https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
zeker Alan Parsons zal je bekend klinken en Supertramp is gewoon goed! twee van mijn favo bandsVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:21:
[...]
Mooie vangst, zeker die van Genesis, een van mijn favoriete platen ooit!
Ik heb deze pinksteren de volgende platen voor 1-2 euro per stuk meegenomen:
[afbeelding]
Allemaal redelijk goede staat, behalve de hoes van 'turn of a friendly card', het vinyl daarentegen is wel goed afspeelbaar.
Het betreft de volgende platen:
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Supertramp - ...Famous Last Words... (1982)
The Alan Parsons Project - Pyramid (1978)
The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
Waarvan ik eigenlijk alleen crime of the century ken, de rest moet ik nog luisterenleuke manier om 'oude' muziek te leren kennen.
diskeltische lurker

Krijg ook geen reactie op mails. Heb toch sterk de indruk dat ik ben opgelicht.
Bestel hier dus niet!
wat moest ie daar kosten?Olghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:19:
Vorige maand een mooie platenbak en wat schoonmaakspulletjes besteld besteld bij vinyl4ushop.nl maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.
[afbeelding]
Bestel hier dus niet!
Verwijderd
Ziet er vet uit, maar een etage of 2 te laag.... Voor 70 roebels kan je dat wel zelf maken denk ik ...Olghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:19:
Vorige maand een mooie platenbak en wat schoonmaakspulletjes besteld besteld bij vinyl4ushop.nl maar tot op de dag van vandaag niets ontvangen.
[afbeelding]
Bestel hier dus niet!
euro of 30 hooguit..eens kijken wat ik er van kan maken binnenkort..Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:47:
[...]
Ziet er vet uit, maar een etage of 2 te laag.... Voor 70 roebels kan je dat wel zelf maken denk ik ...
Ben niet zo handig en vind het niet erg om er wat voor te betalen maar heb nu €70 voor betaald maar heb niks.datadevil schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:55:
[...]
euro of 30 hooguit..eens kijken wat ik er van kan maken binnenkort..
misschien een beetje offtopic maar is er een manier om mijn geld terug te krijgen?
Verwijderd
Geduld is een mooie zaak. En handing hoef je hier niet echt voor te zijn hoorOlghur schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:18:
[...]
Ben niet zo handig en vind het niet erg om er wat voor te betalen maar heb nu €70 voor betaald maar heb niks.
misschien een beetje offtopic maar is er een manier om mijn geld terug te krijgen?
TW?neanderthaler schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:55:
[MBR]Zie de TW[/]
Topic waarschuwing als je reageert in een reply.
edit: zit overigens hard te dubben over de aanschaf wat dan mijn duurste LP object in de verzameling gaat worden.
de 6 delige deluxe uitvoering van de soundtrack van The Girl With The Dragon Tattoo van Trent Reznor (NIN) en Atticus Ros. Komt in een bijzondere box, oplage 3000 stuks. Handgesigneerd. Plus een usb stick in de vorm van een razor blade met het album ook nog eens lossles en in flac erop.
Kosten: 300 usd / 191 GBP oftewel 240 euro....
Ik wil hem wel, maar het is zooooo veel geld /whine modus...
[ Voor 64% gewijzigd door loewie1984 op 12-06-2012 15:38 ]
Verwijderd

Verder gisteren nog op marktplaats gekocht:
Pink Floyd - The Piper at the gates of dawn (1967, NL)
Led Zeppelin - Presence (1976, UK)
Queen - A Night at the Opera (1975, UK)
Verwijderd
Disintegration is inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:33:
Zojuist hier in de stad kunnen ophalen voor 5euro![]()
[afbeelding]
Verder gisteren nog op marktplaats gekocht:
Pink Floyd - The Piper at the gates of dawn (1967, NL)
Led Zeppelin - Presence (1976, UK)
Queen - A Night at the Opera (1975, UK)
Verwijderd
Voor 6 vinyls en een usb stick is dat superveel geld ..... Ziet er wel een mooie box uitloewie1984 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:36:
[...]
Topic waarschuwing als je reageert in een reply.
edit: zit overigens hard te dubben over de aanschaf wat dan mijn duurste LP object in de verzameling gaat worden.
de 6 delige deluxe uitvoering van de soundtrack van The Girl With The Dragon Tattoo van Trent Reznor (NIN) en Atticus Ros. Komt in een bijzondere box, oplage 3000 stuks. Handgesigneerd. Plus een usb stick in de vorm van een razor blade met het album ook nog eens lossles en in flac erop.
Kosten: 300 usd / 191 GBP oftewel 240 euro....
Ik wil hem wel, maar het is zooooo veel geld /whine modus...
Ja, heb ze toch besteld.. dus afwachten dan zal ik wat foto's postenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:01:
[...]
Voor 6 vinyls en een usb stick is dat superveel geld ..... Ziet er wel een mooie box uit
Verwijderd
Welke lp's van pink floyd? Originelen of herdruk?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:02:
Vandaag de eerste 6 lps van u2 en pink floyd binnen ... Was een leuk pakket
Als het goed is krijg ik morgen Atom Heart Mother, Animals en Wish you Were Here binnen
Verwijderd
OriginelenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:50:
[...]
Welke lp's van pink floyd? Originelen of herdruk?
Als het goed is krijg ik morgen Atom Heart Mother, Animals en Wish you Were Here binnengekocht via marktplaats. Wish you were here heb ik al (fantastische plaat), maar wou hem graag in goede staat hebben, die ik nu heb is aardig slecht.
Meddle
Animals
Wish you were here
Ummagumma
Atom heart mother
Dark side of the moon
The wall had ik al
Hoezen , de een al beter dan de andere
Verwijderd
Meddle is ook in erbarmelijke staat van hoes, maar goed, ooit komt die wel beter ....Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:50:
[...]
Welke lp's van pink floyd? Originelen of herdruk?
Als het goed is krijg ik morgen Atom Heart Mother, Animals en Wish you Were Here binnengekocht via marktplaats. Wish you were here heb ik al (fantastische plaat), maar wou hem graag in goede staat hebben, die ik nu heb is aardig slecht.
Exact dat lijstje staat hier ook in de kast. Heb de Wall wel 5x gehad, standaard kringloop plaat. Ik heb laatst de 2e van Arctic Monkeys gekocht, die collectie nu compleetVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:
[...]
Originelen
Meddle
Animals
Wish you were here
Ummagumma
Atom heart mother
Dark side of the moon
The wall had ik al
Hoezen , de een al beter dan de andere
Verwijderd
Verwijderd
Allemaal nieuw ? Of 2e hands ?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:35:
Vandaag een leuke bestelling binnen gekregen![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Deze 4 zijn inderdaad allemaal nieuw, maar het grootste deel van mijn Lp's zijn 2e handsVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:11:
Allemaal nieuw ? Of 2e hands ?
Siamese TwinsVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:35:
[afbeelding]
Verwijderd

Men ziet hier:
Simon and Garfunkel - Bidge over Troubled water
Genesis - Foxtrot
The Beatles - A Collection of Beatles Oldies
The Beatles - Let it Be
Queen - Flash Gordon
Elton John - Breaking hearts
Lionel Richie - All night long (All night)
Genesis - Mama
Jij hebt mensen die je dit cadeau doen? Of je hebt geld ontvangen zodat je dit kon kopen. Either way een leuke lp'sVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:12:
Geslaagd zijn heeft zo z'n voordelen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Men ziet hier:
Simon and Garfunkel - Bidge over Troubled water
Genesis - Foxtrot
The Beatles - A Collection of Beatles Oldies
The Beatles - Let it Be
Queen - Flash Gordon
Elton John - Breaking hearts
Lionel Richie - All night long (All night)
Genesis - Mama
Heb een tijdje geleden een ouwe grammofoon uit 1912 op de kop getikt. Een His Masters Voice, koperen hoorn, helemaal nog in originele staat. Ongeveer gelijk aan dit model overigens:

Had nog bakelieten platen liggen (o.a. Elvis, Chuck Berry, Sinatra, BB King, Coltrane), maar nog nooit kunnen proberen. Over nostalgie gesproken
Geluid is precies wat je verwacht. Lekker schel, mooie ruis en veel koper
Ik zie achteraf prijzen van 250-1500 euro voor modellen in goede staat. Ik heb er ruim < 100 voor betaald. Ik weet niet of die dingen "bijzonder" genoeg zijn om er een paar foto's van te maken en te delen met mijn mede-GoTters?
Het zet me in ieder geval wel aan het denken dat het niet zo wijs was om 12/13 jaar geleden mijn LP-collectie te verkopen aan een platenwinkel. Achteraf gezien zaten daar mooie pareltjes tussen (Beatles, Stones, Franklin, Jackson etc.). Een nieuwe collectie beginnen is aantrekkelijk.... *zucht*
[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 16-06-2012 21:34 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Ik heb mensen die dit cadeau doenloewie1984 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:58:
[...]
Jij hebt mensen die je dit cadeau doen? Of je hebt geld ontvangen zodat je dit kon kopen. Either way een leuke lp's
Mooie platen, waar besteld?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:35:
[afbeelding]
Heb de naald al vervangen van een ander Shure element dat ik nog als reserve had. Werkt verder perfect behalve het auto-lift mechanisme maar dat zal wel in de manual te vinden zijn.
Heeft er iemand meer info over deze platenspeler of Luxman algemeen? Ziet er wel mooi uit van design trouwens.
Verwijderd
Deze zijn gekocht bij 7inchsingles.nl, ze hebben prima prijzen voor nieuwe lp's.gambr0 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:27:
Mooie platen, waar besteld?
Ik ben geen DJ en ik verwacht dat ik een paar keer in de week wat plaatjes zal draaien. Via internet heb ik wat opgezocht en ik kwam de Stanton 500v3 vrij vaak tegen. Is dit wat?
[ Voor 25% gewijzigd door ImmortalSoul op 20-06-2012 21:04 ]

En deze in de pre-order

Mooie aanwinst! Hangen nog altijd goede prijskaartjes aan platen van de RHCPEcktenBaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:30:
Vandaag binnengekregen![]()
[afbeelding]
En deze in de pre-order![]()
[afbeelding]
Bedankt! Ja klopt, de oudere platen als Mothers Milk of Blood Sugar Sex Magik zijn nog altijd even duur als menige plaat die nu nieuw verschijnt en je vind ze ook bijna niet tweedehands, in ieder geval niet voor een zacht prijsje dat het prijsverschil tussen tweedehands en nieuw rechtvaardigt.Elluminatie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:34:
[...]
Mooie aanwinst! Hangen nog altijd goede prijskaartjes aan platen van de RHCP
Deze Stadium Arcadium was in een Amerikaanse webshop in de aanbieding, voor slechts $40,- ! Als je nagaat dat hij hier voor gemiddeld €130,- over de toonbank gaat, is de keuze snel gemaakt. Helaas wel dure verzendkosten en nog douanekosten eroverheen helaas, wat het totaal op ca. €90,- bracht, maar ik wilde deze al redelijk lang en heb ze nooit ergens goedkoper kunnen vinden, behalve de non-deluxe versie van 150 gram per plaat. Echter wou ik het dan wel direct goed aanpakken voor de optimale geluidskwaliteit, ik ben die loudness war van de RHCP wel zat eigenlijk... Maar ik wou dus per sé deze, maar daar betaal je dan ook wel voor.
Mumford & Sons - Sigh No More
-en-
MUSE - Absolution
Maar helaas moet MUSE morgen terug naar de winkel, want in plaats van een A, B, C en D kant zat er twee maal een C en D kant in het album
Die dingen zijn heel vaak goedkope reproductie uit India, een échte HMV heb je niet voor dat geldMooooody schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:18:
Gaat niet over vinyl, maar misschien wel leuk...
Heb een tijdje geleden een ouwe grammofoon uit 1912 op de kop getikt. Een His Masters Voice, koperen hoorn, helemaal nog in originele staat. Ongeveer gelijk aan dit model overigens:
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Verwijderd
Onlangs heb ik dus ook de remaster van Siamese Dream gekocht, blijft ook een geweldige plaat!
Lekker kleurtje, ik zit al eens stiekem te kijken naar alle pumpkins materiaal op vinyl. Maar morgen komt mijn box van trent reznor en atticus ross binnen. Daar moet ik het voorlopig maar mee doen.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:21:
Gevonden bij Didi in Heerlen:
Een originele van Smashing Pumpkins!!
[afbeelding]
Dude... no way dat die dingen 130,- opleveren. Distributie vind vanuit Nederland plaats!EcktenBaas schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:48:
[...]
Deze Stadium Arcadium was in een Amerikaanse webshop in de aanbieding, voor slechts $40,- ! Als je nagaat dat hij hier voor gemiddeld €130,- over de toonbank gaat,
Verder niet opkijken dat de kans groot is dat het vinyl in NL geperst is, en via de VS weer bij je is gekomen. Hier staat nl de grootste pers van Europa (achtergelaten door Sony en verkocht aan derden)
haha klopt, mijn Opa (Indiaas) had er ook altijd 1 staan, volgens mij zijn deze wel in licentie geproduceerd trouwens, dus ook redelijk identiek. Desondanks zou ik wel zuinig ermee zijn, het is mooi spul met redelijk historische waarde, mede te danken aan het hondje.mentalmadnizz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:10:
Die dingen zijn heel vaak goedkope reproductie uit India, een échte HMV heb je niet voor dat geld
[ Voor 29% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-06-2012 18:47 ]
Deze zijn niet geperst in Nederland, is door Record Technology Inc. gedaan in de Verenigde Staten.vlaaing peerd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:44:
[...]
Dude... no way dat die dingen 130,- opleveren. Distributie vind vanuit Nederland plaats!
Verder niet opkijken dat de kans groot is dat het vinyl in NL geperst is, en via de VS weer bij je is gekomen. Hier staat nl de grootste pers van Europa (achtergelaten door Sony en verkocht aan derden)
En geef mij maar een adres waar ik ze nóg goedkoper kan vinden dan waar ik ze nu gehaald heb.
En dan heb ik het over de deluxe edition van 180 gram per plaat, niet de normale versie van 150 gram per plaat. Iedereen verwondert zich erover dat dit album zo schrikbarend duur is op vinyl, dus je bent niet de enige.
Geef mij maar een linkje waar ik dat album nog zo goedkoop kan uithalenEcktenBaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:18:
[...]
Deze zijn niet geperst in Nederland, is door Record Technology Inc. gedaan in de Verenigde Staten.
En geef mij maar een adres waar ik ze nóg goedkoper kan vinden dan waar ik ze nu gehaald heb.
En dan heb ik het over de deluxe edition van 180 gram per plaat, niet de normale versie van 150 gram per plaat. Iedereen verwondert zich erover dat dit album zo schrikbarend duur is op vinyl, dus je bent niet de enige.
The Girl With The Dragon Tattoo Vinyl Deluxe Box - Unboxing
Heel lang zat ik te dubben om deze box te kopen. Ik wilde hem zo graag nadat ik in de ban van de film was geraakt. De muziek speelt echt een rol in deze film en geeft je dat gevoel wat er bij hoort.
Toen bleek dat ze er een Ltd. vinyl deluxe box van gemaakt hebben heb ik zwaar zitten dubben, maar uiteindelijk toch de box besteld bij Acoustic Sounds US en de $ 352,00 / € 285,00 betaald vorige week woensdag en zie hier het resultaat wat Fed-Ex vanochtend aan mijn deur kwam afleveren

1.

Unboxing - TGWTDT Vinyl Deluxe by loewie1984, on Flickr
2.

3.

4. De hanger/ketting die je bij de USB stick krijgt

5.

6.

7.

8.

9. Usb stick

10. Dat we even weten wie het gecomponeerd, gearrangeerd, geperformeerd en geproduceerd heeft

11.

12.

13.

14.

En dan past dit natuurlijk mooi bij mijn andere vinyl box die ik al wat jaartjes heb, de link is trouwens ook gelegd:
1.

Led Zeppelin - Mothership Deluxe Box by loewie1984, on Flickr
2.

3.

4.

5.

Totaalshotje:

Vinyl Deluxe Boxes Together by loewie1984, on Flickr
Me is happy!
ach ja ach my bad, het is ook een 4xLP boxset, dan magtie inderdaad wel duurder zijn! Verschil tussen 150 en 180grams is overigens €0.25/stuk inkoop. Verder kan je op een 180grs ook niet dieper snijden trouwens.EcktenBaas schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:18:
[...]
Deze zijn niet geperst in Nederland, is door Record Technology Inc. gedaan in de Verenigde Staten.
Wel een leuke opsteker is dat dit album opnieuw gemasterd is, die dankzij de beperkingen van vinyl niet zo debiel hard kan gezet worden als op een CD, dus je hebt een veel dynamischere versie te pakken dan de mensen die de CD hebben gekocht.
Was van de week nog even bij de lokale platenzaak langs, alle RHCP LP's liggen daar tussen de €18,- en 35,- nieuw. Maar de 4-box was inderdaad al zo'n 100 eurie.

[ Voor 29% gewijzigd door Mike2k op 22-06-2012 20:56 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WEALP49996loewie1984 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:33:
[...]
Geef mij maar een linkje waar ik dat album nog zo goedkoop kan uithalen
Ja klopt, ik moet nu alleen nog wachten tot ik mijn platenspeler binnenkrijg. Het heeft geen zin om ze af te spelen op die ik nu heb in de zin van geluidskwaliteit. Ik ben ook een beetje bang dat de naald niet meer goed is, ik meen ergens gelezen te hebben dat dat niet heel goed is voor platen.vlaaing peerd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:27:
[...]
ach ja ach my bad, het is ook een 4xLP boxset, dan magtie inderdaad wel duurder zijn! Verschil tussen 150 en 180grams is overigens €0.25/stuk inkoop. Verder kan je op een 180grs ook niet dieper snijden trouwens.
Wel een leuke opsteker is dat dit album opnieuw gemasterd is, die dankzij de beperkingen van vinyl niet zo debiel hard kan gezet worden als op een CD, dus je hebt een veel dynamischere versie te pakken dan de mensen die de CD hebben gekocht.
Was van de week nog even bij de lokale platenzaak langs, alle RHCP LP's liggen daar tussen de €18,- en 35,- nieuw. Maar de 4-box was inderdaad al zo'n 100 eurie.
[ Voor 13% gewijzigd door EcktenBaas op 23-06-2012 11:28 ]
Een aantal gewoon meegenomen omdat ik de hoezen mooi vind.
Die van Klaatu en massada. Ben benieuwd wat voor een muziek het gaat zijn.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
Iets minder spectaculair dan die boxsets van jou, maar ik heb vandaag ook mijn eerste boxset binnengekregenloewie1984 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:14:
Ladies and Gentlemen, I proudly present:
The Girl With The Dragon Tattoo Vinyl Deluxe Box - Unboxing
Heel lang zat ik te dubben om deze box te kopen. Ik wilde hem zo graag nadat ik in de ban van de film was geraakt. De muziek speelt echt een rol in deze film en geeft je dat gevoel wat er bij hoort.
Toen bleek dat ze er een Ltd. vinyl deluxe box van gemaakt hebben heb ik zwaar zitten dubben, maar uiteindelijk toch de box besteld bij Acoustic Sounds US en de $ 352,00 / € 285,00 betaald vorige week woensdag en zie hier het resultaat wat Fed-Ex vanochtend aan mijn deur kwam afleveren![]()
.......
1.
[afbeelding]

Porcupine Tree - Anesthetize (live in tilburg)
Je observerende vermogen laat je voor wat betreft vinyl liefhebbers niet in de steek,. maarrrr heb je ook de topic waarschuwing gezien?Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:45:
Goedemiddag beste forummers,
ik ben een grote fan van Vinyl. Heb dan ook een leuke verzameling.
Echter, moet er wat weg gedaan ( verkocht ) worden .
Ik zie dat hier mensen fan zijn, misschien iemand interesse?
Dit is het lijstje:
- waslijst aan platen
Dus plaatjes hier weghalen, aanbieden op V&A en dan mag je een linkje plaatsen. In topic koopjes en onderhandelingen heb niets met vinyl te maken.Kunnen we koop & verkoop buiten het forum houden?
Linken naar je advertentie in http://tweakers.net/aanbod/ kan wel.
[ Voor 46% gewijzigd door loewie1984 op 24-06-2012 18:10 ]
Verwijderd
Bedankt voor de informatie Loewie, aangepast hoop dat het zo goed is!loewie1984 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:10:
[...]
Je observerende vermogen laat je voor wat betreft vinyl liefhebbers niet in de steek,. maarrrr heb je ook de topic waarschuwing gezien?
[...]
Dus plaatjes hier weghalen, aanbieden op V&A en dan mag je een linkje plaatsen. In topic koopjes en onderhandelingen heb niets met vinyl te maken.

Twee platen van Neil Young en Leonard Cohen gekocht voor €5,00 per stuk.
p.s Zijn er mensen hier fan van supertramp? Heb aardig wat platen staan.. misschien kan ik er iemand een plezier mee doen.
Dude, lees even boven en onder. dat geld ook als het gratis is.PuDy schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:06:
p.s Zijn er mensen hier fan van supertramp? Heb aardig wat platen staan.. misschien kan ik er iemand een plezier mee doen.
Waarschuwing:
Kunnen we koop & verkoop buiten het forum houden?
Linken naar je advertentie in http://tweakers.net/aanbod/ kan wel.Waarschuwing:
[ Voor 18% gewijzigd door vlaaing peerd op 25-06-2012 14:38 ]
Verwijderd
Mooie leestip over serieus verzamelen. Een site van iemand die de hele wereld over reist en serieuze vinyl verzamelaars interviewt. En die zijn stevig door de vinyl bug gebeten!
Op crowdfundingsite Kickstarter is een project gestart om al geld te verzamelen om al die interviews in boekvorm en als ebook te krijgen. Gewoon gaaf om over het waarom van een collectie te lezen en natuurlijk goed voor de inspiratie.
Kickstarter: http://kck.st/PkKM4V

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 17:39 ]

Mijn eerste plaatjes gekocht, bij de Mediamarkt nog wel
Ik zat er al langer over te denken om ermee te beginnen en ze prijzen zijn daar ook nog lager dan als ik ze online bestel.
Nu nog een draaitafel zien te vinden, iemand suggesties tot 400 euro? Het moet wel een stevig ding zijn dus ik zit aan een Technics of Stanton te denken, die plastic rommel van de Mediamarkt was niks.
Punctuality is the politeness of kings
Dan liever een zware DJ tafel, heb jaren met een Technisch 1200 gedraaid in mijn hardcore tijd
Een Technics kan prima, maar ik vind het niet echt passen bij je overige serieuze hifi spullen.
Punctuality is the politeness of kings

Nieuwe plaatjes en morgen komt mijn Stanton ST-150 binnen, ik heb wat Rega's bekeken maar wat een gammele dingen zeg, dan kan je net zo goed een Lenco van 70 euro kopen, en ik heb ook geen zin om elke keer de snaar te verleggen voor een andere snelheid.
Dus nu maar 20KG aan degelijkheid gekocht, past ook beter bij mijn inrichting dan een mooie houten Thorens
[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 13-07-2012 21:25 ]
Jaren later begon ik geluid weer te waarderen en begonnen met in de woonkamer een reciever met goede speakers. Toen hogere bitrate FLACjes etc en toen dacht ik... hee mijn platenspeler!
Nu heb ik in de schuur aka mancave de volgende setup:
- Onkyo A-15 amp
- Philips 212 speler (die met die groene schattige touch knopjes)
- setje Celestion Ditton 15 XR speakers (jaren 70 UK)
Boel aansluiten en The Wall van Pink Floyd erop in mint condition. Starten en...
tranen sprongen me echt bijna in de ogen. Man man man... Wat had ik dat gemist.
Nou dat was een tijdje terug en momenteel scoor ik weer af en toe een plaatje bij de kringloop en drink nog eens een biertje in de schuur met mijn simpele Philipsje
En volg ik nu dit topic!
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 12-07-2012 21:26 . Reden: linkjes ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Ook maar even wat eigen plaatjes dan, hij klinkt echt geweldig!
Alle platen zijn echt zeer duidelijk en knallen uit de speakers op die 2 van Adele na.
Ik ken die 2 albums zeer goed want ik luister ze regelmatig in FLAC op een Beyerdynamic DT990 met headamp, ik dacht dat het aan mij lag dat de plaat nogal tegenviel maar ik lees er meer over op internet, hij klinkt erg terughoudend en ze lijkt nogal te slissen, aangezien de rest geweldig klinkt zal het niet aan de opstelling liggen.
Mooi hoe je op een bepaald moment toch steeds dezelfde tweakers tegenkomt in diverse topicsJazzper schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:22:
En volg ik nu dit topic!
[ Voor 8% gewijzigd door Acolyte57 op 14-07-2012 02:47 ]
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En de Stanton's hebben een andere naald die beter is.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

mijn nieuwe aanwinsten na de kringloop ronde
erg blij met fleetwood mac en roy orbison, die er nog als nieuw uitzien

Let trouwens niet op de rommel die er staat. Er moet nog heel wat gebeuren rond die hoek, maar omdat mijn geld die ik heb gespaard bijna op is zal het nog niet voor direct zijn. Die platenspeler staat momenteel daar als meubilair, maar ik hoop zo snel mogelijk wat apparatuur aan te schaffen. Morgen heb ik digitale televisie en er komt een versterker, twee vloerstaanders en een degelijk tv meubel. De televisie zal waarschijnlijk aan de muur worden gemonteerd, zodat ik genoeg plek heb op dat toekomstig meubel. En mijn top tien van platen zal ik trouwens door middel van een lat ook aan de muur laten hangen. Maar zoals ik al zei heb ik nu niet de financiële mogelijkheden die ik wil hebben.
Mijn kast vol met vinyl platen staat trouwens in de kamer van mijn moeder. Het lijkt nu alsof ik een beginner ben, maar ik heb al inmiddels vijf platenspelers versleten, die trouwens allemaal nog werken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik doelde er meer op hoe je die dingen verslijt. Bij normaal gebruik slijt er niets behalve de naald en eventueel het complete element...Le Enfant! schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:55:
Houden als pronkstukken. Ik ben een klein beetje verslaafd aan alles wat met muziek te maken heeft.
er staat ook gewoon bij dat ze nog steeds werken, dus "verslijten" hier gewoon iets minder letterlijk nemen...lj_tree schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:11:
[...]
Ik doelde er meer op hoe je die dingen verslijt. Bij normaal gebruik slijt er niets behalve de naald en eventueel het complete element...
Maar slijten doen platenspelers wel hoor. De riem (indien aanwezig), maar natuurlijk ook plateaulagering en armlagering. Die laatste 2 duren wel een hele tijd (sterk afhankelijk van gebruik), maar uiteindelijk slijt het
"man is not truly one, but truly two,"
Leuk contrast met de CD spelers die ik intussentijd heb versleten (letterlijk). Loopwerken, dooie lasers, gewoon dood, noem maar op.
nu voor 30 ipv 40/50 ik heb er 50 voor betaald.
Stanton was het eerste Nl bedrijf die (time-code )final scratch op de markt bracht,(bedacht),natuurlijk konden ze niet op tegen de grote bedrijven die erna kwamen.Acolyte57 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:53:
Ah, dat is wel interessant! Misschien ook eens naar kijken, ik heb die Stantons verder altijd een beetje links gelaten...
heb zelf destijds Stantons gehaald met een rechte arm ,zeker het kijken waard !
(moest ik ff kwijt
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Thanks, gelijk besteldloewie1984 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:47:
Voor de snelle beslisser: http://www.conrad.nl/ce/n...7-2012_345296_pictureonly
Tip, haal je wat gedestilleerd water bij de autoboer. Aanlengen met disco antistat. Ongeveer 1/3 antistat en 2/3 water. Dat spul is nl. reteduur (18 eu per flacon) en je kan zien dat je de juiste verhouding hebt als er geen waterkringen / vorming meer op de plaat te zien is bij het wassen.
Als je de juiste verhouding hebt, vloeit het spul nl. gewoon van je plaat af.
Platen ca. 30 minuten laten drogen, en onderaan de rand nog even navegen met een doekje.
Verwijderd
Ik heb er ook een besteldloewie1984 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:47:
Voor de snelle beslisser: http://www.conrad.nl/ce/n...7-2012_345296_pictureonly
Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan wassen, echter moet ik nog wat dingetjes bestellen bij vinylvinyl.nl waaronder: nieuwe antistatische binnehoezen, een pro-ject speedbox om de riem niet steeds te hoeven verleggen en ik wil toch eens kijken voor wat mooie platenbakken. Ik heb mijn platen nu op de onderste plank van een ikea boekenkast staan achter een deurtje wat opzich prima is. Echter leunt de laatste plaat tegen het scharnier aan wat niet prettig is voor de hoes als de plaat. Echter mijn woonkamer laat het niet toe een expedit oid te plaatsen.
Verwijderd
De pränt boxen van ikea zijn ideaal voor vinyl, jammer dat ze ze in gent niet meer verkopen ...loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:38:
Mooi mannen, kleine investering en ik denk veel plezier.
Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan wassen, echter moet ik nog wat dingetjes bestellen bij vinylvinyl.nl waaronder: nieuwe antistatische binnehoezen, een pro-ject speedbox om de riem niet steeds te hoeven verleggen en ik wil toch eens kijken voor wat mooie platenbakken. Ik heb mijn platen nu op de onderste plank van een ikea boekenkast staan achter een deurtje wat opzich prima is. Echter leunt de laatste plaat tegen het scharnier aan wat niet prettig is voor de hoes als de plaat. Echter mijn woonkamer laat het niet toe een expedit oid te plaatsen.
Verwijderd
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30170864/loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:52:
thx voor de tip, ga er morgenavond gelijk naar kijken in Heerlen
Een likje verf voor je hem in elkaar steekt et voila

Hij klinkt nog steeds goed
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 21-07-2012 18:26 ]
dat is best cool!
ik heb eens ééntje gezien met twee naalden, zodat je de plaat niet meer hoefde om te draaien
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd
Of je mengt wat gedestilleerd water met druppeltje glansspoelmiddel van de vaatwasser en koop wat alcohol 97% bij de plaatselijke drogist, kost een tientje. Ik heb 1 liter alcohol op 4 liter gedestilleerd water gemengd.loewie1984 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:06:
[...]
Tip, haal je wat gedestilleerd water bij de autoboer. Aanlengen met disco antistat. Ongeveer 1/3 antistat en 2/3 water. Dat spul is nl. reteduur (18 eu per flacon) en je kan zien dat je de juiste verhouding hebt als er geen waterkringen / vorming meer op de plaat te zien is bij het wassen.
Als je de juiste verhouding hebt, vloeit het spul nl. gewoon van je plaat af.
Platen ca. 30 minuten laten drogen, en onderaan de rand nog even navegen met een doekje.
Droogt streeploos op.
Dit topic is gesloten.
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic