Vette albumart ja, vet album? Ik weet het nog niet.
Ik voel een polletje aankomen, zou je een lp / album kopen voor haar art?
Bijvoorbeeld de albums van 'Killing the Dream' dat zijn er drie met vette album art, waarvan een er zelfs een lichtblauwe vinyl opna houdt. Zeer vet.
De muziek daarintegen is 'not for the faint-hearted'
Achja, someday...
Bijvoorbeeld de albums van 'Killing the Dream' dat zijn er drie met vette album art, waarvan een er zelfs een lichtblauwe vinyl opna houdt. Zeer vet.
Achja, someday...

Ik heb nog altijd een zwak voor dit soort prenten en dan vooral op een albumcover! Alleen op vinyl waarom als ik hem al op special edition op CD heb
Al heeft UNKLE ook wel echt super artwork
[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 25-07-2012 17:59 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die van de Staat heb ik ook, heb hem nog steeds niet goed geluisterd.
Zelf vorige week nog 50 trance classics opgehaald voor een hele scherpe prijs
southside spinners-luvstruck, dj jean-love come home, dj jean-lift me up, marco v.-godd, rune-calabria
darude-sandstorm, ron van den beuken-endless, ron van den beuken-sunset,kamaya painters-endless wave, svensson en gielen-the beauty of silence, rank1-beats@rank1.com, the prodigy-no good, binary finary-1998, three drives-greece 2000. john marks-update, veel Mauro Picotto.
Ik was niet echt van plan om trance te gaan draaien maar voor dat geld kon ik ze niet laten liggen en nu heb ik ineens 60 platen ipv 10
southside spinners-luvstruck, dj jean-love come home, dj jean-lift me up, marco v.-godd, rune-calabria
darude-sandstorm, ron van den beuken-endless, ron van den beuken-sunset,kamaya painters-endless wave, svensson en gielen-the beauty of silence, rank1-beats@rank1.com, the prodigy-no good, binary finary-1998, three drives-greece 2000. john marks-update, veel Mauro Picotto.
Ik was niet echt van plan om trance te gaan draaien maar voor dat geld kon ik ze niet laten liggen en nu heb ik ineens 60 platen ipv 10
* Halfkakkende neemt voorsprong op een eventuele poll!
Ik koop veel vinyl zeker voor de art! Uiteraard veel wel in de genres die ik graag luister, maar als de art shit is koop ik sneller het cd'tje.loewie1984 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:55:
[ Voor 9% gewijzigd door Halfkakkende op 25-07-2012 21:09 ]
Zo, daar komt me even een stukje jeugd voorbij zettenBierkameel schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:34:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
@Bierkameel: Dat zijn zeker leuke platen, die zou ik ook wel willen hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 26-07-2012 01:04 ]
Memories inderdaad, zo heb ik de volgende trance collectie:
Artist - Title
Waaronder een whitelabel van adagio for strings en madonna en radiohead beide een remix van tiësto op white label.
Ach ik zit nog eens te denken om nog wat missende black hole recordings aan te gaan vullen. Maar dat doen ik dan wel als ik echt geld over heb. Met discogs wordt dat overigens erg handig gemaakt. Tegenwoordig (al sinds langere tijd uiteraard) kun je gewoon een lp of cd zoeken en dan kun je vaak in een oogopslag zien of ie te koop is, in welke staat en kun je hem eigenlijk direct 2de hands kopen.
Artist - Title
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
| Freak, The - Rising Angel Laidback Luke Feat. MC Marxman - We Can Not Get Enough! Various - Heaven - Deep Trance Essentials Various - Dance Train Classics Vinyl 25 Hidden Logic - Time Filo & Peri - 1999 / Radiate Armin van Buuren Featuring Ray Wilson - Yet Another Day Armin van Buuren - 76 Album Sampler - Part 1 Of 3 Motorcycle - As The Rush Comes Unknown Artist - Adagio For Strings (Remix) DJ Vincenzo - Zong Axels Project 247 - Crasher / Countdown / Groundzero Fred Numf vs. Etienne Overdijk - Waste Land / Deep South Fred Numf vs. Etienne Overdijk - Illusion Of The Truth Geert Huinink & Alco Rhythm - Dreamscape Dawnseekers - Shaman's Wake Up Fate Federation - Mesmerize / Crime Scene Andain - Beautiful Things DJ Ton T.B. - Dream Machine Remixes Tiësto - Nyana (Limited Edition Sampler) Camisra - Let Me Show You Keemo* - The Dawn Push - Journey Of Life Push - Tranzy State Of Mind Airwave - Boredom Plastic Boy - Live Another Life DJ Danjo & Rob Styles - Aragon Duncan Sheik - On A High Various - Vinyl Loops Vol. 10 Eric Prydz - Call On Me Magnolia - It's All Vain Ayu* - M 24 - The Longest Day (Armin Van Buuren Remixes) DJ Jaimy* vs. DJ Emjay* - Siberia Express / Fury Marco V - V.ision (Phase Three) Jochen Miller - Vanity Chemical Brothers, The - Star Guitar Ferry Corsten - It's Time Re:Locate - Waterfall Ghost* - Who's Fucking Me? David Guetta Feat. JD Davis - The World Is Mine Marcel Woods - Cherry Blossom / Beautiful Mind Ernesto vs. Bastian - Dark Side Of The Moon (Remixes) Rank 1 Featuring Shanokee - Such Is Life Cygnus X - Positron 2002 Marco V - Godd Marco V - Con:Fusion Album Sampler JamX & De Leon - Can You Dig It? Marco V - Con:Fusion Album Sampler II Marco V - C:\del*.mp3 / Solarize Jaron Inc. - Overflow Scott Bond vs. Solarstone* - 3rd Earth Marco V vs. Jens - Loops & Tings Relooped Paul van Dijk* - Time Of Our Lives Airscape - Sosei Marcel Woods & S.H.O.K.K. Pr. Woodshokk - Tulips & Chocolate Marco V - Automanual Benjamin Bates - Whole Rank 1 - Beats At Rank-1 Dotcom / After Me Rivera Project, The - Has It Come To This Dawnseekers - Gothic Dream / Twister / Neural Net Impact - Live To Go / Moment By Moment / All The Time In The World Dance Nation - Words Midway - Inca DJ Cor Fijneman* Featuring Anita Kelsey - Healing Tiësto - Suburban Train Tiësto - Flight 643 Tiësto - Lethal Industry U2 - Beautiful Day & Elevation (Remixes) Twilight - Platina Underworld - Born Slippy.NUXX Ron Van Den Beuken - Timeless Holden + Thompson* - Come To Me Max Walder - Samba Del Costa DJ Tiësto - Flight 643 DJ Tiësto - Lethal Industry DJ Tiësto - 643 (Love's On Fire) Tiësto - Obsession Tiësto - Traffic Mojado Featuring Mr Sam* - Naranja Tiësto - Love Comes Again Tiësto - Adagio For Strings Tiësto - Adagio For Strings Mark Norman - Stream Three Drives - Carrera 2 Airwave - Save Me (Disc 1) Airwave - Save Me (Disc 2) Tiësto - Dallas 4pm / Magik Journey Conjure One - Center Of The Sun Thick Dick - Insatiable Kane (2) - Rain Down On Me (Tiësto Radiohead / Madonna - Street Spirit / Die Another Day Rui Da Silva - Touch Me (Ren & Stimpy Remix) Plastikman - Spastik Dave McCullen - B*tch Flower Power - Flower Power Mach 747 - Invading Privately Mach 747 - Invading Privately Hernán Cattáneo - Satellites / Deeper Layers Oakenfold* - The Harder They Come Push - R.E.S.P.E.C.T. Plastic Boy - Silver Bath / Dahab Jones & Stephenson - The First Rebirth Junior Jack - E Samba Boris Dlugosch Feat. Roisin Murphy* - Never Enough Deep Dish - Say Hello Jericho - Personal Reflection DJ Marko - Sunblock Randy Katana - Fancy Fair '05 Junkie XL - Beauty Never Fades / Breezer Mystery, The - Fever / Emotion Pale-X - Modifier Cave - Carnival E.P. Remixes Jesselyn - Tonka Masai (2) - One Vision DJ Dazzle - Freedom 4: Somewhere In Time Visiontool - Widescreen Decoy & Roy - Inner Life Afterburn - Summer Sun Trent Reznor / Atticus Ross - The Girl With The Dragon Tattoo Ronald van Gelderen A.K.A. Kid Vicious - Proceed Jaimy & Kenny D. - Spread Your Wings Swift Movers - Sonic Regret / Glide Jaimy & Kenny D. - Caught Me Running Swift Movers - People Come Together Johnjohn* - Existence DJ Debra - Jah Love / Give A Little More Jaimy & Kenny D. - Rush Hour Jaimy & Kenny D. Present P.M.S. - Do You Care? / The Gathering DJ Debra - Radical Jaimy & Kenny D. Featuring Lillian* - Shine On Lillian* - You Give Me Music Manergy - Garden Of Desire / No Strings Attached Delerium Featuring Sarah McLachlan - Silence (DJ Tiësto Delerium Featuring Sarah McLachlan - Silence 2004 (Remixes By Filterheadz And Above & Beyond) |
Waaronder een whitelabel van adagio for strings en madonna en radiohead beide een remix van tiësto op white label.
Ach ik zit nog eens te denken om nog wat missende black hole recordings aan te gaan vullen. Maar dat doen ik dan wel als ik echt geld over heb. Met discogs wordt dat overigens erg handig gemaakt. Tegenwoordig (al sinds langere tijd uiteraard) kun je gewoon een lp of cd zoeken en dan kun je vaak in een oogopslag zien of ie te koop is, in welke staat en kun je hem eigenlijk direct 2de hands kopen.
Baroness - Yellow and GreenJelte schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:21:
Vette albumart ja, vet album? Ik weet het nog niet.
Even wennen, maar toch wel een erg fijne plaat.
Je moet de epische gitaarpartijen van Blue album loslaten. Het is moeilijk afscheid nemen, maar het pad dat ze nu bewandelen doen ze in volle overtuiging en eigenlijk doen ze dat heel goed.
En alleen de artwork maakt hem ook wel worth buying.
Ja, wat wil je als de album art door Jacob Bannon gemaakt wordt. Alles van Converge ziet er ook prachtig uit.loewie1984 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:55:
[video]
Achja, someday...
Zijn er speciale sites of zaken (naast discogs.com) om platen te verkopen? Ik heb een aardige stapel vage/onbekende hardcore/techno/industrial/trance, en dat kwijt raken op marktplaats gaat natuurlijk niet lukken.
Ja ik heb de topic waarschuwing gelezen, en kom niet hier platen verkopen.
Ja ik heb de topic waarschuwing gelezen, en kom niet hier platen verkopen.
Je kan natuurlijk beginnen in V&A
Op marktplaats worden best veel LP's verkocht, alleen als je voor elke LP 1 advertentie gaat maken ben je vrees ik veel tijd kwijt. Discogs als je ze er toch al in hebt staan is dan het makkelijkste.
Maar je wat je eigenlijk vraagt is alles behalve het logische. Je wilt je lp's slijten dan is discogs en marktplaats imho gewoon the place to be
Op marktplaats worden best veel LP's verkocht, alleen als je voor elke LP 1 advertentie gaat maken ben je vrees ik veel tijd kwijt. Discogs als je ze er toch al in hebt staan is dan het makkelijkste.
Maar je wat je eigenlijk vraagt is alles behalve het logische. Je wilt je lp's slijten dan is discogs en marktplaats imho gewoon the place to be
Op Fok! worden ook weleens platen collecties verkocht, hardcore/trance kom je makkelijker vanaf dan Abba, BZN, Corrie Konings 
Die 50 trance platen had ik in nieuwstaat gekocht voor 50 euro, die vent spoorde echt niet want er zit een first press bij van Rank1 die al 40 euro waard is
Die 50 trance platen had ik in nieuwstaat gekocht voor 50 euro, die vent spoorde echt niet want er zit een first press bij van Rank1 die al 40 euro waard is

De winst van vandaag:
Bruce Springsteen
Phil Collins, klinkt echt super
Faithless dubbel LP
Dire straits
En nog eentje van Simon&Garfunkel.
Wel relaxed zo'n goede platenzaak in Deventer, nu moet ik elke zaterdag maar ff op platenjacht
[ Voor 4% gewijzigd door Bierkameel op 28-07-2012 20:49 ]
Waar zit die dan? Moet ook maar eens langs. Werk fulltime in Deventer dus even in de pauze dan langsBierkameel schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:41:
Wel relaxed zo'n goede platenzaak in Deventer, nu moet ik elke zaterdag maar ff op platenjacht
Ik heb momenteel nog helemaal niks, zowel geen platenspeler als LP's (of tenminste, nog oude van mijn Pa, o.a. alles van Queen).
Wil wel beginnen hieraan, dus rustig dit topic doorlezen.
Midden in het centrum: https://plus.google.com/1...5192481/about?gl=nl&hl=nl
Alleen zit Plato tegenwoordig bij boekhandel praamstra in, hier: http://maps.google.nl/map...XGvYHwBA&ved=0CI4BEPwSMAA
in die andere straat zit nog wel koning willem met een uitgebreide collectie, met ook 2e hands (ik vind het wat onoverzichtelijk en meer een licht gesorteerde rommelkelder) http://maps.google.nl/map...eX4YCIDA&ved=0CJ0BEPwSMAA
Die Plato in Praamstra heeft hooguit 30 platen, stelt niks voor 
Die in de Kleine Overstraat heet volgens mij idd geen Plato meer maar ze hebben er wel een mooe collectie.
Koning Willem ken ik niet maar dat is iets verderop, zal er volgende week eens kijken.
Die in de Kleine Overstraat heet volgens mij idd geen Plato meer maar ze hebben er wel een mooe collectie.
Koning Willem ken ik niet maar dat is iets verderop, zal er volgende week eens kijken.
dan ga ik binnenkort ook weer eens bij de zaak langs die nu in het oude plato pand zit, was er nog niet van op de hoogte dat hier weer wat anders in zit.Bierkameel schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:15:
Verwijderd
Voor de gegadigde op dit forum, want ik zie dat er nog een aantal mensen opzoek naar LP's zijn heb ik hier een doos vol LP's zo een 200-230 .. in alle genres.
- elvis
- ccr
- moody blues
- little richard
- average white band
- klassiek
- top hits
- nederlandstalig
- jim reeves
en noem het maar op. Staan me op dit moment in de weg en de hele doos mag weg voor € 60,-
pm staat aan.
gr Harry
- elvis
- ccr
- moody blues
- little richard
- average white band
- klassiek
- top hits
- nederlandstalig
- jim reeves
en noem het maar op. Staan me op dit moment in de weg en de hele doos mag weg voor € 60,-
pm staat aan.
gr Harry
[ Voor 173% gewijzigd door FeaR op 30-07-2012 16:01 ]
Lees de topicwaarschuwing eens
Mja, daar zit ik zelf even mee. Schijnt dat het aanbieden van LP's niet binnen Vraag & Aanbod past en de advertentie daar dan wordt weggehaald. Klein stukje miscommunicatie tussen FP en Forum
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
BwahahahaFeaR schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:39:
Mja, daar zit ik zelf even mee. Schijnt dat het aanbieden van LP's niet binnen Vraag & Aanbod past en de advertentie daar dan wordt weggehaald. Klein stukje miscommunicatie tussen FP en Forum
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Op het moment ben ik aan het afwegen of ik niet beter af ben met een duurder / ander element als mijn AT95E.
Omdat ik niet 100% tevreden ben over de weergave aan het einde van meerdere platen. Het lijkt dan te "oversturen". Om het te verbeteren heb ik een aantal zaken al ondernomen.
Mijn Thorens 165 heb ik voorzien van een andere dezelfde arm waarvan de anti-skating niet is afgebroken.
Het opnieuw afstellen van mijn element met een Protractor.
Het schoonmaken van de naald. Het opnieuw instellen van de naalddruk en de anti-skating. Op het moment heb ik nog geen naalddruk weegschaaltje. Deze heb ik inmiddels ook besteld.
Zou een ander element uitkomst kunnen bieden of zijn er nog andere oorzaken ? Zelf zat ik te denken om dan een element in de prijs klasse van 125 ~ 175 euro te halen. Wat ik zo begrepen heb moet ik dan op zoek naar een element met beter "tracking" ? Hebben jullie suggesties voor een element?
Omdat ik niet 100% tevreden ben over de weergave aan het einde van meerdere platen. Het lijkt dan te "oversturen". Om het te verbeteren heb ik een aantal zaken al ondernomen.
Mijn Thorens 165 heb ik voorzien van een andere dezelfde arm waarvan de anti-skating niet is afgebroken.
Het opnieuw afstellen van mijn element met een Protractor.
Het schoonmaken van de naald. Het opnieuw instellen van de naalddruk en de anti-skating. Op het moment heb ik nog geen naalddruk weegschaaltje. Deze heb ik inmiddels ook besteld.
Zou een ander element uitkomst kunnen bieden of zijn er nog andere oorzaken ? Zelf zat ik te denken om dan een element in de prijs klasse van 125 ~ 175 euro te halen. Wat ik zo begrepen heb moet ik dan op zoek naar een element met beter "tracking" ? Hebben jullie suggesties voor een element?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Je bent op zoek naar een element die minder last heeft van IGD - Inner Groove Distortion. Wellicht is een AT-440 MLA iets voor je, als je binnen AT blijft.
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
tadaaa: Het grote vinyl vraag & aanbod topicFeaR schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:39:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 01-08-2012 10:47 ]
Wise enough to play the fool
Ach, het merk etc maakt me niet veel uit. Gisteravond wel de naald nog recht gezet. Nu is het een stuk verbeterd. Maar ideaal is het nog niet. Als mensen nog meer suggesties hebben hoor ik het graagWirehead schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 06:29:
Je bent op zoek naar een element die minder last heeft van IGD - Inner Groove Distortion. Wellicht is een AT-440 MLA iets voor je, als je binnen AT blijft.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Ben er net langs gelopen en in het oude pand blijkt dus een opruimingszaak van Plato te zitten die in de maanden juli en augustus op vrijdag en zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur geopend is, helaas voor mij onmogelijke tijden, maar voor wie interesse heeft.Bierkameel schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:15:
Verwijderd
Zojuist via marktplaats een prachtige CEC BD-7000 platenspeler kunnen kopen.
Helemaal orgineel incl boekjes en originele ortofon naald/element.
Het was al een tijdje aan het kriebelen om mijn Dual 415-2 te vervangen voor iets nieuws. En uiteindelijk is het deze zeer mooie CEC geworden. Hij is in zeer goede staat en ziet er nagenoeg perfect uit.
Foto's hieronder zijn van internet, eigen foto's volgen spoedig.

Helemaal orgineel incl boekjes en originele ortofon naald/element.
Het was al een tijdje aan het kriebelen om mijn Dual 415-2 te vervangen voor iets nieuws. En uiteindelijk is het deze zeer mooie CEC geworden. Hij is in zeer goede staat en ziet er nagenoeg perfect uit.

wat een ontzettend mooie platenspeler die CEC! ik had nog nooit van dat merk gehoord, vooral die flipswitches zien er leuk uit
Erg mooi inderdaad die CEC, is dat een directdrive tafel?
Die moderne platenspelers van nu zijn erg mooi maar het modden schijnt ook helemaal hip te zijn, zelfs met mijn Stanton ST-150 doen ze dat
Mijne:

En er is nog wat meer aan gedaan alleen het houten kistje, maar mijn Stanton is perfect zoals hij is en hij past goed in mijn interieur, ik heb verder geen hout in huis.
Zo'n platenpuck voor in het midden van 500gram moet ik ook nog bestellen op Ebay, wel handig voor oude platen die niet helemaal recht zijn.
Die moderne platenspelers van nu zijn erg mooi maar het modden schijnt ook helemaal hip te zijn, zelfs met mijn Stanton ST-150 doen ze dat
Mijne:

En er is nog wat meer aan gedaan alleen het houten kistje, maar mijn Stanton is perfect zoals hij is en hij past goed in mijn interieur, ik heb verder geen hout in huis.
Zo'n platenpuck voor in het midden van 500gram moet ik ook nog bestellen op Ebay, wel handig voor oude platen die niet helemaal recht zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Bierkameel op 02-08-2012 11:09 ]
Zo'n platenpuk is fijn als je een DD tafel hebt die niet geveerd is. Zodra je een geveerde tafel hebt (zal bij DD tafels niet direct het geval zijn, maar bij een oude thorens 160 ofzo) kun je beter kijken naar een michell record clampBierkameel schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:08:
overigens zijn die mods (als je het al mods kunt noemen, aangezien het bakken lijken waarin je je bestaande tafel laat zakken) best vet. Alhoewel ik die stanton zelf ook een mooie tafel vindt. Wat ik er ook fijn aan vindt is dat de tafel uiteraard direct drive is. Mijn MusicHall mmf.2-2 is bijvoorbeeld riem aangedreven en heeft geen snelheidsomschakeling van 33rpm naar 45rpm. Dit betekend dat ik de riem moet omleggen of een pro-ject speedbox moet kopen en in dat opzicht zou ik dan liever een DD tafel ernaast of er voor in de plaats kopen. Ik vraag me alleen af wat het verschil aan componenten met je geluid doet. Die discussie past wellicht in een ander topic, maar ik vraag me echt af wat het verschil zou zijn aan geluidskwaliteit (iets wat natuurlijk ook voor een groot deel aan het element toe te schrijven is)
[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 02-08-2012 11:29 ]
Mijn nieuwste aanwinst, zojuist binnen gekomen vanuit Duitsland 

Verwijderd
Ik heb gisteren op Geuzenpop (in Enschede) de LP van Automatic Sam meegepikt. Had tot gisteren nog niet van deze band gehoord, en normaal is 'blues-rock' ook niet zo mijn ding, maar het klonk live heel goed.
De LP is een limited editie van 'Texino', met mooi wit vinyl en een leuke handgedrukte hoes:
De LP is een limited editie van 'Texino', met mooi wit vinyl en een leuke handgedrukte hoes:

Ik heb laatst via Craigslist (een soort Marktplaats) een Fisher Price draagbare platenspeler op de kop weten te tikken voor $50. Het apparaat is ooit verkocht als dé platenspeler voor kinderen, maar voldoet voor volwassenen ook prima
. De naald was helaas wel helemaal vetsleten, maar met veel moeite heb ik er een nieuwe naald voor weten te vinden. Het apparaat klinkt "oké" en helaas is het niet mogelijk om er externe luidsprekers op aan te sluiten.

Die laatste 2 foto's zijn van mijn bd-7000Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 00:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou je mij (en anderen) een plezier willen doen en de boekjes inscannen en uploaden naar vinylengine.com?
Alle bd-7000's hebben overigens last van dat het snaarje wat in het anti-skating mechanisme zit in de loop der tijd hard geworden is. (dus deze zal dat ook hebben indien dat probleem niet verholpen is).
Aangezien CEC niet meer in die hoedanigheid bestaat zijn er op die manier ook geen originele riempjes meer te vinden.
Het enige riempje wat je daarvoor in de plaats kan monteren (en dus weer een werkende anti-skating kan krijgen) is door een specifiek riempje van fenner precision te nemen: 125t FHT-1x.118 belt (125tanden, FHT-1 tandmaat, 0.118" breed).
Let erop dat je bij het demonteren van de arm de magneten aan de armpin (die zitten in een witte cylinder wat tegelijkertijd als tandriemwiel fungeert) niet demonteert of verdraaid aangezien dat de antiskating aantast.
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Onlangs heb ik een Dual cs 515 platenspeler gekocht. Het wordt me niet duidelijk hoe ik deze moet afstellen. Daarnaast vermoedt ik dat ik eennieuwe naald / element nodig heb. Heeft iemand advies?
Dank en groet,
Michiel
Dank en groet,
Michiel
Was dat niet zo'n apparaat dat die oldschool hiphop DJ's later gebruikten om door de stacks te zoeken van hun lokale ouwe platenzaak, op zoek naar de perfecte break om te kunnen gebruiken? Omdat het makkelijker was dan elke gevonden plaat naar de balie te moeten meenemen om hem daar op een tafel te horen? Tof hoorrick91 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:16:
Ik heb laatst via Craigslist (een soort Marktplaats) een Fisher Price draagbare platenspeler op de kop weten te tikken voor $50.
[ Voor 12% gewijzigd door Acolyte57 op 07-08-2012 00:45 ]
Haha dat zou best kunnen, ja.
Alleen moet er dan wel een stopcontact aanwezig zijn,want helaas werkt dit ding niet op batterijen.
Verwijderd
Ik heb hier geen scanner staan, maar ik zal even kijken of ik bij een kennis het boekje kan inscannen.mr_petit schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Die laatste 2 foto's zijn van mijn bd-7000![]()
Zou je mij (en anderen) een plezier willen doen en de boekjes inscannen en uploaden naar vinylengine.com?
Alle bd-7000's hebben overigens last van dat het snaarje wat in het anti-skating mechanisme zit in de loop der tijd hard geworden is. (dus deze zal dat ook hebben indien dat probleem niet verholpen is).
Aangezien CEC niet meer in die hoedanigheid bestaat zijn er op die manier ook geen originele riempjes meer te vinden.
Het enige riempje wat je daarvoor in de plaats kan monteren (en dus weer een werkende anti-skating kan krijgen) is door een specifiek riempje van fenner precision te nemen: 125t FHT-1x.118 belt (125tanden, FHT-1 tandmaat, 0.118" breed).
Let erop dat je bij het demonteren van de arm de magneten aan de armpin (die zitten in een witte cylinder wat tegelijkertijd als tandriemwiel fungeert) niet demonteert of verdraaid aangezien dat de antiskating aantast.
Verder was de CEC bij mij helemaal geserviced voor hij verkocht werd (heb ik ook een bon van) hier is toen de snaar, naald en toevallig dus ook het riempje van de anti-skating vervangen. Dus dat zit gelukkig helemaal goed!
Oh da's mooi.
Voor de rest is het een mooie tafel, met een behoorlijk zwaar plateau en mooi lager.
Voor 1974 echt een ding van hoge kwaliteit.
Voor de rest is het een mooie tafel, met een behoorlijk zwaar plateau en mooi lager.
Voor 1974 echt een ding van hoge kwaliteit.
Ik ben nieuw in dit topic want ik zit al tijden te twijfelen of ik platenspeler ga aanschaffen en dan een mooie collectie platen bij elkaar zal gaan verzamelen.
Vooral de hele sfeer van een plaat opzetten vind ik interessant. Het uit zo'n hoesje halen, plaat erop en aanzetten. Geen digitale spullen als Super Audio CDs of lossless muziek bestanden vanaf de media speler maar gewoon ouderwets audio naar je versterker.
Ik zie dan ook voor me een mooie aparte kast met daar bovenop de speler en daaronder (of ernaast) de verschillende platen. In mijn huidige appartement heb ik helaas niet zoveel ruimte om dat te kunnen realiseren maar het kan geen kwaad om de basis al aan te gaan schaffen.
Goede versterker (Marantz SR7005) en speakers heb ik al. Nu ben ik dus opzoek naar een platenspeler. Aan de ene kant wil ik ook qua uiterlijk een mooi ding omdat ik al aangaf hem op een gegeven moment een prominente plek zal gaan geven. Ook audio kwaliteit vind ik erg belangrijk dus ik kom al snel in de duurdere segmenten terecht, maar er is zoveel! Van 500euro tot 5000euro! Budget heb ik nog niet echt bepaald omdat ik eerst inzichtelijk wil krijgen wat ik krijg voor welk bedrag. Dan een keuze maak wat ik echt wil hebben. Maar waarschijnlijk zal ik niet meer meer dan 750 euro uitgeven voor een speler.
Ik ben me al aan het inlezen in dit topic, iemand nog meer tips voor relevante info? (Oja ik woon in New York, dus marktplaats is geen optie, wel ebay.)
Vooral de hele sfeer van een plaat opzetten vind ik interessant. Het uit zo'n hoesje halen, plaat erop en aanzetten. Geen digitale spullen als Super Audio CDs of lossless muziek bestanden vanaf de media speler maar gewoon ouderwets audio naar je versterker.
Ik zie dan ook voor me een mooie aparte kast met daar bovenop de speler en daaronder (of ernaast) de verschillende platen. In mijn huidige appartement heb ik helaas niet zoveel ruimte om dat te kunnen realiseren maar het kan geen kwaad om de basis al aan te gaan schaffen.
Goede versterker (Marantz SR7005) en speakers heb ik al. Nu ben ik dus opzoek naar een platenspeler. Aan de ene kant wil ik ook qua uiterlijk een mooi ding omdat ik al aangaf hem op een gegeven moment een prominente plek zal gaan geven. Ook audio kwaliteit vind ik erg belangrijk dus ik kom al snel in de duurdere segmenten terecht, maar er is zoveel! Van 500euro tot 5000euro! Budget heb ik nog niet echt bepaald omdat ik eerst inzichtelijk wil krijgen wat ik krijg voor welk bedrag. Dan een keuze maak wat ik echt wil hebben. Maar waarschijnlijk zal ik niet meer meer dan 750 euro uitgeven voor een speler.
Ik ben me al aan het inlezen in dit topic, iemand nog meer tips voor relevante info? (Oja ik woon in New York, dus marktplaats is geen optie, wel ebay.)
>> Signature?
check de speler van Project eens. Ik heb de project Debut van me meisie gekregen. mooie speler. Erg clean en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Uit het oogpunt van kwaliteit zou ik in ieder geval een redelijk deel voor het element reserveren. Dat is verreweg het meest bepalende voor de kwaliteit/klank.ChiLLeR schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:33:
Maar waarschijnlijk zal ik niet meer meer dan 750 euro uitgeven voor een speler.
Minimaal een audio technica at-440mla (€180,-) of vergelijkbaar.
En je moet de keuze maken nieuwe tafel of gebruikt.
Een gebruikte tafel zou ik niet snel laten opsturen want daar kleeft een groot risico aan. Tafels (en vooral armen) zijn zeer kwetsbaar en zwaar. Ze moeten zeer goed ingepakt worden (plateau los, stofkap los, arm los) wil je geen transportschade krijgen.
Ik zou persoonlijk eerst een wat minder dure platenspeler kopen om te zien of het wel wat voor je is. Ik had in het begin ook de meeste wilde plannen om een platenspeler te kopen. Zelfs nog even een Denon DP-A100 overwogen, maar toch besloten eerst een goedkoop ding neer te zetten. Na een paar weken had ik door dat het niets voor mij was en ik liever emotieloos streamde, gemak was de doorslag.ChiLLeR schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:33:
Ik ben nieuw in dit topic want ik zit al tijden te twijfelen of ik platenspeler ga aanschaffen en dan een mooie collectie platen bij elkaar zal gaan verzamelen................
Nofi, maar is zo'n dp-a100 niet gewoon een opgedirkte super-oem?
Je krijgt er dan wel een element bij van 400 euro (dl-a100, eigenlijk een soort dl-103), maar die tafel kost iets van 2500 euro.
De arm lijkt mij een dead giveaway voor z'n chinese roots.
Je krijgt er dan wel een element bij van 400 euro (dl-a100, eigenlijk een soort dl-103), maar die tafel kost iets van 2500 euro.
De arm lijkt mij een dead giveaway voor z'n chinese roots.
Ja dat is ook wel een goed punt. Als ik uiteindelijk dat ding maar 1x per maand gebruik dan moet ik me ook afvragen waar ik het voor doe. Misschien dan inderdaad toch maar met een goedkopere beginnen en dan kan ik later upgraden naar een 'hifi'-kwaliteit apparaat als het me bevalt.FeaR schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:16:
[...]
Ik zou persoonlijk eerst een wat minder dure platenspeler kopen om te zien of het wel wat voor je is. Ik had in het begin ook de meeste wilde plannen om een platenspeler te kopen. Zelfs nog even een Denon DP-A100 overwogen, maar toch besloten eerst een goedkoop ding neer te zetten. Na een paar weken had ik door dat het niets voor mij was en ik liever emotieloos streamde, gemak was de doorslag.
>> Signature?
Koop je nieuw of gebruikt?
Als je eerst ff aan draaitafels wilt 'snuffelen', koop dan een pioneer pl-12d (niet meer dan 30 euro betalen) en een nieuw at-95e elementje (en eventueel een nieuw snaartje voor de pioneer). Dan ben je voor 50 euro klaar en heb je imho een beter klinkende combi als een nieuwe rega rp-1.
Als je eerst ff aan draaitafels wilt 'snuffelen', koop dan een pioneer pl-12d (niet meer dan 30 euro betalen) en een nieuw at-95e elementje (en eventueel een nieuw snaartje voor de pioneer). Dan ben je voor 50 euro klaar en heb je imho een beter klinkende combi als een nieuwe rega rp-1.
Nieuw of gebruikt maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Wel lichte voorkeur naar nieuw omdat ik geen zin heb in spullen die het niet doen of gerepareerd moeten worden. Ik zal eens zoeken naar die PL-12D.mr_petit schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:04:
Koop je nieuw of gebruikt?
>> Signature?
Zijn er toevallig tweakers die het art vinyl systeem hebben/kennen ?
Lijkt me erg leuk om te hebben...
Linkje: http://www.artvinyl.com/
Hebben jullie ervaringen/foto's ?
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Misschien een actie'tje organiseren ? per 3 zijn ze € 99,- en per 6 zijn ze €189,-Tranzity schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:20:
Ha, toevallig zat ik daar gisteren naar te kijken.
Binnenkort wil ik er 3 bestellen.
Per 3 meer krijg je € 10,- korting...
Ik wilde deze ook aanschaffen maar toen liep ik bij de Urban Outfitters tegen simpele vinyl lijstjes aan.Mike2k schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:15:
Zijn er toevallig tweakers die het art vinyl systeem hebben/kennen ?
Voor 7.5USD per stuk (meen ik, iig goedkoop) 20USD voor 2, heb ik er 6 meegenomen.
Het zijn echt lijsten, dus geen makkelijke toegang. Ik heb de platen eruit gehaald en alleen het artwork in de lijsten gestopt. Zal eens kijken of ik een foto heb.
edit) kon even geen betere foto vinden;

[ Voor 8% gewijzigd door noks op 09-08-2012 12:49 ]
voor de afzettersprijs van €99 voor 3(!) lijstjes zou ik inderdaad naar alternatieven gaan kijken zoals noks dat heeft gedaan.
Dat scheelt wel een boel centjes...maar...waar heb je je platen dan nu in zitten? of slingeren ze gewoon los in je platenbak?noks schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:20:
[...]
Ik wilde deze ook aanschaffen maar toen liep ik bij de Urban Outfitters tegen simpele vinyl lijstjes aan.
Voor 7.5USD per stuk (meen ik, iig goedkoop) heb ik er 6 meegenomen.
Het zijn echt lijsten, dus geen makkelijke toegang. Ik heb de platen eruit gehaald en alleen het artwork in de lijsten gestopt. Zal eens kijken of ik een foto heb.
[afbeelding]

Jep, ik heb niet zo heel veel platen dat maakt het misschien makkelijkerMike2k schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
Dat scheelt wel een boel centjes...maar...waar heb je je platen dan nu in zitten? of slingeren ze gewoon los in je platenbak?
Zat net even te kijken op de websiet van urban outfitters, daar zijn de lijsten nu €16,- per stuk en als je er 2 koopt, krijg je de 2de voor de halve prijs...dus € 12,- per stuk...alleen jammer dat ze er niet in het wit zijn...noks schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:48:
[...]
Jep, ik heb niet zo heel veel platen dat maakt het misschien makkelijker
Spuitbus wit van de ActionMike2k schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:01:
[...]
Zat net even te kijken op de websiet van urban outfitters, daar zijn de lijsten nu €16,- per stuk en als je er 2 koopt, krijg je de 2de voor de halve prijs...dus € 12,- per stuk...alleen jammer dat ze er niet in het wit zijn...
Ik heb ze uit de US dus vandaar dat je hier andere prijzen hebt.
Import of gewoon in de tas meenemen?noks schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
Spuitbus wit van de Action
Ik heb ze uit de US dus vandaar dat je hier andere prijzen hebt.
In de tas en thuis blij zijn dat ze nog heel zijn
Vinyl is ook aanzienlijk goedkoper in de states, dus mocht je nog geen vakantie geplanned hebben
Ik heb weer wat pareltjes binnen,

De bovenste twee van Tsunami:
System F - Cry
Gouryella - Gouryella
past zo mooi bij de rest wat ik al heb

Ik heb de tip opgevolgd van de Pränt box van IKEA, daar berg ik mijn LP's nu tijdelijk in op. Daarnaast ligt er idd een blaadje waarop staat "Dj Vinyl Gewassen" houdt ik tenminste uit elkaar wat ik al gehad heb

De bovenste twee van Tsunami:
System F - Cry
Gouryella - Gouryella
past zo mooi bij de rest wat ik al heb

Ik heb de tip opgevolgd van de Pränt box van IKEA, daar berg ik mijn LP's nu tijdelijk in op. Daarnaast ligt er idd een blaadje waarop staat "Dj Vinyl Gewassen" houdt ik tenminste uit elkaar wat ik al gehad heb
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 10-08-2012 07:34 ]
Verwijderd
Ik baal als een stekker als ik het woord prant lees. Ik wiler kopen, maar de dichtsbijzijnde ikea verkoopt ze niet, en dan moet ik al naar brussel ...loewie1984 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:03:
Heb vandaag een Thorens TD160 opgehaald, voor €75, moet alleen nog een nieuwe snaar aanschaffen en de arm opnieuw afstellen. Ben er heel blij mee.
Waar woon je, ik stuur ze gewoon met de post naar je toeVerwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:08:
[...]
Ik baal als een stekker als ik het woord prant lees. Ik wiler kopen, maar de dichtsbijzijnde ikea verkoopt ze niet, en dan moet ik al naar brussel ...
Gefeliciteerd.Mcdeath schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:52:
Heb vandaag een Thorens TD160 opgehaald, voor €75, moet alleen nog een nieuwe snaar aanschaffen en de arm opnieuw afstellen. Ben er heel blij mee.
Let wel op dat je een goede snaar koopt, want er is een hoop zooi op de markt
Goeie prijs als hij er nog een beetje goed uitziet. Ik vind persoonlijk de TD165 de mooiste uit de 16x serie.Mcdeath schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:52:
Wat edtbonep zegt is inderdaad wel iets voor te zeggen. Een originele thorens snaar is niet per sé nodig, maar met een al te goedkope kun je problemen krijgen met het switchen tussen 33 & 45 toeren.
Uiteraard wel foto's laten zien als je hem geïnstalleerd hebt
Aargh jaloers, die wil ik ook wel op vinyl, heb je ze nieuw gekocht?
En ik ga voor Loewie's idee maar dan met 3 platen ipv 6, die dingen kan je bij de Ikea of Praxis kopen.
loewie1984 in "Het Grote Vinyl Topic"
De tiger.dk (o.a utrecht centrum) heeft die lijsten voor lp hoezen ook echt voor een paar euro. Ik dacht iets van 5 euro per stuk.noks schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:20:
[...]
Ik wilde deze ook aanschaffen maar toen liep ik bij de Urban Outfitters tegen simpele vinyl lijstjes aan.
Voor 7.5USD per stuk (meen ik, iig goedkoop) 20USD voor 2, heb ik er 6 meegenomen.
[afbeelding]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik heb althans die dingen nooit gezien in de Ikea. Zulke dingen zoek ik trouwens ook, maar dan voor tien platen (om mijn top tien tentoon te stellen).
Verwijderd
Oost vlaanderen .... Ik zoek een belg die ze me via kiala kan verzenden 😉loewie1984 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:19:
[...]
Waar woon je, ik stuur ze gewoon met de post naar je toe![]()
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30152596/Le Enfant! schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:50:
Ik heb althans die dingen nooit gezien in de Ikea. Zulke dingen zoek ik trouwens ook, maar dan voor tien platen (om mijn top tien tentoon te stellen).
Hij is dan ook eigenlijk voor schilderijen
Wat een gouden tip...bonzz.netninja schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:48:
[...]
De tiger.dk (o.a utrecht centrum) heeft die lijsten voor lp hoezen ook echt voor een paar euro. Ik dacht iets van 5 euro per stuk.
Dingen kosten er 4 euro stuk...
http://www.flying-tiger.n...st_voor_lps_20092173.html
Ik ben nog aan het nadenken om de draaitafel een complete revisie te laten geven, aangezien ik zelf niet zo handig in ben. Wat is jullie gedachte hierover?Nerpissad schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:56:
[...]
Goeie prijs als hij er nog een beetje goed uitziet. Ik vind persoonlijk de TD165 de mooiste uit de 16x serie.
Wat edtbonep zegt is inderdaad wel iets voor te zeggen. Een originele thorens snaar is niet per sé nodig, maar met een al te goedkope kun je problemen krijgen met het switchen tussen 33 & 45 toeren.
Uiteraard wel foto's laten zien als je hem geïnstalleerd hebt
Ik heb ze ooit ook bij de Xenos gekocht voor zo'n prijs. Alleen zie ik ze daar niet meer.Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:38:
[...]
Wat een gouden tip...
Dingen kosten er 4 euro stuk...
http://www.flying-tiger.n...st_voor_lps_20092173.html
Weet iemand waar je ze online kunt kopen? Een zwarte wissellijst, 30x30/32x32 ofzo....
Ik hoef geen easy access tot de plaat
daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar. mijn thorens hebben geen complete revisie nodig, maar het goed afstellen van element en arm moet zou wel gunstig zijn. ik doe dat nu 'op gevoel', maar dat kan waarschijnlijk beter.Mcdeath schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:06:
[...]
Ik ben nog aan het nadenken om de draaitafel een complete revisie te laten geven, aangezien ik zelf niet zo handig in ben. Wat is jullie gedachte hierover?
Verwijderd
Ik ben ook niet zo handig, want ik heb mijn Pro-Ject RPM 1.3 platenspeler geslooptMcdeath schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:06:
[...]
Ik ben nog aan het nadenken om de draaitafel een complete revisie te laten geven, aangezien ik zelf niet zo handig in ben. Wat is jullie gedachte hierover?
Heb eergisteren een nieuw element (Ortofon 2M Red) gemonteerd, maar sinds die tijd geen geluid meer uit mijn rechter speaker.. het lijkt er op of het groene kabeltje (green RG) kapot is, want bij de aansluiting op het element zit een knikje. Ik heb uitgesloten dat het aan het element ligt door een andere te proberen, daarbij hetzelfde probleem.
Iemand suggesties over wat ik hiermee kan? laten repareren is waarschijnlijk niet goedkoop en bij zelf knutselen vervalt de garantie.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 12:33 ]
Het zou ook kunnen dat het element niet netjes in de arm draait of dat de naald scheef op de plaat ligt. Dat zou ik als eerste even checken.
Ik begrijp verder je zin niet helemaal;
als je 'm onder garantie laat repareren dan is dat toch kostenloos?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:31:
laten repareren is waarschijnlijk niet goedkoop en bij zelf knutselen vervalt de garantie.
Verwijderd
De arm heb ik verder niet aangezeten, maar het element is het waarschijnlijk niet, ik heb de vorige er ook alweer op gezet, die werkt ook niet.vlaaing peerd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:49:
Het zou ook kunnen dat het element niet netjes in de arm draait of dat de naald scheef op de plaat ligt. Dat zou ik als eerste even checken.
[...]
als je 'm onder garantie laat repareren dan is dat toch kostenloos?
Ik denk dat schade aan de bedrading niet onder de garantie valt, omdat ik dat zelf heb gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 15:22 ]
Verwijderd
In dat geval kan je toch zelf proberen om het op te lossen. De garantie is dan toch al vervallen op dat onderdeel.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:19:
[...]
De arm heb ik verder niet aangezeten, maar het element is het waarschijnlijk niet, ik heb de vorige er ook alweer op gezet, die werkt ook niet.
Ik denk dat schade aan de bedrading niet onder de garantie valt, omdat ik dat zelf heb gedaan.
Oh, even bestellen dan.Bierkameel schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:24:
[...]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30152596/
Hij is dan ook eigenlijk voor schilderijen
Verwijderd
Ja dat doe ik misschien ook, maar ik heb het verhaal ook voorgelegd aan de leverancier om een indicatie te krijgen van de kosten. Als me dat te duur is dan ga ik zelf wel aan de slag.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:24:
[...]
In dat geval kan je toch zelf proberen om het op te lossen. De garantie is dan toch al vervallen op dat onderdeel.
Zoals gevraagd hier wat foto's, voorlopig gebruik ik nog mijn sony PS-LX33 platenspeler nog.
Overzichtje:

Element: (origineel volgens mij?):

Iemand enig idee wat dit is? (oude eigenaar wist het ook niet)

LP is trouwens een verzamelaar van The Beatles 1967-1970, als de Thorens goed werkt ga ik ook eens alle platen wassen
.
Overzichtje:

LP is trouwens een verzamelaar van The Beatles 1967-1970, als de Thorens goed werkt ga ik ook eens alle platen wassen

Verwijderd
Dat aparte dingetje is waarschijnlijk het voetje van een meeloopborstel, werden gebruikt om platen nat af te spelen...
Ik heb deze platenspeler gekocht vorig weekend. Het is een DJ draaitafel, maar hij werkt wel prettig moet ik zeggen:

Reloop RP-1000 MK3
Misschien dat ik binnenkort ook nog een direct drive erbij koop.

Reloop RP-1000 MK3
Misschien dat ik binnenkort ook nog een direct drive erbij koop.

Weer wat mooie platen gescoord.
Greenday 180 grams 2 albums in 1 hoes nieuw voor 7 euro

Prodigy - Breathe
Lady Gaga, dubbel 180 grams LP
Guns n Roses - Welcome to the jungle singles in de zwarte hoes.
Timo Maas 3 LP's
Moke - The Long & Dangerous Sea
Anouk 180 grams LP, klinkt erg goed.
Simon & Garfunkel, nogal een oude plaat.
Kan ook een gewoon meeloopborsteltje zijn, dus om het stof weg te vegen. (ook wel dust bug genoemd)Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:10:
Dat aparte dingetje is waarschijnlijk het voetje van een meeloopborstel, werden gebruikt om platen nat af te spelen...
Wat jij bedoelt is een lencoclean systeempje.
Hoe dan ook geen van beide favorieten van mij.
Al je platen 1x goed wassen (bijv. met een knosti en verdunde vloeistof), een nieuwe antistatische binnenhoes (poly-bag) en voor het afspelen met zo'n carbon borsteltje erover heen en je hebt een super weergave
Verwijderd
Iemand een idee waar ik deze connectortjes kan halen?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:59:
[...]
Ja dat doe ik misschien ook, maar ik heb het verhaal ook voorgelegd aan de leverancier om een indicatie te krijgen van de kosten. Als me dat te duur is dan ga ik zelf wel aan de slag.
Om de draden mee aan het element te schuiven, de polen van het element hebben een diameter van ongeveer 1mm.

Hele draden zijn ook goed, maar wel iets dikker.
Ben van plan kabels uit een usb kabel te gebruiken, deze zijn net iets dikker. Hopelijk niet te dik, zodat de arm wel soepel kan bewegen en niet blijft staan..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 20:23 ]
Hoe en waar?Bierkameel schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:02:
[afbeelding]
Weer wat mooie platen gescoord.
Greenday 180 grams 2 albums in 1 hoes nieuw voor 7 euro
Conrad heeft ze (hele draden incl stekkertjes that is)Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
[afbeelding]
www.conrad.nl/ce/nl/produ...uitkabel/1310060&ref=list
Dat dingentje linksboven op die TD160 is (geloof ik) zo'n apparaatje dat aan het einde van de plaat de naald ietsje omhoog tilt. Dit om te voorkomen dat je je naald+vinyl sloopt als je in slaap valt als iron butterfly in a gadda da vida is afgelopen.
Die TD160 is toch niet automatisch?
Zou kunnen dat de vorige eigenaar wel eens de plaat vergat.
Staat dan niet op de goede plek....
Die TD160 is toch niet automatisch?
Zou kunnen dat de vorige eigenaar wel eens de plaat vergat.
Staat dan niet op de goede plek....
Parklife
In Deventer bij een platenzaak, ze hadden er een stuk of 20 dus misschien nog wel op voorraad.loewie1984 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:17:
Hoe en waar?
Ze hebben geen webwinkel
Verwijderd
Die green day en prodigy doen mijn hart ferm sneller slaan ...Bierkameel schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:45:
[...]
In Deventer bij een platenzaak, ze hadden er een stuk of 20 dus misschien nog wel op voorraad.
Ze hebben geen webwinkel
Originele snaar van Thorens is het goedkoopst bij deze webshop http://www.zum-shop.de/Or...D-160-TD160_p10649_x2.htm te krijgen. Daar heb ik de snaar voor mijn Thorens gekocht.Mcdeath schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:39:
Zoals gevraagd hier wat foto's, voorlopig gebruik ik nog mijn sony PS-LX33 platenspeler nog.
Overzichtje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
LP is trouwens een verzamelaar van The Beatles 1967-1970, als de Thorens goed werkt ga ik ook eens alle platen wassen.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Bedankt, eerst een festival en dan krijgt de Thorens de benodigde TLC.Xfile schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:24:
[...]
Originele snaar van Thorens is het goedkoopst bij deze webshop http://www.zum-shop.de/Or...D-160-TD160_p10649_x2.htm te krijgen. Daar heb ik de snaar voor mijn Thorens gekocht.
Heb een nieuwe concorde naald die een aantal seconden over de rondjes van de platter is gegaan... Vergeleken met mijn andere naald zijn de hele hoge tonen iets zachter. Gelijk vervangen?
Dat is ook een scratchnaald toch? Moet volgens mij wel wat kunnen hebben.
Mijn Stanton is ook een keer over het papier gegaan maar klinkt verder nog wel goed dus ik vervang hem voorlopig niet.
Mijn Stanton is ook een keer over het papier gegaan maar klinkt verder nog wel goed dus ik vervang hem voorlopig niet.
Verwijderd
De losse connectortjes en ook de element-aansluitdraden kun je op onderstaande link vinden,Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Iemand een idee waar ik deze connectortjes kan halen?
Om de draden mee aan het element te schuiven, de polen van het element hebben een diameter van ongeveer 1mm.
[afbeelding]
Ben van plan kabels uit een usb kabel te gebruiken, deze zijn net iets dikker. Hopelijk niet te dik, zodat de arm wel soepel kan bewegen en niet blijft staan..
en.. usb draardjes zou ik daar niet voor gebruiken, dat kan echt wel beter, je kent het verhaal wel, de zwakste schakel.....:
element bekabeling en terminals
Verwijderd
Kan iemand die in Utrecht woont daar eens binnenlopen en dit voor mij bevestigen? Ik zie ze inderdaag op de website, maar als ze niet in de winkel in Utrecht liggen heeft het weinig zin om daar naar toe te gaan vanuit Tilburgbonzz.netninja schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:48:
[...]
De tiger.dk (o.a utrecht centrum) heeft die lijsten voor lp hoezen ook echt voor een paar euro. Ik dacht iets van 5 euro per stuk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic