Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Iemand toevallig de lp van Ed Sheeran al liggen? Zo ja, hoe klinkt hij>? K heb t album al in de auto zetten maar denk dak m ook op plaat wil gezien ik zwaar onder de indruk ben van die jonge!

Vind 25 euro bij bol.com wel n beetje duur dus als iemand nog n goed adresje weet...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:21:
[...]

Mooie vangst, zeker die van Genesis, een van mijn favoriete platen ooit!

Ik heb deze pinksteren de volgende platen voor 1-2 euro per stuk meegenomen:
[afbeelding]
Allemaal redelijk goede staat, behalve de hoes van 'turn of a friendly card', het vinyl daarentegen is wel goed afspeelbaar.

Het betreft de volgende platen:
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Supertramp - ...Famous Last Words... (1982)
The Alan Parsons Project - Pyramid (1978)
The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)

Waarvan ik eigenlijk alleen crime of the century ken, de rest moet ik nog luisteren :) leuke manier om 'oude' muziek te leren kennen.
zeker Alan Parsons zal je bekend klinken en Supertramp is gewoon goed! twee van mijn favo bands

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:36
Vorige maand een mooie platenbak en wat schoonmaakspulletjes besteld besteld bij vinyl4ushop.nl maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vinyl4ushop.nl/contents/media/vsbox200-2white%40www.vinyl4ushop.nl_000.jpg

Krijg ook geen reactie op mails. Heb toch sterk de indruk dat ik ben opgelicht.
Bestel hier dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
Olghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:19:
Vorige maand een mooie platenbak en wat schoonmaakspulletjes besteld besteld bij vinyl4ushop.nl maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.

[afbeelding]

Bestel hier dus niet!
wat moest ie daar kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
datadevil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:41:
[...]

wat moest ie daar kosten?
€70,- euro. Best een flink bedrag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:19:

[afbeelding]

Bestel hier dus niet!
Ziet er vet uit, maar een etage of 2 te laag.... Voor 70 roebels kan je dat wel zelf maken denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:47:
[...]

Ziet er vet uit, maar een etage of 2 te laag.... Voor 70 roebels kan je dat wel zelf maken denk ik ...
euro of 30 hooguit..eens kijken wat ik er van kan maken binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
datadevil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:55:
[...]

euro of 30 hooguit..eens kijken wat ik er van kan maken binnenkort..
Ben niet zo handig en vind het niet erg om er wat voor te betalen maar heb nu €70 voor betaald maar heb niks.
misschien een beetje offtopic maar is er een manier om mijn geld terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Ben niet zo handig en vind het niet erg om er wat voor te betalen maar heb nu €70 voor betaald maar heb niks.
misschien een beetje offtopic maar is er een manier om mijn geld terug te krijgen?
Geduld is een mooie zaak. En handing hoef je hier niet echt voor te zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Topic waarschuwing als je reageert in een reply.

edit: zit overigens hard te dubben over de aanschaf wat dan mijn duurste LP object in de verzameling gaat worden.
de 6 delige deluxe uitvoering van de soundtrack van The Girl With The Dragon Tattoo van Trent Reznor (NIN) en Atticus Ros. Komt in een bijzondere box, oplage 3000 stuks. Handgesigneerd. Plus een usb stick in de vorm van een razor blade met het album ook nog eens lossles en in flac erop.

Kosten: 300 usd / 191 GBP oftewel 240 euro....

Ik wil hem wel, maar het is zooooo veel geld /whine modus...

[ Voor 64% gewijzigd door loewie1984 op 12-06-2012 15:38 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist hier in de stad kunnen ophalen voor 5euro :9~

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/3149fsw.png

Verder gisteren nog op marktplaats gekocht:

Pink Floyd - The Piper at the gates of dawn (1967, NL)
Led Zeppelin - Presence (1976, UK)
Queen - A Night at the Opera (1975, UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:33:
Zojuist hier in de stad kunnen ophalen voor 5euro :9~

[afbeelding]

Verder gisteren nog op marktplaats gekocht:

Pink Floyd - The Piper at the gates of dawn (1967, NL)
Led Zeppelin - Presence (1976, UK)
Queen - A Night at the Opera (1975, UK)
Disintegration is inderdaad :9~, staat ook al een hele poos op mijn verlanlijstje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:36:
[...]

Topic waarschuwing als je reageert in een reply.

edit: zit overigens hard te dubben over de aanschaf wat dan mijn duurste LP object in de verzameling gaat worden.
de 6 delige deluxe uitvoering van de soundtrack van The Girl With The Dragon Tattoo van Trent Reznor (NIN) en Atticus Ros. Komt in een bijzondere box, oplage 3000 stuks. Handgesigneerd. Plus een usb stick in de vorm van een razor blade met het album ook nog eens lossles en in flac erop.

Kosten: 300 usd / 191 GBP oftewel 240 euro....

Ik wil hem wel, maar het is zooooo veel geld /whine modus...
Voor 6 vinyls en een usb stick is dat superveel geld ..... Ziet er wel een mooie box uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de eerste 6 lps van u2 en pink floyd binnen ... Was een leuk pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:01:
[...]

Voor 6 vinyls en een usb stick is dat superveel geld ..... Ziet er wel een mooie box uit
Ja, heb ze toch besteld.. dus afwachten dan zal ik wat foto's posten :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:02:
Vandaag de eerste 6 lps van u2 en pink floyd binnen ... Was een leuk pakket :)
Welke lp's van pink floyd? Originelen of herdruk?
Als het goed is krijg ik morgen Atom Heart Mother, Animals en Wish you Were Here binnen :) gekocht via marktplaats. Wish you were here heb ik al (fantastische plaat), maar wou hem graag in goede staat hebben, die ik nu heb is aardig slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:50:
[...]

Als het goed is krijg ik morgen Atom Heart Mother, Animals en Wish you Were Here binnen :) gekocht via marktplaats. Wish you were here heb ik al (fantastische plaat), maar wou hem graag in goede staat hebben, die ik nu heb is aardig slecht.
Originelen

Meddle
Animals
Wish you were here
Ummagumma
Atom heart mother
Dark side of the moon

The wall had ik al

Hoezen , de een al beter dan de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:50:
[...]

Meddle is ook in erbarmelijke staat van hoes, maar goed, ooit komt die wel beter ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:
[...]

Originelen

Meddle
Animals
Wish you were here
Ummagumma
Atom heart mother
Dark side of the moon

The wall had ik al

Hoezen , de een al beter dan de andere
Exact dat lijstje staat hier ook in de kast. Heb de Wall wel 5x gehad, standaard kringloop plaat. Ik heb laatst de 2e van Arctic Monkeys gekocht, die collectie nu compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja arctic, radiohead, SoundgArden, creed, tindersticks.... Gelijk wat ervan staat op het lijstje. Er komt geen eind aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een leuke bestelling binnen gekregen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2pt5tt0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:35:

[afbeelding]
Allemaal nieuw ? Of 2e hands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze 4 zijn inderdaad allemaal nieuw, maar het grootste deel van mijn Lp's zijn 2e hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:45
Gisteren Tea for the Tillerman (van Cat Stevens) besteld op 200 gr. vinyl van Analogue Productions. Kost wat, maar dan heb ik hopelijk ook wat. Ik koop selectief en soms nieuw voor vrij veel geld (laatst nog voor 50 euro een gelimiteerde versie van Rumours van Fleetwood Mac - twee LP's op 45 toeren een mooie remastering van Steve Hofmann - waanzinnig goed) en soms voor bijna niks (13 platen voor een tientje op de lokale bazaar - 1 plaat kon ik weggooien zo slecht, de rest was na schoonmaken redelijk tot zeer goed - zat zelfs een door alle leden getekend exemplaar bij van de Dutch Swing College Band).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

[afbeelding]
Siamese Twins _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geslaagd zijn heeft zo z'n voordelen:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/j10xgi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20hul4k.jpg

Men ziet hier:
Simon and Garfunkel - Bidge over Troubled water
Genesis - Foxtrot
The Beatles - A Collection of Beatles Oldies
The Beatles - Let it Be

Queen - Flash Gordon
Elton John - Breaking hearts
Lionel Richie - All night long (All night)
Genesis - Mama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:12:
Geslaagd zijn heeft zo z'n voordelen:

[afbeelding]
[afbeelding]

Men ziet hier:
Simon and Garfunkel - Bidge over Troubled water
Genesis - Foxtrot
The Beatles - A Collection of Beatles Oldies
The Beatles - Let it Be

Queen - Flash Gordon
Elton John - Breaking hearts
Lionel Richie - All night long (All night)
Genesis - Mama
Jij hebt mensen die je dit cadeau doen? Of je hebt geld ontvangen zodat je dit kon kopen. Either way een leuke lp's

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Gaat niet over vinyl, maar misschien wel leuk... :)

Heb een tijdje geleden een ouwe grammofoon uit 1912 op de kop getikt. Een His Masters Voice, koperen hoorn, helemaal nog in originele staat. Ongeveer gelijk aan dit model overigens:

Afbeeldingslocatie: http://www.bazaa.co.nz/images/Store959/%7BDCA9CD21-9881-4E1C-B410-17F449D687B6%7D.jpeg

Had nog bakelieten platen liggen (o.a. Elvis, Chuck Berry, Sinatra, BB King, Coltrane), maar nog nooit kunnen proberen. Over nostalgie gesproken :P

Geluid is precies wat je verwacht. Lekker schel, mooie ruis en veel koper :) Je waant je weer 100 jaar terug in de tijd. Geweldige technologie hoor! Had me er nooit zo in verdiept.....

Ik zie achteraf prijzen van 250-1500 euro voor modellen in goede staat. Ik heb er ruim < 100 voor betaald. Ik weet niet of die dingen "bijzonder" genoeg zijn om er een paar foto's van te maken en te delen met mijn mede-GoTters? :) Zo'n apparaat is in ieder geval wel een must voor iedereen die platen luistert, al is het alleen al om de techniek met eigen ogen te zien.

Het zet me in ieder geval wel aan het denken dat het niet zo wijs was om 12/13 jaar geleden mijn LP-collectie te verkopen aan een platenwinkel. Achteraf gezien zaten daar mooie pareltjes tussen (Beatles, Stones, Franklin, Jackson etc.). Een nieuwe collectie beginnen is aantrekkelijk.... *zucht*

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 16-06-2012 21:34 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Oeh, erg gaaf!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Tuurlijk willen we foto's zien,maar wel eerst even de Brasso over de hoorn halen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:58:
[...]

Jij hebt mensen die je dit cadeau doen? Of je hebt geld ontvangen zodat je dit kon kopen. Either way een leuke lp's
Ik heb mensen die dit cadeau doen :D Wat wil je nog meer? Niets toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik wil een platenspeler zelf gaan samenstellen. Een plint van massief hout, een passende motor (ik heb al een subplatter en glazen plateau van Rega, dus een rega motor ligt voor de hand. Twijfel nog over de arm. Uit nostalgie zou een SME 3009 leuk zijn, maar die zijn nog aardig aan de prijs gezien de leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25

[afbeelding]
Mooie platen, waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieux
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 16:29
Heb daarnet een Luxman P264 gekocht in de kringwinkel voor € 17.
Heb de naald al vervangen van een ander Shure element dat ik nog als reserve had. Werkt verder perfect behalve het auto-lift mechanisme maar dat zal wel in de manual te vinden zijn.
Heeft er iemand meer info over deze platenspeler of Luxman algemeen? Ziet er wel mooi uit van design trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zijn gekocht bij 7inchsingles.nl, ze hebben prima prijzen voor nieuwe lp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
Ergens op een zolder heb ik een Soundlab DL-P1R gevonden die er nog helemaal perfect uitziet. Er mist alleen nog een element + naald waar ik nu naar opzoek ben.

Ik ben geen DJ en ik verwacht dat ik een paar keer in de week wat plaatjes zal draaien. Via internet heb ik wat opgezocht en ik kwam de Stanton 500v3 vrij vaak tegen. Is dit wat?

[ Voor 25% gewijzigd door ImmortalSoul op 20-06-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
Vandaag binnengekregen :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.audioaffair.co.uk/images/uploads/big/180LPBXRCP.jpg

En deze in de pre-order O+
Afbeeldingslocatie: http://looneytunescds.files.wordpress.com/2012/06/275a7000.png?w=474&h=366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28
EcktenBaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:30:
Vandaag binnengekregen :9~

[afbeelding]

En deze in de pre-order O+
[afbeelding]
Mooie aanwinst! Hangen nog altijd goede prijskaartjes aan platen van de RHCP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Elluminatie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:34:
[...]

Mooie aanwinst! Hangen nog altijd goede prijskaartjes aan platen van de RHCP ;)
Bedankt! Ja klopt, de oudere platen als Mothers Milk of Blood Sugar Sex Magik zijn nog altijd even duur als menige plaat die nu nieuw verschijnt en je vind ze ook bijna niet tweedehands, in ieder geval niet voor een zacht prijsje dat het prijsverschil tussen tweedehands en nieuw rechtvaardigt.

Deze Stadium Arcadium was in een Amerikaanse webshop in de aanbieding, voor slechts $40,- ! Als je nagaat dat hij hier voor gemiddeld €130,- over de toonbank gaat, is de keuze snel gemaakt. Helaas wel dure verzendkosten en nog douanekosten eroverheen helaas, wat het totaal op ca. €90,- bracht, maar ik wilde deze al redelijk lang en heb ze nooit ergens goedkoper kunnen vinden, behalve de non-deluxe versie van 150 gram per plaat. Echter wou ik het dan wel direct goed aanpakken voor de optimale geluidskwaliteit, ik ben die loudness war van de RHCP wel zat eigenlijk... Maar ik wou dus per sé deze, maar daar betaal je dan ook wel voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 19:12
Ik heb gisteren deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7531148/DSC_5036.JPG

Mumford & Sons - Sigh No More
-en-
MUSE - Absolution

Maar helaas moet MUSE morgen terug naar de winkel, want in plaats van een A, B, C en D kant zat er twee maal een C en D kant in het album :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mooooody schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:18:
Gaat niet over vinyl, maar misschien wel leuk... :)

Heb een tijdje geleden een ouwe grammofoon uit 1912 op de kop getikt. Een His Masters Voice, koperen hoorn, helemaal nog in originele staat. Ongeveer gelijk aan dit model overigens:
Die dingen zijn heel vaak goedkope reproductie uit India, een échte HMV heb je niet voor dat geld :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden bij Didi in Heerlen:

Een originele van Smashing Pumpkins!!

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/e893dbecb70211e1aebc1231381b647a_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Heel vet! Ik wil nog steeds een mooie MCATIS van de Pumpkins. SD koop ik wel als nieuw voor 12 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het nieuwe album van de Pumpkins, Oceania ook zeer goed. Heb hem daarom maar gepreorderd op vinyl.
Onlangs heb ik dus ook de remaster van Siamese Dream gekocht, blijft ook een geweldige plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:21:
Gevonden bij Didi in Heerlen:

Een originele van Smashing Pumpkins!!

[afbeelding]
Lekker kleurtje, ik zit al eens stiekem te kijken naar alle pumpkins materiaal op vinyl. Maar morgen komt mijn box van trent reznor en atticus ross binnen. Daar moet ik het voorlopig maar mee doen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
EcktenBaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:48:
[...]
Deze Stadium Arcadium was in een Amerikaanse webshop in de aanbieding, voor slechts $40,- ! Als je nagaat dat hij hier voor gemiddeld €130,- over de toonbank gaat,
Dude... no way dat die dingen 130,- opleveren. Distributie vind vanuit Nederland plaats!

Verder niet opkijken dat de kans groot is dat het vinyl in NL geperst is, en via de VS weer bij je is gekomen. Hier staat nl de grootste pers van Europa (achtergelaten door Sony en verkocht aan derden)
mentalmadnizz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:10:

Die dingen zijn heel vaak goedkope reproductie uit India, een échte HMV heb je niet voor dat geld :)
haha klopt, mijn Opa (Indiaas) had er ook altijd 1 staan, volgens mij zijn deze wel in licentie geproduceerd trouwens, dus ook redelijk identiek. Desondanks zou ik wel zuinig ermee zijn, het is mooi spul met redelijk historische waarde, mede te danken aan het hondje. :9

[ Voor 29% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
vlaaing peerd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:44:
[...]

Dude... no way dat die dingen 130,- opleveren. Distributie vind vanuit Nederland plaats!

Verder niet opkijken dat de kans groot is dat het vinyl in NL geperst is, en via de VS weer bij je is gekomen. Hier staat nl de grootste pers van Europa (achtergelaten door Sony en verkocht aan derden)
Deze zijn niet geperst in Nederland, is door Record Technology Inc. gedaan in de Verenigde Staten.
En geef mij maar een adres waar ik ze nóg goedkoper kan vinden dan waar ik ze nu gehaald heb.
En dan heb ik het over de deluxe edition van 180 gram per plaat, niet de normale versie van 150 gram per plaat. Iedereen verwondert zich erover dat dit album zo schrikbarend duur is op vinyl, dus je bent niet de enige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
EcktenBaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:18:
[...]

Deze zijn niet geperst in Nederland, is door Record Technology Inc. gedaan in de Verenigde Staten.
En geef mij maar een adres waar ik ze nóg goedkoper kan vinden dan waar ik ze nu gehaald heb.
En dan heb ik het over de deluxe edition van 180 gram per plaat, niet de normale versie van 150 gram per plaat. Iedereen verwondert zich erover dat dit album zo schrikbarend duur is op vinyl, dus je bent niet de enige. ;)
Geef mij maar een linkje waar ik dat album nog zo goedkoop kan uithalen ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ladies and Gentlemen, I proudly present:

The Girl With The Dragon Tattoo Vinyl Deluxe Box - Unboxing :)
Heel lang zat ik te dubben om deze box te kopen. Ik wilde hem zo graag nadat ik in de ban van de film was geraakt. De muziek speelt echt een rol in deze film en geeft je dat gevoel wat er bij hoort.

Toen bleek dat ze er een Ltd. vinyl deluxe box van gemaakt hebben heb ik zwaar zitten dubben, maar uiteindelijk toch de box besteld bij Acoustic Sounds US en de $ 352,00 / € 285,00 betaald vorige week woensdag en zie hier het resultaat wat Fed-Ex vanochtend aan mijn deur kwam afleveren *O*

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8003/7419233392_705a542515.jpg
Unboxing - TGWTDT Vinyl Deluxe by loewie1984, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7132/7419233558_db8bc7702d.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8024/7419233816_b0e0bb48ae.jpg

4. De hanger/ketting die je bij de USB stick krijgt
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7115/7419234032_4fd4fc42d2.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8026/7419234166_063cd337ef.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8150/7419234310_722a325a92.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8154/7419234466_a3bb043931.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7266/7419234792_5ab894d477.jpg

9. Usb stick oOo
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5349/7419235020_28d390e44f.jpg

10. Dat we even weten wie het gecomponeerd, gearrangeerd, geperformeerd en geproduceerd heeft ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5327/7419235150_e4535e3643.jpg

11.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8145/7419235290_81af865302.jpg

12.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5079/7419235466_e34b6e6d4b.jpg

13.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8004/7419235656_48f8b19cc7.jpg

14.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5441/7419235804_bdf22551e7.jpg

En dan past dit natuurlijk mooi bij mijn andere vinyl box die ik al wat jaartjes heb, de link is trouwens ook gelegd:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7129/7419235942_d971656ab1.jpg
Led Zeppelin - Mothership Deluxe Box by loewie1984, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5327/7419236090_56e9a7bb9b.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8167/7419236254_dbd4282e19.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5448/7419236450_2fea36fdf8.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8141/7419236594_12b58d1daf.jpg

Totaalshotje:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8167/7419233034_14a2af86b1.jpg
Vinyl Deluxe Boxes Together by loewie1984, on Flickr

Me is happy!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
EcktenBaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:18:
[...]

ach ja ach my bad, het is ook een 4xLP boxset, dan magtie inderdaad wel duurder zijn! Verschil tussen 150 en 180grams is overigens €0.25/stuk inkoop. Verder kan je op een 180grs ook niet dieper snijden trouwens.

Wel een leuke opsteker is dat dit album opnieuw gemasterd is, die dankzij de beperkingen van vinyl niet zo debiel hard kan gezet worden als op een CD, dus je hebt een veel dynamischere versie te pakken dan de mensen die de CD hebben gekocht.

Was van de week nog even bij de lokale platenzaak langs, alle RHCP LP's liggen daar tussen de €18,- en 35,- nieuw. Maar de 4-box was inderdaad al zo'n 100 eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb laatst mezelf dit cadeau gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/547355_145008298968221_615915634_n.jpg

spoiler: Titel
Voor de mensen die het niet zien: Dit is een 4 delig genummerd album van Michael Jackson's This is It

[ Voor 29% gewijzigd door Mike2k op 22-06-2012 20:56 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
loewie1984 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:33:
[...]

Geef mij maar een linkje waar ik dat album nog zo goedkoop kan uithalen ;)
https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WEALP49996
vlaaing peerd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:27:
[...]

ach ja ach my bad, het is ook een 4xLP boxset, dan magtie inderdaad wel duurder zijn! Verschil tussen 150 en 180grams is overigens €0.25/stuk inkoop. Verder kan je op een 180grs ook niet dieper snijden trouwens.

Wel een leuke opsteker is dat dit album opnieuw gemasterd is, die dankzij de beperkingen van vinyl niet zo debiel hard kan gezet worden als op een CD, dus je hebt een veel dynamischere versie te pakken dan de mensen die de CD hebben gekocht.

Was van de week nog even bij de lokale platenzaak langs, alle RHCP LP's liggen daar tussen de €18,- en 35,- nieuw. Maar de 4-box was inderdaad al zo'n 100 eurie.
Ja klopt, ik moet nu alleen nog wachten tot ik mijn platenspeler binnenkrijg. Het heeft geen zin om ze af te spelen op die ik nu heb in de zin van geluidskwaliteit. Ik ben ook een beetje bang dat de naald niet meer goed is, ik meen ergens gelezen te hebben dat dat niet heel goed is voor platen.

[ Voor 13% gewijzigd door EcktenBaas op 23-06-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59

Blaasvis

Cidora \o/

Na een rondje kringloop ben ik toch met wat aardige platen thuis gekomen :D
Een aantal gewoon meegenomen omdat ik de hoezen mooi vind.
Die van Klaatu en massada. Ben benieuwd wat voor een muziek het gaat zijn.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.soulfly.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1129&g2_serialNumber=2
Afbeeldingslocatie: http://gallery.soulfly.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1132&g2_serialNumber=1

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:14:
Ladies and Gentlemen, I proudly present:

The Girl With The Dragon Tattoo Vinyl Deluxe Box - Unboxing :)
Heel lang zat ik te dubben om deze box te kopen. Ik wilde hem zo graag nadat ik in de ban van de film was geraakt. De muziek speelt echt een rol in deze film en geeft je dat gevoel wat er bij hoort.

Toen bleek dat ze er een Ltd. vinyl deluxe box van gemaakt hebben heb ik zwaar zitten dubben, maar uiteindelijk toch de box besteld bij Acoustic Sounds US en de $ 352,00 / € 285,00 betaald vorige week woensdag en zie hier het resultaat wat Fed-Ex vanochtend aan mijn deur kwam afleveren *O*

.......

1.
[afbeelding]
Iets minder spectaculair dan die boxsets van jou, maar ik heb vandaag ook mijn eerste boxset binnengekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://ekkelkamp.net/uploads/anesthetize-lp.jpg

Porcupine Tree - Anesthetize (live in tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Das toch ook een vette box. Porcupine Tree is gewoon goed, voor mij echter net iets te om het op vinyl te kopen. Maar toch een sjieke box

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knipje ;)

[ Voor 255% gewijzigd door teacher op 29-07-2012 21:34 . Reden: Nee echt niet.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:45:
Goedemiddag beste forummers,

ik ben een grote fan van Vinyl. Heb dan ook een leuke verzameling.
Echter, moet er wat weg gedaan ( verkocht ) worden .
Ik zie dat hier mensen fan zijn, misschien iemand interesse?
Dit is het lijstje:

- waslijst aan platen
Je observerende vermogen laat je voor wat betreft vinyl liefhebbers niet in de steek,. maarrrr heb je ook de topic waarschuwing gezien?
Kunnen we koop & verkoop buiten het forum houden?
Linken naar je advertentie in http://tweakers.net/aanbod/ kan wel.
Dus plaatjes hier weghalen, aanbieden op V&A en dan mag je een linkje plaatsen. In topic koopjes en onderhandelingen heb niets met vinyl te maken. :)

[ Voor 46% gewijzigd door loewie1984 op 24-06-2012 18:10 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:10:
[...]

Je observerende vermogen laat je voor wat betreft vinyl liefhebbers niet in de steek,. maarrrr heb je ook de topic waarschuwing gezien?

[...]

Dus plaatjes hier weghalen, aanbieden op V&A en dan mag je een linkje plaatsen. In topic koopjes en onderhandelingen heb niets met vinyl te maken. :)
Bedankt voor de informatie Loewie, aangepast hoop dat het zo goed is! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Laatst nog een paar plaatjes gekocht in plaatboef in Rotterdam. Meneer Jules Deelder stond er ook (natuurlijk bij de jazz afdeling)

Twee platen van Neil Young en Leonard Cohen gekocht voor €5,00 per stuk.

p.s Zijn er mensen hier fan van supertramp? Heb aardig wat platen staan.. misschien kan ik er iemand een plezier mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
PuDy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:06:
p.s Zijn er mensen hier fan van supertramp? Heb aardig wat platen staan.. misschien kan ik er iemand een plezier mee doen.
Dude, lees even boven en onder. dat geld ook als het gratis is.
Waarschuwing:
Kunnen we koop & verkoop buiten het forum houden?
Linken naar je advertentie in http://tweakers.net/aanbod/ kan wel.Waarschuwing:

[ Voor 18% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik ga van 't weekend naar Antwerpen. Heeft er iemand nog toffe adresjes voor platenzaken? Mijn smaak gaat naar Beatles / Stones / Zeppelin / Velvet Underground / Britpop / Grunge etc. uit. Techno platen laat ik liever links liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Net besteld, paar dagen levertijd:

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/5/1/1/3/1000004011093115.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dustandgrooves.com

Mooie leestip over serieus verzamelen. Een site van iemand die de hele wereld over reist en serieuze vinyl verzamelaars interviewt. En die zijn stevig door de vinyl bug gebeten!

Op crowdfundingsite Kickstarter is een project gestart om al geld te verzamelen om al die interviews in boekvorm en als ebook te krijgen. Gewoon gaaf om over het waarom van een collectie te lezen en natuurlijk goed voor de inspiratie.

Kickstarter: http://kck.st/PkKM4V

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/295cm1f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-H_dbt-37egQ/TaEF9XFzGiI/AAAAAAAAF4E/yfgr2d-Fi-s/s1600/Dust_and_Grooves_3120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/058/134/339f8b4cd1e869fe2433a9833ef77e0e_large.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 19-09 16:56
Deze site volg ik al vanaf dag 1. Waanzinnige foto's en verhalen. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Vinyl1.jpg
Mijn eerste plaatjes gekocht, bij de Mediamarkt nog wel :D
Ik zat er al langer over te denken om ermee te beginnen en ze prijzen zijn daar ook nog lager dan als ik ze online bestel.
Nu nog een draaitafel zien te vinden, iemand suggesties tot 400 euro? Het moet wel een stevig ding zijn dus ik zit aan een Technics of Stanton te denken, die plastic rommel van de Mediamarkt was niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Koop gewoon een mooie ProJect Debut. Ik zou niet zo'n dj-tafel thuis neerzetten...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die had ik op de site van Hobo gezien, is dat een beetje kwaliteit? Ik wil geen cheap plastic rammelding en die zijn wel erg basic, niet eens een start stop systeem wat handig kan zijn als je een keer iemand anders een plaatje wil laten wisselen.
Dan liever een zware DJ tafel, heb jaren met een Technisch 1200 gedraaid in mijn hardcore tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 19-09 16:56
Persoonlijk en ik spreek uit ervaring, is een project Debut en leuk instaptafeltje maar niet voor het bedrag wat ze er nieuw voor vragen. Ik vond het nogal cheap gemaakt met een erg matige arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Wat voor start-stop syseem wil je hebben? Mijn ProJect heeft een aan-uit schakelaar op de motor. Meer is toch niet nodig? Mijn versie heeft idd niet meer de originele arm en heeft daarnaast een Goldring 1012.
Een Technics kan prima, maar ik vind het niet echt passen bij je overige serieuze hifi spullen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Vinyl2.jpg
Nieuwe plaatjes en morgen komt mijn Stanton ST-150 binnen, ik heb wat Rega's bekeken maar wat een gammele dingen zeg, dan kan je net zo goed een Lenco van 70 euro kopen, en ik heb ook geen zin om elke keer de snaar te verleggen voor een andere snelheid.
Dus nu maar 20KG aan degelijkheid gekocht, past ook beter bij mijn inrichting dan een mooie houten Thorens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 13-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wauw, een vinyltopic. Nooit gezien. Heb in mijn tienerjaren (jaren 90) veel platen gedraaid. Die waren toen totaal uit trek en kocht ik voor los muntgeld bij de kringloop. Hele collectie opgebouwd. Met name jaren 60 en verder wat blues, jazz en wat rock. Toen ik ging studeren werd het lang stil qua vinyl.

Jaren later begon ik geluid weer te waarderen en begonnen met in de woonkamer een reciever met goede speakers. Toen hogere bitrate FLACjes etc en toen dacht ik... hee mijn platenspeler!

Nu heb ik in de schuur aka mancave de volgende setup:
- Onkyo A-15 amp
- Philips 212 speler (die met die groene schattige touch knopjes)
- setje Celestion Ditton 15 XR speakers (jaren 70 UK)

Boel aansluiten en The Wall van Pink Floyd erop in mint condition. Starten en...
tranen sprongen me echt bijna in de ogen. Man man man... Wat had ik dat gemist.
Nou dat was een tijdje terug en momenteel scoor ik weer af en toe een plaatje bij de kringloop en drink nog eens een biertje in de schuur met mijn simpele Philipsje :)

En volg ik nu dit topic!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 12-07-2012 21:26 . Reden: linkjes ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Klein2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Klein3.jpg

Ook maar even wat eigen plaatjes dan, hij klinkt echt geweldig!
Alle platen zijn echt zeer duidelijk en knallen uit de speakers op die 2 van Adele na.
Ik ken die 2 albums zeer goed want ik luister ze regelmatig in FLAC op een Beyerdynamic DT990 met headamp, ik dacht dat het aan mij lag dat de plaat nogal tegenviel maar ik lees er meer over op internet, hij klinkt erg terughoudend en ze lijkt nogal te slissen, aangezien de rest geweldig klinkt zal het niet aan de opstelling liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Die Stanton is ook een Super OEM toch?
Mooi hoe je op een bepaald moment toch steeds dezelfde tweakers tegenkomt in diverse topics ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Acolyte57 op 14-07-2012 02:47 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Alleen qua onderdelen, Stanton heeft er zelf een compleet andere tafel van gebouwd, hij is dan ook 4KG zwaarder dan de OEM's, oa voor betere demping, en de line out was voor mij belangrijk, ik heb geen zin in een losse phono amp, spdif zit er ook op maar dan zet je er weer een DAC tussen, het gaat mij juist om het analoge geluid :)
En de Stanton's hebben een andere naald die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ah, dat is wel interessant! Misschien ook eens naar kijken, ik heb die Stantons verder altijd een beetje links gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@acolyte57; klopt en dan ben ik nog niet eens actief op alle onderwerpen waar jij volgens mij ook wel van bent zoals fotografie. ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lI6obl.jpg

mijn nieuwe aanwinsten na de kringloop ronde :P
erg blij met fleetwood mac en roy orbison, die er nog als nieuw uitzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
En ik heb inmiddels mijn Technics SL1200 MKII.
Afbeeldingslocatie: http://img816.imageshack.us/img816/1422/dsc00370y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/9817/dsc00371df.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/4109/dsc00372ui.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/3162/dsc00374nz.jpg

Let trouwens niet op de rommel die er staat. Er moet nog heel wat gebeuren rond die hoek, maar omdat mijn geld die ik heb gespaard bijna op is zal het nog niet voor direct zijn. Die platenspeler staat momenteel daar als meubilair, maar ik hoop zo snel mogelijk wat apparatuur aan te schaffen. Morgen heb ik digitale televisie en er komt een versterker, twee vloerstaanders en een degelijk tv meubel. De televisie zal waarschijnlijk aan de muur worden gemonteerd, zodat ik genoeg plek heb op dat toekomstig meubel. En mijn top tien van platen zal ik trouwens door middel van een lat ook aan de muur laten hangen. Maar zoals ik al zei heb ik nu niet de financiële mogelijkheden die ik wil hebben.

Mijn kast vol met vinyl platen staat trouwens in de kamer van mijn moeder. Het lijkt nu alsof ik een beginner ben, maar ik heb al inmiddels vijf platenspelers versleten, die trouwens allemaal nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Je hebt 5 platenspelers versleten? wat doe je met die dingen?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Houden als pronkstukken. Ik ben een klein beetje verslaafd aan alles wat met muziek te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Le Enfant! schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:55:
Houden als pronkstukken. Ik ben een klein beetje verslaafd aan alles wat met muziek te maken heeft.
Ik doelde er meer op hoe je die dingen verslijt. Bij normaal gebruik slijt er niets behalve de naald en eventueel het complete element...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
lj_tree schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:11:
[...]

Ik doelde er meer op hoe je die dingen verslijt. Bij normaal gebruik slijt er niets behalve de naald en eventueel het complete element...
er staat ook gewoon bij dat ze nog steeds werken, dus "verslijten" hier gewoon iets minder letterlijk nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel upgraden zijn :)

Maar slijten doen platenspelers wel hoor. De riem (indien aanwezig), maar natuurlijk ook plateaulagering en armlagering. Die laatste 2 duren wel een hele tijd (sterk afhankelijk van gebruik), maar uiteindelijk slijt het ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Als je het een eeuw geeft, joah. Ik draai al 20 jaar met dezelfde speler, nooit wat aan hoeven vervangen. 't Is wel eentje zonder riem,dat wel.

Leuk contrast met de CD spelers die ik intussentijd heb versleten (letterlijk). Loopwerken, dooie lasers, gewoon dood, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Voor de snelle beslisser: http://www.conrad.nl/ce/n...7-2012_345296_pictureonly

nu voor 30 ipv 40/50 ik heb er 50 voor betaald.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Acolyte57 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:53:
Ah, dat is wel interessant! Misschien ook eens naar kijken, ik heb die Stantons verder altijd een beetje links gelaten...
Stanton was het eerste Nl bedrijf die (time-code )final scratch op de markt bracht,(bedacht),natuurlijk konden ze niet op tegen de grote bedrijven die erna kwamen.

heb zelf destijds Stantons gehaald met een rechte arm ,zeker het kijken waard !
(moest ik ff kwijt :) )

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:47:

Thanks, gelijk besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Jelte schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:36:
[...]

Thanks, gelijk besteld :)
Tip, haal je wat gedestilleerd water bij de autoboer. Aanlengen met disco antistat. Ongeveer 1/3 antistat en 2/3 water. Dat spul is nl. reteduur (18 eu per flacon) en je kan zien dat je de juiste verhouding hebt als er geen waterkringen / vorming meer op de plaat te zien is bij het wassen.

Als je de juiste verhouding hebt, vloeit het spul nl. gewoon van je plaat af.
Platen ca. 30 minuten laten drogen, en onderaan de rand nog even navegen met een doekje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:47:

Ik heb er ook een besteld :) Ben benieuwd, waste de platen eerst met water + een druppel afwasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mooi mannen, kleine investering en ik denk veel plezier.

Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan wassen, echter moet ik nog wat dingetjes bestellen bij vinylvinyl.nl waaronder: nieuwe antistatische binnehoezen, een pro-ject speedbox om de riem niet steeds te hoeven verleggen en ik wil toch eens kijken voor wat mooie platenbakken. Ik heb mijn platen nu op de onderste plank van een ikea boekenkast staan achter een deurtje wat opzich prima is. Echter leunt de laatste plaat tegen het scharnier aan wat niet prettig is voor de hoes als de plaat. Echter mijn woonkamer laat het niet toe een expedit oid te plaatsen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:38:
Mooi mannen, kleine investering en ik denk veel plezier.

Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan wassen, echter moet ik nog wat dingetjes bestellen bij vinylvinyl.nl waaronder: nieuwe antistatische binnehoezen, een pro-ject speedbox om de riem niet steeds te hoeven verleggen en ik wil toch eens kijken voor wat mooie platenbakken. Ik heb mijn platen nu op de onderste plank van een ikea boekenkast staan achter een deurtje wat opzich prima is. Echter leunt de laatste plaat tegen het scharnier aan wat niet prettig is voor de hoes als de plaat. Echter mijn woonkamer laat het niet toe een expedit oid te plaatsen.
De pränt boxen van ikea zijn ideaal voor vinyl, jammer dat ze ze in gent niet meer verkopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
thx voor de tip, ga er morgenavond gelijk naar kijken in Heerlen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:52:
thx voor de tip, ga er morgenavond gelijk naar kijken in Heerlen
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30170864/

Een likje verf voor je hem in elkaar steekt et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19-09 18:06
Ik volg dit topic al een tijdje en het jeukte om weer plaatjes te gaan draaien , dus ik heb vandaag mijn platenspeler weer terug gehaald bij een vriendin vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-dPb-kgrC6uw/UArWf1zeZyI/AAAAAAAACIY/EgexUeeyoUE/s800/IMAG0163.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7CpjMSJkLCI/UArWf3pPj5I/AAAAAAAACIU/4r4lRytVCCU/s800/IMAG0164.jpg

Hij klinkt nog steeds goed :) En ideaal voor in mijn tv meubel.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 21-07-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
is dat nou uitschuifbaar?
dat is best cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19-09 18:06
Ja klopt, het is een la die uitschuift :) Net een cd speler eigenlijk lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

Xanax959

relax...

Gaaf ding :)
ik heb eens ééntje gezien met twee naalden, zodat je de plaat niet meer hoefde om te draaien :)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:06:
[...]

Tip, haal je wat gedestilleerd water bij de autoboer. Aanlengen met disco antistat. Ongeveer 1/3 antistat en 2/3 water. Dat spul is nl. reteduur (18 eu per flacon) en je kan zien dat je de juiste verhouding hebt als er geen waterkringen / vorming meer op de plaat te zien is bij het wassen.

Als je de juiste verhouding hebt, vloeit het spul nl. gewoon van je plaat af.
Platen ca. 30 minuten laten drogen, en onderaan de rand nog even navegen met een doekje.
Of je mengt wat gedestilleerd water met druppeltje glansspoelmiddel van de vaatwasser en koop wat alcohol 97% bij de plaatselijke drogist, kost een tientje. Ik heb 1 liter alcohol op 4 liter gedestilleerd water gemengd.
Droogt streeploos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Hoezee morgen komt hij binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.altpress.com/images/uploads/news/baronessart.jpg
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic