Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie!Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het verkeerd getypt. De platenspeler heeft zelf alleen maar een phono uitgang en toen kon hij niet aangesloten worden op de hifi set. Met de voorversterker is het nu wel gelukt.
Ik denk dat hij dan dat de voorversterker verkeerd is aangesloten op de hifi set. Bij de hifi set kon de voorversterker niet aangesloten worden tenzij ik hem via de 'audio in' ingang aansloot. Ik heb dan de voorversterker op phono staan en de hifi set op audio. Bij de enige andere aansluitingsmogelijkheid van de hifi set stond 'video input' maar het lijkt me heel raar als ik deze ook kan gebruiken als aansluiting.
Ik denk dat de audio in dan ook een phono ingang is en dat het daarom niet gelukt is. Maar als er geen andere ingang is op de hifi set dan kan ik verder niets doen aan het geluidprobleem, toch?

Je had het ook over een aarddraad maar mijn platenspeler heeft deze niet, zou dit ook een deel van het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:38:
Bij de enige andere aansluitingsmogelijkheid van de hifi set stond 'video input' maar het lijkt me heel raar als ik deze ook kan gebruiken als aansluiting.
'video input' als in een gele tulp aansluiting, of een normale rood/witte tulp aansluiting waar 'video input' bij staat omdat de ontwerpers dachten dat je daar je videorecorder audio op zou aansluiten? Als het laatste kun je die gewoon gebruiken hoor, je voorversterker doet al het werk om dat recht te trekken naar wat op die ingang moet staan.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MilaNL schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:30:
[...]

Ja, dit werkt echt. Maar geen idee voor die gasolielucht. Die houtlijmoptie brengt geen schade aan je naald. Je trekt het hele stuk er in één keer af, en er blijft dus geen residu achter.
En gewoon met elke bouwmarkthoutlijm? Bijzonder... En bijzonder voordeling lijkt me zo.
mr_petit schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:32:
Ik denk als er een gasolielucht aan hangt dat een knosti disco antistat met de normale vloeistof het meest effectief is. Dan wordt de plaat helemaal ondergedompelt en geborsteld met een vloeistof waar alcohol in zit.
Als de lucht in je label zit krijg je die er natuurlijk niet uit.
Dat ziet er alweer gelijk heel anders uit. Tja, die gasolielucht zit werkelijk overal. En ondertussen waarschijnlijk ook al in de andere platen, waar ze naast gezet zijn. Ik heb ze grekegen en ik wilde ze graag hebben. Die lucht is alleen niet zo fijn...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Le Enfant! schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:58:
[afbeelding]

Ik kon het niet laten. :9~ Ik kan het iedereen aanraden om een SL-1200 MKII aan te schaffen.
Unknown pleasures :Y

En idd. Zet een om2 red op de 1200, en je zit op de eerste rang, voor het geld dan. Blue kan ook, maar die wil wat meer naalddruk zien en is een stuk duurder.

Ik hen zelf ortofon electro elementen, maar mijn 1200's wordt dan ook mee gedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 18-11-2013 19:53 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:14
teacher schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:51:
[...]

Unknown pleasures :Y

En idd. Zet een om2 red op de 1200, en je zit op de eerste rang. Blue kan ook, maar die wil wat meer naalddruk zien.

Ik hen zelf ortofon electro elementen, maar mijn 1200's wordt dan ook mee gedraaid.
Een nieuw element zal maar pas voor 2014 zijn en dan neem ik uiteraard de Red. :*) Al hoor ik ook positieve geluiden over de Shure M97xE en die kost momenteel 70 (!) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Jorgen schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:49:
[...]

En gewoon met elke bouwmarkthoutlijm? Bijzonder... En bijzonder voordeling lijkt me zo.
Is lijm dan zo cheap? Volgens mij moest er echt flink wat op... en dat x2 per lp, kost aardig wat lijm volgens mij (en tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:10:
[...]

'video input' als in een gele tulp aansluiting, of een normale rood/witte tulp aansluiting waar 'video input'
ik heb opnieuw gekeken, er zitten drie ingangen naast elkaar, bij 'video' 1 heet component pr , de andere component pb en de 3e video out. De kleuren van de ingangen zijn rood/zwart.
Zou het dan wel kunnen via deze ingang? Als het zo is moet ik een nieuwe kabel halen en dan kijken of het geluid zo beter is. Want via audio in is het echt niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:37:
Dat is dan niet de exacte tafel die ik bedoel (arm zonder gimball-scharnier heb ik niet zoveel vertrouwen in, zeker niet bij een dj tafel), maar ik noemde numark als voorbeeld omdat die ook niets zelf maken. Of ze werkelijk de superoem verkopen of niet weet ik niet. Ik ben onbekend met het aanbod van dat soort merken (numark, vestax, reloop, synq, kam, stanton whatever. 1 pot nat imho. Generiek spul van chinese grootgrossiers, en soms zit daar een goed model tussen (met kanttekeningen, dat wel))

oh wacht ff: dit bedoel ik dus:
http://www.techno-muziek....uper-oem-draaitafels.html
(wel met speling op de arm dus schijnbaar. Er is heel veel te vinden over deze tafels zag ik)
ah, die ja... die ken ik ook... is inderdaad onder veel merknamen te koop... Waaronder via het merk Synq:
Afbeeldingslocatie: http://www.s2store.be/images/produkten/synq-x-trm.1_medium.gif

Een andere bekende OEM DJ-achtige speler (van naar mijn idee zéér bedenkelijke kwaliteit, dat wel) is deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.djbooth.net/pics-equip/sl1300mk62.jpg

Ik heb deze ooit eens als belt-drive uitvoering gehad met het merk Lenco erop geplakt, maar wat was dat een waardeloze speler... Verschillende platen blijven gewoon hangen tijdens het spelen... Uit onderzoek bleek dat met het element / naald niets mis was... Gewoon een slechte toonarm of slecht afgestelde toonarm waarschijnlijk... Zoiets koop ik echt nooit meer...

[ Voor 58% gewijzigd door rcor op 18-11-2013 22:00 . Reden: verkeerde spelers uitgezocht in eerste instantie... Zat klaarblijkelijk te slapen toen ik ze vond... ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:08:
[...]
Is lijm dan zo cheap? Volgens mij moest er echt flink wat op... en dat x2 per lp, kost aardig wat lijm volgens mij (en tijd)
Niet alleen duur, maar je bent er idd ook een eeuwigheid mee bezig (echt onwaarschijnlijk lang als je het serieus gaat toepassen).
Als je een stapeltje platen moet doen (ca 20 ofzo) ben je met een knosti in een uurtje klaar ofzo, incl de boel klaarzetten èn drogen in het rekje (het wassen duurt voor zo'n stapeltje maar een paar minuten).
Die houtlijmmethode: waar laat je in vredesnaam 20 platen stofvrij uit hun hoes (dat past niet op een keukentafel ofzo).
Die houtlijmmethode is leuk voor 1 plaat om een keer te doen, maar niet om serieus een hele collectie te wassen.
Als ik 'm op m'n draaitafel zou moeten laten drogen (zoals in het filmpje).... in die filmpjes duurt dat een nacht. Dus je bent 2 dagen bezig voor 1 plaat. Mijn collectie platen is.... 500 stuks ofzo (misschien meer, ik weet het niet zeker, maar een aardige kast vol). Dan zou ik 3 jaar continu bezig zijn om mijn collectie schoon te maken 8)7 :D

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2013 22:02 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:52:
ik heb opnieuw gekeken, er zitten drie ingangen naast elkaar, bij 'video' 1 heet component pr , de andere component pb en de 3e video out. De kleuren van de ingangen zijn rood/zwart.
Zou het dan wel kunnen via deze ingang? Als het zo is moet ik een nieuwe kabel halen en dan kijken of het geluid zo beter is. Want via audio in is het echt niet mooi
Euh, nu ben ik wat verward. Component Pr/Pb zijn video ingangen, maar daar hoort een 3de video kabel bij (Y) en die zouden rood/groen/blauw gekleurd moeten zijn. Wat een 'video out' daar bij doet, en waarom die rood/zwarte kabels laten aansluiten... geen idee. Maar ik gok dat je er idd geen audio in op gaat krijgen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie! Maar zoals het er nu uit ziet kan ik het geluid dus niet verbeteren? Er zit aan de voorversterker nog een draaiknopje die ground heet. Zou ik hiermee nog wat aan geluid kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:31:
bedankt voor je reactie! Maar zoals het er nu uit ziet kan ik het geluid dus niet verbeteren? Er zit aan de voorversterker nog een draaiknopje die ground heet. Zou ik hiermee nog wat aan geluid kunnen verbeteren?
Als je daar je aardedraad achter draait wel ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

mr_petit schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:00:
[...]
Niet alleen duur, maar je bent er idd ook een eeuwigheid mee bezig (echt onwaarschijnlijk lang als je het serieus gaat toepassen).
Voor gewoon vuile of statische platen is een platenwasser ook goed genoeg.
Als je hele oude of veelgebruikte platen koopt dan kan die houtlijmtruc wonderen doen omdat het alle vuil eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:46:
[...]

Als je daar je aardedraad achter draait wel ja :p
er zit geen aarddraad aan mijn platenspeler :-( .. er zit wel een soort draad aan de hifi set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:52:
[...]

Laten we eerst maar eens op een rijtje krijgen waarmee we van doen hebben. Om te kijken of ik je kan helpen heb ik de volgende informatie nodig:

- Met welk merk en type platen speler heb je de problemen?
- Indien je weet welk element op de platen speler afgemonteerd zit zou ik ook hiervan graag het merk en type weten.
- Op wat voor Hifi-installatie wil je de platen speler aansluiten (hifi miniset, microset, home cinema set, losse versterker of receiver)?
- Wat is het merk en type van de hifi miniset, microset, home cinema set, losse versterker of receiver?
- Welk merk en type voorversterker heb je momenteel in gebruik?

Wat zeker ook handig is zijn foto's van de apparaten (met name dan de achterzijde van de apparatuur) zodat we kunnen zien hoe e.e.a. nu op dit moment is aangesloten en wat er allemaal mogelijk is qua aansluit mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierkameel schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:15:
[...]
Als je hele oude of veelgebruikte platen koopt dan kan die houtlijmtruc wonderen doen omdat het alle vuil eruit trekt.
Als het net zo diep in de groef kan trekken als platenwasvloeistof wel. Maar zelf betwijfel ik dat. Houtlijm is uiteraard heel veel dikker, en platenwasvloestof gebruikt speciale toevoegingen om specifiek diep door te dringen in de groeven cq. in kleine ruimten (surfactants cq. wetting agents)

Ik vind die plaat uit dat filmpje na die houtlijmbehandeling nog steeds niet fantastisch klinken. Welliswaar beter dan ervoor (dat is ook niet zo moeilijk), en ik weet niet of een platenwasvloeistof daar nog wat aan veranderd of dat het permanente beschadigingen zijn, maar ik hoor nog steeds veel tikjes en ruis.
Als je wilt achterhalen welke de betere is, dan zou je die houtlijmbehandelde plaat nog eens moeten wassen en kijken of je dan verschil hoort of zoiets.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 19-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Nieuwe Ortofon Red gekocht voor 80eu op ebay. Wel een goede prijs geloof ik, hopelijk voor het weekend hier, dan kan ik weer uren met die Thorens protractor stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De knoop is voor mij doorgehakt, ik ga toch voor een Technics SL-1200 speler. Ik denk dat ik deze bij Green-Vinyl ga bestellen. Kost wat, maar dan héb je ook wat.
Onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar en vervangbaar ook.

Het DJ element wat ze meeleveren verkoop ik aan een vriend van mij (die is DJ), en dan zet ik er zelf wat moois op.
Volgende week maar eens bestellen. Foto's volgen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 09:54
Acolyte57 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 02:40:
Nieuwe Ortofon Red gekocht voor 80eu op ebay. Wel een goede prijs geloof ik, hopelijk voor het weekend hier, dan kan ik weer uren met die Thorens protractor stoeien :)
Zeker een mooie prijs! Sinds ik mijn AT95e heb vervangen door deze merk ik echt dat hij veel beter trackt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dat is fijn, ik kom nu ook van een AT95e :) welke tafel heb jij 'm op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Pro-ject Debut Carbon Esprit. Maar de AT95e zat op een andere tafel. Dat zou ook wel mee kunnen spelen. Maar heb toch echt het gevoel dat het voornamelijk door de naald komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Hier wacht ik nog steeds op de AT95e... denk klein beginnen voor ik gelijk 80+ euro aan een beter element ga uitgeven. Ding is ergens tussen mijn voordeur en Duitsland, heb tracking, maar die is wat vaag :P

Ondertussen al wel aardige stapel vinyl liggen, vandaag weer wat 2e hands binnen gekomen... even rustig aan doen voorlopig, met kerst maar weer eens wat regelen en dan wat nieuw ipv 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mr_petit schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:00:
[...]

Als je een stapeltje platen moet doen (ca 20 ofzo) ben je met een knosti in een uurtje klaar ofzo, incl de boel klaarzetten èn drogen in het rekje (het wassen duurt voor zo'n stapeltje maar een paar minuten).
Die houtlijmmethode: waar laat je in vredesnaam 20 platen stofvrij uit hun hoes (dat past niet op een keukentafel ofzo).
Die houtlijmmethode is leuk voor 1 plaat om een keer te doen, maar niet om serieus een hele collectie te wassen.
Als ik 'm op m'n draaitafel zou moeten laten drogen (zoals in het filmpje).... in die filmpjes duurt dat een nacht. Dus je bent 2 dagen bezig voor 1 plaat. Mijn collectie platen is.... 500 stuks ofzo (misschien meer, ik weet het niet zeker, maar een aardige kast vol). Dan zou ik 3 jaar continu bezig zijn om mijn collectie schoon te maken 8)7 :D
Daar hebben jullie wel gelijk in. Misschien die knosti maar eens bestellen dan.
(En een platenspeler, want die hebben we ook niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:12:
Hier wacht ik nog steeds op de AT95e... denk klein beginnen voor ik gelijk 80+ euro aan een beter element ga uitgeven.
Bij mij was het kopen van een nieuwe AT95e naald is bijna net zo duur als het kopen van een nieuw AT95e element. Had niet zo'n zin om 2x hetzelfde te investeren in een beginners budget element, dan maar een stapje omhoog maken met potentiele upgrade naar een Blue naald in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Laatst online: 12:51

Bartaz

Likes cookies!

Nieuw in het topic hier. En wow! Er zijn nog steeds veel vinyl liefhebbers.

Ik hoor daar sinds kort ook bij. Ik ben naar de Rush Hour gegaan om wat platen te halen die ik echt heel tof vindt. En die zou ik graag willen digitaliseren om ze te gebruiken in mn sets.
Nu zit ik met het probleem dat ik ze wil converteren naar MP3. Maar HOE ga ik dat doen?

Ik heb het topic al wat rond zitten spitten en hoor veel over de Pro-ject speler met USB functie.
http://www.project-audio.com/main.php?prod=debutphusb

Maar dat vind ik nogal veel geld om alleen een plaat om te zetten.

Ik zag deze bij de Blokker, maar die gaat het qua kwaliteit niet redden denk ik.
http://www.blokker.nl/web...Id=98468&productId=157839

Nu heb ik ook gehoord dat een 'oude speler' met ene geluidskaart ook niet goed de kwaliteit kan overbrengen op een digitaal formaat.

Heeft iemand de gouden tip, of een duwtje in de juiste richting om een leuke speler te regelen waarmee ik de plaat kan digitaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Als je al een prima platenspeler hebt lijkt het me inderdaad zonde om een nieuwe te kopen speciaal voor het omzetten. Dan zou ik een phono pre-amp met USB uitgang kopen, of gewoon de line-out van je (voor)versterker op je geluidskaart aansluiten. De speler direct op de geluidskaart aansluiten gaat inderdaad niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of de muziek gelijk op cd/mp3 kopen / naar flac omzetten / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Acolyte57 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:39:
[...]

Bij mij was het kopen van een nieuwe AT95e naald is bijna net zo duur als het kopen van een nieuw AT95e element. Had niet zo'n zin om 2x hetzelfde te investeren in een beginners budget element, dan maar een stapje omhoog maken met potentiele upgrade naar een Blue naald in de toekomst.
Hier gaat ie een oude Sony vervangen, echt basic elementje waarvan ik niet weet hoeveel uren die gedraaid heeft en ook niet hoe daarmee omgegaan is, zou er best sinds begin opgezeten kunnen hebben, al kwam die tafel volgens de handleiding met een ander element...

Had ook wel een beter element kunnen kopen, maar dan is de lijst weer gelijk zo lang en iedereen roept weer wat anders. Hebt zo 4-5 elementen in dezelfde klasse waar iedereen van roept dat ze fantastisch zijn. Ortofon 2M red, Shure m97x, AT120e II, Grado Prestige (Green ofzo..?), Ortofon Super OM10 en hoe meer je leest hoe gekker je wordt... dus uiteindelijk maar een wat cheaper alternatief genomen en nu kan ik rustig eens kijken of ik wat beter wil, wat m'n budget is en wat er te krijgen is.

edit:
Lucky me, kwam thuis, zag wat liggen, denk briefje dat DHL geweest was maar niemand thuis... maar het bleek een kleine enveloppe te zijn met daarin het element :D

nu nog wat borsteltjes en ik kan weer even vooruit

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 20-11-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:04:
De knoop is voor mij doorgehakt, ik ga toch voor een Technics SL-1200 speler. Ik denk dat ik deze bij Green-Vinyl ga bestellen. Kost wat, maar dan héb je ook wat.
Onderdelen zijn makkelijk verkrijgbaar en vervangbaar ook.

Het DJ element wat ze meeleveren verkoop ik aan een vriend van mij (die is DJ), en dan zet ik er zelf wat moois op.
Volgende week maar eens bestellen. Foto's volgen :)
Ga je de speler bestellen uit mijn link http://www.green-vinyl.co...mk2-pickering-625-dj.html? Dat is idd een mooie Technics speler... Zul je zeker geen spijt van krijgen, zeker omdat je bij Green Vinyl wat zekerheden krijgt die je bij een particulier niet krijgt...

Edit 17:51 uur:
Een leuk budget element is de hier veel genoemde Audia Technica AT95e welke voor 26 euro hier te bestellen is mocht je budget na aanschaf van de Technics geen Ortofon 2M Red van 99 euro meer toelaten... Maar de Ortofon is wel een flinke slag beter, laat dat duidelijk zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 20-11-2013 18:24 . Reden: toevoeging omtrent element... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb bij thakker ook de Ortofon Red opgepikt. 80eu is een geaccepteerd bod op de 'best offer' die daar mogelijk is en shipping is free.

[ Voor 20% gewijzigd door Acolyte57 op 20-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:04:
Ik heb bij thakker ook de Ortofon Red opgepikt. 80eu is een geaccepteerd bod op de 'best offer' die daar mogelijk is en shipping is free.
Het valt mij op dat die William Thakker heel vaak de goedkoopste is... Niet alleen bij de Ortofon 2M Red en de Audia Technica AT95E maar ook bij de Audia Technica AT440MLa en nog vele andere elementen...

Zo'n beetje alles wat hij op ebay heeft staan is ook te koop via zijn online webshop op http://www.williamthakker.eu/ voor dezelfde gunstige prijzen...

Het leuke is dat hij heel veel merken en typen platen speler elementen kan leveren voor scherpe prijzen... Wat ook fijn is als je in buurt van de Duitse grens woont bij Venlo in Limbug: je kunt je spullen eventueel ook daar rechtstreeks ophalen omdat zijn webshop in Bottrop gevestigd zit (dezelfde plaats als waar het pretpark Movie Park ligt)... Je moet dan wel rekening houden dat het zo'n 50 minuten rijden is vanuit Venlo, maar als je dat niet erg vindt kun je je spullen ook nog redelijk vlot in huis hebben...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik heb de AT95e pas besteld via William Thakker maar zit er nu al een kleine 2 weken op te wachten... volgens de shop kan het zo lang duren richting Nederland maar dat is niet wat ik gewend ben. Let er dus een beetje op als je je spullen 'snel' nodig hebt.

• KeRsTmAnNeKe
Servor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:53:
Hm, ik heb de AT95e pas besteld via William Thakker maar zit er nu al een kleine 2 weken op te wachten... volgens de shop kan het zo lang duren richting Nederland maar dat is niet wat ik gewend ben. Let er dus een beetje op als je je spullen 'snel' nodig hebt.
Kan evt mailen voor tracking code, deed ik ook.
Ik had em de 15e besteld en gisteren binnen, kon het deels tracken, uiteindelijk lag het element gewoon in de brievenbus :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/at95e.jpg

Nog wel even aan het pielen geweest met een protractor ('stupid' Bearwald protractor van Vinylengine), klopt nu redelijk volgens mij.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50
Afbeeldingslocatie: http://www.geeksofdoom.com/GoD/img/2013/11/the-beatles-live-on-air-vol-2-vinyl.jpg

Foto gestolen van het internet. Maar ben er wel blij mee.

• Servor
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:02:
[...]

Kan evt mailen voor tracking code, deed ik ook.
Ik had em de 15e besteld en gisteren binnen, kon het deels tracken, uiteindelijk lag het element gewoon in de brievenbus :P

[afbeelding]

Nog wel even aan het pielen geweest met een protractor ('stupid' Bearwald protractor van Vinylengine), klopt nu redelijk volgens mij.
Ik ben ook nog niet in paniek hoor. Wacht het nog een weekje af. Heb nog 0,0 ervaring met het zelf monteren én afstellen van elementen dus ik ga met deze eens lekker pielen. Heb slechts een vaag idee van wat protractors zijn nu :D. Iemand nog een jip-en-janneke howto? (Heb een Thorens TD166 met taartschep headshell).

Verwijderd

kippy schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:06:
[afbeelding]

Foto gestolen van het internet. Maar ben er wel blij mee.
Ik heb hem gisteren ook gekocht! Erg leuke plaat. Eentje die je eigenlijk wel moet kopen als Beatles fan.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:33
Sinds gisteren ook een leuk spelertje. Had eerst wat oud spul, waar te veel aanmankeerde helaas, dus maar een nieuwe gekocht. De pro-ject Debut III. In combi met een kleine voorversterker waarvan de naam even gevlogen is :P. (die had ook wat eerder gekocht). Maar het klinkt wel prettig moet ik zeggen, heb nog niet zoveel platen, maar die ik heb (oa Ayreon The theory of everything / Falkenbach -ASA/, Summoning en Amon amarth) en klinkt wel nice.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

rcor schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:42:
[...]

Ga je de speler bestellen uit mijn link http://www.green-vinyl.co...mk2-pickering-625-dj.html? Dat is idd een mooie Technics speler... Zul je zeker geen spijt van krijgen, zeker omdat je bij Green Vinyl wat zekerheden krijgt die je bij een particulier niet krijgt...

Edit 17:51 uur:
Een leuk budget element is de hier veel genoemde Audia Technica AT95e welke voor 26 euro hier te bestellen is mocht je budget na aanschaf van de Technics geen Ortofon 2M Red van 99 euro meer toelaten... Maar de Ortofon is wel een flinke slag beter, laat dat duidelijk zijn...
Daar zat ik inderdaad naar te kijken :)

Even kijken wat hij volgende week op voorraad heeft. Ik zie dat zijn voorraad Technics spelers nogal fluctueert, wat mij doet vermoeden dat ie goede zaken doet.

Over het element: Een speler van dik 500 euro voorzien van een budget element is natuurlijk not done... Dus ik grabbel wel zeker ergens die 2M vandaan. Ik zie dat ze zelf enkel DJ elementen en naalden hebben.

Rest mij nog 1 vraag: Ik heb natuurlijk een versterkertje nodig, mijn receiver heeft helaas geen Phono aansluiting.
Ik heb van een vriend van mij een oud beestje te leen staan die wel even voldoet... Maar wat is een goed versterkertje voor aan mijn Denon receiver?

• Acolyte57

Acolyte57

Voorversterkertje kan ook. Hoef je niet van versterker te switchen.

• Servor
  • Niet online
Ik heb de AT95e trouwens besteld als kennismakings element naast mijn Denon DL-110. Hoewel dat een erg net klinkend element is, mis ik iets in het geluid nu mijn setup beneden op zijn plekje staat en ik wat kritischer ben gaan luisteren. Mijn huis-audiofiel (Dr. Thorens :P ) omschreef de Denon als een prima element om bij in slaap te vallen ;) (zeker icm een warm klinkende Thorens en een warm klinkende Marantz wordt het allemaal wat.... duf). Ik mis wat sprankeling, wat helderheid. Hij kwam met dit element als tip om even te kijken of de AT sound wat voor mij is. Voor die 2, 3 tientjes kun je geen buil vallen haast.

Ben dus om die reden wel benieuwd.

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Servor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:08:
[...]

Ik ben ook nog niet in paniek hoor. Wacht het nog een weekje af. Heb nog 0,0 ervaring met het zelf monteren én afstellen van elementen dus ik ga met deze eens lekker pielen. Heb slechts een vaag idee van wat protractors zijn nu :D. Iemand nog een jip-en-janneke howto? (Heb een Thorens TD166 met taartschep headshell).
Op p. 192 van dit topic een howto verhaal

• Servor
  • Niet online
PeterC86 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:10:
[...]

Op p. 192 van dit topic een howto verhaal
Dat ligt heel erg aan je pagina instellingen natuurlijk ;) maar ik ga even zoeken, thanks!

• Acolyte57

Acolyte57

Servor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:01:
Mijn huis-audiofiel (Dr. Thorens :P )
Die gast die op marktplaats ook zo adverteert? Ik sta op de wachtlijst om in februari bij jullie in huis op bezoek te komen dan ;)

Verwijderd

Acolyte57 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:31:
[...]

Die gast die op marktplaats ook zo adverteert? Ik sta op de wachtlijst om in februari bij jullie in huis op bezoek te komen dan ;)
Heeft hij het zo druk? Denk dat ik ook maar eens een Thorens service ga beginnen.
Heb lager olie, kan riempjes vervangen, vering waterpas afstellen (TD 3xx en TD 2001/3001 modellen), diverse protractors, elementen gemonteerd. ;)

• Servor
  • Niet online
Acolyte57 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:31:
[...]

Oh nee ik woon niet in huis met hem hoor :D. Was een grapje. Maar mail nog regelmatig met 'm vandaar.

• Acolyte57

Acolyte57

Jep begin deze maand gemaild en rond feb aan de beurt.

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:35:
[...]

Heeft hij het zo druk? Denk dat ik ook maar eens een Thorens service ga beginnen.
Heb lager olie, kan riempjes vervangen, vering waterpas afstellen (TD 3xx en TD 2001/3001 modellen), diverse protractors, elementen gemonteerd. ;)
Waarom niet? Het zal een uitdaging zijn dit aan te gaan met dezelfde klantvriendelijkheid en servicegerichtheid als Dr. Thorens (het is echt een genot om bij hem langs te gaan en te zien hoe bevlogen hij met zoiets kan bezig zijn), daarnaast zijn de prijzen ook nog eens enorm goed, kortom, echt een liefhebber pur sang dus, maar genoeg reclame gemaakt ;).

Verwijderd

Gistermiddag even naar de kringloop in de stad geweest om te kijken of ze nog wat leuke platen hadden.
Helaas zat er dit keer weinig tussen, voornamelijk nederlandstalig en klassiek. Beide niet echt mijn ding.

Echter wel wat anders leuks meegenomen namelijk een Denon DMR-700 3HEAD cassette deck.
Hij ziet er echt nog prachtig uit, alsof hij net uit de doos komt. Daarnaast werkt hij uitstekend, er komt echt prima geluid. Binnekort maar kijken of ik ergens wat leuke tapes kan scoren.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/153rb40.jpg

En als klap op de vuurpijl (dit is nu eenmaal een vinyl topic) een mooie Thorens TD-166 MKII.
De Thorens ziet er nog behoorlijk goed uit, een paar plekjes op de plint en de kap moet wel gepolijst worden. Maar verder is hij in zeer mooie staat. Er zit een Ortofon VMS-20E MKII op.

Ik heb hem even snel nagelopen, tulp kabels zien er goed uit en de aarde kabel zit er ook nog aan.
De knoppen werken en de motor draait direct en lijkt op stabiele snelheid te draaien.
Daarna de arm opnieuw gebalanceerd en de juiste tracking force ingesteld. Dmv het losse gewichtje ook gemakkelijk de anti-skating kunnen instellen zoals in de handleiding staat aangegeven.

Het plaatjes draaien gaat ook probleemloos, het is even wennen omdat het geen automaat is zoals mijn Dual maar dat maakt verder weinig uit. De Thorens klinkt uitstekend, ik heb totaal niet het gevoel dat ik naar een oud gebruikt apparaat zit te luisteren. Het element en de naald lijken ook in prima staat, ik heb niet het idee dat deze in de buurt van versleten zijn. Je zou bijna zeggen dat de naald weinig is gebruikt of recent is vervangen.

Dan nog even twee foto's, eentje van de Thorens en een totaal shot.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5481/10976432195_87d4d6c372_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7371/10976431425_53732d02e9_c.jpg

Misschien dat ik de Thorens nog een keer langsbreng bij "Dr Thorens" in Nijmegen. Een keertje helemaal na laten lopen en eventueel wat verbeteringen aanbrengen zijn toch dingen die ik in de toekomst wel wil laten doen. Maar voor nu toch wel de beste 25euro die ik ooit heb uitgegeven denk ik zo :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:51:

En als klap op de vuurpijl (dit is nu eenmaal een vinyl topic) een mooie Thorens TD-166 MKII.
De Thorens ziet er nog behoorlijk goed uit, een paar plekjes op de plint en de kap moet wel gepolijst worden. Maar verder is hij in zeer mooie staat. Er zit een Ortofon VMS-20E MKII op.

Maar voor nu toch wel de beste 25euro die ik ooit heb uitgegeven denk ik zo :D
Wat een koopje! Heel goed gedaan lijkt me.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 13:06 ]

• Acolyte57

Acolyte57

Sweet, goed opgepikt :)

• Servor
  • Niet online
Wow, netjes. Mooie tafel!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mooi hoor! Handig als kringloopwinkels niet weten wat ze verkopen... ;)

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Gistermiddag even naar de kringloop in de stad geweest om te kijken of ze nog wat leuke platen hadden.
Helaas zat er dit keer weinig tussen, voornamelijk nederlandstalig en klassiek. Beide niet echt mijn ding.

Echter wel wat anders leuks meegenomen namelijk een Denon DMR-700 3HEAD cassette deck.
Hij ziet er echt nog prachtig uit, alsof hij net uit de doos komt. Daarnaast werkt hij uitstekend, er komt echt prima geluid. Binnekort maar kijken of ik ergens wat leuke tapes kan scoren.

[afbeelding]

Ik heb hem even snel nagelopen, tulp kabels zien er goed uit en de aarde kabel zit er ook nog aan.
De knoppen werken en de motor draait direct en lijkt op stabiele snelheid te draaien.
Daarna de arm opnieuw gebalanceerd en de juiste tracking force ingesteld. Dmv het losse gewichtje ook gemakkelijk de anti-skating kunnen instellen zoals in de handleiding staat aangegeven.

Het plaatjes draaien gaat ook probleemloos, het is even wennen omdat het geen automaat is zoals mijn Dual maar dat maakt verder weinig uit. De Thorens klinkt uitstekend, ik heb totaal niet het gevoel dat ik naar een oud gebruikt apparaat zit te luisteren. Het element en de naald lijken ook in prima staat, ik heb niet het idee dat deze in de buurt van versleten zijn. Je zou bijna zeggen dat de naald weinig is gebruikt of recent is vervangen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien dat ik de Thorens nog een keer langsbreng bij "Dr Thorens" in Nijmegen. Een keertje helemaal na laten lopen en eventueel wat verbeteringen aanbrengen zijn toch dingen die ik in de toekomst wel wil laten doen. Maar voor nu toch wel de beste 25euro die ik ooit heb uitgegeven denk ik zo :D
Exile, Abbey Road, Revolver en Physical Graffiti, vier van mijn all time favorieten. Heb je the Magical Mystery los al op de kop getikt? Die zit niet in je box :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie aankopen... Ik wou dat ik ooit eens zo'n mooie vondst deed... Hieronder wat tips van mij waar je zeker wat aan zult hebben met betrekking tot je cassettedeck:

Voor het maximale opneem- en afspeel genot met je Dendon cassettedeck is het raadzaam om opneem cassttebandjes te gebruiken van het type 4 (Metal)... Deze bandjes klinken beduidend beter en zijn nog met regelmaat te vinden op Marktplaats... Veel verkocht in het verleden zijn de TDK MA-XG bandjes:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3485/4015979307_17e4586304.jpg

Daarnaast hebben ze bij DP-audio in Enschede nog 60 minuten Sony Metal XR (ook type 4 (metal)) banden nieuw in de seal nog op voorraad en dus direct leverbaar (elders lastig aan te komen, buiten type 1 en type 2 bandjes om)... Deze instantie kan je Denon deck ook nog nakijken en waar nodig opknappen of verbeteren (denk aan nieuwe en vooral betere condensators)... Zie de website van DP-Audio voor meer informatie: http://www.dpaudio.nl/Audio_cassettes.php
Daarnaast kun je bij DP audio ook tweedehands / nieuwe cassettedecks, cd spelers enz. kopen. Voor het tweede hands materiaal geld dat ze allemaal volledig gereviseerd zijn inclusief garantie van 2 jaar (uitbreidbaar tot 5 jaar)... Daardoor wel flink duurder, maar wel meer zekerheid dan kopen bij een particulier...

Nog één ding: Jouw gekochte Denon cassettedeck is voorzien van Dolby B en Dolby C HX Pro technologie... Deze techniek verminderd de ruis aanzienlijk als je weet hoe je er mee om moet gaan... Indien een bandje Dolby B ruisonderdrukking heeft moet je niet de Dolby C stand inschakelen, je krijgt dan een flink verlies in de geluidskwaliteit... Gebruik dan de Dolby B stand... je ervaart dan een veel betere geluidskwaliteit... Let bij het opnemen goed op welke Dobly stand je pakt... Bij type 1 en type 2 bandjes raad ik aan om Dolby B toe te passen indien je ruis onderdrukking wilt... bij type 3 (zeer zeldzaam type) of type 4 bandjes is Dolby C de beste stand om te gebruiken... Dit heeft allemaal met de hoeveelheid geluidskwaliteit verlies te maken die je krijgt bij het toepassen van Dolby ruis onderdrukking...

Meer info over je Denon cassettedeck kun je op onderstaande link vinden:
http://www.vintagecassette.com/denon/drm_700a

Veel luister plezier in ieder geval met zowel de Denon cassettedeck als de Thorens platen speler...

Edit 21:13 uur:

Ik vergeet te vermelden dat het altijd zinvol is om een Tonar Demag aan te schaffen om zo de koppen van je cassettedeck te demagnetiseren... Levert direct positief resultaat op qua geluidskwaliteit (met name in het hoog en het deck klinkt dan minder dof)... Na het demagnetiseren de koppen en capstangen met alcohol 96% en wattenstaafjes reinigen voor een optimaal resultaat... De Tonar Demag kun je hier bestellen voor € 32,-... Mocht je niet weten hoe je je cassettedeck moet demagnetiseren, laat het dan maar even weten... Ik weet hoe dat moet met de Tonar Demag...

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 21-11-2013 21:47 . Reden: toevoeging omtrent Tonar Demag... ]

Verwijderd

hallo allemaal,

ben nieuw hier sinds vandaag,
zit al zo'n 40 jaar in "hifi"
heb al diverse platenspelers en Quad 303 en 33 gereviseerd, en speakers gebouwd.

heb nu een Denon DP-51 F gekregen, zal er na poetsen nieuw uitzien, eerste testen laten zien dat alles het doet, behalve..........speler stopt niet bij einde plaat, ik heb de handleiding en de servicemanual, heb ook een reserve spoel voor in de arm, krijg het echter niet helemaal voor elkaar, heb hem nog niet open gemaakt.

weet iemand veel van deze tafels af en kent het probleem en weet misschien een oplossing?

alvast heel erg bedankt

gr Jos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Net deze album besteld, leuk voor de buren :)

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/4/4/8/1000004013218440.jpg

Nog meer liefhebbers van Skrillex/Dubstep hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bangarang is een geinig nummertje... Rest van het album vond ik minder sterk....

Maar zo af en toe is het wel lekker om naar te luisteren.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:14
Versteegrob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:00:
Net deze album besteld, leuk voor de buren :)

[afbeelding]

Nog meer liefhebbers van Skrillex/Dubstep hier?
Jep. Maar niet dat soort dubstep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Concerto in Amsterdam Joy Division - Unknown pleasures gekocht, nieuw. Stond al een tijd op mijn wishlist. Ook Scars gevonden daar :)
En net met de post binnen, 3 x Echo and the Bunnymen :)
Afbeeldingslocatie: https://auubra.blu.livefilestore.com/y2pEWfFVi-8f0dBEkds9V4vIB_JYhBEjimK5TUcitLrs0ZZlneWr3QWfwT9j5-76upP6TXxKK8Ziq8ze7mZF2_AopJg6Al9FEImWu7Pk98r3z8/photo.JPG?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Naboo schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:57:
Bangarang is een geinig nummertje... Rest van het album vond ik minder sterk....

Maar zo af en toe is het wel lekker om naar te luisteren.
Vet nummer ja, ben benieuwd naar de rest.
Le Enfant! schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:20:
[...]

Jep. Maar niet dat soort dubstep.
Welke dan, ben altijd opzoek naar mooie platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag besteld bij Miez-D in Horst (Limburg) voor rond de 17 euro:
Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/evelynnovacek/article30375472.jpg

Ilse DeLange met haar album World of Hurt op rood gekleurd vinyl (gelimiteerde oplage van slechts 500 stuks, allemaal genummerd zodat je kunt zien welke van de vijfhonderd je hebt)... Nu maar hopen dat hij snel binnen is zodat ik ervan kan gaan genieten...

Morgen eens kijken wat ik allemaal kan scoren op de platen beurs in Utrecht... Alle aankopen zal ik zeker met jullie delen in het vinyl topic...

[ Voor 29% gewijzigd door rcor op 23-11-2013 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een vers vinylforum geopend een tijdje geleden.
Nu nog hartstikke stil natuurlijk. Ik deel papierwerk uit bij platenzaken en probeer her en der op wat fora met een grote groep vinylliefhebbers m'n verhaaltje te doen.
Mag dat hier? Of is dat spam? ;).
Non-profit allemaal. kost me zelfs geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helaas voor jou is dat wel spam ja.
Maar er is niks op tegen om een URL in je sig te zetten natuurlijk :)

Having said that: morgen de hele dag alleen thuis, mooi dagje om mijn vinyel eens een keer te poetsen. Dat klusje staat ook al veel te lang namelijk :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

rcor schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:20:
Vandaag besteld bij Miez-D in Horst (Limburg) voor rond de 17 euro:
[afbeelding]

Ilse DeLange met haar album World of Hurt op rood gekleurd vinyl (gelimiteerde oplage van slechts 500 stuks, allemaal genummerd zodat je kunt zien welke van de vijfhonderd je hebt)... Nu maar hopen dat hij snel binnen is zodat ik ervan kan gaan genieten...

Morgen eens kijken wat ik allemaal kan scoren op de platen beurs in Utrecht... Alle aankopen zal ik zeker met jullie delen in het vinyl topic...
Ik ontvang hem straks :)
Benieuwd welke nummers ik heb.

Edit: en binnen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0595_zps1d7bbe11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0591_BURST001_zps247fedf6.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Naboo op 23-11-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Ilse de Lange op vinyl, de horror.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, in latex lijkt me beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Niet zo zeiken op Ilse hoor :P

Het is weer een prachtige uitgave van MOV

Kwaliteit is wederom puntgaaf. Geen kraakje, geen tikje _O_

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0597_zpsc62f3fff.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0598_zps923fbb6b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/IMAG0596_zpsd1d7b905.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:25:
Jongens, ik heb een vers vinylforum geopend een tijdje geleden.
Nu nog hartstikke stil natuurlijk. Ik deel papierwerk uit bij platenzaken en probeer her en der op wat fora met een grote groep vinylliefhebbers m'n verhaaltje te doen.
Mag dat hier? Of is dat spam? ;).
Non-profit allemaal. kost me zelfs geld.
Volgens de moderators is het misschien spam, maar ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.
Misschien even een berichtje aan de moderators voor toestemming? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Laatst online: 12:51

Bartaz

Likes cookies!

Jorgen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:22:
Of de muziek gelijk op cd/mp3 kopen / naar flac omzetten / etc.
Helaas worden veel platen niet eens digitaal gereleased! Vandaar dus deze aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK. Daar had ik niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale naalddruk meter besteld. Optimaal afstellen die handel. Protractor is 1, naalddruk moet ook optimaal zijn. Op de honderdste gram gaat ie :)
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_16269_1.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder beloofd hierbij de foto's van mijn aankopen op de mega cd / dvd / platenbeurs in Utrecht.

We beginnen bij de muziek die ik meegenomen heb voor mijn moeder (compleet fan van BZN):
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DSCF2568_zps1d4c866d.jpg

- BZN The Bastard (het allereerste Album van BZN uit 1971, destijds nog zonder zangeres)
- BZN A Symphonic Night
- BZN Pearls

Daarnaast heb ik ook voor mij zelf e.e.a. meegenomen. Daar ik van velen muziek genres houdt heb ik een divers aanbod vandaag kunnen mee scoren. Te weten:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/DSCF2570_zpsf7d0cf65.jpg

Het betreft twee country lp's van Ben Steneker:
- Ben Steneker Loving You
- De grootste successen van Ben Steneker

2 45 toeren single van Rowwen Hèze (moeilijk te vinden, daarom extra verrast ze per toeval te vinden op een beurs waar meer internationale bekende artiesten te vinden zijn op cd en lp):
- Rowwen Hèze Kroenenberg
- Rowwen Hèze Bestel mar

3 cd's. Te weten:
- Keane Hopes And Fears
- Shakira Oral Fixation Vol.2
- The Very Best Of Emylou Harris

6 Cassettebandjes (niet verwacht aan te komen, daar het aanbod alle edities ervoor niet groot was. Slechts één stand alle keren... Vandaag wel 4 stands met cassettebandjes, erg uitzonderlijk). Het volgende heb ik vandaag op de kop getikt:
- De Kast Noorderzon
- Normaal Hoken is Normaal
- Golden Stars International: Smokie
- Abba The Love Sonds
- The Best Dance Album In The World... EVER! 6
- Aqua Barbie Girl (Niet gefotografeerd, meegenomen omdat ik dan 3 voor 1 euro kon krijgen en ik anders duurder uit zou zijn)

Ik ben benieuwd wat anderen gescoord hebben deze editie van de Mega platen / CD / LP beurs... Dus mocht je wat interessants hebben, deel het gerust...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 23-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:44:
Helaas voor jou is dat wel spam ja.
Maar er is niks op tegen om een URL in je sig te zetten natuurlijk :)
Kan wel, maar ik post hier eigenlijk te weinig om dat echt effectief te laten zijn. Bevestigt weer het vermoeden dat ik 'spam'. Al is 't natuurlijk de vraag in hoeverre het spam is als ik er geen rooie cent mee verdien. Ik probeer gewoon een forum te vullen met gezellig volk, natuurlijk.
mr_petit schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:32:
[...]
Ik wil je forum best wel in de linklijst van de TS stoppen hoor.
Wat is de url?
Baat 't niet dan schaadt 't niet, toch?
http://www.vinl.net :).
MilaNL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:55:
[...]

Volgens de moderators is het misschien spam, maar ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben.
Misschien even een berichtje aan de moderators voor toestemming? :)
Ik stuur je sowieso even een PMmetje!
Edit: "Deze gebruiker wil of kan geen Berichten ontvangen: MilaNL".
Dan hopen dat je 'm hier leest ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
@ S-K , ik heb me geregistreerd.

Enne, de moderators zijn die users met een rode username. Je kan in Schop een Modje een draadje starten met je vraag. SeM vind je in de Feedback sectie onderaan de forumlijst.

[ Voor 88% gewijzigd door Bestla op 24-11-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naboo schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:12:
Niet zo zeiken op Ilse hoor :P

Het is weer een prachtige uitgave van MOV

Kwaliteit is wederom puntgaaf. Geen kraakje, geen tikje _O_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er strak uit Naboo... Ik wacht af met smart tot de mijne in rood gekleurd vinyl binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:31:
Zoals eerder beloofd hierbij de foto's van mijn aankopen op de mega cd / dvd / platenbeurs in Utrecht.

We beginnen bij de muziek die ik meegenomen heb voor mijn moeder (compleet fan van BZN):
[afbeelding]

- BZN The Bastard (het allereerste Album van BZN uit 1971, destijds nog zonder zangeres)
- BZN A Symphonic Night
- BZN Pearls

Daarnaast heb ik ook voor mij zelf e.e.a. meegenomen. Daar ik van velen muziek genres houdt heb ik een divers aanbod vandaag kunnen mee scoren. Te weten:
[afbeelding]

Het betreft twee country lp's van Ben Steneker:
- Ben Steneker Loving You
- De grootste successen van Ben Steneker

2 45 toeren single van Rowwen Hèze (moeilijk te vinden, daarom extra verrast ze per toeval te vinden op een beurs waar meer internationale bekende artiesten te vinden zijn op cd en lp):
- Rowwen Hèze Kroenenberg
- Rowwen Hèze Bestel mar

3 cd's. Te weten:
- Keane Hopes And Fears
- Shakira Oral Fixation Vol.2
- The Very Best Of Emylou Harris

6 Cassettebandjes (niet verwacht aan te komen, daar het aanbod alle edities ervoor niet groot was. Slechts één stand alle keren... Vandaag wel 4 stands met cassettebandjes, erg uitzonderlijk). Het volgende heb ik vandaag op de kop getikt:
- De Kast Noorderzon
- Normaal Hoken is Normaal
- Golden Stars International: Smokie
- Abba The Love Sonds
- The Best Dance Album In The World... EVER! 6
- Aqua Barbie Girl (Niet gefotografeerd, meegenomen omdat ik dan 3 voor 1 euro kon krijgen en ik anders duurder uit zou zijn)

Ik ben benieuwd wat anderen gescoord hebben deze editie van de Mega platen / CD / LP beurs... Dus mocht je wat interessants hebben, deel het gerust...
Lache joh, cassettebandjes. En klinken die ook nog een beetje? Vermoed dat je ze eerder grijs draait dan een LP.
Ben dit jaar niet geweest. Heb eigenlijk te weinig artiesten op mn wishlist staan, sowieso ben ik niet echt van de hele oude platen of Collectors items. Dus dan kan ik net zo goed hier bij de platenzaak in de 2e hands bakken kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:57:
[...]

Lache joh, cassettebandjes. En klinken die ook nog een beetje? Vermoed dat je ze eerder grijs draait dan een LP.
Ben dit jaar niet geweest. Heb eigenlijk te weinig artiesten op mn wishlist staan, sowieso ben ik niet echt van de hele oude platen of Collectors items. Dus dan kan ik net zo goed hier bij de platenzaak in de 2e hands bakken kijken.
Ik heb nu alle bandjes beluisterd en ik moet zeggen dat bijna alle bandjes in uitstekende conditie zijn... Alleen "Normaal - Hoken Is Normaal" is iets minder... Ik vermoed dat het bandje in handen is geweest van een echte liefhebber die 'm wat vaak gedraaid heeft... Maar goed, ik heb er geen verlies aan geleden: gemiddelde prijs van 1 à 2 euro per bandje is nog over heen te komen...

Edit 10:18 uur:
Nu ik het bandje van Normaal wat diepgaander aan het luisteren ben kom ik steeds meer tot de conclusie dat alleen het begin van het cassette bandje in iets mindere conditie is... Als dit zo is neem ik dit voor lief, daar ik echt liefhebber van het genre "boerenrock" ben...

@S_K
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 02:05:
[...]

Kan wel, maar ik post hier eigenlijk te weinig om dat echt effectief te laten zijn. Bevestigt weer het vermoeden dat ik 'spam'. Al is 't natuurlijk de vraag in hoeverre het spam is als ik er geen rooie cent mee verdien. Ik probeer gewoon een forum te vullen met gezellig volk, natuurlijk.

[...]

[...]

Ik heb nog wel een belangrijke tip voor je om meer leden te kunnen werven hoor... En die luidt:
Zet je forum open zodat iedereen de inhoud kan lezen... Uiteraard moet je ervoor zorgen dat men pas kan reageren of een topic starten nadat hij / zij zich geregistreerd heeft, maar zonder inhoud ziet niemand wat er in je forum allemaal leeft...

Doordat je forum direct leeg oogt zijn de meeste mensen die je forum vinden direct weg en registreren ze zich niet... Mensen willen zien wat er inhoudelijk te vinden is op je forum...

Kijk naar forums hier op gathering.tweakers.net of de forums van www.vinylengine.com... Je kunt alles inzien zonder te registreren of in te loggen, maar niet:
- reageren
- topic starten
- dingen downloaden (althans niet bij vinylengine)

Doordat ze het inzien als reclame gebruiken hebben veel mensen zich geregistreerd en worden ze landelijk of wereldwijd veel gebruikt...

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen en ik ben zeker bereid om mij ook te registreren op je forum als ik kan zien wat er allemaal te beleven is...

[ Voor 57% gewijzigd door rcor op 24-11-2013 10:58 . Reden: toevoeging na het bekijken van het forum van S_K ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
rcor schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:14:
@S_K

[...]

Ik heb nog wel een belangrijke tip voor je om meer leden te kunnen werven hoor... En die luidt:
Zet je forum open zodat iedereen de inhoud kan lezen... Uiteraard moet je ervoor zorgen dat men pas kan reageren of een topic starten nadat hij / zij zich geregistreerd heeft, maar zonder inhoud ziet niemand wat er in je forum allemaal leeft...
Hier ga ik helemaal in mee. S_K, je hebt nu een leeg forum. Dat je in een post aangeeft dat je pas meer ziet na registratie werkt naar mijn idee niet. En waarom zou je je forum op die manier willen afschermen, er staan neem ik aan toch geen rare (illegale) zaken op? Je hebt nu een forse drempel opgeworpen dat veel potentieel nieuwe leden zal tegenhouden.

Een alternatief zou zijn dat je diverse info ook buiten het forum zichtbaar maakt, bijvoorbeeld met een aantal howto's, een releasekalender voor nieuw vinyl en ander nieuws rondom dit medium.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Geregistreerd :) hoe meer Vinyl content, hoe beter. Leuk initiatief!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 12:35

Wimmel

Hello

Verjaardagscadeautjes

Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/wimmel/images/vinyl/vinyl.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:10:
Geregistreerd :) hoe meer Vinyl content, hoe beter. Leuk initiatief!
Geaccepteerd!
rcor schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:14:
@S_K

[...]

Doordat je forum direct leeg oogt zijn de meeste mensen die je forum vinden direct weg en registreren ze zich niet... Mensen willen zien wat er inhoudelijk te vinden is op je forum...

Kijk naar forums hier op gathering.tweakers.net of de forums van www.vinylengine.com... Je kunt alles inzien zonder te registreren of in te loggen, maar niet:
- reageren
- topic starten
- dingen downloaden (althans niet bij vinylengine)

Doordat ze het inzien als reclame gebruiken hebben veel mensen zich geregistreerd en worden ze landelijk of wereldwijd veel gebruikt...

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen en ik ben zeker bereid om mij ook te registreren op je forum als ik kan zien wat er allemaal te beleven is...
Allereerst natuurlijk veel dank voor het meedenkwerk, da's altijd fijn.
Het forum staat niet 'per ongeluk' verborgen, daar is een reden voor.
In het verleden heb ik het, ongetwijfeld bij sommigen van jullie bekende, analogaudio.nl opgezet.
Na zes jaar hard werken en een hoop lol aan meetings, roadtrips, BBQ's en excursies heb ik daar een punt achter gezet. Het forum leeft natuurlijk gewoon voort.
Een forum moet voor mij eigenlijk twee dingen doen. Het moet informatief zijn, maar ook zeker informeel. Voor mij geen strakke regeltjes. Dat heeft tot gevolg dat mensen een forum ook echt als ontmoetingsplaats gaan zien, met name de 'off-topic' gedeelten. Jullie zullen dat hier ook wel herkennen.
En als je dan een nieuw huis koopt, of je wil je kerstversiering laten zien, of je voelt je gewoon een keer shit en wil dat delen, moet dat kunnen. Dan is 't niet de bedoeling dat het héle internet daarop kan googlen. Er is mij destijds gevraagd of ik mogelijk het 'off-topic' deel van mijn forum kon dichtgooien. Daarna is het verkoopdeel ook dichtgegooid wegens grove handel en tot slot ook de informatieve delen, omdat mensen onze (waardevolle) informatie gebruikten om er zelf beter van te worden en voor ons de hobby onbetaalbaar te maken. Uiteindelijk hebben we dus de hele boel maar dicht gegooid.

Nou heb je natuurlijk volkomen gelijk als je zegt dat dat niet echt een goed idee is v.w.b. het werven van leden. Daarom staat, prominent op de voorpagina, de rubriek 'waarom lijkt het hier zo leeg?' met daarin DIT topic. Het laat mogelijk niet de sfeer zien (die er op het moment ook nog niet is natuurlijk, zonder leden!), maar laat wel zien dat er een hoop meer meer achter die gesloten deur zit.

Dus, hoewel ik weet dat je volkomen gelijk hebt, laat ik het nog even zo.
Ik werf m'n leden een beetje op plekken waar ik weet dat 'leuk volk' zit, dus inderdaad op een forum als dit en in muziekwinkels. Daarna hoop ik op mond- op mondreclame.
Lukt het niet, kan ik 'm altijd nog open gooien.

Overigens begrijp ik ook dat de vertraging die je krijgt door het 'met de hand' registreren, een lastige is.
Probleem is dat de hoeveelheid bots die tegenwoordig door een captcha code heen komt gigantisch is, en dat stopforumspam helaas ook teveel mensen met goede bedoelingen als spam markeerde.
Ik bezorg mezelf dus graag wat meer werk ;).
yodeluxe schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:13:
Een alternatief zou zijn dat je diverse info ook buiten het forum zichtbaar maakt, bijvoorbeeld met een aantal howto's, een releasekalender voor nieuw vinyl en ander nieuws rondom dit medium.
Op zich best een idee, maar dan loop je weer 't risico dat mensen denken 'oh, dit is alles', en zich niet registreren.
Ik zal bij wijze van proef de on-topic delen eens open zetten, wie weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geregeld.
Reden voor verandering was toch dat Yodeluxe wèl het screenshot gezien heeft, maar het idee heeft dat het niet werkt.
Maar zien wat 't doet. Het verhoogt in elk geval de vindbaarheid.
Al is 't grootste gebrek nu vooral de drukte, als je 't mij vraagt. Dus meld je aan en post er lekker op los.

Rest mij de volgende vraag; Welke mod zou ik het best kunnen aanspreken om te vragen of mijn forum een topicje mag hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
[...]

Vreemd dat ik geen PM's kan ontvangen :? Maar ik heb het gelezen, en aangemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Besloten dat ik wat nostalgie albums uit mijn jeugd op vinyl ga kopen, meer voor de heb dan omdat ze echt beter klinken. Begonnen met de Alanis Morissette - Jagged Little Pill heruitgave op 180grams. Helaas nog steeds niet kunnen spelen omdat de Ortofon nog niet binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moet ik eerlijk zeggen dat Ortofon (op een enkele onbetaalbare na) ook niet echt uit 't vinyl haalt wat erin zit. Beetje een hype-merk, net als Shure en Stanton. Excuses voor alle tenen waarop ik trap.
Àls je nog terug kunt, raad ik je dat aan!
Overigens moet je van die 90's reïssues niet teveel verwachten. Dat zijn meestal inderdaad niet de platen die 't best klinken op vinyl. Het kan wel, maar meestal is 't gewoon 'lekker bijpersen'. Kan meevallen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke merken vind je dan wel goed? Ik lees ook geen onderbouwing over waarom die merken dan "niet echt alles uit het vinyl haalt wat erin zit" ;) En vooral welk merk/type dan wél.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kun je in vinyl-land spreken van een hype??

Nuja, als je ons een ander element aanbeveelt, en iedereen gaat dat ding kopen heb je ook een hype...
Wat ik probeer te zeggen is dat niet alle populaire producten meteen een hype zijn. Als het ding zich bewezen heeft dan is het gewoon terecht, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:55:
Kun je in vinyl-land spreken van een hype??
Ja, absoluut, afhankelijk van het product.
Maar om daar nou een merk aan te verbinden dat zo ongeveer 100 jaar bestaat.....
Dat is net zoiets om te zeggen dat een merk als douwe egberts of verkade een hype zijn. Zaken waar je oma al zegeltjes van spaarde bij wijze van spreken.

En uiteindelijk is natuurlijk alle waar enigzins naar z'n geld. Een ortofon omb-5 zal idd niet de sterren van de hemel spelen en zich op 'koetsu niveau' begeven.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 25-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 02:56:
Àls je nog terug kunt, raad ik je dat aan!
Wat raad je aan in het sub-100eu segment dan? De Ortofon 2M Red krijgt vrij lovende reviews als budget cart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heb je voor dat budget maar 3 echte keuzes:
Ortofon 2m red, shure m97xe en audio technica AT120E/2 (de AT120E is net boven de 100 euro).
Je kan kijken naar een Nagaoka mp100 (maar dat is een conische naald; 90 euro) en de MP110 is bij sommige shops net 100 euro (maar ex verzenden, dus kom je wederom net boven de 100 euro.)
En ik denk dat je van een goldring elektra of sumiko black pearl (ook conisch) niet gelukkig word.
Die goldring ken ik en spoort imho niet zo heel goed en is ook een beetje fouthoekgevoelig.
En een grado green... is die nog te krijgen? Die zou ik sowieso niet aanraden omdat ze gevoelig zijn voor brommen.

De Ortofon 2m red en audio technica AT120E/2 zijn in ieder geval de nieuwste/laatst ontwikkelde elementen in het rijtje, en zijn redelijk vergelijkbaar (ook qua technologisch niveau, en dat geldt ook voor de shure; allemaal bonded ellipticals. De (iets duurdere) at120E (dus zonder '2') is de goedkoopste nude elliptical geloof ik). Wellicht is de audio technica meer geschikt voor een iets zwaardere arm en de 2m red voor een wat lichtere.
Maar voor de rest is het een beetje dun gezaaid. Elementen worden de laatste jaren (laatste 5 à 10 jaar) ook fors duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 25-11-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

mr_petit schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:50:
De Ortofon 2m red en audio technica AT120E/2 zijn in ieder geval de nieuwste/laatst ontwikkelde elementen in het rijtje, en zijn redelijk vergelijkbaar (ook qua technologisch niveau). Wellicht is de audio technica meer geschikt voor een iets zwaardere arm en de 2m red voor een wat lichtere.
Dat is pretty much waarom ik voor de Red koos. Meest recente ontwikkelingen, goede reviews, makkelijk upgrade pad naar een Blue als je dat later wilt, en past beter bij m'n arm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mr_petit schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:50:
Volgens mij heb je voor dat budget maar 3 echte keuzes:
Ortofon 2m red, shure m97xe en audio technica AT120E/2 (de AT120E is net boven de 100 euro).
Je kan kijken naar een Nagaoka mp100 (maar dat is een conische naald; 90 euro) en de MP110 is bij sommige shops net 100 euro (maar ex verzenden, dus kom je wederom net boven de 100 euro.)
En ik denk dat je van een goldring elektra of sumiko black pearl (ook conisch) niet gelukkig word.
Die goldring ken ik en spoort imho niet zo heel goed en is ook een beetje fouthoekgevoelig.
En een grado green... is die nog te krijgen? Die zou ik sowieso niet aanraden omdat ze gevoelig zijn voor brommen.

De Ortofon 2m red en audio technica AT120E/2 zijn in ieder geval de nieuwste/laatst ontwikkelde elementen in het rijtje, en zijn redelijk vergelijkbaar (ook qua technologisch niveau, en dat geldt ook voor de shure; allemaal bonded ellipticals. De (iets duurdere) at120E (dus zonder '2') is de goedkoopste nude elliptical geloof ik). Wellicht is de audio technica meer geschikt voor een iets zwaardere arm en de 2m red voor een wat lichtere.
Maar voor de rest is het een beetje dun gezaaid. Elementen worden de laatste jaren (laatste 5 à 10 jaar) ook fors duurder.
Zou die AT120/2 dan beter geschikt zijn voor de wat zwaardere arm van een Thorens Td165? Beter dan de 2m red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:07:

Exile, Abbey Road, Revolver en Physical Graffiti, vier van mijn all time favorieten. Heb je the Magical Mystery los al op de kop getikt? Die zit niet in je box :9
Magical Mystery Tour heb ik uiteraard ook gewoon los, die mag niet missen in de collectie!
rcor schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:55:

Mooie aankopen... Ik wou dat ik ooit eens zo'n mooie vondst deed... Hieronder wat tips van mij waar je zeker wat aan zult hebben met betrekking tot je cassettedeck:

Voor het maximale opneem- en afspeel genot met je Dendon cassettedeck is het raadzaam om opneem cassttebandjes te gebruiken van het type 4 (Metal)... Deze bandjes klinken beduidend beter en zijn nog met regelmaat te vinden op Marktplaats... Veel verkocht in het verleden zijn de TDK MA-XG bandjes:
[afbeelding]

Meer info over je Denon cassettedeck kun je op onderstaande link vinden:
http://www.vintagecassette.com/denon/drm_700a
Thanks voor de info, il zal eens kijken of ik ergens wat van die bandjes kan vinden op marktplaats,
Zijn dit overigens alleen bandjes om op te nemen. Of zijn er ook originele albums op zulke bandjes uitgebracht?
Leuk! ik heb me ook maar even aangemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:09:
[...]
Zou die AT120/2 dan beter geschikt zijn voor de wat zwaardere arm van een Thorens Td165? Beter dan de 2m red?
Ik denk van wel. Maar het is altijd afwachten. Ik heb wel eens een filmpje gezien en gepost van een grado green die het ook goed deed in een zwaardere arm terwijl de opgegeven data uitwees dat hij meer geschikt was voor een lichtere arm.
Zelf zou ik eerder voor een nog wat hoger element gaan (at120 of at440ml etc), maar dat is natuurlijk meer een kwestie van hoeveel geld je ervoor over hebt cq hoeveel geld je in de knip hebt :).
Dat komt ook een beetje omdat er volgens mij geen slechte elementen zijn met een nude diamand zoals de eerder genoemde elementen hebben (dat is een naald die volledig uit diamand bestaat), terwijl er zat slechte bonded diamand naalden zijn (bonded=kleine diamandtip op een bronzen/ijzeren drager gelijmd). Dus dat ze als het ware voor een nude tip altijd meer moeite doen. In theorie is het natuurlijk ook beter omdat een nude diamandtip per definitie lichter is (diamand is lichter dan metaal) en de groef dus beter kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:56:
[...]

Thanks voor de info, il zal eens kijken of ik ergens wat van die bandjes kan vinden op marktplaats,
Zijn dit overigens alleen bandjes om op te nemen. Of zijn er ook originele albums op zulke bandjes uitgebracht?
De genoemde TDK MA-XG (Type 4, metal) banden zijn alleen beschikbaar geweest om op op te nemen... Zover ik weet zijn er nooit echt complete albums op dit type bandje uitgekomen...

De meeste voorbespeelde cassettes zijn van het type 1 of type 2... Waarbij het merendeel, zover ik weet, van het type 1 is...

Het grote voordeel (naast de betere geluidskwaliteit) van type 4 banden is dat ze geschikt zijn om opnames voor langere perioden te bewaren...

Mocht je de Tonar Demag nog gaan bestellen zou ik een zeer goed (amper gedraaid en hierdoor weinig ruis) voor bespeeld bandje in je Denon cassettedeck steken en één nummer volledig beluisteren alvorens je begint met demagnetiseren... Na demagnetiseren en reinigen met 96% alcohol (alcohol uiteraard eerst laten verdampen) moet je eens dat zelfde nummer opnieuw afspelen... Verbluffend resultaat is vaak merkbaar als een cassettedeck veel gebruikt is in het verleden (en de koppen dus goed gemagnetiseerd zijn)... Mocht je een goede opname (met een goede 3 kopen deck gemaakt) van cd naar type 4 bandje weten te bemachtigen is het resultaat nog verbluffender, je merkt dan niet eens meer het verschil tussen cd of bandje...

Edit 26-11-2013 06:40 uur:

Ik heb zelf even gezocht op marktplaats en dit zijn een interessante advertenties:
http://link.marktplaats.nl/748384187
http://link.marktplaats.nl/742618692
http://link.marktplaats.nl/727220705
http://link.marktplaats.nl/706707619
http://link.marktplaats.nl/706704757
http://link.marktplaats.nl/735242057
http://link.marktplaats.nl/716898265

Sommige verkopers vragen er wel het nodige geld voor, maar dat zijn dan helaas de kenners die weten wat ze waard zijn... Het is aan jou of je ze wilt overnemen en zo ja wat het maximaal mag kosten... De bovenste link heeft 13 banden in de aanbieding van verschillende merken en typen en dat kan handig zijn om te zien welke banden het beste combineren met je Denon cassettedeck... Daarnaast verkoopt hij ook de duurste cassetteband om op op te kunnen nemen uit de collectie TDK en de één na duurste band van Sony ... De Sony Metal Master en de TDK MA-Reference wel te verstaan... Van de TDK MA-Reference heb ik er hier precies 1 liggen en dat ding weegt best veel voor een cassette bandje... Logisch ook: hij is zo goed als volledig van metaal...

Succes in ieder geval...

[ Voor 36% gewijzigd door rcor op 26-11-2013 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Voor wie nog weet dat ik laatst zat te dubben tussen een voor vrienden gekochte SL3210 en mijn eigen gepimpte Thorens 166: Ik heb de Thorens gehouden. Zo'n half automaat is super relaxt, maar kon toch niet aan de gedachte ontsnappen dat ie technisch inferieur was aan de Thorens. Ook al is het all in my head :)
Zij waren erg blij met het housewarmingscadeau!

[ Voor 7% gewijzigd door Acolyte57 op 26-11-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:16
Ik ga vanavond een Thorens 166 MK2 testen en als alles goed oogt / klinkt overnemen. Zijn er nog dingen waar ik (extra) op moet letten? Ik heb een nieuwe en een oude plaat bij mij als test materiaal.
Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic