Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne klinkt OK. Niet meer dan dat, ik herinner me de CD als een erg goed klinkende opname. Helaas heb ik die een keer teveel uitgeleend. :(
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:07:
Gekregen van iemand die mijn schizofrene muzieksmaak volkomen kent.
Das toch niet schizofreen :)
Alleen talktalk sprint eruit als kwalitatief hoogwaardig :+, maar ook dat behoort nog tot de new romantics

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Als je de rest van mijn collectie ziet, dank je daar anders over...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:47:
Als je de rest van mijn collectie ziet, dank je daar anders over...
Bestaat die collectie uit Abba ofzo dan? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Nee, dat zit er niet tussen. Het gaat wel alle kanten op, met wat aparte uitschieters. Dat geldt trouwens niet echt voor mijn LPs, da's voornamelijk jaren '70- en '80-spul en helaas niet zo heel bijzonder.

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Tasje vinyl van mn Oom gekregen. Moet ze nog checken maar zag zo snel al Dylan, Stones, Beatles en nog wat zitten. Oh en Wham! met originele poster. Jeuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft iemand nog goeie tips en trucs om de snelheid van je deck constant te houden?

Ik heb een Beogram 2000 die continu 4% te snel loopt. De snelheid zelf varieert (bijna) niet, in ieder geval niet hoorbaar, maar alle platen draaien sneller dan de originele CD-variant. Omdat de variatie heel weinig is, denk ik niet dat het aan de snaar ligt (die kan er ook niet voor zorgen dat een tafel structureel te snel loopt.)

Nu heb ik eens gekeken waar het aan kan liggen, en de speler is nog uit het 220V-tijdperk, dus misschien dat de motor een beetje haast heeft omdat die meer spanning krijgt dan ie verwacht ;)... het kan ook nog zo zijn dat de netspanning bij mij in de woning relatief hoog is, maar 227V/49,98Hz op de meter is (volgens mij) toch perfect.

De Beogram is niet de enige met het probleem, als ik mijn Akai draaitafel aansluit, moet ik hem ook dezelfde 4% vertragen om op de stroboscoop op 33 1/3 toeren te krijgen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beogram 2000:
http://www.vinylengine.co...lufsen/beogram-2000.shtml
Procedure staat in de service manual

Akai draaitafel moet je zelf ff zoeken; zonder typenummer kan ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Weer een mooie score bij de kringloop:

10cc - deceptive bends (erg leuk om te luisteren :) )
Afbeeldingslocatie: http://jacket.subtonic.jp/wp-content/uploads/2006/12/b000001fps01_aa240_sclzzzzzzz_.jpg

10cc - bloody tourists (iets minder, wel oke)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ztxk.jpg

Fleetwood Mac - Rumours (prima plaat met veel klassiekers, vind persoonlijk Tango in the Night beter)
Afbeeldingslocatie: http://www.dance-lyrics.com/ama/rumours_b000002kgt.jpg

Meat Loaf - Bat Out Of Hell (de enige echte ;) )
Afbeeldingslocatie: http://rgcred.files.wordpress.com/2009/07/meat-loaf-bat-out-of-hell.jpg

Toch niet slecht voor 10 euro in totaal :)

[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 28-11-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mr_petit schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:43:
Beogram 2000:
http://www.vinylengine.co...lufsen/beogram-2000.shtml
Procedure staat in de service manual

Akai draaitafel moet je zelf ff zoeken; zonder typenummer kan ik niet zoveel.
Die Akai is een ATT05U van nog geen 2 jaar oud, dus daarom vond ik het al zo vreemd dat de afwijking bij de 2 spelers optreedt (en ook precies evenveel is). Maar ik kan me op het moment geen oorzaak van buitenaf bedenken, de netspanning/frequentie heb ik gecontroleerd en die is goed.

Toch maar eens een testplaat scoren en de boel netjes afregelen. Heb hier een scoop, dus dat moet geen probleem zijn. De Beogram is toch aan een schoonmaakbeurt en een verse snaar toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke LPs, ik heb de eerste drie ook (hoewel niet allemaal op vinyl). Ik vind Bloody Tourists een kunstwerkje, fantastisch album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:53:
[...]

Die Akai is een ATT05U van nog geen 2 jaar oud, dus daarom vond ik het al zo vreemd dat de afwijking bij de 2 spelers optreedt (en ook precies evenveel is). Maar ik kan me op het moment geen oorzaak van buitenaf bedenken, de netspanning/frequentie heb ik gecontroleerd en die is goed.

Toch maar eens een testplaat scoren en de boel netjes afregelen. Heb hier een scoop, dus dat moet geen probleem zijn. De Beogram is toch aan een schoonmaakbeurt en een verse snaar toe. :)
Qua snelheid is een stroboscoopplaatje en een 50hz stroboscoopje / neonlichtje prima. De lichtnetfrequentie is prima voor dit (ze laten er ook klokken op lopen)
Wat er met je akai aan de hand is weet ik niet.
Hoe weet je zo precies dat je snelheidsafwijking 4% is? Is je stroboscoopplaatje wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk topic!
ontdenkt via het "gebruik jij nog vintage audio apparatuur?"

zal hier ook regelmatig gaan posten vrees ik :)

5 November deze plaat aangetroffen tussen de nana muskito en de boerenblaas orkest lp's.
Canadese persing

Afbeeldingslocatie: http://www.securecrazydiamond.com/dizq2/64908.jpg

deze lp's dinsdag 9 November aangeschaft bij de kringloop:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/127/pict00021235218.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8641/pict00171339548.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/5346/pict00181557055.jpg

zitten weer een paar juweeltjes bij

o.a. een naar het schijnt zeer zeldzaam klassiek album (2e foto, album in het midden onderste rij)

en dit afgelopen dinsdag gekocht bij de kringloop:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3376/3494412059_caf01f0388.jpg

box met 11 lp's

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gek gedaan, allemaal spul wat ik hier nooit bij de kringloop tegenkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat ik geen van deze albums ooit eerder ben tegen gekomen.
Alleen het album van Gershwin al eens eerder gekocht, alleen ander label.
oudere uitvoering, met zo'n rond latje langs te binnenhoes, waarmee je de binnenhoes en plaat uit de buitenhoes trekt (geen idee of jullie weten wat ik bedoel)

en de prijzen zijn ook leuk: 40 cent per plaat (50 cent per stuk, 5 voor 2 euro :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:29:
moet zeggen dat ik geen van deze albums ooit eerder ben tegen gekomen.
Alleen het album van Gershwin al eens eerder gekocht, alleen ander label.
oudere uitvoering, met zo'n rond latje langs te binnenhoes, waarmee je de binnenhoes en plaat uit de buitenhoes trekt (geen idee of jullie weten wat ik bedoel)

en de prijzen zijn ook leuk: 40 cent per plaat (50 cent per stuk, 5 voor 2 euro :) )
Mooie albums :) ..deze vind je hier niet en dan de prijzen :9 . Hier zijn de kosten 2,- per stuk bij de kringloop.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:00:
[...]

Hier zijn de kosten 2,- per stuk bij de kringloop.
Een kringloop hier in Rotterdam heeft de prijzen voor singles zelfs verviervoudigd naar een 1,- per stuk. De LP's zijn verdubbeld naar 1,-. En dan zijn het bijna alleen maar James Last en consorten. Ben daar jammer genoeg nog nooit wat fatsoenlijks tegengekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geduld hebben, hier kan je soms maanden niets leuks treffen, maar ben ook al eens met een winkelwagen vol naar huis gegaan.
(kwamen ze net vanachter brengen om er bij te zetten, heb me er toen meteen bovenop gestort)

ga eens op zoek naar kringloopwinkeltjes van kerken of organisaties die verkopen voor een goed doel.
vaak zijn de prijzen daar veel goedkoper.

geloof dat ik toen met 160 platen naar huis ging
(was nog een aanbieding, 3 platen voor 1 euro)

ook toen een stapel klassieke lp's in boxen meegenomen, werden als 1 lp gerekend.
dus dan had je soms wel 20 lp's voor 1 euro :P

in Deventer prijzen ze de lp's per stuk apart.
Zo betaal je voor bijv. crisis what crisis van supertamp iets van 6 euro :o

daar kom ik dus ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mr_petit schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:19:
[...]

Hoe weet je zo precies dat je snelheidsafwijking 4% is? Is je stroboscoopplaatje wel goed?
Ik heb de ingebouwde stroboscoop van de Akai gebruikt en die precies op 33RPM afgesteld. De pitch-control (is een DJ-draaitafel) stond toen op -4%.

Omdat ik al een oscilloscoop heb en ik toch al een testplaat wilde hebben, denk ik dat ik maar eens een behoorlijke afregelbeurt ga doen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer precies? (ik begrijp de situatie niet helemaal).
Als je je akai op 33 1/3rpm afstelt (met de stroboscoopring op het plateau, en het bijbehorende lampje op de tafel) dan geeft je pitch control -4% aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:15:

.....
in Deventer prijzen ze de lp's per stuk apart.
Zo betaal je voor bijv. crisis what crisis van supertamp iets van 6 euro :o

daar kom ik dus ook nooit.
Instant crisis voor de portemonnee haha :P
Als iemand nog leuke adressen weet in Rotterdam en omgeving... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mr_petit schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:16:
Wanneer precies? (ik begrijp de situatie niet helemaal).
Als je je akai op 33 1/3rpm afstelt (met de stroboscoopring op het plateau, en het bijbehorende lampje op de tafel) dan geeft je pitch control -4% aan?
Precies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht is je akai ook niet goed?
(dus of het motortoerental staat niet goed, of de (waarschijnlijk LED) stroboscoop wijkt af)
(:X of ontwerpfoutje: te weinig puntjes op de buitenring :X ;))
Neem gewoon een neon lichtje, op 230V (zal wel een weerstandje tussen moeten) en een uitgeprint stroboscoopvelletje (van vinylengine oid) en ga daarmee testen. perfect controlemiddel, en je test iets wat je met een oscilloscoop niet kan (die gebruik je beter voor andere doeleinden)

vaak kan je het ook al zien met een gewone lamp en heb je geeneens een neonlichtje nodig.

nog even betreffende de discussie over de waarde van de dual 721 van een aantal posts terug:
http://link.marktplaats.nl/400297679
Deze gast krijgt 'm dus waarschijnlijk voor 30 euro; gewoon vanaf marktplaats.
Dit soort koopjes komen imho dus vaker langs, het ik gewoon een kwestie van geduldig MP in de gaten houden, en niet op de 1e beste exemplaar springen die je ziet.
Het is dat ik een overschot aan tafels heb en veel te weinig ruimte (en teveel hobbieprojectjes :/ ), anders had ik er veel meer gekocht :+

[ Voor 37% gewijzigd door mr_petit op 29-11-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 21:28

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:40:
[...]

Instant crisis voor de portemonnee haha :P
Als iemand nog leuke adressen weet in Rotterdam en omgeving... :)
Plaatboef aan de Nieuwe Binnenweg voor als je echt wat zoekt.
Voor veel voorkomende titels of als je niet weet wat je zoekt zou ik gewoon de kringloopwinkels af en toe bij langs gaan, daar ligt het voor 1 of 2 Euro.

Kringloopwinkels hebben soms alleen maar meuk maar je hebt ook wel kringloopwinkels die de meuk gelijk weggooien en het betere spul in de winkel leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 01-12-2010 19:16 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is leuker om tussen de meuk leuke lp's aan te treffen vind ik. :)
blijft het ook nog spannend, en je leert ook nog eens groepen kennen die tot dan toe voor je onbekend waren (ook al is het meuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, voor een euro koop je een LP gewoon omdat de titel grappig is, of omdat de hoes leuk is. Is het toch niks? Jammer, maar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Ik zag gister bij de Headline in Groningen ook een mooie uitverkoop. Heel veel platen met korting, d.w.z. per stuk ongeveer 2 euro. Wel tweedehands natuurlijk dus een soort kringloop, maar dan met de goeie platen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Hmm, morgen maar eens gaan kijken dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Minneyar op 04-12-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond vinylliefhebbers,

Heb me net aangemeld omdat ik a. met een prangende vraag zit en b. ook vele kringloopwinkels, markten en speciaalzaken af struin voor vinyl.
Heb zo'n 3500 platen denk ik, gewone en bijzondere, van Einsturzende Neubauten tot roots Reggae, van de Stones, Police tot This Heat, van Fugazi tot Slint, en ook wat jazz en klassiek, gevarieerd dus.

Mijn prangende vraag nu is

Waar kan ik omgeving Haarlem platen laten wassen?
Ik kan natuurlijk een VPI wasmachine (de beste heb ik begrepen), misschien doe ik dat ook wel maar nu wil ik een bijzondere jazz plaat die ik pas heb gekocht laten wassen.
Ik hoop, er zit een grote kras in de rondte, dat ie dan niet meer overslaat.
De plaat klinkt al prachtig maar dat ie blijft hangen is zwaar balen

Iemand een tip? Misschien bij Records Industry zelf in Haarlem?

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me dat je bij record industry alleen maar kan laten persen.
Ik heb wel eens advertenties op MP zien staan van mensen die een vpi of okkinokki hadden gekocht en dus ook voor een vergoeding voor anderen wasten.
Maar het is best een tijdrovend karweitje, dus laten wassen van 3500 platen kost geld.
Deze gast wast in amsterdam:
http://www.soundfountain.com/amb/rc2nl.html
2 euro per lp, dus best een hoop geld, (een polybag binnenhoes kost in grotere oplage slechts 17 cent); dus voor zijn werk rekent hij €1,83. Voor 3500LP's zou dat ruim €6400,- zijn. Daarvoor wil ik bij jou ook wel een paar weekjes komen wassen ;)

Overigens denk ik dat als er echt een grote kras inzit, je deze niet met wassen wegkrijgt.
Wel als het vuil is wat het overslaan veroorzaakt.
Wel opletten dat je 78rpm platen niet zomaar wast (gemaakt van schellak; wat wordt opgelost door de meeste schoonmaakmiddelen).
Ik zou gewoon zelf een leuke wasmachine kopen en zelf aan de slag gaan. OF vpi de beste is laat ik in het midden, maar je hebt globaal meerdere systemen.
VPI, okkinokki, clearaudio, sota, hannl etc hebben een afzuigsysteem aan de bovenkant van de plaat welke de plaat over de gehele breedte afzuigt. Soms verschillen ze in hoe je de schoonmaakvloeistof kan aanbrengen (de 1 heeft een armpje met pomp; bij de ander gebruik je een spuitflesje en los borsteltje)
Zie YouTube: VPI TYPHOON RECORD CLEANING MACHINE
De nitty gritty machines hebben dit afzuigsysteem aan de onderkant. Je moet dus de plaat na het aanbrengen van de schoonmaakvloeistof en het borstelen omdraaien om te zuigen. Imho wat omslachtiger, maar wellicht zuigt dit beter.
En dan heb je nog de keith monks en loricraft machines die op een compleet andere wijze werken:
hierbij wordt het afzuigen door een arm gedaan op 1 kleine plek (dus in vergelijk met een platenspeler zit op de plek van de naald een kleine zuigmond die heel geconcentreerd het vuil en de schoonmaakvloeistof wegzuigt). Het aanbrengen en borstelen is allemaal hetzelfde principe (schoonmaakvloeistof+borsteltje).
De zuigmond raakt de plaat niet omdat er uit de zuigmond een dun teflondraadje komt die tussen de plaat en mond blijft zitten (het teflondraadje raakt dus wel de plaat, maar teflon heeft goede glij- eigenschappen dus wordt er niets beschadigd)
YouTube: Cleaning a record with the Keith Monks Ruby Record cleaning machine

Persoonlijk denk ik dat de loricrafts en keith monks harder kunnen zuigen dan de vpi/okkinokki etc machines, maar het is denk ik een wat tijdrovender proces.

De 'beste' is imho maar een heel vaag begrip. Ik zou voornamelijk kijken naar welk systeem je het makkelijkst lijkt (als je 3500 platen gaat wassen is tijd natuurlijk een belangrijke feature), maar ook of je makkelijk reserve onderdelen kan krijgen (voor de zuigmond) en wat dat kost, hoeveel geluid hij maakt etc etc.

In engeland zie ik overigens genoeg record cleaning services; allemaal met keith monks machines, en allemaal rond de 2euro per lp. Als tijdsindicatie geven ze aan dat het schoonmaken ongeveer 60sec duurt. Lekker verdienen is dat zeg :P; 120 euro per uur om een platenwassertje te bedienen. Dat reken ik nog geeneens aan mijn klanten 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 04-12-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Mr Petit, most appreciated!,

Ik denk dat ik toch maar even naar Mokum afreis al kan die kras er niet uit, misschien blijft die dan niet meer hangen doordat het braampje wat afgevlakt wordt.
Waar zit die Soundfountain in A'dam?
2 euro is wel een hoop geld maar voor een enkele lp valt het wel mee en 78 toeren heb ik niet.

Van die 3500 lp's is het natuurlijk de vraag of ik ze allemaal ga wassen, welke ik nog regelmatig draai wel natuurlijk.
Die VPI werd met aangeraden door Concerto Audio maar die verkoopt ze zelf :P
Dank voor de tips, ik zal er goed over nadenken!

Greetz,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:03:
Ik zag gister bij de Headline in Groningen ook een mooie uitverkoop. Heel veel platen met korting, d.w.z. per stuk ongeveer 2 euro. Wel tweedehands natuurlijk dus een soort kringloop, maar dan met de goeie platen :).
Ook de " goede" platen? Ze hebben bijna altijd die uitverkoop maar geld slechts voor de bakken die op de
grond staan... en de rest is vaak belachelijk duur daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Yeah, vandaag van de Sint mijn favoriete album ooit gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://jeffmradio.com/album_images/large/000349.jpg

Klinkt echt als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:18:
[...]

Ook de " goede" platen? Ze hebben bijna altijd die uitverkoop maar geld slechts voor de bakken die op de
grond staan... en de rest is vaak belachelijk duur daar :(
Daar kwam ik zaterdag ook achter ja, een aantal bakken op de grond met €2 euro platen, waar weinig tot niks tussen zit, en voor de rest is het niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

bartsled schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:05:
Yeah, vandaag van de Sint mijn favoriete album ooit gekregen:
[afbeelding]

Klinkt echt als nieuw!
Die is inderdaad heerlijk om in je collectie te hebben.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ja die had de Sint hier ook wel mogen brengen, die ontbreekt hier nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 14:34
Ik wil graag de 3 titels van jazz platen weten die niet mogen ontbreken in je collectie! :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Mandera schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:29:
Ik wil graag de 3 titels van jazz platen weten die niet mogen ontbreken in je collectie! :)

Ben benieuwd!
Deze moet je zeker hebben. Second vision Fazz junk
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Laatst online: 08-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:03:

Van die 3500 lp's is het natuurlijk de vraag of ik ze allemaal ga wassen, welke ik nog regelmatig draai wel natuurlijk.
ik heb zelf een simpele knosti disco antistat ergens opgedoken. simpel ding, maar werkt prima. voor zo af en toe een lp of single schoonmaken _de_ oplossing, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazz at the pawnshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb een Supa 2.0 preamp besteld en vandaag aangesloten, hij staat nog maar een uur of 2 aan maar de eerste indrukken zijn goed. :)
Daarvoor gebruikte ik de ingebouwde preamp van een Onkyo A-8500 en dat was nu toch duidelijk de zwakste schakel.

Meer info over de Supa: http://www.hormann-audio.de/viewcategory/1-produkte.htm (bouwpakketjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn inderdaad hele mooie versterkertjes moet ook nog eens uitwisselbare afsluitweerstanden en capaciteiten. En nog eens betaalbaar ook. Meer kan je je bijna niet wensen.

Hoe is de ruis met MC?
Wat zijn de grootste verschillen met je ingebouwde phonopre?

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 08-12-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Weet ik (nog) niet, ik draai nu met een MM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, ruis met MM dan?: groter of kleiner dan met je ingebouwde phonopre (dus plaat stopzetten en volumeknop hoog ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb hier ff geen koptelefoon, maar om duidelijk ruis te kunnen horen moet ik het volume toch wel richting "kwade overburen" draaien.
Er zit ook een hele zachte brom in, maar die had ik hiervoor ook al, dat zit denk ik in de bekabeling van de DT zelf.

Verschillen, geluid is lastig te omschrijven, maar hij geeft een gecontroleerder geluidsbeeld.
Dus je hoort de instrumenten afzonderlijk van elkaar beter. Met de Onkyo preamp was het een grote brei eigenlijk.
Daarnaast klinkt die Onkyo een beetje ielig, genoeg midden maar weinig echt hoog en laag.

Als je niet kunt vergelijken en niet lang naar iets beters geluisterd hebt valt dat allemaal niet zo op. Ik wissel wel eens tapes uit (reel to reel) met opnames van platen, en toen viel het eigenlijk op dat mijn opgenomen LP's een stuk minder klonken dan die van een ander (met Sony PS-X70, Goldring Eroica en Teac PA-4).

Voorlopig maar gewoon luisteren, ik heb nog maar een paar LP's gehad,
Lou Reed - Transformer, Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn en nu draait Moody Blues - Days of Future Passed. Met name die eerste 2 zijn niet echt hoogstandjes qua opnames, maar je hoort de verschillen wel.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 08-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinsten:

Ryuchi Sakamoto - Merry Christmas Mr. Lawrence OST
Split Enz - Waiata

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook niet duur op MP: een dual 701 met vraagprijs vanaf 30 euro (wat natuurlijk ook al geboden is):
http://link.marktplaats.nl/404728839
Ik kan alleen zo 123 het element niet thuisbrengen, maar voor die prijs maakt dat natuurlijk ook niets uit.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 14-12-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mr_petit schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:19:
Ook niet duur op MP: een dual 701 met vraagprijs vanaf 30 euro (wat natuurlijk ook al geboden is):
http://link.marktplaats.nl/404728839
Ik kan alleen zo 123 het element niet thuisbrengen, maar voor die prijs maakt dat natuurlijk ook niets uit.
Ja, deze probeer ik binnen te hengelen. Een 2de is nooit weg!!..idd element is niet zo belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je nou wel dat duals 701/704/721's vaker langskomen voor dit soort prijzen ;) (laatst ook al die 721)
30 euro was natuurlijk wel heel goedkoop geweest, dus dacht ik het hier maar ff te melden. Die eerste gast die 30 euro bood zal dat wel niet zo leuk gevonden hebben denk ik nu O-)

Maar goed, op MP komen vaak zoveel leuke koopjes langs die vaak gewoon niet opgemerkt worden door 's nederlands audiofielen. Soms ook omdat er geen foto bij staat en de meeste mensen dan niet weten wat voor juweeltje het is etc.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_petit op 14-12-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna een jaar nog steeds niet binnen maar de eerste berichten druppelen binnen dat ze verstuurd worden deze dagen. Kon jullie de foto's niet onthouden!

Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/box_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/dsc03542_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/contents1_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/booklet_spread_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/dsc03550_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/dsc03554_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.creativereview.co.uk/images/uploads/2010/12/dsc03556_0.jpg

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Poeh alleen al de artwork van deze LP-set is de moeite waard. Mag ik vragen wie de artiest is en het album? Kan het uit je foto's niet halen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Verwijderd

Artiest: Unkle
Album: Where Did The Night Fall
Artwork: Warren Du Preez, Nick Thornton Jones and Ben Drury

UNKLE return with their fourth proper album, Where Did The Night Fall on May 10, 2010.

The limited edition vinyl is presented in an outer box that upon opening reveals a 32-page hard cover book and 3 bound sleeves each holding a picture disc piece of vinyl.
The individually numbered vinyl is extremely limited to only 500 units and James Lavelle will sign the first 100.

UNKLE – Where Did The Night Fall
1. Nowhere
2. Follow Me Down (feat Sleepy Sun)
3. Natural Selection (feat The Black Angels)
4. Joy Factory (feat Autolux)
5. The Answer (feat Big In Japan (Baltimore))
6. On A Wire (feat ELLE J)
7. Falling Stars (feat Gavin Clark)
8. Heavy Drug
9. Caged Bird (feat Katrina Ford)
10. Ablivion
11. The Runaway (feat ELLE J)
12. Ever Rest (feat Joel Cadbury)
13. The Healing (feat Gavin Clark)
14. Another Night Out (feat Mark Lanegan)

http://unkle.sandbag.uk.c...f++ltd+edition+vinyl.html

Ben al jaren een grote fan van Unkle en gelukkig is er ook al jaren geweldig artwork uit de handen van Futura, Ben Drury en 3D (Robert Del Naja) (Massive Attack).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This thread is worthless without pictures!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2pzbkv6.jpg

Unkle - Never Never Land op de Dual 604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik ben op zoek naar deze plaat, heeft iemand het toevallig over?
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_8C0lph5NqFg/Snw6yfxv9zI/AAAAAAAAADM/bTZIWJLrWPI/s320/nancy+and+lee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat 1 exemplaar op marktplaats.
Die persoon al gecontacteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:37:
Er staat 1 exemplaar op marktplaats.
Die persoon al gecontacteerd?
Uiteraard ;) Standaard eerste stap voor ik hier post, Marktplaats afstruinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYOK0_7nfRAVvxigLU9d4AgMLk-CqPeE7SYuiNmwhM2sMLZV0G

R.I.P. Don van Vliet aka Captain Beefheart :|
Een van de weinige echt originele muzikanten op deze aardkloot

[ Voor 16% gewijzigd door blobber op 18-12-2010 11:49 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Vanmiddag dit van m'n Pa gekregen. Welliswaar geen vinyl maar wel super vet:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/3096326960_4e50dcb7e9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

bartsled schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:10:
Vanmiddag dit van m'n Pa gekregen. Welliswaar geen vinyl maar wel super vet:
[afbeelding]
Cool!!..wat is het? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
SHM-CD set van de Led Zeppelin catalogus. 40th Anniversary boxset :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOEK YEAH! oh man eindelijk binnen!
Foto's don't do it justice! alles is zilver in real life, geweldig gedaan. (helaas geen signed copy :( maar als goedmakertje wel een gesigneerd EP gehad)
Omdat ik zo achterlijk blij ben hiermee nog enkele foto's

De doos waar alles in zit verpakt, compleet zilverkleurig uit dik karton en de mooiste record sleeves die ik ooit heb gezien (dik papier, zilver, envelop stijl met flap en tracklist erop geprint)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/etwec8.jpg

32-page hardcover book met artwork compleet geprint op zilverkleurig dik karton. (van dat prentenboek spul)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ee8qva.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Afgelopen weekend zat ik op een ander forum en postte iemand een plaatje van een kleine studio met 2 Technics SP-10 draaitafels ingebouwd.
De daarop volgende reactie kwam van een kennis, "oh ik heb ook nog een paar van die dingen liggen hier".
Het is iemand die oude Philips bandrecorders opknapt en zelf met een Dual 1216 (geloof ik) draait dus ik vroeg me eerst af of hij niet wat anders had liggen,

Ik heb hem heel snel gePM'd en de laatste van de 2 daarmee kunnen reserveren. Iemand anders had ondertussen ook door om wat voor spul het ging. :P
Na herhaaldelijk vragen of hij zeker wist dat het DIE tafel was bleek het toch echt om een SP-10 te gaan, die hij jaren geleden meegenomen had uit een studiootje van een omroep waar hij heeft gewerkt.

We zien elkaar pas in maart weer dus nog even geduld, en daarnaast schijnt het ding behoorlijk wat geleden te hebben omdat 'ie jarenlang bij de omroep in een zeiknatte kelder gelegen heeft.
Ik ben zeer benieuwd of er veel werk aan zit.
Er zit geen arm bij, maar de SME 3009 die op mijn ERA speler zit kan hier prima bij.

[ Voor 11% gewijzigd door dreeke op 21-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een SP-10 zou ik ook wel tekenen ja ;)

Nu nog ergens zo'n obsidiaan plint vandaan toveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een SP-10 is wel heel erg heilig zeg! _O_

Veel plezier ermee, en pics posten he!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 11:58
bartsled schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:31:
[...]

De orginele uitgave wel inderdaad. Recent een heruitgave geweest op 180gr spul, die kom je vrij snel tegen. Heb hem zelf (helaas) op cd. Top album!
Sorry, ik was op vakantie.
Ik heb dus een origineel exemplaar, niet die heruitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik maar eens een leuke bijdrage leveren aan dit topic:

http://www.discogs.com/collection?user=Uncle_Leon

Mijn collectie tot nu toe (ben net begonnen met verzamelen en koop ook heel veel muziek digitaal), deze zal snel verder groeien. Even met je muis boven de afbeelding hangen om te zien hoe de plaat heet (of de "view" veranderen in de rechter bovenhoek), of op de afbeelding klikken voor meer informatie. Ben best trots op een aantal limited editions die er tussen zitten. Heb ook een plaat van Theo Parrish (gekregen van een DJ die ik ken)! Het is voornamelijk electronische muziek, maar ik heb een zeer brede smaak dus er komt zeker meer variatie in. Ik heb veel bij Clone vandaan of bij concerten gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor Maastricht kenners.
Ik ben komende week een paar dagen in Maastricht.
Waar zijn de vinylzaken incl. kringloop die het waard zijn om een bezoek te vereren?
Moonbeams, Sirius heb ik begrepen? Meer?

Thx alvast

Fijne dagen allemaal!

Greetz

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Gisteren op de valreep nog even deze gescoord:

Frank Zappa - Shup Up 'n Play Yer Guitar
Afbeeldingslocatie: http://s.dsimg.com/image/R-1716381-1283274256.jpeg

Box met 3lp's uit 1981, exemplaar was duidelijk nooit gedraaid, de platen zaten nog geheel statisch vastgekleefd aan de binnenhoezen.Super!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste aanwinst: Weather Report - Mr. Gone. Ook Heavy Weather, die hoog op mijn verlanglijstje staat, lag bij de kringloop... met een stervormige barst in het vinyl. Doodzonde, want verder geen krasje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Zonet deze gekocht en als Nick Drake bewonderaar ga ik toch behoorlijk uit mijn dak hiervan:
Nick Drake - Fruit Tree · The Complete Recorded Works

Afbeeldingslocatie: http://s.dsimg.com/image/R-664751-1145120707.jpeg

3lp box uit 1979 met zijn gehele oeuvre in nm kwaliteit voor €40

Nick Drake raakt je direct in je ziel, eeuwig zonde dat hij zo jong overleden is :|

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 27-12-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:11
Joopieboy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:32:
Zo een SP-10 is wel heel erg heilig zeg! _O_

Veel plezier ermee, en pics posten he!
Waarom dan, ken de geschiedenis niet. Of draaide Lex harding en Ferry Maat erop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Mijn eerste platenspeler komt morgen ( Dual CS 1246 ), zo blij als een kind :) Deze al vast vooruit besteld:

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_pEAxs3w9Bgs/S4VZvqp2E3I/AAAAAAAAAZ8/rqZ2jyLO5Ig/s320/258422.jpg
Afbeeldingslocatie: http://prorock.ro/images/OPETH%20-%20STILL%20LIFE.jpg

Kan echt niet wachten _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Afbeeldingslocatie: http://s.dsimg.com/image/R-601356-1237225529.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://s.dsimg.com/image/R-601356-1261868033.jpeg

Deze pas weer eens gedraaid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb een klein vraagje. :$

Ik heb een DUAL 505-2 gekregen van een vriend. Hij had hem over en aangezien ik nog steeds op een Akai mijn plaatjes draaide werd het wel tijd voor iets beters >:) De stofkap heeft een grote scheur maar dat neem ik maar voor lief en word vervangen tzt.

Alleen nu komt het probleem :/ Het apparaat werkt niet en gaat niet draaien. De band lijkt er voor zover ik kan zien normaal op te zitten en de stekkers zijn goed aangesloten. Bij het in het stopcontact steken van de stekker van de DUAL geeft mijn versterker een subtiel plopje van he er staat stroom op. Maar hij wil niet gaan draaien. Ik heb gisteren al nieuw element en naald gekocht aangezien die er niet bijzaten.

Maar heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met controleren wat er kapot aan kan zijn of niet goed werkt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beste wat je kunt doen, is of er spanning aankomt op het motortje van de tafel, zo nee is er een kans dat die kapot is, en zo stap voor stap controleren, kijken of de knoppen nog werken (ohms doormeten) etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:29:
Beste wat je kunt doen, is of er spanning aankomt op het motortje van de tafel, zo nee is er een kans dat die kapot is, en zo stap voor stap controleren, kijken of de knoppen nog werken (ohms doormeten) etc. :)
Oeh dat word een multimeter zoeken :+ en vooral kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wat leuk ik ook, samen met "Gouden doden" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Touchdomex schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:30:
[...]

Oeh dat word een multimeter zoeken :+ en vooral kopen :+
Doe je zelf een lol en koop direct een behoorlijke. Geen craft rommel om maar wat te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidewindergo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-02-2022
Heb me vroeger toen ik klein was (jaar of 10-12) 'bezig gehouden' met vinyl, en nu sinds een maand terug terug gestart vanwege de nostalgie en feit dat ik het koude en schril gedrag van CD en digitale muziek beu ben. Vandaar heb ik dus gedacht: "misschien brengt die goeie ouwe vinyl wel soelaas".

Ik had nog een Marantz TT 221 met AT-71 MM element liggen op zolder, dus daarmee van start gegaan. In combinatie met Marantz PM 8000 (Phono MM versterking) en Wharfedale Diamond 10.2. Sinds kort heb ik een Kenwood KD 5070 met Goldring 2100 MM element.

Er zit wel groot verschil tussen platen, sommige zijn echt bagger. Precies of ze te vaak gedraaid zijn geweest en het gecomprimeerd en dof klinkt. Voorbeeldje is bv. zo'n compilatie LP van gekende pop hits. Terwijl een plaatje van Elvis - Greatest Hits, fabuleus! Klinkt zeker evenwaardig met CD, met als bonus het analoge karakter en warmere klank.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/cyrj4z2c/005.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door sidewindergo op 28-12-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

sidewindergo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:29:
Er zit wel groot verschil tussen platen, sommige zijn echt bagger. Precies of ze te vaak gedraaid zijn geweest en het gecomprimeerd en dof klinkt. Voorbeeldje is bv. zo'n compilatie LP van gekende pop hits. Terwijl een plaatje van Elvis - Greatest Hits, fabuleus! Klinkt zeker evenwaardig met CD, met als bonus het analoge karakter en warmere klank.
Klopt, is ook logisch, bij "alle 24 goed" en dergelijke rommel, is er met de dynamiek gerommeld zodat al die nummers nog op de plaat passen :)

Nog een paar leuke gescoord gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://dijgodozo.files.wordpress.com/2010/01/pil.jpg
{ze hadden ook de versie van 3x12" in een filmblik, maar die was mij te duur)

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51WTA7E5XRL._SL500_AA300_.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door blobber op 29-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidewindergo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-02-2022
blobber schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:41:
[...]

Klopt, is ook logisch, bij "alle 24 goed" en dergelijke rommel, is er met de dynamiek gerommeld zodat al die nummers nog op de plaat passen :)
Ik dacht dat het met vinyl juist moeilijker, zoniet onmogelijk, is om de dynamiek van platen te regelen en te comprimeren, zoals dat geval is bij CD in de 'loudness war'. Of ben ik verkeerd?

Bij die compilatie LP's staan er doorgaans 7 tot 8 songs per kant, terwijl eigen albums van artiesten amper 4 tot 5 songs per kant bevatten. Heb ook nog veel platen van Elvis liggen, en daar vind je wel stuk of 7 songs per kant, terwijl de kwaliteit ervan uitstekend is. Dus op zich is het toch doenbaar zo'n 20 à 25 minuten goeie kwaliteit te bekomen?

[ Voor 28% gewijzigd door sidewindergo op 29-12-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij platen is dat juist nog veel meer mogelijk.
Echter zijn platen ook veel lastiger te snijden aangezien er veel meer zaken spelen.
Zo is het aantal minuten muziek op een plaat heel erg afhankelijk van hoeveel lage tonen je in de muziek stopt (of in hoeverre je hiervan de dynamiek beperkt); kan je beter nummers met een breed frequentiespectrum aan het begin van de plaat zetten, je moet je signaal dynamisch limiten naar gelang de plaats van de groef enz enz enz.
Doe je dit verkeerd of minder goed, dan heb je een vele slechter klinkende plaat.
Een postmix voor een plaat maken is veel lastiger dan voor een cd; daarom adviseren platenperserijen om de muziek zo onbewerkt mogelijk aan te leveren zodat zij de complete postmix doen specifiek voor platen.

Platen snijden zonder dynamiekcompressie en actieve frequentiefiltering bestaat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 29-12-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

sidewindergo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:57:
[...]

Ik dacht dat het met vinyl juist moeilijker, zoniet onmogelijk, is om de dynamiek van platen te regelen en te comprimeren, zoals dat geval is bij CD in de 'loudness war'. Of ben ik verkeerd?
Met ^^ Ik had het niet gezien :D
In principe is er met de dynamiek op een lp altijd al geknoeid, de hoge tonen worden extra versterkt en de lage tonen extra verzwakt en bij het afspelen, wordt dit weer omgekeerd (riaa correctie).
Ik heb de 1e van The Editors op vinyl en hoewel het ietsje beter klinkt als de cd, heb ik de indruk dat ze gewoon de gecomprimeerde master gebruikt hebben, maar dan niet zo hoog opgeschroefd.
Bij die compilatie LP's staan er doorgaans 7 tot 8 songs per kant, terwijl eigen albums van artiesten amper 4 tot 5 songs per kant bevatten. Heb ook nog veel platen van Elvis liggen, en daar vind je wel stuk of 7 songs per kant, terwijl de kwaliteit ervan uitstekend is. Dus op zich is het toch doenbaar zo'n 20 à 25 minuten goeie kwaliteit te bekomen?
20 á 25 minuten per kant is zeker haalbaar :)
Elvis' officiele werk is op Rca uitgebracht, die weten wel wat ze doen.
Maar er waren ook heel wat knoeiers bezig die compilaties met wel 10 nummers per kant uitbrachten.
Ik dacht dat je daar op doelde :)

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 29-12-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Weet iemand waar je die klemmen kan bestellen? om LP's aan de muur onder elkaar te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

blobber schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:08:
[...]

Wat leuk ik ook, samen met "Gouden doden" :D
Geweldig. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Vandaag een puntgave album van Pink Floyd gekocht.. :9

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/20u8wtk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

mr_petit schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:30:
Zo is het aantal minuten muziek op een plaat heel erg afhankelijk van hoeveel lage tonen je in de muziek stopt (of in hoeverre je hiervan de dynamiek beperkt);
Dat verklaart waarom Dubstep en Drum&Bass meestal maar 1 of max 2 nummers per kant hebben... De betere albums van Massive Attack en Chemical Brothers die ik heb op 180gr vinyl hebben hetzelfde: ongeveer 12 minuten per kant.

• edtbonep
20 á 25 minuten per kant is zeker haalbaar :)
Elvis' officiele werk is op Rca uitgebracht, die weten wel wat ze doen.
Maar er waren ook heel wat knoeiers bezig die compilaties met wel 10 nummers per kant uitbrachten.
Ik dacht dat je daar op doelde :)
Ik heb zo'n 35 jaar geleden bij CBS Grammofoonplaten BV in Haarlem gewerkt (later overgenomen door SONY-Music, en inmiddels uit Haarlem verdwenen waarna IKEA in dat laatste pand is gekomen...).
Destijds werden bij CBS veelal de verzamel-LP's van K-Tel en Arcade geperst.
Deze LP's stonden echt propvol met nummers wat wel degelijk gevolgen had voor de kwaliteit, de "eigen" CBS platen waren wel van erg goede kwaliteit.
Overigens heb ik nog een flinke voorraad LP's uit die tijd welke ik met veel plezier draai op mijn Thorens.

Trouwens, de oude platenperserij is destijds verkocht, en bestaat nog steeds en maakt nu kwaliteitspersingen.
Phuncz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:54:
[...]

Dat verklaart waarom Dubstep en Drum&Bass meestal maar 1 of max 2 nummers per kant hebben... De betere albums van Massive Attack en Chemical Brothers die ik heb op 180gr vinyl hebben hetzelfde: ongeveer 12 minuten per kant.
Dat klopt.
Ook bij het gebruik van 180gr. vinyl is het belangrijk dat je niet te veel muziek op 1 kant stopt: het is een beetje overbodig om dik vinyl te gebruiken als je de breedte van de groef heel erg gaat beperken (=lage tonen eruit filteren). Een 180grams album wat uit 1 plaat bestaat is dus heel verdacht :+
2 platen (4 kanten) is dus wel het minimum voor een album, zeker gezien de lengte / aantal nummers van albums uit het cd tijdperk.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
2 weken geleden een goede deal gedaan op Ebay.

Led Zeppelin 1 met turquoise letters *O*

Ziet er erg netjes uit en klinkt als nieuw :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Was een klein rib uit mijn lijf maar ja dat moest maar.

ff snel foto opgesnort van internet
Afbeeldingslocatie: http://www.musicpriceguide.com/ItemPic2/!B0)TwcQCWk~$(KGrHqR,!iQE)q92mvgGBMbu5kqW4w~~_1.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Bestla op 30-12-2010 14:32 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Touchdomex schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:09:
[...]
Slecht! Beter werkt de analoge in aansluiten op een 2e hands vinylspeler icm een versterker/voorversterker. Geeft zoveel beter geluid en comfort. Ook kun je dan alles hergebruiken voor een stereoset voor je kamer :) Zo duur is dat allemaal niet. Als je goed zoekt kun je een nette versterker vinden voor +- 15 tot 50 euro en een 2e hands vinylspeler ook. Werkt zoveel beter en is herbruikbaar voor alles :D
Weet dat dit een oude quote is echter moet ik vanavond bij kennissen hun USB platenspeler aan de gang krijgen aangezien ze er zelf niet zoveel verstand van hebben. Naar ik begrijp is een USB platenspeler niet je van het en vaak een drama om te installeren cq gebruiken?

Wil Audacity gebruiken om mee op te nemen en omzetten naar eventueel MP3 of Flac. Dit kan zonder problemen neem ik aan?

Beter is dus om de oplossing zoals in de quote aangegeven te gaan onderzoeken als de kwaliteit echt beter moet?

..::System Specs::..

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een "USB" platenspeler van Lenco, Akai of een ander merk dat niet weet wat het moet doen in de hifi wereld zal inderdaad niet veel voorstellen. Omdat je over een analoog medium praat zijn alle stappen van begin tot einde bepalend voor de kwaliteit.
1. de platen: zijn ze proper en nog niet versleten
2. de naald en kop: zijn ze nog in orde, is het iets waard
3. de preamp: in USB platenspelers van <100€ moet je niet veel verwachten
En dan praten we nog niet over de toonarm, de trilling in de platter, etc. etc.

Niet dat het per definitie slecht zal klinken maar om er echt detail uit te halen zal het niet veel nut bieden. Een degelijke losse platenspeler op een instap USB-preamp zou je al een deftig resultaat geven. Zelf heb ik beide vogels met 1 steen neergehaald met een Pro-Ject Debut III USB.

Verwijderd

De naalden in goedkope USB-spelers hebben de reputatie je vinyl binnen no time te slopen.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vp85ex.jpg

Rockwell ~ Revers Engineering

Speelt van binnen naar buiten, en alle samples/geluiden zijn ook reversed.
Zelfs al het Artwork staat achterstevoren :)

Catalogue Number: LARTSEKRAD

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Dual CS-503-1! Ik ben helemaal vers in de vinyl wereld dus met beetje info uit dit topic en een budget op zoek gegaan naar een speler in de buurt. Uiteindelijk dus deze meegenomen voor 40 euros. Er zit een Phillips 400 element in trouwens. De rest van mijn spul zijn B&W DM220 aangesloten op een NAD 3020.
Maar ik vraag mij nu wel een beetje af hoe goed of slecht deze speler is. Via google kon ik niet zo vreselijk nuttigs vinden over dit type. Niet meer dan 1 kerel (of vrouw?) die vond dat deze 'oké' als in, gewoon oke is. Helemaal prima voor mij dus ;) Op mijn setje vind ik het overigens prima klinken, maar heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal. En het maakt voor mijn luisterplezier niet zoveel uit. Als ik er echt verkocht aan raak zal er vast en zeker ooit een echt mooie platenspeler komen. Eerst hier maar eens mee aan de slag :)

En vandaag ook meteen mijn eerste plaatje gekocht!
Miles Davies - Kind of blue
De limited edition nog wel! 8) :O

Volgende week eens langs Platenboef gaan! Ook heb ik via discogs Ronn Size - New Forms (van iemand uit Rotterdam :P). En ik zal binnenkort wat fotos maken, als ik mijn kamer (studeer..) verbouwt heb..

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Edward op 31-12-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
thijz schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:05:
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Dual CS-503-1! Ik ben helemaal vers in de vinyl wereld dus met beetje info uit dit topic en een budget op zoek gegaan naar een speler in de buurt. Uiteindelijk dus deze meegenomen voor 40 euros. Er zit een Phillips 400 element in trouwens.
De Dual is zo verkeerd nog niet, alleen die Philips GP-400 is niet zo'n best element. Als je die vervangt door een betere ga je vast het geluid van vinyl nog meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 400mk2 schijnt nog wel aardig te zijn (geen ervaring overigens).
Maar ja, met een beetje investering zit je natuurlijk al snel boven dergelijke elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Klopt de 400mkII is een vrij neutraal element met een sferische naald.Voordeel van dit element vond ik dat je een stuk minder last van tikken hebt omdat de naald minder diep in de groeven gaat.Ik had hem in de bekende philips ga212 (met de tiptoetsen :D ) klonk best aardig, maar een upgrade naar wat beters hoef niet heel veel te kosten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55
Net binnen, een Technics SL 1210 Mk2 draaitafel.

12 kg zwaar en speelt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi apparaat, gefeliciteerd!
Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic