_ferry_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:24:
Ongeveer de helft van de nieuwprijs, en dat terwijl er nog niet veel plaatjes mee gedraaid zijn. Alleen de voeding was stuk, maar dat is een eenvoudige 16v~ adapter, even kijken of ik nog ergens iets vergelijkbaars heb liggen, nu ligt er een nogal grote 18V~ bloktrafo bij :+

Zit alleen nog te kijken of het de moeite is om een losse phono-pre te gebruiken. Las dat dat best invloed kan hebben bij dergelijke elementen. Maar de vraag is of het dan ook verbetering geeft, of juist verslechtering om 10 of 1000ohm te gebruiken IPV de 100 ohm van mijn versterker. Eerst zo maar een tijdje luisteren en nog wat LP's scoren.
Ik weet niet of deze Pro-ject hier ondersteuning voor heeft, maar anders is het zinvol om de Pro-ject speedbox II erbij te kopen. De speler krijgt dan een betere voeding en quartz locked aansturing waardoor de speler een lagere wow en flutter krijgt... Lijkt mij altijd de moeite waard....

Een losse phono preamp is zeker zinvol... Leuk opstapje gezien je element zou de Musical Fidelity V-LPS II kunnen zijn... Deze heb ik zelf ook en klinkt als een klok... Mocht je deze phono preamp gaan kopen is het zeker direct zinvol om een andere voeding erbij te kopen... Ik heb een Alecto 800mah gestabiliseerde voeding erbij gelegd... Sinds deze upgrade van 15 euro klinkt het geluid strakker en stabieler... Koop iig niet de V-psu van Musical Fidelity zelf, die kost 195 euro en dat is doodzonde voor wat je krijgt, zeker als je weet dat je voor 15 euro hetzelfde resultaat kunt behalen...

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 29-08-2013 07:03 . Reden: toevoeging omtrent phono preamp... ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52
Aangezien mijn huidige schoonmaakvloeistof inmiddels zo vaak is gefilterd en herbruikt dat het niet lang zal duren voor platen er viezer uit komen dan erin gaan (:+), was ik even aan het kijken naar waar nou het goedkoopst isopropylalcohol vandaan kan worden gehaald. Ik wou het gelijk even groot aanpakken, zodat ik bij voorkeur elke knosti wasbeurt met verse vloeistof kan doen, zonder te filteren.
Uit de eerdere suggesties binnen dit topic lijkt dit het goedkoopste adres, met €4,66/L: http://hoefer-shop.nl/6-x-1-l-isopropanol-99-9.html . Mocht iemand een nog goedkoper adresje hebben dan hoor ik het graag!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 06:56:
[...]

Ik weet niet of deze Pro-ject hier ondersteuning voor heeft, maar anders is het zinvol om de Pro-ject speedbox II erbij te kopen. De speler krijgt dan een betere voeding en quartz locked aansturing waardoor de speler een lagere wow en flutter krijgt... Lijkt mij altijd de moeite waard....

Een losse phono preamp is zeker zinvol... Leuk opstapje gezien je element zou de Musical Fidelity V-LPS II kunnen zijn... Deze heb ik zelf ook en klinkt als een klok... Mocht je deze phono preamp gaan kopen is het zeker direct zinvol om een andere voeding erbij te kopen... Ik heb een Alecto 800mah gestabiliseerde voeding erbij gelegd... Sinds deze upgrade van 15 euro klinkt het geluid strakker en stabieler... Koop iig niet de V-psu van Musical Fidelity zelf, die kost 195 euro en dat is doodzonde voor wat je krijgt, zeker als je weet dat je voor 15 euro hetzelfde resultaat kunt behalen...
Hmm, klinkt allemaal mooi, maar qua prijs is het meer een upgrade voor later :+
Heb net weer een paar plaatjes besteld, Bob marley - legends (had al 1 album, heerlijke muziek op vinyl _o_ Caro emerald, Nirvana (dacht op de platenbeurs dat unplugged album te kopen, maar het was een onofficiële kopie, vreselijk beroerde kwaliteit) en Faithless (Volgens mij het enige album wat ik nog niet van hem had). Dus pretbudget is wel weer even op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
.

[ Voor 191% gewijzigd door chocolade-reep op 30-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 10:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk bedacht maar niet mijn smaak, je moet dan echt speakers en apparatuur hebben wat er precie kwa maat goed bij past. Daarnaast ben ik geen fan van speakers die op de grond staan tenzij het echte grote vloerstaanders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Daar past mijn stereo niet eens in... Of mijn speakers...

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Een aantal vrienden van mij hebben bij hun thuis een platenspeler staan. Ik ben daar altijd door gecharmeerd, ook als we bij een optreden waren en zij dan altijd een lp meenamen, baalde ik dat ik geen platenspeler had.

Nou vanaf vandaag is daar verandering in gekomen. Ik heb mijzelf verwend met een platenspeler.

Een aantal weken terug ben ik naar Stassen in Venlo geweest, voor mij was dat 2 uur rijden, dat was het waard. Toffe winkel is dat. Anyhoe. Later daar wat besteld en dat is vandaag binnengekomen.

Tada:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gsjqew.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1z6hawx.jpg

't Zijn een Marantz PM6003
en een Music Hall mmf 2.2
(daarnaast heb ik er een setje speakers bij gekocht: de B&W 686)

Voordat dit binnenkwam had ik al een paar platen bij elkaar geraapt:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/143jiqg.jpg

Queens of the Stoge Age - I Appear Missing (wojow limited blue edition)
Radiohead - In Rainbows
The National - Trouble Will Find Me
HoppaH! - Hoppah!
The National - Boxer
En iets van Frank Sinatra wat ik bij de kringloop vond.

:D

[ Voor 99% gewijzigd door chocolade-reep op 30-08-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Naboo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:00:
Daar past mijn stereo niet eens in... Of mijn speakers...
Inderdaad :p
Ziet er leuk uit, maar duidelijk vorm over functie. 0,0 uitbreidbaar. Ben ik blij met mijn zelfbouw meubel en inbouwkast waarin ik in theorie 300cm aan lp kwijt kan. Ben al bijna op 1/10e daarvan :+

Btw, hoe checken jullie wat er beschikbaar is aan nieuw vinyl? Het is bij mij nu een beetje een mix van checken op Spotify wat er in de album lijsten staat en wat ik daarvan leuk vind, bol.com lijst, en op 45toeren wat rondbladeren. Heb soms wel eens het gevoel dat er heel veel goeie muziek is, maar dat ik maar 1/1000e ervan hoor. Al zal dat altijd wel zo blijven, ook als je dagenlang zoekt en luistert.

[ Voor 34% gewijzigd door _ferry_ op 30-08-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

Hmm, klinkt allemaal mooi, maar qua prijs is het meer een upgrade voor later :+
Heb net weer een paar plaatjes besteld, Bob marley - legends (had al 1 album, heerlijke muziek op vinyl _o_ Caro emerald, Nirvana (dacht op de platenbeurs dat unplugged album te kopen, maar het was een onofficiële kopie, vreselijk beroerde kwaliteit) en Faithless (Volgens mij het enige album wat ik nog niet van hem had). Dus pretbudget is wel weer even op :P
Ik zit net het tijdschrift Music Emotion te lezen en ik zag dat er een nieuwe phono preamp van Musical Fidelity uitkomt in september 2013 die de Musical Fidelity's V-LPSII opvolgt. Het betreft de V90-LPS. Volgens Music Emotion een waardige opvolger. Prijs: 185 euro (advies prijs).

Ik heb daarop ff gegoogled en de V90-LPS schijnt ook een losse voedings upgrade te hebben, maar nu wel 1 waar ik een goed gevoel bij krijg (er zit namelijk een ringkern transformator in). Maar ik moet toegeven dat ik deze nog niet tussen de producten heb zien staan op de website van Musical Fidelity zelf.

Voor je gemak heb ik hier de link naar de site van Musical Fidelity V90-LPS neergezet:
http://www.musicalfidelity.com/v90-lps/

Hieronder enkele plaatjes van de V90-LPS:
Afbeeldingslocatie: http://www.musicalfidelity.com/uploads/catalogerfiles/v90-lps/1_v90lps-front.png
Afbeeldingslocatie: http://www.needledoctor.com/Musical-Fidelity-V90-LPS-Image-2-Zoom.jpg

Of je nu voor de V-LPSII of de V90-LPS moet kiezen weet ik niet. De V-LPSII klinkt goed, maar of de opvolger beter / mooier klinkt weet ik niet en als hij beter klinkt is het de vraag of de meer prijs van 20 euro voor de V90-LPS te rechtvaardigen is...Maar daarover kan ik niets zeggen... Ik heb de V90-LPS zelf nog niet gehoord om te kunnen concluderen of hij echt beduidend beter is...

[ Voor 0% gewijzigd door rcor op 30-08-2013 19:37 . Reden: V-90LPS bleek V90-LPS te moeten zijn + ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Staat op de lijst van dingen die ik ooit wil maken. 1:1 gaat niet lukken met mijn versterker en platenspeler, maar dat hoeft ook niet.
_ferry_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:43:
Btw, hoe checken jullie wat er beschikbaar is aan nieuw vinyl? Het is bij mij nu een beetje een mix van checken op Spotify wat er in de album lijsten staat en wat ik daarvan leuk vind, bol.com lijst, en op 45toeren wat rondbladeren. Heb soms wel eens het gevoel dat er heel veel goeie muziek is, maar dat ik maar 1/1000e ervan hoor. Al zal dat altijd wel zo blijven, ook als je dagenlang zoekt en luistert.
Ik luister eerst naar albums vooraleer ik ze koop. De uitzonderingen zijn nieuwe platen van gevestigde namen, die koop ik meestal sowieso. Ik vind nieuwe platen en nieuwe artiesten via muziekfora's waar ik de gemiddelde opinie een beetje volg. Ik lees trouwens ook heel wat artikels en interviews in muziekbladen of bladen die een duidelijke interesse hebben in cultuur. Het is soms een beetje mezelf in het diepe gooien, maar meestal leidt dat tot de ontdekking van parels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister ook vrijwel altijd voordat ik een album koop.

Ik volg websites als Pitchfork, NME, AV-Club, Spin etc. Daarnaast maak ik heel veel gebruik van www.albumoftheyear.org voor informatie en reviews van de nieuwste albums. Vooral veel alternatief, indie en electronic, maar ook echt veel andere genres.

Je kunt er reviews vinden van de bekende website's, gebruikers en diverse toplijsten.

Edit:

Gisteren ook weer wat nieuw vinyl binnengekregen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3769/9632671019_bcf8a71629_b.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgen32
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:07
http://www.discogs.com/Ni...ion-Marks/release/4867389

Gisteren gekocht, en kant C zag er zo slecht uit of er knikkers op waren gevallen en een kras dwars op van 2cm. Wil maar zeggen: nieuw, wil ook niet alles zeggen. (5 harde tikken)
Wat kan je anders doen? De folie eraf scheuren en draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door jurgen32 op 31-08-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zag er zo slecht uit of er knikkers op waren gevallen en een kras dwars op van 2cm. Wil maar zeggen: nieuw, wil ook niet alles zeggen.
Eh,... hoe heet die plaat ook alweer? Dan weet ik niet wat nou oorzaak en wat nou gevolg is. Is de twijfel oorzaak of gevolg? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurgen32 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:52:
http://www.discogs.com/Ni...ion-Marks/release/4867389

Gisteren gekocht, en kant C zag er zo slecht uit of er knikkers op waren gevallen en een kras dwars op van 2cm. Wil maar zeggen: nieuw, wil ook niet alles zeggen. (5 harde tikken)
Wat kan je anders doen? De folie eraf scheuren en draaien?
terugsturen die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

_ferry_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

Inderdaad :p
Ziet er leuk uit, maar duidelijk vorm over functie. 0,0 uitbreidbaar. Ben ik blij met mijn zelfbouw meubel en inbouwkast waarin ik in theorie 300cm aan lp kwijt kan. Ben al bijna op 1/10e daarvan :+

Ik zit ook te denken om zelf iets gaan bouwen, want er is bar weinig te krijgen/vinden wat gewoon in 1x past bij wat je nodig hebt. Heb je een foto van je kast?
chocolade-reep schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:01:
Een aantal vrienden van mij hebben bij hun thuis een platenspeler staan. Ik ben daar altijd door gecharmeerd, ook als we bij een optreden waren en zij dan altijd een lp meenamen, baalde ik dat ik geen platenspeler had.

Nou vanaf vandaag is daar verandering in gekomen. Ik heb mijzelf verwend met een platenspeler.

Een aantal weken terug ben ik naar Stassen in Venlo geweest, voor mij was dat 2 uur rijden, dat was het waard. Toffe winkel is dat. Anyhoe. Later daar wat besteld en dat is vandaag binnengekomen.

Tada:
[afbeelding]

[afbeelding]

't Zijn een Marantz PM6003
en een Music Hall mmf 2.2
(daarnaast heb ik er een setje speakers bij gekocht: de B&W 686)

Voordat dit binnenkwam had ik al een paar platen bij elkaar geraapt:
[afbeelding]

Queens of the Stoge Age - I Appear Missing (wojow limited blue edition)
Radiohead - In Rainbows
The National - Trouble Will Find Me
HoppaH! - Hoppah!
The National - Boxer
En iets van Frank Sinatra wat ik bij de kringloop vond.

:D
Gave set!! _/-\o_ _/-\o_ Veel plezier er mee wensen is overbodig. Dat komt wel goed. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets nieuw koopt en het is beschadigd. Kun je best met de verkoper praten over een ruil lijkt me?? Of doe jij daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is het toch ook met jou eens, ik snap je opmerking daarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:40:
Hij is het toch ook met jou eens, ik snap je opmerking daarom ook niet.
Dit ;)

Ben het er dus mee eens

Anders stond er "dit :') "

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus heren, negatief geinterpreteerd. Had mijn dag niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Kan gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:24:
Zit alleen nog te kijken of het de moeite is om een losse phono-pre te gebruiken. Las dat dat best invloed kan hebben bij dergelijke elementen. Maar de vraag is of het dan ook verbetering geeft, of juist verslechtering om 10 of 1000ohm te gebruiken IPV de 100 ohm van mijn versterker.
Dat hangt allemaal af van de specs van je element en bekabeling.
Hier is daar wel iets over te lezen:
http://www.hagtech.com/loading.html
Maar het www staat natuurlijk vol met dit soort info. Je kan natuurlijk ook zelf een phonopre bouwen. Honderden ontwerpen zijn er te vinden. (al dan niet in bouwpakket)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Net de Benz Micro Gold gewisseld voor de AT 440mla. En die laatste klinkt veel beter. Athans, het geluid is wat oppervlakkiger, dringt iets minder binnen. Maar de vervorming richting het einde van de plaat is echt veel minder. Ik dacht eerst dat dat verschil er was omdat ik het ene element op een 9" arm had, en de andere op 12". Maar dat was het dus niet. Afstelling kan het ook haast niet zijn, voor beide dezelfde protractor van vinylengine gebruikt, gewicht via weegschaaltje, en met een soort plexiglas plaatje met horizontale lijnen (zelfbouw)gecontroleerd of de arm horizontaal staat ten opzichte van de plaat.
Komende tijd maar eens verder experimenteren en kijken waar dat verschil vandaan komt. Misschien is de Benz 2e hands toch een stuk ouder en meer gebruikt dan de verkoper aangaf , of moet ik wat stoeien met de extra gewichtjes op de headshell, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:27:
Net de Benz Micro Gold gewisseld voor de AT 440mla. En die laatste klinkt veel beter. Athans, het geluid is wat oppervlakkiger, dringt iets minder binnen. Maar de vervorming richting het einde van de plaat is echt veel minder. Ik dacht eerst dat dat verschil er was omdat ik het ene element op een 9" arm had, en de andere op 12". Maar dat was het dus niet. Afstelling kan het ook haast niet zijn, voor beide dezelfde protractor van vinylengine gebruikt, gewicht via weegschaaltje, en met een soort plexiglas plaatje met horizontale lijnen (zelfbouw)gecontroleerd of de arm horizontaal staat ten opzichte van de plaat.
Komende tijd maar eens verder experimenteren en kijken waar dat verschil vandaan komt. Misschien is de Benz 2e hands toch een stuk ouder en meer gebruikt dan de verkoper aangaf , of moet ik wat stoeien met de extra gewichtjes op de headshell, we zullen zien.
Wellicht dat dit te maken met de manier hoe mm / mc element zijn opgebouwd? Volgens onderstaande site hebben mc elementen meer defenitie, dynamiek en hebben ze meer openheid in het geluid. Met als nadeel een lage uitgangsspanning... Terwijl mm elementen een hogere uitgangsspanning hebben en betere aftast eigenschappen... Tevens is de weergave in tegenstelling tot mc elementen juist romantisch en dus minder open en direct...

En 't is maar net wat jezelf fijner vindt klinken... Ieder z'n smaak qua geluid...

Voor meer info zie onderstaande link:
http://www.fransvaneeckho...geluid_platenspeler06.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-09 16:53

Zalmanman

So long,

Beste muziekliefhebbers,

Aangezien ik (ook) nogal van muziek houd, heb ik m'n vaders oude platenspeler+versterker+CD-speler+equalizer in mijn kamer mogen zetten, aangezien hij digitaal gegaan is. De specs:
Platenspeler: Thorens TD-318
Versterker: Harman Kardon HK6500
CD-speler: Harman Kardon HD7500
Equalizer: Kenwood GE7020
Koptelefoon die erbij gebruikt wordt: AKG K300

Nu is deze platenspeler in geen tijden echt onder handen genomen en ik vermoed dus dat dat wel eens mag. Ik heb echter geen idee waar ik zou moeten beginnen. Mijn vader heeft even naar de drukkracht van de naald gekeken en of de naald recht stond, maar meer niet. Ik denk erover na om hem professioneel na te laten kijken, maar ik heb geen idee hoe en waar. Waar zou ik als beginnen moeten starten?

P.S. Waar moet ik op letten als ik platen koop? Ik heb nu een mooie marmeren DSOTM en WYWH van Pink Floyd, maar ze zijn beiden zo fake als wat |:(

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:20:
[...]

Wellicht dat dit te maken met de manier hoe mm / mc element zijn opgebouwd? Volgens onderstaande site hebben mc elementen meer defenitie, dynamiek en hebben ze meer openheid in het geluid. Met als nadeel een lage uitgangsspanning... Terwijl mm elementen een hogere uitgangsspanning hebben en betere aftast eigenschappen... Tevens is de weergave in tegenstelling tot mc elementen juist romantisch en dus minder open en direct...

En 't is maar net wat jezelf fijner vindt klinken... Ieder z'n smaak qua geluid...

Voor meer info zie onderstaande link:
http://www.fransvaneeckho...geluid_platenspeler06.htm
Nou, de MC klinkt op zich mooier, maar de hoge tonen op het einde van de plaat zijn lelijk, gewoon belabberd. (Inner groove disortion). Eigenlijk wordt het op 2/3e al merkbaar. Terwijl dat bij de andere slechts licht merkbaar is, en dan op het einde. Toen ik hem kocht stond het element er behoorlijk scheef in. Zou hij dan verkeerd kunnen inslijten oid? Zal hem eerdaags weer monteren, en dan de test platen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:25:
[...]

Nou, de MC klinkt op zich mooier, maar de hoge tonen op het einde van de plaat zijn lelijk, gewoon belabberd. (Inner groove disortion). Eigenlijk wordt het op 2/3e al merkbaar. Terwijl dat bij de andere slechts licht merkbaar is, en dan op het einde. Toen ik hem kocht stond het element er behoorlijk scheef in. Zou hij dan verkeerd kunnen inslijten oid? Zal hem eerdaags weer monteren, en dan de test platen gebruiken.
Zo'n diepgaande kennis heb ik niet, maar ik kan mij voorstellen dat het idd niet bevorderlijk is voor zowel de platen als het naald van je platen speler als het element er scheef in gemonteerd zit voor langere tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmpf, net nog even met tegels aan het slepen geweest om het meubel waar mijn Thorens 166 op staat te verzwaren maar helaas... op onze houten vloer is het een geskip en gestuiter van jewelste als er iemand iets te enthousiast voorbij loopt. Heb nu zo'n beetje alle trukken geprobeerd dus ik denk dat ie toch aan de muur moet. Even iets charmants bedenken, de ruimte is beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
[...]

De Benz als ik het goed heb, heeft ook een elliptische naald. De AT440mla een microline, deze laatste is van betere kwaliteit dan een elliptische. Deze elementen staan ook bekend om hun lage vervorming aan het eind van de plaat.

Het scheef inzetten geeft wel meer slijtage. De naald tast de groef slechter af en slijt daardoor iets harder wellicht.

[ Voor 16% gewijzigd door gastje13 op 08-09-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wat zijn de gedachten over het neerzetten en gebruiken van een speler als de TD166 zonder stofkap? Wat zjin de gevaren eventueel? Scheelt me echt een hoop ruimte zonder kap maar vraag me af of het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 16:49

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Servor schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:07:
Wat zijn de gedachten over het neerzetten en gebruiken van een speler als de TD166 zonder stofkap? Wat zjin de gevaren eventueel? Scheelt me echt een hoop ruimte zonder kap maar vraag me af of het kwaad kan.
bedoel je dat je tijdens het spelen de stofkap er af laat of dat je 'm altijd er af laat. tijdens het spelen maakt het natuurlijk niks uit, maar als je 'm er altijd vanaf laat zul je toch met enige regelmaat de speler van stof moeten ontdoen.

en mijn twee thorens' spelers hangen ook tegen de muur. ik heb daarvoor twee extra grote muursteunen (winkelhaken) in de muur gezet met daarop een blad (tegenwoordig een sloophouten blad, vroeger een ikea keukenblad). een andere optie om trillende vloeren te vermijden is er volgens mij niet.. succes!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dat van die haken ga ik ook doen... maar de ruimte tussen mijn meubel (waar de speler nu op staat) en de tv die daar boven hangt is beperkt. Nu past het goed, maar als ik de speler op ga tillen wordt het al problematisch. Denk dat ik een plank maak die net boven het meubel zweeft. Of het meubel aan de muur ga verankeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wellicht is dit 24 a 25 minuten durende filmpje wel interessant voor je:

In dit filmpje gaat hij diep in op diversen vormen van vervorming bij LP's waaronder sibalance en inner groove disortion...

Verder heeft deze Joe Collins nog meer leuke video's die je hier kunt vinden:
http://www.youtube.com/user/BadEditPro?feature=watch

Dus voor ieder wie interesse heeft in de diepgaandere materie van analoge en digitale audio kan hier zijn hart ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ben er iig achter gekomen dat het geen benz micro gold is, maar een mc20 ,weliswaar goudkleurig, maar dat is niet het element wat als gold wordt verkocht. Gudkleurig zou aanduiden dat het een high output uitvoering is van dat element. Ik weet, had ik tijdens de koop al kunnen zien, maar deze is ietsjes duurder dan de 440mla. Die heb ik nog niet zo lang geleden nieuw gekocht, dus waarschijnlijk dat ik de benz op marktplaats zet. Dan weet ik dat ik met de 440mla een element heb wat nieuw is, goed klinkt, en minder IGD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Rick.jpg
Argh gerickrolled worden bij de kringloop :P

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/2013-09-09.jpg

2 x Dire Straits en Morricone voor een paar euro van de kringloop.
En Brandon Flowers (zanger van de Killers) en Alt-J, die laatste is mooi wit vinyl en belachelijk zwaar, meer als een 180gr plaat.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmm, zit in dubio. Mijn eigen draaitafel is een Thorens TD166, als model niet heel speciaal, maar wel ooit door een vorige eigenaar gepimped met nieuwe stevige kast, dikke wiring, metalen platter, de toonarm van een TD160, etc. Eigenlijk is het bijna een TD160 geworden. Fijn beestje, best mooi geluid ook al zit er nu slechts een budget AT95e element in.

Nu heb ik cheapo op marktplaats een Technics SL3210 gekocht om cadeau te doen aan vrienden die op zoek waren naar een beginnersdraaitafel; bij het testen kom ik er echter achter hoe fijn gemakkelijk een direct drive halfautomaat met werkende stofkap stiekem is. Geluid doet ook niet direct merkbaar onder voor de Thorens - ik heb sowieso geen super opstelling, geluid gaat een Onkyo surround versterker (ivm media center en gaming) in die dan naar 2 B&W DM7's gaat.

Dus wat nu... voor het gemak de Technics houden en de Thorens weggeven? Of erop rekenen dat ik later de boel wel meer audiofiel ga optuigen, en de 166 houden voor verwachte betere performance tegen die tijd?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06
Mag ik vragen waar je die Jimi electric ladyland vandaan hebt? Is die nieuw? Ik kom alleen een speciale uitgave tegen die nieuw is.

Verwijderd

Acolyte57 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:44:
Hmm, zit in dubio. Mijn eigen draaitafel is een Thorens TD166, als model niet heel speciaal, maar wel ooit door een vorige eigenaar gepimped met nieuwe stevige kast, dikke wiring, metalen platter, de toonarm van een TD160, etc. Eigenlijk is het bijna een TD160 geworden. Fijn beestje, best mooi geluid ook al zit er nu slechts een budget AT95e element in.

Nu heb ik cheapo op marktplaats een Technics SL3210 gekocht om cadeau te doen aan vrienden die op zoek waren naar een beginnersdraaitafel; bij het testen kom ik er echter achter hoe fijn gemakkelijk een direct drive halfautomaat met werkende stofkap stiekem is. Geluid doet ook niet direct merkbaar onder voor de Thorens - ik heb sowieso geen super opstelling, geluid gaat een Onkyo surround versterker (ivm media center en gaming) in die dan naar 2 B&W DM7's gaat.

Dus wat nu... voor het gemak de Technics houden en de Thorens weggeven? Of erop rekenen dat ik later de boel wel meer audiofiel ga optuigen, en de 166 houden voor verwachte betere performance tegen die tijd?
Grappig, ik heb dat ook. Een thorens TD 318 dan, maar was gisteren bij vriend met een Technics SL 1210 MK5, hoe lekker snel die op tempo is. Ook gewoon die naald oppakken en makkelijk nummers skippen. Bij mijn thorens is het toch allemaal wat gevoeliger en langzamer. Hoe zou mijn Ortofon Rondo Red klinken op een SL 1210 vraag ik me nu af :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, die Technics tafels zijn leuk. Zeer robuuste DJ tafels. Voordeel is ook nog dat onderdelen volop verkrijgbaar zijn.
Ze kosten zo rond de 400 euro, en dan heb je er 1 in prima staat.
Moet er zelf ook nog steeds achteraan...

Heeft iemand ervaring met deze winkel? Zij verkopen flink wat van deze spelers :)

[ Voor 38% gewijzigd door Nyarlathotep op 12-09-2013 16:18 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:13:
Ja, die Technics tafels zijn leuk. Zeer robuuste DJ tafels. Voordeel is ook nog dat onderdelen volop verkrijgbaar zijn.
Ze kosten zo rond de 400 euro, en dan heb je er 1 in prima staat.
Moet er zelf ook nog steeds achteraan...

Heeft iemand ervaring met deze winkel? Zij verkopen flink wat van deze spelers :)
Dat vind ik eigenlijk erg duur..Paar jaar geleden had je een MK5 voor € 350 op marktplaats. Had ik dat maar gedaan. Voor € 339 heb je nu een afgetrapte bak Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/003962/files/005920729/technics-sl-1210-mk2-draaitafel-ortofon-om-pro-ele.jpg

Verwijderd

Voor het gemak zijn die Technics tafels zeker handig en het zijn zeer goede platenspelers. Zelf vind ik ze alleen absoluut niet mooi. Ben geen fan van de DJ look of dat oude plastic spul.

Zelf heb ik een Dual 601, met start/stop knop en automatische afslag. Dus alle gemakken van de Technics maar dan met betere looks (persoonlijk).

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rjdzq1.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:29:
Voor het gemak zijn die Technics tafels zeker handig en het zijn zeer goede platenspelers. Zelf vind ik ze alleen absoluut niet mooi. Ben geen fan van de DJ look of dat oude plastic spul.

Zelf heb ik een Dual 601, met start/stop knop en automatische afslag. Dus alle gemakken van de Technics maar dan met betere looks (persoonlijk).

[afbeelding]
Bouw je er een andere kast omheen, doet mijn broer vaker.
Dan ziet alles er in eens een stuk beter uit.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50
Ben voor een SL1210 gegaan en met een AT 440 mla element klinkt die geweldig. Looks is 1 ding , geluid een tweede.
Die van mij ziet er redelijk goed uit, speelt als de beste, alleen een nieuwe stofkap zou mooi zijn.

Kostte 350 euro via MP. Kwam in een originele Technics doos met alle piepschuimen delen op de plek waar ze horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 12-09-2013 17:08 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32

[afbeelding]
Plastic? :P

Ik vind het juist DE mooiste speler die je kan krijgen, maargoed /meningen.

Heb laatst nog de SL1500 van iemand gerepareerd, dat is zegmaar de huiskamer-versie van de SL1200/1210

• Le Enfant!
Mijn SL1200 MKII speelt nu met een Ortofon 2M Red en ik moet zeggen dat het qua geluid een stuk beter klinkt dan mijn vorige naald. Ik heb echt het gevoel dat het een stuk 'warmer' klinkt. Vooral van Electric Ladyland en The Inheritors was ik aangenaam verrast.

[ Voor 4% gewijzigd door Le Enfant! op 12-09-2013 20:22 ]

Verwijderd

ebk71 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:16:
Mag ik vragen waar je die Jimi electric ladyland vandaan hebt? Is die nieuw? Ik kom alleen een speciale uitgave tegen die nieuw is.
Hij is inderdaad nieuw, hij komt bij Platomania.eu vandaan.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Oeh, weer wat vinyl binnen, en ook een transparante LP, dat staat wel erg mooi op de acryl platter, en klinkt dan ook meteen mooier natuurlijk ;)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[afbeelding]
Smaken verschillen inderdaad, want ik vindt die Dual persoonlijk nogal lelijk. En een Technics speler is niet van plastic hoor ;)

Een vriend van mij is d&b DJ en heeft er 2 staan. Ik vind ze erg prettig in het gebruik, en ogen mooi strak, maar niet zo lomp en vierkant. En de makkelijke verkrijgbaarheid van onderdelen is ook een positief punt.

Maar 499 euro is inderdaad wat veel. Op Marktplaats staan erg veel Technics spelers. Maarja, Marktplaats...

Verwijderd

Ik bedoelde natuurlijk het DJ spul van tegenwoordig, zoals de SL1200 serie. En het plastic spul wat je vroeger veel zag bij Technics en andere merken. Het is maar goed dat smaken verschillen, anders hebben we straks allemaal hetzelfde ;)

Persoonlijk vind ik ook die Pro-Jects en Music Hall platenspelers ook erg mooi. Alleen jammer dat ze geen automatische afslag hebben. Daarnaast vind ik ze erg duur, zeker als je kijkt bij bijvoorbeeld Pro-Ject, voor 249euro heb je het instap model de Debut III. Echter zit er dan nog geen speedbox en Phono vooversterker bij. De Debut III / Phono SB kost al snel 360euro en dan mis je als nog je automatische afslag.

• Le Enfant!
Zijn er hier mensen die al de nieuwe plaat van Arcade Fire hebben gepre-orderd? Als ik zo de single hoor, dan gaat dit weer een topalbum worden.

• MilaNL
Ik koop hem wel direct als hij uit is. Er zijn er toch waarschijnlijk wel genoeg van, en het zou niet de eerste keer zijn dat pre-orders hem later krijgen voor een hogere prijs.

Verwijderd

Ik ga hem kopen maar pre-order hem ook niet, ik kijk wel waar hij het goedkoopst is wanneer hij uit is.
The Suburbs staat ook al een tijdje op de wishlist. Funeral heb ik dan wel al op LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Laatstgenoemde moet ik ook dringend eens aanschaffen. Ga ik waarschijnlijk doen als de nieuwe plaat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Infographicje van Amazon.co.uk over vinylverkoop:

Afbeeldingslocatie: http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/25/251199/images/vinyl/AmazonVinylInfographicsSmall.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke grafieken, ik ben benieuwd hoe ze eruit zouden zien als je vinyl verkoop van alle winkels bij elkaar stopt. Wel bijzonder dat Random Access Memories die pas een paar maanden uit is, meer is verkocht bij Amazon dan welk album dan ook sinds 1999.

Ben trouwens net terug van de kringloop, heb er eigenlijk nooit geluk. Heel af en toe kom ik eens een aardige plaat tegen maar dat is het dan ook wel. Vandaag was het allemaal anders, voor kringloop begrippen een geweldige vangst gehad!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7353/9733492181_fd3ca72401_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7323/9733491615_2fc0611a34_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7323/9736725510_24d2f405b1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7296/9733491035_b6a8f193b4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7377/9733493353_585269dce7_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7438/9733493949_b7f1116a02_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7413/9736727360_bb18327aac_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7353/9736727874_a9b7ba946d_c.jpg

The Beatles - Magical Mystery Tour, had ik al maar die was niet meer in geweldige staat. Deze zag er een stuk beter uit en kwam met het originele 24 Page Booklet.

Allemaal mogen meenemen voor €2,50 per stuk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 14:52
nice :) mooie aanwinsten

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik heb 1x een gouden vondst gehad bij de kringloop in Breda, een hele stapel Beatles LP's. Maar echt stuk voor stuk al jaren als broodplank gebruikt :(

Aanraden in nieuw vinyl is Arctic Monkeys - AM! Heeft ook een speciale LP mastering gekregen, klinkt echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:06:
Leuke grafieken, ik ben benieuwd hoe ze eruit zouden zien als je vinyl verkoop van alle winkels bij elkaar stopt. Wel bijzonder dat Random Access Memories die pas een paar maanden uit is, meer is verkocht bij Amazon dan welk album dan ook sinds 1999.

Ben trouwens net terug van de kringloop, heb er eigenlijk nooit geluk. Heel af en toe kom ik eens een aardige plaat tegen maar dat is het dan ook wel. Vandaag was het allemaal anders, voor kringloop begrippen een geweldige vangst gehad!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

The Beatles - Magical Mystery Tour, had ik al maar die was niet meer in geweldige staat. Deze zag er een stuk beter uit en kwam met het originele 24 Page Booklet.

Ziet er goed uit ReVision! veel luister plezier!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Acolyte57 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:30:
Infographicje van Amazon.co.uk over vinylverkoop:

[afbeelding]
Vinyl verkopen gaan al bijna de CD verkopen voorbij... :Y CD wordt een obsolete... :P

• Le Enfant!
Nu nog hopen dat de labels het snappen en wat minder het vinyl als het zwarte schaap behandelen.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Le Enfant! schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:01:
Nu nog hopen dat de labels het snappen en wat minder het vinyl als het zwarte schaap behandelen.
Gelukkig snapt een label als V2 het. Die maken voor bijna al hun artiesten vinyl en dan ook nog goede exemplaren. :Y

Denk niet dat de maatschappijen die vooral Beyonce en die andere crap als pareltjes zien daar in mee zullen gaan.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Een leuke voor mijn verzameling *O*

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/020958/files/006144150/bowie-david-earthling-limited-green-vinyl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob6115
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-03 22:47
Ik heb net iets uitzonderlijks raars meegemaakt. Uit mijn speaker kwam opeens heel zacht franstalige muziek door (en nee, er lag geen plaat op). Ik heb een oude Philips F7215 platenspeler. Het geluid gaat rechtstreeks van de voorversterker naar de speakers. Dus nu is mijn vraag als Tweaker zijnde hoe kan dit. Iemand een theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

rob6115 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:03:
Ik heb net iets uitzonderlijks raars meegemaakt. Uit mijn speaker kwam opeens heel zacht franstalige muziek door (en nee, er lag geen plaat op). Ik heb een oude Philips F7215 platenspeler. Het geluid gaat rechtstreeks van de voorversterker naar de speakers. Dus nu is mijn vraag als Tweaker zijnde hoe kan dit. Iemand een theorie?
Je hebt te veel paddo's gegeten? :P
Kwam dat muziekje niet gewoon ergens anders vandaan? Achtergrond van iets anders ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob6115
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-03 22:47
Naboo schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:05:
[...]

Je hebt te veel paddo's gegeten? :P
Kwam dat muziekje niet gewoon ergens anders vandaan? Achtergrond van iets anders ofzo?
Haha nee. Het kwam echt van de platen speler af, 100 procent. De platenspeler is ook het enigste wat op die speakers verbonden is. De geluidssterkte van die franse muziek schommelde best veel dan wat harder dan wat zachter (mijn positie in de kamer had ook invloed). Mijn vader meende dat het een lange golf radio zender is.
Maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik had dat vroeger ook wel eens op mijn oude Soundblaster speakersetje. Dan kwam er uit het niks opeens geluid uit, super fucking creepy. Mijn pa zei ook dat het een storende radiozender was, maar kon me niet uitleggen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
AM ontvangers zijn zulke simpele dingen dat het heel goed kan zijn dat je elektronica ze per ongeluk opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 18:08
Dat hadden we vroeger in de oefenruimte ook. Simpele gitaarversterkers met een goedkoop distortion-pedaal erbij is garantie voor radio Moskou. Ook dat is de charme van die analoge techniek ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oeh, ik zie The Cure, daar voor moet je bij m'n pa zijn, die heeft ook nog enkele slices daar van liggen ;)
Tevens van Metallica en Iron Maiden, allen picture-discs overigens :D
rob6115 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:15:
[...]

Haha nee. Het kwam echt van de platen speler af, 100 procent. De platenspeler is ook het enigste wat op die speakers verbonden is. De geluidssterkte van die franse muziek schommelde best veel dan wat harder dan wat zachter (mijn positie in de kamer had ook invloed). Mijn vader meende dat het een lange golf radio zender is.
Maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe dit kan.
In wat voor huis woon je en ken je de voorgeschiedenis van dat huis ook?! :P

Hebben we ook een apart topic voor zweverig & demonisch gedoe? :D (dat is overigens een echte vraag...)

[ Voor 16% gewijzigd door w4v3g0d op 15-09-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mja, ik snap sowieso niet dat dat album zo goed verkoopt... Heb hem een paar keer proberen te luisteren, maar ik kom er gewoon niet doorheen, zo uhm.... slecht... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hele, hele, hele goede marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Ik snap het ook niet. Ik vind er persoonlijk weinig aan. Moet altijd wel lachen als mensen de tekst van 'Get Lucky' of andere Daft Punk deuntjes heel diep gaan interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ach, Get Lucky is nog wel een geinig nummertje, alhoewel dat me nu wel de strot uit komt... Maar de rest van het album..... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smaken verschillen, vind het persoonlijk echt een goed album net als Discovery van Daft Punk. De andere twee albums Homework en Human After All vind ik dan weer helemaal niets op een enkel nummer na.

Ik kan trouwens niet wachten op de nieuwe albums van Arcade Fire en Pearl Jam. Tenzij ze echt enorm tegenvallen gaan ik die zeker op Vinyl kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Arcade Fire is me nog nooit tegengevallen dus die kan ik blind kopen :)
Pearl Jam eigenlijk ook niet, maar daar heb ik weer iets minder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

rob6115 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:03:
Heb je wel eens dst gsm geluidje gehoord als je je foon in de buurt van een speaker houdt?

Dit is ongeveer hetzelfde, je hebt te maken met interferentie. Je zou kunnen kijken of je met wat kabels verleggen het probleem kan verminderen. Anders moet je gaan denken aan filteren en afschermen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bijna, bijna is de plaat van Monomyth uit. Nu al te luisteren via allerlei streams, maar ik wil de plaat! Wachten duurt lang, wat duurt dat wachten lang ;)

(owh, ik heb mijn nick gewijzigd van Betse naar Jeltel... avatar is hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EEpyoD1ar7hSEV2DUnbxBWCH/full.jpg
Leuk plaatje gemaakt van m'n speler. Samen met nog een foto ingestuurd naar pro-ject, want ze zijn bezig met een actie waarbij je foto's kunt insturen waarmee ze dan een windows theme maken.
Mooi transparant vinyl op transparante platter :9 Is de LP van Ed Kowalczyk, die ik woensdag ook nog heb laten signeren :D

De andere er ook maar bij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7u7rh2ObOCKLTMF7xLI7XCF/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 20-09-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik heb het eerst sinds maanden (thans het lijkt maanden geleden) weer wat vinyl gekocht 2 x Efterklang, valt binnenkort op de deurmat. En zoals hierboven al gezegd, kijk ik uit naar het album van Arcade Fire :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Naboo schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:39:
[...]

Mja, ik snap sowieso niet dat dat album zo goed verkoopt... Heb hem een paar keer proberen te luisteren, maar ik kom er gewoon niet doorheen, zo uhm.... slecht... :N
Ik ken liften waar betere muziek op staat denk ik altijd als ik het weer eens probeer met dat album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Naboo schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:56:
[...]

Vinyl verkopen gaan al bijna de CD verkopen voorbij... :Y CD wordt een obsolete... :P
Het is in huize Redneck SD/MicroSD/USB wat de klok slaat. Ik moest laatst 2 cd's bakken, ik heb me rot lopen zoeken naar 2 lege cd-rommmetjes.

De hoeveelheid aan vinyl overstijgt al het andere ruimschoots. dat dan weer wel. ;)

• Jelte
  • Niet online
Shit, armpjes waar het gewichtje op hangt van mijn Thorens afgebroken... Met welke lijm kan ik die het beste weer vastlijmen?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:21:
Smaken verschillen, vind het persoonlijk echt een goed album net als Discovery van Daft Punk. De andere twee albums Homework en Human After All vind ik dan weer helemaal niets op een enkel nummer na.
Ik vind homework dan weer een mijlpaal in de 90's dance muziek, de rest van Daft Punk kan me verder niet echt beien..

You don't need eyes to see, you need vision

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:21:
Shit, armpjes waar het gewichtje op hangt van mijn Thorens afgebroken... Met welke lijm kan ik die het beste weer vastlijmen?
Bison secondelijm werkt prima :)

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jelte schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:51:
Bijna, bijna is de plaat van Monomyth uit. Nu al te luisteren via allerlei streams, maar ik wil de plaat! Wachten duurt lang, wat duurt dat wachten lang ;)

(owh, ik heb mijn nick gewijzigd van Betse naar Jeltel... avatar is hetzelfde)
Die moet ik ook nog hebben. Pff... vinyl is een dure hobby :'(

Hun optreden op Roadburn was geniaal :D

Onlangs de Strapping Young Lad - Complete works boxset binnengekregen. Wát een monsterset! Alles op 200 grams transparant vinyl :9~

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1011396_566818040042194_1713378115_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
3 albums van AC/DC , allen zijn een Australische persing. Gekregen van een van mijn beste vrienden voor mijn verjaardag
*O* *O* *O* oOo

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/large/812/i467.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik ben aan het denken om een voorversterker te kopen. Mijn platenspeler is een Denon DP-300F en ben hier tevreden over. Aangesloten op mijn Pioneer versterker en met de ingebouwde pre-amp van de Denon klinkt dit goed en mooi warm, maar ik moet altijd het volume van de Pioneer vrij hoog zetten. Stel ik luister Spotify via mijn Squeezebox dan staat het volume 10% open en als ik een LP luister moet ik het volume 65% open draaien voor dezelfde geluid intensiteit.

Ik weet dat ik geen high-end platenspeler bezit, maar persoonlijk vind ik dit al mooi klinken, alleen heb ik het idee dat als ik er een voorversteker tussen zet dat het geluid beter wordt en dat ik het volume niet zo hoef op te krikken. Dit is nl. irritant als ik vergeet de volume knop terug te draaien na het beluisteren van een plaat en ik me kapot schrik als Spotify aan gaat :)

Nu heb ik in dit topic de NAD PP2 en Project Phonobox 2 SE gevonden. Nu is mijn vraag; zijn deze een goede upgrade, of kan ik dit beter niet doen en ga ik niet tot nauwelijks verschil horen. Ik heb echt geen idee of zo'n losse voorversterker meer "body" geeft en mijn Denon anders (beter) kan laten klinken.

Ik ben geen audiofiel, maar een enthousiast. Het moet voor mijn oren gewoon mooi klinken, wil er best geld aan uitgeven, maar ik hoef geen zilveren kabel die gesmeed is door elfen bij maanlicht :9

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heeft iemand misschien twee albums van Skrillex waar je vanaf wilt :)

Wil deze albums bestellen echter zijn de verzendkosten bijna twee keer zoveel als het album, grrrr.
Kan hem ook wel in NL bestellen echter is het album (1 LP) dan 30e, niet goedkoop.

http://www.discogs.com/sell/list?master_id=369877&ev=mb
http://www.discogs.com/se...er_id=403802&format=Vinyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Bestla schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:54:
3 albums van AC/DC , allen zijn een Australische persing. Gekregen van een van mijn beste vrienden voor mijn verjaardag
Vet! En alsnog gefeli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Versteegrob schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:00:
Heeft iemand misschien twee albums van Skrillex waar je vanaf wilt :)

Wil deze albums bestellen echter zijn de verzendkosten bijna twee keer zoveel als het album, grrrr.
Kan hem ook wel in NL bestellen echter is het album (1 LP) dan 30e, niet goedkoop.

http://www.discogs.com/sell/list?master_id=369877&ev=mb
http://www.discogs.com/se...er_id=403802&format=Vinyl
Kijk eens bij Amazon, deze voor €20,99 en deze voor €22,99, gratis verzonden.

Of nog goedkoper, deze voor 12,34 pond en deze voor 11,03 pond. Verzendkosten komen er dan nog wel bij, 1,82 pond per stuk (apart bestellen, anders krijg je douanekosten, komt namelijk uit Amerika).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepv schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:46:
Ik ben aan het denken om een voorversterker te kopen. Mijn platenspeler is een Denon DP-300F en ben hier tevreden over. Aangesloten op mijn Pioneer versterker en met de ingebouwde pre-amp van de Denon klinkt dit goed en mooi warm, maar ik moet altijd het volume van de Pioneer vrij hoog zetten. Stel ik luister Spotify via mijn Squeezebox dan staat het volume 10% open en als ik een LP luister moet ik het volume 65% open draaien voor dezelfde geluid intensiteit.

Ik weet dat ik geen high-end platenspeler bezit, maar persoonlijk vind ik dit al mooi klinken, alleen heb ik het idee dat als ik er een voorversteker tussen zet dat het geluid beter wordt en dat ik het volume niet zo hoef op te krikken. Dit is nl. irritant als ik vergeet de volume knop terug te draaien na het beluisteren van een plaat en ik me kapot schrik als Spotify aan gaat :)

Nu heb ik in dit topic de NAD PP2 en Project Phonobox 2 SE gevonden. Nu is mijn vraag; zijn deze een goede upgrade, of kan ik dit beter niet doen en ga ik niet tot nauwelijks verschil horen. Ik heb echt geen idee of zo'n losse voorversterker meer "body" geeft en mijn Denon anders (beter) kan laten klinken.

Ik ben geen audiofiel, maar een enthousiast. Het moet voor mijn oren gewoon mooi klinken, wil er best geld aan uitgeven, maar ik hoef geen zilveren kabel die gesmeed is door elfen bij maanlicht :9
Ik heb ze allebei ervaren :) Eerst de NAD PP2 gekocht. Klonkt erg goed, maar had wat meer dynamiek/levendigheid verwacht. Eerst had ik niet door dat het aan de NAD lag. Heb van een vriend toen een Pro-Ject phonobox geleend. Klinkt toch echt een stuk beter IMO. NAD inmiddels verkocht op marktplaats. Nog steeds erg onder de indruk van de Phonobox. (heb Thorens TD 318 met Ortofon Rondo Red MC element en T-Amp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Oke hier een bericht van een platenspelernoob voor andere platenspelernoobs. Het schijnt dat de plek van het element onder de headshell ook van belang is. :) Kom ik nu ook na een driekwart jaar achter. Sommige nummers op m'n platen (b.v. here comes the sun - beatles en velvet underground & nico nummers) hadden wat last van slissende sssen en dacht dat het aan een versleten naald lag. Nu erachter gekomen dat de overhang van de naald over het midden bij mijn platenspeler 15mm moet zijn, dus het element een dikke halve centimeter naar achteren gezet op mijn zoveelste hands akai ap-307 en het algehele geluidsbeeld is nu een stuk beter; strakkere bass en mooier in het hoog en geen slissende ssen meer.

Nu schijnt de fouthoek ook nog van belang te zijn, maar ben er nog niet helemaal achter wat dit inhoudt. Iemand die mij dit in jip en janneke taal kan uitleggen? En is dit te meten zonder dat ik apparatuur hiervoor moet aanschaffen? Zit qua financiën beetje aan de grond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
yodeluxe schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:14:
[...]

Kijk eens bij Amazon, deze voor €20,99 en deze voor €22,99, gratis verzonden.

Of nog goedkoper, deze voor 12,34 pond en deze voor 11,03 pond. Verzendkosten komen er dan nog wel bij, 1,82 pond per stuk (apart bestellen, anders krijg je douanekosten, komt namelijk uit Amerika).
Bedankt, heb ze besteld bij Amazone.de Moet daar toch is vaker kijken ivm gratis verzenden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sinds het lijmen van de gewichthouders (of hoe die dingen ook heten) is het geheel niet goed uitgelijnd. Tijdens het rondjes draaien zie je de conussen flink uitslaan terwijl er geen muziek is. Herkent iemand dit en hoe kan ik dit oplossen, met een tutorial ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
PeterC86 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:54:
Oke hier een bericht van een platenspelernoob voor andere platenspelernoobs. Het schijnt dat de plek van het element onder de headshell ook van belang is. :) Kom ik nu ook na een driekwart jaar achter. Sommige nummers op m'n platen (b.v. here comes the sun - beatles en velvet underground & nico nummers) hadden wat last van slissende sssen en dacht dat het aan een versleten naald lag. Nu erachter gekomen dat de overhang van de naald over het midden bij mijn platenspeler 15mm moet zijn, dus het element een dikke halve centimeter naar achteren gezet op mijn zoveelste hands akai ap-307 en het algehele geluidsbeeld is nu een stuk beter; strakkere bass en mooier in het hoog en geen slissende ssen meer.

Nu schijnt de fouthoek ook nog van belang te zijn, maar ben er nog niet helemaal achter wat dit inhoudt. Iemand die mij dit in jip en janneke taal kan uitleggen? En is dit te meten zonder dat ik apparatuur hiervoor moet aanschaffen? Zit qua financiën beetje aan de grond. :)
Je moet je element uitlijnen met een protractor. Kun je downloaden op http://www.vinylengine.co...ignment-protractors.shtml. Er staan wel wat tutorials en filmpjes online van hoe en wat.
Met de fouthoek wordt waarschijnlijk bedoeld dat voor perfecte tracking de naald precies recht in de groef moet staan, maar door de cirkelbeweging van de arm is dit maar op 2 punten mogelijk. Op die 2 punten is er geen fouthoek, de rest van de tijd wel. De uitlijning van je element bepaalt de fouthoek op elk moment. Er zijn meerdere filosofieën over wat de beste manier is, en voor elke filosofie is een protractor. Bij Baerwald uitlijning heb je bijv. de gemiddeld de kleinste fouthoek over de hele LP, terwijl je bij Stevenson gemiddeld een grotere fouthoek hebt, maar de fouten evenwichtiger verdeeld zijn.
En de fabrikanten (Clearaudio en Rega in ieder geval) hebben ook weer hun eigen filosofie.
Afbeeldingslocatie: http://up.picr.de/9632279uef.png(gejat van VinylEngine forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dank je, en VET zijn ze zeker. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Soms zie ik achter een plaat 180 gram staan. Waarom is dit relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Versteegrob schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:44:
Soms zie ik achter een plaat 180 gram staan. Waarom is dit relevant?
Pssst: google: why 180 gram vinyl is better

Een verklaring waar ik me wel in kan vinden:
I've said this lots of times before - but as someone who used to work as a production manager at a vinyl pressing plant -
180 gram weight somehow being "better sounding" is one of the biggest myths in audio there is. Contrary to common misconception groove depth is set during mastering - as long as the biscuit the record is pressed from is the minimum weight needed for good fill (easily achievable at 120 grams) then the weight of the record has absolutely no effect on this.
Waar het volgens mij om draait is:
Heavier records are indeed easier to make sure they are flat and stay that way - but this factor is easily achievable at weights of around 130 grams
maar voor de echte verduidelijking verwacht ik hier zometeen een post van mr_petit :)

discogs

Pagina: 1 ... 48 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic