Ik ben zo blij

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 17:58 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
MDF is toch geen scheldwoord? Het is redelijk massief, dus lijkt me prima plintmateriaal. De motor zit wel losgekoppeld van de platter en arm, dus het is (zeker voor een tafel in de prijsklasse van de Debut III) niet zo gek om de arm en platter direct op de plint te zetten. Is het niet wat vreemd om dat als gebrek te zien en dan een direct-drive aan te raden?Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:45:
Zo'n Debut III ziet er leuk uit maar verder ben ik er niet stuk van. Het is een stuk MDF hout met daar direct op gemonteerd de toonarm en het plateau. Ik heb er een gehad voor een paar maanden. Zit inderdaad geen auto stop op en ook geen toerentalwissel (moet je het plateau verwijderen en met de hand de riem omleggen). Eens mer rcor, voor een fractie van de prijs heb je waarschijnlijk al een betere speler en sound.
Verwijderd
De zwarte versie, na erg lang zoeken uiteindelijk nog een gesealde versie kunnen vinden die wel betaalbaar was. Had weinig zin om €100+ te betalen die ze tegenwoordig op ebay en discogs vragen. Zie je de laatste jaren steeds vaker met MFSL albums, zodra ze out of print zijn schieten de prijzen omhoog.loewie1984 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:08:
Pink or Black?Ik heb hem zelf op zwart. Veruit het beste album wat Beck gemaakt heeft, en sowieso een heel erg goed album!
De plint is voor mij zeker geen gebrek, 't zal zeker beter dempen dan mijn Mc Crypt's plastic behuizing, maar dat neemt niet weg dat het afwezig zijn van de auto-stop functie en toerental regeling voor sommigen toch een gemis kan zijn.. Zelf mis ik op mijn Mc Crypt de auto-stop functie niet, maar een toerental regeling zou ik niet kunnen missen (heeft mijn Mc Crypt gelukkig wel)...MilaNL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:23:
[...]
MDF is toch geen scheldwoord? Het is redelijk massief, dus lijkt me prima plintmateriaal. De motor zit wel losgekoppeld van de platter en arm, dus het is (zeker voor een tafel in de prijsklasse van de Debut III) niet zo gek om de arm en platter direct op de plint te zetten. Is het niet wat vreemd om dat als gebrek te zien en dan een direct-drive aan te raden?
[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 23-01-2014 21:31 ]
Dat lijkt op 'n Denon PMA 860 0f 1060.rcor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:01:
[...]
De plint is voor mij zeker geen gebrek, 't zal zeker beter dempen dan mijn Mc Crypt's plastic behuizing, maar dat neemt niet weg dat het afwezig zijn van de auto-stop functie en toerental regeling voor sommigen toch een gemis kan zijn.. Zelf mis ik op mijn Mc Crypt de auto-stop functie niet, maar een toerental regeling zou ik niet kunnen missen (heeft mijn Mc Crypt gelukkig wel)...
En een feit is dat als je een Technics SL-Q3 voor € 50,- kunt kopen, je voor € 110,- een Audio Technica AT120e element kunt bemachtigen en dan voor € 160,- klaar bent...
Pro-ject Debut III: speler € 150,-, passend element (Ortofon 2M Red) € 99,- (want dat standaard OM-5e element klinkt m.i. erg slecht) en Pro-ject speedbox (voor de handige toerental regeling waar je anders chirurgische ingrepen moet plegen) € 109,- en dan voor € 358,- klaar bent... Dat is bijna 2x zo duur...
En dat terwijl beide speler zeer goed klinken... Of te wel: je moet dan echt perse een nieuwe speler willen kopen om de Pro-ject te verantwoorden qua aanschaf en je zult het niet erg moeten vinden om zelf de platen speler te stoppen nadat de plaat op het einde is gekomen of indien je geen Speedbox neemt zelf de snaar om te leggen...
Kijkend naar ahha die al aangeeft een beperkt budget te hebben, kan hij beter zijn geld investeren in goede luidsprekers en een degelijke versterker.. En daar kan hij dan die 208 euro die hij kan besparen door een Technics te kopen beter aan investeren, want met een goed element op zo'n Technics en degelijke speakers behaal je betere resultaten dan een goedkopere luidsprekerset met een dure Pro-ject platen speler...
Ik geef gelukkig uitsluitend advies en iedereen mag zelf bepalen wat hij of zij koopt... Maar dit is hoe ik er over denk...
Edit 21:29 uur:
@Aha:
Ik vond op marktplaats nog een zeer mooie hifi-set voor € 150,-:
http://link.marktplaats.nl/769864353
Ik kan alleen niet zien of de versterker voorzien is van een phono preamp, maar gezien de leeftijd zal hij deze wel hebben... Deze kun je dan tijdelijk gebruiken om je toekomstige platen speler op aan te sluiten tot je budget een goede phono preamp toe laat (zoiets als Cambridge Azure 640P of Musical Fidelity V-LPSII)...
Als het een geluidskwalitatief goede ingebouwde phono preamp is kun je de losse phono preamp uiteraard ook achterwege laten... Maar ik kon niet zien welk model dit exact was (werd niet vermeld)... 't zag er in ieder geval degelijk uit voor het geld, speakers ken ik niet, dus dat is afwachten... Maar ook hier is op termijn wat aan te doen en om te beginnen lijkt me deze set niet verkeerd... Zeker in combinatie met de Technics SL-Q3 / SL-Q2...Doessie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:39:
[...]
Dat lijkt op 'n Denon PMA 860 0f 1060.
Zit een phono preamp in,omschakelbaar naar MM of MC zelfs!
[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 23-01-2014 22:00 ]
Ik had geen idee dat het zo hard ging met deze LP? Nouja, het maakt het er niet beter of minder om, alleen maar fijn om te weten dat ik een mooi stukje zwart goed heb om te koesteren en natuurlijk af te spelen!Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:27:
[...]
De zwarte versie, na erg lang zoeken uiteindelijk nog een gesealde versie kunnen vinden die wel betaalbaar was. Had weinig zin om €100+ te betalen die ze tegenwoordig op ebay en discogs vragen. Zie je de laatste jaren steeds vaker met MFSL albums, zodra ze out of print zijn schieten de prijzen omhoog.
Ben het met je eens het is een geweldig album, persoonlijk ook mijn favoriete Beck album. En deze versie klinkt echt bizar goed, om van te watertandenIk ben dan ook zeer beniewd naar zijn nieuwe album Morning Phase, welke eind februari uit komt. Deze zou in de zelfde stijl zijn gemaakt als Sea Change.
Verwijderd
Ik zou eens een kijkje gaan nemen bij Home & Car hifi in Oostrum (dorpje bij Venray en behorend tot de gemeente Venray), die hebben hifi apparatuur in verschillende prijsklassen (ook high-end en betaalbare auto audio, ze bedienen beide markten)... Zie hun website om een beeld van ze te krijgen:Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 01:42:
Toch wel moeilijk wanneer er zo veel is, vandaag trouwens bij hobo hifi naar binnen gelopen, ik stond na 2 minuten weer buiten. Ik dacht daar wel even naar verschillende speakers te kunnen luisteren maar ondanks dat op de site staat 'voor elk budget' werd mij verteld dat ze niets in mijn budget hadden terwijl er toch echt van alles op de site staat. Ik woon in noord limburg weet iemand een winkel waar ze je wel verder kunnen helpen?
Wel push the sky away van nick cave binnen en ondanks dat ik hem in de woonkamer af moet draaien ben ik er heel blij mee
[ Voor 25% gewijzigd door rcor op 24-01-2014 07:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
Is niks mis met MDF. Ik raad geen direct drive aan, raad niet per see de Debut III af. Richting die ik op wilde is dat je voor het zelfde geld als een Debut III ook een keurige Thorens kan kopen met onafhankelijk geveerd subchassis bijvoorbeeld.MilaNL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:23:
[...]
MDF is toch geen scheldwoord? Het is redelijk massief, dus lijkt me prima plintmateriaal. De motor zit wel losgekoppeld van de platter en arm, dus het is (zeker voor een tafel in de prijsklasse van de Debut III) niet zo gek om de arm en platter direct op de plint te zetten. Is het niet wat vreemd om dat als gebrek te zien en dan een direct-drive aan te raden?
Verwijderd
Bij kringloopwinkels zie ik ook regelmatig goeie platenspelers staan voor weinig. Misschien een idee om daar eens langs te gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:53:
Echt maximaal 600 euro, en daar wil ik een versterker, platenspeler en speakers voor hebben ik draai eigenlijk bijna nooit cds dus cd speler laat ik nog maar even zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Wout r op 24-01-2014 16:37 ]
Gezien je budget zou ik kijken naar een setje Dali Concept 1 speakers, komen regelmatig voorbij op marktplaats en die zou je voor 80-100 euro voor de set moeten kunnen overnemen... Of voor 300 een nieuwe set Dali Zensors aanschaffen, die klinken voor het geld ook erg goed, maar dan ben je wel duurder uit... Maar de Dali Concept 1 klinkt ook erg goed en is een stuk goedkoper als je ze tweede hands op de kop weet te tikken... Dan houd je nog wat budget over waar je een beter element en subwoofer van zou kunnen kopen, want dat laatste is ware aanvulling op de Dali's waardoor het laag beter wordt weergegeven...Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:53:
Echt maximaal 600 euro, en daar wil ik een versterker, platenspeler en speakers voor hebben ik draai eigenlijk bijna nooit cds dus cd speler laat ik nog maar even zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 24-01-2014 18:39 ]
[ Voor 33% gewijzigd door TheJVH op 24-01-2014 20:48 ]
TheJVH schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:33:
Sinds een aantal dagen heb ik een aantal platen gekocht, om de platenspeler van m'n ouders te lenen, een Lenco L830 DD. Nu heb ik op m'n Denon AVR 2330 geen phono input, dus heb ik een PreAmp Pro (TCC TC-750) gekocht. Deze is echter alleen geschikt voor Moving Magnets elementen, ik vraag mij af welke naald er in die Lenco zit. Ik kan nergens op de naald of platenspeler zien welke dit is, heeft iemand enig idee (voordat ik die pre-amp sloop)?
EDIT: Na wat zoeken is het volgens mij de volgende naald: Lenco M-100 (http://www.pickupnaalden....nco_M-100_Blauw_2886_1006)
EDIT2: Zo te zien is het inderdaad Moving Magnet:
http://www.vinylengine.co...M100&sort=1&Search=Search
Moest even wat graven maar daar is hij dan. Iemand enig idee wat de kwaliteit hiervan is? Het is allemaal behoorlijk oud (dik 30 jaar).
Als dat elementje gelijk is aan de Excel ES-70 EX4 of Excel ES-70 EX zou het best nog wel eens een leuk elementje kunnen zijn (Lenco gebruikte vaak Excel OEM elementen met eigen merknaam erop in het verleden)... De eerste heeft namelijk een Shibata geslepen naald en de ander is elliptisch geslepen naald, dus pas op met wat je zegt, het hoeft totaal niet slecht te klinken als de naald vervangen is...KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:21:
Als het vervangende naaldje 2 tientjes kost zal het wel niet zo'n heel spectaculair ding zijn
Preamp zal je er niet snel mee slopen, verschil is niveau in output, signaal uit een MC elementje is een stuk lager (al heb je die ong even hard gaan als een MM elementje), als het een MC was zou je waarschijnlijk nog amper wat horen
Evt kan je in Duitsland een Audio Technica AT95e elementje bestellen, kost 5 euro meer dan je vervangende naald en heb je een best goed klinkend en nieuw element met een elliptische naald.
[ Voor 31% gewijzigd door rcor op 25-01-2014 14:32 ]
Vinyl | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Mooie Lenco speler trouwens, wees er maar zuinig op... Want zo maakt Lenco ze tegenwoordig niet meer (helaas)... Dit is nog echte kwaliteit en dat voor een fractie van de prijs die Dual rekende voor dezelfde kwaliteit in der tijd... Jammer dat Lenco tegenwoordig qua platen spelers gewoon echte troep maakt / levert (evenals ION) als je weet hoe goed ze in het verleden hiermee waren...TheJVH schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:27:
Interessant. Voor nu klinkt het opzich prima, maar wellicht in de toekomst is het leuk om te kijken wat een ander naald doet. Ik gok dat het ook een kwestie is van het verschil horen
.
Foto's:
Vinyl [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Alle platen zijn van m'n ouders, behalve de The Best Of The Dire Straits & Mark Knopfler en A Hundred Million Suns van Snow Patrol (welke nieuw zijn).
Nou, zo mis zat je niet... Het M100 element heeft een conische naald, maar de body is gelijk aan duurdere varianten waardoor het wellicht mogelijk is om de sound op een simpele en effectieve manier naar een hoger niveau te krijgen... Zo kun je bijvoorbeeld een Ortofon 2M Red door het naald te vervangen door een 2M Blue naald eenvoudig upgraden in sound quality... Evenals mijn Goldring 2100MM waarvan onlangs mijn naald kapot is gegaan, die heb ik voorzien van een Goldring 2300MM naald (en dat klinkt nu echt fantastisch moet ik zeggen)...KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:07:
Mooi ding ja, mijn snelle Google zoekopdracht leverde op dat de M-100 een simpel elementje was met een conische naald... vandaarBlijkbaar zaten ik en Google mis
[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 25-01-2014 18:37 ]
Verwijderd
Schandalige bump... I know... maar iemand in de buurt van Utrecht die een paar LP's wil digitalizeren voor me?Jolke schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Indeed my thoughts... en ook niet zomaar opsturen naar een adresje die em goedkoop ript. Ik zou er namelijk graag bij willen blijven als deze gedigitaliseerd wordt. Vind het gewoon een te mooi item om te verliezen. Overigens, bij nader inzien... ook nog een LP van Rob Hoeke op de stapel liggen uit 1969, die ook niet op CD is uitgebracht.
Iemand een idee in de buurt van Utrecht? Iemand met een platenspeler en voor een krat bier oid?
Ik (in Nijmegen centrum) wil dat best voor je doen. Heb een Technics SL-D3, met Ortofon OM10 element, aan een Arcam A65 versterker. Kan de boel met een Olympus LS-10 voor je opnemen. Om hoeveel platen zou het gaan?Jolke schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:44:
[...]
Schandalige bump... I know... maar iemand in de buurt van Utrecht die een paar LP's wil digitalizeren voor me?
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Wise enough to play the fool
Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)
Het grote probleem wat ik heb met de Pro-ject Debut serie is eigenlijk het feit dat je standaard geen toerental regeling hebt zonder eerst € 109,- aan een Speedbox te investeren... Daarom dat ik tegenwoordig andere spelers adviseer die goedkoper zijn en net zo goed, zo niet soms beter klinken...niek_nijmegen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:56:
Zo'n Akai AP-207 vind ik anders best strak, hoor! De Project-spelers zijn ook prachtig, natuurlijk, maar wel altijd belt-drive, helaas...
en laat de gewone speedbox nou niet op een Debut carbon werken, maar zie daar (het vage) lampje onderin de foto: Toerentalregeling! (was ook een voorwaarde voor mij)rcor schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:50:
[...]
Het grote probleem wat ik heb met de Pro-ject Debut serie is eigenlijk het feit dat je standaard geen toerental regeling hebt zonder eerst € 109,- aan een Speedbox te investeren... Daarom dat ik tegenwoordig andere spelers adviseer die goedkoper zijn en net zo goed, zo niet soms beter klinken...
[ Voor 3% gewijzigd door rjvisje op 27-01-2014 19:21 ]
als ik de wow & flutter-waarden vergelijk:
[ Voor 50% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 27-01-2014 21:14 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 21:38 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb tot nu toe nog geen hoorbare variatie in de snelheid kunnen ontdekken.MilaNL schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:18:
Het voordeel van direct-drive is de lage wow/flutter, en het voordeel van belt-drive is de isolatie van geluiden uit de motor. Er zijn trouwens ook high-end belt drives met zo'n lage wow/flutter.
En de SB varianten van de Debut serie hebben allemaal een SpeedBox ingebouwd, en daarmee dus ook een toerentalregeling.
Het is inderdaad allemaal gemiddeld gesproken. Een goede direct drive hoor je ook nauwelijks en een goede belt drive loopt heel stabiel.rjvisje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:21:
[...]
Heb tot nu toe nog geen hoorbare variatie in de snelheid kunnen ontdekken.
De isolatie van het motorgeluid lijkt inderdaad ietsje beter te zijn, maar ik heb dit bij de DD echter nog nooit als storend ervaren..
[ Voor 51% gewijzigd door Bestla op 29-01-2014 16:48 ]
Dûh! Joe Satriani... natuurlijk is dat goede gitaarmuziek! Kirk Hammett en Steve Vai waren leerlingen van hemBestla schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:44:
Chickenfoot![]()
[afbeelding]
Heeeeeeeeerlijke gitaarmuziek.
side A
1: Avenida Revolution
2: Soap on a rope
3: Sexy little thing
side B
4: Oh Yeah
5: Runnin' out
6: Get it Up
side C
7: Down the drain
8: My Kinda girl
9: Learning to fall
side D
10: Turnin' left
11: Future in the past
12: Bitten by the wolf
[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 29-01-2014 17:04 ]
Hoewel je een andere draaitafel hebt dan ik, hoe bevalt jou die 440?Bestla schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:02:
Ze draaien nu rondjes op een SL 1210 met AT 440 mla
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Mooie score! Paranoid staat ook nog op mijn wishlist.Servor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:54:
Lokale kringloop score van gisteren:
[afbeelding]
Wel blij mee, vooral Paranoid wilde ik al een tijdje op vinyl. En m'n Bob Dylan collectie groeit ook lekker door zo.
Heb gisteren ook eindelijk eens de naalddruk nauwkeurig gecontroleerd met de Shure naalddrukmeter die ik al een tijdje geleden heb gekregen. Zat er toch aardig op merkte ik. Fijn om dat eens goed te controleren.
Moest gisteren wat kleinigheidjes hebben bij Conrad en toen kwam ik deze "justeersjabloon" tegen. Heb hem uit nieuwsgierigheid maar meebesteld, in de aanname dat ze hier een protractor bedoelen en dat ik deze kan gebruiken icm mijn Thorens TD166 en AT95e. Iemand ervaring met dit ding?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Vergeleken met de Stanton 500 mk2 is de 440 veel sprankelijker en duidelijker zodat ik meer details hoor.Servor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:56:
[...]
Hoewel je een andere draaitafel hebt dan ik, hoe bevalt jou die 440?
[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 30-01-2014 17:01 ]
Verwijderd
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 69% gewijzigd door Bestla op 01-02-2014 09:55 ]
Verwijderd
wellicht je speler langs brengen bij technics vingers? Deze man weet alles van je speler en kan deze voorzien van een aansluit terminal waardoor jezelf kunt bepalen welke tulp en aarde bekabeling je gaat gebruiken...Nyarlathotep schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:40:
Ik was daar dus al een beetje bang voor...
Helaas is na ruim 3 weken mijn bestelling van Thakker nog niet binnen met mijn AT-440Mla, dat wil ik eerst nog proberen voordat ik de speler openschroef. Ik heb Thakker maar een mailtje gestuurd....
Ey!! Macarena \o/
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Bestla schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:44:
Een kabelbreuk zie je meestal niet, en nu hij toch open ligt................solderen maar.
Of naar een goed en gerenommeerde audio / video monteur brengen om de boel op orde te laten maken, want als de toonarm bedrading zelf een los contact of kabelbreuk heeft dan is het zelf lastig te repareren... Maar ik ben het met Redneck wel eens als het om de tulp bekabeling gaat... Als hij toch gemaakt moet worden neem dat dan ook mee, want na heel veel jaar gebruik is zo'n kabel vaak toch stug geworden en soms zijn de connectors ligt of zwaar gecorrodeerd en daar ben je dan ook vanaf... Laat dan ook meteen een nieuwe dubbel geïsoleerde kabel met vergulde connectors er aan solderen, dat voorkomt dat je wellicht in de toekomst weer corrosie krijgt aan de connectors... Een voorbeeld van goede bekabeling is de HQ Silver Series (kosten ongeveer 13 euro voor 1,5 meter bij kabeltje.com)...Nyarlathotep schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:26:
Ik heb er zelfs 500 euro voor betaald, maar dan ie ie ook zo goed als nieuw
Jammer dat ik er nu dan een probleem mee heb...
Die Technics-vingers toko zit in Hengelo, en dat is voor mij wel echt te ver weg.
Gisteren de speler deels opengeschroeft. Ik zie geen problemen met de tulp kabel. Deze zit ook behoorlijk stevig verankerd, zodat je wel hele gekke dingen moet doen wil je deze (deels) lostrekken.
Ik zoek verder...
Verwijderd
Nou, hierbij mijn antwoorden op je vragen:Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:20:
Hallo,
Ik heb laatst een Yamaha Natural Sound Stereo Turntable P-M77 gekocht en heb er twee vragen over.
Vraag 1 is: aan de achterkant van de platenspeler zit een 3.5 mm ingang en daarboven staat 'Remote', wat kan ik hiermee?
Vraag 2 is: kan iemand mij misschien vertellen wat de kwaliteit van deze platenspeler is t.o.v. andere platenspelers?
Ik heb 'm overgenomen voor €40...
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 02-02-2014 23:20 ]
Verwijderd
Bedankt voor het goede advies, ik ga goed zoeken en mijn Yamaha verkopen zodra ik een Technics gevonden heb!rcor schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:12:
[...]
Nou, hierbij mijn antwoorden op je vragen:
Vraag 1:
Dit lijkt mij een aansluiting voor een optionele bedrade afstandsbediening
Vraag 2:
Na e.e.a te hebben opgezocht is dit geen topper onder de platenspelers... Voor minder dan jij ervoor hebt betaald zijn er al betere spelers te vinden, maar als je echt wilt genieten is er met goed zoek werk en een prijs van 10 euro meer (50 euro dus) bijv. een Technics SL-Q2 of SL-Q3 met regelmaat vinden op marktplaats en die zijn in ieder geval een pak beter dan de Yamaha die jij bezit...
Eigenlijk vindt ik hem te duur voor die 40 euro die je betaald hebt... Deze Yamaha is hooguit 10 of als hij super conditie is 15 euro waard...
Overigens is dit de Technics SL-Q3:
[afbeelding]
Mijn advies: Als je echt van je platen wilt genieten, zoek dan naar zoiets als de genoemde Technicsen en verkoop de Yamaha...
Ik heb mijn tweedehands Technics SL1200 MK2 voor 350 euro gekocht en hij was tevens volledig gerenoveerd. Wat je dus een koopje kunt noemen.Coenen schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:27:
Wat zou een 2e hands Technis SL1200 MK2 moeten kosten? Op marktplaats zie ik ze voor 300 euro aangeboden worden. Maar er zijn ook bedrijfjes die ze 2e hands aanbieden, maar dan gaat het al gauw naar de 500+. Ik vroeg me af of dat een beetje reeele prijs is.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
You don't need eyes to see, you need vision
Mischien dat ie voor kleinere klusjes tijd tussendoor heeft? Ik wou mijn hele tafel laten servicen en goed laten afstellen.Servor schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:40:
Pfoeh, dat is idd een behoorlijke wachtlijst! Zat er aan te denken om mijn 440mla door hem te laten inbouwen en afstellen, plus dat er nog een paar kleinigheidjes zijn aan de tafel zelf, maar daar moet ik dus niet te lang mee wachten als ik dat zo hoor.
Dat kost sowieso veel tijd ivm het laten rusten van de veren van het subchassis idd. Het is in ieder geval de moeite van het wachten waard hoorAcolyte57 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:49:
[...]
Mischien dat ie voor kleinere klusjes tijd tussendoor heeft? Ik wou mijn hele tafel laten servicen en goed laten afstellen.
Verwijderd
Om welk model Sony gaat het eigenlijk (goede informatie is vaak al de helft van de oplossing)? Daar hier niet gemakkelijk een ander element in gemonteerd kan worden zo te zien, zou de benodigde informatie uit de service manual of user manual van deze platenspeler gehaald moeten kunnen worden...Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:19:
Ik heb recent deze Sony platenspeler gekocht. Maar er moet een nieuwe naald in. Ik heb geen idee welk type het is en welke naald dus geschikt is. Heeft een kenner misschien een idee?
[afbeelding]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat is ook een reden dat de investering in zo'n speler echt de moeite waard is. Als je hem goed onderhoudt kun je hem altijd weer doorverkopen, zonder (veel) verlies.Yalopa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:43:
Damm is zo'n SL 1200 MKII nog zoveel geld waard?
en dan te weten dat ik er hier 2 heb staan op de zolder...
Je wilt er niet toevallig een verkopen voor een leuke prijs? Aannemede dat ze in nette staat zijn.Yalopa schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:43:
Damm is zo'n SL 1200 MKII nog zoveel geld waard?
en dan te weten dat ik er hier 2 heb staan op de zolder...
[ Voor 32% gewijzigd door Naboo op 04-02-2014 20:21 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens. Vooral dat je voor dat geld veel beter klinkende spelers kan kopen.Naboo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:20:
Ik snap dat heilige gedoe over de Technics SL1200 niet… Voor dat geld en vaak ook voor minder, heb je betere platenspelers…
Vorig jaar kon je ze nog voor 300 euro op de kop tikken… nu moeten ze opeens 500 euro kosten…
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 20:59 ]
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Verwijderd
Hoeveel € is jouw low budget?Wijnands schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:22:
Is er een platenspeler in de low budget categorie die een aanrader is om naar uit te kijken?
Er zijn mensen die de spelers heilig verklaren, en dan zijn er natuurlijk ook mensen die hier tegenin gaan. Welkom op het internet...Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:34:
[...]
Helemaal mee eens. Vooral dat je voor dat geld veel beter klinkende spelers kan kopen.
Lees ook http://thevinylanachronis...-of-technics-sl-1200.html
Ligt er aan wat je onder low budget verstaat en wat je wensen zijn. Voor enkele tientjes kan je al makkelijk een mooie speler vinden bij een tweedehands winkel.Wijnands schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:22:
Is er een platenspeler in de low budget categorie die een aanrader is om naar uit te kijken?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik begon me de laatste keer bij Thakker ook aardig zorgen te maken. Is wel goed gekomen, maar waarom een zending uit Duitsland zo absurd lang moet duren is me een raadsel. Desondanks staat hij als betrouwbaar te boek. Hoop voor je dat het nog goed komt.Nyarlathotep schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:11:
Ik heb die Thakker zaterdag gemaild, via de site. Een reply op de orderbevestiging leverde een delivery failure op.
Maar ik heb nog steeds geen reactie, en na een maand is mijn levering nog niet binnen. Ik krijg hier een slecht gevoel bij...
Verwijderd
Klopt, opinions are like assholes, everybody has one. Belt drive klinkt absoluut beter in mijn oren. Geeft o.a. minder trillingen door dan een direct drive. Voorbeeld: Klop met je hand eens op het chassis van je SL 1200, hoor je hard terug via je speakers.Nyarlathotep schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:16:
[...]
Er zijn mensen die de spelers heilig verklaren, en dan zijn er natuurlijk ook mensen die hier tegenin gaan. Welkom op het internet...
De reden dat ik de speler kocht is dat ik deze in actie heb gezien, en veel heb gehoord. Hij is stevig, behoeft nauwelijks onderhoud en erg accuraat.
Ik wilde echt geen belt drive. Voor mijn gevoel is dit juist een zwakke schakel in een speler. Die kerel in het artikel hierboven zegt dat een belt drive beter klinkt, en dat geloof ik gewoon niet. Volgens mij is er geen hoorbaar verschil, tenzij je een lawaaiige motor in je speler hebt zitten. En dan maakt het denk ik niet uit of je een belt-drive tafel hebt of direct drive...
Enkele tientjes klinkt goed. Zijn er modellen die specifiek aan/af te raden zijn? Dingen om op te letten? Checklist ergens misschien?yodeluxe schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:22:
[...]
Ligt er aan wat je onder low budget verstaat en wat je wensen zijn. Voor enkele tientjes kan je al makkelijk een mooie speler vinden bij een tweedehands winkel.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq