Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
Wimmel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:36:
[...]

Ik weet niet hoe je de buitenkant mooier kan krijgen, Mijn ervaringen met de alu uitvoering is dat de fineerlaag dermate dun is dat de kans groot is dat je hem beschadigd wanneer je te agressieve middelen gaat gebruiken. Om de platter mooi te krijgen werkt ellebogenstoom in combinatie met brasso koperpoets het beste. Onderstaand resultaat heeft iets meer dan een uur gekost.

Voor
[afbeelding]

Na
[afbeelding]
Ik ben net jouw topic doorgegaan, mooi project! Je schrijft dat je polish van Langsol hebt gebruikt voor de body. Welke variant precies? En ook niet geheel onbelangrijk, waar heb je het goedje gekocht? Gewoon bij de doorsnee bouwmarkt?

Ik heb RVS poets staan, wellicht dat ik hier ook mee aan de slag kan voor de platter. Ellenboogstoom heb ik voldoende op voorraad. Morgenavond dan maar een CDtje opzetten en aan het beuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wat vinden jullie trouwens van spikes onder je draaitafel? Ik heb er 3 onder mijn 166 (links/rechtsachter en midden voor) maar zie nogal verschillende meningen over het uiteindelijke effect online staan. Ook mensen die zeggen dat het bij zo'n geveerde tafel juist geen goed idee is?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12

Wimmel

Hello

Ik gebruik een 16 jaar oude tube die ik toen bij de lokale ijzerwarenzaak gekocht heb. Ik heb even rondgezocht en ik denk dat het deze is (klik voor link):

Afbeeldingslocatie: http://schopnet.uhrenwerkzeug.mobi/uhrenwerkzeuge/bilder_gr/0291f_gr.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Acolyte57 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:18:
Wat vinden jullie trouwens van spikes onder je draaitafel? Ik heb er 3 onder mijn 166 (links/rechtsachter en midden voor) maar zie nogal verschillende meningen over het uiteindelijke effect online staan. Ook mensen die zeggen dat het bij zo'n geveerde tafel juist geen goed idee is?
Staat jouw speler op een plek met veel trillingen? Bijvoorbeeld een kast op een niet heel stabiele parketvloer.
Anders maakt het imho echt niets uit.
Sterker nog: drie spikes lijken mij nou niet bepaald bevorderlijk voor de stabiliteit van je speler...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nyarlathotep schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:54:
[...]

Staat jouw speler op een plek met veel trillingen? Bijvoorbeeld een kast op een niet heel stabiele parketvloer.
Anders maakt het imho echt niets uit.
Sterker nog: drie spikes lijken mij nou niet bepaald bevorderlijk voor de stabiliteit van je speler...
Drie spikes is juist stabiel. Met vier is het lastiger als de ondergrond niet helemaal vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:44:
[...]
Sowieso klinken MM elementen levendiger dan MC elementen...
Dat waag ik te betwisten :) Is eerder andersom vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn Thorens staat op trespa blokjes (die zijn aan de trespa bodemplaat gemonteerd) en om eea waterpas te krijgen heb ik er taps toe lopende rubberen blokjes onder gezet. Bepaalt geen spikes dus maar mijn Thorens staat op een glazen plankje dat aan de muur is bevestigd dus van trillingen amper last. Heb nog wel ergens spikes liggen maar tot nu toe geen reden gezien ze te gaan monteren. Het bevalt mij prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf Soundcare Superspikes onder mijn Thorens TD 2001. Ook upgrade met verzwaarde dikke MDF bodem, gedempt met Isomat TS.

Voetjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundcare.no/store-bilder/GJENG01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Wimmel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 07:26:
Ik gebruik een 16 jaar oude tube die ik toen bij de lokale ijzerwarenzaak gekocht heb. Ik heb even rondgezocht en ik denk dat het deze is (klik voor link):

[afbeelding]
Ik heb Mr. Muscle Metaal Fix gebruikt voor de body, van zilver / koper kleurig terug naar zilver kleur :)
Voor de platter heb ik ondertussen al drie doekjes gitzwart gekregen. Hij glimt al stukken meer, maar het is nog verre van een vlekkeloze spiegel.

Daarnaast neem ik nu een licht rommelend geluid waar uit m'n rechterkanaal. Soort van lichte donder als het ware. Geen echte brom. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb dat kanaal laten voorzien van een nieuwe stekker, maar het rommelen valt pas vandaag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:18:
Voor een geveerde tafel maakt het veel minder uit. Met 3 spikes staat je tafel in ieder geval stabiel (dat is belangrijk want er wordt natuurlijk een gewicht rondgedraait), en als ze draaibaar zijn kan je 'm waterpas stellen.
Nu is het altijd in principe beter om zoveel mogelijk dempende basis te hebben in allerlei variaties (frequenties), maar de meeste subchassistafels hebben geen dikke zachte rubberen voeten, dus is de noodzaak voor die tafels minder aanwezig.
Een niet geveerde tafel tafel op spikes zetten (dus zonder enigerlei demping) is absoluut geen goed idee :o

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 04-12-2013 23:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ja, waterpas zetten doe ik ook met de spikes inderdaad. Gaat om standaard Conrad spikes die met dubbelzijdige tape aan de tafel zitten, dus zeker niet zo geavanceerd als die Soundcares :)

Hij staat op een lage kast naast een van m'n speakers op een laminaatvloer, maar heb voor m'n gevoel geen excessief last van trillingen daar.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb in één van mijn lp's een kras zitten van een centimeter of 2, aan het begin van de plaat. En deze hoor ik vrij duidelijk bij het afspelen.
Is er een manier om met een beetje poetsen e.e.a. een beetje te maskeren? In ieder geval die tik wat minder hoorbaar maken...
Helaas heb ik (nog) niet de beschikking over speciale tools. Ik heb wel eventueel een borsteltje wat bij mijn Philips trimmer zit.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op donderdag 05 december 2013 @ 07:55:
Ik heb in één van mijn lp's een kras zitten van een centimeter of 2, aan het begin van de plaat. En deze hoor ik vrij duidelijk bij het afspelen.
Is er een manier om met een beetje poetsen e.e.a. een beetje te maskeren? In ieder geval die tik wat minder hoorbaar maken...
Helaas heb ik (nog) niet de beschikking over speciale tools. Ik heb wel eventueel een borsteltje wat bij mijn Philips trimmer zit.
Zover ik weet is een kras op een lp om omkeerbaar en zul je met die kras moeten leren leven... Het enig wat je nog kunt doen is opzoek gaan naar dezelfde lp tweedehands / nieuw en goed kijken of deze kras vrij is alvorens je hem overneemt / koopt...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:07
rcor schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:23:
[...]

