Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
ACRNM schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:18:
Hmmm, ik heb een probleempje..misschien dat mr_petit of iemand anders een idee heeft.

Ik heb (eindelijk) een Beogram 3500 te pakken in goede staat.
Alles werkt perfect zowel handmatig als automatisch maar zodra ik de stalen platter erop leg...lijkt het niet te ''pakken''. Hierdoor draait de platter en de plaat dus niet. Als ik de platter eraf haal zie ik gewoon wel alles goed draaien. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Eeeeeen...ik ben eruit |:(
Als ik gewoon direct even de transport schroeven los had gedraaid.. *zucht*
Nu nog even de tracking arm opnieuw afstellen zodat hij niet nét naast de plaat neerkomt...

Maar ach, wat een heerlijk mooie platenspeler is het toch om te zien. Dat maakt een hoop gedoe goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Knik! Als ik daar nog eens tegenasn loop ! :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
_ferry_ schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:49:
Vaak vind je voor conrad nog wel kortingscodes of hebben ze een x-% kortingsactie zo nu en dan.
Thanks! Ga het even in de gaten houden. Zo bijzonder veel haast heeft het ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
TheZeroorez schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:32:
[...]

[...]

Thanks! Ga het even in de gaten houden. Zo bijzonder veel haast heeft het ook weer niet :)
De acties van conrad staan hier: http://www.conrad.nl/ce/nl/content/kortingscode/kortingscode

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Via een medetweaker kan ik een Musical Fidelity V-LPS MK II van nog geen jaar oud overnemen.

Die lijkt me gezien de nieuwwaarde van beiden beter dan de NAD PP2i.
Ik denk er nog even over na tot na het eten en dan ga ik hem waarschijnlijk wel berichten dat ik de deal wil sluiten :)

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 28-12-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:39:
Via een medetweaker kan ik een Musical Fidelity V-LPS MK II van nog geen jaar oud overnemen.

Die lijkt me gezien de nieuwwaarde van beiden beter dan de NAD PP2i.
Ik denk er nog even over na tot na het eten en dan ga ik hem waarschijnlijk wel berichten dat ik de deal wil sluiten :)
Als je hem voor rond de 80 a 100 euro (of goedkoper) kunt overnemen zou ik niet lang twijfelen en toe happen... Ik heb een deze V-LPS MK II hier ook in gebruik en deze klinkt echt fantastisch... Zul je absoluut geen spijt van krijgen en veel plezier aan beleven...

Wel een tip nog: ga naar een plaatselijke electronica leverancier (zoiets als Conrad) en koop daar voor 15 euro een 800 Mah gestabiliseerde netvoeding adapter en gebruik deze in plaats van de originele meegeleverde adapter... Je krikt dan de geluidskwaliteit voor een prikkie naar een nog hoger niveau...

Musical Fidelity bied ook een betere voeding aan ter upgrade, maar deze is mijn inziens gewoon te duur (lees: € 195,-) om de aanschaf daarvan te rechtvaardigen...

[ Voor 28% gewijzigd door rcor op 29-12-2013 10:04 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rcor schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:45:

Als je hem voor rond de 80 a 100 euro (of goedkoper) kunt overnemen zou ik niet lang twijfelen en toe happen... Ik heb een deze V-LPS MK II hier ook in gebruik en deze klinkt echt fantastisch... Zul je absoluut geen spijt van krijgen en veel plezier aan beleven...
Ik wacht op een berichtje terug van hem, maargoed, weekend enzo dus dat kan wellicht wat langer duren; ik ben ook pas net wakker :+

=edit=
Geld overgeboekt; nu wachten op pakketje :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 29-12-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Pas je wel op, vinyl werkt verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:16:
Pas je wel op, vinyl werkt verslavend.
Eerst maar eens kijken hoe die Technics SL D202 bevalt met die Musical Fidelity.
Daarna eens kijken voor wat leuke platen.

Ik heb zelf het idee dat je platen veel sneller opzet om echt naar te luisteren. Met CD's en MP3's is het al snel skip skip skip en wat losse nummertjes luisteren vlug.

Met een platenspeler gaat dat wat lastiger.

We zullen zien hoe het bevalt; ik hoop goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een berg mooi vinyl, maar meestal gaat muziek gewoon via flac en xbmc naar mijn versterker. Maar ik luister eigenlijk altijd hele albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wel een tip nog: ga naar een plaatselijke electronica leverancier (zoiets als Conrad) en koop daar voor 15 euro een 800 Mah gestabiliseerde netvoeding adapter en gebruik deze in plaats van de originele meegeleverde adapter... Je krikt dan de geluidskwaliteit voor een prikkie naar een nog hoger niveau...

Musical Fidelity bied ook een betere voeding aan ter upgrade, maar deze is mijn inziens gewoon te duur (lees: € 195,-) om de aanschaf daarvan te rechtvaardigen...
Interessant. Wat zou je kiezen uit dit rijtje voorversterkers? Ben blij met mijn Phono Box MKII maar geld brand in mijn zak :) zit me een beetje te verdiepen nu online.
-Pro-Ject Phono Box SE
-Cambridge Audio 651P (opvolger van de 640)
-Musical Fidelity V-LPS MK II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:57:
[...]

Interessant. Wat zou je kiezen uit dit rijtje voorversterkers? Ben blij met mijn Phono Box MKII maar geld brand in mijn zak :) zit me een beetje te verdiepen nu online.
-Pro-Ject Phono Box SE
-Cambridge Audio 651P (opvolger van de 640)
-Musical Fidelity V-LPS MK II
Nou, je maakt het me wel lastig... Alle genoemde phono preamps zijn erg goed en muzikaal... Eerlijk gezegd is die Cambridge Audio ook een hele mooie phone preamp, maar als je van de 651P de review leest op whathifi kom je snel tot de conclusie dat zijn voorganger de 640P iets beter is. Bekijk ook de review van deze phonopreamp op Whathifi...

De Pro-ject Phono Box SE zeker een hele mooie phono preamp, maar ik vraag me echt af of de hij beter is dan de eerder genoemde Cambridge 640p of 651p... En dan nog vraag ik me af of het een echte upgrade gaat worden ten aanzien van je huidige Phono Preamp...

Dan als laatste de Musical Fidelity, deze heb ik zelf ook zoals je eerder wellicht had gelezen is zeker een puike phono preamp... Mocht je hem tweede hands voor een leuke prijs van 80-100 euro vinden is het geen slechte deal...

Maar als je het nieuw gaat doen is het ook verstandig om te kijken naar zijn opvolger, de V90-LPS... Deze is volgens diversen reviews ook iets beter dan zijn voorganger...

Maar als ik kijk naar je huidige phono preamp is dit zeker ook geen verkeerde... Mocht hij bevallen zou ik in jou geval geen andere kopen aangezien ik eigenlijk geen meerwaarde qua geluidskwaliteit zie bij de genoemde phonopreamps ten aanzien van wat je nu hebt...

Maar mocht "de brand" in je broekzak te groot zijn en je wilt perse toch iets anders aanschaffen, zou ik vooral naar de Cambridge Audio en Musical Fidlity kijken.. Dit zijn beiden goede phono preamps waar je prima van kunt genieten...

Vergeet niet dat als je een losse voeding hebt bij de phono preamp die je nu bezit, deze ook valt te upgraden door een betere wat veel goedkoper is en misschien wel veel effectiever is dan een andere phono preamp kopen...

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen, maar mocht je nog vragen hebben stel ze gerust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
vosss schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:39:
[...]

Eerst maar eens kijken hoe die Technics SL D202 bevalt met die Musical Fidelity.
Daarna eens kijken voor wat leuke platen.

Ik heb zelf het idee dat je platen veel sneller opzet om echt naar te luisteren. Met CD's en MP3's is het al snel skip skip skip en wat losse nummertjes luisteren vlug.

Met een platenspeler gaat dat wat lastiger.

We zullen zien hoe het bevalt; ik hoop goed :)
Dat is hier precies de reden dat ik vinyl zo leuk ben gaan vinden, ik ben gewoon meer muziek gaan luisteren, verschillende genres ook en complete albums. Ik heb ook een flinke cd collectie en die heb ik allemaal omgezet naar mp3/flac (misschien nog AAC van maken), maar dat is vooral halve liedjes luisteren en snel verder skippen maar eigenlijk nooit weten wat je wil luisteren...

Straks stiekem nog even een platenzaak in... Lang geleden dat ik muziek ging zoeken in winkels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je heldere en uitgebreide reactie! Appreciate it.
Ben inderdaad blij met wat ik heb. Upgrade zou ik voor open staan, mits dat meer dan een marginaal verschil zou maken.
Die voeding klinkt interessant. Zou dat ook een upgrade voor mijn Thorens zijn? Heeft ook voeding in externe adapter vorm. Bij mij zit alles nu standaard in een simpel verlengsnoer.
Nogmaals dank, ik leer er een hoop van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
rcor schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:37:
[...]

Nou, je maakt het me wel lastig... Alle genoemde phono preamps zijn erg goed en muzikaal... Eerlijk gezegd is die Cambridge Audio ook een hele mooie phone preamp, maar als je van de 651P de review leest op whathifi kom je snel tot de conclusie dat zijn voorganger de 640P iets beter is. Bekijk ook de review van deze phonopreamp op Whathifi...
Dat lijkt me sterk want het grootste verschil is de aan/uit-knop. 640p 651p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
MilaNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:45:
[...]

Dat lijkt me sterk want het grootste verschil is de aan/uit-knop. 640p 651p
Denk afhankelijk van de review. Sommige reviewers vinden de 651p beter klinken ... En andere zeggen idd dat het enige verschil de knop is :p

Had er zelf ook naar gekeken (irritante upgrade drang die ik heb) uiteindelijk een 2e hands Rega Fono (uit '99 ofzo, lelijk ding) van marktplaats getrokken en daar ben ik wel blij mee, nu aan et kijken naar een ander element :p

Volgens mij is het lastig om preamps te vergelijken, klank is afhankelijk van meerdere dingen en dan de reviewer zelf nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
bedoel je zoiets? http://www.conrad.nl/ce/n...-12-Watt?ref=searchDetail

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets bedoel ik ja... Goed kijken naar de meegeleverde voeding van je Project om het aantal Milli-ampere te bekijken... Je moet hoe dan ook een gestabiliseerde adapter kopen die een stuk zwaarder is dan de door Pro-ject meegeleverde adapter (anders boek je nog amper winst)... Gezien het feit dat bij mijn Musical Fidelity een 500 Milli-ampere adaptor meegeleverd werd standaard heb ik bewust voor een gestabiliseerde 800 milli-ampere adapter gekozen (had ik toevallig zelfs thuis nog liggen )...

Ook had ik nog een 1200 milli-ampere gestabiliseerde transformator blok liggen, destijds ook daarmee getest maar ik kwam tot de conclusie dat dit geen winst meer opleverde.. Ik gebruik zelf deze adapter:http://www.dijkonline.com...t_details.php?item_id=470

Maar die voltcraft zou het ook moet kunnen zo te zien... Versterkers hebben namelijk altijd baad bij een goede voeding (en dat is een phono preamp eigenlijk ook, hij versterkt een zwakker signaal naar een niveau waar een lijn-ingang van de receiver iets mee kan)... Hoe beter de voeding, des te minder kans op vervorming, des te strakker de bassen worden en het hoog net ff wat beter wordt weergegeven... Een gestabiliseerde adapter levert gegarandeerd het aangegeven vermogen wat op de verpakking staat zonder dat hij daar vanaf wijkt bij een hoge belasting (daar hebben ongestabiliseerde exemplaren vaak last van, net zoals de standaard meegeleverde adapter)... 't is daarom dat fabrikanten tegen een flinke hoofdprijs vaak voeding-upgrades aanbied waarbij ik me diep afvraag of het de prijs rechtvaardigt... Ik heb een open gewerkt plaatje van de beschikbare Musical Fidelity voeding upgrade voor de V-LPS II aan een collega van mij laten zien (elektro techniek docent die ook veel van audio af weet en tevens actief is als geluidstechnicus) en hij zag al meteen dat deze voeding geen € 195,- waard was... Vandaar dat ik altijd verwijs naar gestabiliseerde adapters van derden, je boekt er net zoveel winst mee en kost een fractie van een gemiddelde voeding upgrade vanuit de fabrikant...

Dan nog één ding:
Een betere voeding plaatsen bij je phono preamp heeft overigens alleen nut als in je receiver ook een zware voeding aanwezig is (mijn Integra heeft een High Current Power Supply aan boord van Onkyo, een zeer dikke voeding die garant staat voor een stabiele geluidsweergave)... Anders ga je het verschil niet horen en dat zou zonde zijn van je geld...

Aan de andere kant: voor nog geen 2 tientjes kun je de gok altijd nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Maar waarom zou Music Fidelity een voeding meeleveren die te weinig stroom levert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilaNL schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:29:
Maar waarom zou Music Fidelity een voeding meeleveren die te weinig stroom levert...
Dat doen ze niet, de voeding is precies uitgemeten voor hun product... Maar ze leveren wel een goedkopere adapter mee die hun product net kan voorzien van de juiste hoeveelheid stroom (deze levert de stroom niet stabiel aan, de spanning kan o.a. fluctueren)... Hierdoor werkt het product wel goed, maar een stabiele spanning levert een beter geluid op...

Zie voor een zeer gedetailleerde uitleg deze websites er maar eens op na:
http://www.enjoythemusic....egulated_power_supply.htm
http://www.tnt-audio.com/clinica/ssps1_e.html

Hopelijk dat e.e.a. wat duidelijker wordt na het lezen van bovenstaande links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:06:
[...]

Zoiets bedoel ik ja... Goed kijken naar de meegeleverde voeding van je Project om het aantal Milli-ampere te bekijken... Je moet hoe dan ook een gestabiliseerde adapter kopen die een stuk zwaarder is dan de door Pro-ject meegeleverde adapter (anders boek je nog amper winst)... Gezien het feit dat bij mijn Musical Fidelity een 500 Milli-ampere adaptor meegeleverd werd standaard heb ik bewust voor een gestabiliseerde 800 milli-ampere adapter gekozen (had ik toevallig zelfs thuis nog liggen )...

Ook had ik nog een 1200 milli-ampere gestabiliseerde transformator blok liggen, destijds ook daarmee getest maar ik kwam tot de conclusie dat dit geen winst meer opleverde.. Ik gebruik zelf deze adapter:http://www.dijkonline.com...t_details.php?item_id=470
Dank. Het aantal (milli) amperes moet exact hetzelfde worden ingesteld als vermeld op de bijgeleverde adaptor?
Denk ik dat dit mijn volgende upgrade gaat worden.
Mijn versterker heeft ook externe net adaptor. Dus daar kan ik dit ook op toepassen.

Heeft het zin dit ook op mijn Thorens toe te passen? Die heeft namelijk ook een externe net adaptor. Of werkt het alleen op versterkers?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:15:
[...]

Dank. Het aantal (milli) amperes moet exact hetzelfde worden ingesteld als vermeld op de bijgeleverde adaptor?
Denk ik dat dit mijn volgende upgrade gaat worden.
Mijn versterker heeft ook externe net adaptor. Dus daar kan ik dit ook op toepassen.

Heeft het zin dit ook op mijn Thorens toe te passen? Die heeft namelijk ook een externe net adaptor. Of werkt het alleen op versterkers?
Het aantal volt dient correct ingesteld te worden... Dat staat vermeld op de oude adapter... Maar op het apparaat zelf zou het voltage ook vermeld moeten staan... Als de adapter meer milli-amperes kan leveren dan de originele, betekend dat hij gemakkelijker de stroom aanvraag kan bedienen van de phono preamp of het product dat je van stroom voorziet met de adapter... Meer niet... Dit hoef je dus ook niet in te stellen, want de phono preamp vraagt een X aantal milli-ampere en de adapter moet deze stabiel kunnen leveren...

Zodra je boven het aantal milli-ampere komt van de adapter komt zal het product niet of niet goed meer functioneren... De moderne adapters zijn gelukkig goed beveiligd tegen overbelasting, dus dat zou moeten inhouden dat een apparaat op dat moment niet meer functioneert, wat wel zo veilig is voor het product dat je van spanning voorziet...

Let wel op de polariteit (staat als het goed is ook vermeld op de originele adapter) bij het aansluiten van de nieuwe adapter. Je kunt de plus-pool in het midden hebben of de plus-pool aan de buiten mantel... Zie dit plaatje er op na:
Afbeeldingslocatie: http://www.smallbattery.company.org.uk/connector%20polarity.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 29-12-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:45:
Die voeding klinkt interessant. Zou dat ook een upgrade voor mijn Thorens zijn? Heeft ook voeding in externe adapter vorm. Bij mij zit alles nu standaard in een simpel verlengsnoer.
Nogmaals dank, ik leer er een hoop van!
Dat zou eventueel, afhankelijk van hoe goed de voeding is van je Thorens, ook een upgrade kunnen zijn... maar ik ken de voeding niet die bij je platen speler zit... Ik weet wel dat Pro-ject voeding upgrades beschikbaar heeft voor hun platen spelers... Deze combineert een betere voeding met een elektronische toerental regeling, hierdoor is de aanschaf van deze voeding wel gerechtvaardigd als je een Pro-ject speler hebt... Maar jij hebt een Thorens welke volgens mij een flink stuk beter is dan de Pro-ject spelers...

Of een voeding upgrade hier zinvol is weet ik niet zeker... Als Thorens bij jou speler al een gestabiliseerde adapter heeft meegeleverd zal er weinig winst te behalen zijn denk ik... Ik zal er zo meteen eens op zoeken via Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:09:
[...]

Dat zou eventueel, afhankelijk van hoe goed de voeding is van je Thorens, ook een upgrade kunnen zijn... maar ik ken de voeding niet die bij je platen speler zit... Ik weet wel dat Pro-ject voeding upgrades beschikbaar heeft voor hun platen spelers... Deze combineert een betere voeding met een elektronische toerental regeling, hierdoor is de aanschaf van deze voeding wel gerechtvaardigd als je een Pro-ject speler hebt... Maar jij hebt een Thorens welke volgens mij een flink stuk beter is dan de Pro-ject spelers...

Of een voeding upgrade hier zinvol is weet ik niet zeker... Als Thorens bij jou speler al een gestabiliseerde adapter heeft meegeleverd zal er weinig winst te behalen zijn denk ik... Ik zal er zo meteen eens op zoeken via Google...
input: 230v / 50 Hz / 22,2mA / 5,2VA
output: 15v - 190 mA / 2,85VA
type: FW 6199

Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2pSVy-3Yokab1xjjwNOW3Lz_cL7CKC24ifbKVdNulsR4IIa2kz2x7peqUd29d4ivas3JRwJgpxjrphqxjM498rB_rbSokSlXhB12dtjyk14V4/3535.JPG?psid=1

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:22
Jelte schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:44:
Ik heb een berg mooi vinyl, maar meestal gaat muziek gewoon via flac en xbmc naar mijn versterker. Maar ik luister eigenlijk altijd hele albums.
Ik moet dringend eens kijken voor een dergelijke oplossing, want ondanks mijn liefde voor vinyl staat mijn apparatuur een beetje stof te happen. Doe je dat met behulp van een DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou ik heb een Marantz audio/video reciever waar ik een klein computertje (Zbox in dit geval) met XBMC via HDMI op heb aangesloten. Er zit dus een DAC in de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-04-2024
Beste,

Ik hoop dat ik hier als nieuwkomer goed zit qua forum gedeelte.
Ik ben op zoek naar een tweede hands set speakers van minimaal 100watt, voor op mijn zojuist aangeschafte Pioneer m6500 music centre. Wat zouden jullie mij aanraden kwa merk en evt type? Het budget is ongeveer rond de 100 euro, en zal voornamelijk rockplaten draaien (haha als dat relevant is, heb verder nog vrij weinig verstand van de benodigde equipement).

Alvast bedankt, Grtz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
carlo1986 schreef op maandag 30 december 2013 @ 01:47:
Beste,

Ik hoop dat ik hier als nieuwkomer goed zit qua forum gedeelte.
Ik ben op zoek naar een tweede hands set speakers van minimaal 100watt, voor op mijn zojuist aangeschafte Pioneer m6500 music centre. Wat zouden jullie mij aanraden kwa merk en evt type? Het budget is ongeveer rond de 100 euro, en zal voornamelijk rockplaten draaien (haha als dat relevant is, heb verder nog vrij weinig verstand van de benodigde equipement).

Alvast bedankt, Grtz Carlo
Volgens mij zit je hiervoor wel behoorlijk in het verkeerde topic. Daarnaast een erg kort door de bocht: Wat moet ik kopen?? vraag. Waarom percee minimaal 100 watt? Je weet dat dat over het algemeen erg weinig zegt over kwaliteit en volume. Een speaker van B&W klinkt bij 100Watt vermogen heel anders en luider dan een boston accoustics om maar een voorbeeld te geven.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor "aankoopadvies" hebben we een heel eigen forum:
Consumentenelektronica Aankoopadvies

Maar ook daar wordt eigen input gewaardeerd... ;)
Hoe groot? Luisterruimte? Etc....

Maar dit topic is niet de plaats.......

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:56:
[...]
Zaterdag bij de platenboer in Zwolle geweest…
Welke? Ik woon ook in Zwolle en ik leer graag nieuwe adressen kennen van platenwinkels. (vooral van de onbekendere winkeltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:24:
[...]

input: 230v / 50 Hz / 22,2mA / 5,2VA
output: 15v - 190 mA / 2,85VA
type: FW 6199

[afbeelding]
Dit is een redelijk standaard voeding... Hier valt wel een andere voeding aan te koppelen den ik... De vraag is alleen of je bij een platen speler niet beter een uitgebreidere gestabiliseerde voeding kunt kopen ipv een normale gestabiliseerde voeding... Wat ik wel ik weet is dat er voor de Linn Sondek LP12 platen speler diversen voeding upgrades beschikbaar zijn... Waaronder de Lingo voeding upgrade... Zie deze website er maar eens op na wat voor wonderen het doet met een Linn Sondek LP12 speler:
http://artsexcellence.com/site/linn-lp12-overzicht-recensie/

Ik zou in jou geval eens contact opnemen met Dr. Thorens in Nijmegen... Hij weet meer van platen spelers af en de bijbehorende voedingen... Zie hiervoor zijn sectie onder vakmensen op Marktplaats:
http://diensten-vakmensen...7-thorens-dr-thorens.html

Hier vindt je ook zijn contact gegevens... Ik ben er zeker vrijwel zeker van dat er ook een leuke upgrade beschikbaar is voor jou speler (en dan niet alleen de voeding)...

Ik hoop je hiermee weer stukje op weg te hebben geholpen... Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust... Ik en vele anderen hier op dit en het Vinl forum helpen je graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:32:
[...]

Dit is een redelijk standaard voeding... Hier valt wel een andere voeding aan te koppelen den ik... De vraag is alleen of je bij een platen speler niet beter een uitgebreidere gestabiliseerde voeding kunt kopen ipv een normale gestabiliseerde voeding... Wat ik wel ik weet is dat er voor de Linn Sondek LP12 platen speler diversen voeding upgrades beschikbaar zijn... Waaronder de Lingo voeding upgrade... Zie deze website er maar eens op na wat voor wonderen het doet met een Linn Sondek LP12 speler:
http://artsexcellence.com/site/linn-lp12-overzicht-recensie/

Ik zou in jou geval eens contact opnemen met Dr. Thorens in Nijmegen... Hij weet meer van platen spelers af en de bijbehorende voedingen... Zie hiervoor zijn sectie onder vakmensen op Marktplaats:
http://diensten-vakmensen...7-thorens-dr-thorens.html

Hier vindt je ook zijn contact gegevens... Ik ben er zeker vrijwel zeker van dat er ook een leuke upgrade beschikbaar is voor jou speler (en dan niet alleen de voeding)...

Ik hoop je hiermee weer stukje op weg te hebben geholpen... Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust... Ik en vele anderen hier op dit en het Vinl forum helpen je graag...
Dank je, ik ga Dr. Thorens benaderen voor die voeding upgrade. Mijn tafel heeft al wat upgrades gehad: verzwaarde bodemplaat gedempt met Isomat TS. Staat op 3 soundcare superspike absorberende voetjes. Ortofon Rondo Red element, Van den Hul shortlinks.

TD 2001 is standaard al zo goed, dat er weinig te upgraden valt. En dat vind ik ook wel een fijne gedachte. Hobby is al duur genoeg. Leuk om kleine dingen te upgraden. Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:39:
[...]

Dank je, ik ga Dr. Thorens benaderen voor die voeding upgrade. Mijn tafel heeft al wat upgrades gehad: verzwaarde bodemplaat met 3 soundcare superspike absorberende voetjes. Ortofon Rondo Red element, Van den Hul shortlinks.

TD 2001 is standaard al zo goed, dat er weinig te upgraden valt. En dat vind ik ook wel een fijne gedachte. Hobby is al duur genoeg. Leuk om kleine dingen te upgraden. Bedankt weer!
Lijkt mij een verstandige beslissing... Ik kan wel een passende voeding uitzoeken, maar een platen speler dient stabiel en rustig te lopen... Als je de verkeerde erbij zoekt zou het wel eens verkeerd kunnen uitpakken... Daarnaast kan ik mij best voorstellen dat wellicht ook voedingen zijn quartz locked aansturing toevoegen en dat zou pas een echte verbetering zijn... Daar ik hier niet zo in thuis ben is dit de beste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diskid en Minstrel Music, maar die 2 ken je waarschijnlijk wel :)
sypie schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:58:
[...]
Welke? Ik woon ook in Zwolle en ik leer graag nieuwe adressen kennen van platenwinkels. (vooral van de onbekendere winkeltjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:39:
[...]

Dank je, ik ga Dr. Thorens benaderen voor die voeding upgrade. Mijn tafel heeft al wat upgrades gehad: verzwaarde bodemplaat gedempt met Isomat TS. Staat op 3 soundcare superspike absorberende voetjes. Ortofon Rondo Red element, Van den Hul shortlinks.

Laat maar even weten wat de uitkomst is van je telefoon gesprek met Dr. Thorens... Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst...

Trouwens, ik vindt die Thorens spelers wel steeds meer een interessantere opvolger worden in de toekomst voor mijn Mc Crypt platen speler... Als ik zie wat de upgrade mogelijkheden zijn wordt ik echt vrolijk...

Voorlopig blijft de Mc crypt nog zeker en upgraden ga ik bij deze speler echt niet doen... Dat is 100% zeker niet de moeite waard... Maar zodra de tijd rijp is ga ik zeker interessante dingen doen, daar ben ik nu al over uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm ik heb het geloof ik wel eens met dr thorens over vervangende motoren en voedingen gehad dus ik denk dat hij je wel verder kan helpen idd. Ben ook wel benieuwd naar de uitkomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gemaild. En wellicht bel ik nog even later deze week. Keep you posted. Thorens spelers kan je alle kanten mee op inderdaad qua upgrades. Ik zie echter ook een hoop knoeiwerk voorbij komen en de ene upgrade heeft meer invloed dan de ander. Ik blijf vinden dat het element de belangrijkste en grootste upgrade biedt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:46:
Ik heb hem gemaild. En wellicht bel ik nog even later deze week. Keep you posted. Thorens spelers kan je alle kanten mee op inderdaad qua upgrades. Ik zie echter ook een hoop knoeiwerk voorbij komen en de ene upgrade heeft meer invloed dan de ander. Ik blijf vinden dat het element de belangrijkste en grootste upgrade biedt.
Het element is samen met de voeding inderdaad een van de belangrijkste upgrades voor een platen speler... Veelal boek je hiermee verreweg de meeste winst... Een platen speler dempen is uiteraard ook zinvol, maar als je tijdens het spelen van muziek van de speler afblijft en de speler trillingsvrij hebt geplaatst zul je weinig last van bijgeluiden hebben... Althans, dat is de ervaring die ik heb met mijn Mc Crypt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kon het niet laten om nog weer wat dance singeltjes op de kop te tikken:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zSBpWaZCVZNIr9xJU5uScwUD/full.jpg

Ook nog 2 nieuwe platen, namelijk Evanescence en Pearl Jam, en nog 2 2e handsjes: Meat Loaf en U2.
Brengt het totaal op 104 :)

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 31-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
Ik ga niet beginnen aan de 3000 singletjes hier posten als je het niet erg vind _ferry_ :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 31-12-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Prima :P Mijn oom heeft ook zo'n soort collectie, hele hobbykamer met wanden vol, en wat er dan niet meer bij past staat er dan weer met kratten voor gestapeld. Pffff :P Dan is het toch wel fijn dat het equivalent aan mp3's op een geheugekaartje past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:22:
[...]
Laat maar even weten wat de uitkomst is van je telefoon gesprek met Dr. Thorens... Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst...
Komt ie: Volgens 'de dokter' is er een voeding voor de TD 300 serie en TD 2001 & 3001 van Thorens zelf. Destijds was die verkrijgbaar. Nu niet meer. Af en toe kom je ze tegen op Ebay etc. Hij is er nog niet aan toegekomen maar wanneer de tijd het toelaat wil Dr Thorens zelf een upgrade voeding maken.

Dit is de Thorens "clean power" upgrade: TNF 2000 Netzfilter
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/thorens/Consequence/TNF2000.jpg

zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.springair.de/images/articles/4/49/490/48460-3_5.jpg

Staat een bloedmooie TD 320 MK III op marktplaats voor niet veel geld (vind ik dan). Sla toe :)
http://link.marktplaats.nl/760707966

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
_ferry_ schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:05:
Kon het niet laten om nog weer wat dance singeltjes op de kop te tikken:
[afbeelding]

Ook nog 2 nieuwe platen, namelijk Evanescence en Pearl Jam, en nog 2 2e handsjes: Meat Loaf en U2.
Brengt het totaal op 104 :)
Oeh, dance, dat wil ik ook nog wel een beetje :p
Helaas is veel alleen singles, en je weet van een hoop gewoon dat ze door dj's afgeragd zijn.

Laatst nog wel deze gekocht... Paul Elstak en zn vrienden:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/holy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:04:
[...]

Komt ie: Volgens 'de dokter' is er een voeding voor de TD 300 serie en TD 2001 & 3001 van Thorens zelf. Destijds was die verkrijgbaar. Nu niet meer. Af en toe kom je ze tegen op Ebay etc. Hij is er nog niet aan toegekomen maar wanneer de tijd het toelaat wil Dr Thorens zelf een upgrade voeding maken.

Dit is de Thorens "clean power" upgrade: TNF 2000 Netzfilter
[afbeelding]

zijkant:
[afbeelding]
Die voeding klinkt als een mooie upgrade... Maar is inderdaad lastig te vinden... Zelf een betere voeding bouwen klinkt dan al heel logisch als je weet waarmee je bezig bent...
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:04:
Staat een bloedmooie TD 320 MK III op marktplaats voor niet veel geld (vind ik dan). Sla toe :)
http://link.marktplaats.nl/760707966
Dit is inderdaad een hele mooie Thorens... De prijs zou voor mij nog iets moeten zakken als ik er op in zou gaan... Dit omdat er nog een nieuwe snaar op moet en de toonarm houder ontbreekt... Deze toonarm houder zou wel door Dr. Thorens of een andere audio monteur geplaatst kunnen worden, maar het kost je wel extra geld boven op de overname prijs... De snaar vervangen is geen probleem en is niet moeilijk als je een originele Thorens riem bij William Thakker of Dr. Thorens besteld (dat plaatsen van een nieuwe snaar kan iedereen wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die prijs heel scherp. Originele riem kost een tientje of 2 en dat nokje om de (geweldige TP 90) arm te borgen zou ik niet missen. Die TD 320 MK III is zó goed, het is dat ik al voorzien ben :)

Now playing: Clan of Xymox - Michelle
Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2pGm11gVHHzQZVniQozLbs1_Lf6S4HEZlQPwlbAYySlSioIWm-lF1piAuYtHiQzxc6Du9dq_9Wgiz65ekV5_rnwcDZ3ZcOVwjlLmH673VylDg/534.JPG?psid=1

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Voor dat geld kan je ook een mooie Sony met biotracer arm halen... weer andere uiterste:
http://www.marktplaats.nl...70811-sony-ps-x555es.html

Ergens hoopte ik stiekem dat ik dat ding wel voor een paar tientjes zou kunnen oppikken... helaas pindakaas :p

[ Voor 22% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-01-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:27:
Voor dat geld kan je ook een mooie Sony met biotracer arm halen... weer andere uiterste:
http://www.marktplaats.nl...70811-sony-ps-x555es.html

Ergens hoopte ik stiekem dat ik dat ding wel voor een paar tientjes zou kunnen oppikken... helaas pindakaas :p
Ik ben geen liefhebber van die biotracer techniek... Ik heb liever in de toekomst een speler die wat upgrade mogelijkheden heeft... Voorbeelden zijn de al zeer lang in productie zijnde Linn Sondek LP12 en de diversen Thorens platen spelers.... Waar mij voorkeur dan uitgaat naar de spelers van Thorens, aangezien deze wat betaalbaarder zijn dan de Linn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook mijn verzameling staat volledig op discogs :)
Linkje: http://www.discogs.com/user/dekkelkamp/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren ook Vultures op clear vinyl binnen gekregen. Nr 127/500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:58:
Even een crosspost: ik heb een dual 505-2 gekregen van mijn oma. Wie weet waar ik ding kan laten reviseren? Overige zoek ik een geschikte naald oplossing. Ik heb op mijn citronic een ortofon om maar ik verwacht dat dit beter kan.
Poging 3, ik kom zelf echt niet verder!

Overigs ben ik nog aan het twijfelen om een Red2 of Midnight Club mkII te halen

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wat doet je Dual niet meer dan?
En wat wil je met dat apparaat gaan doen? Gewoon platen afspelen of dj-en, beide elementen zijn toch dj dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:51:
[...]

Poging 3, ik kom zelf echt niet verder!

Overigs ben ik nog aan het twijfelen om een Red2 of Midnight Club mkII te halen
De Midnight Club MKII is een DJ element, zo te zien met Sme koppeling en gaat waarschijnlijk niet op de Dual passen (zou hem zelf ook nooit aanschaffen als ik deze platen speler had)...

Als je de Ortofon 2M Red bedoelt met de Red2 bestaat de kans dat deze wel past, het ligt een beetje aan het model Dual platen speler die je hebt...

Dan nog één ding: De Dual is geen DJ platen speler en uit respect voor de Dual platen speler dient deze ook niet daarvoor gebruikt te worden... Evenals het Ortofon 2M Red platen speler element... Deze is ook niet geschikt om te gebruiken voor DJ doeleinden...

Gewoon lekker plaatjes draaien is wat je met de speler moet gaan doen en dan er lekker van gaan genieten...

Edit: zie nu dat je een 505-2 hebt... Zal eens zoeken op Google naar je model en kijk en wat de specificaties erbij pakken...

Edit 08:40 uur:

De Ortofon Midnight Club MKII zou fysiek gemonteerd kunnen worden aangezien het mij nu opvalt dat de speler een SME aansluiting heeft... Ik raad het echter alleen zwaar af om deze af te monteren... Dit omdat de speler niet gebouwd is om als DJ speler te gebruiken en de hoge naalddruk die het DJ element vereist wellicht niet ingesteld kan worden op de arm... De Ortofon 2M Red is dan een betere keus...

Mocht je hem als DJ speler willen gaan gebruiken is het verstandiger de platen speler te verkopen en een echte DJ speler (zoals de Reloop RP-1000 MKII / MKIII) er voor terug te kopen...

[ Voor 32% gewijzigd door rcor op 02-01-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dat ben ik ook zeker van bewust. het is een Dual 505-2.
En is een "echte" draai tafel en ook de bedoeling om platen mee te draaien.
Als ik wil mixen doe ik dat wel op de 2x Citronic die ik heb nog staan.

Er zit wel een headshell op die ik eraf kan draaien, ik zou er dan wel een 2m op kunnen zetten maar dan zit je weer met afstellen, vandaar dat ik de 2mPnP wilde halen. MK2 gaat het dan niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Vandaag de Musical Fidelity V-LPS MK II van een medetweaker binnen gekregen.
Ziet er mooi uit, helaas was ik in de veronderstelling dat ik zelf nog wel kabel had liggen om hem aan mn receiver te knopen, maar dat bleek niet het geval ;(

Hopelijk komt morgen de kabel binnen die ik zojuist besteld heb.

Ow en er zat nog een verrassing in het pakketje, 3 platen; die had ik niet besteld! :P _O_

Thanks myrmidon192 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:35:
Vandaag de Musical Fidelity V-LPS MK II van een medetweaker binnen gekregen.
Ziet er mooi uit, helaas was ik in de veronderstelling dat ik zelf nog wel kabel had liggen om hem aan mn receiver te knopen, maar dat bleek niet het geval ;(

Hopelijk komt morgen de kabel binnen die ik zojuist besteld heb.

Ow en er zat nog een verrassing in het pakketje, 3 platen; die had ik niet besteld! :P _O_

Thanks myrmidon192 :)
Ga je ook nog een voeding upgrade uitvoeren? Dan klinkt hij direct al een pak beter als de rest van je audio installatie het toelaat...
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:44:
Dat ben ik ook zeker van bewust. het is een Dual 505-2.
En is een "echte" draai tafel en ook de bedoeling om platen mee te draaien.
Als ik wil mixen doe ik dat wel op de 2x Citronic die ik heb nog staan.

Er zit wel een headshell op die ik eraf kan draaien, ik zou er dan wel een 2m op kunnen zetten maar dan zit je weer met afstellen, vandaar dat ik de 2mPnP wilde halen. MK2 gaat het dan niet worden.
Dan zou ik sowieso een Ortofon 2M Red afmonteren in de Headshell... Deze is geluidskwalitatief een pak beter dan welk DJ-element dan ook (met name de hoge tonen worden veel beter weergegeven door HIFI-elementen zoals de 2M Red)...

[ Voor 36% gewijzigd door rcor op 02-01-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Afstellen is ook 1x wat lastig, maar daarna heb je er veel plezier van, meer dan van een DJ element.

Hier is een AT120e onderweg :D Ik en mn upgrade drang... hopelijk snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:00:
Afstellen is ook 1x wat lastig, maar daarna heb je er veel plezier van, meer dan van een DJ element.

Hier is een AT120e onderweg :D Ik en mn upgrade drang... hopelijk snel binnen.
Ik had dan ook meteen de stap gemaakt naar een AT440MLA... Bij William Thakker in Duitsland amper duurder dan de AT120e die ik zojuist gespot had op www.servi-q.nl voor 155 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
At120 en at440mla schijnen echter wel 2 compleet verschillende elementen te zijn qua sound... Dus wie weet is er wel heel bewust gekozen voor de 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja dat :p

440MLa is nog 50-60 euro duurder... maar lees dingen dat hij bijna te clean is qua sound, waar de 120 wat muzikaler is. En de 440 schijnt ook schonere platen nodig te hebben en aangezien ik nogal wat 2e hands spul heb...
En dan nog het hoog wat nog aanweziger schijnt te zijn bij de 440, maar dat is wel te fixen met wat weerstanden op de preamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 440mla is 50 euro duurder dan een AT 120e, en dat verschil zit 'm afaik puur in de naald. De cartridge bodies zijn volgens mij gewoon hetzelfde.
Een 440mla is dus toch 43,67% duurder dan de 120E (die kost bij WT 114,50), en dat is natuurlijk best aanzienlijk. Dat verschil is verhoudingsgewijs groter dan het verschil tussen een volkwagen polo en golf.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 02-01-2014 21:43 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rcor schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:32:
[...]

Ga je ook nog een voeding upgrade uitvoeren? Dan klinkt hij direct al een pak beter als de rest van je audio installatie het toelaat...
Geen idee. De platenspeler is een Technics D202, volgens mij niet heel goed maar ook niet heel slecht.
Receiver is een instap Onkyo 508 en er hangen 2 Tannoy Revolution Signature DC4 speakers aan en een BK XXLS400FF subwoofer.

Eerst zo maar eens proberen hoe het klinkt als dat kabeltje binnen is wat ik niet meer had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
rcor schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:32:
[...]

[...]

Dan zou ik sowieso een Ortofon 2M Red afmonteren in de Headshell... Deze is geluidskwalitatief een pak beter dan welk DJ-element dan ook (met name de hoge tonen worden veel beter weergegeven door HIFI-elementen zoals de 2M Red)...
Bedankt voor je reactie, echter is het dan niet verstandig om dan een 2mPnP te nemen? Geen gedoe met afstellen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:01:
[...]

Bedankt voor je reactie, echter is het dan niet verstandig om dan een 2mPnP te nemen? Geen gedoe met afstellen enzo?
Afstellen moet je altijd... Zelfs al koop je een kant en klare headshell met 2M Red erin... De naalddruk en de anti skating dienen namelijk na het plaatsen van een element uitgevoerd te worden... Zonder meer een ander element plaatsen zonder de boel af te stellen is in 99% van de gevallen onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik zie net ook dat ik een ander soort aansluiting heb, dus een 2mPnp gaat er niet inpassen.
De headshell die uit de 505-2 komt heeft een schroefdraad, en de headshell die uit mijn Citronic komt heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:14:
Ik zie net ook dat ik een ander soort aansluiting heb, dus een 2mPnp gaat er niet inpassen.
De headshell die uit de 505-2 komt heeft een schroefdraad, en de headshell die uit mijn Citronic komt heeft dat niet.
Daarnaast kun je in de kant en klare oplossing van Ortofon ook geen andere elementen monteren dan alleen die uit de 2M serie... Dus een losse 2M Red af monteren in de bestaande headshell is sowieso een betere keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nogmaals bedankt voor je info, Heb je een site waar ik kan vinden hoe ik die headshell moet gaan monteren?
Moet de 2m helemaal naar voren of naar achteren. (vroeger van aboutdj moest hij in het midden zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Met wat geluk staat op Vinylengine.com een handleiding en met nog wat meer geluk staat daarin hoever de naald naar voren/achter moet. Al is dat slechts een richtlijn. Op dezelfde site kan je ook 'protractors' vinden, daarmee kan je het element zo afstellen dat hij zo mooi mogelijk speelt en zo min mogelijk vervormd.

Voor DJ gebruik is eea al snel goed en moet die naald zo hard mogelijk in je plaat geduwd worden, voor gewoon luisteren is dat toch wat anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Echt toevallig, ik zit daar net te kijken. Hoop info waar ik zeker wat aan ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen kerst 2 LP's gekregen.

Lavinia Meijer - Passaggio: Einaudi By Lavinia en The Notwist - Neon Golden

Zelf al een tijdje niets nieuws gekocht, beetje rustig met vinyl op dit moment.
Heb daarom mijn Pink Floyd collectie maar even uitgestald en een paar foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2806/11730481586_58f32a823e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3773/11729722355_097d10b39b_b.jpg

Voor wie geintresseerd is, er staan meer foto's op mijn flickr pagina en info over de releases kun je vinden in mijn discogs database. Zie voor beide mijn signature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Mooie collectie ReVision! Ik heb toevallig van de week de Nederlandse variant van 'A Nice Pair' gekocht: Milestones.

Discogs: http://www.discogs.com/Pink-Floyd-Milestones/release/1475894
Ontzettend zonde dat ze die lelijke band er overheen geplaatst hebben... Ik vind de cover van 'Piper' echt geweldig, deze is nu behoorlijk om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooie collectie van ReVision (PS: leuk dat je ook op Vinl.net zit!). Vanavond 80's cheese fest met wat commerciele high energy soundtracks en wat Speed Metal.
In de mancave vanavond (garage omgebouwd) met tweede setup: Technics SL 3110 met AT95E en oude Sony versterker. JM Lab Profil 1 speakers (denk dat ik die boven ga zetten, voor prikkie gekocht, klinken beter dan mijn nieuwe B&W 685's stiekem...).
Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2pKXkrAfBpn2cWnovL5WLw_94Rme4fvIVZkHR1HWFn6QmacxN8oWe3HT4Sp6oyRdq5CCzf5EwZ4COeAM6ZgKeVeVXR7Mp11ak4sODI8rVCOMA/photo%205.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:31:

Heb daarom mijn Pink Floyd collectie maar even uitgestald en een paar foto's gemaakt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor wie geintresseerd is, er staan meer foto's op mijn flickr pagina en info over de releases kun je vinden in mijn discogs database. Zie voor beide mijn signature ;)
Dubbel en driedubbel? Niet eerlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Een tip om de naald af te stellen: http://conradhoffman.com/TemplateGen.zip
Is een programmaatje waarmee je een arc protractor kunt genereren en afdrukken. Ik vind het zelf met een arc protractor erbij (samen met de stupid protractor) een stuk makkelijker afstellen. Met alleen de stupid protractor vind ik het toch maar moeilijk te zien of hij nou ver genoeg naar voor/achter zit. Zien of hij scheef staat gaat dan wel weer makkelijk met de stupid protractor, dus beide is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heel wat meer dan mij... afgelopen weekend Wish you were here gekocht, en van m'n vader nog steeds Dark side of the moon liggen... en laatst ook Meddle uit z'n kast getrokken. Die 3 platen klinken wel erg lekker... weet niet hoe de rest van hun repetoire is? Hopelijk ook snel die AT120e binnen, kijken hoe ze daarmee klinken :D
Morgen met wat geluk ook eigen Dsotm in huis, hopelijk beetje goede...

Dus, is in huis, volgens mij ook best goed... of ik misschien nog interesse had in andere lp's, kwam aan met kratje platen, ik beetje bladeren... of ik voor 10 euro toch niet alles mee wilde nemen. En dus staat hier een hele berg platen :p
Zit meuk tussen, standaard ouwe verzamelaars, ook wat spul van Beatles (best of's), Paul Mccartney, Moody Blues, Paul met en zonder Simon, Johnny Cash, Neil Young, Deep Purple, maar ook Anita Meyer, Herman van Veen, Robert Long...

Even goed uitzoeken wat ik wil houden, liefst niet teveel, en de rest op marktplaats oid knikkeren voor weinig.

En maar gelijk een hele lading binnen en buitensleeves besteld, zat ook All things must pass bij van George Harrison, die gaat op stapel houden.. maar trok eerste plaat uit z'n hoes, hoop geschuur, weet niet wat erin zit, maar kan nooit goed zijn, even goed schoonmaken en in vers jasje... Hopelijk is de rest beter.

[ Voor 25% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don’t have any surface noise. I said, “Listen, mate, life has surface noise" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:24:
Diskid en Minstrel Music, maar die 2 ken je waarschijnlijk wel :)
[...]
Diskid ken ik wel, daar haal ik af en toe wel een plaatje (moet ik eerst weer ergens pinnen in de stad 8)7 ).

Minstrel ken ik niet, maar ja ik woon dan ook nog maar een jaartje in deze Hanzestad.

Ik ben nu in de race voor een speler. MIjn ogen zijn al een hele poos gericht op de Pro-Ject Debut Carbon (DC) / OM 10, de goedkoopste uit deze serie, €349. Mijn budget is beperkt en meer dan €400 wil/kan ik er nu nog niet aan uitgeven. Ik moet ook nog kijken hoe ik het geluid uit mijn koptelefoon ga krijgen omdat ik geen nette receiver heb staan. Ik heb alleen een klein buizenversterkertje, ooit als zelfbouw gekocht en in elkaar gezet, waar 2 kleine luidsprekers op aangesloten zijn. De platenspeler en deze versterker komen niet bij elkaar in de buurt te staan. Ik zat zelf te denken om er nog een Little Dot MKiii bij te halen, die is nog goed te betalen.

Het geluid van een platenspeler hoeft van mij niet perfect te zijn, mijn oren én mijn oude platen zijn dat ook bij lange na niet. Ik wil alleen geen ouderwetsche speler, puur vanwege het uiterlijk van de rest van de kamer. Daarbij weet je ook nooit hoe er met het materiaal is omgegaan.

Kortom waar het mij om gaat (met enige kwaliteit):
Debut Carbon + Little Dot MKiii +koptelefoon + luie stoel + lekker biertje = relaxed en actief muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
sypie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:02:
[...]
Ik ben nu in de race voor een speler. MIjn ogen zijn al een hele poos gericht op de Pro-Ject Debut Carbon (DC) / OM 10, de goedkoopste uit deze serie, €349. Mijn budget is beperkt en meer dan €400 wil/kan ik er nu nog niet aan uitgeven.
Niet om reclame te maken, maar bij vinylvinyl is de goedkoopste Carbon met OM10 €299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan ga ik daar even kijken, dan blijft er nog wat budget over om aan andere zaken te besteden, de luie stoel is er ook nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zo het kabeltje is binnen.

Het geheel klinkt lang niet gek. Eigenlijk best wel goed.

Wat me wel op valt is dat ik het volume best hoog moet zetten om er redelijk wat geluid uit te krijgen.

Ik heb de platenspeler als MM aangesloten op de Musical Fidelity.
Dat lijkt me wel goed toch (Technics SL D202)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wat voor elementje heb je eronder hangen? Kan zijn dat die gewoon een wat minder sterk signaal uit stuurt, meen dat de AT95e ook wat zwakker is.... (als het goed is kan ik dat komende week testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:41:
Wat voor elementje heb je eronder hangen? Kan zijn dat die gewoon een wat minder sterk signaal uit stuurt, meen dat de AT95e ook wat zwakker is.... (als het goed is kan ik dat komende week testen)
Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik heb de platenspeler gekregen van mn schoonvader :)

Kunnen jullie aan de hand van foto's zien om welk element het gaat?
Indien ja dan kan ik wel wat fotootjes maken. Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:57:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen idee. Ik heb de platenspeler gekregen van mn schoonvader :)

Kunnen jullie aan de hand van foto's zien om welk element het gaat?
Indien ja dan kan ik wel wat fotootjes maken. Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd :)
Naar die foto's ben ik idd wel benieuwd... Want als er een MC element onder gemonteerd zit moet je de druk knop op de Musical Fidelity omzetten van MM naar MC en de platen speler op die ingang aansluiten...

Even nog iets anders, ik ben vandaag naar Eindhoven geweest. Aldaar heb ik diversen winkels bezocht en vooral bleef ik weer hangen bij de Mediamarkt... Deze keer ook nog wat gekocht te weten:
De Police Academy - complete DVD collectie
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/PoliceAcademyDVDcollectie_zpse0348bc3.jpg

- John Mayer - Paradise Valley LP+CD

Hoes met plastic er nog om heen:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/JohnMayer-ParadiseValley1_zps743d88ee.jpg

De LP, CD, binnenhoes en buitenhoes uitgepakt:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/JohnMayer-ParadiseValley2_zps89f0d8f0.jpg

De LP zit ik momenteel te beluisteren en hij klinkt erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dat album van John Mayer klinkt idd erg lekker, gekocht op iTunes al... Platen bij de Mediamarkt vielen me ook alleszins mee, gewoon netjes gesealed, geen beschadigde verpakkingen en hele nette prijzen. Tijd geleden daar oa Settle van Disclosure meegenomen.

Ben hier druk bezig te bekijken wat ik vanmorgen allemaal gekocht heb en ze door de Knosti trekken, sommige platen zijn best vies, andere weer heel netjes, volgens die kerel was een tijd geleden alles gewassen en daarna omgezet naar mp3 :p

Valt me wel op dat vooral platen uit Duitsland en oa van Apple kwalitatief goed aanvoelen, stevig en vrij dik vinyl, heb ook wat platen die alle kanten in flapperen zo dun zijn ze. Grappige is ook dat denk een 90% van de platen uit Duitsland komt, denk dat et een duitser was...
Helaas ook 1 plaat vol flinke krassen... Als die netjes afspeelt hou ik em anders dan uh... ga ik der wat anders voor verzinnen :p

[ Voor 5% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-01-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:47:
Helaas ook 1 plaat vol flinke krassen... Als die netjes afspeelt hou ik em anders dan uh... ga ik der wat anders voor verzinnen :p
Wellicht dat je hier een leuke klok van kunt maken als het niet anders is... :P Dat zou wel erg gaaf kunnen uitzien aan de muur... Je krijgt dan zoiets ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://www.theperfectyou.nl/wp-content/uploads/2012/06/220815_klok_lp0.jpg

Een uurwerk en een setje wijzers kun je zo bestellen bij Conrad en voor rond de 20 euro heb je iets leuks erbij...

[ Voor 24% gewijzigd door rcor op 04-01-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier heel veel bekende namen! Het grootste deel van de leven van mijn forum komt duidelijk van hier.
Gezellig! Maar meer is beter, dus als iemand een heel apart forum over muziek op vinyl een leuk idee lijkt, zie vinl.net! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:50:
Ik zie hier heel veel bekende namen! Het grootste deel van de leven van mijn forum komt duidelijk van hier.
Gezellig! Maar meer is beter, dus als iemand een heel apart forum over muziek op vinyl een leuk idee lijkt, zie vinl.net! :D.
Het openzetten van een deel van je forum heeft dan ook positief meegewerkt aan het leden aantal... Zo ben ik pas lid geworden toen ik zag wat er allemaal mogelijk is... Hopelijk komen er nog meer leden bij, dat verdient je forum... Ik zal op het Tweakers.net - het grote vinyl topic altijd wel actief blijven, maar ook zal ik mijn bijdrage blijven leveren aan het vinl.net forum...

Elkaar plezieren met wat we doen met ons "zwarte goud" of elkaar helpen is nu eenmaal iets wat ik graag doe en dat kan via forums zoals jou www.vinl.net en dit topic, "Het Grote Vinyl Topic"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:47:
Dat album van John Mayer klinkt idd erg lekker, gekocht op iTunes al... Platen bij de Mediamarkt vielen me ook alleszins mee, gewoon netjes gesealed, geen beschadigde verpakkingen en hele nette prijzen. Tijd geleden daar oa Settle van Disclosure meegenomen.
Dat zijn de grotere vestigingen zeker, want de onze in Alphen aan den Rijn heeft juist de cd afdeling kleiner gemaakt zonder dat er ooit vinyl is geweest of zal komen. Ze verkopen wel platenspelers, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

MM's zijn franchises dus besluiten dat vrij onafhankelijk van elkaar. Hier in Utrecht waren ze zeer verrast toen ik de eerste keer vroeg waar de LP's lagen, nadat ik eerder vinyl had gevonden in een andere vestiging. Als in, 'die kerel is gek' blikken :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Mijn ervaring is dat je mazzel moet hebben bij de MediaMarkt. Als ze al vinyl hebben dan moet het nog in goede staat zijn (vaak zijn alle randen en hoekjes al voorzien van flinke deukjes) en OK zijn qua prijs. Sowieso geniet het mijn voorkeur om platen te kopen bij de lokale platenboer of kleinere franchise als Velvet Music.

Ik heb dit weekend mijn platen en singeltjes ook op discogs gezet. Wat een werk! Mijn collectie: http://www.discogs.com/user/bartsled/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ik ben net klaar met collectie op Discogs zetten...wat een pokkewerk, omdat overal meerdere uitgaven van zijn, zelfde nummers, andere landen of andere kleine wijzigingen, heb het zoveel mogelijk laten kloppen:

http://www.discogs.com/user/roeltej/collection

Die Mediamarkt was vestiging Eindhoven, volgens mij een wat grotere. In Breda een tijdje geleden gekeken, daar was niks te vinden, maar die waren volgens mij ook de boel overhoop aan het gooien, of hadden het net overhoop gegooid.
Bij de Saturn in Tilburg hebben ze ook wat vinyl, wel verstopt aan de zijkant van de balie, je moet er maar net tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik haal mijn platen wel bij de plaatselijke vinyl winkel. nou ja winkel, het is een pijpenla in de gevel van een kledingwinkel in winkelcentrum De Ridderhof te Alphen a/d Rijn.http://vinylandmore.nl/

Heeft een redelijke collectie, maar hij kan aan alles komen als hij het niet heeft liggen. En je mag een tweedehands lp's gewoon op de draaitafel leggen om te luisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 05-01-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 16:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor liefhebbers van D&B, dubstep en andere electronische muziek, check even http://www.antenne-tilburg.nl/antenne/
Obscuur winkeltje, ziet er van buiten uit als een kledingzaak, maar die gast is een oude hippie en weet wel waar ie het over heeft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Eagle schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:15:
Voor liefhebbers van D&B, dubstep en andere electronische muziek, check even http://www.antenne-tilburg.nl/antenne/
Obscuur winkeltje, ziet er van buiten uit als een kledingzaak, maar die gast is een oude hippie en weet wel waar ie het over heeft :)
Hij heeft zelfs hellfish en Venetian Snares en Bong-Ra O+

Alleen is die Hellfish wel echt afschuwelijk duur :X

Binnenkort als mijn platenspeler het weer doet daar wat dingen bestellen O+ Vooral Hellfish O+ Die mastering is echt oprecht briljant. Elke luistersessie hoor je andere dingen. Elke koptelefoon laat je weer meer ontdekken van de muziek.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ok mensen, het ziet er naar uit dat ik eind april een midweekje in Londen bivakeer, met de vrouw en kleine en we gaan natuurlijk zoveel mogelijk 'zien' en 'doen'. Hoog op mijn verlanglijstje staan uiteraard die vele vinyl winkeltjes die Londen ongetwijfeld rijk moet zijn, maar... welke? Welke mag ik echt niet missen? We verblijven en blijven vooral in het centrum dus daar wil ik het ook een beetje bij laten, ik krijg de handen niet echt op elkaar voor speciale vinyl field trips denk ik ;) maar wil ook voorkomen dat ik er ergens 1 mis die net een straatje achter een touristische highlight lag.

Ohja, betreft muzieksmaak 60-70s rock oldies, jazz (Davis, Coltrane, Brubeck, Monk) en 90s alternatief voornamelijk. Geen dance.

[ Voor 9% gewijzigd door Servor op 06-01-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Le Enfant! schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:18:
http://www.timeout.com/london/music/londons-best-music-shops

Deze winkels staan terecht in deze lijst, vooral Rough Trade is een uitstekende winkel. Misschien moet je ook eens een city trip doen naar Manchester. Die stad vind ik een stuk 'beter' dan Londen, al ben ik misschien niet echt objectief. ;) En daar hebben ze trouwens de beste platenzaak van de UK (en eigenlijk ook van de hele wereld), Piccadilly Records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
OMG, heb ik mijn Dual 505-2 helemaal afgesteld, tijdelijk ander naaldje eronder.
Stekker erin... DOOD.
Schijnt een aan en uit switch te zijn die de arm geactiveerd word. Zat een beetje stof op, en werken.
Ohh wat speelt dat heerlijk. Stevige sound en beter dan mijn Citronix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:16:
OMG, heb ik mijn Dual 505-2 helemaal afgesteld, tijdelijk ander naaldje eronder.
Stekker erin... DOOD.
Schijnt een aan en uit switch te zijn die de arm geactiveerd word. Zat een beetje stof op, en werken.
Gefeliciteerd met je speler....en complimenten voor je avatar en onderschrift....ga die er ZEKER inhouden thuis:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:16:
Stekker erin... DOOD.
Oeh vertel vertel vertel. Wat voor switch? Waar heb je die info vandaan?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik kan hier niet ff jijbuzen, maar je moet hem open maken.
Als je dan je tone arm optilt, zie je een meganisme naar een blokje lopen. En daar zit de microswitch.

Gevonden: YouTube: Dual 505 Turntable Fix

[ Voor 24% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 06-01-2014 13:46 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic