Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPs bij de kringloop, als je wat geluk hebt vind je voor 1 euro een prima onbeschadigd exemplaar. Helaas zijn de prijzen van zowel vinyl als draaitafels stijgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ben eruit ..er is een Shure V-15 Type III Super Track onderweg echter zit er ook een Dual 704 aan vast ::)...zo bezit ik in een "no-time" 2 tafels. :9

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/6850/68505264a12576313be428945ad279a238d8055.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6850/6850529306c5d5cf801066dc2c5d706a98fdad9.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:58:
LPs bij de kringloop, als je wat geluk hebt vind je voor 1 euro een prima onbeschadigd exemplaar. Helaas zijn de prijzen van zowel vinyl als draaitafels stijgende...
Net een rondje kringloop gedaan Einhoven/Best..stuk of 14 albums gekocht. Level 42, Mike Oldfield, Dire straits, 10cc en nog een paar aardige. Ik krijg het idee dat al het mooie/leuke spul achter de schermen al in personeelkofferbak verdwijnt. :+ 1euro mooi niet..2 euro en soms 3,50 voor een dubbel LP. Zit een test LP van Philips bij, enigsinds bijzonder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hier nog twee kringlopen die LPs voor 1 euro aanbieden, bij een ervan heb je zelfs een behoorlijke keus (ca. 1000 LPs). In mijn woonplaats zit het tussen de 2.50 en 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
Kijk dat is grappig, en Vinyl topic op Got. I Love vinyl. Vorig jaar de stereo van mijn vader over genomen, moeders vond hem te groot in de woonkamer dus daar moest maar een klein setje komen. De stereo van vaders komt uit '74/'75. Een echt JVC. Koste destijds een maandsalaris... Beetje bij toeval de platenspeler ook maar achter het schot vandaan gehaald, en toen ging er een wereld voor mij open. Naar de snaar vervangen te hebben ( verdroogd) liep het ding als een zonnetje. Ergens verweg een doos met 90 Lp's van vaders vandaan getrokken, metname veel Pink Floyd en Supertramp. Sindsdien ben ik helemaal gek van dat soort muziek en heb ik inmiddels ongeveer 125 Lp's. Zelf koop ik meestal BigBand/Jazz of een plaat van Pink Floyd/Supertramp die ik nog niet heb. Ik zal tzt wat foto's maken en uppen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zijn hier ook mensen die Vinyl versies van nieuwe platen kopen? Het lijkt alsof hier alleen maar mensen zitten die graag de 2ehands bakken doorzoeken. Er is echter nieuw ook heel wat prachtigs te koop in de meest bijzondere verpakkingen.

Zoals laatst een Mogwai live box met 3 lp cd/dvd/poster/patch etc. Of een 3 lp versie van The Ocean met elke vinyl plaat een andere vette kleur (ok deze is ook alweer van 2005 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Fiorano schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:36:
Kijk dat is grappig, en Vinyl topic op Got. I Love vinyl. Vorig jaar de stereo van mijn vader over genomen, moeders vond hem te groot in de woonkamer dus daar moest maar een klein setje komen. De stereo van vaders komt uit '74/'75. Een echt JVC. Koste destijds een maandsalaris... Beetje bij toeval de platenspeler ook maar achter het schot vandaan gehaald, en toen ging er een wereld voor mij open. Naar de snaar vervangen te hebben ( verdroogd) liep het ding als een zonnetje. Ergens verweg een doos met 90 Lp's van vaders vandaan getrokken, metname veel Pink Floyd en Supertramp. Sindsdien ben ik helemaal gek van dat soort muziek en heb ik inmiddels ongeveer 125 Lp's. Zelf koop ik meestal BigBand/Jazz of een plaat van Pink Floyd/Supertramp die ik nog niet heb. Ik zal tzt wat foto's maken en uppen =)
Jou pa heeft wel smaak Pink Floyd/Supertramp. (volgend jaar zit silitek bij Roger Waters :9~ )... Valt op dat de vinyl liefhebbers vaak dezelfde muziekkeuze hebben. of is het dat we ouwe lullen worden..
Anyway: Foto's zijn wij graag op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Ik koop iedere maand 1 tot 2 platen nieuw. Laatst nog de LP van Caro Emarald gekocht. Prachtige dubbel LP op knalrood vinyl waarbij ook nog de cd zat. Dat zou van mij wel vaker mogen gebeuren. Nu koop ik nieuwe muziek vaak legaal op LP om vervolgens alsnog de mp3's van internet af te plukken voor in de auto.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Jelte schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:54:
Zijn hier ook mensen die Vinyl versies van nieuwe platen kopen? Het lijkt alsof hier alleen maar mensen zitten die graag de 2ehands bakken doorzoeken. Er is echter nieuw ook heel wat prachtigs te koop in de meest bijzondere verpakkingen.

Zoals laatst een Mogwai live box met 3 lp cd/dvd/poster/patch etc. Of een 3 lp versie van The Ocean met elke vinyl plaat een andere vette kleur (ok deze is ook alweer van 2005 ofzo).
Oja wel nieuw kan mij ook wel bekoren!!... ben al volop online stores door aan het spitten. ;)

Jan Akkerman & Kaz Lux (net binnen)
Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6854/685415386905880031e322fed7c9a19a8174217.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 02-11-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Alleen maar nieuw voor mij, eigenlijk. Laatste albums waren Massive Attack - Heligoland (Deluxe) en Chemical Brothers - Further. Ik heb bij een aantal Mediamarkten gekeken voor vinylplaatjes maar er lag niets dat me interesseerde. Ik moet nog een goede platenzaak tegenkomen die mijn smaak heeft, maar ik ben ook nog niet actief gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

Asphyxion

I am, therefor I think

Jazeker. Ik koop bijna alleen maar nieuwe platen. Laatste aanwinsten zijn oa:

Envy - Recitation 2xLP
Eddie Vedder - Into the Wild LP (mooie Gatefold en booklet!)
Antony and the Johnsons - Swanlight 180gr LP

Ik bestel veel online, maar was afgelopen maand ook in London waar je veel leuke zaakjes hebt. Voor de rest haal ik mijn vinyl vooral in Delft en Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ja die van Eddie Vedder is een interessante :)

Voor mij staan de laatste 2 platen van Maserati nog in bestelling. Zit vooral in postrock/postmetal richting wat betreft LP's. Zitten vaak hele mooie covers bij. Bijvoorbeeld van Baroness:
Afbeeldingslocatie: http://www.skreamyourlungsout.com/wp-content/uploads/2009/03/baroness-the-red-album-cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Nou het ziet ernaar uit dat ik toch zou kunnen beginnen aan de platenhobby, heb helemaal niks dus dan zou een kickstart handig zijn. En die komt er, was bij een goeie vriendin en haar vriend. Zij heeft zeker 60 goeie lp's liggen jaren 60/70, ook mijn smaak, ik mag ze hebben ze hoeft er enkel dezelfde cd voor terug (mag gebrand zijn ;) ).
5 lps van Moody Blues, Thijs van Leer, CSNY, Janis Joplin, Cat Stevens, 3lp's van Queen, Shocking Blue, Status Quo, George Zamfir, Frans Halsema, The Who, Dire Staits, Scott MacKenzie, Al Stewart, 5 lp's van Gerard Lenorman, Michel Fugain et le Big Bazar, Herman v Veen, Dorus, The Kinks, Procol Harum en zo meer. Ze had alle lp's van de Beatles, maar die heeft iemand al voor mij bij d'r weggekocht.

Dan heb ik nog wel een platenspeler nodig. Nou die vriend van haar heeft nog een Dual volautomaat (afslaan werkt niet meer, maar hij is nog prima bruikbaar) met mc element wat 300 piek kostte, en een stroboscoop erop (vraag me af welke het is, hij had uiteraard niet het modelnr paraat). Verder nog 300 platen, zoals alles van Santana. Ik ga een keer mee naar zijn woonplaats en kijken wat ik wil. Hij wil er wel geld voor, maar dat zal vast niet veel zijn (het staat er toch maar).

Als dit geen kickstart is. :> _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-11-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de recente LPs die ik gekocht heb niet echt bijzonder zijn qua opname of persing, heb dan ook na het luisteren alleen recent Röyksopp's Junior op vinyl heb aangeschaft. Niet vanwege de technische kwaliteit, gewoon omdat ik de muziek super vind. Voor nieuw spul koop ik verder net zo lief CDs, vinyl is meer een nostalgische aankoop, en ik zoek spul wat niet op CD te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Sjah schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:11:
Nou het ziet ernaar uit dat ik toch zou kunnen beginnen aan de platenhobby, heb helemaal niks dus dan zou een kickstart handig zijn. En die komt er, was bij een goeie vriendin en haar vriend. Zij heeft zeker 60 goeie lp's liggen jaren 60/70, ook mijn smaak, ik mag ze hebben ze hoeft er enkel dezelfde cd voor terug (mag gebrand zijn ;) ).
5 lps van Moody Blues, Thijs van Leer, CSNY, Janis Joplin, Cat Stevens, 3lp's van Queen, Shocking Blue, Status Quo, George Zamfir, Frans Halsema, The Who, Dire Staits, Scott MacKenzie, Al Stewart, 5 lp's van Gerard Lenorman, Michel Fugain et le Big Bazar, Herman v Veen, Dorus, The Kinks, Procol Harum en zo meer. Ze had alle lp's van de Beatles, maar die heeft iemand al voor mij bij d'r weggekocht.

Dan heb ik nog wel een platenspeler nodig. Nou die vriend van haar heeft nog een Dual volautomaat (afslaan werkt niet meer, maar hij is nog prima bruikbaar) met mc element wat 300 piek kostte, en een stroboscoop erop (vraag me af welke het is, hij had uiteraard niet het modelnr paraat). Verder nog 300 platen, zoals alles van Santana. Ik ga een keer mee naar zijn woonplaats en kijken wat ik wil. Hij wil er wel geld voor, maar dat zal vast niet veel zijn (het staat er toch maar).

Als dit geen kickstart is. :> _/-\o_
Zo dan :o ..gefeliciteerd. Dat is een aftrap en meteen een Dual. Ben benieuwd welk type ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een Shure V15-V liggen, maar de naald is niet meer zo top. Weet iemand waar ik de naald van dit element kan krijgen, of is er een goeie vervanger voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.ladeur.nl/images/thorens/shure1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ladeur.nl/images/thorens/shure2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ladeur.nl/images/thorens/shure3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
silitek schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:26:
[...]

Zo dan :o ..gefeliciteerd. Dat is een aftrap en meteen een Dual. Ben benieuwd welk type ;)
Ja tx. Ja zij zijn in de 60 en geven er niet meer om, cd is hen ook best, en hij vindt mp3 ook prima. Alles maximaal ten gelde maken op Marktplaats is hen veels teveel gedoe. :)

Vraag me idd af welke Dual, ze hebben ook volautomaten gemaakt die een beetje plastic aandeden, maar zoeen zal het hopelijk niet zijn, lijkt me niet als die er ooit een (nog steeds goed zegt die) MC element inzette. Hij had ook nog een voor en eindversterker staan, haha, maar wist het merk niet eens meer, dus denk niet dat dat een Quad of Naim is, laat staan Audio Research oid. Zou namelijk best een andere voorversterker willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:06:
Ik heb nog een Shure V15-V liggen, maar de naald is niet meer zo top. Weet iemand waar ik de naald van dit element kan krijgen, of is er een goeie vervanger voor.
Ik weet nog wel wat mooie elementen te koop:

De Pickering XLZ 4500S met stereohedron geslepen naald.
Het Stanton 681EEE element met originele elliptisch naald.
Goldring G900E (elliptische naald)
Ortofoon VMS 20 EO II (eveneens met elliptische naald)

Niet goedkoop varieert van 100 tot 150 euro. Mocht je geintreseerd zijn stuur maar een PM, zeg ik wel waar te koop
Sjah schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:22:
[...]

Ja tx. Ja zij zijn in de 60 en geven er niet meer om, cd is hen ook best, en hij vindt mp3 ook prima. Alles maximaal ten gelde maken op Marktplaats is hen veels teveel gedoe. :)

Vraag me idd af welke Dual, ze hebben ook volautomaten gemaakt die een beetje plastic aandeden, maar zoeen zal het hopelijk niet zijn, lijkt me niet als die er ooit een (nog steeds goed zegt die) MC element inzette. Hij had ook nog een voor en eindversterker staan, haha, maar wist het merk niet eens meer, dus denk niet dat dat een Quad of Naim is, laat staan Audio Research oid. Zou namelijk best een andere voorversterker willen proberen.
Als er een MC element in zit hoop ik voor jou een 701, 704 of 721 waarvan de eerste bouwtechnisch de beste is. Desalniettemin verrander je naam maar in mazzeltof. ;)

701 heb ik 250,- euro voor betaald

[ Voor 42% gewijzigd door silitek op 03-11-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
silitek schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:04:
[...]
Desalniettemin verrander je naam maar in mazzeltof. ;)

701 heb ik 250,- euro voor betaald
Jij hebt dan vast een geheel tiptop in orde gemaakte 701. Ik krijg een waarvan de automaat functie kapot is, ok wel een mc element, vraag me af wat voor een kapotte Dual gegeven wordt op MP. En wat je ervoor kwijt bent in een kringloopwinkel, stel dat je er een daar tegenkomt, ik bedoel in kringloopwinkels worden ook weleens Miele's ingeleverd. We moeten niet opeens doen alsof de MP en Ebay prijzen DE norm is.

Ja eigenlijk moest ik mijn naam veranderen, maar ok loop hier al 10 jaar rond met deze nick, dus nee... ;)
tJa ik heb echt geen uitgebreid netwerk, maar toevallig wel precies de juisten.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 03-11-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet de eerste behoorlijke draaitafel nog tegenkomen bij de kringloop. De prijzen zijn ook steeds minder redelijk, een cheapo belt drive Technics met T4P en afgeragd uiterlijk moet zomaar 40 euro opbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:04:
[...]
een 701, 704 of 721 waarvan de eerste bouwtechnisch de beste is.
Waarom precies is de 701 bouwtechnisch de beste :?
imho is het verschil tussen de 701 en 704 cq. 721 dat de 704 en 721 een geavanceerdere arm hebben waarbij bijvoorbeeld de VTA instelbaar is (eigenlijk wel een must als je echt met andere elementen wilt experimenteren). De 701 mist die mogelijkheid. Bij de 721 kan je ook nog de snelheid/frictie van de cue instellen. De armen van de 704 en 721 hebben ook zwaarder geconstrueerde gimbals.

Het verschil tussen 701 cq. 721 en de 704 is dat de 704 een eds900 aandrijfmotor heeft (o.a. een lichter plateau), en de 701 en 721 vrijwel dezelfde motor hebben (701: eds1000; 721: eds1000a (doorontwikkeling met dezelfde fysische parameters).
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:15:
Ik moet de eerste behoorlijke draaitafel nog tegenkomen bij de kringloop. De prijzen zijn ook steeds minder redelijk, een cheapo belt drive Technics met T4P en afgeragd uiterlijk moet zomaar 40 euro opbrengen...
Ik heb een keer bij een kringloop een cec BD-7000 gekocht voor 25,- :) (was overigens wel via MP bij een kringloop helemaal in haarlem oid)
Een zeldzame maar interessante tafel om meerdere redenen; ik heb er ruim een jaar actief naar gezocht. Op MP heb ik afgelopen 6 jaar er 2 of 3 langs zien komen.

Maar meestal staat er idd prut; net zoals op rommelmarkten. Maar goed, het is natuurlijk doorsnee spul wat er staat (ook nog van mensen die het hebben weggedaan met de inschatting dat het niks waar is). Het doorsnee teab aanbod op MP is ook prut. 1 op de 15 oid is een leuke speler op MP, en meestal is de vraagprijs dan dus ook meer dan 50 euro.
Maar je moet de koopjes er tussen uitpikken, zeker diegene die optisch en technisch in goede staat zijn.
Zo kocht ik mijn dual 721 met shure v15 voor 75,- op MP, en hij is werkelijk in nieuwstaat; zowel speler als element. Nog geen 2 KM van mijn huis.
Geen zeldzame tafel (geen enkele dual is dat ;)), maar goede staat & marktconforme prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 03-11-2010 19:45 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Marktconform? Weet even niet welke site het was, maar een 2e handsshop duals allemaal van 200 tot 250, MM element neem ik aan. Nee, ik denk dat wat jij hebt een mazzeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, een 2e handsshop genaamd technicsvingers.....
Ook heel mooi nicotinevrij (de man met het kaartje).. nofi, maar de prijzen die hij hanteert klinken alleen voor een leek goed in de oren. Ik vind 'm duur.
Particulier is 75-125 euro betalen voor een dual 701/704/721 gewoon marktconform.
Ik hou de MP draaitafelsectie al bijna 6 jaar bij, en ik denk dat ik de afgelopen 3 jaar meer dan 50 stuks van die tafels in die prijsrange voorbij heb zien komen.
Dual is niet een heel geliefd merk ofzo, dus dat drukt de prijs. Er zijn met name 4 series / types die gevraagd zijn, en dat zijn de 701/704/721, de cs5000 en aanverwanten, een aantal modellen van de 503/504/505 range en de 1019 (en broertjes) voor de tussenwielliefhebbers.
Van al die modellen is de cs5000 het meeste waard (als doorsneemodel, even niet de golden one etc in bescouwing). Mensen die 300 euro voor een cs5000 vragen lopen er eeuwig mee te leuren; hij is tussen de 175 en 250,- waard. Alle andere spelers zijn een stuk minder waard. Zo liggen de prijzen van particuliere verkoop van duals op MP.
Wil je meer hebben? open dan een shop, of zet het op ebay (met bijkomende moeite en kosten).

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 03-11-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik ben zeker nog een leek qua spelers en wat ze waard zijn. Ok, bij een shop kan je ook verwachten dat die duurder is, waar denk je dat die man zijn schoorsteen van laat roken? ;)

Dat die niet eens vermeldt wat voor element erin zit, doe mij al weglopen, "naald is nog goed" hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet maar eens op audiofora kijken wat men over TV te zeggen heeft. Die verhalen gaan voornamelijk over hoge prijzen, spelers die technisch gezien niet goed zijn en slechte garantieafwikkeling.
Tuurlijk hoor je slechte verhalen als eerste op het internet, dus het zal in werkelijkheid wel niet echt zo bar en boos zijn. Persoonlijke ervaring heb ik er niet mee, dus kan ik alleen maar een gefundeerde uitspraak doen over de prijzen die die shop hanteert, en die zijn bij tijd en wijlen soms erg hoog, veel te hoog voor wat je krijgt.

Er zijn ook liefhebbers / hobbyisten op MP die in draaitafels handelen, en die houden er imho een wat betere prijsstelling op na, en ik heb in een aantal van hun althans (zoals Ronald van Eijk (voornamelijk thorens)) ook meer vertrouwen in hun technische capaciteiten. Ook bij hun betaal je uiteraard meer dan van een modelletje direct van zolder, maar daar is vaak constructief aan gesleuteld wat de tafel naar een hoger niveau heeft getild. Dat is natuurlijk wat anders dan 'volledig technisch nagezien en mooi nicotinevrij gemaakt'...Dat zijn namelijk complete inhoudsloze termen.

En dan idd 'naald is nog goed'....of 'voorzien van top element'...dat soort uitspraken bevatten geen feitelijke info, en is dus niet relevant (=waardeloos)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 03-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eindelijk weer mijn plaatjes, aangeschaft ongeveer een jaar geleden, gaan draaien. Mijn vorige platenspeler van 4 euro geloof ik, was overleden tijdens een verhuizing.

Vorige week eerst een platenspeler aangeschaft van Philips, de FP 9300. Dit is een set samen met cassettedeck etc. Kosten waren 12,50 bij een kringloopwinkel. Ik was erg ontevreden over het geluid dat van de platenspeler kwam. Veel ruis en platen liepen vaak vast. Dit, terwijl de platen in een goede staat verkeerden. Ik heb nu een Technics SL-20 aangeschaft via MP voor 15,00 en moet zeggen dat ik nu wel content ben :). Deze Technics staat dan weer bovenop mijn Philips stereo zeg maar, met daartussen weer een versterker van Vivenco.

The Strokes, Underworld en Radiohead... heerlijk!

en van vroeger Bob Marley en James Brown. Binnenkort mn verzameling eens verder uit gaan breiden!

Ik ben wel benieuwd naar gradaties in kwaliteit zeg maar wat betreft de verschillende platenspelers. Heb ik met de Technics SL-20 een goede in huis? Ik heb wel door dat hij sowieso een stuk beter geluid geeft dan de Philips platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij de kringloop een Sony DD-draaitafel van het goedkoopste model en met veel ervaring genegeerd maar wel een LP en twee 12"s gekocht: Stuck in the middle with you, the best of Gerry Rafferty & Joe Egan en twee 12"s van Alison Moyet uit het Alf-tijdperk, voor weinig en in topstaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.vinyltom.com/osc/catalog/images/stealers_stuck.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mr_petit schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:33:
[...]

Waarom precies is de 701 bouwtechnisch de beste :?
imho is het verschil tussen de 701 en 704 cq. 721 dat de 704 en 721 een geavanceerdere arm hebben waarbij bijvoorbeeld de VTA instelbaar is (eigenlijk wel een must als je echt met andere elementen wilt experimenteren). De 701 mist die mogelijkheid. Bij de 721 kan je ook nog de snelheid/frictie van de cue instellen. De armen van de 704 en 721 hebben ook zwaarder geconstrueerde gimbals.

Het verschil tussen 701 cq. 721 en de 704 is dat de 704 een eds900 aandrijfmotor heeft (o.a. een lichter plateau), en de 701 en 721 vrijwel dezelfde motor hebben (701: eds1000; 721: eds1000a (doorontwikkeling met dezelfde fysische parameters).

[...]

Ik heb een keer bij een kringloop een cec BD-7000 gekocht voor 25,- :) (was overigens wel via MP bij een kringloop helemaal in haarlem oid)
Een zeldzame maar interessante tafel om meerdere redenen; ik heb er ruim een jaar actief naar gezocht. Op MP heb ik afgelopen 6 jaar er 2 of 3 langs zien komen.

Maar meestal staat er idd prut; net zoals op rommelmarkten. Maar goed, het is natuurlijk doorsnee spul wat er staat (ook nog van mensen die het hebben weggedaan met de inschatting dat het niks waar is). Het doorsnee teab aanbod op MP is ook prut. 1 op de 15 oid is een leuke speler op MP, en meestal is de vraagprijs dan dus ook meer dan 50 euro.
Maar je moet de koopjes er tussen uitpikken, zeker diegene die optisch en technisch in goede staat zijn.
Zo kocht ik mijn dual 721 met shure v15 voor 75,- op MP, en hij is werkelijk in nieuwstaat; zowel speler als element. Nog geen 2 KM van mijn huis.
Geen zeldzame tafel (geen enkele dual is dat ;)), maar goede staat & marktconforme prijs.
Kijk, zo leer je nog eens wat. Als ik lieg, lieg ik in commissie de 701 zou volgens mijn plaatselijke vintage handelaar kwa motor beter zijn. realiseer me ineens dat hij het over de 704 had niet de 721 Kom net kijken kwa draaitafels vandaar. Maar 75,- voor een 721 met Shure is mazzel, simpel. Vanuit Duitsland is de vraag naar tafels en vinyl stijgende en dat drijft de marktconforme behoorlijk op. Ga je niet zo makkelijk vinden zeker niet op MP c.q. Ebay. Dual is niet zeldzaam maar wel 1 van de beste tafels uit die jaren.

Dat de 704, 721 een geavanceerde arm bezitten wist ik niet ;) Mijn 701 kost 250,- volledig gereviseerd. Vind ik niet te duur voor een apparaat wat nog makkelijk 15 jaar mee gaat. Moet je dat maar eens zien te halen met de huidige electronica kwaliteit.
Aan de andere kant krijg ik binnen een 704 met Shure V-15 Type III Super Track voor 50,- heb ik ook eens een mazzeltje. De vraag is natuurlijk of de tafel goed is, gaat mij om het element.
;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:08:
Vandaag bij de kringloop een Sony DD-draaitafel van het goedkoopste model en met veel ervaring genegeerd maar wel een LP en twee 12"s gekocht: Stuck in the middle with you, the best of Gerry Rafferty & Stealers Wheel en twee 12"s van Alison Moyet uit het Alf-tijdperk, voor weinig en in topstaat.
Vraag me af in welke kringloop jij uithangt >:) . Ik heb onlangs( voor het eerst in mijn leven) rondje kringloop gehad. Weinig tot niets op 2 plaatsen (Best/EHV), bruingoed beperkt tot een oude wekkerradio en 500 platen. Of moet je op een bepaalde tijdstip in deze tokko's zijn. :+

[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 04-11-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
silitek schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:43:
[...]

Aan de andere kant krijg ik binnen een 704 met Shure V-15 Type III Super Track voor 50,- heb ik ook eens een mazzeltje. De vraag is natuurlijk of de tafel goed is, gaat mij om het element.
;)
Yup, zulke mazzeltjes heeft ieder mens nodig. Misschien ben ik wel geinteresseerd, als die Dual die ik kan "kopen/krijgen" een model is met de uitsraling van een Dual 514.....bbrrr

En die Shure V15, die zag ik gister op een website, was rond de 200/300? Voor een MM? Zal vast de beste MM ooit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb afgelopen week mijn 'extra' Thorens 166mkII als verjaardagscadeau gegeven aan een oudhuisgenoot. Had er een Beach Boys verzamel LP bijgedaan die ik voor 1eu bij Da Capo had gekocht maar die mij te bekrast was om te luisteren. Kreeg gisteren te horen dat ie het apparaat zo vet vindt dat ie beide kanten elke dag een keertje opzet :') hij wil nog de ouwe LPs van z'n ouders scoren.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Sjah schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:25:
[...]

Yup, zulke mazzeltjes heeft ieder mens nodig. Misschien ben ik wel geinteresseerd, als die Dual die ik kan "kopen/krijgen" een model is met de uitsraling van een Dual 514.....bbrrr

En die Shure V15, die zag ik gister op een website, was rond de 200/300? Voor een MM? Zal vast de beste MM ooit zijn?
Klopt, Shure V-15 Type III Super Track element schijnt 1van de beste zo niet de beste MM van die tijd te zijn.
Zit nou in een "luxe" positie met 2 tafels..Als een havik waak ik over m'n pareltjes wegdoen doe ik niets :+
De 704 valt vandaag nog op de klep..ben benieuwd.

De 704 is binnen tafel zelf is mooi alleen de kap is gesneuveld met transport.
TNT bezorgers, gasten zijn niet voorzichtig. Mooi zwart maar tegenover de 701 een lichtgewicht.
Draaiplateau en ziet/voelt allemaal wat fragiel aan.

Maar goed het element..nog een verrasing het is een super track plus :9~ toe maar!!
Gelijk element geplaats in de 701 en goeiedag wat een verschil... :*)

Foto is bocht..maar voor de gedeelde vreugde kan ik het niet laten.
Afbeeldingslocatie: http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/6872/68722703c31ded861be70781ec1ac1299ece3ee.jpg

elementje
Afbeeldingslocatie: http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/6873/6873080b58a29abfc547d86642c1a5f6ad0d500.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door silitek op 04-11-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Beterrr. Nu nog een SME3009 arm... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:25:
[...]
Dit is een beetje vage uitspraak. Er zijn waarschijnlijk wel 50 versies van de 'V15' en ik kan me niet voorstellen dat je de eerste versie bedoeld.
In zijn tijd (eind '70), toen de V15 werd geintroduceerd, was de V15 een goed element in vergelijk met wat er te krijgen was. Maar beste mm ooit is hij absoluut nooit geweest, en zal ie ook nooit worden.
Daarnaast zijn er later versies met speciale naaldconfiguraties gekomen (vmxr (microridge), hr-p (hyperridge), noem maar op) die veel duurder waren. Die zijn meer waard (dus ca. 200-300 euro) als ze nieuw zijn en in verpakking zitten. Ook die waren niet beste mm ooit.
Maar ja, er bestaat ook een sferische V15... wat je daar nou mee moet? (misschien voor 78 toeren oid).

Dus waar kan je de 'doorsnee Shure V15' plaatsen? (de V15 III; zoals die onder de duals is geleverd (LM versie)
Hij kan imho absoluut niet meekomen met bijv. een denon DL-160 of een DL-110. Dat is een cartridge die 145 euro (dl-160) of 125 euro (dl-110) nieuw kost.
Als je in shure land wilt blijven, en 'm naast de huidig leverbare M97XE legt (75 euro), zie je dat bijv. de stylus van de V15 III beter is, en technologisch op een hoger punt ligt: De V15 III heeft een nude stylus, en de M97XE heeft een bonded stylus.
Een V15 III kan zich in nieuwstaat en in verpakking (dus NOS) dus meten met cartridges tussen de -pak 'm beet- 75 en 120 euro. Dus als je een element met hoge compliantie(!) zoekt (dus stop de V15 niet in een sme3009! (alleen de 3009III)), is een V15 III als NOS voor 100 euro een goede koop. Dat is z'n waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Haha, ok dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
mr_petit schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:51:
[...]
Dus als je een element met hoge compliantie(!) zoekt (dus stop de V15 niet in een sme3009! (alleen de 3009III)), is een V15 III als NOS voor 100 euro een goede koop. Dat is z'n waarde.
Voor mijn arm (infinity black widow, extreem licht) zou dat dus een leuke optie zijn als ik eens wat anders wil. Al weet ik niet of ik er heel veel op vooruit zal gaan. Nu heb ik een ortofon om20, en een om40 stylus in de cartridge is ook een leuke upgrade. Iemand die nog meer cartridges weet met hoge compliance? Een MC cartridge zou ik ook wel eens willen proberen, al zijn die juist altijd zeer laag in compliance...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij gaat idd goed met een black widow, maar in vergelijk met een om20 ga je denk ik niet vooruit, in tegendeel.
Daarnaast is een V15 een element van 30 jaar oud. Hoe goed de ophanging van de cantilever nog is moet je maar afwachten. Rubber veranderd van eigenschap over de jaren (het wordt er niet beter op).

Cartridges met hoge compliantie zijn idd uit, zeker bij MC.
Je zou een denon dl-304 of 301 kunnen proberen. Die zijn qua opgaaf 15, maar denons meten in de praktijk een stukje hoger (ook de 304/301), dus schat ik dat je op 20 oid uitkomt.
Zijn wel 'rustig' klinkende (laidback) cartridges, maar goed verkrijgbaar, dus wellicht te beluisteren bij een gespecialiseerde winkel zoals audioselectief..
Niet heel goedkoop, maar dat is een om40 stylus ook niet :P

Als je cartridge overigens niet helemaal matched (gemeten met een testplaat) kan je altijd nog een gewichtje op je headshell erbij plakken (stuk makkelijker dan gewicht wegnemen ;).
Er bestaan speciale gewichtsplaatjes die je tussen cartridge en headshell kan monteren (wel op je VTA letten en zo nodig bijstellen)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 04-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Ik was afgelopen weekend in Brussel, meer dan voldoende vinyl zaken als je door de stad loopt. Maar wat een prijzen! Doorsnee Beatles LP is 30 euro, the Doors, Zeppelin, Pink Floyd etc varieeren van 20 tot 30. Is er ook maar iets speciaals aan de uitgave dan gaat er 5 euro boven op.
Nep heruitgaves van bijvoorbeeld Nirvana (die je ook op ebay aantreft) kosten ook meer dan de LP in Nederland nieuw kost.

Heb staan watertanden bij het aanbod maar 100 euro neerleggen zodat ik 3 ontbrekende Beatles lp's kan kopen vind ik toch te gortig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Aantal albums gekocht voor maar 40 euro.. ;)
Collectie gaat hard zo..

Bruce springsteen – born in the usa
Beatles – 1967- 1970 (2 lp,blauw)
Chicago – transit authority (live)
David Bowie – space oddity
Deep Purple – made in japan (2lp)
Eagels – hotel California
Moody Blues – the great (2lp box decram 300001 dxu = 4
Pink Floyd – dark side of the moon
Pink Floyd – the wall (2lp)
Peter Frampton – comes alive (2lp)
Supertramp – paris (live 2lp)
Santana –greatest hits(witte duif) cbs 69081

Edit:
Nog 1 Pink floyd- The final cut

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 06-11-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne vintage muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
made in Japan, die is elke euro waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Sjah schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:57:
made in Japan, die is elke euro waard. :)
Dat idee had ik ook ;) ...heb je die draaitafel al?..zo ja, wat is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Mijn ervaring met de Shure V15 is ongeveer hetzelfde als die van mr_petit, het is best een leuk elementje en werd volgens mij geroemd om z'n "super tracking" maar de tijd heeft dat element allang weer ingehaald.
Neemt niet weg dat een combinatie Dual 701/704/724 met een V15-III LM best leuk is.
Ik heb er zelf ook een hele tijd mee gedraaid naar tevredenheid.
alleen 250 Euro vind ik eerlijk gezegd wel aan de prijs voor zo'n combi, maar ik snap de prijs als er werk aan heeft gezeten en je er misschien garantie op krijgt

Toen liep ik een keer tegen een mooie upgrade aan, ERA mk6 met SME3009 en Rega Elys elementje. Die loopt een soort van rondjes om die Dual heen, maar dat is vaak zo, als je gehoord hebt hoe het beter kan dan vind je dat andere ineens niet zo geweldig meer.

Van de week een US persing uit 1967 gekocht van Love - Forever Changes. Kost wat maar dan heb je ook wat. :9
Verder nog Led Zeppelin II en III, ik ga niet wachten tot ze in de kringloop liggen dus dan maar bij de platenzaak gekocht voor 7.50 per stuk, vond ik niet gek.

[ Voor 8% gewijzigd door dreeke op 06-11-2010 13:36 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
silitek schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:19:
[...]

Dat idee had ik ook ;) ...heb je die draaitafel al?..zo ja, wat is het
Nee, dan moet ik (en die vent) eerst zin maken om de trein naar hem te nemen (Amsterdam - Amersfoort). Heeft wmb geen haast, dus ik moet maar zin maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-11-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dreeke schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:33:
Mijn ervaring met de Shure V15 is ongeveer hetzelfde als die van mr_petit, het is best een leuk elementje en werd volgens mij geroemd om z'n "super tracking" maar de tijd heeft dat element allang weer ingehaald.
Neemt niet weg dat een combinatie Dual 701/704/724 met een V15-III LM best leuk is.
Ik heb er zelf ook een hele tijd mee gedraaid naar tevredenheid.
alleen 250 Euro vind ik eerlijk gezegd wel aan de prijs voor zo'n combi, maar ik snap de prijs als er werk aan heeft gezeten en je er misschien garantie op krijgt

Toen liep ik een keer tegen een mooie upgrade aan, ERA mk6 met SME3009 en Rega Elys elementje. Die loopt een soort van rondjes om die Dual heen, maar dat is vaak zo, als je gehoord hebt hoe het beter kan dan vind je dat andere ineens niet zo geweldig meer.

Van de week een US persing uit 1967 gekocht van Love - Forever Changes. Kost wat maar dan heb je ook wat. :9
Verder nog Led Zeppelin II en III, ik ga niet wachten tot ze in de kringloop liggen dus dan maar bij de platenzaak gekocht voor 7.50 per stuk, vond ik niet gek.
ERA mk6 is een pracht tafel idd maar van een nieuw tijdperk. Uiteraard klinkt het daar ook naar. Ik daartegen ben "vintage" gek. Met name jaren "70 een tafel uit dat tijdperk moet ook een element bezitten, als het kan orgineel of ook '70 jaren. 701 is mechanisch weer in nieuwstaat, gesmeerd met de juiste middelen enz zolang de toko bestaat kan ik terugkomen kostenloos, indien nodig...dat noem ik nogeens garantie

By the way: 7,50 voor Led Zeppelin I/II niet duur..

;)
Sjah schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:06:
[...]

Nee, dan moet ik (en die vent) eerst zin maken om de trein naar hem te nemen (Amsterdam - Amersfoort). Heeft wmb geen haast, dus ik moet maar zin maken.
Lees het wel hier mocht het zover zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 06-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:29:
[...]

ERA mk6 is een pracht tafel idd maar van een nieuw tijdperk. Uiteraard klinkt het daar ook naar. Ik daartegen ben "vintage" gek. Met name jaren "70 een tafel uit dat tijdperk moet ook een element bezitten, als het kan orgineel of ook '70 jaren.
Die era lijkt mij ook uit de jaren 70 hoor; misschien nog wel ouder dan de dual.
Niks nieuw tijdperk, eerder een variatie op een linn (dus eigenlijk volgens thorens' concept ;))
Dat concept is al zo oud als de weg naar zwiterserland :)

Overigens is de dual op papier beter dan de era, maar in werkelijk zegt dat natuurlijk niet zoveel.
Vooral de SME arm is natuurlijk een benchmark door de jaren heen geweest.
En een rustig draaiend motortje is bij een snaar aangedreven tafel )natuurlijk doorgaans stiller (de era motor draait met slechts 125rpm als het goed is)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 07-11-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mr_petit schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:06:
[...]

Die era lijkt mij ook uit de jaren 70 hoor; misschien nog wel ouder dan de dual.
Niks nieuw tijdperk, eerder een variatie op een linn (dus eigenlijk volgens thorens' concept ;))
Dat concept is al zo oud als de weg naar zwiterserland :)

Overigens is de dual op papier beter dan de era, maar in werkelijk zegt dat natuurlijk niet zoveel.
Vooral de SME arm is natuurlijk een benchmark door de jaren heen geweest.
En een rustig draaiend motortje is bij een snaar aangedreven tafel )natuurlijk doorgaans stiller (de era motor draait met slechts 125rpm als het goed is)
Ok..ging op het plaatje af wat de ERA betreft, ziet er modern uit. ;) ..Moet me meer verdiepen in tafels en elementen :+ . zag nog een hele mooie era tafel op MP staan..verzamelwoede steekt weer de kop op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben Robin en ben nieuw hier,

ben nu al een paar dagen aan het lezen hier en vind het erg leuk om te lezen hoe oude apparatuur en vooral Vinyl erg leeft

Heb een paar weken terug een Dual 1424 aan de gang geholpen voor mijn zelf, deze nog niet erg lekker klinkt.
van elementen etc heb ik nog niet veel verstand dus misschien zijn er mensen die mijn kunnen helpen.

op dit moment zit er een dual 650 element in met een DN6 naald.

En misschien zijn er hier mensen de ervaring hebben met de Technics sl-1401, mijn schoonvader heeft deze mooie Lp-speler maar heeft problemen met de snelheid.
Elke seconde vertraagd hij heel even. wat ook te zien is in de stoboscoop lampjes.

Groeten Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn vader het vinyl van Caro Emerald gegeven (knal rode en lekker dikke vinyl's)
en zelf de vinyl's van Jacqueline gekocht.

Toch heeft het wel wat in een 2ehands zaak rondstruinen in de dozen waar alles door elkaar staat :)
Heb gister een zaak bezocht in Alkmaar, vond daar nog een een bijna nieuwe vinyl's van de Scorpions - Tokyo Tapes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:36:

En misschien zijn er hier mensen de ervaring hebben met de Technics sl-1401, mijn schoonvader heeft deze mooie Lp-speler maar heeft problemen met de snelheid.
Elke seconde vertraagd hij heel even. wat ook te zien is in de stoboscoop lampjes.

Groeten Robin
Welkom op GoT :)

Weet je zeker dat de tafel zelf een repeterende snelheidsafwijking heeft?
Of heeft de stroboscoop de afwijking?
Kan je de afwijking horen?
Een technics sl-1401 is een ingewikkelde tafel op te repareren. Op vinylengine is wel een service manual aanwezig met alle schema's: http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-1401.shtml (inloggen of account aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar het aan ligt zou ik echt niet weten, mijn waarneming is als volgt:

als het stil is dan hoor je (ongeveer) elke seconde een tik (net een klok)
de middelste rij van de stroboscoop hapert precies op die tik (deze hoort stil te staan) en de buitenste rijen lopen tegen elkaar in.

inderdaad is dit een ingewikkelde electronische platen speler, gelukkig heeft mijn schoonpa verstand van gelijkstroom/ wisselstroom maar wil graag weten wat het kan wezen voor we gaan zoeken naar een speld in een hooi berg.

ook de service handleiding had ik al gevonden (evengoed bedankt) maar er staan weinig over het afstellen van de stroboscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe vondsten van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_uB-0D-gV8mY/RsZIl4yRKCI/AAAAAAAADYY/Qra7tpTSwKY/s400/xtc.gif

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_f56FBCnzxBE/TE-Z8VTrrBI/AAAAAAAAB18/5mvHQWUMkaw/s400/tt+party+is+over.jpg

Afbeeldingslocatie: http://therisingstorm.net/audio/cantbuyathrill.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wintertijd.org/archives/images/Pretzel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aah die 1e, met Making plans for Nigel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup. Was 'm nog niet eerder tegengekomen en zelfs al was-ie niet perfect dan had ik 'm nog meegenomen. Nou English Settlement nog op vinyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het eindelijk gevonden gister een beetje olie gegeven volgens servicehandleiding: hielp niks een hele tijd laten draaien maar geen verbetering
vandaag heeft me schoonpa wat andere olie geprobeerd resultaat: na een tijd draaien was het over |:(
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:57:
Waar het aan ligt zou ik echt niet weten, mijn waarneming is als volgt:

als het stil is dan hoor je (ongeveer) elke seconde een tik (net een klok)
de middelste rij van de stroboscoop hapert precies op die tik (deze hoort stil te staan) en de buitenste rijen lopen tegen elkaar in.

inderdaad is dit een ingewikkelde electronische platen speler, gelukkig heeft mijn schoonpa verstand van gelijkstroom/ wisselstroom maar wil graag weten wat het kan wezen voor we gaan zoeken naar een speld in een hooi berg.

ook de service handleiding had ik al gevonden (evengoed bedankt) maar er staan weinig over het afstellen van de stroboscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als andere olie een verbetering gaf zou ik gelijk het plateau eraf halen en het lager heel goed van binnen schoonmaken met wat wasbenzine, en daarna opnieuw goed oliën.
Ook/vooral goed onderin, daar zit de 'taats'.
De kans is groot dat er rotzooi inzit wat je lager serieus kan beschadigen. Elk klein krasje of vuiltje kan de weergave serieus verslechteren (je naaldje pikt alle trillinkjes immers op).

Technics heeft zelf speciale olie, maar naar mijn mening kan je net zo goed wat motorolie gebruiken. Beter geen (dunne) naaimachine olie, of biologisch afbreekbare olie (die 'verranst' eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even naar de kringloop een dorp verder gefietst en voor 1 euro per stuk de verzameling lekker uitgebreid:

Dire Straits - Communique
Gruppo Sportivo - Back to '78
Billy Joel - The Stranger
Billy Joel - 52nd street
Billy Joel - Cold Spring Harbor
Robert Palmer - The secret
UB40 - Labour of love

Grappig genoeg kwam Cold Spring Harbor uit een verzameling die net was binnengebracht. De man achter de kassa zag mijn andere twee Joel albums en vroeg of ik interesse had in eentje die je niet veel ziet. Hij is 'm speciaal gaan zoeken voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die cold spring harbor moet ik ook nog hebben. Soms staat ie wel op MP, maar dan moet ik 'm weer mijlenver ophalen..
De meeste andere albums heb ik al wel, aangezien ik mezelf toch wel als fan beschouw.

De meeste kleine kringlopen (in kleinere steden) hebben vaak echt baggerspul is mijn ervaring althans. Allemaal james last of christelijke muziek etc...
Het is vaak ook een afspiegeling van de wansmaak van het lokale klootjesvolk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Nieuwste aankoop en meteen ook mijn aller eerste plaat. Heb geen platenspeler maar ik vind een Vinyl zoveel meer hebben dan een CD dat ik besloten heb om mijzelf een platenspeler aan te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2rhuv4o.jpg

Had ook de CD gekocht maar deze zat tot mijn grote teleurstelling in een kartonnen hoesje dat na 1 maal de CD eruit te halen al scheurde :(

Interesse is er gekomen nadat mijn vader een nieuwe platenspeler had gekocht. Een van de mooiste die ik ooit heb gezien ookal ben ik waarschijnlijk zeer biased :p

Afbeeldingslocatie: http://www.coolgales.com/store/images/ClearaudioChampionLevel2Unify550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

n0valyfe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:32:
Interesse is er gekomen nadat mijn vader een nieuwe platenspeler had gekocht. Een van de mooiste die ik ooit heb gezien ookal ben ik waarschijnlijk zeer biased :p
[afbeelding]
Damn dat ziet er mooi uit...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zou-ie nergens naar klinken, je kunt er dagen naar kijken... prachtig!

Er staan inderdaad ladingen bagger bij de kringloop- ook hier. Maar ik vind elke keer toch een stuk of wat leuke dingen, het meeste mainstream maar af en toe wat bijzonders. Grappig, op AudioKarma loopt een topic over wat voor LPs je bij elke kringloop tegenkomt en die niemand wil hebben- da's dezelfde troep die je hier ziet (OK. Lee Towers en Anita Meyer vind je daar niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Iemand platen van the Walker Brothers of Scott Walker over? PM mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:23
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:25:
Al zou-ie nergens naar klinken, je kunt er dagen naar kijken... prachtig!

Er staan inderdaad ladingen bagger bij de kringloop- ook hier. Maar ik vind elke keer toch een stuk of wat leuke dingen, het meeste mainstream maar af en toe wat bijzonders. Grappig, op AudioKarma loopt een topic over wat voor LPs je bij elke kringloop tegenkomt en die niemand wil hebben- da's dezelfde troep die je hier ziet (OK. Lee Towers en Anita Meyer vind je daar niet).
De kringloop winkels hier in Groningen (Mamamini's) hebben vaak een aparte bak met "goede" lp's, naast de dozen vol bagger zoals hierboven beschreven. In die bakken staat vaak wel eens wat. Laatst nog voor €4 Pink Floyd -The Wall in goede, zij het wat stoffige, staat gescoord bij de kringloopwinkel. Ik denk dat, van de ong 200 lp's die ik heb, zeker 100 bij een kringloop winkel vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mooi om te zien.modern ;) . Weinig sentiment draaitafel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Nieuwste aankoop en meteen ook mijn aller eerste plaat. Heb geen platenspeler maar ik vind een Vinyl zoveel meer hebben dan een CD dat ik besloten heb om mijzelf een platenspeler aan te kopen.

[afbeelding]

Had ook de CD gekocht maar deze zat tot mijn grote teleurstelling in een kartonnen hoesje dat na 1 maal de CD eruit te halen al scheurde :(

[afbeelding]
Mooie clearaudio! Lekker modern maar erg goede platenspeler. Heel stabiel.

Na een 2 weken reservering van mijn Pro-Ject 6.9 is de koper plots afgehaakt. Dus heb eventueel nog een mooie Pro-Ject 6.9 draaitafel te koop staan met een Grado Gold Element.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Rondje " Het Goed" vandaag...
Plaatjes allemaal gewassen en weer als nieuw

Stevie Wonder- songs in the key of life
Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6927/6927041361c135972c59d7e3547a7dfd3f36b35.jpg

Alison Moyet-ALF
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/6927/69270382c2a409d11464d35ee0a73cfbc0a69c8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/6927/692703528fc4563d8d1ebe75869ba1ce4e120e4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6927/692703247b14265cd5bcbb5c529499623310565.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/6927/6927029d871ac2e6776e87742ad632c61a1ac04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.uploadhouse.com/fileuploads/6927/692702690659d8b941c56d27120a283a545fa6b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img8.uploadhouse.com/fileuploads/6927/6927023546f7373e69c787bb82e63fc6a4413c2.jpg

;)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 10-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke aanwinsten, mooie doorsnede van het betere spul wat je in kringloopwinkels tegenkomt. Ik heb laatst ergens tien Purple Rain-albums zien staan en Alf kom je ook overal in meervoud tegen. Uitstekend album trouwens, hoort tot mijn favorieten van de '80er jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 10:26
Jaa, ik doe ook een duit in het zakje. Sinds ik bij de kringloop een paar grote Philips 3-weg speakers heb gekocht en heb aangesloten op m'n (ook al vintage :P) stereoset ben ik verknocht aan goed geluid. In mijn ogen en oren ;) is niets zo tof als plaatjes draaien. Niet alleen omdat je veel actiever aan de muziekbeleving mee doet, maar ook omdat je een veel grotere albumhoes hebt om mooi te bewaren, en erg mooie pareltjes van vroeger op de kop kunt tikken.

Ik heb nu nog een oude ITT draaitafel met een wat nieuwer AKAI element er in: sferische diamanten naald, dus het kan nog heel wat beter, op zijn tijd.

Een paar van mijn favoriete LP's tot nu toe:

Dream Theater - Black Clouds & SIlver Linings
Fleetwood Mac - Tango In The NIght
John Wayne's Musical Version of the War of the Worlds (topper!)
Alan Parsons Project - Pyramid

Vrij recent de LP van Muse, Black Holes and Revelations aangeschaft. Dit is zeker geen miskoop, mooi en helder geluid, hoewel het verschil met de CD mix niet erg groot is.

Ik laat de verzamelwoede nog maar even doorwoekeren denk ik zo ;)

Nog een mooi artikel wat ik laatst tegen kwam als het aankomt op het beschrijven van het verschil in potentiele fidelity tussen LP's en CD's wat ik ook al in het CD kwaliteit topic had gespamd was deze:

http://www.decware.com/paper20.htm

Al weet ik niet precies hoe wetenschappelijk onderbouwd dat allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

War of the worlds is inderdaad heerlijk op LP. Daar ben ik mee opgegroeid... Je moet ook maar eens Tusk van Fleetwood Mac zien te krijgen, vooral het titelnummer is geweldig. Briljante kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Partij geluk vanmiddag in Eindhoven :D

The Beatles - Please Please Me
The Beatles - Help!
The Beatles - Beatles For Sale
The Beatles - Rarities
The Beatles - Introducing the Beatles (US release van Please Please Me)
The Smiths - The Smiths
The Smiths - Hatful of Hollow
Elvis Costello - This Years Model
Sex Pistols - Nevermind the Bollocks

Alles mint en voor zeer nette prijzen. Alles in prijs tussen 7 en 13 euro. Heb vanwege budget redenen zelfs nog LP's van de Stones (een live album en Its Only Rock and Roll) en een Hendrix box laten liggen. Nog nooit zo'n score gehad in een 2e hands zaak, zeker niet voor dat geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Gaaf! Maar dan kom je niet in de goede zaken (behalve nu) :)

• silitek

silitek

Tubes Only

bartsled schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:08:
Partij geluk vanmiddag in Eindhoven :D

The Beatles - Please Please Me
The Beatles - Help!
The Beatles - Beatles For Sale
The Beatles - Rarities
The Beatles - Introducing the Beatles (US release van Please Please Me)
The Smiths - The Smiths
The Smiths - Hatful of Hollow
Elvis Costello - This Years Model
Sex Pistols - Nevermind the Bollocks

Alles mint en voor zeer nette prijzen. Alles in prijs tussen 7 en 13 euro. Heb vanwege budget redenen zelfs nog LP's van de Stones (een live album en Its Only Rock and Roll) en een Hendrix box laten liggen. Nog nooit zo'n score gehad in een 2e hands zaak, zeker niet voor dat geld :D
En waar in Eindhoven is dat dan.. :+

Verwijderd

Leuke albums inderdaad! Beatles kom je in de kringloop zo goed als niet tegen, of ze zetten er een idiote prijs op.

• bartsled
silitek schreef op donderdag 11 november 2010 @ 06:53:
[...]

En waar in Eindhoven is dat dan.. :+
Bergstraat, net buiten het centrum. Geen idee hoe de zaak heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

bartsled schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:06:
[...]

Bergstraat, net buiten het centrum. Geen idee hoe de zaak heet.
d:)b ..ga daar ook eens kijken. Thnx.

Edit: Even over elementen kennis onder ons. Wil een nieuw elementje kopen maar niet idioot duur.

2 Optie's beide rond de 60 euro
Nagaoka MP 100
Grado prestige green

Grado prestige Black word het. verschil met Green is minimaal. Silver/Gold maakt echter meer onderscheid. En voor 39,95 kan je geen bult vallen

[ Voor 45% gewijzigd door silitek op 12-11-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 10:26
Dan zou ik ook nog graag iets willen weten: ik zag laatst in een curiosawinkel een gesealde Ortofon FF 15D mk.II stylus liggen voor 7,50. Is dat het waard om te kopen, en wat voor een is het uberhaupt? Ik kon geen info vinden op internet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Laatse vinyl van MP is binnen voor nette prijzen. Alles inclusief verzenden voor ca. 30 euro:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/23mk17c.png

Ik heb heel het elementen / cartridge gebeuren nooit begrepen. Kan iemand mij wat uitleg verschaffen, of een linkje? Ik heb zelf een Sansui pickup en als ik die wat zou kunnen verbeteren zou dit tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
Dan zou ik ook nog graag iets willen weten: ik zag laatst in een curiosawinkel een gesealde Ortofon FF 15D mk.II stylus liggen voor 7,50. Is dat het waard om te kopen, en wat voor een is het uberhaupt? Ik kon geen info vinden op internet verder
Voor dat soort bedragen kun je eigenlijk bijna geen miskoop doen... hoewel volgens een topic op AudioKarma die elementen de neiging hebben om hun tip te verliezen.

@ bartsled: een element is een erg belangrijke schakel in het geheel. Behalve dat het vervangen van een versleten naald een onmiddelijke verbetering oplevert is er ook een winst te behalen door het standaard element van vrijwel elke draaitafel te vervangen door een betere. Nou is het niet zo dat je naar de winkel moet lopen en een duur element bestellen- elke arm heeft zijn eigen karakteristiek waar een aantal elementen beter en een aantal minder goed bij passen. De echte experts kunnen je waarschijnlijk vertellen welk element een goede match is met je Sansui.
Overigens heeft het bij sommige draaitafels weinig zin om het element te vervangen, omdat de tafel/arm de beperking vormen. In autotermen: als je een Porsche turboblok in een Fiat Cinquecento monteert, resulteert dat niet in een betere auto- je zult eerder tegen de beperkingen van de Fiat-ophanging en remmen aanlopen.
Ook daarmee kunnen de experts je helpen, als je het typenummer van je Sansui vermeldt.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
@gewoonmaf, duidelijk. Ik ben zelf ook altijd van de autometafoor om mensen iets uit te leggen :-)

Ik heb een Sansui Automatic Return P-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik kwam op eBay, zoekende naar reserve spulletjes voor m'n Thorens 166, deze service kit tegen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290498696326

Ik weet niet hoe lang deze draaitafel al heeft liggen verstoffen voordat ik 'm van marktplaats haalde, dus misschien is het wel handig om hem eens opnieuw te olieen enzo. Heeft iemand ervaring met zo'n kit en is dat een beetje doable voor de amateur? Of zou je zeggen, laat maar zitten, is niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:48:
Ik heb een Sansui Automatic Return P-50.
Blijkbaar de simpelste Sansui destijds. Dat zegt niet dat het een slecht apparaat is, want Sansui heeft heel behoorlijke kwaliteit spul gemaakt...

http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=3773

In ieder geval kan iemand met deze info vast vertellen of het zin heeft om je element op te waarderen (wat zit er nu in?) en welk element aan de genoemde specs voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Dat topic had ik inderdaad ook via google gevonden. Voor zover ik weet is alles stock op mijn Sansui.
Wellicht is een andere draaitafel ook een optie? Zag wel wat leuke tafels op marktplaats. Onder andere de Philips 777 die ik van mij pa nog ken. Als men goede opties ziet op MP in de regio Breda, Tilburg of Eindhoven (precies tussen studentenkamer en ouderlijk huis in :) ) met een max. van 75 euro, dan wil ik daar ook wel voor gaan. Highclass spul in een simpel apparaat stoppen is ook niet echt een optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

bartsled schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:48:
Dat topic had ik inderdaad ook via google gevonden. Voor zover ik weet is alles stock op mijn Sansui.
Wellicht is een andere draaitafel ook een optie? Zag wel wat leuke tafels op marktplaats. Onder andere de Philips 777 die ik van mij pa nog ken. Als men goede opties ziet op MP in de regio Breda, Tilburg of Eindhoven (precies tussen studentenkamer en ouderlijk huis in :) ) met een max. van 75 euro, dan wil ik daar ook wel voor gaan. Highclass spul in een simpel apparaat stoppen is ook niet echt een optie denk ik.
Leuke tafels Thorens, Dual 701, 704, 721..bv. Alhoewel Max bedrag iets verhogen zie ik. En een goed element kan je wel kwijt in deze tafels. Zoek maar eens op MP op " In the Mood" in Ehv. Deze jongen (hans) heeft regelmatig leuke tafels staan voor weinig.

Bv
http://audio-tv-foto.mark...f8RBcwY%3D&fta_ind=6&fs=1

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 12-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is dan de kans op behoefte aan een nieuw element ook weer vrij groot.

Net even langs de kringloop geweest, nieuwe voorraad binnen!

Pink Floyd - Wish you were here
Alan Parsons Project - Pyramid
Clannad - Magical ring

Alles schoon en onbeschadigd! Niks opwindends of zeldzaams op zich, maar een nette Pink Floyd kom ik niet snel tegen bij de kringloop. Er stond ook een tangentiale platenspeler van Philips voor een tientje. Ik twijfel, het ding voelt wel erg licht aan en er is niet veel wat me zo weinig aanspreekt als jaren-'80 Philips vormgeving. Plastic fantastic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

silitek schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:03:

Leuke tafels Thorens, Dual 701, 704, 721..bv. Alhoewel Max bedrag iets verhogen zie ik. En een goed element kan je wel kwijt in deze tafels. Zoek maar eens op MP op " In the Mood" in Ehv. Deze jongen (hans) heeft regelmatig leuke tafels staan voor weinig.
Bij in the mood ben ik ook een keer geweest, vriend van me ging daar speakers inruilen ofzo.
Is wel een aardige kerel. Hij heeft ons toen van alles laten horen, hij had hele mooie electrostaten staan (die 'ie niet weg deed, dus ik denk dat ze er nog staan).
Daar kan je gerust een middagje voor uittrekken als je eens wat dingen wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dreeke schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:51:
[...]

Bij in the mood ben ik ook een keer geweest, vriend van me ging daar speakers inruilen ofzo.
Is wel een aardige kerel. Hij heeft ons toen van alles laten horen, hij had hele mooie electrostaten staan (die 'ie niet weg deed, dus ik denk dat ze er nog staan).
Daar kan je gerust een middagje voor uittrekken als je eens wat dingen wilt horen.
Die electrostaten staan er inderdaad nog. Echt een snoepwinkeltje voor de audio liefhebber ;)
Heb er al het een en ander gekocht.. ;)

Edit:
Grado Prestige Black elementje binnen...en nog wat betere albums gescoord.

Afbeeldingslocatie: http://img5.uploadhouse.com/fileuploads/6957/69571258f2ed889a52082245b4f95142fa5b772.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6956/69565131cc6d6e3b7e4e21a1c98cacb6742808e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img0.uploadhouse.com/fileuploads/6956/6956510dbc11255fb4a4a4c8b63978691ba0e68.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/6956/695650709f3c5f79f7d1589ee43287b36ef5b59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img8.uploadhouse.com/fileuploads/6957/6957068fe9c22b68ad95bb2e729392c34dc6692.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door silitek op 13-11-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Lag er zomaar In The Court of the Crimson King bij de kringloopwinkel vandaag. Helaas niet in al te beste staat, maar aanhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:14
dreeke schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:51:
Lag er zomaar In The Court of the Crimson King bij de kringloopwinkel vandaag. Helaas niet in al te beste staat, maar aanhoorbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/king%20crimson.jpg
Die LP heb ik ook nog in de kast staan...
Volgens mij best zeldzaam, is uit 1969.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Hifi test plaat te pakken gekregen..mooie kans om het spul eens aan de tand te voelen.

Zonder scoopje heb je er niet veel aan...

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/qyh11u.jpg
:)

[ Voor 16% gewijzigd door silitek op 14-11-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
edtbonep schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:02:
[...]

[afbeelding]
Die LP heb ik ook nog in de kast staan...
Volgens mij best zeldzaam, is uit 1969.
De orginele uitgave wel inderdaad. Recent een heruitgave geweest op 180gr spul, die kom je vrij snel tegen. Heb hem zelf (helaas) op cd. Top album!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Nieuwe oogst van vandaag...

Jimi Hendrix-Concerts

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/4lnjme.jpg

Led Zeppelin-the song remains the same (orgineel met fotoboek)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/fz2gn.jpg

War platinum Jazz

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/15fhw80.jpg

Vinyl in nieuwstaat.en dat voor 28 euro...

Edit: Voor de liefhebbers een filmpje van het spul

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 16-11-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_C3veb1aGKiE/SE7wT8dQpSI/AAAAAAAAAGc/rRin1V-yGXw/s320/High%2BContrast%2B-%2BHigh%2BSociety.jpg
Titel staat er duidelijk op, een héérlijk rustig drum&bass album waar zowat iedereen naar kan luisteren met ook maar de lichtste interesse in dit genre. Qua geluidskwaliteit steken sommige platen erbovenuit, terwijl anderen toch wel iets ondermaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

silitek schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:58:
Nieuwe oogst van vandaag...

Jimi Hendrix-Concerts

[afbeelding]

Led Zeppelin-the song remains the same (orgineel met fotoboek)

[afbeelding]

War platinum Jazz

[afbeelding]

Vinyl in nieuwstaat.en dat voor 28 euro...

Edit: Voor de liefhebbers een filmpje van het spul
[video]
Die LP van Sweet Smoke heb ik ook, geweldig album _/-\o_
Bij mijn exemplaar kloppen de labels op de LP niet, de titels kloppen wel maar kant 1 en 2 is omgedraaid.

En die 704 tafel heb ik ook nog staan met een Shure V15-III eronder, maar niet in gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 17-11-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Heeft er trouwens iemand ervaring met een ADC XLM mkII elementje?
Als het goed is krijg ik er binnenkort eentje van iemand, zal hem ff onder de SME3009 arm prakken om te horen wat het doet, maar ff zien of die arm niet te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:51:
Als andere olie een verbetering gaf zou ik gelijk het plateau eraf halen en het lager heel goed van binnen schoonmaken met wat wasbenzine, en daarna opnieuw goed oliën.
Ook/vooral goed onderin, daar zit de 'taats'.
De kans is groot dat er rotzooi inzit wat je lager serieus kan beschadigen. Elk klein krasje of vuiltje kan de weergave serieus verslechteren (je naaldje pikt alle trillinkjes immers op).

Technics heeft zelf speciale olie, maar naar mijn mening kan je net zo goed wat motorolie gebruiken. Beter geen (dunne) naaimachine olie, of biologisch afbreekbare olie (die 'verranst' eerder)
Oke bedankt voor de tip we gaan er mee aan de slag wan het kan beter is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mijn helpen om het blikken geluid uit een Dual 1224 tehalen? kan dit aan het element liggen? zo ja wat is een alternatief op een stadaard Dual 650 Element met DN6 naald?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:15:
Wie kan mijn helpen om het blikken geluid uit een Dual 1224 tehalen? kan dit aan het element liggen? zo ja wat is een alternatief op een stadaard Dual 650 Element met DN6 naald?
Het element kan door ouderdom achteruit zijn gegaan. Ook hij niet juist afgesteld zijn. Dat element heeft bv een vrij zware naalddruk nodig (tussen de 3.5 en 4.5 gram).

Alternatieven zijn er genoeg. Ligt er heel erg aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Als je zelf nieuw bent met platenspelers en vooral het afstellen daarvan, zou ik bij een lokale hifi zaak die verstand heeft van platenspelers langsgaan. Als je daar dan een element koopt, zullen ze je speler gelijk wel even af willen stellen.

iRacing Profiel

Zo'n cds 650 element is een ceramisch element, en je hebt nu ontdekt waarom we dat niet meer gebruiken ;)
Die klinken allemaal min of meer blikkerig :+ (naaldje (saffier :X) kan natuurlijk ook versleten zijn)

Ik zou een ander elementje nemen; een AT-95e of grado black of iets in die klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:10:
Zo'n cds 650 element is een ceramisch element, en je hebt nu ontdekt waarom we dat niet meer gebruiken ;)
Die klinken allemaal min of meer blikkerig :+ (naaldje (saffier :X) kan natuurlijk ook versleten zijn)

Ik zou een ander elementje nemen; een AT-95e of grado black of iets in die klasse
dankje voor de uitleg ik denk dat het aan het element ligt want in mijn 1224 en 1214 zit dit element en heb beide koppen op de 1224 gehad en bij beide is het geluid het zelfde. Ook met een nieuwe naald die in een van de elementen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talk Talk - It's my life
China Crisis - Working with fire and steel
David Sylvian - Brilliant trees

Gekregen van iemand die mijn schizofrene muzieksmaak volkomen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb die LP van Talk Talk 2x in huis gehad, maar allebei klonk het nergens naar. :(
Hele slechte persing. Heb ik gewoon pech gehad 2x?

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic