Geaccepteerd!
rcor schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:14:
@S_K
[...]
Ik heb nog wel een belangrijke tip voor je om meer leden te kunnen werven hoor... En die luidt:
Zet je forum open zodat iedereen de inhoud kan lezen... Uiteraard moet je ervoor zorgen dat men pas kan reageren of een topic starten nadat hij / zij zich geregistreerd heeft, maar zonder inhoud ziet niemand wat er in je forum allemaal leeft...
Doordat je forum direct leeg oogt zijn de meeste mensen die je forum vinden direct weg en registreren ze zich niet... Mensen willen zien wat er inhoudelijk te vinden is op je forum...
Kijk naar forums hier op gathering.tweakers.net of de forums van
www.vinylengine.com... Je kunt alles inzien zonder te registreren of in te loggen, maar niet:
- reageren
- topic starten
- dingen downloaden (althans niet bij vinylengine)
Doordat ze het inzien als reclame gebruiken hebben veel mensen zich geregistreerd en worden ze landelijk of wereldwijd veel gebruikt...
Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen en ik ben zeker bereid om mij ook te registreren op je forum als ik kan zien wat er allemaal te beleven is...
Allereerst natuurlijk veel dank voor het meedenkwerk, da's altijd fijn.
Het forum staat niet 'per ongeluk' verborgen, daar is een reden voor.
In het verleden heb ik het, ongetwijfeld bij sommigen van jullie bekende, analogaudio.nl opgezet.
Na zes jaar hard werken en een hoop lol aan meetings, roadtrips, BBQ's en excursies heb ik daar een punt achter gezet. Het forum leeft natuurlijk gewoon voort.
Een forum moet voor mij eigenlijk twee dingen doen. Het moet informatief zijn, maar ook zeker informeel. Voor mij geen strakke regeltjes. Dat heeft tot gevolg dat mensen een forum ook echt als ontmoetingsplaats gaan zien, met name de 'off-topic' gedeelten. Jullie zullen dat hier ook wel herkennen.
En als je dan een nieuw huis koopt, of je wil je kerstversiering laten zien, of je voelt je gewoon een keer shit en wil dat delen, moet dat kunnen. Dan is 't niet de bedoeling dat het héle internet daarop kan googlen. Er is mij destijds gevraagd of ik mogelijk het 'off-topic' deel van mijn forum kon dichtgooien. Daarna is het verkoopdeel ook dichtgegooid wegens grove handel en tot slot ook de informatieve delen, omdat mensen onze (waardevolle) informatie gebruikten om er zelf beter van te worden en voor ons de hobby onbetaalbaar te maken. Uiteindelijk hebben we dus de hele boel maar dicht gegooid.
Nou heb je natuurlijk volkomen gelijk als je zegt dat dat niet echt een goed idee is v.w.b. het werven van leden. Daarom staat, prominent op de voorpagina, de rubriek 'waarom lijkt het hier zo leeg?' met daarin
DIT topic. Het laat mogelijk niet de sfeer zien (die er op het moment ook nog niet is natuurlijk, zonder leden!), maar laat wel zien dat er een hoop meer meer achter die gesloten deur zit.
Dus, hoewel ik weet dat je volkomen gelijk hebt, laat ik het nog even zo.
Ik werf m'n leden een beetje op plekken waar ik weet dat 'leuk volk' zit, dus inderdaad op een forum als dit en in muziekwinkels. Daarna hoop ik op mond- op mondreclame.
Lukt het niet, kan ik 'm altijd nog open gooien.
Overigens begrijp ik ook dat de vertraging die je krijgt door het 'met de hand' registreren, een lastige is.
Probleem is dat de hoeveelheid bots die tegenwoordig door een captcha code heen komt gigantisch is, en dat stopforumspam helaas ook teveel mensen met goede bedoelingen als spam markeerde.
Ik bezorg mezelf dus graag wat meer werk

.
Op zich best een idee, maar dan loop je weer 't risico dat mensen denken 'oh, dit is alles', en zich niet registreren.
Ik zal bij wijze van proef de on-topic delen eens open zetten, wie weet

.