Zover ik weet is een kras op een lp om omkeerbaar en zul je met die kras moeten leren leven... Het enig wat je nog kunt doen is opzoek gaan naar dezelfde lp tweedehands / nieuw en goed kijken of deze kras vrij is alvorens je hem overneemt / koopt...
Ik zag dit laatst op youtube
YouTube: How to Fix a Looping scratched Vinyl LP Record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
leuk topic hoor..

woon sinds juni in szentkiraly hongarije en nog niet alle spullen zijn hier
dus helaas slechts ongeveer 300 langspeelplaten staan hier ik hoop medio mei 2014 de rest hier te hebben dat zijn dat ongeveer 1500 langspeelplaten

deze set heb ik aangeschaft in 1984 dus inmiddels bijna 30 jaar oud

het gaat om de volgende philips set

FA 141 Versterker
FT 141 Stereo tuner
FP 142 Platenspeler

daarnaast een iets recentere Cassette speler van yamaha
yamaha kx-w232 uit 1992 die ik 2 jaar terug geruild heb met een commodore 64

waarschijnlijk niet erg interessant voor de meeste audiofielen hier maar ik ben er al erg lang erg blij mee

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/2922.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/1271.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/774921675_102027815680445_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/527965480_102027815682045_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/5851425433_10202781567964_tn.jpg

heb mijn hele leven lang met mate platen gekocht mijn favorieten zijn : alle platen van U2 , the Simple Minds , Bruce Springsteen alles va Eric Burdon met en zonder de Anmals ,

na de komst van de cd gewoon doorgegaan met kopen maar dan wel veel tweedehands wat betreft mijn cd collectie die zit ruim op de 3000 cds maar ik draai veel meer platen

[ Voor 14% gewijzigd door kimahri op 05-12-2013 11:38 ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 21:37
Sinterklaas is hier net al geweest ... in zijn oranje/witte bus :p

Bracht m'n marktplaats Rega Fono voorversterker, DX naaldweegschaal en een interconnectlink van Ru Connected, al schuif ik laatste waarschijnlijk door naar die baardmans die aan het eind van het jaar komt... nog even over denken.

En straks mag ik nog even de Beatles Live @ BBC 2 ophalen die ik gewonnen heb via de Facebookpagina van Vinylclub :D (en Arcade Fire en Jacco Gardner die ik besteld had)

@ hierboven, leuke collectie schedels :p (en ook lp's...)

[ Voor 7% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 06-12-2013 19:34 . Reden: connect => link... zat te teveel met merknaam in mn kop denk :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
bartsled schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:41:
[...]

Dan zou ik kijken of ze Lou Reed Live hebben, dat is de andere helft van 't zelfde concert. Naar mijn idee net het leukere stuk van de set. Als is het intro van Sweet Jane onovertroffen op RNRA.

En als die er niet is, RNRA en Transformer vind je vaak in de 2e hands bakken voor een euro of 5 :)
mooie plaat ik heb hem vanaf dag van uitkomst in mijn bezit

_/-\o_

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een praktische vraag voor ik aan het schoonmaken ga: Ik heb zo'n Knosti Disco antistat. Wil ik binnekort mee aan de schoonmaak, maar dat spul schijnt residu achter te laten. Hoe gaan jullie daar mee om? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:18:
[...] dat spul schijnt residu achter te laten. Hoe gaan jullie daar mee om? :)
ik gebruik niet de 'officiële' vloeistof van Knosti, maar de vloeistof van Vinyl Archief in Nijmegen. Eerder heb ik ook wel eens zelf wat bij elkaar gemengd met behulp van een recept dat ik ergens uit het internet had opgedoken (gedestilleerd water, alcohol, druppel glansspoelmiddel - veel meer was het niet, geloof ik...).

Het residu was me bij de ene fles Knosti die ik ooit gebruikt heb, trouwens niet opgevallen. Maar toen was ik ook nog iets minder kritisch...

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Even een praktische vraag voor ik aan het schoonmaken ga: Ik heb zo'n Knosti Disco antistat. Wil ik binnekort mee aan de schoonmaak, maar dat spul schijnt residu achter te laten. Hoe gaan jullie daar mee om? :)
Ik leg na het schoonmaken (en drogen) de platen nog even op de draaitafen en speel ze af. Na elke afgespeelde kant maak ik wel heel voorzichtig de naald even schoon om het knosti-pluisje daar weg te halen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Oeh, demi water, goed dat je dat nog even zegt... wou straks al water uit de kraan erin gooien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Acolyte57 op 05-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Even weghalen met een naaldborsteltje na het spelen (voorzichtig!) of zelf een middeltje maken van 1/3e alcohol en verder demiwater. De knosti vloeistof is gebaseerd op ethanol. De meeste mensen hier gebruiken isopropanol.
Je kunt de knosti vloeistof ook verdunnen met demiwater, dat schijnt minder/geen residu achter te laten en eigenlijk niet slechter schoon te maken. En dan kun je er natuurlijk langer mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog ff naspoelen in demi water na wassen met knosti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:53:
Sinterklaas is hier net al geweest ... in zijn oranje/witte bus :p

Bracht m'n marktplaats Rega Fono voorversterker, DX naaldweegschaal en een interconnect van Ru Connected, al schuif ik laatste waarschijnlijk door naar die baardmans die aan het eind van het jaar komt... nog even over denken.

En straks mag ik nog even de Beatles Live @ BBC 2 ophalen die ik gewonnen heb via de Facebookpagina van Vinylclub :D (en Arcade Fire en Jacco Gardner die ik besteld had)

@ hierboven, leuke collectie schedels :p (en ook lp's...)
Mooie interlinks van Ru Connected... Het merk is niet zo bekend, maar ik ken ze en ze klinken geweldig (nog leuker: ze zijn goedkoper dan je denkt als je ze voor de eerste keer ziet, want de prijs is om en nabij de € 25,- per analoge interlink set van 1M lang)... Ik gebruik 2 stereo tulpkabel setjes van RU. De eerste zit tussen de platenspeler en de phono preamp en de andere zit tussen de phono preamp en de receiver... Nooit spijt van de aanschaf gehad... Voor de mensen die nieuwsgierig geworden zijn is het kijken op hun website altijd de moeite waard: http://www.ruconnected.nl/...

Daar vindt je naast analoge interlinks ook diversen digitale aansluit kabels van goede kwaliteit voor een leuke prijs... Doordat ze de kabels niet blisterverpakking stoppen voor het versturen, maar gewoon in plastic zakjes, passen de kabels in een envelop die gewoon door de brievenbus kan (altijd handig omdat je dan niet thuis hoeft te zijn om het pakketje in ontvangst te nemen)... En heel belangrijk: De verzendkosten zijn door het versturen via de normale post ook nog eens lekker laag...

Hier nog even een foto van de analoge stereo interlink van RU Connected:
Afbeeldingslocatie: http://audioreview.nl/images/stories/ruconnected/ruanaloog550.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 06-12-2013 12:11 . Reden: Beter plaatje gevonden van de Ru Connected... Hierdoor krijg je een beter beeld van de kabels dan bij de vorige foto... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ze zaten qua prijs eigenlijk over het bedrag wat ik er maximaal aan wilde besteden heen... maar toch gedaan... ik ga er wel vanuit dat het iets beter klinkt dan goedkope dropveters, rest van kwaliteit zit meer in de afwerking van de kabel en pluggen. Zo'n dropveterkabel valt al uit elkaar als je ernaar kijkt, dit is toch net wat degelijker.

Dingen gisteren uiteindelijk toch nog uit de verpakking getrokken... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mr_petit schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:40:
[...]

Maar goed, een MC20e2 tov een at440mla is een interessant vergelijk. De MC20e2 is sowieso niet meer leverbaar en was een beroemde instapper (gedoodverfde concurrent van de eveneens niet meer leverbare DL-160)

[...]

Wel je bevindingen posten :) Op MM stand zal de MC20e2 ongetwijfeld zachter klinken (het is nooit helemaal high output; het kan zo 6-10dB schelen), dus daar moet je doorheen prikken (aka CD loudness war effect) . Afhankelijk van de voorversterker doen ze het soms toch beter op mc stand.
Inderdaad, qua aanschafprijs komen ze aardig overeen, maar qua specs best verschillend.
Zal zeker laten weten wat het resultaat is. Moet er alleen even de tijd voor hebben/vinden. Al heb ik met kerst vaak tijd zat. heb ook nog een acryl platter liggen... Ook nog steeds niet vergeleken met de standaard pro-ject MDF platter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wat nou grijze grauwe dagen…. Kleur *O*
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0647_zpsd93cbffe.jpg?t=1386407163
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0649_zps17c584dc.jpg?t=1386410374
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0645_zps69b7547d.jpg?t=1386406277

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
Lekker hoor :Y

Gisteren 'even' bij de Plaatboef in Rotterdam geweest. Wat 7 inches waaronder Jimi Hendrix Purple Haze bw 51st Anniversary (Japanse persing) , Kings of Leon Supersoaker bw Work on me meegenomen en wat lp hoezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 07-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de post: Black Sabbath 180 gram.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2pv0o5urk-C2BAFjwmuH_nKr8lapHts2IlZgcI5xYqrTv0boEG5mdJh_uCiy2XulvlPQtQa4KmRxuHkZSKdlJ1IXewLa5hNTj6NXDYXzfalmY/212.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Kwam al zoekende naar stofkappen voor mijn 166 deze lijn tegen op eBay:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Acrylic-Dust-cover-Tonearm-protector-for-Thorens-TD160-165-145-166-and-others-/00/s/OTAwWDE2MDA=/z/OuwAAMXQXZZRfBbq/$T2eC16ZHJFsFFR-(EEh9BRfBbpvQN!~~60_12.JPG

Vind hem er heel vet uit zien, maar is dus geen volledige kap - bedekt alleen de platter en de arm, en ook enkel van boven. Denken jullie dat dit enigszins zinvol is of eindig ik met net zoveel stof als normaal op de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Lijkt me niet erg zinvol, maar een 'normale' kap dicht ook niet 100% af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gisteren bij m'n ouders nog enkele platen uit de stapel getrokken... nooit gedacht ooit naar de platen van m'n ouders te luisteren :p

Neil Diamond is nu aan het draaien, maar wat een crappy plaat :p deels al 'verkracht' door het vele draaien door m'n ouders, de leeftijd, en heeft jaren plat gelegen (alle platen liggen daar nu plat...). Het lijkt ook of het hele oppervlak van die plaat vol met putjes zit, gewoon slechte kwaliteit vinyl al?

Had ook Reflektor van Arcade Fire binnen, maar daar zit aan 1 kant op 1 plaat een aardige bobbel, eens kijken wat daarmee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Heren, een vraagje. Ik heb een Akai AP-D210 met een kapotte naald (RS-85 naald, PC-85 cartridge, als ik het goed begrijp...).
Nu ben ik niet zo bekend in dit wereldje, waar moet ik op letten met een mogelijke vervanger?
Wat zijn de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Acolyte57 schreef op zondag 08 december 2013 @ 03:47:

[afbeelding]

Vind hem er heel vet uit zien, maar is dus geen volledige kap - bedekt alleen de platter en de arm, en ook enkel van boven. Denken jullie dat dit enigszins zinvol is of eindig ik met net zoveel stof als normaal op de tafel?
Vind ik wel wat hebben. Heb je een linkje of zoekterm voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naboo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:58:
Wat nou grijze grauwe dagen…. Kleur *O*
Gare du Nord, fantastische plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
DRAFTER86 schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:14:
Heren, een vraagje. Ik heb een Akai AP-D210 met een kapotte naald (RS-85 naald, PC-85 cartridge, als ik het goed begrijp...).
Nu ben ik niet zo bekend in dit wereldje, waar moet ik op letten met een mogelijke vervanger?
Wat zijn de opties?
Je zou het element prima kunnen vervangen door een AT95E (even op ebay kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Volgens mij kan je zelfs de naald van een AT95E gebruiken... vond een vervangende naald van een andere leverancier en die was oa daarop te gebruiken.

aan de andere kant, ga je er met een complete AT95e waarschijnlijk een eind op vooruit qua klank en die zal qua kosten niet veel duurder uitvallen dan alleen een nieuwe naald.

Ook natuurlijk de vraag wat je ervoor over hebt, anders zou je ook duurdere elementen kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:14:
Wat zijn de opties?
Deze naald is hier te bestellen:
http://www.pickupnaalden....kai_RS-85_Zwart_1245_1553

Ik heb zelf ook een Akai AP-D210 hier staan, maar bij mij hadden ze er een ander element onder gemonteerd nog voor ik zelf eigenaar werd van de platen speler... Maar als je nog het originele element hebt moet het zo wel goed komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:11
Dank voor alle tips! Ik ga denk ik deze bestellen, benieuwd hoe het klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRAFTER86 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:13:
Dank voor alle tips! Ik ga denk ik deze bestellen, benieuwd hoe het klinkt!
Dan kun je beter bij deze man hem bestellen. Scheelt weer in prijs en de service van William Thakker is volgens velen hier ook nog eens goed...

Succes ermee in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 06:27:
[...]

Dan kun je beter bij deze man hem bestellen. Scheelt weer in prijs en de service van William Thakker is volgens velen hier ook nog eens goed...

Succes ermee in ieder geval...
Heb ik ook gedaan afgelopen weekend. AT95e besteld bij Thakker (voor op mijn tweede speler). Zit al op de post. Betrouwbare verkoper. Heb al vaker aandrijfriemen gekocht bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Bij Thakker al een AT95e en een Ortofon 2M Red besteld, zou probleemloos weer daar bestellen idd. Was hier snel en netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Acolyte57 op 10-12-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Gisteren eens goed aan het luisteren gegaan, nu ook eens met koptelefoon... niet beste ding (Philips HP890), maar slecht is anders...
Maar ik 'mis' net wat in het geluid... beetje dat ding waardoor je gaat zeggen dat vinyl idd net wat leuker/beter klinkt dan een cd. Kan zijn dat de AT95e nog niet goed ingespeeld is, maar ook gewoon net een tekortkoming in dat element (of tafel en/of pre-amp), blijft een budgetding natuurlijk.

Ik kan vanavond nog wel wat proberen te spelen met de afstelling, misschien dat dat het beter maakt, maar ben ook wat vergelijkingsfilmpjes op Youtube aan het kijken en ondanks compressie en mindere geluid daar ed hoor je toch wel een verbetering bij sommige elementen, maarja, wat anders, 2M Red, M97xE, AT120E, AT440MLa... zoveel keuzes (waarbij de Shure waarschijnlijk de eerste afvaller is), kom ook alle elementen wel tegen in combinatie met mijn draaitafel (Sony PS-X4, de X5 en X6 zijn zo goed als hetzelfde) en iedereen is weer enthousiast over die combi... dus maakt het er niet makkelijker op :p

edit:
Toch nog wat aan het luisteren gegaan met en zonder koptelefoon en verschillende platen, oud en nieuw, heb over m'n speakers al snel het idee dat het kraakt in het hoog, en wat minder bij m'n koptelefoon. Kan ook nog zijn dat er wat is met mijn reciever (Onkyo TX-SR606) of speakers (Jamo S606), maar laatste lijkt me erg sterk, misschien brakke kabels waar ik nu met muziek achter kom... kan het ook nog checken door van een andere bron te spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 10-12-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:22:
edit:
Toch nog wat aan het luisteren gegaan met en zonder koptelefoon en verschillende platen, oud en nieuw, heb over m'n speakers al snel het idee dat het kraakt in het hoog, en wat minder bij m'n koptelefoon. Kan ook nog zijn dat er wat is met mijn reciever (Onkyo TX-SR606) of speakers (Jamo S606), maar laatste lijkt me erg sterk, misschien brakke kabels waar ik nu met muziek achter kom... kan het ook nog checken door van een andere bron te spelen.
Wat voor phono preamp heb je? Als deze ook MC elementen aan kan moet je goed kijken of de phono preamp in de stand voor mm elementen staat en niet in de stand voor MC elementen... Als deze in de MC stand staat krijg je ook brak geluid...

Daarnaast klopt het dat naalden in moeten spelen, maar naar verloop van tijd wordt bij normaal gebruik het geluid vanzelf beter...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 10-12-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Rega Fono, maar wel een oudje ... En alleen geschikt voor MM elementen...
Ben ook eens gaan zoeken op type reciever van me, waar die overal vrij goed uit de bus kwam toen ie nieuw was valt er nu weinig goeds meer over te vinden... Zou dus zomaar kunnen dat dat de veroorzaker van al het kwaad is, maar dat kan ik wel testen door wat andere bronnen te gebruiken.

Mocht dat issue zijn dan heb ik ook nog wat opties, ding houden en een leuke vintage stereo amp voor de fronts en phono gebruiken of een leuke, betere 2e hands reciever zoeken, optie 1 is waarschijnlijk stuk goedkoper en zal denk ik ook betrr klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Acolyte57 schreef op zondag 08 december 2013 @ 03:47:

[afbeelding]

http://www.sora-shop.de/M.../Plattenspielerhaube.html
Maken ze hem zo voor je op maat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier nu ook een witte plaat, ziet er echt apart uit :D
Nieuw album van Tim Knol.

De Onkyo reciever gaat er ook uit, staat al een Denon 1912 klaar... hopelijk werkt en klinkt die beter, morgen de boel ombouwen en testen.

Naald stond dus ook niet haaks genoeg op de plaat, azimuth is niet in te stellen zover ik weet, dus een klein ringetje tussen gedaan, lijkt al stuk beter nu... Heb alleen geen echte spiegel bij de hand om goed te checken. Nu eens goed luisteren. Nadeel is dat headshell toch nog wat speling heeft, waardoor naald dus zomaar weer beetje scheef kan gaan staan.

[ Voor 44% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-12-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wanneer de toonarm van mijn Philips 777 op de plaat geplaatst wordt piept de boel een beetje vervelend. Ik heb overal waar ik bij kon olie gesmeerd - geen succes. En van binnen kan je niet bij de arm zonder echt het hele apparaat te demonteren. In het boekje van een vergelijkbaar type staat dat de lagers allemaal zelfsmerend zijn, en je ze niet hoeft te smeren.

Heel handig, maar na 40 jaar werkt dat niet meer goed. En ik wil het dus met de hand smeren. Wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Kruipolie?

Nee, ik zou toch proberen of de boel uit elkaar kan. Het is tenslotte ook in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
TheZeroorez schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:53:
Wanneer de toonarm van mijn Philips 777 op de plaat geplaatst wordt piept de boel een beetje vervelend. Ik heb overal waar ik bij kon olie gesmeerd - geen succes. En van binnen kan je niet bij de arm zonder echt het hele apparaat te demonteren. In het boekje van een vergelijkbaar type staat dat de lagers allemaal zelfsmerend zijn, en je ze niet hoeft te smeren.

Heel handig, maar na 40 jaar werkt dat niet meer goed. En ik wil het dus met de hand smeren. Wie heeft tips?
Ik heb die van mij vervangen door een Thorens ;)
Maar als je een exacte vervanger wil, ik heb hier nog een 777 staan ter overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
bartsled schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb die van mij vervangen door een Thorens ;)
Maar als je een exacte vervanger wil, ik heb hier nog een 777 staan ter overname.
Haha, dat kan ook.

Ga toch maar eens een keer een avond schroeven dan, dat geluid hindert me mateloos. Volgens mij ben ik de vorige keer gestrand toen niet alle knoppen er fatsoenlijk vanaf wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 09:48
aanwinsten de laatste tijd:

Pink Floyd - Wish You Were Here
Pink Floyd - The Wall
Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
Arctic Monkeys - AM
The National - Boxer
Beastmilk - Climax op wit vinyl:

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_2639r32rww.jpg

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_2642rlvqpi.jpg

alsof er een plasje beastmilk op ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier afgelopen weekend een 20+ tal platen erbij gehaald, grootste deel van marktplaats, iemand die een flinke berg verkocht en daar wat leuks voor mezelf uit gehaald... oa wat spul van The Police, nooit echt fan van geweest, maar klinkt best lekker :-)

Ook wat beter gelet op het geluid, rechter hangen van element werkt dus goed, vervorming van het hoog op vooral de binnenste sporen is zo goed als weg.

Kwam er ook achter dat deze headshell niet origineel is, maar van een Sony PS-212 af komt... is ook van kunststof en enkele grammen lichter dan de originele... Ik mag nog wat uitzoeken voor kerst dus ik denk dat ik een Technics-like headshell bestel bij de conrad, niet duur dus het proberen waard. Daar verkopen ze ook een Knosti Disco Antistat voor 33 euro (scheelt nogal... heet daar alleen LP wasapparaat antistatisch), dus die komt er ook maar vast :p

Receiver is ook omgezet, met pijn en moeite, de Onkyo zonder display is weg en er staat nu een Denon. In het proces ook gelijk gezien dat mn cheapy speakerkabels (ook geen koper dus...) flink geoxideerd zijn... dus binnenkort ook maar eens vervangen, handig zo'n transparante mantel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij Conrad hebben ze die Knosti ook in een set met sleeves en extra reinigingsspul voor 44 euro:
http://www.conrad.nl/ce/n...46473/Vinyl-reinigingsset. Is dat tientje extra meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lekker duidelijk omschreven ook :p

Heb hier alleen al een stuk of 25-30 nieuwe binnensleeves liggen (al 10-15 stuks vervangen) en ook al een borsteltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Je krijgt er geen extra knosti vloeistof bij. Alleen de ene fles die al bij de knosti zit.
Die 33 euro is trouwens een topkoopje, want eerst was hij 40 euro (en was die set dus maar 4 euro duurder waardoor ik toen die kocht)

[ Voor 42% gewijzigd door MilaNL op 15-12-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, leuke tafel. Is dat die Takumi van Rik Stoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:29:
[...]

Hey, leuke tafel. Is dat die Takumi van Rik Stoet?
Ja, klopt. maandje in huis nu, erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 23-09 09:54
* MonkeySandwich meld zich

Zo juist sinds * mijn eerste LP gekocht, morgen komt de speler er bij. Twijfel nog tussen een Pro-ject Debut Esprit of een 1Xperience (de laatste is wat flexibeler kwa element upgrades door de in hoogte verstelbare toonarm).

The Raven That Refused to Sing

[ Voor 18% gewijzigd door MonkeySandwich op 18-12-2013 19:35 . Reden: ploatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
‘Most auto play mechanisms can seriously compromise the ability of the tonearm to allow the cartridge to track a record properly and are usually associated with cheap mid-fi or lo-fi units,’ said Brian Maddern, of Decibel Hi-Fi. ‘But if you want the convenience (or comfort) of a turntable that shuts itself off and you don't want to put up with substandard sound quality, the optical sensor facility available on the 1Xperience Comfort model is just what you need.’
:p

Wat ik wel lees is dat de 1Xperience een wat hoger geplaatst model is dan de Debut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Volgens mij is de toonarm tegenwoordig het zelfde, alleen is de ophanging iets beter doordat deze in hoogte verstelbaar is. De comfort versie die hierboven genoemd wordt heeft dan ook nog een automatische afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
MonkeySandwich schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:21:

Zo juist sinds * mijn eerste LP gekocht, morgen komt de speler er bij. Twijfel nog tussen een Pro-ject Debut Esprit of een 1Xperience (de laatste is wat flexibeler kwa element upgrades door de in hoogte verstelbare toonarm).

[afbeelding]
He Steven Wilson, goed album! Veel plezier :)

discogs

Verwijderd

MonkeySandwich schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:21:

[afbeelding]
Voor dat geld zou ik ook een nette, vintage Thorens overwegen. Veel beter gebouwd in de basis dan een pro-ject.
Ik ben ook begonnen met een Debut III en daarna 2Xperience Acryl. Vervolgens hoorde ik een Thorens TD 318 met redelijk basic naald, dat klonk zoveel muzikaler. Grotere soundstage.
Meeste Pro-Ject spelers tot € 1000 zijn van het type "plankje met plateau". Het nut van een (geveerd) sub-chassis is al zoveel interessanter IMO. Al eens een goede Thorens horen spelen?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik ben nu al een paar weken fanatiek aan het luisteren naar Scratch my back van Peter Gabriel. Een heel relaxed album met allemaal covertjes die stuk voor stuk heerlijk klinken. Wilde het album eerst via discogs bestellen maar recent een mailtje gehad dat er een nieuwe uitvoering komt;
Scratch My Back / And I'll Scratch Yours
Scratch my back zijn dus de covertjes door gabriel, And I'll scratch yours zijn covers door andere artiesten die zijn nummer coveren. Lijkt me een toppertje en staat op het lijstje als mijn volgende aankoop. Nu alleen even kijken waar die beter betaalbaar is dan bol.com:)

Voor degene die het album niet kennen...youtube My Body is a Cage van Peter Gabriel. HEERLIJK:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• MonkeySandwich
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:32:
[...]

Voor dat geld zou ik ook een nette, vintage Thorens overwegen. Veel beter gebouwd in de basis dan een pro-ject.
Ik ben ook begonnen met een Debut III en daarna 2Xperience Acryl. Vervolgens hoorde ik een Thorens TD 318 met redelijk basic naald, dat klonk zoveel muzikaler. Grotere soundstage.
Meeste Pro-Ject spelers tot € 1000 zijn van het type "plankje met plateau". Het nut van een (geveerd) sub-chassis is al zoveel interessanter IMO. Al eens een goede Thorens horen spelen?
Net te laat :P Vanmiddag bij Hobo Amersfoort zitten luisteren naar een Rotel RA-12 en een 1Xperience en deze staan allebei in bestelling. Werd er in de luisterruimte in ieder geval heel blij van oOo . Nu hopen dat alles voor kerst binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MonkeySandwich schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:21:
[...]

Net te laat :P Vanmiddag bij Hobo Amersfoort zitten luisteren naar een Rotel RA-12 en een 1Xperience en deze staan allebei in bestelling. Werd er in de luisterruimte in ieder geval heel blij van oOo . Nu hopen dat alles voor kerst binnen is!
Gefeliciteerd en veel draaiplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Even een crosspost: ik heb een dual 505-2 gekregen van mijn oma. Wie weet waar ik ding kan laten reviseren? Overige zoek ik een geschikte naald oplossing. Ik heb op mijn citronic een ortofon om maar ik verwacht dat dit beter kan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Iemand?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
Denk dat die Rotel RA-12 versterker een mooie keus is. Zelf helaas te weinig gehoord maar het ziet er goed uit en ook de opbouw binnenin is goed in orde. Weer eens wat anders dan een doorsnee Denon/marantz/nad

Debut draaitafels heb ik verder geen ervaring mee, maar de simpele opbouw bevalt mij wel. Het is nieuw, als je tweedehans zou willen zit je bij thorens ook heel goed (had zelf de 147,320-II,166).

was zelf erg tevreden over een Grado gold element en als je wat meer hebt uit te geven een Denon HIGH output MC

Afbeeldingslocatie: http://www.studio-22.com/rotel/images/Rotel_RA-12_internal.jpg

Offtopic dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

_ferry_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:17:
[...]

Inderdaad, qua aanschafprijs komen ze aardig overeen, maar qua specs best verschillend.
Zal zeker laten weten wat het resultaat is. Moet er alleen even de tijd voor hebben/vinden. Al heb ik met kerst vaak tijd zat. heb ook nog een acryl platter liggen... Ook nog steeds niet vergeleken met de standaard pro-ject MDF platter :(
Nou, nu dan eindelijk eens vergeleken. Gisteren de MDF platter vervangen door acryl, kon het niet echt horen, maar acryl staat mooier, en hij is iets zwaarder. Dus die blijft :p vooral met doorzichtig vinyl (ed kowalczyk) staat dat geweldig.
Dan het element, ook lastig te horen, vooral als je eerst een tijdje moet afstellen. Maar iets verschil is er wel tussen de Benz en de AT. Het lijkt er op dat de Benz wat moeite heeft met details zodra er een zware bass langs komt. Alhoewel de spraak juist wat meer naar voren komt. Ook de inner groove disortion is (logischerwijs) wat meer. Bij beide kreeg ik IIG een mooie portie kippenvel tijdens het stille gedeelte van Dire straits - private investigation ;) De Benz heeft een iets lagere output, dus ook wat meer ruis.
Dus een winnaar kan ik niet echt aanwijzen, ik vind het niet zoveel verschillen, maar mijn gevoel zegt dat de AT440mla het beste presteert. Zal ook eens kijken hoe beide presteren met de hifi test LP. Al kost dat best wel wat tijd om te meten, vervolgens aanpassingen te doen aan de naalddruk, en dan weer te proberen.

Ben ook nog aan het kijken voor wat nieuwe albums, wilde vandaag naar de platenzaak, maar met deze wind ga ik geen 20km fietsen. Liever met een biertje op de bank wat platen luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Vandaag mijn "tijdelijke" platenspeler van een nieuwe naald voorzien (sony ps-lx33 met een sony nd 150g element), dat had ik veel eerder moeten doen. Wat een verschil in geluid voor zo'n kleine investering..

De sony moet uiteindelijk vervangen worden door de nog op te knappen Thorens TD160.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:14
De postbode was de eerste die mij een kerstcadeau gaf in de vorm van een bestelling die ik een week geleden plaatste:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img191/2176/zcps.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img571/623/r1z2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img829/6352/urje.jpg

Vooral die eerste is een godgeschenk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier stond kerst in het teken van vinyl, gisteren een paar boekensteunen en Jazz van Queen (2e hands) gehad.
Vandaag World of hurt (nr 391) van Ilse, Grace van Jeff Buckley en Lightning bolt van Pearl Jam nieuw, een knosti en een technics style headshell om mn plastic Sony te vervangen, komt qua gewicht ook meer in de buurt van het origineel.
Headshell zit er al op :p en morgen dagje platen wassen :D

• MonkeySandwich
Ja leuk! Hier ook de hele dag plaatjes zitten draaien met m'n vader tussen het koken door, hij had zijn platenbak meegenomen. Echt briljant en binnenkort maar even een platenwasser aanschaffen (en of een flinke bus houtlijm). Meeste platen zijn echt nog in goeie conditie maar hier en daar wel wat kraakjes en tikjes die er vast nog wel uit te wassen zijn. Onderandere geluisterd naar Queen, Queen II, Queen - Sheer heart attack, The Doors, Earth and Fire, Trace, Electric Light Orchestra.

Nog een hoop om te inventariseren!

• Bestla
Ook hier veel muziek dingen. Een lp van Lou Reed - Live en een 7" met Pink Floyd - Mother/ the thin ice*. :9~

Verder 3 naslagwerken over muziek.

* Dit is een singletje wat ik heb laten maken door www.vinyltracks.nl
Ook al staat er dat de maximale speelduur per kant maar 4 minuten is, er is veel mogelijk, dus vraag er naar, want Mother is natuurlijk veel langer dan 4 minuten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Le Enfant! schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:25:
De postbode was de eerste die mij een kerstcadeau gaf in de vorm van een bestelling die ik een week geleden plaatste:
[afbeelding]

Vooral die eerste is een godgeschenk! _/-\o_
:Y

Wise enough to play the fool

• MilaNL
Bestla schreef op donderdag 26 december 2013 @ 09:42:
Ook hier veel muziek dingen. Een lp van Lou Reed - Live en een 7" met Pink Floyd - Mother/ the thin ice*. :9~

Verder 3 naslagwerken over muziek.

* Dit is een singletje wat ik heb laten maken door www.vinyltracks.nl
Ook al staat er dat de maximale speelduur per kant maar 4 minuten is, er is veel mogelijk, dus vraag er naar, want Mother is natuurlijk veel langer dan 4 minuten.
Ik hoor weleens dat gesneden vinyl een veel slechtere kwaliteit heeft dan geperst vinyl. Wat is jouw ervaring?

• anesthetize
Kerstvakantie, eindelijk de collectie es in discogs gezet. En nu toch alles van z'n plek was gelijk maar weer eens een foto genomen van de Steven Wilson verzameling. Alleen vinyl dit keer, cd's erbij ging echt niet meer passen :P

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/dsc_2672b40qk4.jpg
(klik voor groot)

veel Porcupine Tree uiteraard, Blackfield en solowerk, en een klein beetje no-man en Bass Communion

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MilaNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:52:
[...]

Ik hoor weleens dat gesneden vinyl een veel slechtere kwaliteit heeft dan geperst vinyl. Wat is jouw ervaring?
Dat zou technisch gezien wel heel apart zijn, want voordat je een plaatje kan persen, moet je eerst een plaatje snijden.

Hier ook lekker vinyl aan het luisteren met de kerstdagen. En nu even wat rondsurfen op zoek naar nieuwe platen :)

• MonkeySandwich
anesthetize schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:25:
Kerstvakantie, eindelijk de collectie es in discogs gezet. En nu toch alles van z'n plek was gelijk maar weer eens een foto genomen van de Steven Wilson verzameling. Alleen vinyl dit keer, cd's erbij ging echt niet meer passen :P

[afbeelding]
(klik voor groot)

veel Porcupine Tree uiteraard, Blackfield en solowerk, en een klein beetje no-man en Bass Communion
Ik heb nog wat te verzamelen zie ik :9~

Misschien ook leuk voor de collectie, de geremasterde LP's (door Steven Wilson) van King Crimson.

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 26-12-2013 14:26 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk dat het gaat over vinyl wat je met een soort DIY toestel kan snijden. Deze hebben voor zover ik begrepen had een veel kortere levensduur dan een industrieel geperste vinyl.

You don't need eyes to see, you need vision

_ferry_ schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:03:
[...]

Dat zou technisch gezien wel heel apart zijn, want voordat je een plaatje kan persen, moet je eerst een plaatje snijden.
Op zich is het niet zo raar hoor. Gesneden vinyl wordt direct in vinyl gesneden of iig een ander afspeelbaar materiaal. En dat is in de regel taai en hard, anders zou het heel snel slijten en gevoelig zijn voor beschadigingen.
Maar een normale lp wordt eerst in een 'laquer' gesneden. Een plaat met zachte lak daarop. En ik denk dat je daar een veel hogere resolutie in kan snijden.
En vanuit die laquer wordt electrochemisch een persplaat gemaakt (van nikkel)

"man is not truly one, but truly two,"

• anesthetize
MonkeySandwich schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:25:
[...]
Misschien ook leuk voor de collectie, de geremasterde LP's (door Steven Wilson) van King Crimson.
Ik heb door Wilson geproduceerde/gemixte (Opeth, Anathema) releases buiten beschouwing gelaten ;). Van King Crimson heb ik eigenlijk alleen de In the Court of cd/dvd boxset, snel eens verandering in brengen.

Verwijderd

anesthetize schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:40:
[...]

Ik heb door Wilson geproduceerde/gemixte (Opeth, Anathema) releases buiten beschouwing gelaten ;). Van King Crimson heb ik eigenlijk alleen de In the Court of cd/dvd boxset, snel eens verandering in brengen.
Mooie verzameling van SW/PT werk :9~ Hier ook een groot fan, maar heb weinig bijzonders in de verzameling, al heb ik de meeste standaard platen ook wel van Porcupine Tree en SW.
Verder een Aqualung remix door SW en King Crimson - In the court. Ook Opeth en Anathema mogen natuurlijk niet ontbreken :)

Zaterdag bij de platenboer in Zwolle geweest en 4 leuke platen meegenomen:
Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/lps-dec2013.jpg
  • The Who - Live at Leeds
  • The Who - Who's Next
  • Queen - A Night at The Opera
  • Devin Townsend - Terria (Nieuwe plaat, bovenstaand is 2e hands)
De bovenste 3 platen ken ik nog niet, ga ik dus voor het eerst horen op vinyl :) is toch leuker dan het opzoeken op youtube..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 14:59 ]

• KeRsTmAnNeKe
Mooi man zo'n Knosti, ben al hele dag lp's door dat ding aan het trekken... wat opzich nog redelijk snel gaat, alleen daarna even af laten druipen en wachten tot die platen echt droog zijn, dat duurt stiekem nog wel even :p

Maar wel mooi hoe die platen eruit zien als ze een beetje droog beginnen te worden en de sporen weer goed zichtbaar :9

Als ik klaar ben zal ik de boel eens op Discogs gaan invoeren.. beetje bijhouden wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:01:
Mooi man zo'n Knosti, ben al hele dag lp's door dat ding aan het trekken... wat opzich nog redelijk snel gaat, alleen daarna even af laten druipen en wachten tot die platen echt droog zijn, dat duurt stiekem nog wel even :p

Maar wel mooi hoe die platen eruit zien als ze een beetje droog beginnen te worden en de sporen weer goed zichtbaar :9

Als ik klaar ben zal ik de boel eens op Discogs gaan invoeren.. beetje bijhouden wat ik heb.
Zodra je klaar bent op Discogs ben ik zeer benieuwd naar je collectie... Een linkje naar je collectie op Discogs wordt zeker gewaardeerd... Kijk ook vooral bij mijn collectie op Discogs... De link is te vinden in mijn handtekening onder mijn berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MilaNL schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:44:
Je krijgt er geen extra knosti vloeistof bij. Alleen de ene fles die al bij de knosti zit.
Die 33 euro is trouwens een topkoopje, want eerst was hij 40 euro (en was die set dus maar 4 euro duurder waardoor ik toen die kocht)
Waar vind je die precies? Als ik bij Conrad.nl zoek op 'knosti' is er maar één item: CD hoesjes oid.

Voor 33 euro wil ik mijn platen ook wel even wassen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
TheZeroorez schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:39:
[...]

Waar vind je die precies? Als ik bij Conrad.nl zoek op 'knosti' is er maar één item: CD hoesjes oid.

Voor 33 euro wil ik mijn platen ook wel even wassen :Y)
http://www.conrad.nl/ce/n...-wasapparaat-antistatisch
De aanbieding is wel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vaak vind je voor conrad nog wel kortingscodes of hebben ze een x-% kortingsactie zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:14:
[...]

Zodra je klaar bent op Discogs ben ik zeer benieuwd naar je collectie... Een linkje naar je collectie op Discogs wordt zeker gewaardeerd... Kijk ook vooral bij mijn collectie op Discogs... De link is te vinden in mijn handtekening onder mijn berichten...
Uitgebreide verzameling, en ook vanalles wat :) Zoek zelf ook zo nu en dan op discogs, maar vind het zoeken wel lastig, omdat ik niet echt iets specifiek zoek. Bijvoorbeeld bekende house/techno/eurodance uit de 00's. Dan is het meer een kwestie van bladeren door de verzamelingen van grote verkopers en sorteren op genre en jaar. Maar dan is het vaak alsnog een pagina of 40 die je kunt doorbladeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dan wordt deze eerder genoemde wel wat interessanter:
The Eagle schreef op zondag 15 december 2013 @ 20:28:
Bij Conrad hebben ze die Knosti ook in een set met sleeves en extra reinigingsspul voor 44 euro:
http://www.conrad.nl/ce/n...46473/Vinyl-reinigingsset. Is dat tientje extra meer dan waard :)
Borsteltje en wat hoezen voor 5 euro extra ipv 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Met kerst heb ik een Technics SL-D202 platenspeler gekregen.

Echter werkt het aansluiten op mijn Onkyo SR-TX508 niet, want daar moet klaarblijkelijk een phono voorversterker tussen.

Nu heb ik geen enkele kaas gegeten van platenspelers en versterkers en elementen en dergelijke, dus ik heb ook geen idee welke voorversterker ik zou moeten nemen.

Het moet namelijk qua prijs wel een beetje in balans zijn met de rest natuurlijk.

Mijn setup is als volgt:
Onkyo SR-TX508 receiver
Tannoy Revolution Signature DC4 speakers
BK XXLS400FF subwoofer
Technics SL-D202 platenspeler

Kan iemand mij wellicht helpen met welk voorversterkertje hier goed bij zou passen?
Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
De stukken die ik heb van vinyltracks zijn echt van goede kwaliteit. Het heeft de dikte van een 180 grams LP.
De groeven zien er uit alsof het geperst is. Supergoed !

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/480x360q90/546/2dal.jpg

Deze gaat gewoon in de jukebox. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Bestla op 27-12-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
vosss schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:40:
Met kerst heb ik een Technics SL-D202 platenspeler gekregen.

Echter werkt het aansluiten op mijn Onkyo SR-TX508 niet, want daar moet klaarblijkelijk een phono voorversterker tussen.

Nu heb ik geen enkele kaas gegeten van platenspelers en versterkers en elementen en dergelijke, dus ik heb ook geen idee welke voorversterker ik zou moeten nemen.

Het moet namelijk qua prijs wel een beetje in balans zijn met de rest natuurlijk.

Mijn setup is als volgt:
Onkyo SR-TX508 receiver
Tannoy Revolution Signature DC4 speakers
BK XXLS400FF subwoofer
Technics SL-D202 platenspeler

Kan iemand mij wellicht helpen met welk voorversterkertje hier goed bij zou passen?
Bedankt alvast :)
Een NAD PP2 van marktplaats werkt prima.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Sijhtam schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:59:
[...]

Een NAD PP2 van marktplaats werkt prima.
Dankje, ben meteen even aan het kijken en wat verder in aan het lezen.

Ik zie dat die NAD geschikt is voor zowel MM als MC elementen.

Ik heb geen idee wat er op de mijne zit. Kan ik dat ergens terug vinden? Of is dat een kwestie van aansluiten en mocht ie het op de ene instelling niet heel goed doen gewoon over naar de andere?

Of op de D202 nog altijd het originele element zit weet ik niet.

In elk geval al bedankt; NAD klinkt me al beter in de oren dan al die hakkietakkiemerken wat ik voorbij zag komen in een zoektocht van een paar tientjes. NAD maakt wel kwaliteitsspul.

Alleen een beetje aan de prijs vind ik persoonlijk. Ergo: het mag ook iets goedkoper als dat bijna net zo goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Wat mag het kosten?

Een Vivanco voorversterker kost niet gek veel, klinkt best oké, volgens mij zijn de reviews ook best positief van dit ding: http://www.new-line.nl/nl...luid/preamp-pro_12593.htm
Misschien dat je nog iets als een Cambridge Audio voorversterker voor weinig van marktplaats kan trekken.

Meeste elementjes zijn verder MM, MC zijn over het algemeen een stuk duurder en komen wat minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Nouja wat mag het kosten; ik hoopte voor een paar tientjes klaar te zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook niet erg om 100 euro uit te geven als dat serieus beter klinkt/is.

Meer dan 100 euro is me echter te gortig; het is mn eerste platenspeler, dus misschien eerst maar eens relatief goedkoop kijken of het wat is?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Hmmm, ik heb een probleempje..misschien dat mr_petit of iemand anders een idee heeft.

Ik heb (eindelijk) een Beogram 3500 te pakken in goede staat.
Alles werkt perfect zowel handmatig als automatisch maar zodra ik de stalen platter erop leg...lijkt het niet te ''pakken''. Hierdoor draait de platter en de plaat dus niet. Als ik de platter eraf haal zie ik gewoon wel alles goed draaien. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:58:
[...]

Dankje, ben meteen even aan het kijken en wat verder in aan het lezen.

Ik zie dat die NAD geschikt is voor zowel MM als MC elementen.

Ik heb geen idee wat er op de mijne zit. Kan ik dat ergens terug vinden? Of is dat een kwestie van aansluiten en mocht ie het op de ene instelling niet heel goed doen gewoon over naar de andere?

Of op de D202 nog altijd het originele element zit weet ik niet.

In elk geval al bedankt; NAD klinkt me al beter in de oren dan al die hakkietakkiemerken wat ik voorbij zag komen in een zoektocht van een paar tientjes. NAD maakt wel kwaliteitsspul.

Alleen een beetje aan de prijs vind ik persoonlijk. Ergo: het mag ook iets goedkoper als dat bijna net zo goed is :)
Ik zou die NAD links laten liggen. Heb ik ook gehad, vond hem erg vlak. Zoiets van "is dit het nou". Overgestapt naar een Pro-Ject Phonobox. Hoorde ik in een platenzaak klinken. Even duur, klinkt veel dynamischer/levendiger. Staan regelmatig op marktplaats voor 50 euro ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 21:10 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic