Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olghur schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een mooie platenbak die als het ff kan ook stapelbaar is.
Mijn vriendin vind de curver bak die er nu staat maar niks.

Kwam deze tegen op de Ikea site [afbeelding]

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/80115484#/80115484/

Maar is volgens mij net niet hoog genoeg en twijfel ook of deze stevig genoeg zijn.
Iemand tips?
LP-hoezen zijn 30 bij 30 cm. Ikea geeft als breedte van de doos 33 cm dus qua breedte zou de plaat erin moeten passen. Vreemd is dat Ikea als hoogte 9 cm aangeeft, ook in andere kleuren. Dit is dus een drukfout, als je de doos van voor bekijkt lijkt hij vierkant en dus in principe groot genoeg. Tip: bel naar Ikea of, nog beter, ga er gewapend met een oude hoes naar toe. Als het past lijkt het me een prima oplossing waar je vriendin ook wel mee zal kunnen leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olghur schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een mooie platenbak die als het ff kan ook stapelbaar is.
Mijn vriendin vind de curver bak die er nu staat maar niks.

Kwam deze tegen op de Ikea site [afbeelding]

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/80115484#/80115484/

Maar is volgens mij net niet hoog genoeg en twijfel ook of deze stevig genoeg zijn.
Iemand tips?
Deze zien er ook goed uit en zijn nog transparant zodat je ziet wat erin zit. Helaas geeft Ikea hier als hoogte 6 (!) cm, wat dus ook niet klopt... :(

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90059618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:53
Les IKEA site lezen voor beginners ;) :

Bij de product informatie staan twee keer maten opgegeven.

De eerste:
Verpakkingsmaat en gewicht
Pakketten: 1
Artikelnummer: 801.154.84
Breedte: 33 cm
Hoogte: 9 cm
Lengte: 38 cm
Gewicht: 1.9 kg
Aantal: 1

Handig om te kijken welk vervoermiddel je mee moet nemen als je iets op gaat halen bij ze...

En dan een stukje lager de tweede:
Afmeting gemonteerd product
Diepte: 38 cm
Hoogte: 30 cm
Aantal per verpakking: 2 st.

Dat is handig om te kijken of wat je wil wel past...
Een plaathoes met een afmeting van 30x30 moet dus in de 33x30 nét passen. Maar de afwijking in de hoezen zal het in de hoogte nog wel eens lastig kunnen maken. Zonder deksel moet het wel passen.

Deze dozen worden btw gemarket als opbergsysteem voor in de eerder genoemde Expedit. Laten platen daar nou perfect in passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarce schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:18:
Les IKEA site lezen voor beginners ;) :

Bij de product informatie staan twee keer maten opgegeven.

De eerste:
Verpakkingsmaat en gewicht
Pakketten: 1
Artikelnummer: 801.154.84
Hoogte: 9 cm
Lengte: 38 cm
Gewicht: 1.9 kg
Aantal: 1

Handig om te kijken welk vervoermiddel je mee moet nemen als je iets op gaat halen bij ze...

En dan een stukje lager de tweede:
Afmeting gemonteerd product
Diepte: 38 cm
Hoogte: 30 cm
Aantal per verpakking: 2 st.

Dat is handig om te kijken of wat je wil wel past...
Een plaathoes met een afmeting van 30x30 moet dus in de 33x30 nét passen. Maar de afwijking in de hoezen zal het in de hoogte nog wel eens lastig kunnen maken. Zonder deksel moet het wel passen.

Deze dozen worden btw gemarket als opbergsysteem voor in de eerder genoemde Expedit. Laten platen daar nou perfect in passen...
Juist ja, ik ben niet zo`n Ikea-fanaat, maar feit blijft dat ik slecht had gelezen.... 8)7

Dan zouden de platen er net wel / niet in passen, misschien beter voor de poster om toch maar verder te zoeken.

Re: Expedit, zoals de poster al zei heeft hij geen plaats voor een kast.... Daarmee staan wij tenminste gelijk wat betreft slecht lezen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
LP's zijn volgens mij 32,5 cm hoog/breed (even geen bij de hand) dus dat is net iets te krap.
Jammer want deze (Lekman van Ikea) zagen er wel leuk uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Olghur op 09-09-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei: het gaat niet passen. Ik heb dat soort dozen hier. Het deksel is breed genoeg voor platenhoezen, maar de bak zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb via een colega een Torents TD320mk2 kunnen overnemen. Toen ik ermee thuis kwam zag ik pas hoe mooi dat ding eigenlijk is. Geluid is ook fantastisch. 100 euro is een koopje, toch?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/47dFO9oe9j2UHbA22DqaYOtI/full.jpg

Bij nadere inspectie van de arm trof ik daar ook nog Audio Technica cassette aan! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cS1TqbIZ6RNuA2RlAVYrXv41/full.jpg

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:33:
Ik heb via een colega een Torents TD320mk2 kunnen overnemen. Toen ik ermee thuis kwam zag ik pas hoe mooi dat ding eigenlijk is. Geluid is ook fantastisch. 100 euro is een koopje, toch?

[afbeelding]

Bij nadere inspectie van de arm trof ik daar ook nog Audio Technica cassette aan! _/-\o_

[afbeelding]
Proficiat, de platenspeler is, zeker voor 100 Euro een koopje, met name voor de liefhebbers van Thorens (ikzelf niet zo).

Het element dat erop zit is, als de naald nog fatsoenlijk is, een "droom", zeker voor dit geld. Ik zou voor 100 Euro liever het element zonder platenspeler hebben, dan de platenspeler zonder het element. Jij hebt beide... ;)

Nogmaals, laat de naald nakijken en be happy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Waar kan ik een platenspeler-speciaalzaak in Limburg (bij voorkeur Maastricht) vinden waar ze dat doen? Want ik wil ook wel even laten checken of de arm goed is afgesteld icm dit element. Het geluid is perfect voor zover ik dat kan beoordelen. Ik heb even aangevraagd bij de collega waar die vandaan komt; hij zou niet zo veel gebruikt zijn icm met dit element, dus het ziet ernaar uit dat ik geluk heb. Toch wil ik dat er even een expert ernaar kijken want ik heb er te weinig verstand van om dit goed te kunnen beoordelen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deem schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:33:
En das niet het minste audio technica elementje!

Voor die 100 euro heb je dus ongeveer 5x te weinig voor die setup betaald imho ;)
Echt een superkoopje. d:)b
Heeft die collega nog meer zooi staan waar ie van af moet? :Y)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:49:
Ik heb hier een Edwards Audio TT1 en heb even een vraagje over het uitlijnen van de cart. Deze draaitafel is eigenlijk gewoon een Rega P2 met RB-251 arm. Ik heb een protractor via vinyl engine gedownload en geprint. De cart krijg ik precies goed op het grid, maar hij volgt de arc niet 100% perfect (1-2mm verschil ofzo). Lijkt mij dat dat niet uitmaakt? Heb nog wel wat geslis bij bijv deze plaat:

[afbeelding]

Iemand hier die kan bevestigen dat de s-jes op deze plaat niet helemaal relax zijn. De cd heeft het in ieder geval niet een stuk minder.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er wel wat zinnigs over te zeggen ;) :
Download bij vinylengine een stupid protractor (ik denk dat jouw arc protractor een baerwald is), en controleer of je de 0 punten goed parallel/haaks raakt.
De punten zoals ze op die protractors staan is het namelijk gedefinieerd (dus op ...mm en ...mm van de spindel moet de naald exact haaks op de groef staan)
Ik plak altijd voor op de cartridge met plakband een vulpodloodvulling, zodat je exact de stand van je cartridge goed kan aflezen. Dat werkt natuurlijk alleen goed als je een cartridge hebt die aan de voorkant mooi recht is.

Zelf gebruik ik overigens altijd stevenson, maar dat komt doordat ik van mening ben dat je met die uitlijning het minste last hebt van geslis afkomstig van matige persingen of een mindere naald. Maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 13-09-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:26:
Ik heb er wel wat zinnigs over te zeggen ;) :
Download bij vinylengine een stupid protractor (ik denk dat jouw arc protractor een baerwald is), en controleer of je de 0 punten goed parallel/haaks raakt.
De punten zoals ze op die protractors staan is het namelijk gedefinieerd (dus op ...mm en ...mm van de spindel moet de naald exact haaks op de groef staan)
Ik plak altijd voor op de cartridge met plakband een vulpodloodvulling, zodat je exact de stand van je cartridge goed kan aflezen. Dat werkt natuurlijk alleen goed als je een cartridge hebt die aan de voorkant mooi recht is.

Zelf gebruik ik overigens altijd stevenson, maar dat komt doordat ik van mening ben dat je met die uitlijning het minste last hebt van geslis afkomstig van matige persingen of een mindere naald. Maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.
Waarom zou ik die stupid gebruiken als mijn tafel in feite gewoon een P2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat die stupid protractor werkt volgens hoe afstellingen letterlijk gedefinieerd zijn. Daarmee sluit je dus per definitie eventuele fouten in de andere protractor uit, of situaties dat jouw tafel nèt iets anders dan een p2 is.
Met een stupid protractor maakt het namelijk ook niet uit welke tafel je hebt.
Ze zijn alleen wat lastiger in gebruik, maar als je secuur werkt (en de principes handaaft, zoals het element exact recht in de headshell houden, en alleen de afstelling variëren in het naar voren en achteren schuiven van het element), zal je afstelling altijd foutloos zijn.

Je geeft zelf namelijk aan dat je je afstelling niet goed krijgt tov de protractor die je gebruikt.

Maar dus wel oppassen met je naald e.d.; er zijn al heel wat elementjes gesneuveld met afstellen, en die stupid protractors zijn niet de meest handige.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 13-09-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel een Technics sl 20 Een jaar geleden heb ik hiervoor een nieuwe naald gekocht (E20 op eBay, deze)

Maar de naald is nu al af. Ik wil dus weer een nieuwe, maar niet weer dezelfde. Ik gebruik hem i.c.m. een een technics versterker. Kan iemand mij een naald aanbevelen voor onder de E50,-?

Wel kwam ik een Shure M97xE tegen voor E80. Goed geluid is belangrijk, maar ik heb het meestal als achtergrond muziek opstaan bij studeren of als ik mensen over de vloer heb. Dus de prijs moet wel een beetje betaalbaar zijn voor een student :) Dus E80 vind ik iets te veel, tenzij iemand vind dat dit de beste keuze voor mij is.

Ook wil ik een borsteltje/vloeistof? voor mijn naald hebben. En iets om platen schoon te maken. Is daarvoor een antistatische borstel voldoende? Waar kan ik die het beste kopen? Winkel (liefst in Utrecht) of internet?

En weet niet of dit hier thuishoord. Ik ben nog op zoek naar speakers voor max E150,- (voor op studentenkamertje) tweedehands is oke. Iemand tips? Merken/modellen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:23:

Ook wil ik een borsteltje/vloeistof? voor mijn naald hebben. En iets om platen schoon te maken. Is daarvoor een antistatische borstel voldoende? Waar kan ik die het beste kopen? Winkel (liefst in Utrecht) of internet?
Houtlijm schijnt het best goed te doen;
Afbeeldingslocatie: http://thereifixedit.files.wordpress.com/2011/09/white-trash-repairs-record-cleaning-updated1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er qua houtlijm nog iets waar ik rekening mee moet houden? Wil het anders best eens proberen op wat platen die ik dubbel heb.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je je hele collectie gaat doen waarschuw je me dan ff?
Dan koop ik van tevoren wat aandelen Bison....

Voor de rest denk ik dat houtlijm voornamelijk oppervlakkig vuil zal meenemen; ik vraag me af of het ook zo diep in groeven komt als speciale schoonmaakvloeistof wat vol zit met wetting agents om de vloeistof meer permeabel te maken voor kleine holtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Touchdomex schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:17:
[...]

Is er qua houtlijm nog iets waar ik rekening mee moet houden? Wil het anders best eens proberen op wat platen die ik dubbel heb.
Gewoon een Knosti wasstraatje kopen...werkt het beste. Houtlijm is voorrrr...juist hout.
;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

silitek schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:55:
[...]

Gewoon een Knosti wasstraatje kopen...werkt het beste. Houtlijm is voorrrr...juist hout.
;)
Zodra ik werk heb koop ik een fatsoenlijk dingetje :> Maar dan gaat ook de Dual goed onderhanden en komt er een fatsoenlijk element.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Moet zeggen dat ik in die link van Roamor weinig verschil hoor tussen voor een na met het schoonmaken

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:44
dreamscape schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Alleen de mat van je plateau afhalen is volgens mij al genoeg. Er zit een gat in het plateau en daar kun je fijn met de vingers doorheen om die snaar te verleggen. Of heeft de III dat niet? Ik heb de eerste versie van de Debut en die heeft dat wel. Een speedbox werkt inderdaad handiger, maar alleen als je regelmatig singles draait. En dat laatste doe ik dan toevallig nooit.

Mijn ProJect geeft overigens op het linkerkanaal geen geluid meer, dus dat moet ik even gaan uitzoeken. Het kan natuurlijk aan de kabel liggen (even wat solderen), aan de bekabeling in de arm (iets lastiger) of aan het element. Dat laatste zou zonde zijn, want ik was wel te spreken over de Goldring 1012 die er nu op zit...
Zelf heb ik ook een project iii met ingebouwde phono versterker met hetzelfde probleem. De massa verbinding op de audiokabel heb ik echter niet aan de stereo hangen.
Nu heb ik de platenspeler een eind van de stereo weg staan en als ik een actief apparaat op het zelfde stopcontact eruit trek tijdens het draaien van een plaat komt het geluid weer terug op het linkerkanaal. Het lijkt dus iets met ontlading te zijn.

Heb jij de oorzaak al kunnen achterhalen? Of heeft iemand anders een idee?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
Bij mij doet hij het weer prima. Volgens mij zit er bij de mijne iets los, maar omdat het nu weer werkt, ben ik niet meer verder gaan zoeken. Er zit nu wel een lichte brom in, dus misschien moet ik gewoon dit weekend op onderzoek uit.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Omdat ik de laatste tijd wat meer platen heb om naar te luisteren draait m'n tafeltje (Thorens TD166 mkI, modded met TP16 mkIV arm, Linn K5 element) weer wat meer. Maar nu begin ik ook wat raars te merken... in de hoge tonen, van de uithalen van stemmen vooral, zit iets blazerig/trillerigs. Alsof je lichtjes een kazoo hoort meespelen. Ik dacht eerst dat het kwam door de ouwe platen van m'n pa die ik draaide, maar ontdekte het toch ook op nieuw 180gr vinyl.

Ik ben te onervaren om te weten waar ik hier de oorzaak in moet zoeken. Is het een afstelfout (ik heb de Hifi news LP gebruikt voor afstellen)? Of is m'n naald/element versleten? Of niet schoon genoeg? Of zit er iets anders helemaal fout?

Als het de naald is, is het dan nog de moeite waard om een AT95 replacement naald te kopen voor in de Linn - dat kan blijkbaar:
http://www.vinylengine.co...rum/viewtopic.php?t=30735

Of een van de upgraded AT95 naalden (HE/Shibata) waar ze het online over hebben? Of zou dat verspilling van geld zijn en kan ik beter meteen upgraden naar een duurdere, vaker hier genoemd element zoals de Denon 110? De AT95 is een budget element, dus ik neem aan dat de Linn dat als directe voorganger ook is.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Is wat je hoort niet het zachtjes geluid maken van het vinyl zelf, onversterkt? Ga er maar eens met je oor boven hangen dan snap je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik weet wat je bedoelt, maar dat is het niet - dit geluid komt echt uit m'n speakers. En heb ik niet vanaf andere sources, dus komt volgens mij echt bij m'n draaitafel vandaan...

Edit: Heb een naaldborsteltje en vloeistof besteld op eBay en zal eerst deze even goed schoonmaken, daarna kijken of dat het oplost. Anders op zoek gaan naar een ander element...

[ Voor 33% gewijzigd door Acolyte57 op 01-10-2011 01:44 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:55
Heb laatst een doosje lp's gekregen (zat niet veel tussen wat echt mijn smaak was, wel hoop verzamel lp's en country eruit gehaald).

Gister gekocht:
SuperHeavy - SuperHeavy
Cash/Dylan lp.

Zodra ik alles netjes gewassen heb zal ik de gekregen lp's wat verder specificeren.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Acolyte57 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:40:
Ik weet wat je bedoelt, maar dat is het niet - dit geluid komt echt uit m'n speakers. En heb ik niet vanaf andere sources, dus komt volgens mij echt bij m'n draaitafel vandaan...

Edit: Heb een naaldborsteltje en vloeistof besteld op eBay en zal eerst deze even goed schoonmaken, daarna kijken of dat het oplost. Anders op zoek gaan naar een ander element...
Ik heb precies hetzelfde en vermoed dat het met een vieze naald te maken heeft. Ik ga ook maar eens een schoonmaaksetje kopen en eens goed schoonmaken. Ik heb in het verleden wel regelmatig platen gehad die met een antistatic borstel niet echt superschoon meer werden.

Ik kan met niet voorstellen dat mijn tip na een 200-300 draaiuren al versleten is.

Laatste aanwinsten zijn overigens Alain Bashung - Blue Patrol, meesterwerk, 2x vinyl laatste plaat van deze Franse chansonnier en een vinyl box van Jacques Brel met 8 platen in de doos. De laatste is tweedehands en de staat varieert van matig tot ok. Maar wel leuk voor de heb.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht onlangs de Nirvana nevermind box en de Oasis in Time box.
Verder thriller voor vrouwlief en Meatlove, paradise by...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Acolyte57 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:35:
Ik ben te onervaren om te weten waar ik hier de oorzaak in moet zoeken. Is het een afstelfout (ik heb de Hifi news LP gebruikt voor afstellen)? Of is m'n naald/element versleten? Of niet schoon genoeg? Of zit er iets anders helemaal fout?
Heb je het idee dat dit trillerige (krasserige wellicht?) erger wordt naarmate de naald dichter bij het centrum van de LP komt?

Zo ja dan kan het zijn dat de afstelling van het element niet meer goed is... Ik had het zelf ook op mijn TD145.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Weet iemand toevallig of er ergens in nederland wat Hed Kandi albums op vinyl te bestellen zijn? Zit rond te loeren op internet maar heb moeite met wat fatsoenlijke verkooppunten te vinden:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
lj_tree schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:40:
Weet iemand toevallig of er ergens in nederland wat Hed Kandi albums op vinyl te bestellen zijn? Zit rond te loeren op internet maar heb moeite met wat fatsoenlijke verkooppunten te vinden:S
Bel/Mail Kroese even? meer info: kroese-online.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

M'n op eBay bestelde clearaudio vloeistof en naaldborsteltje zijn binnengekomen. Even lopen prutsen en de naald ziet er zelfs met het blote oog beter uit. Blijkbaar was het geen klein beetje troep wat er ondertussen op aangekoekt was, had ik dus veel eerder moeten doen. Alles klinkt nu ook veel beter, helderder is het eerste woord waar ik aan denk (altijd vervelend, proberen om geluidverbetering te beschrijven).

Het trillende in de vocals is echter nog niet helemaal verholpen (maar wel minder geworden). En het wordt voor m'n gevoel idd erger naarmate de naald dichterbij het midden komt, dus toch tijd om hem opnieuw af te stellen denk ik. Meteen maar eens de Analogue dept Thorens sectie nalezen, en het grondig aanpakken. Bearing smeren, veren afstellen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Okee, herziening van alles wat ik hiervoor gezegd heb: Ik zat net even met een protractor te kutten en het lukte me echt voor geen meter om er iets van te maken. Terwijl het vorige keer heel smooth ging. Dus toen ging ik er nog eens goed voor zitten en wat blijkt: de naald zit verschrikkelijk scheef in het element. Er zit een lijntje op het midden van het Linn element gedrukt, daardoor merkte ik het - de naald zit dus niet eens in de buurt van die lijn. Ik heb geen flauw idee hoe dit me gelukt is (onopgemerkt zijdelings tegen de platter aangeslagen ofzo?), maar deze naald kan ik zeker weggooien. Ik wil ook niet eens weten wat dit heeft gedaan met alle platen die ik in de tussentijd gedraaid heb.

Concreet op zoek naar een nieuw element dus. Iemand nog suggesties voor op een Thorens 166 met een TP16 mkIV arm (m eff = 12,5)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de waarde van een aantal platen die ik kan overkopen graag weten. Dit op basis van release en staat van zowel de plaat als de hoes. Iemand die toevallig een website of winkel weet waar ik dit kan nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op discogs.com kan je ongeveer zien wat men er voor vraagt. als je daar een gemiddelde uit neemt, zal je er al niet te ver af zijn denk ik. Alles hangt ook af van de staat van de platen en hoezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:01:
Ik wil de waarde van een aantal platen die ik kan overkopen graag weten. Dit op basis van release en staat van zowel de plaat als de hoes. Iemand die toevallig een website of winkel weet waar ik dit kan nagaan?
Er zijn hier ook boeken voor (wel is zien liggen achter de toonbank @ winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

noodel1988 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:26:
[...]

Er zijn hier ook boeken voor (wel is zien liggen achter de toonbank @ winkels).
Dat zijn vooral de prijzen/waarde van speciale albums en dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:01:
je kan ook op http://www.popsike.com/ kijken
hier staan veilingresultaten op van vooral de wat meer zeldzame albums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:13:
Op discogs.com kan je ongeveer zien wat men er voor vraagt. als je daar een gemiddelde uit neemt, zal je er al niet te ver af zijn denk ik. Alles hangt ook af van de staat van de platen en hoezen ...
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:46:je kan ook op http://www.popsike.com/ kijken
hier staan veilingresultaten op van vooral de wat meer zeldzame albums
Thanks ga ik daar eens rustig rondkijken!

Overigens zojuist binnen gekomen In absolute nieuwstaat:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/352ok0m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Pffft, vervangen van zo'n element is echt priegelig werk zeg. Ben er de hele tijd bang voor dat ik verkeerd kracht zet en m'n arm of het element sloop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Acolyte57 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:21:
Pffft, vervangen van zo'n element is echt priegelig werk zeg. Ben er de hele tijd bang voor dat ik verkeerd kracht zet en m'n arm of het element sloop :|
Wut? :D Gewoon de kop eraf schroeven en dan rustig je element vervangen. Je komt als het goed is toch nooit bij de arm als je een element vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
Onlangs een DIY phono stage gebouwd.. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6022/6203696350_ddcf506a51_b.jpg
Gebaseerd op de VSPS, maar dubbel-mono :)
Vinyl = Tweaking heaven :D

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Touchdomex schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:44:
Wut? :D Gewoon de kop eraf schroeven en dan rustig je element vervangen. Je komt als het goed is toch nooit bij de arm als je een element vervangt?
Mijn arm (TP16 mkIV) heeft geen removable armwand, en als ik de headshell losschroef komen de draadjes niet mee, dus ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Overigens werd mijn shitty dag net nog beter; bij het verschuiven van het nieuwe element brak een van de draadjes van het slip-on contactje af waarmee hij aan het element verbonden zat. Toen ik probeerde die slip-on er weer af te krijgen zodat ik 'm terug kon solderen sprong ie weg en die is nu verdwenen, ben al een uur aan het zoeken met een zaklamp op de grond :|
Waar kan ik van die slip-on dingetjes kopen, is dat bij een random elektroboer te vinden of moet ik echt naar een hifi zaak zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Is er toevallig niet nog iemand die een stel goede Technics SL1210 mk5 of SL1210 m5g's weet?
Ben er namelijk naar opzoek voor mijn dj set, maar random iets op marktplaats kopen blijf ik toch risky vinden. Tuurlijk kun je wel testen, maar dat is toch altijd maar kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:40:

Aardingsdraad aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

Xanax959

relax...

Mijn eerste nieuwe lp sinds ik de top 40 van 1990 heb gekocht :)

Arcade fire, the suburbs.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61B3oKLwUoL._SL500_AA300_.jpg

Klinkt eigenlijk best goed, zo'n nieuwe plaat, op mijn ouwe dual 1219 met ADC 220XE element uit de jaren '70

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acolyte57 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:40:
[...]

Mijn arm (TP16 mkIV) heeft geen removable armwand, en als ik de headshell losschroef komen de draadjes niet mee, dus ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Overigens werd mijn shitty dag net nog beter; bij het verschuiven van het nieuwe element brak een van de draadjes van het slip-on contactje af waarmee hij aan het element verbonden zat. Toen ik probeerde die slip-on er weer af te krijgen zodat ik 'm terug kon solderen sprong ie weg en die is nu verdwenen, ben al een uur aan het zoeken met een zaklamp op de grond :|
Waar kan ik van die slip-on dingetjes kopen, is dat bij een random elektroboer te vinden of moet ik echt naar een hifi zaak zoeken?
Gaat lekker met je kluscapades :+
De meeste sme headshells hebben draadjes waarbij aan elke kant van die soldeerconnectors zitten. Overigens vaak wel in verschillende diktes 8)7, maar ook niet elk element heeft even dikke aansluitpootjes...
Met een tangetje kan je ze vaak wel een beetje bijbuigen (wel voorzichtig)

Maar het is idd een geduldwerkje, helemaal het afstellen met een protractor, dan moet de naaldbeschermer er natuurlijk ook af. Voor aansluiten en monteren (vooral van de stekkertjes) moet je gewoon een goede spitse pincet nemen.
Een losse headshell is idd veel makkelijker; daar kwamen ze ca. 50 jaar geleden ook achter bij oa de firma sme. Maar nu is het vaak weer not done bladiebla vast zou beter klinken bladiebla...
Wirehead schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:48:
Onlangs een DIY phono stage gebouwd.. :)
[afbeelding]
Gebaseerd op de VSPS, maar dubbel-mono :)
Vinyl = Tweaking heaven :D
Zeer gelikt setje zeg; ook mooie trafo.
Maar waarom die jack pluggen?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Je wilt ook niet weten hoeveel spijt ik op dit moment heb van die idiote behoefte van mij om een nieuwe hobby te vinden :')

Ik ga morgen wel ff langs de electroboer met m'n oude element en kijken of ze begrijpen wat ik nodig heb als ik het daar uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
mr_petit schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:02:
Zeer gelikt setje zeg; ook mooie trafo.
Maar waarom die jack pluggen?
Trafo is een Talema PCB ringkern - geeft weinig storing :)

De jack pluggen komt door het feit dat ik Neutrik jacks aan m'n draaitafel heb :) Had die nog liggen.. En er is niks mis met een stel goeie Neutrik jacks ;)

Performance is ongelofelijk voor een simpele schakeling als deze. Noisefloor @ 1khz is gemeten -124 dB.. >:)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben ook maar weer eens in de hardware gaan investeren, dat is toch wel de moeite waard hoor!

Ik heb nu de volgende combinatie staan:
Dual 604 met nieuwe naald, element is nog prima.
Cambridge p 640 (die is nieuw)
cambridge a640
ikon dali 6 speakers.
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/1174/20111014011.jpg
Die voorversterker scheelt toch wel erg veel.

[ Voor 8% gewijzigd door liffey op 16-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen dinsdag een hele leuke stapel lp's bij de kringloop aangetroffen, te veel om foto's te maken, dus een lijstje (foto's evt. op verzoek):

Traffic - John Barleycorn must die
Crosby, Stills & Nash - Crosby, Stills & Nash
Nazareth - Rampant
Derringer - Derringer
Alquin - Nobody can wait forever
Johnny Guitar Watson - A real mother
The history of Fleetwood Mac (2 lp)
Phillip Goodhand-Tai - I think i'll write a song (nooit van gehoord??? aparte hoes)
Het beste uit de Haagse Beatnach
Uriah Heep - Wonderworld
Golden Earring - Eight miles high
Linvin' Blues - 1968-1978
Livin' Blues - Wang dang doodle (nederbeat series)
Frank Zappa - Tinseltown rebelion (2 lp)
Frank Zappa - Sheik Yerbouti (2 lp)
The Rolling Stones - Big hits (high tide and green grass)
Procol Haurum - a Salty dog
The Pretenders - Learning to crawl
The Frankie Miller band - The rock
The incredible string band - The Hangman's beautiful daughter
Bad Compagny - Burning sky
Orleans -II
Stephen Stills - Live
The Animals - House of the rising sun
The Beatles - Beatles greatest
The Doors - Full Circle
Kenny Loggins - Keep the fire
Neil Young - Harvest (Spaanse persing met Spaanse titels)
Gerry Rafferty - Can i have my money back
20 original hits of Stephen Stills
Cat Stevens - Buddha and the chocolate box
Julie London - Julie is her name
Anita o'Day - Pick yourself up

ik ben vooral blij met de Johnny Guitar Watson lp, de Frank Zappa lp's en de Rolling Stones en Traffic lp _/-\o_

De rest is ook super gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag vandaag weer een super plaat aan mijn collectie toevoegen.
Dit keer een hele mooie gelimiteerde versie.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/s46lv4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/14mh10n.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:02:
Mag vandaag weer een super plaat aan mijn collectie toevoegen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die was best wel duur of niet? :9~ Ik heb daar de ouderwetse zwarte vinyl van. Klinkt wel echt goddelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Weten jullie een goed adres waar ik mijn platen kan laten reinigen? Ik heb zelf het geld niet voor een Okki of Knosti.. :)

Ik laat het trouwens ook liever aan pro's over, en wil er best wat geld voor neerleggen..

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jovas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:41:
Weten jullie een goed adres waar ik mijn platen kan laten reinigen? Ik heb zelf het geld niet voor een Okki of Knosti.. :)

Ik laat het trouwens ook liever aan pro's over, en wil er best wat geld voor neerleggen..

Dank!
Denk dat het goedkoper is om toch zelf eventjes aan de slag te gaan. Het is geen rocketscience. Een simpele platenreiniger koop je al voor 60 euro.

http://www.triodedick.com/plaatpoetsen.htm Lees daar maar eens. De Groef verkoopt die Disco Antistats voor 56 euro in de webshop.
http://webshop.degroefaudio.nl/#
Als je in Groningen woont kun je er ook gewoon langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Nu online
Touchdomex schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Denk dat het goedkoper is om toch zelf eventjes aan de slag te gaan. Het is geen rocketscience. Een simpele platenreiniger koop je al voor 60 euro.

http://www.triodedick.com/plaatpoetsen.htm Lees daar maar eens. De Groef verkoopt die Disco Antistats voor 56 euro in de webshop.
http://webshop.degroefaudio.nl/#
Als je in Groningen woont kun je er ook gewoon langsgaan.
Bedankt! Ja, ik moet er even goed over nadenken.. Ik wil wel dat mijn platen echt goed gereinigd worden, dus niet dat je het vuil van de plaat er weer overheen smeert.. Volgens mij is zo'n Okki Nokki de beste oplossing, maar ook de duurste.. Zo vaak maak ik het niet mee dat ik platen binnenkrijg die dermate vervuild zijn dat ik ze wil reinigen, daarom ben ik dus op zoek naar iemand met een goede machine..

Als er hier mensen zijn die een Okki Nokki hebben en platen ECHT GOED kunnen reinigen, dan wil ik jullie best 2 euro per plaat bieden voor arbeidskosten, dan kom ik zelf wel langs met de vinyl en nieuwe binnenhoezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jovas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Bedankt! Ja, ik moet er even goed over nadenken.. Ik wil wel dat mijn platen echt goed gereinigd worden, dus niet dat je het vuil van de plaat er weer overheen smeert.. Volgens mij is zo'n Okki Nokki de beste oplossing, maar ook de duurste.. Zo vaak maak ik het niet mee dat ik platen binnenkrijg die dermate vervuild zijn dat ik ze wil reinigen, daarom ben ik dus op zoek naar iemand met een goede machine..

Als er hier mensen zijn die een Okki Nokki hebben en platen ECHT GOED kunnen reinigen, dan wil ik jullie best 2 euro per plaat bieden voor arbeidskosten, dan kom ik zelf wel langs met de vinyl en nieuwe binnenhoezen..
Om hoeveel platen gaat het dan? Kun je niet beter eerst voor dat relatief lage bedrag het uitproberen en daarna kijken of je hem netjes schoon kan krijgen. Met 30/40 platen reinigen heb je het geld voor zo'n goedkope eruit. Echt goed kan dus maar dan moet je er gewoon wat meer moeite voor doen/wat extra je handen uit de mouwen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:03:
Die was best wel duur of niet? :9~ Ik heb daar de ouderwetse zwarte vinyl van. Klinkt wel echt goddelijk!
Heb zelf ook nog de orginele zwarte LP welke ik nog regelmatig afspeel. Deze heb ik gekocht als collecters item welke ik waarschijnlijk niet ga afspelen (daar heb ik immers de zwarte voor)

Kwa prijs heb ik erg geluk gehad heb hem voor 25euro incl verzenden kunnen kopen. Zie ze op Discogs en Popsike voor een heel stuk meer verkocht worden. Hoes en plaat verkeren in perfecte bijna nieuw staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Nu online
Touchdomex schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Om hoeveel platen gaat het dan? Kun je niet beter eerst voor dat relatief lage bedrag het uitproberen en daarna kijken of je hem netjes schoon kan krijgen. Met 30/40 platen reinigen heb je het geld voor zo'n goedkope eruit. Echt goed kan dus maar dan moet je er gewoon wat meer moeite voor doen/wat extra je handen uit de mouwen steken.
Stuk of 10 denk ik. Die Antistat is wel aantrekkelijk, maar met dat ding smeer je volgens mij gewoon het vuil uit over je plaat. Het vuil gaat namelijk in de vloeistof zitten, dus moet je gaan verversen/meerdere keren wassen. Maar dan nog zal er altijd wat vuil achterblijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:48:
afgelopen dinsdag een hele leuke stapel lp's bij de kringloop aangetroffen, te veel om foto's te maken, dus een lijstje (foto's evt. op verzoek):

ik ben vooral blij met de Johnny Guitar Watson lp, de Frank Zappa lp's en de Rolling Stones en Traffic lp _/-\o_

De rest is ook super gaaf :)
Dat is een aardige oogst voor een kringloop... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op MP heb ik wel eens een advertentie gezien van een gast die voor 2 euro oid per plaat reinigde met een keith monks oid. (wat ik overigens heel duur vond, maar als je maar 10 platen hebt.....)
Zie ook hier: http://www.soundfountain.com/amb/rc2nl.html
Dat uitsmeren van vuil met een knosti valt wel mee hoor :P
Ja, of je platen moeten onder je auto gelegen hebben ten tijde dat je je motorolie ververst hebt. Zoveel vuil komt er niet van een plaat af, en in het druiprekje druipt het leeuwendeel van de vloeistof weg. Bij een okkinokki begint het wasproces immers ook met versmeren. Het enige verschil is dat die de vloeistof wegzuigt, en dat bij de knosti de vloeistof erafdruipt. Het is maar een heel klein beetje wat opdroogt, maar daar tegenover staat dat je veel meer vloeistof gebruikt waardoor de vuilconcentratie veel lager is.
De standaard meegeleverde vloeistof vind ik echter minder (knostipluis).
Maar idd met een zuigsysteem is het resultaat wel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 20-10-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien het toch maar tien platen zijn kun je ook de houtlijm methode gebruiken die een stukje naar boven is beschreven. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze methode echt zeer goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Nu online
mr_petit schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:20:
Op MP heb ik wel eens een advertentie gezien van een gast die voor 2 euro oid per plaat reinigde met een keith monks oid. (wat ik overigens heel duur vond, maar als je maar 10 platen hebt.....)
Zie ook hier: http://www.soundfountain.com/amb/rc2nl.html
Dat uitsmeren van vuil met een knosti valt wel mee hoor :P
Ja, of je platen moeten onder je auto gelegen hebben ten tijde dat je je motorolie ververst hebt. Zoveel vuil komt er niet van een plaat af, en in het druiprekje druipt het leeuwendeel van de vloeistof weg. Bij een okkinokki begint het wasproces immers ook met versmeren. Het enige verschil is dat die de vloeistof wegzuigt, en dat bij de knosti de vloeistof erafdruipt. Het is maar een heel klein beetje wat opdroogt, maar daar tegenover staat dat je veel meer vloeistof gebruikt waardoor de vuilconcentratie veel lager is.
De standaard meegeleverde vloeistof vind ik echter minder (knostipluis).
Maar idd met een zuigsysteem is het resultaat wel beter.
Ja, die gast heb ik al gemaild, maar ik hoor niks meer van hem. Ach ik koop binnenkort zelf wel zo'n platenwasser van 56 euro, dat overleef ik wel..

EDIT Heb contact gehad met die gast, ga een afspraak maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er al eens aan gedacht om zoiets zelf te maken ?
Een oude platenspeler, een 2 de handsvacuum zuiger en de afzuigmond (36 euro) , wat mdf platen. Meer dan dat is er niet aan. Vloeistof kan je er zelf opspuiten, of zelf een systeempje met pomp maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste albums... allemaal nieuwe exemplaren dit keer.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16885765/images/smashing_pumpkins_chicago_tapes_and_unreleased_demos.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16885765/images/110118030509319412.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16885765/images/45136_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16885765/images/61WR2kC8rzL._SL500_AA300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:21:
Mijn laatste albums... allemaal nieuwe exemplaren dit keer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeh die van 16 horsepower is vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:23:
[...]

Oeh die van 16 horsepower is vet! :D
"Your's Truly"
Die is echt super vet!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:18
De laatste tijd heb ik een probleem met mijn Dual 704. Elke keer als ik begin met een plaat afspelen draait de platter veel te snel. Als ik dan de platter even stop en daarna weer aanzet gaat het wel op de goede snelheid. Het is altijd alleen de eerste keer. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
Humor,

Door de enthousiaste reactie van mijn boven buurman/vrouw (2x) heb ik maar is 16 horsepower geluisterd... en ik ga zaterdag denk ik ook die Yours Truly LP kopen :) .

[ Voor 13% gewijzigd door noodel1988 op 26-10-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Randy schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:22:
De laatste tijd heb ik een probleem met mijn Dual 704. Elke keer als ik begin met een plaat afspelen draait de platter veel te snel. Als ik dan de platter even stop en daarna weer aanzet gaat het wel op de goede snelheid. Het is altijd alleen de eerste keer. Iemand bekend met dit probleem?
http://www.vinylengine.co...rum/viewtopic.php?t=34721
Hier een gelijkaardig probleem (daar blijft hij wel sneller en sneller draaien) - lijkt mij gelijkaardig. Geoxideerde controls kan een reden zijn (zie laatste reply om op te kuisen) - verder vind je er ook een link naar de service manual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Electronicazaken konden me niet helpen met dat ontbrekende hulsje van m'n Thorens, ben net bij een hifi zaak Wilberts hier in Utrecht binnengelopen en die viste zo'n ding voor me uit de reserve-onderdelen bak, kreeg ik gratis mee. Super! :)

Kwam trouwens bij het rondkijken op de site van Tiger (soort Hema in denemarken die nu ook naar Nederland komt) ook LP wissellijsten tegen:
http://www.tiger-stores.n...st_voor_lps_20092173.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de handige harries

http://members.multimania.nl/platenwassen/

Met een oude platenspeler kan het iets eenvoudiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heb gisteren 2 platenspelers gekregen/gevonden welke beiden opgeknapt kunnen worden. De eerste is een Technics SL-2000 die stof lag te happen in de woonkamer van mijn studentenhuis. Op het eerste gezicht lijkt hij het nog te doen, alleen mist originele mat, de kap, de headshell, het element en de naald.

Toen ik die even aan het afstoffen was kwam liep toevallig de klusjesman langs, die vertelde dat hij ook nog wel wat spul had liggen dat ik mee mocht nemen, waaronder een Thorens TD 165. Deze ziet er ook nog redelijk uit, alleen mist de riem. Nadat ik het draaiplateau er af haalde bleek dat de vorige eigenaar deze met een simpel elastiek had vervangen :') Verder mist de adapter voor platen met een groter gat. normaal gebruik ik deze toch niet, echter is het bij deze speler een belangrijk onderdeel om de mat op z'n plek te houden. Nu heb ik hier wel een plek gevonden waar die verkocht word. Echter vond ik het prijzig voor een stukje plastic, vooral omdat er nog eens flink wat verzendkosten bij komen. Ik kan dan net zo goed een andere mat kopen welke zonder die adapter in het midden blijft liggen. Of het element en de naald iets waard is betwijfel ik, er staat helaas helemaal niets op dus het type en merk is mij onbekend.

Misschien dat ik 1 of beiden spelers wel een opknapbeurtje geef. Op zich hoef ik voor de Thorens alleen een riem te kopen om hem functioneel te maken. Ik betwijfel of ie dan beter of gelijkwaardig aan mijn Dual CS 430 zal zijn, maar misschien kan ik er dan nog iemand anders blij mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de volgende platen meegenomen van de kringloop voor een leuke 4 euro.

Dire Straits - Dire Straits
Dire Straits - Brothers in Arms
Toto - IV
Rolling Stones - Black and Blue

De platen zijn allemaal in redelijk goede staat. Hoezen zijn prima en onbeschadigd. Platen geen krassen maar wel wat stoffig en vies. Deze ga ik opknappen dmv houtlijm wat ik al eerder bij een aantal platen heb gedaan. Dit werkte erg goed en is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dire straits .... mmmmmm jaloers. Hoop ze ooit ook in de kringloop te vinden :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:16:
Dire straits .... mmmmmm jaloers. Hoop ze ooit ook in de kringloop te vinden :d
Ze zijn er met duizenden en kom ze eigenlijk wel regelmatig tegen. Gewoon regelmatig langsgaan en je komt ze zo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, probleem is dat ik eigenlijk een beetje "op den buiten" woon. Er passeert weinig goed oud materiaal in onze kringloops in de buurt (veel klassiek ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:37:
Ja, probleem is dat ik eigenlijk een beetje "op den buiten" woon. Er passeert weinig goed oud materiaal in onze kringloops in de buurt (veel klassiek ...)
Dan moet je wel heel afgelegen wonen... Weet niet waar jij woont maar zelfs in de wat meer afgelegen kringloopjes hier in het Noorden zijn regelmatig van dat soort platen te krijgen. In die van Het Goed die hier zitten valt het inderdaad wat tegen altijd maar de kwaliteit is daar wel altijd erg goed voor een kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:37:
Bij ons bij de kringloop is ook vrijwel nooit wat te vinden, meestal klassiek of nederlandstalig. Ben daarom maar in Utrecht langs de kringloop geweest. Kom regelmatig in Utrecht dus hoef er niet speciaal voor af te reizen. Misschien een idee om eens te kijken als bij een kringloop als je in een "grotere" stad bent.
Touchdomex schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:45:
Dan moet je wel heel afgelegen wonen... Weet niet waar jij woont maar zelfs in de wat meer afgelegen kringloopjes hier in het Noorden zijn regelmatig van dat soort platen te krijgen. In die van Het Goed die hier zitten valt het inderdaad wat tegen altijd maar de kwaliteit is daar wel altijd erg goed voor een kringloop.
Het heeft natuurlijk ook te maken met wat voor type mensen er wonen denk ik. Er komen bij ons wekelijks heel veel nieuwe platen bij in de kringloop maar het blijft altijd waardeloze muziek. En ik woon in een redelijk grote stad tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New order - Blue monday (12" single)
Madness - our house (12" single)
Fleetwood Mac - Rumours

net opgevist. Ben tevreden met mijn bezoek aan de kringloop ;)

Ze noiz en duran duran laten liggen wegens niet genoeg geld bij... Beetje jammer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De vinyl-noob weer in de house: mijn Thorens doet het weer!

Na het beter bekijken van de headshell door hem eraf te schroeven bleek dat er idd toch vier contactjes verborgen zaten in de arm, waar de 4 headshell kabels naartoe gingen. Deze waren zo verrot dat ze in stukjes uiteenvielen bij het rustig demonteren. Nieuwe kabeltjes besteld op eBay en vandaag gemonteerd. Naald voorzichtig op de AT95e cart gezet, Thorens Baerwald protractor uitgeprint en eronder gezet, zo goed als het kan op het oog ingesteld. Klinkt in ieder geval veel, veel, veel beter dan de oude cart.

Met 2g tracking force (er wordt 1.5 tot 2.5 aangeraden in de cartridgedb) is de performance op de Hifi News LP niet super - de 1e en 2de antiskate test komt ie doorheen, bij de 3de krijg ik ongeacht de anti-skate instelling een buzz op het rechterkanaal. De torture test is hopeloos. Maar ik wist van tevoren al dat een budget cart geen top-tracking zou hebben. Ben trouwens wel blij dat ik met zo'n goedkope cart begonnen ben; als ik zo zat te kneuzen met een cart van een paar honderd euro was ik helemaal niet zo blij geweest...

Wat ik nu optisch vooral zie is dat de VTA nog niet klopt, de arm tilt duidelijk naar beneden als hij op de plaat zit. Ik zie echter op de TP16 geen spacers zitten die aangeven dat de arm omhoog is gezet. Hoe komt een slecht ingestelde VTA terug in het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:30:
New order - Blue monday (12" single)
Madness - our house (12" single)
Fleetwood Mac - Rumours

net opgevist. Ben tevreden met mijn bezoek aan de kringloop ;)

Ze noiz en duran duran laten liggen wegens niet genoeg geld bij... Beetje jammer
New Order :D

Duran Duran :D

Ik moet dat soort dingen ook nog hebben O+

Jaren 80 O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maandag ga ik nog om die Duran Duran gaan, twas te mooi om te laten liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:13:
Ja, maandag ga ik nog om die Duran Duran gaan, twas te mooi om te laten liggen ...
Welke ligt er dan?

Moet toch eventjes wat jaren 80 spul posten wat ik nog graag op plaat wil O+

heb dit allemaal al op CD en DVD maar wil ook nog vinyl O+

Oh ja ook nog wat van de Pet Shop Boys en alles waar Jimmy Somerville aan heeft meegewerkt maar daar ga ik niemand mee vervelen :+ Oh ja wil ook graag nog wat van The Clash en The Smiths O+

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 05-11-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duran Duran – Seven And The Ragged Tiger (http://www.discogs.com/Duran-Duran-Seven-And-The-Ragged-Tiger/master/87609) Maar weet wel niet welke release het is.
Door de een al meer gewaardeerd dan de andere blijkt (http://www.musicmeter.nl/album/3789)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag er nog een videocassette liggen van "Live Selling the Drama " . Maar dan moet ik weer een videospeler kopen en dat zag ik dan ook weer niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 17-09 11:16
Gisteren weer bij Sounds in Venlo langsgeweest, was weer eens in de buurt en het was weer de moeite waard!

Meegenomen:

- Pink Floyd - The Wall
- Pink Floyd - Wish You Were Here
- CCR - Bayou Country
- UB40 - Rat In The Kitchen
- Robert Cray - Strong Persuader
- Phil Collins - But Seriously
- Phil Collins - Face Value
- Rare Earth - Get Ready
- U2 - New Years Day (7 inch)

Allen in prima staat, meeste waren tussen de 5,99 en 7,99 - The Wall was 14,99 maar had ik er wel voor over.

Rolling Stones, U2 & Jimi Hendrix vond ik daarom wel wat overpriced er bij staan, meestal 12,99 en dan nog vies en met krasjes.

Kortom, weer erg tevreden huiswaarts gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Gisteren bij de platenboef het volgende meegenomen:

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/large/7b45go

Wel grappig dat de Kyuss en The Prodigy er super nieuw uit zien, maar toch echt uit 1994 komen. Had ik niet verwacht. Ik dacht eigenlijk dat het herdrukken van het origineel uit 1994 zouden zijn, maar lijkt er dus niet op :).

En Rules, van The Whitest Boy Alive, die moest ik gewoon hebben.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Beta schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:20:
Gisteren bij de platenboef het volgende meegenomen:

Wel grappig dat de Kyuss en The Prodigy er super nieuw uit zien, maar toch echt uit 1994 komen. Had ik niet verwacht. Ik dacht eigenlijk dat het herdrukken van het origineel uit 1994 zouden zijn, maar lijkt er dus niet op :).

En Rules, van The Whitest Boy Alive, die moest ik gewoon hebben.
Staat bij de plaatboef oud en nieuw door elkaar dan? In rotterdam niet volgens mij.
En tja, the whitest boy, die zag ik van de week ook staan, gaat niet lang duren voro ik die ook in mijn collectie heb!
Ik wacht nu op de nieuwe dubbelaar van sigur ros. Kijk er erg naar uit! Zit al in het vliegtuig die plaat *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe dEUS is anders ook wel schitterend. Blij dat ik hem op vinyl kocht en niet op CD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

liffey schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:26:
[...]

Staat bij de plaatboef oud en nieuw door elkaar dan? In rotterdam niet volgens mij.
En tja, the whitest boy, die zag ik van de week ook staan, gaat niet lang duren voro ik die ook in mijn collectie heb!
Ik wacht nu op de nieuwe dubbelaar van sigur ros. Kijk er erg naar uit! Zit al in het vliegtuig die plaat *O*
Ik kom altijd in Rotterdam.
Nou was Kyuss sowieso een vreemde eend want die stond tussen de nieuwe platen bij de W...
Die van The Prodigy kwam uit de euhm electronic bak geloof ik dat die heet. Staat bij de trap als je naar boven gaat.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
zo sigur ros is binnen, schitterende uitgave!
Ik zag hem voor 30 euro bij plato liggen. 3 lp's, 2 cd's en 2 dvd's.
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/3095/20111108040.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door liffey op 11-11-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Das niet veel geld, ik geloof dat die box op de site zelf vanaf 58 pond of euro de deur uit gaat. Heeft ie ook een webwinkel die plato? edit gefunden! Hier staat alleen maar 1 lp, welke versie heb jij dan?

[ Voor 35% gewijzigd door loewie1984 op 11-11-2011 12:41 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Werd er bij de Plato in Utrecht door een aardige kerel achter de kassa op gewezen dat ze sinds kort ook tweedehands vinyl hebben, tegen de muur achterin de winkel. Vond er een volledig krasloze Dark Side Of The Moon en The Wall tussen voor 5 eu, dus mijn dag was weer goed en mijn vinyl collectie weer even lekker cliche uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 17-09 11:16
Heeft iemand de nieuwe van Spinvis op vinyl, en zo ja, hoe bevalt dat? Want ik heb gisteren het album op Spotify gehoord en misschien is het weer een pareltje voor de collectie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:29:
Voor de handige harries

http://members.multimania.nl/platenwassen/

Met een oude platenspeler kan het iets eenvoudiger...
Misschien klink ik als een complete leek, wat ik eigenlijk ook wel ben, maar, waarvoor heb je platenwasmachine nodig?

Als ik een stoffige plaat koop, laat ik hem eerst een paar keer afspelen op mijn slechte platenspeler [klote geluid] voordat ik hem op mijn goede platenspeler zet [Tensai TD861B]

Direct nog een vraagje: Hoe goed is die Tensai eigenlijk? Ik kan bijna niks over dat merk vinden. Meen ergens gelezen te hebben dat het het premium merk van Akai ofzo was.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een stoffige plaat afspeelt op een slechte platenspeler dan heb je alleen maar de kans dat de plaat nog slechter wordt (beschadigd raakt). Loszittend stof moet je weghalen met een (carbon) stofborstelje; zie ook de musthaves

Met een platenwasser haal je zowel loszittend stof alsmede vastgekoekt vuil diep uit de groeven. Dat lukt je ook niet met een oude platenspeler aangezien een naald zo geconstrueerd is dat hij niet onderin de groef komt.
Als je een gebruikte plaat koopt die wat vuil is maar verder wel goed is het wassen een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

aha, weer wat geleerd.

Heb eigenlijk maar 1 of 2 echt vuile platen. De rest zijn prima. En tikjes en ruisjes horen bij een lp, anders zette ik wel een CD'tje op.

Ooit maakte een vriend van me de hele goede vergelijking "platen zijn net als je vriendin: na een tijdje weet je elk tikje, elk ruisje en elk foutje erop te vinden, maar dat maakt je niks uit, je word nogsteeds warm van binnen"

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 21 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic