Ik bestempelde je als leek omdat je over o.a. micro seiki praat alsof dat 1 platenspeler is (of dat ze allemaal dezelfde kwaliteit hebben), en dat is niet zo, zoals ik al in mijn voorbeeld aanhaal (die types hebben imho niet zo veel met 'japanse fijnmechanica' te maken).
En een td160 met een grado mi element vergelijken met een dd-40 met een dl103 is natuurlijk ook een beetje raar gezien het prijsverschil.
Een td160 (de eerdere versies) kosten op MP ongeveer 35-100 euro terwijl een dd-40 al snel 400 euro of meer kost afhankelijk van staat en uitvoering (en die dd40 is altijd al heel duur geweest). Dat is hetzelfde als een golf vergelijken met een mercedes s klasse, en daaruit de conclusie trekken dat mercedes dus veel betere/grotere auto's maakt dan volkswagen. Veel te generaliserend als de één met een mercedes a klasse staat en de ander met een touareg of phaeton.
Vergelijk dan een thorens td126 met sme 3009 (of andere kwaliteitsarm) met de dd-40. Die zitten enigzins in dezelfde prijsklasse danwel doelgroep.
Maar goed, ik ben de eerste die toe zal geven dat een td-160 op sommige punten met hele simpele ingrepen al snel tot een significant hoger niveau getild kan worden (sterker nog, ik ben de eerste hier die dat zei

)
Maar het sterke punt van die speler zijn het lager (de 10mm versie) en het plateau (zwaar), en dat zijn bij platenspelers doorgaans die zaken waar je als knutselaar zelf weinig aan kan veranderen, en daarom is de td-160 bijna de ideale speler om aan te knutselen (ook omdat ie zo goedkoop is en de voorraad onuitputtelijk is). En als je dat goed doet (betere plint, motor/regeling en evt arm afhankelijk van wat er op zit), dan zit je zo tegen het niveau van die clearaudio of MS aan. Want ook bij die spelers zijn er uiteindelijk concessies gedaan aan de kwaliteit die je als hobbyist/knutselaar niet hoeft te nemen.
Het zit dus allemaal in hoe je het nuanceert (en dat ontbrak in je post), en dat is voor mij het onderscheid tussen de 'expert' en de 'leek'.
Een 'expert' weet dat het allemaal niet zo zwart-wit is. Ik denk dat het bij jouw ook voornamelijk het geval is dat je je eerdere post te kort maakte (voortaan niet zo lui zijn en wat meer typen

)
[
Voor 10% gewijzigd door
mr_petit op 08-08-2011 00:51
]