LP, 45 rpm.

YouTube: Lycia Frozen
Verwijderd
Die Beatles "blue box" heb ik ook, erg gaaf! Daarnaast heb je met The Doors, Stones, Pink Floyd en The Who een zelfde smaak als mij. Als je meer steviger werk zoekt uit die tijd kan natuurlijk Led Zeppelin niet ontbreken. Daarnaast kan ik Jimi Hendrix, King Crimson en Def Leppard aanraden (laatst genoemde is 80's maar daardoor zeker niet minder). Verder natuurlijk de standaard namen als Deep Purple, Velvet Underground, Jeff Beck etc etc.Paink1ller schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:37:
Inmiddels al vijf jaar bezig met het verzamelen van platen, in de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde af en toen grote aankopen gedaan zoals de bekende "Blue box" waar alle platen van de The Beatles inzitten.
Daarnaast in het bezit van een originele Shell cover van The Beatles.
Ik verzamel voornamelijk het steverige werk uit de 60's, 70's en een deels de 80's!
Vooral opzoek naar platen van The Doors, The Rolling Stones, Pink Floyd, The Who, The Beatles, Cuby and the Blizzards.
Mocht iemand nog suggesties hebben voor goede platen en bands, dan hoor ik het graag!
Zoek anders op google eens naar de Rolling Stone Magazine Album Top 500.
Wel erg commercieel maar er zitten toch enorm veel goede albums uit die jaren tussen. Mogelijk een mooie plek om inspiratie op te doen
edit:
Hier is de gehele lijst in PDF (Incl. 2012 update)
http://www.timepieces.nl/...ums%20of%20All%20Time.pdf
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 19:18 ]
Alleen vorige keer toen ik zo'n zelfde geintje had, had ik 80 platen waarvan er zeker 40-50 van best oke tot hele goede artiesten waren, denk dat ik er nu een stuk of 15 hou.. de rest is uh... van allerlei Volendamse grootheden, allerlei duitsers, russische polkamuziek, jaren 70/80 carnaval, 80's pop-verzamelaars en countryverzamelspul van wat mindere grootheden
Heb iig een LP van Iron Maiden, wat spul van Madonna, Supertramp (wel 1 dubbele, maar betere staat), Dire Straits (beide al in bezit) en nog wat spul... En paar singeltjes...
Eens kijken wat ik met de rest ga doen...
http://www.recordstoreday.nl/
(Site doet het niet zo goed)
Volgens mij niet echt iets waar ik om zit te springen. De meeste artiesten ken ik toch niet
Ik sluit mij aan bij deze smaak en ook advies. Aanvullend op Hendrix kun je Cream pakken. Clapton in z'n topjaren! Daarbij hoort natuurlijk ook een van de beste albums ooit: Derek and the Dominoes - Layla and other Assorted Love Songs.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:15:
[...]
Die Beatles "blue box" heb ik ook, erg gaaf! Daarnaast heb je met The Doors, Stones, Pink Floyd en The Who een zelfde smaak als mij. Als je meer steviger werk zoekt uit die tijd kan natuurlijk Led Zeppelin niet ontbreken. Daarnaast kan ik Jimi Hendrix, King Crimson en Def Leppard aanraden (laatst genoemde is 80's maar daardoor zeker niet minder). Verder natuurlijk de standaard namen als Deep Purple, Velvet Underground, Jeff Beck etc etc.
Zoek anders op google eens naar de Rolling Stone Magazine Album Top 500.
Wel erg commercieel maar er zitten toch enorm veel goede albums uit die jaren tussen. Mogelijk een mooie plek om inspiratie op te doen
edit:
Hier is de gehele lijst in PDF (Incl. 2012 update)
http://www.timepieces.nl/...ums%20of%20All%20Time.pdf
Andere namen:
Black Sabbath - eerste 2 a 3 albums is het heerlijk ranzige blues rock!
Crosby Stills Nash Young - Deja Vu
David Bowie - Hunky Dory, Ziggy Stardust, Aladdin Sane qua stijl
George Harrison - All Things Must Pass (beste Beatles solo album!),
Bob Dylan - Albums rondom Highway 61 Revisited)
Jefferson Airplane - Surrealistic Pillow
Lou Reed - Rock 'N Roll Animal, Transformer
Neil Young - Everybody Knows This Is Nowhere
T. Rex - Electric Warrior
The Who - Live at Leeds
Suggesties voor mij zijn ook welkom
Dit topic is gesloten.
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic