Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
bartsled schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:15:
Ik ga vanavond een Thorens 166 MK2 testen en als alles goed oogt / klinkt overnemen. Zijn er nog dingen waar ik (extra) op moet letten? Ik heb een nieuwe en een oude plaat bij mij als test materiaal.
Vooral je ogen en uiteraard oren gebruiken. Een nieuw snaar leg je er zo om en kost je de kop niet. Een nieuw element koop je voor een paar tientjes. Waar kijk/luister je dan naar? Een mooie, soepele loop van het plateau, zonder al te veel herrie. De armlift die netjes doet wat je wil, de omschakeling van toerental... dat soort dingen. Naar bekende muziek luisteren kan lastig zijn omdat je het opeens in een heel andere opstelling en keten hoort. Dus neem geen doorgedraaide muziek mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Check even of de as van de motor nog recht is. Die modellen Thorens worden aangedreven door een indirecte motor waar een snaar om de as zit die de platter doet draaien. De platter hangt normaal boven die as. Als de draaitafel een paar keer hardhandig is verhuisd dan kan de platter hard tegen die as slaan en kan die scheef staan, dat kun je zien als je hem laat lopen zonder platter erop.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op lagerspeling op de arm (arm licht beetpakken en licht heen en weer trekken om speling te detecteren) en of er zware punten in de lagering zitten (arm zwevend balanceren en met bijv een heel klein beetje antiskating naar het midden laten zweven. Als ie ergens duidelijk stopt zit daar een zwaar punt. Datzelfde moet je voor de verticale beweging doen: arm balanceren en een heel klein duwtje naar beneden geven, kijken of ie ergens blijft haken)
Voor de rest plateau laten draaien zonder snaar en luisteren of je geruis hoort op het lager.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 26-11-2013 16:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vanochtend het AT95e element binnengekregen en de eerste indruk is eigenlijk best positief. Nee, sterker, ik ben verbijsterd hoe achteloos de AT invult wat mijn Denon - voor mij - te kort kwam. Waar de Denon te braaf voor mijn smaak was, te laid back, toont de AT lef, is hij helder zonder te overdrijven... En dat voor 2, 3 tientjes (ik zal niet vertellen wat ik voor de Denon heb betaald...).

De AT sound bevalt me, experiment geslaagd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ReVision:

Op onderstaande sites is nog meer zinvolle informatie te vinden achter de techniek van het cassettebandje / cassettedeck:
http://electronics.howstu.../audio-music/cassette.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Cassette

Hopelijk maakt dit e.e.a. nog meer duidelijk over wat ik eerder al geschreven heb...

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 26-11-2013 21:40 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:46:
Voor wie nog weet dat ik laatst zat te dubben tussen een voor vrienden gekochte SL3210 en mijn eigen gepimpte Thorens 166: Ik heb de Thorens gehouden. Zo'n half automaat is super relaxt, maar kon toch niet aan de gedachte ontsnappen dat ie technisch inferieur was aan de Thorens. Ook al is het all in my head :)
Zij waren erg blij met het housewarmingscadeau!
Een goeie TD-166 maakt een SL-3210 ècht wel in.
Niet qua degelijkheid wellicht, maar toch!
Servor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:13:
Vanochtend het AT95e element binnengekregen en de eerste indruk is eigenlijk best positief. Nee, sterker, ik ben verbijsterd hoe achteloos de AT invult wat mijn Denon - voor mij - te kort kwam. Waar de Denon te braaf voor mijn smaak was, te laid back, toont de AT lef, is hij helder zonder te overdrijven... En dat voor 2, 3 tientjes (ik zal niet vertellen wat ik voor de Denon heb betaald...).

De AT sound bevalt me, experiment geslaagd dus.
Hoewel ik iedereen een AT95E aanraad als 'ultiem budgetelement', heb ik de mijne juist weggedaan voor een DL-110. Ik weet niet welke Denon jij had, maar een DL-110 hoort niet 'braaf' te klinken, en da's de goedkoopste van 't stel.
Vergeleken met de AT95E klinkt de DL-110 wel wat 'subtieler'. De AT95E schettert wat, en bonkt in het laag.
Niet dat 'ie slecht is, in tegendeel, maar hij zou 't als het goed is niet moeten winnen van een 8x zo dure Denon :D

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, ben erg blij met alle aanmeldingen op vinl.net, hartstikke gezellig!
Keep 'em comin'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:38:
Keep 'em comin'!
Nou, zou graag eerst willen weten waarom Ortofon zo'n hypemerk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

MikeyMan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:56:
[...]

Nou, zou graag eerst willen weten waarom Ortofon zo'n hypemerk is :P
Mja, hype merk… Is op dit moment een van de betere modellen prijs/kwaliteit verhouding…

Dat is waar veel mensen toch naar kijken lijkt mij…
Maar een goede adviseur kijkt sowieso naar je merk/model platenspeler en adviseert op basis daarvan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:38:
Keep 'em comin'!
Zojuist lid geworden van je forum, maar ook ik ben erg geïnteresseerd waarom je de Ortofon 2M Red een hype vindt... Ik kan mij hier helemaal niet in vinden namelijk... Diversen reviews wijzen uit dat de 2M Red een goed element is... Ook de platen spelers waar dit element onder gemonteerd zit (zoals de Pro-ject Debut Carbon / Pro-ject Debut Carbon Espirit) worden steevast enorm goed bevonden. Zie bijvoorbeeld deze review van Music Emotion op hifi.nl over de Pro-ject Debut Carbon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Working on it:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2853/11073674163_4c1604cabe_o.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En done!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5485/11074946523_a7260e6066_c.jpg

Hij vindt overigens de torture tracks van de HiFi News LP echt verschrikkelijk. Passeer de 2de track maar met moeite. Maar ik hoor niks mis aan de muziek als ik er normale LP's onder leg.

[ Voor 38% gewijzigd door Acolyte57 op 26-11-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Allen bedankt voor de goede tips :D Heel handig!
Ik kan er nu een aan toevoegen: indien mogelijk draai de cinch connector open en check voor versleten contactjes. Op locatie ging het als een trein, eenmaal thuis pas open gedraaid en daar zat het euvel. Heb helaas geen soldeerbout in de buurt dus van de week maar even langs de Radio Beurs.

Daarnaast van het weekend even de boel rustig schoonmaken en poetsen. Het is een zilveren Thorens TD166 MK2, gewoon en druppie afwasmiddel om de buitenkant op te poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:08:
Zojuist lid geworden van je forum, maar ook ik ben erg geïnteresseerd waarom je de Ortofon 2M Red een hype vindt... Ik kan mij hier helemaal niet in vinden namelijk... Diversen reviews wijzen uit dat de 2M Red een goed element is... Ook de platen spelers waar dit element onder gemonteerd zit (zoals de Pro-ject Debut Carbon / Pro-ject Debut Carbon Espirit) worden steevast enorm goed bevonden. Zie bijvoorbeeld deze review van Music Emotion op hifi.nl over de Pro-ject Debut Carbon...
Ach, de Red is geen slecht element, ook niet supergeniaal, maar je wordt er dan ook niet heel erg arm van.
Maar "ortofon" als geheel wel. Net als Shure en Stanton (en Bose en Dr. Dre Beats als we dan toch bezig zijn).
Zo gauw als je zegt dat een platenspeler geleverd wordt met een Ortofon, een Shure of een Stanton element, zijn mensen ineens heel geïnteresseerd, zelfs als het een Ortofon OMB10, Shure M75 of Stanton 500 is, en dat zijn alledrie complete baggerelementen.
Ortofon heeft nog een paar aardige elementjes voor een redelijke prijs, al zijn de meesten gewoon wollige bonkdingen, dat is bij Shure en Stanton wel anders. Tuurlijk, voor een DJ is het leuk, maar zeker Stanton doet alsof ze superelementen hebben met de 681 en de 881. Ik heb ze allebei gehad, sterker nog, er zit een 881 onder m'n Micro Seiki. En geniaal is 'ie zéker niet. Niet bagger, maar wel peperduur terwijl je voor onder de 100 euro een Sumiko hebt die de sterren van de hemel speelt.
En Shure, de V15, mensen worden helemaal leip als je de V15 noemt, terwijl 't gewoon een muf, wollig klinkend ding is zonder dynamiek, stereoplaatsing of detail.
Is allemaal niet erg als 't niets kost, maar als 't dan ook nog eens poepieduur is...

En de 2M red is dan misschien geen waardeloos element, maar in dezelfde prijsklasse heb je dus ook de Sumiko Pearl, Goldring 1006 en de Denon DL-110 (nog even, die wordt langzamerhand duur...). En dan delft de ortofon, voor 99 euro, het onderspit.
Maar da's Marketing, en daar zijn ze dan weer heel goed in!

En om even, zonder gemeen te willen zijn, m'n 'punt' te maken; Ik heb die Hifi News test LP ook, en een AT95E van 25 euro doet onvervormd de derde track bij 1,5 gram en bij 1.8 gram komt er nog iets wat op een golfvorm lijkt uit. Natuurlijk niet meer onvervormd, maar maar toch is 't knap.
Niet dat dat veel zegt over de klankkleur, maar dan zie je dat je in elk geval een knap sporend elementje kunt kopen voor weinig geld.

V.w.b. mijn smaak; Ik vind Ortofon altijd hol in het laag, beperkt in het hoog en met een vrij smal stereobeeld. Dat geldt ook voor de 2M Red.
Ik heb liever een element dat iets meer sprankelt, zonder schel te worden natuurlijk, schel is vreselijk. En die Ortofon klinkt heus beter dan een 25 euro AT95E, maar in een iets hogere prijsrange krijgt 'ie 't toch echt moeilijk. Ik zou 'verder kijken' dan Ortofon.
Het is jammer dat je met zoveel phono pre's en armen door elkaar zit, anders zou een cartridge-shootout nog best leuk zijn.
Ik draai zelf overigens met een Goldring 1022GX op een Thorens TD-166 II met Linn arm, Denon DL-110 op een Technics SL-1200 II en de Stanton 881 op een Micro Seiki DQX500 die nog onderhoud nodig heeft (lees: een buitenboordmotor).

Hoop niet dat je bovenstaand verhaal als een aanval-stortvloed ziet, ik wil m'n verhalen namelijk gewoon graag onderbouwen. En als jij gelukkig bent met de Ortofon, moet er ook zeker niets aan veranderen!
Hoewel er natuurlijk grenzen zijn, is het altijd dééls smaak.
En dan kun je wel weer gaan meten om te bewijzen dat één element rechter weergeeft of een betere kanaalscheiding heeft, maar daar heb ik dan weer lak aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar ik kan alleen maar zeggen dat het fout is.
Dus even ongeacht welke mooier klinkt of niet (dat is heel subjectief): een denon dl-110 kost 185 euro en een 2m red kost ongeveer 85 euro. Ja inderdaad ja: meer dan 2x zo goedkoop. Ga je ook een ford fiesta met een ford mondeo vergelijken?
Hetzelfde geld voor de goldring 1006: 190 euro.
Die vergelijkingen slaan dus helemaal nergens op.
Je moet niet iets afwimpelen op 'marketing' als blijkt dat je vergelijkingsmateriaal meer dan 2x zoveel kost.
Alléén de sumiko black pearl is gelijkwaardig geprijst. En dat is een element die op een lager technisch niveau staat: die heeft een simpele conische bonded naald. Dat jij die mooier vind klinken...soit, maar ik denk niet dat dat een beter element is (qua tracking, demping, frequentiebereik oid)
De gewone pearl is de eerste in de range van sumiko die noemenswaardig is imho. En die is dus al iets duurder.
Ooit een goldring elan gehoord? die mag je ook passeren hoor want daar zitten ook wel wat hiaten aan.

En wanneer 'mensen' opeens geinteresseerd zijn: niemand in mijn vriendenkring kijkt op als ik opeens het woord ortofon of stanton of whatever roep hoor. Dus dat is wellicht een persoonlijke beleving. Ik loop zelf nooit zo warm voor merknamen.

Dat een om10 (nu dus de om3e en om5e; de om10 bestaat niet meer), shure m75 of stanton 500 baggerelementen zijn... ze kosten ook geen drol. Elke simpel ziel kan toch begrijpen dat een element van 40 euro wel wat minder zal klinken dan een element van 190 euro? Van alle elementen die ik onder de 70 euro nieuwprijs heb gehoord is de at95e veruit de beste. Tonale balans is goed (iig naar mijn smaak), en het is toevallig waarschijnlijk ook de enige die je voor dat geld met een elliptische naald kan krijgen.

Maar om daar nou om te roepen dat ortofon gehyped is. Omdat ze in hun range een extreem budgetelement hebben van een paar tientjes wat niet de sterren van de hemel speelt......
Zullen we eens kijken wat ze er zelf over zeggen?:
"that provides balanced and distortion-free playback for general purpose applications"
Nou... klopt toch ook?

Oh ja, de v15 is een element uit 1972 oid. Dat is iets voor mensen die in die tijd zijn blijven hangen. En toen was dat een goed element. Nu is het een element die alleen maar kan meekomen met elementen tot ca. 120 euro. Wollig en muf? daar geef ik je enigzins gelijk in (al hangt dat ook van je setup af), maar het is wel een goede spoorder door de hoge compliantie. En dat was in 1972 al heel wat.
Uit die tijd zijn er niet zo heel veel andere elementen die voor het vergelijkbare prijspeil het beter deden.
Mensen die daar leip van worden zijn mensen die buisman in hun koffie doen.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 27-11-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:44:
[...]

En de 2M red is dan misschien geen waardeloos element, maar in dezelfde prijsklasse heb je dus ook de Sumiko Pearl, Goldring 1006 en de Denon DL-110 (nog even, die wordt langzamerhand duur...). En dan delft de ortofon, voor 99 euro, het onderspit.
Maar da's Marketing, en daar zijn ze dan weer heel goed in!
Je bent aardig bezig met het vergelijken van appels en peren, iets wat je niet moet doen... Een Ortofon 2M Red van 100 euro moet je niet gaan vergelijken met een Denon DL-110 van 250 euro (althans, dat kost hij bij pickupnaalden.com)... Wellicht zal de DL-110 beter zijn, maar dat mag dan ook voor het prijs verschil...

Ik vindt dat je de Ortofon 2M Red dan ook tegenover andere elementen moet zetten in dezelfde prijsklasse (Audia Technica AT120 bijvoorbeeld)... Want een prijs verschil van 150 euro noem ik nou niet bepaald meer "dezelfde prijs klasse"...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 27-11-2013 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat in mijn ogen 'gehypede merken' zijn, zijn merken als shelter, clearaudio en 'the cartridge man/music maker'.

De zetten elementen op de markt die ze zelf niet maken, maar laten maken bij de grote leveranciers (AT, of grado of whatever, bedrijven die wel zelf hun spul maken).
Ze nemen dan een standaard elementbehuizing en laten daar een andere naald opzetten. Ze geven dan dus wel iets van extra waarde, maar die elementen moeten dan wel gelijk het 2 of 3 voudige kosten.
Je hebt dan een element met een body van een element wat 100 euro kost, maar door de naald kost ie 300 euro, of soms zelfs 1000 euro. Bij die originele leverancier heb je dan allang een high tech MC met veel betere naald etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

mr_petit schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:50:
Volgens mij heb je voor dat budget maar 3 echte keuzes:
Ortofon 2m red, shure m97xe en audio technica AT120E/2 (de AT120E is net boven de 100 euro).
Je kan kijken naar een Nagaoka mp100 (maar dat is een conische naald; 90 euro) en de MP110 is bij sommige shops net 100 euro (maar ex verzenden, dus kom je wederom net boven de 100 euro.)
En ik denk dat je van een goldring elektra of sumiko black pearl (ook conisch) niet gelukkig word.
Die goldring ken ik en spoort imho niet zo heel goed en is ook een beetje fouthoekgevoelig.
En een grado green... is die nog te krijgen? Die zou ik sowieso niet aanraden omdat ze gevoelig zijn voor brommen.

De Ortofon 2m red en audio technica AT120E/2 zijn in ieder geval de nieuwste/laatst ontwikkelde elementen in het rijtje, en zijn redelijk vergelijkbaar (ook qua technologisch niveau, en dat geldt ook voor de shure; allemaal bonded ellipticals. De (iets duurdere) at120E (dus zonder '2') is de goedkoopste nude elliptical geloof ik). Wellicht is de audio technica meer geschikt voor een iets zwaardere arm en de 2m red voor een wat lichtere.
Maar voor de rest is het een beetje dun gezaaid. Elementen worden de laatste jaren (laatste 5 à 10 jaar) ook fors duurder.
Van jullie leer ik al een hoop... Mijn dank daarvoor :)
Deze week bestel ik de Technics speler. Gemodificeerd met mooie zwarte pianolak finish, én tulp aansluiting onderop. Dus géén vaste audiokabel.
Heeft de SL1200 een lichte of zware arm?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop niet dat je bovenstaand verhaal als een aanval-stortvloed ziet, ik wil m'n verhalen namelijk gewoon graag onderbouwen. En als jij gelukkig bent met de Ortofon, moet er ook zeker niets aan veranderen!
Hoewel er natuurlijk grenzen zijn, is het altijd dééls smaak.
En dan kun je wel weer gaan meten om te bewijzen dat één element rechter weergeeft of een betere kanaalscheiding heeft, maar daar heb ik dan weer lak aan.
Ik denk dat je er ook prijs categorieën moet hangen aan je vergelijkingen. Je beoordeelt nu een hele merken, op misschien enkele elementen. Maar goed, ieder z'n smaak en mening.
Opinions are like assholes, everybody has one, and they all stink. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:36:

Hoewel ik iedereen een AT95E aanraad als 'ultiem budgetelement', heb ik de mijne juist weggedaan voor een DL-110. Ik weet niet welke Denon jij had, maar een DL-110 hoort niet 'braaf' te klinken, en da's de goedkoopste van 't stel.
Vergeleken met de AT95E klinkt de DL-110 wel wat 'subtieler'. De AT95E schettert wat, en bonkt in het laag.
Niet dat 'ie slecht is, in tegendeel, maar hij zou 't als het goed is niet moeten winnen van een 8x zo dure Denon :D
Tsja, ik sta er ook van te kijken. Heb gisteren weer 'even' teruggewisseld en de DL110 doet 'het' toch niet voor mij. Uiteraard is een element onderdeel van een hele keten, van speakers tot kabels tot versterkers tot voorversterkers en alhoewel de AT95e absoluut zijn gebreken heeft vind ik het persoonlijk een veel fijnere sound. Maar ik ben dan ook geen audiofiel of purist (gelukkig, zou ik bijna zeggen ;) ) en ga vooral af op mijn eigen voorkeuren. Andere speakers of een andere preamp hadden misschien ook dit resultaat gehad maar een element van 25 euro, daar experimenteer je wat sneller mee ;).

De AT trekt mijn Siamese Dream remaster bijv. echt helemaal open, waar de Denon het tot een wollige brei laat verworden. Was echt een enorme frustratie van me. Maar goed, hij heeft ook zeker zijn manco's. Het is en blijft een budget element. Na de inspeelperiode zal ik eens kijken naar de 440 van AT ofzo. Ik lees dat die in het verlengde van de 95e ligt, maar dan een pak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:18:
[...]

De AT trekt mijn Siamese Dream remaster bijv. echt helemaal open, waar de Denon het tot een wollige brei laat verworden. Was echt een enorme frustratie van me. Maar goed, hij heeft ook zeker zijn manco's. Het is en blijft een budget element. Na de inspeelperiode zal ik eens kijken naar de 440 van AT ofzo. Ik lees dat die in het verlengde van de 95e ligt, maar dan een pak beter.
Dat klopt en aan die AT440 zul je echt veel plezier beleven... De goede reviews liegen er niet om... Lees deze link voor een review van Wim Koekebacker over elk model element uit deze serie van Audio Technica... Je zult hier goed de verschillen te weten komen....

Succes er mee in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:18:
[...]
Tsja, ik sta er ook van te kijken. Heb gisteren weer 'even' teruggewisseld en de DL110 doet 'het' toch niet voor mij.
Ik heb dan zelf geen dl-110, maar een dl-160 (dat is zeg maar het duurder broertje). En die klinkt ook 'laidback'. Sommige mensen noemen dat ingetogen. Daar staan eigenlijk alle denon mc's bekend om.
Dat is een klankkarakter wat minder goed bij pop/rock past en beter bij jazz/klassiek imho
Maar als jij je dl-110 in je arm zet, dan moet jou toch opvallen dat er heel veel meer detail in de muziek wordt weergegeven? Met name bij 'lastige muziekstukken' op de binnenste groeven van de plaat. Dat is bij mijn dl-160 wel zo iig. Extreem weinig vervorming en hele precieze weergave (net alsof er een klein sluiertje van de plaat wordt weggehaald zeg maar).
Het is natuurlijk een moeilijke omschrijving, maar ik kan me niet voorstellen dat een denon mc van een muziekstuk een 'wollige brei' maakt een een at-95e niet.
Zo'n audio technica laat het misschien wat spectaculairder klinken (hoge en lage tonen worden wat meer benadrukt), maar als je bijv. bekkens van een drumstel hard hoort aanslaan, dan klinken die op een minder goed element vaak als witte ruis (net zoals een jaren 80 drumcomputer :)) en op een beter element meer als 'hoe een bekken hoort te klinken' :+ .

Maar een at-440mla zou idd een goede opvolger zijn voor jouw smaak qua klankkleur.
Nyarlathotep schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:37:
[...]
Heeft de SL1200 een lichte of zware arm?
De sl1200 heeft een middelzware arm. Ik geloof ca 14gram ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 27-11-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31
Even mijn Audio Technica ervaringen delen:

Ik heb een AT-95E, AT-110E en een AT-440MLA, in die volgorde gekocht.Daarvoor kende ik alleen de Philips Gp400-II

Ik moet zeggen dat de 95E een super element is, de 110E nauwelijks verschil maakt met de 95e, maar iets beter trackt op mijn Thorens TD-166, maar de 440MLA een gigantisch verschil maakt. Voor mij was dit het verschil tussen 'klinkt goed' en 'tranen in mijn ogen van emotie'.

Ik heb 'The best of Eva Cassidy' waar met de 95e en 110e sommige uithalen vervormd klinken, (zowel op Thorens TD-166 als Pioneer 112D met langdurig afstellen), en de 440mla het loepzuiver weergeeft net als op de CD.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven

Ik zit er ook aan te denken om een AT-440MLa op mijn Thorens TD-166 MKII te zetten. Als het goed is zou dat goed moeten samen gaan aangezien daar een lichte arm op zit (TP11 met TP63 wand) Van wat ik hier en op andere plekken lees moet dit een fantastisch element zijn.

Alleen die prijs van 170euro houd mij nog een beetje tegen. Zeker omdat ik ook al een dure 2M Blue op mijn Dual heb zitten.
rcor schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:11:
@ReVision:

Op onderstaande sites is nog meer zinvolle informatie te vinden achter de techniek van het cassettebandje / cassettedeck:
http://electronics.howstu.../audio-music/cassette.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Cassette

Hopelijk maakt dit e.e.a. nog meer duidelijk over wat ik eerder al geschreven heb...
Wederom bedankt, ik heb ook gekeken naar die marktplaats advertentie's die in je vorige post staan.
Vind die bandjes op dit moment nog even te duur, eigenlijk omdat ik er nog geen doel voor heb. Ik luister vrijwel geen radio en als ik het al luister is de muziek niet de moeite waard om op te nemen.

Wel zou ik misschien een paar LP's kunnen opnemen op die cassette's, maar dan zal ik eerst een phono versterker moeten kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het overigens geen optie om bij mijn OMB5e (Project Debut III) de naald te vervangen, ipv het hele element? Een OM20 zal ongeveer even duur uitkomen als een 2m red. Welke zal beter klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is een losse ortofon om20 stylus (stylus 20) ongeveer 120 euro en een 2Mred element ongeveer 85 euro. Dat is toch niet even duur?
Die stylus20 heeft een nude diamant, wat in theorie beter is. Het is iig duurder om te maken.
Qua resonantie passen ze beide even goed (ca. 8,5Hz, iets aan de lage kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had inderdaad niet op zitten letten. Stylus 10 is wellicht nog een optie dan...

Maar dan is de 2m red voor 20 euro meer wellicht een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Wil naast m'n stapeltje 2e hands ook weleens wat nieuwe platen kopen... maar wat zijn nu echt aanraders?Qua muzieksmaak vlieg ik alle kanten en heb nu ook al wat lp's van artiesten waarvan ik nooit dacht een album te luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:24:
Wil naast m'n stapeltje 2e hands ook weleens wat nieuwe platen kopen... maar wat zijn nu echt aanraders?Qua muzieksmaak vlieg ik alle kanten en heb nu ook al wat lp's van artiesten waarvan ik nooit dacht een album te luisteren :P
Ayreon O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Toch wat Black Friday releases op de kop weten te tikken *O*

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:24:
Lastig... Ik zit meer in de metal hoek. Maar... Steven Wilson en Porcupine Tree iets voor jou wellicht? Valt een beetje in de progressieve rock hoek.
Kijk even op deze pagina:

https://www.burningshed.c...cupinetree/collection/93/

Zijn LP's zijn gunstig geprijsd, wat de hoge verzendkosten vanuit Engeland weer een beetje goedmaakt :P

• Acolyte57

Acolyte57

Meteen een overzichtspicca van m'n setup geschoten toen ik m'n nieuwe element monteerde:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5476/11075576743_32d7d396d7_c.jpg

B&W DM7 fronts
Mission 73c center
(buiten beeld JVC rears uit een home cinema set gejat)
Onkyo TX-DS595 surround versterker
Sennheiser RS-170 koptelefoon
Thorens TD-166 draaitafel

En dan nog een HTPC waar XBMC op draait voor 'normaal' muziek luisteren en films kijken.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jij hebt dus een TD166 met een 2M Red. Wat voor arm zit erop, want dat lijkt geen standaard arm meer te zijn.

• Acolyte57

Acolyte57

Een TP16 mkIV, dus wel een Thorens arm maar deze zat eigenlijk op een TD320 tafel.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nyarlathotep schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:50:
[...]

Lastig... Ik zit meer in de metal hoek. Maar... Steven Wilson en Porcupine Tree iets voor jou wellicht? Valt een beetje in de progressieve rock hoek.

Zijn LP's zijn gunstig geprijsd, wat de hoge verzendkosten vanuit Engeland weer een beetje goedmaakt :P
Kan wel even kijken of ik ze kan bestellen. Scheelt weer hoge verzendkosten. :)

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Acolyte57 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:29:
Meteen een overzichtspicca van m'n setup geschoten toen ik m'n nieuwe element monteerde:
[afbeelding]

B&W DM7 fronts
Mission 73c center

En dan nog een HTPC waar XBMC op draait voor 'normaal' muziek luisteren en films kijken.
Gebruik je geen stof-deksel/kap? ik weet dat t lelijk is maar IMO toch noodzakelijk ... (ik heb een Rega RP1)

• Acolyte57

Acolyte57

Vorige eigenaar heeft die weggemod, er zitten ook geen bevestigingspunten meer aan voor een kap.

Verwijderd

Als er iets gesmeerd moet worden waarbij de olie niet te dun mag zijn gebruik ik altijd pure STP. dit is een motorolietoevoeging.volgens mij is het nog wel te koop bij de autoshops.het heeft een beetje de viscositeit van vloeibare honing. Het bevalt mij erg goed.
Vandaag opgehaald bij Miez-D in Horst (Limburg):

Ilse DeLange - World Of Hurt, persing 491 van de 500 in mijn bezit gekomen... Hieronder nog enkele foto's van mijn LP, inlay en hoes:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131128_19_23_21_Pro_zps45ea7890.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131128_19_23_56_Pro_zps49645bb9.jpg

Ik ben er nu van aan het genieten... Heerlijke muziek maakt Ilse toch... Hopelijk komt er binnenkort weer een nieuw album van haar uit... Want daar zal ik dan echt naar uitkijken...

@Naboo: jij hebt dit album ook he? Welke persing van de 500 heb jij?

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 28-11-2013 19:41 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Kan net niet lezen welk nummer je hebt! :D
rcor schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:35:

Ik heb er meerdere... maar heb o.a. 13, 14, 50.
51 en 52 had ik ook maar die zijn verkocht...
En dan heb ik nog een paar in de 200 en 400... :)

[ Voor 80% gewijzigd door Naboo op 28-11-2013 20:09 ]

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Acolyte57 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:29:
[afbeelding]

B&W DM7 fronts
Mission 73c center

Mooie setup (!), maar worden die platen niet langzaam krom zoals ze in de kast staan?

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:50:
[...]

Ik heb daar bijna alle lp's van gehaald ;) wel verspreid over een jaar oid..
Heb zelfs een exemplaar van Stupid Dream te veel besteld.. die is dus over. Check vraag en aanbod forum.

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:35:
Vandaag opgehaald bij Miez-D in Horst (Limburg):

Ilse DeLange - World Of Hurt, persing 491 van de 500 in mijn bezit gekomen... Hieronder nog enkele foto's van mijn LP, inlay en hoes:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er nu van aan het genieten... Heerlijke muziek maakt Ilse toch... Hopelijk komt er binnenkort weer een nieuw album van haar uit... Want daar zal ik dan echt naar uitkijken...

Oeh, die komt ook mijn kant in... m'n eerste 'nieuwe' LP ooit :p (of ik moet Pearl Jam eerder uitpakken...) Helaas wel maandje wachten, kerstcadeau

Zal bovengenoemde artiesten eens youtuben, kijken of het wat is, klinkt wel interessant allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 28-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Iemand nog een tip waar je nieuwe vinyl voor weinig geld kunt scoren?

Ik ken allyourmusic @ Amazon, maar een zekere Erik op marktplaats.nl biedt vrijwel alles goedkoper aan, hij zal toch ook een bron moeten hebben? Lijkt mij geen zakelijke verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

PeterC86 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:35:
Mooie setup (!), maar worden die platen niet langzaam krom zoals ze in de kast staan?
Thanks! En uh, dat weet ik niet... ik dacht dat het juist goed was om ze zo staand/leunend op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het beste is rechtop, en niet al te strak op/tegen elkaar (dus geen boekensteun er heel strak tegenaan zetten).
Leunend is niet goed (platen gaan krom staan), en een stapel op elkaar is ook niet goed (groeven worden dichtgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Llewy schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:13:
Iemand nog een tip waar je nieuwe vinyl voor weinig geld kunt scoren?

Ik ken allyourmusic @ Amazon, maar een zekere Erik op marktplaats.nl biedt vrijwel alles goedkoper aan, hij zal toch ook een bron moeten hebben? Lijkt mij geen zakelijke verkoper.
http://www.vinylclub.nl/page/home hier is het best goedkoop heeft wel alleen echt zin als je album van de maand (zijn er altijd 2 per maand 1 nieuwe en 1 'klassieker') tegelijk besteld met de andere platen, dan hoef je namelijk geen lidmaatschapskosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mr_petit schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:58:
Het beste is rechtop, en niet al te strak op/tegen elkaar (dus geen boekensteun er heel strak tegenaan zetten).
Leunend is niet goed (platen gaan krom staan), en een stapel op elkaar is ook niet goed (groeven worden dichtgedrukt)
Hmmmm. Dan moet ik even een andere oplossing gaan bedenken. Ik heb nog niet genoeg platen om dit vak helemaal op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 29-09 06:50
Losjes tegen elkaar en rechtop. Wel regelmatig elke plaat even 'verplaatsen' ivm het verkrijgen van een vlakke kant na lang staan op 1 positie. Jullie weten vast wel dat vinyl vast lijkt maar in wezen vloeibaar is.

Ik bedenk me hierbij dat de 3000 singletjes nodig verplaatst moeten worden. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 29-11-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:46:
Losjes tegen elkaar en rechtop. Wel regelmatig elke plaat even 'verplaatsen' ivm het verkrijgen van een vlakke kant na lang staan op 1 positie. Jullie weten vast wel dat vinyl vast lijkt maar in wezen vloeibaar is.

Ik bedenk me hierbij dat de 3000 singletjes nodig verplaatst moeten worden. |:(
Nooit van gehoord, maar bedankt. Nu kan ik mijn hele collectie gaan "verplaatsen" ;) gewoon omdat ik geen enkel risico wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naboo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:06:
Kan net niet lezen welk nummer je hebt! :D

[...]

Ik heb er meerdere... maar heb o.a. 13, 14, 50.
51 en 52 had ik ook maar die zijn verkocht...
En dan heb ik nog een paar in de 200 en 400... :)
Speciaal voor jou: een extra ingezoomde foto op het persingsnummer. :o
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131129_18_52_17_Pro1_zpsb03f8539.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

rcor schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:58:
[...]

Speciaal voor jou: een extra ingezoomde foto op het persingsnummer. :o
[afbeelding]
:D
zag later pas dat je het ook er boven had gezet :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:38:
[...]

http://www.vinylclub.nl/page/home hier is het best goedkoop heeft wel alleen echt zin als je album van de maand (zijn er altijd 2 per maand 1 nieuwe en 1 'klassieker') tegelijk besteld met de andere platen, dan hoef je namelijk geen lidmaatschapskosten te betalen.
Thanks voor de tip! Kende ik nog niet, mooi aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:06:
[...]

Nooit van gehoord, maar bedankt. Nu kan ik mijn hele collectie gaan "verplaatsen" ;) gewoon omdat ik geen enkel risico wil lopen.
Ik heb wel platen gezien die een vlakke kant hadden gekregen na jaren op 1 positie gestaan te hebben. De groeven van het eerste nummer worden ook inelkaar gedrukt.

Maar geen reden om meteen in paniek te raken hoor. Bij gewoon gebruik heb je alle platen wel een keer vast, en veranderd de positie weer bij terugzetten. Dat inzakken duurt jaren, maar gebeurd uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie nog een leuke winkel / webshop zoekt met tweedehands platen:
http://www.deplatenzolder.nl/webshop/

Ze verkopen diversen artiesten en genres... Mocht je in de buurt wonen van Putten kun je ook hun "platen zolder" bezoeken op de Voorthuizerstraat straat, huisnummer 87a... Volgens de website van de webshop zit de ingang bij een antiek winkel. Toen ik dat ging opzoeken (er stond niet vermeld welke antiek winkel er zat) kwam ik erachter dat op hetzelfde adres antiek winkel "Blok Antiek Putten" zit...

Edit 11:28 uur:
Voor de liefhebbers bij de Drentse Platenkast gespot:
Alle albums van de Beatles in één box (blauwe box) voor € 139,99... Ziet eruit als een echte collectors item... Of hij te duur is durf ik niet te zeggen, maar wie deze box nog zoekt en de prijs ervoor over heeft grijp je kans...

Deze Beatles box vindt je ten tijde dat ik dit schrijf onder de link "12" LP's Nieuw binnen"...

[ Voor 30% gewijzigd door rcor op 30-11-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:00

kraats

Ik rol

Kijk.. daar woon ik inderdaad vlak in de buurt.. Ik zal er eens gaan neuzen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Net binnen : Pink Floyd - Mother / The Thin Ice op 7" vinyl. Met dank aan Vinyltracks d:)b

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/270x360q90/22/gef3.jpg

Technics SL1210 met Audio Technica 440 Mla

[ Voor 41% gewijzigd door Bestla op 30-11-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:32:
Net binnen : Pink Floyd - Mother / The Thin Ice op 7" vinyl. Met dank aan Vinyltracks d:)b

[afbeelding]

Technics SL1210 met Audio Technica 440 Mla
Mag ik vragen hoe de kwaliteit van deze lp is? Ik zag namelijk net dat vinyltracks van muziek-bestanden lp's kan maken... Ik wil namelijk ook wat nummers naar vinyl laten persen als de kwaliteit goed is, vandaar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ze leveren altijd zeer goede kwaliteit. Ik koop nooit LP's maar liever 7" op 45 rpm. Voor in de jukebox enzo.

En vragen staat vrij, ze reageren meestal zeer snel op mails.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 30-11-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:22:
Ze leveren altijd zeer goede kwaliteit. Ik koop nooit LP's maar liever 7" op 45 rpm. Voor in de jukebox enzo.

En vragen staat vrij, ze reageren meestal zeer snel op mails.
Dan ga ik tegen de tijd dat het zover is eens contact met ze opnemen... Eens kijken wat er allemaal mogelijk is met een 12" lp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
De afspeeltijden zijn bv een indicatie en geen harde waarheid. Zoals dat Pink Floyd singletje. Dat duurt 5.27 minuten terwijl hun grens 4.00 minuten is. Er is dus veel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nieuw vinyl klinkt toch een stukje strakker dan 40 jaar oude platen :p

Vriendin wilde de stad in, dus terwijl zij in kledingwinkels zat wat rondgesjouwd, oa bij de Media markt Into the wild soundtrack van Eddy Vedder en Settle van Disclosure meegenomen en later bij een andere muziekzaak nog Rage against the machine.. kon het niet laten :D
Zijn ook lekker dikke platen (180 gr), verschil is wel heel erg vergeleken met sommige dunne schijfjes die hier liggen.

Binnenkort komt nog wat meer nieuw spul binnen ... en probeer ondertussen nog wat oude Dire Straits albums te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
rcor schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 11:02:
Voor wie nog een leuke winkel / webshop zoekt met tweedehands platen:
http://www.deplatenzolder.nl/webshop/

Ze verkopen diversen artiesten en genres... Mocht je in de buurt wonen van Putten kun je ook hun "platen zolder" bezoeken op de Voorthuizerstraat straat, huisnummer 87a... Volgens de website van de webshop zit de ingang bij een antiek winkel. Toen ik dat ging opzoeken (er stond niet vermeld welke antiek winkel er zat) kwam ik erachter dat op hetzelfde adres antiek winkel "Blok Antiek Putten" zit...

Edit 11:28 uur:
Voor de liefhebbers bij de Drentse Platenkast gespot:
Alle albums van de Beatles in één box (blauwe box) voor € 139,99... Ziet eruit als een echte collectors item... Of hij te duur is durf ik niet te zeggen, maar wie deze box nog zoekt en de prijs ervoor over heeft grijp je kans...

Deze Beatles box vindt je ten tijde dat ik dit schrijf onder de link "12" LP's Nieuw binnen"...
Meteen maar even deze aangeschaft : Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/511PX8aurtL._SY300__PJautoripBadge,BottomRight,4,-40_OU11__.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:17:
[...]

Meteen maar even deze aangeschaft : [afbeelding]
Dan heb jij zojuist het laatste aanwezige exemplaar van het album Rock 'n' Roll Animal van Lou Reed die bij de platenzolder te koop stond gekocht... Ik zie hem daar niet meer op voorraad staan bij de voorraad indicator... Ik heb het album even opgezocht bij Spotify... Sommige nummers zijn wel leuk moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
rcor schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:26:
[...]

Dan heb jij zojuist het laatste aanwezige exemplaar van het album Rock 'n' Roll Animal van Lou Reed die bij de platenzolder te koop stond gekocht... Ik zie hem daar niet meer op voorraad staan bij de voorraad indicator... Ik heb het album even opgezocht bij Spotify... Sommige nummers zijn wel leuk moet ik zeggen...
Dan zou ik kijken of ze Lou Reed Live hebben, dat is de andere helft van 't zelfde concert. Naar mijn idee net het leukere stuk van de set. Als is het intro van Sweet Jane onovertroffen op RNRA.

En als die er niet is, RNRA en Transformer vind je vaak in de 2e hands bakken voor een euro of 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Love vinyl

<3

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
De vraag is nu, welke muziek er afgespeeld word. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestla schreef op zondag 01 december 2013 @ 16:57:
De vraag is nu, welke muziek er afgespeeld word. :*)
Volgens mij wil Teacher gewoon laten zien welk DJ-element hij afgemonteerd heeft op zijn platen speler... In zijn geval een Ortofon Concorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik ging idd voor een "mooi plaatje" (uh uh).

Het is idd een concorde electro. Destijds voor gekozen vanwege sferische naald, goede tracking, robuustheid, stofongevoeligheid en het zeer redelijke geluid.

Backup elementen zijn de stanton 500 al. Niet de allerbeste, wel zeer robuust.

Welke plaat lag er op? Geen flauw idee, gister uurtje of 2 plaatjes gedraaid, en ergens een foto gemaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Bleh, marktplaats... Weer 8 lp's erbij :p

in de buurt 3 lp's van Dire Straits die ik nog niet had... en 2 van de Eagles, prijsje afgesproken, of ik niet nog interesse had in 2 albums van Don Henley en een van Glenn Frey, die ik in totaal voor 5 euro meer heb meegenomen :p

Kerel is wel netjes met zn spullen omgegaan iig, kwaliteit van de platen is nog goed.

Krijg nu nog 3 nieuwe platen met kerst en had nog 3 nieuwe bij Vinylclub besteld... en misschien krijg ik nog wat 2e hands spul met kerst.... ben voorlopig redelijk klaar, kan ik me gaan richten op specifieke albums.

Merk trouwens dat die nieuwe platen flink statisch zijn, redelijk irritant, knettert er flink op los als je ze oppakt.

[ Voor 9% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-12-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:43:

Merk trouwens dat die nieuwe platen flink statisch zijn, redelijk irritant, knettert er flink op los als je ze oppakt.
Daarvoor zijn 2 oplossingen beschikbaar:

- Bij aankomst van de nieuwe LP's deze direct wassen met de Knosti Disco Antistat platenwasmachine (mocht je die niet hebben hier te koop. Sowieso altijd handig om te hebben om vuile platen grondig te reinigen)
- Als je geld genoeg hebt kun je ook gebruik maken van de volgende tool: Milty Zerostat-3 antistatisch Pistool. Deze maakt de plaat antistatisch en is hier te koop voor € 89,-.

Buiten dit om: mooie lp's gescoord vandaag... Veel luister plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Of gewoon een Antistatic borstel… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor je eigen bestwil: laat zo'n milty zerostat niet aan je vrienden zien, want je wordt nooit meer serieus genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Antistatische borstel is aanwezig, maar werkt maar uhm.. beperkt.
Die milty zerostat zat ik laatst al te bekijken, incl video die de werking laat zien... raar ding :p

Die Knosti was'machine' zat ik al naar te kijken, ivm wat vuilere 2e hands platen, prijs valt me mee, dus denk dat die er maar binnenkort gaat komen, ben eind januari jarig, kijken of ik dat ga redden...

Voorlopig ook maar even inhouden met kopen van nieuw vinyl en eens gaan luisteren wat ik nu allemaal heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind 400 euro voor een platenwasser extreem veel geld :X

Gelukkig heb ik geen vieze platen, en de paar oudjes die ik heb zijn nog in prima staat.
Ik ben nog wel vrij 'nieuw' in dit wereldje... Wat is een betaalbare maar goede ontstoffingsmethode?
Ook zie ik bij nieuwe platen regelmatig wat stof op hele kleine papiersnippertjes van de binnenkant van de hoes op de plaat zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Een knosti kost maar een paar tientjes hoor :) en is idd redelijk onmisbaar wmb. Heb nu ook weer aardig wat nieuw vinyl liggen en dat statische is echt super irritant. Daarnaast knappen je 2e hands aankopen er ook altijd enorm van op! Is ook altijd een mooi ritueel vind ik. Platen goed wassen, nieuw antistatisch binnenhoesje, mooie nieuwe buitenhoes er om en ze zijn als nieuw. Kan ik altijd een leuke zondagmiddag mee vullen als het weer zover is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb nog zo'n soort apparaat uit de 70s van m'n pa liggen, nog nooit zelf gebruikt. Maar als het wassen zo goed werkt zal ik alles ook maar een paar rondjes erdoorheen geven :)

Hoe kun je eigenlijk het beste je draaitafel waterpas zetten? Ik probeerde het gister met de waterpas van m'n iPhone5S, maar vanwege de as kon ik hem niet perfect in het midden zetten, dus probeerde ik de tafel zo af te stellen dat met telefoon naast de as en de platter in alle 4 de windrichtingen de tafel op 0 graden stond. Helaas lukte dat dus niet - als ik de platter draai dan krijg ik 'm meestal zo afgesteld dat ie op 2 punten (bv Noord en West) op 0 staat maar op de andere 2 dan toch weer 1 graad afwijking geeft. Maakt dat uit of moet ik toch proberen dat eruit te krijgen?

[ Voor 62% gewijzigd door Acolyte57 op 02-12-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oh oh... Ik was in de war met de Okki Nokki speler. Dat is dat apparaat van 400 euro 8)7

Ik zal zelf ook eens naar die Knosti kijken.

Vanavond met mijn technics SL-1210 aan de slag! Ik heb de toonarm netjes afgesteld, en nu is het plaatjes draaien... Ik zal ook even een foto plaatsen van de speler in actie. Hij verkeert in prima staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:53:
Ik heb nog zo'n soort apparaat uit de 70s van m'n pa liggen, nog nooit zelf gebruikt. Maar als het wassen zo goed werkt zal ik alles ook maar een paar rondjes erdoorheen geven :)

Hoe kun je eigenlijk het beste je draaitafel waterpas zetten? Ik probeerde het gister met de waterpas van m'n iPhone5S, maar vanwege de as kon ik hem niet perfect in het midden zetten, dus probeerde ik de tafel zo af te stellen dat met telefoon naast de as en de platter in alle 4 de windrichtingen de tafel op 0 graden stond. Helaas lukte dat dus niet - als ik de platter draai dan krijg ik 'm meestal zo afgesteld dat ie op 2 punten (bv Noord en West) op 0 staat maar op de andere 2 dan toch weer 1 graad afwijking geeft. Maakt dat uit of moet ik toch proberen dat eruit te krijgen?
Hier doe ik het mee, werkt prima http://www.vinylvinyl.nl/ortofon_4049.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Die ene graad maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de Tonar Cross Ball waterpas hiervoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicatekoop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/55a7fb87864579fe40f0c8282a333090/t/o/tonar_cross_balls_450.jpg

De Cross Ball is hier te koop voor € 12,95 excl. verzendkosten.

De twee balletjes liggen boven elkaar in het midden indien de platen speler waterpas staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

rcor schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:26:
[...]

[afbeelding]

De Cross Ball is hier te koop voor € 12,95 excl. verzendkosten.

De twee balletjes liggen boven elkaar in het midden indien de platen speler waterpas staat...
Kijk, das nou een nuttig iets... Meteen even bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ah, ik heb het gevonden, ik heb gewoon dit ding nodig ipv Knosti en/of een Milty zerostat ... 30% beter geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:21:
Ah, ik heb het gevonden, ik heb gewoon dit ding nodig ipv Knosti en/of een Milty zerostat ... 30% beter geluid!
Duur apparaat: € 2799,-... Voor dat geld koop toch liever een tweedehands auto of een nieuwe speakerset... Daarnaast moet je ook nog eens uitkijken met je pinpas en andere magnetische pasjes als je dit ding gebruikt (geld ook voor Milty Zerostat)... Je kunt mijn inziens ook te ver doorschieten hè... Soms is iets goed genoeg voor een bepaalde taak... Vandaar dat ik ook de Knosti Disco Antistat gebruik van € 50,-... Goed genoeg en kost geen vermogen aan geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja maar dat is niet 30% beter he! ;)

Als het goed is komt er een gebruikte Rega voorversterker deze kant op, moet de van m'n vader geleende Monacor gaan vervangen. Reviews zijn iig goed. (al is dit wel een erg oud model volgens mij).
Gelijk ook maar een goede interlink besteld om de dropveter die ik nu heb (incl video...) te vervangen.

Die link afgelopen week van Vinylclub was ook wat onhandig, staan wat lp's in bestelling en de albums van deze maand lijken me/zijn ook wel lekker (VS heb ik al op cd)

Stomme hobby :P

@hieronder, uiteraard, ik in ieder geval wel, voodoomachine :D

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 02-12-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17

Polycom

Poes van goud

Ik mag hopen dat jullie sarcastisch zijn want een "antistati" machine voor bijna 3 ruggen, daar zakt mijn broek vanaf. Als we nu ook al nieuwe platen moeten gaan bewerken/onderwerpen aan een soort van "behandeling" dan slaan we toch een beetje door niet? Ga dan lekker CD's luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Precies. Ik houd het lekker bij mijn Nostatic borsteltje... dat werkt prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens precies het nut van platen in een nieuwe buitenhoes steken, puur alleen om stof tegen te gaan? Ik heb mijn platen nu namelijk in zo'n ikea kast staan (die perfecte maat om platen in te zetten :p), de enige 'bescherming' is dus de originele hoes die er al omheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:24:
Wat is trouwens precies het nut van platen in een nieuwe buitenhoes steken, puur alleen om stof tegen te gaan? Ik heb mijn platen nu namelijk in zo'n ikea kast staan (die perfecte maat om platen in te zetten :p), de enige 'bescherming' is dus de originele hoes die er al omheen zit.
Gewoon tegen beschadigingen van de hoes in het algemeen. Zie hoe veel tweedehands platen kapotte hoezen hebben en het wordt wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17

Polycom

Poes van goud

Ik zit vaak met plezier dit topic te lezen maar af en toe krijg ik ook jeuk van sommige onderwerpen. We zitten op een forum, waar mensen graag aan hun spullen sleutelen/upgraden etc. Allemaal prima natuurlijk maar persoonlijk vind ik dat sommige een beetje doorslaan. Naar vinyl luisteren vind ik een authentieke ervaring, waar je niet teveel in moet doorslaan anders schiet het z'n doel een beetje voorbij.

Een platenspeler, element, naald, speakers etc. is natuurlijk allemaal erg belangrijk voor de ervaring maar is het zo erg dat een nieuwe LP statisch is? Is het zo erg dat er wat stof op je naald zit na het afspelen van een oude LP? Moet daar zo nodig een platen wasmachine aan te pas komen? Misschien is dit "audiofiel" eigen, maar ik focus me liever op muziek. :)

Misschien interessante aanbieding van de mediamarkt
Afbeeldingslocatie: http://pics.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-2023060761/CMS_228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Voor die 3 en een halve LP die bij de MediaMarkt staat... :N

Allemaal kapotte hoezen trouwens, want ja, de jeugd van nu kan er niet normaal mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
Naboo schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:31:
Voor die 3 en een halve LP die bij de MediaMarkt staat... :N

Allemaal kapotte hoezen trouwens, want ja, de jeugd van nu kan er niet normaal mee omgaan...
Bij de MediaMarkt in Groningen hebben ze nu een aparte muur voor Vinyl. Het is nog geen Plato maar het begint er iig op te lijken :)

Vorige week mijn eerste LP gekocht, Lightning Bolt van Pearl Jam. Nu de platenspeler nog :P

[ Voor 10% gewijzigd door triesvan op 02-12-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

PuDy schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:13:
Ik mag hopen dat jullie sarcastisch zijn want een "antistati" machine voor bijna 3 ruggen, daar zakt mijn broek vanaf.
Sarcasme meter fail? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Hoe pakken jullie het schoonmaken van de buitenkant aan? Ik heb vorige week een Thorens TD166 aangeschaft, met de volledige metallic look. Het wat doffere is er redelijk afgekomen door een dot afwasmiddel op een vochtige doek te gebruiken en flink te wrijven.

De platter heb ik enigszins weten op te poetsen met wat Mr. Muscle Staal schoonmaker, maar dit gaat niet van harte. Hebben jullie tips of mooie mengseltjes van huisartikelen die ik kan gebruiken? Wellicht ook een mooie toevoeging aan de OP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het reparatie proces van mijn Hitachi HTR-10 platen speler zit niet bepaald mee... De tulp-bekabeling die versleten was is inmiddels vervangen door een dubbel afgeschermde tulp-kabel met vergulde connectors en het element heeft een extra aarddraadje gekregen om zo het element iets beter te aarden en gebrom tegen te gaan. Tot zover alles goed... Maar na de reparatie werkte het lampje niet meer voor de Photo-sensor die ervoor zorgt dat de vol-automatische functies goed werken...

Nadien de monteur in kwestie gebeld, krijg ik de melding "Ik had niet gezien dat er een lampje aanwezig was en of deze brandde in platen speler... Dan zal deze wel tijdens transport zijn gesneuveld, want als dat nog het eerste originele lampje is dan zijn die door de ouderdom gevoeliger dan een nieuwe..."

Buiten het feit dat de monteur niet door had dat hij een vol-automaat aan het repareren was (wat ik ook slecht vond, een monteur hoort dit direct te zien) kon ik verder nog niets tegen hem beginnen: de platen speler was immers al thuis en zie dan maar eens te bewijzen dat het lampje het nog deed bij aankomst voor de reparatie en dan nog zou deze eventueel op de terugreis gesneuveld kunnen zijn...

Ik dacht laat ik niet moeilijk gaan doen, laat hem maar een nieuwe lampje plaatsen zodat alles weer werkt, want hier kan ik toch niets tegen beginnen... Nadien komt de platen speler terug en wat blijkt: nieuw lampje brand, maar brand zwakker... Te zwak wel te verstaan... Gevolg: vol-automaat functies werken nog niet goed, 45 toeren singles worden aangemerkt als 12 inch platen omdat het licht van het lampje de photo sensor niet bereikt (de speler denkt dat er een 12 inch lp opgelegd is omdat er geen licht door de gaten in de rubberen mat komt)... Dit terwijl ik hem had gevraagd of hij beiden typen (45 toeren single en 12 inch lp's) platen goed zou herkennen... Zijn antwoord was dat hij de speler uitgebreid getest had en dat deze werkt.

Ik had vanaf dan geen vertrouwen meer in deze monteur en ik heb mijn speler ingeleverd bij Home & Car Hifi in oostrum... Hun monteur zou mijn Hitachi gaan voorzien van het juiste lampje, maar de beste man bleek helaas ziek te zijn geworden nog voor hij aan mijn platen speler was begonnen (bleek uiteindelijk zelfstandige zz-p'er, eenmanszaak die voor diversen hifi winkels reparaties uitvoert)... De platen speler staat nu weer thuis (na 3 weken weg te zijn geweest) te wachten tot de monteur in kwestie instaat is om het juiste lampje te plaatsen... Erg frustrerend en kostbaar allemaal inmiddels...

Tot overmaat van ramp bleek nu ook het cantilever van mijn Audio Technica element iets scheef te zijn geraakt (waarschijnlijk gebeurd tijdens het plaatsen van de extra element aarding bij de eerste monteur)... Gelukkig heb ik het cantilever inmiddels weer recht gekregen op de een of andere manier... Maar toch, ik mag geen geluk hebben...

Gezien het feit dat platen speler nu zo goed als nieuw is inmiddels en ik heel wat geld weggooi door de speler af te voeren naar een kringloop winkel / gemeente stort en het feit dat de speler onlangs een nieuw element gekregen heeft (en hiermee fantastisch klinkt)... Heb ik des te meer reden om de platen speler te houden...

Maar als ik van te voren had geweten dat de eerste monteur een prutser was en dat dit veel extra geld zou kosten, had ik wellicht een andere oplossing gezocht voor dit probleem...

Hoe dan ook ziet de platen speler er nu zo uit (en dat is best netjes voor zijn leeftijd):
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131203_19_11_15_Pro1_zps69fae45c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20131203_19_17_26_Pro1_zpsefe359bb.jpg

Hopelijk is die andere monteur snel beter zodat deze speler de zorg krijgt welke hij verdient...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 03-12-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

|:( ik had een Benz Micro MC20e2 element, en ik vond hem stukken minder presteren dan mijn AT440mla. Dus ik dacht net: laat ik hem maar eens op marktplaats zetten.
Kom ik er vervolgens achter dat het een high outpt MC element is, waarbij de schakelaar van de voorversterker dus niet op MC moet staan, maar op MM....
Goed, binnenkort dan maar eens de tijd nemen om opnieuw te vergelijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:31:
|:( ik had een Benz Micro MC20e2 element, en ik vond hem stukken minder presteren dan mijn AT440mla. Dus ik dacht net: laat ik hem maar eens op marktplaats zetten.
Kom ik er vervolgens achter dat het een high outpt MC element is, waarbij de schakelaar van de voorversterker dus niet op MC moet staan, maar op MM....
Goed, binnenkort dan maar eens de tijd nemen om opnieuw te vergelijken 8)7
Dat zou zomaar eens nieuwe inzichten kunnen geven... Sowieso klinken MM elementen levendiger dan MC elementen... Eigenlijk zou je eens een Moving Iron element moeten proberen... Die schijnen het beste van beiden te bieden... Soundsmith is een van de weinige merken die dit type elementen maken, maar ze zijn niet bepaald goedkoop te noemen...

Zie deze review maar eens over de Sounsmith VPI Zephyr:
http://www.hifi.nl/recens...h-VPI-Zephyr-element.html

Inmiddels ook een betaalbaarder alternatief gevonden: Grado Prestige Gold-1... Hier te koop voor € 140:
http://www.hi-stands.eu/s...2565&lang=NL#.Up5EccRLMpo

Een review over de Grado Prestige Gold-1 is hier te vinden:
http://www.stereophile.co...ige-gold1-phono-cartridge

[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 03-12-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

bartsled schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:02:
Hoe pakken jullie het schoonmaken van de buitenkant aan? Ik heb vorige week een Thorens TD166 aangeschaft, met de volledige metallic look. Het wat doffere is er redelijk afgekomen door een dot afwasmiddel op een vochtige doek te gebruiken en flink te wrijven.

De platter heb ik enigszins weten op te poetsen met wat Mr. Muscle Staal schoonmaker, maar dit gaat niet van harte. Hebben jullie tips of mooie mengseltjes van huisartikelen die ik kan gebruiken? Wellicht ook een mooie toevoeging aan de OP? :)
Ik weet niet hoe je de buitenkant mooier kan krijgen, Mijn ervaringen met de alu uitvoering is dat de fineerlaag dermate dun is dat de kans groot is dat je hem beschadigd wanneer je te agressieve middelen gaat gebruiken. Om de platter mooi te krijgen werkt ellebogenstoom in combinatie met brasso koperpoets het beste. Onderstaand resultaat heeft iets meer dan een uur gekost.

Voor
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/hoofdplatter_voor.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/hoofdplatter_na.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:44:
[...]Sowieso klinken MM elementen levendiger dan MC elementen... Eigenlijk zou je eens een Moving Iron element moeten proberen... Die schijnen het beste van beiden te bieden... Soundsmith is een van de weinige merken die dit type elementen maken, maar ze zijn niet bepaald goedkoop te noemen...
Grado maakt al jaren (eeuwen?) MI elementen. Vergelijk ze imho maar met een mm hoor. Wel gevoeliger voor elektrische storing. En het is absoluut niet duur (grado black, 50 euro oid)
En dat mm elementen levendiger klinken dan mc elementen ben ik het ook niet mee eens. Dat hangt compleet van het element af, èn het elektrische systeem (van de kabel tot de voorversterker). Een groot verschil is dat je bij een mc uiteindelijk altijd een veel kleinere bewegende massa kan realiseren, dus kan je in potentie een betere aftasting van de plaat bereiken (hangt natuurlijk ook af van naald, cantilever etc; het is een optelsom)
Het grootste verschil tussen een mc en mm/mi is dat een mc in weze duurder is om te produceren. De spoel moet handmatig gewikkeld/gemonteerd/gesoldeerd worden terwijl het persen van een magneetje of een stukje ijzer op een aluminium buisje een druk op de knop is. Het zou dus kunnen zijn dat op een bepaald (goedkoop) prijspeil een mm beter presteert dan een mc omdat er bij de mm meer geld overblijft om de constructie van de cantilever/diamandtip etc te perfectioneren.
Dus dat veel mensen vinden dat mc 'instappers' vaak systematisch slechter klinken dan hun prijstechnische mm concurrenten. Ik weet het niet (uiteindelijk moet je elke naald afzonderlijk beoordelen omdat klankverschillen binnen groepen ook zo groot zijn).
Ik heb een dl-160 als mc instapper en een at-14SA als mm in de wat hogere klasse (een wat ouder element, maar met shibata tip en tapse cantilever (wat die dl160 overigens ook heeft) en vergelijkbare prijsklasse denk ik). Die AT speelt de Denon van de kaart en vice versa. De AT klinkt dynamisch met een drukvolle bas, maar de denon heeft een ongelofelijk sprankelend en gedetailleerd hoog, en haalt veel meer detail uit de plaat. Ze zijn beide gewoon niet perfect 8)7 :P

Maar goed, een MC20e2 tov een at440mla is een interessant vergelijk. De MC20e2 is sowieso niet meer leverbaar en was een beroemde instapper (gedoodverfde concurrent van de eveneens niet meer leverbare DL-160)
Goed, binnenkort dan maar eens de tijd nemen om opnieuw te vergelijken
Wel je bevindingen posten :) Op MM stand zal de MC20e2 ongetwijfeld zachter klinken (het is nooit helemaal high output; het kan zo 6-10dB schelen), dus daar moet je doorheen prikken (aka CD loudness war effect) . Afhankelijk van de voorversterker doen ze het soms toch beter op mc stand.
rcor schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:26:
[...]
Ik heb nog nooit zo'n ding gezien :X
Ik ken alleen/voornamelijk die ronde vloeistof gevulde dingen
Afbeeldingslocatie: http://www.leveldevelopments.com/wp/wp-content/uploads/wpsc/category_images/Plastic_Circular_Vials.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 03-12-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Wimmel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:36:
Om de platter mooi te krijgen werkt ellebogenstoom in combinatie met brasso koperpoets het beste. Onderstaand resultaat heeft iets meer dan een uur gekost.
Voor
[afbeelding]
Na
[afbeelding]
Hmmm... Jouw voor is al mooier dan mijn huidige platter is... Dus dat betekent vast 2x zoveel elleboogwerk :')
Maar Brasso koperpoets is daar dus geschikt voor? Moet ik nog ergens voor oppassen of kan ik gewoon eens tijdens het kijken van een film braindead beginnen met poetsen?

[ Voor 12% gewijzigd door Acolyte57 op 03-12-2013 23:07 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic