Het heet een stylift. En een nieuwe kost €62, belachelijk duur.Jelte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:01:
[...]
Ik vraag de vorige eigenaar even hoe het heet, hopelijk kun ie daar dan wat mee.
DamnJelte schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:41:
Het heet een stylift. En een nieuwe kost €62, belachelijk duur.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Mijn nieuwste aanwinsten:

Het betreft de volgende lp's:

En Lunatic Soul II op mooi wit vinyl:

Het betreft de volgende lp's:
- King Crimson - In The Court of The Crimson King
- Porcupine Tree - Signify
- Lunatic Soul II

En Lunatic Soul II op mooi wit vinyl:

Nog nooit van gehoord, dat Lunatic Soul. Maar als je King Crimson en Signify aanschaft, moet ik daar toch maar eens naar gaan luisteren 
Mijn laatste vinylaanwinst is The Death Defying Unicorn van Motorpsycho en Ståle Storløkken. Zondag bij hun concert aangeschaft voor de schappelijke prijs van 18 euro. Heb er alleen nog geen foto van geschoten...
Mijn laatste vinylaanwinst is The Death Defying Unicorn van Motorpsycho en Ståle Storløkken. Zondag bij hun concert aangeschaft voor de schappelijke prijs van 18 euro. Heb er alleen nog geen foto van geschoten...
Punctuality is the politeness of kings
The Death Defying Unicorn heb ik ook sinds kort.dreamscape schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:46:
Nog nooit van gehoord, dat Lunatic Soul. Maar als je King Crimson en Signify aanschaft, moet ik daar toch maar eens naar gaan luisteren
Motorspycho kende ik wel. Ik moet toch een beetje aan de plaat wennen. Vooral het orkestrale is nieuw voor mij.
Verder wel een relaxte plaat die lekker weg luisterd.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Lunatic Soul was een project van Mariusz Duda, de frontman van de poolse progrockers Riverside. Het is wel een heel andere stijl, vooral acoustisch en veel exotische instrumenten. Ik vindt het zeer goede muziek.dreamscape schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:46:
Het album death defying unicorn kende ik ook nog niet, klinkt niet slecht, ga ik zeker eens beluisteren
Edit: Er komt toch wel goede muziek uit noorwegen, het album dat ik nu helemaal te gek vindt is Airbag - All rights removed, ga ik ook zeker een keer op vinyl halen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 17:03 ]
Stiekem heb ik best veel leuke dingen uit Noorwegen inderdaad. Het trompetwerk van Nils-Petter Molvær weet me ook best wel te behagen. Heb nog een relatie gehad met zijn nichtje Synnøve, maar dat is een heel ander verhaal. En eigenlijk ben ik ook wel in mijn nopjes met Kaizers Orchestra, Thomas Dybdahl en het volkomen onbekende Wunderkammer. Allemaal nogal verschillende stijlen en stromingen, maar erg goed.
Het is wel enigszins offtopic, want het meeste daarvan heb ik niet op vinyl.
En, nog niet aangeschaft, maar al wel in reservering op vinyl: Noctourniquet van The Mars Volta.
Het is wel enigszins offtopic, want het meeste daarvan heb ik niet op vinyl.
En, nog niet aangeschaft, maar al wel in reservering op vinyl: Noctourniquet van The Mars Volta.
Daar wil ik wel meer over horendreamscape schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:01:
Heb nog een relatie gehad met zijn nichtje Synnøve.
Het is nogal offtopic, maar de samenvatting is: Noorse studente komt in 2000 naar Nederland voor stage en wordt verliefd op ondergetekende student. Na drie maanden gaat ze terug naar Noorwegen en dat kostte mij vervolgens mijn gehele spaarrekening aan vliegtickets (er vloog nog geen Ryanair naar Oslo) voordat we tot de conclusie kwamen dat het toch niet zo goed werkte.
Een illusie en veel guldens armer, maar wel een ervaring rijker
Een illusie en veel guldens armer, maar wel een ervaring rijker
Mijn tripje naar de kringloop was vandaag zeer geslaagd!
Vooral erg blij met the Beatles

Sjesus! Wat een mooie vangst! Welke kringloop is dat als ik vragen mag? Bij die van mij ligt enkel ABBA en Rod Steward...Olghur schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:06:
Mijn tripje naar de kringloop was vandaag zeer geslaagd!
[afbeelding]
Kringloop in Oosterhout, erg geluk gehad, deze waren allemaal vandaag binnengekomen.
Normaal moet ik me ook de door Abba's, George Baker selections en Lee Towers collecties heen ploegen om iets leuks te vinden.
Normaal moet ik me ook de door Abba's, George Baker selections en Lee Towers collecties heen ploegen om iets leuks te vinden.
Heren! Het is weer Record Store Day! Waarom zie ik hier geen mooie aankopen?Of zit iedereen nog met zijn neus in de platenbak?
2 Many Djs Part 2
Lissie - Covered Up With Flowers (mooie rode vinyl)
Black Rebel Motorcycle Club - Howl Sessions
Intergalactic Lovers - Feel For You
2 Many Djs Part 2
Lissie - Covered Up With Flowers (mooie rode vinyl)
Black Rebel Motorcycle Club - Howl Sessions
Intergalactic Lovers - Feel For You

Verwijderd
Ik ben ook met heel watthuisgekomen van rsd
Triggerfinger do ya think i'm sexy
Qotsa feel good hit of the summer
Leonard cohen live in fredericton
Arcade fire sprawl ii
Lovelikebirds
Arctic monkeys r u mine
En degratis selectvinyl van stubru
Arcade fire sprawl ii
Lovelikebirds
Arctic monkeys r u mine
Wat hadden julllie in Belgie als gratis vinyl?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:47:
Arcade fire sprawl ii
Lovelikebirds
Arctic monkeys r u mine
Die Qotsa is trouwens van RSD 2011. Doet er verder niet toe want het is een toffe plaat!
Verwijderd
Ja van qOtsa wist ik dat hetvan vorig jaar was. T mooi om te laten liggen
Studio brussel, de radiozender heeft een gratis vinyl uitgebracht.
http://www.stubru.be/prog...ic/welkenummerstaanopdelp
Studio brussel, de radiozender heeft een gratis vinyl uitgebracht.
http://www.stubru.be/prog...ic/welkenummerstaanopdelp
Vandaag van de kringloop thuisgekomen met:
Van Halen - Women and Children first
Jon Anderson - Olias of Sunhillow (Geen idee hoe het klinkt, maar de artwork is gaaf, en vziw is het progrock)
Van Halen - Women and Children first
Jon Anderson - Olias of Sunhillow (Geen idee hoe het klinkt, maar de artwork is gaaf, en vziw is het progrock)
Recente aanwinsten inclusief Record Store Day 2012:
the Beatles - With The Beatles
The Band - the Last Waltz
Leonard Cohen - Greatest Hits
Nancy Sinatra and Lee Hazlewood - Nancy & Lee
Led Zeppelin - Houses of the Holy
Style Council - Café Blue
Style Council - Home & Abroad
Hele rits Rolling Stones
Arctic Monkeys, Noel Gallagher, Miles Kane single/ep's van RSD en Velvet Undergroud - Loaded van RSD. Zeker die laatste is super, bubblegum roze vinyl!
the Beatles - With The Beatles
The Band - the Last Waltz
Leonard Cohen - Greatest Hits
Nancy Sinatra and Lee Hazlewood - Nancy & Lee
Led Zeppelin - Houses of the Holy
Style Council - Café Blue
Style Council - Home & Abroad
Hele rits Rolling Stones
Arctic Monkeys, Noel Gallagher, Miles Kane single/ep's van RSD en Velvet Undergroud - Loaded van RSD. Zeker die laatste is super, bubblegum roze vinyl!
Laatste vinyl aanwinsten.
Joe Bonamassa - You & Me
Joe Bonamassa - The ballad of John Henry
Joe Bonamassa - Dustbowl
Alabama Shakes - Be Mine / You ain't alone op 7 inch 45 rpm. (voor in de jukebox
)
Joe Bonamassa - You & Me
Joe Bonamassa - The ballad of John Henry
Joe Bonamassa - Dustbowl
Alabama Shakes - Be Mine / You ain't alone op 7 inch 45 rpm. (voor in de jukebox
[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 22-04-2012 09:53 ]
Mijn RSD aanwinsten:
- Ólafur Arnalds/Nils Frahm - Stare
- Bob Dylan - Can You Please Crawl Out Your Window?
- Andrew Bird
- De La Soul - Must B The Music
- Spinvis - B-kantje
Iemand Crosses (linkje) nog ergens tegengekomen? Had die ook graag gewild, maar in Almere hadden ze hem niet
Verder gister ook gescoord:
- Soccer Committee & Machinefabriek - Drawn
- Gareth Hardwick & Machinefabriek - Lost In The Memory/Bathyale
- Burial - Kindred
- Fennesz - Seven Stars
- Ólafur Arnalds/Nils Frahm - Stare
- Bob Dylan - Can You Please Crawl Out Your Window?
- Andrew Bird
- De La Soul - Must B The Music
- Spinvis - B-kantje
Iemand Crosses (linkje) nog ergens tegengekomen? Had die ook graag gewild, maar in Almere hadden ze hem niet
Verder gister ook gescoord:
- Soccer Committee & Machinefabriek - Drawn
- Gareth Hardwick & Machinefabriek - Lost In The Memory/Bathyale
- Burial - Kindred
- Fennesz - Seven Stars
[ Voor 9% gewijzigd door Halfkakkende op 22-04-2012 15:56 ]
Blijft toch mooi, dat vinyl een grote schare fans blijft krijgen/houden
Ik wandelde vanmiddag door Utrecht, en liep weer eens de gracht wat verder af... toen kwam ik er dus achter dat Da Capo weg is! Hele pand staat nu leeg, alleen het zwart/wit getegeld vloertje ligt er nog in. Misschien oud nieuws voor de echte vinylfreaks hier uit de buurt, maar ik was toch best verrast en teleurgesteld
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Heb even gegoogled. De eigenaar is vorig jaar overleden..
Verwijderd
Ja jammer dat er zoveel plantenzaken/cdwinkels sluiten tegenwoordig.. Ik vindt het altijd leuker om in winkels etc rond te kijken dan via het internet iets te bestellen.Ruud2009 schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:23:
Heb even gegoogled. De eigenaar is vorig jaar overleden..
Weet iemand of er in Tilburg leuke platenzaken zijn, waar ook 2e hands vinyl te koop is? Volgende week dinsdag ga ik naar een concert in 013 en heb voor de tijd waarschijnlijk nog wat tijd over, leek me leuk om dan even in een platenzaak te kijken.
Zit zeker een leuke zaak. 5 min wandelen vanaf 013 of het station: Sounds. Achterin is het graaienVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:58:
[...]
Ja jammer dat er zoveel plantenzaken/cdwinkels sluiten tegenwoordig.. Ik vindt het altijd leuker om in winkels etc rond te kijken dan via het internet iets te bestellen.
Weet iemand of er in Tilburg leuke platenzaken zijn, waar ook 2e hands vinyl te koop is? Volgende week dinsdag ga ik naar een concert in 013 en heb voor de tijd waarschijnlijk nog wat tijd over, leek me leuk om dan even in een platenzaak te kijken.
Overigens heel nette prijzen, daar kun je nog eens een Stones of Beatles LP meenemen voor een 10tje in mint staat.
Gevonden!Halfkakkende schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:55:

Er komen de laatste 2 jaar qua vinyl juist weer meer bij dan minder, CD's zakt inderdaad weg. Naast dat het in dancestijlen natuurlijk altijd vrij goed aanwezig is geweest schijnen ook steeds meer popalbums (met name rock/metal/punk) weer op vinly verkrijgbaar te zijn + dat de 2e hands markt ook vrij goed gaat.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:58:
[...]
Ja jammer dat er zoveel plantenzaken/cdwinkels sluiten tegenwoordig.. Ik vindt het altijd leuker om in winkels etc rond te kijken dan via het internet iets te bestellen.
CD winkels heb ik niet zo'n moeite mee ook. Wavje + artwork downloaden en je kan het zelf printen/branden als je het graag wilt vasthouden. 2e hands CD's zit ik eigenlijk ook niet op te wachten.
Vinyl+artwork daarentegen dupliceer je niet zomaar en 2e hands blijven ze acceptabel in de zin dat ze zelfs bij "normale" beschadigingen nog afspeelbaar blijven. Een dikke kras op een CD kan zo de schijf onbespeelbaar maken.
Als de muziekindustrie nou ook even inziet dat dat medium nog wel graag gekocht word om fysiek te hebben...
Triggerfinger hier ook vandaag mogen ontvangen, waarnaast 2 many dj's, Two door cinema club en de Arctic monkeys nog in bestelling staan.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:47:
Arcade fire sprawl ii
Lovelikebirds
Arctic monkeys r u mine
Vooral die laatste is erg lastig aan te komen, want ik moest zaterdag helaas werken...
Verwijderd
Ikmis enkel tindersticks nog van de rds releases die ik wou. Epn ze vragen er op ebay hopen geld voor
Vanmiddag een philips 209-s voor mijn vader gescoord, die heeft hij in het verleden ook gehad. Ben benieuwd wat hij ervan vindt als ik die bij hem langsbreng, later deze week 
Het apparaat heeft nog wel wat onderhoud nodig. Volgens mij doen een paar lampjes het niet, er moet een nieuwe snaar op en echt automatisch werkt alles ook niet (dat laatste moet ik nog ff nazoeken in de handleiding, misschien verwacht ik wel te veel
).
Weet iemand een knutselaar die hier wat mee kan?
En waar kan ik geschikt aan een snaar komen?
Het apparaat heeft nog wel wat onderhoud nodig. Volgens mij doen een paar lampjes het niet, er moet een nieuwe snaar op en echt automatisch werkt alles ook niet (dat laatste moet ik nog ff nazoeken in de handleiding, misschien verwacht ik wel te veel
Zaterdag in Bergen Norway wat muziekwinkels afstruinen. Ik weet er al een paar die vinyl verkopen. Vorige keer wat picturediscs meegenomen van Pink Floyd - Wish you were here en Led Zeppelin - 3 . Picturediscs schijnen veelal uit Zuid Amerika te komen. Tenminste de bovengenoemde wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 26-04-2012 16:52 ]
Zei er iemand Pink Floyd - Wish you were here? Want die heb ik net vandaag uit de kringloopwinkel gevist
Verwijderd
Dat was ook een van mijn eerste platen 
Wat staat er op de picture disk van pink floyd? Lijkt me ook wel wat.Bestla schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:50:
Zaterdag in Bergen Norway wat muziekwinkels afstruinen. Ik weet er al een paar die vinyl verkopen. Vorige keer wat picturediscs meegenomen van Pink Floyd - Wish you were here en Led Zeppelin - 3 . Picturediscs schijnen veelal uit Zuid Amerika te komen. Tenminste de bovengenoemde wel.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 19:35 ]
Inclusief bijbehorend kaartje? Dat zou namelijk wel heel cool zijn...citruspers schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:24:
Zei er iemand Pink Floyd - Wish you were here? Want die heb ik net vandaag uit de kringloopwinkel gevist
Kaartje heb ik er niet in zien zitten helaas, alleen de sleeve binnen de sleeve. 
Maar ik heb wel The Dark Side of the Moon met de originele poster

Maar ik heb wel The Dark Side of the Moon met de originele poster
[ Voor 29% gewijzigd door citruspers op 27-04-2012 11:57 ]
Daar horen eigenlijk twee posters en een (lelijk) stickervel in, voor zover ik weet. Die heb ik wel compleet, bij mijn Wish ontbreekt het kaartje ook.
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik ben van plan om morgen met de vrijmarkt een platenspeler te kopen. Nu vraag ik me af waar ik op moet letten bij een tweedehands platenspeler. Zijn er nog bepaalde merken aan te raden? Wat voor elementjes zijn over het algemeen goed?
Alvast bedankt.
Ik ben van plan om morgen met de vrijmarkt een platenspeler te kopen. Nu vraag ik me af waar ik op moet letten bij een tweedehands platenspeler. Zijn er nog bepaalde merken aan te raden? Wat voor elementjes zijn over het algemeen goed?
Alvast bedankt.
2 keer op de vrijmarkt een speler gekocht allebei de keren werkten ze niet ondanks de overtuiging van de verkoper van wel. De 2e gelukkig nog wel kunnen fiksen. Nadeel is dat je niet kan testen, en je kan ook niet even terug naar de verkoper.
Verwijderd
Dat is waar. Maar de prijzen bij de vrijmarkt zijn over het algemeen niet heel hoog, dus ik dat risico ga ik dan maar nemen. Iemand nog tips?
Ik zou de vrijmarkt laten voor wat hij is, en lekker bij de lokale kringloopwinkels rondneuzen. Daar worden ze eigenlijk altijd wel even getest voordat ze de winkel in gaan, en vallen de prijzen ook heel erg mee.
Wat hier meestal het best bevalt is 'geen plastic fantastic'. Dus liever een ouder model met houten kast. Die zijn vaak degelijker gebouwd. Ook is een hoger gewicht vaak een pre. Maar binnen dit alles zijn er altijd nog betere en slechtere merken en dan ook nog betere en slechtere modellen. Bekende goede merken zijn Thorens en Dual, waarbij de eerste vaak niet zo goedkoop meer te krijgen is.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:56:
Iemand nog tips?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Helaas, ik heb bij de vrijmarkt niks kunnen vinden... Morgen maar naar de kringloopwinkel toe, even kijken of ze daar wat hebben.
In ieder geval bedankt voor alle tips!
In ieder geval bedankt voor alle tips!
ff een plaatje van de platenspeler die ik eerder deze week heb opgehaald.
Het is een philips 209s, volautomatische platenspeler.
Het is een philips 209s, volautomatische platenspeler.

Verwijderd
Dan vind ik mijn pioneer pl530 toch mooier ....
http://www.google.be/sear...H8Q_AUoAQ&biw=768&bih=900
http://www.google.be/sear...H8Q_AUoAQ&biw=768&bih=900
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 18:13 ]
Op uiterlijk ga je het toch verliezen van mijn Deense schoonheid. 

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Ieder zijn ding, maar vindt mijn fake houtwerk mooierStoney3K schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:46:
Smaken verschillen. Ik houd het wel bij m'n Japanse schone.Stoney3K schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:46:

Ik heb een plastic Dual en ik draai er plaatjes op, in plaats van plaatjes er van te plaatsen
[ Voor 31% gewijzigd door citruspers op 01-05-2012 13:14 ]
ik vind het anders best leuk om plaatjes als die van Stoney3K te zien, dus wat mij betreft mogen er wel meer mensen hun platenspelers laten ziencitruspers schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:12:
Ik heb een plastic Dual en ik draai er plaatjes op, in plaats van plaatjes er van te plaatsen
Ik ook, de eigen foto en setup in huis bied meerwaarde. Stock plaatjes van Google, echter....
Verwijderd
Ochere...citruspers schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:10:
Stock plaatjes van Google, echter....
Ik mag mij sinds kort ook melden in dit topic aangezien ik afgelopen week een platenspeler heb gekocht.
Het gaat om een Technics SL-3110 die op Marktplaats werd aangeboden in mijn woonplaats.
Ik heb er een kort videotje van gemaakt. Er moet volgens mij wel een nieuwe naald in.
Ik heb de eerste de beste phono amp die ik tegenkwam (Dynavox TC-4) er tussen gezet. Ik weet daarom ook niet 100% of dat een goede keuze was. Maar ik heb nu in ieder geval geluid. Dat geluid ben ik nog niet heel over te spreken, daarom maar eens kijken hoe het klinkt als de nieuw naald binnen is.
In de tussentijd had ik al enkele platen verzameld, namelijk enkele trance klassiekers en Animals van Pink Floyd
Dat worden er vanzelf meer.
Het gaat om een Technics SL-3110 die op Marktplaats werd aangeboden in mijn woonplaats.
Ik heb er een kort videotje van gemaakt. Er moet volgens mij wel een nieuwe naald in.
Ik heb de eerste de beste phono amp die ik tegenkwam (Dynavox TC-4) er tussen gezet. Ik weet daarom ook niet 100% of dat een goede keuze was. Maar ik heb nu in ieder geval geluid. Dat geluid ben ik nog niet heel over te spreken, daarom maar eens kijken hoe het klinkt als de nieuw naald binnen is.
In de tussentijd had ik al enkele platen verzameld, namelijk enkele trance klassiekers en Animals van Pink Floyd
Leuk tafeltje geen hoogvlieger maar met een nieuw element is het best aardig..en Dynavox TC-4 gaat ook wel door de beugel.perslucht schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:50:
Ik mag mij sinds kort ook melden in dit topic aangezien ik afgelopen week een platenspeler heb gekocht.
[video]
In de tussentijd had ik al enkele platen verzameld, namelijk enkele trance klassiekers en Animals van Pink FloydDat worden er vanzelf meer.
Tubes....It's what make music music!
Een nieuw element? Is een nieuwe naald niet voldoende? Ik had nog niet echt kunnen vinden wat nou het directe voordeel van een nieuw element zou zijn. Is het vervangen er van echt iets voor de geluidspuristen/audiofielen (die zouden sowieso al een andere tafel kopen lijkt me), of is het sowieso verstandig na pak 'm beet 30/40 jaar?
Het wachten is nu nog op de nieuwe naald die ik op eBay heb besteld. Nu klinkt het soms wat overstuurt. Hopelijk is het na het vervangen van de naald verdwenen.
Volgens mijn oom is de naald die er nu in zit is voor Philips Gp 400 element.
Het wachten is nu nog op de nieuwe naald die ik op eBay heb besteld. Nu klinkt het soms wat overstuurt. Hopelijk is het na het vervangen van de naald verdwenen.
Volgens mijn oom is de naald die er nu in zit is voor Philips Gp 400 element.
Zo, ik heb de snaren en de lampjes vervangen. Wat dingen afgesteld en ook wat kabeltjes wat anders gelegd (zorgde ervoor dat de arm op het einde niet helemaal lekker kon bewegen).Raymond schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:34:
Vanmiddag een philips 209-s voor mijn vader gescoord, die heeft hij in het verleden ook gehad. Ben benieuwd wat hij ervan vindt als ik die bij hem langsbreng, later deze week
Het apparaat heeft nog wel wat onderhoud nodig. Volgens mij doen een paar lampjes het niet, er moet een nieuwe snaar op en echt automatisch werkt alles ook niet (dat laatste moet ik nog ff nazoeken in de handleiding, misschien verwacht ik wel te veel).
Hij werkt nu helemaal goed met LP's
Video'tjes zijn altijd goed!perslucht schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:50:
Ik heb er een kort videotje van gemaakt.
Zo ook ik, OK het is miss. redelijk afgezaagd en je hebt er geen bal aan. Maar ik dacht laat ik eens iets filmen met mijn 7D op het moment dat ik een lichtsterke lens te leen had (50mm 1.8)
Je ziet het vaker, de artistieke kant van het filmen gecombineerd met het opzetten van een plaatje
Dus hier is het dan:
Blaudzun - Elephants op mijn Music Hall 2-2 en Canton ERGO RC-L luidsprekers.
Om een idee te geven hoe het erbij staat:

All together! by loewie1984, on Flickr
Dont mind the crappy sound, overduidelijk dat de 7D uitgebreid moet worden met een goed microfoontje!
Vandaag in de kringloop een Lenco LRP 5650DDQ gekocht voor 5 euro. Niet met originele kap, en redelijk vies en beschadigd maar niet te duur leek me. Ben voor het eerst sinds 20 jaar met een platenspeler in de weer dus moet weer inkomen..
Mis nog een naald voor het Stanton 500 element, maar wat me ook opviel is dat het stroboscoop lampje niet werkt. Is dat nodig om het toerental goed te regelen, of kan zo'n ding in principe zonder redelijk goed constant werken?
Mis nog een naald voor het Stanton 500 element, maar wat me ook opviel is dat het stroboscoop lampje niet werkt. Is dat nodig om het toerental goed te regelen, of kan zo'n ding in principe zonder redelijk goed constant werken?
Wat is die balk boven je tv, waar de LP's opstaan?loewie1984 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Video'tjes zijn altijd goed!
Zo ook ik, OK het is miss. redelijk afgezaagd en je hebt er geen bal aan. Maar ik dacht laat ik eens iets filmen met mijn 7D op het moment dat ik een lichtsterke lens te leen had (50mm 1.8)
Je ziet het vaker, de artistieke kant van het filmen gecombineerd met het opzetten van een plaatje
Dus hier is het dan:
Blaudzun - Elephants op mijn Music Hall 2-2 en Canton ERGO RC-L luidsprekers.
[video]
Om een idee te geven hoe het erbij staat:
[afbeelding]
All together! by loewie1984, on Flickr
Dont mind the crappy sound, overduidelijk dat de 7D uitgebreid moet worden met een goed microfoontje!
Verwijderd
Nieuwe aanwinsten voor deze week
Absynte minded
The shins 7" simple song
Mark lanegan band, mooie uivoering : donkergroen vinyl en rozen op de cover
Ep van love like birds is ook geperst geraakt ...
Absynte minded
The shins 7" simple song
Mark lanegan band, mooie uivoering : donkergroen vinyl en rozen op de cover
Ep van love like birds is ook geperst geraakt ...
gewoon een klein plankje van ikea of de bouwmarkt, met opstaande rand. Wel leuk bedacht overigens!Mcdeath schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:47:
[...]
Wat is die balk boven je tv, waar de LP's opstaan?
Dit is die van de IKEA:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30152596/
maar de Praxis e.d. hebben ze ook mocht je die dichter bij hebbenAcolyte57 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:20:
Dit is die van de IKEA:
Al een tijdje een defecte Thorens TD 166 staan maar nu ook een TD 160 kunnen kopen voor een leuke prijs.
Nu kwam ik dit filmpje tegen:
http://youtu.be/g5Sxqf7c-Qw
Erg gaaf moet ik zeggen en deze man speelt met een record clamp.
In hoeverre is een record clamp nodig en waar kun je zoiets kopen?
Thanks en als alles bij mij draait volgt er een filmpje!
In de tussentijd een paar kinglopen af gelopen om wat platen te zoeken, resultaat:

In de tussentijd een paar kinglopen af gelopen om wat platen te zoeken, resultaat:

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Verwijderd
Hallo, dit is mijn eerste post op dit forum.
Hoewel ik groot voorstander van 'digitaal gemak' ben (ben een bijzonder tevreden iTunes/Logitech Squeezebox/Spotify gebruiker), heb ik het vinyl virus ook te pakken gekregen.
Ik moet nog even kijken hoe ik het in ga vullen, ik heb op dit moment een Yamaha RXV-667 receiver. Hoewel ik er erg blij mee ben, weet ik natuurlijk dat het niet zo goed is als een 'echte' stereo versterker. (grappig genoeg heeft 'ie overigens wel een phono ingang, vast niet een om wonderen van te verwachten, maar dat is in mijn geval ook niet nodig).
Ben wel benieuwd of het zin heeft om op zo'n versterker een instapmodel Pro-Ject Essential of Debut III aan te sluiten, of doe ik het apparaat (en belangrijker: mijn oren) daar echt mee te kort? Met een schuin oog kijk ik ook naar de TDK Belt Drive draaitafel
Ik heb al een van mijn favoriete albums van The Beastie Boys (...snik...), "To The 5 Burroughs" in mijn bezit. Hoop Hello Nasty en hun laatste nog te vinden. Verder heb ik 3 LPs van de iets minder bekende Duitse zangeres Masha Qrella in bestelling en kijk ik uit om nog eens recente LPs van Barbara Morgenstern (andere Duitse) te vinden. Van een andere muzikale held, Stina Nordenstam (Zweeds geloof ik), kan ik helaas nog geen LPs vinden.
Dankzij Spotify is er een hele nieuwe muzikale wereld voor mij opengegaan en ik denk dat mijn vinylcollectie daar flink van gaat profiteren.
Groet, Vincent
Hoewel ik groot voorstander van 'digitaal gemak' ben (ben een bijzonder tevreden iTunes/Logitech Squeezebox/Spotify gebruiker), heb ik het vinyl virus ook te pakken gekregen.
Ik moet nog even kijken hoe ik het in ga vullen, ik heb op dit moment een Yamaha RXV-667 receiver. Hoewel ik er erg blij mee ben, weet ik natuurlijk dat het niet zo goed is als een 'echte' stereo versterker. (grappig genoeg heeft 'ie overigens wel een phono ingang, vast niet een om wonderen van te verwachten, maar dat is in mijn geval ook niet nodig).
Ben wel benieuwd of het zin heeft om op zo'n versterker een instapmodel Pro-Ject Essential of Debut III aan te sluiten, of doe ik het apparaat (en belangrijker: mijn oren) daar echt mee te kort? Met een schuin oog kijk ik ook naar de TDK Belt Drive draaitafel
Ik heb al een van mijn favoriete albums van The Beastie Boys (...snik...), "To The 5 Burroughs" in mijn bezit. Hoop Hello Nasty en hun laatste nog te vinden. Verder heb ik 3 LPs van de iets minder bekende Duitse zangeres Masha Qrella in bestelling en kijk ik uit om nog eens recente LPs van Barbara Morgenstern (andere Duitse) te vinden. Van een andere muzikale held, Stina Nordenstam (Zweeds geloof ik), kan ik helaas nog geen LPs vinden.
Dankzij Spotify is er een hele nieuwe muzikale wereld voor mij opengegaan en ik denk dat mijn vinylcollectie daar flink van gaat profiteren.
Groet, Vincent
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 21:15 ]
Het is inderdaad de RIBBA, erg fijn, 2 stuks aan elkaar vast is goed voor 6 lp's breed 3,4,5 lp's dik!Acolyte57 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:20:
Dit is die van de IKEA:
Welkom!Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:03:
Hallo, dit is mijn eerste post op dit forum.
Waarom zou de Yamaha niet voldoen? Het is een betrouwbaar merk met hetzelfde OEM spul erin als Cambridge Audio's/Millenium's en Vincent transistorversterkers. Zit alleen in een ander kastje en met een ander prijskaartje. Is bovendien inelkaar gezet door Japanners ipv Chinezen, da's kwaliteitsverschil alsof je auto door Duitsers is gemaakt ipv Italianen.Hoewel ik groot voorstander van 'digitaal gemak' ben (ben een bijzonder tevreden iTunes/Logitech Squeezebox/Spotify gebruiker), heb ik het vinyl virus ook te pakken gekregen.
nee, da's vooral hypocriete audiofiele meukgepraat. Zorg eerst maar dat je 5000,- verspijkerd aan een goede luisterruimte + speakers voor je denkt dat het minimale verschil tussen 2 versterkers de 1500,- euro extra waard is.Ben wel benieuwd of het zin heeft om op zo'n versterker een instapmodel Pro-Ject Essential of Debut III aan te sluiten, of doe ik het apparaat (en belangrijker: mijn oren) daar echt mee te kort?
En nee, gouden connectortjes heb je ook niet nodig.
die Duitse dames ken ik niet, maar de Beasty Boys LP's zijn nog goed te krijgen/bestellen. Ben je al's in wat vinylzaken geweest?Ik heb al een van mijn favoriete albums van The Beastie Boys (...snik...), "To The 5 Burroughs" in mijn bezit. Hoop Hello Nasty en hun laatste nog te vinden. Verder heb ik 3 LPs van de iets minder bekende Duitse zangeres Masha Qrella in bestelling en kijk ik uit om nog eens recente LPs van Barbara Morgenstern (andere Duitse) te vinden. Van een andere muzikale held, Stina Nordenstam (Zweeds geloof ik), kan ik helaas nog geen LPs vinden.
Zit je ziek thuis en wat doe je dan......Je zet wat leuke muziek op.....Pearl Jam vanaf LP. en struin GoT/AAP/Ebay/Marktplaats af.
< Duidelijk zat dat ik een vinyldebiel ben
[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 16-05-2012 17:54 ]
Dat moet ik ook niet te vaak doen anders ben ik in een mum van tijd door me maandsalaris heen dankzij discogs/ebay/amazon.Bestla schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:53:
Zit je ziek thuis en wat doe je dan......Je zet wat leuke muziek op.....Pearl Jam vanaf LP. en struin GoT/AAP/Ebay/Marktplaats af.
Vandaag is de postbode aan de deur geweest om een Yeasayer plaat af te leveren. Helaas was ik niet thuis. Vrijdag weer..
Verwijderd
Thanks voor je reactie
Ach, was gewoon benieuwd of het zin heeft om een draaitafel van 300 euro aan te sluiten op een surroundreceiver die maar net iets duurder was en een stuk meer kan dan alleen geluid versterkenWaarom zou de Yamaha niet voldoen? Het is een betrouwbaar merk met hetzelfde OEM spul erin als Cambridge Audio's/Millenium's en Vincent transistorversterkers. Zit alleen in een ander kastje en met een ander prijskaartje. Is bovendien inelkaar gezet door Japanners ipv Chinezen, da's kwaliteitsverschil alsof je auto door Duitsers is gemaakt ipv Italianen.
Ben totaal niet van 2e hands. Nieuwe draaitafels die ik tot nu toe gezien heb in de 100-150 range vind ik er niet echt serieus uitzien en dan lijken de 'echt' leuke modellen ineens rond de 350 euro te beginnen. Zou liever meer keuze in de 200-250 euro range hebben. Ik ga nog verder googlen en zoeken, maar sta helemaal open voor suggesties
Nog niet zo vaak, maar Beastie Boys LPs heb ik inderdaad wel gezien, maar vaak net niet degene die ik zoek/zocht. Maar heb on-line al zo veel gezien wat ik op 12" zou willen hebben, dus het gaat uiteindelijk helemaal goedkomen met mijn collectie wat mij betreftdie Duitse dames ken ik niet, maar de Beasty Boys LP's zijn nog goed te krijgen/bestellen. Ben je al's in wat vinylzaken geweest?
Heb vorig jaar op een beurs twee platen van Beth Gibbons (zangeres van Portishead), volgens de Engelse verkoper waren het allebei bootlegs. Haar album (heb ik al lang op CD, maar voor mij leuk om op vinyl te hebben) en een live concert. Ben wel benieuwd of die laatste wat is.
een record clamp zorgt er voor de de plaat volledig vlak is en reduceert de trillingen, ze zijn alleen nog best prijzig. Te bestellen op ebay en de meeste hifi zaken.Pepperana schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:03:
Al een tijdje een defecte Thorens TD 166 staan maar nu ook een TD 160 kunnen kopen voor een leuke prijs.
en dan laat ik natuurlijk ook direct een aantal van mijn platen zien:
en natuurlijk mijn apparatuur:
Onkyo Integra A807
Lenco LRP5230 met AT95E (met lenco lampje
en Jamo Classic 6 + Jamo Studio 105
[ Voor 50% gewijzigd door hellum op 17-05-2012 12:19 . Reden: kleine aanvulling ]
Ik zie een paar Coldplay platen.. Ik had zelf gehoopt dat deze een stuk beter zouden klinken dan de CD, maar helaas... Net zo vermoeiend om aan te horen. Degene die bij Coldplay aan de knoppen zit moeten ze ontslaan
If it ain't broken, tweak it!
Ook al..................Dan gaan we maar live kijken en luisterenFatalError schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:31:
Ik zie een paar Coldplay platen.. Ik had zelf gehoopt dat deze een stuk beter zouden klinken dan de CD, maar helaas... Net zo vermoeiend om aan te horen. Degene die bij Coldplay aan de knoppen zit moeten ze ontslaan
Verwijderd
Kunnen ze coldplay niet in zijn geheel ontslaan ?FatalError schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:31:
Die zitten zo zonder inspiratie .... Hoeveel minuten oeeee eeee aaa oowwoooo s er in een nummer zitten . Bah
En van rihana zou hij ook beter blijven
Nu is de werking van een record clamp wel omstreden.hellum schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:29:
[...]
een record clamp zorgt er voor de de plaat volledig vlak is en reduceert de trillingen, ze zijn alleen nog best prijzig. Te bestellen op ebay en de meeste hifi zaken.
De werking zou inderdaad beogen de plaat vaster op het plateau te krijgen met als doel het contact tussen mat en plaat te verbeteren. Dat zou een positieve weergave op de muziek hebben
Globaal zijn er 2 typen:
- een gewicht wat op de pivot van het plateau geschoven wordt. Door extra gewicht wordt de plaat aangedrukt
- een echte klem die je op de pivot van het plateau klemt (met lichte druk), en zich meestal vastklemt door een knop aan te draaien.
Er zijn 2 neveneffecten die kunnen optreden:
- extra gewicht (dus vooral de clamps die met gewicht de plaat aandrukken) hebben effect op de resonantiefrequentie van het subchassis van de platenspeler; als je platenspeler dat heeft (bijv thorens, de meeste duals etc)
- op de plaat is de plek van het label vaak dunner dan de plek waar de groeven staan. Als je daar druk zet kan de plaat ook vervormen wat contact zou kunnen verminderen.
Zelf heb ik nooit objectieve metingen gezien die aantonen dat een clamp het geluid significant veranderen, dus is het imho een beetje een kwestie van geloof of een clamp bijdraagt aan een betere weergave.
[ Voor 67% gewijzigd door mr_petit op 17-05-2012 01:08 ]
"man is not truly one, but truly two,"
de plaat van a rush of blood to the head klinkt wel goed, maar inderdaad die twee nieuwere niet echt.FatalError schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:31:
Hallo vinylliefhebbers, ik moet van een flinke berg vinyl af vanwege opruiming en ik kan alleen wat favorieten houden. Volgende spul zal uiteindelijk richting VUILSTORT gaan als ik er niemand voor kan vinden:
http://forum.fok.nl/topic/1814255

http://forum.fok.nl/topic/1814246 divers (nog veeeeeel meer dan op de foto's)

http://forum.fok.nl/topic/1802427 Flinke stapel disco verzamel elpees (nog veeeeeel meer dan op de foto's)

http://forum.fok.nl/topic/1797718 flinke stapel singletjes voornamelijk 80s (nog veeeeeel meer dan op de foto)

Sorry voor de spam, maar het gaat me heel moeilijk af deze op gegeven moment weg te moeten gooien
http://forum.fok.nl/topic/1814255

http://forum.fok.nl/topic/1814246 divers (nog veeeeeel meer dan op de foto's)

http://forum.fok.nl/topic/1802427 Flinke stapel disco verzamel elpees (nog veeeeeel meer dan op de foto's)

http://forum.fok.nl/topic/1797718 flinke stapel singletjes voornamelijk 80s (nog veeeeeel meer dan op de foto)

Sorry voor de spam, maar het gaat me heel moeilijk af deze op gegeven moment weg te moeten gooien
Naar de stort kan altijd nog, maar waarom gooi je het niet gewoon op gratisoptehalen.nl? Of bel de kringloop.
En hier klonk als een handelaar
Ongezien bied ik voor een singeltje 25 of 50cent , met fotohoes 1 euro. Max.
En hier klonk als een handelaar

[ Voor 118% gewijzigd door Bestla op 17-05-2012 13:22 ]
Ik zal kijken wat ik nog heb.Bestla schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:40:
Ik zal je een lijstje maken met wat ik nog heb.
Vind ik ook. Je hebt DM terug.sypie schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:47:
Dat is toch te mooi om weg te gooien? Je hebt een DM.
Met een vulling waar Marsen in zijn verwerkt, heerlijk.
Hier mijn nieuwe platenspeler, nu met naald:

[ Voor 8% gewijzigd door datadevil op 20-05-2012 19:12 . Reden: plaatje gefixed ]
ik heb laatst ook een mooie platenspeler op de kop getikt:

Het is een Technics SL1700 MK II met een Stanton 680 MK II element.

Het is een Technics SL1700 MK II met een Stanton 680 MK II element.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Ik heb ook een hele oude Stanton, volgens mij zijn de huidige generatie 500 heel populair bij DJ's, maar om nou te stellen dat ze daar voor bedoeld zijn...denk meer dat ze ze gewoon fijn vinden...stevig waarschijnlijk?hellum schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:44:
Stanton is toch meer voor DJ's bedoelt?
Verwijderd
Mijn aanwinsten van het pinksterweekend:

U ziet:
Paul McCartney & Wings - Wings over America
Buddy Holly - Portrait In Music
Genesis - Selling England by The Pound (deze had ik al maar de kwaliteit van deze LP was beter)

U ziet:
Genesis - Selling England by The Pound (deze had ik al maar de kwaliteit van deze LP was beter)
Verwijderd
Mooie vangst, zeker die van Genesis, een van mijn favoriete platen ooit!Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:36:
Mijn aanwinsten van het pinksterweekend:
[afbeelding]
U ziet:
Ik heb deze pinksteren de volgende platen voor 1-2 euro per stuk meegenomen:

Allemaal redelijk goede staat, behalve de hoes van 'turn of a friendly card', het vinyl daarentegen is wel goed afspeelbaar.
Het betreft de volgende platen:
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Supertramp - ...Famous Last Words... (1982)
The Alan Parsons Project - Pyramid (1978)
The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
Waarvan ik eigenlijk alleen crime of the century ken, de rest moet ik nog luisteren
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 20:53 ]
Ik heb mijn Technics SL-3110 de deur uit gedaan en daarvoor in de plaats is deze Technics SL-D202 gekomen. Voor slechts 10 euro. Inlusief goed Technics U25 element en naald 
Weet iemand een typenummer van het reinigings armpje wat je er optioneel bij kan/kon kopen?
Op de speler uit deze advertentie is er een te zien: http://link.marktplaats.nl/564981335
Misschien leuk om er bij te hebben als het niet te veel kost
Ik kan ze eigenlijk alleen van Tonar vinden. Maar van Technics zijn ze er ongetwijfeld ook
Inmiddels heb ik ondertussen ook 12 platen aangeschaft. Bijna alles 2e hands op 1 plaat na.
Steven Wilson - Grace For Drowning (nieuw)
Gouryella - Ligaya
Solar Stone - 7 Cities
Rank 1 - Awakening
Delerium Featuring Sarah McLachlan - Silence (DJ Tiësto's In Search Of Sunrise Remix)
Armin van Buuren - Communication
Sasha - Xpander EP
Gouryella - Walhalla
Hidden Sound System - I Know / Freeze
Underworld - Born Slippy
Pink Floyd - Animals
Deep Purple - In Rock
Zoals je ziet een aantal oude trance klassiekers die ik graag wilde hebben:) Nu langzaam laten groeien
Weet iemand een typenummer van het reinigings armpje wat je er optioneel bij kan/kon kopen?
Op de speler uit deze advertentie is er een te zien: http://link.marktplaats.nl/564981335
Misschien leuk om er bij te hebben als het niet te veel kost
Ik kan ze eigenlijk alleen van Tonar vinden. Maar van Technics zijn ze er ongetwijfeld ook
Inmiddels heb ik ondertussen ook 12 platen aangeschaft. Bijna alles 2e hands op 1 plaat na.
Steven Wilson - Grace For Drowning (nieuw)
Gouryella - Ligaya
Solar Stone - 7 Cities
Rank 1 - Awakening
Delerium Featuring Sarah McLachlan - Silence (DJ Tiësto's In Search Of Sunrise Remix)
Armin van Buuren - Communication
Sasha - Xpander EP
Gouryella - Walhalla
Hidden Sound System - I Know / Freeze
Underworld - Born Slippy
Pink Floyd - Animals
Deep Purple - In Rock
Zoals je ziet een aantal oude trance klassiekers die ik graag wilde hebben:) Nu langzaam laten groeien
[ Voor 33% gewijzigd door perslucht op 31-05-2012 22:17 ]
goeie deal man...waar vandaan?perslucht schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:12:
Ik heb mijn Technics SL-3110 de deur uit gedaan en daarvoor in de plaats is deze Technics SL-D202 gekomen. Voor slechts 10 euro. Inlusief goed Technics U25 element en naald
In Arnhem via Marktplaats, op mijn school-thuis route
Moest alleen even de tijd doden omdat ik vroeg uit was xD
[ Voor 7% gewijzigd door perslucht op 01-06-2012 11:26 ]
Zie de TW
[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 11-06-2012 22:58 ]
Zie de TW
[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 11-06-2012 22:58 ]
Alles op 7" of heb je ook nog 12" maxi's ertussen zitten?neanderthaler schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:32:
[...]
Dees heb ik dus nog:
Bananarama - I can't help it
Bangles - all I ever wanted
Brian Adams - Run to you
Bronski beat - Small town boy
Brother Beyond - The harder I try
Centerfold - Play the game
Dead or alive - you spin me round
Depeche mode - master & servant
Dr. Robert (Blow Monkeys) & Kym Mazelle - Wait
Ellert Driessen (zanger van Spargo) - Love lies
Fatal Flowers - Both ends burning
Fleetwood Mac - Big love
Frankie Goes To Hollywood - Warriors of the wasteland
Frankie Goes To Hollywood - Welcome to the pleasure dome
Freeez - Pop goes my love
George Harrison - Bangla Desh
Gotcha! - Tha ten is mightier than the sword
Grandmaster Flash & The Furious Five - The message -5-
Happy Mondays - Step On
I's a secret - I can't dance
Jackson 5 - I want you back 88 remix
James Ingram / Michael McDonald - Yah mo be there
Jesse Johnson (uit de band van Prince) - Love struck
Joe Bataan - Rap O Clap O 12inch -5-
Johnny hates jazz - Heart of gold
Killing Joke - Love like blood
Level 42 - Hot water
Level 42 - Running in the family
Little Steven - Bitter fruit
Living Colour - Glamour boys
Living Colour - Solace of you
Living in a box - Living in a box
Melissa Etheridge - Like the way I do
Monie Love - It's a shame
Neneh Cherry - Buffalo stance
Nick Lowe - Half a boy and half a man
Paul Young - Tomb of memories
Peter Tosh / Mick Jagger - (Walk and) don't look back 12inch -5-
Prince - When doves cry
Queensryche - Silent Lucidity
Red Hot Chili Peppers - Fight like a brave -3-
Rene Froger - Winter in America
Rick Astley - Together Forever
Rick Astley - When i fall in love
Robert Palmer - Riptide
S-Express - Theme from S-Express
Sheila E. - Glamorous life
Steve Winwood - Back in the high life again
Steve Winwood - Roll with it
Style Council - Shout to the top
Sugerhill Gang - Rappers delight -5-
Talk Talk - It's my life
Taylor Dayne - Tell it to my heart
Tears for fears - Sowing the seeds of love
The Blue Nile - Tinsel town in the rain
The mission - Tower of strength
Time bandits - we'll be dancing
Time bandits - wildfire
Tina Turner - Addicted to love
Two Man Samba - Disco Samba
U2 - Mysterious ways
U2 - The Fly
UB40 - If it happens again
UB40 - I've got mine
UB40 - Watchdogs
Van Kooten & De Bie (De vieze man) - Ballen in me buik -5-
Vanessa Paradis - Tandem
Wally Jump jr - thighten up
Wendy & Lisa - Sideshow
Wendy & Lisa - Strung Out
Wham - Wham rap
What Fun! - The right side won
Zouk Machine - Maldon
Zztop - Gimme all your lovin
Zztop - Sharp dessed man
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Joe Bataan - Rap O Clap O 12inch
Peter Tosh / Mick Jagger - (Walk and) don't look back 12inch
No More Tears (Enough is Enough) 12" - Barbra Streisand & Donna Summer (CBS 1979)
YouTube: Joe Bataan - rap o clap o.avi
YouTube: Walk & Don t Look Back - Peter Tosh & Mick Jagger
http://youtu.be/yM7tzCEaTI0
Peter Tosh / Mick Jagger - (Walk and) don't look back 12inch
No More Tears (Enough is Enough) 12" - Barbra Streisand & Donna Summer (CBS 1979)
YouTube: Joe Bataan - rap o clap o.avi
YouTube: Walk & Don t Look Back - Peter Tosh & Mick Jagger
http://youtu.be/yM7tzCEaTI0
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic