• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Spheroid schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:29:
Bij het checken van de Zuid Afrikaanse krant de Mail & Guardian kwam ik deze afbeelding tegen. Interessant hoe de media er in het zwaarst door AIDS getroffen continent over denkt.
[afbeelding]

offtopic:
Ik ga er over een maand wonen, dus ben met wat aan het inlezen.
nuja, als in zuid-afrika zelf de Vice-President (en huidige voorzitter van de grootste partij, het ANC) onbeschemd contact met een aan aids lijdende vrouw heeft, maar daarover letterlijk in een rechtzaak zegt dat 'achteraf een douche genomen heeft om het risico ook aids te krijgen weg te nemen'...

Wikipedia: Jacob Zuma rape trial
During the trial, Zuma admitted to having unprotected sex with his accuser but claimed that he took a shower afterwards to cut the risk of contracting HIV.
in dat geval zijn de uitspraken van de paus veel minder.... hooguit stelt de paus zich tegen condooms als 'oplossing' voor aids, maar hij ontkent niet dat de ziekte sexueel overdraagbaar zou zijn of at andere 'protectie' mogelijk zou zijn ... enkel is het zijn opvatting dat aids bestreden moet worden door sexuele onthouding te bepleiten.

Overigens, ook ik vind dat een zeer onrealistisch standpunt ... maar geheel onjuist is het niet, hooguit is het probleem dat die persoon de 'principes' voor de realiteit stelt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-12 08:41
Het hele vaticaan is een lachertje.De gedachten en uitspraken van de paus en consorte zijn echt niet meer van deze tijd.Ze leven daar ergens in de 13e eeuw.Je kan dit dagelijks zien als je daar voor de deur staat,vanwege de ouderwetse zwitserse garde.Die zijn ook al niet met hun tijd meegegaan.

Verwijderd

vincedd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:04:
Het hele vaticaan is een lachertje.De gedachten en uitspraken van de paus en consorte zijn echt niet meer van deze tijd.Ze leven daar ergens in de 13e eeuw.Je kan dit dagelijks zien als je daar voor de deur staat,vanwege de ouderwetse zwitserse garde.Die zijn ook al niet met hun tijd meegegaan.
Die "ouderwetse" zwitserse garde loopt ander achter de schermen met vol automatische geweren, body armour etc. De mensen die je ziet hebben meestal geloof ik ook een pistool verborgen, maar dat zijn puur de ceremoniele bewakers.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:08:
Heb niet het hele topic door gelezen, maar jou stukje over de condooms lokt wel een reactie bij mij uit.

Hoe sta jij dan tegenover kunstmatige bevruchting?
Mannetje en vrouwtje willen niets liever dan een kleine, proberen en proberen, maar helaas het lukt ze niet.
Het is Gods wil dat er geen conceptie plaats vind.
Mannetje en vrouwtje gaan naar ziekenhuis waar er een kunstmatige bevruchting plaats vind.
Stel is in verwachting en de kleine komt er, MAAR door een kunstmatige ingreep.
Ben je daar dan ook tegen?

Je leest veel over condooms, abortus maar ik heb eigenlijk niets van het hierboven geschreven terug gevonden.
Ik had het over de standpunten van de paus, die wat mij betreft klinklare nonsens zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03 11:49
RM-rf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:34:
nuja, als in zuid-afrika zelf de Vice-President (en huidige voorzitter van de grootste partij, het ANC) onbeschemd contact met een aan aids lijdende vrouw heeft, maar daarover letterlijk in een rechtzaak zegt dat 'achteraf een douche genomen heeft om het risico ook aids te krijgen weg te nemen'...

Wikipedia: Jacob Zuma rape trial
De vice president is te dom om te begrijpen dat virussen niks geven om douchen en het is ineens niet erg meer dat de paus keiharde leugens aan het verspreiden is om condoom gebruik tegen te gaan?

Dit geeft alleen aan dat hulporganistaties het al moeilijk genoeg hebben zonder de disinformatie die het vaticaan over Afrika uit kotst.
in dat geval zijn de uitspraken van de paus veel minder.... hooguit stelt de paus zich tegen condooms als 'oplossing' voor aids, maar hij ontkent niet dat de ziekte sexueel overdraagbaar zou zijn of at andere 'protectie' mogelijk zou zijn ... enkel is het zijn opvatting dat aids bestreden moet worden door sexuele onthouding te bepleiten.
De paus stelt dat condooms kleine gaatjes hebben waar het aids virus doorheen kan. De paus stelt dat condooms niets oplossen. Niks hooguit onthouden is beter dan condooms maar onthouding is het enigste dat werkt. Niemand kan aan het hooft staan van zo'n gigantische organisatie en zo dom zijn dus hij is doelbewust het aids probleem aan het verergeren.
[

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Helghast. schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:43:
[...]
De vice president is te dom om te begrijpen dat virussen niks geven om douchen en het is ineens niet erg meer dat de paus keiharde leugens aan het verspreiden is om condoom gebruik tegen te gaan?
waar zou ik dat hebben gezegd? dat dat 'niet erg zou zijn' (hooguit betwijfel ik sterk waar het om 'keiharde leugens' zou gaan die de Paus geuit heeft, hooguit zijn mening over sexualiteit, die nu eenmaal weinig realitisch is)

Ik heb er enkel wel op gewezen dat de boodschap van de cartoon evenzeer kortzichtig was, als die niet verder ging dan een 'condoom om de paus' te presenteren als oplossing voor aids... de paus is allerminst de orzaak van het aids-probleem in afrika... integendeel daar is hij verder een relatief kleine speler en zij er veel ergere tekenen van mis-informatie... maar ook sociaal-culturele oorzaken (wat betref de houding tov sexualiteit en vrouwen in de afrikaanse cultuur) die vele malen erger zijn dan zo'n ouwe witte vent.
De paus stelt dat condooms kleine gaatjes hebben waar het aids virus doorheen kan.
Dat heeft de paus nooit gezegd... er is wel enkele jaren terug een vaticaanse minister voor familiezaken geweest die dit gezegd heeft, Lopez Trujillo.

evenzeer zijn er ook andere vaticaanse officials geweest die juist het tegengestelde openlijk geuit hebben, dat condooms misschien wel tegen de vaticaanse leer ingaan, maar een 'lesser evil' zijn en er zekere situaties kunnen zijn waarin ze misschien nut kunnen hebben, los ervan dat het vaticaan altijd een ultra-conservatieve standpunt wat betreft sex aanneemt, waarin ze vooral lijken te leiten dat mensen vooral geen sex zouden moeten hebben (onthouding).
Er zin ok volop mmenen geweest waar er wel ealistische signalen uit het vaticaan kwamen.

Nogmaals, ik zou zelf het ook liever zien als zulke progressieve krachten meer ruime kregen, maar daarbij is het ook goed realistisch te blijven én te erkennen dat niemand de katholieke kerk een mening an pdringen, maar het zaak is die ook te overtuigen van het nt realistisch te zin en niet hun 'principes' hoger te houden dan de realistische behoeftes van de mensen.

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 18-04-2009 17:17 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste