Je zou het bijna vergeten, maar je kan zo'n winkel natuurlijk ook ff bellen
Verwijderd
Raymond schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:37:
We hebben een echte tweaker te pakken
Verwijderd
Bedankt voor de link, als de usb kabeltjes niet goed klinken ga ik zeker 'echte' kabeltjes bestellen. Maar die eruit kwamen was ook gewoon koper hoorVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
De losse connectortjes en ook de element-aansluitdraden kun je op onderstaande link vinden,
en.. usb draardjes zou ik daar niet voor gebruiken, dat kan echt wel beter, je kent het verhaal wel, de zwakste schakel.....:
element bekabeling en terminals
Raymond schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:37:
We hebben een echte tweaker te pakken
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 18:58 ]
Ze hebben daar het afgelopen jaar elke keer gelegen als ik daar naar binnen liep, dus zou verbaasd zijn als het nu niet zo was. Maar ik ben er niet vandaag nog geweest ofzoVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:26:
Kan iemand die in Utrecht woont daar eens binnenlopen en dit voor mij bevestigen? Ik zie ze inderdaag op de website, maar als ze niet in de winkel in Utrecht liggen heeft het weinig zin om daar naar toe te gaan vanuit Tilburg.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En waarom deze link niet bedankt? , toch een stuk goed(koper)Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:53:
[...]
Bedankt voor de link, als de usb kabeltjes niet goed klinken ga ik zeker 'echte' kabeltjes bestellen. Maar die eruit kwamen was ook gewoon koper hoorniets bijzonders. De weerstand is hetzelfde.
[...]
te laat, heb de kabels er al uit.. maar zo heb ik zelf mooi wat te solderen. Ik houd jullie op de hoogte.
of: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht ?mr_petit schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:02:
[...]
Conrad heeft ze (hele draden incl stekkertjes that is)
www.conrad.nl/ce/nl/produ...uitkabel/1310060&ref=list
[ Voor 10% gewijzigd door Zap_pa op 16-08-2012 21:28 ]
Verwijderd
Oja, die heb ik al besteldZap_pa schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:24:
[...]
En waarom deze link niet bedankt? , toch een stuk goed(koper)
Maar die zijn te kort (moet door de hele arm), ik gebruik ze eerst alleen voor de connectoren.
En ik denk dat ik ze inderdaad van ebay haal als ik de usbkabels niet goed genoeg vindt.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 12:17 ]
hmm...wie kan me helpen...
Ik ben opzoek naar de plaat die hier gebruikt wordt:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ruPc8VncTSM]
Het is natuurlijk Nina Simone - Feeling good...maar welke plaat is het ?
Virtueel koekje voor degene die het weet...!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ruPc8VncTSM]
Virtueel koekje voor degene die het weet...!
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Verwijderd
klein beetje zoeken op discogs had je het vragen bespaard ...Mike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:26:
hmm...wie kan me helpen...
http://www.discogs.com/Ni...Spell-On-You/master/77378
^
nee hoor, veel eenvoudiger/efficiënter.
zoeken op:
nina simone feeling good record
resultaat 1e hit:
Wikipedia: Feeling Good
Nina Simone's version appeared on her 1965 album I Put a Spell on You.
zoeken op:
resultaat 1e hit:
Verwijderd
mij gaat het er niet om wie het het snels vindt, tis maar dat hij eerst even kon gezocht hebben voor het hier te vragen ...
Verwijderd
Ik heb een stapeltje van die lijsten van Flying Tiger gescored, en die zijn prima. Er zit alleen geen haakje of iets dergelijks aan om ze aan op te hangen, iemand daar suggesties voor?
Zap_pa schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:18:
^
zoeken op:
resultaat 1e hit:
Jullie snappen het niet, of ik stel de vraag verkeerd....Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:20:
[...]
mij gaat het er niet om wie het het snels vindt, tis maar dat hij eerst even kon gezocht hebben voor het hier te vragen ...
Ik weet wel welk album het is maar ik zoek naar die exacte plaat...
Het nummer "feeling good" staat wel op meer albums zoals "Blue for you, The very best of" maar ik ben op zoek naar het album wat ze in de serie gebruikte...
Heeft niets met niet zoeken te maken maar met herken je de plaat...dat had je ook even kunnen vragen voordat je me beschuldigd van luiheid....tyvm...
Doe eens een foto van de achterkant ? kunnen we kijken waar het lijstje aan kan hangen...Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 03:19:
Ik heb een stapeltje van die lijsten van Flying Tiger gescored, en die zijn prima. Er zit alleen geen haakje of iets dergelijks aan om ze aan op te hangen, iemand daar suggesties voor?
[ Voor 15% gewijzigd door Mike2k op 21-08-2012 08:22 ]
Verwijderd
Er zitten alleen 4 van die clips die je een kwartslag draait om de achterplaat erop te klemmen.Mike2k schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:21:
[...]
Doe eens een foto van de achterkant ? kunnen we kijken waar het lijstje aan kan hangen...
Volgende week vrijdag (31-08) is er weer een platenbeurs in eindhoven op het septemberplein (voor de bijenkorf). Ben er een tijdje geleden geweest en tis best leuk. Een paar marktkramen op n rij en lekker in t zonnetje (hopen we tenminste) wat platen rondsnuffelen.
Zelfs de vrouw gaat mee:) Weet niet of iemand zin heeft om te gaan maar leek me leuke info om te delen:)
Zelfs de vrouw gaat mee:) Weet niet of iemand zin heeft om te gaan maar leek me leuke info om te delen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zit daar een gaatje in om het op te hangen ? Anders gewoon een schroefje in de muur?Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:46:
[...]
Er zitten alleen 4 van die clips die je een kwartslag draait om de achterplaat erop te klemmen.
En anders kun je een schroef gebruiken met een platte kop, het randje valt er perfect overheen. Thans, bij die van mij
Bedankt voor de tip ! Ik ga zeker even een kijkje nemen.lj_tree schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:52:
Volgende week vrijdag (31-08) is er weer een platenbeurs in eindhoven op het septemberplein (voor de bijenkorf). Ben er een tijdje geleden geweest en tis best leuk. Een paar marktkramen op n rij en lekker in t zonnetje (hopen we tenminste) wat platen rondsnuffelen.
Ik gebruik een spijkertje en hang dan vervolgens de lijst op met het gaatje in het bovenste clipje.bartsled schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:26:
En anders kun je een schroef gebruiken met een platte kop, het randje valt er perfect overheen. Thans, bij die van mij
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Er zit een gaatje in, maar die zijn niet bedoeld om ze op te hangen. En ik heb zo'n rails aan het plafond met van die touwtjes en haakjes om dingen op te hangen.Mike2k schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:23:
[...]
Zit daar een gaatje in om het op te hangen ? Anders gewoon een schroefje in de muur?
Verwijderd
@ dekkelkamp
je kunt ook deze kabel van Ebay gebruiken, die is denk ik beter. Ook 120cm maar dan verzilverd OCC met teflon isolatie. Als je die TONAR GOLDPLATE TERMINAL PIN er dan aan maakt ben je klaar. Cardas is wel ok maar niet alleen zaligmakend. Ws is het gewoon OFC koper.
Wat slim is om deze langere kabel te gebruiken en van de extra lengte met extra isolatie en kous een kabel zonder overgangen direct naar je phonotrap te maken.
Het is trouwens niet zo slim om de toonarm bekabeling er uit te trekken voordat je nieuwe hebt.
Als je eerst de nieuwe aan de oude vastmaakt en de oude eruit trekt heb je gelijk de nieuwe op zijn plek zonder te moeten prutsen.
je kunt ook deze kabel van Ebay gebruiken, die is denk ik beter. Ook 120cm maar dan verzilverd OCC met teflon isolatie. Als je die TONAR GOLDPLATE TERMINAL PIN er dan aan maakt ben je klaar. Cardas is wel ok maar niet alleen zaligmakend. Ws is het gewoon OFC koper.
Wat slim is om deze langere kabel te gebruiken en van de extra lengte met extra isolatie en kous een kabel zonder overgangen direct naar je phonotrap te maken.
Het is trouwens niet zo slim om de toonarm bekabeling er uit te trekken voordat je nieuwe hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2012 03:32 ]
Net geweest, ligt nog een hele stapelVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:26:
Kan iemand die in Utrecht woont daar eens binnenlopen en dit voor mij bevestigen? Ik zie ze inderdaag op de website, maar als ze niet in de winkel in Utrecht liggen heeft het weinig zin om daar naar toe te gaan vanuit Tilburg.
Cool...dit weekend eens langs gaan!Acolyte57 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:24:
[...]
Net geweest, ligt nog een hele stapel
Als je binnenkomt meteen doorlopen naar de rechter-achterhoek van de winkel, daar zitten ze boven op het midden van de tafel achterin, naast de andere fotolijstjes etc.Mike2k schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:19:
Cool...dit weekend eens langs gaan!
Verwijderd
Weer een zeer mooie LP gekocht!
Pink Floyd - Dark side of the moon [Limited Edition - Clear Vinyl] (France, 1978)

En nog een foto samen met de [Limited Edition - White Vinyl] (Nederland, 1978)
die ik al reeds in mijn bezit had.
Pink Floyd - Dark side of the moon [Limited Edition - Clear Vinyl] (France, 1978)

En nog een foto samen met de [Limited Edition - White Vinyl] (Nederland, 1978)
die ik al reeds in mijn bezit had.

Nice!
Wat doet zo'n lp'tje nou? Of is dat nog te betalen voor de gewone man?
Wat doet zo'n lp'tje nou? Of is dat nog te betalen voor de gewone man?
Verwijderd
Dat is zeker mooi!Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:39:
Weer een zeer mooie LP gekocht!
[afbeelding]
Ikzelf ben niet zo van het verzamelen, ik ben tevreden met mijn 180grams heruitgave van Dark Side of the Moon
...
Maar goed, eerst mijn platenspeler maar eens repareren.. Cardas kabeltjes had ik al besteld (voordat ]eep mij op die andere kabels wees, helaas) en ik ga er morgen mee aan het solderen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 20:03 ]
Verwijderd
Update zondag 26 aug:
Ik ben vanmorgen aan het solderen geweest, en het is gelukt!
Ik heb de Cardas kabeltjes (ebay) en 1 voor de aarde (iets dikker, uit usb kabel) gebruikt. Hieraan heb ik de connectoren gesoldeerd en er een krimpkousje omheen gedaan.

Deze heb ik vervolgens door de arm getrokken door ze aan een ander iets dikker kabeltje vast te maken, welke er makkelijk door heen te halen was.
Ten slotte het andere eind van de kabeltjes aan de tulp stekkertjes gesoldeerd en het elementje weer aangesloten. Dit is het eindresultaat:

Niet echt super netjes, maar geen ruis te bekennen, dus ik denk dat het geslaagd is
Voor mij een hele prestatie want ik soldeer normaal gesproken niet zo veel en dit was best wel fijn materiaal. Het gassoldeerboutje heb ik moeten lenen, omdat mijn soldeerbout veel te grof was.
Ik ben vanmorgen aan het solderen geweest, en het is gelukt!
Ik heb de Cardas kabeltjes (ebay) en 1 voor de aarde (iets dikker, uit usb kabel) gebruikt. Hieraan heb ik de connectoren gesoldeerd en er een krimpkousje omheen gedaan.

Deze heb ik vervolgens door de arm getrokken door ze aan een ander iets dikker kabeltje vast te maken, welke er makkelijk door heen te halen was.
Ten slotte het andere eind van de kabeltjes aan de tulp stekkertjes gesoldeerd en het elementje weer aangesloten. Dit is het eindresultaat:

Niet echt super netjes, maar geen ruis te bekennen, dus ik denk dat het geslaagd is
Verwijderd
het ziet eruit dat je het netjes gedaan hebt. Als je nog verschillend gekleurde krimpkabel had gebruikt was het niet van nieuw te onderscheiden geweest. Het aparte aarde kabeltje heb je ook goed opgelost zo te zien. Dat kan ook anders; bij mijn Pro-ject Perspective die ik 5j geleden 2eH kocht zit ook Cardas bekabeling helemaal tot aan de Phono. Maar voor de aarde had hij een 1/2 stroomkabeltje gebruikt van 2mm dik. Dat bleek zacht uitgedrukt een nogal eigenaardig eigenwijs effect op de dwarskracht te hebben. Vlak voor het lager kwam die er namelijk onder aan een gaatje uit en gaf flink wat draai aan de arm waardoor deze spastisch over de plaat zwaaide. Ik heb die er dus maar snel uitgehaald en vervangen door een dunnere, niet door de buis maar aan de voet vastgemaakt. Ik snap niet helemaal waarom deze door de buis zou moeten en daar met een schroefje vast. De buis is zo ook geaard.
Deze doorgaande bekabeling is trouwens een verademing vergeleken met de Linn Akito (op de Axis DT) die ik daarvoor had. Ik heb gemerkt dat een goed MC element daardoor veel beter uit de verf komt. Op de foto zie je hem net niet maar daar hangt een Dynavector Karat D17mkII.

Ik heb deze foto gemaakt omdat ik hem te koop ga zetten. Ik wilde eigenlijk mijn nieuwe showen.
Ik heb ook een Ortofon OM elementje gehad. Als ik er nog aan terugdenk... brrr. Ik raad je dringend aan te upgraden naar een high output MC.
Edit: ik was ff kwijt wat je voor draaitafel had en dat je net een nieuwe 2M Red hebt. Dat is een stuk betere maar wel een MM. Een MC is in het voordeel omdat de bewegende massa van een klein spoeltje voor een flinke zware magneet kleiner is dan andersom en daardoor heb je een betere dynamiek en frequentiebereik (ligt trws ook aan capaciteit bij MM). Ik denk dat je best nog wel een beter element kunt zetten in deze arm (is dezelfde als op mijn foto).
Deze doorgaande bekabeling is trouwens een verademing vergeleken met de Linn Akito (op de Axis DT) die ik daarvoor had. Ik heb gemerkt dat een goed MC element daardoor veel beter uit de verf komt. Op de foto zie je hem net niet maar daar hangt een Dynavector Karat D17mkII.

Ik heb deze foto gemaakt omdat ik hem te koop ga zetten. Ik wilde eigenlijk mijn nieuwe showen.
Ik heb ook een Ortofon OM elementje gehad. Als ik er nog aan terugdenk... brrr. Ik raad je dringend aan te upgraden naar een high output MC.
Edit: ik was ff kwijt wat je voor draaitafel had en dat je net een nieuwe 2M Red hebt. Dat is een stuk betere maar wel een MM. Een MC is in het voordeel omdat de bewegende massa van een klein spoeltje voor een flinke zware magneet kleiner is dan andersom en daardoor heb je een betere dynamiek en frequentiebereik (ligt trws ook aan capaciteit bij MM). Ik denk dat je best nog wel een beter element kunt zetten in deze arm (is dezelfde als op mijn foto).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:47 ]
Vrijdag met de vrouw lekker over de plantenbeurs in eindhoven op t 18 septemberplein huppelen. Heb er zin in:) k ga deze week nog ff langs freaky om daar nog ff te loeren. Ik wist niet eens dat die nog steeds bestonden:) Hebben wat maxi-singels liggen diek wil hebben.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zal eens kijken of ik voor vrijdag wat kan regelen hier op het werk...wel leuk om even langs te gaan...lj_tree schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:03:
Vrijdag met de vrouw lekker over de plantenbeurs in eindhoven op t 18 septemberplein huppelen. Heb er zin in:) k ga deze week nog ff langs freaky om daar nog ff te loeren. Ik wist niet eens dat die nog steeds bestonden:) Hebben wat maxi-singels liggen diek wil hebben.
Mijn laatste aanwinst:

[ Voor 4% gewijzigd door Mike2k op 27-08-2012 10:09 ]
Verwijderd
Het OM 10 elementje is inderdaad niet fantastisch, maar meer geld als voor een 2M red heb ik er nu nog niet voor over. Dit is ook mijn eerste platenspeler, en ben er tevreden mee zoals hij nu met de 2M red klinkt. Als er hierna een andere komt ga ik zeker kijken naar MC cardridges.Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:56:
En welke platenspeler heb je nu? Showen mag natuurlijk altijd[afbeelding]
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 11:09 ]
Verwijderd
Dit is mijn nieuwe aanwinst dan.

Zo heb ik hem eerst neergezet: alleen de slagroom moet nog op het taartje... alsof een in goede staat verkerende vintage Kiseki Blue met v/d Hul naald (laatst door hemzelf nog nagekeken) niet goed genoeg is...

Iets anders, ook niet helemaal nieuw, 10 jaar oud ongeveer maar weinig gebruikt maar daardoor wel van de oude meester zelf: Sugano Sr., een Koetsu Urushi Wajima.

Omdat ie zo fotogeniek is nog een mooi shot.

Om het gewicht van de arm aan te passen voor een betere resonantiefrequentie zit er een 3,5 gram gewichtje bij de arm voor dit soort laag compliante MC elementen zodat de effectieve massa van 9,5>12g gaat.

Ik hab nu de zware plaat graniet er weer onder gelegd. Het past maar net naast de 300B versterker. Ik heb deze lerp van 25kg aan de voorkant op 2 punten scharnierend opgelegd en aan de achterkant op schuimblokken zodat het geheel op een hele lage frequentie (+/- 3Hz) kan veren: tegen loopgeluiden, slaande deuren etc.

Zo heb ik hem eerst neergezet: alleen de slagroom moet nog op het taartje... alsof een in goede staat verkerende vintage Kiseki Blue met v/d Hul naald (laatst door hemzelf nog nagekeken) niet goed genoeg is...

Iets anders, ook niet helemaal nieuw, 10 jaar oud ongeveer maar weinig gebruikt maar daardoor wel van de oude meester zelf: Sugano Sr., een Koetsu Urushi Wajima.

Omdat ie zo fotogeniek is nog een mooi shot.

Om het gewicht van de arm aan te passen voor een betere resonantiefrequentie zit er een 3,5 gram gewichtje bij de arm voor dit soort laag compliante MC elementen zodat de effectieve massa van 9,5>12g gaat.

Ik hab nu de zware plaat graniet er weer onder gelegd. Het past maar net naast de 300B versterker. Ik heb deze lerp van 25kg aan de voorkant op 2 punten scharnierend opgelegd en aan de achterkant op schuimblokken zodat het geheel op een hele lage frequentie (+/- 3Hz) kan veren: tegen loopgeluiden, slaande deuren etc.
Wat voor tafel is dat?
Ik denk een clearaudio zo te zien?
Heb je die koetsu met een resonantietrack van een testplaat gechecked? Want volgens de specs zou je nu een resonantiefrequentie van ruim 15hz moeten hebben wat natuurlijk veel te hoog is. (specs zeggen natuurlijk niet alles, compliantie kan bij elementen behoorlijk afwijken van de opgegeven waarde tot wel 100%)
Ik denk een clearaudio zo te zien?
Heb je die koetsu met een resonantietrack van een testplaat gechecked? Want volgens de specs zou je nu een resonantiefrequentie van ruim 15hz moeten hebben wat natuurlijk veel te hoog is. (specs zeggen natuurlijk niet alles, compliantie kan bij elementen behoorlijk afwijken van de opgegeven waarde tot wel 100%)
[ Voor 74% gewijzigd door mr_petit op 27-08-2012 22:58 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Oh ja, dat had ik er niet bij gezet: Clearaudio Performance.
Ik zat te dubben over een Hanss Acoustics T-30 maar dat werd me eigenlijk wat te gortig, en dan nog zonder arm. Dan moet er ook nog een juiste armbasis bij... Ik had deze al eens bekeken als goed alternatief: dik kunststof plateau, magnetische lagering met keramische as, magnetisch zwevende voeten, goede arm met doorgaande kabel. Goeie techniek waar ik alle vertrouwen in heb. Toen zag ik hem 2eH voor de helft van nieuw. Tja, daar hoefde ik niet lang over te denken. Het enige wat ik 'mis' is de mogelijkheid voor een 2e arm. Maar nu had ik dus wel geld over voor het element wat ik al sinds de eerste review in HFN&RR van april 1990 wilde hebben hoewel ik daar nog niet eens aan gedacht had. En stomtoevallig kwam ik er daar 2 van tegen op Ebay; 1 Vermillion in de US en 1 Wajima in de UK. Het leek net of de prijs nogal hoog was omdat er nog maar 1 bod elk was. Ik had eerst alleen de rode gezien en daar op geboden en ik was vrij zeker dat ik hem zou winnen toen ik de gouden tegenkwam. Ik heb echt flink zitten twijfelen of ik wel moest bieden want wat als ik ze beide zou winnen? De eerste schoot op het laatste moment omhoog, de laatste haakte de andere bieder af precies op mijn uiterste bod. Het was wel in ponden, die zijn wat duurder dan €. Maarja, iig geen gezeur met import en douane. Dus uiteindelijk voor hetzelfde geld een fantastische draaitafel en mijn droomelement.
Ik heb nu al zo vaak gehoord (van experts) over mijn elementkeuze van "oh, maar dat gaat nooit passen": ATOC9 op een Akito, Dynavector Karat D17 op Pro-ject arm. Het gekke is dat ik achteraf heel veel foto's en reviews zie van juist die combinaties. Ik weet heel goed wat ik uitzoek.
De versterking doet een MC trafo, een gemodde Jolida JD9 phonoamp op MM naar een 300B buizenversterker.
Ik zat te dubben over een Hanss Acoustics T-30 maar dat werd me eigenlijk wat te gortig, en dan nog zonder arm. Dan moet er ook nog een juiste armbasis bij... Ik had deze al eens bekeken als goed alternatief: dik kunststof plateau, magnetische lagering met keramische as, magnetisch zwevende voeten, goede arm met doorgaande kabel. Goeie techniek waar ik alle vertrouwen in heb. Toen zag ik hem 2eH voor de helft van nieuw. Tja, daar hoefde ik niet lang over te denken. Het enige wat ik 'mis' is de mogelijkheid voor een 2e arm. Maar nu had ik dus wel geld over voor het element wat ik al sinds de eerste review in HFN&RR van april 1990 wilde hebben hoewel ik daar nog niet eens aan gedacht had. En stomtoevallig kwam ik er daar 2 van tegen op Ebay; 1 Vermillion in de US en 1 Wajima in de UK. Het leek net of de prijs nogal hoog was omdat er nog maar 1 bod elk was. Ik had eerst alleen de rode gezien en daar op geboden en ik was vrij zeker dat ik hem zou winnen toen ik de gouden tegenkwam. Ik heb echt flink zitten twijfelen of ik wel moest bieden want wat als ik ze beide zou winnen? De eerste schoot op het laatste moment omhoog, de laatste haakte de andere bieder af precies op mijn uiterste bod. Het was wel in ponden, die zijn wat duurder dan €. Maarja, iig geen gezeur met import en douane. Dus uiteindelijk voor hetzelfde geld een fantastische draaitafel en mijn droomelement.
Goed gezien. Alleen de compliantie wordt opgegeven bij 100Hz en niet bij 10Hz zoals in de grafieken. Je kunt die waarde verdubbelen, ik zit dan op 11Hz. Hij spoort ook gewoon goed en de lage tonen weergave is heel erg goed. Het zou ook raar zijn: zo'n duur element dat in 99% van de armen niet zou passen.Want volgens de specs zou je nu een resonantiefrequentie van ruim 15hz moeten hebben wat natuurlijk veel te hoog is.
Ik heb nu al zo vaak gehoord (van experts) over mijn elementkeuze van "oh, maar dat gaat nooit passen": ATOC9 op een Akito, Dynavector Karat D17 op Pro-ject arm. Het gekke is dat ik achteraf heel veel foto's en reviews zie van juist die combinaties. Ik weet heel goed wat ik uitzoek.
De versterking doet een MC trafo, een gemodde Jolida JD9 phonoamp op MM naar een 300B buizenversterker.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 02:04 ]
@dekkelkamp
Hier ook de 2M Red. Vind je niet dat deze enorm snel last heeft van IGD en sibilance? Ondanks perfect afgesteld te zijn (protractor, azimuth en naalddruk goed, VTA ook correct..), niet helemaal tevreden hier..
Hier ook de 2M Red. Vind je niet dat deze enorm snel last heeft van IGD en sibilance? Ondanks perfect afgesteld te zijn (protractor, azimuth en naalddruk goed, VTA ook correct..), niet helemaal tevreden hier..
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Die verdubbeling is absoluut geen wet van meden en persen hoorVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:50:
Goed gezien. Alleen de compliantie wordt opgegeven bij 100Hz en niet bij 10Hz zoals in de grafieken. Je kunt die waarde verdubbelen, ik zit dan op 11Hz. Hij spoort ook gewoon goed en de lage tonen weergave is heel erg goed. Het zou ook raar zijn: zo'n duur element dat in 99% van de armen niet zou passen.
Een Denon DL-160 wordt door de fabrikant ook gemeten bij 100hz en komt dan op 10x10-6cm/dyne.
In de praktijk (dus bij 10hz) komt dat voor de denon neer op 12 tot 14x10-6cm/dyne (zowel door mijzelf als diverse andere gemeten)
En het is helemaal niet raar dat bepaalde elementen een lage compliantie hebben (dl-103 anyone?). Veel dure armen zijn immers best zwaar. Zeker als ze ook nog eens uitgerust zijn met een nagaoka style headshell waarbij je de azimuth kan instellen (vooral populair in japan
En veel topelementen zijn uit zichzelf ook al zwaar (bluenote elementen wegen snel 15 gram)
Niets is raar in de vinylwereld hoor
Ik zou het dus maar een keertje nameten met een testplaat. Dan zie je zo wat je resonantie is. (aka meten=weten
Oh en de eigenresonantie van een arm/element is niet direct van invloed op sporen of laagweergave (of het moet heel bont worden), maar dat terzijde.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 28-08-2012 18:38 ]
Verwijderd
Dat ziet er heel goed uitVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:22:
Dit is mijn nieuwe aanwinst dan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: een 300b, je hebt het er wel bij staan

Waar uit zich IGD en sibilance in? Ik hoor wel af en toe gekraak maar dat komt waarschijnlijk door mijn jaren 70 platen.. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn enige en eerste platenspeler.Wirehead schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:42:
@dekkelkamp
Voor mij klinkt het goed genoeg (tot ik iets beters hoor waarschijnlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 20:36 ]
Nieuwe platen bij het goed gevonden.
Was echt super verbaasd dat deze platen daar lagen. Meestel ligt er in de 2 bakken alleen maar Anita Meyer
.

Ook meteen mijn apparatuur erbij:

Setup. Speel Home cinema af met epson TW3200 en daarvoor is de pc onder de kast en de Rel Q50.

Beamer + platen collectie

Synthese Floating TWO Speakers (nederlands old skool
)

Thorens TD 160 met Stanton 681 EEE MK III

Denon 3802 reciever. Staat op de vervang lijst maar dan meteen voor iets goeds dus dat duurt nog even
,
Was echt super verbaasd dat deze platen daar lagen. Meestel ligt er in de 2 bakken alleen maar Anita Meyer

Ook meteen mijn apparatuur erbij:

Setup. Speel Home cinema af met epson TW3200 en daarvoor is de pc onder de kast en de Rel Q50.

Beamer + platen collectie

Synthese Floating TWO Speakers (nederlands old skool

Thorens TD 160 met Stanton 681 EEE MK III

Denon 3802 reciever. Staat op de vervang lijst maar dan meteen voor iets goeds dus dat duurt nog even
[ Voor 3% gewijzigd door Pepperana op 28-08-2012 20:55 ]
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
IGD=inner groove distortion en sibilance is geslis.
Ook IGD is geslis. Het is een vervorming waarbij de naald de groef niet meer goed kan volgen wat vooral voorkomt bij de binnenste groeven omdat de golflengte per frequentie daar het kleinst is, en dat uit zich in overdreven geslis (eigenlijk oversturing) bij harde s klanken (dus de klanken met de hoogste frequentie in het spectrum).
Het is dus geen gekraak.
Als dit vooral aan de naaldtip ligt (en de naald is niet versleten) dan zou je deze weergave eventueel kunnen verbeteren door een Stevenson protractor te gebruiken voor de uitlijning ipv de meer gangbare Baerwald protractor.
De 2m red is natuurlijk de instapper van de serie, dus daar kan je uiteindelijk geen wonderen van verwachten; alle waar naar z'n geld. Het is maar net waar je het mee vergelijkt.
Ook IGD is geslis. Het is een vervorming waarbij de naald de groef niet meer goed kan volgen wat vooral voorkomt bij de binnenste groeven omdat de golflengte per frequentie daar het kleinst is, en dat uit zich in overdreven geslis (eigenlijk oversturing) bij harde s klanken (dus de klanken met de hoogste frequentie in het spectrum).
Het is dus geen gekraak.
Als dit vooral aan de naaldtip ligt (en de naald is niet versleten) dan zou je deze weergave eventueel kunnen verbeteren door een Stevenson protractor te gebruiken voor de uitlijning ipv de meer gangbare Baerwald protractor.
De 2m red is natuurlijk de instapper van de serie, dus daar kan je uiteindelijk geen wonderen van verwachten; alle waar naar z'n geld. Het is maar net waar je het mee vergelijkt.
Ik denk inderdaad dat ik tegen de limieten van het element aanloop, de uitlijning zit namelijk correct. Ik merk het vooral bij opnames die wat luider gemastered zijn. Bij de binnenste groeven krijg ik dan niet echt een constante distortion, eerder puur geslis bij zang. Vind de klank van het element wel super (niet laid-back, best dynamisch en open), maar kan mij mateloos storen aan sibilance. De AT-440MLa is volgens velen de king of IGD (anti-IGD danmr_petit schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:56:
IGD=inner groove distortion en sibilance is geslis.
Het is dus geen gekraak.
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Maar welke uitlijning heb je dan gebruikt? Baerwald of Stevenson?
Ik vind daar namelijk best wel veel verschil tussen zitten, en sommige elementen zijn extreem gevoelig voor fouthoeken. (sommige elementen zijn extreem gebaat bij een tangentiale arm en bij andere maakt het veel minder uit)
Een nude naald kan overigens wel iets uitmaken aangezien deze lichter is en dat komt de spoorcapaciteiten ten goede. Maar of een 2m blue stylus op dat punt beter is dan een at-440mla weet ik niet. De at-440mla is een extreem goed presterend element voor z'n geld (met een dure tip idd), dus wat dat betreft heb je daar sowieso een goede deal aan. Hij staat ook nog op mijn lijstje.
Een denon dl-160 was (ooit; nu helaas uit de handel) ook een extreem goede tracker en had weinig last van igd. En dat was ook een nude elliptical, maar wel met een hele kleine tip en een taps toelopende cantilever (tapered). Die zijn lichter en stijver. Ook dat soort zaken spelen mee. Zelfs compliantie kan een factor zijn.
Ik vind daar namelijk best wel veel verschil tussen zitten, en sommige elementen zijn extreem gevoelig voor fouthoeken. (sommige elementen zijn extreem gebaat bij een tangentiale arm en bij andere maakt het veel minder uit)
Een nude naald kan overigens wel iets uitmaken aangezien deze lichter is en dat komt de spoorcapaciteiten ten goede. Maar of een 2m blue stylus op dat punt beter is dan een at-440mla weet ik niet. De at-440mla is een extreem goed presterend element voor z'n geld (met een dure tip idd), dus wat dat betreft heb je daar sowieso een goede deal aan. Hij staat ook nog op mijn lijstje.
Een denon dl-160 was (ooit; nu helaas uit de handel) ook een extreem goede tracker en had weinig last van igd. En dat was ook een nude elliptical, maar wel met een hele kleine tip en een taps toelopende cantilever (tapered). Die zijn lichter en stijver. Ook dat soort zaken spelen mee. Zelfs compliantie kan een factor zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2012 07:34 ]
Baerwald en Stevenson heb ik beide geprobeerd, het resultaat blijft hetzelfde, de IGD blijft bij luidere masters... Gevalletje limiet van het elementmr_petit schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:28:
Maar welke uitlijning heb je dan gebruikt? Baerwald of Stevenson?
De afweging tussen de stylus upgrade of de AT is inderdaad een lastige, je kan ze immers niet zomaar ergens voorluisteren. Wat ik uit alle ervaringen kan filteren, is dat de blue ook zeer gevoelig is voor afstelling, terwijl ik alleen maar lovende woorden lees over de 440. Dus in eerste instantie zal ik denk ik de 440 aanschaffen, qua geluid zou het ook moeten meevallen, gezien het ook een element is dat "open" is qua klank (geen gedempt hoog..).
Over de Denon DL-160 heb ik ook goeie ervaringen gelezen, echter kan je die her en der nog uit NOS stock halen
Ik luister regelmatig LP's, ik heb een Thorens TD-160 met een Audio Technica AT-95 element, en een Denon AVR-3801. Aangesloten op 2 gemodificeerd Duson 2202 speakers.
Echter vraag ik me af in hoeverre betere apparatuur een significant verschil gaat maken? Ik zie soms platenspelers voorbij komen van duizenden euro's met dito elementen. Met kabels zo dik als knakworsten, aan een versterker met de meest exotische naam.
Hoe denken jullie hierover? Zijn de verschillen echt hoorbaar, of is het meer het idee en de hobby dat je mooie spullen koopt?
Echter vraag ik me af in hoeverre betere apparatuur een significant verschil gaat maken? Ik zie soms platenspelers voorbij komen van duizenden euro's met dito elementen. Met kabels zo dik als knakworsten, aan een versterker met de meest exotische naam.
Hoe denken jullie hierover? Zijn de verschillen echt hoorbaar, of is het meer het idee en de hobby dat je mooie spullen koopt?
Daar lopen nogal wat draadjes over die discussie op GoT. Kijk maar eens het topic van cd-kwaliteit, het zilveren kabels bij maanlicht gesmeed topic. En dan is er nog het aspect dat als je consequent met je kop in de discotheek hebt rondgehangen dat je 'al dat moois' waarschijnlijk niet eens meer hoort omdat je gehoorbeschadiging hebt opgelopen.
Het is een combi van subjectiviteit, wat je eraan wilt uitgeven en passie / hobbie inderdaad.
En natuurlijk zullen verschillende luidsprekers een ander klankbeeld geven ten opzichte van elkaar. En klinkt een buizenversterker warmen dan een transistor versterker. Maar kabels daar geloof ik niet in, behalve dat geoxideerd koper weerstand veroorzaakt.
Anyhow, als jij tevreden en gelukkig bent met je set, is het toch gewoon prima?
Het is een combi van subjectiviteit, wat je eraan wilt uitgeven en passie / hobbie inderdaad.
En natuurlijk zullen verschillende luidsprekers een ander klankbeeld geven ten opzichte van elkaar. En klinkt een buizenversterker warmen dan een transistor versterker. Maar kabels daar geloof ik niet in, behalve dat geoxideerd koper weerstand veroorzaakt.
Ik heb sinds n tijdje ook n platenspeler aangesloten op n avr255 met n hkts11 speakersetje. niks denderends. Ik heb n project platenspeler die meer op het uiterlijk is gekocht dat de geluidskwaliteit. Het element en de naald zijn bij de speler geleverd. Het is voor mij meer dan goed genoeg! Ik vind het lekker klinken en kan eerlijk niet zeggen dat n lossless audio file of n fatsoenlijke cd beter/slechter klinkt. Ik verzamel en beluister de platen meer als hobby dan dat ik het voor de geluidskwaliteit doe. Ik heb meer met het kopen van n plaat dan van een cd. Ik voel minder waarde bij een cd dan een mooie 12".
Ik ben gelukkig met mijn setloewie1984 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:48:
Daar lopen nogal wat draadjes over die discussie op GoT. Kijk maar eens het topic van cd-kwaliteit, het zilveren kabels bij maanlicht gesmeed topic. En dan is er nog het aspect dat als je consequent met je kop in de discotheek hebt rondgehangen dat je 'al dat moois' waarschijnlijk niet eens meer hoort omdat je gehoorbeschadiging hebt opgelopen.
Een naald kan ik me ook nog iets bij voorstellen. Maar armen, chassis, bedrading, speciale stekkerdozen etc. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat deze verschillen hoorbaar zijn.
Ik zou zeggen...ga eens naar een luistersessieSamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:02:
[...]
Ik ben gelukkig met mijn setMaar ik vind het ook een leuke hobby om met muziek apparatuur en platen/CD's bezig te zijn. Ik vraag me alleen af wat een bottleneck is een setup, en hoe je daar achter komt. Ik bedoel een versterker lijkt me een versterker. Theoretisch zou een versterker weinig moeten uitmaken. Buizenversterkers daar gelaten.
Een naald kan ik me ook nog iets bij voorstellen. Maar armen, chassis, bedrading, speciale stekkerdozen etc. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat deze verschillen hoorbaar zijn.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Even een vraagje: weet iemand waar ik in amsterdam een platentas kan kopen? Offline winkel...
Op platenzaken.com staat wel een lijst van platenzaken maar die verkopen volgens mij geen of weinig tassen...
Iemand ideeën ?
Op platenzaken.com staat wel een lijst van platenzaken maar die verkopen volgens mij geen of weinig tassen...
Iemand ideeën ?
MIDI op de Overtoom (431) heeft een redelijk assorti..Mike2k schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:37:
Even een vraagje: weet iemand waar ik in amsterdam een platentas kan kopen? Offline winkel...
Iemand ideeën ?
http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/Bag-Cases
Kepi_nl
Dank je maar ik heb ze net gebeld...ze hebben geen platen tassen meer...rabor schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:54:
[...]
MIDI op de Overtoom (431) heeft een redelijk assorti..
http://www.midi-amsterdam.nl/catalog/Bag-Cases
Ow? Dacht dat ze altijd aan alle UDG tassen konden komen..Mike2k schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:11:
[...]
Dank je maar ik heb ze net gebeld...ze hebben geen platen tassen meer...
Misschien Indeep op de Rozengracht? verkopen ook UDG. http://www.indeepndance.com
of Killa Cutz, hebben ook altijd wel wat tassen staan, weet aleen niet wat voor merken - http://www.killacutz.nl
of Rush Hour op de Spuistraat? http://www.rushhour.nl/store_master.php?idxGroup=14
Volgens mij weet ik er nog wel een paar maar dan moet ik even goed nadenken..
Kepi_nl
Indeep had ik gezien ja maar zocht iets kleurrijkers...rabor schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:23:
[...]
Ow? Dacht dat ze altijd aan alle UDG tassen konden komen..
Misschien Indeep op de Rozengracht? verkopen ook UDG. http://www.indeepndance.com
of Killa Cutz, hebben ook altijd wel wat tassen staan, weet aleen niet wat voor merken - http://www.killacutz.nl
of Rush Hour op de Spuistraat? http://www.rushhour.nl/store_master.php?idxGroup=14
Volgens mij weet ik er nog wel een paar maar dan moet ik even goed nadenken..
Ben nu aan het kijken naar tonecontrol: http://www.tonecontrol.eu/products/recordcases-bags/
Hebben een flinke collectie...
Volgens mij heeft Indeep er wel meer in de winkel zelf, of had je gebeld?Mike2k schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:29:
[...]
Indeep had ik gezien ja maar zocht iets kleurrijkers...
Ben nu aan het kijken naar tonecontrol: http://www.tonecontrol.eu/products/recordcases-bags/
Hebben een flinke collectie...
Had je hem vandaag nog nodig? Anders ben je online sowieso een stuk voordeliger uit.. & je hebt meer keus.
Kepi_nl
Cool, met zand onderin en beton aan de tweeterPepperana schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:53:
Synthese Floating TWO Speakers (nederlands old skool)
ik heb een nieuw element gekocht voor een van m'n thorens' en nu wil ik deze correct gaan alignen met de thorens arc baerwald protractor. er is vast wel iemand die dit al eens eerder heeft gedaan. is het inderdaad relatief eenvoudig door simpelweg er voor te zorgen dat de naald de "C" boog exact volgt?
Verwijderd
Ik denk dat dit nou juist de reden is dat bij een Koetsu geen papier geleverd wordt: alleen een element in een doosje. De rest wordt de koper geacht zelf genoeg ervaring voor te hebben om op het gehoor in te kunnen stellen. Ik draai al > 40 jaar platen vanaf dat ik een klein jochie was met een Garrard koffergrammofoon.mr_petit schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:20:
heel verhaal...
Ik zou het dus maar een keertje nameten met een testplaat. Dan zie je zo wat je resonantie is. (aka meten=weten). Een simpele meting die zo gepiept is.
Meten=weten is voor kinderen die de wereld nog moeten leren kennen. Kunst is voor mensen die dat al beheersen en weten dat je er dan nog lang niet bent om perfectie te benaderen die ongrijpbaar is.
Alsof ik niet weet wat deze Koetsu nodig heeft als ik er al 20 jaar op zit te vlassen.
Ik heb heel wat meer gelezen en ervaring opgedaan in al die jaren dan ik hier zo in 2 zinnen even kan neerzetten.
offtopic:
FYI
Ik zeg dit niet om arrogant te doen (het kan zo lijken, dat is mijn afweermechanisme) maar ik reageer nogal sterk op het gevoel niet serieus genomen te worden.
FYI
Ik zeg dit niet om arrogant te doen (het kan zo lijken, dat is mijn afweermechanisme) maar ik reageer nogal sterk op het gevoel niet serieus genomen te worden.
Het verhaal heeft 2 kanten: nee, het hoeft niet (persé) duur. Je kunt ook met heel heel goed uitgezoichte componenten zeer goed geluid neerzetten. Maar dan moet je IMO toch al flink veel ervaring opgedaan hebben.SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:26:
Ik luister regelmatig LP's, ik heb een Thorens TD-160 met een Audio Technica AT-95 element, en een Denon AVR-3801. Aangesloten op 2 gemodificeerd Duson 2202 speakers.
En aan de andere kant, om boven een bepaald niveau uit te komen ontkom je nou eenmaal niet aan dure spullen. Vanwege fysieke beperkingen en zeldzaamheid van materialen en bewerkelijkheid van perfectie kosten dingen nou eenmaal geld. Zilver geleid beter dan koper maar kost nu eenmaal meer geld omdat het zeldzamer is (en edeler - (oxidatie)).
Een hele simpele leidraad voor mij: hoe eenvoudiger het kan, hoe beter. Minimalisme.
Ik leg nog wel verder uit maar moet nu weg.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 17:08 ]
mr_petit is volgens mij anders een bijzonder hulpvaardige user in dit topic die het niet 'nodig' heeft uit de hoogte te doen.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:54:
[...]
Ik denk dat dit nou juist de reden is dat bij een Koetsu geen papier geleverd wordt: alleen een element in een doosje. De rest wordt de koper geacht zelf genoeg ervaring voor te hebben om op het gehoor in te kunnen stellen. Ik draai al > 40 jaar platen vanaf dat ik een klein jochie was met een Garrard koffergrammofoon.
Meten=weten is voor kinderen die de wereld nog moeten leren kennen. Kunst is voor mensen die dat al beheersen en weten dat je er dan nog lang niet bent om perfectie te benaderen die ongrijpbaar is.
Alsof ik niet weet wat deze Koetsu nodig heeft als ik er al 20 jaar op zit te vlassen.
Ik heb heel wat meer gelezen en ervaring opgedaan in al die jaren dan ik hier zo in 2 zinnen even kan neerzetten.
offtopic:
FYI
als je vindt dat hij hautain doet, zou je ook eens bij jezelf te rade kunnen gaan of je niet te maken hebt met projectie?
je schrijft een heel stuk over hoe lang je wel al naar platen luistert en dat meten=weten iets voor kinderen die de wereld nog moeten leren kennen (is dat de wereld met of zonder illuminati?).
gezien je leeftijd mag je wel een minimum aan sociale vaardigheden verwachten, me dunkt.
Okay, als dat je instelling is. Ik hoop niet voor je dat je een baan op niveau hebt (wetenschappelijk niveau doel ik dan op) en dat die instelling in je professionele bezigheid is geslopen.....Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:54:
[...]
Meten=weten is voor kinderen die de wereld nog moeten leren kennen.
Maar als je er zó van overtuigd bent dat het zo ontzettend goed zit met je opstelling, waarom meet je het dan niet na?
Immers..... het zit toch zo snor?, en ik kan me -gezien de bedragen die je spendeert aan de rest van je apparatuur- niet voorstellen dat je die paar euro voor een testplaat teveel vindt.
Dat je niet serieus genomen zou worden is onzin, maar je uitspraak dat je een compliantiemeting die op 100hz is uitgevoerd kan verdubbelen om op de compliantie bij 10hz te komen is ècht onjuist.
Dat kàn in bepaalde gevallen zo zijn, maar ik denk dat het in meer gevallen niet zo is (en dan bedoel ik wat minder dan een factor 2). Dat heb ik zelf diverse malen met AT en Denon elementen gemeten. Die merken publiceren beide hun data bij 100Hz.
En je doet dan ook nog een uitspraak over dat ik niet zou weten dat de juiste compliantie/armmassa niet het enige is om een goede weergave te krijgen. (je uitspraak over "kunst...." doel ik dan op)
Beweer ik dat dan ergens?
Sterker nog, in feite draait het geeneens om die resonantiefrequentie an sich of hoe hoog die frequentie is, en waarom dat exact zo is mag je hier zelf typen, dan zien we gelijk wat jij weet en weten we ook hoe serieus we jou moeten nemen.
Zeker het verschil tussen phonoversterkers! Die hebben ten eerste verreweg de grootste versterkingsstap van je hele installatie (dus ruis en andere ongewenste zaken worden hier het meest versterkt), ze werken met de zwakste signalen (dus stoorsignalen hebben hier de grootste invloed omdat ze het grootst zijn tov het audiosignaal), en de wisselwerking tussen de ingang van je phonotrap en je element werkt binnen het hoorbare frequentiespectrum als een RLC filtlter (frequentiefilter), wat je kan tunen door bijv de capaciteit van je interlink tussen je element en phonotrap af te stemmen. Een kabel met een capaciteit van 80pF/m heeft dus een hoorbaar ander hoog dan een kabel van 40pF/m. Of je kan ze zelfs op maat knippen om je hoogweergave te tunenbonzz.netninja schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:27:
[...] Het verschil tussen versterkers bijv. is echt best groot.
Maar voor de rest is er ook heel veel onzin te vinden; ik heb wel eens een review gevonden van iemand die beweerde dat hij kon horen of iemand van die klankschaaltjes buiten in z'n tuin uitpakte terwijl hij binnen muziek luisterde

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2012 18:43 ]
Verschil in interlinks op line-level kan ik persoonlijk niet horen, ik zorg echter wel dat er een degelijke kabel is, maar meer uit overweging van storing e.d.SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:26:
Uit eigen ervaring vind ik dat vooral volgende items in grote mate je sound bepalen (voor vinyl dan): element - phono interlink (zoals eerder aangehaald, capacitance loading!) - speaker - phono preamp (in gelijk welke volgorde dan..). Eenmaal je een beetje een kwaliteitsversterker hebt, zal je al echt je best moeten doen om de subtiele verschillen eruit te halen.
Edit: ivm de capacitance loading, die eerder aangehaald is, 2 interessante links:
http://www.hagtech.com/loading.html - theorie en calculator, technisch
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/load_the_magnets_e.html - ook verdere theorie, maar met de historie erbij
[ Voor 14% gewijzigd door Wirehead op 29-08-2012 20:28 . Reden: info ]
Die laatste link is heel interessant. Die laat heel goed zien dat TNT soms een hele goede site is, maar soms ook een verschrikkelijk slechte site. Ondanks alle ervaring/kennis en faam die Werner Ogiers kan hebben schrijft hij
Hij trekt -analoog gezien- dezelfde conclusie als het meten aan een versterker via een luidspreker en dan zeggen dat de versterker geen rechte response geeft terwijl het het luidsprekermembraan is die dat doet.
m.a.w hij hanteert de strekking van dat model verkeerd. (want dat model klopt wel, anders zouden er een heleboel apparaten in de wereld absoluut niet werken
).
Wellicht een verkeerde opzet om iets correct uit te leggen en daardoor een slip of the pen. (en een wat kromme conclusie)
Hij maakt hier een (vrijwel klassieke) fout door een appel met een peer te vergelijken. Hij vergelijkt hij het elektrische gedrag (dus theoretisch model) met de frequentieweergave. En die laatste loopt met 3dB af. De vergelijking is dus 3,5dB (of eigenlijk 4dB als je goed kijkt) tov 5dB. Dat maakt het verhaal behoorlijk anders. Zeker aangezien het ene met andere data (een andere track of een andere plek op de plaat) gemeten is dan het andere. Dat kan je ook zien bij de beide 75k/250pf metingen, en daar ontkom je eigenlijk ook niet aan omdat dat een gevolg is van het gebruikte medium (je kan niet op exact dezelfde plek in de groef sampelen, dus die afwijking van 1dB vind ik eigenlijk best wel netjes)and in the case of 100k loading reaching a peak level of only 0.5dB relative to 1kHz, contrary to the +5dB predicted by the model.
Hij trekt -analoog gezien- dezelfde conclusie als het meten aan een versterker via een luidspreker en dan zeggen dat de versterker geen rechte response geeft terwijl het het luidsprekermembraan is die dat doet.
m.a.w hij hanteert de strekking van dat model verkeerd. (want dat model klopt wel, anders zouden er een heleboel apparaten in de wereld absoluut niet werken
Wellicht een verkeerde opzet om iets correct uit te leggen en daardoor een slip of the pen. (en een wat kromme conclusie)
Op zich haalt hij dat ook aan:
Ik val meer in de DIY'er categorie, zo optimaal mogelijk mijn hardware afstellen, er plezier aan beleven, en vooral, aan de muziek plezier beleven
Ahja, blijft een geval van common sense denk ik. De ene kan met een versleten naald een plaatje spelen en genieten, de andere op een billion dollar systeem.So while there may be some merit in using the load resistance as an additional parameter in the cartridge-preamp interface, it seems wrong to conclude, or at least hope, that optimising the cartridge's response solely in the electrical domain also optimises the summed mechanical+electrical response.
Ik val meer in de DIY'er categorie, zo optimaal mogelijk mijn hardware afstellen, er plezier aan beleven, en vooral, aan de muziek plezier beleven
Niet helemaal. Je kan namelijk niet de 'electrical response' zoals hij dat aangeeft meten.
Goed, uiteindelijk zou dat wel veel beter kunnen door het element in een magnetisch veld te plaatsen (en dan meet je natuurlijk gewoon volgens het model), maar hij trekt die scheiding niet goed. En daarom is het appels met peren vergelijken.
Dat electrische model is namelijk helemaal geen output, maar een gain. En ik weet niet of hij dat beseft. Zijn conclusies wijzen iig naar niet.
Overigens loop ik ook lekker te diy'en hoor. Ik vind het leuke van platen dat je daar heel veel bij kunt afstellen en aan kunt rekenen etc. Meer (of althans vaak met meer effect en op meer manieren) dan met andere bronnen en het hoeft geen drol te kosten. (goed, mooie elementen zijn duur)
Helaas de laatste tijd niet zo meer mee in de weer; te druk met geld verdienen en andere hobbies om dat geld op te maken
Goed, uiteindelijk zou dat wel veel beter kunnen door het element in een magnetisch veld te plaatsen (en dan meet je natuurlijk gewoon volgens het model), maar hij trekt die scheiding niet goed. En daarom is het appels met peren vergelijken.
Dat electrische model is namelijk helemaal geen output, maar een gain. En ik weet niet of hij dat beseft. Zijn conclusies wijzen iig naar niet.
Overigens loop ik ook lekker te diy'en hoor. Ik vind het leuke van platen dat je daar heel veel bij kunt afstellen en aan kunt rekenen etc. Meer (of althans vaak met meer effect en op meer manieren) dan met andere bronnen en het hoeft geen drol te kosten. (goed, mooie elementen zijn duur)
Helaas de laatste tijd niet zo meer mee in de weer; te druk met geld verdienen en andere hobbies om dat geld op te maken
[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2012 21:49 ]
Verwijderd
Zoals Wim Sonneveld in een sketch ooit zei" Je kunt heel mooi zingen maar het komt wat rottig je strot uit"
Daar heb ik ook wel eens last van en daar ben ik me van bewust. En ik kan daar van tevoren niet altijd de vinger op leggen. Als jullie met met (oprechte) excuus vooraf zo op de man moeten reageren... soi.
mr_petit; ik waardeer je hulpvaardigheid zeker wel, maar je moet me niet gaan verbeteren op dingen die ik niet eens gezegd heb. Dat komt nogal betweterig over.
Ik vind de opmerking 'Ik vind het leuke van platen dat je daar heel veel bij kunt afstellen en aan kunt rekenen etc.' wel tekenend... leuk als opdracht fysica maar dat heeft bar weinig met muziek te maken. Wiskunde is geen Kunst en Kunst is geen Wiskunde. Tenminste voor de kunstenaar... de wiskundige denkt dat het universum alleen uit wiskunde bestaat.
Zo, en nu mijn verhaal afmaken... en toen was het ineens weg
Ik heb ook geen zin om het nog eens te typen
In het kort
ik heb zowel een hele goedkope set (€250 ex speakers) als een hele dure (iets met 5 cijfers) door elkaar gemengd met dezelfde speakers, kabels etc. Ik gebruik de buizen versterker niet als ik tv kijk. Beetje zonde al gaat het prima. Daar gebruik ik een T-amp voor die er amper voor onder doet, alleen 50x zo goedkoop. Mijn HTPC oplossing is net zoiets in vgl met de vinyl-setup. Toch luister ik naar beide met heel veel plezier. Objectief gezien is het verschil niet heel groot. Net zoals ik Tullamore Dew whiskey in de kast heb staan naast Glemmorangie madeira-wood finish whisky. Een Cognac Napoleon en een aardige Duitse. Toch is het niet helemaal het zelfde. Maar als je gaat zitten luisteren is het verschil er wel degelijk.
Als ik een LP opzet denk ik alleen nog maar "wow" en zullen alle specs en meetwaarden mij worst zijn. Of alles wat ik eraan gesoldeerd heb etc. En daarnaast kan ik prima genieten met de goedkoopste setup. Ook als ik thuis kom van een of andere dure 'high end' audio show. Al had ik dat 10 jaar geleden nooit voor elkaar gekregen met wat ik nu kan (inkopen) en weet.
Waarom koop ik dan die dure spullen?
- ik heb er plezier van (meer dan van getallen op mijn bankrekening)
- het is redelijk waardevast
- het is mooi om naar te kijken
- ik heb heel veel LP's gekocht over de jaren
- goed klinkende muziek gaat recht in je ziel
Daar heb ik ook wel eens last van en daar ben ik me van bewust. En ik kan daar van tevoren niet altijd de vinger op leggen. Als jullie met met (oprechte) excuus vooraf zo op de man moeten reageren... soi.
het woord kinderen is idd niet zo'n gelukkige woordkeus, helaas zie ik dat van tevoren niet omdat ik zo bezig ben te omschrijven wat ik nou precies bedoel... daarvoor excuus. Beginners was ws beter geweest.Meten=weten is voor kinderen die de wereld
mr_petit; ik waardeer je hulpvaardigheid zeker wel, maar je moet me niet gaan verbeteren op dingen die ik niet eens gezegd heb. Dat komt nogal betweterig over.
Ik vind de opmerking 'Ik vind het leuke van platen dat je daar heel veel bij kunt afstellen en aan kunt rekenen etc.' wel tekenend... leuk als opdracht fysica maar dat heeft bar weinig met muziek te maken. Wiskunde is geen Kunst en Kunst is geen Wiskunde. Tenminste voor de kunstenaar... de wiskundige denkt dat het universum alleen uit wiskunde bestaat.
Zo, en nu mijn verhaal afmaken... en toen was het ineens weg
In het kort
ik heb zowel een hele goedkope set (€250 ex speakers) als een hele dure (iets met 5 cijfers) door elkaar gemengd met dezelfde speakers, kabels etc. Ik gebruik de buizen versterker niet als ik tv kijk. Beetje zonde al gaat het prima. Daar gebruik ik een T-amp voor die er amper voor onder doet, alleen 50x zo goedkoop. Mijn HTPC oplossing is net zoiets in vgl met de vinyl-setup. Toch luister ik naar beide met heel veel plezier. Objectief gezien is het verschil niet heel groot. Net zoals ik Tullamore Dew whiskey in de kast heb staan naast Glemmorangie madeira-wood finish whisky. Een Cognac Napoleon en een aardige Duitse. Toch is het niet helemaal het zelfde. Maar als je gaat zitten luisteren is het verschil er wel degelijk.
Als ik een LP opzet denk ik alleen nog maar "wow" en zullen alle specs en meetwaarden mij worst zijn. Of alles wat ik eraan gesoldeerd heb etc. En daarnaast kan ik prima genieten met de goedkoopste setup. Ook als ik thuis kom van een of andere dure 'high end' audio show. Al had ik dat 10 jaar geleden nooit voor elkaar gekregen met wat ik nu kan (inkopen) en weet.
Waarom koop ik dan die dure spullen?
- ik heb er plezier van (meer dan van getallen op mijn bankrekening)
- het is redelijk waardevast
- het is mooi om naar te kijken
- ik heb heel veel LP's gekocht over de jaren
- goed klinkende muziek gaat recht in je ziel
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 04:12 ]
Ik zie het samenstellen van een stereoinstallatie en wat kabeltjes inprikken niet als kunst hoor. Die rol is weggelegd voor de mensen die daadwerkelijk de muziek maken.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 02:20:
Maar goed, hoe doorspekt je reactie ook is met idyllische metaforen, je beantwoord mijn vraag er niet mee. Die is namelijk eenduidig en concreet.
Je probeert het onderwerp te veranderen, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan binnen deze discussie.
Verwijderd
@mr_petitmr_petit schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:48:
[...]
Ik zie het samenstellen van een stereoinstallatie en wat kabeltjes inprikken niet als kunst hoor. Die rol is weggelegd voor de mensen die daadwerkelijk de muziek maken.
Maar goed, hoe doorspekt je reactie ook is met idyllische metaforen, je beantwoord mijn vraag er niet mee. Die is namelijk eenduidig en concreet.
Je probeert het onderwerp te veranderen, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan binnen deze discussie.
Ik snap niet helemaal waar deze reactie op slaat... *knip* Je reactie heeft helemaal niets met mijn quote te maken. Zeg ik ergens dat het uitzoeken van een set kunst is? *
Leg mij geen woorden in de mond alsjeblieft. Dat verhaal onder de streep was niet gericht aan jou. Vandaar de streep. Daar onder stond: quote: deVroet. Het was dus in antwoord op zijn vraag. Het staat je vrij om je ermee te bemoeien maar het was geenszins aan jou gericht.
En waarom moet ik jouw vraag beantwoorden?
Als bedoelt waarom ik geen meetplaat koop, ik geef mijn geld liever aan een wasmachine uit bijvoorbeeld. Of muziek. Iets met doel en middel enzo...
* Het enige dat ik vind (mocht je daar op doelen) is dat engineering/ambacht op zijn best raakt aan kunst. Dat vraagt talent en ervaring.
@ algemeen
Discussiëren heb ik trouwens helemaal geen behoefte aan. Ik wilde gewoon mijn nieuwe aanwinst showen aan mensen die dat misschien wel leuk vinden - in het juiste topic. Niet om afgezeken te worden door jaloerse betweters (ik bedoel daar niemand specifiek mee als je je aangesproken mocht voelen). Dan ga ik wel weer ergens anders naartoe hoor.
@deVroet
Sorry dat het er wat krom staat allemaal. Ik had een heel verheel geschreven toen er ineens iets vast liep.
Ik was nog 1 puntje vergeten: over het algemeen gaan duurdere spullen lang mee en zijn er nog heel lang reserve onderdelen voor en kunnen nog gereviseerd worden.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 13-09-2012 22:06 . Reden: Dat kan aardiger ]
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:16:
[...]
@mr_petitZeg ik ergens dat het uitzoeken van een set kunst is? *
Ok, dus de term kunst is hier compleet los en random neergetypt? dus je had net zo goed kunst voor het woord 'potaarde' kunnen verwisselen?Ik vind de opmerking 'Ik vind het leuke van platen dat je daar heel veel bij kunt afstellen en aan kunt rekenen etc.' wel tekenend... leuk als opdracht fysica maar dat heeft bar weinig met muziek te maken. Wiskunde is geen Kunst en Kunst is geen Wiskunde. Tenminste voor de kunstenaar... de wiskundige denkt dat het universum alleen uit wiskunde bestaat.
En het staat boven de streep....

Dat moet je helemaal niet, maar je pocht hier wel dat je het allemaal perfect weet hoe het theoretisch in elkaar zit (met je uitspraak: "Kunst is voor mensen die dat al beheersen"), en je wijst dan naar mij dat je 'er dan nog lang niet bent' om mijn uitspraak meten=weten nog wat verder de grond in te boren.....En waarom moet ik jouw vraag beantwoorden?
Dus wou ik eerst ff die eerste uitspraak checken.. (ik werk gewoon in stapjes)
Zeg maar om de 'beginners' eruit te pikken.... (jouw woordkeuze)
Dus laat ik het aan jou. Als je geen antwoord op mijn vraag geeft weten wij hier ook wel hoe de zaken staan hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 30-08-2012 23:45 ]
Een heel mooi einde van dit topic. Ik zeg tijd voor hgVT deel II wie maakt er een begin? Anders wil ik graag helpen.
Ik draai vinylplaten en geniet......mag dat ook gezegd worden?
Verwijderd
Heb een vraagje aan mr_petit, ik had je overigens ook al een DM gestuurd maar geen reactie gekregen vandaar probeer ik het hier nogmaals.
Eerder gaf je aan ook in het bezit te zijn van de CEC BD-7000 platenspeler.
Bij mij is tijdens het verplaatsen van de platenspeler de aandrijfsnaar losgeschoten waardoor hij dus niet meer draait. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze op de juiste manier moet bevestigen en in de user manual staat dat ook niet aangegeven.
Zou jij mij eventueel kunnen vertellen hoe dit moet, of heb je eventueel een foto van hoe hij bij jou gemonteerd zit?
Eerder gaf je aan ook in het bezit te zijn van de CEC BD-7000 platenspeler.
Bij mij is tijdens het verplaatsen van de platenspeler de aandrijfsnaar losgeschoten waardoor hij dus niet meer draait. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze op de juiste manier moet bevestigen en in de user manual staat dat ook niet aangegeven.
Zou jij mij eventueel kunnen vertellen hoe dit moet, of heb je eventueel een foto van hoe hij bij jou gemonteerd zit?
oh ja da's waar ook 
Als jij dan naar een scanner op zoek gaat bij een kennis en het boekje inscant en upload naar vinylengine.com
Die snaar loopt over de binnenring van het plateau. De snaar hoort volgens mij eigenlijk net zó strak te zijn dattie net op die binnenring te klemmen is. Dan draai je 1 van de grote gaten naar de plek waar de motorpulley zit en pak je het snaartje (dat stukje waar je door dat gat dan bij kan) en leg't 'm om de pulley heen.
Als je snaar van die binnenring afglijdt, dan is het heel wat lastiger om de snaar erom te krijgen en dan is ie waarschijnlijk te oud (teveel uitgerekt) of een verkeerde maat.
De diameter van die ring is 20cm, dus je moet een snaar hebben in de orde van 190-195mm
Als jij dan naar een scanner op zoek gaat bij een kennis en het boekje inscant en upload naar vinylengine.com
Die snaar loopt over de binnenring van het plateau. De snaar hoort volgens mij eigenlijk net zó strak te zijn dattie net op die binnenring te klemmen is. Dan draai je 1 van de grote gaten naar de plek waar de motorpulley zit en pak je het snaartje (dat stukje waar je door dat gat dan bij kan) en leg't 'm om de pulley heen.
Als je snaar van die binnenring afglijdt, dan is het heel wat lastiger om de snaar erom te krijgen en dan is ie waarschijnlijk te oud (teveel uitgerekt) of een verkeerde maat.
De diameter van die ring is 20cm, dus je moet een snaar hebben in de orde van 190-195mm
Vraagje aan de medetweakers en nostalgische audiofielen hier.
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een stuk of 2000 platen inclusief DJ apparatuur, amplifier,...
Het betreft alle genres (al geloof ik dat er weinig metal bij zit) gaande van de jaren 50, 60, 70, 80, 90.
Het gaat hier wel om gebruikte platen maar sommigen ervan zijn toch NM met plastiek cover over de hoes. Een klein deeltje heeft een tijdje in het vocht gestaan wat ik best betreur.
en de hoesjes zijn ook niet allemaal meer tip top van een aanzienlijk deel. Zowat de gebruikelijke gebruikerssporen.
Ik ben van plan deze komende weken allemaal in een excel lijst te gieten maar het zou fijn zijn als iemand mij al informatie kan geven over waar ik die het best kan verkopen.
Een ruwe schatting van de waarde van alles zou ook al welkom zijn.
Enkele voorbeelden:
De box van Pink Floyd: http://static.rateyourmus...121957be78502/2954893.jpg (al zit de plaat er momenteel niet in, deze ligt nog tussen de stapel van 2000 platen
)
The Beatles: abbey road Limited edition: http://ring.cdandlp.com/c...hoto_grande/114319989.jpg
Deze ben ik ook al tegengekomen...
- Depeche mode (veel albums)
- Ultravox
- U2 (volgens mijn tante zit er ook een gesigneerde bij ergens)
- Veel singles..
Alvast bedankt
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een stuk of 2000 platen inclusief DJ apparatuur, amplifier,...
Het betreft alle genres (al geloof ik dat er weinig metal bij zit) gaande van de jaren 50, 60, 70, 80, 90.
Het gaat hier wel om gebruikte platen maar sommigen ervan zijn toch NM met plastiek cover over de hoes. Een klein deeltje heeft een tijdje in het vocht gestaan wat ik best betreur.
Ik ben van plan deze komende weken allemaal in een excel lijst te gieten maar het zou fijn zijn als iemand mij al informatie kan geven over waar ik die het best kan verkopen.
Een ruwe schatting van de waarde van alles zou ook al welkom zijn.
Enkele voorbeelden:
De box van Pink Floyd: http://static.rateyourmus...121957be78502/2954893.jpg (al zit de plaat er momenteel niet in, deze ligt nog tussen de stapel van 2000 platen
The Beatles: abbey road Limited edition: http://ring.cdandlp.com/c...hoto_grande/114319989.jpg
Deze ben ik ook al tegengekomen...
- Depeche mode (veel albums)
- Ultravox
- U2 (volgens mijn tante zit er ook een gesigneerde bij ergens)
- Veel singles..
Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Unrealiac op 02-09-2012 22:36 ]
Here's to you Nicola and Bart
Ligt eraan wat je wil verkopen.
Ik heb wel interesse in CCR, Rolling stones, Fleetwood mac, Beatles.
Ik heb wel interesse in CCR, Rolling stones, Fleetwood mac, Beatles.
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Ik geloof dat ik alles ga verkopen. Rolling stones, Beatles ben ik al tegengekomen. Het zou me verbazen moest CCR er niet bijzitten. Maar zoals gezegd, ik ben alles nog in een excel document aan het gieten.
Ik vraag mij gewoon af waar ik dit alles voor een mooi prijs kan verkopen. (Ik kan er ook wel apart verkopen moest de interesse echt groot zijn) maar dat is hier in deze thread niet toegestaan.
Ik vraag mij gewoon af waar ik dit alles voor een mooi prijs kan verkopen. (Ik kan er ook wel apart verkopen moest de interesse echt groot zijn) maar dat is hier in deze thread niet toegestaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Unrealiac op 02-09-2012 22:53 ]
discogs, ik zou overigens ook daar je collectie opbouwen en die dan te koop aanbieden ipv in een excel lijst.
Fijne van discogs is dat je kan zoeken op de kenmerken van je LP, barcode, uitgever etc. Als je zelf een lijst maakt hoe weet je dan welke info van waarde is en welke niet?
Vanuit discogs maak je exports naar CSV dus absoluut de plaats om je collectie te beheren.
Fijne van discogs is dat je kan zoeken op de kenmerken van je LP, barcode, uitgever etc. Als je zelf een lijst maakt hoe weet je dan welke info van waarde is en welke niet?
Vanuit discogs maak je exports naar CSV dus absoluut de plaats om je collectie te beheren.
Ja heb die site ook recent ontdekt. Er staat echter ook de mogelijkheid op een .csv document te uploaden.
In mijn excel heb ik: "Artiest" "Album" "Kwaliteit plaat" "kwaliteit hoes" "Jaar" "Genre" en nog iets waar ik momenteel niet opkom.
Maar ik zal het eens verder inspecteren, misschien dat ik het rechtstreeks naar Discogs doe ja.
In mijn excel heb ik: "Artiest" "Album" "Kwaliteit plaat" "kwaliteit hoes" "Jaar" "Genre" en nog iets waar ik momenteel niet opkom.
Maar ik zal het eens verder inspecteren, misschien dat ik het rechtstreeks naar Discogs doe ja.
Het mag ook hier: http://gathering.tweakers..._messages/1511288///vinylUnrealiac schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:05:
Ja heb die site ook recent ontdekt. Er staat echter ook de mogelijkheid op een .csv document te uploaden.
Een tijdje terug hadden we het hier over het ArtVinyl systeem...
Nu heb ik aan de lokale platenboer hier in Alphen (Wessel van VinyAndMore (.nl)) gevraagd of hij zo'n ding kon regelen om eens te kijken en voelen...
Het is een ontzettend mooi systeem. het voelt degelijk aan, is netjes afgewerkt. Dat systeem om hem open te maken werkt ook prima. Aan de bovenkant klikt hij dicht en is hij gemakkelijk open te maken...
Ja, het is een prijzig systeem dus als je je muur ermee wil behangen zou ik dat niet doen maar het is wel mooi spul en zal zeker niet misstaan aan de wand...ik ga er een paar aanschaffen...waarschijnlijk in het wit...
Nu heb ik aan de lokale platenboer hier in Alphen (Wessel van VinyAndMore (.nl)) gevraagd of hij zo'n ding kon regelen om eens te kijken en voelen...
Het is een ontzettend mooi systeem. het voelt degelijk aan, is netjes afgewerkt. Dat systeem om hem open te maken werkt ook prima. Aan de bovenkant klikt hij dicht en is hij gemakkelijk open te maken...
Ja, het is een prijzig systeem dus als je je muur ermee wil behangen zou ik dat niet doen maar het is wel mooi spul en zal zeker niet misstaan aan de wand...ik ga er een paar aanschaffen...waarschijnlijk in het wit...
Ik ga straks ook even langs bij hem. Even kijken wat hij voor leuke dingen heeft. En om Winkelcentrum de Ridderhof een steuntje in de rug te geven door de middenstand te bezoeken. Echte platenwinkels zijn veel leuker dan webshops.Mike2k schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:55:
Een tijdje terug hadden we het hier over het ArtVinyl systeem...
Dat dus...Bestla schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:06:
[...]
Ik ga straks ook even langs bij hem. Even kijken wat hij voor leuke dingen heeft. En om Winkelcentrum de Ridderhof een steuntje in de rug te geven door de middenstand te bezoeken. Echte platenwinkels zijn veel leuker dan webshops.
Door platenbakken heen snuffelen opzoek naar mooie platen...dat is de enige manier...
Dat viel tegen, want de singletjes waarvoor ik kwam waren zaterdag al verkocht. Haal het dan van die site af. Nu reed ik voor niets even langs.
Maar voor de rest, nieuwe oude persingen op 180 grams. het blijft lekker snuffelen.
Twijfel twijfel, nieuwe 180 grams In The Court of The Crimson King ..........Morgen maar even halen.
Of 2 , dan is 1 reserve en kan dan als wall-art dienen. Ik bedoel, al was het alleen maar om de wall-art, die hoes is briljant, want de lp heb ik al.

Dan komt het naast dit

Oja
@ meneer Jeep, ********jantje wat een elementen! no way dat ik het geld er voor over heb. dat geef ik wel uit aan horloges maar dat is anders
Ik geloof ook niet dat ik er meerwaarde uit hoor in combi met wat ik draai. (oude meuk met gitaren) maar oh oh wat is het mooi en ik geloof ook wel in 'het oog wil ook wat". Geniet er van zal ik maar zeggen.
Maar voor de rest, nieuwe oude persingen op 180 grams. het blijft lekker snuffelen.
Twijfel twijfel, nieuwe 180 grams In The Court of The Crimson King ..........Morgen maar even halen.
Of 2 , dan is 1 reserve en kan dan als wall-art dienen. Ik bedoel, al was het alleen maar om de wall-art, die hoes is briljant, want de lp heb ik al.

Dan komt het naast dit

Oja
@ meneer Jeep, ********jantje wat een elementen! no way dat ik het geld er voor over heb. dat geef ik wel uit aan horloges maar dat is anders
Ik geloof ook niet dat ik er meerwaarde uit hoor in combi met wat ik draai. (oude meuk met gitaren) maar oh oh wat is het mooi en ik geloof ook wel in 'het oog wil ook wat". Geniet er van zal ik maar zeggen.
[ Voor 103% gewijzigd door Bestla op 04-09-2012 16:39 ]
Verwijderd
Goede plaatBestla schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:59:
Helemaal mee eens, heel mooi spul, maar ik heb er het geld ook niet voor (over). Wat ik wel heb gemerkt met mijn element 'upgrade' van ortofon om-10 naar 2m red is dat er ook bij mijn 'oude meuk' lp's (pink floyd, genesis, oldfield, etc.) veel meer details te horen zijn. Het verschil met lossless audio bestanden/CD's/Blurays is bijna niet te horen en ik ben dus voorlopig tevreden met mijn set-upOja
@ meneer Jeep, ********jantje wat een elementen! no way dat ik het geld er voor over heb. dat geef ik wel uit aan horloges maar dat is anders![]()
Mijn nieuwste aanwinsten zijn:

The Gathering - Disclosure (LP, 10" ep, een CD, een poster en een aantal stickers)
Heb ik ge-preorderd en is afgelopen vrijdag binnengekomen.

Airbag - All rights removed
Deze heb ik een tijdje geleden in zwolle gehaald, maar heb ik hier nog niet gepost.
Beide aanraders voor de liefhebbers van o.a. pink floyd, marillion, porcupine tree etc.
Die Airbag klinkt wel erg lekker zeg
Mooie hoes ook 
Als ik die tegenkom gaat hij ook mee.(edit: in bestelling )
edit: Net gekocht :King Crimson - In the Court of the Crimson King en de box van Janis Joplin met daarin 1 Big Brother & the Holding Company 2. Big B&HC - Cheap Thrills 3. I got them ol' kozmic blues again mama 4. Pearl.
21st Century Schizoid Man speelt nu vanaf mijn 1210mk2
Als ik die tegenkom gaat hij ook mee.(edit: in bestelling )
edit: Net gekocht :King Crimson - In the Court of the Crimson King en de box van Janis Joplin met daarin 1 Big Brother & the Holding Company 2. Big B&HC - Cheap Thrills 3. I got them ol' kozmic blues again mama 4. Pearl.
21st Century Schizoid Man speelt nu vanaf mijn 1210mk2
[ Voor 112% gewijzigd door Bestla op 05-09-2012 11:37 ]
Einde van de middag ga ik naar Second Life Music hier in Amsterdam om het beste album van The Boss op te halen
Nieuwe aanwinsten:

en

Zweedse zaligheid

en

Zweedse zaligheid
Gelijk Burst weer even opzetten!newbreed schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:54:
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]
[..]
Zweedse zaligheid
Verwijderd
Vandaag weer lekker in de platenwinkel rondgekeken
deze platen heb ik meegenomen:

PJ Harvey - Let England Shake

Kansas - Two for the Show
En gelijk de nieuwe Flower Kings besteld

Kansas - Two for the Show
En gelijk de nieuwe Flower Kings besteld
Wat is een Technics SL-D3 tafel met standaard 270C element volgens jullie ongeveer waard?
Een paar tientjes vermoed ik.Ricvdp schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:53:
Wat is een Technics SL-D3 tafel met standaard 270C element volgens jullie ongeveer waard?
Mits de snelheidsregelaar nog in orde is.
Ik heb 2 SL-D2 's staan die niet helemaal snelheidsvast meer zijn.
Oei, dies gaaf !Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:47:
Vandaag weer lekker in de platenwinkel rondgekekendeze platen heb ik meegenomen:
[afbeelding]
Mijn laatste aanschaf: The XX - Coexist. De deluxe 180grams variant.

Al een nieuwe snaar geprobeerd en bovendien de assen gesmeerd? Werkte namelijk bij mijn SL-BD20 (tevens een originele snaar weten te bemachtigen).Bestla schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:31:
Mits de snelheidsregelaar nog in orde is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic