Ik weet niet of deze Pro-ject hier ondersteuning voor heeft, maar anders is het zinvol om de Pro-ject speedbox II erbij te kopen. De speler krijgt dan een betere voeding en quartz locked aansturing waardoor de speler een lagere wow en flutter krijgt... Lijkt mij altijd de moeite waard...._ferry_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:24:
Ongeveer de helft van de nieuwprijs, en dat terwijl er nog niet veel plaatjes mee gedraaid zijn. Alleen de voeding was stuk, maar dat is een eenvoudige 16v~ adapter, even kijken of ik nog ergens iets vergelijkbaars heb liggen, nu ligt er een nogal grote 18V~ bloktrafo bij
Zit alleen nog te kijken of het de moeite is om een losse phono-pre te gebruiken. Las dat dat best invloed kan hebben bij dergelijke elementen. Maar de vraag is of het dan ook verbetering geeft, of juist verslechtering om 10 of 1000ohm te gebruiken IPV de 100 ohm van mijn versterker. Eerst zo maar een tijdje luisteren en nog wat LP's scoren.
Een losse phono preamp is zeker zinvol... Leuk opstapje gezien je element zou de Musical Fidelity V-LPS II kunnen zijn... Deze heb ik zelf ook en klinkt als een klok... Mocht je deze phono preamp gaan kopen is het zeker direct zinvol om een andere voeding erbij te kopen... Ik heb een Alecto 800mah gestabiliseerde voeding erbij gelegd... Sinds deze upgrade van 15 euro klinkt het geluid strakker en stabieler... Koop iig niet de V-psu van Musical Fidelity zelf, die kost 195 euro en dat is doodzonde voor wat je krijgt, zeker als je weet dat je voor 15 euro hetzelfde resultaat kunt behalen...
[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 29-08-2013 07:03 . Reden: toevoeging omtrent phono preamp... ]