Some times, you've got to use your imaginationHeb je op de eerste foto een koelblok voor de cpu als outtake zitten?
Origineel is het wel maar lijkt me niet echt ideaal, maar als je al voor ogen had om de fans te vervangen lijkt het me een logische oplossing om geld te besparen tot de fan-upgrade
Verwijderd
Ik denk eraan om een CM Storm Sniper te gaan kopen, maar ik vind die knop echt te huge:
http://i45.tinypic.com/rmn039.jpg
Heeft iemand een idee om die weg te modden
en sjoerd je hebt een hele mooie naam

en sjoerd je hebt een hele mooie naam
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 18:49 ]
Simpelweg eraf zagenVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:48:
Ik denk eraan om een CM Storm Sniper te gaan kopen, maar ik vind die knop echt te huge:
en sjoerd je hebt een hele mooie naam![]()
Ik vind het persoonlijk wel knap hoe mensen deze LED-mods voor mekaar krijgen, hebben jullie toevallig ergens een mooie tutorial / how-to-do-it?hardware.tom schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:33:
Hoi
ik heb mijn fan gemod eerst zag hij er zo uit (met de leds achter de rotorbladen):
[afbeelding]
En nu zo (met de leds aan de zijkanten):
[afbeelding]
zoals je ziet heb ik de kleur leds veranderd en ze in de zijkant gezet (er zitten er nu 8 in). zoals je ziet op de foto doet 1 led het minder goed, dus die ga ik nog vervangen. En ik moet nog een fan zo maken.
Verwijderd
Ik heb eens even de passieve koeling er af gehaald en eens gekeken.Spaiker schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:35:
Scythe musashi, of de arctic cooling accelero dus, de scythe accelero bestaat niet
Er zou een koeler op passen, ik heb ook eens gekeken naar de musashi, deze zou passen op de 9600GT.
Ik ga dan voor die gaan.
musashi is goede koeler, tip: als de heatsinks niet blijven kleven met die standaard kleeftroep wat er op zit, gebruik dan wat koelpasta die je er bij krijgtVerwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:15:
[...]
Ik heb eens even de passieve koeling er af gehaald en eens gekeken.
Er zou een koeler op passen, ik heb ook eens gekeken naar de musashi, deze zou passen op de 9600GT.
Ik ga dan voor die gaan.
ja, daag.
Dat console er uit draaien. Dan de knop er vanaf slopen en dicht plamuren en opnieuw spuiten.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:48:
en sjoerd je hebt een hele mooie naam![]()
En dan gewoon terug draaien. Of zelf een console maken.
Verwijderd
Ik wilde hem eigenlijk in het EEE ervaringen topic gooien maar vind hier toch meer op zijn plaats.
Ik ben nu ruim een jaar in het bezit van een 901 en hij bevalt nog steeds supergoed, behalve 1 ding; 12 Gig schijfruimte is echt te weinig. Nu zit er in sommige modellen van de 901 een z.g.n. ZIF connector ingebouwd waarop je een 1.8” HD kunt aansluiten. Helaas zat er bij mij natuurlijk geen ZIF connector on board maar uit verhalen op het internet blijkt dat je deze er bij ZIF-loze modellen zelf in kunt solderen.
Op ebay heb ik een 1.8”, 80Gig schijfje van samsung besteld alsmede een zif connector en 5 kabeltjes. De schijf had ik binnen een week in huis, de connector en kabels hebben er ruim 4 weken over gedaan (bedankt China post). Bij elkaar heeft dit iets meer dan € 50,- gekost.
Wat plaatjes:
Klep verwijderd en tweede SSD en wireless netwerkkaart verwijderd.
Keyboard verwijderd en wat schroeven losgedraaid. De 901 is ouder dan een jaar maar jonger dan twee. Er is nu in ieder geval geen onduidelijkheid meer of er nog garantie op zit of niet.
Bovenzijde verwijderd en het gehele moederbord is zichtbaar.
Moederboard uit de behuizing gehaald en ondersteboven gelegd. Linksonderin zit de primary SSD; de 4Gig c: schijf. In het verlengde van het miniPCI slot zie je de pads zitten waar de connector op moet komen.
Connector gesoldeerd en kabel aangesloten. De 'klodders' soldeer heb ik later met soldeerlotze verwijderd omdat de schijf in eerste instantie niet goed werkte.
De andere kant van de connector. Intussen zit de 901 weer helemaal in elkaar. Ook aan deze kant heb ik later het overtollige soldeer nog verwijderd met litze.
BIOS screenshot.
En de onderzijde met de schijf op zijn plaats.
Ik moet zeggen dat het best wel tegenviel. Zoals ik hierboven al zei, in eerste instantie werkte de HD niet (en na terugbouw werkte ook de SSD's niet meer
). Dit was blijkbaar door teveel soldeer want na het grondig weghalen hiervan deed de schijf het. Het tweede probleem waar ik tegenaan liep was dat de 'generic' zif kabels die ik op ebay gekocht had, toch niet zo generic waren. Ik vermoed dat deze 0.35mm dik zijn en dat de samsung schijf een 0.25mm kabel wil hebben. Ik heb dus met een vijl de kabel dunner moeten maken voordat ik hem in de harde schijf kreeg. Ik had ook ander kabels kunnen bestellen maar had geen zin om weer vier weken te wachten.
Op dit moment is windows weer geinstalleerd en is ie bezig met de updates e.d.
Ik ben nu ruim een jaar in het bezit van een 901 en hij bevalt nog steeds supergoed, behalve 1 ding; 12 Gig schijfruimte is echt te weinig. Nu zit er in sommige modellen van de 901 een z.g.n. ZIF connector ingebouwd waarop je een 1.8” HD kunt aansluiten. Helaas zat er bij mij natuurlijk geen ZIF connector on board maar uit verhalen op het internet blijkt dat je deze er bij ZIF-loze modellen zelf in kunt solderen.
Op ebay heb ik een 1.8”, 80Gig schijfje van samsung besteld alsmede een zif connector en 5 kabeltjes. De schijf had ik binnen een week in huis, de connector en kabels hebben er ruim 4 weken over gedaan (bedankt China post). Bij elkaar heeft dit iets meer dan € 50,- gekost.
Wat plaatjes:
Klep verwijderd en tweede SSD en wireless netwerkkaart verwijderd.

Keyboard verwijderd en wat schroeven losgedraaid. De 901 is ouder dan een jaar maar jonger dan twee. Er is nu in ieder geval geen onduidelijkheid meer of er nog garantie op zit of niet.

Bovenzijde verwijderd en het gehele moederbord is zichtbaar.

Moederboard uit de behuizing gehaald en ondersteboven gelegd. Linksonderin zit de primary SSD; de 4Gig c: schijf. In het verlengde van het miniPCI slot zie je de pads zitten waar de connector op moet komen.

Connector gesoldeerd en kabel aangesloten. De 'klodders' soldeer heb ik later met soldeerlotze verwijderd omdat de schijf in eerste instantie niet goed werkte.

De andere kant van de connector. Intussen zit de 901 weer helemaal in elkaar. Ook aan deze kant heb ik later het overtollige soldeer nog verwijderd met litze.

BIOS screenshot.

En de onderzijde met de schijf op zijn plaats.

Ik moet zeggen dat het best wel tegenviel. Zoals ik hierboven al zei, in eerste instantie werkte de HD niet (en na terugbouw werkte ook de SSD's niet meer
Op dit moment is windows weer geinstalleerd en is ie bezig met de updates e.d.
Zo, best wel netjes gedaan!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Samen met mijn vriendin dit gemaakt op een zaterdag middag 

Er zitten neon balkjes ingebouwd alleen de converter is gesneuveld, moet dus even een nieuwe halen en dan lichten de letters mooi op, dan post ik hem wel weer.
De basis is gemaakt van MDF en het doorzichtige gedeelte van Plexiglas, de letters hebben we met een dremel gedaan.

Er zitten neon balkjes ingebouwd alleen de converter is gesneuveld, moet dus even een nieuwe halen en dan lichten de letters mooi op, dan post ik hem wel weer.
De basis is gemaakt van MDF en het doorzichtige gedeelte van Plexiglas, de letters hebben we met een dremel gedaan.
je hebt wel een hele vaste hand want alles echt super recht.
prachtig resultaat!
ik wacht nog op fotos als het neon balkje(s) het wel doen.
prachtig resultaat!
ik denk als je close up gata kijken je wel ribbels ziet, maar dit is inderdaad wel goed gedaan, welke kleur neon? blauw? of groen?hardware.tom schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:10:
je hebt wel een hele vaste hand want alles echt super recht.
prachtig resultaat!
ja, daag.
@ hardware.tom
Dankjewel!, neon balkjes zullen zeer binnenkort in bedrijf gaan.
@Remmes_NT
Ribbels zitten in het design van de letters en zijn er bewust in gemaakt
De kleur is rood, maar de balkjes zijn vervangbaar, ik heb liever groen namelijk, dat past beter in het Razer thema.
Het is trouwens zo dat de ccfl's aan de onderkant ingepakt zijn met aluminiumfolie waardoor ze een kant op schijnen, dat geeft wat meer licht, ook de onderzijde van de plexiglas plaat is bedekt met aluminiumfolie.
Zou het trouwens een goed ide zijn om een alu profieltje om het plexiglas te maken zodat het licht daarop weerkaatst, dan heb je minder leklicht en zijn de letters hopelijk beter zichtbaar?
Dankjewel!, neon balkjes zullen zeer binnenkort in bedrijf gaan.
@Remmes_NT
Ribbels zitten in het design van de letters en zijn er bewust in gemaakt
De kleur is rood, maar de balkjes zijn vervangbaar, ik heb liever groen namelijk, dat past beter in het Razer thema.
Het is trouwens zo dat de ccfl's aan de onderkant ingepakt zijn met aluminiumfolie waardoor ze een kant op schijnen, dat geeft wat meer licht, ook de onderzijde van de plexiglas plaat is bedekt met aluminiumfolie.
Zou het trouwens een goed ide zijn om een alu profieltje om het plexiglas te maken zodat het licht daarop weerkaatst, dan heb je minder leklicht en zijn de letters hopelijk beter zichtbaar?
Ik zou het even aankijken. Nu lichten de randen namelijk ook op
dam niceAnonnymous! schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:41:
Samen met mijn vriendin dit gemaakt op een zaterdag middag
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ra, ra, ra... wat gaat hier inkomen?
* Stoney3K haalt morgen een nieuwe Beocord 2000, alleen is nu zijn TV-meubel (150cm) te smal!
De touch- en LED-print in deze lege huls zijn trouwens nog intact en in werkende staat, 12V voeding erop en gaan
[ Voor 24% gewijzigd door Stoney3K op 15-12-2009 22:58 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Peltier element,1000 Watt voeding en een tosti ijzer?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Leuk idee, hoewel ik best graag nieuwe keukenapparatuur bouw, passen de boterhammen helaas niet door het gat. Toch maar wat anders verzinnen.Terror schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:00:
[...]
Peltier element,1000 Watt voeding en een tosti ijzer?
- Een afstandsbediening voor je tv + dvd (om films te starten en af te spelen)
- Een dimmer voor het licht tijdens de films
- Een telefoon om pizza's te bestellen
- Een knop om de butler met bier te laten komen...
Dat is mijn gok ^^
Dat is mijn gok ^^
De eerste drie gaan me nog wel lukken onder Linux (de eerste twee was ik ook van planSerendipity1990 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:44:
- Een afstandsbediening voor je tv + dvd (om films te starten en af te spelen)
Dat is mijn gok ^^
Er is in ieder geval genoeg ruimte in de Beocord-behuizing om een Mini-ITX bordje, SSD, en misschien een optische drive kwijt te kunnen. Als ik echt netjes wil doen, kan ik achter het frontpaneel aan de linkerkant (waar nu de REC LEVEL-indicator zit) nog een rits 5x7 LED DMD's kwijt voor indicatie van de lopende muziek of film.
Ik weet alleen nog niet heel zeker of ik deze mod zelf uit ga voeren of ik het idee aan iemand anders laat, alleen al omdat ik gewoon geen plek voor dit ding heb naast mijn reguliere Beosystem. Hou V&A in de gaten
sorry dat ik zo laat reageer.Blue-Tiger schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:55:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel knap hoe mensen deze LED-mods voor mekaar krijgen, hebben jullie toevallig ergens een mooie tutorial / how-to-do-it?En waar haal jij je leds vandaan?
Ik koop mijn leds altijd bij de plaatselijke electronica winkel maar je kan er ook bestellen. En deze leds heb ik gebruikt. (ze zijn alleen tijdelijk niet meer leverbaar)
Ik heb de leds gewoon bij de zijkanten geplaatst en in het midden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
@ Anonnymous!: Wat voor dremel-kopje heb je gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door hardware.tom op 17-12-2009 09:21 ]
@ Hardware.Tom
Ik heb een dremel gebruikt van lieve opa en die had verschillende kopjes liggen, we kwamen er achter dat deze nog wel het beste werkt:

Gewoon hele tijd je hand in dezelfde hoek houden en zorgen dat je genoeg bewegingsvrijheid heb om je werkstuk heen, dan lukt het wel.
Vandaag als het even kan om ccfl's om eens daar foto's van te maken
Ik heb een dremel gebruikt van lieve opa en die had verschillende kopjes liggen, we kwamen er achter dat deze nog wel het beste werkt:
Gewoon hele tijd je hand in dezelfde hoek houden en zorgen dat je genoeg bewegingsvrijheid heb om je werkstuk heen, dan lukt het wel.
Zou je ook een foto willen maken van een letter/logo van dichtbij want ik heb het net ook even geprobeerd alleen ik krijg niet echt dunne lijntjes. of heb jij dat ook niet?
Hoe groot is dat stuk plexi eigenlijk?
Hoe groot is dat stuk plexi eigenlijk?
@ Hardware.tom.
Als ik thuis ben zal ik voor jouw even close-ups maken.
Het is ook even oefenen, niet teveel kracht zetten en vooral niet snel willen gaan.
De maten zal ik je ook even geven als ik thuis ben, bij de lengte moet je toch wel denken aan een goede 80 centimeter.
Edit:
De maten zijn grofweg 100 bij 21 centimeter.
En ik heb geprobeert close-up foto's te maken maar dat lukte niet zo goed ivm met het volledig ontbreken van daglicht, dus beter als dit kan ik het voor nu niet krijgen

Kom er op deze foto achter dat ik een verbinding gemist heb, bij de bovenste slangenstaart.
Link naar grotere versie: http://i157.photobucket.c...nonnymous/Modden/big1.jpg

Link naar grotere versie: http://i157.photobucket.c...nonnymous/Modden/big2.jpg
Dunne lijntjes zijn ook niet egt nodig he, die zijn vaak niet opvallend genoeg voor het geheel en gebruik ik alleen voor details, dunne lijntjes lichten ook niet zo goed op icm. een ccfl.
Hoe maak ik mijn plaatjes trouwens clickable zodat je dan een uitvergrote krijgt?
Als ik thuis ben zal ik voor jouw even close-ups maken.
Het is ook even oefenen, niet teveel kracht zetten en vooral niet snel willen gaan.
De maten zal ik je ook even geven als ik thuis ben, bij de lengte moet je toch wel denken aan een goede 80 centimeter.
Edit:
De maten zijn grofweg 100 bij 21 centimeter.
En ik heb geprobeert close-up foto's te maken maar dat lukte niet zo goed ivm met het volledig ontbreken van daglicht, dus beter als dit kan ik het voor nu niet krijgen

Kom er op deze foto achter dat ik een verbinding gemist heb, bij de bovenste slangenstaart.
Link naar grotere versie: http://i157.photobucket.c...nonnymous/Modden/big1.jpg

Link naar grotere versie: http://i157.photobucket.c...nonnymous/Modden/big2.jpg
Dunne lijntjes zijn ook niet egt nodig he, die zijn vaak niet opvallend genoeg voor het geheel en gebruik ik alleen voor details, dunne lijntjes lichten ook niet zo goed op icm. een ccfl.
Hoe maak ik mijn plaatjes trouwens clickable zodat je dan een uitvergrote krijgt?
[ Voor 66% gewijzigd door Anonnymous! op 17-12-2009 17:56 ]
Bah, my home theatre PC has 'sploded 
Wou ff RAM bijprikken, en zag al een geplofte elco, en een paar bolle elco's.
Naja, tzag er nog niet zo ver heen uit, maar had em 10min aan staan en toen kapte hij er mee...

Wou ff RAM bijprikken, en zag al een geplofte elco, en een paar bolle elco's.
Naja, tzag er nog niet zo ver heen uit, maar had em 10min aan staan en toen kapte hij er mee...
Minder 
Volgens mij loopt der bij mij een gemodde fan de soep in
Steeds gerommel etc
Volgens mij loopt der bij mij een gemodde fan de soep in
[ Voor 82% gewijzigd door BlackWhizz op 17-12-2009 21:53 ]
Elco's zijn niet zo vreselijk lastig te vervangen. Ik heb het wel eens gedaan bij een drietal moederborden, vervolgens werkte ze nog niet, maar het probleem bleek dan ook bij de voedingen te liggen. (met een goede voeding deden ze het wel goed
)
Verwijderd
dan maak je een constructie als dezeAnonnymous! schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:51:
(url:http://klein.plaatje/adres/hier.jpg) (img) http://groot.plaatje/adres/hier.jpg (/img) (/url)
alleen dan met blokhaakjes als ik het me goed herinner
Maar dan net ff anders (zie vetgedrukte wijziging hieronder)Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:30:
[...]
dan maak je een constructie als deze
(url:http://klein.plaatje/adres/hier.jpg) (img) http://groot.plaatje/adres/hier.jpg (/img) (/url)
alleen dan met blokhaakjes als ik het me goed herinner
(url=http://GROOT.plaatje/adres/hier.jpg) (img) http://klein.plaatje/adres/hier.jpg (/img) (/url)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Interessant Annonymous!, ik was ook van plan dat te maken. Ik wist niet dat je dat met die standaard opzet stukjes kon doen (ik dacht dat je zo'n diamant ding aan de gang moest)
Het is ook nog goed gelukt ook. Ik kijk uit naar foto's met verlichting
Het is ook nog goed gelukt ook. Ik kijk uit naar foto's met verlichting
Idd, leuk idee en mooi uitgewerkt dat ingraveren!
Zelf voor sinterklaas net nog gedaan
Surpise, maar dan in glas!
Werkt 't zelfde, ong zelfde opzetstukje gebruikt..
Zelf voor sinterklaas net nog gedaan
Werkt 't zelfde, ong zelfde opzetstukje gebruikt..
Omdat ik mij een beetje verveelde..
Mijn fans maken teveel herrie als ze vol aan staan, dus met een klein fancontrollertje laat ik ze dan langzamer draaien alleen gaan dan ook de ledjes minder fel branden. dit was ik een beetje zat dus heb ze een beetje bewerkt.. (duurt toch nog langer dan je zou verwachten
)
draadjes toegevoegd en verbindingen iets omgelegd:

(kreeg de foto niet scherper.
Zo zien 2 fans met veranderde bedrading er dan uit.

Het effect in mijn kast. (de achterste fan heb ik nog niet gedaan, verschil is wel duidelijk zichtbaar
)
Mijn fans maken teveel herrie als ze vol aan staan, dus met een klein fancontrollertje laat ik ze dan langzamer draaien alleen gaan dan ook de ledjes minder fel branden. dit was ik een beetje zat dus heb ze een beetje bewerkt.. (duurt toch nog langer dan je zou verwachten

Het effect in mijn kast. (de achterste fan heb ik nog niet gedaan, verschil is wel duidelijk zichtbaar

[ Voor 3% gewijzigd door PieterO op 19-12-2009 15:02 ]
netjes gedaan!
Heb je de leds gewoon standaard aan de 12v gehangen? Of is het een ingewikkelder systeempje?
Heb je de leds gewoon standaard aan de 12v gehangen? Of is het een ingewikkelder systeempje?
Linken naar je producten in V&A kun je achterwege laten.
:W
:W
[ Voor 77% gewijzigd door _ferry_ op 20-12-2009 16:42 ]
niks persoonlijks hoor, maar ik zou ze nog niet op m'n kast plakken als ik er geld voor kréég 
(casebadges doe ik ook niet meer aan eigenlijk)

Simplicity is de bom...
Ieder z'n eigen mening tochColan schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:45:
niks persoonlijks hoor, maar ik zou ze nog niet op m'n kast plakken als ik er geld voor kréég
http://www.youtube.com/watch?v=QJNeGBUWFIs
Geen extreme casemod, wel combi van zwart met rode leds... Wat vinden jullie ervan?
Vandaag bezig geweest met het maken van een plexi buiger, normaal sta ik met een verfstripper te rommelen. Omdat ik eindelijk m'n g5 mod ga afmaken (zie ondertitel) moest ik stukken gaan buigen van 40cm breed dus het leek me makkelijker om eerst een buiger ervoor te maken.
foto's zijn een beetje crap door onvoldoende licht in m'n kamer. anyway, dit is het weerstandsdraad dat ik gebruik:

speciaal gemaakt als verhittingsdraad dus mocht ik het nodig vinden kan ik 'm stoken tot 1100 graden.
Draad opspannen tussen twee schroeven:

Waar ik nog geen rekening mee had gehouden was hoeveel het draad gaat uitzetten bij het verwarmen, morgen ga ik een constructie maken met een paar postbode elastieken om dat op te lossen.
Ik heb geen labvoeding en aangezien die dingen veelste duur zijn heb ik er een trafo op gezet:

In de elektronica bak in de garage ook nog een stop met schakelaar gevonden, met het idee dat de stop in de meterkast er dan niet uit vliegt. Fout gedacht deze stop is (denk ik) net iets hoger gezekerd zodat ze er alsnog allebei uit vliegen als er kortsluiting is:

En alles staat op een plank met een doormidden gezaagde plank erop geschroefd met daartussen in een stuk hoek-profiel aluminium. eindresultaat:

Flink geval geworden maar als er nu flinke stukken plexi gebogen moeten worden heb ik iig genoeg ruimte om dat te doen
.
Morgen ga ik het probleem met het spannen van de draad op lossen en dan testen of de draad warm genoeg wordt om een stukje plexi te buigen. Dan moet k de losse draden nog vastmaken aan de plank en een behuizing maken voor de trafo, heb geen zin om kortsluiting met m'n lichaam te gaan maken
.
edit: foto links gefixed
foto's zijn een beetje crap door onvoldoende licht in m'n kamer. anyway, dit is het weerstandsdraad dat ik gebruik:

speciaal gemaakt als verhittingsdraad dus mocht ik het nodig vinden kan ik 'm stoken tot 1100 graden.
Draad opspannen tussen twee schroeven:

Waar ik nog geen rekening mee had gehouden was hoeveel het draad gaat uitzetten bij het verwarmen, morgen ga ik een constructie maken met een paar postbode elastieken om dat op te lossen.
Ik heb geen labvoeding en aangezien die dingen veelste duur zijn heb ik er een trafo op gezet:

In de elektronica bak in de garage ook nog een stop met schakelaar gevonden, met het idee dat de stop in de meterkast er dan niet uit vliegt. Fout gedacht deze stop is (denk ik) net iets hoger gezekerd zodat ze er alsnog allebei uit vliegen als er kortsluiting is:

En alles staat op een plank met een doormidden gezaagde plank erop geschroefd met daartussen in een stuk hoek-profiel aluminium. eindresultaat:

Flink geval geworden maar als er nu flinke stukken plexi gebogen moeten worden heb ik iig genoeg ruimte om dat te doen
Morgen ga ik het probleem met het spannen van de draad op lossen en dan testen of de draad warm genoeg wordt om een stukje plexi te buigen. Dan moet k de losse draden nog vastmaken aan de plank en een behuizing maken voor de trafo, heb geen zin om kortsluiting met m'n lichaam te gaan maken
edit: foto links gefixed
[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 19-12-2009 20:45 ]
Verwijderd
Brr, al dat hout met die gloeidraad. Maargoed, dat is een gevoelskwestie aangezien het waarschijnlijk gewoon goed gaat, de rest ziet er heel netjes uit
Oh ja, misschien een tip; in plaats van de postbodeelastieken kun je misschien ook kijken naar een gewone metalen veer om de boel te spannen. Die kunnen iets beter tegen warmte. Zo heb ik het in ieder geval elders ook zien doen.

Oh ja, misschien een tip; in plaats van de postbodeelastieken kun je misschien ook kijken naar een gewone metalen veer om de boel te spannen. Die kunnen iets beter tegen warmte. Zo heb ik het in ieder geval elders ook zien doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 21:04 ]
ja, heb al gezocht naar veren hier in huis maar die hebben we niet en met wat ik bedacht heb zal het elastiek niet in de buurt komen van het draad dus dat moet ook prima gaan
.
En er zit een alu profiel tussen het hout en de draad dus als de draad doorhangt komt ie op het alu terecht, geen brandgevaar dus.
En er zit een alu profiel tussen het hout en de draad dus als de draad doorhangt komt ie op het alu terecht, geen brandgevaar dus.
Hallo ik heb ook even geprobeerd plexi te graveren en dit is het resultaat. de belichting is niet zo goed:

Hier zie je dat ie niet perfect is maar wat wil je na de eerste keer

Verwijderd
Profiel had ik gespot, reflecteert ook mooi de warmte die naar onder straalt weer naar boven (niet alles, maar toch)Flythe schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:07:
ja, heb al gezocht naar veren hier in huis maar die hebben we niet en met wat ik bedacht heb zal het elastiek niet in de buurt komen van het draad dus dat moet ook prima gaan.

Misschien kan je de veertjes uit een balpen gebruiken? Weet niet of die sterk genoeg zijn, maar misschien een poging waard.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 21:26 ]
Wat een flauwe grap. Ik zou er in ieder geval trots op zijn. Heb je het al vaker gedaan?hardware.tom schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:13:
Hallo ik heb ook even geprobeerd plexi te graveren en dit is het resultaat. de belichting is niet zo goed:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat was je er van plan mee te gaan doen, als raampje voor je PC gebruiken ofzo?
hoezo wat een flauwe grap?
Ik krijg volgende week nog een blauwe ccfl binnen en ik ga even kijken hoe ik dat verder ga doen. eerst even kijken naar het effect met ccfl
Ik heb een keer even geoefend op een klein stukje plexi van 5 bij 5
Ik krijg volgende week nog een blauwe ccfl binnen en ik ga even kijken hoe ik dat verder ga doen. eerst even kijken naar het effect met ccfl
Ik heb een keer even geoefend op een klein stukje plexi van 5 bij 5
[ Voor 17% gewijzigd door hardware.tom op 19-12-2009 21:32 ]
Hopelijk kan ik hier wat leuks mee:

Vandaag gehaald

Vandaag gehaald
[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 19-12-2009 21:44 ]
Hij is ook niet perfect.
als je goed kijkt zie je dat ik op sommige plekken ben uitgeschoten en sommige plekken te diep ben gegaan.
als je goed kijkt zie je dat ik op sommige plekken ben uitgeschoten en sommige plekken te diep ben gegaan.
4e, 5e en 6e van links, bovenste rij kan het wel mee (die kleine freeskopjes)Bolletje92 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:
[afbeelding]
Vandaag gehaald
Uhu, daarom had ik hem ook gekochtThinkPadd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:50:
[...]
4e, 5e en 6e van links, bovenste rij kan het wel mee (die kleine freeskopjes)
Bij het standaard pakketje kwamen deze niet. Verder heb ik nog wel zo'n setje (iets anders, ook andere opzetstukjes) en nog het standaard setje van de Dremel. Komt wel goed denk ik
Nee AMD inside ipv Intel, das wel flauw
Maar dat is dus de flauwe grap, denk ik. Omdat je aardig goed bezig bent geweest voor een eerste keerhardware.tom schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:48:
Hij is ook niet perfect.
Vind ik ook. (Dat hij goed bezig is.)TKing schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:15:
[...]
Maar dat is dus de flauwe grap, denk ik. Omdat je aardig goed bezig bent geweest voor een eerste keer
Zo heet mijn systeem hier ook dus ik dacht dat ik daar wel wat leuks van kon maken. Aleen amd vond ik zo saaichocolade-reep schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:15:
[...]
Nee AMD inside ipv Intel, das wel flauw
Verwijderd
Het is dat ik het Intel Inside logo wat gedateerd geworden vind, maar daarbuiten is het netjes gedaan
Alleen AMD had ook nog wel gestaan hoor, maar dit past zo wel meer bij je computer.

Alleen AMD had ook nog wel gestaan hoor, maar dit past zo wel meer bij je computer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 22:49 ]
Als je nu spanning op de schroeven zet loopt dat niet alleen via het draad, maar ook via het aluminium profiel, aangezien die tussen de 2 schroeven in zit geklemd. Tenminste, daar ziet het naar uit als ik zo kijk.Flythe schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:07:
ja, heb al gezocht naar veren hier in huis maar die hebben we niet en met wat ik bedacht heb zal het elastiek niet in de buurt komen van het draad dus dat moet ook prima gaan.
Nee de schroeven zitten los van het alu, maar ik ben erachter gekomen dat de draad lang niet warm genoeg wordt moet een draad met hoger ohm/m rating halen.
Zou je een foto'tje kunnen posten van de 3e fan als je die doet met welke kontactpunten je doortrekt? ik heb namelijk ook 2 Xigmatek Fans in mijn pc en vind het een goed idee wat je gedaan hebtPieterO schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:01:
Omdat ik mij een beetje verveelde..
Mijn fans maken teveel herrie als ze vol aan staan, dus met een klein fancontrollertje laat ik ze dan langzamer draaien alleen gaan dan ook de ledjes minder fel branden. dit was ik een beetje zat dus heb ze een beetje bewerkt.. (duurt toch nog langer dan je zou verwachten)
[afbeelding]
[afbeelding]
Het effect in mijn kast. (de achterste fan heb ik nog niet gedaan, verschil is wel duidelijk zichtbaar)
[afbeelding]
Even korte uitleg over hoe ik het heb gedaan..
Mijn fans zitten aangesloten op de kleine fan controller die met de kast (Xigmatek midgard.) is meegeleverd. Deze werkt alleen met de zwarte en de rode draad van de fans.
Als je de fan openmaakt dan is te zien dat alle leds met een weerstandje aan de rode draad zijn gekoppeld en dan de - op de zwarte draad.
Door de weerstandjes los te halen waar ze op de print vastzitten aan de rode draad en vervolgens met een draadje te verbinden waar je vervolgens gewoon 12V op zet branden de LEDs altijd max.
Ik heb per 2 weerstandjes een draadje (de witte.) getrokken zodat er maar 2 extra draadjes in de fan zitten. De weerstandjes waren namelijk zo te plaatsen dat het mooi lukte.
Voor de 12V lijn heb ik gewoon de gele draad van de 3pins fan connector gebruikt. (krijg je geen extra draden door je kast enz.) deze gele draad werd toch niet benut. is voor PWM functie geloof ik... die mogelijkheid sloop je nu dus wel uit je fan weg.
ik heb dit in totaal bij 3 fans gedaan. (2 bovenin de kast en 1 voorin onder.) en alle gele draadjes van de fans gewoon aangesloten op een molex waar je dan dus ook gewoon alleen de gele draad van gebruikt.
Let Op:
Er zijn wel 2 verschillende soorten Xigmatek fans. die gene die je los koopt zijn beter (makkelijker) te bewerken dan die bij de kast geleverd worden. Die bij de kast kopen zijn helemaal dicht aan de achterkant terwijl je op de foto kan zien dat bij die andere 2, als je de stikker verwijderd, je deels bij de printplaat kan om erop te solderen.
als je meer uitleg wil hebben kan je wel ff DM sturen ofzo. heb nog wel een paar extra foto's maar de meeste close-up foto's zijn niet heel scherp.
Mijn fans zitten aangesloten op de kleine fan controller die met de kast (Xigmatek midgard.) is meegeleverd. Deze werkt alleen met de zwarte en de rode draad van de fans.
Als je de fan openmaakt dan is te zien dat alle leds met een weerstandje aan de rode draad zijn gekoppeld en dan de - op de zwarte draad.
Door de weerstandjes los te halen waar ze op de print vastzitten aan de rode draad en vervolgens met een draadje te verbinden waar je vervolgens gewoon 12V op zet branden de LEDs altijd max.
Ik heb per 2 weerstandjes een draadje (de witte.) getrokken zodat er maar 2 extra draadjes in de fan zitten. De weerstandjes waren namelijk zo te plaatsen dat het mooi lukte.
Voor de 12V lijn heb ik gewoon de gele draad van de 3pins fan connector gebruikt. (krijg je geen extra draden door je kast enz.) deze gele draad werd toch niet benut. is voor PWM functie geloof ik... die mogelijkheid sloop je nu dus wel uit je fan weg.
ik heb dit in totaal bij 3 fans gedaan. (2 bovenin de kast en 1 voorin onder.) en alle gele draadjes van de fans gewoon aangesloten op een molex waar je dan dus ook gewoon alleen de gele draad van gebruikt.
Let Op:
Er zijn wel 2 verschillende soorten Xigmatek fans. die gene die je los koopt zijn beter (makkelijker) te bewerken dan die bij de kast geleverd worden. Die bij de kast kopen zijn helemaal dicht aan de achterkant terwijl je op de foto kan zien dat bij die andere 2, als je de stikker verwijderd, je deels bij de printplaat kan om erop te solderen.
als je meer uitleg wil hebben kan je wel ff DM sturen ofzo. heb nog wel een paar extra foto's maar de meeste close-up foto's zijn niet heel scherp.
Hoi Flythe,
wat kan je er nou echt mee doen, heb je een voorbeeld van wat je ermee zou kunnen doen?
wat kan je er nou echt mee doen, heb je een voorbeeld van wat je ermee zou kunnen doen?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Hey baloo, dat is lang geleden
. Wat ik ermee kan is plexiglas buigen over een (lange) rechte lijn, kijk een stukje naar onderen voor wat voorbeeld foto's
Hierboven had ik gezegd dat de draad niet warm genoeg werd, nou was ik nog wat verder gaan experimenteren en het bleek dat de veer die ik ergens in de schuur gevonden heb een enorme weerstand gaf waardoor het uiteindelijke vermogen over de draad erg laag werd. Nu heb ik dat opgelost door een flexibel stukje kabel over de veer heen te zetten:

Als de draad koud is ziet het er nu zo uit:

En als er spanning op staat zo:

Verder alles nog even netjes vastgezet etc:

En de draad wordt nu roodgloeiend :):

Je kan hier ook nog zien dat ik nog ff flinke kortsluiting heb gemaakt, de eerste draad is uit elkaar geklapt omdat ik er teveel stroom overheen had gezet
.

Even een voorbeeld van de werking op een schroot-stukje plexi:

Ik haat donkere foto's
.
Als iemand meer info wil kan ik nog wel een lijstje met specs posten.
Hierboven had ik gezegd dat de draad niet warm genoeg werd, nou was ik nog wat verder gaan experimenteren en het bleek dat de veer die ik ergens in de schuur gevonden heb een enorme weerstand gaf waardoor het uiteindelijke vermogen over de draad erg laag werd. Nu heb ik dat opgelost door een flexibel stukje kabel over de veer heen te zetten:

Als de draad koud is ziet het er nu zo uit:

En als er spanning op staat zo:

Verder alles nog even netjes vastgezet etc:

En de draad wordt nu roodgloeiend :):

Je kan hier ook nog zien dat ik nog ff flinke kortsluiting heb gemaakt, de eerste draad is uit elkaar geklapt omdat ik er teveel stroom overheen had gezet

Even een voorbeeld van de werking op een schroot-stukje plexi:

Ik haat donkere foto's
Als iemand meer info wil kan ik nog wel een lijstje met specs posten.
[ Voor 4% gewijzigd door Flythe op 20-12-2009 21:06 ]
Man ik moet ook zo'n buigbank maken deze vakantie
Ik spreek je nog wel ff aan op msn, want dit ziet er wel heel vet uit!
Casemod: Cubeleon
Draad in de lengte richting kan aardig wat hebben, ik heb net een half uurtje getest om alles te checken en de lengte van de draad (na afkoelen) is nog precies even lang als voor het testen.
@brinkdinges: is goed
.
@brinkdinges: is goed
[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 20-12-2009 21:37 ]
Verwijderd
Iemand een idee waar ik 5.25" covers kan kopen ?
ze moeten wel er zo uitzien: http://thebestcasescenari...mstormsniper/sniper29.jpg
ze moeten wel er zo uitzien: http://thebestcasescenari...mstormsniper/sniper29.jpg
Lidl, of niet somsBolletje92 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:
[afbeelding]
Vandaag gehaald
Heb ik ook al gehaald
Voor welke case? Want volgens mij hebben heel veel cases dat soort frontpanelsVerwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:20:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Vast wel in de Cooler Master replacement store.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:20:
Probeer coolermaster anders eens te mailen.
Stuur even een mailtje naar mij nickname @gmail.com, ik heb nog wel z'n dingetje liggen van me Antec 300.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:20:
Zit nu m'n Dvd drive.. weet niet of hij precies goed is maar mail maar even wat je dr voor over hebt
als het voor coolermaster is ( zoals in link)Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:20:
http://www.coolermaster.nl/shop/
ja, daag.
ik denk dat ik er zo wel uit ga komenPieterO schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:07:
Let Op:
Verwijderd
Een tijdje geleden heb ik mijn Acer Aspire One een update gegeven: van een colablikje heb ik een heatsink op maat gemaakt en de (langzame) SSD heb ik vervangen door een iPod 1.8" schijf van 30GB (20EUR tweedehands). Als laatste nog een sticker gemaakt en op de achterkant van het scherm geplakt.
Voor de schijf moest ik een aantal bevestigingspunten verwijderen en de ZIF kabel met een nagelvijl dunner maken. De heatsink heeft helaas niet veel invloed op de hitte, maar blokkeert het geluid van de fan enigszins waardoor de machine wel stiller lijkt.
Daarna heb ik een 802.11N kaart geplaatst en OS X geinstalleerd, vandaar de sticker "hack" als afkorting voor "hackintosh". Nu draait ie echter Ubuntu met de originele wifi kaart.

Foto's op: http://www.flickr.com/photos/36400994@N08/
Voor de schijf moest ik een aantal bevestigingspunten verwijderen en de ZIF kabel met een nagelvijl dunner maken. De heatsink heeft helaas niet veel invloed op de hitte, maar blokkeert het geluid van de fan enigszins waardoor de machine wel stiller lijkt.
Daarna heb ik een 802.11N kaart geplaatst en OS X geinstalleerd, vandaar de sticker "hack" als afkorting voor "hackintosh". Nu draait ie echter Ubuntu met de originele wifi kaart.

Foto's op: http://www.flickr.com/photos/36400994@N08/
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 20:21 ]
goed verzonnen dat blikje ! ook gewoon het goedkoopste merk (ES)
[ Voor 40% gewijzigd door BGB4rn op 22-12-2009 20:27 ]
Signature
omdat colablikjes van *blik* zijn, oftewel in tin gecoat staal. staal is (tov aluminium en koper) onwijs slecht geleidend, bijna isolerend voor koelerbegrippen.
ik wou net zeggen daar had je beter wat anders voor kunnen pakken. Wat ik me nog afvroeg is of de 30GB apple schrijf nou sneller is dan die sdd? Ik weet niet of je welles wat op een ipod heb gezet maar het overzetten van liedjes duurd echt eeuwen
[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 22-12-2009 20:44 ]
Ha, kijk nou: http://www.engadget.com/2...-look-like-old-timey-one/
Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch ?
wel machtig dat het zo ver komt !
Signature
Verwijderd
Wut? Staan gewoon credits bij toch, hoe is dat dan gejat?BGB4rn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:35:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch ?wel machtig dat het zo ver komt !
Edit: okay, geen full credits, maar some Dutch guy is al heel aardig in de buurt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 22:51 ]
en het linkt naar tweakers..
en dutch guy is beter dan cheesehead..
en dutch guy is beter dan cheesehead..
ja, daag.
Engadget: http://www.engadget.com/2...-look-like-old-timey-one/MartinMeijerink schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:41:
Maak je bakelieten toetsenbord draadloos!
Een paar weken geleden heb ik een bijna 20 jaar oud, maar zeer degelijk WYSE toetsenbord
(met Cherry MX Black mechanische toetsen) draadloos gemaakt, en daarna ook tenkeyless, oftewel het numerieke deel erafgezaagd... Hieronder volgt het recept:
keep trying...
Cool! De credits heb ik er zelf maar ff bij gezet, en toevallig heb ik vandaag een tweede exemplaar gebouwd, waarvan ik de behuizing zwart heb geschilderd:

Deze ga ik dus op mijn werk gebruiken.

Deze ga ik dus op mijn werk gebruiken.
An unbreakable toy is useful to break other toys
http://www.engadget.com/2...-look-like-old-timey-one/MartinMeijerink schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:41:
Maak je bakelieten toetsenbord draadloos!
Een paar weken geleden heb ik een bijna 20 jaar oud, maar zeer degelijk WYSE toetsenbord
(met Cherry MX Black mech de rest ook even gedaan, en dit is het eindresultaat, een mooi ouderwets degelijk compact draadloos echt toetsenbord:
[afbeelding]
LOL. Ik had jou mod submit bij engadget, posten ze het nog ook!
Jij had het zelf ook ingstuurd?
[ Voor 67% gewijzigd door Tomino op 23-12-2009 12:39 ]
Verwijderd
Even los van het hele verhaal hoor, maar ik snap het nooit zo goed dat allemaal mensen mods van andere mensen gaan posten. Tuurlijk, je claimt niet dat je het zelf gemaakt hebt, maar degene die het gebouwd heeft verliest toch een stuk controle en de kans om het zelf goed te submitten. Want als het er eenmaal staat gaan ze het zeker geen tweede keer doen.
Misschien dat MartinM er niet zo'n moeite mee heeft, maar ik zou er persoonlijk niet blij van worden.
Misschien dat MartinM er niet zo'n moeite mee heeft, maar ik zou er persoonlijk niet blij van worden.
Ik heb er idd niet zo veel moeite mee, aangezien ik zelf niet eens met het idee rondliep om het overal te gaan posten. Wel was ik het al van plan om het ook op geekhack te posten, en iemand was me al voor (postte alleen 1 foto) waardoor ik mijn geplande post op geekhack maar iets heb versneld. Ik begrijp dus wel wat je bedoelt, maar ja, alles wat op internet staat is toch al openbaar, dus wat maakt het eigenlijk uit.
Eigenlijk vind ik het alleen maar leuk dat mijn mod de hele wereld rond gaat, ook china heeft er al lucht van gekregen: http://kbtalking.cool3c.com/ en http://www.netvibes.com/wicors#%E9%8D%B5%E7%9B%A4%E5%AD%B8
Eigenlijk vind ik het alleen maar leuk dat mijn mod de hele wereld rond gaat, ook china heeft er al lucht van gekregen: http://kbtalking.cool3c.com/ en http://www.netvibes.com/wicors#%E9%8D%B5%E7%9B%A4%E5%AD%B8
An unbreakable toy is useful to break other toys
Ja. Je moet alleen eerst een 220 --> 12volt converter op het stopcontact aansluiten en hier nog eens de conveter van je CCFL op aansluiten. Omslachtig, maar het werkt.
Gisteren goesting om mijn pc nog wat te modden. Het resultaat.

Kabels via achter.

HD's boven elkaar en de kabels van de HD's weg gewerkt.

1nadeel aan deze voeding, 2x4pin cpu power kabel is te kort om achter het mobo door te gaan
.
Heb ook de PCI power kabels achter om laten gaan, maar omdat er nu tijdelijk een 8400Gs in zit.
Mijn 8800GTS komt der straks in. Maar die kabels steken eventjes achter de hd cage in.

Kabels via achter.

HD's boven elkaar en de kabels van de HD's weg gewerkt.

1nadeel aan deze voeding, 2x4pin cpu power kabel is te kort om achter het mobo door te gaan

Heb ook de PCI power kabels achter om laten gaan, maar omdat er nu tijdelijk een 8400Gs in zit.
Mijn 8800GTS komt der straks in. Maar die kabels steken eventjes achter de hd cage in.
[ Voor 47% gewijzigd door PRaGA88 op 25-12-2009 11:08 ]
ik deel je probleem met de voeding ,
en het feit dat er maar 3x sata op zit vind ik lastig
maar wat voor een kast heb je gebruikt
en het feit dat er maar 3x sata op zit vind ik lastig
maar wat voor een kast heb je gebruikt
Where's my !@#$% booze!
tsja, het idee was dus om de kabels weg te werken?
Ik zie alsnog best een behoorlijk pakket kabels. Van die cpu kan je weinig aan doen(of gewoon verlengen), maar van die fan op je graka zou je wel wat strakker kunnen wegwerken, dan gewoon over je pci sloten heen te laten lopen.
Verder altijd een goed idee om je kabels wat op te ruimen
Ik zie alsnog best een behoorlijk pakket kabels. Van die cpu kan je weinig aan doen(of gewoon verlengen), maar van die fan op je graka zou je wel wat strakker kunnen wegwerken, dan gewoon over je pci sloten heen te laten lopen.
Verder altijd een goed idee om je kabels wat op te ruimen
Tsja, en als 220 --> 12volt convertor kan je net zo makkelijk een pc voeding pakken heTKing schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:09:
Ja. Je moet alleen eerst een 220 --> 12volt converter op het stopcontact aansluiten en hier nog eens de conveter van je CCFL op aansluiten. Omslachtig, maar het werkt.
Dus dan komt het weer op hetzelfde neer. Je moet er wel rekening mee houden dat zo'n computervoeding een constante belasting nodig heeft. En ik weet niet of alleen een CCFL genoeg is. Maar dan kan je er altijd nog een weerstandje tussen zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door boazkl0p op 25-12-2009 23:44 ]
staat nu in de vraag en aanbod een 12v boot/auto/nog wat ding. heb zo snel even geen linkjeboazkl0p schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:42:
[...]
Tsja, en als 220 --> 12volt convertor kan je net zo makkelijk een pc voeding pakken he
Dus dan komt het weer op hetzelfde neer. Je moet er wel rekening mee houden dat zo'n computervoeding een constante belasting nodig heeft. En ik weet niet of alleen een CCFL genoeg is. Maar dan kan je er altijd nog een weerstandje tussen zetten.
edit:http://tweakers.net/aanbod/advertentie/202789/12v-voeding-bijv-punt-voor-in-een-auto-boot-caravan.html
[ Voor 9% gewijzigd door wâldpyk op 25-12-2009 23:51 . Reden: link ]
If water polo was easy, it would be called football
de link die je stuurt is, volgens de advertentie tenminste, een converter die van 12 volt (wat standaard uit de "sigarettenaansteker" komt) naar voltages voor een computer omzet. Dit is dus GEEN 220 -> 12 volt convertor. Ik citeer:
"Voeding van ICP Electronics, model ACE-890V
Industrial 1U power supply
In: 12V (16A)
Uit: +5V, +12V, -12V
Ongebruikt en onbeschadigd. Jaren geleden gekocht om een PC in mijn auto in te bouwen, maar je weet hoe dat vaak gaat met zulke projecten :-("
"Voeding van ICP Electronics, model ACE-890V
Industrial 1U power supply
In: 12V (16A)
Uit: +5V, +12V, -12V
Ongebruikt en onbeschadigd. Jaren geleden gekocht om een PC in mijn auto in te bouwen, maar je weet hoe dat vaak gaat met zulke projecten :-("
Straks Ga ik sommige kabels nog iets anders steken. En dan steekt ook mijn 8800GTS der terug in.
Dit is een Antec 300 case.
maar toch al wat aangepast door mij.
Dit is een Antec 300 case.
Grappig. Ik zie veel mensen hier bezig met een dremel in plexiglas. Ik ben een tijdje terug ook aan het experimenteren geweest en ik kwam tot de conclusie dat het mooiste gewoon een zakmes was. Nadeel is dat de lijn zelf heel dun is, wil je dikkere lijnen, moet je er meerdere krassen naast elkaar maken. Dremel vond ik lelijk omdat het vlak dat paralel loopt aan de plaat, geen/weinig licht geeft.Anonnymous! schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:55:
@ Hardware.Tom
[afbeelding]
Hier mijn (ik heb geen tijd voor) Sint creatie. Ik heb de plaat schoongemaakt met een doek die helaas heel veel kleine krassen gaf. Vandaar die blauwe gloed. Die is in het echt overigens minder dan op de foto.

1 CCFL moet genoeg zijn, je kunt bijvoorbeeld ook alleen 1 fan op een voeding zetten, zodat je geluidsniveau kan meten. Dan moet je overigens wel de voeding 'handmatig' aanzettenboazkl0p schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:42:
[...]
Tsja, en als 220 --> 12volt convertor kan je net zo makkelijk een pc voeding pakken he
iemand ervaring met gell pennen en uv licht? licht de gell pen inkt nou op ?
If water polo was easy, it would be called football
Ja, zoiets heb ik eens gezien
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed